Nee helaas geen nummer voor je je kan ook via de website een afspraak in plannen misschien gaat dat beter.
Gelukt. Je moet het huisnummer van de SC als eerste intikken. Dan krijg je het wel te zien.MeZZiN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:57:
Nee helaas geen nummer voor je je kan ook via de website een afspraak in plannen misschien gaat dat beter.
Nu een afspraak voor over een maand kunnen regelen! Lekker 6 maanden na aflevering nog afleverschades behandelen (dat is ALS ze het gaan behandelen). En dan nog telefoonnummers verwijderen van de website. Wat een service zeg.
Je moet het ook bij hun terug gooien het is hun issue die due bill niet jouw issue. Bij mij was het zelfde geen due bill dus we doen niets. Gewoon door gepushed en aangegeven dat het mijn probleem niet kan zijn dat hun systemen crap zijn.
De beelden worden ook naar Tesla gestuurd. Zie: https://www.reddit.com/r/...oad_footage_to_tesla_for/wootahH schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:46:
[...]
als ze je ruit intikken kunnen ze mogelijk ook wel de USB/schijf eruit trekken en meenemen. Zelf zet ik centry alleen nog aan bij winkelen / openbaar parkeren. Voor je huis kan je waarschijnlijk beter zelf een cam plaatsen om de auto in de gaten te houden.
Ik weet niet zeker of dat ook een expliciete opt-in is, ik heb in ieder geval bij de privacy settings Tesla toegang gegeven om data te verzamelen. Ik draag graag bij bij het verbeteren van de software en auto pilot.
Ik heb hetzelfde probleem in de app. Pas wanneer ik mijn volledige straatnaam + huisnummer heb ingevuld krijg ik de dichtstbijzijnde Nederlandse service center te zien. DeliveryNL heeft geen specifiek nummer zover ik weet. Ik belde het nummer van Tesla Amsterdam (020 365 0008) en dan in het keuzemenu kiezen voor "Aflevering van uw auto", kom je vanzelf bij DeliveryNL uit.Goldme schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:52:
[...]
Dat probeer ik nu en ik heb weer een probleem dat hij geen Service Center in Amsterdam als location toont. Hij denkt dat ik in America zit en laat mij alleen Service Centers in America selecteren. Heb ik eerder ook gehad en na een tijdje was het gefixed. Nu heb ik weer hetzelfde probleem.
Weet iemand wat het nummer is van deliverynl? Ik kan ook geen telefoonnummers vinden op de website.
vraag me af hoe snel dit dan werkt. Gaat het middels een storage buffer in de tesla na de schijf en naar de tesla cloud of eerst naar de usb-schijf en vanaf daar naar de tesla cloud middels de (wat trage) lte. Indien dat 2e, dan is de kans nog steeds groot dat men eerder de usb storage eruit trekt voordat de upload voltooid?Hatsjoe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:23:
[...]
De beelden worden ook naar Tesla gestuurd. Zie: https://www.reddit.com/r/...oad_footage_to_tesla_for/
Ik weet niet zeker of dat ook een expliciete opt-in is, ik heb in ieder geval bij de privacy settings Tesla toegang gegeven om data te verzamelen. Ik draag graag bij bij het verbeteren van de software en auto pilot.
Dat kan met een Siri Shortcut (in het nederlands de Opdrachten app). Met iOS 13 is er iets mis waardoor dergelijke shortcuts niet meer zo makkelijk van het internet te halen zijn, moet je ff uitvogelen hoe het nu moet.Mkeespiet schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:58:
Vraagje, ik heb wat rond lopen speuren in dit topic en ook elders op het internet, maar ik kan geen goed antwoord vinden.
Ik zou graag een shortcut willen hebben op mijn Iphone (of andere eenvoudige manier) die de stekker released. Wanneer ik dan bij de auto aankom ik gelijk de stekker eruit kan trekken.
Er staan hele verhalen op internet en had ook wel een oplossing totdat ik gebruikersnaam en wachtwoord in moest vullen, wat me dan toch wel weer wat ver gaat..
We hebben thuis een eigen parkeerplek waar de auto opgeladen wordt. Het zou ook prima zijn als we onze voordeur een knop hebben zitten die hier voor zorgt..
Ik heb daardoor een shortcut op mijn widgetscherm staan om de laadpoort te ontgrendelen. Dit wil ik hierna koppelen aan een Flic (waarvan versie 2 nu op indogogo staat), zodat ik een knopje bij de kapstok heb op weg naar buiten
Alternatief is in de laadpaal instellen dat moet swipen om laden te stoppen/te ontgrendelen. Dan eerst de achterdeur open doen en vervolgens langs de laadpaal swipen, dan ontgrendeld de kabel ook.
Ik heb dit nu niet zo ingesteld, het laden zonder een pasje te gebruiken vind ik nog net ff handiger (en zonder te swipen ontgrendel de laadkabel dus niet met bovenstaande alternatieve methode).
Ik had een link gevonden van iemand die deze op z'n Icloud had staan, maar bij het openen van die Opdracht moest ik in die opdracht zelf m'n account gegevens invullen, vond ik toch wat dubieus..Smobbo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:49:
[...]
Dat kan met een Siri Shortcut (in het nederlands de Opdrachten app). Met iOS 13 is er iets mis waardoor dergelijke shortcuts niet meer zo makkelijk van het internet te halen zijn, moet je ff uitvogelen hoe het nu moet.
Ik heb daardoor een shortcut op mijn widgetscherm staan om de laadpoort te ontgrendelen. Dit wil ik hierna koppelen aan een Flic (waarvan versie 2 nu op indogogo staat), zodat ik een knopje bij de kapstok heb op weg naar buiten.
Helaas is dat idd de enige manier om het vandaag te doen. Ik heb ze via teslacut gedownload, uploaded nr iCloud en zo in Shortcuts gekregen (dacht ik). Tenzij iemand ze shared.Mkeespiet schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:31:
[...]
Ik had een link gevonden van iemand die deze op z'n Icloud had staan, maar bij het openen van die Opdracht moest ik in die opdracht zelf m'n account gegevens invullen, vond ik toch wat dubieus..
