You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Is momenteel een cadeau'tje van Tesla.Zensu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:08:
[Afbeelding]zoiets dan
Ik had trouwens gedacht dat Netflix alleen werkt op wifi, maar blijkbaar ook met LTE. Kost het niet veel data en hoe kan je je data inzien? Want ik neem aan dat er wel een data cap is?
[...]
Data vergaren ivm. Netflix etc. en dan kunnen ze achteraf de prijs bepalen van de abbonnementen.
Niet helemaal omdat de superchargers in nederland (en europa) nog geen wifi hebben hebben ze het opgezet voor LTE straks als er wifi is stopt dat gewoon heel snel. Het is bedoelt om te kijken tijdens het laden maar je heb er zo weinig aan als je geen wifi heb.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:30:
[...]
Is momenteel een cadeau'tje van Tesla.
Data vergaren ivm. Netflix etc. en dan kunnen ze achteraf de prijs bepalen van de abbonnementen.
Verder de abonnementen waren toch al bedacht op iets van 100 - 150 euro per jaar. Wat meer dan genoeg is om een mobiele abbo in bulk van de kunnen betalen + een sloot data.
Toch wel nuttig dat Sentry-mode op sommige plekken..
Zelfs in Amerika hebben superchargers nog geen wifi. Zal er ooit misschien nog wel van komen, maar vraag me echt af of dat de investering wel waard is. Laat gewoon de mensen hun eigen hotspot opzetten, en hou het geld op zak voor iets anders. Veel van die spots worden zelfs niet eens beheerd door Tesla, want staan bij restaurants / hotels / ...MeZZiN schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:38:
[...]
Niet helemaal omdat de superchargers in nederland (en europa) nog geen wifi hebben hebben ze het opgezet voor LTE straks als er wifi is stopt dat gewoon heel snel. Het is bedoelt om te kijken tijdens het laden maar je heb er zo weinig aan als je geen wifi heb.
Verder de abonnementen waren toch al bedacht op iets van 100 - 150 euro per jaar. Wat meer dan genoeg is om een mobiele abbo in bulk van de kunnen betalen + een sloot data.
Meer als genoeg? Waarom vragen anderen dan €400 per jaar?
Waarschijnlijk wordt het €120 voor enkele toegang en €240 voor inclusief Netflix en Youtube.
Zal inderdaad die kant op gaan ja. Al heb ik het er zelf niet voor over. Zie me het niet vaak gebruiken. Zelfs op de vakantieritten is het wel even lekker om even de benen te strekken en met de kinderen een balletje te trappen. En onderweg hebben ze ook al een iPad dus bij de stop gaan we er dan juist even uit.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:54:
[...]
Zelfs in Amerika hebben superchargers nog geen wifi. Zal er ooit misschien nog wel van komen, maar vraag me echt af of dat de investering wel waard is. Laat gewoon de mensen hun eigen hotspot opzetten, en hou het geld op zak voor iets anders. Veel van die spots worden zelfs niet eens beheerd door Tesla, want staan bij restaurants / hotels / ...
Waarschijnlijk wordt het €120 voor enkele toegang en €240 voor inclusief Netflix en Youtube.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb 3x Maxicosi Rodi IsoFix achterin zitten.Wackmack schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:58:
Bedankt iedereen voor de tips over de stoeltjes. De baby gaat sowieso in een isofix. Hebben een hele goeie gehaald zodat de baby achterste te voren zit. Gaat nu vooral om de middelste, die kan ik een normale peuterstoel. Als de oudste met een zitverhoger kan, zou het moeten lukken.
https://tipsvoorpapas.nl/...erbank-hoe-gaan-dat-doen/
Ja ze passen niet in de IsoFix in mijn Model 3. Maar de Isofix varianten zijn net iets slanker en kunt beter bij de gordel. mogelijk tip
leeftijd kids (8-5-3)
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Haha, maar dit is best irritant.. Het is immers vaak in de herfst/winter gewoon net onder het vriespunt 's morgens. Ik maak mij zorgen om de deurhendels en ramen (die iets naar beneden gaan).mrwolf schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:44:
[...]
Helaas, dat had ik ook gedaan. Half uur voor vertrek op max stand (interieur was in no time 28 graden), en na ongeveer een kwartier overgeschakeld op 'normale' setting van 20 graden. Auto was netjes ontdooid, dus ik met een grote glimlach naar buiten terwijl de buurman aan het krabben was op zijn ICE.
Totdat ik dus stond te k*tten met de deurhendels die allemaal vastgevroren waren. Er hard op drukken deed niet zoveel, ik had eerder het gevoel dat ze bijna afbrakenUiteindelijk maar een beetje heen en weer wrikken, toen ging-ie open. En toen zaten de spiegels ook nog eens vast, dus ik kon weer uitstappen om ze handmatig uit te klappen. Lesje nederigheid op de vroege ochtend zeg maar
![]()
Dit belooft inderdaad weinig goeds voor de echte winter
Iemand wellicht iets online gevonden hoe hier mee om te gaan, behalve het voorverwarmen?
Natuurlijk is het het waard omdat je een goede service naar je klanten bied en klanten voor goede service terug komen. Ze willen gewoon de beste laadervaring bieden en daar hoor volgens tesla wifi bij. Plus ze hebben al een internet verbinding naar de superchargers dus het is niet veel moeilijker om er een wifi hotspot te maken voor max 30-40 auto's.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:54:
[...]
Zelfs in Amerika hebben superchargers nog geen wifi. Zal er ooit misschien nog wel van komen, maar vraag me echt af of dat de investering wel waard is. Laat gewoon de mensen hun eigen hotspot opzetten, en hou het geld op zak voor iets anders. Veel van die spots worden zelfs niet eens beheerd door Tesla, want staan bij restaurants / hotels / ...
En natuurlijk zal Tesla zijn eigen hotspots neer zetten.
Trouwens de huidige kosten zijn dit:
https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivity
Mijn linkerspiegel bleef inderdaad ook ingeklapt. Auto even aan de kant van de weg gezet toen ik het door had. Inmiddels had de auto alweer een paar minuutjes opgewarmd en klapte hij uit.mrwolf schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:44:
. En toen zaten de spiegels ook nog eens vast, dus ik kon weer uitstappen om ze handmatig uit te klappen. Lesje nederigheid op de vroege ochtend zeg maar![]()
Dit belooft inderdaad weinig goeds voor de echte winter
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Als ik zie hoe afgelegen sommige (buitenlandse) SuCs liggen dan vraag ik me echt af of er overal fatsoenlijk WIFI komt. Management kunnen ze nu prima doen via een 4G verbinding. Als er 10-16 auto's Netflix willen gaan streamen is er wel even iets meer nodig.MeZZiN schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:09:
[...]
