Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.832 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Taro schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:05:
@naii11 Je weet dat je op een forum ook pagina's en berichten terug kan lezen? Ik heb je zelfs eerder vandaag hierover nog een toelichting gegeven.
Je hebt gelijk. Gemakzucht. Anyway, net dus ook 36.2.1 gedownload. Ik ben weer helemaal bij:) Kijken of het echt verschil maakt, die 5% extra vermogen.

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:05:
[...]

2019.36.2.1 is de laatste. En met performance upgrade. Kun je forcen als je op v10 zit. 5 keer snel achter elkaar op de advanced software button klikken.

@BlakHawk heeft met verwarming te maken. Op lagere snelheden hakt dat er qua verbruik per km wel in. Zit soms ook op 400 door de stad met lage temps. Climate kun je eventueel uitzetten. Zie handleiding. :)
Klopt met verwarming uit nu op 176!

Laadpas is alleen nog niet binnen dus nu bij suc Leiderdorp, kreeg die ccs er niet uit 😬
Nog geprobeerd die kleinere aansluiting, maar dat past écht niet 🤣
Zit nu op 50Kw, valt even tegen met de 95Kw gisteren

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 07:48 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Wat bedoel je met kleinere aansluiting? Die type 2 die aan de SuC hangt?
Waarom zou die niet passen? Is dat niet gewoon dat bovenste gedeelte van de laadpoort? :)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
bottom line schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:21:
Waarom zou die niet passen? Is dat niet gewoon dat bovenste gedeelte van de laadpoort? :)
Nope, de Supercharger type2 zonder CCS heeft een kleine afwijking in de vorm van de stekker waardoor deze niet in een normale type2 poort past.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:46:
[...]

Klopt met verwarming uit nu op 176!

Laadpas is alleen nog niet binnen dus nu bij suc Leiderdorp, kreeg die ccs er niet uit 😬
Nog geprobeerd die kleinere aansluiting, maar dat past écht niet 🤣
Zit nu op 50Kw, valt even tegen met de 95Kw gisteren
Ben je al helemaal om? :) @BlakHawk , onze ultra Tesla fanboy. _O-

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Tassadar32 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:35:
[...]

Nope, de Supercharger type2 zonder CCS heeft een kleine afwijking in de vorm van de stekker waardoor deze niet in een normale type2 poort past.
Dit wist ik ook niet, nooit geprobeerd overigens.

[ Tesla MIG MYP ]

• bottom line
@Inspired don't start it ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:21:
Dat dacht ik ook...
Het paste niet :+
Inspired schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:38:
[...]

Ben je al helemaal om? :) @BlakHawk , onze ultra Tesla fanboy. _O-
Ik maak mij minder druk om de minpunten... Er zitten wat schoonheidsfoutjes in, bumper die net 100% aansluit. Maar ga ik daar echt moeilijk om doen? Denk t niet...

Rijdt erg lekker.

Dus in zekere zin heb je een punt, ik ben wel "om" ja.
Cyw00d schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:38:
[...]

Dit wist ik ook niet, nooit geprobeerd overigens.
Ik kreeg die CCS heel lastig los. Bekend bij jullie?
Moest echt hard heen en weer wrikken.

Ander dingetje, hoe zet je hem uit? Je zet hem in park en ik stap nu maar uit en loop weg, maar uitzetten gaat niet zo makkelijk.

Menu structuur is even wennen, niet altijd even handig in elkaar. Ten minste in zit iedere keer op de verkeerde plek te zoeken ;)

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:46:

Ander dingetje, hoe zet je hem uit? Je zet hem in park en ik stap nu maar uit en loop weg, maar uitzetten gaat niet zo makkelijk.

