SR+ | Deep blue | Zwart | 18" Aero's - Besteld . RN: 05/10 - VIN: 08-11 | Kenteken bekend | SMS 29-11 17:34 | levering 9-12
Nee maar wel krappe wielruimte volgens mij dus vandaarLordSinclair schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:59:
[...]
Hebben ze exotische wielmaten? Je kijkt toch gewoon naar de bandenmaat en dan zoek je sneeuwkettingen die daarvoor passend zijn?
MrBasta schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:18:
[...]
Uit de handleiding:
Tesla heeft de volgende kettingen getest en goedgekeurd voor betere grip bij sneeuw. Kettingen mogen alleen op de achterbanden worden gelegd.
Aanbevolen ketting
18" PEWAG SERVO SPORT RSS 76
19" PEWAG SERVO RS 77
20" MAGGI TRAK SP214
Let op!: Als uw Model 3 is voorzien van aero-doppen, moet u deze verwijderen voordat u de kettingen monteert (zie Aero-doppen verwijderen en monteren op pagina 184). Anders kan dit tot schade leiden die niet onder de garantie valt.
ThanksFG21 schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:52:
Passende sneeuwkettingen op de standaard 18 inch velgen: Pewag Servo Sport RSS 76.
Edit: stoel dan ook niet warm. Kan hem dan wel gewoon via scherm aanzetten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling
[ Voor 19% gewijzigd door tricker89 op 17-11-2019 22:19 ]
Volgens mij kan je de stoelverwarming niet via de app inschakelen. Wel voorverwarmen en de voorruit ontdooien.tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:19:
Hier iemand ervaring met het voorverwarmen waarbij je ook stoelverwarming voor aan zet. Dan eenmaal in de auto (zelfs 1 minuut later) staat de stoelverwarming op het scherm helemaal niet aan? Wel bezig met verwarmen, dat hoor je van buiten de auto ook.
Edit: stoel dan ook niet warm. Kan hem dan wel gewoon via scherm aanzetten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling
Kan wel hoor check linkje werkt prima https://electrek.co/2018/...ating-service-scheduling/JoostvdB1974 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:23:
[...]
Volgens mij kan je de stoelverwarming niet via de app inschakelen. Wel voorverwarmen en de voorruit ontdooien.
Ow maar ik kan wel de stoelverwarming aanzetten? Althans zo lijkt het omdat ik er op kan klikken en ze dan aan lijken te gaan.. maar misschien wordt dit dan niet daadwerkelijk geactiveerd ofzo?JoostvdB1974 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:23:
[...]
Volgens mij kan je de stoelverwarming niet via de app inschakelen. Wel voorverwarmen en de voorruit ontdooien.
Overigens zit ik op v9 (2019.27.103). Weet niet of dat verschil maakt.
Ik gebruik het nu 9 maanden al dus inderdaad ook met V9 zit niet op de wifi als je nog de oude V9 hebt?tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:30:
[...]
Ow maar ik kan wel de stoelverwarming aanzetten? Althans zo lijkt het omdat ik er op kan klikken en ze dan aan lijken te gaan.. maar misschien wordt dit dan niet daadwerkelijk geactiveerd ofzo?
Overigens zit ik op v9 (2019.27.103). Weet niet of dat verschil maakt.
Je kan in de app de 3 streepjes van de stoelverwarming bedienen, maar het lijkt er op dat deze het pas doet als je er daadwerkelijk op zit. Als ik alleen in de de auto zit en de verwarming van de passagiersstoel aan zet wordt deze ook niet warm.JoostvdB1974 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:23:
[...]
SR+ sept 2019 wit
Hmm dit klinkt best aannemelijk ja. Soort van bescherming ofzo / energie besparing zodat die alleen aan gaat wanneer echt druk erop is.Schrobz schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:44:
[...]
Je kan in de app de 3 streepjes van de stoelverwarming bedienen, maar het lijkt er op dat deze het pas doet als je er daadwerkelijk op zit. Als ik alleen in de de auto zit en de verwarming van de passagiersstoel aan zet wordt deze ook niet warm.
Helder, dank!Khayma schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:22:
Dat klopt niet. Ik kan de stoelverwarming aanzetten via de app en als ik instap dan is mijn stoel gewoon warm/heet. Als je instapt dan klopt het dat je stoelverwarming uitstaat en je tempratuur lager is ingesteld. Hij pakt dan de instellingen van jouw profiel/makkelijk instappen profiel.
Voor de sr+ komt dat in 2019.40 lijkt het;wmkuipers schreef op maandag 18 november 2019 @ 00:13:
Heeft iemand meer informatie over de 170kW upgrade? Ik heb hem niet in de patchnotes kunnen vinden en leek met 2019.36.2 gewoon begrensd op 100kW bij een 175/350kW lader.
https://teslamotorsclub.c...neural-net-wipers.173767/
Geen idee wanneer die uitkomt, maar is is uit 2019.36 gehaald.
Meeste,wagens hebben zelfregelende lampen. Die als ze goed zijn afgesteld altijd op goede hoogte zijn.Joey1978 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:34:
Ik bedoel meer in mijn laatste 2 auto's kon ik manueel de lampen hoger / lager richten. gewoon met een knopje (Peugeot 306 / Mercedes.
Edit: ok ik zie net dat je het ook in het systeem kan doen dus vergeet deze reactie :-)
[...]
Ps dat knopje is niet om je lampen af te stellen, dat knopje zit erop om je lampen te corrigeren als je zwaar geladen bent, of aanhanger trekt..
