Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 11:27

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zit er al klaar voor :P

Ben toch wel benieuwd wat we gaan zien... en tegen welke prijs!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar is N31. ;)
Zo te zien is het wel een interposer bovenop een substraat. Op die interposer zitten dan zoals verwacht de zes MCD's en de GCD. Totale substraat zou 55x47,5mm zijn en de kosten om dit te maken, zeker lager dan een RTX4090.

Afbeeldingslocatie: https://substackcdn.com/image/fetch/w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F11acb2db-e9db-4e49-9d75-f72553aec905_551x476.jpeg

https://www.angstronomics.com/p/navi-31-die-shot

edit: Die interposer betekent ook twee dingen.
1) Ze gebruiken geen InFO_oS zoals Zen 2/3/4 gebruikt. In plaats daarvan gebruiken ze waarschijnlijk een variant van CoWoS.
2) Dit betekent waarschijnlijk ook dat de verbinding tussen die MCD's heel wat sneller is dan als het via een substraat zou zijn. Nadeel is dat dit waarschijnlijk ook wat duurder is om te maken. Ook zit je hier potentieel wel met kleine hoogteverschillen tussen de verschillende chip. Voordeel is dat betekend dat AMD geen gebruik hoeft te maken van meer complexe substraten waarvan ze al jaren tekorten hebben. Dit zou moeten werken op een normale substraat.

[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2022 10:06 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:17
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:44:
Totale substraat zou 55x47,5mm zijn en de kosten om dit te maken, zeker lager dan een RTX4090.
Eigenlijk wisten we dat ook al wel uit die lijst met bom costs analyses van Semianalysis. AD102 is een dure chip, AMD heeft flink duurdere packaging, maar uiteindelijk moet de Navi 31 bom wat goedkoper zijn dan een AD102 bom.

Afbeeldingslocatie: https://substackcdn.com/image/fetch/w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fbf202911-e5ce-4590-9261-f7dd1b136e72_1113x537.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Misschien makkelijk te vinden of het is al 100x gezegd maar is vanavond zeg maar aankondiging van een hele lijn of net als nVidia alleen maar hun top tier kaart? Is dat bekend?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14
OMD schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:32:
Misschien makkelijk te vinden of het is al 100x gezegd maar is vanavond zeg maar aankondiging van een hele lijn of net als nVidia alleen maar hun top tier kaart? Is dat bekend?
RDNA3, meer is er nergens bekendgemaakt. De vorige keer kwamen bij de RDNA2 announcement de 6900 XT, 6800 XT en de 6800 aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 02:03:
Hypetrain? :p :
[YouTube: RDNA3 - AMD's Zen Graphics Moment]

Ben nu op 24 minuten, maar hij heeft het nog niet gehad over het feit dat Nvidia gewoon een stuk minder efficient is.

Edit: Deze is erg interessant; conclussie aan het einde. Nvidia moet over op chiplets of ze gaan de volgende generatie heel zwaar verliezen. Gelukkig heeft Nvidia "Frame Generation" }:O :+ .

Mijn gedachte daarna; was Intel ook niet bezig met een variant van chiplet architectuur?
Ik vraag me wel af of ie daadwerkelijk reviews heeft gelezen? Van de ene kant gebruikt ie TPU voor de 4090 performance, terwijl 't hele internet klaagt dat zijn testen CPU limited zijn en van de andere kant heeft ie het erover dat de stap van de 3090Ti naar een 4090 een baseclock van +400 en een daadwerkelijk clockverschil van en ik citeer "maybe 500MHz" oplerverde en dat zou dan een verschil van 20 a 25% zijn, terwijl de 4090 eerder rond de 2.9GHz zit stock en rond de 3GHz hangt (https://www.techpowerup.c...rtx-4090-strix-oc/41.html) met een overclock, ongeacht de fabrikant. De 3090Ti blijft gemiddeld genomen rond de 2GHz steken, dus de winst die Nvidia heeft geboekt is voor een groter deel toe te wijden aan de kloksnelheid dan dat ie zelf aangeeft in z'n video (toename van 25% in z'n analyse vs 50% in de realiteit), want dit alles wordt besproken op 't moment dat er wordt gekeken naar de cache wijzigingen in zijn video. Op het ene moment zit ie dus beneden de realiteit qua performance verwachtingen (gaming benchmarks) en het andere moment zit ie boven de realiteit qua potentiële bijdrage vanuit wijzigingen in de architectuur.

Voor de rest ben ik altijd huiverig wanneer hij iets roept qua groot succes, want volgens mij hoor ik nu al heel wat jaren Nvidia is de sjaak, dood, loopt achter en noem het maar op, terwijl dat in de realiteit allemaal wel mee bleek te vallen. Het is sowieso wel makkelijk gezegd bedrijf X is zo goed als dood, terwijl de market cap van het bedrijf (329 miljard in dit geval) zo ongeveer gelijk is dan dat van AMD (95 miljard), Intel (113 miljard) en bijvoorbeeld een Qualcomm (126 miljard) opgeteld (samen 334 miljard). Verder zegt ie dat als ze deze niet winnen, dan winnen ze minimaal de volgende 4 releases. Dat is met zo'n 2 jaar tussen releases dus consistent het meest succesvol t/m 2030. Ik ben benieuwd...

