Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sunsmountain schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:52:
[...]

Inderdaad, de RX6800 is gewoon gekozen op hetzelfde TDP als RTX3070, om te laten zien hoeveel sterker ze eigenlijk zijn (geworden). Nou is dat wel met 60 CU versus 46 SMs en $79 duurder, maar toch.
Dat is het punt niet. De RX6800 kan veel meer verbruiken en als het iets extra's oplevert, dan zal die meer verbruiken, maar doet het meestal niet. Ondertussen zijn de framerates en frametimes beter. AMD laat dit alleen weer eens helemaal niet blijken in hun marketing. Dat is ergens gewoon heel erg treurig.

Ik vroeg me al weken af wat het punt van de RX6800 was omdat die veel te duur leek te zijn. Nu snap ik het pas. Het punt is dat die cut down chip, serieus indrukwekkende 1440p prestaties neerzet als het om consistentie gaat en dit doet voor een vergelijkbaar of lager verbruik dan een RX5700XT. Als ze dat hadden verkocht, dan had iedereen begrepen waar de RX6800 voor staat. Nu hangt bij de meeste mensen namelijk het beeld dat die te duur is en je beter de RX6800XT kan kopen. Dus dat AMD je omhoog wil duwen. Verder waren er de nodige reviews die weer begonnen over DLSS, RTX Voice, NVEC etc. Totaal niet nodig want de RX6800 biedt gewoon de superieure gaming ervaring over de RTX3070 in verreweg de meeste games en verbruikt dan ook nog meestal minder. Het is Nvidia die hier speciale zaken moet aanbieden om competitief te zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:26
@Astennu, je snapt dat het laatste beetje hoop op neutrale berichtgeving nu ook verdwenen is? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Dennism schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:51:
[...]

Dat verwacht ik ook niet, maar veel zullen het er niet zijn. Problematischer vind ik echter dat schijnbaar geen enkele partner supply heeft gehad, zelfs niet een paar kaarten. Niet dat dit veel zal uitmaken imho, of je nu de paper launch definitie gebruikt van geen stock of de definitie zoals in de volksmond meer gebruikelijk lijkt te zijn van weinig stock (had ik gister toevallig nog een conversatie over Dennism in "[ZT]AMD Ryzen 5000 (ZEN3) levertijden&beschikbaarheid topic" ), daar over steggelen heeft imho weinig zin. Geen of weinig stock, dit zijn gewoon keer op keer dramatische launches, niet alleen qua stock niveau's, maar ook hoe de bedrijven in kwestie de verwachtingen managen.

Dat je als Frank Azor zijnde niet gaat roepen dat je stock ruk gaat op release day snapt denk ik iedereen wel, maar ga dan niet op Twitter de verwachtingen wekken dat je het (veel) beter gaat doen dan de concurrentie.
Nee klopt had toch wel verwacht dat winkels ook wat zouden hebben. Alternate heeft wat maar die vraagt er 250-300 euro per kaart meer voor dan de AMD site. Of zelfs meer geloof ik prijzen waren daar echt idioot. Azerty heeft ze alleen in hun eigen gaming pc's gestopt die je kan bestellen.

Maar ik denk dat de grote bulk de 25e komt.
Ik weet overigens ook niet hoe het in amerika gegaan is. Wellicht hebben die wel veel allocation gehad? Ik heb niet echt op internet rond gekeken maar volgens mijw as het daar ook niet al te best.

Azor had niets moeten zeggen. Hij zat er gewoon helemaal naast. Hij zou er goed aan doen om die 10$ te betalen denk ik.
Paprika schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:03:
@Astennu, je snapt dat het laatste beetje hoop op neutrale berichtgeving nu ook verdwenen is? :+
Als in dat ze er over gaan liegen?

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 19:05 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Haha nee, dat alles wat jij zegt als marketing telt. Zit natuurlijk maar te flauwekullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:07:
Haha nee, dat alles wat jij zegt als marketing telt. Zit natuurlijk maar te flauwekullen.
owh zo omdat ik nu een 6800 eigenaar ga worden ^^
Hopelijk ben ik nog steeds objectief :P

Ik vond de stock ook echt tegenvallen. Had wel meer verwacht op launch day. Als het volgende week zo slecht is mogen ze van mij gaan kielhalen ^^

En ben nog steeds niet helemaal uit wat ik van de RT performance vind. Port Royal is ronduit slecht. Dirt5 is not bad at all. Tombraider is weer slechter dan ik had verwacht.

Vraag me af hoe dat er de komende maanden uit gaat zien.
Nu koop ik de kaart daar niet voor. Ik heb moment geen een spel dat ik speel wat het ondersteund. Misschien dat MW5 RTX heeft (in ieder geval wel DLSS) maar dat speel ik momenteel niet echt. Wil ik nog wel gaan doen.

Maar gezien de framerates laat ik het denk ik lekker uit staan en ga ik gewoon op 144FPS mikken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 14:21
Had gehoopt dat alle AIB partners nu wel hun line- ups lieten zien nu.
Maar tot nu maar een paar die wat hebben zitten teasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Psyonara schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:12:
De balangrijkste zijn toch wel uit?
Sapphire, MSI
Asrock heeft ook de lineup laten zien.

Heb niet alles bijgehouden maar die 3 heb ik in ieder geval voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

@Psyonara Bedoel je benchmarks?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Live talk met Herkelman en Azor. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Psyonara schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:12:
Die staan al lang en breed online...

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 00:55
XWB schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:30:
[...]

Even in de chat vragen waar mijn 10 dollar blijft >:)
En aan die andere flappie wat ie nou bedoelde met z'n emoticon >:)

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 22:11
Thrawni schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:19:
Even snel door alle benchmarks heen gebladerd;

Kan ik terecht de volgende conclusie trekken?

Op 1440p doet de RX 6800 XT het (vaak) beter dan de RTX 3080, zonder SAM of Rage mode. Als je echter Ray Tracing betrekt, dan doet die het wel minder, maar alsnog wel beter dan Turing.

Weet iemand trouwens of iemand uitgebreid op 3440x1440 heeft getest & benchmarks ervan heeft? Zal wel niet véél uitmaken tegenover 1440p, maar ben toch benieuwd.
Ik vroeg me hetzelfde af.
Ik vond daarop ergens een “oude” review van Tweakers, waarbij de standaard vuistregel voor het bepalen van de prestaties bij 3440x1440 was dat je van de prestaties bij 1440p %19 moet aftrekken ongeveer, of 40% op moet tellen bij de 4K prestaties.
Schijnt vrij redelijk te kloppen.

[ Voor 35% gewijzigd door Djuroen op 18-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Nu praat niemand meer over dat AMD betere performance per watt heeft. De schapen beginnen gelijk DLSS en RT te blerren als je daar over begint. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:21:
Nu praat niemand meer over dat AMD betere performance per watt heeft. De schapen beginnen gelijk DLSS en RT te blerren als je daar over begint. :P
Inderdaad daar lijkt AMD nVidia weer te evenaren of zelfs voorbij te gaan.
DLSS en RT is nu het verkoop argument voor een nVidia kaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:21:
Daar heb je wel een punt ja. Gelukkig heb ik nooit om verbruik van een GPU gegeven en voorheen eigenlijk altijd AMD GPU's gehad. Sinds een maandje echter in het bezit van een een RTX3080 Founders Edition en die verbruikt wellicht wat meer, maar dat boeit toch niet. Ik vind het ook echt een ruk argument (was het indertijd en nu nog steeds) dus laat mensen lekker focusen op performance en features.

Ik vind dat zowel de 6800XT als de FE3080 hele mooie kaarten zijn waar je de komende jaren goed mee vooruit kan op 1440p en 4K. Raytracing kan me gestolen worden en DLSS is maar een 'trucje' imo, maar ik zie geen enkele reden om nu nog een 6800XT aan te schaffen. Die paar procent meer of minder zie je niet met het menselijk oog.