Mijn 20 jaar oude wagen had ook zo een knopje, je zou denkenndat tesla toch wel zelfregelende hids heeft?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
De meeste wagens met Xenon of LED koplampen hebben vaak juist wel automatische hoogtestelling. Dit is zelfs een tijd verplicht geweest ivm die aftermarket Xenon installaties waar tegenliggers mee verblindt werden. Ik meen me te herinneren dat deze verplichting is afgeschaft maar ben daar niet geheel zeker van. Ook mijn Tesla heeft deze automatische hoogtestelling.Caelorum schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:22:
@SadisticPanda meeste wagens op de weg hebben denk ik toch echt geen zelfregelende units. Afstellen kan altijd wel van binnenuit en is idd voornamelijk voor als je zwaar belaagd.
De auto's met halogeen zullen inderdaad niet zo vaak automatische hoogtestelling hebben, dus wat dat betreft heb je wel een punt (want er zijn nog enorm veel auto's met simpele halogeen verlichting op de weg).
[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 18-11-2019 08:37 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Zou fijn zijn als dit uit te zetten is. Ik zet hem nu toch vaak via de app even aan. Nu kom ik er na een tijdje achter dat de temp bijvoorbeeld ergens anders op staat. Zou ook mooi zijn als je alleen de stoelverwarming in de app aan kan zetten. Nu moet dat samen met de climate.Khayma schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:22:
Dat klopt niet. Ik kan de stoelverwarming aanzetten via de app en als ik instap dan is mijn stoel gewoon warm/heet. Als je instapt dan klopt het dat je stoelverwarming uitstaat en je tempratuur lager is ingesteld. Hij pakt dan de instellingen van jouw profiel/makkelijk instappen profiel.
Zie de 2019.40.x nog niet op Teslafi. Zal nog early access zijn. Is nog even afwachten of de upgrade er daadwerkelijk in zit. Volgens mij zat verhoogde laadsnelheid voor de SR+ al eens eerder in een early access build.Djerro123 schreef op maandag 18 november 2019 @ 05:23:
[...]
Voor de sr+ komt dat in 2019.40 lijkt het;
https://teslamotorsclub.c...neural-net-wipers.173767/
Geen idee wanneer die uitkomt, maar is is uit 2019.36 gehaald.
[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 18-11-2019 09:01 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zo heb ik m ook gekregen, talloze krassen en 2 deuken. Succes ermee want bij mij probeert Tesla nu zo ongeveer de helft van de krassen op mij af te schuiven. Na SeC beurt 1 hebben ze niet alles opgelost, en bij SeC 2 beweren ze dat ik zelf nieuwe krassen erbij heb gemaakt. Ben nu ook met leasemaatschappij in conclaaf.MasterMaceMichu schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:16:
[...]
Nou....mijn M3 (31/10 opgehaald) is één groot kras-fest...Al bij oplevering zag ik lichte krassen en erg veel poets-swirls, maar volgens de Tesla medewerkers was dat nou eenmaal zo bij zwart. Gelukkig al ruim van te voren dit mogelijke scenario bij LP gemeld en ook direct een melding gemaakt na ontvangst. In eerste instantie krabbelden ze terug, maar maandag bellen ze terug met een voorstel.
Vandaag de auto (borstelloos) laten wassen door de detailer die hem sowieso onder handen gaat nemen en daarna uitvoerig bekeken....echt niet normaal hoeveel krassen erin zitten. Moeilijk op de foto te zetten, maar meer dan duidelijk zichtbaar met het blote oog. Lijkt wel een auto die wekelijks door een borstelwasstraat wordt gehaald...
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had deze functie nog niet ontdekt in de app. Dacht dat je alleen op de plaatjes onder de afbeelding van je interieur kon klikkenRobin_G schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:36:
[...]
Ik gebruik het nu 9 maanden al dus inderdaad ook met V9 zit niet op de wifi als je nog de oude V9 hebt?

Weer wat geleerd!
D segment ja. Maar echt lastig is dat toch niet te vinden op Google?Landon schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:15:
In welke voertuigklasse is een Model 3 neergezet? Ik neig zelf naar een D-Klasse ivm vergelijking met een 3-serie van BMW. Maar geen idee.
Ik krijg vanuit de LM een NewMotion wandmodel lader geleverd, maar daar zit volgens mij enkel een vaste kabel aan van x-meter. Of ik kan er dus voor kiezen om de losse kabel te gebruiken die meegeleverd word met de M3.
Ik heb een kabel van 3/3.5 meter (niet precies gemeten).-Muncky- schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:52:
Word er een laadkabel standaard bij een M3 geleverd? Welk type, en hoe lang is deze kabel?
Ik krijg vanuit de LM een NewMotion wandmodel lader geleverd, maar daar zit volgens mij enkel een vaste kabel aan van x-meter. Of ik kan er dus voor kiezen om de losse kabel te gebruiken die meegeleverd word met de M3.
Er wordt een laadkabel meegeleverd. Ik heb een 2,5 meter kabel meegeleverd gekregen. Mijn advies zou zijn om altijd een vaste kabel aan een thuislaadpunt te hebben. Ik heb 4 jaar een laadpunt gehad zonder kabel en dat was best irritant om telkens de kabel uit je kofferbak te moeten halen en weer op te bergen. Nu met mijn Tesla direct een vaste laadkabel voor mijn laadpunt gekozen.-Muncky- schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:52:
Word er een laadkabel standaard bij een M3 geleverd? Welk type, en hoe lang is deze kabel?
Look behind you! A three headed monkey!
Tip als je de lengte kan kiezen: zorg dat ze zeker lang genoeg is. Zoals eerder verschenen, is het soms nét te krap om te laden, zeker als je helemaal rond de auto moet.MrScratch schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:58:
[...]
