Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.764 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
DuikKees schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:57:
Is de bijgeleverde 13A lader eigenlijk geschikt voor dagelijks gebruik?
[...]
Hij moet niet in de regen liggen, en misschien is vorst ook niet fijn, maar verder zou ik niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
easy-cloud schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:12:
Ben net bij de service center geweest voor het windgeluid en schade bij levering (krassen).

Blijkbaar komt het windgeluid van de voorruit vandaan en moet deze vervangen worden, dus moet nu een nieuwe afspraak inplannen.
Ik heb ook wat last van windgeluid, maar vraag mij af wat "normaal" is en wat niet. Uiteraard vooral bij hoge snelheden te horen, of bij windvlagen. Het klinkt een beetje alsof er ergens een kiertje is en daar lucht doorheen geperst wordt. Vind het echter lastig inschatten of dat normaal is of niet, mijn vorige auto van 15 jaar oud had dat namelijk ook, maar die was niet 62k :+

Hoe erg was jouw windgeluid? En is er een goede manier om te kijken waar het precies vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:55
Hatsjoe schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:39:
[...]

Ik heb ook wat last van windgeluid, maar vraag mij af wat "normaal" is en wat niet. Uiteraard vooral bij hoge snelheden te horen, of bij windvlagen. Het klinkt een beetje alsof er ergens een kiertje is en daar lucht doorheen geperst wordt. Vind het echter lastig inschatten of dat normaal is of niet, mijn vorige auto van 15 jaar oud had dat namelijk ook, maar die was niet 62k :+

Hoe erg was jouw windgeluid? En is er een goede manier om te kijken waar het precies vandaan komt?
Bij mij hoor ik de wind vanuit de passagierskant achter het stuur, dus dat is niet echt goed! je hoort het al goed boven de 100km/h, de monteur zat naast me om te luisteren en luisterde bij de A pillar en hoorde daar het wind ipv vanuit het raam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
DaCoTa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:24:
[...]

Hij moet niet in de regen liggen, en misschien is vorst ook niet fijn, maar verder zou ik niet weten waarom niet.
Volgens de handleiding is de TMC type 4X:
Type 4X Enclosures constructed for either indoor or outdoor use to provide a degree
of protection to personnel against access to hazardous parts; to provide a degree of
protection of the equipment inside the enclosure against ingress of solid foreign objects
(windblown dust); to provide a degree of protection with respect to harmful effects on
the equipment due to the ingress of water (rain, sleet, snow, splashing water, and hose
directed water); that provides an additional level of protection against corrosion; and
that will be undamaged by the external formation of ice on the enclosure.
Zelf heb ik hem een jaar buiten gehad regen sneeuw vorst (en ook de lader van de leaf) ging er vanuit dat ze gewoon water dicht waren omdat het anders heel onlogisch is.
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:14:
[...]

Ja maar jij rijdt een X!
Dat ding met die vleugeldeuren.

Nu zit ik ook iedere week bij voetbal, maar nog niemand gehad die graag met de 3 wil meerijden :+
True maar de normale model 3 ziet er meer uit als een sport auto. Vergelijking met alle andere saaie autos zeker als ze weten dat ze een rollercoaster ride kunnen hebben met alle muziek die ze maar kunnen wensen heb je altijd succes.

[ Voor 19% gewijzigd door MeZZiN op 26-11-2019 09:43 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Smobbo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:23:
[...]

Goed plan!
Ik heb er zelf de komende tijd helaas geen tijd voor. Lijkt me goed om de OP weer een beetje bij te poetsen.
Alternatief is 2 topics:
Tesla algemeen
Tesla tips en tricks (ofzo)

Dat loopt nu nogal door elkaar, van Cybertruck aankondiging naar laadpoort problemen :+
Aangezien 80% van de berichten sinds februari over de Model 3 gaat zou het eerder handig zijn om een "Tesla Model 3 topic" te maken, en dit gewoon het algemene Tesla topic voor bredere discussie over (de koers van) het bedrijf en het palet aan auto's en diensten inclusief Model S, X, Roadster, CyBeRTRuCK, Solar Roof, Power Wall, Tesla Wall Charger, etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
DaCoTa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:24:
[...]

Is dit de blauwe kabel? Hoe moet je het dan buiten opladen als het regent of koud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
naii11 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:40:
[...]

Is dit de blauwe kabel? Hoe moet je het dan buiten opladen als het regent of koud is?
Nee, de Tesla Mobile Connector:

Afbeeldingslocatie: https://www.tesla.com/sites/default/files/images/charging/na-mobile-connector-bundle.jpg

Maar hij kan dus gewoon buiten. Zelf leg ik hem als ik hem gebruik op het achterwiel, dan is hij iig van de grond. (Anders loopt je electriciteit weg. :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 26-11-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hatsjoe schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:39:
[...]

Ik hoor ook wel wat meer wind geluid maar het is ook dat je auto zo stil is dat je alles hoort. Ga maar even zitten in een oude ICE auto valt het opeens totaal niet meer op hoeveel ander geluid je hoor dan de motor.

Als het hard waait dan tja maakt het het een hoop herrie. Kan het weten heb in storm en het hele jaar door gereden op de motor dan weet je wel hoeveel herrie wind kan maken door verstoorde stroomlijn vanwege zijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
yec schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:09:
[...]
Dat de auto meer verbruikt is logisch. Is ook bij benzine auto's, echter is daar het verschil niet zo groot tussen 100 en 130. Dat is meestal 20% verschil. Bij de Model 3 is het bijna een verdubbeling.

Maar ja, is niks aan te doen. Gewoon 5 minuten eerder vertrekken voortaan. :P
Het verschil in energieverbruik tussen bij mij in mijn Model 3 tussen 100 en 130km/uur is ook zo'n 20% verschil.

Het maakt vooral uit hoe je 130 rijdt. Als je bij elk opdoemend gaatje op de snelweg meteen vol het "gaspedaal" intrapt om zo snel mogelijk van rond de 100 naar 130 te gaan, dan ja, dan gaat het verbruik heel hard omhoog en ruim boven de 20% extra. Dat is bij een benzine- of dieselauto echter ook. Alleen dan gaat dat vaak gepaard met flinke geluidstoename en wordt je er dus direct op gewezen en ga je daarna als vanzelf iets minder voluit versnellen.

Het acceleren van 100 naar 130 in een Tesla lijkt daarentegen als vanzelf te gaan, ogenschijnlijk geen moeite te kosten en dus ben je snel geneigd het pedaal flink in te trappen. Het is verleidelijk ook, tuurlijk, snappen we hier allemaal. Maar als je je op dat vlak aanwent iets in te houden - en dan gaat het nog steeds heel erg vlot - dan zal je het verbruik dus niet zo hard zien oplopen en kan je zuinig 120~130km/uur rijden. Zolang het nog mag.

Overbodige tip: let op het scherm op de energieverbruiklijn onder de snelheid. Je weet wel, bij versnellen zwart naar rechts, bij vertragen met regeneratie groen naar links. Als je er wat op let dat je bij versnellen de zwarte lijn naar rechts maar zelden in het laatste kwart van de totale lijn komt dan zal je zien dat verbruik opvallend laag blijft. Of slim goedkoop en op tijd laden, dan kan het je niets schelen, dat is ook een oplossing. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
arsimo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:34:
[...]

