Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.797 views

Onderwerpen

Verwijderd

Mday schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:02:
Pfft, zie tegenwoordig zo ontzettend veel Tesla's... of ben ik dat?
En dan te bedenken dat de grote bulk in december wordt uitgeleverd 🤣
stormfly schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:19:
Bunnik SuC weer bomvol ook al om 16u. De Allego 320kw paal maar gepakt. Nu ik nog geen paal thuis heb mag ik nog even duur laden als overbrugging🥳

Strak 100kW uit die Allego paal. Dat is een beter getal dan de SuC waardes naast mij als het zo vol is. Dat bleef vorige keer hangen op 50kW.

Ben benieuwd of die Allego ook netjes 170kW gaat geven na de volgende update voor de model 3.
Vorige week was Bunnik ook al helemaal vol... Er moeten er meer stalls bij!

Hoe moet dat straks als als de Model 3’s erbij komen?

Daarna was van het terrein bij Bunnik afkomen ook echt een drama! Grote file naar de uitgang...

Verwijderd

Hkuit schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:20:
[...]

Tja, dat is triest. Als het niet zo'n bijzondere auto's waren dan zouden ze hierop klanten verliezen. En misschien nu nog, als de concurrentie in de komende jaren groter wordt. Hopelijk verbetert Tesla z'n service in de komende jaren!
Het is absoluut zeker dat de service beter gaat worden de komende jaren. Ze hebben in NL zo snel moeten opschalen dat het in NL "service-hell" is. Duiven staat ook bekend als een hele slechte SC. Je kan beter ergens anders heen.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het niet zou moeten gebeuren, maar er is gewoon te weinig geschikt personeel om aan de auto's te werken in NL. Dit gaat beter worden, maar nu is het een roulette of je er last van gaat het hebben.

Natuurlijk maakt de auto het voor 99% van de mensen weer goed.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:01:

Daarna was van het terrein bij Bunnik afkomen ook echt een drama! Grote file naar de uitgang...
Nou zeg dat, file was dubbel vandaag, er klapte er ook nog een paar op elkaar. Gaan die ICE stresskippen zitten toeteren. Alsof dat helpt, zijn wij toch meer de ontspannen rijders. Wachten hoort bij een EV 😇

Blij als de eigen 11kwh paal er begin december is. Dan hoef ik niet meer langs de SuC voor regulier opladen. Dan heb je alleen nog maar last van die gratis (regulier) opladende S en X modellen bij de SuC. Mag van mij gisteren opgeheven worden die gratis toegift van Elon.

Regulier opladen doe je thuis en SuC alleen op doorreis voor boosts, volgens mij is dat het ooit uitgedachte concept? Maar door de Hollandse krent is daar een andere invulling aan gegeven 🤪

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Hkuit schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:20:
[...]

Tja, dat is triest. Als het niet zo'n bijzondere auto's waren dan zouden ze hierop klanten verliezen. En misschien nu nog, als de concurrentie in de komende jaren groter wordt. Hopelijk verbetert Tesla z'n service in de komende jaren!
Ik zie andere merken niet zo gauw Tesla inhalen.

- Prijs is hoger bij andere "soortgelijke" auto's.
- Ze zullen niet sneller zijn dan Tesla.
- Ze zullen ongetwijfeld ook (technische) kinderziektes hebben, waar Tesla dit al met de Model S al heeft gehad. En met updates oplost.

Enige waar ze Tesla kunnen inhalen is de prijs, waardoor het ook aantrekkelijk gaat worden voor de particulier.

Maar dan is het geen vergelijkbare auto. Er zitten veel meer standaard opties in bij de Tesla, waar je bij de andere voor moet betalen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kunnen we de Cybertruck unveil nog ergens live volgen? Via Google kom ik alleen op websites uit die voor de clicks gaan, maar die niet daadwerkelijk een antwoord op deze vraag geven :)

@Hunkaroglu Erg veel mensen zijn ook gevoelig voor veel knopjes op het dashboard, daar betalen ze graag wat meer voor. Dat die auto dan technisch verder ondergeschikt aan een Tesla is doet er niet toe.

[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 21-11-2019 19:29 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Taro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:27:
@Hunkaroglu Erg veel mensen zijn ook gevoelig voor veel knopjes op het dashboard, daar betalen ze graag wat meer voor. Dat die auto dan technisch verder ondergeschikt aan een Tesla is doet er niet toe.
Ik vind de foto's en artist impressions van de recent aangekondigde EVs van diverse fabrikanten gewoon oudewets en druk ogen met al die knopjes en metertjes. Zelfs de "Passat" concept van VW kon nog niet helemaal van de knopjes en metersverslaving af.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hunkaroglu schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:27:
[...]

Ik zie andere merken niet zo gauw Tesla inhalen.

Enige waar ze Tesla kunnen inhalen is de prijs, waardoor het ook aantrekkelijk gaat worden voor de particulier.
Mwah vergeet afwerking niet. Daar zie ik wel een kans. Vraag is of dat voldoende is :)

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:09:
[...]

Nou zeg dat, file was dubbel vandaag, er klapte er ook nog een paar op elkaar. Gaan die ICE stresskippen zitten toeteren. Alsof dat helpt, zijn wij toch meer de ontspannen rijders. Wachten hoort bij een EV 😇

Blij als de eigen 11kwh paal er begin december is. Dan hoef ik niet meer langs de SuC voor regulier opladen. Dan heb je alleen nog maar last van die gratis (regulier) opladende S en X modellen bij de SuC. Mag van mij gisteren opgeheven worden die gratis toegift van Elon.

Regulier opladen doe je thuis en SuC alleen op doorreis voor boosts, volgens mij is dat het ooit uitgedachte concept? Maar door de Hollandse krent is daar een andere invulling aan gegeven 🤪
Ja dat gratis superchargen op nieuwe S en X modellen mag er inderdaad asap af. Denk dat Musk geen rekening hield gierige Nederlanders die vervolgens alleen maar aan de snellader lurken.

Het wordt daardoor veel drukker en tot morgen vermaat van ramp verdien je er niets mee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@anboni Inderdaad. Je ziet ook 3 groepen ontstaan:

1: Tesla fans
2: Andere EV's > Tesla
3: Alle EV's zijn slecht, CO2 rulezz

#2's bashen #1's ivm het minimalische design, maar verliezen wel iedere wedstrijd ivm snelheid of range of gadgets
#3's kunnen slecht met verandering omgaan. Dit zie je veel bij Facebook advertenties voor EV's, men post er foto's van dieselgeneratoren die een EV opladen bij, men begint over zielloos, auto's die in brand vliegen, de korte range, kabels over de stoep, subsidie, etc. etc.