Er wordt een laadkabel meegeleverd. Ik heb een 2,5 meter kabel meegeleverd gekregen. Mijn advies zou zijn om altijd een vaste kabel aan een thuislaadpunt te hebben. Ik heb 4 jaar een laadpunt gehad zonder kabel en dat was best irritant om telkens de kabel uit je kofferbak te moeten halen en weer op te bergen. Nu met mijn Tesla direct een vaste laadkabel voor mijn laadpunt gekozen.
Model S 90D
Ik kon bij hun (Newmotion) toen kiezen voor wand of losse paal, met vaste kabel (+ lengte) of zonder kabel en kleur opties. Vrijwel alle opties waren erg prijzig naast de reeds al prijzige wandlader.-Muncky- schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:52:
Dus werd het bij mij een wandlader zonder vaste kabel in standaard kleur wit.
Maar zoals hier iemand al opmerkt is een vaste kabel toch wel erg handig, want die kabel is best lang en dus een behoorlijk pak alsje die weer op moet bergen iedere keer.
Ik had minimaal 6 meter nodig, dus heb nu een losse kabel van 8 meter, wat overigens wel prima werkt verder daar niet van.
Ja klopt, nu heb ik ook het idee dat het aan de wasstraat lag. Het geluid van de borstels was abnormaal. Ik grapte nog tegen mijn vrouw dat de auto er wel eens wit in de grondverf uit kon komen.Rto1964 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:24:
[...]
Oei, is dat de midnight grey? Ik had gehoopt dat die wat sterker was. Die heb ik namelijk ook
De auto was overigens 1.5 week oud. Ik was nu braaf netjes met de hand
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Achteraf zou ik een TNM paal nemen zonder kabel en een "Tesla" kabel bestellen. Heb nu één met vaste kabel. Nadeel van de vaste kabel vind ik dat ik met de app moet unlocken en dat de kabel heel stug is. Niet echt lekker op de rollen. Al is de "Tesla" kabel ook stug zo te zien. (https://www.evchargeking....asige-tesla-laadkabel-32a) Als je toch al een langere kabel wilt bestellen zou ik sowieso een TNM zonder vaste kabel nemen.-Muncky- schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:52:
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 18-11-2019 13:11 ]
Afhankelijk van je leefomgeving en vandalisme overlast heb ik gekozen voor een laadpaal zonder kabel. Maar wel een extra 5 kabel besteld die ik aan de paal laat zitten (hangt uit het zicht). Zo voorkom je dat kofferbak duiken bij thuiskomst.MrScratch schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:58:
[...]
Er wordt een laadkabel meegeleverd. Ik heb een 2,5 meter kabel meegeleverd gekregen. Mijn advies zou zijn om altijd een vaste kabel aan een thuislaadpunt te hebben. Ik heb 4 jaar een laadpunt gehad zonder kabel en dat was best irritant om telkens de kabel uit je kofferbak te moeten halen en weer op te bergen. Nu met mijn Tesla direct een vaste laadkabel voor mijn laadpunt gekozen.
Ook handig naar de toekomst toe. Want de paal hangt er nog wel even, ook als je stopt met leasen. Zonder kabel is het een compacter kastje.
Eens ik heb een TNM laadpaal met vaste kabel (5m) en vindt dat ideaal. Geen gedoe om de kabel in en uit de auto te halen. Wanneer je plug 'n charge instelt op de je laadpaal is het helemaal eenvoudig.MrScratch schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:58:
[...]
Op de zaak hebben we geen vaste kabel en dat is toch altijd weer een gedoe, daarnaast zit je met regen altijd weer met een natte kabel te slepen.
Ik mis inderdaad wel het knopje op de kabel om de poort te unlocken, dat zou een welkome aanvulling zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 18-11-2019 13:36 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Mhhh... Ik ga dus écht niet door een wasstraat als ik het zo belees. Iemand ervaringen met een wasbox? Daar moet toch niet zo heel veel fout kunnen gaan zou je zeggen?revolution-nl schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:07:
[...]
Ja klopt, nu heb ik ook het idee dat het aan de wasstraat lag. Het geluid van de borstels was abnormaal. Ik grapte nog tegen mijn vrouw dat de auto er wel eens wit in de grondverf uit kon komen.
De auto was overigens 1.5 week oud. Ik was nu braaf netjes met de hand
Nop, geen kabel nodig om software-updates te installeren. MIsschien nog niet helemaal klaar (mss moet download geverifieerd worden)?tricker89 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:16:
Zojuist de nieuwste software doorgezet gekregen van tesla. Is klaar met downloaden in de auto net. Maar kon niet kiezen om te installeren. Ook niet toen ik (niet aan de charger) geparkeerd stond in park net. Moet je hiervoor aan de kabel hangen?
Model S 90D
https://www.tesla.com/nl_NL/Support/charging-connectors.
Tesla Mobile Connector (+ Schuko adapter + blauwe industriele adapter 16A)
en
Type 2 kabel (max 11kW of 65km/h) worden dus std. meegeleverd.
Ik heb de type 2 kabel niet meegeleverd gekregen tijdens het ophalen. Dus ik dacht dan maak ik een afspraak om hem op te halen. Ik heb dus nu in de app een service afspraak in het SC in Rotterdam aangemaakt om die op te halen.-Muncky- schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:21:
Zojuist even het topic doorgespit en kwam op de volgende link terecht.
https://www.tesla.com/nl_NL/Support/charging-connectors.
Tesla Mobile Connector (+ Schuko adapter + blauwe industriele adapter 16A)
en
Type 2 kabel (max 11kW of 65km/h) worden dus std. meegeleverd.
Is dit de juiste manier om de kabel alsnog te krijgen? Ik heb tot nu toe nog geen bericht ontvangen van Tesla zelf nav mijn afspraak.
