Omdat mijn huidige TV (pricewatch: LG 49UB850V Zwart) het verloren heeft van de stofzuiger, ben ik min of meer noodgedwongen opzoek naar een nieuw exemplaar.
Ik heb wat voorwerk gedaan en een shortlist gemaakt van een paar kandidaten in mijn prijsklasse en hoop dat iemand hier wellicht praktijkervaring met een van de modellen hieronder heeft en wellicht meer of ander inzicht heeft dan ik...
Door de kijkafstand is 49" de maximale diameter die in mijn woonkamer past...helaas dus geen Oled..
Ik wil (nog) niet investeren in een soundbar of andere externe speakers, dus enigszins acceptabel geluid is welkom.
Wij kijken hier thuis van alles: series, docu's, F1, golf, films...en gamen op de Switch...
Mijn eerste shortlist nam een bezoek aan 2 lokale verkopers was:
Samsung QLED QE49Q64R (pricewatch: Samsung QLED QE49Q64R Zilver)
+ volle kleuren
+ nieuwe tech (als je daar wat van merkt)
+ 4K UHD
(geluid niet gehoord in winkel)
- 50hz
en
Sony KD-49XG8305 (pricewatch: Sony KD-49XG8305 Zwart)
+ natuurlijke kleuren (wel zelf gezien)
+ 100hz
+ 4K UHD
- minder geluid (nog niet zelf gehoord in de winkel)
MM had bovenstaande 2 staan en vertelde mij dat door de 100hz refreshrate de Sony technisch de betere tv was...ervan uit gaande dat kleur (vol/verzadigd vs natuurlijker) een kwestie van persoonlijke voorkeur is natuurlijk.
Via via ontving ik een laatste Consumentenbondtest en zag dat in 49" de volgende TV met vlag en wimpel won. Nu ben ik meestal niet zo onder de indruk van de Consumentenbond, maar deze resultaten waren toch wel erg overtuigend. Daarom wil ik deze ook in mijn overweging meenemen...
In de test kwam de Samsung ergens in de top 20 en de Sony op plaatst 43, dus begoin ik te twijfelen. Daarvoor zou mijn keus de Sony zijn geweest overigens..
Door de twijfel dus ook de keuze voor dit topic
LG 49SK8500 (pricewatch: LG 49SK8500PLA Zwart)
+ best getest Consumentenbond (voor wat het waard is)
+ mooi beeld & geluid
+ 4K UHD
+ persoonlijk goeie ervaringen met LG
- 2018 model
Lokaal hadden geen van de 2 verkopers (MM en BCC) alle modellen staan, maar morgen (woensdag) wil ik even langs bij een zaak die ze geloof ik wel alle 3 heeft....
Alvast bedankt!!
Ik heb wat voorwerk gedaan en een shortlist gemaakt van een paar kandidaten in mijn prijsklasse en hoop dat iemand hier wellicht praktijkervaring met een van de modellen hieronder heeft en wellicht meer of ander inzicht heeft dan ik...
Door de kijkafstand is 49" de maximale diameter die in mijn woonkamer past...helaas dus geen Oled..
Ik wil (nog) niet investeren in een soundbar of andere externe speakers, dus enigszins acceptabel geluid is welkom.
Wij kijken hier thuis van alles: series, docu's, F1, golf, films...en gamen op de Switch...
Mijn eerste shortlist nam een bezoek aan 2 lokale verkopers was:
Samsung QLED QE49Q64R (pricewatch: Samsung QLED QE49Q64R Zilver)
+ volle kleuren
+ nieuwe tech (als je daar wat van merkt)
+ 4K UHD
(geluid niet gehoord in winkel)
- 50hz
en
Sony KD-49XG8305 (pricewatch: Sony KD-49XG8305 Zwart)
+ natuurlijke kleuren (wel zelf gezien)
+ 100hz
+ 4K UHD
- minder geluid (nog niet zelf gehoord in de winkel)
MM had bovenstaande 2 staan en vertelde mij dat door de 100hz refreshrate de Sony technisch de betere tv was...ervan uit gaande dat kleur (vol/verzadigd vs natuurlijker) een kwestie van persoonlijke voorkeur is natuurlijk.
Via via ontving ik een laatste Consumentenbondtest en zag dat in 49" de volgende TV met vlag en wimpel won. Nu ben ik meestal niet zo onder de indruk van de Consumentenbond, maar deze resultaten waren toch wel erg overtuigend. Daarom wil ik deze ook in mijn overweging meenemen...
In de test kwam de Samsung ergens in de top 20 en de Sony op plaatst 43, dus begoin ik te twijfelen. Daarvoor zou mijn keus de Sony zijn geweest overigens..
Door de twijfel dus ook de keuze voor dit topic
LG 49SK8500 (pricewatch: LG 49SK8500PLA Zwart)
+ best getest Consumentenbond (voor wat het waard is)
+ mooi beeld & geluid
+ 4K UHD
+ persoonlijk goeie ervaringen met LG
- 2018 model
Lokaal hadden geen van de 2 verkopers (MM en BCC) alle modellen staan, maar morgen (woensdag) wil ik even langs bij een zaak die ze geloof ik wel alle 3 heeft....
Alvast bedankt!!
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]