Verder hoop ik voor iedereen op zeer leuke cijfers vanavond, maar ik durf pas te juichen als alle benchmarks op tafel liggen. De 4090 kwam zeer zwak uit de presentatie (vond ik), terwijl in absolute cijfers de prestaties nog best behoorlijk zijn (formaat chip, stomme keuzes qua connectoren etc daargelaten, ik heb het puur over de absolute FPS cijfers op 4K). De performance/$ is en blijft uiteraaard een van de meest dramatische ooit en de performance/watt is dan weer goed (bedankt TSMC), zolang er geen andere kaart is op dit markt die op een vergelijkbaar procede wordt gebakken. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 03-11-2022 11:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Alle "Nvidia gaat dood!!!" discussies zijn sowieso van nul en generlei waarde. De mensen die dat roepen denken blijkbaar dat Nvidia het volledig moet halen uit verkopen aan DIY builders van wiens goedkeuring en genade ze volledig afhankelijk zijn, maar gaming revenue is inmiddels net iets minder dan de helft. Nvidia verdient goud geld in de zakelijke markt, zoveel zelfs dat gamers het inmiddels moeten doen met hardware bedoeld voor andere doeleinden die met software omgekat worden tot dingen waar je in games ook nog wat aan moet gaan hebben (frame generation). Zolang CUDA het nog goed doet doet Nvidia dat ook, en daar gaat AMD voorlopig echt geen deuk in slaan, ook al zouden ze even het voortouw kunnen nemen. Geweldig mooi als RDNA3 het goed gaat doen, maar laten we wel even realistisch blijven. Kijk voor de grap ook eens naar Intel en hoe ze jarenlang aan moesten kloten met hun 10 nm debacle en Skylake+++++ tot meme uitgroeide -- dat deed pijn, maar ze hadden genoeg vlees op de botten om te kunnen herstellen, en bij Nvidia zal dat waarschijnlijk niet anders zijn. Hoe dan ook is het veel te vroeg om daar al boude uitspraken over te doen.

En dan nu weer terug naar AMD nieuws. Dat dat 9 van de 10 keer toch weer gaat om wat Nvidia is en doet spreekt dan ook weer boekdelen over hoe de markt erbij ligt. :P

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Paprika Juist AdoredTV heeft vaak de Radeon group als kansloos en dood verklaard. ;) :P
Dus deze draai is ook wel leuk. :+

Maar uiteindelijk moeten we gewoon eens zien hoe goed AMD hun zaken op orde heeft. In ieder geval lijkt me wel duidelijk dat dit ontwerp goedkoper zou moeten zijn om te maken en ze zeker een grotere sprong aan fysieke rekeneenheden leveren. Ik blijf erbij dat als je van 5120 naar 12288 ALU's gaat en niet minstens 2x effectief doet, je iets verkeerd hebt gedaan. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:50:
Maar uiteindelijk moeten we gewoon eens zien hoe goed AMD hun zaken op orde heeft. In ieder geval lijkt me wel duidelijk dat dit ontwerp goedkoper zou moeten zijn om te maken en ze zeker een grotere sprong aan fysieke rekeneenheden leveren. Ik blijf erbij dat als je van 5120 naar 12288 ALU's gaat en niet minstens 2x effectief doet, je iets verkeerd hebt gedaan. :z
Als er dan ook nog eens geen onderdelen wegsmelten gedurende de eerste maand tijdens reguliere omstandigheden/toepassingen van de gemiddelde enthousiast consument doe ik mee met het feestje... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:55:
[...]

Als er dan ook nog eens geen onderdelen wegsmelten gedurende de eerste maand tijdens reguliere omstandigheden/toepassingen van de gemiddelde enthousiast consument doe ik mee met het feestje... *O*
Over het algemeen zijn AMD referentie PCB's wel in orde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
---

[ Voor 92% gewijzigd door Ludewig op 03-11-2022 12:00 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 09:49
Paprika schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:39:
van de andere kant heeft ie het erover dat de stap van de 3090Ti naar een 4090 een baseclock van +400 en een daadwerkelijk clockverschil van en ik citeer "maybe 500MHz" oplerverde en dat zou dan een verschil van 20 a 25% zijn, terwijl de 4090 eerder rond de 2.9GHz zit stock en rond de 3GHz hangt
Heb de video niet gekeken (twee dagen weg geweest en ik heb een berg werk :+), maar die cijfers kloppen inderdaad voor geen meter...zowel zijn cijfers niet (als het dat hierboven is), of Nvidia's cijfers (wat we al wisten).

Volgens Nvidia:
- 3090 Ti = 1560/1860
- 4090 = 2230 (+670, +43%) / 2520 (+660, +35,5%)

Werkelijkheid (TPU):
- 3090 Ti = 1995 gemiddeld (1860 - 2010)
- 4090 = 2730 (+735, +36,8%) (2295 - 2745; +23,4% tot +36,6%)

Ada = grotere Ampère op hogere kloksnelheden. Dat is waar de performance winst vandaan komt, niets anders - en bij lange na niet wat er uit zou moeten komen. Gemiddelde game kloksnelheden liggen 7,3% en 8,3% hoger dan wat Nvidia op geeft als "boost" klok, wat al jaren het geval is.
de performance/watt is dan weer goed (bedankt TSMC)
TSMC is daar slechts deels verantwoordelijk voor. Zoals ik eerder aan gaf ligt de 4090 veel stil, dus de perf/W ziet er beter uit dan het eigenlijk is. Met raster workloads is het een 3090/3080 Ti, maar gooi er RT tegenaan en dan vliegt hij gewoon naar de 475W en blijft daar. Helaas heeft TPU geen verbruikscijfers voor de 3080 Ti/3090/3090 Ti met RT (Cyberpunk @ 2160p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Paprika schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:41:
[...]