Als je least, kun je zelf ook een kabel kopen en de nota doorsturen, gaat sneller. En heb je meteen een langere kabel.Wernertnt506 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:32:
[...]
Ik heb de type 2 kabel niet meegeleverd gekregen tijdens het ophalen. Dus ik dacht dan maak ik een afspraak om hem op te halen. Ik heb dus nu in de app een service afspraak in het SC in Rotterdam aangemaakt om die op te halen.
Is dit de juiste manier om de kabel alsnog te krijgen? Ik heb tot nu toe nog geen bericht ontvangen van Tesla zelf nav mijn afspraak.
Ik heb geen flauw idee, sorry. Ik moet mijn M3 nog ophalen, volgende maand.Wernertnt506 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:32:
[...]
Ik heb de type 2 kabel niet meegeleverd gekregen tijdens het ophalen. Dus ik dacht dan maak ik een afspraak om hem op te halen. Ik heb dus nu in de app een service afspraak in het SC in Rotterdam aangemaakt om die op te halen.
Wellicht dat iemand anders je het antwoord kan geven
Zou ik vantevoren wel even afstemmen met de LM. Want de kabel vanuit Tesla hoort bij de standaarduitrusting, dus ik kan mij voorstellen dat de LM een declaratie niet vergoed.DaCoTa schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:36:
[...]
Als je least, kun je zelf ook een kabel kopen en de nota doorsturen, gaat sneller. En heb je meteen een langere kabel.
Ik twijfel nog even over de actieradius. Voor mijn werk moet ik op sommige dagen wel 300km kunnen afleggen.
Een SR (even te leen gehad) haalt dat absoluut niet. Wat is ongeveer het gemiddelde bereik van een LR?
(mijn huidige benzine auto heeft een kleine tank en redt max 400 / 450, dus ben niet heel verwend op afstanden afleggen
wijze woorden
https://teslike.com/range/Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Sta op het punt om een Tesla mogelijk te bestellen.
Ik twijfel nog even over de actieradius. Voor mijn werk moet ik op sommige dagen wel 300km kunnen afleggen.
Een SR (even te leen gehad) haalt dat absoluut niet. Wat is ongeveer het gemiddelde bereik van een LR?
(mijn huidige benzine auto heeft een kleine tank en redt max 400 / 450, dus ben niet heel verwend op afstanden afleggen
sr+ haalt het in de zomer wel, zeker nu we straks maar 100 mogen. in de winter echter wel heel krap (20% range verlies?).
Die 300 op een dag, moet je die non-stop afleggen? Of kun je laden als je geparkeerd staat? Je moet vaak even leren omdenken, maar in de meeste gevallen is zelfs een SR+ dan gewoon geschikt.Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Een LR haalt 300 km wel. Maar belangrijker: wat is sommige dagen? En heb je een oprit, kun je op lokatie laden? Als je 150km heen moet en daar kunt laden, kom je met een SR+ ook uit. En als het 3x per jaar is, is dan een kwartiertje bij een Supercharger een probleem?Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Probeer eens wat uit met https://abetterrouteplanner.com/.
[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 18-11-2019 15:11 ]
M.i. kun je zolang je niet op een andere manier naar elektrisch rijden gaat kijken nog wel even blijven zoeken... Is die 300km continue (vertegenwoordiger langs klanten) of is het 2x 150km? In het eerste geval is een elektrische auto misschien niet de meest handige keuze, in het tweede geval is opladen op plek van bestemming ook het overwegen waard.Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Sorry, je hebt gelijk. Om mijn vraag snel af te ronden; ik heb even gechat met Tesla en die geven aan dat dit de snelste manier is om de kabel te krijgen. Ze nemen met me contact op wanneer de kabel beschikbaar is.Djerro123 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:04:
Zijn dit geen afleveringszaken (en daarmee verwijzend naar het andere topic?)
Ik doe hetzelfde met een SR+. Heel soms sta ik bij een supercharger maar dat is de uitzondering. Op een volle accu haal ik nu ongeveer 300km (110 op ap) in de zomer zal het meer zijn.Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Het is inderdaad even plannen maar het is prima te doen.
Toen ik zelf elektrisch ging rijden stelde ik mijzelf de vraag "Hoe vaak per maand snelladen vind ik acceptabel?". Echter de realiteit na 9 maanden is dat ik het alleen op een weekendje Parijs nodig heb gehad, maar één of twee keer maand enkele minuten om het laatste stukje te overbruggen zou voor mij geen probleem zijn. Tenslotte kan is de auto thuis weer van <5% naar 100% de volgende ochtend en zoals je zelf al aangeeft als je lange stukken raakt ben je die paar minuten bij een benzine auto ook al kwijt als je tankt.Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Met het huidige weer (tussen 0 en 10 graden) haal ik ca. 450-475 km op een lading met mijn LR. Dan rijd ik de normaal toegestane snelheid, verwarming en stoelverwarming aan. Volgens mij prima te doen. Ik rijd bijna dagelijks langere afstanden en het is inderdaad een beetje anders denken. Je vertrekt altijd met een volle accu als je in de nacht oplaadt. Als ik op een dag meer dan 400 km. rijd, vind ik het niet erg om even bij een snellader te pauzeren. Een kwartier tot 20 minuten laden geeft meestal ruim voldoende range om de dag te halen. Een vakantierit van >1000 km is een ander verhaal. Die plan ik wel van te voren, maar ook dat is goed te doen.Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Ik rijd ze gelukkig niet continue, maar kan ook niet altijd laden bij klant/kantoor.
Een LR lijkt mij meer comfort (lees gemak) te bieden. Het rijdt echt geweldig. Gaat dus een LR worden.
