Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:02
Taro schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:31:
Waarom ik laatst bij de poll niet op "Perfect" heb gestemd:

- Gisteren was ik ineens uitgelogd uit de app, inloggen lukte niet meer. Na wat rebooten, etc. gelukkig wel weer.
- Zappi V2 lader begint nu bij mij ook ineens standaard te rebooten na het aansluiten van de auto, sinds de laatste update. In de Zappi releasenotes staat dat Tesla dit via een update moet oplossen.
- Laadpercentage op 80% staan, vanochtend was de auto tot 90% geladen, dat is de 2e keer sinds de laatste update dat de auto terugvalt op het vorige ingestelde laadpercentage en niet het huidige ingestelde percentage gebruikt
- Vanochtend ging de auto pas na de 2e keer proberen open
- Wilde wegrijden, begon over het neerleggen van de keycard, zag blijkbaar mijn telefoon niet goed
- Uitgestapt, keycard gepakt uit mijn tas, weggereden. Gelukkig dat ding altijd bij me in de buurt.
- Rechter spiegel stond weer naar beneden, opnieuw mijn profiel geselecteerd om dat op te lossen.
- Perfecte rit naar het werk, blijft toch genieten :)

95% van de dagen werkt overigens alles perfect, maar door dit soort dingetjes geen 100% score.
Zappi brengt een Breaking update uit en verwijst vervolgens naar tesla om dit te fixen? :+ Dat is ballsy..

Verder herken ik wel een paar van je punten. Laatst bijvoorbeeld (voor het eerst en bij die keer gebleven) dat mijn spiegel niet uitklapte (bestuurders kant). Keertje op slot en weer ontgrendelen verhielp het.

Zeker waar wat je zegt: in 95% van de keren werkt alles naar behoren, soms idd van die rare nukken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Djerro123 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:38:
[...]

Zappi brengt een Breaking update uit en verwijst vervolgens naar tesla om dit te fixen? :+ Dat is ballsy..
Nee, dit stond al in de releasenotes van de meest recente Zappi update van 2 maanden geleden. Ik had er echter tot nu toe geen last van, maar sinds V10 wel. Heb dit even verduidelijkt in mijn bericht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024

- Gisteren was ik ineens uitgelogd uit de app, inloggen lukte niet meer. Na wat rebooten, etc. gelukkig wel weer.
- Zappi V2 lader begint nu bij mij ook ineens standaard te rebooten na het aansluiten van de auto, sinds de laatste update. In de Zappi releasenotes staat dat Tesla dit via een update moet oplossen.
- Laadpercentage op 80% staan, vanochtend was de auto tot 90% geladen, dat is de 2e keer sinds de laatste update dat de auto terugvalt op het vorige ingestelde laadpercentage en niet het huidige ingestelde percentage gebruikt
- Wilde wegrijden, begon over het neerleggen van de keycard, zag blijkbaar mijn telefoon niet goed
- Uitgestapt, keycard gepakt uit mijn tas, weggereden. Gelukkig dat ding altijd bij me in de buurt.
- Rechter spiegel stond weer naar beneden, opnieuw mijn profiel geselecteerd om dat op te lossen.

95% van de dagen werkt overigens alles perfect, maar door dit soort dingetjes geen 100% score.
Grappig. Dat van die spiegel heb ik ook zo nu en dan. Dat is best heel vervelend.
Tevens moet ik relatief vaak een softreboot uitvoeren sinds de laatste update.
Na enkele dagen viel bij mij tot 2x de LTE verbinding weg en kreeg ik meldingen als: Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist. Laatst ook een keer gehad dat ik helemaal geen geluid meer had. (dus ook geen knipperlicht geluid meer) In alle gevallen verhielp de soft reboot de problemen overigens.
Al met al zijn dat wel vervelende dingen, maar zoals jij ook al terecht aangeeft werkt het meestal wel en blijft het rijden gewoon geweldig en maakt dat echt heel veel goed.

De reden dat ik niet perfect heb gekozen was met name dat ik de aflevering en de communicatie vanuit Tesla ondermaats vind. Hier valt echt een flinke verbetering te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door RichardC79 op 19-11-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:38
Denk niet dat Tesla zoveel gaat doen voor Zappi. Zappi kan het blijkbaar zelf ook wel oplossen. Niet alle Zappi's hebben er last van dus vraag me even af of het echt door Tesla komt. (https://myenergi.info/zap...in-to-tesla-t846-s30.html)

Dat met die app heb ik ook wel. Is er ook een standaard logout ofzo na xx aantal dagen? Of komt het doordat ik ook veel met de API doe? Mijn vrouw gebruikt mijn login, ik heb dus de app en via de Shortcut app gebruik ik de API en ook wel eens om mijn NUC met Powershell. Heb het idee dat bij veelvuldig gebruik van verschillende device Tesla sessies echt een logout geeft oid.

[ Voor 41% gewijzigd door Inspired op 19-11-2019 08:54 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24

- Zappi V2 lader begint nu bij mij ook ineens standaard te rebooten na het aansluiten van de auto, sinds de laatste Tesla update. In de Zappi releasenotes (2 maanden oud) staat dat Tesla dit via een update moet oplossen.
Ok dat is gewoon een fout van Zappi bij geen enkele paal heb ik ooit issues gehad (tesla wall connector, new motion, openbare palen etc.) Af en toe heeft de auto wel eens een issue dan is op nieuw inpluggen genoeg. Geloof ook niet helemaal dat het probleem bij telsa ligt.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:59:
Hallo, ik heb de wallcharger van Tesla buiten hangen op mijn parkeerplaats aan de openbare weg. Herkent mijn tesla deze wallcharger? Met andere woorden kunnen andere elektrische wagens zo inpluggen op mijn elektrische netwerk? Zo ja, dan moet ok maar heel snel een schakelaar binnen maken....
Ja dat kunnen met een wall connector je kan hem tesla only maken is een van de onbeschreven features. Maar hoe groot is de kan dat iemand jou aansluiting misbruikt. ... voor vakantie gooi je gewoon de groep er er af. En verder niet te veel over nadenken. Je kan misschien een werkschakelaar vinden die je via wifi / bluetooth kan schakelen. Of je kan via RS-485 de paal besturen en alleen als jouw tesla via het wifi netwerk zit stroom geven :) anders netjes op 0 A zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 06:57
PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:35:
[...]

Dat polijsten is echt geen wondermiddel. Je krijgt gewoon niet alles meer weer en bij 1x verkeerd wassen zijn ze ook weer terug. Als je een nieuwe Tesla hebt, breng je zo'n coating aan, of je accepteert de krassen. Nu hij door een wasstraat is gegaan, heeft die coating ook geen zin meer.
Sorry, maar een wazige reactie wat mij betreft. Staat er in de handleiding van de Model 3 dat een coating verplicht is en je anders maar genoegen moet nemen met krassen? Hetzij door het wassen in een wasstraat of handmatig wassen. Bij handmatig wassen zal het risico geminimaliseerd zijn, maar dan toch.