Model S 90D
Je kan eerst niets invullen en dan de hele shortcut bekijken. Als het goed is linkt hij alleen naar owner-api.teslamotors.com, waar je logischerwijs je inloggegevens nodig hebt om de koppeling naar je auto te kunnen maken.Mkeespiet schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:31:
[...]
Ik had een link gevonden van iemand die deze op z'n Icloud had staan, maar bij het openen van die Opdracht moest ik in die opdracht zelf m'n account gegevens invullen, vond ik toch wat dubieus..
Zover ik weet worden die gegevens dus enkel op je telefoon (in de opdrachten app, bij Siri) opgeslagen en dus verstuurt naar de api van tesla.
MMM, dat gepland vertrek is nog niet zo handig. Toevallig net de auto al aangesloten, normaal begint hij dan pas vanaf 23 uur te laden (daltarief), nu begint hij gelijk met laden... dat is dus niet handig.
Ik wil gewoon een window waarin hij mag laden aangeven en een week schema wanneer hij warm moet zijn. Dat is toch de meest logische oplossing? De huidige oplossing is echt nog onvoldoende.
[ Voor 22% gewijzigd door Smobbo op 15-11-2019 17:19 ]
Verwijderd
Er zit toch een 3 fase AC lader in de Model 3.
Ik kom op iedere publieke laadpaal niet boven de 60 km/h laden uit.
60 tot 70 km/h is ook de max op een openbare laadpaalVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:48:
Hoeveel had je verwacht? 3x16A maal 230 watt = 11 kW, 11 kWh per uur, +/- 1 kWh op 6 km.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:48:
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 15-11-2019 19:53 ]
Verwijderd
Foutje, bedankt 🤣Deveon schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:52:
[...]
Hoeveel had je verwacht? 3x16A maal 230 watt = 11 kW, 11 kWh per uur, +/- 1 kWh op 6 km.
Ik vraag me af hoe Tesla eigenlijk weet dat je een Supercharger hebt gebruikt? Grappig, want je gebruikt geen pasje. Zal wel de software zijn? Overigens veel goedkoper dan openbare laadpalen in Amsterdam. Ik zal maar eens vaker naar het Corendon Hotel gaan.
Mijn hoogste is 78 km/h, NUON Amsterdam openbare laadpaal. Als er twee auto's aan zitten, komt ie op 59 km/h uit.Hunkaroglu schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:52:
[...]
60 tot 70 km/h is ook de max op een openbare laadpaal
@Mkeespiet @lvsol hoe doen jullie die download? Op de Mac faalt alles omdat “flow” bestanden niet geopend kunnen worden. Op de iPhone omdat het geen iCloud sharing is.lvsol schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:35:
[...]
Helaas is dat idd de enige manier om het vandaag te doen. Ik heb ze via teslacut gedownload, uploaded nr iCloud en zo in Shortcuts gekregen (dacht ik). Tenzij iemand ze shared.
Ik zit in een loop:) hoe hebben jullie het gedaan?
Jeps hier in de wijk ook de gemeente paal. 77km/h. Is dat dan 11kwh of 22kwh? ( 77/6.6= 11kwh? ) hij staat in de app als 22kwh. Maar hij heeft wel twee stekker = 2x11 = 22?naii11 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:04:
[...]
Mijn hoogste is 78 km/h, NUON Amsterdam openbare laadpaal. Als er twee auto's aan zitten, komt ie op 59 km/h uit.
Thuis krijg ik 11, ben even benieuwd wat dan de snelheid zou kunnen worden?
Bij een Model 3? Maximaal 11, ongeacht de paal.stormfly schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:18:
[...]
Jeps hier in de wijk ook de gemeente paal. 77km/h. Is dat dan 11kwh of 22kwh? ( 77/6.6= 11kwh? ) hij staat in de app als 22kwh. Maar hij heeft wel twee stekker = 2x11 = 22?
Thuis krijg ik 11, ben even benieuwd wat dan de snelheid zou kunnen worden?
via het CCS-protocol dat je VIN doorgeeft.naii11 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:03:
Ik vraag me af hoe Tesla eigenlijk weet dat je een Supercharger hebt gebruikt? Grappig, want je gebruikt geen pasje. Zal wel de software zijn? Overigens veel goedkoper dan openbare laadpalen in Amsterdam. Ik zal maar eens vaker naar het Corendon Hotel gaan.
Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019
Verwijderd
Pfff dat updaten kan wel iets gebruiksvriendelijker zeg...
Nu installeren = 2 minuten wachten.
2 minuten gewacht, bewakingsmodus is ingeschakeld, kan niet installeren.
Zet ik hem uit...
Weer 2 minuten wachten...
Je ziet ook niet welke versie er nu precies klaarstaat
Even over superchargen, het is best goedkoop. Maar in het elektrische auto topic las ik dat het slechter is voor je accu dan A-C laden. Klopt dit? Degradeert je accu sneller van snelladen?
Zet ik hem uit...
Even over superchargen, het is best goedkoop. Maar in het elektrische auto topic las ik dat het slechter is voor je accu dan A-C laden. Klopt dit? Degradeert je accu sneller van snelladen?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 21:10 ]
Verwijderd
Ok boomerVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:07:
Zet ik hem uit...
Je kunt ook gewoon even op die tijd tikken, dan verandert de teller direct van 2 minuten naar 0:00 en begint hij direct met updaten.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:07:
Zet ik hem uit...
Vanaf V10 zie je meer over welke versie klaarstaat.
Zet de bewakingsmodus uit voor je favorieten, zoals thuis.
Tesla denkt met je mee, niet te moeilijk over doen allemaal....
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 15-11-2019 21:45 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Kijk. high tech! Haha, ik snap echt niks van technologie.Rto1964 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:46:
[...]
via het CCS-protocol dat je VIN doorgeeft.
Misschien even met mn laptopje bij de Supercharger aansluiten vanaf nu. Is 4 km van m'n werk verwijderd.
Deze kan in het lijstje van handigheidjes! Wist ik nog niet, heb ook keurig twee minuten naar het scherm zitten staren omdat ik niet begreep waarom hij niet wilde updaten vanuit de app.Taro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
[...]
Je kunt ook gewoon even op die tijd tikken, dan verandert de teller direct van 2 minuten naar 0:00 en begint hij direct met updaten.
