Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.821 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:22:
Welke opties heeft de Tesla v.w.b. laden?
Kan ik bijv. aangeven om ‘s avonds met een ander amperage te laden als overdag?
Amperage is alleen maar in de auto aan te passen helaas. Ook niet via de api mogelijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Weet je wat mij nou echt is opgevallen? Dat de AP ontzettend goed verbeterd is. Ik heb denk ik al 1500km geen fleugje van phantom brake gehad, invoegende auto's resulteert eigenlijk nooit meer in een harde rem actie (standje 2) tenzij het echter bumperkleven wordt (dus als iemand zich er echt tussen wringt). Wat ik merk is dat hij bij invoegende auto's let op snelheid toename/afname van mijn vorige voorligger; als die ietwat vaart mindert dan remt de auto wel sneller, maar als die constante snelheid blijft rijden dan remt mijn auto maar heel geleidelijk. Voelt erg natuurlijk aan nu. Ik merk wel dat ik er daardoor wel meer op ga vertrouwen, wat natuurlijk niet goed is want bij elke update kan het weer anders zijn hebben we gemerkt, maar de afgelopen weken zijn eigenlijk foutloos verlopen vwb AP :)

Ik blijf het een geniale bak vinden, een genot om in te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:22
Inspired schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:51:
[...]

Amperage is alleen maar in de auto aan te passen helaas. Ook niet via de api mogelijk.
Een beetje Tweakert gaat googlen en vindt dan bijvoorbeeld https://github.com/cdragon/TWCManager.
Met een Pi kun je een Tesla Wall Connector qua amperage instellen. De auto respecteert uiteraard de max die de TWC kan geven ;)

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Normaal gesproken zitten bij ons de kinderen achterin, maar toevallig vandaag voor de tweede keer ervaren dat het voorin prima te vertoeven is met climate control op 19 graden en dat het achterin oncomfortabel benauwd wordt als de verwarming aan staan.

Zijn deze klachten herkenbaar bij andere die langdurig op de achterbank zitten nu het weer kouder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
GadgetFrank schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:
[...]
Een beetje Tweakert gaat googlen en vindt dan bijvoorbeeld https://github.com/cdragon/TWCManager.
Met een Pi kun je een Tesla Wall Connector qua amperage instellen. De auto respecteert uiteraard de max die de TWC kan geven ;)
Alleen helaas geen TWC hier maar een dichtgetimmerde NewMotion. Werkgever gaat geen abo nemen voor vraaggestuurd laden, dus ik zoek eigenlijk een manier om overdag automatisch te limiteren op bijv 16A, en ‘s nachts met de default van NewMotion (bijv. 20A) te laden.

[ Voor 19% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-11-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:01:
[...]

Alleen helaas geen TWC hier maar een dichtgetimmerde NewMotion. Werkgever gaat geen abo nemen voor vraaggestuurd laden, dus ik zoek eigenlijk een manier om overdag automatisch te limiteren op bijv 16A, en ‘s nachts met de default van NewMotion (bijv. 20A) te laden.
Volgens mij is die vraag alleen relevant als je op 1 fase laadt. De interne lader van de auto is gelimiteerd op 11kw. Bij 20A op 3 fases zit je op ruim 13kw (20A*3*220V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:01:
[...]

Je gaat op 1 fase laden denk ik? Kun je niet 30-32a vanaf 22/23 uur pakken? Dan zit hij toch altijd weer vol om 6 uur. Of toch naar 3f.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Inspired schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:16:
[...]

Je gaat op 1 fase laden denk ik? Kun je niet 30-32a vanaf 22/23 uur pakken? Dan zit hij toch altijd weer vol om 6 uur. Of toch naar 3f.
3 fase. Dus 11Kw, en hopelijk iets meer als ik alleen ‘s nachts meer stroom kan vragen. Maar de M3 kan niet harder laden dan 11kw begrijp ik?

[ Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-11-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:21:
[...]

3 fase. Dus 11Kw, en hopelijk iets meer als ik alleen ‘s nachts meer stroom kan vragen. Maar de M3 kan niet harder laden dan 11kw begrijp ik?
Nee. 11kW max. Weet ook niet waarom je dat zou willen. 0 naar 100 doe je in minder dan 7 uur met 11kW. En dat zal in de praktijk niet vaak voorkomen lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 16-11-2019 22:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Model Y Performance gespot bij de Tesla fabriek:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJhMRrXU8AEL9WT?format=jpg&name=medium

En een "normale" Y met de nieuwe velgen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJhL4unUEAArPYx?format=jpg&name=medium

Wel mooi dat ze standaard "gechrome delete" zijn, voor witte auto's met donkere velgen staat dat erg mooi.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

jefjef schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:41:
[...]

Ineens krijg ik de foutmelding vehicle not found, Update task config. Hoe doe ik dat?
Ik denk dat je de plugin actie moet openen en de Tesla plugin opnieuw moet koppelen.
Joe Dancen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:00:
[...]

Ondertussen meer dan 3000km verder en erg blij met mijn frunk veertje van ome Ali. (dus niet de gasveer, die komt bij tesla accessoires woubrugge vandaan). Heb het over de veer die de sluiting regelt in de frunk
Heb je een linkje van die Ali veer?

