Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.761 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:00:
[...]
Dat zou echt de doodsteek voor de ev zijn.
Wegenbelasting op gewichten baseren van de “oude” ice slaat echt nergens op. Een ev weeg nu eenmaal meer...
En toch ging het ook zo in 2013 met de zuinige diesels... Ik vertrouw de overheid voor geen meter :)
Ik denk sowieso niet dat EV beter is i. v. m. gewicht, ik zou het alleen kopen als het op de lange termijn goedkoper is, en juist dat is nu niet zeker..

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 26-11-2019 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Devster schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:15:
[...]

Dit zijn 16A stekkers, de aansluiting op het vakantieadres is 32A. Die is wat groter.
32A naar 16A adapter kabels bestaan niet, daar moet een zekering tussen omdat het anders brand gevaarlijke situaties oplevert. Bijvoorbeeld: https://www.hbm-machines....Q2VVagMh2R-YaArbMEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricadelic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06-2022
Goochelaar schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:12:
Inmiddels bij daglicht wat beter gekeken en de beugels waaraan de deuren aan opgehangen worden zijn beschadigd (vermoedelijk bij montage):

[Afbeelding: Spuitwerk]

Dit is bij mij bij alle 4 de deuren het geval. Is dat bij jullie ook? Kijk ook eens naar het scherm op de achtergrond (bij de voorportieren). Deze zijn niet volledig gespoten. Is dat gebruikelijk?
Waarschijnlijk zijn je deuren opnieuw gesteld. Ik had dit ook bij 1 deur. Even een serviceafspraak maken, dan stippen ze de punten opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Christiaan676 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:09:
[...]

32A naar 16A adapter kabels bestaan niet, daar moet een zekering tussen omdat het anders brand gevaarlijke situaties oplevert. Bijvoorbeeld: https://www.hbm-machines....Q2VVagMh2R-YaArbMEALw_wcB
Duidelijk, bedankt voor de uitleg.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Even een vraagje:

Bij de supercharger Breukelen heb ik vrije doorgang met mijn tesla.

Zijn nou gewoon alle tesla kentekens ingevoerd in hun parkeersysteem zodat die gratis kunnen parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
joke_name schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:02:
Even een vraagje:

Bij de supercharger Breukelen heb ik vrije doorgang met mijn tesla.

Zijn nou gewoon alle tesla kentekens ingevoerd in hun parkeersysteem zodat die gratis kunnen parkeren?
1e 4 uur zijn gratis parkeren, op kenteken.
Idem in Badhoevedorp en ook anderen gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Roels1 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:08:
[...]

1e 4 uur zijn gratis parkeren, op kenteken.
Idem in Badhoevedorp en ook anderen gok ik.
En de plekken waar het wel betaald parkeren is (van der Valk Hoorn bijvoorbeeld) kun je binnen kosteloos je parkeerkaart laten afstempelen op vertoon van je Tesla keycard of app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Hatsjoe schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:13:
[...]

En de plekken waar het wel betaald parkeren is (van der Valk Hoorn bijvoorbeeld) kun je binnen kosteloos je parkeerkaart laten afstempelen op vertoon van je Tesla keycard of app.
Ik vind dat bijvoorbeeld bij Hoorn wel mega irritant dat je dan naar binnen moet. Zorgt er bij mij voor dat ik binnen 15 minuten weer weg ben (daarna moet je in Hoorn al naar binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
DaCoTa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:48:
[...]

Nee, de Tesla Mobile Connector:

[Afbeelding]

Maar hij kan dus gewoon buiten. Zelf leg ik hem als ik hem gebruik op het achterwiel, dan is hij iig van de grond. (Anders loopt je electriciteit weg. :+ )
Waar is die lader goed voor als ik vragen mag? Ja, zoekoptie sorry haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
mitsumark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:08:
[...]

En toch ging het ook zo in 2013 met de zuinige diesels... Ik vertrouw de overheid voor geen meter :)
Ik denk sowieso niet dat EV beter is i. v. m. gewicht, ik zou het alleen kopen als het op de lange termijn goedkoper is, en juist dat is nu niet zeker..
Lekker operational leasen en de LM voor alles laten opdraaien.

Inderdaad denk ik dat er pas rond 2024-2025 of later daadwerkelijk duidelijkheid zal komen met betrekking tot de 'winnende brandstof van de toekomst'. Of dat nu EV of waterstof is. Duidelijk zal er geen bpm (verkapte co2 bpm) meer geheven mogen worden, en zal de wegenbelasting inderdaad 'genormaliseerd' moeten worden. Nu zitten we nog in de 'early adopter' fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Rto1964 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:06:
Nee hoor. Omdat je deze setting alleen in Park kan doen, heb je grote kans dat je hem alleen hebt gezet voor profiel ‘makkelijk instappen’. Eerst je eigen profiel selecteren dus.
Behalve dat ik geen easy entry profiel heb. Er is maar 1 profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Ik lees hier en op de website van Tesla dat als je een service afspraak wilt inplannen, dit via de App gedaan dient te worden. In het hoofdscherm zie ik echter helemaal geen optie Service plannen. Het betreft een lease auto en als ik op de website van Tesla inlog dan zie ik ook niet 'mijn' auto.

Mogelijk heeft het daar mee te maken en kan een 'secondary' account geen service inplannen. Iemand die dit bekend voor komt, want het lijkt me niet heel praktisch als dergelijke zaken steeds via de LM geregeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
naii11 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:37:
[...]