Natuurlijk is het het waard omdat je een goede service naar je klanten bied en klanten voor goede service terug komen. Ze willen gewoon de beste laadervaring bieden en daar hoor volgens tesla wifi bij. Plus ze hebben al een internet verbinding naar de superchargers dus het is niet veel moeilijker om er een wifi hotspot te maken voor max 30-40 auto's.
Over die USD 100,- per jaar; Dat staat er al super lang, en nog voordat Netflix en YT erbij kwam.
Werkt dat spul inderdaad goed? Lijkt me dan wel onmisbaar.GadgetFrank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:36:
[...]
https://www.hema.nl/vrije...rubberstick-41750004.html
Voor 3 euro is het raamprobleem op te lossen...
Goede service naar klanten. Want andere autofabrikanten voorzien wifi aan tankstations? Doet Ionity het? Of Allego?MeZZiN schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:09:
[...]
Natuurlijk is het het waard omdat je een goede service naar je klanten bied en klanten voor goede service terug komen. Ze willen gewoon de beste laadervaring bieden en daar hoor volgens tesla wifi bij. Plus ze hebben al een internet verbinding naar de superchargers dus het is niet veel moeilijker om er een wifi hotspot te maken voor max 30-40 auto's.
Voor de beste laadervaring heb je geen wifi nodig. Dat kan via Lte ook, want ik heb nog maar 5x aan snelladen gedaan op 7 maanden, en het is echt niet waard om voor die enkele keer wifi te voorzien.
Halen ze die faq er terug bij
Er staat in dat er MAAR 1 jaar gratis gebruik is, maar toch moet nog niemand betalen. Je gaat zien dat er enorm veel mensen gaan klagen als ze ook maar iets duurder gaan zijn als dat toen 'beloofd' werd.
Niet in de visie van Elon waarom denk je dat er games netflix etc er is om de laadervaring alleen maar beter te maken. En wifi is daar gewoon onderdeel van.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:32:
[...]
Goede service naar klanten. Want andere autofabrikanten voorzien wifi aan tankstations? Doet Ionity het? Of Allego?
Voor de beste laadervaring heb je geen wifi nodig. Dat kan via Lte ook, want ik heb nog maar 5x aan snelladen gedaan op 7 maanden, en het is echt niet waard om voor die enkele keer wifi te voorzien.
Halen ze die faq er terug bijDie staat al 2 jaar net hetzelfde.
Er staat in dat er MAAR 1 jaar gratis gebruik is, maar toch moet nog niemand betalen. Je gaat zien dat er enorm veel mensen gaan klagen als ze ook maar iets duurder gaan zijn als dat toen 'beloofd' werd.
En het lijkt me ook dat geen wifi installeren misschien een beter idee is voor de paar mensen die graag netflix kijken. Maar goed Tesla heeft gezegd dat ze het gaan doen. Dus ben benieuwd.

(Alleen Model 3)
Bizar als deze trend doorzet..
Ik was aan het kijken of er wat oplossingen op de markt zijn, en ik kwam deze open source hardware oplossing tegen:https://github.com/mstegen/Open-Chargeport
Helaas al 6 jaar niet meer onderhouden, en qua informatie ook erg kort door de bocht. Heeft iemand al ervaring met het maken van zijn eigen chargeport knoppen? Of kennen jullie een aanbieder die wat redelijker geprijsd zijn dan https://www.evchargeking.com/nl/tesla-knop-retrofit-kit ?
Ik objecteer, u eer.
Momenteel al 3x meer geregistreerd als 2de maand van het vorige kwartaal.
[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 20-11-2019 11:04 ]
Kan ik dan in NL aantonen met het kenteken en het videobewijs van de dader hij/zij verantwoordelijk is voor deze schade?
Keyfob bestellen? Of shortcut op mobiel? Ik doe het zelf met mijn mobiel. Zo'n knopje lijkt me ook super handig maar dat ding van de EV king is niet echt makkelijk te installeren en ik wil liever ook niet met de TNM paal gaan klussen.Preaper schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:01:
Omdat ik door een wat starre houding van de werkgever een NewMotion paal moet gaan aanschaffen ipv een TWC heb ik nu niet het gemak van een knopje om de laadpoort te openen en laadsessies te stoppen.
Ik was aan het kijken of er wat oplossingen op de markt zijn, en ik kwam deze open source hardware oplossing tegen:https://github.com/mstegen/Open-Chargeport
Helaas al 6 jaar niet meer onderhouden, en qua informatie ook erg kort door de bocht. Heeft iemand al ervaring met het maken van zijn eigen chargeport knoppen? Of kennen jullie een aanbieder die wat redelijker geprijsd zijn dan https://www.evchargeking.com/nl/tesla-knop-retrofit-kit ?
Dit was het antwoord:
Ik was in de veronderstelling dat iedereen die autosteer functionaliteit kreeg, maar blijkbaar niet.Autopilot and adaptive cruise are included now in all model 3 orders however the price is now a bit higher having this included. After checking your invoice I see this is not included in your order which matches up to the total price you have paid.
Klopt dit verhaal, of zou ik die autosteer functionaliteit toch wel moeten hebben?
Wanneer besteld? Er is een tijd geweest dat het er niet bij zat. Al lijkt het me dat elke auto die nu uitgeleverd word het wel heeft. En de vraag is wat er op de factuur staat natuurlijk.BBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:09:
Zojuist gechat met Support om te vragen waarom ik geen autosteer en adaptive cruisecontrol heb.
Dit was het antwoord:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat iedereen die autosteer functionaliteit kreeg, maar blijkbaar niet.
Klopt dit verhaal, of zou ik die autosteer functionaliteit toch wel moeten hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 20-11-2019 11:15 ]
Medio maart besteld, maar door wat gepruts van de leasemaatschappij pas eind september uitgeleverd.Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:12:
[...]