[ Voor 39% gewijzigd door J-P op 16-11-2019 23:32 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 10:29
Hoe zijn die vloermatten? Ik zat eerste te denken aan maxpider, maar die zijn niet zo mooi.
MrBasta schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:38:
[...]

Ik zou die Armrest Center Console Organizer wel willen bestellen, maar Ali geeft aan niet in NL te kunnen afleveren. Had je exact deze besteld?

EDIT:

Ik heb:
- 2 kabeltjes (USB C) besteld:
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.4f05568cmtAI3N
- 25 M 2.5mm2 Verlengkabel (om met Oma Lader thuis / vakantie te kunnen laden
https://www.amazon.de/TRO...inkl-Yellow/dp/B00DNX1Z4Q
- Mattenset (Frunk / Trunk en binnen)
https://www.justcarpets.nl/automatten/Tesla/model-3/saxony/

En ik denk na over:
Samsung 256GB USB Stick
pricewatch: Samsung FIT Plus 256GB Zwart
Of Samsung T5
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 250GB Blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Taro schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:00:
Model Y Performance gespot bij de Tesla fabriek:
[Afbeelding]

En een "normale" Y met de nieuwe velgen:
[Afbeelding]

Wel mooi dat ze standaard "gechrome delete" zijn, voor witte auto's met donkere velgen staat dat erg mooi.
Ik blijf hem ‘uit verhouding’ ogen. Net als de X een raar opgerekte S is, is deze Y dat ten opzichte van de 3. Groot voordeel is de 5e deur, dat hadden ze gewoon ook bij de 3 mogen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Zensu schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:20:
Hoe zijn die vloermatten? Ik zat eerste te denken aan maxpider, maar die zijn niet zo mooi.
[...]
Ik ben heel content met de matten. Mooi dikke kwaliteit. Trunk mat heeft een handig lipje om toch in die bak te kunnen komen. Ik heb ze alleen nog niet kunnen passen in de auto (levering auto vertraagd)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:38
Ik ervaar iets geks de laatste dagen. Thuis heb ik 2 wifi speakers actief en sinds kort heeft mijn spotify activiteit in de Tesla impact op deze 2 speakers.

Dus ik zet mijn muziek aan in de auto, en indien thuis een speakers ook actief is op dat moment (wat niet eens via mijn account hoeft te zijn) schiet het volume thuis omhoog.

Lekker handig laat dat net de babykamer zijn. Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Nu online
r0bb schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:35:
Ik ervaar iets geks de laatste dagen. Thuis heb ik 2 wifi speakers actief en sinds kort heeft mijn spotify activiteit in de Tesla impact op deze 2 speakers.

Dus ik zet mijn muziek aan in de auto, en indien thuis een speakers ook actief is op dat moment (wat niet eens via mijn account hoeft te zijn) schiet het volume thuis omhoog.

Ik weet niet of het gerelateerd is maar als ik Spotify in de auto heb geluisterd dan krijg ik hem niet afgesloten op m'n telefoon (Android). Ik blijf de player notificatie zien en wanneer ik pauzeer gaat hij na een paar seconde weer verder met spelen, waarbij Spotify zelf zegt dat hij aan het afspelen is op de Tesla. Pas als ik de Spotify app op m'n telefoon handmatig weet terugzet op 'afspelen op dit apparaat' kan ik hem afsluiten. Raar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

r0bb schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:35:

:/ Ik heb dus een vergelijkbare ervaring met mijn Google Home's de laatste 2 weken.
Had nog niet aan de combinatie met de auto gedacht.
Ik kan namelijk ook niets in de geschiedenis vinden wat het volume op max moet zetten.
Ik ga even goed in de gaten houden of dit inderdaad samenhangt met de auto.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
J-P schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:27:
[...]

Ik denk dat je de plugin actie moet openen en de Tesla plugin opnieuw moet koppelen.

[...]

Heb je een linkje van die Ali veer?
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.aed34c4dd9Un7F

en dan de 45mm versie. Zitten in een zakje van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb precies hetzelfde met mijn Android en Tesla. Herkenbaar dus.
Djerro123 schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:43:
[...]

Ik weet niet of het gerelateerd is maar als ik Spotify in de auto heb geluisterd dan krijg ik hem niet afgesloten op m'n telefoon (Android). Ik blijf de player notificatie zien en wanneer ik pauzeer gaat hij na een paar seconde weer verder met spelen, waarbij Spotify zelf zegt dat hij aan het afspelen is op de Tesla. Pas als ik de Spotify app op m'n telefoon handmatig weet terugzet op 'afspelen op dit apparaat' kan ik hem afsluiten. Raar toch?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-05 22:19
JamesB009 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:22:
Ik heb precies hetzelfde met mijn Android en Tesla. Herkenbaar dus.

[...]
Hier ook precies dit met mijn Android, benieuwd of er mensen zijn met een oplossing oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
Wanneer ik een hotspot met mobiel maak voor de tesla en dan naar binnen loop (en de tesla uiteraard afsluit), is hij niet meer connected met de hotspot. Qua afstand moet dit geen probleem zijn, maar is dit normaal dat hij dan geen verbinding meer met de wifi maakt? Of zou hij gewoon connected moeten (kunnen) blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:52:
Wanneer ik een hotspot met mobiel maak voor de tesla en dan naar binnen loop (en de tesla uiteraard afsluit), is hij niet meer connected met de hotspot. Qua afstand moet dit geen probleem zijn, maar is dit normaal dat hij dan geen verbinding meer met de wifi maakt? Of zou hij gewoon connected moeten (kunnen) blijven?
WIFI antenne van de Model 3 is redelijk prut. Zo sterk is een telefoon ook niet, dus waarschijnlijk combinatie van beide.