Menu structuur is even wennen, niet altijd even handig in elkaar. Ten minste in zit iedere keer op de verkeerde plek te zoeken ;)
Ja klopt, als je hem uit de Supercharger stall haalt gaat dat niet heel gemakkelijk, je moet hem echt optillen en dan eruit halen, zoals bij een benzinepomp eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyw00d op 14-11-2019 08:49 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• Inspired
@BlakHawk fijn te horen. Lastig uit de stall bedoel je? Niet echt ervaring mee nee. Maar SuC alleen op vakantie eigenlijk. Auto gaat vanzelf soort van uit. :) Gewoon dicht doen of instellen dat hij dat zelf doet als je weg loopt. That's it. Probleem is alleen dat ik dat met de auto van mijn vrouw ook doe. Zet die nog wel uit. Maar niet meestel niet op slot. Zit ook vaak aan het pookje van de ruitenwissers te kloten als ik hem in de achteruit wil zetten. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 14-11-2019 08:50 ]

• bottom line
[...]

Dat dacht ik ook...

[...]

Ik maak mij minder druk om de minpunten... Er zitten wat schoonheidsfoutjes in, bumper die net 100% aansluit. Maar ga ik daar echt moeilijk om doen? Denk t niet...

Rijdt erg lekker.

[...]

Niet echt. Vrijdag en zondag nog gedaan. Laadpoort eerst ontgrendelen en daarna er recht uitrekken.

Gewoon in P zetten, buiten stappen en deur dicht doen. Zodra hij zijn spiegels intrekt staat hij helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
hopelijk bedoelt hij niet dat hij de kabel uit de laadpoort heeft gewrikt.....
Duur dingetje 8)7

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Charge port unlocked?

Motor-forum.nl

Verwijderd

Rto1964 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:51:
hopelijk bedoelt hij niet dat hij de kabel uit de laadpoort heeft gewrikt.....
Duur dingetje 8)7
Uit de tesla stall...
Ik was nog van de ene stall naar de andere gereden, omdat ik dacht dat het elektronisch gelocked werd.

Maar uiteindelijk moet je daar best heen en weer halen voordat hij los ging van de Tesla stall

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
[...]

Dat dacht ik ook...

[...]

Rijdt erg lekker.

[...]

Cool man, welkom in Fanzone County :9 ;)

Goed punt over die chargeport, ik mag mijn M3 morgen ophalen dus moet ook gaan superchargen even zorgen dat ik hem niet sloop op de eerste dag 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:55:
[...]

[...]

Uit de tesla stall...
Ik was nog van de ene stall naar de andere gereden, omdat ik dacht dat het elektronisch gelocked werd.

Maar uiteindelijk moet je daar best heen en weer halen voordat hij los ging van de Tesla stall
Zit een knopje op toch, aan de bovenkant?

Eerst laden stoppen in de auto op je scherm, dan knop indrukken op de kabel buiten.

Met betrekking tot je eerdere vraag over auto sluiten: gaat idd vanzelf zodra je telefoon ver weg genoeg is. Ik leg voor de zekerheid mn toegangs pasje bij het uitstappen even tegen de raam stijl, dan gaat hij direct op slot. Toch wat fijner imo :).

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Afaik heeft de Tesla stall ook een laadkabel met op de connector (die je in de laadpoort stopt) een knopje om te unlocken. Weet je zeker dat je dat knopje dus ingedrukt hebt en ook even gewacht tot de laadsessie beëindigd werd?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rto1964
Requiem19 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:59:
[...]

Zit een knopje op toch, aan de bovenkant?

Eerst laden stoppen in de auto op je scherm, dan knop indrukken op de kabel buiten.

Met betrekking tot je eerdere vraag over auto sluiten: gaat idd vanzelf zodra je telefoon ver weg genoeg is. Ik leg voor de zekerheid mn toegangs pasje bij het uitstappen even tegen de raam stijl, dan gaat hij direct op slot. Toch wat fijner imo :).
Je hoeft bij een SuC het laden niet te stoppen via het scherm of app. Gewoon knopje ingedrukt houden van de kabel.

Verwijderd

MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:59:
[...]

