Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.768 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
Ik heb deze ;) Gaat goed momenteel! Parkeer me wel niet uitermate veel met sentry mode op. Thuis (garage) en werk staat hij niet op.
Nu al 7 maanden gebruik. Ooit misschien wel eens overschakelen naar een SSD.

@BlakHawk Wil alleen maar zeggen dat autopilot meer volwassen wordt naarmate de versies opbouwen.
Dus als ze zeggen dat je zou moeten wachten op V10 voor het gebruik ervan, dan kan je beter nog 10 versies langer wachten want die gaan nog een aantal keer beter zijn.

Gewoon dus gebruiken maar steeds zelf waakzaam zijn :) Gisteren weer 100km gereden met navigate on autopilot. Zooooo relaxed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
ZGaro schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:47:
Iemand nog met een Tesla M3 LR AWD op software 9.0? Toen ik hem woensdag ophaalde zeiden ze dat ik autopilot niet kon gebruiken tot ik de software update had gehad en die zou binnen 6 uur uitgerold worden. Die software update gaat natuurlijk in batches en hopelijk ben ik snel aan de beurt :-S
2019.36.2.1, ik weet niet of dat V9 of V10 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Google weet dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Dat is heel mooi, super bedankt voor je behulpzaamheid :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mesque op 25-11-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:55
Mesque schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:57:
[...]

2019.36.2.1, ik weet niet of dat V9 of V10 is?
V10, de nieuwste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Top, om de vraag van @ZGaro te beantwoorden, die stond in mijn geval dus klaar om te installeren bij het ophalen vorige week. Het was wel een SR+, voorzover dat nog verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Mesque schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:05:
[...]

Top, om de vraag van @ZGaro te beantwoorden, die stond in mijn geval dus klaar om te installeren bij het ophalen vorige week. Het was wel een SR+, voorzover dat nog verschil maakt.
Cool! Ja, het wordt uitgerold per type etc. Dus waarschijnlijk was de SR+ van jou eerder aan de beurt als die van mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 22:07
Dit weekend lekker geklust en de Tesla Wall Connector opgehangen. Van de week komt Stedin nog even langs om naar 3x25A om te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Av2qMh8.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pjhwwn1.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EzQj8Rx.jpg

(ja, die hoofdschakelaar is niet de juiste maat, verkeerde besteld, de goeie komt er aan :P)

Helaas pas na het bestellen ontdekt dat er in US dus ook een zwarte versie is. Ik ben nu stilletjes op zoek naar een zwarte front cover, kan hem ook altijd nog spuiten natuurlijk ;)

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Nu had ik gehoopt om na de aankondiging goedkoper aandelen te kopen..
Geld staat sinds vandaag op mijn beleggersrekening.
Komt Elon met een 2de update van de reserveringen :/

_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 25-11-2019 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
bottom line schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:20:
Nu had ik gehoopt om na de aankondiging goedkoper aandelen te kopen..
Geld staat sinds vandaag op mijn beleggersrekening.
Komt Elon met een 2de update van de reserveringen :/

[Twitter] _/-\o_ _/-\o_
Je loopt achter:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Nooo :(
Geld maar terugstorten dan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZGaro schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:50:
[...]

Ik zit op 2019.27.103 566b11d
Ik ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
svdgraaf schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:11:
Dit weekend lekker geklust en de Tesla Wall Connector opgehangen. Van de week komt Stedin nog even langs om naar 3x25A om te zetten.

(ja, die hoofdschakelaar is niet de juiste maat, verkeerde besteld, de goeie komt er aan :P)

Helaas pas na het bestellen ontdekt dat er in US dus ook een zwarte versie is. Ik ben nu stilletjes op zoek naar een zwarte front cover, kan hem ook altijd nog spuiten natuurlijk ;)
In zwart is hij inderdaad mooier lijkt bijna zelfde kast te zijn ook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qlZLKclPsAd6GiiwdmuIaVHf/full.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door jheerink14 op 25-11-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Kast is hetzelfde alleen de faceplate niet in EU is alleen de limited edition uitgekomen in zwart.

Paal
Zwart is zeker mooi maar die grijze mag er ook zijn.

Je kan even kijken voor stickers vond er wel een paar online maar hoe die te bestellen... anders gewoon laten wrappen bij een bedrijf hoeft niet super duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:26:
[...]

Nog even berekend:
Met 219km op volle tank bij 18km woon werk verkeer.

Volle tank met laadverliezen laad je ongeveer 75kWh

75*0,34=€25,5 / 219km = 12 cent per km.
Diesel zit rond de 9,5 cent per km.

Ik stuur dit maar niet door naar mijn werkgever :+
Je vergeet hierin de veel duurdere wegenbelasting mee te nemen. Uitgaande van jouw berekening (die overigens kant noch wal raakt) zit je op 100 euro per maand op elektra (840 km * 0.12) en 80 euro op diesel. Daarbij komt nog 100 euro wegenbelasting waardoor je netto bijna het dubbele kwijt bent op diesel dan op elektra. Ik ben uitgegaan van jouw woon-werk km (18). Voor het gemak 40km per dag gepakt keer 21 werkbare dagen per maand.
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 06:55:
[...]

Diesel met 6 - 6,5 l/100km komt daarop uit ja.

Nogmaals, het probleem is niet dat hij onzuinig rijdt, het probleem is het verlies in een nacht op sentry mode.

Ik moest hem gisteren avond op de stoep parkeren, dus bewust sentry mode aangezet op 25% om 22:00 uur. Nu 6:45: 20%

Daar zit mijn forse verbruik in.

Ik verlies in 24 uur even veel percentage als ik naar werk zou rijden en terug.

Van het weekend ook een langere rit gereden en dan zit ik gewoon op 180-190 wh/km.
Je kiest er zelf voor Sentry aan te zetten. Het verbruik per kilometer berekenen aan de hand van sentry mode drain + gereden kilometers slaat natuurlijk nergens op.
Dat een EV minder efficient is op de kleine stukken en in de winter had je van te voren kunnen weten. Als dat belangrijk geweest zou zijn had je geen EV maar die diesel moeten nemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bottom line
Denk dat er ondertussen genoeg posts zijn gemaakt over het verbruik van Blakhawk ;)
Laat hem maar eens een week alles monitoren en situaties uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DaCoTa schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:17:
Hebben mensen bij de supercharger Naarden al meer dan 60 kW gehaald? Ben hem aan het testen, maar dit schiet nog niet op zo. Wel gratis, dat dan wel :-)
Nee, ik was vorige week in Naarden en haalde maar 33kW :'). Het was overigens wel full house op dat moment. Waarschijnlijk door een koud accupakket.