Wanneer besteld? Er is een tijd geweest dat het er niet bij zat. Al lijkt het me dat elke auto die nu uitgeleverd word het wel heeft.
Dus waarschijnlijk inderdaad wel de wat lagere prijs betaald.
Ze geven blijkbaar geen cadeautjes weg bij Telsa
Dan zou het goed kunnen zijn dat het zonder basic AP is idd. Je kunt hem dan denk ik ook kopen via je Tesla account? Ik kan dat nu FSD bijkopen. Jij waarschijnlijk AP en eventueel FSD. Vanaf iets van 12/4 is basic AP standaard. (En ging de prijs wat omhoog.)BBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:16:
[...]
Medio maart besteld, maar door wat gepruts van de leasemaatschappij pas eind september uitgeleverd.
Dus waarschijnlijk inderdaad wel de wat lagere prijs betaald.
Ze geven blijkbaar geen cadeautjes weg bij Telsa
https://www.bright.nl/nie...-standaard-op-alle-teslas
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 20-11-2019 11:30 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Combinatie van de Tesla API en Shortcuts (iOS, alternatief voor Android bestaat ook, dunno the name) zou perfect moeten werken.Preaper schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:01:
Omdat ik door een wat starre houding van de werkgever een NewMotion paal moet gaan aanschaffen ipv een TWC heb ik nu niet het gemak van een knopje om de laadpoort te openen en laadsessies te stoppen.
Werkt hier alvast goed. Zelf al een aantal shortcuts gemaakt (extreem onhandig op iPhone/iPad) die een aantal taken overnemen (adres doorsturen, charging limit zetten, hoeveelheid (kWh) van laatste sessie zien).
Model S 90D
Smobbo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:06:
[...]
Langer voorverwarmen is de reminder voor mezelf
Irritanter was het feit dat na ongeveer 20km de AP en TACC er mee ophielden 'slecht zicht camera voorzijde'. Na 30km zonder gereden te hebben deed hij het weer. Net op de parkeerplaats even gekeken: cameraglas helemaal beslagen van binnen. Lijkt dus hetzelfde probleem als met de dode hoek detectie...
Ik heb mijn auto vanochtend een half uur voorverwarmd, geen problemen met het openen van de auto. Maar kreeg ook de melding dat rijbaan indicaties niet zouden werken. Prima, maar vervolgens werkte autopilot ook niet. Ik kon zelfs geen "domme" cruisecontrol gebruiken.MeZZiN schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:22:
[...]
Zwart is alleen in de limited edition geleverd via tesla referral program. de normale zwarte is niet te koop geweest los. Nu heb je alleen de normale grijze.
* MeZZiN erg blij met mijn zwarte een van de leuke voordelen van een tweede tesla dat je je zelf als referral kon opgeven.
Wel iets vreemds gehad met autopilot camara.
Condens achter het raam. Dus raam verwarming goed hoog en loste vanzelf op maar onhandig is het wel. Verder vanochtend met de vorst natuurlijk dat de zijcamara's geen zin hadden.
Maar vandaag helemaal vergeten om voor te verwarmen auto helemaal bevroren ... gelukkig binnen een paar minuten is het raam al weer school. Gaat best rap. Volgende keer plannen.
Na een 10 minuten gestopt en buiten gekeken en ik zag veel vocht voor de camera's zitten:

Na 30 minuten was dit nog steeds niet verdampt (ondertussen wel de climatecontrol op voorruit verwarming gezet)
Na 40 minuten kon ik (nadat ik de auto meerdere keren in P had gezet) wel AP weer gebruiken. Er zat nog wel vocht in, maar wel wat minder.
Heb maar een afspraak gemaakt met een servicecenter, dit is niet werkbaar zo.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Dat denk ik dan ook.thewizard2006 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:20:
Volgens mij is de "gratis" AP ergens in juli ingetreden. Zou dus goed kunnen dat je in maart er nog niet voor had betaald. Geen idee of de prijs omhoog is gegaan tov maart.
Nou, dat is dan een gevalletje 'pech gehad'.
Mocht ik het héél erg missen, dan kan ik het inderdaad altijd bijkopen.
Zou anders contact opnemen met leasemaatschappij. En als het je eigen auto is, PV laten opstellen door de politie.Gebruiker_Hans schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:08:
Wat te doen als mijn Sentry mode een openslaande deur tegen mijn Tesla filmt op een parkeerplaats?
Kan ik dan in NL aantonen met het kenteken en het videobewijs van de dader hij/zij verantwoordelijk is voor deze schade?
Ik moet toch nog lang het SC om een laatste onderdeel te laten monteren dus kunnen ze er gelijk naar kijken. Vandaag geen last van dus misschien tijdelijk of iets maar handig is anders.J-P schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:21:
[...]
[...]
Ik heb mijn auto vanochtend een half uur voorverwarmd, geen problemen met het openen van de auto. Maar kreeg ook de melding dat rijbaan indicaties niet zouden werken. Prima, maar vervolgens werkte autopilot ook niet. Ik kon zelfs geen "domme" cruisecontrol gebruiken.
Na een 10 minuten gestopt en buiten gekeken en ik zag veel vocht voor de camera's zitten:
[Afbeelding]
Na 30 minuten was dit nog steeds niet verdampt (ondertussen wel de climatecontrol op voorruit verwarming gezet)
Na 40 minuten kon ik (nadat ik de auto meerdere keren in P had gezet) wel AP weer gebruiken. Er zat nog wel vocht in, maar wel wat minder.
Ja, logische eerste gedachte. Echter was ik benieuwd of er al mensen zijn die hier al ervaring mee hebben opgedaan.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:24:
[...]
Zou anders contact opnemen met leasemaatschappij. En als het je eigen auto is, PV laten opstellen door de politie.
Mijn Model 3 was geleverd op 1 maart en kreeg gratis (basis) AP achteraf. Elon Musk heeft het op 28 februari via Twitter aangekondigd. Hier wist Tesla Nederland niets van, maar kreeg bij het ophalen wel de belofte dat AP gratis inbegrepen was, echter pas later geactiveerd vanwege de wetgeving.BBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:09:
Zojuist gechat met Support om te vragen waarom ik geen autosteer en adaptive cruisecontrol heb.
Dit was het antwoord:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat iedereen die autosteer functionaliteit kreeg, maar blijkbaar niet.
