Langsrijden heeft geen zin. Je moet een afspraak maken via de app.jspr360 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:34:
[...]
[...]
Thanks beide! Morgen rijd ik gewoon even langs het service center, hopelijk kunnen ze me dan direct helpen.
Politie zal niets doen, maar het kan wel enorm belangrijk zijn voor je verzekering / bewijs voor de leasemaatschappij dat jij die schade niet hebt veroorzaaktWolly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:31:
[...]
En dan? Politie zal hoogstwaarschijnlijk niets voor je doen.
https://www.nporadio1.nl/...-aangifte-dit-kan-je-doen
Gaat iemand trouwens kijken naar de Cybrtrk event van Tesla vanacht?
[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 20-11-2019 23:39 ]
Ik vermoed dat je voor de pre condition max, ook de "turn on AC" moet activeren.stormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:36:
Iemand anders ook al bezig geweest met de Tesla API?
Ik wil graag dat hij vooraf ontdooit. Maar het lijkt erop dat de API callAlleen werkt als er gewicht op de stoel wordt gedetecteerd?POST /api/1/vehicles/{id}/command/set_preconditioning_max
Of zou het de volgorde kunnen zijn?
WakeUp
Pre conditioning max
Door unlock
Chargeport open
Iemand een idee?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Verwijderd
bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:21:
[...]
Gaat iemand trouwens kijken naar de Cybrtrk event van Tesla vanacht?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2019 05:53 ]
@Inspired @J-P gisteren in bed nog mee liggen spelen, maar toen werkte het niet. Nu net werkt het wel, ik denk toch ergens een typo of moeheid.J-P schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:16:
[...]
Ik vermoed dat je voor de pre condition max, ook de "turn on AC" moet activeren.
Zal morgen avond nog even verder testen, maar jullie hulp heeft zeker geholpen in de beeldvorming.
Heyy.... Ik heb ook gisteren mijn auto opgehaald. Volgens mij was het aardig koud ook op de boot geweest want mijn auto kwam net van de boot en zat werkelijk waar helemaal onder het ijs. Maar goed, mijn auto trilt ook iets en ik dacht zelf ook aan te harde banden of misschien wel stugge banden van het stilstaan. Als dit aanhoudt rij ik vrijdag even langs de bandenboer om te kijken wat er aan de hand is.jspr360 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:14:
Vandaag mijn M3 ontvangen, meer mensen last van een raam (rechter achter) dat niet helemaal sluit? Tijdens het rijden suist het nogal.
+ de auto trilt al bij 50km/u, heeft men tips hiervoor?
Ik had geen trillingen, maar heb bij de bandenboer toch de wielen laten uitlijnen, en daar was toch wat aan te passen. Misschien ook hier een idee?
Ja dat is mijn plan ook. Moet toch ook gelijk naar winterbanden kijken dus kunnen we dat direct ff meepakken. Iemand ervaring met Nokian? Volgens mijn bandenboer kwam er iemand langs in Zutphen en die gaf aan dat Nokian "de" banden zijn voor onder een Tesla :-DBonsaiboom schreef op donderdag 21 november 2019 @ 06:53:
Ik had geen trillingen, maar heb bij de bandenboer toch de wielen laten uitlijnen, en daar was toch wat aan te passen. Misschien ook hier een idee?
Tesla gooit er zelf Pirelli sottozero 3 onder (bij de 18 inch in ieder geval) dus die heb ik ook gedaan. Ik zal zo het uitlijningsrapport opzoeken. Ik heb er zelf geen verstand van, maar anderen hier wellicht wel
Wat? Normaal dat je bij 50km vibraties voelt? Lijkt me niet. Zeker niet voor een premium auto wat het gewoon is/moet zijn.synorluna schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:21:
[...]
Bij sommige auto’s moeten de ramen wat beter afgesteld worden. Ik zou een afspraak maken via de app als ik jou was.
Wat trilt er precies aan de auto? Als je vibraties in je stuur voelt, dan lijkt dit vrij normaal te zijn. Je zou eens kunnen kijken wat je bandenspanning is en of een lagere spanning daar een positieve invloed op heeft.
Ik denk dat je een afspraak moet maken. Ik heb een trillend stuur bij wat hogere snelheden. Kan pas in het nieuwe jaar terecht (Den Haag).jspr360 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:34:
Thanks beide! Morgen rijd ik gewoon even langs het service center, hopelijk kunnen ze me dan direct helpen.
Ben al 2x langsgeweest voor banden spanning, roadforce, banden wissel, uitlijnen etc. Heeft het niet verholpen.
Binnenkort krijg ik winterbanden dus kijken of dat uitmaakt. En als dat en/of de 3e afspraak niet uitmaakt ga ik maar eens langs een "normale" garage.
Heb 19 inch wielen LR AWD.
19 inch voor de M3 zijn hancook tegenwoordigBonsaiboom schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:40:
Tesla gooit er zelf Pirelli sottozero 3 onder (bij de 18 inch in ieder geval) dus die heb ik ook gedaan. Ik zal zo het uitlijningsrapport opzoeken. Ik heb er zelf geen verstand van, maar anderen hier wellicht wel
[ Voor 48% gewijzigd door thewizard2006 op 21-11-2019 07:59 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Hmmm, bij het aanmelden van een service afspraak krijg ik de volgende vraag:
Beetje vreemd, maar goed. Ik heb ze inderdaad wel vaker horen klagen over het huidige systeem dus hopelijk brengt dit verbetering.[...] Zou je mij je facturatiegegevens kunnen doorgeven? Uw Tesla is onder garantie het is gewoon voor ons administratief wij zijn niet zo lang geleden van systeem verandert. [...]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Sta, 30 minuten, in de rij voor het service center. Tesla rijden is geduld hebben.
Vliegt hier een S bestuurder bijna een medewerker aan, werd nog door een andere berijder tegengehouden.
Volgens mij ben ik niet de enige met problemen
Vliegt hier een S bestuurder bijna een medewerker aan, werd nog door een andere berijder tegengehouden.