Het verschil in energieverbruik tussen bij mij in mijn Model 3 tussen 100 en 130km/uur is ook zo'n 20% verschil.

Het maakt vooral uit hoe je 130 rijdt. Als je bij elk opdoemend gaatje op de snelweg meteen vol het "gaspedaal" intrapt om zo snel mogelijk van rond de 100 naar 130 te gaan, dan ja, dan gaat het verbruik heel hard omhoog en ruim boven de 20% extra. Dat is bij een benzine- of dieselauto echter ook. Alleen dan gaat dat vaak gepaard met flinke geluidstoename en wordt je er dus direct op gewezen en ga je daarna als vanzelf iets minder voluit versnellen.

Het acceleren van 100 naar 130 in een Tesla lijkt daarentegen als vanzelf te gaan, ogenschijnlijk geen moeite te kosten en dus ben je snel geneigd het pedaal flink in te trappen. Het is verleidelijk ook, tuurlijk, snappen we hier allemaal. Maar als je je op dat vlak aanwent iets in te houden - en dan gaat het nog steeds heel erg vlot - dan zal je het verbruik dus niet zo hard zien oplopen en kan je zuinig 120~130km/uur rijden. Zolang het nog mag.

Overbodige tip: let op het scherm op de energieverbruiklijn onder de snelheid. Je weet wel, bij versnellen zwart naar rechts, bij vertragen met regeneratie groen naar links. Als je er wat op let dat je bij versnellen de zwarte lijn naar rechts maar zelden in het laatste kwart van de totale lijn komt dan zal je zien dat verbruik opvallend laag blijft. Of slim goedkoop en op tijd laden, dan kan het je niets schelen, dat is ook een oplossing. 8)
Klopt. Ik merk overigens dat sinds ik vanuit mijn diesel nu in de model 3 rijd ik veel rustiger ben gaan rijden. Dus niet meer stijf 140-150 op die linkerbaan, maar meer tussen de 100-120 op de rechter en middenbaan en lekker rustig met het verkeer mee ga vrijwel helemaal op one-pedal driving want hoef nauwelijks hard te remmen.
Vanmorgen relaxt in net geen uurtje een afstand van 90km gedaan wat resulteerde in een verbruik van 153wh/km. Stap nog steeds iedere dag met heel veel plezier in de Model 3. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
LOL (bron)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gubnuv15uq041.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Tassadar32 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:21:
@joke_name Knop op de stekker van de supercharger ingedrukt houden terwijl je de stekker eruit trekt, anders laat ie inderdaad niet los.

@-Muncky- Ik heb ze er op zitten en het scheelt wel iets. Gewoon van aliexpress, wel even de tijd ervoor nemen om ze op te plakken.
Top, tnx! Heb ze net bestel via Amazon.de!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26
Het "zit" gedeelte is dus net zo lang.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Als je op dezelfde manier een Model X er naast zet dan valt het verschil nog wel mee. De hoogte is dan vrijwel gelijk (*), alleen de Cybertruck is dan nog een stuk langer.

* : als de wielen bij de Cybertruck in de laagste stand staan zoals bij rijden op de normale weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt daar echt geen enkele garage mee binnen.
Het zal aan mij liggen, maar ik snap niet dat dat ding 200.000 keer ge-preordered is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:22:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik snap niet dat dat ding 200.000 keer ge-preordered is.
In Nederland zou die Cybertruck onpraktisch zijn, hoe gaaf verder ook. In de VS met wat ruimte bij je huis wordt het een totaal ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Omdat het eigenlijk gewoon een hele goedkope en ruime EV is.

Over een paar jaar denk ik er wel over om een cybertruck te nemen goede vervanger voor mijn X.

Afbeeldingslocatie: https://www.nbatitlechase.com/wp-content/uploads/2019/11/PHOTOS-Tesla-CyberTruck-Size-comparison-Vs-Model-S-3.jpg
en maar 3 centimeter breder dan mijn model x ... (maar dan zonder spiegels) alleen de lengte kan een issue zijn hier in nederland heb nu al soms last van met mijn x.

[ Voor 77% gewijzigd door MeZZiN op 26-11-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:22:
[...]

Klopt, net zo onhandig als een Dodge Ram in ons land. Ding is bijna 6 meter lang (en waarschijnlijk ook een stuk breder dan standaard), dus überhaupt ergens parkeren in een stedelijke omgeving zal lastig worden. Maar daar is ie ook niet voor bedoeld.
Van die 200k zal het gros uit Noord-Amerika komen, waar nu al heel veel pickups rijden en het als 1-op-1 vervanger gezien wordt.
Vraag me af hoeveel orders er hier in NL zijn geplaatst, zal een fractie van die 200k zijn in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MeZZiN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:31:
Omdat het eigenlijk gewoon een hele goedkope en ruime EV is.

Over een paar jaar denk ik er wel over om een cybertruck te nemen goede vervanger voor mijn X.

[Afbeelding]
en maar 3 centimeter breder dan mijn model x ... (maar dan zonder spiegels) alleen de lengte kan een issue zijn hier in nederland heb nu al soms last van met mijn x.
Precies, volgens mij is zelfs de Y niet vanaf $40k te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
arsimo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:31:
[...]

In Nederland zou die Cybertruck onpraktisch zijn, hoe gaaf verder ook. In de VS met wat ruimte bij je huis wordt het een totaal ander verhaal.
Musk heeft op Twitter een kleinere variant niet uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Daarom rustig afwachten de cybertruck is meer een US ding natuurlijk maar goed als de cybertruck Y uit komt ook helemaal goed ik vind gewoon de prijs stelling heel goed voor wat je krijgt. En daar neem ik het parkeer ongemak graag mee. mijn model X past ook niet overal maar goed te doen uit eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Kwam nog een mooie overweging tegen op Reddit;

de Cybertruck zal incl. belading waarschijnlijk ruim boven de 3,5 ton uit komen, wordt dus een vrachtwagen, en zal in de EU 80/90 km/u max. mogen rijden :)

geen idee of dit werkelijk zo is, heb me niet in de wet- en regelgeving verdiept, maar moest er wel om lachen.

[ Voor 21% gewijzigd door IVIaarten op 26-11-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DaCoTa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:48:
[...]

Nee, de Tesla Mobile Connector:

[Afbeelding]

Maar hij kan dus gewoon buiten. Zelf leg ik hem als ik hem gebruik op het achterwiel, dan is hij iig van de grond. (Anders loopt je electriciteit weg. :+ )
Ik heb deze tas onder de auto liggen, blijft ook prima droog daar. Het geaarde verlengsnoer komt vanuit de schuur en de stekkeraansluiting zit in de tas. En ja, ik gebruik deze UMC dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nils7 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:06:
[...]