Enige 2 dingen die nu nog interessant zijn, 1. kan AMD de MSRP blijven benaderen op de kaarten de komende weken met een grote vraag en daardoor de 3080 sales onder druk zetten en kan AMD mensen over krijgen van de groene kant naar de rode kant... en 2. gaat de 10GB echt een bottleneck worden op de RTX3080 want dan kan je nog zulke mooie features hebben, als games straks meer dan 10GB Vram willen, dan ben je als 3080' bezitter het haasje.

Ik heb toch het idee dat vooral Nvidia GPU gebruikers heel merk loyaal gebonden zijn (en dit is niet altijd rationeel maar neigend tot een soort onvoorwaardelijke liefde..).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Even stilstaan bij de performance leap(5700XT - 6800XT). Wanneer is de laatste keer geweest dat er zoveel verschil zat tussen twee generaties GPU's? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Xadeon schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:41:
Even stilstaan bij de performance leap(5700XT - 6800XT). Wanneer is de laatste keer geweest dat er zoveel verschil zat tussen twee generaties GPU's? :O
Wel even terugrekenen naar 40CU's hè?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Lord_Dain schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:32:
[...]

Daar heb je wel een punt ja. Gelukkig heb ik nooit om verbruik van een GPU gegeven en voorheen eigenlijk altijd AMD GPU's gehad. Sinds een maandje echter in het bezit van een een RTX3080 Founders Edition en die verbruikt wellicht wat meer, maar dat boeit toch niet. Ik vind het ook echt een ruk argument (was het indertijd en nu nog steeds) dus laat mensen lekker focusen op performance en features.

Ik vind dat zowel de 6800XT als de FE3080 hele mooie kaarten zijn waar je de komende jaren goed mee vooruit kan op 1440p en 4K. Raytracing kan me gestolen worden en DLSS is maar een 'trucje' imo, maar ik zie geen enkele reden om nu nog een 6800XT aan te schaffen. Die paar procent meer of minder zie je niet met het menselijk oog.

Enige 2 dingen die nu nog interessant zijn, 1. kan AMD de MSRP blijven benaderen op de kaarten de komende weken met een grote vraag en daardoor de 3080 sales onder druk zetten en kan AMD mensen over krijgen van de groene kant naar de rode kant... en 2. gaat de 10GB echt een bottleneck worden op de RTX3080 want dan kan je nog zulke mooie features hebben, als games straks meer dan 10GB Vram willen, dan ben je als 3080' bezitter het haasje.

Ik heb toch het idee dat vooral Nvidia GPU gebruikers heel merk loyaal gebonden zijn (en dit is niet altijd rationeel maar neigend tot een soort onvoorwaardelijke liefde..).
Mbt punt 1, ik meen dat gamer nexus er wat over heeft gezegd. Dat de aib’s off the record hebben aangegeven dat de msrp van nvidia niet te verantwoorden is. Dus ja, tenzij amd diezelfde koers vaart, dus bewust een te lage msrp, denk ik wel dat amd nvidia onder druk kan zetten.

Resumerend, consumenten ftw!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:54
Xadeon schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:41:
Even stilstaan bij de performance leap(5700XT - 6800XT). Wanneer is de laatste keer geweest dat er zoveel verschil zat tussen twee generaties GPU's? :O
Is deze nieuwe chip niet 2x zo groot oid?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@ocf81 @haarbal Fair enough, maar het blijft een onderdeel van het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
haarbal schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:48:
[...]

Is deze nieuwe chip niet 2x zo groot oid?
Yep dat is het ding er is nooit een big RDNA1 chip geweest net als dat er nooit een "Big" Polaris geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In de video van J2C
YouTube: I owe AMD an apology...

Zie je trouwens dat met 4K 144Hz de memory clock wel 2000MHz is :/
Vraag me dus af of high refresh rate idle power draw dan wel helemaal gefixt is. Ik vrees toch van niet als ik dit zie want ook hier weer 4K 144Hz op de windows desktop is toch niet zo zwaar lijkt mij?
Je ziet ook een verbruik van 37-41watt.

Geen idee wat nVidia kaarten daar doen qua verbruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

En nu is het tijd voor reclame. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:46
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:21:
[...]

De balangrijkste zijn toch wel uit?
Sapphire, MSI
Asrock heeft ook de lineup laten zien.

Heb niet alles bijgehouden maar die 3 heb ik in ieder geval voorbij zien komen.
Ik ben erg benieuwd naar de performance verschillen tussen het reference design en de custom AIB modellen. Bij de 3080 zagen we dat er maar weinig prestatieverschil zat maar de prijs wel aanzienlijk hoger lag waardoor de prijs/prestatieverhouding al snel erg slecht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:50:
[...]

Geen idee wat nVidia kaarten daar doen qua verbruik?
Ik zit met 2 x 1440p 144Hz schermen, idle rond de 25watt.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 18-11-2020 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Altijd het meest leerzame en meest vermakelijke deel van GamersNexus GPU reviews. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JeroenNietDoen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:54:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar de performance verschillen tussen het reference design en de custom AIB modellen. Bij de 3080 zagen we dat er maar weinig prestatieverschil zat maar de prijs wel aanzienlijk hoger lag waardoor de prijs/prestatieverhouding al snel erg slecht werd.
Hardware Unboxed zal ze wel weer gaan testen.
Qua prijs perstatie verhouding moet je nooit die top modellen hebben. Daar betaal je altijd een premium.
Bij RDNA waren de budget modellen helaas nog wel eens gaar behalve de Sapphire Pulse die was eigenlijk heel sollid voor zijn prijs en beter dan de reference kaart.
Lord_Dain schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:55:
[...]

Ik zit met 2 x 1440p idle rond de 17watt.
2x 1440p 144Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yep, sorry heb mijn post aangepast, had niet door dat mijn 2e scherm nog op de igpu zat. zit rond de 23-25watt verbruik, beide schermen op 144Hz instelling.

[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 18-11-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:46
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:59:
[...]

Hardware Unboxed zal ze wel weer gaan testen.
Qua prijs perstatie verhouding moet je nooit die top modellen hebben. Daar betaal je altijd een premium.
Bij RDNA waren de budget modellen helaas nog wel eens gaar behalve de Sapphire Pulse die was eigenlijk heel sollid voor zijn prijs en beter dan de reference kaart.
Als Asus' TuF net zo goed is als de 3080 uitvoering, dan wordt dat hem. Goed en mooi design met goede performance voor een niet al te hoge prijs boven MSRP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:44:
[...]

Ja dat klopt wel
Ik heb zelf geen 3440x1440 gezien maar aangezien 3440x1440 dichter bij 1440P zit dan 4K zullen de prestaties denk ik niet verkeerd zijn.

[...]

Ben benieuwd hoeveel kaarten er in NL via AMD.com verkocht zijn maar denk dat we daar niet achter gaan komen.

[...]

Dat dat is inderdaad een mooi stukje techniek.
OC resultaten @ guru3D vallen tegen. (15% hogere core clocks maar slechts +5% ingame performance)
Ik vermoed dat dat komt door de Infinity Cache die tunned is op +- 2200MHz.

Coreteks zei ook iets dat de infinity cache clocks kunnen wisselen aan de hand van hoeveel bandbreedte er nodig is. Dus ik heb het vermoeden dat deze een eigen clock heeft. En wellicht los staat van de core clocks als in core clock gaat omhoog infinity cache clock blijft gelijk.
Zou wel interessant zijn als er een OC tool zou komen waarmee je de clocks van die cache aan kan passen.
OC resultaten worden zoals het nu lijkt nog tegengehouden door de referentie koeler op een 6800XT. De kaart boost stock namelijk richting max hotspot en kan niet nog meer hitte kwijt of verwerken. Met een OC kan piek boost hoger wel uitvallen, en toch maar weinig of zelfs negatief uitpakken voor de effectieve boost en snelheid. Plaatjes met max OC's op de 6800XT met referentie koeler betekenen op die manier niks zonder een in-game vergelijking (zie Gamers Nexus review). Met een AIB koeloplossingen of een waterblok kunnen we misschien wel betere resultaten gaan zien bij het ophogen van de power limit. Tenminste.. als de Delta T tussen koeler en hotspot(s) beperkt kan blijven. Interne temp en (effectieve) boost gaat wel een dingetje zijn voor een mogelijke OC.