Waar is die lader goed voor als ik vragen mag? Ja, zoekoptie sorry haha.
Nee, dit vind je niet met de zoekfunctie. Maar wel in de handleiding. Of kijken naar de stekkers die in die tas zitten en bedenken waar die ingestopt kunnen worden :-)

TMC is voor gewone stopcontacten en voor campingstekkers. Kun je tot 13A mee laden, wat ongeveer uhm 16/17 km/u is (als ik het goed heb).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:06:
[...]

fair enough ik had wel wat file op het traject. Ik rij normaliter met 18c, AC uit, vent op de laagste stand of helemaal uit. De stoelverwarming uiteraard op standje crematie :+
Heb je ook de helderheid van het scherm op 5%, lichten en muziek uit? Scheelt misschien nog wat :+

Maar serieus, je auto gaat toch enorm beslaan zonder AC en zonder ventilatie? Ik wil wel gewoon comfort, dus HVAC aan op standje auto, verwarming op 19 - 20 en stoelverwarming op 1.

Vervolgens haal ik 140 - 160 Wh/KM gemiddeld op een ritje van 50 KM waarvan merendeel snelweg en met het verkeer meerijden (110 gemiddeld denk ik)

M3 SR+ met 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 15:01
MrBasta schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:13:
[...]

Heb je ook de helderheid van het scherm op 5%, lichten en muziek uit? Scheelt misschien nog wat :+

Maar serieus, je auto gaat toch enorm beslaan zonder AC en zonder ventilatie? Ik wil wel gewoon comfort, dus HVAC aan op standje auto, verwarming op 19 - 20 en stoelverwarming op 1.

Vervolgens haal ik 140 - 160 Wh/KM gemiddeld op een ritje van 50 KM waarvan merendeel snelweg en met het verkeer meerijden (110 gemiddeld denk ik)

M3 SR+ met 19 inch
Kolere zeg! Je zou zo maar rondrijden. Alles uitzetten en stoelverwarming aan zodat je 30km verder komt op een lading :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Joe Dancen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:13:
[...]

Koop gewoon een oude 3,7kwh muur lader. Heb er vorige maand nog 1 verkocht van mijn mercedes. Kreeg er nog €200 voor met een lange kabel van 10 meter. Als 3.7kwh voldoende is is dit wel een mooiere oplossing.
Even zoeken op laadpaal in marktplaats en je hebt een degelijke waterdichte oplossing
Gewoon een tweedehands lader kopen à ca. €200? Terwijl de mijne ook binnen een paar jaar kapot is gegaan? Nee, dank je.
Ik heb geïnvesteerd in een CEE 16A wandcontactdoos à €5,25 https://www.hornbach.nl/s...-16A/2723764/artikel.html.

Nu laadt de standaard lader ook gewoon 3.7 kWh.

me happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:16:
LR of SR? Ik snap niets van de hoge verbruikscijfers die sommige hier posten. Ik was gisteren laat klaar met werken en ben met een behoorlijke snelheid naar huis gekacheld (130 - 170kmh)

Verbruik tijdens deze rit van 80km 190wh/km. Ik had vandaag dezelfde rit naar huis tijdens de spits met 139wh/km, 120 gereden waar mogelijk.

Gemiddelde over de afgelopen 5000km 152wh/km

Ik moet wel zeggen dat ik er een sport van heb gemaakt om het rempedaal niet aan te raken.
Dit is of super bijzonder of mijn auto is compleet kapot. Met die snelheden ga je echt geen 140wh/km krijgen :S
Gisteren tijdens de spits van DH naar Utrecht (70km) met veel file rijden en sommige stukken 120-130 rond de 210-220 uiteindelijk. Verwarming staat op 20-21 en stoelverwarming uit. Alleen spotify verder aan.
Terug grote delen 130-140 gereden en toen zat het rond de 220wh/km (op de heenweg was de accu nog niet helemaal opgewarmd. Terug wel).

Over de afgelopen 4k kom ik rond de 200wh/km uit. Woon/werk verkeer is 20km en ook daar zit ik rond die 200wh/km. Rij wel altijd links en max snelheid indien mogelijk.

Ik zou je cijfers nog kunnen begrijpen trouwens als je zegt dat je altijd rechts rijdt achter een vrachtwagen etc maar als je zegt dat je 170km! per uur op de Nederlandse snelwegen rijdt dan lijken deze cijfers wat afwijkend :)
revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:06:
[...]

fair enough ik had wel wat file op het traject. Ik rij normaliter met 18c, AC uit, vent op de laagste stand of helemaal uit. De stoelverwarming uiteraard op standje crematie :+
Enige afwijking die ik zie is dit dus. Wellicht dat de climate control zoveel verbruikt? 50wh/km?
Vind je dit trouwens echt fijn rijden of doe je het puur uit besparing? Ik vind stoelverwarming zelf al niet echt chill (laat staan max stand) en de rest (handen, neus etc) zijn dan gewoon koud :9
Goochelaar schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:09:
Ik lees hier en op de website van Tesla dat als je een service afspraak wilt inplannen, dit via de App gedaan dient te worden. In het hoofdscherm zie ik echter helemaal geen optie Service plannen. Het betreft een lease auto en als ik op de website van Tesla inlog dan zie ik ook niet 'mijn' auto.