Het "zit" gedeelte is dus net zo lang.
De opening achterin is +/- 25 cm kleiner dan deur hoor. Vervolgens is de achterbank ook "verzonken", maar persoonlijk kan ik zelf ook niet voorstellen dat je op achterbank meer lengte nodig hebt dan wat in de Model 3 te krijgen is, enkel de vloer mag iets lager.
IVIaarten schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:08:

de Cybertruck zal incl. belading waarschijnlijk ruim boven de 3,5 ton uit komen, wordt dus een vrachtwagen, en zal in de EU 80/90 km/u max. mogen rijden :)

geen idee of dit werkelijk zo is, heb me niet in de wet- en regelgeving verdiept, maar moest er wel om lachen.
Zo lang die rijklaar onder de 3 ton blijft kan je hem bij de RDW prima keuren tot max 3500 kg beladen waardoor je er met een B rijbewijs mee mag rijden. Hetzelfde geld voor het trekgewicht van 6,5 ton, met een B(E) rijbewijs zal dat max 3,5 ton zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Deveon op 26-11-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
IVIaarten schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:08:

Vrachtauto’s zijn alle motorrijtuigen die geen personenauto, bestelauto, motor of autobus zijn, met een toegestane maximummassa van meer dan 3.500 kg. De toegestane maximummassa van een vrachtauto bestaat uit het ledig gewicht van de vrachtauto plus het laadvermogen van de vrachtauto. De toegestane maximummassa van de vrachtauto staat op uw kentekenbewijs of kentekencard.

Hebt u een vrachtauto die is ingericht voor personenvervoer, dan is dit voor de motorrijtuigenbelasting een personenauto. Dit is het geval als de ruimte voor personenvervoer groter is dan de laadruimte, en daarnaast extra zitplaatsen voor personen zijn aangebracht. Met extra zitplaatsen bedoelen wij niet de zitplaatsen voor de bestuurder en bijrijder(s).
Dus zover ik zie is het gewoon een personen auto dus ongeacht het gewicht een personen auto. Maar dit is de belastingdienst dus voor de belastingdienst gewoon een personen auto.
Die is voor de wegen belasting.... via de reken hulp kan je tot ongeveer 4800 kilo gaan voor je auto (voor tesla geld het natuurlijk niet maar even de brandstof variant)
personenauto: voertuig op vier of meer wielen, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of gehandicaptenvoertuig, ingericht voor het vervoer van personen, met niet meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend; in ieder geval wordt als personenauto aangemerkt een voertuig van de voertuigcategorie M met de voertuigclassificatie M1 en een voertuig dat blijkens het kentekenregister een personenauto is;
Dus voor volgens de wet is het een personen auto.
https://wetten.overheid.n...tuk1_Afdeling1_Artikel1.1

Maar hier komt de issue:
Rijbewijs afhankelijk van gewicht auto
Met een rijbewijs B mag u een auto besturen van maximaal 3500 kg. Is het voertuig zwaarder? Dan heeft u een vrachtwagenrijbewijs (C of C1) nodig.
Dus je moet een C/C1 rijbewijs hebben 8)7. En dan natuurlijk ook de CE rijbewijs als je een nog iets wil slepen.

Nu is grote ham vraag is hij zwaarder dan een model X en max load ook. Mijn auto is nu 2985 kilo max. Dus als de cybertruck daar nog 500 bij gooit dan zitten we op dat max.

Maar ik denk dat de cybertruck lichter zal zijn dan de model x (die is gewoon zwaar van zichzelf en niet alleen de accu)

Plus de Nederlandse wet moet iets gaan doen aan het huidige systeem van inschalen van auto op gewicht met de EV slaat het redelijk nergens op om auto op die manier te classificeren.

Ik gok als de cybertruck redelijk verkocht gaat worden in nederland dat de wet wel iets aanpast. Hiervoor bijvoorbeeld door voor EV's de accu pack niet mee te rekenen met het totaal gewicht. Bijvoorbeeld.
Deveon schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:40:
[...]

Zo lang die rijklaar onder de 3 ton blijft kan je hem bij de RDW prima keuren tot max 3500 kg beladen waardoor je er met een B rijbewijs mee mag rijden. Hetzelfde geld voor het trekgewicht van 6,5 ton, met een B(E) rijbewijs zal dat max 3,5 ton zijn.
Dat kan altijd risico is alleen dat je al je een vole bak mensen mee sleept naar oktoberfest dat je redelijk snel aan de 500 man gewicht zit. :o

[ Voor 7% gewijzigd door MeZZiN op 26-11-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

MeZZiN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:58:
[...]

Plus de Nederlandse wet moet iets gaan doen aan het huidige systeem van inschalen van auto op gewicht met de EV slaat het redelijk nergens op om auto op die manier te classificeren.

Ik gok als de cybertruck redelijk verkocht gaat worden in nederland dat de wet wel iets aanpast. Hiervoor bijvoorbeeld door voor EV's de accu pack niet mee te rekenen met het totaal gewicht. Bijvoorbeeld.
Ik weet niet of de overheid dit soort monsters op de weg wil gaan faciliteren. Gewicht is gewicht en waar dat gewicht in zit is niet zo relevant. Bij een aanrijding is het altijd negatief voor de impactschade (f = m*a) en ook voor de schade aan het wegdek ivm spoorvorming en kuilen bij verkeerslichten.
In NL zit rekeningrijden voor EV er aan te komen (eerst nog maar zien..), en dan best kans dat je wel gewoon voor massa / km gaat betalen. Het is voor de doorstroming en het wegdek beter als iedereen in een koekblikje rijdt ipv in een tank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Ik heb een bericht gestuurd RWS en reactie op gekregen binnen 2 dagen! zie onderstaande ter leering ende vermaeck

Geachte heer/mevrouw,

U heeft een melding gedaan bij Rijkswaterstaat.
Hartelijk dank hiervoor.

Uw melding
Daar er steeds meer automobilisten zijn die elektrisch rijden heb ik de volgende vragen aan u. Er komen langs de snelweg steeds meer mogelijkheden bij tankstations en snelweg hotels elektrisch te laden. Jammer genoeg staat 9 van de 10 keer dit niet op de bewegwijzering op de snelweg aangegeven. Wanneer kunnen wij als automobilist verwachten dat bij aankondigingsborden betreffende tankstations daar ook op gaat worden vermeld dat er laadmogelijkheden zijn?

Onze reactie
Het is van belang dat oplaadpunten voor bijvoorbeeld elektrisch rijdend vervoer goed vindbaar zijn. Daarom zijn er (door de overheid en door de exploitanten van laadpalen) diverse apps en websites ontwikkeld, die aangeven waar laadpalen te vinden zijn. Bebording kan deze digitale informatie ondersteunen.
Vanuit kosteneffectiviteit is er gekozen voor een oplossing waarbij het bestaande bord met het tankstationpictogram wordt voorzien van een nieuwe sticker met een pictogram met blauwe schaduw om aan te geven dat er naast gewone brandstof ook ‘schone energie’ verkrijgbaar is op deze verzorgingsplaats. Op de verzorgingsplaats zelf wordt dan met pictogrammen aangegeven welke soorten schone energie er verkrijgbaar zijn en waar men dit kan laden. De blauwe schaduw is bedacht in Europees verband. Duitsland en België gebruikten deze blauwe schaduw al eerder.