De sessie is inderdaad nog niet afgeschreven van mijn tegoed :).

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
revolution-nl schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:54:
[...]
Nee, ik was vorige week in Naarden en haalde maar 33kW :'). Het was overigens wel full house op dat moment. Waarschijnlijk door een koud accupakket.

De sessie is inderdaad nog niet afgeschreven van mijn tegoed :).
Ze zijn volgens mij ook nog stalls aan het maken, iig nog plek voor 4 nieuwe gezien de grote rode kabelbuizen die daar uit de grond komen. Anderen daar haalden ruim 80 kW, dus het komt in de buurt. Misschien is de hoofdaansluiting nog niet gerealiseerd/opgewaardeerd en wachten ze daarop voordat ze hem officieel en betaald maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsjoe schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:33:
[...]

Je vergeet hierin de veel duurdere wegenbelasting mee te nemen. Uitgaande van jouw berekening (die overigens kant noch wal raakt) zit je op 100 euro per maand op elektra (840 km * 0.12) en 80 euro op diesel. Daarbij komt nog 100 euro wegenbelasting waardoor je netto bijna het dubbele kwijt bent op diesel dan op elektra. Ik ben uitgegaan van jouw woon-werk km (18). Voor het gemak 40km per dag gepakt keer 21 werkbare dagen per maand.

[...]

Je kiest er zelf voor Sentry aan te zetten. Het verbruik per kilometer berekenen aan de hand van sentry mode drain + gereden kilometers slaat natuurlijk nergens op.
Dat een EV minder efficient is op de kleine stukken en in de winter had je van te voren kunnen weten. Als dat belangrijk geweest zou zijn had je geen EV maar die diesel moeten nemen.
Ik ga een groot deel van je commentaar even negeren, anders wordt het een heel onaardig verhaal.
Maar ik pak deze er even uit:
"Dat een EV minder efficient is op de kleine stukken en in de winter had je van te voren kunnen weten. Als dat belangrijk geweest zou zijn had je geen EV maar die diesel moeten nemen."

Ik had juist verwacht dat hij op kleine stukken, buiten snelwegen om heel zuinig zou zijn. Op snelwegen ben je juist minder efficient met een EV.

Hoe had ik dat precies moeten weten?

Het is allemaal dus prima te verklaren, maar van te voren had ik dit niet verwacht!
bottom line schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:40:
Denk dat er ondertussen genoeg posts zijn gemaakt over het verbruik van Blakhawk ;)
Laat hem maar eens een week alles monitoren en situaties uitproberen.
Sentry mode uit, heeft heel veel impact merk ik al. Alleen toch wel een lastige optie om uit te zetten... Zul je net zien, gebeurt er iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Even een vraag waarover ik nog niet veel voorbij heb zien komen: Heeft er al iemand iets serieus aan de trekhaak van de Model3 gehangen? En wat zijn de effecten op het rijgedrag en de range? Ben wel benieuwd naar ervaringen om de beslissing te kunnen nemen om al dan niet met een aanhangwagen een lange rit te maken.
Overigens geeft Tesla aan dat het maximale trekgewicht 910 kg. is. Op mijn kentekenbewijs staat 1.000 kg, dit is zelf zo opgegeven aan het RDW door Tesla dus we gaan maar uit van 1000 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:26:
[...]

Nog even berekend:
Met 219km op volle tank bij 18km woon werk verkeer.

Volle tank met laadverliezen laad je ongeveer 75kWh

75*0,34=€25,5 / 219km = 12 cent per km.
Diesel zit rond de 9,5 cent per km.

Ik stuur dit maar niet door naar mijn werkgever :+
Even een betere berekening maken:

Tesla model X (even als uitgangspunt ) 250wh per kilometer.
0.22 *0,250 = 5,5 cent per kilometer thuis laden
0.35*0,250 = 8,8 per kilometer laadpaal (voor tesla is dat dus max 0,25 via de supercharger)

als ik mijn leaf neem:
0.22 *0,170 = 3,7 cent per kilometer thuis laden
0.35*0,170 = 6,0 per kilometer laadpaal

BMW X5 Diesel EUR 1,50 verbruik 9,08 l/100
(9,08/100*1,50)*100 = 14 cent per kilometer

Je moet wel dezelfde type auto vergelijken..

Dus ik zou maar snel doorgeven aan je werkgever dan is hij redelijk snel om denk ik :o

Plus je moet het totaal plaatje uitrekenen dan opeens komt een EV er een stuk beter uit.
JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:38:
Even een vraag waarover ik nog niet veel voorbij heb zien komen: Heeft er al iemand iets serieus aan de trekhaak van de Model3 gehangen? En wat zijn de effecten op het rijgedrag en de range? Ben wel benieuwd naar ervaringen om de beslissing te kunnen nemen om al dan niet met een aanhangwagen een lange rit te maken.
Overigens geeft Tesla aan dat het maximale trekgewicht 910 kg. is. Op mijn kentekenbewijs staat 1.000 kg, dit is zelf zo opgegeven aan het RDW door Tesla dus we gaan maar uit van 1000 kg.
Zelf met een caravan gedaan op mijn model X (niet helemaal het zelfde) rijgedrag is ehhh een groot probleem het lijkt alsof je niets aan de haak heb. Je sensor vinden het helemaal niets ;) en je trekt elke auto er nog steeds uit bij het stoplicht (behalve een tesla)

Range dip is iets van 20% zo iets. Met een 1200 kilo caravan die niet echt een goede stroom lijn heeft. In de praktijk omdat je op de snelweg minder snel kan val de range dip redelijk mee je moet alleen niet echt rekenen dat je tesla goed kan uitrekenen wanneer je moet laden. Dus je moet een beetje helpen door eerder te stoppen.

En wat op je kenteken bewijs staat is wat hij kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AerIPPTjZ8PVNfIwPdURemie/full.jpg
Gaat prima met een EV.

[ Voor 39% gewijzigd door MeZZiN op 25-11-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 15-09 16:49
MeZZiN schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:40:
[...]