Mijn eerste indruk van de referentie kaarten:
- Goede prestaties per Watt. Verschilt ook niet veel met Ampere op een zelfde power limit.
- Beetje het stuivertje wisselen in games en toepassingen tussen 3080 en 6800XT.
- Koeling zonder OC voldoende en redelijk stil. XT OC'en niet echt een optie of relevant vanwege 100°C+ hot spot temperatuur.
- Undervolten mogelijk met weinig verlies van prestaties. 0,8V zelfs mogelijk. Of -10% power tegen -2% FPS. Dit kan ook te maken hebben met de stock koeling waarmee de pieken van boost alleen maar afgevlakt worden.
- Zuinig in idle op 60Hz enkele monitor. Dual 4K 60Hz of video afspelen gaf helaas nog een hoog verbruik, bijna het dubbele vergeleken met Nvidia. 144Hz desktop verbruik heb ik nog niet gezien en wil ik nog wel graag weten.
- Voor nu meer dan voldoende geheugen met 16GB.
- Kan net als andere high power kaarten wel wat coil whine produceren, soms hoorbaar buiten de kast. 6800 niet hoorbaar buiten de kast.
- Ray Tracing prestaties blijven (nog) achter.

Het komt dus vooral op prijs en persoonlijke voorkeur aan. Al met al wel een mooie inhaalslag voor AMD.
Resultaten op medium detail springen er wel opvallend uit. Dat is welliswaar niet mijn eigen doelstelling bij de aanschaf van een nieuwe videokaart maar toch best opmerkelijk. Ik zou meer voor High/Ultra detail gaan met een paar FPS killende opties uitgeschakeld. En dan is er straks nog de 6900XT.. die met goede koeling en undervolt, laat maar zien.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
JeroenNietDoen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:04:
[...]

Als Asus' TuF net zo goed is als de 3080 uitvoering, dan wordt dat hem. Goed en mooi design met goede performance voor een niet al te hoge prijs boven MSRP.
Asus en AMD GPU's.... ik zou er bij weg blijven. De TUF was in de 5700 de grootste ramp ever raakte out of the box totaal oververhit.
Waarom een Asus kopen als je voor minder een Sapphire Pulse hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
M-spec schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:06:
[...]

OC resultaten worden zoals het nu lijkt nog tegengehouden door de referentie koeler op een 6800XT. De kaart boost stock namelijk richting max hotspot en kan niet nog meer hitte kwijt of verwerken. Met een OC kan piek boost hoger wel uitvallen en toch maar weinig of zelfs negatief uitpakken voor de effectieve boost en snelheid. Plaatjes met max OC's op de 6800XT met referentie koeler betekenen op die manier niks zonder een in-game vergelijking (zie Gamers Nexus review). Met een AIB koeloplossingen of een waterblok kunnen we misschien wel betere resultaten gaan zien bij het ophogen van de power limit. Tenminste.. als de Delta T tussen koeler en hotspot(s) beperkt kan blijven. Interne temp en (effectieve) boost gaat wel een dingetje zijn voor een mogelijke OC.
Ze hebben het een beetje raar genoteerd bij Guru3D. Power is 15% hoger gezet. clocks waren max 2450MHz maar het is de vraag wat ze dan gemiddeld waren
Maar goed ik ga het zelf uitgebreid testen. Het zou mij niet verbazen als die infinity cache er inderdaad iets mee te maken heeft. Als die clocks niet aan elkaar gekoppeld zijn en alleen je core clocks gaan omhoog maar cache clocks niet is het niet zo raar dat je performance scaling met een OC niet zo geweldig is.

Persoonlijk vind ik dat geen ramp ik ga dan gewoon voor een UV en er even lekker wat wattjes van af schaven en dan rond de 2250-2300MHz effectief uitkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Astennu Yep, ben trouwens ook benieuwd naar Gigabyte. Hun 5700's waren(zijn) ook degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:09:
[...]

De effectieve clocks waren bij Guru3D 15% hoger dus dat is het imo niet. Als je een power limit zou hebben zou je effective clock niet veel hoger zijn dan stock.
Maar goed ik ga het zelf uitgebreid testen. Het zou mij niet verbazen als die infinity cache er inderdaad iets mee te maken heeft. Als die clocks niet aan elkaar gekoppeld zijn en alleen je core clocks gaan omhoog maar cache clocks niet is het niet zo raar dat je performance scaling met een OC niet zo geweldig is.

Persoonlijk vind ik dat geen ramp ik ga dan gewoon voor een UV en er even lekker wat wattjes van af schaven en dan rond de 2250-2300MHz effectief uitkomen.
Ik ben er van overtuigd dat een boost algoritme gaat afvlakken op Tj max. Er is geen ruimte meer om een hogere powerlimit goed te kunnen benutten. Boostclock zal bij een GPU inmiddels ook wel elke milliseconde wisselen van frequentie. Daar geeft software om uit te lezen maar en heel klein deel van weer.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Zijn er al testen gedaan met de nieuwe kaarten en de 3700x icm X470?

Ik ben benieuwd naar het performance verschil waar ze het tijdens het bekendmaken over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Ferio Ik heb iig er nog geen voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
M-spec schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:06:
[...]

Het komt dus vooral op prijs en persoonlijke voorkeur aan. Al met al wel een mooie inhaalslag voor AMD.
Resultaten op medium detail springen er wel opvallend uit. Dat is welliswaar niet mijn eigen doelstelling bij de aanschaf van een nieuwe videokaart maar toch best opmerkelijk. Ik zou meer voor High/Ultra detail gaan met een paar FPS killende opties uitgeschakeld. En dan is er straks nog de 6900XT.. die met goede koeling en undervolt, laat maar zien.
Mooi samengevat denk ik :) Enige puntje dat ik daar aan toe zou willen voegen:

- bij vergelijking van de 6800XT versus de 3080 doet eerstgenoemde het over het algemeen beter op 1440P, en laatstgenoemde op 4K.

Wat dit betreft ben ik dan ook erg benieuwd naar de prestaties van de 6900 XT (zowel reference als custom AIB modellen) en de OC prestaties van de custom AIB modellen van de 6800 XT.

Voor mij persoonlijk is dit relevant omdat ik graag een beetje leuke framerates (minstens 90fps met stabiele frametimes) wil hebben voor m'n VR headset. 4K-achtige resoluties ga ik daarmee wel aantikken. Aangezien je in VR details erg goed zit is het dan ook leuk als je grafische instellingen dan hoog kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Mensen zijn schapen want vinden DLSS en raytracing een toegevoegde waarde hebben. Met beide kaarten heb je zonder RT en DLSS gelijke performance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
M-spec schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:18:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat een boost algoritme gaat afvlakken op Tj max. Er is geen ruimte meer om een hogere powerlimit goed te kunnen benutten. Boostclock zal bij een GPU inmiddels ook wel elke milliseconde wisselen van frequentie. Daar geeft software om uit te lezen maar en heel klein deel van weer.
Maar dat is niet nieuw dat deed Vega 10 volgens mij al. Vega 20 en Navi 10 in ieder geval.
Dus dat is niet nieuw.