Cool man, welkom in Fanzone County :9 ;)

Goed punt over die chargeport, ik mag mijn M3 morgen ophalen dus moet ook gaan superchargen even zorgen dat ik hem niet sloop op de eerste dag 8)7
Ik bedoel dus niet de chargeport van de auto, ik bedoel de CCS uit de stall halen :+
RomeoJ schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:59:
Afaik heeft de Tesla stall ook een laadkabel met op de connector (die je in de laadpoort stopt) een knopje om te unlocken. Weet je zeker dat je dat knopje dus ingedrukt hebt en ook even gewacht tot de laadsessie beëindigd werd?
Sorry voor de verwarring. Het uit de stall halen van de kabel bedoel ik.
Ik kreeg hem niet zo makkelijk uit de stall van Tesla. Die type 2 kwam direct los, de CCS bleef steken.

• Bananeman
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:55:
[...]

[...]

Uit de tesla stall...

Da's vreemd idd. Je moet de stekker/kabel een beetje kantelen om hem uit de stall te halen, hij zit opgehangen/geborgd, maar met kracht heen en weer wrikken zou niet nodig moeten zijn en heb ik nog bij geen enkele SuC hoeven doen.

Motor-forum.nl

Verwijderd

Bananeman schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:09:
[...]

Da's vreemd idd. Je moet de stekker/kabel een beetje kantelen om hem uit de stall te halen, hij zit opgehangen/geborgd, maar met kracht heen en weer wrikken zou niet nodig moeten zijn en heb ik nog bij geen enkele SuC hoeven doen.
Misschien lag het aan mij...

Is er een manier om het accupakket voor te verwarmen tijdens het rijden?
Ik pakte een leeg duo (5A en 5B waren vrij, dus ik pakte B) en dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49062908553_6c1c9a1869_b.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:10:
[...]

Ik pakte een leeg duo (5A en 5B waren vrij, dus ik pakte B) en dit was het resultaat:

[Afbeelding]
Naar een SuC navigeren, dan verwarmt hij bij mij paar minuten voor aankomst voor.

Verwijderd

Requiem19 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:12:
[...]

Naar een SuC navigeren, dan verwarmt hij bij mij paar minuten voor aankomst voor.
Goede tip, heb ik niet gedaan, omdat ik weet waar hij staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
[...]

[Afbeelding]
Wanneer je navigeert naar een supercharger zal de auto automatisch voorverwarmen wanneer de accu niet warm genoeg is. Heb wel gemerkt dat hij de accu niet zo warm krijgt dat je meteen met 100% vermogen kan laden. Ik krijg veel meer kW wanneer ik een lange rit heb gehad dan wanneer ik op navigatie naar een SuC rijd en de accu voorverwarmd wordt.

Heb ergens ook een grafiek voorbij zien komen met de accu temperatuur van de Model 3 en het verloop tijdens het voorverwarmen. Het gaat behoorlijk langzaam aangezien de Model 3 accu pack geen eigen verwarming heeft. Hij wordt verwarmd door extra vermogen te laten lopen door een circuit wat weer warmte genereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
[...]

[Afbeelding]
Haha heb je hem echt Polestar genoemd?? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hunkaroglu schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:15:
[...]

Haha heb je hem echt Polestar genoemd?? >:)
Jep, vond het wel passen bij een helder witte Tesla :+
Blijf een zwak hebben voor Volvo ;)

• TweakersMD
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik zou graag Teslafi eens uitproberen.
Is er iemand die zijn referral code wil delen?

Inmiddels reeds voorzien! Bedankt! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door TweakersMD op 14-11-2019 11:42 ]