/edit

Maar WIFI is eigenlijk alleen nodig als je een update melding gekregen hebt. Dus constant aan WIFI heeft niet veel meerwaarde.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 17-11-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Vraagje. Carwash is geen probleem toch? Versnelling in neutraal zetten en ruitenwissers uitzetten en gewoon doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 23:03
naii11 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:15:
Vraagje. Carwash is geen probleem toch? Versnelling in neutraal zetten en ruitenwissers uitzetten en gewoon doen?
En gordel aanhouden.
Voor de rest inderdaad geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:20:
[...]

En gordel aanhouden.
Ja het gaat me met name om de lak. Ik las vroeger wel eens dingen op (Amerikaanse) Tesla forums dat de lak niet zo best is etc. Maar dat zal inmiddels wel snor zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
naii11 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:23:
[...]

Ja het gaat me met name om de lak. Ik las vroeger wel eens dingen op (Amerikaanse) Tesla forums dat de lak niet zo best is etc. Maar dat zal inmiddels wel snor zitten?
Autorijden is ook niet goed voor de lak :P
Zit wel snor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

bottom line schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:20:
[...]

En gordel aanhouden.
Die gordel aan zorgt ervoor dat de laadklep niet open gedrukt kan worden door de borstels?
Of gaat ie anders op de parkeerrem?

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-11-2019 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Beide. Zorg dat de auto op slot blijft, gaat de laadklep niet open.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
Inspired schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:55:
[...]

WIFI antenne van de Model 3 is redelijk prut. Zo sterk is een telefoon ook niet, dus waarschijnlijk combinatie van beide.

/edit

Maar WIFI is eigenlijk alleen nodig als je een update melding gekregen hebt. Dus constant aan WIFI heeft niet veel meerwaarde.
Helder. Ik meen wel gelezen te hebben ergens (en gisteren vertelde tesla technisch service me dat, die ik helaas even moest bellen omdat m'n achterklep niet wilde sluiten) dat zoveel mogelijk connected met Wi-Fi zijn de kans vergroot dat je software update sneller krijgt (v9 nog hier)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
@r0bb @Djerro123 @JamesB009 @J-P
tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:47:
[...]

Hier ook precies dit met mijn Android, benieuwd of er mensen zijn met een oplossing oid
Ik heb om deze redenen binnen m'n Spotify family een apart account gemaakt voor m'n auto. Ik merkte idd ook allemaal vreemde interactie tussen de client in de auto en de reguliere clients elders. Sindsdien heb ik veel minder vreemde dingen met Spötify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
Rto1964 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:40:
Beide. Zorg dat de auto op slot blijft, gaat de laadklep niet open.
Ik ga het vanmiddag ook even testen :) nog zat zand en vuil op auto sinds het ophalen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:52:
[...]

Helder. Ik meen wel gelezen te hebben ergens (en gisteren vertelde tesla technisch service me dat, die ik helaas even moest bellen omdat m'n achterklep niet wilde sluiten) dat zoveel mogelijk connected met Wi-Fi zijn de kans vergroot dat je software update sneller krijgt (v9 nog hier)
Volgens mij is dat onzin. Een update moet "klaar" gezet worden voor je VIN. Als dit gedaan is, dan komt de melding ook via LTE wel binnen. Mocht je het te lang vinden duren; gewoon even chatten met de US. Die kunnen dan de laatste v10 pushen. Niet echt netjes dat Tesla niet een AP ophangt bij de afleverplekken en zorgt dat autos gewoon up-to-date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
anboni schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:53:
@r0bb @Djerro123 @JamesB009 @J-P

[...]

Ik heb om deze redenen binnen m'n Spotify family een apart account gemaakt voor m'n auto. Ik merkte idd ook allemaal vreemde interactie tussen de client in de auto en de reguliere clients elders. Sindsdien heb ik veel minder vreemde dingen met Spötify.
Hmm goede tip.. alleen zit mij spotify family al vol met 6 gebruikers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
Inspired schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:54:
[...]

Volgens mij is dat onzin. Een update moet "klaar" gezet worden voor je VIN. Als dit gedaan is, dan komt de melding ook via LTE wel binnen. Mocht je het te lang vinden duren; gewoon even chatten met de US. Die kunnen dan de laatste v10 pushen. Niet echt netjes dat Tesla niet een AP ophangt bij de afleverplekken en zorgt dat autos gewoon up-to-date zijn.
Okay, ik wilde dat chat al proberen gisteren maar bij de Support page zie ik dat chat icoontje wat er paar dagen geleden wel was niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:55:
[...]

Okay, ik wilde dat chat al proberen gisteren maar bij de Support page zie ik dat chat icoontje wat er paar dagen geleden wel was niet meer..
Op de US site (https://www.tesla.com/support) moet je het via de contact us knop doen. Na het invullen van het formulier kun je chatten. De knop is wat verstopt dus. Zal in het weekend niet beschikbaar zijn gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Bart0
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 13:12
Bellen. Heb hetzelfde probleem, gebeld en afspraak gemaakt. Probleem in de app hebben ze ook genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
bottom line schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:27:
[...]