RDNA3, meer is er nergens bekendgemaakt. De vorige keer kwamen bij de RDNA2 announcement de 6900 XT, 6800 XT en de 6800 aan bod.
Ik vind enkel dit:
The company is to introduce its high-end series based on Navi 31 GPU with Navi 32 and 33 expected to appear later.

https://videocardz.com/ne...-31-gpu-has-been-pictured

Ik weet alleen niet waar zij de info vandaan halen maar meestal zit dat wel snor zo laat in het spelletje.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Werelds schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:03:
[...]

Heb de video niet gekeken (twee dagen weg geweest en ik heb een berg werk :+), maar die cijfers kloppen inderdaad voor geen meter...zowel zijn cijfers niet (als het dat hierboven is), of Nvidia's cijfers (wat we al wisten).
Dat gaat inderdaad op voor beide, eens.
Volgens Nvidia:
- 3090 Ti = 1560/1860
- 4090 = 2230 (+670, +43%) / 2520 (+660, +35,5%)

Werkelijkheid (TPU):
- 3090 Ti = 1995 gemiddeld (1860 - 2010)
- 4090 = 2730 (+735, +36,8%) (2295 - 2745; +23,4% tot +36,6%)
Ik weet alleen niet of die 2730 heel representatief is:
The card will dynamically adjust clock and voltage based on render load, temperature, and other factors.

For the graph below, we recorded all GPU clock and GPU voltage combinations of our 1440p resolution benchmarking suite. The plotted points are transparent, which allows them to add up to indicate more often used values. A light color means the clock and voltage combination is rarely used, and a dark color means it's active more often. The minimum and maximum values are 99th and 1st percentile, so outliers are exclude
Een 5800X op 1440p lijkt mij niet de beste keuze om de gemiddelde kloksnelheid onder load te testen. Het zou mij verbazen als de klok in zijn testen niet lager is komen te liggen door de bottleneck.
[...]

Ada = grotere Ampère op hogere kloksnelheden. Dat is waar de performance winst vandaan komt, niets anders - en bij lange na niet wat er uit zou moeten komen. Gemiddelde game kloksnelheden liggen 7,3% en 8,3% hoger dan wat Nvidia op geeft als "boost" klok, wat al jaren het geval is.
Dit is wat ik een beetje probeer te zeggen met het stukje dat hij te laag zit qua kloksnelheid en te hoog qua cache invloeden. :P
[...]

[...]

TSMC is daar slechts deels verantwoordelijk voor. Zoals ik eerder aan gaf ligt de 4090 veel stil, dus de perf/W ziet er beter uit dan het eigenlijk is. Met raster workloads is het een 3090/3080 Ti, maar gooi er RT tegenaan en dan vliegt hij gewoon naar de 475W en blijft daar. Helaas heeft TPU geen verbruikscijfers voor de 3080 Ti/3090/3090 Ti met RT (Cyberpunk @ 2160p).
Raytracing doet ook weinig goeds eigenlijk als je het zo stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
OMD schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:05:
[...]

Ik vind enkel dit:
The company is to introduce its high-end series based on Navi 31 GPU with Navi 32 and 33 expected to appear later.

Ik weet alleen niet waar zij de info vandaan halen maar meestal zit dat wel snor zo laat in het spelletje.
Dat zou dan best wel eens hetzelfde scenario kunnen gaan worden, gezien de 6900 XT, 6800 XT en 6800 allemaal een Navi 21 chip bevatten.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 03-11-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Paprika schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:09:
Een 5800X op 1440p lijkt mij niet de beste keuze om de gemiddelde kloksnelheid onder load te testen.
Ik betwijfel of dat uiteindelijk heel veel uit maakt, door de manier waarop Nvidia's scheduling werkt. De kloksnelheid gaat omhoog naar mate er minder SM's bezig zijn en hoewel hun driver een bottleneck is en er meer "stille" periodes op de GPU zijn zal dat voor het gemiddelde weinig uit maken, want het maximum zal waarschijnlijk hoger liggen.

Voor maxima zou 2160p inderdaad waarschijnlijk wel een ander resultaat geven dan 1440p, maar ik vermoed dat het gemiddelde niet veel verschilt.
Dit is wat ik een beetje probeer te zeggen met het stukje dat hij te laag zit qua kloksnelheid en te hoog qua cache invloeden. :P
Oh, hij denkt dat Nvidia's cache iets doet? Het enige wat dat doet is voorkomen dat de GPU nóg meer stil ligt dan hij al doet, maar veel zal dat niet zijn door die latency.
Raytracing doet ook weinig goeds eigenlijk als je het zo stelt.
Nou ja, we zitten nog steeds niet op een niveau dat GPU's RT zonder problemen kunnen doen, dus dat is momenteel de beste manier om in elk geval Nvidia GPU's volop te belasten. Met normale raster workloads krijg je de 84 SM's van een GA102 maar half bezet, laat staan de 128 SM's van AD102 in de 4090. Maar met RT zijn die 84/128 RT cores wel volledig belast, omdat zelfs die 128 nog niet voldoende zijn. En dat betekent dat de SM rondom de RT core ook meteen belast wordt, aangezien alles in die L1$ moet komen en ze wat werk voor de ALU's hebben rondom RT.