• DeFeCt
  • Laatst online: 17:10

DeFeCt

je wéét toch

De scheduled update heeft gisteren dus mooi niks gedaan, twijfel nu of het user error is geweest of iets anders... gisteravond bij thuiskomst dus maar geïnstalleerd en vanmorgen een poging gedaan tot 1 pedal driving... bij vertrek stond hij op "hold" (was al zo voor 36.2) en dit leek me dan ook de juiste setting voor 1 pedal driving. Bij de eerste oversteekplaats moest ik toch echt bij-remmen om de fietser niet omver te rijden. Bij aankomst nog maar eens gekeken naar de settings en nu stond deze op "roll" ... ik moet zeggen dat ik het wel veel natuurlijker/klassieker vond aanvoelen het rijden, het remmen is veel minder abrupt. Nu was de auto voor het grootste deel van de rit ook te koud om echt veel te kunnen regen... maar ik denk dus zomaar dat als ik echt one pedal driving wil ik de setting weer op hold moet zetten?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:46
DeFeCt schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:08:
De scheduled update heeft gisteren dus mooi niks gedaan, twijfel nu of het user error is geweest of iets anders... gisteravond bij thuiskomst dus maar geïnstalleerd en vanmorgen een poging gedaan tot 1 pedal driving... bij vertrek stond hij op "hold" (was al zo voor 36.2) en dit leek me dan ook de juiste setting voor 1 pedal driving. Bij de eerste oversteekplaats moest ik toch echt bij-remmen om de fietser niet omver te rijden. Bij aankomst nog maar eens gekeken naar de settings en nu stond deze op "roll" ... ik moet zeggen dat ik het wel veel natuurlijker/klassieker vond aanvoelen het rijden, het remmen is veel minder abrupt. Nu was de auto voor het grootste deel van de rit ook te koud om echt veel te kunnen regen... maar ik denk dus zomaar dat als ik echt one pedal driving wil ik de setting weer op hold moet zetten?
Ik had na de update ook direct de instellingen aangepast. Bij het eerste stoplicht moest ik zelf remmen. Bleek de instelling toch niet goed te staan. Even in P, aangepast en nu gaat alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
DeFeCt schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:08:
Voor het "nieuwe" one-pedal driving moet je de instelling op "hold" zetten inderdaad. (Bij Driving - Stopping mode) Na de update staat hij standaard gewoon nog op "roll". De oude instelling. Wel zo veilig. De oude hold bij stilstand is wat anders. Ik vind roll persoonlijk ook fijner maar goed, dat is kwestie van persoonlijke voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 14-11-2019 10:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rto1964
Let op het moment dat je Hold instelt dat je de goede profiel hebt aangevinkt. Als je geparkeerd staat is dat meestal ‘Makkelijk instappen’. Als je dan gaat rijden wordt je eigen profiel geselecteerd en staat de instelling weer op Roll. Vandaar dat het lijkt alsof de instelling is teruggezet.

Overigens is rijden met Hold echt super.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Rto1964 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:03:
[...]

Je hoeft bij een SuC het laden niet te stoppen via het scherm of app. Gewoon knopje ingedrukt houden van de kabel.
Dit dus, duurde ook even voor ik daar achter kwam. Maar het knopje op de kabel van de Supercharger ingedrukt houden. Dan gaat de laadsessie afbouwen (seconde of 2) en unlocked de kabel.

Verwijderd

Ik heb natuurlijk geen recht van spreken na een dagje rijden, maar duurt het echt weken voordat ik V10 kan verwachten? Geen manier om die update te forceren?

Ik had vanochtend graag even ge-netflixt en vanmiddag ook

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 11:03 ]

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:02:
Ik heb natuurlijk geen recht van spreken na een dagje rijden, maar duurt het echt weken voordat ik V10 kan verwachten? Geen manier om die update te forceren?

Ik had vanochtend graag even ge-netflixt en vanmiddag ook
Forceren werkte bij mij totaal niet. Het 5x indrukken of lang indrukken van de software button had bij mij nul effect in v9.

Verwijderd

RichardC79 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:05:
[...]

Forceren werkte bij mij totaal niet. Het 5x indrukken of lang indrukken van de software button had bij mij nul effect in v9.
Hoe kreeg je uiteindelijk 10?
Wachten?

Ik ben niet bijzonder geduldig aangelegd :+

• RichardC79
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:07:
[...]

Hoe kreeg je uiteindelijk 10?
Wachten?