Autorijden is ook niet goed voor de lak :P
Zit wel snor ;)
Klein beetje Tesla-off-topic, maar nog tips over eventuele coating?
Wij hebben de Tesla (zakelijk) gekocht en verwachten hier nog wel lang mee te rijden.
Maar we zien tussen de bomen het bos niet meer kijkend naar de mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricker89
Inspired schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:00:
[...]

Op de US site (https://www.tesla.com/support) moet je het via de contact us knop doen. Na het invullen van het formulier kun je chatten. De knop is wat verstopt dus. Zal in het weekend niet beschikbaar zijn gok ik zo.
Thanks, idd alleen bereikbaar op werkdagen staat er. Morgen maar even proberen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:54
Zijn er hier handige mensen die al geprobeerd hebben om van een pas een sleutelhanger te maken :?
Lijkt me ideaal om naast een tagje om te laden ook als backup een tagje aan de sleutelbos te hebben om de auto te openen. Pasje is dan stuk minder praktisch.
Heb hier eens voorbij zien komen dat iemand zijn pas had "omgebouwd" naar sleutelhanger. Er is nog niets officieels hiervoor toch :?

(vooral voor de vrouw handig, die is niet zo handig met telefoon/apps e.d. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
ybos schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:06:
Zijn er hier handige mensen die al geprobeerd hebben om van een pas een sleutelhanger te maken :?
Lijkt me ideaal om naast een tagje om te laden ook als backup een tagje aan de sleutelbos te hebben om de auto te openen. Pasje is dan stuk minder praktisch.
Heb hier eens voorbij zien komen dat iemand zijn pas had "omgebouwd" naar sleutelhanger. Er is nog niets officieels hiervoor toch :?

Waarom koop je dan niet gewoon de sleutel?
https://shop.tesla.com/en_nl/product/model-3-key-fob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Kan die aan een sleutelbos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:20:
[...]

Kan die aan een sleutelbos?
Ja zeker!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Die prop ik lang niet zo makkelijk in mn broekzak als een taglezertje die net zo groot is als een 2 euromunt (en de helft dunner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

ybos schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:22:
[...]

Die prop ik lang niet zo makkelijk in mn broekzak als een taglezertje die net zo groot is als een 2 euromunt (en de helft dunner)
En je hebt geen huissleutels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
CyBeRSPiN schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:58:
[...]

En je hebt geen huissleutels?
tuurlijk wel, dus :?
Die keyfob aan de sleutelbos maakt de boel gewoon vele malen lomper dan een tagje.
Daarnaast vind ik hem redelijk aan de prijs...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
Mkeespiet schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:04:
[...]

Klein beetje Tesla-off-topic, maar nog tips over eventuele coating?
Wij hebben de Tesla (zakelijk) gekocht en verwachten hier nog wel lang mee te rijden.
Maar we zien tussen de bomen het bos niet meer kijkend naar de mogelijkheden..
En dat vraag je aan mij? :P
Als je tevreden bent over de kleur zou ik gewoon gaan voor een keramische (glas) coating.
PPF blijft langer goed, maar zal duurder zijn dan een keramische coating. Is een soort van doorzichtige folie die over je huidige lak gaat.
Als je unieker wilt gaan, zou ik sowieso gaan voor het wrappen van je auto! Ik heb al rode multicoat, anders was dat mijn keuze (misschien over 4 jaar ofzo. Lijkt het alsof ik een nieuwe heb gekocht :+ )

@ybos
Jij wilt zoiets maken wrs? (not my pic)
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/1pqMHPf0PcWu63gmM7Pt4qOZSlVAZNIufp3jBDe6jZk.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=4fad07de9d54827960ebf1c88acfa5af04ae9fe7

Gewoon kaart in Aceton leggen, en dan de NFC en koperdraad in je sleutelhanger wringen.

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 17-11-2019 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
ybos schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:06:

Gewoon ff een implantaatje maken voor je vrouwtje, zal ze je eeuwig dankbaar zijn :+ :+

https://www.businessinsid...8?international=true&r=US

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

Ik rijd niet zo vaak achter mezelf, maar (op welk moment) gaan de remlichten eigenlijk branden bij regeneratief remmen/autopilot?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

SeatRider schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:35:
Ik rijd niet zo vaak achter mezelf, maar (op welk moment) gaan de remlichten eigenlijk branden bij regeneratief remmen/autopilot?
Dat kan je zien op de visuele weergave van de auto :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Blij dat ik altijd mijn keycard mee heb voor de zekerheid... Gisterenavond opeens problemen toen ik weg wilde rijden, terwijl ik wel de deur heb kunnen openen met mijn telefoon via bluetooth. Maar wegrijden zonder keycard was niet mogelijk, ook veel problemen onderweg met LTE / 3G verbinding en de bluetooth verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

revolution-nl schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:40:
[...]

Dat kan je zien op de visuele weergave van de auto :)
Ja ik dacht dus ook dat ik dat in het begin zag, maar nu dus niet meer. Kan ook zijn dat mijn zicht rap achteruit aan het gaan is ;).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
tricker89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:53:
[...]