De stekker aanpassen zie ik ook niet zitten, maar het is goed mogelijk om zoiets met een leuk 3d-print ontwerp aan/op de stekker te monteren zonder schade.Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:08:
[...]
Keyfob bestellen? Of shortcut op mobiel? Ik doe het zelf met mijn mobiel. Zo'n knopje lijkt me ook super handig maar dat ding van de EV king is niet echt makkelijk te installeren en ik wil liever ook niet met de TNM paal gaan klussen.
Ik had me nog niet verdiept in de API, maar dit brengt me wel op het idee om iets leuks met een arduino nano te gaan doen. Dat ligt wat meer in mijn straatje.lvsol schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:21:
[...]
Combinatie van de Tesla API en Shortcuts (iOS, alternatief voor Android bestaat ook, dunno the name) zou perfect moeten werken.
Werkt hier alvast goed. Zelf al een aantal shortcuts gemaakt (extreem onhandig op iPhone/iPad) die een aantal taken overnemen (adres doorsturen, charging limit zetten, hoeveelheid (kWh) van laatste sessie zien).
Ik objecteer, u eer.
Oh, dat is weer een ander verhaal. Heb je daar nog verder om moeten vragen, of kreeg je het op een gegeven moment vanzelf?Deveon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:34:
[...]
Mijn Model 3 was geleverd op 1 maart en kreeg gratis (basis) AP achteraf. Elon Musk heeft het op 28 februari via Twitter aangekondigd. Hier wist Tesla Nederland niets van, maar kreeg bij het ophalen wel de belofte dat AP gratis inbegrepen was, echter pas later geactiveerd vanwege de wetgeving.
Ik had dacht gelezen te hebben dat je de achterruitverwarming moet inschakelen, hiermee wordt de verwarming bij de camera aan de voorkant warmJ-P schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:21:
[...]
[...]
Ik heb mijn auto vanochtend een half uur voorverwarmd, geen problemen met het openen van de auto. Maar kreeg ook de melding dat rijbaan indicaties niet zouden werken. Prima, maar vervolgens werkte autopilot ook niet. Ik kon zelfs geen "domme" cruisecontrol gebruiken.
[Afbeelding]

Ik heb dit overigens nog niet geprobeerd.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat is de volgende stap, met RP Zero aan de slag, oa om laden te optimaliseren (icm zonnepanelen/nachttarief) en data te capturen. Omdat het kan...Preaper schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:42:
[...]
Ik had me nog niet verdiept in de API, maar dit brengt me wel op het idee om iets leuks met een arduino nano te gaan doen. Dat ligt wat meer in mijn straatje.
Model S 90D
En ook de spiegels, geen idee of dit afdoende is voor het mechanisme trouwensrevolution-nl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:45:
[...]
Ik had dacht gelezen te hebben dat je de achterruitverwarming moet inschakelen, hiermee wordt de verwarming bij de camera aan de voorkant warm![]()
Ik heb dit overigens nog niet geprobeerd.
Ik weet niet hoe het precies bij @Deveon gegaan is maar bij bestellingen in maart zat geen basic AP. Dit is toch echt pas vanaf 12/4 ingegaan. Zie ook; https://www.theverge.com/...rd-model-3-price-increaseBBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:45:
[...]
Oh, dat is weer een ander verhaal. Heb je daar nog verder om moeten vragen, of kreeg je het op een gegeven moment vanzelf?
Misschien mis ik het punt, maar wat ik doe is dit: als ik naar buiten ga open ik de achterklep met de fysieke knop van de klep. De auto is dan geopend, laadkabel losmaken en in de achterbak stoppen, in de auto stappen en dan wegrijden. Waar zou een fob handiger zijn in dit proces?aip schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:09:
[...]
Doet die fob het ook voor de laadpoort? Ik overweeg er een te bestellen omdat ik het 's ochtends loskoppelen van de lader (thuis, vaste kabel), toch wel omslachtig vind. Een knopje op een fob zou dan toch wel handig zijn (net als bij onze Zoe is).
Bij plug & charge bij een TNM paal moet je de kabel nog unlocken via de Tesla app/API. Je hoeft verder dan ook niet met een pas/druppel langs de TNM paal. Auto unlocked is niet genoeg.marco2152 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:08:
[...]
Misschien mis ik het punt, maar wat ik doe is dit: als ik naar buiten ga open ik de achterklep met de fysieke knip van de klep. De auto is dan geopend, laadkabel losmaken en in de achterbak stoppen, in de auto stappen en dan wegrijden. Waar zou een fob handiger zijn in dit proces?
Zijn de spiegels wel verwarmd als je de achterruit verwarming inschakelt? Dat zou een welkome tip zijn in dit spetter klimaat.Roels1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:53:
[...]
En ook de spiegels, geen idee of dit afdoende is voor het mechanisme trouwens
Ja, verwarming in de spiegels gaat aan samen met de achterruitverwarming.stormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:25:
[...]
Zijn de spiegels wel verwarmd als je de achterruit verwarming inschakelt? Dat zou een welkome tip zijn in dit spetter klimaat.
Ik heb er wel meerdere keren contact over gehad, maar volgens had geen enkele Model 3 in maart AP omdat de RDW keuring achterbleef.BBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:45:
[...]
Oh, dat is weer een ander verhaal. Heb je daar nog verder om moeten vragen, of kreeg je het op een gegeven moment vanzelf?
Klopt, mijn "gratis" Autopilot was omdat er een prijsdaling aangekondigd voor de instapper (toen LR DM) en je voor hetzelfde geld de auto plus AutoPilot (basis) kon bestellen. Pas later werd Autopilot standaard inbegrepen waarbij de prijs ongeveer gelijk was aan de mijne.Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:04:
[...]
Ik weet niet hoe het precies bij @Deveon gegaan is maar bij bestellingen in maart zat geen basic AP. Dit is toch echt pas vanaf 12/4 ingegaan. Zie ook; https://www.theverge.com/...rd-model-3-price-increase
Mogelijk kan er dus in maart een Model 3 LR DM besteld zijn voor ~55k zonder AP.
Man wat een verademing 🥰 tnx voor het delen. Ik miste niet veel van mijn Octavia, maar deze optie elke dag.Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:27:
[...]
Ja, verwarming in de spiegels gaat aan samen met de achterruitverwarming.