0.35*0,250 = 8,8 per kilometer laadpaal (voor tesla is dat dus max 0,25 via de supercharger)

als ik mijn leaf neem:

9,08/100*1,5 = 0,14 cent per kilometer

Dus ik zou maar snel doorgeven aan je werkgever dan is hij redelijk snel om denk ik :o

Plus je moet het totaal plaatje uitrekenen dan opeens komt een EV er een stuk beter uit.
Je X5 berekening klopt niet.
Je moet *150 doen als je in centen rekent. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:40:
[...]

als ik mijn leaf neem:

9,08/100*1,5 = 0,14 cent per kilometer

We gaan misschien iets te ver op een N=1 situatie in.

De keuze gaat tussen Focus/Mondeo segment, of een Model 3.
Met alle respect voor de Leaf, zal een prima auto zijn en misschien beter voor mijn gebruik. Alleen voor vakanties dan weer niet.

Alleen ik zou hem nooit overwegen. Keuze voor een EV is echt: Model 3 of niet.
Het gemak van superchargers zou ik niet zonder willen, met een EV.

Overigens wegenbelasting betalen wij niet, zit ik de leaseprijs verwerkt, dus die hoeft in de berekening er niet bij.

Bij thuisladen is het inderdaad veel goedkoper. Ik zit te kijken om ergens een tweedehands paaltje op de kop te tikken en die met backoffice abbo aan te sluiten voor 25 cent per kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:38:
Lees deze thread eens door : https://teslamotorsclub.c...-de-tesla-model-3.157907/

Ook in dit draadje is al het een en ander geschreven erover, maar het zakt snel naar de achtergrond door het gechat over verbruikscijfers, laadkosten en softwareupdates... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Helemaal eens maar om even alle gedoe te vermeiden alleen maar mijn eigen auto's verbruik genomen. Of je een leaf neem of model 3 x s kona what ever het gaat dat het ergens tussen de 5,5-3,7 cent zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
MewBie schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:44:
[...]

Je X5 berekening klopt niet.
Je moet *150 doen als je in centen rekent. ;)
Je hebt gelijk heb hele euro en cent door elkaar maar aangepast. 14 cent it is :) was even te snel met mijn berekening.

[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 25-11-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:52:
[...]

We gaan misschien iets te ver op een N=1 situatie in.

De keuze gaat tussen Focus/Mondeo segment, of een Model 3.
Met alle respect voor de Leaf, zal een prima auto zijn en misschien beter voor mijn gebruik. Alleen voor vakanties dan weer niet.

Alleen ik zou hem nooit overwegen. Keuze voor een EV is echt: Model 3 of niet.
Het gemak van superchargers zou ik niet zonder willen, met een EV.

Overigens wegenbelasting betalen wij niet, zit ik de leaseprijs verwerkt, dus die hoeft in de berekening er niet bij.

Bij thuisladen is het inderdaad veel goedkoper. Ik zit te kijken om ergens een tweedehands paaltje op de kop te tikken en die met backoffice abbo aan te sluiten voor 25 cent per kWh.
Als je echt op de centen let neem een simpele paal zonder backoffice anders mag je nog 4-5 euro per maand betalen voor de service.

Eens dat je gelijk heb over dat een leaf niet een model 3 is maar dat zijn de 2 autos die ik heb en waar ik van weet wat het verbruik is.

De model 3 is perfect voor vakantie en eigenlijk als vervanging van een ICE auto. De leaf is ook perfect alleen minder geschikt voor de lange afstand prima voor ons voor de polder verkeer :) en woon -werk amsterdam gaat ook erg prima met die auto. maar goed daar is de tesla voor.
Niet doen zonde van je geld neem een samsung T5 of Sandisk Extreme Portable SSD met 256 just to be sure omdat je zo door je schijfruimte heen gaat het sentry aan.

[ Voor 21% gewijzigd door MeZZiN op 25-11-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Even een adviesvraag. Geraak er zelf nog niet helemaal uit.

In februari moet ik mijn volgende leasewagen bestellen. De budgetcategorie waarbinnen ik ga vallen is nog niet helemaal zeker. Ofwel de SR+ ofwel de LR. Indien de SR+ zal het zonder extra opties zijn. Die passen immers niet binnen die budgetcategorie.

Wij werken niet met standaard leasebudgetten, maar met TCO-budgetten.

Mijn rijsituatie: 180.000 km op de afgelopen 4 jaar. Zelden meer dan 200 km per dag. Woon-werk is 37 km. 's ochtends breng ik de kinderen naar school en onthaalmoeder. Samen 9 km. Ik kan thuisladen, indien mogelijk zet ik een laadpaal. Batterij voorverwarmen zou dus zeker mogelijk moeten zijn.

Testrit heb ik al gedaan, maar die gebeurt uiteraard in een LR met alle toeters en bellen.

Wat denken jullie? Gaat een SR+ mij voldoening geven? Of gaat hij toch aanvoelen als "ik wil wel, maar ik kan eigenlijk niet"? (Voor de volledigheid: Ik rij nu een BMW 2 Gran Tourer met € 15K aan opties)

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MtC schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:17:

In februari moet ik mijn volgende leasewagen bestellen. De budgetcategorie waarbinnen ik ga vallen is nog niet helemaal zeker. Ofwel de SR+ ofwel de LR. Indien de SR+ zal het zonder extra opties zijn. Die passen immers niet binnen die budgetcategorie.

Mijn rijsituatie: 180.000 km op de afgelopen 4 jaar. Zelden meer dan 200 km per dag. Woon-werk is 37 km. 's ochtends breng ik de kinderen naar school en onthaalmoeder. Samen 9 km. Ik kan thuisladen, indien mogelijk zet ik een laadpaal. Batterij voorverwarmen zou dus zeker mogelijk moeten zijn.

Testrit heb ik al gedaan, maar die gebeurt uiteraard in een LR met alle toeters en bellen.

Wat denken jullie? Gaat een SR+ mij voldoening geven? Of gaat hij toch aanvoelen als "ik wil wel, maar ik kan eigenlijk niet"? (Voor de volledigheid: Ik rij nu een BMW 2 Gran Tourer met € 15K aan opties)
Volgens mij echt een no-brainer, gewoon doen. Zoveel extra toeters en bellen heeft de LR helemaal niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53

Ik rij met veel plezier een SR+. Heb in de afgelopen 2,5 week al 3.400 km gereden en nog geen seconde last gehad van het verschil in range. Heb dagen >300km. Dan moet ik soms heel even bij een supercharger stoppen of op een tussenlocatie even de stekker erin. Bereik op lange stukken met een volle accu is nu rond de 310-320 km. Zal in de zomer meer zijn.