Ik heb hiervoor vijf andere leaseauto's gereden, maar nog nooit is een auto beschadigd uit de wasstraat gekomen. Zelfs bij mijn vorige auto, een Peugeot 308, waarvan ik vond dat de lak van slechte kwaliteit was. Nu één keer door de wasstraat met de Model 3 en hij ziet er zwaar gehavend uit. Als er oppervlakkige krassen op zouden zitten die je alleen ziet als de zon er op schijnt, ala. Maar er is gewoon lak af en er zijn diepere krassen aanwezig die je met het blote oog op een afstand ziet zitten.

Ik snap dat polijsten geen wondermiddel is, maar daar zou het gros van de oppervlakkige krassen mee verwijderd moeten kunnen worden. Dat ze na een verkeerde wasbeurt terug zouden zijn en dat coating geen zin meer zou hebben verbaasd me. Je haalt de oppervlakkige krassen namelijk wel permanent weg, waarna er mijn inziens prima gecoat kan worden mits je hem daarvoor niet weer verkeerd wast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Moet ook zeggen dat ik blij ben dat ik geen multicoat red meer heb je keek er naar en de lak spatte er al bijna vanaf. Mooie kleur maar slecht goed te houden bleek (en heel moeilijk te fixen bij fouten/schade) blij dat we nu obsidian black hebben heeft ook zijn issues maar is wel super makkelijk te fixen bij schade. (laten doen natuurlijk)
Maar met deze lak gaat het prima door de was straat. Alleen een vinden waar de auto in past kan nog wel eens een ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
MeZZiN schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:26:
Moet ook zeggen dat ik blij ben dat ik geen multicoat red meer heb je keek er naar en de lak spatte er al bijna vanaf. Mooie kleur maar slecht goed te houden bleek (en heel moeilijk te fixen bij fouten/schade) blij dat we nu obsidian black hebben heeft ook zijn issues maar is wel super makkelijk te fixen bij schade. (laten doen natuurlijk)
Maar met deze lak gaat het prima door de was straat. Alleen een vinden waar de auto in past kan nog wel eens een ding zijn.
+1, zelfde probleem. De (zwarte) auto meer dan een jaar door de wasstraat gereden, tot de nieuwe borstels geinstalleerd werden, nu is hij nét te sma (spiegels krijgen altijd slaag, zelfs dichtgeklapt). Nu maar met de hand, duurt ongeveer even lang. 8)7

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is leuk hoor een grote auto maar Nederland is nog niet helemaal aangepast er aan dat auto wat groter zijn dan gemiddeld.

Gelukkig voor ons is onze lokale was straat groot genoeg voor onze auto en is er een hobby box naast om een paar dingen nog even los schoon maken zoals onder de spoiler dat gaat niet in de was straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:21
MrBasta schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:20:
[...]

Tot 2017 mochten kinderen al vanaf 15 kilo in een zitverhoger in de auto. In de praktijk konden kinderen soms al vanaf 2,5 jaar op een zitverhoger zonder rugleuning in de auto zitten. In 2017 zijn deze regels dan ook flink aangescherpt: met als resultaat dat kinderen nu gemiddeld 5 jaar zijn voordat ze in een zitverhoger mogen. Daarnaast moet een zitverhoger aan Europese regels en normen voldoen.

Bron: https://www.promovendum.n...toegestaan-de-regels-2019

Wat je kan doen is 1 kind voorin met zitverhoger en je partner achterin ;-)
Misschien goed om dan een website van de overheid te quoten. Oude norm was op basis van gewicht, nieuwe op basis van lengte:

https://www.veiligheid.nl...d/met-de-auto/regelgeving

Met daarbij de volgende uitzondering:
"Als je op de achterbank al twee autostoeltjes hebt en er geen plaats is voor een derde, dan mag je kinderen vanaf 3 jaar op de achterbank met de autogordel vervoeren. De autogordel moet dan wel altijd voor de borst van je kind langs lopen, dus niet achter de rug."

De sites geven ook richtlijnen voor wat veilig is, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Dit is wat minimaal moet.

[ Voor 4% gewijzigd door BytePhantomX op 19-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Klopt het dat de Long Range geen mistlampen heeft? Er staat hier een LR op kantoor en daar zijn ze gewoon zwart.

EDIT: Typo gemaakt bij invullen van kenteken, blijkt een SR+ te zijn. :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Landon op 19-11-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Landon schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:01:
Klopt het dat de Long Range geen mistlampen heeft? Er staat hier een LR op kantoor en daar zijn ze gewoon zwart.
Premium interieur zou mistlampen moeten hebben. LR dus wel. Ook al is het een RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:31
MeZZiN schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:37:
Het is leuk hoor een grote auto maar Nederland is nog niet helemaal aangepast er aan dat auto wat groter zijn dan gemiddeld.

Gelukkig voor ons is onze lokale was straat groot genoeg voor onze auto en is er een hobby box naast om een paar dingen nog even los schoon maken zoals onder de spoiler dat gaat niet in de was straat.
Je hebt het toch nog steeds over de M3? Hij is ongeveer even groot als een Ford Focus wagon. Je doet net of de M3 de afmetingen heeft van een F150 pickup.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
rmathijssen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:09:
[...]

Je hebt het toch nog steeds over de M3? Hij is ongeveer even groot als een Ford Focus wagon. Je doet net of de M3 de afmetingen heeft van een F150 pickup.
Gezien zijn sig over de Model X neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:31
Inspired schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:10:
[...]
Gezien zijn sig over de Model X neem ik aan.
:X dan neem ik mijn stelling terug in, die is inderdaad wel een maatje groter :+

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
rmathijssen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:11:
[...]

:X dan neem ik mijn stelling terug in, die is inderdaad wel een maatje groter :+
De Model S is ook breed genoeg...

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
rmathijssen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:11:
[...]

True. Vraag me af of je bijvoorbeeld de parkeergarage bij hoog catharijne uberhaupt in komt met een S/X. Mijn Model 3 slaat echt overal rood uit bij het binnenrijden tussen het hek door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
rmathijssen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:09:
[...]
Nee ik heb een model X klein beetje groter. En ongeveer net zo breed als een F150. Gelukkig niet zo lang.

Maar ja het is af en toe een gedoe zoals waar ik werk nu op Leidseplein kan ik niet parkeren in de overtoom garage auto is gewoonweg te groot. Oostpoort is ook maar net groot genoeg alles bijna rood als ik naar binnen rijdt. Moet ook veel parkeren plekken overslaan als er niet genoeg ruimte is.

