Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.830 views

Onderwerpen

• ricadelic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06-2022
Ik heb een schroef ik mijn band zitten, die waarschijnlijk voor de aflevering er ook al in zat (want die band was .2 bar zachter dan de andere banden). Vandaag bij SC geweest en ze kunnen de band niet op kosten Tesla vervangen. Een collega had een vergelijkbaar verhaal bij de aflevering, maar die had echt een lege band, geen langzaam leeglopende band.

Dus, mocht je je auto nog moeten afhalen, is het een idee om de bandenspanning te controleren en wellicht het bandenprofiel te controleren op scherpe onderdelen.

Verder had ik een hele waslijst van punten, van scheve panelen tot niet weggestopt kabels tot verkeerde uitlijning, welke allemaal worden opgepakt.

[ Voor 9% gewijzigd door ricadelic op 14-11-2019 18:38 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
koifim schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:34:
Zojuist via de chat contact gehad met tesla, mijn 1 week oude model 3 SR+ (zonder FSD) heeft hardware 2.5. Wel een beetje balen :-(. Nu maakt het nog niet zo veel uit, maar je kan er natuurlijk op wachten dat het in de komende 4 jaar (lease auto) wel verschil gaat maken.
Dat verschil merk je alleen als je FSD hebt.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
Ik kan het niet echt terugvinden, maar worden er bij de M3 LR AWD nu wel of geen matten meegeleverd bij de voor- en achterstoelen?

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
Khayma schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:50:
[...]

geen chrome delete? kleurtje vraagt er wel erg om! :*)
Zit nog te twijfelen maar in combinatie met de kleur vind ik het wel vet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
-Muncky- schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:49:
Ik kan het niet echt terugvinden, maar worden er bij de M3 LR AWD nu wel of geen matten meegeleverd bij de voor- en achterstoelen?
Bij de LR wel.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
bottom line schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:47:
[...]

Dat is koffiedik kijken natuurlijk. HW3 is krachtiger dus ook basic autopilot kan daar best baat bij hebben of op termijn van gaan krijgen. Daarnaast zie je nu al dat bepaalde functionaliteit (niet heel boeiend maar toch) op HW3 wel werkt en op HW2.5 niet. Dus, ik kan me best voorstellen dat in de komende vier jaar grotere verschillen zichtbaar worden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Inspired schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:32:
[...]

Dat is koffiedik kijken natuurlijk. HW3 is krachtiger dus ook basic autopilot kan daar best baat bij hebben of op termijn van gaan krijgen. Daarnaast zie je nu al dat bepaalde functionaliteit (niet heel boeiend maar toch) op HW3 wel werkt en op HW2.5 niet. Dus, ik kan me best voorstellen dat in de komende vier jaar grotere verschillen zichtbaar worden.
Maar alle HW2.5 worden toch vervangen door HW3, dus snap het probleem niet zo.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
ricadelic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:36:
Ik heb een schroef ik mijn band zitten, die waarschijnlijk voor de aflevering er ook al in zat (want die band was .2 bar zachter dan de andere banden). Vandaag bij SC geweest en ze kunnen de band niet op kosten Tesla vervangen. Een collega had een vergelijkbaar verhaal bij de aflevering, maar die had echt een lege band, geen langzaam leeglopende band.

Dus, mocht je je auto nog moeten afhalen, is het een idee om de bandenspanning te controleren en wellicht het bandenprofiel te controleren op scherpe onderdelen.

Verder had ik een hele waslijst van punten, van scheve panelen tot niet weggestopt kabels tot verkeerde uitlijning, welke allemaal worden opgepakt.
Meen je.. Heel vervelend. Wat wil je eraan gaan doen? Jouw laatste paragraaf lijkt me ook allemaal op kosten van Tesla gerepareerd te moeten worden.

Over de banden: sinds een week of 2 krijg ik ook bandenspanningswaarschuwingen. Ik vraag me echter af of het geen storing is? Het verschilt telkens. Dan is het weer 2.5 bar, dan weer 2.7 bar, dan weer 2.6 bar. Zou ik ook een spijker hebben? Of is het gewoon onzin.

• naii11
Kan iemand mij vertellen of je met de enhanced autopilot (zou standaard moeten zijn) ook van rijbaan kan wisselen door enkel op de richtingaanwijzer te tikken, of is dan voorbehouden aan de FSD? Volgens mij kan het niet zonder FSD?

En ik hoor velen over HW2.5 en HW3.0 spreken. Wat zou het verschil tussen beide moeten zijn en hoe kun je zien welke je hebt? Ik heb nu de meest recente software: 2019.36.2.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb vandaag de eerste "verkeerskegel" gespot op het scherm. Vermelding in de releasenotes komt dus overeen met de werkelijkheid. Nou vind ik dat totaal overbodig zonder FSD, maar inderdaad @Inspired wie weet wat HW3 in de toekomst brengt dat wél nuttig is.

@naii11 Temperatuurwisselingen, gewoon je banden verder laten oppompen zoals hier ook inmiddels al tig keer langs is gekomen :)
naii11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:44:
Kan iemand mij vertellen of je met de enhanced autopilot (zou standaard moeten zijn) ook van rijbaan kan wisselen door enkel op de richtingaanwijzer te tikken, of is dan voorbehouden aan de FSD? Volgens mij kan het niet zonder FSD?
Alleen met FSD.
En ik hoor velen over HW2.5 en HW3.0 spreken. Wat zou het verschil tussen beide moeten zijn en hoe kun je zien welke je hebt? Ik heb nu de meest recente software: 2019.36.2.1.
Teruglezen in dit topic? Je gemakzucht is wel erg aanwezig.

[ Voor 67% gewijzigd door Taro op 14-11-2019 19:47 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964

Dit is allemaal tot in den treure voorbij gekomen. Google en YT zijn je beste vrienden. Veel succes.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
bottom line schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:47:
[...]

Dat is niet helemaal waar toch? HW2.5 geeft toch (bijv.) de pionnen niet weer?

Wat achtergrond: https://electrek.co/2019/...uilt-pre-post-april-2019/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Rto1964 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:46:
[...]

Dit is allemaal tot in den treure voorbij gekomen. Google en YT zijn je beste vrienden. Veel succes.
Niet zo netjes.

• bottom line
MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:46:
[...]

Dat is niet helemaal waar toch? HW2.5 geeft toch (bijv.) de pionnen niet weer?