Je moet natuurlijk zorgen dat je temps laag genoeg zijn en je binnen je power budget blijft anders gaat hij zijn target clocks niet halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

AMD Radeon RX 6800XT breaks HWBOT’s 3DMark Fire Strike world record
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grCZ-27sA6tKdOsnri6tNi0NY0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dK9aWc4TQ0LtF4gvb9lx98sN.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLY1Utzh8FLPj6LF33l6_nJ_zqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4QVYz6R9YZoeCCQ2YTLiapW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toe07OG7i33uLSyqZcVmJmeyi1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0sTZOimQqgcxdeyAOCpbCbh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mV1QmoXwzLAhU62YbSAsW63rh4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/65KKP8rIuPP6mmganZdCGYAL.png?f=fotoalbum_tile

https://videocardz.com/ne...-fire-strike-world-record

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Astennu Over undervolten gesproken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Zo iets was mijn plan inderdaad :) Navi 10 was ook het meest efficient rond de 850-900mv maar ging tot 1100mv nog best prima daar na begon het uit de hand te lopen.

RX 5700 XT 50th Voltage/Power Usage Test:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Stock voltage 1200mv @ 1200mv GPU-Z

Furmark 720P 4x AA 1350-1375Core 900Mem Normalized Normalized @ 4000RPM fan speed 80%
 750mv = 187 Watt GPUPower 104 Watt - 51-58c core 66c mem
 775mv = 192 Watt GPUPower 109 Watt - 52-59c core 68c mem
 800mv = 197 Watt GPUPower 113 Watt - 53-60c core 68c mem
 825mv = 202 Watt GPUPower 118 Watt - 54-62c core 68c mem
 850mv = 208 Watt GPUPower 120 Watt - 55-64c core 68c mem
 875mv = 215 Watt GPUPower 129 Watt - 56-66c core 70c mem
 900mv = 220 Watt GPUPower 135 Watt - 58-70c core 70c mem
 925mv = 227 Watt GPUPower 139 Watt - 59-71c core 72c mem
 950mv = 236 Watt GPUPower 144 Watt - 60-73c core 74c mem
 975mv = 241 Watt GPUPower 155 Watt - 61-75c core 75c mem
1000mv = 249 Watt GPUPower 156 Watt - 62-76c core 76c mem
1025mv = 256 Watt GPUPower 163 Watt - 64-78c core 78c mem
1050mv = 265 Watt GPUPower 172 Watt - 65-81c core 78c mem
1075mv = 275 Watt GPUPower 181 Watt - 67-84c core 80c mem
1100mv = 285 Watt GPUPower 191 Watt - 69-87c core 82c mem
1125mv = 295 Watt GPUPower 197 Watt - 71-89c core 82c mem
1150mv = 309 Watt GPUPower 210 Watt - 73-93c core 85c mem
1175mv = 318 Watt GPUPower 219 Watt - 75-97c core 86c mem
1200mv = 334 Watt GPUPower 231 Watt -77-101c core 88c mem

RX 5700 XT 50th Voltage/Frequency Scaling Test Furmark 720p No AA Clock speed scaling @ 24,5-25C ambient:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Card Nr1 
750mv = 1370-T1460MHz 216FPS @ 202 Watt 84-92-96c   @ 1549RPM crash at 1380-T1470MHz) - 1,8266MHz per mv
 800mv = 1500-T1580MHz 234FPS @ 227 Watt 86-97-98c   @ 1774RPM crash at 1510-T1585MHz) - 1,875MHz per mv
 850mv = 1600-T1690MHz 250FPS @ 247 Watt 86-99-100c  @ 2075RPM crash at 1605-T1695MHz) - 1,882MHz per mv
 875mv = 1645-T1730MHz 254FPS @ 263 Watt 84-98-96c   @ 2199RPM crash at 1655-T1740MHz) - 1,880MHz per mv
 900mv = 1695-T1780MHz 261FPS @ 280 Watt 89-104-100c @ 2320RPM crash at 1710-T1790MHz) - 1.9MHz per mv
 925mv = 1750-T1830MHz 267FPS @ 292 Watt 85-101-98c  @ 2606RPM crash at 1760-T1840MHz) - 1.892MHz per mv
 950mv = 1795-T1875MHz 272FPS @ 303 Watt 83-100-96c  @ 2866RPM crash at 1800-T1885MHz) - 1.8895MHz per mv
 975mv = 1820-T1900MHz 276FPS @ 324 Watt 85-104-96c  @ 2930RPM crash at 1825-T1915MHz)  - 1,866MHz per mv
1000mv = 1860-T1950MHz 277FPS @ 339 Watt 83-102-94c  @ 3640RPM crash at 1880-T1980MHz) - 1.86MHz per mv
      * 925+mv test @ 900MHz memory because of bandwidth bottleneck 
Stock 1590-1619-T2063MHz 247FPS 86-104-100c @ 937-950mv 297 watt 2320RPM

Card Nr2
Furmark 720p No AA Clock speed scaling @ 24,5-25C ambient:
 750mv = 1331-1365-T1420MHz 213FPS @ 102-115/199 Watt 87-93-98c   @ 1397RPM crash at 1380-T1430MHz) - 1,820MHz per mv
 800mv = 1456-1480-T1550MHz 230FPS @ 122-134/219 Watt 83-91-94c   @ 1862RPM crash at 1494-T1560MHz) - 1,850MHz per mv
 850mv = 1574-1584-T1645MHz 247FPS @ 138-154/244 Watt 84-95-96c   @ 2075RPM crash at 1591-T1650MHz) - 1,863MHz per mv
 875mv = 1597-1642-T1715MHz 253FPS @ 146-165/256 Watt 83-95-94c   @ 2288RPM crash at 1655-T1720MHz) - 1,876MHz per mv
 900mv = 1678-1690-T1740MHz 259FPS @ 155-175/273 Watt 86-101-98c  @ 2292RPM crash at 1700-T1760MHz) - 1.877MHz per mv
 925mv = 1695-1718-T1780MHz 265FPS @ 168-185/285 Watt 83-98-94c   @ 2606RPM crash at 1720-T1790MHz) - 1.857MHz per mv
 950mv = 1753-1766-T1830MHz 270FPS @ 177-192/301 Watt 83-100-92c  @ 2876RPM crash at 1772-T1840MHz) - 1.859MHz per mv
 975mv = 1775-1803-T1830MHz 273FPS @ 185-211/317 Watt 83-102-94c  @ 2949RPM crash at 1814-T1870MHz) - 1,849MHz per mv
1000mv = 1796-1834-T1910MHz 277FPS @ 195-225/334 Watt 83-103-94c  @ 3349RPM crash at 1851-T1920MHz) - 1.834MHz per mv
      *800+mv test @ 900MHz memory because of bandwidth bottleneck 
Stock-2 1650-1665-T2063MHz 256FPS 89-107-98c  @ 956-975mv 300 watt 2275RPM

[ Voor 82% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat gebeurde ook al met Watch Dogs: Legion.
Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=66286

Het probleem blijft gewoon dat alle voorgaande DXR titels rond Turing zijn ontwikkeld en er geen weet geweest zal zijn waar AMD mee kwam. Als meteen de eerste game, nota bene Nvidia sponsored, dan al vrijwel gelijk trekt, dan lijkt het gewoon niet slecht te zijn qua RT prestaties.

Ik mis nog heel erg de white paper, maar het lijkt er ook sterk op dat AMD dit bereikt met een geringe uitgave van kostbaar transistorbudget. Er zijn geen aparte RT cores met hun eigen logic. Dat is allemaal ingebouwd in de texture mapping die de logic lijkt te delen. Er zijn al helemaal geen tensor cores die heel wat transistoren innemen. Denoising doen de ALU's waarschijnlijk met hun verbeterde low precision functionaliteit.

@Astennu , heb je nu een RX6800 of RX6800XT besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 21:10
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:30:
[...]

Inderdaad daar lijkt AMD nVidia weer te evenaren of zelfs voorbij te gaan.
DLSS en RT is nu het verkoop argument voor een nVidia kaart.
Dat, en ik denk dat Nvidia nog steeds wel eerder in vertrouwd word als het komt op stabiele, regelmatige driver-/software-updates. Ik merk in mijn omgeving dat AMD nog wel eens bekend staat om zijn instabiele drivers.