Mogelijk heeft het daar mee te maken en kan een 'secondary' account geen service inplannen. Iemand die dit bekend voor komt, want het lijkt me niet heel praktisch als dergelijke zaken steeds via de LM geregeld moeten worden.
Zie bijv https://ww.electrek.co/20...ating-service-scheduling/
Hier zie je waar je het ongeveer zou moeten vinden.
Als je het niet ziet zou ik je LM eens bellen

[ Voor 34% gewijzigd door thewizard2006 op 27-11-2019 07:54 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Weet iemand wanneer het Tesla Service Center in Zwolle opengaat? Hij staat al tijden op de kaart, maar ik moet nu nog elke keer naar Arnhem kleppen 😐

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53

Dit probleem had ik ook. Je leasemij moet bij Tesla aangeven dat jij serviceafspraken mag inplannen, anders moet alles via de leasemij lopen (en dat is vaak erg onhandig omdat die ook geen flauw benul hebben hoe dit werkt). De default is dat je een berijders profiel hebt waarbij alle opties uitgeschakeld zijn die eventueel de leasemij op kosten kunnen jagen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
DuikKees schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:24:
[...]

Gewoon een tweedehands lader kopen à ca. €200? Terwijl de mijne ook binnen een paar jaar kapot is gegaan? Nee, dank je.
Ik heb geïnvesteerd in een CEE 16A wandcontactdoos à €5,25 https://www.hornbach.nl/s...-16A/2723764/artikel.html.

Nu laadt de standaard lader ook gewoon 3.7 kWh.

me happy :)
Dan heb je pech gehad, denk niet dat wat jou is overkomen een maatstaaf is voor 2ehands laders.. Ik had een lader van laadpaal24. Hing 5 jaar in weer en wind en deed het nog als een malle, prima componenten en niks geen gedoen met laders onder de auto schuiven ivm regen etc
Stopcontactje kan natuurlijk ook met de grannycharger. Het is maar net wat je wil alleen meer laden dan 3.7kwh lukt je daar niet mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
LR AWD 18" sinds de winterbanden begin november met aero's. 60% snelwegen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gVGJJR1/1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joe Dancen op 27-11-2019 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
thewizard2006 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:41:
[...]

Dit is of super bijzonder of mijn auto is compleet kapot. Met die snelheden ga je echt geen 140wh/km krijgen :S
Gisteren tijdens de spits van DH naar Utrecht (70km) met veel file rijden en sommige stukken 120-130 rond de 210-220 uiteindelijk. Verwarming staat op 20-21 en stoelverwarming uit. Alleen spotify verder aan.
Terug grote delen 130-140 gereden en toen zat het rond de 220wh/km (op de heenweg was de accu nog niet helemaal opgewarmd. Terug wel).

Over de afgelopen 4k kom ik rond de 200wh/km uit. Woon/werk verkeer is 20km en ook daar zit ik rond die 200wh/km. Rij wel altijd links en max snelheid indien mogelijk.

Ik zou je cijfers nog kunnen begrijpen trouwens als je zegt dat je altijd rechts rijdt achter een vrachtwagen etc maar als je zegt dat je 170km! per uur op de Nederlandse snelwegen rijdt dan lijken deze cijfers wat afwijkend :)
Is ook niet mogelijk met een LR. Kijk naar YouTube: Der große Vergleich: Audi e-tron, Tesla Model S 3 X, Hyundai Kona bv. In de zomer zitten ze met een LR bij 130 op 185 en bij 150 op 209. (Met 19") Niet gek laten maken. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
thewizard2006 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:41:
[...]

[...]

Enige afwijking die ik zie is dit dus. Wellicht dat de climate control zoveel verbruikt? 50wh/km?
Vind je dit trouwens echt fijn rijden of doe je het puur uit besparing? Ik vind stoelverwarming zelf al niet echt chill (laat staan max stand) en de rest (handen, neus etc) zijn dan gewoon koud :9

[...]

Zie bijv https://ww.electrek.co/20...ating-service-scheduling/
Hier zie je waar je het ongeveer zou moeten vinden.
Als je het niet ziet zou ik je LM eens bellen
Dat was wel hetzelfde wat ik ook dacht. Bij 120 of meer ga je bij deze temperaturen denk ik echt never nooit 139wh/km halen. Ik rij nog op zomerbanden met 18" en aero caps en rij echt rustig.
Mijn verbruik lag gistermiddag op 148wh/km.

Kun die poster van dat verbuik dan ook zijn TeslaFi stats eens neerplempen.
Want daar ben ik dan wel heel erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
Joe Dancen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:34:
LR AWD 18" sinds de winterbanden begin november met aero's. 60% snelwegen

[Afbeelding]
Scheelt dat echt zo veel die winterbanden?
Wat was je verbuik met zomerbanden als ik vragen mag?
Mijn winterbanden worden volgende week erop gezet, maar zit niet echt te wachten op een enorme toename in verbuik daar ik echt veel rij. (rond de 1000km per week, soms zelfs 1500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik draai nog versie 9 in mijn model 3 maar heeft iemand ook issues met het afspelen van Spotify. Met name het afspelen van afspeellijsten. De eerste paar nummers gaan goed maar daarna staat die ineens op repeat en krijg hem er ook niet meer af. Als ik dan weer een andere afspeellijst open en vervolgens weer terug ga naar de vorige doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
ZGaro schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:49:
Ik draai nog versie 9 in mijn model 3 maar heeft iemand ook issues met het afspelen van Spotify. Met name het afspelen van afspeellijsten. De eerste paar nummers gaan goed maar daarna staat die ineens op repeat en krijg hem er ook niet meer af. Als ik dan weer een andere afspeellijst open en vervolgens weer terug ga naar de vorige doet hij het weer.
Met versie 9 had ik beduidend meer problemen met spotify dan met de huidige laatste update. Alsnog niet perfect maar wel beter. Dus geduldig afwachtten tot je de update krijgt lijkt me het beste :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
Ik merk na een paar weken rijden ineens dat het ‘gas’pedaal stroever gaat. Dit rijdt heel oncomfortabel omdat hij niet meer vloeiend naar boven en naar beneden gaat maar steeds een stukje weerstand overwonnen moet worden.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik zou het graag zelf oplossen om niet aan de mores van de service centra overgeleverd te worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
RichardC79 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:46:
[...]