Uiteindelijk wordt alles minimalistischer omdat het toekomstbestendiger en goedkoper is. De wereld is er alleen nog niet klaar voor :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Klitse schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:43:
Ik ben even benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Ik heb zojuist bij de profile mijn banden laten wisselen voor winterbanden. Ze hebben er Dunlop winter sport 3d's onder gelegd.
Ik reed op zomerbanden met 2.8bar en nu zit er 3.1-3.2 in. Ik merk nu dat de achterkant uitbreekt zodra is wat extra "gas" geef. Kan dat komen door het verschil in druk 0,3bar? Of door de band zelf? Of kan er wat anders aan de hand zijn?

Meer mensen die gemerkt hebben bij de winterbandenwissel?
Had ik op mijn MB350e ook met achterwiel aandrijving en winterbanden.
Denk dat het relatief zachte rubber de power niet aankan waardoor de boel gaat 'glijden'.

Ze hebben er niet lang ondergezeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Hoe werkt dat trouwens met Tesla aandelen? Ook buy the rumour, sell the news net als bij crypto? :) Of kan ik ze veilig houden tot na het Cybertruck event, mits er goed nieuws is uiteraard.

@Klitse Omdat je banden verder zijn opgepompt is er minder contact met de weg en kunnen ze inderdaad sneller de grip verliezen. Ik herken dat wel, zie ook mijn post hierover in dit topic van enkele weken geleden.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

We Are Borg schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:36:
[...]

Mwah vergeet afwerking niet. Daar zie ik wel een kans. Vraag is of dat voldoende is :)
Mwoaah heb je het copy-cat interieur van de ID.Vizzion al gezien? een rip-off van de Model 3 alleen dan met enorme bezels.

Zelfs de iconen van de UI zijn gekopieerd van de M3, het lijkt wel een telsa Model VW :')

/edit: wie weet welk tijdstip de launch van de cybertruck is :P

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 21-11-2019 19:51 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:38:
[...]

Ja dat gratis superchargen op nieuwe S en X modellen mag er inderdaad asap af. Denk dat Musk geen rekening hield gierige Nederlanders die vervolgens alleen maar aan de snellader lurken.

Het wordt daardoor veel drukker en tot morgen vermaat van ramp verdien je er niets mee...
De meeste S en X-eigenaren hebben daar bij de koop van de auto voor betaald. Rond de €2000 geloof ik.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Hunkaroglu
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:38:
[...]

Dat kunnen ze er niet afhalen volgens mij. Daar hebben ze mee geadverteerd en betekent dus dat ze levenslang ook mogen laden.

• Hunkaroglu
revolution-nl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:49:
[...]

Mwoaah heb je het copy-cat interieur van de ID.Vizzion al gezien? een rip-off van de Model 3 alleen dan met enorme bezels.

Zelfs de iconen van de UI zijn gekopieerd van de M3, het lijkt wel een telsa Model VW :')

https://www.theverge.com/...-what-to-expect-elon-musk

• anboni
Hunkaroglu schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:53:
[...]

Dat kunnen ze er niet afhalen volgens mij. Daar hebben ze mee geadverteerd en betekent dus dat ze levenslang ook mogen laden.
Maar begin dit jaar zijn ze daarmee gestopt, om het later dit jaar toch weer wel aan te bieden. Dat laatste hadden ze misschien beter niet kunnen doen.

Verwijderd

Tijdje op V10 nu (Model S 36.2.1). Ik ben een behoorlijke zeikerd wat betreft EAP, maar de phantombrakes zijn toch wel behoorlijk minder geworden. Normaal elke dag een stuk of 5 en nu 1 a 2 per week(!). Nog steeds niet relaxed, maar progressie, eindelijk :) Nu nog het harde afremmen bij files fixen en ik ben zowaar enigszins tevreden :P
Ik rijd een stuk meer op AP nu. Invoegende auto's gaat ook aardig goed (lees: ik hoef niet elke keer in te grijpen). Alleen het aan de kant gaan bij vrachtwagens, ik weet niet.. ik ga soms slingerend over de A16 als ik bijvoorbeeld 4 busjes voorbij ga :P Leuk idee, maar ik heb liever dat ik zelf kan instellen hoever ik uit het midden rij.

• anboni
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:59:
Normaal elke dag een stuk of 5 en nu 1 a 2 per week(!). Nog steeds niet relaxed, maar progressie, eindelijk :)
Hoe heb jij de forward collision detection ingesteld staan? Ik dacht meer phantom brakes te ervaren nadat die optie door een update op medium was gezet. Weer terug naar late en ik heb geen serieuze phantom brakes meer gehad.

• Taro
  • Niet online

Taro

revolution-nl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:49:
[...]
4:30 vannacht volgens mij :(

Zie ook YouTube: Tesla Cybertruck Livestream.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
Klopt.
Live te volgen op YouTube, of waarschijnlijk staat op hun website tegen dan ook een livestream.
Ik vermoed dat daadwerkelijke reveal rond 5:00 zal zijn.

En het aandeel zal wel zakken na de onthulling. Analisten die teleurgesteld zijn, want het gaat, in 1ste instantie, geen mainstream truck zijn.
Schat een daling van 3% op het aandeel.

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:01:
[...]

En dan te bedenken dat de grote bulk in december wordt uitgeleverd 🤣

[...]

Gisteren even bij de SuC Rosmalen gestaan maar dat stond ook vrijwel vol om 13:30.
Fijn ook dat je dan een melding krijgt dat vanwege drukte het opladen tot 80% gaat. :/
Ging eerst met 37kwh, gelukkig waren er daarna net een paar klaar met laden en toen ging die naar 67kwh.... voorlopig vind ik dat soort waardes nu niet echt om over naar huis te schrijven en de drukte bij de SuC begint nu wel echt een probleem te worden ja. Waarom zijn trouwens die kabels zo verdraait kort bij de slots. Ik moest 3 keer opnieuw steken omdat die CCS kabel het iedere keer net niet redde. |:(

Verwijderd

anboni schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:01:
[...]