(Bleek idd sentry the zijn, maar die melding zie je alleen in de auto)
Edit: hadden we niet een keer de intentie om lijstje te maken met handigheidjes? Bijvoorbeeld het tappen van de verkeerslimiet met TACC of AP aan (veranderd je ingestelde snelheid in de limiet), waar ik nog steeds heel blij mee ben
[ Voor 14% gewijzigd door Djerro123 op 16-11-2019 14:28 ]
Verwijderd
Ik wil hem thuis juist aan, staat aan de publieke laadpaal voor de deur. Eerder een spijker in mij band gehad.Taro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
[...]
Je kunt ook gewoon even op die tijd tikken, dan verandert de teller direct van 2 minuten naar 0:00 en begint hij direct met updaten.
Ik heb v10 nu, maar theater is leeg.
Op Wifi of LTE?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Probeer eens Wifi of een Hotspot, zie je dan nog steeds niets? SR+ of LR/P? En zorg ervoor dat de auto in Park staat.
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 15-11-2019 21:57 ]
Of even een reset, wellicht moet die e.e.a. initialiseren. Of sta je in Drive toevallig?Taro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:55:
[...]
Probeer eens Wifi of een Hotspot, zie je dan nog steeds niets? SR+ of LR/P?
Verwijderd
LRTaro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:55:
[...]
Probeer eens Wifi of een Hotspot, zie je dan nog steeds niets? SR+ of LR/P?
WiFi, hotspot en lte geprobeerd
Verwijderd
Nee P, en twee knoppen gevolgd door zwart scherm al gedaanDjerro123 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:57:
[...]
Of even een reset, wellicht moet die e.e.a. initialiseren. Of sta je in Drive toevallig?
@BlakHawk Pas even je handtekening aan, je hebt hem inmiddels opgehaald
En referralcodes mogen niet in je handtekening...
Welke laadpas neem je mee?Tjenok schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:04:
[...]
Dankjewel voor je reactie. Ik ben van plan deze winter een poging te wagen om op wintersport te gaan met de SR+. Volgens abetterrouteplanner zou ik 2 Tesla Superchargers, 3 Ionity's en 1 Aleggo moeten gebruiken.
Seal RWD / Black / Light blue interior
Ik heb mijn model 3 vandaag opgehaald. V9 software. Enige tijd aan de hotspot gehangen in park thuis. Geen software update. Staat op de advanced instelling zodat ik snelste push krijg. Nog meer mensen op v9?
Zie deze topic warning:tricker89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:38:
Ik heb mijn model 3 vandaag opgehaald. V9 software. Enige tijd aan de hotspot gehangen in park thuis. Geen software update. Staat op de advanced instelling zodat ik snelste push krijg. Nog meer mensen op v9?
En ja, zijn nog genoeg auto's op V9. Gewoon kwestie van geduld hebben. Mocht je dat niet hebben, anderen hebben succes gehad om via de Tesla chat de update geforceerd te laten pushen.Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Ik heb verschillende berichten gezien: Minimaal 1.500 km rijden, minimaal 4 uur aan Wifi laten hangen, etc. Geef het even een paar dagen, dan komt de update waarschijnlijk vanzelf.tricker89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:38:
Sow, vandaag de wintersloffen eronder gekregen : Michelin Alphin 5
Verder iets gaafs meegemaakt onderweg.
Was op overgang A59 naar A16 richting Breda, een 270 graden bocht.
Reed op TACC (dus niet eens AP) en ruim voordat de daadwerkelijke bocht begon, begon de auto
vanzelf al af te remmen en in de hele bocht heb ik met TACC gereden.
In de bocht zelf reed ik nog maar 50 km/u.
Na de bocht begon de auto weer vanzelf de accellereren naar ingestelde snelheid (110 km/u).
Reed op TACC (dus niet eens AP) en ruim voordat de daadwerkelijke bocht begon, begon de auto
Na de bocht begon de auto weer vanzelf de accellereren naar ingestelde snelheid (110 km/u).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
https://www.autoweek.nl/a...eringen-met-miljarden-op/
Geloof niet dat Tesla tot nu toe zoveel geïnvesteerd heeft in hun producten.
En dan komt 1 van de grootste auto makers in de wereld ineens met zoveel geld aanzetten in de hoop Tesla technologische te verslaan na 10 jaar te slapen...
En dan komt 1 van de grootste auto makers in de wereld ineens met zoveel geld aanzetten in de hoop Tesla technologische te verslaan na 10 jaar te slapen...
ICE ICE Baby
Oeps sorry, toch dank voor antwoordHatsjoe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:49:
[...]
Zie deze topic warning:
[...]
En ja, zijn nog genoeg auto's op V9. Gewoon kwestie van geduld hebben. Mocht je dat niet hebben, anderen hebben succes gehad om via de Tesla chat de update geforceerd te laten pushen.
Is dat de blakhawk die zo negatief was in het verleden?Taro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:12:
@BlakHawk Pas even je handtekening aan, je hebt hem inmiddels opgehaaldEn referralcodes mogen niet in je handtekening...
Verwijderd
Hi,
Ik heb een vraagje. Ik merk dat wanneer ik 's avonds in mijn M3 rijd er continu mede-weggebruikers seinen alsof ik mijn groot licht aan heb staan. Dat is niet het geval want met de linker hendel kan ik hem nog een standje hoger zetten.
Ik heb hem altijd op 'Auto' staan en beide groene lampjes van dimlicht en stadslicht staan aan.
Hebben jullie hier ook last van? Doe ik iets niet goed?
Dank alvast!
Ik heb een vraagje. Ik merk dat wanneer ik 's avonds in mijn M3 rijd er continu mede-weggebruikers seinen alsof ik mijn groot licht aan heb staan. Dat is niet het geval want met de linker hendel kan ik hem nog een standje hoger zetten.
Ik heb hem altijd op 'Auto' staan en beide groene lampjes van dimlicht en stadslicht staan aan.
Dank alvast!
Ik kreeg na een week een update.tricker89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:38:
je lampen staan waarschijnlijk te hoog afgesteld. ga even langs een garage om ze opnieuw af te stellen. (kan elke garage). om ze te helpen even zelf de handleiding lezen. is vrij makkelijk je hebt alleen de apparatuur niet om de exacte hoogte goed af te stellenVerwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:16:
Hi,
Dank alvast!