Even bij een supercharger parkeren zie ik niet als een probleem. Het is inderdaad even omdenken en ook een bijdrage doen aan het terugdringen van de stikstof.
wijze woorden
Een LR is dan inderdaad een goede keus. Veel plezier met uitzoeken!Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:23:
Zo, allereerst dikke complimenten voor de snelle reacties hier
Ik rijd ze gelukkig niet continue, maar kan ook niet altijd laden bij klant/kantoor.
Een LR lijkt mij meer comfort (lees gemak) te bieden. Het rijdt echt geweldig. Gaat dus een LR worden.
Even bij een supercharger parkeren zie ik niet als een probleem. Het is inderdaad even omdenken en ook een bijdrage doen aan het terugdringen van de stikstof.
Verwijderd
Ik zou sowieso de LR doen dan.Valandil schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Ik rijd voornamelijk kleine stukjes en dat is echt killing voor het bereik, zit tussen de 300 en 350km op 90% accu met een LR AWD.
Ik merk vooral als ik weg rijdt dat het verbruik hoog is en hoe langer ik rijd, zakt het verbruik verder richting de 200 wH/km.
Eerste week twee keer moeten superchargen, maar ik zie het niet echt als straf. Eerste keer veel tijd verloren omdat ik niet precies wist hoe het werkte, tweede keer was het super snel laden en wachten. Bakkie gedaan in het hotel en ik was alweer klaar om te gaan.
Ik ga volgende week eens een weekje zonder sentry mode proberen...
Ik verlies per dag sentry mode ongeveer evenveel kilometers als dat ik totaal op de dag rijd nu. Ik kan mij voorstellen dat daardoor het verbruik zo hoog ligt?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 15:41 ]
Wel handig een fob ik gebruik eigenlijk alleen maar de fop vind de app prima hoor maar een fob is zoveel handiger wist alleen niet dat ze zo duur waren. Damm heb nog 2 werkeloze in de lade liggen omdat tesla mijn auto kwijt was. Ze hebben de hele crypto box er uit gesloopt en een nieuwe er in gezet.GripcarAWD schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:23:
https://shop.tesla.com/en_nl/product/model-3-key-fob
nu ook de keyfob in NL te bestellen.. ( ik heb hem vrijdag in USA besteld)
dus nu ook met een sleutel de trunk en frunk te openen zonder je telefoon te pakken
Ik vind eerlijk gezegd €160 voor een autosleutel niet zo heel gek?MeZZiN schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:35:
[...]
Wel handig een fob ik gebruik eigenlijk alleen maar de fop vind de app prima hoor maar een fob is zoveel handiger wist alleen niet dat ze zo duur waren. Damm heb nog 2 werkeloze in de lade liggen omdat tesla mijn auto kwijt was. Ze hebben de hele crypto box er uit gesloopt en een nieuwe er in gezet.
BMW rekent €200-1000 voor een sleutel, een Prius sleutel ook +- €150-200.
Meende zelfs dat destijds een extra / nieuwe remote voor een Aygo iets van €150 kostte (excl inleren).
Je kunt toch gewoon de achterklep openen als je bij de auto staat zonder je telefoon te pakken?MeZZiN schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:05:
Nu je het zegt is ook zo het valt ook mee ik realiser me gewoon dat ik 2 fobs heb die meer waarde hebben dan ik bij stil stond. Maar goed bedenk me nu ook dat het erg onhandig is je achterklep op te maken unlock telefoon -> start tesla app -> wachten -> open achter bak... erg nuttig dat ze een fob gemaakt hebben.
Lukt mij tenminste wel...
De frunk is dan weer een ander verhaal..
Sentry verbruik 250watt per uur, dat is 6kWh op een dag waar je ook 30 - 40km op had kunnen rijdenVerwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:30:
[...]
Ik zou sowieso de LR doen dan.
Ik rijd voornamelijk kleine stukjes en dat is echt killing voor het bereik, zit tussen de 300 en 350km op 90% accu met een LR AWD.
Ik merk vooral als ik weg rijdt dat het verbruik hoog is en hoe langer ik rijd, zakt het verbruik verder richting de 200 wH/km.
Eerste week twee keer moeten superchargen, maar ik zie het niet echt als straf. Eerste keer veel tijd verloren omdat ik niet precies wist hoe het werkte, tweede keer was het super snel laden en wachten. Bakkie gedaan in het hotel en ik was alweer klaar om te gaan.
Ik ga volgende week eens een weekje zonder sentry mode proberen...
Ik verlies per dag sentry mode ongeveer evenveel kilometers als dat ik totaal op de dag rijd nu. Ik kan mij voorstellen dat daardoor het verbruik zo hoog ligt?
Ik heb sentry thuis en op het werk uitgeschakeld staan. Op mijn werk is er al camera beveiliging en thuis staat ze veilig op de oprit.
[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 18-11-2019 17:12 ]
Verwijderd
Ja dus ik denk dat daardoor mijn verbruik zo hoog ligt. Als ik 50km op een dag rijd, drukt die 30-40km "sluipverbruik" heel fors op de totalen.revolution-nl schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:09:
[...]
Sentry verbruik 250watt per uur, dat is 6kWh op een dag waar je ook 30 - 40km op had kunnen rijden
Edit:
Is er iemand al in NL met PWS actief?
Ik dacht gisteren bij achteruit rijden iets te horen, maar na heen en weer te rijden was het weg.
Leek wel een beetje op het youtube geluid, maar niet kunnen reproduceren.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 17:52 ]
Ik wil niemand bang maken, maar mijn advies is ook om niet door de wasstraat te gaan. Ik heb mijn Model 3 nu twee maanden en twee weken terug zijn de opleverpuntjes netjes opgelost. Op sommige plekken is de auto o.a. opnieuw gespoten.Nexz schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:56:
[...]