Keep calm haha..OMG, is het nu zo druk ja? Gisteren stond ik met 10 minuten weer buiten.PWM schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:21:
Sta, 30 minuten, in de rij voor het service center. Tesla rijden is geduld hebben.

We naderen het uur nu.
Edit:
Lol, de gast naast me kwam om 08.15 aan en staat ook nog.
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 21-11-2019 09:28 ]
Ik ook de laatste keer had meer tijd nodig om de loander te checken dan de auto af te leveren.
Maar goed het is weer druk.... Moet nog plannen dus beter nieuwe jaar maar doen dan.
Maar goed het is weer druk.... Moet nog plannen dus beter nieuwe jaar maar doen dan.
Verwijderd
Maar wat duurt er zo lang dan?PWM schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:21:
Het is niet gewoon auto achterlaten en door?
Ik heb volgende week een mobiele serviceafspraak bij SeC Forepark.
Medewerker Forepark snapte er niets van, maar goed, we gaan kijken wat er gebeurt.
Ze hebben internet en koffie, ik zet de auto neer en wacht rustig af....
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2019 09:56 ]
Degene die naast me stond is bijna weggestuurd
Die stapte uit en zei dat hij het belachelijk vond dat hij om 08.15 een afspraak had en om 09.30 geholpen werd. Die kreeg te horen dat hij of zijn mond kon houden of een nieuwe afspraak in kon plannen. Volgens mij is er her en der wat stress.
Wat wel goed was, was dat mijn probleem niet alleen bekend was, maar dat men ook zelf de diagnostics al had gedraaid en de oplossing hadden klaar liggen.

Wat wel goed was, was dat mijn probleem niet alleen bekend was, maar dat men ook zelf de diagnostics al had gedraaid en de oplossing hadden klaar liggen.
Nee, op 1 of andere manier willen ze altijd alles persoonlijk langslopen.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:54:
[...]
Maar wat duurt er zo lang dan?
Het is niet gewoon auto achterlaten en door?
Verwijderd
Als je klanten wil behouden zou ik toch een andere houding hanteren. Die man heeft toch gewoon een punt...PWM schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:58:
Degene die naast me stond is bijna weggestuurdDie stapte uit en zei dat hij het belachelijk vond dat hij om 08.15 een afspraak had en om 09.30 geholpen werd. Die kreeg te horen dat hij of zijn mond kon houden of een nieuwe afspraak in kon plannen. Volgens mij is er her en der wat stress.
[...]
Nee, op 1 of andere manier willen ze altijd alles persoonlijk langslopen.
Moet waarschijnlijk ook door naar werk...
https://www.parool.nl/ams...tensief-gebruik~bd3c0a2e/
Je kan veel vinden van de Tesla, maar qua bagageruimte doen ze echter niet onder voor de E-klasse sedans die een beetje de standaard zijn.
EDIT:
Hier het orgineel. Het is een podcast. Deze heb ik nu lekker hard opstaan in de wachtruimte
https://www.nrc.nl/nieuws...sus-de-amsterdam-a3980937
EnWie gemiddeld bepakt op de taxistandplaats arriveert, komt er snel achter dat zelfs betrekkelijk bescheiden vakantiekoffers al niet in de Tesla Model S passen.
Nee, dat zal helpenEen aantal zelfstandige rijders heeft inmiddels ook voor andere leveranciers gekozen, met de Nissan Leaf en Hyundai Ioniq.
EDIT:
Hier het orgineel. Het is een podcast. Deze heb ik nu lekker hard opstaan in de wachtruimte
https://www.nrc.nl/nieuws...sus-de-amsterdam-a3980937
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 21-11-2019 10:10 ]
Ik was gister (auto gister opgehaald) ook vrij verbaasd toen ik zag hoeveel ruimte er in de achterbak is, zeker met de stoelen plat. Racefaciets(en) passen er makkelijk in, had dus eigenlijk geen trekhaak nodig gehad.
Het valt me wel op hoe snel de accu leeg lijkt te gaan. Ritje Amsterdam-Rotterdam vanochtend van 100 naar 65%. Is dit normaal of heb ik gewoon veel te veel (onzuinige) dingen aanstaan (ik heb nog niets veranderd na het ophalen)?
Het valt me wel op hoe snel de accu leeg lijkt te gaan. Ritje Amsterdam-Rotterdam vanochtend van 100 naar 65%. Is dit normaal of heb ik gewoon veel te veel (onzuinige) dingen aanstaan (ik heb nog niets veranderd na het ophalen)?
Verwijderd
Nee ik hoop dat het met de winter te maken heeft, want ik heb het ook. Haal met een long range ongeveer 300km op 90% lading.Mesque schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:20:
Ik was gister (auto gister opgehaald) ook vrij verbaasd toen ik zag hoeveel ruimte er in de achterbak is, zeker met de stoelen plat. Racefaciets(en) passen er makkelijk in, had dus eigenlijk geen trekhaak nodig gehad.![]()
Ik heb ook gigantische verschillen in verbruik voor dezelfde rit.
De ene keer haal ik 218 wh/km en dezelfde rit doet de dag erna 190 wh/km.
Beide met sentry mode aan in de nacht. Volgens mij zet ik geen verwarming aan, beide wel voorverwarmd 15 minuten voor vertrek.
Verwarming op 17 graden en stoelverwarming uit. Op stand 1 met airco aan.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2019 10:30 ]
Mooi verschil in snelheid voor de SR+ eigenaren sinds V10
YouTube: Tesla Model 3 SR+ | faster than Ferrari Testarossa, Test 0-100 km/h ...
YouTube: Tesla Model 3 SR+ | faster than Ferrari Testarossa, Test 0-100 km/h ...
Same here ook een LR, vanochtend van Almere naar Zwolle gereden (+-75km/h) van 80% naar 57% gegaan en een vebruik van 310 Wh/h. Dit komt neer op +- 300km bij een volle lading, nu rij ik niet al te zuinig (zware rechtervoet)Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:27:
[...]
Nee ik hoop dat het met de winter te maken heeft, want ik heb het ook. Haal met een long range ongeveer 300km op 90% lading.