Ik ben niet bijzonder geduldig aangelegd :+
Haha ik ook niet echt. Ik heb een aantal keren met tesla gechat maar die konden niet een update forceren en gaven aan dat ze niets konden doen. Ook gaven ze aan dat er geen update klaar stond voor mijn M3 en dat de auto en wifi verder prima in orde was. Echter zat ik nog steeds op een oude v9 versie.

Uiteindelijk heb ik een Service request ingeschoten en dus maar een afspraak gemaakt bij een service centre. Vervolgens kreeg ik 'opeens' plotseling de volgende ochtend een update binnen.
Afspraak vervolgens weer geannuleerd. :+

Iemand had mij oko de tip gegeven dat je op de parking van een tesla Service Centre kan gaan staan. De auto connect dan met de Tesla wifi en dan zou je ook de update(s) binnen krijgen. Dat zou zo maar kunnen maar dat heb ik dus niet geprobeerd want ik woon niet even in de buurt van een Tesla service center.

Ik zou je het advies geven om even naar Tesla in Tilburg te bellen. Ik vermoed dat ze het dan wel kunnen forceren.

[ Voor 5% gewijzigd door RichardC79 op 14-11-2019 11:12 ]

Verwijderd

RichardC79 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:11:
[...]

Haha ik ook niet echt. Ik heb een aantal keren met tesla gechat maar die konden niet een update forceren en gaven aan dat ze niets konden doen. Ook gaven ze aan dat er geen update klaar stond voor mijn M3 en dat de auto en wifi verder prima in orde was. Echter zat ik nog steeds op een oude v9 versie.

Uiteindelijk heb ik een Service request ingeschoten en dus maar een afspraak gemaakt bij een service centre. Vervolgens kreeg ik 'opeens' plotseling de volgende ochtend een update binnen.
Afspraak vervolgens weer geannuleerd. :+

Iemand had mij oko de tip gegeven dat je op de parking van een tesla Service Centre kan gaan staan. De auto connect dan met de Tesla wifi en dan zou je ook de update(s) binnen krijgen. Dat zou zo maar kunnen maar dat heb ik dus niet geprobeerd want ik woon niet even in de buurt van een Tesla service center.

Ik zou je het advies geven om even naar Tesla in Tilburg te bellen. Ik vermoed dat ze het dan wel kunnen forceren.
Okee thanx voor de tip, beetje flauw om na een dag rijden direct een service afspraak in te plannen. Maar een maand wachten hoop ik ook niet

Even een Ex medewerker van SC Forepark een appje gestuurd, vragen of hij nog contact heeft met oud collega's

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bram_Ram schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:51:
Nu blijkt dat de belastingdienst voorschrijft dat als je meer dan 15 dagen in een kalender jaar als leaserijder in een vervangende auto rijd en de waarde meer is dan je huidige vaste auto, de bijtelling over de vervangende auto moet gaan betalen.

M.a.w. of ik even netto 603 euro extra bijtelling wil afdragen.

Zijn er hier wellicht fiscaal onderlegde mensen aanwezig, of mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb het eerste jaar Tesla wel 4 maanden in loaners gereden :p Het word nergens bijgehouden. Maar dan ook echt helemaal nergens. Zou me er zeker niet druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
iMick schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:56:
Vandaag meegemaakt dat het geluid het niet meer deed, toen ik wegreed. Eerst dacht ik dat het alleen aan Spotify lag, maar ook geen geluid bij alarm lichten en het richting aangeven + sensoren. Blijft soms een onstabiel stukje software... Een herstart lost het weer op, maar blijft onhandig als je al onderweg bent.

Meer mensen die dit soort problemen ervaren?
Ja, ook een keer gehad idd. Vaag, en vooral apart om geen klikker met het knipperlicht te hebben. Verder rust ik in de wetenschap dat het infotainment systeem apart van de besturing is, dus zelfs als het infotainment crashed en het scherm uitgaat, je gewoon door kunt rijden, zelfs met autopilot.