Mhhh... Ik ga dus écht niet door een wasstraat als ik het zo belees. Iemand ervaringen met een wasbox? Daar moet toch niet zo heel veel fout kunnen gaan zou je zeggen?
Vorige week heeft de auto een bandenwissel gehad en hebben ze hem 'netjes' door een splinternieuwe wasstraat heen gehaald. Resultaat is flinke swirls/krassen en op één plek zelf zwarte lak van de deur af. Ik weet dat het door de wasstraat komt, omdat óók de nieuw gespoten plekken onder de swirls/krassen zitten. Ik ben nu in overleg met de leasemaatschappij wat te doen. In mijn ogen mag de hele auto in ieder geval opnieuw gepolijst worden......
Tesla heeft geen tijd meer om lak te laten drogen.

[ Voor 36% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-11-2019 19:25 ]
Verwijderd
Net rit terug naar huis, weer 15,8kmVerwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:12:
[...]
Ja dus ik denk dat daardoor mijn verbruik zo hoog ligt. Als ik 50km op een dag rijd, drukt die 30-40km "sluipverbruik" heel fors op de totalen.
Edit:
Is er iemand al in NL met PWS actief?
Ik dacht gisteren bij achteruit rijden iets te horen, maar na heen en weer te rijden was het weg.
Leek wel een beetje op het youtube geluid, maar niet kunnen reproduceren.
Heen 213 wh/km
Terug 158 wh/km
Ik denk ongeveer zelfde rijsstijl. Heen wel meer file.
Ik zet voor nu sentry mode even uit, kijken wat de impact morgen op de heenreis is.
Sentry staat ook niet aan als je rijdt, als je dat bedoelt. Alleen dashcam neemt op, maar die zal niet veel verbruiken. Denk meer dat het met het weer te maken heeft. Het is ook wat kouder.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:31:
[...]
Net rit terug naar huis, weer 15,8km
Heen 213 wh/km
Terug 158 wh/km
Ik zet voor nu sentry mode even uit, kijken wat de impact morgen op de heenreis is.
Dat polijsten is echt geen wondermiddel. Je krijgt gewoon niet alles meer weer en bij 1x verkeerd wassen zijn ze ook weer terug. Als je een nieuwe Tesla hebt, breng je zo'n coating aan, of je accepteert de krassen. Nu hij door een wasstraat is gegaan, heeft die coating ook geen zin meer.Cerntje schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:01:
[...]
Resultaat is flinke swirls/krassen en op één plek zelf zwarte lak van de deur af. Ik weet dat het door de wasstraat komt, omdat óók de nieuw gespoten plekken onder de swirls/krassen zitten. Ik ben nu in overleg met de leasemaatschappij wat te doen. In mijn ogen mag de hele auto in ieder geval opnieuw gepolijst worden......
Met dit weer hakt het opwarmen van de accu (en de cabine ook) er nogal in. Pas na een kwartiertje rijden ofzo zal het verbruik stabiliseren.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:31:
[...]
Net rit terug naar huis, weer 15,8km
Heen 213 wh/km
Terug 158 wh/km
Misschien past die ook wel in het bijvak in de bagageruimte, dit heb ik nog niet getest. Wellicht handig voor mensen die 2 van zulke dingen meenemen?
Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
He! Dat is echt veel. Dus 8 uur sentry mode = 1u lang een stofzuiger aan hebben staan blazen. Of 1u lang nonstop een 2000watt straalkachel - dat is genoeg om je woonkamer tot 40 graden te krijgen.revolution-nl schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:09:
Sentry verbruik 250watt per uur, dat is 6kWh op een dag waar je ook 30 - 40km op had kunnen rijden
Ik heb sentry thuis en op het werk uitgeschakeld staan. Op mijn werk is er al camera beveiliging en thuis staat ze veilig op de oprit.
Ik objecteer, u eer.
Verwijderd
Maar dat is vanochtend niet anders dan vanmiddag toch? Beide zelfde route, eerst vanochtend, daarna vanmiddag.DaCoTa schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:37:
[...]
Met dit weer hakt het opwarmen van de accu (en de cabine ook) er nogal in. Pas na een kwartiertje rijden ofzo zal het verbruik stabiliseren.
Geen voorverwarmen, beide verwarming op 17 en standje 1.

Gebruik nu een isofix en een peuter stoel. De oudste gaat straks in het midden zitten. Nu nog even kijken naar een oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 18-11-2019 21:12 ]
@Wackmack Je zult denk ik van ISO-fix afmoeten. Ik heb twee peuterstoelen met ISO-fix. Daar kan niet echt meer wat tussen omdat de kinderstoelen door de ISO-fix toch veel naar binnen komen. Er zitten echt twee stoelvormen in de achterbank dus drie stoeltjes is toch wat lastig. Dan moet je al naar zo'n dure oplossing waar ik even de naam niet meer van weet.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 18-11-2019 21:55 ]
Sorry ik ben model 3 noob zoals het klonk was dat je alleen de app kon gebruiken er voor. Zelf blij de fob altijd beter dan een appMar.tin schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:07:
[...]
Je kunt toch gewoon de achterklep openen als je bij de auto staat zonder je telefoon te pakken?![]()
Lukt mij tenminste wel...
De frunk is dan weer een ander verhaal..
Verwarming op 17, heb je ook handschoenen aan en een muts op in de auto?Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:16:
[...]
Maar dat is vanochtend niet anders dan vanmiddag toch? Beide zelfde route, eerst vanochtend, daarna vanmiddag.

Vandaag de ramen laten tinten. 20% lichtdoorlatend.