Lol ik was zo blij dat ik voor een intake bij tikkie de model s als loaner had had zo vast komen zitten in de garage met de model x. Er zat een extreem irritante slinger bocht in de garage denk uiteindelijk wel dat het me gelukt was hoor met een paar keer steken maar handig is anders. De S is micro in vergelijking met een X (voor mijn gevoel dan).

Soms als ik weet dat parkeren lastig kan zijn pak ik de leaf just to be safe. De model X is de meest geweldige auto ooit gemaakt (vind ik) maar alleen zijn grote is wel een ding.
Inspired schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:19:
[...]
True. Vraag me af of je bijvoorbeeld de parkeergarage bij hoog catharijne uberhaupt in komt met een S/X. Mijn Model 3 slaat echt overal rood uit bij het binnenrijden tussen het hek door.
Niet ik ga wel op een parkeerterrein staan dan. Moet wel zeggen ben redelijk goed geworden in inschatten hoe groot mijn auto is en kan steeds makkelijker door het verkeer ook al is het extreem krap. Maar binnen kort ga ik het waarschijnlijk uit proberen. Of ik ga gewoon staan om de parkeer plaats van de jaarbeurs. Moet daar binnen kort waarschijnlijk op gesprek.

[ Voor 16% gewijzigd door MeZZiN op 19-11-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerntje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:19:
[...]

Sorry, maar een wazige reactie wat mij betreft. Staat er in de handleiding van de Model 3 dat een coating verplicht is en je anders maar genoegen moet nemen met krassen? Hetzij door het wassen in een wasstraat of handmatig wassen. Bij handmatig wassen zal het risico geminimaliseerd zijn, maar dan toch.

Ik heb hiervoor vijf andere leaseauto's gereden, maar nog nooit is een auto beschadigd uit de wasstraat gekomen. Zelfs bij mijn vorige auto, een Peugeot 308, waarvan ik vond dat de lak van slechte kwaliteit was. Nu één keer door de wasstraat met de Model 3 en hij ziet er zwaar gehavend uit. Als er oppervlakkige krassen op zouden zitten die je alleen ziet als de zon er op schijnt, ala. Maar er is gewoon lak af en er zijn diepere krassen aanwezig die je met het blote oog op een afstand ziet zitten.

Ik snap dat polijsten geen wondermiddel is, maar daar zou het gros van de oppervlakkige krassen mee verwijderd moeten kunnen worden. Dat ze na een verkeerde wasbeurt terug zouden zijn en dat coating geen zin meer zou hebben verbaasd me. Je haalt de oppervlakkige krassen namelijk wel permanent weg, waarna er mijn inziens prima gecoat kan worden mits je hem daarvoor niet weer verkeerd wast.
Bij carclean.nl hebben ze best wel verstand van poetsen en lakken.
Bij hun poets workshops komen verschillende merken naar voren en ook Tesla. De lak schijnt echt boterzacht te zijn bij Tesla (in relatie tot andere merken), waardoor er een hele andere strategie nodig is bij polijsten dan bij een Mazda bijvoorbeeld (relatief harde lak).

Maar bij iedere nieuwe auto moet je een paar maanden wachten voor je hem door de wasstraat haalt. Alle lakken harden nog uit de eerste weken, maanden.

Advies is altijd om er zo lang mogelijk mee te wachten bij nieuwe auto's.

Zo heb ik mijn gloednieuwe Volvo C30 in 2008 ook wel eens verpest door 2 weken na levering door de wasstraat te rijden, waar daarvoor een zwaar bevuilde auto met zand doorheen was geweest.

Lak is dan nog te zacht en zand krast sowieso... Die combinatie leverde geen fijn gezicht op voor een gloednieuwe wagen. Daarna 3 dagen kwijt geweest en is volledig opnieuw gepolijst en gepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:36
Vandaag zat ik me te bedenken dat ik het best wel leuk zou vinden om een oude Tesla Roadster te kopen. Mooi om te bestickeren met onze logo's en dan door het land te crossen. Range van die auto's zou toch rond de 350 km moeten zijn dus dat is best flink. En ze zien er best tof uit.

Toen zag ik ze tweedehands en schrok me het apezuur. Die dingen zijn nog echt heel duur. Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met een tweedehands Roadster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:31:
[...]

Net rit terug naar huis, weer 15,8km

Heen 213 wh/km
Terug 158 wh/km

Ik denk ongeveer zelfde rijsstijl. Heen wel meer file.

Ik zet voor nu sentry mode even uit, kijken wat de impact morgen op de heenreis is.
Sentry uit had redelijk grote impact.

Heen was nu 178 wh/km.

Iemand in Nederland al PWS actief met de nieuwe update?
Ik zie gaatjes in mijn bumper zitten, maar ik heb wel een 2019 model....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:
[...]

Bij hun poets workshops komen verschillende merken naar voren en ook Tesla. De lak schijnt echt boterzacht te zijn bij Tesla (in relatie tot andere merken), waardoor er een hele andere strategie nodig is bij polijsten dan bij een Mazda bijvoorbeeld (relatief harde lak).

Maar bij iedere nieuwe auto moet je een paar maanden wachten voor je hem door de wasstraat haalt. Alle lakken harden nog uit de eerste weken, maanden.

Zo heb ik mijn gloednieuwe Volvo C30 in 2008 ook wel eens verpest door 2 weken na levering door de wasstraat te rijden, waar daarvoor een zwaar bevuilde auto met zand doorheen was geweest.

Lak is dan nog te zacht en zand krast sowieso... Die combinatie leverde geen fijn gezicht op voor een gloednieuwe wagen. Daarna 3 dagen kwijt geweest en is volledig opnieuw gepolijst en gepoetst.
Ik heb mijn zwarte Model 3 AWD LR laten glascoaten vanwege de zachte Tesla lak.
Daarna heb ik bij carclean ook wat schoonmaakspullen gekocht (oa. een super droogdoek, zo'n hele dikke, geweldig is die, de hele auto droog nadat ik hem heb afgespoeld) en ook een soort van badmuts die om de borstel kan waar je normaal gesproken de auto en velgen mee boent.
Ik haal de auto nooit door de wasstraat, die borstels draaien vaak best hard en met veel kracht. Als daar zand op zit, dan ben je aan de spreekwoordelijke beurt.
Dus altijd een wasbox, twee voertonnen (google er maar eens op) van 6 liter, beide met warm water en in eentje ook autoshampoo (ph neutraal), met de shampoo was ik de auto met de wasborstel nadat ik hem heb afgespoeld. Daarna spoel ik hem nog eens af en droog ik de auto. En ik overdrijf niet als ik zeg dat hij er dan echt uitziet alsof hij zo uit de showroom komt rijden. Zo schoon krijg ik de auto niet als ik hem door de wasstraat haal en bovendien is hij nu krasvrij.
Glascoating is m.i. wel een eis, zeker bij de zwarte lak. Ik zie het als een meerprijs, zoals je dat ook bij metallic lak opties ziet. Wasstraat is voor mij een no go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:47:
[...]