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 20-11-2019 12:28 ]
Volgens de handleiding alleen wel in premium. Geen idee of dat in de praktijk ook echt zo is.stormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:28:
[...]
Man wat een verademing 🥰 tnx voor het delen. Ik miste niet veel van mijn Octavia, maar deze optie elke dag.
/edit
Wat is zo lees zit het ook wel gewoon op de SR+.
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 20-11-2019 12:35 ]
Welke versie heb je? LR AWD? En wat was de aankoopwaarde van de auto alleen? Dus zonder alle opties.BBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:45:
[...]
In maart werd beslist dat autopilot standaard geleverd moest worden. Dus alle leveringen die toen bezig waren,.
Ik weet dat er in die periode even rare dingen waren gebeurd (want ik twijfelde om de M3 te vervangen door een MX).
28 februari -> enorme prijsverlaging voor elk model
Iedereen die voor deze datum had gekocht kreeg bijvoorbeeld autopilot er gratis bij of werd geupgrade naar FSD
12 april -> elk model krijgt de autopilot gratis. Maar prijs ging toen waarschijnlijk terug omhoog.
heb ik ergens een optie gemist waarin je dit kunt uit/aan zetten, of is dit gewoon tesla standaard?
Precies dat dacht ik gisterochtend dus ook, er lijkt een laagje over het glas te zitten, dacht eerst een soort folie wat er evt. af zou kunnen. Dus aan/uit zetten lijkt mij niet.. Het maakt het er niet duidelijker op als het donker is vind ikjwludden schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:52:
vraagje over de buitenspiegels van een M3, persoonlijk vindt ik de spiegels extreem donder als de schemer begint en als je in het donker rijdt zoals nu het geval is zie je er echt maar heel weinig in.
heb ik ergens een optie gemist waarin je dit kunt uit/aan zetten, of is dit gewoon tesla standaard?
Op dit moment kun je niks aanpassen aan de auto-dimming idd. Wellicht komt het nog.jwludden schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:52:
vraagje over de buitenspiegels van een M3, persoonlijk vindt ik de spiegels extreem donder als de schemer begint en als je in het donker rijdt zoals nu het geval is zie je er echt maar heel weinig in.
Netflix via LTE staat tijdelijk aan. Data kun je niet inzien, voorlopig ook geen data cap.Zensu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:08:
Ik had trouwens gedacht dat Netflix alleen werkt op wifi, maar blijkbaar ook met LTE. Kost het niet veel data en hoe kan je je data inzien? Want ik neem aan dat er wel een data cap is?
[...]
Wat heeft dit met Tesla specifiek te maken? Kunnen ze weinig aan doen lijkt me, wellicht alleen zorgen dat ze minimaal twee van die apparaten bij het SC hebben.
Ik denk eerder gaat om de zin "wij zullen dit bij een toekomstig bezoek voor u oppakken".Roels1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:03:
[...]
Wat heeft dit met Tesla specifiek te maken? Kunnen ze weinig aan doen lijkt me, wellicht alleen zorgen dat ze minimaal twee van die apparaten bij het SC hebben.
Het is vaag, weinig proactief / niet meedenkend. Dat moet echt beter. Als ze het serviceapparaat niet snel op orde krijgen gaat ze dit richting de toekomst serieus klanten kosten.
[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 20-11-2019 13:09 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik had nog een afspraak staan voor wat alignment van deuren (rechtsachter sluit lastiger dan de rest), daar heb ik dit probleem nu aan toe laten voegen via de Chat (helemaal rechtsonder op de support site op het praat wolkje klikken, de andere chat is greyed out). Hopelijk doen ze ook wat ipv te zeggen dat dit hoort...J-P schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:21:
[...]
[...]
[Afbeelding]
Aan de andere kant gaat dit over een puur cosmetisch issue. Vervelend dat het morgen niet lukt, maar gezien de drukte in de SeCs begrijpelijk dat ze dit vooruitschuiven om te combineren met een volgende service.revolution-nl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:08:
[...]
Ik denk eerder gaat om de zin "wij zullen dit bij een toekomstig bezoek voor u oppakken".
Het is vaag, weinig proactief / niet meedenkend. Dat moet echt beter. Als ze het serviceapparaat niet snel op orde krijgen gaat ze dit richting de toekomst serieus klanten kosten.
Echt onbegrijpelijk dat iedereen maar accepteert dat er gele strepen komen (nog steeds) en dat dit dan met een uv apparaat tijdelijk gerepareerd wordt ipv de schermen te vervangen door correcte nieuwe schermen die dit probleem niet hebben .
Maar ok wat zullen we klagen bij een auto van 60.000 euro over een kosmetisch probleem lol
Het geeft je wel te denken dat met al deze afleveringen van nieuwe auto's een service en onderdelen ondersteuning is die dit het aankomende jaar totaal niet aan gaat kunnen .
Het is nu al met diverse schade onderdelen een probleem van maanden dus dat kan nog heel gezellig worden met Tesla de komende 6 maanden .
[ Voor 6% gewijzigd door leekers op 20-11-2019 13:19 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ach, als dit het was, was het niet zo'n probleem inderdaad. Het is echter altijd wat. Elk bezoek gaat er wel iets (of meer) mis. Verschil is dat ik het nu van tevoren weet.Roels1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:03:
[...]
Onzin natuurlijk, als ik een afspraak maak voor een reparatie dan kan het natuurlijk dat deze door overmacht geannuleerd wordt. Het is natuurlijk belachelijk dat ze in dit geval indirect zeggen, we kunnen je nu niet helpen, wanneer wel zeggen we niet. Zoek het maar lekker uit bij je volgende serviceafspraak, die bij Tesla ook nog eens ver in de tijd licht. Case closed!anboni schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:17:
[...]
Aan de andere kant gaat dit over een puur cosmetisch issue. Vervelend dat het morgen niet lukt, maar gezien de drukte in de SeCs begrijpelijk dat ze dit vooruitschuiven om te combineren met een volgende service.
Wanneer ze het te druk hebben dan hadden ze ook vóór het maken van de afspraak kunnen melden dat het probleem alleen opgelost kan worden in combinatie met regulier onderhoud. Dan doe je aan verwachtingsmanagement. Dit lijkt (met uitzondering van een afpoeiercentrale) nergens op.