Het op korte termijn vervangen van alle borden waar nu een laadstation beschikbaar is, is een dure aangelegenheid. Daarom worden op dit moment alleen borden die aan vervanging toe zijn, voorzien van een pictogram dat aangeeft dat er alternatieve brandstoffen geladen of getankt kunnen worden. Recent hebben de Minister en Staatssecretaris van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in de Tweede Kamer aangegeven te willen kijken naar manieren waarop dit sneller kan. Daar wordt op dit moment naar gekeken. Ondertussen wordt (ook langs de snelwegen) het netwerk van laadpalen in Nederland steeds verder uitgebreid. Tankstations en wegrestaurants hebben ook de mogelijkheid om laadpalen te plaatsen en beginnen daar steeds meer gebruik van te maken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Landelijke Informatielijn Rijkswaterstaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Als de overheid graag wilt dat wij op EV overstappen dan moeten ze iets van 75liter benzine vs 750 kilo battery is een beetje scheef. Maar we gaan het zien denk niet dat de cybertruck meer dan 500 kilo zwaarder wordt dan mijn model x (anders neem ik en enkele motor variant wel met normale accu maat... veel meer is toch niet nodig.

@jefjef vind nog steeds dat het icon wel heel schattig is voor EV laden. een E onder aan de P is wel aardig maar niet super duidelijk maar it is something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

offtopic:
@jefjef lang leve de lobby van de olie-gas-waterstof industrie. Zo'n blauwe schaduw is lang niet zo duidelijk als een stekker zoals je in Denemarken bijvoorbeeld heel duidelijk langs de snelwegen ziet.

Sorry off-topic, waande me in het Elektrische Auto topic.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-11-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:22:
@jefjef lang leve de lobby van de olie-gas-waterstof industrie. Zo'n blauwe schaduw is lang niet zo duidelijk als een stekker zoals je in Denemarken bijvoorbeeld heel duidelijk langs de snelwegen ziet.
Wat bedoelen ze met een blauwe schaduw?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor iedereen die de afgelopen minuten ook heeft lopen Googlen en niks kon vinden:

Afbeeldingslocatie: https://www.verkeerinbeeld.nl/static/site/img/module/content/article/32461/header.jpg

Verder is dit behoorlijk off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
DaCoTa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:23:
[...]

Wat bedoelen ze met een blauwe schaduw?
Ik moest het ook googlen. Een soort lichtblauwe "2e pompje" achter de normale donkerblauwe

https://www.google.com/ur...kmSV&ust=1574861085212220

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Even gegraven :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kW3hkw7oP2rmD82DOQToaIdr/full.png
Het is something maar duidelijk is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Tijdens de kerstvakantie heeft mijn vakantieadres helaas geen laadpaal, maar wel een Rode CEE 3-fase 32A aansluiting. Kan ik daar gebruik van maken met een Model 3 en bijgeleverde UMC via een adapter?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Devster schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:38:
Tijdens de kerstvakantie heeft mijn vakantieadres helaas geen laadpaal, maar wel een Rode CEE 3-fase 32A aansluiting. Kan ik daar gebruik van maken met een Model 3 en bijgeleverde UMC via een adapter?
Moet kunnen (bij UMC 2017 werd 16A adapter meegeleverd). Wel opletten dat je een 32A adapter koopt, geen 16A. Het verschil is miniem, maar passen doet het anders niet. Ik spreek uit ervaring... |:(

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 03:48
lvsol schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:42:
[...]

Moet kunnen (bij UMC 2017 werd 16A adapter meegeleverd). Wel opletten dat je een 32A adapter koopt, geen 16A. Het verschil is miniem, maar passen doet het anders niet. Ik spreek uit ervaring... |:(
Devster schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:38:
Rode stekker is 3 fase, en bij de UMC (langzaam lader?) zit een blauwe stekker toch? Die krijg je toch nooit op elkaar? Je wilt dan zelf een verloop maken van 400V 32A 3fase naar blauw 230V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dat kan wel, je gebruikt dan maar 1 fase (230 volt).

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

stormfly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:58:
[...]

[...]

Rode stekker is 3 fase, en bij de UMC (langzaam lader?) zit een blauwe stekker toch? Die krijg je toch nooit op elkaar? Je wilt dan zelf een verloop maken van 400V 32A 3fase naar blauw 230V?
https://www.laadkabelwink...-male-naar-cee-16a-female
edit: dit is een verkeerde verloop, is alsnog rood (3-fase) en een blauwe (1-fase) stekker past daar niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-11-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Model 3 UMC heeft een blauwe stekker, dus kan zou je twee verloopstekkers moeten gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://teslawissen.ch/wp-content/uploads/2019/02/UMC2.jpg

NGRKick heeft wel dit soort kabels:
Afbeeldingslocatie: https://abelenco.nl/wp-content/uploads/2019/04/NRGkick_Adapterset-32A_20215_a_2.jpg

Alleen is dat weer een blauwe male connector.

[ Voor 28% gewijzigd door Devster op 26-11-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Devster https://www.laadkabelwink...d-male-naar-schuko-female bestaat ook, dan kun je met de normale 230V stekker inprikken.

[ Voor 175% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-11-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik denk dat ik gewoon met de Schuko ga laden. Of met deze:

https://www.laadkabelwink...r-cee-16a-3p-blauw-female

En dan limiteren op 10A als het anders te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik wil misschien een voetsteunpedaal (https://www.tesla-accesso...-voetsteun-pedaal-mat-rvs) plaatsen in mijn Tesla Model 3. Nu is bij mijn SR+ de steun bekleed met het zelfde materiaal als de vloer. Nu zie ik op foto's vooral dat deze van harder materiaal is. Iemand een idee waar dit in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
spamsmurf schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:15:
Ik wil misschien een voetsteunpedaal (https://www.tesla-accesso...-voetsteun-pedaal-mat-rvs) plaatsen in mijn Tesla Model 3. Nu is bij mijn SR+ de steun bekleed met het zelfde materiaal als de vloer. Nu zie ik op foto's vooral dat deze van harder materiaal is. Iemand een idee waar dit in zit?
Voorzover ik heb teruggelezen is dit een x hoeveelheid tijd geleden gewijzigd in de modellen, alles nieuw wordt nu uitgeleverd zonder die steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spamsmurf
Mar.tin schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:17:
[...]

Voorzover ik heb teruggelezen is dit een x hoeveelheid tijd geleden gewijzigd in de modellen, alles nieuw wordt nu uitgeleverd zonder die steun.
Hmm. Fijn zoiets. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
stormfly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:58:
[...]

[...]

Vandaar de melding "UMC 2017" (Tesla MS). Rode stekkers zijn idd 3-fase, maar in 2 varianten: 32A of 16A (die verschillen in diameter.

Schuko laden is een optie, àls de aarding van het stopcontact in orde is. Bij mij wou hij paar weken geleden (Ardennen) niet laden, wegens niet-aangesloten stopcontact. Het limiteren doet de UMC "normaal" vanzelf, maar dubbelchecken kan geen kwaad natuurlijk.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Mar.tin schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:17:
[...]