Beetje normaler reageren kan ook wel.

De app zegt dit:
“ Voer uw voorkeursadres in voor Mobile Service. Als Mobile Service niet beschikbaar is, wordt u gevraagd een Service Center te selecteren.”

Maar de app doet dat niet, ik kan niet ruiken dat je een huisnummer van een SeC moet invullen... Aangezien de app zelf aangeeft dat hij het zou moeten weergeven...
Ik ben eigenwijs geweest en heb er nog eens achteraan gebeld bij Forepark.

Hij heeft dit niet eerder gezien, maar er staat dus een mobiele service afspraak gepland op Neckar 16 in Den Haag.

Hij snapte zelf ook weinig van de app en het service plannen, Wat ik heb gedaan zou moeten leiden tot een afspraak bij het SeC, maar op één of andere manier komt er nu een mobiel team naar SeC in Den Haag.

Hij zei al, ik ben benieuwd of dit zo gaat werken, ik heb het nog nooit meegemaakt zei hij... Zo niet, maken we ter plekke een afspraak. Zal dan wel januari/februari worden in Den haag.

Ze hebben er koffie en internet, ik vind het best!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:54

- Zappi V2 lader begint nu bij mij ook ineens standaard te rebooten na het aansluiten van de auto, sinds de laatste Tesla update. In de Zappi releasenotes (2 maanden oud) staat dat Tesla dit via een update moet oplossen.
- Uitgestapt, keycard gepakt uit mijn tas, weggereden. Gelukkig dat ding altijd bij mij in de buurt.

Zie hier boven een paar antwoorden op de vraag die ik kreeg van mensen waarom ik een keyfob heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytech
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01-2020
Hi all,

i have a SR+ Model 3, and use lot of public charging points from Allego. I dont see an option to increase the charging current beyond 16Amps. Is it a restriction on the Model 3 SR+ as it has a 50KWH battery?

any one with SR+ able to push beyond 16 amps?

2019 Pearl White Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
M3 is limited to 11kw at 3 fase so max of 16A 3 fase model x / s is limited to 16,5kw 3 fase. 25A max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:21:
[...]

Sentry uit had redelijk grote impact.

Heen was nu 178 wh/km.

Iemand in Nederland al PWS actief met de nieuwe update?
Ik zie gaatjes in mijn bumper zitten, maar ik heb wel een 2019 model....
Let op dat wind ook een grote impact heeft. De hele reis wind tegen een groot verschil maken.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:38
MeZZiN schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:24:
M3 is limited to 11kw at 3 fase so max of 16A 3 fase model x / s is limited to 16,5kw 3 fase. 25A max
Toch gek dat een Renault Zoe wel 22kw kan laden oftewel 140km/hr en de M3 niet. Is dus toch nog een puntje waar een andere merk wel beter is haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
r0bb schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:04:
[...]
Toch gek dat een Renault Zoe wel 22kw kan laden oftewel 140km/hr en de M3 niet. Is dus toch nog een puntje waar een andere merk wel beter is haha.
Tja, liever een auto die thuis iets langzamer laadt, dan onderweg.
Daarbij is 11kw ook wel zo ongeveer het maximum dat een 3x25A meterkast aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:10:
[...]

Tja, liever een auto die thuis iets langzamer laadt, dan onderweg.
Daarbij is 11kw ook wel zo ongeveer het maximum dat een 3x25A meterkast aan kan.
Yep en anders mag je ook even 800 euro per jaar extra gaan betalen aan vastrecht.
Mij niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytech
MeZZiN schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:24:
then why do i see 32A max in some of the tesla pics:( Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Felectrek.co%2F2017%2F08%2F02%2Ftesla-model-3-charging-options%2F&psig=AOvVaw0ryWAFu0FiFwz-FhKjEbNJ&ust=1574252190816000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCMCl6uWg9uUCFQAAAAAdAAAAABAV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies het is ook niet echt een issue.

Ik laad mijn tesla op op 8a 3fase (5,5 kw) omdat het snel zat is voor de nacht om een volle auto te hebben.
Mijn leaf gaat weer op 1 fase 16A (en ik heb de fases in huis zo verdeeld dat het prima gaat.) maar die 25Ax3 is niet echt heel veel als je 2 auto's heb en een spa dan zit je redelijk snel aan de max van 25A/3. Maar goed straks even de regel software installeren met een pi dan lossen we dat issue ook weer op. Moet nog een kook plaat aansluiten maar dat is gelukkig altijd burst en heel soms nodig dus geen groot issue zeker naa de aanpassing dat de laadpalen uitgaan als ik ga koken / spa aan het verwarmen is.

En ik ga zeker geen vast recht extra betalen omdat ik lekker groen bezig ben met mijn auto's en 800 euro maakt het wel heel onaantrekkelijk dat ik van gas af wil. Kan nu al geen warmte pompen meer aansluiten omdat ik geen ruimte meer heb op mijn omdat te kunnen doen.

Renault Zoe heeft meer nadelen dat je max 50kw kan laden ipv 120+ met een model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

harrytech schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:18:
[...]

then why do i see 32A max in some of the tesla pics:( [Afbeelding]
1-phase: 32A max
3-phase: 3x16A max

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytech
Taro schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:20:
[...]

1-phase: 32A max
3-phase: 3x16A max
perfect!

sorry for being a noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:18
Kunnen jullie bevestigen dat dit raar is? Ben enige tijd geleden heel zacht van achteren aangereden, ben bang dat er sensor kapot is?

Nu ik er zo naar kijk lijkt de auto rechtsvoor mij ook foetsie?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/chkPYcm/DB7-B967-B-875-A-4-F62-B652-F68632359-B2-C.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door rover12345 op 19-11-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Heb je het laten na kijken bij de tesla garage ...? en test het even door iemand achter je auto te laten lopen als je in zijn achteruit staat dan moet je het zien op het sensor overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
Lijkt me wel raar dat de Tesla dan niet aangeeft dat er iets kapot is, of bijvoorbeeld een draadje niet is aangesloten.

Zelf niet uitgetest, maar als je achteruit probeert te parkeren, zie je dan ook geen hindernissen op het scherm (niet op de camera natuurlijk)? Vermoed dat afstandsensor (radar) enkel vooraan zit, dus je achteraan geen CM te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:18
MeZZiN schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:03:
Heb je het laten na kijken bij de tesla garage ...? en test het even door iemand achter je auto te laten lopen als je in zijn achteruit staat dan moet je het zien op het sensor overzicht.
Daar werd gezegd dat er niks aan de hand was als je geen warning krijgt. Bij achteruitrijden krijg ik wel de afstand te zien tot objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik zal eens kijken of ik ook wat zie moet zeggen dat ik de laatste tijd er niet opgelet heb of hij nu auto achter mij weer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
rover12345 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:01:
Kunnen jullie bevestigen dat dit raar is? Ben enige tijd geleden heel zacht van achteren aangereden, ben bang dat er sensor kapot is?