Het lijkt er wel op dat de UV ding het probleem permanent oplost (we moeten het nog zien) maar het is natuurlijk volledige onacceptabel dat je een gele rand in je scherm hebt. Voor een auto van 120.000 euro mag dat niet in gebeuren natuurlijk. Vind het prima als ze een oplossing hebben zoals de UV maar als het terug komt moeten ze maar een echte oplossing gaan vinden (nieuw scherm die niet stuk gaat)leekers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:18:
[...]
Echt onbegrijpelijk dat iedereen maar accepteert dat er gele strepen komen (nog steeds) en dat dit dan met een uv apparaat tijdelijk gerepareerd wordt ipv de schermen te vervangen door correcte nieuwe schermen die dit probleem niet hebben .
Maar ok wat zullen we klagen bij een auto van 60.000 euro over een kosmetisch probleem lol
Vind dat elke issue met een 10k auto of een 120k auto gewoon hetzelfde is het is een issue die opgelost moet worden. We gaan het zien. Voor nu weinig issues nog 1 bezoekje omdat onderdelen besteld waren. En dan zijn we weer klaar en hopelijk de laatste keer bij het SC omdat de tesla onderhoudsvrij is hoeft hij niet meer langs te komen.
Ik heb de bestelbevestiign van de LM er nog even bijgepakt. Die is van 15 maart 2019.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:29:
[...]
Welke versie heb je? LR AWD? En wat was de aankoopwaarde van de auto alleen? Dus zonder alle opties.
In maart werd beslist dat autopilot standaard geleverd moest worden. Dus alle leveringen die toen bezig waren,.
Ik weet dat er in die periode even rare dingen waren gebeurd (want ik twijfelde om de M3 te vervangen door een MX).
28 februari -> enorme prijsverlaging voor elk model
Iedereen die voor deze datum had gekocht kreeg bijvoorbeeld autopilot er gratis bij of werd geupgrade naar FSD
12 april -> elk model krijgt de autopilot gratis. Maar prijs ging toen waarschijnlijk terug omhoog.
Ik heb een Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD.
De prijs is 55.600
Nou, ik denk dat als je de wagen brengt en het dan pas te horen krijgt er minder mensen over zeuren. Nu is men pro actief (welke garage heden ten dage informeert jou op deze manier) en dan is het weer niet goed. Nederlanders zijn zulke heerlijke klaagcalvinisten..revolution-nl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:08:
[...]
Ik denk eerder gaat om de zin "wij zullen dit bij een toekomstig bezoek voor u oppakken".

€3.200 goedkoper als de modellen in FebruariBBrunekreeft schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:40:
[...]
Ik heb de bestelbevestiign van de LM er nog even bijgepakt. Die is van 15 maart 2019.
Ik heb een Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD.
De prijs is 55.600
Dus daar zit de reden achter.
Het is ook de manier hoe ze dingen willen oplossen.PWM schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:21:
[...]
Ach, als dit het was, was het niet zo'n probleem inderdaad. Het is echter altijd wat. Elk bezoek gaat er wel iets (of meer) mis. Verschil is dat ik het nu van tevoren weet.
Ik wacht nog even af, maar ik zie echt een scheurtje in de ophanging van mijn bumper zitten:

Zij zeggen, we monteren hem even opnieuw en klaar... We zullen zien...
Maar ook die ruiten, ze zijn onwijs vet van binnen. Niet afleveringswaardig.
Ik kan mij echt irriteren aan vieze ruiten van binnen, maar ik vroeg wat zij nou gebruiken om het streeploos schoon te krijgen, want mij lukt het niet thuis.
"Oh wij gebruiken het meest goedkope ruitenreinigingsmiddel uit de lokale supermarkt".
Dus... Daar heb ik weinig vertrouwen in, zal eens bij carclean.nl gaan kijken.
an de ene kant bizar dat het nodig is. Iedere andere auto had ik bij de dealer naar binnen gereden met de vraag het even schoon te maken.
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Was al even van plan ze te bellen. Collega had het over deze: https://www.carclean.com/...-cleaner-spray-500ml.htmlTassadar32 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:10:
@BlakHawk De ruitencleaner van Poorboys met een willekeurige microvezel gebruiken om het ergste vuil van de ruiten te halen en dan met een wafeldoekje afdoen om de ruit te drogen heeft bij mij de ruit goed schoon gekregen.
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
Je ruiten aan de binnenkant schoon krijgen is over het algemeen niet zo lastig en zijn geen wonder producten voor nodig:
3 aparte microvezel doekjes:
- doekje 1 droog over de ruit heen halen
- doekje 2 met schoonmaak alcohol + water de ruit poetsen (vettigheid weghalen wat je niet weg krijgt met glas cleaner)
- doekje 3 met je favo glass cleaner maar de meest basic zijn genoeg zolang je het maar goed droogt.
Vooral de 2de stap zorgt ervoor dat de ruit goed schoon wordt vaak, aangezien je ruit vettig wordt van alle dampen van het leer/plastic/adem/etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Strykeforce op 20-11-2019 15:03 ]
@Strykeforce Er zit maar bar weinig leer in de model 3 dus dat zal niet echt het probleem zijn.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Thnx voor de tip, net even mijn achterruitje van de Leaf gepoetst die ik al tijden niet goed schoon kreeg, nu eindelijk wel goed.Strykeforce schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:29:
@BlakHawk
Je ruiten aan de binnenkant schoon krijgen is over het algemeen niet zo lastig en zijn geen wonder producten voor nodig:
3 aparte microvezel doekjes:
- doekje 1 droog over de ruit heen halen
- doekje 2 met schoonmaak alcohol + water de ruit poetsen (vettigheid weghalen wat je niet weg krijgt met glas cleaner)
- doekje 3 met je favo glass cleaner maar de meest basic zijn genoeg zolang je het maar goed droogt.
Vooral de 2de stap zorgt ervoor dat de ruit goed schoon wordt vaak, aangezien je ruit vettig wordt van alle dampen van het leer (vooral als ie in de zon staat)
Zal binnenkort ook de ruiten van de Model 3 eens even meepakken voor de baasch.
@Tassadar32
Even ge-edit, het is niet alleen (nep) leer wat er voor zorgt dat je ruit vettig wordt
Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019
Dat is een heeeele lelijke sticker...Zensu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:08:
[Afbeelding]zoiets dan
[...]