Scheelt dat echt zo veel die winterbanden?
Wat was je verbuik met zomerbanden als ik vragen mag?
Mijn winterbanden worden volgende week erop gezet, maar zit niet echt te wachten op een enorme toename in verbuik daar ik echt veel rij. (rond de 1000km per week, soms zelfs 1500)
Ik heb geen idee. Aero heft het extra verbruik van de winterbanden misschien wel op?
Temperatuur heeft er ook veel mee te maken.
Hier de teslafi voorbeelden

Tot 4-11 met 18"geen aero's

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dfP5Cw1/tot4-11.jpg

Na 4-11 met 18"wel aero's
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Xy0WxKn/na4-11.jpg

Zelfde stuk, zelfde berijder, gemiddelde van heen en terug reis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
Joe Dancen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:02:
[...]

Ik heb geen idee. Aero heft het extra verbruik van de winterbanden misschien wel op?
Temperatuur heeft er ook veel mee te maken.
Hier de teslafi voorbeelden

Tot 4-11 met 18"geen aero's

Na 4-11 met 18"wel aero's

Zelfde stuk, zelfde berijder, gemiddelde van heen en terug reis
Hmmm dat is moeilijk te zeggen want de gemiddelde temperatuur is ook een stuk lager in de staatjes.
Dat heeft denk ik de meeste invloed.

Winterbanden zal ook zeker wel wat uitmaken, maar de vraag is een beetje hoeveel.
Zal het vanaf eind volgende week het wel eens gaan monitore met TeslaFi.

Rij ook redelijk veel dezelfde stukken dus mits de temperatuur enigzins gelijk zal blijven kan ik het wel vergelijken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24

Dan moet je eerst zorgen dat je auto gekoppeld is aan je account anders kan je ook de app niet goed gebruiken lijkt me. De lease maatschappij hoort je auto in jouw account te zetten (tesla doet dat) anders mis je nogal wat van de features van een tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Joe Dancen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:29:
[...]

Dan heb je pech gehad, denk niet dat wat jou is overkomen een maatstaaf is voor 2ehands laders.. Ik had een lader van laadpaal24. Hing 5 jaar in weer en wind en deed het nog als een malle, prima componenten en niks geen gedoen met laders onder de auto schuiven ivm regen etc
Stopcontactje kan natuurlijk ook met de grannycharger. Het is maar net wat je wil alleen meer laden dan 3.7kwh lukt je daar niet mee
Alles wat op marktplaats staat zijn ook 3,7kw laders. Dus laadsnelheid ga ik daar niet mee winnen.
De grannylader hangt gewoon netjes in een kastje aan de gevel, dus ook geen gedoe met regen en schuiven. Met als bonus dat ik nu ook makkelijker kan ontkoppelen doordat ik knopje op de stekker kan gebruiken.
Ieder z'n ding, voor mij werkt dit perfect en ik hou een paar honderd euro in mijn zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Trouwens als iemand nog een goedkope SSD wil voor je tesla dashcam Samsung T5 is in de aanbieding
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:41
MeZZiN schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:32:
Trouwens als iemand nog een goedkope SSD wil voor je tesla dashcam Samsung T5 is in de aanbieding
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw
Is deze SSD ook geschikt voor de dashcam/sentry mode? Dus met het juiste type geheugen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roels1
Rixard schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:44:
[...]

Is deze SSD ook geschikt voor de dashcam/sentry mode? Dus met het juiste type geheugen?
Yep! Werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Juist deze is heel geschikt omdat hij een echte SSD is een memory stick is niet gemaakt voor de grote hoeveelheid rewrites die sentry en dashcam doet.

Mijn memory stick was al snel te klein (64gb) plus ik wilde voorkomen dat de stick onbruikbaar werd. Zeker nu 4 camara's aan het opnemen zijn zijn de hoeveelheid schrijf acties x4 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zien meer mensen andere rated range waarden in de winter na laden? Lees ook wat tegenstrijdige berichten mbt de rated range. Volgens sommige zou dit niet afhankelijk zijn van temperatuur, volgens andere weer wel.

Ik zie de laatste tijd op 80% +/- 386km op mijn LR AWD. Niet lang geleden (met hogere temps) zat ik rond 400. Maakt verder niet super veel uit maar vraag het me gewoon even af.

Waar zitten andere LR AWDs rijders op bij 80% of 90% in deze tijd van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Christiaan676 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ze zijn er wel....
https://www.jskhandelsond...-cee-16a-female-cs325165/

Afbeeldingslocatie: https://www.jskhandelsonderneming.nl/images/detailed/10/SIROX_353_p1lu-se.801_CEE-adapter_16_A,_32_A_5-polig_400_V_-_JSK_Handelsonderneming.jpg

Vandaar dat hier dus een waarschuwing gegeven wordt: "Let op: Deze adapter mag alleen gebruikt worden bij een afzekering op 16A of voor apparaten welke maximaal 16A per fase kunnen afnemen zoals de Tesla UMC"

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een makkelijke manier om een excel tabel te converteren naar formaat wat hier op Tweakers kan worden weergegeven?