Voor mij is het afwegen als volgt:
16gb vs 10gb (vind 10gb erg eng, denk dat het over 2 jaar wel eens te weinig kan zijn)
DLSS vs Super Resolution
RT RTX vs RT RX
Stabiele driver updates vs nog te bewijzen driver updates???

Zelf ga ik alsnog voor 6800 XT. Ik wil echt niet tegen een VRAM tekort lopen in twee jaar als ik nu rond de 700/800 ga uitgeven + ik vertrouw erop dat AMD het wel goed gaat doen met driver updates. RT vind ik ze nu al best goed op lijken als ze tussen turing & ampere zitten en dat kan hopelijk alleen maar beter worden gezien de games voornamelijk met nvidia rekening gehouden hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:59:
[...]

@Astennu , heb je nu een RX6800 of RX6800XT besteld? :)
Als het mee zit krijg ik beide binnen.
Heb met mijn broers samen als het allemaal verstuurd gaat worden 3x een 6800 XT en een 6800.

Mijn beide broers willen ook gaan upgraden. Denk dat het voor hun ook een XT gaat worden. Maar ik kan dan mooi weer wat clock scaling testjes gaan doen :)
Ik denk volgende week maar wat vrij gaan vragen zodat ik lekker kan benshmarken ^^
Thrawni schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:59:
[...]

Dat, en ik denk dat Nvidia nog steeds wel eerder in 'vertrouwd' word als het komt op stabiele, regelmatige driver-/software-updates. Ik merk in mijn omgeving dat AMD nog wel eens bekend staat om zijn 'instabiele' drivers. Nu weet ik niet in hoeverre dat overdreven is of niet...

16gb vs 10gb (vind 10gb erg eng, denk dat het over 2 jaar wel eens te weinig kan zijn)
DLSS vs Super Resolution
RT RTX vs RT RX

Zelf ga ik alsnog voor 6800 XT. Ik wil echt niet tegen een VRAM tekort lopen in twee jaar als ik nu rond de 700/800 ga uitgeven + ik vertrouw erop dat AMD het wel goed gaat doen met driver updates. RT vind ik ze nu al best goed op lijken als ze tussen turing & ampere zitten en dat kan hopelijk alleen maar beter worden gezien de games voornamelijk met nvidia rekening gehouden hebben denk ik zo.
Ja daar hebben mensen het nog steeds over. En to be honnest de drivers van de RDNA1 generatie hebben daar niet bij geholpen. Ik heb zelf geen issues gehad maar te veel mensen overduidelijk wel.

Maar daar voor vond ik het prima werken. Het was niet allemaal even polished (wattman had namelijk nogal wat quirks al heeft nVidia niet eens een tegenhanger)

Ik ben heel tevreden over de AMD Drivers dus voor mij is het zeker geen nadeel.
Het is nu belangrijk voor AMD om de drivers nu goed op orde te houden zodat ze het vertrouwen terug gaan krijgen. Dit is het moment om mensen zo ver te krijgen AMD te kopen aangezien nVidia niet leverbaar is. Dus ze hebben een kans nu meer mensen hun product te laten proberen en voor klanten binding te zorgen. Echter moet het product dan wel foutloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Thrawni schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:59:
[...]

Dat, en ik denk dat Nvidia nog steeds wel eerder in 'vertrouwd' word als het komt op stabiele, regelmatige driver-/software-updates. Ik merk in mijn omgeving dat AMD nog wel eens bekend staat om zijn 'instabiele' drivers. Nu weet ik niet in hoeverre dat overdreven is of niet...

DLSS vs Super Resolution
RT RTX vs RT RX

Geheugengebruik tussen Nvidia en AMD zijn niet 1 op 1 te vergelijken omdat beide fabrikanten andere compressietechnieken gebruiken, dus staar je niet zomaar blind op de hoeveelheid geheugen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:05:
[...]

Als het mee zit krijg ik beide binnen.
Heb met mijn broers samen als het allemaal verstuurd gaat worden 3x een 6800 XT en een 6800.

Mijn beide broers willen ook gaan upgraden. Denk dat het voor hun ook een XT gaat worden. Maar ik kan dan mooi weer wat clock scaling testjes gaan doen :)
Ik denk volgende week maar wat vrij gaan vragen zodat ik lekker kan benshmarken ^^
Eerst een exclusieve mogelijkheid krijgen om eerder te bestellen en dan meerdere bestellen en scalpen. :N :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:12:
[...]

Eerst een exclusieve mogelijkheid krijgen om eerder te bestellen en dan meerdere bestellen en scalpen. :N :P
Haha Je moet wat als je RedTeam member bent })

Ze gaan voorlopig allemaal voor games en benshmarking gebruikt worden. Kan met die extra kaart mooi rouleren zodat ik de andere XT's ook even kan testen. Wellicht gaat er een over een aantal weken in de verkoop (ik denk de 6800 maar dan wel zonder de doos want die blijft hier in de verzameling ^^)

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:35:
[...]

Maar dat is niet nieuw dat deed Vega 10 volgens mij al. Vega 20 en Navi 10 in ieder geval.
Dus dat is niet nieuw.

Je moet natuurlijk zorgen dat je temps laag genoeg zijn en je binnen je power budget blijft anders gaat hij zijn target clocks niet halen.
Niet nieuw inderdaad, dat is zo. Eerder geoptimaliseerd net als bij de CPU's. Bij de Vega56 zie je dat target clocks van 1650MHz op zelfs +50% limiet alleen nog maar in lichte loads gehaald worden maar eerder tegen 1600MHz aan blijven @45°C(<80°C hotspot). Erg power hungry maar zoals je eerder aangaf werk de Vega architectuur ook niet heel efficiënt naar huidige maatstaven. Heb m meestal ook op max 1000mV staan.

Benieuwd wat je eigen conclusie straks zal zijn van de 6800(XT). Wat de sweetspot is en waar eventuele beperkingen liggen. Succes alvast met de nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
M-spec schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:19:
[...]

Niet nieuw inderdaad, dat is zo. Eerder geoptimaliseerd net als bij de CPU's. Bij de Vega56 zie je dat target clocks van 1650MHz op zelfs +50% limiet alleen nog maar in lichte loads gehaald worden maar eerder tegen 1600MHz aan blijven @45°C(<80°C hotspot). Erg power hungry maar zoals je eerder aangaf werk de Vega architectuur ook niet heel efficiënt naar huidige maatstaven. Heb m meestal ook op max 1000mV staan.

Benieuwd wat je eigen conclusie straks zal zijn van de 6800(XT). Wat de sweetspot is en waar eventuele beperkingen liggen. Succes alvast met de nieuwe kaarten.
Vega draaide ik altijd op 900mv dan kwam ik uit op +- 1480MHz. Maar dan een stuk zuiniger
de 5700 XT draai ik meestal op 975mv en max 160watt (dan heb ik maar 1900RPM fan speed nodig en is h ij relatief stil voor een blower) hij draait dan iets van 1845MHz.