P.s. een normale zwarte (zonder handtekening) is in de VS normaal gewoon verkrijgbaar (kijk maar op website tesla US)
@BlakHawk v9 vs v10 is door hun niet getest met een AWD, helaas.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik wil graag dat hij vooraf ontdooit. Maar het lijkt erop dat de API call
POST /api/1/vehicles/{id}/command/set_preconditioning_max
Of zou het de volgorde kunnen zijn?
WakeUp
Pre conditioning max
Door unlock
Chargeport open
Iemand een idee?
LR AWD: 0-100km/u in 4,159 seconden. is 0-60mph (96,56km/u). 0-100km/u in 4,368 seconden.

Peak power increased from 309.4 kW to 333.2 kW (+7.7%) above 81 km/h
Front motor peak torque increased from 182 Nm to 185.5 Nm (+1.9%) below 33 km/h, unchanged above
Rear motor peak torque remains unchanged at 318.5 Nm (+0%)
Combined peak torque increased from 496.5 Nm to 501.75 Nm (+1.1%)
0-60 mph decreased from 4.264s to 4.159s (-0.105s)
0-100 km/h decreased from 4.462s to 4.368s (-0.094s)
0-160 km/h decreased from 9.608s to 9.024s (-0.584s)
[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 20-11-2019 17:16 ]
Mooie waardes, 0,10sec sneller.....bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:45:
Voor geinteresseerden (@BlakHawk )
LR AWD: 0-100km in 4,159 seconden.
[Afbeelding]
[...]

Valt me tegen.........had van die 5% meer van verwacht
[ Voor 20% gewijzigd door Joe Dancen op 20-11-2019 16:50 ]
100 km in 4,159 seconde is wel héél erg snel. Is dit Hyperloop techniek?bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:45:
LR AWD: 0-100km in 4,159 seconden.
[Afbeelding]
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Deveon op 20-11-2019 16:55 ]

Ik hem toch maar omgeruild voor een SW versie😀👍🏼
[ Voor 32% gewijzigd door jefjef op 20-11-2019 17:00 ]
Zou ik ook gelijk gedaan hebben......leent zich er goed voor als SWjefjef schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:57:
[Afbeelding]
Ik hem toch maar omgeruild voor een SW versie😀👍🏼
Moet wel gewoon werken. Eerst wakeup idd. Welke fout krijg je dan? Ik gebruik overigens zelf niet die max. Te warm imho. Gewoon 21. Eventueel met stoelverwarming erbij.stormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:36:
Iemand anders ook al bezig geweest met de Tesla API?
Ik wil graag dat hij vooraf ontdooit. Maar het lijkt erop dat de API callAlleen werkt als er gewicht op de stoel wordt gedetecteerd?POST /api/1/vehicles/{id}/command/set_preconditioning_max
Of zou het de volgorde kunnen zijn?
WakeUp
Pre conditioning max
Door unlock
Chargeport open
Iemand een idee?
RDW:
Aanhangwagen geremd - 1000 kg
Aanhangwagen ongeremd - 750 kg
Tesla (https://www.tesla.com/nl_...ordering-faq#tow-config):
De optionele trekhaak voor bepaalde Model 3 Base Performance-modellen die uit voorraad worden verkocht, is geschikt voor een trekgewicht tot 500 kilogram.
De uitvoering is BB1T1, die mag volgens mij tot 1000, de PB1T1 mag tot 500. Iemand die hier meer over weet of dit kan bevestigen? Geleverd midden september.
Heb hem destijds uit voorraad besteld. Bellen doe ik wel weer in januari ofzo als ze het rustiger hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 20-11-2019 18:38 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Nu dus een afspraak gemaakt om uit te lijnen op 2 december, maar mijn garagehouder stelt dus dat deze versleten banden door toedoen van Tesla zijn ontstaan en deze dus vergoed moeten worden, door Tesla. Heb het bij de servicebeurt bijgezet. Iemand die hier ook ervaring mee heeft of wat Tesla zou moeten vergoeden?
Ja ik heb dat in wat Facebook groepen voorbij zien komen, tot de draad versleten. Ook een tip naar andere berijders hier, check het af en toe. Als je witte vezels ziet, is het niet goedGodlikev schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:44:
Vandaag mijn banden gewisseld van mijn model X, blijkt dat de auto verkeerd uitgelijnd is. Waardoor mijn banden aan één kant tot de velg doorgesleten zijn, levensgevaarlijk dus! (pas 25000 km mee gereden)
Nu dus een afspraak gemaakt om uit te lijnen op 2 december, maar mijn garagehouder stelt dus dat deze versleten banden door toedoen van Tesla zijn ontstaan en deze dus vergoed moeten worden, door Tesla. Heb het bij de servicebeurt bijgezet. Iemand die hier ook ervaring mee heeft of wat Tesla zou moeten vergoeden?
Nee ik krijg geen fout, als ik op de stoel in de auto zit werkt het feilloos, ook als de auto op slot staat. Dus de API calls zijn correct, alleen werkt het niet zonder bestuurder erin. Met die set_preconditioning_max gaan je voor- en achterruiten/spiegels ontdooien.Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:29:
[...]
Moet wel gewoon werken. Eerst wakeup idd. Welke fout krijg je dan? Ik gebruik overigens zelf niet die max. Te warm imho. Gewoon 21. Eventueel met stoelverwarming erbij.
Die cabine temperatuur die jij gebruikt die werkt denk wel zonder bestuurder, maar de bovenstaande niet. Is mijn voorlopige conclusie.
Ik kreeg vandaag in de kou de trekhaak er niet eens in, ik heb de auto een week. Trekhaak principe is hetzelfde als mijn vorige auto, maar het wil niet. Hij klikt niet in de auto, hij blijft eruit vallenTaro schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:27:
Hoe betrouwbaar is informatie op rdw.nl en wat is leidend? Nog even los van wat mag, het moet niet zo zijn dat de trekhaak afbreekt ofzo
Iemand tips?
[ Voor 25% gewijzigd door stormfly op 20-11-2019 19:05 ]
https://teslamotorsclub.c...el-3.156920/#post-3769801
[ Voor 30% gewijzigd door Rto1964 op 20-11-2019 19:13 ]
Ben er bijna van overtuigd dat het in de "koker" van de auto mis is, buiten werk de techniek goed en kan ik vergrendelen en ontgrendelen. Alleen niet als hij in de auto steekt.