Verwijderd
Ik heb het niet zo snel koud.Wolly schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:35:
[...]
Verwarming op 17, heb je ook handschoenen aan en een muts op in de auto?
Heb eigenlijk pas een maandje een jas aan 🤣
Maar smiddags is het toch wel een graad of 6-7 warmer denk ik. Ik merk het zelf ook hoor, als ik naar de 10km energie grafiek kijk als ik een paar km onder weg ben, dan kruipt die zo richting 350-400 aan om daarna weer te stabiliseren. Ik wil ook niet koud in de auto zitten maar het hakt er véél harder in dan ik had gedacht van te voren.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:16:
[...]
Maar dat is vanochtend niet anders dan vanmiddag toch? Beide zelfde route, eerst vanochtend, daarna vanmiddag.
Ik doe nu dus preheaten aan de paal 's ochtends, dat scheelt veel. Verder op 19graden enkel op de voorruit op standje 1 zonder AC. Ik merk dat die sochtends dan al veel zuiniger is bij wegrijden, maar goed die energie is natuurlijk gewoon aan de paal al verbrand
Verwijderd
Khayma schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch is er iets aparts aan het ontwerp van de auto vind ik.Khayma schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
18" wielen standaard maar het lijkt wel alsof er 15" wielen aanwezig zijn. "knap" dat ze dat voor elkaar gekregen hebben
Hebben meer mensen dat
Vind t wel meevallenybos schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:57:
[...]
Toch is er iets aparts aan het ontwerp van de auto vind ik.
18" wielen standaard maar het lijkt wel alsof er 15" wielen aanwezig zijn. "knap" dat ze dat voor elkaar gekregen hebben
Hebben meer mensen datDat het lijkt alsof er kleine wielen gemonteerd zijn?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Komt door de foto's, hoe ze gemaakt zijn. In het echt lijken het zeker geen 15".ybos schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:57:
[...]
Multimac bedoel je denk ik? Kan volgens de fabrikant ook in de M3.Inspired schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:17:
@Wackmack Je zult denk ik van ISO-fix afmoeten. Ik heb twee peuterstoelen met ISO-fix. Daar kan niet echt meer wat tussen omdat de kinderstoelen door de ISO-fix toch veel naar binnen komen. Er zitten echt twee stoelvormen in de achterbank dus drie stoeltjes is toch wat lastig. Dan moet je al naar zo'n dure oplossing waar ik even de naam niet meer van weet.
Ik heb er 1 in onze diesel station zitten. Prima ding
Verwijderd
Dat heb ik met mijn 19” ook. De ene keer vind ik het er klein uitzien, de andere keer best groot, naast een andere velg.ybos schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:57:
[...]
Maar eigenlijk heb ik dat met de hele auto. Als ik hem zie staan vind ik het redelijk klein ogen, maar staat hij naast een andere auto oogt hij juist erg groot.
100% mee eens en een derde belangrijke reden om die Aerocaps lekker te laten zitten (reden 1: ze zijn vet, en reden 2: wat eronder zit is lelijk).ybos schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:57:
[...]
Die van mij zijn 8, 6 en 3. Gaat prima, maar je kan volgens mij geen isofix gebruiken. Had hiervoor een focus en dat ging ook goed. En die was echt krapper op de achterbank. Met 4 zaten ze bij mij echter alleen nog maar op een verhoger. Niet meer op een volledige stoel.Wackmack schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:08:
Zijn hier mensen met drie (jonge) kinderen icm een Model 3? Heb nu een zoontje van 4 en dochter van bijna 2. Komende zomer komt er een derde bij![]()
Gebruik nu een isofix en een peuter stoel. De oudste gaat straks in het midden zitten. Nu nog even kijken naar een oplossing.
Khayma schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Check! Denk nu aan 1 isofix voor de baby. Die kan dan mooi achterste voren. Oudste en middelste zit verhoging.BytePhantomX schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:05:
[...]
Die van mij zijn 8, 6 en 3. Gaat prima, maar je kan volgens mij geen isofix gebruiken. Had hiervoor een focus en dat ging ook goed. En die was echt krapper op de achterbank. Met 4 zaten ze bij mij echter alleen nog maar op een verhoger. Niet meer op een volledige stoel.
Ik zou goed passen want ik denk niet dat je het redt met als 1 van de drie isofix is. Bij mij gaat het alleen als ik het stoeltje van de 3-jarige helemaal aan de buitenkant zet. Heb zelf overigens nooit een isofix stoel gehad.Wackmack schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:57:
[...]
Check! Denk nu aan 1 isofix voor de baby. Die kan dan mooi achterste voren. Oudste en middelste zit verhoging.
Je wilt de middelste van 2,5 al op een zitverhoger zetten? Ten eerste mag dat niet maar nog belangrijker, die dingen zijn zeker met peuters echt onveilig. En 1 in ISO zal al een issue zijn. Je verliest dan al 10/15 cm aan de buitenkant.Wackmack schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:57:
[...]
Check! Denk nu aan 1 isofix voor de baby. Die kan dan mooi achterste voren. Oudste en middelste zit verhoging.
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 19-11-2019 07:15 ]
Ik doe het zelf niet, maar volgens mij mag het vanaf drie als het niet anders kan.Inspired schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:14:
[...]
Je wilt de middelste van 2,5 al op een zitverhoger zetten? Ten eerste mag dat niet maar nog belangrijker, die dingen zijn zeker met peuters echt onveilig.
