Samsung Q80R of LG55C8?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Beste mensen,

Op dit moment heb ik een Samsung UE48H6200 en ben aan het oriënteren voor een nieuwe tv.

Mijn oog viel op de LG OLED55C8PL of Samsung QE55Q80R. De een is een
OLED, de andere een QLED. Mijn kamer witte muren en een groot balkon waar licht doorheen valt maar niet enorm veel, tevens ook donkere gordijnen.

Kunnen jullie mij advies geven welke tv beter en geschikter is? Hoor dat de OLED snellere inbrandingen heeft? Het gaat mij voornamelijk om beeldkwaliteit, daar ik het gebruik voor films, series, Netflix etc ;).

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Gr,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
Moet ik hem dan nu opnieuw posten daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Nee die post is tevens indicator dat je topic verhuisd is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36
Als het je gaat om beeldkwaliteit voor films & series vind ik OLED altijd superieur! Met dit gebruik ga je ook geen last van inbranden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
Beeldkwaliteit van de OLED LG beter dan de Samsung? Van Platte Tv heb ik gehoord dat de Samsung HDR HLG heeft en beschikt over een hogere en betere beeldkwaliteit, is dat zo? Of meer een verkooppraatje? Daarnaast geven ze aan dat het een veel hogere en betere upscaling ban Full HD naar Ultra HD, alhoewel ze niet duidelijk kunnen toelichten wat dat dan betekent?

Hoor het graag! Jullie hebben er meer verstand van dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36
Marsdortmond schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:54:
Beeldkwaliteit van de OLED LG beter dan de Samsung? Van Platte Tv heb ik gehoord dat de Samsung HDR HLG heeft en beschikt over een hogere en betere beeldkwaliteit, is dat zo? Of meer een verkooppraatje? Daarnaast geven ze aan dat het een veel hogere en betere upscaling ban Full HD naar Ultra HD, alhoewel ze niet duidelijk kunnen toelichten wat dat dan betekent?

Hoor het graag! Jullie hebben er meer verstand van dan ik ;)
De LG heeft ook HLG (naast HDR10 en Dolby Vision).

Upscaling, tja, voor mij niet echt een dealbreaker en klinkt vaak meer als een marketing praatje, denk dat upscaling vergelijkbaar is.

Zet anders even de reviews naast elkaar:
C8: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled
Q80: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q80-q80r-qled

Check ook nog even dit topic voor goede prijzen voor de OLED’s: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door Fuwor op 11-08-2019 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier is veel over geschreven. Ik zal het samenvatten:
  • Wil je absoluut het beste beeld? (ook overdag met de gordijnen open) Neem de OLED. Contrast is veruit het belangrijkste voor beeldkwaliteit en scherpte ervaring. Elke OLED tv is hier zeer goed in.
  • Ben je bang voor inbranden? (alle bezitters zullen je zeggen "valt enorm mee, ook met gamen/PC beeld, etc", maar je zult altijd voorbeelden kunnen vinden die ingebrand zijn, zelf keuze maken) Of wil je perse HDR effecten in een felverlichte kamer? Neem een high end LCD. Lang niet alle LCD tv's zijn goed.
Zaken als opschalen, kleurechtheid is allemaal goed en niet onderscheidend. Alle OLED's en de meeste high end LCD's zijn daar goed in. Smart functionaliteit is persoonlijk. LG en Samsung lopen hiermee voorop.

De onderbouwing staat in een van deze vele, vele, vele, vele topics:
Keuze stress: 49" Samsung, LG of Sony (shortlist van 3)
Hulp bij keuze TV 55 inch QLED (LCD) of OLED???
TV 55" oled of 65" lcd
55" 4K HDR TV, LCD met FALD of OLED?
Ik geraak er ECHT niet uit! aanschaf nieuwe TV
Samsung UE55MU7000 of Samsung UE55NU7100
Advies welke TV

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 11-08-2019 15:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:36
Bedenk dat de europese/nederlandse q80r niet gelijk is aan de amerikaanse q80r.. De amerikaanse heeft meer dimmingzones.. De nederlandse q85r is kwa dimmingzones vergelijkbaar en ook de helderheid.

Als je voor oled gaat zou is de c8 goedkoper en vergelijkbaar kwa beeld met de c9 van dit jaar.. Maar ik vindt de voet van de c9 zoveel beter/mooier (als je hem niet ophangt).. Als je nog even wacht wordt de c9 ook goedkoper.. En ben je helemaal bij de tijd.. De c9 is ook wat beter in upscaling.. En upscaling is natuurlijk wel belangrijk met al dat 1080i of lager op gewoon kabel tv.. i.p.v. 4k wat ze in de winkel je zo mooi voorspiegelen.. !!
Maar de panasonic oled 954 van dit jaar is ook wel de moeite waard om te vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:59
OLED wint op bijna alles van QLED.

Enkel kijken bij veel licht van buitenaf is een QLED interessanter.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyriel85 op 11-08-2019 23:52 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:20
De Q85 en Q90 zullen qua beeldkwaliteit niet ver afzitten van een OLED. Als je daarnaast de prestaties bij daglicht, de prima kijkhoek en de anti-reflectie coating in ogenschouw neemt, dan maak je met een Q85/90 een meer dan prima keuze!
Pagina: 1