Heb je een bron? Ik heb een SR+ sinds 13-9 en er zit een (ik meen.. zo controleren) harde plastic steun..?

Ik kreeg ook al een DM dat bij de SR+ de DAB radio zou zijn weggehaald in de aankomende leveringen.

Het blijft apart: je kan van tevoren niet weten wat je precies krijgt.

- wel of geen hw 3.0
- DAB of toch niet?
- Mistlampen (nu 100% zeker niet op sr+)
- wel/ geen slijtplaat op voetsteun etc.
- wel/geen zoemer voor voetgangers

P.s. is er iemand die meer kan vertellen over de extra range bij de SR+?... Is dit gekoppeld aan de “stop mode” update of niet?

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben (extra verborgenbuffer beschikbaar gesteld of toch alleen efficiëntere software?)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
Stef87 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:35:
[...]

Heb je een bron? Ik heb een SR+ sinds 13-9 en er zit een (ik meen.. zo controleren) harde plastic steun..?

Ik kreeg ook al een DM dat bij de SR+ de DAB radio zou zijn weggehaald in de aankomende leveringen.

- wel of geen hw 3.0
- DAB of toch niet?

P.s. is er iemand die meer kan vertellen over de extra range bij de SR+?... Is dit gekoppeld aan de “stop” update of niet?

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben (extra verborgenbuffer beschikbaar gesteld of toch alleen efficiëntere software?)
Ik weet niet hoe ik de hw kan checken?
Maar verder (levering 13-11)
- Wel DAB
- Geen mistlampen voor
- Geen slijtplaat
- Geen zoemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Maar past de blauw UMC kabel hier rechtstreeks in? Voelt onnatuurlijk blauw op rood?
Devster schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:10:
[...]

De Model 3 UMC heeft een blauwe stekker, dus kan zou je twee verloopstekkers moeten gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Middelste plaatje zou ik bestellen als dat nodig is.

[ Voor 30% gewijzigd door stormfly op 26-11-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

stormfly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:46:
[...]

Maar past de blauw UMC kabel hier rechtstreeks in? Voelt onnatuurlijk blauw op rood?
Nee, zie latere berichten.
Heb mn post bewerkt om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stef87 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:35:
[...]

- wel of geen hw 3.0
- DAB of toch niet?

P.s. is er iemand die meer kan vertellen over de extra range bij de SR+?... Is dit gekoppeld aan de “stop” update of niet?

Ik ben benieuwd ik heb het 11-11 SR+ model, wel DAB, geen zoemer, geen mistlampen, geen slijtplaat.

Met die range, goede vraag. Ik dacht nl ook door het toepassen van meer regeneratie. Maar ik zag pas een link naar een youtube filmpje waarin ze op de rollerbank staan. En de titel liet zien dat ze daar echt 5% meer behaalde, en daar heb je geen regeneratie.

Bijzonder he, zouden de motoren digitaal te tunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
spamsmurf schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:38:
[...]

- Wel DAB
- Geen mistlampen voor
- Geen slijtplaat
- Geen zoemer
Je kan je dashboardkastje open maken, dan kan je het SN checken https://teslamotorsclub.c...ve-hw3-0-or-hw2-5.154750/

Een makkelijkere manier is kijken of je pylonnen kunt zien na de nieuwste V10 update. Zie je ze wel in de release notes / op je scherm dan heb je HW3.0 zie je ze niet HW2.5. Ik heb mijne 19-9 besteld, en 20-11 geleverd gekregen. Heb MY2020 M3 SR+ Geen FSD en HW2.5.

Overigens wel DAB+
Geen mistlampen
Geen voetsteunslijtageding

[ Voor 4% gewijzigd door MrBasta op 26-11-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
spamsmurf schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:38:
[...]

- Wel DAB
- Geen mistlampen voor
- Geen slijtplaat
- Geen zoemer
Vuistregel bij op het moment bestellen lijkt te zijn: Heb je nog geen FSD software gekocht van tevoren, heb je HW2.5 en het maakt niet uit of je sr+/lr/p hebt.

(Retrofitten is altijd mogelijk, nu kost dat niet extra, hardware zit dan “gratis” bij FSD upgrade)

1. Mijn idee is dat als je beach buggy racing vrij laggy is, dat je hw2.5 hebt. Ik heb hier niemand over gehoord maar bij mij is die game niet zo vloeiend als ik gewend ben op mijn game PC, terwijl ik filmpjes heb gezien van Youtubers die beach buggy racing spelen waar het er veel vloeiender uit ziet. (Maar die hebben al FSD en daarom denk ik de hw3.0)
2. Ik heb ook het vermoeden dat de mensen hier met HW3.0 minder klachten hebben over de automatische ruitenwissers (die is bij onze sr+ tot aan de aankomende update errrrg slecht)
3. Mogelijk is de achteruitrijcamera sneller op hw3.0, dat weet ik niet zeker. (Soms blijft scherm net even te langs zwart! Opnieuw aantikken handmatig openen/sluiten en doet het weer is dan sneller als wachten )

(P.s. als je auto pylonnen kan zien heb je hw3.0)

[ Voor 19% gewijzigd door Stef87 op 26-11-2019 16:32 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Devster schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je hebt male CEE rood naar femail CEE blauw nodig:
https://www.groepenkastbe...gstekker-16a-5-polig-400v
Afbeeldingslocatie: https://www.groepenkastbestellen.nl/Files/3/1000/1666/ProductPhotos/MaxContent/281411609.png

of:
https://www.groepenkastbe...astekker-16a-5-polig-400v
Afbeeldingslocatie: https://www.groepenkastbestellen.nl/Files/3/1000/1666/ProductPhotos/MaxContent/281407077.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software update V10.
Zijn er hier mensen die de update V10 binnen gekregen hebben.
Ik heb de M3 LR AWD nu 10 dagen maar tot op heden nog steeds geen melding.
Knopje staat goed en heb ik ook inmiddels keer of 1000 ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:13:
Software update V10.
Same here, zelfs na een service afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easy-cloud schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:15:
[...]

Same here, zelfs na een service afspraak
Hoe heb jij een service afspraak voor elkaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Stef87 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:11:
[...]

Vuistregel op het moment lijkt te zijn: Heb je nog geen FSD software gekocht van tevoren, heb je HW2.5 en het maakt niet uit of je sr+/lr/p hebt.

(Retrofitten is altijd mogelijk, nu kost dat niet extra, hardware zit dan “gratis” bij FSD upgrade)

1. Mijn idee is dat als je beach buggy racing vrij laggy is, dat je hw2.5 hebt. Ik heb hier niemand over gehoord maar bij mij is die game niet zo vloeiend als ik gewend ben op mijn game PC, terwijl ik filmpjes heb gezien van Youtubers die beach buggy racing spelen waar het er veel vloeiender uit ziet. (Maar die hebben al FSD en daarom denk ik de hw3.0)
2. Ik heb ook het vermoeden dat de mensen hier met HW3.0 minder klachten hebben over de automatische ruitenwissers (die is bij onze sr+ tot aan de aankomende update errrrg slecht)

(P.s. als je auto pilonnen kan zien heb je hw3.0)
Geen FSD besteld, wel pionnen in beeld sinds update naar V10. Beachbuggy loopt vloeiend volgend mijn zoon >:)
Ik neem dat ik dus HW3.0 heb.
Long Range, modeljaar 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:16:
[...]