Hoe heb jij de forward collision detection ingesteld staan? Ik dacht meer phantom brakes te ervaren nadat die optie door een update op medium was gezet. Weer terug naar late en ik heb geen serieuze phantom brakes meer gehad.
Interesting.. hij staat op medium uit m'n hoofd. Maar als die afgaat dan piept hij en dat gebeurt haast nooit op de snelweg. Als hij afgaat (collision warning) dan piept hij alleen en remt hij nog niet. Maar ik zal hem op late zetten, kijken wat er gebeurt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:06:
[...]

Klopt.
Live te volgen op YouTube, of waarschijnlijk staat op hun website tegen dan ook een livestream.
Ik vermoed dat daadwerkelijke reveal rond 5:00 zal zijn.

En het aandeel zal wel zakken na de onthulling. Analisten die teleurgesteld zijn, want het gaat, in 1ste instantie, geen mainstream truck zijn.
Schat een daling van 3% op het aandeel.
Deze meneer is het niet met je eens:
https://www.reddit.com/r/..._on_the_tesla_cybertruck/
:9

Ik denk zelf dat er een 50/50 kans is dat hij stijgt of daalt. :+

• Taro
  • Niet online

Taro

Elon kennende zal hij ook nog wel wat andere onderwerpen langs laten komen, dus ik gok niet op de cybertruck alleen. Denk dat ik vanavond 33 tot 50% verkoop (Gemiddeld +41 Dollar per aandeel, zonde om dat weer te zien verdampen).

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

RichardC79 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:08:
[...]

Gisteren even bij de SuC Rosmalen gestaan maar dat stond ook vrijwel vol om 13:30.
Fijn ook dat je dan een melding krijgt dat vanwege drukte het opladen tot 80% gaat. :/
Ging eerst met 37kwh, gelukkig waren er daarna net een paar klaar met laden en toen ging die naar 67kwh.... voorlopig vind ik dat soort waardes nu niet echt om over naar huis te schrijven en de drukte bij de SuC begint nu wel echt een probleem te worden ja. Waarom zijn trouwens die kabels zo verdraait kort bij de slots. Ik moest 3 keer opnieuw steken omdat die CCS kabel het iedere keer net niet redde. |:(
Je bent niet verplicht om bij een SuC te laden je kan ook gewoon bij FastNed / IONITY laden ;).
Tip, rij altijd achteruit tot tegen de bump, dan sta je precies goed :)

Afgelopen Zondag stond zelfs Naarden vol.. deze staat niet eens in de Tesla Nav. het wordt tijd dat ze gaan uitbreiden.

Een SuC bij knooppunt hoevelaken zou fijn zijn :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Hunkaroglu
revolution-nl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:31:
[...]

Je bent niet verplicht om bij een SuC te laden je kan ook gewoon bij FastNed / IONITY laden ;).

Afgelopen Zondag stond zelfs Naarden vol.. deze staat niet eens in de Tesla Nav. het wordt tijd dat ze gaan uitbreiden.

Ionity heb je nog maar 3 plekken in NL. En fastned is best prijzig. :) Dat doe ik alleen in noodgevallen. Tenzij je met Maingau pas laadt.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Weer een volgend probleem:

Weet iemand of ik hier zelf iets aan kan doen? Het gaat om de achteruitrijcamera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3MGYfCkXgT1t1kPedoLiVJDl/medium.jpg

• Taro
  • Niet online

Taro

Squ1zZy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:38:
Weer een volgend probleem:

Weet iemand of ik hier zelf iets aan kan doen? Het gaat om de achteruitrijcamera.

[Afbeelding]
Ja, zoek even terug in dit topic. Heb ik ook al eens gehad en de oplossing ook benoemd: Zorgen dat de auto in Sleep mode gaat, daarna is het waarschijnlijk weer in orde. Zie je vaak verschijnen na een lange rit.

• Squ1zZy
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:41:
[...]

Ja, zoek even terug in dit topic. Heb ik ook al eens gehad en de oplossing ook benoemd: Zorgen dat de auto in Sleep mode gaat, daarna is het waarschijnlijk weer in orde. Zie je vaak verschijnen na een lange rit.
Euhm, gewoon een nacht wachten dus? :-(
Was een rit van 3 uur inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Squ1zZy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:43:
[...]

Euhm, gewoon een nacht wachten dus? :-(
Was een rit van 3 uur inderdaad.
Kan ook binnen een uurtje al zijn. Komt waarschijnlijk door opwarming van bepaalde elektronica die met de camera te maken heeft door een lange rit. Na een deep sleep koelt dat voldoende af, of reset het zichzelf weer.

Gelukkig maar een nacht toch? Had ook 3 dagen bij een service center kunnen zijn :D

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
revolution-nl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:31:
[...]

Hahaha ja dat kost je meteen 60 ct per kwh, dus die sla ik even over. ;)
Maar wat extra SuC's zouden zeker wel prettig zijn ja.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ionity kan met €8 per sessie zeker interessant zijn hoor!

Als je FSD meebesteld, komt deze dan ook terug in de cataloguswaarde en dus de bijtelling?

• Taro
  • Niet online

Taro

Deveon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:47:
Als je FSD meebesteld, komt deze dan ook terug in de cataloguswaarde en dus de bijtelling?
Ja, beter als optie na levering nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:25
Taro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:39:

#2's bashen #1's ivm het minimalische design, maar verliezen wel iedere wedstrijd ivm snelheid of range of gadgets
#3's kunnen slecht met verandering omgaan. Dit zie je veel bij Facebook advertenties voor EV's, men post er foto's van dieselgeneratoren die een EV opladen bij, men begint over zielloos, auto's die in brand vliegen, de korte range, kabels over de stoep, subsidie, etc. etc.

Uiteindelijk wordt alles minimalistischer omdat het toekomstbestendiger en goedkoper is. De wereld is er alleen nog niet klaar voor :)
Ik ben een combi van beide. Ik heb een Tesla Model 3 Performance in bestelling die nog dit jaar geleverd wordt. Deze zal ik dagelijks, zakelijk rijden (20dKM per jaar). Maar ik heb er een BMW M5 Competition (2018) naast welke ik rijd voor de fun (tot kort nog de enige auto). Best of both worlds.

Auto's zijn voor mij meer dan een vervoermiddel. Maar 80% van mijn kilometers nu vervangen voor elektrisch ipv 100% met een dikke V8, dus ik zit op het goede pad. :9

• TeslaFever
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 19:49
anboni schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:33:
[...]