[Afbeelding]
Lijkt idd alsof je sonar sensor daar uit/los/kapot is. Afspraak maken naar servicecenter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44

aip

MeZZiN schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:05:
Nu je het zegt is ook zo het valt ook mee ik realiser me gewoon dat ik 2 fobs heb die meer waarde hebben dan ik bij stil stond. Maar goed bedenk me nu ook dat het erg onhandig is je achterklep op te maken unlock telefoon -> start tesla app -> wachten -> open achter bak... erg nuttig dat ze een fob gemaakt hebben.
Doet die fob het ook voor de laadpoort? Ik overweeg er een te bestellen omdat ik het 's ochtends loskoppelen van de lader (thuis, vaste kabel), toch wel omslachtig vind. Een knopje op een fob zou dan toch wel handig zijn (net als bij onze Zoe is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Laatst online: 07:44

aip

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:
[...]

Daarom was ik mijn auto sowieso de eerste maanden gewoon niet. Dan maar wat viezer. En eerlijk gezegd, twee keer per jaar, bij de bandenwissel vind ik ook wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
aip schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:09:
[...]

Doet die fob het ook voor de laadpoort? Ik overweeg er een te bestellen omdat ik het 's ochtends loskoppelen van de lader (thuis, vaste kabel), toch wel omslachtig vind. Een knopje op een fob zou dan toch wel handig zijn (net als bij onze Zoe is).
Ja, dat kan.

@rover12345 ik zie dan ook geen auto afgebeeld hoor? Zou wel even testen of de sensoren nog werken. Maar lijkt me wel als het een niet al te harde aanrijding was.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 19-11-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 21:21
Bedankt iedereen voor de tips over de stoeltjes. De baby gaat sowieso in een isofix. Hebben een hele goeie gehaald zodat de baby achterste te voren zit. Gaat nu vooral om de middelste, die kan ik een normale peuterstoel. Als de oudste met een zitverhoger kan, zou het moeten lukken.

https://tipsvoorpapas.nl/...erbank-hoe-gaan-dat-doen/

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 19-11-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Laatst online: 01-06 20:53

[Afbeelding]
Ik zie ook de auto’s die direct achter me staan niet op het linker schermpje. Sensoren voor parkeren werken prima dus zal wel horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Vandaag het bedrijf achter de Zappi laders (MyEnergi) gesproken over de reboots van de V2 laadpaal na het aansluiten van de Model 3. Toevallig is er vandaag een nieuwe firmware voor de V2 lader uitgekomen: 2.130. Ze gaven aan dat als dat niet werkt ze waarschijnlijk een nieuwe laadpaal moeten opsturen.

Zojuist de firmware erop gezet en de laadpaal reset niet meer na het aansluiten van de Model 3. Ik vind het nog te mooi om waar te zijn, ik kijk het dus een weekje aan, maar met een beetje geluk werken de Zappi V2 en Tesla nu beter samen.

Ik kan nog geen releasenotes vinden, maar houd even 3 seconden de download knop op de Zappi Hub ingedrukt, wacht totdat de firmware op de hub staat (witte lampje wordt groen/blauw) en download dan de firmware update op de Zappi V2.

Met een beetje geluk dus opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
Handig, wellicht ook nuttig om in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen te melden.

[ Voor 63% gewijzigd door DaCoTa op 19-11-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@DaCoTa Idd, done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rto1964 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:46:
[...]

Let op dat wind ook een grote impact heeft. De hele reis wind tegen een groot verschil maken.
Ik rijd een klein stukje 80km weg en de rest 30, 50 en 60km wegen. Denk niet dat rijwind dan zo’n grote impact heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
r0bb schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:04:
[...]

Die kan weer niet DC snelladen.
aip schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:09:
[...]

Lang de kofferbak ingedrukt houden op de fob ontgrendelt de laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Is er al iets bekend over de Nederlandse taal voor het scherm en voor voice control?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
coptician schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:11:
Is er al iets bekend over de Nederlandse taal voor het scherm en voor voice control?
euhhmmm.
Die is er al? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 08:56
coptician schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:11:
Je bedoelt als vervanging van de huidige Vlaamse taal optie? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Interessant! Ik zag geen optie voor Nederlands voor zowel de taal als de navigatie. Ik zal eens even goed gaan kijken wanneer ik weer bij de eigenaar ben :).

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Vanaf vandaag kan ik me ook hier melden. Meteen bij aflevering viel het me op dat de model 3 geen veiligheidshamer heeft. Heeft iemand hier er goede tips voor?

Verder is er al een hoop geschreven over accesoires enzo, daar ga ik me ook eens goed in verdiepen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 02:26

aex351

I am the one

Bonsaiboom schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:11:
Vanaf vandaag kan ik me ook hier melden. Meteen bij aflevering viel het me op dat de model 3 geen veiligheidshamer heeft. Heeft iemand hier er goede tips voor?

Verder is er al een hoop geschreven over accesoires enzo, daar ga ik me ook eens goed in verdiepen :-)
Volgens mij bedien je dat via de app :+ :*)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Bonsaiboom schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:11:
[...]
Meteen bij aflevering viel het me op dat de model 3 geen veiligheidshamer heeft. Heeft iemand hier er goede tips voor?
[...]
Niet gaan zwemmen met je Tesla! :+

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Weet iemand of er ook evt losse kapjes zijn voor Tesla thuisladers? Via internet mooie zwarte gezien (met/zonder signature, referral editie) maar is het zwarte model ook ooit leverbaar in NL?..

Mijn broertje neemt onze oude 11kW laadpaal over, ik kan dan makkelijk overstappen naar een Tesla wall charger en deze ex btw kopen... Op de Tesla website staan alleen altijd de grijze versie (via US site zie ik “sold out” bij zwart staan)

Probleem is een beetje dat ik als ik mijn laadpaal door ga schuiven wel eerst een Tesla lader wil hebben, liefst een zwarte, zilver als het niet anders kan.

Standard Range + vermogen update in v10:

Screenshot uit een Duitse video die v9 vs v10 SR acceleratie heeft getest:

SR plus + model 3 tesla upgraded

Dat is veel meer dan de +\-5% vermogen-upgrade die in de release notes staat vermeld.. 0-200km/h is gewoon van 21s naar 17s gegaan :>

Nog een voordeel aan de SR+ daar zit nog meer rek in softwarematig. “Undersellen” strategie van Tesla..?

(Ik vermoed dat de SR+ Tenminste even snel zou kunnen zijn als een LR-RWD, iemand die getest voor/na zijn update met extra vermogen?)