Hoe heb jij een service afspraak voor elkaar gekregen ?
Via de app eerst, windgeruis en lakschade en mag na beoordeling 30 december terugkomen en ben ik hem een dag kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:33
JoostvdB1974 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:16:
[...]

Geen FSD besteld, wel pionnen in beeld sinds update naar V10. Beachbuggy loopt vloeiend volgend mijn zoon >:)
Ik neem dat ik dus HW3.0 heb.
Long Range, modeljaar 2019
Hier ook LR, geen FSD, wel HW3.0, geleverd in Juni 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Software update V10.
Auto uitgeleverd met V9. De eerste avond de auto aan de Wifi gehangen thuis en de volgende ochtend stond de update naar V10 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easy-cloud schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:17:
[...]

Via de app eerst, windgeruis en lakschade en mag na beoordeling 30 december terugkomen en ben ik hem een dag kwijt.
Via de app ?
Ik krijg alleen plaatsen in america te zien .
Kan dus niets in nederland kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:18:
[...]

Via de app ?
Ik krijg alleen plaatsen in america te zien .
Kan dus niets in nederland kiezen.
Beginnen met je huisnummer of je volledige adres (inclusief huisnummer) typen, dan werkt het wel. Helaas gaat de app uit van de Amerikaanse notatie van straatnaam en huisnummer. Dit is ook al heel wat keren voorbij gekomen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 12:15
Het lijkt erop dat ( meeste? ) M3 AWD LR en P wel hw3 hebben, bij paar collega's gecheckt die LR en SR+ hadden.

AWD LR hadden hw3.0 de SR+ allemaal hw2.5.

M3 awd LR ( geen FSD ) inmiddels twee weken in bezit en ook totaal geen last van trage ruitenwisser of iets ( ieder geval niet anders als mijn audi a5 uit 2013 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsjoe schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:25:
[...]

Beginnen met je huisnummer of je volledige adres (inclusief huisnummer) typen, dan werkt het wel. Helaas gaat de app uit van de Amerikaanse notatie van straatnaam en huisnummer. Dit is ook al heel wat keren voorbij gekomen in dit topic ;)
Thx man,

Je moet het even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software update V10.
Vorige week maandag opgehaald. Zelfde versie en inderdaad niks binnen. Zit op 2019.27
Heb de auto voor de deur met Wifi verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:55:
Daarom rustig afwachten de cybertruck is meer een US ding natuurlijk maar goed als de cybertruck Y uit komt ook helemaal goed ik vind gewoon de prijs stelling heel goed voor wat je krijgt. En daar neem ik het parkeer ongemak graag mee. mijn model X past ook niet overal maar goed te doen uit eindelijk.
Ik snap je helemaal. Als ik NL zou wonen zou ik ook een Cybertruck hebben gekocht hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
revolution-nl schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:54:
[...]

Nee, ik was vorige week in Naarden en haalde maar 33kW :'). Het was overigens wel full house op dat moment. Waarschijnlijk door een koud accupakket.

De sessie is inderdaad nog niet afgeschreven van mijn tegoed :).
Vandaag ook even bijgeladen in Naarden, met name n.a.v. de berichten hier dat het (nog) gratis zou zijn: het is gelijk van mijn gratis supercharger kilometers afgehaald volgens mij(niet eerder gesupercharged behalve op dag van ophalen en dat was ruim meer dan 150 km). Misschien niet volledig want heb 150 km bijgeladen maar er is wel 97 km van mijn gratis supercharger kilometers afgegaan. Beetje jammer -O- . (Oké, het is dan nog steeds gratis maar minder gratis dan wat ik verwacht had.)
Edit: begon op 70-ish kW maar ging daarna snel naar 40-ish.

[ Voor 8% gewijzigd door bartlauwers op 26-11-2019 17:49 ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

arsimo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:34:
[...]

knip..
Het was rond 23:30 s'avonds, dus langdurig 130 op cruisecontrol met weinig acceleratie. Volgens de energie graph van Tesla haal ik rond 160 kwh/km bij 100km/h en rond de 240 bij 130km/h. Allebei een stabiele snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Lekkere verrassing vandaag. Stopping mode stond spontaan op roll ipv hold. Vond de eerste keer in de file al dat die bumper voor me akelig dichtbij kwam, toen dat nog een keer gebeurde, die setting eens bekeken.

Misschien te maken met de 36.2.3 update die net klaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Nee hoor. Omdat je deze setting alleen in Park kan doen, heb je grote kans dat je hem alleen hebt gezet voor profiel ‘makkelijk instappen’. Eerst je eigen profiel selecteren dus.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 5 dagen rijdt ik in mijn model 3. Super, echter zijn er wat 'dingetjes waar ik een vraag over heb. 1. Ik verloor mijn aerowheel op de A2 tijdens mijn eerste rit. 2. Mijn achterlichten slaan wit uit door regen en daardoor vocht in de lamp. Ik heb al hulp gevraagd via de mail, echter geen reactie van Tesla. Verder kan ik geen vestiging in NL aanklikken in de serviceafspraken app. Dus de app van tesla zelf. Weer iemand hoe ik het snelst contact krijg inzake mijn levering en aftersales?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:09:
Sinds 5 dagen rijdt ik in mijn model 3. Super, echter zijn er wat 'dingetjes waar ik een vraag over heb. 1. Ik verloor mijn aerowheel op de A2 tijdens mijn eerste rit. 2. Mijn achterlichten slaan wit uit door regen en daardoor vocht in de lamp. Ik heb al hulp gevraagd via de mail, echter geen reactie van Tesla. Verder kan ik geen vestiging in NL aanklikken in de serviceafspraken app. Dus de app van tesla zelf. Weer iemand hoe ik het snelst contact krijg inzake mijn levering en aftersales?
Hele adres incl huisnummer invullen. Graag eerst zoeken in dit topic, is al een aantal keer langsgekomen.

Wel klote van je aero, heb nog niet eerder gehoord dat deze er makkelijk af vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dit zijn 16A stekkers, de aansluiting op het vakantieadres is 32A. Die is wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:15:
[...]

Hele adres incl huisnummer invullen. Graag eerst zoeken in dit topic, is al een aantal keer langsgekomen.

Wel klote van je aero, heb nog niet eerder gehoord dat deze er makkelijk af vallen.
Wel van het vocht in de achterlichten, herkenbaar probleem voor velen.

Ps. Had al gezocht in forum maar vond zelf niets, anders had ik de vraag niet gesteld uiteraard. Anyway thnx voor de oplossing. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:57:
Is het een idee of een Troubleshoot deel in de OP te maken alsmede de Topic Waarschuwing aan te passen. Er zijn natuurlijk ineens veel nieuwe Tesla rijders bijgekomen en veel komen om de 3 pagina's wel dezelfde vragen terug.