Ik vind de foto's en artist impressions van de recent aangekondigde EVs van diverse fabrikanten gewoon oudewets en druk ogen met al die knopjes en metertjes. Zelfs de "Passat" concept van VW kon nog niet helemaal van de knopjes en metersverslaving af.
Moet zeggen dat ik de ford ev wel mooi vind. Tuurlijk pas eind 2020, maar zelfde prijs. Rij nu twee maandjes Tesla M3 met veel plezier, maar mocht ik volgend jaar moeten kiezen dan weet ik het nog net niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Idutchman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:19:
[...]

Ik ben een combi van beide. Ik heb een Tesla Model 3 Performance in bestelling die nog dit jaar geleverd wordt. Deze zal ik dagelijks, zakelijk rijden (20dKM per jaar). Maar ik heb er een BMW M5 Competition (2018) naast welke ik rijd voor de fun (tot kort nog de enige auto). Best of both worlds.

Auto's zijn voor mij meer dan een vervoermiddel. Maar 80% van mijn kilometers nu vervangen voor elektrisch ipv 100% met een dikke V8, dus ik zit op het goede pad. :9
Tot je de power van die Model 3 hebt ervaren.. Dan voelt die M5 ineens als een slak :P

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:25
anboni schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:44:
[...]

Tot je de power van die Model 3 hebt ervaren.. Dan voelt die M5 ineens als een slak :P
Oef, de M5 is nog altijd sneller (3.1sec, knalt door naar 315km/h). Maar helemaal eens hoor, ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren zodra ik de M3P heb over enkele weken.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
arsimo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:18:
Nog ff over de HW2.5 vs HW3:

Alles lijkt er op te wijzen - al is er naar mijn weten geen formele bevestiging - dat SR+ structureel worden uitgerust met HW2.5 en LR AWD en Performance sinds circa afgelopen april met HW3. Wel of geen FSD meteen aangeschaft heeft er niets mee te maken.

Het lijkt er op dat Tesla er vanuit gaat dat de kans dat iemand met een SR+ FSD aanschaft kleiner is dan dat iemand met een duurdere LS AWD of Performance dat doet. Mogelijk hebben ze nog flinke voorraad HW2.5 waar ze vanaf willen of is HW2.5 goedkoper voor hen?

Als bovenstaande idd klopt dan verklaart dat waarom alle SR+ geen pylonnen zien op hun scherm. Iemand die een uitzondering is of kent met een SR+?
Om nog even hierop terug te komen. Heb gisteren mijn SR+ afgehaald (MY2020). Ik had US Chat benaderd i.v.m. firmware update die bleef hangen - gelijk gevraagd naar HW versie. Mijne is afgeleverd met HW2.5. Op basis van statement van de Tesla medewerker was dat logisch aangezien ik geen FSD had aangeschaft.

Verwijderd

Taro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:39:

Nou ja de range vind ik echt zwaar tegenvallen voor mijn Model 3, als de rest het nog slechter doet, denk ik niet dat ik snel nog voor een EV zal gaan.

Wacht misschien bedoel ik niet range, maar sluipverbruik.

Ik heb nu 120 km gereden sinds de laatste keer laden naar 90%. Daar is nu nog 37% van over. Dus ik heb met 53% accu, nog geen 120km gereden.

Wat ik zie dat het verbruik de eerste 15 minuten van de rit erg hoog ligt, zelfs zonder verwarming en dergelijke.

Dus of de verwarming staat toch niet uit, hoe zetten jullie de verwarming echt uit?
Of het sluipverbruik is erg hoog buiten de ritten om.

Hoe dan ook, ik had verwacht 1 keer per week te moeten laden met 40km per dag, maar dat gaat echt niet lukken

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:47:
[...]

Nou ja de range vind ik echt zwaar tegenvallen voor mijn Model 3, als de rest het nog slechter doet, denk ik niet dat ik snel nog voor een EV zal gaan.

Ik heb nu 120 km gereden sinds de laatste keer laden naar 90%. Daar is nu nog 37% van over. Dus ik heb met 53% accu, nog geen 120km gereden.

Wat ik zie dat het verbruik de eerste 15 minuten van de rit erg hoog ligt, zelfs zonder verwarming en dergelijke.

Dus of de verwarming staat toch niet uit, hoe zetten jullie de verwarming echt uit?

Hoe dan ook, ik had verwacht 1 keer per week te moeten laden met 40km per dag, maar dat gaat echt niet lukken
Bij mij is het echt de verwarming die het verschil maakt. Uitzetten: Auto uitklikken, AC uitklikken, temperatuur op LO, fan op 1, alleen op de voorruit gericht. Dan is het verbruik gewoon 150-160wh/km. Uiteraard iets hoger op de snelweg als ik 130 ga rijden, maar op stukken snelweg van 80-100km/u is het prima. Erg acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line

[ Voor 53% gewijzigd door bottom line op 21-11-2019 21:55 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:48
Taro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:17:
Elon kennende zal hij ook nog wel wat andere onderwerpen langs laten komen, dus ik gok niet op de cybertruck alleen. Denk dat ik vanavond 33 tot 50% verkoop (Gemiddeld +41 Dollar per aandeel, zonde om dat weer te zien verdampen).
Hopelijk een mooie FSD Black Friday deal :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:47:
[...]

Met dit koude weer moet eerst de accu opgewarmd worden. Zodra het rond de 10 graden 's nachts is, is het sluitverbruik bijna helemaal weg.

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
RichardC79 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:45:
[...]

Hahaha ja dat kost je meteen 60 ct per kwh, dus die sla ik even over. ;)
Maar wat extra SuC's zouden zeker wel prettig zijn ja.
Fastned is 35 cent met een Maingau pas.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jwludden schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:52:
vraagje over de buitenspiegels van een M3, persoonlijk vindt ik de spiegels extreem donder als de schemer begint en als je in het donker rijdt zoals nu het geval is zie je er echt maar heel weinig in.
heb ik ergens een optie gemist waarin je dit kunt uit/aan zetten, of is dit gewoon tesla standaard?
idem hier, in de polder valt er gewoon niet te rijden, je ziet niets in de zijspiegels, ook parkeren tegen de stoep aan is een ramp met deze zijspiegels, want je ziet je wiel niet en de stoeprand ook niet. Ik hoop echt dat ze daar nog iets software matigs aan kunnen doen, anders een terugroepactie, want dit noem ik niet echt veilig rijden met schemering / donkerte.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:55
Weet iemand hier als je een afspraak hebt staan met een service center en je krijg een SMS voor meer informatie, vervolgens reageer je hierop krijg je daar nog bevestiging van of een reactie op?