Qua toeters en bellen geen significant verschil tussen SR+ en LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft de LR daadwerkelijk extra dan?
Denk niet dat je het gaat merken in gebruik.

Hoe kun je de accu voorverwarmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:27:
[...]

Als ik het goed heb is het de feature die je gebruikt in je laadscherm om op een vaste tijd elke dag de auto voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:35
J_Appelstroop schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:27:
[...]

Ik rij met veel plezier een SR+. Heb in de afgelopen 2,5 week al 3.400 km gereden en nog geen seconde last gehad van het verschil in range. Heb dagen >300km. Dan moet ik soms heel even bij een supercharger stoppen of op een tussenlocatie even de stekker erin. Bereik op lange stukken met een volle accu is nu rond de 310-320 km. Zal in de zomer meer zijn.

Qua toeters en bellen geen significant verschil tussen SR+ en LR.
Gewoon uit interesse. Met die dagen dat je 300km rijdt, hoe hard rijdt je dan en zijn dat allemaal snelweg km's? Ik doe dagelijks rond de 180km, maar ik heb dan bij thuiskomst ongeveer nog 50km over. Dan rijdt ik 98% snelweg met ongeveer 115km/u. Ik laad dan op tot 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:28:
[...]

Als ik het goed heb is het de feature die je gebruikt in je laadscherm om op een vaste tijd elke dag de auto voor te verwarmen.
Oh dan verwarmt hij de accu ook?
Kan alleen vanuit de auto zelf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
MeZZiN schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:28:
[...]

@MeZZiN door het "gepland" opladen te gebruiken -> om 07:00 pas vol. Gaat hij op het laatste moment opladen. De warmte van de stroom die er dan loopt warmt de accu op.
En eventueel kan je ook het auto-interieur nog op warmen. Ik weet niet of deze warmte ook echt naar het accupakket gaat zoals bij supercharger voorverwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
MADG0BLIN schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:29:
[...]

Gewoon uit interesse. Met die dagen dat je 300km rijdt, hoe hard rijdt je dan en zijn dat allemaal snelweg km's? Ik doe dagelijks rond de 180km, maar ik heb dan bij thuiskomst ongeveer nog 50km over. Dan rijdt ik 98% snelweg met ongeveer 115km/u. Ik laad dan op tot 90%.
Ik cruise een beetje tussen de 100 en 115, heb airco niet aan staan en kachel op 19,5.

Heb afgelopen vrijdag een rondje langs verschillende afspraken in t land gemaakt (286 km) met een verbruik van 148wh/km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Van wat ik weet verwarmt hij ook de accu maar goed kan zelf online niet veel over vinden maar dat is wat ik dacht. Het is de oude precondition feature.

@stormfly meer weet ik helaas ook niet maar heb het idee doordat hij tot op het laatste moment aan het laden is de accu gewoon lekker warm is dus daardoor goed werkt.

Zelf een 100D voor een halfjaar gereden en nu een 75D (redelijk vergelijkbaar met een SR+ en LR) weinig verschil alleen als je echt in eenkeer een grote afstand wil doen zal je het merken.
Dus je moet 300 kilometer in een keer dan hoef je niet te laden onderweg maar dat is alleen voor je eerste ronde na je eerste laadbeurt maakt het totaal niet uit welke accu je hebt.

Dus er is een klein voordeel maar alleen voor de ene rit waar je tegen je max range aanzit. De vervolg laadsessie maken je voordeel weer erg klein dus zou het zelf niet doen happy met mijn 75D. Hoef echt geen 100D. Dus ik zou zelf voor de SR+ gaan maar dat is just my 2 cents.

[ Voor 13% gewijzigd door MeZZiN op 25-11-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

[...]

Goh, ik dacht vooral aan premium interieur etc? Al moet ik toegeven dat ik me nog niet heel diep verdiept heb in alle details.
[...]
Geen idee, kon volgens de Tesla-sales die de testrit begeleidde in de app ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MtC schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:43:
[...]

Goh, ik dacht vooral aan premium interieur etc? Al moet ik toegeven dat ik me nog niet heel diep verdiept heb in alle details.

[...]

Geen idee, kon volgens de Tesla-sales die de testrit begeleidde in de app ingesteld worden.
Volgens mij ga je het verschil niet super erg merken tussen premium en gedeeltelijk premium interieur.
Ik kan de auto voorverwarmen, maar de accu niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

MtC schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:43:
[...]

Premium beperkt zich tot extra boxen en achterbankverwarming. Daarnaast heeft de LR nog visuele traffic info op de kaart en satteliet afbeeldingen, maar volgens mij heb je het dan wel gehad.

Ik heb meerdere collega's met een LR die achteraf netzo lief een SR+ hadden gehad, en ik ben nog elke dag blij dat mijn bijtelling een stuk minder is dan die van de collega's :).

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hanshee schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:52:
[...]

Wat bij mij werkte en vele anderen is tig keer op advanced drukken. Denk bij mij wel minstens 30x. Gewoon blijven drukken tot de download start....😀 geen geintje werkt echt...
ZIt bij mij reeds een doffe plek op het scherm ter hoogte van dat knopje :)
Maar ik ga het straks nog is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
En de LR heeft 2 motoren en daarmee 4-wiel aandrijving. In hoeverre dit in het rijgedrag merkbaar is, weet ik niet. Nooit met een SR+ gereden. Wel kan je op 1 motor verder rijden, mocht er 1 het begeven onderweg. (je weet het maar nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:57:
En de LR heeft 2 motoren en daarmee 4-wiel aandrijving. In hoeverre dit in het rijgedrag merkbaar is, weet ik niet. Nooit met een SR+ gereden. Wel kan je op 1 motor verder rijden, mocht er 1 het begeven onderweg. (je weet het maar nooit)
Ik zou ook zo weer voor de LR kiezen, maar niet om het premium interieur.
Hij had het over de opties die erop zitten. Voor de opties had ik net zo lief een SR+ gekozen.

Rijbereik en performance: LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:59:
[...]

Ik zou ook zo weer voor de LR kiezen, maar niet om het premium interieur.
Hij had het over de opties die erop zitten. Voor de opties had ik net zo lief een SR+ gekozen.