Aan AMD's kant is het met in elk geval RDNA2 nog steeds zat om er gewoon ouderwets rasterwerk tegenaan te gooien, omdat zij de workloads beter verdeeld krijgen en de WGP's beter bezig houden.

Het is niet dat RT per definitie zwaarder (op silicium niveau, het rekenwerk is dat uiteraard wel :P) is dan rasterwerk, het is simpelweg dat Nvidia dat laatste niet meer verdeeld krijgt over hun ontwerp en er te veel transistors stil liggen, dus dan is het verbruik ook niet representatief voor een volledig belastte chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:06

rapture

Zelfs daar netwerken?

OMD schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:05:
[...]

Ik vind enkel dit:

Dat is wel te verwachten. Eerst de hoogste bieders in de markt bedienen en na lang wachten wordt een lagere prijscategorie (Navi 32) bediend. Dan nog eens lang wachten voordat de volgende prijscategorie (Navi 33) bediend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:46
Paprika schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:39:
[...]

Verder hoop ik voor iedereen op zeer leuke cijfers vanavond, maar ik durf pas te juichen als alle benchmarks op tafel liggen. De 4090 kwam zeer zwak uit de presentatie (vond ik), terwijl in absolute cijfers de prestaties nog best behoorlijk zijn (formaat chip, stomme keuzes qua connectoren etc daargelaten, ik heb het puur over de absolute FPS cijfers op 4K). De performance/$ is en blijft uiteraaard een van de meest dramatische ooit
De prijs to performance van de 4090 is juist beter dan de top kaarten van de vorige generatie van amd en nvidia : hardware unboxed filmpje

De 4090 is duur, maar de prestaties zijn er wel naar waardoor dit juist een zeer goede kaart is voor je geld.

[ Voor 25% gewijzigd door Zuvio op 03-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zuvio schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:39:
[...]

De prijs to performance van de 4090 is juist beter dan de top kaarten van de vorige generatie van amd en nvidia : hardware unboxed filmpje

De 4090 is duur, maar de prestaties zijn er wel naar waardoor dit juist een zeer goede kaart is voor je geld.
De chart die jij aanhaalt wordt berekend tegen de launch prijzen. Die prijzen acht ik totaal niet interessant op dit moment voor een aankoop, want anders kunnen we net zo goed vergelijkingen gaan maken met Voodoo kaarten.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-4090-founders-edition/images/performance-per-dollar_3840-2160.png

Op $1600 is het gewoon een dure kaart. Let wel, CPU Benchmark want het betreft een 5800, maar ik heb nu wel genoeg gezegd over de 4090 vandaag, dus dit is mijn laatste reactie hierop. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 03-11-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik denk dat AMD dan hiervoor zou hebben gekozen.
Dit is CoWoS-L. In plaats van een volledige interposer heb je hier alleen een paar bruggen tussen de chips.

Afbeeldingslocatie: https://www.3dincites.com/wp-content/uploads/TSMC-6-768x214.jpg

Dit is trouwens bijna gloednieuw.
https://3dfabric.tsmc.com...ndry/technology/cowos.htm

[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
OMD schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:32:
Ik zou uitgaan van alleen die top modellen, de geruchten gaan immers uit van 2 Sku's gebaseerd op N31.

Als dan N32 en N33 Sku's toch aan bod komen is het een leuk extraatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog een laatste dump. :)

SW instruction scoreboard hangt dit patent aan.
A software-based instruction scoreboard (126) indicates dependencies between closely-issued instructions (302, 304, 306) issued to an arithmetic logic unit (ALU) pipeline (218). The software-based instruction scoreboard inserts one or more control words (308) into a command stream (300) between the dependent instructions, which is then executed by the ALU pipeline. The control words identify the instruction(s) upon which the dependent instructions depend (parent instructions) so that processor hardware (104) can ensure that the ALU pipeline does not stall while the dependent instruction waits for results from the parent instruction.
Afbeeldingslocatie: https://patentscope.wipo.int/search/docs2/pct/WO2022132614/pic/X8grPQYkyBLkPHM3_q1y1gebNJ-LLzGM1wyvv0qNe3tuxHtiYbO_T-wFrFw55WsXbwNobOcrIq9eGhOgNAsXH8507WfkZUWg51P3V8j-pQNXquumwNa74yY9P7qO2w3NjvUFJkCtMr5CdvzkYBsD3KHpe9wOi7pgwyCIr-1B1io;jsessionid=93779FD02FC3FC32F094C51EAE594446.wapp2nB?docId=id00000066949803
https://patentscope.wipo....4&_cid=P21-L4WDN5-79994-1

En dit is potentieel ook ray coherency sorting.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fga1tf-X0AEwffx?format=png&name=small

Is er ook nog dit was gerelateerd lijkt te zijn aan RT traversal.
https://forum.beyond3d.co...092/page-100#post-2269750

Verder weten we ook van het volgende:
-WMMA instructies (matrix/tensor instructies)
-OREO
-VOPD
-Single issues SIMD64/waarschijnlijk fors veranderde WGP/Cu structuur inclusief 192KB Vector Register File voor N31/32.
-Oude pipeline verdwijnt en word vervangen door NGG.
-DP2.1 + AV1 encoding

PS: ergens vind ik het hilarisch dat niet eens zes uur voor de grote show, niemand buiten AMD een idee heeft hoe snel dit precies gaat zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoop snel en betaalbaar.

