Je zit hier denk ik in het verkeerde topic, hier leggen ze de schuld bij de taxichauffeurs neer
Het is denk ik gewoon een fout van Schiphol taxi om de Model S af te dwingen.
Onderhoud kan weleens wat langer duren bij Tesla, dan kun je als taxichauffeur niet werken, omdat er geen vervangende taxi Model s klaarstaat.
Batterij vind ik dubbel... Aan de ene kant heb je Elon die op Twitter praat over 1,6 miljoen mogelijke kilometers op een battery pack. Hij moet een keer inzien dat dit een verwachting wekt. Als ik Tesla was zou ik een software limiet instellen op 100% laden. Per x laadsessies mag je 1 keer tot 100% laden. Stapelbaar tot maximaal 10 keer. Of verzin iets wat acceptabel is voor de accu...
Iedere andere fabrikant van EV’s doet dit ook. Of gooi er 7 onbruikbare kWh’s bij, problem solved.
Dat doet Volvo bij de PHEV, bijna 20% meer bruto capaciteit dan netto bruikbaar. Na 200.000km en iedere dag twee keer volledig opladen en leeg rijden, was de accu nog steeds heel goed bruikbaar. Misschien wel iets degradatie, maar niet meer dan een paar km.
Het punt is gewoon dat een consument te weinig verstand heeft van accu’s en de leverancier wel. Laat de leverancier gewoon softwarematig iets inbouwen dat je de accu niet meer dan nodig kunt “slopen”. Voor een tech bedrijf appeltje-eitje zou je denken...
Voor mij als consument boeit onderhoud minder. Zo lang er maar vervangend vervoer is, vind ik het al snel prima. Er kunnen altijd dingen misgaan, als het maar wordt opgelost...
Een consument heeft geen teller nodig in zijn auto, dus of die nu in zijn 3 rijdt of een vervangende 3, s of x. Al regel je een ice, ook prima. Als je uiteindelijk de problemen maar oplost. Maar na een aantal afspraken zonder oplossing word een consument ook stugger.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 24-11-2019 09:46
]