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 21:18
Hebben meer mensen last van vertraging of onjuiste weergave van auto’s in de verkeer-visualisatie op het dashboard? Vaak zit een inhalende auto al halverwege mijn auto en staat hij in de visualisatie nog achter mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/jQioNtg4oq4/maxresdefault.jpg
(niet mijn visualisatie - maar deze bedoel ik dus)

[ Voor 22% gewijzigd door rover12345 op 14-11-2019 12:37 ]

Verwijderd

Oh ja nog een klein puntje van kritiek, de zijspiegels worden in het donker wel heel donker... Je ziet er weinig in. Vooral met parkeren vervelend.

Dit kun je niet uitzetten he?

• Rto1964
Daar heb je toch de achteruitrijcamera voor?

• Inspired
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:14:
[...]

Okee thanx voor de tip, beetje flauw om na een dag rijden direct een service afspraak in te plannen. Maar een maand wachten hoop ik ook niet

Even een Ex medewerker van SC Forepark een appje gestuurd, vragen of hij nog contact heeft met oud collega's
Zou even chatten. In NL zijn zo niet zo heel behulpzaam. Tenminste, de persoon die ik "sprak". Via de US heb je het zo gefixed. Even vanavond met ze chatten en vragen of ze v10 willen pushen. Zorgen dat hij op WIFI zit als je chat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Of gewoon 1 of 2 weken wachten? :? :?

In februari was de update er van de dashcam, ik haal de auto op in begin april en kreeg pas de update ervan na 2 weken door. En die staat s'avonds gewoon in de garage op 4m van de wifi.

Je auto moet gewoon in een database komen van 'actieve' auto's.
Deze auto heeft geen 5 uur aan de wifi gehangen waarschijnlijk maar zou wel al 100% mee moeten zijn. :/
Terwijl nog niet eens een kwart op .36.2.1 zit

[ Voor 14% gewijzigd door bottom line op 14-11-2019 12:01 ]

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat 80% van de nieuwe M3 rijders direct een afspraak inplannen ivm mankementen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
Lekker gefundeerd.
Dus jij gelooft dat van de 20.000 tesla's er slechts 4.000 foutloos zijn uitgeleverd?
En dus 16.000 gerepareerd moeten worden.

16.000 waarvan je gemiddeld anderhalfuur kwijt bent.
24.000 uur.
8 SeC, dus 3.000 uur per SeC.

Werkdag telt 6 uur pakt, waardoor je 500 dagen voltijds aan M3's zit te sleutellen.
196 werkdagen al gepasseerd inclusief maart en november.
Dus dan heb je 3 techniekers die voltijds bezig zijn in ELKE SeC, enkel om mankementen bij te werken van pas afgeleverde Tesla's

Is goed joh. Ga nog maar eens met de legoblokken spelen.

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Count_B schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat 80% van de nieuwe M3 rijders direct een afspraak inplannen ivm mankementen ;)
Dan behoor ik toch maar weer tot de lucky 20% 8)

• masterdaan
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
DuikKees schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:31:
[...]

Dan behoor ik toch maar weer tot de lucky 20% 8)
Ik hoop daar ook bij te horen. Mag hem vanmiddag gaan ophalen in AMS.
Heb een mega checklist gevonden dus die gaat mee.

Mensen hier nog tips voor 'must checks'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:32:
Oh ja nog een klein puntje van kritiek, de zijspiegels worden in het donker wel heel donker... Je ziet er weinig in. Vooral met parkeren vervelend.

Dit kun je niet uitzetten he?
Rto1964 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:47:
Daar heb je toch de achteruitrijcamera voor?
Loop zelf ook tegen dit probleem aan, bij normaal achteruit rijden is de camera inderdaad prima. Echter moet ik in mijn straat parallel parkeren, en doe dit dan het liefst zo dicht mogelijk tegen de stoep aan om het risico dat mijn spiegel eraf gereden wordt te verminderen. Uiteraard wil ik ook geen beschadigingen aan mijn velgen.