Ondanks mijn 5700XT nog prima werkt en redelijk fijne FPS haalt in 4K met FSR wordt het wel tijd om een nieuwe kaart te kiezen uit de komende generatie Radeons.

Dan kan de 5700XT een familie lid zijn pc bedienen tot het niet meer gaat in 1080p

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:31:

PS: ergens vind ik het hilarisch dat niet eens zes uur voor de grote show, niemand buiten AMD een idee heeft hoe snel dit precies gaat zijn. :D
Ja, dit hebben we niet meer meegemaakt sinds eyefinity display :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
Als ze straks ook nog te weinig vertellen koop ik voor straf een ARC, zal ze leren.... Als ze te duur worden ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:31:
SW instruction scoreboard hangt dit patent aan.
Is voor OoO execution, om het simpeler dan het patent te stellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Werelds schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:34:
[...]

Is voor OoO execution, om het simpeler dan het patent te stellen :p
Die had ik door, maar de methodiek staat wel kort beschreven.
Het is in ieder geval weer iets voor de stapel occupency verbeteringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
meljor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:31:
Als ze straks ook nog te weinig vertellen koop ik voor straf een ARC, zal ze leren.... Als ze te duur worden ook..
Volgens mij straf je dan vooral jezelf :P

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Deze gast lijkt op het event te zijn, maar dat begint pas over een paar uur toch? Of doen ze snel een opname van tevoren?

https://twitter.com/TechnopatNet/with_replies
AMD RX 7000-serie wordt geleverd met DisplayPort 2.1-poort. De kaarten ondersteunen 8K 165 Hz of 4K 480 Hz.

De RX 7900 XTX wordt geleverd met 24 GB GDDR6-geheugen. De 7900 XT heeft ook 20 GB GDDR6-geheugen. De kaarten ondersteunen 1440p 900Hz video-uitgang.

Forza Horizon 5 zal binnenkort worden bijgewerkt met ondersteuning voor FSR 2.2. AC Valhalla kan Dawn of Ragnarok in 8K spelen met 96 FPS.

De nieuwe AMD RX 7000-serie kan games spelen met 60+ FPS in 4K Ray Tracing Ultra.

AMD introduceerde de nieuwe FSR 3! Deze technologie, die een concurrent zal zijn van DLSS 3, verbetert de prestaties met twee kaarten.

Met de nieuwe AMD RDNA 3-video-engine is videoconversie 7x sneller.

[ Voor 67% gewijzigd door Toettoetdaan op 03-11-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Zuvio schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:39:
[...]

Dat is wel relatief. Ik verwacht van een nieuwe videokaart dat de € / FPS daalt, anders schiet je er netto niets mee op. De 3090(Ti) waren gewoon absurd geprijsd.
Als de prijs van een RDNA3 kaart niet al te veel stijgt dan is de € / FPS van de RTX4090 in één klap weer slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toettoetdaan
AMD Hyper-RX-technologie wordt uitgebracht in 2023 en stelt je in staat om de hoogste FPS en de laagste latentie te krijgen door alle AMD-functies in de ondersteunde game met één knop in te schakelen.

RX 7900 XTX $ 999
RX 7900XT $ 899
EDIT: Tweets zijn nu verwijderd, maar op zijn feed staat nog wel een filmpje dat hij op locatie is.

[ Voor 16% gewijzigd door Toettoetdaan op 03-11-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 23:01

Format-C

Tracing Rays

Toettoetdaan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:50:
[...]

EDIT: Tweets zijn nu verwijderd, maar op zijn feed staat nog wel een filmpje dat hij op locatie is.
999 dollar voor een XTX?

Dat zou mooi zijn! _/-\o_ Instabuy.

Edit; en 4K ultra MET RT 60+ FPS? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 03-11-2022 18:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Nog even inhouden ;). Ben ook razend benieuwd, maar hoor toch liever het nieuws van AMD zelf om valse hoop te voorkomen.

Mocht het echt zo zijn, dan: Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/6ze6jn.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door CMT op 03-11-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als hij écht 999 wordt, en qua perfomance ook maar een beetje in de buurt van een 4090 komt, dan zal die 4090 ook wel snel in prijs dalen. Lijkt mij. Zou het perfecte scenario zijn imho. }) oOo

Edit; een 6900XT is nu 699, dus op zich zou een 899_ 7900XT en 999_7900XTX wel kunnen? (wishful thinking denk ik) :9 :P

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 03-11-2022 18:17 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26
CMT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:04:
Nog even inhouden ;). Ben ook razend benieuwd, maar hoor toch liever het nieuws van AMD zelf om valse hoop te voorkomen.

Mocht het echt zo zijn, dan: [Afbeelding]
Hier nog een als dat echt de prijzen zouden zijn... en die kaarten presteren een beetje... wordt het moeilijk om geen upgrade te maken denk ik... Al heb ik 't eigenlijk echt niet nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hahah. Ik voorzie nu al schaarste en scalpersprijzen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

$1000 is ook niet zo geweldig hoor. Het zou voornamelijk niet volstrekt bezopen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Zeer benieuwd naar de stream.
Eigenlijk nog niet eerder zo benieuwd geweest wat AMD gaat doen.
Heb gelijk maar een paar aandelen gekocht bij opening van de US beurs en doen het nu al goed. Ze stonden ook vrij laag moet ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

1000usd is helaas geen 1000eur.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Toettoetdaan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:39:
Deze gast lijkt op het event te zijn, maar dat begint pas over een paar uur toch? Of doen ze snel een opname van tevoren?