Voor nu maar even zo, eerste opzet gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49131747522_5e85c2aaa7_b.jpg

Zijn er tips mbt data, tabellen om e.e.a. makkelijker weer te geven?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Rixard schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:44:
[...]

Yep gebruik ik ook!

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Kreeg van Jeda het volgende bericht:

Thank you for your email and for getting in touch with us!

Right now we don't have any discounts on the USB hub for Black Friday, only on bundles. We may have one on Cyber Monday so feel free to reach out then :)

Hopelijk cyber maandag dan een discount op alleen die USB Hub, want je betaald 27 dollar verzendkosten er boven op en dan nog eens 38 euro aan invoerkosten, dan wordt het wel erg duur allemaal.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Beetje prijzig inderdaad. Moet zeggen dat ik ook niet echt de noodzaak zie. Gebruik de voorste ruimte toch niet echt verder. SSD disk erin klep dicht en niet meer aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
wanneer ik nu 90% laad met de LR kom ik uit op 427 km.
In bezit sinds eind september
Eerst was het 445 toen 433 en sinds kort 427 met 6500 km op de teller
Heeft iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Ik heb de M3 nu een week, maar autopilot nog niet geprobeerd. Lijkt me wel heel handig op de snelweg, maar ben eerst maar eens gaan wennen aan de adaptive cruise control. Heeft iemand hier nog tips & tricks waar ik op moet letten bij de autopilot? Ik merk in de cruise stand wel dat de auto af en toe zonder verklaarbare redenen afremt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lighting_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:54:
Met 1000km gereden, zit nu op 81 of 82%, kan ik niet goed zien in de app: 403km
Sinds de tip hier in het topic, staat mijn streepje op 81 of 82% ipv 90%
Mesque schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:55:
Ik heb de M3 nu een week, maar autopilot nog niet geprobeerd. Lijkt me wel heel handig op de snelweg, maar ben eerst maar eens gaan wennen aan de adaptive cruise control. Heeft iemand hier nog tips & tricks waar ik op moet letten bij de autopilot? Ik merk in de cruise stand wel dat de auto af en toe zonder verklaarbare redenen afremt..
Dat houd je bij AP.
AP=ACC met autosteer.

Ik vind het als het iets drukker is te zenuwachtig rijden. Mijn vrouw klaagde ook over het afremmen en gasgeven... Het anticipeert niet goed op drukte en langzaam afremmende autos.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Voor de mensen die op korte termijn nog een service afspraak nodig hebben... ik heb die van mij net gecanceld. 5 december 9:00 Den Haag :)
Beste DeFeCt,

Op uw verzoek is uw serviceafspraak voor uwModel 3 bij Service Center Den Haag-Forepark afgezegd.

Tot binnenkort,

Tesla
ehm nou liever niet :)

[ Voor 41% gewijzigd door DeFeCt op 27-11-2019 11:00 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:59:
Voor de mensen die op korte termijn nog een service afspraak nodig hebben... ik heb die van mij net gecanceld. 5 december 9:00 Den Haag :)
Net per SMS een bevestiging gekregen van de mobiele service afspraak op het adres van SeC Forepark. Dus ik neem aan dat zij daarheen komen rijden :+

Ik wacht dat eerst even af voor ik een afspraak maak bij SeC zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:25:
Beetje prijzig inderdaad. Moet zeggen dat ik ook niet echt de noodzaak zie. Gebruik de voorste ruimte toch niet echt verder. SSD disk erin klep dicht en niet meer aan zitten.
http://tiny.cc/no8wgz

Werkt prima met mijn samsung T5. Netjes opgeborgen onder de klep, geplakt tegen de achterzijde met de magneet

[ Voor 10% gewijzigd door Joe Dancen op 27-11-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Ik zit nu bij de bandenwissel en ik was mijn pasje vergeten, dus moest de monteur mijn telefoon meegeven. Ik besef me nu dat het bij je hebben van de telefoon - los van het weten van de pincode - genoeg is om de auto in te komen. Is er een feature waarbij ik de telefoon eerst moet unlocken om de auto in te kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-09 12:53
Mday schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:02:
Ik zit nu bij de bandenwissel en ik was mijn pasje vergeten, dus moest de monteur mijn telefoon meegeven. Ik besef me nu dat het bij je hebben van de telefoon - los van het weten van de pincode - genoeg is om de auto in te komen. Is er een feature waarbij ik de telefoon eerst moet unlocken om de auto in te kunnen?
Volgens mij niet, je kan wel een pincode op je auto zetten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Niet koppelen met BT. Maar wat is het probleem? Met een sleutel of Tesla pasje kun je ook in de auto. Zie het verschil niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
j1990 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:03:
[...]

Pincode is een must, zou ik zeggen. Een sleutel of smartphone ben je makkelijk kwijt. Dan is pincode een extra 'layer of seucirty', al is het maar voor de gemoedsrust. En die 2 sec extra om te vertrekken maken het verschil niet.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
j1990 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:03:
[...]

ja, precies, en dat vind ik een goeie feature. Mijn auto is volkomen leeg verder dus erin komen is alleen als ze iets wat vast zit los willen schroeven. Ik heb nog geen berichten gehoord dat ze à la audi het stuurwiel meenemen, of het scherm eruit trekken, maar is een kwestie van tijd voordat daar ook een markt voor ontstaat, non?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:54:
Ik zit nu op 80% rond de 386. Dat is ongeveer een degradatie van 3,5%. Bijna 10k gereden sinds juli dit jaar.