[ Voor 51% gewijzigd door Stef87 op 20-11-2019 00:25 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Ik heb er net even op gelet, lijkt bij mij sinds v10 upgrade hetzelfde als bij jou te doen.

Weet nog van de eerste dag dat ik hem had, dat het toen wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef87 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 00:13:
Weet iemand of er ook evt losse kapjes zijn voor Tesla thuisladers? Via internet mooie zwarte gezien (met/zonder signature, referral editie) maar is het zwarte model ook ooit leverbaar in NL?..

Mijn broertje neemt onze oude 11kW laadpaal over, ik kan dan makkelijk overstappen naar een Tesla wall charger en deze ex btw kopen... Op de Tesla website staan alleen altijd de grijze versie (via US site zie ik “sold out” bij zwart staan)

Probleem is een beetje dat ik als ik mijn laadpaal door ga schuiven wel eerst een Tesla lader wil hebben, liefst een zwarte, zilver als het niet anders kan.

[Afbeelding: SR plus + model 3 tesla upgraded]

Dat is veel meer dan de +\-5% vermogen-upgrade die in de release notes staat vermeld.. 0-200km/h is gewoon van 21s naar 17s gegaan :>

Nog een voordeel aan de SR+ daar zit nog meer rek in softwarematig. “Undersellen” strategie van Tesla..?

(Ik vermoed dat de SR+ Tenminste even snel zou kunnen zijn als een LR-RWD, iemand die getest voor/na zijn update met extra vermogen?)
Hebben ze dit ook met een AWD getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
Nee zwarte vind je nog wel eens op marktplaats uit de referral, en soms ook met btw bon aangeboden. De kap die erbij zit normaal zilver dan is overigens los en moet gemonteerd worden dus ook evt eenvoudig in de gewenste kleur te spuiten. De TWC body is al zwart dus alleen de kap kan je dan in gewenste kleur spuiten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
Vanochtend voor het eerst meegemaakt dat de hendels bijna waren bevroren. Ik moest het echt goed indrukken om het open te krijgen. En het was niet eens onder het vriespunt. De echte winter moet nog komen. Iemand anders ook ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Vanochtend waren mijn deurhendels bevroren :S
Moest echt veel kracht zetten om ze los te drukken.
Had de verwarming wel eerder aangezet maar blijkbaar niet vroeg genoeg of niet hoog genoeg.
@hierboven. Blijkbaar tegelijk hetzelfde idee :D

En hebben jullie nou ook elke dag de melding dat de dode hoek beperkt is? Niet dat ik hem veel gebruik maar als ik nou de enige ben die dat elke dag heeft dan is er wellicht iets met de sensor

[ Voor 19% gewijzigd door thewizard2006 op 20-11-2019 07:55 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunkaroglu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:48:
Vanochtend voor het eerst meegemaakt dat de hendels bijna waren bevroren. Ik moest het echt goed indrukken om het open te krijgen. En het was niet eens onder het vriespunt. De echte winter moet nog komen. Iemand anders ook ervaring hiermee?
Ik had voorverwarmen aanstaan en dat heeft denk ik wel geholpen, zat klein beetje vast.

Ik heb volgende week een afspraak staan met mobile service, bij een SeC :?
Het zal mij benieuwen of dit goed gaat, maar voor dit probleem:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49093797946_5e2d50ef68_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49093797941_448b15df67_b.jpg

Nu zit ik alleen iets beter te kijken en lijkt het punt waarop hij vast hoort te zitten een scheurtje in zit:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49093797961_d00fb05a37_b.jpg

Laten we eerst maar afwachten wat er uit de afspraak komt. SeC Forepark gaf al aan dat als de afspraak daar moet plaatsvinden het eerder januari/februari wordt.

Het interesseert mij niet zo heel veel, zo lang hij maar blijft zitten en het uiteindelijk gewoon netjes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
Weet iemand of er toevallig iets aan zit te komen voor een "via" functie voor de navigatie of is dat alleen voor het plus pakket beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
thewizard2006 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:50:
En hebben jullie nou ook elke dag de melding dat de dode hoek beperkt is? Niet dat ik hem veel gebruik maar als ik nou de enige ben die dat elke dag heeft dan is er wellicht iets met de sensor
Als je dat alleen kort na het wegrijden hebt, zit er waarschijnlijk gewoon condens (of vuil) op een van de camera's bij de voorwielen. Even je vinger erover en het is weg (en als het dan nog niet weg is, is het misschien tijd voor 'n service afspraak)
Mkeespiet schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:00:
Weet iemand of er toevallig iets aan zit te komen voor een "via" functie voor de navigatie of is dat alleen voor het plus pakket beschikbaar?
Zit ook niet op het premium interieur, ook nog nooit gehoord dat het zou komen (behalve de automatische stop bij een supercharger, als dat nodig is)

[ Voor 26% gewijzigd door anboni op 20-11-2019 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma

Komt door condens.

[ Voor 47% gewijzigd door Khayma op 20-11-2019 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
Had de verwarming wel eerder aangezet maar blijkbaar niet vroeg genoeg of niet hoog genoeg.

Laatste tijd heb ik in de ochtend ook vaak meldingen, maar zal waarschijnlijk aan de condens liggen. Als je eenmaal een stukje heb gereden zie je de melding niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkeespiet
Deze heb ik even niet 8)7 wat heeft condens te maken met navigeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mkeespiet schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:00:
Het instellen van tussenstops van de navigatie is al een openstaand feature request van de eerste Tesla's (de classic Model S), dus ongeacht of je premium pakket hebt, het zit er sowieso niet in.
In de tussentijd is daar helaas niets aan verbeterd of veranderd, ook ik mis (zeker bij lange vakantieritten) die optie ook nog steeds.

Er is af en toe wel wat communicatie over op Twitter tot op de dag van vandaag hierover maar nog geen bevestiging dat deze feature binnenkort geïmplementeerd wordt.

In plaats daarvan gebruiken ze de development cycles om de navigatie uit te breiden met de m.i. zeer nutteloze knoppen "Hungry" en "Lucky". Ik zal deze namelijk nooit gebruiken, iemand hier die deze knoppen wel naar tevredenheid gebruikt en het nut hiervan inziet?

Verder wel zeer tevreden over de auto en de updates zijn een mooie feature, niets meer dan lof daarover.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zou het fijn vinden dat ik in de navigatie eens uit of in kan zoomen, zonder dan een groot grijs vlak te krijgen.

Die "bonnefooi" optie is inderdaad totaal nutteloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MfECEfZinbeVeRnfUpC4zKEe/thumb.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 20-11-2019 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30

Voorverwarmen op MAX zetten, dan gaat de ventilator ook op de max stand en zal de hete lucht uit de auto weglekken via de deurhendels en de chargeport waardoor deze ontdooien.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
RomeoJ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:13:
[...]