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
easy-cloud schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:53:
Weet iemand hier als je een afspraak hebt staan met een service center en je krijg een SMS voor meer informatie, vervolgens reageer je hierop krijg je daar nog bevestiging van of een reactie op?
Nauwelijks. De keren dat ik per SMS moest antwoorden op een vraag heb ik expliciet gevraagd om bevestiging wanneer mijn antwoord in goede orde ontvangen was, en heb 0 keer een bevestiging gehad. Vraag me af in hoeverre het direct gelezen wordt. Het komt wel te staan in je service "dossier" dus is in te zien door de monteurs in het service center.

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:55
Hatsjoe schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:56:
[...]

Nauwelijks. De keren dat ik per SMS moest antwoorden op een vraag heb ik expliciet gevraagd om bevestiging wanneer mijn antwoord in goede orde ontvangen was, en heb 0 keer een bevestiging gehad. Vraag me af in hoeverre het direct gelezen wordt. Het komt wel te staan in je service "dossier" dus is in te zien door de monteurs in het service center.
Ohh fijn haha, thanks dat jij wel feedback geeft :+

Verwijderd

DaCoTa schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:54:
[...]

Met dit koude weer moet eerst de accu opgewarmd worden. Zodra het rond de 10 graden 's nachts is, is het sluitverbruik bijna helemaal weg.
Waarom moet dat dan? Alleen voor prestaties toch, verder kan het geen kwaad toch?

Mijn regeneratie is ook nooit terug als ik naar werk ga of terug naar huis. Er staan altijd puntjes onder P R N D.

Het is ook alleen maar stadskilometers ongeveer, dus echt warm wordt de accu er niet van.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:25:
[...]
Waarom moet dat dan? Alleen voor prestaties toch, verder kan het geen kwaad toch?

Mijn regeneratie is ook nooit terug als ik naar werk ga of terug naar huis. Er staan altijd puntjes onder P R N D.

Het is ook alleen maar stadskilometers ongeveer, dus echt warm wordt de accu er niet van.
Dat is zoals een batterij werkt? Batterijen die koud zijn kunnen minder goed energie leveren en ook minder goed opnemen. Warme batterij is blije batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Wat zeiden jullie? Extra SuC's? :P

Wel een leuke roadtrip :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
bottom line schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:50:
Wat zeiden jullie? Extra SuC's? :P

[Twitter]
Wel een leuke roadtrip :+
ABRP en google maps kunnen niet eens naar binnen China routeren ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01

Naarden is volgens mij steeds zo drukbezet omdat de laadsessies daar niet geregistreerd worden. Gratis laden voor iedere Tesla-rijder dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:42
Count_B schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:13:
Mijn extra set originele 19" velgen zijn binnen en nu ben ik aan het kijken naar een set winterbanden. Kan iemand mij tips geven wat een goede winterband is?
Als je een liefhebber bent van veel bandenlawaai kan ik je de Vredestein WinTrac Pro van harte aanbevelen. Als je vindt dat je model 3 al luidruchtig genoeg is op de snelweg zou ik het niet doen.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bottom line
Hoop dat het niet te lang duurt B)
Go Tesla *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QkmXoiY.jpg

Raar..
Aandeel gaat zakken :P sowieso.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/88hCvGx.png

Qua specs gaat die wel wat neerzetten

Tesla armor glass. Hadden ze beter niet verteld. En zeker niet live moeten proberen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/644952497504518184/647291581581230080/Screen_Shot_2019-11-21_at_10.24.35_PM.png

0-60mph in 2,9 seconden _O- _O-

Prijs $39,900 :o :o

How fuck! One More thing: electric quad. En dan laden ze die op de auto! Best vet!!!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/644952497504518184/647293149781426187/unknown.png
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/644952497504518184/647293428937392168/Screen_Shot_2019-11-21_at_10.31.39_PM.png

Meer informatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zNFmMrAnUkQreHBkxcK1agdf/full.png
https://www.tesla.com/cybertruck

[ Voor 138% gewijzigd door bottom line op 22-11-2019 06:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 05:02:
Go Tesla *O* *O*

[YouTube: Tesla Cybertruck Unveil]

Raar..

Tesla armor glass. Hadden ze beter niet verteld

How fuck! One More thing: electric quad. En dan laden ze die op de auto! Best vet!!!
Ik vind hem zo vet!!!!!!!!! >:) :P :*) 8) :D _/-\o_ :9~ O+

Alle boomers kunnen gewoon niet zo goed met verandering omgaan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik vind hem echt lelijk...
Maja, smaken verschillen

Het is wel echt een tank.

Op de bestelsite staat trouwens dat productie begint eind 2021 voor de goedkope versie en eind 2022 voor de dure.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 05:34:
[...]

Ik vind hem zo vet!!!!!!!!! >:) :P :*) 8) :D _/-\o_ :9~ O+

Alle boomers kunnen gewoon niet zo goed met verandering omgaan :P
Elon had wel gelijk dat hij niet voor iedereen zou zijn :P

Volgens mij overhaast iedereen zich wel met de lelijkheid van de auto.
Het is gewoonweg anders, maar als je eender welke futuristische film pakt, dan is dit het soort van auto dat daar ook echt in voorkomt.

Maar gaat wel goed scoren. Zelfs in Europa als vervanger voor veel kleine zelfstandigen met hun bestelbusjes, omdat een SUV net te kleine koffer heeft.
Je bent inderdaad niet die eenheidsworst meer die trucks al 100 jaar hetzelfde maakt. 5 plaatsen (misschien zelfs tot 6 personen) + laadbak. En dat zonder oversized te zijn. Best straf
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/487327600398565396/647294491551858698/unknown.png

Minstens 6T trekkracht. Is dat veel in vergelijking met andere trucks? :P

[ Voor 33% gewijzigd door bottom line op 22-11-2019 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik vind hem echt ontzettend lelijk haha, wat een bak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die Ford F-150 werd wel helemaal gesloopt bij de tug of war...Over het design valt zeker te twisten, maar de specs zijn ongeëvenaard.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Waar kan ik die ATV bestellen? :P
Die wil ik er nog wel bijkopen. Onmiddellijk zelfs :P