Wat achtergrond: https://electrek.co/2019/...uilt-pre-post-april-2019/
Dat is enkel interface. Niet erg boeiend toch?

Het is niet omdat hij pionnen herkent met HW3, dat enkel HW3 auto's deze gaan ontwijken als deze de straat smaller maken. Kan perfect zijn dat HW2.5 dit ook doet.
Of geen van beide.

@naii11 jij hebt autopilot. Niet EAP

• naii11
bottom line schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:50:
[...]

Dat is enkel interface. Niet erg boeiend toch?

Het is niet omdat hij pionnen herkent met HW3, dat enkel HW3 auto's deze gaan ontwijken als deze de straat smaller maken. Kan perfect zijn dat HW2.5 dit ook doet.
Of geen van beide.

@naii11 jij hebt autopilot. Niet EAP
Is het niet zo dat Models 3 vanaf een bepaald moment allemaal EAP hebben? Dat er dus met de termen is gespeeld en je nu enkel de smaken EAP en FSD hebt? Vanaf de zomer ongeveer denk ik?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Hij brengt het nog best wel netjes. Het is niet zo netjes dat jij elke keer gewoon je vragen neerplempt wanneer het jou goed uitkomt en de zoekfunctie weigert te gebruiken of weigert om het topic actiever te volgen. Als je daar geen tijd voor hebt of zin in hebt, dan moet je daar zelf een oplossing voor vinden in plaats van de actieve volgers van dit topic iedere keer de basis vragen opnieuw te stellen..

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Zat zelf nog te twijfelen, maar vind met chrome toch mooier op de witte. Maar goed ieder zijn eigen mening. In ieder geval veel plezier ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
naii11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:54:
[...]

Is het niet zo dat Models 3 vanaf een bepaald moment allemaal EAP hebben? Dat er dus met de termen is gespeeld en je nu enkel de smaken EAP en FSD hebt? Vanaf de zomer ongeveer denk ik?
Nee. Alle modellen hebben autopilot gekregen.
Niet EAP. Daar kan je echt tonnen andere bronnen over vinden als je me niet gelooft.
En periode was maart.

• naii11
Taro schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:55:
[...]

Hij brengt het nog best wel netjes. Het is niet zo netjes dat jij elke keer gewoon je vragen neerplempt wanneer het jou goed uitkomt en de zoekfunctie weigert te gebruiken of weigert om het topic actiever te volgen. Als je daar geen tijd voor hebt of zin in hebt, dan moet je daar zelf een oplossing voor vinden in plaats van de actieve volgers van dit topic iedere keer de basis vragen opnieuw te stellen..
Sorry Taro, maar na een hele dag werken ga ik niet 50 pagina's lezen in de hoop een antwoord op mijn vraag te vinden, terwijl het hier krioelt van mensen die het zo paraat hebben.

Overigens is dit een algemeen Tesla topic, en zie ik niet dat het off topic is wat ik vraag.

• Taro
  • Niet online

Taro

naii11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:58:
[...]

Sorry Taro, maar na een hele dag werken ga ik niet 50 pagina's lezen in de hoop een antwoord op mijn vraag te vinden, terwijl het hier krioelt van mensen die het zo paraat hebben.

Overigens is dit een algemeen Tesla topic, en zie ik niet dat het off topic is wat ik vraag.
Denk je dat anderen hier niet werken? :) Je hoeft ook niet 50 pagina's te lezen, gebruik dan eerst de zoekfunctie of Google/YouTube.

Ik zeg ook niet dat het off-topic vragen zijn, sterker nog: Het is zeker on-topic.

Afijn, en door...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:42:
[...]

Maar alle HW2.5 worden toch vervangen door HW3, dus snap het probleem niet zo.
Moet je wel even FSD kopen. Toch?

En nog even over het niet merken. Mensen met HW2 merken met de huidige software ook dat het veel trager is dan HW2.5. Daarbij is ook niet meteen een functioneel verschil. Tesla zal software blijven uitbreiden en zal gewoon steeds zwaarder worden. Het lijkt me aannemelijk dat het op HW3 sneller zal draaien aangezien die krachtiger is. Nu misschien nog niet merkbaar maar op termijn zou dit zomaar kunnen veranderen.

[ Voor 46% gewijzigd door Inspired op 14-11-2019 20:15 ]

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Inspired schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:06:
[...]

Moet je wel even FSD kopen. Toch?

En nog even over het niet merken. Mensen met HW2 merken met de huidige software ook dat het veel trager is dan HW2.5. Daarbij is ook niet meteen een functioneel verschil. Tesla zal software blijven uitbreiden en zal gewoon steeds zwaarder worden. Het lijkt me aannemelijk dat het op HW3 sneller zal draaien aangezien die krachtiger is. Nu misschien nog niet merkbaar maar op termijn zou dit zomaar kunnen veranderen.
Inderdaad, er ontstaat nu een fork tussen HW2.5 en HW3.0. Het jammere is dat je, zoals je al aanhaalt, niet gewoon de chip los kan updaten. Je bent verplicht om FSD aan te schaffen, en dan te wachten tot men de chip vervangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Lijkt me logisch toch, zonder FSD heeft HW3 weinig nut. Het heet niet voor niks een FSD computer.

[ Voor 27% gewijzigd door DaCoTa op 14-11-2019 20:41 ]

Verwijderd

Doug "quirks and features" de Muro heeft de Model 3 Performance gereviewed. Hij is sowieso al mijn meest favoriete reviewer op het internet.

Stuur hem door aan al je familie en vrienden!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:47:
Doug "quirks and features" de Muro heeft de Model 3 Performance gereviewed. Hij is sowieso al mijn meest favoriete reviewer op het internet.

Stuur hem door aan al je familie en vrienden!

[YouTube: Here's Why the Tesla Model 3 Performance Is the Best Tesla Yet]
Ik vind de dechrome op een wit exemplaar toch wel vet zo! Maar eens overwegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:41:
Lijkt me logisch toch, zonder FSD heeft HW3 weinig nut. Het heet niet voor niks een FSD computer.
Wel mooi dat je hieraan blijft vasthouden zonder enige onderbouwing. Ding is gewoon veel sneller. Waarom denk je dat dit niet te merken valt op termijn in de software en andere AP functies? Zoals dat verschil ook bestaat tussen HW2 en HW2.5 nu? FSD zal HW3 nodig hebben maar dit wil niet betekenen dat je er zonder FSD niks aan hebt.

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
NickH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:24:
[...]