Rijbereik en performance: LR.
De achterbankverwarming wordt wel erg gewaardeerd bij mijn kids :*) De satellietweergave van de kaart is ook wel erg gaaf. Maar om daarvoor nu 10K extra uit te geven.
De extra range vind ik wel erg prettig. Met circa 400 km. kriskras door Nederland is dat voor mij het verschil tussen wel of niet onderweg moeten opladen. Ik laad op dit moment enkel thuis en op de zaak (1x een supercharcher geprobeerd, maar was niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

DeFeCt schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:52:
[...]

Premium beperkt zich tot extra boxen en achterbankverwarming. Daarnaast heeft de LR nog visuele traffic info op de kaart en satteliet afbeeldingen, maar volgens mij heb je het dan wel gehad.

Ik heb meerdere collega's met een LR die achteraf netzo lief een SR+ hadden gehad, en ik ben nog elke dag blij dat mijn bijtelling een stuk minder is dan die van de collega's :).
Bijtelling hebben we in BE gelukkig geen last van. VAA is volgens mij identiek voor een SR+ of een LR. Is in se CO2-gebaseerd en voor EV's wordt er gewerkt met een theoretische CO2-uitstoot.

Maar goed, als de baas mee wil een LR, en anders net zo happy met een SR+ dus ☺︎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Wij hebben een sr+ en je bereik is een beetje afhankelijk van je rijgedrag. Rij je hard, of veel kleine beetjes dan kan je er wel mee in de knoop komen. Een lr rwd was ideaal geweest maar die verkopen ze helaas niet meer. De performance van een sr+ is al bizar goed overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:08:
[...]

De achterbankverwarming wordt wel erg gewaardeerd bij mijn kids :*) De satellietweergave van de kaart is ook wel erg gaaf. Maar om daarvoor nu 10K extra uit te geven.
De extra range vind ik wel erg prettig. Met circa 400 km. kriskras door Nederland is dat voor mij het verschil tussen wel of niet onderweg moeten opladen. Ik laad op dit moment enkel thuis en op de zaak (1x een supercharcher geprobeerd, maar was niet nodig).
Kinderen zitten bij mij nog in stoeltjes, dus merken ze weinig van.
Staat bij mij eigenlijk altijd op kaart, wist niet eens dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:20:
[...]

Kinderen zitten bij mij nog in stoeltjes, dus merken ze weinig van.
Staat bij mij eigenlijk altijd op kaart, wist niet eens dat het kon.
Wacht maar tot het pubers zijn... Mocht zaterdag 2x rijden voor het voetbalelftal. Dan dringen ze wel om met de Tesla mee te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
[...]
Laadpaal thuis en gemiddelde dagafstand < 200km is zo ongeveer de ideale situatie voor een SR+.

Er is een spreadsheet van mensen uit dit topic die bereid zijn om een proefrit te doen, wellicht kun je iemand met een SR+ vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:57:
Waarschijnlijk alleen als de motor voor ermee stopt. En zelfs dan vraag ik me nog af, of die niet alsnog uit bepaalde veiligheidsoverwegingen de auto stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Na veel gedoe met de lease maatschappij en Tesla onderling heb ik eindelijk mijn model 3 SR+ afgelopen vrijdag opgehaald.

Het afleveren ging zeer soepel en alleen wat lakresten die ter plekke weggepoetst werden. Wat wel heel raar is dat er geen matten bij zitten. Nog nooit auto gekregen zonder matten, dus stond wel even met een bek vol tanden.

Wat is het toch een bijzondere rijervaring; altijd power in complete stilte. Zeer sublieme wegligging ook. De snelheidsbeleving ontbreekt daardoor wel volledig. Je rijdt zo 80 waar je 50 mag zonder dat je het door hebt. Het scherm werkt prettiger dan ik dacht, al moet ik nog wennen aan een aantal zaken.

Ik had zaterdagochtend meteen de update met +5% en had het idee dat het meteen merkbaar was. Wel mega vet dat het zo makkelijk over the air kan...

Wel een aantal dingen die opvallen:
- Autosteer is zeer goed met het nemen van bochten, maar op rechte stukken best vaak last gehad van onverwacht remmen. Tevens veel last van de meldingen dat ik het stuur moet bewegen. Zet mijn hand altijd onderaan het stuur en dat registreert de auto toch niet goed blijkbaar niet. Volvo pilotassist 2 was slechter in de bochten, maar significant beter in de rechte stukken en geen last van onnodige meldingen. Hopelijk gaat dat in de toekomst beter.
- Al een keer gehad dat ik een hele rit (70km) lang geen geluid had. Herstart loste dat op.
- Trillingen aan de onderzijde van het stuur. omdat ik me hand hier steeds plaats is het wel een beetje irritant.
- Bij hoge snelheden (130) haal ik maar 60% van me range. Ik had wat haast gisteren en moest ook nog eens over de wegen waar ik 130 mocht. Rit van 91km was ik 160km range kwijt. Bij 100km/u haal ik rond de 90-95% van de range.

Al met al zeer blij met de auto, vooral gezien de milieutechnische en fiscale voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Welcome to the gang :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
yec schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:37:

- Bij hoge snelheden (130) haal ik maar 60% van me range. Ik had wat haast gisteren en moest ook nog eens over de wegen waar ik 130 mocht. Rit van 91km was ik 160km range kwijt. Bij 100km/u haal ik rond de 90-95% van de range.
Blijft irritant dat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid, stomme natuurkunde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:25
Na veel gedoe met de lease maatschappij en Tesla onderling heb ik eindelijk mijn model 3 SR+ afgelopen vrijdag opgehaald.

Het afleveren ging zeer soepel en alleen wat lakresten die ter plekke weggepoetst werden. Wat wel heel raar is dat er geen matten bij zitten. Nog nooit auto gekregen zonder matten, dus stond wel even met een bek vol tanden.
SR+ wordt standaard zonder matten geleverd. Je kunt dus het beste van te voren of snel even een set zomer en wintermatten bestellen, hoeft niet origineel want anders is het zonde voor je bekleding. Het is gewoon een pure bezuinigingsmaatregel van Tesla om er geen matten in de doen en een upsell naar de LR.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Voordat je zelf matten gaat bestellen, check even met de LM. Ik kreeg ze nageleverd van LeasePlan, maar klopt dat de SR+ zonder matten komt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:20
Wat is er toch met die SuCs aan de hand? Ik kom echt nooit meer boven de 60kW uit in Breukelen.. En nee verder bijna niemand hier momenteel..

[ Voor 18% gewijzigd door r0bb op 25-11-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

IVIaarten schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:44:
[...]