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 22-11-2019 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

easy-cloud schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:31:
[...]
Ik mag dinsdag voor de rubbers, ik hoop niet dat ik hetzelfde ga hebben! Ik ga naar Amsterdam Zuid-Oost
Het probleem is bij mij denk ik het glas maar ik snap dat ze eerst het rubber willen vervangen wat dat was ook niet helemaal lekker.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:07:
Waar kan ik die ATV bestellen? :P
Die wil ik er nog wel bijkopen. Onmiddellijk zelfs :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/288662902775218187/647311465325395988/unknown.png

Ik heb de Cybertruck in ieder geval gereserveerd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 05:02:
Go Tesla *O* *O*

[YouTube: Tesla Cybertruck Unveil]
[Afbeelding]

Raar..
[Afbeelding]

Tesla armor glass. Hadden ze beter niet verteld. En zeker niet live moeten proberen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Meer informatie:
[Afbeelding]
https://www.tesla.com/cybertruck
Wat is dat nou weer?!
Die tekenaar moeten ze echt ontslaan!

Ik vind het jammer van de zijwaartse beweging die tesla hanteert. Ze moeten het alleen van nieuwe markten hebben. De “oude” markten Model S en X lijken dood te bloeden. Het is echt tijd voor een volledig nieuwe S. Daarna de X. Maar in plaats daarvan alleen maar nieuwe modellen in andere segmenten. Een Y, een semi en nu dus een geldtransport wagen... :+

Voordeel voor Ford is wel:
Hiermee ga je de gemiddelde F150 rijder echt niet om krijgen.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:45:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb de Cybertruck in ieder geval gereserveerd :D
Hahaha, je bent niet goed 8)7
Maar je mag jezelf nu wel met recht een fanboy noemen _/-\o_ ;)

Edit nog een paar keer gekeken, hier gaat het echt niet om wennen... Hoe kan een bedrijf van extreem ronde vormen (model x), naar een rijdende geodriehoek gaan?! Ik snap dit echt niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DigiDaan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 00:17:
[...]

Naarden is volgens mij steeds zo drukbezet omdat de laadsessies daar niet geregistreerd worden. Gratis laden voor iedere Tesla-rijder dus.
Niet slim om het hier te plaatsen. Wordt straks nog drukker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiDaan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 00:17:
[...]

Hahaha, serieus?! Dat wist ik niet. Daar wil ik wel even op wachten hoor! Echte Nederlander immers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Die truck zal inderdaad zwaar bekritiseerd worden voor zijn looks. Enorm retro, dat wel. Maar past niet in de line-up met de S, X en 3. Dit ontwerp gaat enorm polariser end werken. Maar opvallen doet het wel.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik vind het wel tof dat ze iets totaal anders qua styling proberen. Ik verwacht ook dat deze bij uiteindelijke productie er wel iets anders uit zal zien (het interieur iig en waarschijnlijk ook de banden/wielen?). Gedurfd, I like it. Maar helaas heb ik nog niet het budget voor een EV.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:13
Vraagje: is het mogelijk de Fastned punten toe te voegen aan de maps in de M3? En als leaserijder (Alphabet in mijn geval) maakt het, los van de snelheid, Over het algemeen toch geen drol uit waar je laad of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 49% gewijzigd door Mesque op 22-11-2019 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

De specs zijn wel heel interessant. Looks schrok ik ook van maar begint eigenlijk al best te wennen hier. Huidige elektrische lease loopt tegen die tijd af en deze staat nu wel op de hele korte shortlist. Volgende elektrische auto moet namelijk 2/3000kg kunnen trekken en dat kunnen er nu nog bijna geen. Prijs is ook echt heel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Mesque schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:29:
Vraagje: is het mogelijk de Fastned punten toe te voegen aan de maps in de M3? En als leaserijder (Alphabet in mijn geval) maakt het, los van de snelheid, Over het algemeen toch geen drol uit waar je laad of zie ik dat verkeerd?
Voor jou persoonlijk? Dat klopt. Voor je werkgever? Scheelt veel geld. Suc is 25ct per kWh, fastmed zonder abbo is 65ct geloof ik. Bij ons wordt vriendelijk verzocht toch geen gebruik te maken van Fastmed ivm de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:13
Djerro123 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:40:
[...]

Voor jou persoonlijk? Dat klopt. Voor je werkgever? Scheelt veel geld. Suc is 25ct per kWh, fastmed zonder abbo is 65ct geloof ik. Bij ons wordt vriendelijk verzocht toch geen gebruik te maken van Fastmed ivm de prijs.
Yes voor mij persoonlijk, wij kregen juist een mail met info over fastned, verzoek de app te downloaden etc. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:52:
[...]

Wat is dat nou weer?!
Die tekenaar moeten ze echt ontslaan!
Dus de tekenaar van de S, X, 3, roadster 2020, semi moeten ze hierom ontslaan?
Zou eerder denken dat alle tekenaars ontslag pakken bij elke andere autofabrikant, want elk model dat hun tekenen, wordt in productie 10x saaier gemaakt.

Praktisch nut zal wel bewezen worden na de eerste tests. Er is een reden waarom Tesla met dit model voort doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
Ik sluit mij duidelijk aan bij @BlakHawk , de rijdende geodriehoek is de beste omschrijving denk ik haha

Aan de andere kant, op een iets serieuzere noot, vind ik het wel jammer dat ze idd tijd en resources aan dit gedrocht spenderen ipv iets toegankelijkers. Vergeet niet dat dit weer een extra druk legt op productie en dat hebben ze echt pas net op orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
@Verwijderd proficiat! Dewelke? De plaid versie? :P
@BlakHawk je leased toch? Wat is het voordeel dan om gratis te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Hunkaroglu schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:04:
[...]

Niet slim om het hier te plaatsen. Wordt straks nog drukker. :)
Leek me wel algemeen bekend, gezien de reeds aanwezige drukte.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:44:
[...]

Kan ook binnen een uurtje al zijn. Komt waarschijnlijk door opwarming van bepaalde elektronica die met de camera te maken heeft door een lange rit. Na een deep sleep koelt dat voldoende af, of reset het zichzelf weer.