Beide met sentry mode aan in de nacht. Volgens mij zet ik geen verwarming aan, beide wel voorverwarmd 15 minuten voor vertrek.
Pfoe! Bikkelen man zo koud in de auto!Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:27:
[...]
Nee ik hoop dat het met de winter te maken heeft, want ik heb het ook. Haal met een long range ongeveer 300km op 90% lading.
Ik heb vanochtend voorverwarmd op de accu (geen eigen paal) en heb sentry mode aangehad vannacht. A/C aan 19 graden en stoelverwarming op 1. 50KM gereden naar het werk met een gemiddeld verbruik van 179 wh/k. 45KM snelweg (gewoon meegereden met het verkeer op de middelste baan 110 / 120 km/h).
Heb de auto gisteren opgehaald, heb helaas meteen een foutmelding te pakken vanochtend "storing klepsensor laadcontact". Auto al harde reset gegeven maar zonder resultaat. Moet toch naar de SeC voor afleverschade kunnen ze deze gelijk meenemen

Het is ook niet de bedoeling dat je continue 233km/h rijd. ;-)Mesque schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:20:
Ik was gister (auto gister opgehaald) ook vrij verbaasd toen ik zag hoeveel ruimte er in de achterbak is, zeker met de stoelen plat. Racefaciets(en) passen er makkelijk in, had dus eigenlijk geen trekhaak nodig gehad.![]()
Vandaag 92km gereden waarvan 65 over de snelweg en de rest binnendoor en 25% verbruikt. Gewoon tussen de 110 en 130 gereden. Tesla M3 LR AWD
Komt bijna exact overeen met wat de EV-Database zegt over de Model 3 LR AWD.ZGaro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:50:
Vandaag 92km gereden waarvan 65 over de snelweg en de rest binnendoor en 25% verbruikt. Gewoon tussen de 110 en 130 gereden. Tesla M3 LR AWD
https://ev-database.nl/au...l-3-Long-Range-Dual-Motor
Snelweg - Winter 340 km
Gecombineerd - Winter 395 km
Lijkt me prima dan?
De SR+, toch wel minder dan ik dacht.CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:59:
[...]
Komt bijna exact overeen met wat de EV-Database zegt over de Model 3 LR AWD.
Snelweg - Winter 340 km
Lijkt me prima dan?
Stad - Winter * 300 km
Snelweg - Winter * 225 km
Gecombineerd - Winter * 260 km
Staat op 280, niet 260Mesque schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:02:
[...]
De SR+, toch wel minder dan ik dacht.
Stad - Winter * 300 km
Snelweg - Winter * 225 km
Gecombineerd - Winter * 260 km
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Haal je net iets meer dan ik op 90%.ZGaro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:50:
331 km op een lading.
Ik reken bewust niet met 100% ladingen, omdat je dit doorgaans niet doet.
Het is prima, maar ik ben achteraf wel écht blij met de LR keuze.CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:59:
[...]
Komt bijna exact overeen met wat de EV-Database zegt over de Model 3 LR AWD.
Snelweg - Winter 340 km
Lijkt me prima dan?
Laten we wel wezen, bij Jaguar zijn er auto's teruggebracht door dit soort verschillen. Er wordt geadverteerd met 560km en ik haal nu 300km...
Het is nog steeds genoeg en in de zomer zal het wel beter worden. Denk als ik langere ritten ga rijden dat het ook beter wordt.
Ja de winter heeft idd nogal forse impact op je range, maar goed, dat is te verwachten. Daarnaast is wel vrij duidelijk dat WLTP toch nooit in de buurt komt van real-life? En de LR lijkt meer "degradatie" te hebben dan de SR+, want de SR+ haalt gecombineerd in de winter 280km, dat scheelt maar 20km met de LR dus blijkbaar?
[ Voor 30% gewijzigd door DennusB op 21-11-2019 11:12 ]
als je de Tesla hebt gekocht en uitgaat van de WLTP dan ben je ook niet helemaal eerlijk naar jezelf. Overal is te lezen dat de range minder is in de winter dan in de zomer en dat je die range bijna nooit gaat rijden. Onlangs heeft Bjorn Nyland nog een test gedaan op youtube door 90 te rijden over de snelweg en kwam met 16 graden en af en toe wind tegen nog op 540km uit. Niet slecht dus.DennusB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:11:
Ja de winter heeft idd nogal forse impact op je range, maar goed, dat is te verwachten. Daarnaast is wel vrij duidelijk dat WLTP toch nooit in de buurt komt van real-life? En de LR lijkt meer "degradatie" te hebben dan de SR+, want de SR+ haalt gecombineerd in de winter 280km, dat scheelt maar 20km met de LR dus blijkbaar?
Hoe kom je bij een verschil van 20km? Verschil is wel iets groter dan dat onder gelijke omstandigheden denk ik.DennusB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:11:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Omdat hier boven net iemand roept dat ie met z'n LR maar 300km haalt in dit koude weer..Inspired schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:15:
[...]
Hoe kom je bij een verschil van 20km? Verschil is wel iets groter dan dat onder gelijke omstandigheden denk ik.
Op mijn derde dag een rit van 289km en ik kwam terug met nog 30km range over. Flink koud, niet super efficient gereden, met koude accu's vertrokken en niet tot 100% opgeladen. Met dit weer praktisch dus iets meer dan 300km zonder dat je je echt aanpast of plant van tevoren. Overigens wordt je dan wel knap zenuwachtig als je op het einde van je rit ineens file krijgt die je niet meer verwacht (zeker als je hem pas twee dagen hebt).
[ Voor 6% gewijzigd door BytePhantomX op 21-11-2019 11:18 ]
Dus? En iemand anders roept 280 met een SR+ en dan kunnen we daar deze conclusie aan verbinden?DennusB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:15:
[...]
Omdat hier boven net iemand roept dat ie met z'n LR maar 300km haalt in dit koude weer..
Ja alleen ik rij niet 120km/h op de snelweg, en hou van lekker vlot optrekken.DennusB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:15:
[...]