Voorheen keek ik in mijn zijspiegel om de stoeprand en achterwiel te zien. Met de Tesla wanneer het donker is, en de straatverlichting is niet goed, is het onmogelijk de stoeprand en achterwiel te zien, en moet je dus deels op de gok parkeren. Wellicht dat het aan mij ligt en moet ik nog wennen aan die witte lijntjes bij de achteruitrijcamera, maar ik kan daar niet mee inschatten hoe dicht ik op de stoep sta. Met de zijspiegel kan ik probleemloos met 2 centimeter ruimte tussen stoep en wiel parkeren, op de camera niet.

Helaas is dit niet uit te zetten zover ik weet, lijkt op een speciale coating/laag op de spiegels die reageren op licht/het gebrek aan licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
masterdaan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:39:
[...]

Ik hoop daar ook bij te horen. Mag hem vanmiddag gaan ophalen in AMS.
Heb een mega checklist gevonden dus die gaat mee.

Yep, niet teveel naar die checklists kijken en gaan rijden en genieten. En van het weekend in alle rust het lijstje doornemen.

• DeFeCt
  • Laatst online: 17:10

DeFeCt

je wéét toch

masterdaan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:39:
[...]

Nee daarvoor moet je in het andere topic zijn.

Flickr

• RichardC79
Hatsjoe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:42:
[...]

[...]

Loop zelf ook tegen dit probleem aan, bij normaal achteruit rijden is de camera inderdaad prima. Echter moet ik in mijn straat parallel parkeren, en doe dit dan het liefst zo dicht mogelijk tegen de stoep aan om het risico dat mijn spiegel eraf gereden wordt te verminderen. Uiteraard wil ik ook geen beschadigingen aan mijn velgen.

Voorheen keek ik in mijn zijspiegel om de stoeprand en achterwiel te zien. Met de Tesla wanneer het donker is, en de straatverlichting is niet goed, is het onmogelijk de stoeprand en achterwiel te zien, en moet je dus deels op de gok parkeren. Wellicht dat het aan mij ligt en moet ik nog wennen aan die witte lijntjes bij de achteruitrijcamera, maar ik kan daar niet mee inschatten hoe dicht ik op de stoep sta. Met de zijspiegel kan ik probleemloos met 2 centimeter ruimte tussen stoep en wiel parkeren, op de camera niet.

Helaas is dit niet uit te zetten zover ik weet, lijkt op een speciale coating/laag op de spiegels die reageren op licht/het gebrek aan licht.
Is dat zo? Ik heb de spigels zo staan dat ze naar beneden kantelen, waardoor ik pefect de wielen en stoeprand zie als ik achteruitrij. Ik moet dicht tegen mijn hek aan parkeren om te kunnen laden namelijk.
Ben het wel eens dat ze vrij donker zijn soms, dat lijkt meer een algemeen iets te zijn.

• xburchartz
  • Laatst online: 15-09 20:19
Over slecht zicht in het donker gesproken: Het lijkt me op zich wel mooi om m'n dak/achterruit wat donkerder te laten maken, maar ik wil 's avonds nog wel genoeg zien. Wat zijn de ervaringen en best practises op dit gebied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
xburchartz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:04:
Over slecht zicht in het donker gesproken: Het lijkt me op zich wel mooi om m'n dak/achterruit wat donkerder te laten maken, maar ik wil 's avonds nog wel genoeg zien. Wat zijn de ervaringen en best practises op dit gebied?
Geblindeerde ramen zien er inderdaad wel stoer uit. Zelf zou ik ze echter niet laten blinderen als dit betekend dat het zicht slechter gaat zijn dan het nu is. In het donker vind ik het zelf al vrij slecht. Zeker door de hoge achterkant waardoor je auto's die dicht achter je rijden soms gewoon niet ziet (zeker bij slecht weer). En de ervaring met de spiegels heb ik ook. Die lijken continue geblindeerd

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
wootahH schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:04:
[...]

bij entertainment en dan rechtboven theater
[Afbeelding]
Thanks. Ik had kennelijk even een 'reboot' nodig. Geparkeerd en even weg gelopen, toen ik terug kwam was de Theater kop er.