Gelukkig maar een nacht toch? Had ook 3 dagen bij een service center kunnen zijn :D
Het is helaas nog niet weg :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Djerro123 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:45:
Ik sluit mij duidelijk aan bij @BlakHawk , de rijdende geodriehoek is de beste omschrijving denk ik haha

Aan de andere kant, op een iets serieuzere noot, vind ik het wel jammer dat ze idd tijd en resources aan dit gedrocht spenderen ipv iets toegankelijkers. Vergeet niet dat dit weer een extra druk legt op productie en dat hebben ze echt pas net op orde..
Dat is exact wat ik er ook bij denk. Allemaal weggegooide resources en geld.
bottom line schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:47:
@Verwijderd proficiat! Dewelke? De plaid versie? :P
@BlakHawk je leased toch? Wat is het voordeel dan om gratis te laden?
Klopt, omdat dit goed is voor het bedrijf en daarmee ook voor de medewerkers.

Uiteindelijk hebben we het over mijn salaris, helemaal onder aan de streep.

Daarom heb ik ook een hekel aan tussenpersonen, abonnementen via de Apple AppStore etc. Werken uiteindelijk prijsopdrijvend.

Te weinig mensen die dit realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:25
Wat een ongelooflijke misser die Cybertruck. Ik ben best wel een fanboy, maar ik zou er niet dood in gevonden willen worden. Ook vanuit milieu en economisch perspectief doodzonde dat ze zich niet juist richten op kleinere auto's, ipv groter, zwaarder en sneller.

In Amerika zal hier wel een publiek voor zijn, maar in Europa kan ik het me haast niet voorstellen.

Een actieradius van 804 km vind ik dan wel een mooie doorbraak. Zouden ze hem zo lelijk maken zodat hij ondanks de specs en de prijs niet te popular wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 22-11-2019 08:17 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
ph4ge schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:15:
Wat een ongelooflijke misser die Cybertruck. Ik ben best wel een fanboy, maar ik zou er niet dood in gevonden willen worden. Ook vanuit milieu en economisch perspectief doodzonde dat ze zich niet juist richten op kleinere auto's, ipv groter, zwaarder en sneller.
Ik weet dat Tesla's niet de meest zuinige EV's zijn. Vermogen is nog steeds vermogen en dus verbruik. Echter heeft Tesla wel iets gerealiseerd wat eerdere EV's én ook veel latere EV's niet lukt: Een elektrische auto is 'hot'. Tesla heeft elektrische auto's cool gemaakt, gewild gemaakt. En dat zorgt voor een enorme verbetering van acceptatie van EV's én het stimuleert andere autofabrikanten om EV's ook zo te maken dat ze meer gewild zijn, wat de algemene acceptatie van EV's enorm heeft vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:25
aicaramba schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:30:
[...]

Ik weet dat Tesla's niet de meest zuinige EV's zijn. Vermogen is nog steeds vermogen en dus verbruik. Echter heeft Tesla wel iets gerealiseerd wat eerdere EV's én ook veel latere EV's niet lukt: Een elektrische auto is 'hot'. Tesla heeft elektrische auto's cool gemaakt, gewild gemaakt. En dat zorgt voor een enorme verbetering van acceptatie van EV's én het stimuleert andere autofabrikanten om EV's ook zo te maken dat ze meer gewild zijn, wat de algemene acceptatie van EV's enorm heeft vergroot.
Helemaal mee eens, maar die fase moeten we toch wel een keer kunnen sluiten? De early adaptors zijn inmiddels wel om, deze techniek moet naar de massa.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
aicaramba schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:30:
[...]

Ik weet dat Tesla's niet de meest zuinige EV's zijn.
:?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Gedurft die Cybertruck - fantastisch dat Tesla dit doet.

Tesla wil die enorme pickup markt in de VS zien binnen te komen. Met een elektrische F150 gaat dat in die overwegend conservatieve markt juist niet lukken - verkopen ze dan op zijn allerbest enkele tienduizenden van, zet geen zoden aan de dijk.

Tesla moet daarentegen iets heel aparts doen om dat te doorbreken. Niet voor iedereen natuurlijk, maar dat lukt sowieso niet. Nu raken ze de lifestyle pickup rijder en de wat progressievere/vooruitstrevendere aannemer - en die zijn er wel - die daarmee iets kan laten zien En dat is precies wat dus Tesla doet. Net als Rivian en Bollinger met hun elektrische pick-up trucks. Al zijn die minder extreem.

Hoe meer ik er naar kijk, hoe fascinerender ik de Cybertruck ga vinden. En ook mooi. Zoals Musk al eerder aankondigde, die auto is niet voor iedereen. Understatement. Maar petje af dat ze het zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Zeg maar gerust bizar onzuinig. Afgelopen dagen 50 km gereden en 20% accu verbruikt.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik snap ook wel dat je niet constant maximaal vermogen gebruikt en dat bij gelijke efficientie bij dezelfde snelheid en aerodynamica het niet uit maakt wat het maximaal vermogen is, maar als je harder op kán trekken doe je het ook, en dat verbruikt wel degelijk meer stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
afelium schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:42:
[...]

Zeg maar gerust bizar onzuinig. Afgelopen dagen 50 km gereden en 20% accu verbruikt.
Je kan onzuinig rijden met een Tesla, klopt. Maar als je met beleid rijdt behoren de Tesla's juist tot de allerzuinigsten onder de EV's - dat is algemeen bekend en erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:39
[...]

Doen andere EVs het nu veel beter? (Oprechte vraag.) Een warmtepomp mis je nu toch wel denk ik. Kleine stukjes, voorverwarmen en überhaupt verwarmen kost inderdaad veel energie nu. Maar dit zal met alle EVs een issue zijn. Tenzij er dus een warmtepomp in zit. Dat is echt wel een gemis.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Wil wel eens weten met welke auto je had gereden en die minder gebruikt zou hebben als de Tesla. De VW E-up misschien.
Tesla's zijn in hun categorieën de meest zuinige auto's. (Leaf en Ioniq hou ik buiten beschouwing dan, denk ik)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Dus zeg 15kW, aan een publieke laadpaal verkregen voor €0,25 = €3 aan verbruikskosten in zo ongeveer de meest ongunstige omstandigheden (koud, zeer korte ritten).

Daarvoor moet je met een ICE dus 1:25 (diesel) of 1:30(benzine) rijden onder dezelfde omstandigheden. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Moet zeggen dat ik die pickup wel briljant vind. Ben niet een specifieke Tesla fan verder, maar ik vind het alleen al mooi hoeveel mensen er uit hun comfort zone getrokken worden door alleen het feit hoe hij eruit ziet.