Omdat hier boven net iemand roept dat ie met z'n LR maar 300km haalt in dit koude weer..
Ik zag online twee verschillende charging ports voor de Model 3, iemand een idee wat het verschil is? Is de linker misschien voor SR+?

US/RoW?
Er is trouwens nog een derde optie voor China; https://electrek.co/2017/...t-design-model-s-model-x/
Er is trouwens nog een derde optie voor China; https://electrek.co/2017/...t-design-model-s-model-x/
[ Voor 90% gewijzigd door Inspired op 21-11-2019 11:39 ]
US vs EuropaLandon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:20:
Ik zag online twee verschillende charging ports voor de Model 3, iemand een idee wat het verschil is? Is de linker misschien voor SR+?
[Afbeelding]
Volgens LeasePlan heeft mijn SR+ 287pk, ik meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat het rond de 200 lag... klopt dit wel?
Merk : Tesla
Model : Model 3
Type : Standard Range Plus
Brandstof : Volledig elektrisch
Vermogen : 211 kW (287 pk)
Zit rond de 250. Exacte nummers geeft Telsa niet. Zie oa; https://ev-database.nl/au...del-3-Standard-Range-PlusDeFeCt schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
Volgens LeasePlan heeft mijn SR+ 287pk, ik meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat het rond de 200 lag... klopt dit wel?
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid, op 90% accu...DennusB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:15:
[...]
Omdat wordt geadviseerd niet hoger te gaan met laden.
En op 19" en niet op de 18" aerocaps...
Volgens Athlon heeft mijn LR AWD 350kW. Klopt ook niet toch?DeFeCt schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
Ik denk dat je je daar in vergist. De SR+ is vele malen efficiënter door het verschil in gewicht. Ding hoeft maar 1 elektro motor aan te sturen en mee te zuilen. In de winter merk je dat heel erg.Inspired schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:15:
[...]
Hoe kom je bij een verschil van 20km? Verschil is wel iets groter dan dat onder gelijke omstandigheden denk ik.
Onzin imho. Waarom zou dat verschil groter zijn in de winter? Bij gelijke omstandigheden zit er echt niet maar 20km tussen de LR en SR+. Verwarmen van de auto hakt er flink in gedurende de winter. Dat blijft bij beide gelijk.Khayma schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:25:
[...]
Ik denk dat je je daar in vergist. De SR+ is vele malen efficiënter door het verschil in gewicht. Ding hoeft maar 1 elektro motor aan te sturen en mee te zuilen. In de winter merk je dat heel erg.
Nee. LR AWD zit rond de 270kW. P rond de 360kW.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:24:
[...]
Volgens Athlon heeft mijn LR AWD 350kW. Klopt ook niet toch?
Al zal het één en ander nu wat hoger liggen door de increases.
[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 21-11-2019 11:30 ]
@Landon In de US gebruikt Tesla een eigen stekker en is er een converter naar Type 1 die nodig is aangezien daar vaak de kabel+stekker vast aan (openbare) laders zit. Deze Tesla poort werkt ook met de superchargers en Tesla wall chargers die dus de eigen stekker hebben. Deze poort heeft maar 3 pinnen waarvan er twee voor AC (enkel 1-fase) of DC laden gebruikt worden en een voor communicatie tussen auto en lader.
In de EU hebben we 3-fase stroom dus heeft Tesla voor de S/X de Type2 aansluiting gebruikt welke ook op de superchargers in de EU zit. In de specs van de Type2 aansluiting is provisie voor DC laden. De EU heeft er later voor gekozen om te standaardiseren rond de Type2+ extra DC pinnen (CCS poort) dus Tesla heeft ervoor gekozen om die in de Model 3 toe te passen en met een hardware aanpassing op de S/X en een converter is CCS daar ook mee te gebruiken. Om de Model 3 bij superchargers te kunnen laden is aan de superchargers een extra kabel met CCS stekker toegevoegd.
Een US Tesla in de EU opladen gaat dus alleen (langzaam) met de Type1 converter en een Type1<->Type2 kabel.
In de EU hebben we 3-fase stroom dus heeft Tesla voor de S/X de Type2 aansluiting gebruikt welke ook op de superchargers in de EU zit. In de specs van de Type2 aansluiting is provisie voor DC laden. De EU heeft er later voor gekozen om te standaardiseren rond de Type2+ extra DC pinnen (CCS poort) dus Tesla heeft ervoor gekozen om die in de Model 3 toe te passen en met een hardware aanpassing op de S/X en een converter is CCS daar ook mee te gebruiken. Om de Model 3 bij superchargers te kunnen laden is aan de superchargers een extra kabel met CCS stekker toegevoegd.
Een US Tesla in de EU opladen gaat dus alleen (langzaam) met de Type1 converter en een Type1<->Type2 kabel.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Gister met een volle lading 280km kunnen tijden (M3 LR). Uiteindelijk was er nog 17 km over. 70% snelweg en 30% lokale wegen. Vage is dat ik met 50km vertrok en na 2 km ineens nog maar 20km op het display stond. Toen voor de zekerheid maar even omgekeerd en aan de laadpaal gehangen.
Ja, lading uitdrukken in kilometers is zéker niet de manier om actueel bereik te goed in te kunnen schatten.Count_B schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:49:
Gister met een volle lading 280km kunnen tijden (M3 LR). Uiteindelijk was er nog 17 km over. 70% snelweg en 30% lokale wegen. Vage is dat ik met 50km vertrok en na 2 km ineens nog maar 20km op het display stond. Toen voor de zekerheid maar even omgekeerd en aan de laadpaal gehangen.
Iemand ervaring met inruil eigen auto en ontvangen vrijwaringsbewijs via e-mail?? Nu 1 dag later en nog geen vrijwaringsbewijs. Iemand ervaring mee? Wil graag mijn verzekering opzeggen. Net ff gebeld en ze zeiden dat het een paar dagen kan duren. Even wachten maar weer :-)
De Long Range geeft inderdaad wel wat meer comfort/geruststelling, was daar graag voor gegaan maar vond het verschil van EUR 1,500/j net wat te gortig. Ik heb hiervoor altijd een afzien auto vergoeding gehad (650 bruto/m) dus de financiële sprong is met de SR+ helaas ook al vrij fors.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:06:
[...]