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Verwijderd
Dit gaat niet om Tesla 'verslaan'.djmuggs schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:01:
Dit gaat om overleven. Daimler en VAG hebben het door nu. Tesla heeft zijn toekomst zeker gesteld en de komende decennia gaat Tesla gewoon nog bestaan naast andere automerken.
De vraag is meer voor alle legacy automerken, wie gaat de omslag naar EV overleven?
Na de markt al jaren gevolgd te hebben, is mijn conclusie dat het een bloedbad gaat worden.
Zoals Discipline het verwoord, dit toont enkel aan dat Tesla gelijk had, en dat de toekomst elektrisch rijden is.
Als VW eerder was begonnen, hadden ze nooit zoveel geld ertegenaan moeten gooien.
Die 16 miljard gaat zelfs nog niet genoeg zijn om de achterstand goed te maken op Tesla. Ze presenteren volgende week hun 5de!!! volledig elektrisch model. Dan hebben ze nagenoeg in elk segment een keuze. VW bied nog maar in 1 segment je een elektrische auto aan.
Tesla blijft bestaan. Zowel als autobouwer, als energie/batterij specialist.
@Joe Dancen
Heb blackhawk nog geen positieve dingen horen zeggen over zijn auto.
Of hij kreeg geen updates, of het laden ging te traag, of de update duurt te lang, of verbruik ligt abnormaal hoog, ... Komt erop neer dat Tesla maar 1 poging krijgt om het goed te doen.
En supercharger is inderdaad slechter voor je batterij, maar Tesla heeft zijn batterijen zo ontworpen dat je dat eigenlijk amper gaat merken. In Amerika zijn er duizenden die enkel gaan laden aan SuC's omdat die gratis zijn, en hun accu is nog steeds in orde
(zullen wel meer degradatie zien als mensen die aan een trage paal staan).
Als VW eerder was begonnen, hadden ze nooit zoveel geld ertegenaan moeten gooien.
Die 16 miljard gaat zelfs nog niet genoeg zijn om de achterstand goed te maken op Tesla. Ze presenteren volgende week hun 5de!!! volledig elektrisch model. Dan hebben ze nagenoeg in elk segment een keuze. VW bied nog maar in 1 segment je een elektrische auto aan.
@Joe Dancen
Of hij kreeg geen updates, of het laden ging te traag, of de update duurt te lang, of verbruik ligt abnormaal hoog, ... Komt erop neer dat Tesla maar 1 poging krijgt om het goed te doen.
En supercharger is inderdaad slechter voor je batterij, maar Tesla heeft zijn batterijen zo ontworpen dat je dat eigenlijk amper gaat merken. In Amerika zijn er duizenden die enkel gaan laden aan SuC's omdat die gratis zijn, en hun accu is nog steeds in orde
[ Voor 35% gewijzigd door bottom line op 16-11-2019 01:57 ]
Verwijderd
Echt een ziek bedrag! Daar kun je echt wel iets mee...djmuggs schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:01:
JepJoe Dancen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:05:
[...]
Is dat de blakhawk die zo negatief was in het verleden?![]()
![]()
Mijn neefje heeft bij tesla gewerkt en heeft mijn VIN naar een oud collega bij Tesla geappt en daarna direct update klaar staan. Nu op v10.2!
2019.36.2.1
Geen 16, maar 60 miljard gooit VW er tegen aan.bottom line schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:36:
Zoals Discipline het verwoord, dit toont enkel aan dat Tesla gelijk had, en dat de toekomst elektrisch rijden is.
In 2029 hebben ze 27(!) volledig elektrische modellen op de markt! Tuurlijk blijft Tesla bestaan. Maar wat ik al vaker roep: dat Tesla als eerste was en een voorsprong heeft biedt geen garanties voor de toekomst? Zie Ford vroeger. Iedere verkochte auto was een Ford. En zie waar ze nu staan...
Houdt toch op joh, ik ben er hartstikke blij mee! Dingen die ik hier vraag zijn niet direct negatief... Ik zag 225 volt en 16A staan en dacht dat dat 1 fase was. Niet goed de kilometers doorgerekend... My bad!@Joe Dancen
En supercharger is inderdaad slechter voor je batterij, maar Tesla heeft zijn batterijen zo ontworpen dat je dat eigenlijk amper gaat merken. In Amerika zijn er duizenden die enkel gaan laden aan SuC's omdat die gratis zijn, en hun accu is nog steeds in orde(zullen wel meer degradatie zien als mensen die aan een trage paal staan).
Voor de 2 minuten wachten voor update was het toch beter om vooraf aan te geven dat sentry mode uit moet, voordat je 2 minuten wacht?
Door de opmerking hier, weten we hoe de 2 minuten te omzeilen zijn.
Verbruik viel alleen iets tegen, overall gemiddelde zit ik op 215 wh/km.
Maar een paar ritten waar ik moeite gedaan heb, kom ik op 180 wh/km uit... Geen waarde oordeel, het maakt mij niet zo veel uit. Gewoon een constatering.
Het is en blijft VW. In 2018 gingen ze al marktleider zijn in elektrische auto's.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 02:21:
[...]
Geen 16, maar 60 miljard gooit VW er tegen aan.
In 2029 hebben ze 27(!) volledig elektrische modellen op de markt! Tuurlijk blijft Tesla bestaan. Maar wat ik al vaker roep: dat Tesla als eerste was en een voorsprong heeft biedt geen garanties voor de toekomst? Zie Ford vroeger. Iedere verkochte auto was een Ford. En zie waar ze nu staan...
In 2021, na 3 jaar van ombouwen, gaat hun eerste en enige fabriek maximum 330.000 elektrische voertuigen produceren. Maar 8 jaar later zijn ze wel klaar om 27 verschillende modellen te produceren? En ook opeens in de miljoenen he!!
Lijkt me toch leuk om met cijfers te goochelen. Zeker als ze ze mogen ingeven in een computer
Maar ze rekenen de ID3 waarschijnlijk wel ineens als 3 verschillende modellen. Of gaan ze vanaf nu elke 4 maanden een nieuw model uitbrengen? Het duurt al 12 maanden voor ze hun eerste ID3 uitleveren aan de eerste klant, en het duurt 4 maanden voor iedereen weet wat je eigenlijk kan bestellen....