- Alles update gerelateerd
- Afspraken maken bij een Service center
- Welke banden
- Legio foutmeldingen zoals geen geluid, camera problemen, dode hoek sensor, SoS melding
- Hoe de auto te resetten (soft en hard)
- Waar een keyfob te bestellen (of deurrubbers etc al staat daar al een linkje van in de FAQ)
- Handmatig loskoppelen stekker
- Sentry modus
etc
Graag!

Het is werkelijk ongelooflijk hoeveel mensen er continu dezelfde vragen stellen en hiermee een waardevol topic om zeep helpen. Misschien moeten we collectief maar afspreken om dit soort vragen ook niet meer te beantwoorden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:25:
[...]

Graag!

Het is werkelijk ongelooflijk hoeveel mensen er continu dezelfde vragen stellen en hiermee een waardevol topic om zeep helpen. Misschien moeten we collectief maar afspreken om dit soort vragen ook niet meer te beantwoorden?
Mwa dat mag je uiteraard zelf weten.
Ik doe daar niet aan mee.

Ik heb er geen moeite mee vaker hetzelfde te antwoorden.

De zoekfunctie is namelijk echt ruk.

Daarnaast blijft het maar een online forum, neem jezelf/het vooral niet te serieus!

Soms lijkt het wil dat Sommigen strenge regels wil en dat het een deel van mensen hun leven hier is. ik weet niet wat het is.

Heb ik een keer twee Posts achter elkaar, direct een reactie van een forum moderator _O-
Dan moet je het forum hier wel heel belangrijk vinden om je over dat soort kleinigheden druk te maken!

Kijk vooral ook naar andere online forums en neem het als voorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2019 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/H73QN0j/1.jpg

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

(edit: Ging met met name om deze zin)

Soms lijkt het wil dat Sommigen strenge regels wil en dat het een deel van mensen hun leven hier is. ik weet niet wat het is.

8)

[ Voor 35% gewijzigd door Joe Dancen op 26-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha eigenlijk allemaal dankzij de Model 3!
Het is hier actiever dan het Tesla forum! En dat is ook een hele prestatie!

Alleen die regeltjes moet je even aan wennen 🤣

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2019 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Spreken in de derde persoonsvorm is ook niet echt netjes, eens hebben we allemaal (misschien) wel dezelfde vraag. Dat er ineens geel veel nieuwe Tesla rijders bij komen is dan ook een logisch gevolg en ik zou als Senior Tesla forum 2 lid dan ook trots zijn om mijn eerder verworven kennis dan toch te mogen delen...bedankt in ieder geval voor het oplossend vermogen Dacota en zal mij in het vervolg wel 10x achter de oren krabben om een vraag te stellen als junior Tesla bezitter met beginnersvragen. Fijne avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:35:
[Afbeelding]

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

(edit: Ging met met name om deze zin)

8)
Weet je hoe actief het tesla leveringen topic hier is?

Daar zat ik echt dag en nacht op.

Iedereen was elkaar gek aan het maken over vin regens, boten, afleveringen en productie.

Daar werd iedere post wel 3 keer hetzelfde gevraagd 😬

Ik mis het soms wel eens, theorieën verzinnen over welke boot waarheen gaat en wanneer de vins worden uitgedeeld.

Dat was leuk en lekker informeel!

Sinds ik de Model 3 heb ben ik een stuk minder actief :+

Kun je nagaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Nu een Tesla S rond de 30k gaat kosten zit ik ook eens te kijken, over 5 jaar lijkt het prijstechnisch interessant tegenover een (goedkopere) benzine/hybride/diesel.

Maar..., iemand een idee of de wegenbelasting vanaf 2026 naar 400 per kwartaal gaat (2200kg :X ) en het ding dus "niks" meer waard is (of gewoon erg duur in maandelijkse kosten)?

Ik vertrouw de overheid namelijk voor geen meter, ging ook al "de boot in" met een zuinige 85g/km diesel in 2011 die vanaf 2013 weer gewoon 80 per maand kost...

/glazenbol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mitsumark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:57:
Nu een Tesla S rond de 30k gaat kosten zit ik ook eens te kijken, over 5 jaar lijkt het prijstechnisch interessant tegenover een (goedkopere) benzine/hybride/diesel.

Maar..., iemand een idee of de wegenbelasting vanaf 2026 naar 400 per kwartaal gaat (2200kg :X ) en het ding dus "niks" meer waard is (of gewoon erg duur in maandelijkse kosten)?

Ik vertrouw de overheid namelijk voor geen meter, ging ook al "de boot in" met een zuinige 85g/km diesel in 2011 die vanaf 2013 weer gewoon 80 per maand kost...

/glazenbol
Vanaf 2025 is de korting op mrb 75%, vanaf 2026 0%.

Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/medium/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/onderwerpen/belastingplan/2019/infographics-2019/miljoenennota_elek_autorijden.jpg
https://www.rijksoverheid...elasting-elektrische-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
mitsumark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:57:

/glazenbol
Dat zullen ze niet zo gauw doen, omdat ze juist willen dat men elektrisch gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Ik heb vorige week woensdag mijn model 3 op mogen halen. Vanwege de schemering (~16:30) was een goede inspectie niet echt mogelijk, maar behalve wat witte puntjes (lijmresten) geen bijzonderheden gevonden.

Inmiddels bij daglicht wat beter gekeken en de beugels waaraan de deuren aan opgehangen worden zijn beschadigd (vermoedelijk bij montage):

Spuitwerk

Dit is bij mij bij alle 4 de deuren het geval. Is dat bij jullie ook? Kijk ook eens naar het scherm op de achtergrond (bij de voorportieren). Deze zijn niet volledig gespoten. Is dat gebruikelijk?

Verder zit ik iedere rit met een grote :*) achter het stuur!

[ Voor 5% gewijzigd door Goochelaar op 26-11-2019 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Rijkswaterstaat moet bij de weg inrichting echt meer rekening houden met de autonome voertuigen, vandaag weer een 60kmh traject zonder middenlijn, enorm irritant dat je autopilot dan eigenlijk kan gebruiken.

Het begint inmiddels kaal /onveilig te voelen om zonder autopilot op provinciale wegen /snelwegen te rijden :X
yec schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:19:
[...]

Het was rond 23:30 s'avonds, dus langdurig 130 op cruisecontrol met weinig acceleratie. Volgens de energie graph van Tesla haal ik rond 160 kwh/km bij 100km/h en rond de 240 bij 130km/h. Allebei een stabiele snelheid.
LR of SR? Ik snap niets van de hoge verbruikscijfers die sommige hier posten. Ik was gisteren laat klaar met werken en ben met een behoorlijke snelheid naar huis gekacheld (130 - 170kmh)

Verbruik tijdens deze rit van 80km 190wh/km. Ik had vandaag dezelfde rit naar huis tijdens de spits met 139wh/km, 120 gereden waar mogelijk.