Haal je net iets meer dan ik op 90%.
331 km op een lading.
Ik reken bewust niet met 100% ladingen, omdat je dit doorgaans niet doet.
[...]
Het is prima, maar ik ben achteraf wel écht blij met de LR keuze.
Laten we wel wezen, bij Jaguar zijn er auto's teruggebracht door dit soort verschillen. Er wordt geadverteerd met 560km en ik haal nu 300km...
Het is nog steeds genoeg en in de zomer zal het wel beter worden. Denk als ik langere ritten ga rijden dat het ook beter wordt.
Ben trouwens wel positief verrast over het geluidssysteem in de SR+
[ Voor 3% gewijzigd door Mesque op 21-11-2019 12:31 ]
Ik ga binnenkort naar de USA, is het mogelijk om daar de Tesla Key Fob te bestellen en die te koppelen met mijn Europese wagen? Volgens mij is het alleen NFC?
Wat is je bandenspanning?Count_B schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:49:
Hoe hoog stond de heater en de stoelverwarming?
Ha, exact hetzelfde hier. Van 1500 euro per jaar kan je leuk op vakantie. Die paar keer dat ik extra moet laden is mij niet dat bedrag waard. Als mijn leasebudget toereikend was om zonder eigen bijdrage een LR te leasen had ik het denk ik wel overwogen.Mesque schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:30:
[...]
De Long Range geeft inderdaad wel wat meer comfort/geruststelling, was daar graag voor gegaan maar vond het verschil van EUR 1,500/j net wat te gortig. Ik heb hiervoor altijd een afzien auto vergoeding gehad (650 bruto/m) dus de financiële sprong is met de SR+ helaas ook al vrij fors.
Ben trouwens wel positief verrast over het geluidssysteem in de SR+
Ja, die is wel te koppelen. Je weet dat hij hier voor EUR 25,- meer te krijgen is?Landon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:08:
Ik ga binnenkort naar de USA, is het mogelijk om daar de Tesla Key Fob te bestellen en die te koppelen met mijn Europese wagen? Volgens mij is het alleen NFC?
Verwijderd
Ik overweeg om de ramen te laten tinten. Twijfel alleen om dit vanaf de A-stijl of de B-stijl te doen? Iemand ervaring of tips?
Verwijderd
A stijl mag niet zomaar, strenger regels.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:25:
Ik overweeg om de ramen te laten tinten. Twijfel alleen om dit vanaf de A-stijl of de B-stijl te doen? Iemand ervaring of tips?
Ik zou B stijl doen. Iedere vermindering van de A stijl is een aanslag op de veiligheid. Fietsers en voetgangers kunnen lastiger oogcontact zoeken.
Net even gekeken, en ik kreeg mijn vrijwaringsbewijs na 2 dagen. Dus nog even geduld hebbenZGaro schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:19:
Iemand ervaring met inruil eigen auto en ontvangen vrijwaringsbewijs via e-mail?? Nu 1 dag later en nog geen vrijwaringsbewijs. Iemand ervaring mee? Wil graag mijn verzekering opzeggen. Net ff gebeld en ze zeiden dat het een paar dagen kan duren. Even wachten maar weer :-)
In mijn laatste twee auto's (resp BMW en Audi) had ik een duo SIM-kaart (met onbeperkt data limiet) voor o.a. het laten werken van de app met de auto en overige connectiviteit van het navigatiesysteem. Als ik het goed begrijp heb ik die sim kaart niet meer nodig als ik mijn nieuwe M3 SR+ krijg,(want die heeft LTE verbinding toch?) of is er een mogelijkheid die kaart alsnog te gebruiken naast de connectie die al in de auto zit?
Ja, hij heeft LTE, en op je laatste vraag, ik denk dat het wel kan mits je dan via WIFI verbind met die simkaart van jezelf?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ze hebben het ook over een koffer die niet zou passen.
Ik heb m'n model 3 nog niet, maar is er een verschil in laadruimte bij model S en 3 ? Ik dacht dat de S in ieder geval meer ruimte had/heeft.
Gelukkig ga ik niet zoveel kilometers maken als de taxi chauffeurs.Tesla’s die taxichauffeurs die vanaf Schiphol rijden verplicht moesten aanschaffen, blijken nauwelijks geschikt voor het intensieve gebruik als taxi.
Ik heb m'n model 3 nog niet, maar is er een verschil in laadruimte bij model S en 3 ? Ik dacht dat de S in ieder geval meer ruimte had/heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door mcetweaker op 21-11-2019 14:45 ]
Was vandaag ook een podcast over van NRC Vandaag:mcetweaker schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:44:
[...]
Gelukkig ga ik niet zoveel kilometers maken als de taxi chauffeurs.
Boze taxichauffeurs, rammelende Tesla's en een rechtszaak
[ Voor 5% gewijzigd door Rixard op 21-11-2019 14:49 . Reden: url toegevoegd ]
De Model S is qua ruimte onvergelijkbaar met de Model 3. Ik heb zelf een Model S en het is een zeer ruime auto. Koffers zijn geen enkel probleem en er zit meer ruimte in dan de gemiddelde Mercedes E klasse die zo ongeveer de benchmark is in de taxiwereld.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Volgens mij heeft de S een kofferbak van 700 liter en de Model 3 450 liter. Echter kan je bij de Model S denk ik wel 3 fullsize koffers kwijt omdat het glas ook meegaat met de kofferbak, maar wordt 2 in de Model 3 al lastig.mcetweaker schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:44:
[...]
Gelukkig ga ik niet zoveel kilometers maken als de taxi chauffeurs.
De vijfzitter Model X zal geen probleem met koffers moeten hebben, al zijn de meeste op Schiphol volgens mij de 6 zitter aangezien die achterstoelen meer aansluiten op de doelgroep die met de taxi naar Schiphol gaat.