Toen ik hem kreeg was het +/- 500/450/400 bij opladen tot 100/90/80. Via API ingesteld dus exacte percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:00:
[...]

http://tiny.cc/no8wgz

Werkt prima met mijn samsung T5. Netjes opgeborgen onder de klep, geplakt tegen de achterzijde met de magneet
Oeee dank je, ik was net op zoek naar een handige telefoonhouder!
Twijfel nog een beetje, ik wil hem in het zicht hebben ivm flitsmeister.

Daarin mis ik apple carplay wel echt.

Dit is ook een optie.

Hebben anderen ervaringen en/of ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@BlakHawk zo'n zuignap ding valt er bij mij altijd wel eens af. Heb nu deze; https://www.coolblue.nl/p...model-3-center-mount.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
Inspired schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:07:
[...]

Ik zit nu op 80% rond de 386. Dat is ongeveer een degradatie van 3,5%. Bijna 10k gereden sinds juli dit jaar.

Toen ik hem kreeg was het +/- 500/450/400 bij opladen tot 100/90/80. Via API ingesteld dus exacte percentages.
Tja en inmiddels is het een stuk kouder geworden sinds Juli, beetje appels peren verhaal. Misschien een jaartje gewoon rijden en volgend jaar nog eens meten met dezelfde omstandigheden.

Verder maak ik persoonlijk mij hier verre van druk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
[...]

Verschillende factoren spelen hier een rol. Als je langere tijd cyclet tussen bvb 50 en 80%, zijn mogelijk niet alle cellen uitgebalanceerd (waarbij een cel mss 80% heeft en een andere maar 70). Beste moment om te vergelijken is als je van een laag percentage naar hoog oplaadt (bvb 10% naar >80%).

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Roels1 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:09:
[...]

Tja en inmiddels is het een stuk kouder geworden sinds Juli, beetje appels peren verhaal. Misschien een jaartje gewoon rijden en volgend jaar nog eens meten met dezelfde omstandigheden.

Verder maak ik persoonlijk mij hier verre van druk over ;)
Is dus de vraag of de temperatuur uberhaupt van invloed is op rated range. Maak me er ook zeker niet druk om, maar vraag het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvsol schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:10:
[...]

Verschillende factoren spelen hier een rol. Als je langere tijd cyclet tussen bvb 50 en 80%, zijn mogelijk niet alle cellen uitgebalanceerd (waarbij een cel mss 80% heeft en een andere maar 70). Beste moment om te vergelijken is als je van een laag percentage naar hoog oplaadt (bvb 10% naar >80%).
Maar het advies is toch niet beneden de 20% te komen?
Ik dacht dat het voordeel van de Model 3 was dat cellen continu ballanceerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
Inspired schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:11:
[...]

Is dus de vraag of de temperatuur uberhaupt van invloed is op rated range. Maak me er ook zeker niet druk om, maar vraag het me gewoon af.
Ik zie dat de rated range op mijn LR 449 is op 90%, heb de auto sinds 15 Nov :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:13:
[...]

Maar het advies is toch niet beneden de 20% te komen?
Ik dacht dat het voordeel van de Model 3 was dat cellen continu ballanceerden.
continu uitbalanceren: in theorie wel... Het is niet de bedoeling om elke keer onder de 20% uit te komen, maar om de grootste zekerheid te hebben om een goed gebalanceerde batterij te hebben, werkt dit wel.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is nog exclusief clip?
Ik vind het fors aan de prijs, voor een houdertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
[...]

Dan klopt het ook zo met wat ik ervaar.
Das tegenvallend want ik las dat het 2.5% zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Roels1 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:14:
[...]

Ik zie dat de rated range op mijn LR 449 is op 90%, heb de auto sinds 15 Nov :)
Dan heeft de temperatuur weinig tot geen invloed denk ik. Dat was ook de waarde bij mij in de zomer ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:15:
[...]

Maar dat is nog exclusief clip?
Ik vind het fors aan de prijs, voor een houdertje :+
Klopt. Brodit is niet goedkoop, maar wel degelijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:17:
[...]

Klopt. Brodit is niet goedkoop, maar wel degelijk spul.
Snap ik, maar ik heb nu nog een 8 en volgend jaar zal dat een XS of 11 pro worden...
Weer 2 keer 40 euro erbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:20:
[...]

Snap ik, maar ik heb nu nog een 8 en volgend jaar zal dat een XS of 11 pro worden...
Weer 2 keer 40 euro erbij...
Nee hoor.

https://www.broditnederla...(verstelbaar)_511666.html

Ik heb overigen bij mijn iPhone 8 ook het issue dat GPS ontvangst slecht is op de standaard plek voor de telefoon. Dus vandaar dat ik ook wat anders zocht. Echt andere mooie oplossingen in de Model 3 zijn er niet. Dus hier maar op uitgekomen. En bij het voorkomen van 1 bekeuring heb je het eruit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 27-11-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:08:
[...]

Oeee dank je, ik was net op zoek naar een handige telefoonhouder!
Twijfel nog een beetje, ik wil hem in het zicht hebben ivm flitsmeister.

Daarin mis ik apple carplay wel echt.

[YouTube: Best Cell Phone Mount for Tesla Model 3]

Dit is ook een optie.