Dus nee. Geloof het maar niet.
Als het hun meenens was, dan gingen ze zelfs niet meer werken aan hybride voertuigen. Dan steken ze nog steeds van die 100 miljoen, 60 in de verbrandingsmotor en 40 in batterijen en hetgeen errond.
Ford is te arrogant geworden, op hun erg grote thuismarkt, en keek enkel naar de aandeelhouders. Zolang Elon de plak zwaait, gaat zoiets echt niet gebeuren.
[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 16-11-2019 02:57 ]
Tesla heeft altijd aangegeven disruptive te willen zijn en niet perse te willen overleven.
Maar door snelheid van de bestaande industrie moet Tesla zich ineens bewijzen als betrouwbare eeuwen oude auto bouwer te gedragen...
Ooit eens is er een vergelijking gemaakt tussen de ontwikkeling van computers en ice, als die waar is dan was Tesla niet eens nodig.
Maar de olie industrie en overheden hebben/hadden hier geen baad bij tot nu toe.
Musk steekt met zijn technologisch referenties lekker de draak met fictie en reality
Maar door snelheid van de bestaande industrie moet Tesla zich ineens bewijzen als betrouwbare eeuwen oude auto bouwer te gedragen...
Ooit eens is er een vergelijking gemaakt tussen de ontwikkeling van computers en ice, als die waar is dan was Tesla niet eens nodig.
Maar de olie industrie en overheden hebben/hadden hier geen baad bij tot nu toe.
Musk steekt met zijn technologisch referenties lekker de draak met fictie en reality
ICE ICE Baby
Dat gaat op basis van kaartgegevens en de daarbij bekende snelheid en het type bocht (scherper is langzamer). Werkt bij de meeste snelweg overgangenspeedme schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:52:
Sow, vandaag de wintersloffen eronder gekregen : Michelin Alphin 5![]()
P.S. Heb dezelfde winterbanden, nu een weekje bevalt prima
Vraagje,
Ik ben op zoek naar vloermatten voor de tesla, heeft iemand al ervaring met deze matten?
https://www.taptes.com/pr...or-mats-for-tesla-model-3
Deze zijn stukken goedkoper dan die van Maxpider
Ik ben op zoek naar vloermatten voor de tesla, heeft iemand al ervaring met deze matten?
https://www.taptes.com/pr...or-mats-for-tesla-model-3
Deze zijn stukken goedkoper dan die van Maxpider
Waar kan je eigenlijk die handtekening neerzetten?Taro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:12:
@BlakHawk Pas even je handtekening aan, je hebt hem inmiddels opgehaaldEn referralcodes mogen niet in je handtekening...
Heb me suf gezocht, maar kan het nergens vinden.
https://tweakers.net/instellingen/profiel/ -> Profielgegevens voor het forum -> Signature.Hunkaroglu schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:19:
[...]
Waar kan je eigenlijk die handtekening neerzetten?
Heb me suf gezocht, maar kan het nergens vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 16-11-2019 08:25 ]
Gelukt! Thx. Hoef ik niet meer te vertellen wat ik heb.Taro schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:25:
[...]
https://tweakers.net/instellingen/profiel/ -> Profielgegevens voor het forum -> Signature.
Zet je scherm om van afstand naar energie en dan zie je precies met hoeveel kW je oplaad.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 02:21:
[...]
Echt een ziek bedrag! Daar kun je echt wel iets mee...
[...]
Jep![]()
[...]
Mijn neefje heeft bij tesla gewerkt en heeft mijn VIN naar een oud collega bij Tesla geappt en daarna direct update klaar staan. Nu op v10.2!
2019.36.2.1
[...]
Geen 16, maar 60 miljard gooit VW er tegen aan.
[...]
Houdt toch op joh, ik ben er hartstikke blij mee! Dingen die ik hier vraag zijn niet direct negatief... Ik zag 225 volt en 16A staan en dacht dat dat 1 fase was. Niet goed de kilometers doorgerekend... My bad!
Voor de 2 minuten wachten voor update was het toch beter om vooraf aan te geven dat sentry mode uit moet, voordat je 2 minuten wacht?
Door de opmerking hier, weten we hoe de 2 minuten te omzeilen zijn.
Verbruik viel alleen iets tegen, overall gemiddelde zit ik op 215 wh/km.
Maar een paar ritten waar ik moeite gedaan heb, kom ik op 180 wh/km uit... Geen waarde oordeel, het maakt mij niet zo veel uit. Gewoon een constatering.
...Ik lees als enige tijd mee en had gehoopt al in mijn tesla te rijden maar helaas. Bestelling geplaatst op 14-08, RN ontvangen en daarna muisstil.. Heb al meerdere malen contact gehad met de LM en deze geeft aan dat het mijn beurt nog niet is en nog even geduld moet hebben (!) Indien het allemaal uitloopt zijn er nog voldoende onverkochte LR/P te verkrijgen aldus de LM. Er circuleert een lijst met de beschikbare versies blijkbaar (LR & P versies). Al met al zenuwenslopend en niet meer te houden. Maandag maar even bellen of ik een blik mag werpen op de lijst
23-11-2019 OMGEZET direct beschikbaar TM3P White RN+VIN - GEANNULEERD Besteldatum 14-08-2019 | Long Range All-Wheel Drive | Deep Blue Metallic | 19'' Sportvelgen | Volledig zwart premium interieur | Trekhaak | Standaard Auto Pilot
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
GoT, You have to love it!
Voor mij was het een "openbaring", want ik rij vrij weinig op TACC of AP.Smobbo schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 06:51:
[...]
Dat gaat op basis van kaartgegevens en de daarbij bekende snelheid en het type bocht (scherper is langzamer). Werkt bij de meeste snelweg overgangen. Soms gaat hij alleen iets te langzaam voor mijn smaak, maar logisch dat hij enigszins conservatief is.
P.S. Heb dezelfde winterbanden, nu een weekje bevalt prima
Kom echter achter veel meer van deze toffe dingen, dus moet ik toch maar eens vaker op TACC of AP gaan rijden
Echt wonderlijk hoe een auto zo'n beleving teweeg kan brengen, nooit eerder met welke auto dan ook gehad. Elke dag ga ik met plezier in de auto.
Ik vind de Alphin 5's zelfs lekkerder rijden dan de Pilot 4's die er onder lagen.