Tot 2017 mochten kinderen al vanaf 15 kilo in een zitverhoger in de auto. In de praktijk konden kinderen soms al vanaf 2,5 jaar op een zitverhoger zonder rugleuning in de auto zitten. In 2017 zijn deze regels dan ook flink aangescherpt: met als resultaat dat kinderen nu gemiddeld 5 jaar zijn voordat ze in een zitverhoger mogen. Daarnaast moet een zitverhoger aan Europese regels en normen voldoen.BytePhantomX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:15:
[...]
Ik doe het zelf niet, maar volgens mij mag het vanaf drie als het niet anders kan.
Bron: https://www.promovendum.n...toegestaan-de-regels-2019
Wat je kan doen is 1 kind voorin met zitverhoger en je partner achterin ;-)
Door de vorm van de achterbak is het al snel krap en lastig volgens mij met stoelen. Drie zitverhogers is al een uitdaging. En dan moet je al wat gaan ophogen omdat de buitenste op de wang moeten.
[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 19-11-2019 08:14 ]
Ik heb kinderen van 11, 8 en 6. Alleen mijn zoon heeft een verhoger in onze VW Sportsvan. Aan de andere kant passen er makkelijk ook 3 autostoelen indien nodig. Ik gebruik dan de isofix niet. Maar in de Tesla heb ik 2 zitverhogers voor de dames en mijn zoon zit dan in het midden. Ik heb mijn dochters liever ook in een autostoel, maar dat kan het helaas niet met de Tesla. We gebruiken als familie ook alleen in het weekend de Tesla. Doordeweeks worden ze met de Sportsvan naar school gebracht. Ook al voldoen ze aan de eisen, ik wil ze toch liever in de autostoel i.v.m. de veiligheid.Wackmack schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:57:
[...]
Verwijderd
Nee, volgens mij kom je dan echt op het vervangen v/d veren terecht. Bijv. H&R of Eibach kun je +/- 30mm verlagen rondom.nannoe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:09:
Kan je zonder grote aanpassingen, zoals het vervangen van veren, de Model 3 beperkt verlagen? Bijvoorbeeld 20 mm. Ik vind 'm vrij hoog op z'n poten staan, drempels en stoepjes wat langzamer over moeten neem ik dan voor lief.
Standaard staat de wallcharger ingesteld dat iedere EV zou kunnen laden. Je kan wel onderscheid maken door het omzetten van een dipswitch (IIRC) dat enkel Tesla's kunnen laden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:59:
Hallo, ik heb de wallcharger van Tesla buiten hangen op mijn parkeerplaats aan de openbare weg. Herkent mijn tesla deze wallcharger? Met andere woorden kunnen andere elektrische wagens zo inpluggen op mijn elektrische netwerk? Zo ja, dan moet ok maar heel snel een schakelaar binnen maken....
Buiten dat bestaat er geen feature om enkel jouw Tesla te mogen laden, als je dat graag gewild had, dan had je beter naar een oplossing kunnen kijken van een andere leverancier welke werkt met druppels of pasjes om geautoriseerd te mogen worden om te laden.
[ Voor 35% gewijzigd door RomeoJ op 19-11-2019 08:03 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
En ik mag toch aannemen dat hij in de meterkast op een losse groep zit die kan je uitzetten als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en niet wil dat de paal buiten je weten om gebruikt wordt. Zo doen wij dat hier, normaal aan en uit als we tijd niet in de buurt zijn en hem niet nodig hebben .RomeoJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:03:
[...]
Standaard staat de wallcharger ingesteld dat iedere EV zou kunnen laden. Je kan wel onderscheid maken door het omzetten van een dipswitch (IIRC) dat enkel Tesla's kunnen laden.
Buiten dat bestaat er geen feature om enkel jouw Tesla te mogen laden, als je dat graag gewild had, dan had je beter naar een oplossing kunnen kijken van een andere leverancier welke werkt met druppels of pasjes om geautoriseerd te mogen worden om te laden.
Mooi geworden! Waar heb je het laten doen?Khayma schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat kan zeker door de performance veren te plaatsen als je zelf ook de long range hebt. Heb je de rwd dan kan dit op de voor as wat minder verlaging met zich mee brengen maar kan en past ook.nannoe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:09:
Kan je zonder grote aanpassingen, zoals het vervangen van veren, de Model 3 beperkt verlagen? Bijvoorbeeld 20 mm. Ik vind 'm vrij hoog op z'n poten staan, drempels en stoepjes wat langzamer over moeten neem ik dan voor lief.
Eibach en h&r verlaging laat de long range en performance zelfs nog zo'n 1.5 a 2cm zakken
Voor meer info hoor ik het graag
[ Voor 12% gewijzigd door Antera op 19-11-2019 08:24 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
- Gisteren was ik ineens uitgelogd uit de app, inloggen lukte niet meer. Na wat rebooten, etc. gelukkig wel weer.
- Zappi V2 lader begint nu bij mij ook ineens standaard te rebooten na het aansluiten van de auto, sinds de laatste Tesla update. In de Zappi releasenotes (2 maanden oud) staat dat Tesla dit via een update moet oplossen.
- Laadpercentage op 80% staan, vanochtend was de auto tot 90% geladen, dat is de 2e keer sinds de laatste update dat de auto terugvalt op het vorige ingestelde laadpercentage en niet het huidige ingestelde percentage gebruikt
- Vanochtend ging de auto pas na de 2e keer proberen open
- Wilde wegrijden, begon over het neerleggen van de keycard, zag blijkbaar mijn telefoon niet goed
- Uitgestapt, keycard gepakt uit mijn tas, weggereden. Gelukkig dat ding altijd bij mij in de buurt.
- Rechter spiegel stond weer naar beneden, opnieuw mijn profiel geselecteerd om dat op te lossen.
- Perfecte rit naar het werk, blijft toch genieten
95% van de dagen werkt overigens alles perfect, maar door dit soort dingetjes geen 100% score.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.