Ik ga het vanmiddag ook even testen :) nog zat zand en vuil op auto sinds het ophalen vrijdag.
Eerlijk gezegd heb ik het nog niet aangedurfd. Heb de auto nu 6 maanden en was hem maar met de hand.
Spuit cabine en zo’n washandschoen. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

Ik heb sowieso begrepen dat je een auto de eerste 5-6 maanden niet door de wasstraat moet trekken omdat de lak nog moet uitharden. Dat in combinatie met de berichten over de slechte zwarte lak (al is mijn auto van september en was dat mogelijk al verholpen) heeft mij doen besluiten om de eerste paar maanden met de hand op de oprit te wassen.

Ik heb dat gisteren ook weer even gedaan, 45 minuten bezig geweest en de auto glimt weer prachtig.

@revolution-nl Duidelijk, ik verleng die 6 maanden wel tot ik hem weg doe :)

Wat ik gebruik voor het wassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LQcUv04sczguKagAIFucatKi/medium.jpg

En het resultaat, zonder swirls, krassen, etc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JJQnUIO1ibnvyGZ0zpJ2R87J/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 17-11-2019 13:11 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Rto1964 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:01:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik het nog niet aangedurfd. Heb de auto nu 6 maanden en was hem maar met de hand.
Spuit cabine en zo’n washandschoen. 8)
Dit was het resultaat van mijn eerste bezoek aan de krasstraat |:( , gelukkig kon het weggepoetst worden maar fijn is anders :(

Ik ben voorlopig genezen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JFtKttj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/llbUgni.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 17-11-2019 13:06 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
iMick schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:40:
Blij dat ik altijd mijn keycard mee heb voor de zekerheid... Gisterenavond opeens problemen toen ik weg wilde rijden, terwijl ik wel de deur heb kunnen openen met mijn telefoon via bluetooth. Maar wegrijden zonder keycard was niet mogelijk, ook veel problemen onderweg met LTE / 3G verbinding en de bluetooth verbinding..
Zet je mobiel op vliegtuigmodus en daarna terug. Meestal pakt hij hem wel dan. Daarnaast kan je ook keyless starten, door in de app naar Bediening te gaan en op Start te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
r0bb schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:34:
[...]

Telefoon in mn kontzak werkt zelfs al niet. Zegt misschien ook iets over mijn omvang 😅
Heb juist het probleem dat, terwijl mijn telefoon boven op de slaapkamer ligt, mijn M3 nog gewoon te openen is op de oprit. Kwam hier pas na een paar dagen achter en nu zet ik in de avond altijd bluetooth uit. Wel lastig om hier steeds aan te denken. Weet iemand hier misschien een andere oplossing voor? Telefoon is Samsung S9 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
JoostvdB1974 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:00:
[...]

Heb juist het probleem dat, terwijl mijn telefoon boven op de slaapkamer ligt, mijn M3 nog gewoon te openen is op de oprit. Kwam hier pas na een paar dagen achter en nu zet ik in de avond altijd bluetooth uit. Wel lastig om hier steeds aan te denken. Weet iemand hier misschien een andere oplossing voor? Telefoon is Samsung S9 overigens.
Echt getest? Of obv phone connected in de app?

Als ik mijn telefoon op 6/7 meter van de auto leg, gewoon buiten, werkt het al niet meer. Binnen al helemaal niet. Dus herken dit niet. Gaat de auto wel dicht als je weg loopt?

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 17-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
revolution-nl schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:04:
[...]

Dit was het resultaat van mijn eerste bezoek aan de krasstraat |:( , gelukkig kon het weggepoetst worden maar fijn is anders :(

Ik ben voorlopig genezen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oei, is dat de midnight grey? Ik had gehoopt dat die wat sterker was. Die heb ik namelijk ook oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervaring met inplannen service via de app?
Vanuit de levering afgelopen woensdag zie ik nu dat de bumper achter iets wijkt. Het lijkt erger te worden en als ik even erin kijk snap ik waarom. Er zit een lipje helemaal los.

Nu probeer ik via de app in te plannen, maar als ik het adres intoets krijg ik niets. Ook geen service centers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:33:
Hebben jullie ervaring met inplannen service via de app?
Vanuit de levering afgelopen woensdag zie ik nu dat de bumper achter iets wijkt. Het lijkt erger te worden en als ik even erin kijk snap ik waarom. Er zit een lipje helemaal los.

Nu probeer ik via de app in te plannen, maar als ik het adres intoets krijg ik niets. Ook geen service centers...
Eerst huisnummer invoeren dan spatie dan straatnaam. Het is invoeren op de Amerikaanse manier zo te zien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Djerro123 op 17-11-2019 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lees hier toch regelmatig over wat probleempjes met de Tesla qua bouwkwaliteit of ervaringen, dus ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen :

Poll: Ik ben
Super tevreden met m'n Tesla, beste auto!
Tevreden, maar het kan beter
Niet zo tevreden
Erg ontevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402267&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
't mooie is natuurlijk wel dat (voor mij iig) de verbeterpunten vooral in software zitten, en dat wordt ook gewoon iedere maand beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
“Tevreden maar kan beter.” Dan heb ik het dus over de bouwkwaliteit. In het algemeen super tevreden met de auto. Poll is dus wat onduidelijk. Gaat het nu over de bouwkwaliteit over ervaring in het algmeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:04:
“Tevreden maar kan beter.” Dan heb ik het dus over de bouwkwaliteit. In het algemeen super tevreden met de auto. Poll is dus wat onduidelijk. Gaat het nu over de bouwkwaliteit over ervaring in het algmeen?
Zo heb ik ‘m ook ingevuld.

