In deze specifieke test ja, maar dat is iets anders dan in een normale workload, waar je veel meer een mix hebt

Ik heb mijn oude Vega 56 en HD7950 ook nog. Die gaan ook niet weg.

Maar dit is wel een zeldzaam exemplaar. Een Gigabyte die zowel niet goed gemaakt/geassembleerd is als vijf jaar heeft gewerkt. Meestal is het een van beiden.

Offtopic, maar ik stond er ook even van te kijken. Ik heb het ding nooit uit elkaar gehad; ik heb hem toentertijd in m'n systeem geprikt en hij is er nooit meer uit gekomen tot ik op m'n 7700X overstapte. Enkel de loop een paar keer leeg laten lopen, gespoeld en gevuld. Ik had hem de laatste tijd ook wat moeten beperken, op volle powerlimit was het niet meer stabiel. Ik weet nu dus wel waarom dat ineens het geval was na al die jaren.
Het is niet eens een kapotte pakking of iets dergelijks, maar een haarscheurtje in de inwendige schroefdraad aan de kant van het koelblok. De schroef in dat gat is ook helemaal verkleurd (niet weg geroest, hij is nog even lang en ik zag geen metaalresidu). Ik weet niet wie de blokken voor dit ding maakte (vermoed Bykski?), maar het is denk ik een ongelukkig productiefoutje. Als de schroef te hard aangedraaid was zou het bovenin gescheurd zijn, niet onderaan in de schroefdraad. Is ook wel op te lossen met een heel klein beetje kit, maar ik zou er dan toch nog huiverig voor zijn
Het is ook niet dat het water er uit spoot, het was enkel onder druk (dus belasting) dat het zich nét langs het koelblok wurmde en achteraan aan het plexi bleef hangen. Dat is pal boven de VRM's en die waren bovenop ook wat vochtig, maar ik heb nergens corrosie gevonden, dus het bord is verder wel in orde volgens mij (moet het eigenlijk eens door meten). Het moet allemaal net genoeg verdampt zijn om geen grote schade te veroorzaken. Met een klein beetje vocht er in en druk van een leaktester blaast hij bubbeltjes, misschien is dat juist de bedoeling als toevoeging op de RGB
Verder wel een ontzettend solide ding, het maakt me niet meer of minder huiverig voor Gigabyte's WF lijn. Niet dat die nog betaalbaar zijn, toentertijd kwam het op hetzelfde neer als zelf een blok monteren. Dat is nu niet meer zo

Dat weet ik nog niet zo zeker. Als je voor $700 je GTX1080Ti kocht dan was de RTX2080 niks en de RTX2080Ti toch wel duur. En een RTX3080 kopen ging ook lekker de afgelopen twee jaar. Ik vermoed eigenlijk dat er best wat mensen zijn die er nog steeds met eentje zitten, de boom uitgekeken hebben met de heel erg dure RTX4090/RTX4080 en het nu niet weten met de RX7900 series.
Daaronder is het helemaal niks. GTX1080Ti equivalenten heb je in grote getallen. De eerste die gewoon eens echt 70%+ voor maximaal $500 in de markt zet, heeft die markt in principe. Dat zouden dan N32 en AD104 moeten zijn.
En voor de GTX1060/GTX970/RX580 is het denk ik beter gesteld. RX6600 series zijn perfect. Eindelijk na meer dan vijf jaar stagnatie is daar weer iets. N33 tja ik heb niet zoveel verwachtingen nu. Iets kleinere chip, hopelijk iets sneller en hopelijk voor dezelfde prijzen als N23 nu gaat.
Vergeet echter niet dat de 1080 Ti toentertijd het neusje van de zalm was. Je had enkel de Titans erboven. Veel 1080 Ti kopers waren dus al degenen die vaker dan gemiddeld nieuw speelgoed haalden.
Het grootste probleem is niet eens dat alles duurder is geworden. Het is dat het disproportioneel duurder is geworden, omdat elk segment gewoon minstens twee keer zo duur is geworden. Als alles met een vaste $150, $200 duurder was geworden was enkel de onderkant van de markt verpest; maar nu is het van boven tot onder niks.