Hebben anderen ervaringen en/of ideeen?
Bizar dat de navigatie en andere functies ook in de US zo beroerd worden gevonden dat men extra telefoons op het dasboard gaat monteren. Die hele tesla is een rijdende computer maar blijkbaar voldoet de navigatie niet en worden ook andere simpele apps op je telefoon gemist.. Anders plak je niet zo'n lelijk ding voor je neus. Navigatie is (nog) een ondergeschoven kindje

[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 27-11-2019 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe Dancen
Altijd pincode icm telefoon/pas toegang.
Als je je auto naar de garage brengt valet parking inschakelen. Kunnen hem dan zonder pincode met de pas gebruiken echter NIET bij als je settings/gegevens/etc /komen. Ook kan je een maxium snelheid instellen.
Je stelt valet parking in met een pincode. Die pincode is om valetparking weer uit te schakelen dus die hoef je niet aan de monteur te geven. je wilt natuurlijk niet je eigen pincode achterlaten.

Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:28:
[...]

Bizar dat de navigatie en andere functies ook in de US zo beroerd worden gevonden dat men extra telefoons op het dasboard gaat monteren. Die hele tesla is een rijdende computer maar blijkbaar voldoet de navigatie niet en worden ook andere simpele apps op je telefoon gemist.. Anders plak je niet zo'n lelijk ding voor je neus. Navigatie is (nog) een ondergeschoven kindje
Niet zozeer de navigatie, Flitsmeister!
Ik krijg de navigatie trouwens niet op satalite view, ik heb dat menuutje rechts niet in beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje heeft iemand ervaring met de app "remote for Tesla voor de apple watch 3 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:56:
[...]

[...]

Dat houd je bij AP.
AP=ACC met autosteer.

Ik vind het als het iets drukker is te zenuwachtig rijden. Mijn vrouw klaagde ook over het afremmen en gasgeven... Het anticipeert niet goed op drukte en langzaam afremmende autos.
Soms is het ook wel awkward. Vandaag op de ring ging hij op acc lekker acceleren naar 100km/u nadat we een tijdje langzaam reden. Links van mij wilde iemand naar rechts zonder echt goed te kijken, uiteraard redde ze dat niet omdat mijn auto aan het acceleren was (dat gaat wat sneller dan mensen gewend zijn). Vervolgens nadat ik haar voorbij was ging de auto opeens weer naar 80, ik denk omdat het om mij heen vrij druk was maar vóór mij zat niemand en was er dus geen reden tot afremmen.

Dat vrouwtje kwam weer vrolijk voorbij gereden om weer mij in te willen halen, net op het moment dat ik opeens weer ga acceleren. Ik voelde me wel lullig omdat ik dat zelf nooit zo gereden zou hebben en zij waarschijnlijk dacht waar is die gast mee bezig. :+ Ach, een beetje uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:36:
vraagje heeft iemand ervaring met de app "remote for Tesla voor de apple watch 3 ???
Even gebruikt maar gerefund. Vond het waardeloos. Vaak issues met de verbinding naar de app, en je moet de app vaak starten op de telefoon voordat het weer op de Watch werkt. Hopelijk werken de shortcuts via de Watch weer met OS 6.1.1 die eraan zit te komen. Dan heb ik niks anders nodig.

Op de iPhone vond ik het ook geen prettige app. Onoverzichtelijk, kleine knopjes etc. Had hem echt voor de Watch functionaliteit, en dit werkte dus ook niet echt lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 27-11-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:33:
[...]

Ik krijg de navigatie trouwens niet op satalite view, ik heb dat menuutje rechts niet in beeld.
Gaat idd om de flitsers.
Las ergens dat een WAZE CEO probeerde contact te maken met Elon. Maar die reageerde niet.
Nu google navigatie ook flitsers heeft zou het zomaar in een volgende update kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Hallo,

Ik wil een bandenwissel plannen en bijna alle afspraken zijn vol. Nu heb ik nog een slot kunnen kiezen maar moet ik de bandengegevens invullen, die ik nu niet bij de hand heb. De auto staat momenteel elders geparkeerd.

Kan iemand mij aan de volgende gegevens helpen? Betreft een Model 3 LR met 19' velgen.

https://imgur.com/a/NpTkFfp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
lighting_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:40:
[...]

Gaat idd om de flitsers.
Las ergens dat een WAZE CEO probeerde contact te maken met Elon. Maar die reageerde niet.
Nu google navigatie ook flitsers heeft zou het zomaar in een volgende update kunnen komen.
Er is een waze-based alternatief voor de web browser in Tesla: https://teslawaze.azurewebsites.net/. Werkt naar behoren (als de browser in de model S meewil :'( ).

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
lighting_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:40:
[...]
Gaat idd om de flitsers.
Tesla gebruikt geen Google navigatie. Wel de kaarten/satellietbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:54:
Zien meer mensen andere rated range waarden in de winter na laden? Lees ook wat tegenstrijdige berichten mbt de rated range. Volgens sommige zou dit niet afhankelijk zijn van temperatuur, volgens andere weer wel.

Ik zie de laatste tijd op 80% +/- 386km op mijn LR AWD. Niet lang geleden (met hogere temps) zat ik rond 400. Maakt verder niet super veel uit maar vraag het me gewoon even af.

Waar zitten andere LR AWDs rijders op bij 80% of 90% in deze tijd van het jaar?
SOC 81 %
Rated Range 400 Kilometers
Estimated Range 294 Kilometers
Inside Temp 10.7 C
Outside Temp 10.5 C
Odometer 3,927Kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lvsol schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:45:
[...]

Er is een waze-based alternatief voor de web browser in Tesla: https://teslawaze.azurewebsites.net/. Werkt naar behoren (als de browser in de model S meewil :'( ).
mmm dat is echt wel heel basic. Vind ik nog geen alternatief voor Waze op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
[...]