Ben super tevreden (algemeen, beste auto die ik heb gehad). De bouwkwaliteit is goed (tevreden) maar kan beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

De Model 3 is de beste, maar ook veruit de duurste, auto die ik ooit heb gehad. Bouwkwaliteit is goed, en ik rij er al sinds april in, nog geen rammeltje of kraak te horen, en alles werkt naar behoren.

En perfect is geen enkele auto, maar het leuke is wel dat je regelmatig met de updates nieuwe functionaliteit en/of verbeteringen (gratis) krijgt. Dat heeft nog geen enkel ander merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Guys. Ze hebben mijn wieldoppen verkeerd gemonteerd. Het metalen lipje is weggesprongen en het plastic lipje is omgebogen en heeft hierdoor krassen gemaakt. Ik schat in dat ze “erop geschopt zijn” met een schoen neus.

Tevens heb ik wat krasjes bij de plek waar op de A stijl bij de bijrijder iets geplakt heeft gezeten. En lijmresten.

Tijdens afhalen en en de opvolgende dagen was het zeik regenachtig en donker weer. Ik heb het niet eerder kunnen waarnemen.

Hoe zou ik het beste zoiets aan kunnen melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerro123 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:52:
[...]

Eerst huisnummer invoeren dan spatie dan straatnaam. Het is invoeren op de Amerikaanse manier zo te zien :)
Er doet hij ook niet, thuis adres werkt wel. Werk adres niet.

Waarschijnlijk geen mobiele service gebied bij werk, maar hij geeft ook geen SC locaties weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:35:
Guys. Ze hebben mijn wieldoppen verkeerd gemonteerd. Het metalen lipje is weggesprongen en het plastic lipje is omgebogen en heeft hierdoor krassen gemaakt. Ik schat in dat ze “erop geschopt zijn” met een schoen neus.

Tevens heb ik wat krasjes bij de plek waar op de A stijl bij de bijrijder iets geplakt heeft gezeten. En lijmresten.

Tijdens afhalen en en de opvolgende dagen was het zeik regenachtig en donker weer. Ik heb het niet eerder kunnen waarnemen.

Ik heb het met de bumper, maar krijg het via de app niet gemeld. Dus morgen even bellen.

Als je het via de app kan doen, via de app, anders gewoon bellen toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Tjonge. Is hier al zo vaak langsgekomen. Bellen heeft weinig zin. Afspraak maken via de app. Eerst beginnen met het huisnummer van de SeC waar je naartoe wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rto1964 schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:43:
Tjonge. Is hier al zo vaak langsgekomen. Bellen heeft weinig zin. Afspraak maken via de app. Eerst beginnen met het huisnummer van de SeC waar je naartoe wilt.
Beetje normaler reageren kan ook wel.

De app zegt dit:
“ Voer uw voorkeursadres in voor Mobile Service. Als Mobile Service niet beschikbaar is, wordt u gevraagd een Service Center te selecteren.”

Maar de app doet dat niet, ik kan niet ruiken dat je een huisnummer van een SeC moet invullen... Aangezien de app zelf aangeeft dat hij het zou moeten weergeven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rto1964
Hoe vaak is dat hier niet genoemd? Jij stelt hier een vraag voor elke scheet die je dwars zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Is wel wat prut die app maar moet @Rto1964 wel een beetje gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
En zeker omdat die vraag 20 posts eerder al gesteld was.

Stel je voor dat hij een S60 Polestar had gekocht geleased.
Dan was er niemand om deze arm jongen te he helpen bij vragen over het verbruik, de app of tekortkomingen, doordat de community errond gewoon niet bestaat.

Maar gelukkig dat Volvo geen tekortkomingen heeft.

[ Voor 71% gewijzigd door bottom line op 17-11-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rto1964 schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:49:
Hoe vaak is dat hier niet genoemd? Jij stelt hier een vraag voor elke scheet die je dwars zit.
Geen idee, ik las die app en dacht dat het even een foutje was in de app, dat je normaal een selectie van SeC’s krijgt. Precies eigenlijk wat de tekst in de app uitlegt! Raar hè?!
bottom line schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:56:
En zeker omdat die vraag 20 posts eerder al gesteld was.

Stel je voor dat hij een S60 Polestar had gekocht geleased.
Dan was er niemand om deze arm jongen te he helpen bij vragen over het verbruik, de app of tekortkomingen, doordat de community errond gewoon niet bestaat.

Maar gelukkig dat Volvo geen tekortkomingen heeft.
Doet het pijn ofzo?!
Je blijft er maar over doorgaan...

Het is niet goed genoeg als ik zeg dat alle minpunten allemaal we meevallen als je er eenmaal in rijdt. Het is niet goed genoeg voor je als ik zeg dat ik de auto geweldig vind rijden.

Als ik in een ander topic iets over een Volvo zeg, moet je dat hier nog even terug laten komen...

On topic, ik volg het topic in hoofdlijnen en heb niet iedere post gelezen. Dat zal ook niet gaan gebeuren. Sorry daar heb ik de tijd niet voor. De zoekfunctie is ruk hier (al heb ik die in dit geval, om bovenstaande reden niet gebruikt). Dus als het je niet aanstaat reageer dan gewoon niet. Ik selecteer gewoon de “laatste” pagina en dat lees ik door als ik hier weer terug kom.