Komt mijn vrouw gisteren glunderend thuis en vertelt dat een "petje" een sprintje aan het uitlokken was in een Subaru Impreza WRX.....en die heeft ze het nakijken gegeven
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Staat je telefoon misschien ingesteld in een andere taal dan Nederlands ?Lisadr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:16:
***members only***
Gisteren mijn rubber matten ontvangen van Justcarpets. Passen perfect, prima voor de winter. En dat voor €50. Aanrader.
Beginnen met straatnaam. Was iets dat ik een tijdje geleden zag voorbij komen.Lisadr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:16:
***members only***
speedme schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:27:
[...]
Staat je telefoon misschien ingesteld in een andere taal dan Nederlands ?
Members only:
Inloggen
Zojuist even voor je geprobeerd, wat @bottom line zegt klopt : eerst straatnaam ingeven
(stupide opzet trouwens)
speedme schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:45:
[...]
Zojuist even voor je geprobeerd, wat @bottom line zegt klopt : eerst straatnaam ingeven
(stupide opzet trouwens)
Members only:
Inloggen
Eerst huisnummer dan straat invoeren.
Rto1964 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:53:
Eerst huisnummer dan straat invoeren.
Members only:
Inloggen
Het blijven natuurlijk Amerikanen
Ik had onderstaande link gevonden op Reddit.stormfly schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:15:
[...]
@Mkeespiet @lvsol hoe doen jullie die download? Op de Mac faalt alles omdat “flow” bestanden niet geopend kunnen worden. Op de iPhone omdat het geen iCloud sharing is.
Ik zit in een loop:) hoe hebben jullie het gedaan?
Maar gezien het op een Icloud van iemand staat die ik zelf niet ken was/ben ik een beetje "voorzichtig".
Onderstaande link even openen op je Iphone. Echter moet je ook even het volgende aanzetten bij opdracht "Sta niet-vertrouwde opdrachten toe" bij instellingen van "Opdrachten". Mocht deze optie er niet bij staan moet je eerst even een andere opdracht via "Opdrachten" uitvoeren, daarna kan je dit wel aanzetten (omslachtig..)
https://www.icloud.com/sh...ca5aa4fddb5caacccfff0a11c
Al stelt onderstaande me enigszins gerust:
Smobbo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:21:
[...]
Je kan eerst niets invullen en dan de hele shortcut bekijken. Als het goed is linkt hij alleen naar owner-api.teslamotors.com, waar je logischerwijs je inloggegevens nodig hebt om de koppeling naar je auto te kunnen maken.
@Mkeespiet idd via iCloud share. Of je moet nog een oud devices op iOS 12 hebben. Je kunt de shortcuts gewoon inzien en ze zijn redelijk logisch. Ik kan ze anders ook wel delen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Als je die van jou wilt delen graag!Inspired schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:45:
@Mkeespiet idd via iCloud share. Of je moet nog een oud devices op iOS 12 hebben. Je kunt de shortcuts gewoon inzien en ze zijn redelijk logisch. Ik kan ze anders ook wel delen.
Zou er nog een Black Friday/Cyber Monday FSD aanbieding aankomen?
Net een zoekslag op verkeerslichten in het topic gemaakt maar niet kunnen vinden wat je bedoelt, ben nu wel erg nieuwsgierig.Djerro123 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:49:
[...]
Edit: hadden we niet een keer de intentie om lijstje te maken met handigheidjes? Bijvoorbeeld het tappen van de verkeerslichten met TACC of AP aan (veranderd je ingestelde snelheid in de limiet), waar ik nog steeds heel blij mee ben
Ik denk dat hij verkeersbord bedoelt. Wanneer je op TACC/AP rijdt en de ingestelde snelheid onder of boven het limiet staat en je dan op de maximumsnelheid drukt, dan wordt de ingestelde snelheid automatisch daarop gezet. Zie: YouTube: Tesla Tip: Change AutoPilot or TACC Speed Limit with a TapNiek_ schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:23:
[...]
Net een zoekslag op verkeerslichten in het topic gemaakt maar niet kunnen vinden wat je bedoelt, ben nu wel erg nieuwsgierig.
Ze vieren bij Tesla Cyber Truck dayKatseviool schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:22:
Zou er nog een Black Friday/Cyber Monday FSD aanbieding aankomen?
Verwijderd
Haha sinds de update staat er bij mij Spötify 🤣
Of komt dat omdat ik de auto “Polestar” heb genoemd?
Tevens lopen afspeellijsten niet door bij mij, de ene keer speelt hij 1 nummer af de andere keer twee en stopt daarna.
Tevens lopen afspeellijsten niet door bij mij, de ene keer speelt hij 1 nummer af de andere keer twee en stopt daarna.
Ik zit er over na te denken om mijn velgen te laten coaten van grijs naar zwart onder mijn witte model 3. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En aan welke prijs voor 4 velgen moet ik ongeveer denken?
Dat is al sinds v10Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:37:
Haha sinds de update staat er bij mij Spötify 🤣

Members only:
Inloggen
Verwijderd
2019.27.103Lisadr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:23:
***members only***
Woensdag ontvangen
Toevallig recent de 17 inch wielen van mijn vrouw laten doen. Weliswaar niet van grijs naar zwart maar van zilver naar antraciet. Adresje in nijkerk voor 330 euro incl BTW.Sunri5e schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:43:
Ik zit er over na te denken om mijn velgen te laten coaten van grijs naar zwart onder mijn witte model 3. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En aan welke prijs voor 4 velgen moet ik ongeveer denken?
Net resultaat daar: Borgers Conservering.
Prijs is afhankelijk van je wielmaat dus gewoon even bellen.
Is er info bekend over nieuwe/uitbreiding SuCs? Ik vind het de laatste tijd wel érg druk worden. De kans dat je in je eentje op 2 plekken staat voor max vermogen is evengroot als dat je in de file staat te wacht omdat het vol is..
En als 2e aankomen op 1 energyslot vind ik weinig supercharge aan, laadsnelheid eergister 230 km/hr..
En als 2e aankomen op 1 energyslot vind ik weinig supercharge aan, laadsnelheid eergister 230 km/hr..
