TV 55" oled of 65" lcd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 17:27
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en wil dit maal voor een Philips met Ambylight gaan.

Op dit moment heb ik een Panasonic 55".
pricewatch: Panasonic Viera TX-55AS650E Zilver

Mijn keuze is gevallen op een Philips 65" 4K Smart TV (65PUS8102/12) deze is bij mij bekend en ik heb er al regelmatig op gekeken ( bij een vriend ) en ik vind hem mooi.

Echter is mijn oog ook gevallen op een Philips 55" 4K OLED TV (55POS9002/12) zelfde prijsklasse alleen 55" maar Oled.

Voor mijn beleving als film/serie kijker en Xbox gamer neig ik naar een 65" scherm.
Voor wat ik gevonden hebt is dat lcd vooralsnog beter is voor gaming i.v.m. lag.

De vraag is eigenlijk heeft Oled echt zo een meerwaarde qua kijk beleving ?

In de winkels word ik hier niet duidelijker van en dit geeft mij ook geen beleving.

Misschien zijn hier mensen die het verschil echt beleefd hebben en hier wat duidelijkheid over willen geven

Alle reacties

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een goede LED TV zal voor de meeste mensen best prima zijn, en vooral in een felverlichte woonkamer of showroom tot zijn recht komen.

Maar thuis, op de bank, met sfeerlicht aan? Dan gaat er niets boven een OLED. Perfect zwart, perfect contrast, perfecte kijkhoek.

Ik erger me behalve aan het Android TV OS eigenlijk nergens aan op de 9002. Netflix en Plex gaan nu via een Chromecast Ultra, en dat werkt prima.

Ik ben eigenlijk alleen in de avond te vinden voor de TV, dus voor mij waren zwartwaarden en contrast veel belangrijker dan helderheid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:55
Voor het kijken van films zou ik zelf 100% voor een OLED gaan. Dit merk je echt terug in de kijk beleving. Probleem is helaas wel dat een OLED scherm inderdaad een veel hogere input lag heeft vergeleken met een LCD scherm.

De vraag is eigenlijk - 'waarvoor ga je hem het meest gebruiken?' - kijk je 70% films en 30% games dan zou ik zeker voor een OLED gaan. Ligt de verhouding echter andersom dan neig ik weer naar een LCD.

Daarnaast is de vraag welke games je op je console wilt spelen. Ga je voor FPS games dan kan je hier aardig last van gaan krijgen. Dan zou ik zelf kiezen voor een LCD. Speel je echter actiegames en strategie games dan zal je hier minder last van krijgen en raad ik weer een OLED aan.

• ErwinJ
Het voordeel dat jullie zeggen betreft Oled vs Lcd is mij duidelijk maar hoe staat de verhouding dan tussen 55" oled vs 65" lcd, oftewel zoals ik het zie groter beeld ( bioscoop ervaring )

Gaming zijn inderdaad alleen FPS games en de verhouding is ongeveer 60/40 gaming

[ Voor 18% gewijzigd door ErwinJ op 15-09-2018 11:41 ]

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:30
Tja, groter beeld geeft wel altijd een betere ervaring. Maar hoe groot is je woonkamer/hoe ver zit je van de TV af?

Voor mij in ieder geval niks anders dan OLED meer.

• ErwinJ
Fuwor schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
Tja, groter beeld geeft wel altijd een betere ervaring. Maar hoe groot is je woonkamer/hoe ver zit je van de TV af?

Voor mij in ieder geval niks anders dan OLED meer.
Dat word ongeveer 3,5m

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-06 10:21
65 inch led vind ik beter dan 55 inch oled. Kom namelijk van die situatie af.

• ErwinJ
gertraaf schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:05:
65 inch led vind ik beter dan 55 inch oled. Kom namelijk van die situatie af.
Wil je dat nog toelichten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-06 10:21
Had eerst de c7 voor een leuke prijs destijds. Prachtig beeld maar wegens dure prijs dus de 55 inch gekocht. Had wel groter gewild maar ach. Het was heel mooi beeld. Tot de zon dus ging schijnen. Zie mijn review.

https://tweakers.net/prod...7/lg-oled55c7v-zwart.html

Toen dus voor de 65 inch Sony 93 gegaan. Top tv. Zwart is ook wel mooi zwart, niet zo echt zwart als bij oled maar niet storend.
Daarbij was 65 inch een verademing. De grote had eigenlijk meer impact dan of het oled was of niet.

Ondertussen hebben ik nu de x9005 (2018 model) omdat mijn x93 een dode pixel kreeg. (Goeie service sony)
Pagina: 1