[...]
Koersgevoelige informatie wordt meestal in de Amerikaanse voorbeurs of nabeurs uitgebracht. Het event is op de slotbel gepland. Amerikaanse winteruur begint een week later dan hier. Vandaar 21h ipv de gebruikelijke market close op 22h Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Hyper-RX lijkt vergelijkbaar met de 'Optimize' functionaliteit van Geforce Experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Maar het is ook geen $1600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Format-C schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:09:
Als hij écht 999 wordt, en qua perfomance ook maar een beetje in de buurt van een 4090 komt, dan zal die 4090 ook wel snel in prijs dalen. Lijkt mij. Zou het perfecte scenario zijn imho. }) oOo

Edit; een 6900XT is nu 699, dus op zich zou een 899_ 7900XT en 999_7900XTX wel kunnen? (wishful thinking denk ik) :9 :P
$999 zou wel heel erg mooi zijn, dat zou betekenen dat deze goedkoper gaat worden dan de 6950XT vandaag de dag is bij AMD en net zo duur gaat zijn als de 6900XT vandaag de dag bij AMD is.

Hou er echter wel rekening mee dat $999 excl BTW, vandaag +-€1240 is incl BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

1 EUR is tegenwoordig 0,97 USD en 21% BTW komt erbij. Dat is als snel 1247 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
rapture schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:07:
[...]

1 EUR is tegenwoordig 0,97 USD en 21% BTW komt erbij. Dat is als snel 1247 euro.
Ronden ze dan af naar 1299 prob.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

rapture schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:07:
[...]

999 is dezelde prijs als de 6900XT bij release was. Als de 7900XTX 999 dollar gaat kosten zou ik dat netjes vinden van AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Snowdog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:12:
[...]

Ronden ze dan af naar 1299 prob.
Ik ga ook uit van 1299,- (euro) voor 'standaard' kaartjes, en reken er nog 100-150,- bij voor wat fatsoenlijkere exemplaren. 1000.- sowieso niet, de mensen die daar op hopen kan ik alvast teleurstellen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Kuusj schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:15:
[...]

Ik ga ook uit van 1299,- (euro) voor 'standaard' kaartjes, en reken er nog 100-150,- bij voor wat fatsoenlijkere exemplaren. 1000.- sowieso niet, de mensen die daar op hopen kan ik alvast teleurstellen.
Ik denk dat 1299 voor topmodel zeker mogelijk is als ze voor marktaandeel gaan. Aangezien de prijzen voor de CPU's echter niet zo voordelig zijn, vrees ik eigenlijk ook wel het ergste. Maar we gaan het zo zien I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Kuusj schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:15:
[...]

Ik ga ook uit van 1299,- voor 'standaard' kaartjes, en reken er nog 100-150,- bij voor wat fatsoenlijkere exemplaren. 1000.- sowieso niet, de mensen die daar op hopen kan ik alvast teleurstellen.
Misschien geen XTX, maar misschien is een XT wel mogelijk voor rond de 1000 a 1100 incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Format-C schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:19:
[...]
Misschien geen XTX, maar misschien is een XT wel mogelijk voor rond de 1000 a 1100 incl BTW.
Ik had het dan ook over de XTX inderdaad. De XT zal erom spannen.
Heel eerlijk gezegd zie ik marktprijzen van 1499,- (euro) voor de wat higher end 7900XTX kaarten (á la MSI Gaming X Trio en consorten) ook nog wel gebeuren.

We moeten niet vergeten dat AMD geen liefdadigheidsinstelling is en dat de aandeelhouders (hey, dat ben ik ook!) ook tevreden gehouden moeten worden. En daar krijg je niet aan verkocht dat ze een (hypothetisch) gelijke RTX4090 gaan verkopen voor 700,- minder.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Kuusj schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:22:
[...]

Ik had het dan ook over de XTX inderdaad. De XT zal erom spannen.
Heel eerlijk gezegd zie ik marktprijzen van 1499,- (euro) voor de wat higher end 7900XTX kaarten (á la MSI Gaming X Trio en consorten) ook nog wel gebeuren.

We moeten niet vergeten dat AMD geen liefdadigheidsinstelling is en dat de aandeelhouders (hey, dat ben ik ook!) ook tevreden gehouden moeten worden. En daar krijg je niet aan verkocht dat ze een (hypothetisch) gelijke RTX4090 gaan verkopen voor 700,- minder.
Nouja, de XTX zal waarschijnlijk ook weer niet zoveel sneller zijn dan de XT (op basis van resultaten uit het verleden), dus die premium is verder niet zo'n probleem. Zou de 7900 XT waarschijnlijk dan ook geen 'standaardkaartje' noemen. Dat is meer de 7800 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Snowdog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:25:
[...]