Tikje op het scherm en je hebt de 3 icoontjes.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
Inspired schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:48:
[...]

mmm dat is echt wel heel basic. Vind ik nog geen alternatief voor Waze op mobiel.
... maar het toont de flitsers wel. ik gebruik het zelf zelden (omwille van gebrekkige browser), maar als het zou werken en navigatie toelaat, dan wordt het wel een waardig alternatief.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Bij de M3 werkt dit via de browser redelijk goed. Ik gebruik overigens zelf liever Flitsmeister over de Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks andere oplossingen voor the apple watch????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:15:
ok thanks andere oplossingen voor the apple watch????
Wat wil je via/met de Apple Watch kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
[...]

Flitsmeister piept toch gewoon over de speakers van de auto als er iets in de buurt is, daar hoef ik niet voor op het schermpje te kijken. Telefoon ligt prima op z'n plek op de Aliexpress wireless charger.

Alleen het doen van een melding is wat lastiger.

Welcome to the poor mans SR+ club....geen satalite view inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuikKees schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:30:
[...]

Flitsmeister piept toch gewoon over de speakers van de auto als er iets in de buurt is, daar hoef ik niet voor op het schermpje te kijken. Telefoon ligt prima op z'n plek op de Aliexpress wireless charger.

Alleen heb ik een LR :+
Maar tikken leverde geen menuutje op
sjoe schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:44:
Hallo,

Ik wil een bandenwissel plannen en bijna alle afspraken zijn vol. Nu heb ik nog een slot kunnen kiezen maar moet ik de bandengegevens invullen, die ik nu niet bij de hand heb. De auto staat momenteel elders geparkeerd.

Kan iemand mij aan de volgende gegevens helpen? Betreft een Model 3 LR met 19' velgen.

235/40/R19 96W uit mijn hooofd

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik het weer... Meerdere mensen antwoorden voelt toch natuurlijker in aparte posts.
Veel leesbaarder dan alles in één, maar weer aangepast... :+

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Tjonge, echt wel, zeker als je een LR hebt. Een tik op het scherm en er verschijnen rechtsonder 3 icoontjes, een globe, een stoplicht en een bliksemschicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rto1964 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:56:
Tjonge, echt wel, zeker als je een LR hebt. Een tik op het scherm en er verschijnen rechtsonder 3 icoontjes, een globe, een stoplicht en een bliksemschicht.
Net gedaan...
Misschien een bugje dat na sleep mode is opgelost?

Ik merk ook met de pin invullen dat er soms grote lag zit in de reactie uit het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
sjoe schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:44:
Hallo,

Haha, ik zat bij de bandenwissel, had mijn LM mij dus van de verkeerde bandenmaat voorzien. Ik heb 18', en ze hadden 19 liggen. Na 10 minuten stond ik weer buiten. Misschien moet je even langs Euromaster Nijmegen, daar liggen ze al voor je klaar :Y) Deze kreeg ik door voor 19 inch: 235/40 R19 (96W)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:57:
[...]

Net gedaan...
Misschien een bugje dat na sleep mode is opgelost?

Ik merk ook met de pin invullen dat er soms grote lag zit in de reactie uit het scherm.
Alles kan, maar bij mij werkt het altijd. Op het navigatiescherm rechts beetje onderin even "klikken". Dan moeten er drie icoontjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
[...]

Flitsmeister hoef je toch niet te zien? Kunt ook gewoon de meldingen via de speakers van je Model 3 laten spelen....
Ik heb FM aanstaan, maar kijk er niet op. Hoor wel als er een file of flitser staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie81 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:10:
[...]

Flitsmeister hoef je toch niet te zien? Kunt ook gewoon de meldingen via de speakers van je Model 3 laten spelen....
Ik heb FM aanstaan, maar kijk er niet op. Hoor wel als er een file of flitser staat
Soms geeft hij heel laat een reactie en de GPS-ontvangst is onderin het telefoonvakje erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruiken als telefoon sleutel zoals de tesla app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
DuikKees schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:30:
[...]

Hoe stel je dat in? Mijn iPhone is verbonden via bleutooth, maar Flitsmeister geluidjes hoor ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:11:
[...]

Soms geeft hij heel laat een reactie en de GPS-ontvangst is onderin het telefoonvakje erg slecht.
Ow vreemd... de iPhone 11 Pro Max en de Iphone X van mijn vrouw die geven precies op tijd de HM paaltjes weer als ik er langsrij, dus heb echt geen GPS lost Mijn iPhone ligt lekker te laden in de ali wireless charger pad. .

Daarnaast kun je ook aangeven dat je bv 30sec van te voren de melding wilt ipv 10sec bv. misschien dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
  • Laatst online: 14-05-2023
vanaf welke versie zit de dashcam erin ? ik heb 2019.27, klopt het dat die dat nog niet heeft ?

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
Mesque schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:13:
[...]

Hoe stel je dat in? Mijn iPhone is verbonden via bleutooth, maar Flitsmeister geluidjes hoor ik niet.
Instellingen -> Geluidopties -> Bluethooth -> Via A2DP Alternatief selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Japie81 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:16:
[...]

Instellingen -> Geluidopties -> Bluethooth -> Via A2DP Alternatief selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
arsimo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:47:
[...]

Tesla gebruikt geen Google navigatie. Wel de kaarten/satellietbeelden.
Kunnen ze die data alsnog gebruiken
Pagina: 1 ... 99 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.