Voor wat meer stealth. Logo+deurhendels zijn de eerste stap om het wrappen uit te proberen. Van de zomer (als de temperaturen wat beter zijn) ga ik meer chrome delen wrappen.

Ieder zijn smaak ;)

Zo is het wat beter te zien:

[Afbeelding]
Heb je de handgrepen en de logo’s zelf gewrapped? Zo ja, hoe is dat bevallen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

PWM schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:58:
Modbreak:Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Ik quote mijn collega nog even, deze 'regel' geldt nog steeds.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• RBTL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb na de laatste update problemen met laden!
Hij laad wel en dan weer niet! Voorde update geen last van!

Iemand anders ook het zelfde probleem? :-( :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

RBTL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:32:

Als je met zo'n "bugreport" aan mijn bureau zou staan zou ik je terugsturen :)

Wat bedoel je met wel/niet laden? Hoe laad je, wat voor laadpaal, uitgesteld of direct, SuC, thuis, krijg je een foutmelding?

• Inspired
RBTL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:32:

Thuis? Bij SuC? Publieke paal? Meerdere palen getest? Wat krijg je precies? Notificatie in de app dat laden onderbroken is? Maw; iets meer info graag. :)

• RBTL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2024
Een thuis laadpaal 16A! Het aantal Ampere fluctueert ! Dit constateer ik via de App!

• bottom line
Inspired schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:02:
[...]

Wel mooi dat je hieraan blijft vasthouden zonder enige onderbouwing. Ding is gewoon veel sneller. Waarom denk je dat dit niet te merken valt op termijn in de software en andere AP functies? Zoals dat verschil ook bestaat tussen HW2 en HW2.5 nu? FSD zal HW3 nodig hebben maar dit wil niet betekenen dat je er zonder FSD niks aan hebt.
Omdat de eerste Tesla's met autopilot 1.0 het nog steeds enorm goed doen in vergelijking met autopilot 2.0.

Enige nut van autopilot momenteel is SCC en lane follow. Die kleine extra dingen zoals uitwijken bij gevaar zal de computer nog wel aankunnen. Degene met HW3 zonder FSD, harken enkel maar data binnen. Het is niet zo dat hun 'veiliger' gaan zijn omdat hun computer meer taken verwerkt krijgen. Achter de schermen verbeteren ze gewoon het hele proces van parkeren / rijden / rood licht herkenning voor degene met FSD.

FSD gaat allerlei extra geautomatiseerde taken invoeren bij het autorijden, waarvoor die extra rekenkracht ook echt nodig is.

• Taro
  • Niet online

Taro

RBTL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:38:
Een thuis laadpaal 16A! Het aantal Ampere fluctueert ! Dit constateer ik via de App!
Hier thuis fluctueert het aantal Ampere's ook, maar dat lijkt me niet erg. Je bedoelt van 0A naar 16A en terug? Wat geeft de auto op dat moment op het scherm aan? En als je in de auto minder A's selecteert, bijv. 10A, werkt dat dan wel?

Zit er een loadbalancer op en gebruik je op dat moment ook andere apparatuur in huis? Je zult toch met wat meer informatie moeten komen. En dan is nog de vraag of het Tesla specifiek is of niet, anders kan je beter even het laadpalen topic gebruiken voor ondersteuning.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
Voor de mensen die last hebben van serieuze phantom braking: Hoe hebben jullie de front collision detection ingesteld staan? Ik had het idee dat die collision detection sinds de .36 installatie een stuk gevoeliger was: hij raakte al in paniek als ik normaal uitrollend op een stilstaande auto afreed. Die front collision detection had ik altijd op 'late' staan, maar sinds de .36 update stond 'ie bij mij blijkbaar op medium. Misschien niet geheel toevallig dat ik ook sinds .36 twee keer 'n serieuze phantom brake (110 naar 90 voordat ik m'n voet op het gapedaal wist te planten) heb meegemaakt.

• Inspired
Punt kapot? Load balancing thuis wellicht? Paal al reset? Zou het anders even bij een publieke paal testen.

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
naii11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:54:
[...]

Onderstaande is wat leaseplan erover zegt. Ik heb verbeterde autopilot in m'n opties aan laten zetten. Als accessoire dus.
Wat is het verschil tussen de optie 'Volledig zelfrijdende besturing' en de accessoire 'Verbeterde Autopilot'?
Alle Tesla's zijn standaard uitgerust met de Basic Autopilot. Daarnaast kan als optie 'Volledig zelfrijdende besturing' of als accessoire de 'Verbeterde Autopilot' besteld worden. Dit zijn beide dezelfde functionaliteiten. Tesla berekent een hogere prijs, wanneer Autopilot als accessoire (dus achteraf) besteld wordt. Meer informatie over Autopilot lees je op de website van Tesla.

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Count_B schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:15:
Zojuist mijn auto opgehaald van de wrapper
Welke kleur is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
mcetweaker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:53:
[...]

Onderstaande is wat leaseplan erover zegt. Ik heb verbeterde autopilot in m'n opties aan laten zetten. Als accessoire dus.

[...]
Wat leaseplan schrijft is onjuist: iedere Tesla (in ieder geval Model 3 vanaf ergens in juni ofzo, maar volgens mij ook S en X) wordt geleverd met standaard autopilot. Dat is TACC en Autosteer. Als optie kun je daar voor E6400 Full Self Drive bijkopen, dat is Navigate on Autopilot, Auto Lange-change en Autopark. Meer smaken zijn er niet.

• mcetweaker
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:01:
[...]

Wat leaseplan schrijft is onjuist: iedere Tesla (in ieder geval Model 3 vanaf ergens in juni ofzo, maar volgens mij ook S en X) wordt geleverd met standaard autopilot. Dat is TACC en Autosteer. Als optie kun je daar voor E6400 Full Self Drive bijkopen, dat is Navigate on Autopilot, Auto Lange-change en Autopark. Meer smaken zijn er niet.
Volgens mij is dat ook wat er staat. Alleen in NL vertaling. Daarnaast heet de after market FSD bij hun accessoires "Verbeterde Autopilot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
mcetweaker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:07:
[...]

Volgens mij is dat ook wat er staat. Alleen in NL vertaling. Daarnaast heet de after market FSD bij hun accessoires "Verbeterde Autopilot"
Ah ja, optie vs accessoire. Dat is natuurlijk lease-taal voor 'inbegrepen in de bijtelling' vs 'later, duurder gekocht, maar geen bijtelling'...Hun omschrijving maakt het er niet noodzakelijk duidelijker op :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Welke laadpaal! Hoeveel A! Welke fluctuatie zie je! Welke App!