Blijft irritant dat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid, stomme natuurkunde 8)
Dat de auto meer verbruikt is logisch. Is ook bij benzine auto's, echter is daar het verschil niet zo groot tussen 100 en 130. Dat is meestal 20% verschil. Bij de Model 3 is het bijna een verdubbeling.

Maar ja, is niks aan te doen. Gewoon 5 minuten eerder vertrekken voortaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 09:13
Weet wat nieuws vandaag.
Ik reed weg zonder muziek, dat gebeurd wel vaker want ik zag dat hij geen 4g verbinding had.

Echter, hij maakte helemaal geen geluid meer. Geen knipperlichtgeluid. Geen Autopilot aan/uit geluid. Geen waarschuwing als je ergens bijna tegenaan knalt geluid. Niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
tK0wnZ schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:37:
Weet wat nieuws vandaag.
Ik reed weg zonder muziek, dat gebeurd wel vaker want ik zag dat hij geen 4g verbinding had.

Echter, hij maakte helemaal geen geluid meer. Geen knipperlichtgeluid. Geen Autopilot aan/uit geluid. Geen waarschuwing als je ergens bijna tegenaan knalt geluid. Niks.
Wanneer dat gebeurt beide scroll wieltjes op je stuur indrukken en ingedrukt houden tot je scherm uitgaat. De entertainment unit gaat dan resetten. Let er wel op dat je scherm het gedurende resetten niet doet, bij voorkeur dus wanneer je stilstaat doen. Echter kan het geen kwaad wanneer je dit tijdens het rijden doet, alles wat van belang is voor het veilig rijden blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
r0bb schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:57:
Wat is er toch met die SuCs aan de hand? Ik kom echt nooit meer boven de 60kW uit in Breukelen.. En nee verder bijna niemand hier momenteel..
Was je accu wel voorverwarmd? Zou me met dit koudere weer kunnen voorstellen dat dat invloed heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
tK0wnZ schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:37:
Weet wat nieuws vandaag.

Even een reset doen van de entertainment unit. op je stuur de beide scrol wieltjes lang ingedrukt houden en klaar zwart scherm en wachten tot alles weer opstart (je kan het rijdend doen) .
JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:25:
[...]

Wacht maar tot het pubers zijn... Mocht zaterdag 2x rijden voor het voetbalelftal. Dan dringen ze wel om met de Tesla mee te mogen.
iedereen wil mee met de tesla. En als iemand het niet doorhad dan hebben ze het wel door als de deuren opgaan. Denk niet dat ik ooit no die ervaring ga hebben met een andere auto.... 8) en check de laatste update lijkt er het er op dat hij weer kan disco mode goed doe altijd fijn dat die feature het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:10:
[...]

Even een reset doen van de entertainment unit. op je stuur de beide scrol wieltjes lang ingedrukt houden en klaar zwart scherm en wachten tot alles weer opstart (je kan het rijdend doen) .

[...]

iedereen wil mee met de tesla. En als iemand het niet doorhad dan hebben ze het wel door als de deuren opgaan. Denk niet dat ik ooit no die ervaring ga hebben met een andere auto.... 8) en check de laatste update lijkt er het er op dat hij weer kan disco mode goed doe altijd fijn dat die feature het weer doet.
Ja maar jij rijdt een X!
Dat ding met die vleugeldeuren.

Nu zit ik ook iedere week bij voetbal, maar nog niemand gehad die graag met de 3 wil meerijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
svdgraaf schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:11:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben razend benieuwd hoe je nou die kabel van 1m80 hoog in de muur naar 60cm onder de grond hebt gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Heeft iemand anders ook de key fob voor de model 3? Ik heb de nieuwe passive entry key fob, maar de knoppen voor de frunk en trunk lijken niks te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Dubbelklik heb ik gehoord.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Achteruit camera is in een keer helemaal zwart bij mij. Reset heeft niet geholpen. Iemand anders ook problemen gehad en uiteindelijk kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 17:32
Hunkaroglu schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:41:
Achteruit camera is in een keer helemaal zwart bij mij. Reset heeft niet geholpen. Iemand anders ook problemen gehad en uiteindelijk kunnen oplossen?
Yep, ook gehad. Was altijd weer een verrassing of-ie wel of niet zou doen. De laatste update (2019.36.2.1) heeft het bij mij opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hunkaroglu schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:41:
Waar een soft en hard reset mijn probleem van de laadport niet oplosten, lostte een sleep mode van de tesla dit wel op.
Proberen waard, sentry mode uitzetten en even uurtje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Inspired schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:16:
[...]

@Lisadr wachten of chatten met de US om te vragen of ze willen pushen. Mijn ervaring is positief met de US chat. (Had een update die vast zat.)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig dan dat een neefje van mij zijn ex collega bij tesla een berichtje stuurde met mijn VIN en dat "heel toevallig" een uur later de update klaar stond. 3 dagen na levering!

Ik ben ervan overtuigd dat zonder dat berichtje ik nu nog op V9 had gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:27:
[...]

Dat heeft vooral te maken met een luie monteur, je zal soms wel iets meer druk moeten zetten op service op dit moment.

Je kan ook betere seals op Aliexpress halen, dan ben je gelijk klaar :P Nieuwe Model 3's hebben ook betere seals tegen windgeruis.

Met zoveel duizenden auto's per maand die worden afgeleverd, kan je altijd pech hebben. Het is niet alsof iedereen een piepend stuur heeft en een niet aansluitend portier heeft. Je kan altijd net pech hebben.

/edit: vergeten te proofreaden :+
Oke en welke seals van ali zijn dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook naar een SeC rijden en daar verbinden met Wi-Fi. Dat werkt vaak ook goed.

Maar je bent wel erg negatief, andere fabrikanten hebben niet eens OTA... :P

@jefjef Ik heb geen Model 3, maar andere mensen hebben hiervoor al gepost welke goed zijn. Moet je even zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met nieuwe banden voor een model S? Zit te denk om hier bij de Euromaster 4 nieuwe eronder te laten leggen. Ze leveren precies dezelfde banden en zover ik zie zijn ze de enige die Tesla's doen?
Of ze goedkoper zijn weet ik niet aangezien ik geen idee heb van wat een set bij Tesla kost. Daarbij hoef ik waarschijnlijk geen maanden op een afspraak te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:40:
Iemand ervaring met nieuwe banden voor een model S? Zit te denk om hier bij de Euromaster 4 nieuwe eronder te laten leggen. Ze leveren precies dezelfde banden en zover ik zie zijn ze de enige die Tesla's doen?
Of ze goedkoper zijn weet ik niet aangezien ik geen idee heb van wat een set bij Tesla kost. Daarbij hoef ik waarschijnlijk geen maanden op een afspraak te wachten.
Elke bandenboer kan Tesla's doen toch? Mijn winterbanden zijn er iig bij Profile op gezet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:41:
[...]