Mag wel wat sneller gaan qua uitbreiding idd.r0bb schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:55:
Is er info bekend over nieuwe/uitbreiding SuCs? Ik vind het de laatste tijd wel érg druk worden. De kans dat je in je eentje op 2 plekken staat voor max vermogen is evengroot als dat je in de file staat te wacht omdat het vol is..
Hier staat wel wat op; https://supercharge.info/changes
Stond gisteren bij de SC in Breukelen, en het was een komen en gaan van mensen die in A'dam hun nieuwe M3 hadden opgehaald. Alleen... niemand had uitleg gekregen over de auto. Het was gênant. Iedereen was maar wat aan het aanklooien. Tilburg was druk en snelsnelsnel afleveren, maar iemand nam in ieder geval de moeite om eea uit te leggen. Heb een stel uitgelegd hoe de hele auto werkt, ze waren heel blij dat ik er stond.
Misschien dat ik eens per week naar Breukelen ga om daar een soort Tesla-rep uit te hangen, dit was gewoon pijnlijk om te zien...
Misschien dat ik eens per week naar Breukelen ga om daar een soort Tesla-rep uit te hangen, dit was gewoon pijnlijk om te zien...
Verwijderd
Weinig updates... Komen uitbreidingen hier ook bij te staan?Inspired schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:09:
[...]
Mag wel wat sneller gaan qua uitbreiding idd.
Hier staat wel wat op; https://supercharge.info/changes
Stond bij Bunnik ook in de rij. Alles vol. Ik hoefde niet lang te wachten maar de 2 Teslas achter mij stonden wat langer.
Die snelheid is dan wat lager, maar dat is prima. Het wachten zonder te kunnen laden is vervelender.
Als er straks 15.000-20.000 modellen bijkomen, kan dit weleens vervelend worden...
Ik zeg: laat V3 maar komen!
Is er al iets bekend over waar V3 komt in Q4? Afspraak was V3 in Q4 in EU actief. Moeten ze nu wel ergens bezig zijn lijkt mij!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 14:24 ]
Lees de waarschuwing bij het reactie vlak svp;Lisadr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:23:
***members only***
Inhoudelijk: rij 1500 km ofzo eerst, daarna komen de updates meestal pas.
Ineens krijg ik de foutmelding vehicle not found, Update task config. Hoe doe ik dat?J-P schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:07:
[...]
[...]
Hier de 'Unlock ChargePort' workflow.
Hier de 'Ochtend auto voorverwarmen' workflow.
LET OP: Beide workflows vereisen dat je ook de Tasker Plugin for Tesla hebt geinstalleerd.
De ochtend voorverwarmen workflow vereist daarnaast ook de MeteoTask plugin.
Installeer deze plugins voordat je de workflows importeert.
Vervolgens moet je na de import de acties waar deze plugins gebruikt worden openen en koppelen aan de juiste pluginactie.
De Unlock tegel in de notificatie balk moet je zelf handmatig toevoegen. Deze procedure verschilt per merk. Voor Samsung: sleep het notificatie menu geheel naar beneden. Klik op de 3 verticale puntjes rechts boven, selecteer 'Knopvolgorde', voeg 'Tile 1' toe aan je standaard notificatie snelkoppelingen.
[...]
Ja iedereen volgens mij, vraag me af welke grap hier achter zit.
Wat doet iedereen bij die SuC’s dan? Is het daar gratis ofzo? 
Zijn dat echt alleen maar mensen die op doorreis zijn en van de SuC afhankelijk zijn om thuis te komen?
Zijn dat echt alleen maar mensen die op doorreis zijn en van de SuC afhankelijk zijn om thuis te komen?
@BlakHawk ik denk niet dat we veel v3 gaan zien in NL voor eind van dit jaar. Zou inzetten op geen enkele eigenlijk.
Ook al meegemaakt bij een SuC. Sommige mensen maken zich er wel heel makkelijk vanaf door maar te denken dat dit hetzelfde is als een gewonen ICE auto. Vantevoren even inlezen over bv laden lijkt me heel normaal, maar ik sommige mensen al teveel.Mday schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:15:
Stond gisteren bij de SC in Breukelen, en het was een komen en gaan van mensen die in A'dam hun nieuwe M3 hadden opgehaald. Alleen... niemand had uitleg gekregen over de auto. Het was gênant. Iedereen was maar wat aan het aanklooien. Tilburg was druk en snelsnelsnel afleveren, maar iemand nam in ieder geval de moeite om eea uit te leggen. Heb een stel uitgelegd hoe de hele auto werkt, ze waren heel blij dat ik er stond.

Ja en NeeRto1964 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:48:
[...]
Ook al meegemaakt bij een SuC. Sommige mensen maken zich er wel heel makkelijk vanaf door maar te denken dat dit hetzelfde is als een gewonen ICE auto. Vantevoren even inlezen over bv laden lijkt me heel normaal, maar ik sommige mensen al teveel.
Model X en Model S laden inderdaad gratis op bij superchargersCyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:42:
Wanneer ik tijd heb en in de buurt van een SuC ben laad ik liever daar op dan een publieke laadpaal. Publieke laadpalen zijn vaak 0,35 cent per kW en bij een SuC betaal je 0,25 cent per kW. Voordeligste is wanneer je gewoon thuis kunt laden, aangezien je dan maar 0,22 cent per kW betaald (of nog minder met zonnepanelen). Helaas heb ik geen eigen oprit dus kan dat niet.
Maar doorgaans gebruik je inderdaad de SuC wanneer je niet genoeg capaciteit overhebt om bij je bestemming met een bestemmingslader aan te komen.
Voor model 3 betaald. Voor X en S gratis afhankelijk van de periode waarin je hem kocht. Als ik juist ben geïnformeerd.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:42:
Een Hollander “tankt” waar het gratis is.
72KM zat er in die van mij. En dan de “fake” km’s welke naast het batterij icoon worden afgebeeld.Mday schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:13:
[...]
Yep. Of nouja, als je een nieuwe auto hebt is het volgensmij de eerste dag(en) gratis. Man die ik hielp moest van adam naar breda op 110km. Afgeleverde autos worden best vaak met heel weinig SoC overhandigd...
