revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:16:
LR of SR? Ik snap niets van de hoge verbruikscijfers die sommige hier posten. Ik was gisteren laat klaar met werken en ben met een behoorlijke snelheid naar huis gekacheld (130 - 170kmh)
Verbruik tijdens deze rit van 80km 190wh/km. Ik had vandaag dezelfde rit naar huis tijdens de spits met 139wh/km, 120 gereden waar mogelijk.
Gemiddelde over de afgelopen 5000km 152wh/km
Ik moet wel zeggen dat ik er een sport van heb gemaakt om het rempedaal niet aan te raken.
Dit is of super bijzonder of mijn auto is compleet kapot. Met die snelheden ga je echt geen 140wh/km krijgen

Gisteren tijdens de spits van DH naar Utrecht (70km) met veel file rijden en sommige stukken 120-130 rond de 210-220 uiteindelijk. Verwarming staat op 20-21 en stoelverwarming uit. Alleen spotify verder aan.
Terug grote delen 130-140 gereden en toen zat het rond de 220wh/km (op de heenweg was de accu nog niet helemaal opgewarmd. Terug wel).
Over de afgelopen 4k kom ik rond de 200wh/km uit. Woon/werk verkeer is 20km en ook daar zit ik rond die 200wh/km. Rij wel altijd links en max snelheid indien mogelijk.
Ik zou je cijfers nog kunnen begrijpen trouwens als je zegt dat je altijd rechts rijdt achter een vrachtwagen etc maar als je zegt dat je 170km! per uur op de Nederlandse snelwegen rijdt dan lijken deze cijfers wat afwijkend

Enige afwijking die ik zie is dit dus. Wellicht dat de climate control zoveel verbruikt? 50wh/km?
Vind je dit trouwens echt fijn rijden of doe je het puur uit besparing? Ik vind stoelverwarming zelf al niet echt chill (laat staan max stand) en de rest (handen, neus etc) zijn dan gewoon koud

Goochelaar schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:09:
Ik lees hier en op de website van Tesla dat als je een service afspraak wilt inplannen, dit via de App gedaan dient te worden. In het hoofdscherm zie ik echter helemaal geen optie
Service plannen. Het betreft een lease auto en als ik op de website van Tesla inlog dan zie ik ook niet 'mijn' auto.
Mogelijk heeft het daar mee te maken en kan een 'secondary' account geen service inplannen. Iemand die dit bekend voor komt, want het lijkt me niet heel praktisch als dergelijke zaken steeds via de LM geregeld moeten worden.
Zie bijv
https://ww.electrek.co/20...ating-service-scheduling/
Hier zie je waar je het ongeveer zou moeten vinden.
Als je het niet ziet zou ik je LM eens bellen
[
Voor 34% gewijzigd door
thewizard2006 op 27-11-2019 07:54
]