Gemiddelde over de afgelopen 5000km 152wh/km

Ik moet wel zeggen dat ik er een sport van heb gemaakt om het rempedaal niet aan te raken.

[ Voor 33% gewijzigd door revolution-nl op 26-11-2019 21:29 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 15-09 15:01
revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:16:
Rijkswaterstaat moet bij de weg inrichting echt meer rekening houden met de autonome voertuigen, vandaag weer een 60kmh traject zonder middenlijn, enorm irritant dat je autopilot dan niet goed kan gebruiken.

Het begint inmiddels kaal /onveilig te voelen om zonder autopilot op provinciale wegen /snelwegen te rijden :X

[...]

LR? Ik snap niets van de hoge verbruikscijfers die sommige hier posten. Ik was gisteren laat klaar met werken en ben met een behoorlijke snelheid naar huis gekacheld (130 - 170kmh)

Verbruik tijdens deze rit van 80km 190wh/km. Ik had vandaag dezelfde rit naar huis tijdens de spits met 139wh/km, 120 gereden waar mogelijk.

Ik moet wel zeggen dat ik er een sport van heb gemaakt om het rempedaal niet aan te raken.
i call BS. Toevallig een Teslafi uitdraai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Khayma schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:25:
[...]

i call BS. Toevallig een Teslafi uitdraai?
Zeker geen BS. helaas geen Teslafi gegevens.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:20
Ik heb over 8000km een gemiddelde van 185 wh/km maar ik ben er inmiddels achter dat dat mega versnellen zeer zwaar op je verbruik drukt. Als ik rustig 120 kmh aanhoud richting werk pak ik 160 wh/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

r0bb schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:28:
Ik heb over 8000km een gemiddelde van 185 wh/km maar ik ben er inmiddels achter dat dat mega versnellen zeer zwaar op je verbruik drukt. Als ik rustig 120 kmh aanhoud richting werk pak ik 160 wh/km.
Ik heb juist het idee dat het meerverbruik bij accelereren wel meevalt maar dat er vooral veel te winnen valt bij anticiperen dus, coasten waar mogelijk, regenereren liever langer en minder heftig dan kort maar krachtig.

Fysieke remmen uiteraard niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:33:
[...]

Ik heb juist het idee dat het meerverbruik bij accelereren wel meevalt maar dat er vooral veel te winnen valt bij anticiperen dus, coasten waar mogelijk, regenereren liever langer en minder heftig dan kort maar krachtig.

Fysieke remmen uiteraard niet gebruiken.
Klopt, en valt samen met wat ik zeg. Minder extreem accelereren zorgt voor kleinere snelheidsverschillen tussen het overig verkeer en dus kan je dan meer regenereren, minder fysiek remmen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
.

[ Voor 99% gewijzigd door r0bb op 26-11-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

r0bb schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:40:
[...]

Dat valt toch samen met wat ik zeg? Minder extreem accelereren zorgt voor kleinere snelheidsverschillen tussen het overig verkeer en dus kan je dan meer regenereren, minder fysiek remmen etc..
We zeggen hetzelfde inderdaad ;). Je kan namelijk ook geanticipeerd extreem accelereren waardoor je weinig energie hoeft te verspillen met sterke regen of fysieke remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Iedereen die bang is voor vampire drain, enkele belevenissen van ome Björn.
https://youtu.be/EFQQFS3XEKM

Valt dus erg mee! 337 wH/dag of 1 kW per 3 dagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rto1964 op 26-11-2019 21:48 ]

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:16:
Rijkswaterstaat moet bij de weg inrichting echt meer rekening houden met de autonome voertuigen, vandaag weer een 60kmh traject zonder middenlijn, enorm irritant dat je autopilot dan eigenlijk kan gebruiken.

[...]

LR of SR? Ik snap niets van de hoge verbruikscijfers die sommige hier posten. Ik was gisteren laat klaar met werken en ben met een behoorlijke snelheid naar huis gekacheld (130 - 170kmh)

139wh/100km met 120 rijden?!?!
Dat kan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:50:
[...]

Dat kan toch niet?
Kan mij ook niet voorstellen, ik haal de 190wh dan (18 inch velgen zonder aero doppen)

Ben wel benieuwd hoe je dat haalt, ventilatie helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:50:
[...]

Dat kan toch niet?
SR+ zit wel wat lager in zn gemiddelden. 140 lijkt me wel haalbaar als ik met mn LR 160 zonder veel moeite pak. SR+ is lichter door kleiner accupakket -en vergeet niet: heeft geen subwoofer 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Wolly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:02:
[...]
Vanaf 2025 is de korting op mrb 75%, vanaf 2026 0%.
Dat weet ik, maar zou de overheid zich daar aan houden? Zou dan "dom" zijn om een auto van 2200kg te kopen.

Ik vind het nu al raar dat het beter voor het milieu is wanneer je 700kg extra meeneemt, maar je kunt natuurlijk ook een i3 van 1200kg nemen (ik weet het, geen vergelijkbare auto).
Hunkaroglu schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:02:
[...]
Dat zullen ze niet zo gauw doen, omdat ze juist willen dat men elektrisch gaat rijden.
Maar als straks half Nederland elektrisch rijdt zal er toch ergens geld vandaan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:59:
[...]

Dat weet ik, maar zou de overheid zich daar aan houden? Zou dan "dom" zijn om een auto van 2200kg te kopen.

Ik vind het nu al raar dat het beter voor het milieu is wanneer je 700kg extra meeneemt, maar je kunt natuurlijk ook een i3 van 1200kg nemen (ik weet het, geen vergelijkbare auto).

[...]
Maar als straks half Nederland elektrisch rijdt zal er toch ergens geld vandaan moeten komen.
Dat zou echt de doodsteek voor de ev zijn.
Wegenbelasting op gewichten baseren van de “oude” ice slaat echt nergens op. Een ev weeg nu eenmaal meer...

Focus: 153 per kwartaal
Model 3: 322 per kwartaal

Puur op basis gewicht van benzineauto. Valt nog mee, maar slaat alsnog nergens op...

Natuurlijk moet je belasting gaan betalen, maar op basis van het gewicht is een rare afweging voor de ev.

Er zou voor EV’s een herijking moeten plaatsvinden zodat een model 3 weer op niveau van een focus zit en een Zoe op niveau van een Clio...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

incomer schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:53:
[...]

Kan mij ook niet voorstellen, ik haal de 190wh dan (18 inch velgen zonder aero doppen)

Ben wel benieuwd hoe je dat haalt, ventilatie helemaal uit?
fair enough ik had wel wat file op het traject. Ik rij normaliter met 18c, AC uit, vent op de laagste stand of helemaal uit. De stoelverwarming uiteraard op standje crematie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0bb schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:53:
[...]

SR+ zit wel wat lager in zn gemiddelden. 140 lijkt me wel haalbaar als ik met mn LR 160 zonder veel moeite pak. SR+ is lichter door kleiner accupakket -en vergeet niet: heeft geen subwoofer 😂
160 op 120km/h?!?!
Ik zit op cruise control op 120 eerder rond de 180-190.
Pagina: 1 ... 98 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.