• naii11
mcetweaker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:53:
[...]

[...]
Beide dezelfde functionaliteiten. Dat maakt het er niet overzichtelijker op haha 8)7

Ik meen me te herinneren dat de heren van Tesla, in de periode dat ik hem bestelde (eind aug/begin sept 2019), dat inmiddels op alle modellen EAP zat, en dat de verschillen tussen EAP en FSD zijn veranderd (wat functionaliteiten verschoven). Achja, verder niet heel belangrijk voor mij. Alleen wil ik weten of ik van rijbaan kan wisselen door enkel richting aan te wijzen. Ik vermoed het niet (tot nu toe niet gelukt).

Naja, toffe auto's die we hebben:)

Verwijderd

naii11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:32:
[...]

Beide dezelfde functionaliteiten. Dat maakt het er niet overzichtelijker op haha 8)7

Ik meen me te herinneren dat de heren van Tesla, in de periode dat ik hem bestelde (eind aug/begin sept 2019), dat inmiddels op alle modellen EAP zat, en dat de verschillen tussen EAP en FSD zijn veranderd (wat functionaliteiten verschoven). Achja, verder niet heel belangrijk voor mij. Alleen wil ik weten of ik van rijbaan kan wisselen door enkel richting aan te wijzen. Ik vermoed het niet (tot nu toe niet gelukt).

Ik zou het hele EAP verhaal gewoon vergeten. Dat maakt het een stuk moeilijker.

Heb je al in je handleiding gekeken hoe je de lane change uitvoert wanneer je op autopilot zit? Vanwege EU-regels (worden veranderd) is het een beetje wennen.

• mcetweaker
  • Niet online
[...]

ik hoop toch dat het iets anders is dan EAP, want ik heb er 7400 euro extra voor betaald :P

• Inspired
mcetweaker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:44:
[...]

ik hoop toch dat het iets anders is dan EAP, want ik heb er 7400 euro extra voor betaald :P
1000 teveel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
[...]

EAP bestaat niet meer, die moet je vergeten.. Dat is een oude term die tot begin dit jaar nog wel werd gebruikt, maar inmiddels vervallen is. Zoals ik al schreef: iedere Model 3 heeft nu Autopilot. Daar zit geen auto lane-change in. FSD is die E6400 euro optie waar dat wel in zit.

• naii11
anboni schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:49:
[...]

EAP bestaat niet meer, die moet je vergeten.. Dat is een oude term die tot begin dit jaar nog wel werd gebruikt, maar inmiddels vervallen is. Zoals ik al schreef: iedere Model 3 heeft nu Autopilot. Daar zit geen auto lane-change in. FSD is die E6400 euro optie waar dat wel in zit.
Helder.

• naii11
mcetweaker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:44:
[...]

Vast wel. Leaseplan hanteert termen die onduidelijk zijn. Uberhaupt hun hele systeem van accessoires en opties is onduidelijk.

Zo heb je bij elke Tesla model 3 standaard stoelverwarming, maar is het bij leaseplan iets dat je moet 'aanvinken' en dan is het slechts mogelijk in combinatie met achteraf ingebouwde lederen zetels. Snapt iemand het nog? haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

In de app Teslacore kan je de HW versie zien. Onder de information tab staat ergens APH3, daarachter staat de versie van de hardware. In mijn geval staat daar Autopilot 2.5 hardware

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RKuazJit6OEfCKdaMI0kRbOH/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 14-11-2019 23:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• anboni
Gé Brander schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:16:
In de app Teslacore kan je de HW versie zien. Onder de information tab staat ergens APH3, daarachter staat de versie van de hardware. In mijn geval staat daar Autopilot 2.5 hardware

[Afbeelding]
Nou staat er in de beschrijving van de app wel dat het uitlezen van model 3 option codes (nog) onbetrouwbaar is. Ik zie bij die option codes ook staan dat m'n auto zwart zou zijn (denk ik, tenminste), terwijl 'ie toch echt rood is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:49:
[...]

FSD is die E6400 euro optie waar dat wel in zit.
Hoe zit het eigenlijk met mensen die FSD gekocht hebben (ondergetekende), maar die nog wel HW2.5 hebben. Wij hebben toch 'recht' op vervanging met HW3.0?

• anboni
Rebunted schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:41:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met mensen die FSD gekocht hebben (ondergetekende), maar die nog wel HW2.5 hebben. Wij hebben toch 'recht' op vervanging met HW3.0?
Dat heb ik inderdaad ook wel gelezen, maar nog niets gehoord. Geen idee waar het gerucht vandaan komt en of het wel echt is. Maar ik heb inderdaad ook FSD gekocht en volgens die Teslacore app heb ik nog HW2.5.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

anboni schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:44:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook wel gelezen, maar nog niets gehoord. Geen idee waar het gerucht vandaan komt en of het wel echt is. Maar ik heb inderdaad ook FSD gekocht en volgens die Teslacore app heb ik nog HW2.5.
Is volgens mij tersprake gekomen bij dat Autonomy event waarin de voortgang mbt FSD werd getoond. Toen werd volgens mij gezegd dat kopers van FSD tzt een upgrade kunnen verwachten, ik neem aan pas als de tijd rijp is voor het "echte" FSD en je ook daadwerkelijk de spullen in HW3 gaat aanspreken.

• anboni
CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:48:
[...]

Is volgens mij tersprake gekomen bij dat Autonomy event waarin de voortgang mbt FSD werd getoond. Toen werd volgens mij gezegd dat kopers van FSD tzt een upgrade kunnen verwachten, ik neem aan pas als de tijd rijp is voor het "echte" FSD en je ook daadwerkelijk de spullen in HW3 gaat aanspreken.
Ja, ik zit net ook een TMC draadje te lezen waar gespeculeerd wordt dat de vervanging ook wel gedaan wordt als de auto toch in een SeC is voor andere service. Zou inderdaad goed kunnen dat ze het pas proactief gaan doen als HW3 echt verschil gaat maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
De Tesla CYBRTRK.
Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/webcontent-jpg.476921/

Het eerste stukje informatie voordat we volgende week de contouren ervan gaan zien :P

• ricadelic
  • Laatst online: 29-06-2022
naii11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:42:
[...]