Ik ben inderdaad erg benieuwd waar ik met de 6800 en XT kaarten uit ga komen. Ik wil eigenlijk ook wel een 6900 XT testen maar vind die een te hoge price premium hebben voor dat beetje extra performance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UZnRCr68ZxwfejE3R4kE6l_oW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwXVUoYF8v1RWDDpTiijf73S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Geloven jullie nou echt dat die AMD kaarten bestaan, volgens mij zijn alle reviewers gewoon betaald om fake reviews te publiceren. Spullen zijn nergens te bestellen, niet eens bij AMD, dus producten bestaan niet, en mensen die zeggen dat ze besteld hebben worden waarschijnlijk gewoon door AMD betaald.
Modbreak:Het is hier de HK niet. Hou het een beetje on-topic en laat dit soort 'lolligheid' aub achterwege.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-11-2020 23:24 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Astennu
Wim-Bart schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:29:
Geloven jullie nou echt dat die AMD kaarten bestaan, volgens mij zijn alle reviewers gewoon betaald om fake reviews te publiceren. Spullen zijn nergens te bestellen, niet eens bij AMD, dus producten bestaan niet, en mensen die zeggen dat ze besteld hebben worden waarschijnlijk gewoon door AMD betaald.
[sarcasm]
Ja ik heb echt super veel geld van AMD gekregen man. Heb er meteen een nieuw huis van gekocht en een nieuwe auto 8)
[/sarcasm]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Klopt! Fake news! Ga je schamen @Astennu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oozCKp5CaFIN2aZI5T-mvjsfObQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/5qQL6R9HIcpw6VAzshzTDpXE.gif?f=fotoalbum_large
Niet te koop = niet bestaand.
Modbreak:Ofwel je bent aan het trollen, danwel je hebt hulp nodig. In beide gevallen: ophouden met dit soort post.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 20-11-2020 01:44 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Niet vroeg genoeg aan het bier, @Wim-Bart! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:00
Je hebt helemaal gelijk WB, MSM en AMD werken samen. Gerucht is dat zoon van Joe Biden ook aandelen heeft in AMD, maar MSM schrijft daar niks over. Gelukkig zullen ze ons niet hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Ze zeggen wel eens dont feed the trolls maar goed kan het niet laten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70NEcWqZWZf2xJAJr94z4i1JV5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWZTd6fgFSfcxAheFgLJb5y2.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet wel de goede link gebruiken :>

Via de site kan je er nu niet meer komen vanmiddag nog wel door naar Graphics > Radeon Graphics Card > 6800XT te gaan. Maar deze werkt nog wel:

https://www.amd.com/en/di...medium=email&utm_term=btn

Echter "Out of Stock"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
Geloven jullie nou echt dat die AMD kaarten bestaan, volgens mij zijn alle reviewers gewoon betaald om fake reviews te publiceren.
Dit complot perfect uitvoeren (en dus echt iedereen omkopen of omleggen die ook maar het tegendeel zou willen beweren) is volgens mij duurder dan gewoon de kaarten produceren, al is het dan in zeer beperkte oplage voor launch day. Voor dat laatste heeft AMD namelijk al infrastructuur en voor dat eerste niet :+

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:41:
[...]

Ze zeggen wel eens dont feed the trolls maar goed kan het niet laten:

[Afbeelding]

Je moet wel de goede link gebruiken :>

Via de site kan je er nu niet meer komen vanmiddag nog wel door naar Graphics > Radeon Graphics Card > 6800XT te gaan. Maar deze werkt nog wel:

https://www.amd.com/en/di...medium=email&utm_term=btn

Echter "Out of Stock"
Waar is de "toevoegen aan winkel;wagen" knop, want als het product zou bestaan, dan zou je gewoon in een backlog terecht moeten komen. Maar er is geen bestel knop. En die is er bewust niet, want het product bestaat niet.

Daarnaast, geen enkel verkoop adres in west Europa. Wanneer een Ryzen 3 CPU slecteer krijg ik netjes winkels zoals Azerty, Alternate te zien in Nederland. Echter bij de GPU niet. Wat mij meer en meer de indruk geeft dat AMD deze kaart nooit zal kunnen leveren en ze een EU rechtzaak willen voorkomen.
Modbreak:Het is hier de HK niet. Hou het een beetje on-topic en laat dit soort 'lolligheid' aub achterwege.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-11-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:48
Gaat het verder goed met je? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Wim-Bart schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:44:
[...]

Waar is de "toevoegen aan winkel;wagen" knop, want als het product zou bestaan, dan zou je gewoon in een backlog terecht moeten komen. Maar er is geen bestel knop. En die is er bewust niet, want het product bestaat niet.
"OUT OF STOCK"
En nu kappen met trollen ;w
Daarnaast, geen enkel verkoop adres in west Europa. Wanneer een Ryzen 3 CPU slecteer krijg ik netjes winkels zoals Azerty, Alternate te zien in Nederland. Echter bij de GPU niet. Wat mij meer en meer de indruk geeft dat AMD deze kaart nooit zal kunnen leveren en ze een EU rechtzaak willen voorkomen.
Die zijn inderdaad verdwenen. Vanmiddag stonden die er nog wel.
Alternate heeft kaarten voor idiote prijzen aangeboden (1049 voor een 6800 XT 8)7 )
En Azerty bood ze alleen aan in hun game PC's maar niet los.

Dat is inderdaad wel een hele slechte zaak. Lijkt er op dat de winkels zo goed als geen kaarten hadden en alles wat er verkocht is via AMD.com liep.

[ Voor 46% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:41

WhySoSerious

Be the change.

Wim-Bart schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:44:
[...]

Jawel joh. Op deze kaarten hebben ze de beelden van de maanlanding gerenderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
Ik hou van complotdenkers. Wou dat ik zoveel fantasie had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:24:Ik wil eigenlijk ook wel een 6900 XT testen maar vind die een te hoge price premium hebben voor dat beetje extra performance.
Wat weet jij wat verder niemand anders nog weet?

Behalve Wim-Bart dan _O-

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
onsgeluk schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:54:
[...]

Wat weet jij wat verder niemand anders nog weet?

Behalve Wim-Bart dan _O-
De slides van AMD zelf. Daar zie je al een beetje wat hij doet tov de 6800XT.
En opzich ook niet zo raar. De cooler is hetzelfde (mits ze die niet aangepast hebben tov de presentatie)
De specs: Zelfde power zelfde clocks als de 6800XT maar alleen 80 CU's ipv 72. Ja dat is wel 20% meer maar dat zijn alleen de CU's en verder heeft hij even veel cache ROPS enz. Ik kan mij voorstellen dat het met RT mogelijk wat meer scheelt maar de winst die AMD liet zien is in mijn ogen die 350 euro extra niet waard. Qua price performance zijn de 6800 en 6800XT (natuurlijk) een stuk beter. Helemaal niet raar natuurlijk aangezien de 6900XT de top kaart is. Ze moeten er een full working die voor gebruiken die anders naar een FirePro kaart (of iets soortgelijks) kan gaan. En net als nVidia met de 3090 doet willen ze daar gewoon wat extra voor hebben. Opzich niets mis mee. Maar als je value voor money wilt is dat dan niet de beste keuze.

Zie ook:
https://videocardz.com/ne...rx-6800-gaming-benchmarks

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Man dit is niks, geen RDNA2 whitepaper and geen Anandtech review :( .
Bahh geen leesvoer meer vooor vandaag.

En geen buildzoid rambeling over de referenence 6800xt PCB.

Wachten wachten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:58:

Wachten wachten wachten.
Helaas is Anandtech de laaste paar jaar (sinds Anand zelf weg is) wel vaker laat met de reviews. Erg jammer inderdaad want die waren altijd wel erg in-depth ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 18-11-2020 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Wachten wachten wachten.
Mwah, GN gaf al aan dat het pcb naar BZ gaat. Dus die zal snel op YT verschijnen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:58:
[...]

De slides van AMD zelf. Daar zie je al een beetje wat hij doet tov de 6800XT.
En opzich ook niet zo raar. De cooler is hetzelfde (mits ze die niet aangepast hebben tov de presentatie)
De specs: Zelfde power zelfde clocks als de 6800XT maar alleen 80 CU's ipv 72. Ja dat is wel 20% meer maar dat zijn alleen de CU's en verder heeft hij even veel cache ROPS enz. Ik kan mij voorstellen dat het met RT mogelijk wat meer scheelt maar de winst die AMD liet zien is in mijn ogen die 350 euro extra niet waard. Qua price performance zijn de 6800 en 6800XT (natuurlijk) een stuk beter. Helemaal niet raar natuurlijk aangezien de 6900XT de top kaart is. Ze moeten er een full working die voor gebruiken die anders naar een FirePro kaart (of iets soortgelijks) kan gaan. En net als nVidia met de 3090 doet willen ze daar gewoon wat extra voor hebben. Opzich niets mis mee. Maar als je value voor money wilt is dat dan niet de beste keuze.