Het instellen van tussenstops van de navigatie is al een openstaand feature request van de eerste Tesla's (de classic Model S), dus ongeacht of je premium pakket hebt, het zit er sowieso niet in.
In de tussentijd is daar helaas niets aan verbeterd of veranderd, ook ik mis (zeker bij lange vakantieritten) die optie ook nog steeds.
Thanks voor de info. Ik zou het vooral gebruiken voor iemand op te halen, nu moet je zelf maar inschatting maken met hoeveel % batterij je aankomt.. Enige wat de Tesla wel doet is aangeven of je de terugweg nog gaat halen.. Nouja, wie weet bij een volgende software update! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:13:
[...]

Er is af en toe wel wat communicatie over op Twitter tot op de dag van vandaag hierover maar nog geen bevestiging dat deze feature binnenkort geïmplementeerd wordt.

In plaats daarvan gebruiken ze de development cycles om de navigatie uit te breiden met de m.i. zeer nutteloze knoppen "Hungry" en "Lucky". Ik zal deze namelijk nooit gebruiken, iemand hier die deze knoppen wel naar tevredenheid gebruikt en het nut hiervan inziet?

Verder wel zeer tevreden over de auto en de updates zijn een mooie feature, niets meer dan lof daarover.
Tuurlijk niet... Ik zag de knoppen ook al en dacht "wat moet ik daar nou weer mee..."

Wat ik wel helemaal op vind is de snelkoppeling voor mobiele telefoon. Die miste ik in V9, of ik heb niet hard genoeg gekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2019 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
Omg. Netjes voorverwarmd... Gaan die kut deurklinken niet open door de vorst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
Mkeespiet schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:17:
[...]

Thanks voor de info. Ik zou het vooral gebruiken voor iemand op te halen, nu moet je zelf maar inschatting maken met hoeveel % batterij je aankomt.. Enige wat de Tesla wel doet is aangeven of je de terugweg nog gaat halen.. Nouja, wie weet bij een volgende software update! O-)
Je kunt thuis, in de auto of op je mobiel een goede inschatting maken door https://abetterrouteplanner.com/ te gebruiken. Je kunt ABRP koppelen aan je auto zodat de live batterij status wordt gebruikt.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GadgetFrank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:20:
[...]

Je kunt thuis, in de auto of op je mobiel een goede inschatting maken door https://abetterrouteplanner.com/ te gebruiken. Je kunt ABRP koppelen aan je auto zodat de live batterij status wordt gebruikt.
Die open je dan op de browser in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:21:
[...]

Die open je dan op de browser in de auto?
Dat kan...ik prefereer mijn mobieltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
Divak schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:19:
Omg. Netjes voorverwarmd... Gaan die kut deurklinken niet open door de vorst :')
Buiten dat gaat ook je raam een stukje naar beneden als je de deur wel open krijgt.
Dat leverde bij mij net geen knal op omdat het raam behoorlijk zat vastgevroren.
Ik ben echt heel benieuwd hoe dat zal gaan als het straks echt een keer -5 tot -10 word in de nacht...
Maar ik voorzie daar wel wat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichardC79 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:24:
[...]

Buiten dat gaat ook je raam een stukje naar beneden als je de deur wel open krijgt.
Dat leverde bij mij net geen knal op omdat het raam behoorlijk zat vastgevroren.
Ik ben echt heel benieuwd hoe dat zal gaan als het straks echt een keer -5 tot -10 word in de nacht...
Maar ik voorzie daar wel wat problemen.
Langer voorverwarmen?
Al vreet het wel energie. Ik ben in een nacht zonder SM en 15 minuten voorverwarmen: 40km verloren.
Als je 100km gaat rijden geen probleem, maar met een rit van 18km voor de boeg drukt dit gigantisch op het verbruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

[...]

Tja dat zijn inderdaad lastige zaken die je via ABRP kunt forecasten, helaas nog niet in de auto zelf.

Wat overigens wel superhandig is, is dat je vanuit Google Maps op je telefoon (waar je Tesla app ook op geïnstalleerd is) een destination met 1 druk kunt delen met je Tesla. Deze zal 'm dan ook gelijk overnemen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ja zoals hierboven al gezegd wellicht de auto op volle temperatuur tijdig voorverwarmen. Heb zelf helaas geen oplaadpunt. Benieuwd hoeveel stroom dat gaat trekken uit de accu :/

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Gewoon wat langer voorverwarmen terwijl hij aan de laadpaal hangt. Vanochtend 15 min voorverwarmd en niets was bevroren bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:26:
[...]

Tja dat zijn inderdaad lastige zaken die je via ABRP kunt forecasten, helaas nog niet in de auto zelf.

Wat overigens wel superhandig is, is dat je vanuit Google Maps op je telefoon (waar je Tesla app ook op geïnstalleerd is) een destination met 1 druk kunt delen met je Tesla. Deze zal 'm dan ook gelijk overnemen.
Het zou echt mooi zijn als Tesla een "abetterrouteplanner" app zou toevoegen in het systeem.
Zal wel niet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Als je een route opgeeft naar een punt geeft hij toch aan met hoeveel procent je daar aan komt, en met hoeveel je thuis komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:28:
[...]

Als je een route opgeeft naar een punt geeft hij toch aan met hoeveel procent je daar aan komt, en met hoeveel je thuis komt?
Ja, maar niet als je binnen de totale route tussendoor nog iemand op moet halen waar je voor moet omrijden.

Dan laat hij dus niet direct zien met hoeveel je aankomt op je destination (uiteindelijk nadat je die persoon opgehaald hebt dus wel, maar hij vroeg of het mogelijk was om dat direct te kunnen zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
Hunkaroglu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:48:
Ja. Ook hier zaten ze flink vast. Daarnaast maakte het raam een rotgeluid bij het openen. Dat komt omdat er vocht zit achter het raam door het ontwerp (kijk maar als je de auto door de wasstraat haalt of als het flink geregend heeft). Dat water was ook bevroren en dus zat het raam vast aan de rubber rondom de deur.

Ik vraag me af hoe het zal gaan als het echt vriest en ik geen tijd heb om voor te verwarmen. Die deurrubbers gaan het niet lang uithouden in iedere geval met de constante vocht/ijs tussen glas en rubber icm openen deuren. Die rubbers gaan heel snel scheuren of niet meer goed afsluiten omdat ze bevroren zijn verwacht ik.

Maar goed. Die gast in Noorwegen rijdt er al een tijdje mee dus het zal wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:28:
[...]

De pijn zit 'm in de via via navigatie. Ik reed tijdens mijn vakantierit van Ionity naar Ionity door elke keer via een mobiel (Google Maps) de locatie van de charger te delen met de Tesla. Had mijn passagier/navigator ook wat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

PWM schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:16:
Ik zou het fijn vinden dat ik in de navigatie eens uit of in kan zoomen, zonder dan een groot grijs vlak te krijgen.

Die "bonnefooi" optie is inderdaad totaal nutteloos.