Elke bandenboer kan Tesla's doen toch? Mijn winterbanden zijn er iig bij Profile op gezet.
Ja zou je wel zeggen, maar ik kon ze niet vinden.
Profile heeft ze niet zo te zien. ContiSportContact 5P TO.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:46:
[...]

Uiteraard alleen als de tegenpartij aansprakelijk is, maar die WA verzekering dekt de geleden schade. Bijtelling is in 2020 ook een schadepost.

Overigens is de discussie hier niet nodig, de rechter heeft zich er al over uitgesproken:
https://www.delissenmarte...klaard-verhaalbare-schade

Bij zelf Total loss rijden is dat natuurlijk anders.
Ik zou het gewoon doen ;) Uitspraak is wel al bijna 6 jaar oud...... al gehoord van bezitters die het met goed gevolg in de praktijk ook hebben gekregen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Khayma schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:53:
[...]

Heeeeel minimaal als je de juiste instellingen gebruikt. Ding gaat gewoon in sleep mode na 13 minuten dus de data verzend en haalt hij op als je aan het rijden bent/na het rijden voor hij in sleep gaat.
Het is algemeen bekend dat als je auto verbonden is met een WIFI netwerk hij na iedere rit pas na +2h in slaap valt. Kost mij standaard 1kwh per idle > ZZZ beurt. Daarom WIFI netwerk in de auto vergeten en slapen binnen 10 minuten met minimale drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:50:
[...]

Ik zou het gewoon doen ;) Uitspraak is wel al bijna 6 jaar oud...... al gehoord van bezitters die het met goed gevolg in de praktijk ook hebben gekregen? :+
Ik ken eigenlijk niemand die zijn leaseauto totall loss heeft gereden.
Iemand die met invoegen tegen je aan zit, zal je auto niet total loss van raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:03:
[...]

Ik ken eigenlijk niemand die zijn leaseauto totall loss heeft gereden.
Iemand die met invoegen tegen je aan zit, zal je auto niet total loss van raken...
Ken er genoeg die het niet kunnen navertellen..... ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 22:07
Wolly schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:15:
[...]

Ik ben razend benieuwd hoe je nou die kabel van 1m80 hoog in de muur naar 60cm onder de grond hebt gekregen :?
Ha, ik ben blij dat je dat ziet :D Was een takkewerk, maar is uiteindelijk toch gelukt, Touwtje met zware schroef eraan door gat bovenin laten zakken. Gat aan de zijkant onder de grond gemaakt, en met veel vloeken en een berg geluk met een stevige elektrakabel met lusje eraan naar het gat weten toe te trekken. Daarna was het vrij eenvoudig (lees: dit duurde ruim een uur voordat het uiteindelijk lukte) :*)

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:08:
[...]

Ken er genoeg die het niet kunnen navertellen..... ;w
Ik denk dat we verschillende scenario's voor ons zien...
In mijn scenario rijden we file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Bij mij was de reactie, en ik zit op 2019.31.103.1 wat blijkbaar een speciale update is die een aantal gekregen hebben. Overigens heb ik mijn auto pas 20 november gehaald dus hij is op de kade geüpdatet geweest.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door easy-cloud op 25-11-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Inspired schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:41:
[...]

Zou je wel verwachten, maar de bandenboer moet dan wel weten hoe je op een correcte manier een Tesla op de brug moet zetten en de speciale "lift pads" hebben (zou eventueel ook zonder kunnen). Zie https://www.tesla.com/sit...nual_north_america_en.pdf pagina 168

Euromaster weet dit sowieso aangezien zij officiële Tesla partner zijn. Andere bandenboeren als Profile zou je van mogen verwachten dat die het ook weten, maar zou het toch even navragen voor de zekerheid. Duur geintje zo'n nieuwe batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Iemand ervaring met het plaatsen van deurrubbers? Is het de moeite echt waard? Waar hebben jullie deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Weet iemand hoe lang het duurt voordat van de Tesla shop de vloermatten binnen zijn, of dat je die eventueel bij een SeC kan ophalen? Zo niet, dan bel ik ze moeten wel even :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
Bonsaiboom schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:45:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat van de Tesla shop de vloermatten binnen zijn, of dat je die eventueel bij een SeC kan ophalen? Zo niet, dan bel ik ze moeten wel even :-)
Bestellingen uit de Tesla shop zijn snel, vaak de volgende dag al.

Ook leuk, CFD simulaties van de Cybertruck:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/11/75540264_506739176595699_4435881844382105600_n.png

https://electrek.co/2019/...rodynamics-cfd-rendering/

[ Voor 26% gewijzigd door DaCoTa op 26-11-2019 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-Muncky- schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:27:
Iemand ervaring met het plaatsen van deurrubbers? Is het de moeite echt waard? Waar hebben jullie deze besteld?
Gebruik anders even de zoekfunctie. Het is een makkelijk zoekwoord ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Vanochtend supercharger bij Breukelen.

Stond op Stall 14A.
Maar ik dacht wissel even naar Stall 13A omdat ik had gezien dat je daar sneller kan laden.
100 KW naar 130 KW...

Kreeg ik mijn stekker er niet uit.
Dus de noodprocedure gebruikt, nadat ik deze had opgezocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
2019.36.2.3 wordt uitgerold, geen nieuwe release notes.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 03:48
joke_name schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:06:
Vanochtend supercharger bij Breukelen.

Stond op Stall 14A.
Maar ik dacht wissel even naar Stall 13A omdat ik had gezien dat je daar sneller kan laden.
100 KW naar 130 KW...

Kreeg ik mijn stekker er niet uit.
Dus de noodprocedure gebruikt, nadat ik deze had opgezocht..
Vastgesmolten door je hunkering naar meer stroom >:)

Hoe en waar staat die noodprocedure, je kant toch altijd de plug via het auto dashboard ontgrendelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
stormfly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:28:
[...]

Vastgesmolten door je hunkering naar meer stroom >:)

Hoe en waar staat die noodprocedure, je kant toch altijd de plug via het auto dashboard ontgrendelen?
Knopje/hendel in je koffer ter hoogte van de poort.
Manuele release. Van je dashboard is een elektronische release.