Overigens rijdt Tesloop ook al ruime tijd met Tesla tussen SF en LA en zijn ze heel open over hun onderhoud en overige slijtage.
Nee je heb geen sim nodig omdat de sim van tesla is zit gewoon bij je auto in. Je kan hem ook niet vervangen (zit ergens diep in je dash verstopt). Als er ooit kosten komen zijn ze voor nu 100 euro per jaar (laatste update van tesla)eikrur schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:33:
In mijn laatste twee auto's (resp BMW en Audi) had ik een duo SIM-kaart (met onbeperkt data limiet) voor o.a. het laten werken van de app met de auto en overige connectiviteit van het navigatiesysteem. Als ik het goed begrijp heb ik die sim kaart niet meer nodig als ik mijn nieuwe M3 SR+ krijg,(want die heeft LTE verbinding toch?) of is er een mogelijkheid die kaart alsnog te gebruiken naast de connectie die al in de auto zit?
dan snap ik de quote nietBugBoy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:50:
De Model S is qua ruimte onvergelijkbaar met de Model 3. Ik heb zelf een Model S en het is een zeer ruime auto. Koffers zijn geen enkel probleem en er zit meer ruimte in dan de gemiddelde Mercedes E klasse die zo ongeveer de benchmark is in de taxiwereld.
Reizigers kennen de achilleshiel van de elektrische Schipholtaxi’s al veel langer. Wie gemiddeld bepakt op de taxistandplaats arriveert, komt er snel achter dat zelfs betrekkelijk bescheiden vakantiekoffers al niet in de Tesla Model S passen.
Verwijderd
Ik hem mijn model drie nog niet maar lees nu een maand of twee mee op dit forum. Helaas is mijn afleverafspraak al 5 keer verplaatst met allerlei verschillende redenen.Echter kan ik sinds vandaag wel in de app (kan instellingen e.d. wijzigen alleen maakt hij geen verbinding met de auto) en als ik inlog op Tesla.com is die pagina ook veranderd (niet meer in een leveringsmodus maar alsof ik al eigenaar van de auto ben). Betekent dit dat mijn auto al gekoppeld is? Terwijl ik overal lees dat dit pas gebeurt op het moment van afhalen (wat bij mij dus nu hopelijk de 28ste is). Omdat hier de meeste mensen al een auto hebben stel ik deze vraag even op dit topic.
Volgens mij wordt hij normaal gesproken pas gekoppeld aan de auto als je net voor je afleverafspraak bent, bij mij zo'n 10 minuten vantevoren. Ik heb de tussentijd waar jij het nu over hebt niet gehad; of ik zag niks (enkel de tutorials en een plaatje van de auto) of ik kon alles in de app).Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:54:
Ik hem mijn model drie nog niet maar lees nu een maand of twee mee op dit forum. Helaas is mijn afleverafspraak al 5 keer verplaatst met allerlei verschillende redenen.Echter kan ik sinds vandaag wel in de app (kan instellingen e.d. wijzigen alleen maakt hij geen verbinding met de auto) en als ik inlog op Tesla.com is die pagina ook veranderd (niet meer in een leveringsmodus maar alsof ik al eigenaar van de auto ben). Betekent dit dat mijn auto al gekoppeld is? Terwijl ik overal lees dat dit pas gebeurt op het moment van afhalen (wat bij mij dus nu hopelijk de 28ste is). Omdat hier de meeste mensen al een auto hebben stel ik deze vraag even op dit topic.
* MeZZiN ook niet heb een S geleend gehad en rij zelf een X ja de x is een stuk groter maar de S mag er ook echt zijn zat ruimte om van alles mee te nemen. Prima auto voor de bouwmarkt (platen etc).
De 3 is gewoon en stukje kleiner maar ook omdat het achterraam niet mee gaat. Maar voor EV begrippen zijn het allemaal erg ruime auto's
Hoi TM3 ik voel met je mee (ik had je gisteren moeten zien in AmsterdamVerwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:54:

Ik had gisteren dat scherm wat jij nu hebt (je kunt wat instellingen aanpassen) maar als het goed is staat er ook dat "mobiele toegang is uitgeschakeld" en dat je dit in de auto moet inschakelen. Minuten voordat mijn auto daadwerkelijk (dus na 5 uur vertraging) geleverd zou worden veranderde de app vanzelf naar het bekende scherm (met de auto, batterijpercentage en andere opties).
PM me anders even - dan vervuilen we dit topic niet.
https://teslamotorsclub.c...y-fob-in-nl.157326/page-2Landon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:08:
Ja het moet werken het is alleen niet NFC maar bluetooth....
Ik heb gisteren mijn M3 SR+ in ontvangst mogen nemen. Het viel me op dat deze een ander systeem lijkt te gebruiken voor de klepjes in de middenconsole. In de M3 waarin ik heb proefgereden werkte dit met magneetjes (en was hij lastig dicht te drukken / sprong hij soms vanzelf weer open). In de auto die ik geleverd heb gekregen lijkt dit te werken met een soort tuimelschakelaartjes.
Meer mensen die dit herkennen? Zo niet, dan laat mijn geheugen me gewoon in de steek
Meer mensen die dit herkennen? Zo niet, dan laat mijn geheugen me gewoon in de steek
Na er een beetje opgelet te hebben zie ik geen auto achter mijn auto in de dash.rover12345 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:01:
Kunnen jullie bevestigen dat dit raar is? Ben enige tijd geleden heel zacht van achteren aangereden, ben bang dat er sensor kapot is?
Nu ik er zo naar kijk lijkt de auto rechtsvoor mij ook foetsie?
[Afbeelding]
Was dacht ik wel zo maar alleen die auto was soms een fake of niet daar. Of onze caravan heel ander issue kan ik zeggen.
Verwijderd
Ik weet zeker dat het zo was en het lijkt sinds V10 verdwenen bij mij...MeZZiN schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:12:
[...]
Na er een beetje opgelet te hebben zie ik geen auto achter mijn auto in de dash.