[ Voor 32% gewijzigd door stormfly op 16-11-2019 15:20 ]
Yep. Of nouja, als je een nieuwe auto hebt is het volgensmij de eerste dag(en) gratis. Man die ik hielp moest van adam naar breda op 110km. Afgeleverde autos worden best vaak met heel weinig SoC overhandigd...CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:42:
[ Voor 8% gewijzigd door Mday op 16-11-2019 15:14 ]
Vandaag de Easy open en close kit gemonteerd op mijn model 3. Werkt erg goed en is makkelijk te monteren. Had ze enige tijd geleden al besteld maar het was nooit mooi weer als ik tijd had om ze te monteren dus ik was vergeten of ik ze nou voor de frunk of trunk had besteld. Natuurlijk niet even gecontroleerd voor ik aan de gang ging en ze op de trunk gemonteerd... Paste de trunk niet meer goed dicht... Ik nadenken en oh, misschien waren deze voor de frunk. Gelukkig zijn ze makkelijk te monteren en demonteren dus de oude trunk exemplaren weer gemonteerd en de bestelde op de frunk gemonteerd. Erg handig dat de klep helemaal vanzelf open gaat. Nu ook voor de trunk besteld. De automatische, die ook met een druk op de knop weer de trunk dicht doet, zijn mij weer wat te duur.
https://www.tesland.com/n...en-and-easy-close-kit-m3/
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
ah, dus los van de het met minder kracht dicht moet, gaat hij nu ook volledig open bij een activatie. Interesting.Gé Brander schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:43:
Vandaag de Easy open en close kit gemonteerd op mijn model 3. Werkt erg goed en is makkelijk te monteren. Had ze enige tijd geleden al besteld maar het was nooit mooi weer als ik tijd had om ze te monteren dus ik was vergeten of ik ze nou voor de frunk of trunk had besteld. Natuurlijk niet even gecontroleerd voor ik aan de gang ging en ze op de trunk gemonteerd... Paste de trunk niet meer goed dicht... Ik nadenken en oh, misschien waren deze voor de frunk. Gelukkig zijn ze makkelijk te monteren en demonteren dus de oude trunk exemplaren weer gemonteerd en de bestelde op de frunk gemonteerd. Erg handig dat de klep helemaal vanzelf open gaat. Nu ook voor de trunk besteld. De automatische, die ook met een druk op de knop weer de trunk dicht doet, zijn mij weer wat te duur.
Nu heb je echt een groot probleem wanneer je per ongelijk de frunk open maakt terwijl je niet in de buurt bent en het bijvoorbeeld regentGé Brander schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:43:
Wel gaaf en ziet er ook inderdaad erg simpel uit om te monteren, 1 minuut werk. Overweeg het zelf ook. Snap niet dat het er niet gewoon fabriek af al inzit, dit lijkt mij veel fijner dan de standaard veren.
Ondertussen meer dan 3000km verder en erg blij met mijn frunk veertje van ome Ali. (dus niet de gasveer, die komt bij tesla accessoires woubrugge vandaan). Heb het over de veer die de sluiting regelt in de frunkHatsjoe schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:59:
[...]
Nu heb je echt een groot probleem wanneer je per ongelijk de frunk open maakt terwijl je niet in de buurt bent en het bijvoorbeeld regent
Wel gaaf en ziet er ook inderdaad erg simpel uit om te monteren, 1 minuut werk. Overweeg het zelf ook. Snap niet dat het er niet gewoon fabriek af al inzit, dit lijkt mij veel fijner dan de standaard veren.
Sluiten gaat een stuk makkelijker, niet meer keihard drukken. Tijd gereden met een veer van HBM (assortimentsdoos met 200 stuks). Voldeed ook prima maar deze is iets sterker.
O ja....het is onmogelijk dat de frunk openklapt tijdens het rijden. Daar zijn genoeg YT filmpjes van (golfballentest).
Ik heb ook gewoon die stekker uit de knop in de frunk gehaald.
Als ze in de frunk moet wil ik ook graag dat ze daar blijft zitten
Net een tijd gespendeerd om shortcuts van internet op mijn iPhone met iOS 13 te krijgen, ik krijg het niet voor elkaar. Ik had gelukkig al een aantal shortcuts geïnstalleerd toen ik nog iOS 12 had, maar kan er nu dus geen meer toevoegen.Smobbo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:49:
[...]
Dat kan met een Siri Shortcut (in het nederlands de Opdrachten app). Met iOS 13 is er iets mis waardoor dergelijke shortcuts niet meer zo makkelijk van het internet te halen zijn, moet je ff uitvogelen hoe het nu moet.
Echt, wtf doe ik nog met Apple. Compleet genoeg van dit soort idiote restricties.
Heb zakelijk ook nog een Galaxy S10, denk dat het intussen wel tijd wordt om permanent over te gaan op Android.
Klopt, zelf gewrapped.Novadecasa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:11:
[...]
Heb je de handgrepen en de logo’s zelf gewrapped? Zo ja, hoe is dat bevallen?
Logo's waren een eitje, er zit een doorzichtige folie bovenop zodat ze makkelijk kan uitlijnen.
Handgrepen waren iets ingewikkelder, maar het spul is heel vergevend en je kan het met een verfbrander of haarföhn zo weer in originele vorm krijgen. De eerste heb ik denk ik een stuk of 10-15 keer losgehaald en opnieuw geplakt voordat ik het trucje door had.
Belangrijk is om je geduld te bewaren (niet mijn sterkste punt...) en met hete lucht het materiaal helpen en om de randjes vouwen met je vingers of de bijgeleverde tool.
Ik heb bij Teslabros besteld (logo, handgrepen) en kreeg 3 logo's (je hebt er twee nodig) en 8 deurhendels (je hebt er 4 nodig), dus er is altijd ruimte om het opnieuw proberen.
Ik heb expres de "non-full door handle wrap" gebruikt omdat deze makkelijker aan te brengen zijn. Van de zomer ga ik kijken naar een full wrap van de deurhendels en meer chrome elementen.
Welke opties heeft de Tesla v.w.b. laden?
Kan ik bijv. aangeven om ‘s avonds met een ander amperage te laden als overdag?
Je kunt alleen de gewenste starttijd of wegrijd tijd instellen. Wil je iets anders en meer complex, dan zal je dit in de laadpaal moeten zoeken.fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:22:
Welke opties heeft de Tesla v.w.b. laden?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.