Zie ook:
https://videocardz.com/ne...rx-6800-gaming-benchmarks
Waar ik eerlijk gezegd een beetje op gok is dat ie zich kan meten of zelfs beter is dan de 3090 op 4K. Ik vind t geweldig dat de 6800xt nvidia het nakijken geeft op 1440, maar op 4K is het voorlopig nog nvidia(tenminste, we weten natuurlijk nog niet wat de aib’s uit de hoge hoed weten te toveren).
Waarom ik er wellicht wel een premium voor over heb? Simpel, momenteel 4K scherm wat ik helemaal geweldig vind en hopelijk begin 2021 een VR set erbij.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
onsgeluk schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:05:
[...]

Waar ik eerlijk gezegd een beetje op gok is dat ie zich kan meten of zelfs beter is dan de 3090 op 4K. Ik vind t geweldig dat de 6800xt nvidia het nakijken geeft op 1440, maar op 4K is het voorlopig nog nvidia(tenminste, we weten natuurlijk nog niet wat de aib’s uit de hoge hoed weten te toveren).
Waarom ik er wellicht wel een premium voor over heb? Simpel, momenteel 4K scherm wat ik helemaal geweldig vind en hopelijk begin 2021 een VR set erbij.
Ja zou kunnen dat hij het net wat beter vast houd dan de 6800XT maar daar voor moeten we tot 8 December wachten. Echter moet je daar ook geen wereld wonder verwachten. Ik verwacht zelf iets van +-5-10% beter dan de 6800XT. Wat met gelijke power erg netjes is. En dat is ook een beetje wat AMD's eigen slides laten zien:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2020/10/AMD-Radeon-RX-6900XT-6800XT-6800-vs-GeForce-RTX-3090-3080-2080Ti-4K-1200x675.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:24:
[...]

Vega draaide ik altijd op 900mv dan kwam ik uit op +- 1480MHz. Maar dan een stuk zuiniger
de 5700 XT draai ik meestal op 975mv en max 160watt (dan heb ik maar 1900RPM fan speed nodig en is h ij relatief stil voor een blower) hij draait dan iets van 1845MHz.

Ik ben inderdaad erg benieuwd waar ik met de 6800 en XT kaarten uit ga komen. Ik wil eigenlijk ook wel een 6900 XT testen maar vind die een te hoge price premium hebben voor dat beetje extra performance.
Je hebt de kaarten dan ook liever standaard AMD als aanvulling op je collectie begreep ik. Is ook wat voor te zeggen en is mooi om terug te kijken op de techniek door de jaren heen. Ik heb zelf lang niet elke generatie in bezit gehad en pas juist graag dingen aan. Gewoon om te zien wat het kan doen. Ik neig ook wel naar een 6900XT om mee te testen en gamen maar die zal hier in NL icm een full cover blok al vrij snel richting €1200,- of meer gaan. Buiten het feit dat het zeker niet de beste value for money is zijn dat ook bedragen waarbij ik minder snel ga expirimenteren zolang er nog garantie op zit. ;) Schroefjes met een zegeltje er op enzo. De meeste merken geven geen garantie meer na eigen montage van een waterkoeler, en ben je al op een AIB pre-installed koelblok aangewezen. Eerst nog maar verdere tests en info doornemen. Er is vast weer genoeg leesvoer komende tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02

jgj82

Ja, maar = nee

Op Ebay.de zijn bijna alle scalpers en snipers of uitverkocht of arm! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpGIWMKRKMAnXHmFYg3DcgO1Ruk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQaotbzUEclYxdW3FY3dEldc.jpg?f=fotoalbum_small_/-\o_ ;w

[ Voor 29% gewijzigd door jgj82 op 19-11-2020 00:00 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

:D briljant!

• Zace
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:37
Ik heb gisteren 2 orders er doorheen gekregen (2e geplaatst omdat ik dacht dat deze mislukt was) voor de 6800.
Ging eigenlijk voor de 6800 XT maar dat was helaas kansloos. Toen maar voor de 6800 gegaan om toch mijn nieuwe build voor 2021 te kunnen gebruiken..
Gister avond laat kreeg kreeg ik de Order Confirmation pas en vannacht voor 1 van de orders een Order Cancellation Notice/refund voor 1 van de kaarten.

Zal nog een 2e poging wagen voor de 6800 XT met de partnercards, iemand een idee wanneer/welke tijd deze live gaan?

• Astennu
Zace schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:43:
Ik heb gisteren 2 orders er doorheen gekregen (2e geplaatst omdat ik dacht dat deze mislukt was) voor de 6800.
Ging eigenlijk voor de 6800 XT maar dat was helaas kansloos. Toen maar voor de 6800 gegaan om toch mijn nieuwe build voor 2021 te kunnen gebruiken..
Gister avond laat kreeg kreeg ik de Order Confirmation pas en vannacht voor 1 van de orders een Order Cancellation Notice/refund voor 1 van de kaarten.

Zal nog een 2e poging wagen voor de 6800 XT met de partnercards, iemand een idee wanneer/welke tijd deze live gaan?
Ik dacht de 25e geen idee hoe laat zou ook 1500 kunnen zijn

• Thrawni
Ik denk ook dat ze op traditionele wijze om 15:00 online zouden moeten komen. Ben benieuwd of we veel verschil zien tussen de AIB kaarten en de reference kaarten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:16

Trygve

Redacteur

Wachten wachten wachten.
Om het wachten wat dragelijker te maken heb ik wat leesvoer online gezet:
RDNA 2 Deep Dive
Product Design

Tot de whitepaper er is helpt dit users zoals @Astennu @DaniëlWW2 @Help!!!! @M-spec @sunsmountain @Paprika en @Xadeon wellicht wat O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, genoeg metaal lijkt me, maar alsnog ziet deze er verschrikkelijk uit. :P

Afbeeldingslocatie: https://www.powercolor.com/_upload/htmlEdit/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.powercolor.com/_upload/htmlEdit/2.jpg

https://www.powercolor.co...DPKG3maCW_H6PzSQQVyi2hyi0

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Eens voor wat betreft uiterlijk. Maar deze is toch gebaseerd op het reference design? Ik heb bij geen vd reviews gisteren een dual bios voorbij zien komen.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Wat een beest. Lijkt wel of ze een poging willen doen om de Toxic te gaan verslaan.
Heel mooi is het niet maar het kan lelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
looks zijn toch ondergeschikt aan stilte en koel prestaties?

• Paprika
PainkillA schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:50:
[...]

looks zijn toch ondergeschikt aan stilte en koel prestaties?
Ultieme stilte en prestaties en het enige dat ik hoef te doen is de kast op de grond te zetten en er niet als een bezeten idioot de hele tijd naar staren om alleen maar verblind te worden door alle RGB waar je alleen met zeer selectief shoppen nog onderuit kunt komen? Sign me up, now!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

onsgeluk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:35:
[...]

Eens voor wat betreft uiterlijk. Maar deze is toch gebaseerd op het reference design? Ik heb bij geen vd reviews gisteren een dual bios voorbij zien komen.
Ik betwijfel het. Volgens Igorslab kon er ook heel wat overgenomen worden van de RX5700XT en ik denk dat dit eerder gebeurd is. Er zou best een goed PCB onder kunnen zitten, maar het is vaak niet bijzonder relevant.
Astennu schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:37:
Wat een beest. Lijkt wel of ze een poging willen doen om de Toxic te gaan verslaan.
Heel mooi is het niet maar het kan lelijker.
Ik weet niet of het nu zo geweldig is. We zien de afgelopen jaren wel vaker van die enorme koelblokken die het vaak alsnog afleggen tegen een Nitro+. Veel metaal betekent niet dat het goed hitte kan afgeven. Ik denk ook dat de referentiemodellen zo goed lijken te presteren omdat ze een vapor champer over de hele lengte hebben en deze via een plaat, direct in contact staat met alle vinnen. Zo kan je immers die hitte vrij makkelijk verspreiden en afvoeren. Hoe stil het is, lijkt wat ongewis omdat meerdere reviews elkaar lijken tegen te spreken. De meeste komen wel tot de conclusie dat het beter is dan de FE's.