Meen je.. Heel vervelend. Wat wil je eraan gaan doen? Jouw laatste paragraaf lijkt me ook allemaal op kosten van Tesla gerepareerd te moeten worden.

Over de banden: sinds een week of 2 krijg ik ook bandenspanningswaarschuwingen. Ik vraag me echter af of het geen storing is? Het verschilt telkens. Dan is het weer 2.5 bar, dan weer 2.7 bar, dan weer 2.6 bar. Zou ik ook een spijker hebben? Of is het gewoon onzin.
Voor alle punten behalve de band gaat Tesla maandag en dinsdag mee aan de slag. De band wordt vervangen op kosten van de zaak. Wat jij qua bandenspanning ziet is denk ik gewoon het warm worden van de band. Koud is de druk lager dan warm. Bij mij waren alle banden 3.1 maar 1tje 2.8, en de volgende dan 2.7, etc. Je ziet UM langzaam leeg lopen.

2.5 bar is trouwens wel heel weinig. Tesla raadt minimaal 2.7 bar aan, ik pomp ze op tot 3.1 vind ik lekkerder rijden. Ze zetten dan nog uit op lange ritten.

Waar ik me trouwens over verbaaste was dat de Profile tire center in Almere niet wist dat ze speciale pucks moeten gebruiken om een Tesla te liften. 'We doen het altijd met rubberen blokken... en we hebben al veel model 3s gedaan.' Vrij apart. Deze bandenboer wordt het dus niet. Ik had ze hoger ingeschat.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S632ChQ/Screenshot-20191114-220140-Office-Mobile.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Rubber blokken is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:37:
[...]

SuC Bunnik gewoon naar binnen rijden en na het laden gaat de slagboom 9/10 keer automatisch open (gok erop dat ze op een camera mee kijken), die 1/10 even op het knopje van de intercom gedrukt waarna de slagboom open ging.
Ik ben er vanavond geweest, stond helemaal vol. Ik had het laatste plekje, nadeel is dat laden dan niet super vlot gaat. Begon met 60Kw en toen de auto naast mij werd vervangen door een nieuwe ging ik naar 100Kw. Hoger dan 100 is het niet geweest.

Ik moest echt bij laden, dus naar binnen gelopen en gevraagd hoe het zat, laden en betaald parkeren? Maar volgens haar hoeft dat niet als je geladen hebt, uitrij kaart bij de automaat beschikbaar ofzo, maar systeem was kapot dus de slagboom ging open.

Alleen een kwartier in de rij gestaan om uit te rijden omdat die weg daar aansluitend helemaal vast stond.

Bakkie koffie gedronken binnen, perfect👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
als accessoire idd 1000 euro duurder, maar wordt niet meegenomen in de bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:33:
[...]

Ik ben er vanavond geweest, stond helemaal vol. Ik had het laatste plekje, nadeel is dat laden dan niet super vlot gaat. Begon met 60Kw en toen de auto naast mij werd vervangen door een nieuwe ging ik naar 100Kw. Hoger dan 100 is het niet geweest.

Ik moest echt bij laden, dus naar binnen gelopen en gevraagd hoe het zat, laden en betaald parkeren? Maar volgens haar hoeft dat niet als je geladen hebt, uitrij kaart bij de automaat beschikbaar ofzo, maar systeem was kapot dus de slagboom ging open.

Alleen een kwartier in de rij gestaan om uit te rijden omdat die weg daar aansluitend helemaal vast stond.

Bakkie koffie gedronken binnen, perfect👌
Nou idd ik was er 17:45 maar wat een drukte. Ook veel S en X modellen, met een gratis SuC abonnement vanuit Tesla? Op zich ben ik daar niet zo blij mee als arme model 3 rijder 🤣 (nog) zonder laadpaal thuis ivm installatie krapte.

Ik haalde weer slechts 50kW. Nu was het accu wel ruim voorverwarmd maar de SoC te hoog(?) rond de 60%. Maar er moest wat bij voor de rit van vandaag.

Nog wel wennen tot hoe ver je kunt rijden op een accu. Met 10% thuiskomen de volgende dag voelt als falen, maar misschien wel goed om de SuC eens maximaal te zien presteren.

Heerlijke auto, rijdt zo lekker en de stoelen zijn ook echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mcetweaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:10:
[...]

als accessoire idd 1000 euro duurder, maar wordt niet meegenomen in de bijtelling
Dat zegt LP ja. Het is al een tijdje gewoon 6400 na aflevering. Maar neem aan dat daar het leasebedrag ook op berekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:15:
[...]

Dat zegt LP ja. Het is al een tijdje gewoon 6400 na aflevering. Maar neem aan dat daar het leasebedrag ook op berekend is.
helaas moet ik leasen bij LP, dus voor mij 1000 euro duurder bij deze checkbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
mcetweaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:16:
[...]

helaas moet ik leasen bij LP, dus voor mij 1000 euro duurder bij deze checkbox.
Ik zou gewoon LP bellen en zeggen dat het bedrag aantoonbaar niet klopt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
2019.40 Release notes, deze zijn specifiek voor een SR+ begrijp ik uit de tweet:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/411kjnS/44076869-C046-4562-8-AE2-41425-DF2-FABD.jpg

Bron: https://twitter.com/TeslaTested/status/1195131723178291207

[ Voor 29% gewijzigd door MrAcid op 15-11-2019 08:02 . Reden: Bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Laatst online: 11:07
Bron? Verbetering in de ruitenwissers *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Taro schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:43:
[...]

Hier thuis fluctueert het aantal Ampere's ook, maar dat lijkt me niet erg. Je bedoelt van 0A naar 16A en terug? Wat geeft de auto op dat moment op het scherm aan? En als je in de auto minder A's selecteert, bijv. 10A, werkt dat dan wel?

Zit er een loadbalancer op en gebruik je op dat moment ook andere apparatuur in huis? Je zult toch met wat meer informatie moeten komen. En dan is nog de vraag of het Tesla specifiek is of niet, anders kan je beter even het laadpalen topic gebruiken voor ondersteuning.
Volgens mij is dat normaal, heb ik ook.
Heb er ook een loadbalancer tussen. Soms stopt hij zelfs even met laden als hier de condensdroger, inductiekookplaat en de oven tegelijk aanstaat. :)
Maar 'normaal' laad ik toch gewoon met 60 - 70km/h wat wel kan kloppen als je max 11kwh erin kan stoppen. (op 3 fase 16 ampere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Djerro123 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:46:
[...]