Edit:
Ik zit intussen bij pagina 344 met teruglezen, maar ik zal er wel overheen lezen. Ik haak af met terugzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Nu online
Eeennnn weer terug in topic svp, laten we weer vriendelijk zijn :)

Ik heb 'beste auto' gekozen in de poll, hiervoor een 2004 206, 2006 golf en een 2015 Passat sw gereden en het is alsof ik in de toekomst rij. Paar posts terug nog aangegeven hoe blij ik ben met AP, dat is met twee uur reistijd echt een serieuze kwaliteitsverhoging in mijn leven. Klinkt misschien zwaar maar als je 9 tot 12 uur per dag aan het werk ben, plus nog reistijd, dan is het mij alles waard om minder moe van de reis thuis te komen (bevestigd overigens door mijn betere helft ;) ).

Kan er wat beter? Tja het kan altijd beter.. Maar ik denk dat, voor dit geld, dit de beste auto is momenteel voor mij! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03
[...]

Nou....mijn M3 (31/10 opgehaald) is één groot kras-fest... :( Al bij oplevering zag ik lichte krassen en erg veel poets-swirls, maar volgens de Tesla medewerkers was dat nou eenmaal zo bij zwart. Gelukkig al ruim van te voren dit mogelijke scenario bij LP gemeld en ook direct een melding gemaakt na ontvangst. In eerste instantie krabbelden ze terug, maar maandag bellen ze terug met een voorstel.

Vandaag de auto (borstelloos) laten wassen door de detailer die hem sowieso onder handen gaat nemen en daarna uitvoerig bekeken....echt niet normaal hoeveel krassen erin zitten. Moeilijk op de foto te zetten, maar meer dan duidelijk zichtbaar met het blote oog. Lijkt wel een auto die wekelijks door een borstelwasstraat wordt gehaald...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:59:
Lees hier toch regelmatig over wat probleempjes met de Tesla qua bouwkwaliteit of ervaringen, dus ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen :

Poll: Ik ben
Super tevreden met m'n Tesla, beste auto!
Tevreden, maar het kan beter
Niet zo tevreden
Erg ontevreden
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Tevreden, maar kan beter gekozen.
Bumper lijkt los te zitten achter, lipje zit een scheurtje in zie ik.

Voor bumper niet netjes uitgelijnd, maar dat vind ik wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Als je wat minder met vragen afkomt, dan reageer ook ik positief. Maar volgens mij heb je nog maar enkel negatieve constaties gedaan of vragen gesteld nadat je de Tesla hebt ontvangen.

Gisteren is die vraag ook gesteld geweest.
Rto1964 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:53:
Eerst huisnummer dan straat invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:24:
Als je wat minder met vragen afkomt, dan reageer ook ik positief. Maar volgens mij heb je nog maar enkel negatieve constaties gedaan of vragen gesteld nadat je de Tesla hebt ontvangen.

Gisteren is die vraag ook gesteld geweest.

[...]
Als ik dat lees denk ik dat ik de volgorde moet aanpassen van mijn locatie adres.

Maar dus het huisnummer en straat van de SeC zelf!

Wezenlijk verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Inspired schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:05:
[...]

Echt getest? Of obv phone connected in de app?

Als ik mijn telefoon op 6/7 meter van de auto leg, gewoon buiten, werkt het al niet meer. Binnen al helemaal niet. Dus herken dit niet. Gaat de auto wel dicht als je weg loopt?
Echt getest. En ja, de auto gaat wel dicht zodra ik een paar stappen weg ben (spiegels klappen in, knipperlichten knipperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
[...]

Als ik 3 meter bij mijn auto vandaan ben, pats gaat die op slot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
[...]

heb voor de samsung de app "auto off" geïnstalleerd. Schakelt zelf de BT uit als je uit de verbinding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Taro schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb sowieso begrepen dat je een auto de eerste 5-6 maanden niet door de wasstraat moet trekken omdat de lak nog moet uitharden. Dat in combinatie met de berichten over de slechte zwarte lak (al is mijn auto van september en was dat mogelijk al verholpen) heeft mij doen besluiten om de eerste paar maanden met de hand op de oprit te wassen.

Ik heb dat gisteren ook weer even gedaan, 45 minuten bezig geweest en de auto glimt weer prachtig.

@revolution-nl Duidelijk, ik verleng die 6 maanden wel tot ik hem weg doe :)

Wat ik gebruik voor het wassen:
[Afbeelding]

En het resultaat, zonder swirls, krassen, etc:
[Afbeelding]
Mooie wagen! Ik ben (helaas) al door de carwash heen. Gelukkig geen lekkages etc.

Wel heb ik een klein zwart pitje opgemerkt in de spiegel. Dat zal wel niet door de carwash zijn gekomen.

Ook eindelijk de vloermatten van Leaseplan geinstalleerd.. Die liep ik ook mee te sjouwen in mn achterbak 8)7

Ik zal nu wel even vier maanden wachten trouwens, of heeft dat geen zin meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
stormfly schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:35:

E-mailen en in de service app een afspraak maken. Hoe sneller, hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:10:
[...]

Doet het pijn ofzo?!
Je blijft er maar over doorgaan...

