Hulp bij keuze TV 55 inch QLED (LCD) of OLED???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo,

Ik ben eindelijk ingetrokken in mijn nieuwe appartement _/-\o_
Nu wil ik deze graag verijken met een mooie 4K TV, voor gaming en het kijken van films/series. Zelf heb ik als wat research gedaan naar televisies en dit zijn concreet de eisen waraan de TV moet voldoen:

- 4K voor mooie scherpe beelden
- Smart TV voor gebruiks gemak
- 55inch voor een mooi groot kijk veld
- minimaal 100hz refresh rate voor mooie soepele beelden

Nu is mijn enige twijfel alleen nog: QLED (LCD) of OLED.
begrepen heb ik dat de OLED TV mooiere beelden geven in donkerdere kamers dan de LCD's, vooral bij zwarte kleuren.
QLED is daarin tegen weer beter in lichtere kamers omdat het meer licht genereerd vanuit het scherm. (Dit is wat ik er van begrepen heb)

Nu zal ik zelf voornamelijk in de donkere uren echt bezig zijn met het spelen van een game of het kijken van een film.

Mijn hoofd vraagen zijn:

Is de LG OLED55B8PLA (999 euro) de 300 Euro meer waard tegenover de LG 55SK8000PLB (683 euro)?

Wat is het verschil tussen de Sony KD-55XF8505 (899 euro) en de LG OLED55B8PLA (999 euro)
aangezien het prijsverschil maar 100 euro is

Zijn er andere alternatieven die geschikt zijn voor mijn wensen.

Ik heb zelf drie modellen uitgekozen die aan mijn eisen voldoen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG 55SK8000PLB Zwart€ 683,01€ 683,01
1TelevisiesLG OLED55B8PLA Zwart€ 999,-€ 999,-
1TelevisiesSony KD-55XF8505 Zwart€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.581,01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
Altijd voor een oled gaan als je die 300 euro kan missen , of ga eens bij platte tv utrecht kijken. Daar is het lekker donker en kun je de verschillen tussen een led tv en oled tv meteen zien. Wat een verschil in kleurweergave zie je dan !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Shafy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:46:
Hallo,

Ik ben eindelijk ingetrokken in mijn nieuwe appartement _/-\o_
Nu wil ik deze graag verijken met een mooie 4K TV, voor gaming en het kijken van films/series. Zelf heb ik als wat research gedaan naar televisies en dit zijn concreet de eisen waraan de TV moet voldoen:

- 4K voor mooie scherpe beelden
- Smart TV voor gebruiks gemak
- 55inch voor een mooi groot kijk veld
- minimaal 100hz refresh rate voor mooie soepele beelden

Nu is mijn enige twijfel alleen nog: QLED (LCD) of OLED.
begrepen heb ik dat de OLED TV mooiere beelden geven in donkerdere kamers dan de LCD's, vooral bij zwarte kleuren.
QLED is daarin tegen weer beter in lichtere kamers omdat het meer licht genereerd vanuit het scherm. (Dit is wat ik er van begrepen heb)

Nu zal ik zelf voornamelijk in de donkere uren echt bezig zijn met het spelen van een game of het kijken van een film.

Mijn hoofd vraagen zijn:

Is de LG OLED55B8PLA (999 euro) de 300 Euro meer waard tegenover de LG 55SK8000PLB (683 euro)?

Wat is het verschil tussen de Sony KD-55XF8505 (899 euro) en de LG OLED55B8PLA (999 euro)
aangezien het prijsverschil maar 100 euro is

Zijn er andere alternatieven die geschikt zijn voor mijn wensen.

Ik heb zelf drie modellen uitgekozen die aan mijn eisen voldoen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG 55SK8000PLB Zwart€ 683,01€ 683,01
1TelevisiesLG OLED55B8PLA Zwart€ 999,-€ 999,-
1TelevisiesSony KD-55XF8505 Zwart€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.581,01
Zie OLED prijs Topic , daar kan je o.a de LG OLED55C8 voor 1050 meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:35
Jou situatie, zeker een Oled nemen, check zoals hierboven staat het prijzentopic voor fors lagere prijzen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Nu las ik ergens, dat ik een HDMI kabel nodig hebt die genoeg data kan overdragen om het beeld vanaf mijn PC op 4K @60Hz te kunnen weergeven.
Mijn PC gaat 10 meter vanaf mijn TV staan en ik las dat een optische HDMI kabel nodig is om met deze afstand, 4K @60Hz goed te kunnen draaien.

Klopt deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Rfrancois schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Zie OLED prijs Topic , daar kan je o.a de LG OLED55C8 voor 1050 meekrijgen.
Waar kun je hem voor 1050 meekrijgen, want bij Kamera Express is ie 1099 excl verzenden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Gynnad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:44:
[...]

Waar kun je hem voor 1050 meekrijgen, want bij Kamera Express is ie 1099 excl verzenden.
Ik lees dat het een actieprijs was van Kamera express vanwege de opening van een nieuwe winkel.
De prijs is idd weer 1099 bij ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
QLED? Dat is van Samsung en zie ik nergens terug in je topicstart :-)

De LG en Sony zijn gewone LCD's.

https://www.coolblue.nl/a...-tussen-oled-en-qled.html

Hier heb je eigenlijk een goeie keuzehulp met gelijk een lijst aan OLED en QLED tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Shafy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:42:
Nu las ik ergens, dat ik een HDMI kabel nodig hebt die genoeg data kan overdragen om het beeld vanaf mijn PC op 4K @60Hz te kunnen weergeven.
Mijn PC gaat 10 meter vanaf mijn TV staan en ik las dat een optische HDMI kabel nodig is om met deze afstand, 4K @60Hz goed te kunnen draaien.

Klopt deze informatie?
Op de officiële pagina van HDMI (hdmi.org) lees ik niks over een maximale lengte en ook Wikipedia geeft aan dat lengte niet direct een probleem hoeft te zijn - in elk geval nog niet bij 10m. Ik zou daarom nog even wachten met de aankoop van een dure kabel die HDMI naar UTP of optical omzet. Probeer eens te spelen met een "high speed" of "premium high speed" kabel. In principe is "hdmi high speed" voldoende voor vrijwel alles wat we onze tv's nu kunnen voeren. Wil je iets toekomstgerichter zijn, dan ga je voor een kabel met het "premium high speed" label. (Kabels hebben geen hdmi-versienummer, enkel de omschrijvingen die ik hier ook gebruik)

Deze zou prima moeten werken: https://www.amazon.de/Ult...et-1er-Pack/dp/B01FXRN074

En v.w.b. QLED vs OLED: enkel in zeer heldere ruimtes QLED. In ALLE overige gevallen rent OLED daar rondjes omheen en is dat de veel betere techniek. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 15-06-2019 01:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1