In de handleiding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 26-11-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@joke_name Knop op de stekker van de supercharger ingedrukt houden terwijl je de stekker eruit trekt, anders laat ie inderdaad niet los.

@-Muncky- Ik heb ze er op zitten en het scheelt wel iets. Gewoon van aliexpress, wel even de tijd ervoor nemen om ze op te plakken.

[ Voor 52% gewijzigd door Tassadar32 op 26-11-2019 08:24 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is het een idee of een Troubleshoot deel in de OP te maken alsmede de Topic Waarschuwing aan te passen. Er zijn natuurlijk ineens veel nieuwe Tesla rijders bijgekomen en veel komen om de 3 pagina's wel dezelfde vragen terug.

- Alles update gerelateerd
- Afspraken maken bij een Service center
- Welke banden
- Legio foutmeldingen zoals geen geluid, camera problemen, dode hoek sensor, SoS melding
- Hoe de auto te resetten (soft en hard)
- Waar een keyfob te bestellen (of deurrubbers etc al staat daar al een linkje van in de FAQ)
- Handmatig loskoppelen stekker
- Sentry modus
etc

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Is de bijgeleverde 13A lader eigenlijk geschikt voor dagelijks gebruik?

Mijn 16A/3,7kW lader is kapot en ik ben al een paar weken een beetje aan het rondneuzen over het hoe en wat van een 32A lader.
Maar ondertussen doet het 13A ladertje het eigenlijk prima. Pas 1 keer gehad dat er 's nachts niet voldoende tijd was om de auto weer naar 80% te laden, maar toen kwam ik laat thuis met een redelijk lege accu.
In mijn situatie heb dus eigenlijk geen snellere thuislader nodig en kan ik die €1.000 tot €1.500 in mijn zak houden, maar dan moet die lader wel bestand zijn tegen dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik kan sindskort geen nederlandse Tesla punten meer selecteren in de app om een afspraak te maken. Meer mensen hier last van? Eerder heeft dit gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Ben net bij de service center geweest voor het windgeluid en schade bij levering (krassen).

Blijkbaar komt het windgeluid van de voorruit vandaan en moet deze vervangen worden, dus moet nu een nieuwe afspraak inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Wat ook redelijk goed helpt is een service afspraak plannen die forced een update voordat je het SC in komt.

Of even op de chat vragen vorige week hebben zij mijn update even vlot getrokken die vast zat. Ze kunnen wel een push doen.

Plus ja V10 is geweldig maar V9 was al geweldig. De versie daarvoor was wel aardig toen ik mijn tesla kreeg was dat al verouderd leek het... Die iconen leken zo weg gelopen te zijn van mijn oude macbook g4. :X
wootahH schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:34:
[...]

Waarschijnlijk alleen als de motor voor ermee stopt. En zelfs dan vraag ik me nog af, of die niet alsnog uit bepaalde veiligheidsoverwegingen de auto stopt.
De kans dat de motor er mee stop is zo klein bij een tesla (omdat er eigenlijk geen slijtage onderdelen in zitten. Dat je het daar echt niet voor hoeft te doen. Als het al zou werken denk dat de tesla gewoon stop als een motor er mee stopt.

[ Voor 30% gewijzigd door MeZZiN op 26-11-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
DuikKees schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:57:

Mijn 16A/3,7kW lader is kapot en ik ben al een paar weken een beetje aan het rondneuzen over het hoe en wat van een 32A lader.
Maar ondertussen doet het 13A ladertje het eigenlijk prima. Pas 1 keer gehad dat er 's nachts niet voldoende tijd was om de auto weer naar 80% te laden, maar toen kwam ik laat thuis met een redelijk lege accu.
In mijn situatie heb dus eigenlijk geen snellere thuislader nodig en kan ik die €1.000 tot €1.500 in mijn zak houden, maar dan moet die lader wel bestand zijn tegen dagelijks gebruik.
Koop gewoon een oude 3,7kwh muur lader. Heb er vorige maand nog 1 verkocht van mijn mercedes. Kreeg er nog €200 voor met een lange kabel van 10 meter. Als 3.7kwh voldoende is is dit wel een mooiere oplossing.
Even zoeken op laadpaal in marktplaats en je hebt een degelijke waterdichte oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door Joe Dancen op 26-11-2019 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
DuikKees schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:57:

Je kan hem gewoon dagelijks gebruiken heb zelf 1 jaar lang de kabel gebruikt voordat ik mijn laadpaal geïnstalleerd had. Ik zou zelf gewoon wel een laadpaal regelen het kost 530 euro en nog wat spullen voor je meter kast en dan kan je 3 fase opladen. Zeker met het oog op dat je soms graag wilt dat je auto weer klaar is na 4-5 uurtjes is het wel super fijn ipv dat je ruim een nacht moet wachten voordat hij klaar is.

Als je al een paal hebt (alleen de laadunit stuk) koop een tesla wall connector van marktplaats aansluiten en klaar. (even checken of je een goede aardlek heb in je meter kast sommige palen hebben er een in gebouwd)
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:40:
Ik heb ze ook via euromaster gewoon de voorgeschreven banden. Tesla zelf doet niets met banden.

[ Voor 17% gewijzigd door MeZZiN op 26-11-2019 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
thewizard2006 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:57:
Is het een idee of een Troubleshoot deel in de OP te maken alsmede de Topic Waarschuwing aan te passen. Er zijn natuurlijk ineens veel nieuwe Tesla rijders bijgekomen en veel komen om de 3 pagina's wel dezelfde vragen terug.

- Alles update gerelateerd
- Afspraken maken bij een Service center
- Welke banden
- Legio foutmeldingen zoals geen geluid, camera problemen, dode hoek sensor, SoS melding
- Hoe de auto te resetten (soft en hard)
- Waar een keyfob te bestellen (of deurrubbers etc al staat daar al een linkje van in de FAQ)
- Handmatig loskoppelen stekker
- Sentry modus
etc
Goed plan!
Ik heb er zelf de komende tijd helaas geen tijd voor. Lijkt me goed om de OP weer een beetje bij te poetsen.
Alternatief is 2 topics:
Tesla algemeen
Tesla tips en tricks (ofzo)

Dat loopt nu nogal door elkaar, van Cybertruck aankondiging naar laadpoort problemen :+
Pagina: 1 ... 97 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.