Vind de auto "designs" sowieso al decennia veel te conservatief, dus vind dit wel lef hebben.

Als ik ooit 40k aan een auto zou uitgeven zou het deze prima kunnen worden, kan niet zeggen dat ik hem echt mooi vind maar lekker belangrijk, ik zie hem zelf alleen als ik er naar toe loop. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vraag me af of zoiets überhaupt toegelaten wordt? Die scherpe hoeken zijn levensgevaarlijk voor andere verkeersdeelnemers? Ik begrijp dat het een prototype is, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weer eens een leuke poll voor op de Vrijdag :

Poll: Ik heb wel eens met een lege accu gestaan
Jep... oeps
Nee, gelukkig niet
Nee, maar wel echt bijna
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402277&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
Flagg schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:58:
Moet zeggen dat ik die pickup wel briljant vind. Ben niet een specifieke Tesla fan verder, maar ik vind het alleen al mooi hoeveel mensen er uit hun comfort zone getrokken worden door alleen het feit hoe hij eruit ziet.

Vind de auto "designs" sowieso al decennia veel te conservatief, dus vind dit wel lef hebben.

Als ik ooit 40k aan een auto zou uitgeven zou het deze prima kunnen worden, kan niet zeggen dat ik hem echt mooi vind maar lekker belangrijk, ik zie hem zelf alleen als ik er naar toe loop. :P
Het gevoel alleen al dat je in iets rijd wat gewoonweg voor 99% van de mensen ongewoon is zou me al overhalen.
Van de 100% bevolking wilt misschien 60% elektrisch rijden. Van die 60% wilt 50% een truck. En van die 50% is een pickup zoals die van Tesla, voor 90% ondenkbaar.
Moest ik een pickup nodig hebben, onmiddelijk 8)

Klagen de mensen dat auto's steeds meer op elkaar lijken, nu doet Tesla iets unieks, is het weer niet goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
DennusB schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:01:
Weer eens een leuke poll voor op de Vrijdag :

Poll: Ik heb wel eens met een lege accu gestaan
Jep... oeps
Nee, gelukkig niet
Nee, maar wel echt bijna
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Bijna, bedoel je met zonder uitzicht naar een laadpaal?
Want ben wel eens met 10km aangekomen bij een plek waar ik sowieso moest laden op een feestdag. En daar had ik keuze uit 4 palen (heb de lidl gekozen). Met 10% gestart en met 10% aangekomen op een afstand van 25km _/-\o_
Je kan altijd wel ergens laden, desnoods via een stopcontact. En Tesla geeft echt voor 100% aan of je ergens geraakt of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hunkaroglu
YouTube: Tesla Cybertruck event in 5 minutes

Elon zal het glas met een software upgrade straks beter maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Wat een spuuglelijk ding die Cybertruck! Ik snap best dat je iets origineels wilt doen maar nu zijn ze echt te ver doorgeslagen. Maar aangezien Tesla aardig op Apple begint te lijken zal er vast wel markt voor zijn ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Count_B op 22-11-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb ook een bizar hoog verbruik, volgens mij was mijn phev zuiniger.

Maar als ik het hier zo lees ligt het aan mijn auto, misschien maar eens een afspraak voor inschieten.

Ik rijd gisteren op 3% naar huis, van 40% naar 37%... Zet ik bewust bewaking uit, US geen sentry mode, vanochtend: 33%.

Hij verbruikt in een nacht stilstaan net zo veel als. Heen en weer rijden naar werk (40km totaal).

Daarnaast zijn de eerste kilometer zooooo onzinnig. Terwijl ik vanochtend de verwarming helemaal op “uit” heb gezet lijkt hij alleen maar meer te verbruiken...

Kijk ik heb een Long Range:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49103658736_ca22cdaab5_b.jpg

Laatste keer laden was tot 90%...
Het verbruik van 27kwh per 138,2km valt ook nog wel mee.

Maar ik heb nog maar 27% accu over van die 90%

En dan denken jullie misschien: "Die gast rijdt vast als een idioot"...
Maar kijk:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49103156928_568b0071dc_b.jpg

Mijn rit naar werk is 18 kilometer, waarvan ik de laatste 10km gemiddeld op 154wh/km zit

Maar wat gebeurt er die eerste 8 kilometer?
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49103671976_e7c149ef3d_b.jpg

Ik rijd hier met dezelfde rijstijl als de laatste 10 kilometer...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
bottom line schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:50:
[...]

Wil wel eens weten met welke auto je had gereden en die minder gebruikt zou hebben als de Tesla. De VW E-up misschien.
Tesla's zijn in hun categorieën de meest zuinige auto's. (Leaf en Ioniq hou ik buiten beschouwing dan, denk ik)
Zie mijn signatuur: ik reed een ioniq, die verbruikte echt veel minder stroom. Ik snap dat het ligt aan die fijne features zoals voorverwarmen en snel optrekken. Maar ik had het toch wat zuiniger verwacht.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:23:
[...]
Ik rijd gisteren op 3% naar huis, van 40% naar 37%... Zet ik bewust bewaking uit, US geen sentry mode, vanochtend: 33%.

Hij verbruikt in een nacht stilstaan net zo veel als. Heen en weer rijden naar werk (40km totaal).
Gebruik jij iets als Teslafi? Zulke data loggers kunnnen je auto wakker houden of maken en dat kost stroom.
Daarnaast zijn de eerste kilometer zooooo onzinnig. Terwijl ik vanochtend de verwarming helemaal op “uit” heb gezet lijkt hij alleen maar meer te verbruiken...
De eerste kilometers na een "koude start" kosten wat meer energie inderdaad, en dan tel ik de verwarming niet eens mee. Ik rij de eerste 4, 5 minuten altijd rustig bij optrekken e.d. Daarna mag die wat meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:30:
[...]

Gebruik jij iets als Teslafi? Zulke data loggers kunnnen je auto wakker houden of maken en dat kost stroom.

[...]

De eerste kilometers na een "koude start" kosten wat meer energie inderdaad, en dan tel ik de verwarming niet eens mee. Ik rij de eerste 4, 5 minuten altijd rustig bij optrekken e.d. Daarna mag die wat meer los.
Nee ik gebruik geen enkele logger oid...
Kijk naar de getallen...

Met 63% (90-27) accu, heb ik 138km gereden en volgens de Tesla 27 kWh verstookt. Op basis hiervan heb ik een bereik van 219km...
Pagina: 1 ... 92 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.