Was dacht ik wel zo maar alleen die auto was soms een fake of niet daar. Of onze caravan heel ander issue kan ik zeggen.
Ik heb in onze LR ook het idee dat het anders functioneert dan in de Model 3 van @Tassadar32 waarin ik een rondje mocht meerijden.MrBasta schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:08:
Ik heb gisteren mijn M3 SR+ in ontvangst mogen nemen. Het viel me op dat deze een ander systeem lijkt te gebruiken voor de klepjes in de middenconsole. In de M3 waarin ik heb proefgereden werkte dit met magneetjes (en was hij lastig dicht te drukken / sprong hij soms vanzelf weer open). In de auto die ik geleverd heb gekregen lijkt dit te werken met een soort tuimelschakelaartjes.
Grappig detail, als je ermee zit te kloojoen open-dicht-open-dicht, dan komt er op een gegeven moment een melding op het scherm of je hem potverdikkeme zacht dicht wil doen.
Ik zit nu op op V10 maar ooit zag ik wel autos maar nu is het weg.
Vond het niet heel nuttig maar goed het is wat het is.
wel de update 2019.36.2.2 binnen ging nu wel goed. (vorige moest door tesla doorgedrukt worden)
Nuttige toevoeging dat je nu instellen dat de auto elke dag netjes voorverwarmd erg handig. Verder ben ik nog benieuwd wat er verder veranderd is maar goed kan niets vinden online.
Vond het niet heel nuttig maar goed het is wat het is.
wel de update 2019.36.2.2 binnen ging nu wel goed. (vorige moest door tesla doorgedrukt worden)
Nuttige toevoeging dat je nu instellen dat de auto elke dag netjes voorverwarmd erg handig. Verder ben ik nog benieuwd wat er verder veranderd is maar goed kan niets vinden online.
Stel je dat in de auto in? In de app kan ik het namelijk niet vinden...en is dat voorverwarmen van de accu of ook van de auto zelf (defrost).MeZZiN schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:35:
Ik mis in het NRC en Parool artikel eigenlijk een helikopter view.... van de 165 (of 100 in ieder geval van Schiphol Taxi) zou je meer statistieken willen zien, want nu klagen 4 van de 165 taxi chauffeurs Tesla aan, dat is 3% grofweg. Het lijken weer de TESLA chocoladeletters omdat het Tesla is en daar lezers mee getrokken worden.
Je kan het instellen via het scherm. Laadscherm en daar in het midden zit de knop.DeFeCt schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:00:
[...]
Stel je dat in de auto in? In de app kan ik het namelijk niet vinden...en is dat voorverwarmen van de accu of ook van de auto zelf (defrost).
Mijn extra set originele 19" velgen zijn binnen en nu ben ik aan het kijken naar een set winterbanden. Kan iemand mij tips geven wat een goede winterband is?
Bunnik SuC weer bomvol ook al om 16u. De Allego 320kw paal maar gepakt. Nu ik nog geen paal thuis heb mag ik nog even duur laden als overbrugging🥳
Strak 100kW uit die Allego paal. Dat is een beter getal dan de SuC waardes naast mij als het zo vol is. Dat bleef vorige keer hangen op 50kW.
Ben benieuwd of die Allego ook netjes 170kW gaat geven na de volgende update voor de model 3.
Strak 100kW uit die Allego paal. Dat is een beter getal dan de SuC waardes naast mij als het zo vol is. Dat bleef vorige keer hangen op 50kW.
Ben benieuwd of die Allego ook netjes 170kW gaat geven na de volgende update voor de model 3.
[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 21-11-2019 16:35 ]
https://www.anwb.nl/auto/...sts/winterbandentest/2019 (ANWB)Count_B schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:13:
Mijn extra set originele 19" velgen zijn binnen en nu ben ik aan het kijken naar een set winterbanden. Kan iemand mij tips geven wat een goede winterband is?
https://www.banden-oponeo...dac-in-de-maat-205-65-r16 (ADAC)
short story:
1. Continental VanContactWinter (beide nr1)
2. Pirelli Carrier Winter (Nr 2 en N3 ligt aan de test)
3. Michelin Agilis Alpin (Nr 3 en Nr2 ligt aan de test)
[ Voor 17% gewijzigd door Japie81 op 21-11-2019 16:39 ]
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Ik vind de ervaring bij SuC stations ook erg wisselend, en zelfs wisselend tussen laders.stormfly schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:19:
Bunnik SuC weer bomvol ook al om 16u. De Allego 320kw paal maar gepakt. Nu ik nog geen paal thuis heb mag ik nog even duur laden als overbrugging🥳
Natuurlijk zorg je altijd dat je een leeg-ish stalletje pakt waarvan de andere zijde niet in gebruik is. Maar heb al méérmaals gehad dat er een stalletje tussen zat dat pendelde tussen 0kW en 50kW (elke x seconden).
Wat dat betreft is het bij Allego en Fastned consistenter matig in mijn Leaf met 43kW
Hoewel onderweg in DE de snelheden bij de SuC's dan weer prima op niveau lagen.
Binnenkort maar eens een keertje 200kW laden, #ervarinkje.
Dat zijn hele andere maten. Hier een test die dichter bij de 19" van de Tesla komt; https://www.autobild.de/a...255-35-r-19-15750651.htmlJapie81 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:36:
[...]
https://www.anwb.nl/auto/...sts/winterbandentest/2019 (ANWB)
https://www.banden-oponeo...dac-in-de-maat-205-65-r16 (ADAC)
short story:
1. Continental VanContactWinter (beide nr1)
2. Pirelli Carrier Winter (Nr 2 en N3 ligt aan de test)
3. Michelin Agilis Alpin (Nr 3 en Nr2 ligt aan de test)
Dat zal nog geen 320(350?)kW zijn denk ik? Denk dat ze gewoon max 100kW aanbieden. Anders kon je Tesla wel sneller laden.stormfly schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:19:
[ Voor 32% gewijzigd door Inspired op 21-11-2019 16:45 ]
Ik ben even benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Ik heb zojuist bij de profile mijn banden laten wisselen voor winterbanden. Ze hebben er Dunlop winter sport 3d's onder gelegd.