Bron? Verbetering in de ruitenwissers *O*
https://twitter.com/TeslaTested/status/1195131723178291207

Schijnt al gespot te zijn bij meerdere auto's.

Ze blijven niet stil daar bij Tesla. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Gé Brander schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:16:

[Afbeelding]
Het is maar de vraag of dit klopt. Zie ook; https://www.reddit.com/r/...a_api_option_codes_wrong/

Deze option codes kun je trouwens ook gewoon zelf via de API oproepen en kloppen vaak niet eens. Dit leest Teslafi ook uit en de HW levels kloppen daar bij Model 3s vaak ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 15-11-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisrrr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-03-2022
Heb sinds een week de Model 3 SR+. Ik parkeer de auto in een Qpark garage voor mijn werk en daar gaat het laden erg traag (11km/h). Is dit in alle parkeergarages zo (betreft een Q-park garage) of ligt het gewoon aan de ampère instellingen in de auto? Wordt hier nou niet echt gelukkig van.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
dennisrrr schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:02:
Heb sinds een week de Model 3 SR+. Ik parkeer de auto in een Qpark garage voor mijn werk en daar gaat het laden erg traag (11km/h). Is dit in alle parkeergarages zo (betreft een Q-park garage) of ligt het gewoon aan de ampère instellingen in de auto? Wordt hier nou niet echt gelukkig van.. ;-)
Kun je het aantal A verhogen in de auto? Hij zal nu op 8 staan gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:11
Net geparkeerd op Schiphol voor weekend Griekenland. Twijfel nog wel of ik sentry mode activeer. Ik sta met 380km range en heb minimaal 140km terug voor terugreis. Wat zouden jullie doen? Ben bang dat die zoveel range gaat pakken dat ik moet gaan laden of zelfs de SC niet haal. Waarschijnlijk paniek om niets maar eerste keer is altijd eng. 😬

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram_Ram
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-03-2023
GAEvakYD schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:10:
Net geparkeerd op Schiphol voor weekend Griekenland. Twijfel nog wel of ik sentry mode activeer. Ik sta met 380km range en heb minimaal 140km terug voor terugreis. Wat zouden jullie doen? Ben bang dat die zoveel range gaat pakken dat ik moet gaan laden of zelfs de SC niet haal. Waarschijnlijk paniek om niets maar eerste keer is altijd eng. 😬
Parkeer in de buurt van een lader op schiphol, in het ergste geval kan je bij terug komst even laden.
Echter 3 dagen S mode moet geen probleem zijn hoogstens 75KM range dat er van af gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Gewoon lekker uit laten staan, en de Tesla app niet (te vaak) gebruiken op vakantie want dan haal je de auto weer uit zijn deep sleep.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
ricadelic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:56:
[...]

Voor alle punten behalve de band gaat Tesla maandag en dinsdag mee aan de slag. De band wordt vervangen op kosten van de zaak. Wat jij qua bandenspanning ziet is denk ik gewoon het warm worden van de band. Koud is de druk lager dan warm. Bij mij waren alle banden 3.1 maar 1tje 2.8, en de volgende dan 2.7, etc. Je ziet UM langzaam leeg lopen.

2.5 bar is trouwens wel heel weinig. Tesla raadt minimaal 2.7 bar aan, ik pomp ze op tot 3.1 vind ik lekkerder rijden. Ze zetten dan nog uit op lange ritten.

Waar ik me trouwens over verbaaste was dat de Profile tire center in Almere niet wist dat ze speciale pucks moeten gebruiken om een Tesla te liften. 'We doen het altijd met rubberen blokken... en we hebben al veel model 3s gedaan.' Vrij apart. Deze bandenboer wordt het dus niet. Ik had ze hoger ingeschat.

[Afbeelding]
Gelukkig wordt het allemaal geregeld. Wel jammer dat ze je niet het voordeel van de twijfel geven mbt de banden.

Ja de bandenspanning wisselt steeds en ik heb er maar 3200km op zitten, dus ik dacht dat het een storing was. Ik zal ze wel even oppompen naar 2.9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik reken 1,5 km/uur drain als Sentry is geactiveerd. In jouw geval zou dat dus neerkomen op 72 uur x 1,5 = ~110 km drain.

Kun je makkelijk aanzetten dus, en zou ik ook doen. Juist op openbare plekken kan Sentry zijn nut bewijzen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik vind Sentry echt zo paranoïde, ik snap niet dat mensen er zo mee bezig zijn. Net als dashcams en beveiligingscamera's op je huis overigens.

Iets meer on-topic: zojuist voor de eerste keer met 2019.36 op pad en de one-pedal driving is super! Voelt heel natuurlijk en het volledig tot stilstand komen gaat mooi smooth en voorspelbaar. Wéér een betere auto dan toen ik hem kreeg. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:10:
Ik vind Sentry echt zo paranoïde, ik snap niet dat mensen er zo mee bezig zijn. Net als dashcams en beveiligingscamera's op je huis overigens.
Jij hebt toch ook die filmpjes gezien van "keyers" die auto's bekrassen? Het is eerder "just in case er iets gebeurt" zodat je kunt terugkijken. Paranoïde zou zijn als je de opname van ieder Sentry-event gaat bekijken om te zien wat er gebeurde, zoals een auto die voorbijrijdt of een boom die beweegt door de wind 8)7

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MrAcid schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:10:

Iets meer on-topic: zojuist voor de eerste keer met 2019.36 op pad en de one-pedal driving is super! Voelt heel natuurlijk en het volledig tot stilstand komen gaat mooi smooth en voorspelbaar. Wéér een betere auto dan toen ik hem kreeg. _/-\o_
Wacht maar totdat je een kras ziet op je mooie Tesla. Of iemand in je huis inbreekt. Het is echt geen luxe meer dat je beveiligingscamera's hebt. Ik wens het je natuurlijk niet. Maar beter voorzorg nemen dan later spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Hunkaroglu schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:27:
[...]

Wacht maar totdat je een kras ziet op je mooie Tesla. Of iemand in je huis inbreekt. Het is echt geen luxe meer dat je beveiligingscamera's hebt. Ik wens het je natuurlijk niet. Maar beter voorzorg nemen dan later spijt krijgen.
Nope zeker geen luxe mijn 3 weken oude tesla ruit ingetikt. Had toen erg graag camara's gehad. maar helaas was er toen nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Dan nog is de vraag hoe je diegene kan identificeren en aanklagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
pirke schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:12:
Dan nog is de vraag hoe je diegene kan identificeren en aanklagen...
Politie en social media? Er zijn inmiddels zoveel filmpjes voorbij gekomen waar de hoofdpersoon zichzelf aangegeven heeft of geïdentificeerd kon worden.