Ik help de trekhaak de laatste 5 mm met een rubberen hamerstormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:04:
Ik kreeg vandaag in de kou de trekhaak er niet eens in, ik heb de auto een week. Trekhaak principe is hetzelfde als mijn vorige auto, maar het wil niet. Hij klikt niet in de auto, hij blijft eruit vallen![]()
Iemand tips?
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
333kw = 453 pk? Ik dacht dat de LR AWD 350pk had. Of doe ik iets verkeerd?bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:45:
LR AWD: 0-100km/u in 4,159 seconden. is 0-60mph (96,56km/u). 0-100km/u in 4,368 seconden.
[Afbeelding]
[...]
Tesla gaat rubberen flappen gratis aanbieden in Canada omdat de verf van de auto af valt door het zout op de weg...
Ik objecteer, u eer.
Gebruik je een wrapper? Of via de mobiel? Ik gebruik de Poweshell wrapper. Zal nog wel even testen maar weet eigenlijk zeker dat de max bij mij ook gewoon werkte.stormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:04:
[...]
Nee ik krijg geen fout, als ik op de stoel in de auto zit werkt het feilloos, ook als de auto op slot staat. Dus de API calls zijn correct, alleen werkt het niet zonder bestuurder erin. Met die set_preconditioning_max gaan je voor- en achterruiten/spiegels ontdooien.
Die cabine temperatuur die jij gebruikt die werkt denk wel zonder bestuurder, maar de bovenstaande niet. Is mijn voorlopige conclusie.
Overigens, bij normaal voorverwarmen zet de auto obv een lagere temp de ruitverwarming ook aan. Daar heb je eigenlijk de max niet voor nodig.
Haa ben ik gelukkig niet de enige die heeft lopen kl*ten met de trekhaakstormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:04:
Ik kreeg vandaag in de kou de trekhaak er niet eens in, ik heb de auto een week. Trekhaak principe is hetzelfde als mijn vorige auto, maar het wil niet. Hij klikt niet in de auto, hij blijft eruit vallen![]()
Iemand tips?
Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen dan in september toen ik hem net had.revolution-nl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:22:
[...]
@stormfly
Haa ben ik gelukkig niet de enige die heeft lopen kl*ten met de trekhaak. Ik liep tegen hetzelfde aan, volgens mij moest ik aan de rode pin trekken en dan draaien. De bal in de haak wordt dan volledig ontgrendeld.
Er zitten zilveren ronde balletjes rond de top, die moet je even indrukken terwijl je de sleutel probeert te draaien (handig met zijn 2en dus).
Daarnaast is er nog een andere groot zilver balletje, hier moet je hetzelfde mee doen. Als je dit een aantal keer gedaan hebt gaat het steeds soepeler.
[ Tesla MIG MYP ]
Ik gebruik de iPhone shortcuts. Wat in feite gewoon URL calls zijn naar de API. Als ik erin zit werkt het, calls zijn dus typo free.Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:51:
[...]
Gebruik je een wrapper? Of via de mobiel? Ik gebruik de Poweshell wrapper. Zal nog wel even testen maar weet eigenlijk zeker dat de max bij mij ook gewoon werkte.
Overigens, bij normaal voorverwarmen zet de auto obv een lagere temp de ruitverwarming ook aan. Daar heb je eigenlijk de max niet voor nodig.
Als je eens zou willen testen. Graag!
+ de auto trilt al bij 50km/u, heeft men tips hiervoor?
Bij sommige auto’s moeten de ramen wat beter afgesteld worden. Ik zou een afspraak maken via de app als ik jou was.jspr360 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:14:
Vandaag mijn M3 ontvangen, meer mensen last van een raam (rechter achter) dat niet helemaal sluit? Tijdens het rijden suist het nogal.
Wat trilt er precies aan de auto? Als je vibraties in je stuur voelt, dan lijkt dit vrij normaal te zijn. Je zou eens kunnen kijken wat je bandenspanning is en of een lagere spanning daar een positieve invloed op heeft.
Bij mij was het vrij heftig na 100+. Kennis had het ook en kreeg als reactie dat het mogelijk platte banden waren vanwege het stilstaan op de boot en de parkeerplaats. Wat mij betreft klopt dat verhaal, want nog geen 1000km verder en het is helemaal weg.jspr360 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:14:
Vandaag mijn M3 ontvangen, meer mensen last van een raam (rechter achter) dat niet helemaal sluit? Tijdens het rijden suist het nogal.
Je kan altijd een afspraak maken en weer afzeggen als het verdwijnt. Kun je in ieder geval aantonen dat je er op tijd bij was.
En dan? Politie zal hoogstwaarschijnlijk niets voor je doen.bottom line schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:24:
[...]
En als het je eigen auto is, PV laten opstellen door de politie.
https://www.nporadio1.nl/...-aangifte-dit-kan-je-doen
synorluna schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:21:
[...]
Bij sommige auto’s moeten de ramen wat beter afgesteld worden. Ik zou een afspraak maken via de app als ik jou was.
Wat trilt er precies aan de auto? Als je vibraties in je stuur voelt, dan lijkt dit vrij normaal te zijn. Je zou eens kunnen kijken wat je bandenspanning is en of een lagere spanning daar een positieve invloed op heeft.
Thanks beide! Morgen rijd ik gewoon even langs het service center, hopelijk kunnen ze me dan direct helpen.BytePhantomX schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:26:
[...]
Bij mij was het vrij heftig na 100+. Kennis had het ook en kreeg als reactie dat het mogelijk platte banden waren vanwege het stilstaan op de boot en de parkeerplaats. Wat mij betreft klopt dat verhaal, want nog geen 1000km verder en het is helemaal weg.
Je kan altijd een afspraak maken en weer afzeggen als het verdwijnt. Kun je in ieder geval aantonen dat je er op tijd bij was.
Hij werkt gewoon bij mij, ook als ik gewoon de auto op slot heb en zelf binnen zit. Je geeft wel de juist parameter mee? on / true?stormfly schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:04:
[...]
Ik gebruik de iPhone shortcuts. Wat in feite gewoon URL calls zijn naar de API. Als ik erin zit werkt het, calls zijn dus typo free.
Als je eens zou willen testen. Graag!
Ik zal je mijn Shortcut wel ff PMen.
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.