Nouja, de XTX zal waarschijnlijk ook weer niet zoveel sneller zijn dan de XT (op basis van resultaten uit het verleden), dus die premium is verder niet zo'n probleem. Zou de 7900 XT waarschijnlijk dan ook geen 'standaardkaartje' noemen. Dat is meer de 7800 ofzo.
Denk dat de XTX dit keer wel een stuk sneller is dan de XT ivm de bredere geheugenbus (én meer shaders)

Edit; krijgen we wel benchies te zien vandaag btw? Of ook alleen doosjes uitpakken en wat slides? :+ :o

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 03-11-2022 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Format-C schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:34:
[...]

Denk dat de XTX dit keer wel een stuk sneller is dan de XT ivm de bredere geheugenbus (én meer shaders)

Edit; krijgen we wel benchies te zien vandaag btw? Of ook alleen doosjes uitpakken en wat slides? :+ :o
Zal helpen, maar ivm de gains die zijn gemaakt tov RDNA 2 valt het waarschijnlijk in het niets, dus zal het relatief wel meevallen.

Ga er ook wel vanuit dat we benchies krijgen, maar wel van selected games. Geeft alsnog wel een goeie indicatie. Als we geen benchies krijgen, dan zou het wel een enorme non-presentatie zijn. Maar volgens mij doen ze dat altijd wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Toettoetdaan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:50:
[...]

Dat zou mooi zijn, vooral voor mensen die uitkijken naar de lager gepositioneerde RX 7800 XT. Krijg je iets van $699 voor die laatste.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-10 13:08

GTX404

Hi

Wat hoor ik nou over de prijzen hier??? Dat zou geweldig zijn. W mij betreft mag een goede AIB XTX model wel 1400-1500 kosten als de performance er ook is natuurlijk!

Kan niet wachten!

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Format-C schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:34:
[...]

Sowieso wat grafiekjes van AMD zelf :+

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

GTX404 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:38:
Wat hoor ik nou over de prijzen hier??? Dat zou geweldig zijn. W mij betreft mag een goede AIB XTX model wel 1400-1500 kosten als de performance er ook is natuurlijk!

Kan niet wachten!
Had gelezen/ of gehoord dat de AIB's helemaal los gaan en proberen 4090 prijzen te vangen voor zwaar overklokte en opgepimpte XTX kaartjes. (volgens mij op MooresLawisDead gehoord)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 03-11-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
XWB schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:39:
[...]

Sowieso wat grafiekjes van AMD zelf :+
Naja die zijn volgens mij wel best betrouwbaar, dus dan weet je wel genoeg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 20:22
GTX404 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:38:

Kan niet wachten!
Wat dat betreft verwacht ik eigenlijk weer weinig, de laatste jaren presteren die AIB kaarten eigenlijk nooit dermate beter dat ze tientallen procenten extra waard zijn. Teveel restricties vanuit AMD én Nvidia.

En bij de 6xxx was de AMD koeler zó goed dat zelfs daar weinig winst te behalen viel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
SunsetSundae schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:42:
[...]

Wat dat betreft verwacht ik eigenlijk weer weinig, de laatste jaren presteren die AIB kaarten eigenlijk nooit dermate beter dat ze tientallen procenten extra waard zijn. Teveel restricties vanuit AMD én Nvidia.

En bij de 6xxx was de AMD koeler zó goed dat zelfs daar weinig winst te behalen viel.
Heb het idee dat die tijd sowieso wel voorbij is, want het stroomverbruik neemt gewoon veel te veel toe als je die kaarten gaat overclocken. Dat lukt dan niet eens geweldig veel beter met die AIB-modellen, maar je betaalt vooral voor het coolere design en ledjes. En het feit dat de reference kaarten gewoon vaak lastig te verkrijgen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Overclocken doe ik al jaren niet meer. Maximale prestaties halen uit de kaart tegen lager vermogen wel. Voor mij ook persoonlijk een grotere voldoening :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Toettoetdaan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:39:

[...]
Ik denk dat ze op voorrand opnemen en dan knippen en plakken, indien nodig. Volgens mij iss Jay /LTT/GN enzo erook

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-10 13:08

GTX404

Hi

Ja voor mij is het tegenwoordig vooral ongeveer hetzelfde eruit halen met minder vermogen. Ook met mijn huidige 3080 voelt undervolten juist meer als een overclock dan andersom :P

Also fingers crossed voor AMD. Beetje genoeg van Nvidia praktijken.

Oja looks zijn ook belangrijk tegenwoordig voor mij, ik wil een nette industriele build dat niet gamer schreeuwt :P

[ Voor 35% gewijzigd door GTX404 op 03-11-2022 19:51 ]

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 17:46

The Chosen One

Zie signature!

Snowdog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:40:
[...]

Naja die zijn volgens mij wel best betrouwbaar, dus dan weet je wel genoeg :P
Informatie van bedrijven is bijna altijd (uitzonderingen daargelaten) correct/betrouwbaar.*******

*mits de juiste instellingen
**mits de juiste drivers
***mits de juiste games
****mits de juiste... etc. etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje (straks weten we het zeker), dus vandaag de aankondiging en dan wanneer zijn deze te koop?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
Dat hoor je straks maar waarschijnlijk pas over een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

meljor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:10:
Dat hoor je straks maar waarschijnlijk pas over een maand
Ik had ook zoiets ergens vernomen eind november/begin december :( Nog zolang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 00:55
XWB schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:38:
[...]