Wat je juist bij Nitro+ modellen ziet is dat Sapphire met het minimale aan metaal, alsnog die hitte beter kan afvoeren. Uit mijn hoofd zat de RX5700XT nitro+ iets over de 400g, terwijl de Red Devil over de 600g zat en de Gaming X of ROG Strix waren nog zwaarder. Ze presteerde niet beter.

Maar ik weet nog steeds niet of ik wil instappen of wacht op RDNA3. Ik blijf ook heen en weer gaan. Ergens wil ik DXR gewoon wel hebben, maar ik wil ook weten of het echt de moeite gaat zijn in nieuwe games. Ook doet mijn RX5700XT het eigenlijk best goed in vrijwel elke game. Als ik iets koop, tja dan wil ik ook echt iets goeds hebben. Ik kijk heel erg naar de Sapphire Pulse, maar ik weet niet of die het gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
Sow hee. Ik zal wel heeel fout zijn om te zeggen dat ik het nog eigenlijk best wel... Cool vind :X . Alsof je een nucleaire bom in je pc douwt, me likey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Thrawni schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:06:
[...]

Sow hee. Ik zal wel heeel fout zijn om te zeggen dat ik het nog eigenlijk best wel... Cool vind :X . Alsof je een nucleaire bom in je pc douwt, me likey!
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. ;)

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mooi zo'n blok. En de kleuren kan je aanpassen.

• RobinNL
  • Laatst online: 14:23
Ik houd eigenlijk m'n hart vast voor komende woensdag, met name voor de prijzen. Gisteren zagen we de prijzen al oplopen tot €1049 voor een Gigabyte RX 6800 XT. Ik hoop toch echt dat AIB videokaarten niet die kant op gaan.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
Denk dat de prijzen rond de 700/800 gaan liggen. Dat is van de RTX 3080 customs ook het geval. Degene van rond de 1000,-, zijn de uitzonderingen. De krengen horen volgens mij niet eens al op de website te staan eigenlijk als ze pas de 25ste uitkomen toch?

Volgens mij was er zelfs een custom van Asus rond de 720,-, voor de RTX 3080. Denk dat dat wel goed komt.

Sowieso vind ik de euro-prijzen die op amd.com gehanteerd werden wel erg netjes. 660,- Euro voor een XT.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:00:

Maar ik weet nog steeds niet of ik wil instappen of wacht op RDNA3. Ik blijf ook heen en weer gaan. Ergens wil ik DXR gewoon wel hebben, maar ik wil ook weten of het echt de moeite gaat zijn in nieuwe games. Ook doet mijn RX5700XT het eigenlijk best goed in vrijwel elke game. Als ik iets koop, tja dan wil ik ook echt iets goeds hebben. Ik kijk heel erg naar de Sapphire Pulse, maar ik weet niet of die het gaat zijn.
Met mijn vorige 1440p/144hz monitor was mijn redelijk vergelijkbare 1080Ti eigenlijk nog prima te doen in vrijwel alle games. Dus kan me voorstellen dat een 5700XT nog best even mee kan als je op max 1440p zit.

In combinatie met VRR was die 1080Ti zelfs nog vrij goed te doen met mijn huidige monitor die stuk zwaarder is en dichterbij 4K zit.

Maar nieuwe hardware is wel altijd leuk en nu kun je misschien nog wat krijgen voor je huidige kaart.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 00:55
Thrawni schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:51:
Denk dat de prijzen rond de 700/800 gaan liggen. Dat is van de RTX 3080 customs ook het geval. Degene van rond de 1000,-, zijn de uitzonderingen. De krengen horen volgens mij niet eens al op de website te staan eigenlijk als ze pas de 25ste uitkomen toch?

Volgens mij was er zelfs een custom van Asus rond de 720,-, voor de RTX 3080. Denk dat dat wel goed komt.

Sowieso vind ik de euro-prijzen die op amd.com gehanteerd werden wel erg netjes. 660,- Euro voor een XT.
Ja voor die prijs mag je in je handjes knijpen. Prijzen zullen MSRP + 100/200 blijven tot ongeveer Q1. Dan zullen er ook veel meer mainstream kaarten komen (Navi22, GA104/GA106).

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 15:25
Door mijn BitFenix Prodigy ben ik beperkt in lengte van de nieuwe 6800 kaarten, mede door het 180mm Single Rad in de front, nu zie ik op de foto's van de Sapphire Puls ( 6800 is 303mm en de 6800XT is 313mm lang) dat het PCB een stuk korter is, 24cm voor de 6800 en 25cm voor de 6800XT als ik dat goed gemeten heb. :9

Met een beetje geluk gaat dat dan alsnog passen indien hier nog een passend Full cover block voor gaat komen natuurlijk… voorlopig nog maar even afwachten..

• Psyonara
Gister wel heel dicht bij de verleding geweest om 1 te bestellen, net voor de benchmarks uitkwamen. Nvidia's zegt dat rond maart alles beter leverbaar zal worden. Of dat ook geld voor AMD durf ik niet te zeggen en eerlijk gezegt blijf ik skeptisch.

Zolang Covid een issue blijft zal ik zeggen dat het nog wel een stuk langer knudde blijft.

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:00:
[...]

Ik betwijfel het. Volgens Igorslab kon er ook heel wat overgenomen worden van de RX5700XT en ik denk dat dit eerder gebeurd is. Er zou best een goed PCB onder kunnen zitten, maar het is vaak niet bijzonder relevant.

[...]

Ik weet niet of het nu zo geweldig is. We zien de afgelopen jaren wel vaker van die enorme koelblokken die het vaak alsnog afleggen tegen een Nitro+. Veel metaal betekent niet dat het goed hitte kan afgeven. Ik denk ook dat de referentiemodellen zo goed lijken te presteren omdat ze een vapor champer over de hele lengte hebben en deze via een plaat, direct in contact staat met alle vinnen. Zo kan je immers die hitte vrij makkelijk verspreiden en afvoeren. Hoe stil het is, lijkt wat ongewis omdat meerdere reviews elkaar lijken tegen te spreken. De meeste komen wel tot de conclusie dat het beter is dan de FE's.

Wat je juist bij Nitro+ modellen ziet is dat Sapphire met het minimale aan metaal, alsnog die hitte beter kan afvoeren. Uit mijn hoofd zat de RX5700XT nitro+ iets over de 400g, terwijl de Red Devil over de 600g zat en de Gaming X of ROG Strix waren nog zwaarder. Ze presteerde niet beter.

Fair enough. Grote van het koelblok zegt inderdaad maar weinig.

Als de 5700XT nu bevalt zou ik denk ik wachten. De RDNA3 architectuur zal het ongetwijfeld een heel stuk beter gaan doen qua RT. Er gaan ook al geruchten de ronde dat die veel beter wordt qua geometry performance.
RDNA2 was meer de inhaal race net als Zen2. Kan me voorstellen dat RDNA3 dan net als Zen3 dan een mooie performance optimalisatie krijgt. Maar mogelkijk ook op 5nm dus dan heb je of een kleinere chip of ruimte voor nog meer CU's. (wellicht dat chipletts nog een ding gaan zijn? volgens geruchten gaat nVidia met hopper ook op die tour).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 14:23
Dataland (nooit van gehoord trouwens) komt ook met nieuwe kaarten: https://videocardz.com/ne...00-x-serial-custom-series

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Pagina: 1 ... 46 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is bedoeld om nieuws te bediscussiëren. Hieronder valt dus niet het praten over aankoopadvies, voedingen, levertijden e.d. Daar zijn eigen topics en subfora voor.