1 ding is zeker, als je geen camerabeelden hebt ga je er nooit achter komen wie het was, met camerabeelden heb je in ieder geval nog een goede kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
Hatsjoe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:14:
[...]

Politie en social media? Er zijn inmiddels zoveel filmpjes voorbij gekomen waar de hoofdpersoon zichzelf aangegeven heeft of geïdentificeerd kon worden.

1 ding is zeker, als je geen camerabeelden hebt ga je er nooit achter komen wie het was, met camerabeelden heb je in ieder geval nog een goede kans.
Dit kan ook een goed afschrikmiddel zijn: als het scherm opeens oplicht, denk je mss wel twee keer na voor je een ruit in slaat. :) Beter voorkomen dan achteraf te moeten opsporen.

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Nog ff over de HW2.5 vs HW3:

Alles lijkt er op te wijzen - al is er naar mijn weten geen formele bevestiging - dat SR+ structureel worden uitgerust met HW2.5 en LR AWD en Performance sinds circa afgelopen april met HW3. Wel of geen FSD meteen aangeschaft heeft er niets mee te maken.

Het lijkt er op dat Tesla er vanuit gaat dat de kans dat iemand met een SR+ FSD aanschaft kleiner is dan dat iemand met een duurdere LS AWD of Performance dat doet. Mogelijk hebben ze nog flinke voorraad HW2.5 waar ze vanaf willen of is HW2.5 goedkoper voor hen?

Als bovenstaande idd klopt dan verklaart dat waarom alle SR+ geen pylonnen zien op hun scherm. Iemand die een uitzondering is of kent met een SR+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bananeman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:21:
[...]

Jij hebt toch ook die filmpjes gezien van "keyers" die auto's bekrassen? Het is eerder "just in case er iets gebeurt" zodat je kunt terugkijken. Paranoïde zou zijn als je de opname van ieder Sentry-event gaat bekijken om te zien wat er gebeurde, zoals een auto die voorbijrijdt of een boom die beweegt door de wind 8)7
Nog niks gezien uit NL. In de US is dit blijkbaar meer gangbaar - maar ook daar: álles komt natuurlijk meteen op internet (Tesla rijders zijn sowieso al veel actiever online en alles wordt ook nog eens direct uitvergroot door de vele blogs en fora). Hoeveel van die filmpjes heb je nou echt gezien? Ik een stuk of 10 in 2 maanden. Zegt dat slechts 10% online komt. Op bijna 750.000 Tesla’s.

Kans van 0,0001% dat het jou gebeurt. Not worth it. Kans op een woninginbraak: 0,005%. Not worth it. Verzeker je tegen het gevolg, maar ga niet paranoïde doen vooraf.

Nou kun je zeggen: maar het kost geen moeite/niks! Maar dan moet je dit topic even doorzoeken op Sentry, Battery drain, USB en SSD. :+

Imo enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MrAcid schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:25:
[...]

Nog niks gezien uit NL. In de US is dit blijkbaar meer gangbaar - maar ook daar: álles komt natuurlijk meteen op internet (Tesla rijders zijn sowieso al veel actiever online en alles wordt ook nog eens direct uitvergroot door de vele blogs en fora). Hoeveel van die filmpjes heb je nou echt gezien? Ik een stuk of 10 in 2 maanden. Zegt dat slechts 10% online komt. Op bijna 750.000 Tesla’s.

Kans van 0,0001% dat het jou gebeurt. Not worth it. Kans op een woninginbraak: 0,005%. Not worth it. Verzeker je tegen het gevolg, maar ga niet paranoïde doen vooraf.

Nou kun je zeggen: maar het kost geen moeite/niks! Maar dan moet je dit topic even doorzoeken op Sentry, Battery drain, USB en SSD. :+

Imo enzo.
Je hebt geen ervaring. Maar ik wel. En dan neem ik die battery drain voor lief. Maar heb ik in ieder geval een gerust gevoel. Het zijn niet alleen "keyers". Volgens mij komt het wel vaker voor als iemand onbewust zijn deur tegen jouw deur smijt. En niet even een papiertje met zijn gegevens achterlaat. Je kan die persoon dan mooi even benaderen. Kans dat het niet gebeurt is dat de meeste mensen nu weten dat Tesla opneemt, en ze extra voorzichtig zijn.

Je zegt verzeker je tegen het gevolg. Wat bedoel je daarmee en hoe wil je dat dan gaan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 15-11-2019 11:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
MrAcid schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:25:
[...]

Imo enzo.
De kans is inderdaad klein, maar de moeite is ook klein. Het heeft mij bij elkaar ~5 minuten gekost om een USB/SSD te kopen, aan te sluiten en het mogelijk te maken dat Sentry beelden opgeslagen worden. Daarnaast heb je automatisch een dashcam cadeau, waarmee je enorm sterk staat bij een eventueel ongeluk. Alleen daarom zou ik die kleine moeite al nemen, het voorkomen van welles nietes na een ongeluk. En ja, de kans op een ongeluk is ook klein, maar als ik enorm veel moeite en frustratie kan voorkomen door 5 minuten tijd en 50 euro te investeren, dan doe ik dat.

Dat jij zelf geen camerabeelden/dashcam beelden hoeft en dat nutteloos vindt betekend niet dat het ook zo is. Het is keer op keer bewezen dat je wel degelijk wat aan die beelden hebt. En jezelf verzekeren tegen iemand die een mooie diepe kras met zijn sleutel maakt? Daar gaat je no-claim. Met die investering van 50 euro en 5 minuten van je tijd heb je tenminste een kans dat je de schade kan verhalen op de dader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:09
MeZZiN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:46:
[...]

Nope zeker geen luxe mijn 3 weken oude tesla ruit ingetikt. Had toen erg graag camara's gehad. maar helaas was er toen nog niet.
als ze je ruit intikken kunnen ze mogelijk ook wel de USB/schijf eruit trekken en meenemen. Zelf zet ik centry alleen nog aan bij winkelen / openbaar parkeren. Voor je huis kan je waarschijnlijk beter zelf een cam plaatsen om de auto in de gaten te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door wootahH op 15-11-2019 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Hatsjoe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:38:
[...]