[Afbeelding]
Jij mag trouwens ook wel die Yellow Band behandeling krijgen, my god ;)

Je hebt zo te zien wel een LTE verbinding (hoewel redelijk zwak, maar dat is-ie in mijn regio ook vaak). Ik krijg ook een grijs vlak na in- of uitzoomen maar komt redelijk snel een sattelite overlay overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
GadgetFrank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:30:
[...]

De pijn zit 'm in de via via navigatie. Ik reed tijdens mijn vakantierit van Ionity naar Ionity door elke keer via een mobiel (Google Maps) de locatie van de charger te delen met de Tesla. Had mijn passagier/navigator ook wat te doen :P
Dat klopt. Dat is nog echt ondermaats voor Tesla. Al kun je vooraf ook even alle punten in de navigatie zetten en dan uit de geschiedenis oppakken. Zo deed ik het tijdens de vakantierit.

Maar goed, feeling luck/hungry levert meer exposure op dan "verbeterde navigatie".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GadgetFrank
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:26:
[...]

Langer voorverwarmen?
Al vreet het wel energie. Ik ben in een nacht zonder SM en 15 minuten voorverwarmen: 40km verloren.
Als je 100km gaat rijden geen probleem, maar met een rit van 18km voor de boeg drukt dit gigantisch op het verbruik :+
https://www.hema.nl/vrije...rubberstick-41750004.html
Voor 3 euro is het raamprobleem op te lossen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
GadgetFrank schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:17:
[...]

Voorverwarmen op MAX zetten, dan gaat de ventilator ook op de max stand en zal de hete lucht uit de auto weglekken via de deurhendels en de chargeport waardoor deze ontdooien.
Helaas, dat had ik ook gedaan. Half uur voor vertrek op max stand (interieur was in no time 28 graden), en na ongeveer een kwartier overgeschakeld op 'normale' setting van 20 graden. Auto was netjes ontdooid, dus ik met een grote glimlach naar buiten terwijl de buurman aan het krabben was op zijn ICE.

Totdat ik dus stond te k*tten met de deurhendels die allemaal vastgevroren waren. Er hard op drukken deed niet zoveel, ik had eerder het gevoel dat ze bijna afbraken :( Uiteindelijk maar een beetje heen en weer wrikken, toen ging-ie open. En toen zaten de spiegels ook nog eens vast, dus ik kon weer uitstappen om ze handmatig uit te klappen. Lesje nederigheid op de vroege ochtend zeg maar >:)

Dit belooft inderdaad weinig goeds voor de echte winter :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Ik zie dat mijn model 3 gisteren 7GB aan data (tcp port 80) gedownload heeft binnen een uur via mijn wifi. Dit terwijl hij op slot was. Is er in de auto zelf te achterhalen wat dit kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
wootahH schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:52:
Ik zie dat mijn model 3 gisteren 7GB aan data (tcp port 80) gedownload heeft binnen een uur via mijn wifi. Dit terwijl hij op slot was. Is er in de auto zelf te achterhalen wat dit kan zijn?
Nope. Was je auto up to date? Firmware & Navi data?

/edit

En weet je echt 100% zeker dat je de Tesla was? Ik dacht dat de auto alles via een VPN deed. Lijkt me gek dat Tesla wat zou gaan downloaden over port 80. Blijkbaar klopt port 80 wel. (https://www.reddit.com/r/..._software_update/djym8fs/)

In 2018 was de map update 5-6GB. Dus 7GB zou nu best wel eens kunnen kloppen.

[ Voor 34% gewijzigd door Inspired op 20-11-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Er is wel een nieuwe navigatie update voor de Model 3. Misschien dat dat het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Inspired schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:53:
[...]

Nope. Was je auto up to date? Firmware & Navi data?
navi data weet ik niet. maar firmware was up to date ja.
[...]

.
Khayma schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:55:
Er is wel een nieuwe navigatie update voor de Model 3. Misschien dat dat het was?
gebeurd dit automatisch op moet je dat zelf aangeven zoals bij de auto firmware zelf

[ Voor 16% gewijzigd door wootahH op 20-11-2019 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
wootahH schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:57:
[...]

navi data weet ik niet. maar firmware was up to date ja.
[...]

navi data weet ik niet. maar firmware zelf is up to date.
[...]

gebeurd dit automatisch op moet je dat zelf aangeven zoals bij de auto firmware zelf
Navi update gaat automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Ook ik had mijn winterse problemen vanochtend.
Maar 10 minuten voorverwarmd, dat was niet genoeg voor de linkerkant van de auto die op de wind stond.
Achterportier hendel werkte redelijk, maar raam ging niet naar beneden. Dat maakt een rot geluid als je die omlijsting langzaam aan het mollen bent... Hoe lang zal dat goed gaan?
Voorportier zat de hendel vast, kreeg ik na enig wrikwerk open, maar sprong niet meer dicht (dus zelf maar dicht geduwd). Raam ging (moeizaam) wel een stukje naar beneden.

Langer voorverwarmen is de reminder voor mezelf :+

Irritanter was het feit dat na ongeveer 20km de AP en TACC er mee ophielden 'slecht zicht camera voorzijde'. Na 30km zonder gereden te hebben deed hij het weer. Net op de parkeerplaats even gekeken: cameraglas helemaal beslagen van binnen. Lijkt dus hetzelfde probleem als met de dode hoek detectie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 10:29
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.evaccessories.co.uk/wp-content/uploads/2019/03/Tesla-High-Power-Wall-Connector-Skin-Vinyl-Decal-Falcon-Heavy.png?zoom=3&fit=750%2C750&ssl=1zoiets dan :p

Ik had trouwens gedacht dat Netflix alleen werkt op wifi, maar blijkbaar ook met LTE. Kost het niet veel data en hoe kan je je data inzien? Want ik neem aan dat er wel een data cap is?

[Afbeelding: SR plus + model 3 tesla upgraded]

[ Voor 5% gewijzigd door Zensu op 20-11-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

Zwart is alleen in de limited edition geleverd via tesla referral program. de normale zwarte is niet te koop geweest los. Nu heb je alleen de normale grijze.

* MeZZiN erg blij met mijn zwarte een van de leuke voordelen van een tweede tesla dat je je zelf als referral kon opgeven.

Wel iets vreemds gehad met autopilot camara.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2ousIpXQ0MTM7l22XGNHXJfu/full.jpg
Condens achter het raam. Dus raam verwarming goed hoog en loste vanzelf op maar onhandig is het wel. Verder vanochtend met de vorst natuurlijk dat de zijcamara's geen zin hadden.

Maar vandaag helemaal vergeten om voor te verwarmen auto helemaal bevroren ... gelukkig binnen een paar minuten is het raam al weer school. Gaat best rap. Volgende keer plannen.
Pagina: 1 ... 89 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.