Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar de perfecte 65” (of groter) tv voor een budget tot +- 2500,-.

Ik kijk op dit moment naar een 42” panasonic plasma, destijds bewust voor gekozen vanwege de mooie diepe zwart waarde.

Ik kijk geen tv, alleen netflix, uitzending gemist npo app via een chromecast en ik download films / series. Ik kijk voornamelijk s’avonds en heb al een 2.1 harman kardon mediaspeler dus geluid in de tv is niet belangrijk.

Hoe de tv er uit ziet is mij om het even. Wat een wens is (geen must) is dat er een app of iets op zit om films van mijn nas af te kunnen streamen zonder dat ik daar nog een losse player voor nodig heb.

Ik heb gekeken naar de panasonic 65” modellen en naar de lg modellen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ook naar de mediamarkt gegaan maar daar staan bijna geen panasonics.

Waar ik echt een hekel aan heb zijn tv’s die het beeld “smoothen” of hoe heet dat, waardoor het altijd lijkt of er een filter overheen zit, en dus zwart contrast wat goed moet zijn waardeer ik enorm. Een beetje het bioscoop kwaliteit geboel thuis, zoals de director het bedoeld heeft ;)

De panasonic TX-65FZW804 lijkt mij het beste passen bij mijn wensen maar daar zit weer geen dolby vision en dts op (geen idee of ik dit ga missen?)

De lg oled65c8pla schijnt ook mooi te zijn, maar de feitelijke verschillen met de panasonic zijn me niet helemaal helder (behalve de prijs)

En dan heb ik denk ik ook nog een losse media player of android box of iets nodig? Mijn huidige minix trekt het niet meer iig.

Bedankt voor jullie advies, ik hoop dat ik voldoende vooronderzoek heb gedaan.

Overigens zou het voor mij ook best een lcd mogen zijn als het een goeie is en 65”
of groter, maar wat ik hier lees is dat die minder van kwaliteit zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2019 14:48 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-01-2019 19:28)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:25
Ik zou met jou wensen zeker een Oled nemen,

en de tip van soulmaster boven mij ook gebruiken (heb ik zelf voor 2 van die tv's gebruikt)

Ik kijk heel veel films en series en ik heb mij jaren gruwelijk gestoord aan de grijze/blauwige zwarte balken en dat is met oled sowieso verleden tijd.

Enkel bij het kijken in een zeer verlichte ruimte zou ik nog LCD in overweging nemen.

Helaas zijn de winkels altijd mega verlicht dus is vergelijken daar wat lastiger ;-)

Lichtpuntje...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:24
De Panasonic TX-65FZW804 is zeker een goede tv, wil je een OLED met Dolby Vision zou je naar de LG 65C8 kunnen kijken (paar honderd euro goedkoper). De OLED tv's doen niet echt onder aan elkaar, er zijn wel nuance verschillen te vinden, hiervoor zou je een aantal reviews kunnen lezen.

Er zijn voldoende topics waarin wordt gediscussieerd over OLED vs LCD, deze zou je kunnen raadplegen.

Wat is mindere kwaliteit? Ja, een LCD tv komt niet in de buurt qua contrast vergeleken bij een OLED tv. Een LCD met goede FALD biedt tegenwoordig ook een goed contrast.

Een goede LCD tv met FALD is voor ongeveer 1000 euro minder te koop dan jouw budget. De Sony 65XF9005 is hierbij een goede keus, wil je een maatje groter dan ben je ongeveer jouw budget kwijt aan de 75'' versie. Van 42'' naar 75'' is wel een grote stap, de grootte van een tv went wel snel.

LG en Sony ondersteunen wel Dolby Vision. WebOS zit op de LG tv's, Android Tv op de Sony modellen, Panasonic maakt gebruik van FireFox OS (minder uitgebreid dan WebOS en Android TV). Een losse media box is niet nodig (wellicht in de toekomst).

Motion handeling is over het algemeen beter bij Panasonic en Sony.

Ik zou meer neigen naar een OLED tv bij het veelvuldig kijken van films en series in de avonden bij sfeerverlichting. Het is natuurlijk persoonlijk maar groter beeld voegt m.i. wel meer toe qua beleving dan een beter contrast. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van jouw kijkafstand. Hoe ver zit je van de tv af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg! Ik zit zo’n 4,5 meter van het beeld af, die sony is een goeie tip daar ik ook eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd Aankoopadviezen doen we in CEA; topic is die kant op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:29
Mocht je niet bekend zijn met het OLED prijzen topic kijk dan even hier
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Daar kan je makkelijk een 65" OLED binnen je budget voor krijgen.
Voor de rest is het denk ik persoonlijke voorkeur of je leiver LCD of OLED hebt. (even kort door de bocht)
-OLED voor het contrast en de zwarwaarde
-LCD voor de goed verzadigde kleuren en hoge helderheid

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:25

en de tip van soulmaster boven mij ook gebruiken (heb ik zelf voor 2 van die tv's gebruikt)

Ik kijk heel veel films en series en ik heb mij jaren gruwelijk gestoord aan de grijze/blauwige zwarte balken en dat is met oled sowieso verleden tijd.

Enkel bij het kijken in een zeer verlichte ruimte zou ik nog LCD in overweging nemen.

Helaas zijn de winkels altijd mega verlicht dus is vergelijken daar wat lastiger ;-)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuisjeNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:13:

Thanks hier kan ik wat mee! Dan is het nu een kwestie van de juiste 65” OLED zoeken, even verder inlezen.
Pagina: 1