De kans is inderdaad klein, maar de moeite is ook klein. Het heeft mij bij elkaar ~5 minuten gekost om een USB/SSD te kopen, aan te sluiten en het mogelijk te maken dat Sentry beelden opgeslagen worden. Daarnaast heb je automatisch een dashcam cadeau, waarmee je enorm sterk staat bij een eventueel ongeluk. Alleen daarom zou ik die kleine moeite al nemen, het voorkomen van welles nietes na een ongeluk. En ja, de kans op een ongeluk is ook klein, maar als ik enorm veel moeite en frustratie kan voorkomen door 5 minuten tijd en 50 euro te investeren, dan doe ik dat.

Dat jij zelf geen camerabeelden/dashcam beelden hoeft en dat nutteloos vindt betekend niet dat het ook zo is. Het is keer op keer bewezen dat je wel degelijk wat aan die beelden hebt. En jezelf verzekeren tegen iemand die een mooie diepe kras met zijn sleutel maakt? Daar gaat je no-claim. Met die investering van 50 euro en 5 minuten van je tijd heb je tenminste een kans dat je de schade kan verhalen op de dader.
En het is ook leuk, gebeuren toch best vaak gekke dingen op de weg waarna ik het knopje druk. Over een tijdje trek ik de schijf eruit en ga ik een mooie compilatie maken van fragmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
1080 M230 Matte Grey Aluminium. Ik dacht weer eens wat anders dan het standaard Matte Black of Dark Grey waar 95% van de M3 rijders voor kiezen als ze laten wrappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
Vraagje, ik heb wat rond lopen speuren in dit topic en ook elders op het internet, maar ik kan geen goed antwoord vinden.

Ik zou graag een shortcut willen hebben op mijn Iphone (of andere eenvoudige manier) die de stekker released. Wanneer ik dan bij de auto aankom ik gelijk de stekker eruit kan trekken.

Er staan hele verhalen op internet en had ook wel een oplossing totdat ik gebruikersnaam en wachtwoord in moest vullen, wat me dan toch wel weer wat ver gaat..

We hebben thuis een eigen parkeerplek waar de auto opgeladen wordt. Het zou ook prima zijn als we onze voordeur een knop hebben zitten die hier voor zorgt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Er zijn laadkabels met een knop die dat doen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
of zo iets (moet je alleen even zoeken waar hij wel leverbaar is)

https://www.4ev.nl/chargeport-opener-tesla

Neem even aan dat je geen wall connector heb van tesla anders zit daar een knopje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
Gé Brander schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:03:
Er zijn laadkabels met een knop die dat doen.
Maar die hebben we dan net weer niet aangeschaft.. |:(

Achteraf gezien hadden we wel een andere gekocht met de kennis van nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Mkeespiet schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:58:
Ik zou graag een shortcut willen hebben op mijn Iphone (of andere eenvoudige manier) die de stekker released. Wanneer ik dan bij de auto aankom ik gelijk de stekker eruit kan trekken.
Wanneer je eerst een portier opent, en daarna de laadsessie beëindigd, kan je de kabel loshalen zonder extra handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

En anders voor een paar meier de keyfob aanschaffen, daarmee kun je het makkelijkste "in de loop" de kabel unlocken zonder trucjes. Long-hold op de 'open trunk' button is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
MeZZiN schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:19:
[...]

Plan gewoon een afspraak met ze via de app en go from there. Als je er bent spreek degene aan die er is en geeft aan dat het afleverschade is (zeker stukken die niet gespoten zijn geeft genoeg aan. En geef aan dat tilburg maar een due bill moet leveren en als dat niet lukt tja dan moeten ze het maar zelf verzinnen. Maar praat met ze. Je kan veel meer doen en gedaan krijgen door in gesprek te gaan. En ja het is rot dat je auto niet goed is. en helaas kan ik mee praten met mijn tweede tesla (helaas ook met aflever issues) de eerste is terug genomen omdat het te erg was. Maar praat met ze. Uiteindelijk zijn mijn issues ook zonder due bill gefixed zeker omdat de meeste issues die jij beschrijft gewoon alleen door aflever issues kunnen ontstaan. Plus neem aan dat je zelf ook een afschrift heb van de problemen + foto's.
Heb ik al een keer gedaan. Die auto heeft over het weekend daar gestaan om de auto vervolgens terug te krijgen zoals ik het heb ingeleverd: er is niets gedaan aan de schade want geen "due bill". Ik moest dus deliverynl zelf maar contacteren. En die reageren niet. Schandalige service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Goldme schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:37:
[...]

Heb ik al een keer gedaan. Die auto heeft over het weekend daar gestaan om de auto vervolgens terug te krijgen zoals ik het heb ingeleverd: er is niets gedaan aan de schade want geen "due bill". Ik moest dus deliverynl zelf maar contacteren. En die reageren niet. Schandalige service.
Dus plan je het opnieuw en spreek ze aan bij inleveren en gewoon je auto niet ophalen tot ze het oplossen. Geeft dat ook aan bij afleveren.
wootahH schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:46:
[...]

als ze je ruit intikken kunnen ze mogelijk ook wel de USB/schijf eruit trekken en meenemen. Zelf zet ik centry alleen nog aan bij winkelen / openbaar parkeren. Voor je huis kan je waarschijnlijk beter zelf een cam plaatsen om de auto in de gaten te houden.
Eens maar daar hebben ze vaak geen tijd voor... plus moeten ze het ook weten dat het opgenomen wordt. en ik dacht dat de sentry beelden ook naar tesla gingen dacht ik....

[ Voor 33% gewijzigd door MeZZiN op 15-11-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
MeZZiN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:49:
[...]

Dus plan je het opnieuw en spreek ze aan bij inleveren en gewoon je auto niet ophalen tot ze het oplossen. Geeft dat ook aan bij afleveren.

[...]

Een maar daar hebben ze vaak geen tijd voor... en ik dacht dat de sentry beelden ook naar tesla gingen dacht ik....
Dat probeer ik nu en ik heb weer een probleem dat hij geen Service Center in Amsterdam als location toont. Hij denkt dat ik in America zit en laat mij alleen Service Centers in America selecteren. Heb ik eerder ook gehad en na een tijdje was het gefixed. Nu heb ik weer hetzelfde probleem.

Weet iemand wat het nummer is van deliverynl? Ik kan ook geen telefoonnummers vinden op de website.
Pagina: 1 ... 85 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.