Dat zou mooi zijn, vooral voor mensen die uitkijken naar de lager gepositioneerde RX 7800 XT. Krijg je iets van $699 voor die laatste.
Voor Navi32 7800XT ja $699/$799, als die meegelanceerd wordt. Zou ook wel logisch zijn als Navi33 7700XT Q1 zou moeten komen, maar RGT zei Q2 volgend jaar.

7900XT of XTX gaat niet onder de $999 komen, en dat zou al fijn zijn als "RTX 4080 killer". Maar AMD gaat geen $1499/1599 vragen, dat is dan weer teveel. $1199 of $1249 voor de XTX? Mooi prijsje als het de RTX 4090 in rasterization verslaat.

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:01
Om die tijd door te komen alvast maar een 5800X3D besteld :X

Als de prijzen echt tussen de 1000 en 1500 blijven en de supply valt tegen verwacht ik wel weer een scalper-bots-frenzy zoals tijdens Covid...

Watchparty zometeen? :9B

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

UniMatrix schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:21:
Offtopic:(Ik een 49 inch 5120x1440 165Hz UW scherm (simracen!). :9 Mn toekomstige kaartje moet wel wat te doen hebben natuurlijk. :+ 8) )

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 03-11-2022 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 00:55
UniMatrix schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:21:

Als de prijzen echt tussen de 1000 en 1500 blijven en de supply valt tegen verwacht ik wel weer een scalper-bots-frenzy zoals tijdens Covid...

Watchparty zometeen? :9B
YouTube: AMD Presents: together we advance_gaming

nog 36 minuten... 25k waiting. :9B *O* B)

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 21:55
Ben benieuwd wat de RX 7900 XTX doet in VR (DCS, MSFS, X-Plane)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
dierkx36 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:26:
Ben benieuwd wat de RX 7900 XTX doet in VR (DCS, MSFS, X-Plane)
VR is ook waarom ik een >90 fps 4k ultra gpu wil. Het hart zegt AMD...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

}:| ik was de link aan't zoeken in youtube :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 21:55
UniMatrix schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:29:
[...]

VR is ook waarom ik een >90 fps 4k ultra gpu wil. Het hart zegt AMD...
Ben ook erg geneigd richting AMD, vanwege adapter gate en en de prijs van Nvidia...
.. ding is alleen dat Nvidia over het algemeen beter is in VR met flightsims, als je zo de fora leest.

'k hoop dat 7900 XTX hier een deuk in slaat....

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
dierkx36 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:41:
[...]

Ben ook erg geneigd richting AMD, vanwege adapter gate en en de prijs van Nvidia...
.. ding is alleen dat Nvidia over het algemeen beter is in VR met flightsims, als je zo de fora leest.

'k hoop dat 7900 XTX hier een deuk in slaat....
Ook al zou hij iets onder 4090 zitten, zou het nog genoeg zijn voor VR. De 4080 gaat fors langzamer zijn dan de 4090. Dus als AMD 10-15% zou inleveren op de 4090 waar de 4080 normaal zou staan en de kaart is goedkoper en zuiniger, ga ik er nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
GTX404 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:49:
Ja voor mij is het tegenwoordig vooral ongeveer hetzelfde eruit halen met minder vermogen. Ook met mijn huidige 3080 voelt undervolten juist meer als een overclock dan andersom :P

Also fingers crossed voor AMD. Beetje genoeg van Nvidia praktijken.

Oja looks zijn ook belangrijk tegenwoordig voor mij, ik wil een nette industriele build dat niet gamer schreeuwt :P
Dan moet je eigenlijk de 6000 reeks nemen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo tijd voor de pijnlijke marketingshow. Kijken wat voor stoms ze nu gaan zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:07

WhySoSerious

Be the change.

Hoi Lisa!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Geen leren jasje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:03

Fontainemelon

Zuiderbuur

Het algemene sentiment in de chat lijkt in elk geval te zijn "AMD, please save us". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Promoten in ieder geval de 5800x3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Efficiency, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

XDNA :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Twitch ligt zo te zien voor op YT. :)
https://www.twitch.tv/amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
OMD schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:05:
Promoten in ieder geval de 5800x3d :)
Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gefeliciteerd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQJxbap9s5_J1dK84C2uAImfN04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gL1xcN3HjKEY1ZmKwCuOUG56.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door XWB op 03-11-2022 21:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

61TFLOPS. :Y
58B transistoren.

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Mijn stream loopt een paar seconden achter op jullie :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

XTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Woohoo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

300mm en 37mm.
Angstronomics had het goed. :D

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is een hoop Tflops :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik zie ook weer het USB-C poortje en dat werkte prima op de 6900xt voor VR :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

12288 x 2 x 2500MHz = ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
Lekker hoor! Een normaal formaat GPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
TFlops is voor mij altijd een waarde waar ik niet echt wat mee kan, 't is niet tastbaar. Maar man.. 20 en 24 GB op een kaart, dat is meer RAM dan in mijn huidige PC zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Wel veel architectuur veranderingen volgens mij, gaat dat allemaal meteen goed werken...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
UniMatrix schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:13:
Wel veel architectuur veranderingen volgens mij, gaat dat allemaal meteen goed werken...?
Als je een jaartje wacht zijn de drivers tegen die tijd wel in orde :+

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is bedoeld om nieuws te bediscussiëren. Hieronder valt dus niet het praten over aankoopadvies, voedingen, levertijden e.d. Daar zijn eigen topics en subfora voor.