Het is niet goed genoeg als ik zeg dat alle minpunten allemaal we meevallen als je er eenmaal in rijdt. Het is niet goed genoeg voor je als ik zeg dat ik de auto geweldig vind rijden.

Als ik in een ander topic iets over een Volvo zeg, moet je dat hier nog even terug laten komen...
Standaard tactiek van onze Vlaamse vriend. Je moet hier positief over Tesla zijn anders krijg je hem of onze emigrant achter je aan.

Om te voorkomen dat ik zelf weer doelwit wordt en naar mijn Kia topic wordt verbannen: zeer tevreden met de koers van mijn Tesla aandelen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik heb ook gekozen voor beste auto die ik tot nu toe heb gehad. Nog geen probleem gehad met auto alleen met banden, binnenventiel van twee banden kapot :(. Gelukkig kon quickfit dat binnen paar minuten fixen

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
bottom line schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:04:
@ybos
Jij wilt zoiets maken wrs? (not my pic)
[Afbeelding]

Gewoon kaart in Aceton leggen, en dan de NFC en koperdraad in je sleutelhanger wringen.
Jep, dat lijkt me ideaal als backup :Y

Hier een mooi filmpje. Is inderdaad niet heel moeilijk. Gewoon ff sleutelhanger kopen waar je een foto in kan stoppen en daar ff dat ding in maken. Ik ga het proberen.

YouTube: How to Hack a Tesla Key Card!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:49
Heeft er iemand al sneeuwkettingen voor de model 3? (18 inch) Met kerst gaan wij namelijk op wintersport met de Tesla. Tips zijn welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kdeboois schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:03:
[...]

Standaard tactiek van onze Vlaamse vriend. Je moet hier positief over Tesla zijn anders krijg je hem of onze emigrant achter je aan.

Om te voorkomen dat ik zelf weer doelwit wordt en naar mijn Kia topic wordt verbannen: zeer tevreden met de koers van mijn Tesla aandelen.
Oh een Belg?! _O-
Nu is mijn boosheid omgeslagen in medelijden :+

Ik ben helemaal niet negatief over Tesla... Ik ben een stuk positiever dan ik voor de levering was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FG21
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-02 06:20
Passende sneeuwkettingen op de standaard 18 inch velgen: Pewag Servo Sport RSS 76.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
MisterX333 schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:32:
Heeft er iemand al sneeuwkettingen voor de model 3? (18 inch) Met kerst gaan wij namelijk op wintersport met de Tesla. Tips zijn welkom
Hebben ze exotische wielmaten? Je kijkt toch gewoon naar de bandenmaat en dan zoek je sneeuwkettingen die daarvoor passend zijn?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
kdeboois schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:03:
[...]

*;
Overigs kan ik perfect met kritiek omgaan tegenover Tesla. Als het gefundeerd is + als je er ervaring mee hebt, niet gebaseerd op de klassieke FUD dat je in boekjes/filmpjes leest.

En de weerklank komt niet enkel van mij en 'onze emigrant', wie je daar ook mee bedoelt.
Dus ik ben het niet alleen, die het soms zat is wat hier verteld wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 17-11-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
MisterX333 schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:32:
Uit de handleiding:

Tesla heeft de volgende kettingen getest en goedgekeurd voor betere grip bij sneeuw. Kettingen mogen alleen op de achterbanden worden gelegd.

Aanbevolen ketting
18" PEWAG SERVO SPORT RSS 76
19" PEWAG SERVO RS 77
20" MAGGI TRAK SP214

Let op!: Als uw Model 3 is voorzien van aero-doppen, moet u deze verwijderen voordat u de kettingen monteert (zie Aero-doppen verwijderen en monteren op pagina 184). Anders kan dit tot schade leiden die niet onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey1978
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-07-2020
Kan je die niet zelf hoger of lager zetten dan???
Smuggler schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:24:
[...]

je lampen staan waarschijnlijk te hoog afgesteld. ga even langs een garage om ze opnieuw af te stellen. (kan elke garage). om ze te helpen even zelf de handleiding lezen. is vrij makkelijk je hebt alleen de apparatuur niet om de exacte hoogte goed af te stellen

SR+ | Deep blue | Zwart | 18" Aero's - Besteld . RN: 05/10 - VIN: 08-11 | Kenteken bekend | SMS 29-11 17:34 | levering 9-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Joey1978 schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:36:

[...]
Jups. In je instellingen bij Service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Joey1978 schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:36:

[...]
Kan je zelf ook. Maar hoe weet je dat je lampen precies goed staan zonder elke keer een rondje te rijden in het donker. Bij een garage staan ze gewoon in 1x goed en ben je ervan af.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:14
@Smuggler als het donker is een vlakke weg + muur opzoeken en dan afstellen. Is niet super moeilijk. Als je het perfect wil, dus meest naar boven zonder anderen te verblinden, dan kan je beter naar de garage idd, maar anders prima zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

.

[ Voor 100% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-11-2019 19:49 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
  • Nu online
Verkeerde topic maar wat een race inderdaad! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:51:
[...]

Oh een Belg?! _O-
Nu is mijn boosheid omgeslagen in medelijden :+

Ik ben helemaal niet negatief over Tesla... Ik ben een stuk positiever dan ik voor de levering was.
Geweldige auto ook.

Goed dat je kritisch bent want dat helpt ze verder.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Pagina: 1 ... 87 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.