Ik reed op zomerbanden met 2.8bar en nu zit er 3.1-3.2 in. Ik merk nu dat de achterkant uitbreekt zodra is wat extra "gas" geef. Kan dat komen door het verschil in druk 0,3bar? Of door de band zelf? Of kan er wat anders aan de hand zijn?
Meer mensen die gemerkt hebben bij de winterbandenwissel?
Ik heb zojuist bij de profile mijn banden laten wisselen voor winterbanden. Ze hebben er Dunlop winter sport 3d's onder gelegd.
Ik reed op zomerbanden met 2.8bar en nu zit er 3.1-3.2 in. Ik merk nu dat de achterkant uitbreekt zodra is wat extra "gas" geef. Kan dat komen door het verschil in druk 0,3bar? Of door de band zelf? Of kan er wat anders aan de hand zijn?
@Mar.tin ja de SuC lijkt hier niet voldoende voeding te hebben om te voldoen aan de pieken. Het is hier nu 16/16 bezet.
Allego heeft een eigen transformator huisje wat niet gedeeld lijkt met Tesla. En maar 8 snellaad palen ipv 16.
Allego heeft een eigen transformator huisje wat niet gedeeld lijkt met Tesla. En maar 8 snellaad palen ipv 16.
Ik heb dezelfde. Heb niet de indruk dat ze meer uitbreken dan de zomerbanden. Wegdek wat nat wellicht?Klitse schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:43:
Ik ben even benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Nee wegdek was droog. Is ook in de meeste bochten. Zal morgen eens 0,3 bar er uit laten en kijken hoe het dan is. Mijn zomerbanden op 2.8b braken echt nooit uit. (Nouja, nooit....Inspired schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:48:
[...]
Ik heb dezelfde. Heb niet de indruk dat ze meer uitbreken dan de zomerbanden. Wegdek wat nat wellicht?
Thanks! Zojuist de Continental Wintercontact TS850P besteld.
Tonight https://t.co/pVAv4v1h8b
— Elon Musk (@elonmusk) 21 november 2019
@DJjodes Would love to make a Tesla supertruck with crazy torque, dynamic air suspension and corners like its on rails. That'd be sweet...
— Elon Musk (@elonmusk) 1 augustus 2012
Hmmm nou laat ik stellen dat ik mijn Tesla model3 SR+ nog nooit voorbij de 100kW heb zien gaan. Dus ik was/ben in de veronderstelling dat ik van 100 naar 170kW ga met de software update. Maar zou ik van 150 naar 170 gaan met de software update?Inspired schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:43:
Dat zal nog geen 320(350?)kW zijn denk ik? Denk dat ze gewoon max 100kW aanbieden. Anders kon je Tesla wel sneller laden.
Iemand een SR+ wel eens op 100kW of hoger zien staan?
Momenteel is SR+ nog +-100kW. Volgende versie gaat ie waarschijnlijk sneller: https://mobile.twitter.co...ue%26is_nightmode%3Dfalsestormfly schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:29:
[...]
Hmmm nou laat ik stellen dat ik mijn Tesla model3 SR+ nog nooit voorbij de 100kW heb zien gaan. Dus ik was/ben in de veronderstelling dat ik van 100 naar 170kW ga met de software update. Maar zou ik van 150 naar 170 gaan met de software update?
Iemand een SR+ wel eens op 100kW of hoger zien staan?
Exact dat was mijn beeld ook, maar ik begon te twijfelen.koifim schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:32:
[...]
Momenteel is SR+ nog +-100kW. Volgende versie gaat ie waarschijnlijk sneller: https://mobile.twitter.co...ue%26is_nightmode%3Dfalse
@Inspired de Allego palen in Bunnik zijn wel echt af en opgeleverd schat ik in. Vorige week waren ze er nog druk mee avonds. Dus ik denk wel echt 320kW
Ah.. wist ff niet dat je een SR+ had. Zoveel 350kW is er nog niet volgens mij. Dacht alleen ionity
Pfft, zie tegenwoordig zo ontzettend veel Tesla's... of ben ik dat?
Sinds ik er een besteld heb een paar weken terug ben ik er extra op gaan letten. Het werd al steeds minder zeldzaam om er een te zien. Maar sinds deze week is het echt geëxplodeerd.Mday schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:02:
Lekkere service bij Tesla Duiven, 12:00 service afspraak met mijn nieuwe m3 - ruimte tussen rubber en passagiers raam. Duurt een uurtje meneer, 14:45: hier is uw pasje, het is opgelost. Kom ik bij de auto - niets gebeurt! Terug bij de bali - eeeh we hebben niets gedaan, het rubber is besteld en er moet dus een nieuwe afspraak komen 😳 3 uur om een rubber te bestellen 😬
[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 21-11-2019 18:11 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Er worden er duizenden per maand uitgeleverd, dus dat is niet heel vreemd.Mday schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:02:
Tja, dat is triest. Als het niet zo'n bijzondere auto's waren dan zouden ze hierop klanten verliezen. En misschien nu nog, als de concurrentie in de komende jaren groter wordt. Hopelijk verbetert Tesla z'n service in de komende jaren!BCC schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:10:
Lekkere service bij Tesla Duiven, 12:00 service afspraak met mijn nieuwe m3 - ruimte tussen rubber en passagiers raam. Duurt een uurtje meneer, 14:45: hier is uw pasje, het is opgelost. Kom ik bij de auto - niets gebeurt! Terug bij de bali - eeeh we hebben niets gedaan, het rubber is besteld en er moet dus een nieuwe afspraak komen 😳 3 uur om een rubber te bestellen 😬
Gisteren een key fob besteld voor de model 3 bij Tesla, morgen al binnen nice!
Ik mag dinsdag voor de rubbers, ik hoop niet dat ik hetzelfde ga hebben! Ik ga naar Amsterdam Zuid-OostBCC schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:10:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.