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
thewizard2006 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:08:
[...]

Geblindeerde ramen zien er inderdaad wel stoer uit. Zelf zou ik ze echter niet laten blinderen als dit betekend dat het zicht slechter gaat zijn dan het nu is. In het donker vind ik het zelf al vrij slecht. Zeker door de hoge achterkant waardoor je auto's die dicht achter je rijden soms gewoon niet ziet (zeker bij slecht weer). En de ervaring met de spiegels heb ik ook. Die lijken continue geblindeerd
Je kan altijd kiezen hoe 'zwaar' je ze blindeert. Bij mijn MS (zijkanten achteraan en achterruit) is het 80%, dacht ik. Ik gebruik de achterruit enkel om achterliggers te zien, niet bij het parkeren. Als die hun lichten aan hebben, komt dat in orde. :)

De spiegels zijn idd voorzien van coating, waarschijnlijk om glaring (zon/achterliggers met lichten) tegen te gaan.

Model S 90D

• Rto1964
[...]

[...]

Die witte lijnen zijn een perfect hulpmiddel, ook bij parkeren langs een stoep. Als je zorgt dat de lijn parallel komt te staan aan de stoep (en niet te dichtbij) komt het goed. Even voorzichtig uitproberen en oefenen.

• lvsol
Xplosivv schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:09:
[...]

Thanks. Ik had kennelijk even een 'reboot' nodig. Geparkeerd en even weg gelopen, toen ik terug kwam was de Theater kop er.
Het kan geen kwaad/is nuttig om altijd een reboot te doen na een update. Zie je vaak voorbij komen op fora.

Model S 90D

Verwijderd

[...]

[...]

Coating werkt op zich wel fijn, alleen deze is echt een paar tinten te donker! Vind ik...
RichardC79 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:47:
[...]

Is dat zo? Ik heb de spigels zo staan dat ze naar beneden kantelen, waardoor ik pefect de wielen en stoeprand zie als ik achteruitrij. Ik moet dicht tegen mijn hek aan parkeren om te kunnen laden namelijk.
Ben het wel eens dat ze vrij donker zijn soms, dat lijkt meer een algemeen iets te zijn.
Overdag werkt het prima, maar in de avond zie ik niets in de spiegels.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Hoe lang moeten jullie 's ochtends laden wil je geen "regen remmen is beperkt"-melding meer krijgen?
Ik laad net voor het vertrek de laatste 5% van de batterij naar 90% maar krijg nog steeds die melding.

Ik heb een AWD LR met FSD en heb AP HW2.5 want ik kreeg ook geen melding over de verbeterde visualisatie. Bij bestellen destijds is wel aangegeven dat de 2.5 hardware gratis naar 3.0 vervangen zou worden. Maar wanneer.......?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 11:25
[...]

[...]

Ja, ik zie dit een beetje als de poor man's zelfdimmende spiegels... Het voegt niks toe - als er felle lampen zijn dan wordt je nog steeds verblind, en bovendien zie je helemaal niks er meer omheen. Beetje cheapo.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
revolution-nl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:54:
[...]

Had je daarvoor sentry ingeschakeld staan?

Wanneer dit het geval is zal het verbruik van sentry in de eerste kilometers verdisconteerd worden. Daarnaast kost de verwarming veel vermogen (bij het opwarmen van de cabine 6kW).

De verwarming kan jij uitschakelen door deze op LO handmatig te zetten met de AC uit. Wanneer je pre-heat aan de paal kan je dan nog steeds hele leuke verbruikcijfers halen. Om het comfortabel te houden wel even de stoelverwarming inschakelen

Afgelopen week zat ik op 159wh/km
Hmmm de auto nu 4 dagen in bezit, ik zit nog op 181 wh/km. Maar dat komt omdat je nog geniet van het koppel op de wielen _/-\o_

Als je snelweg rijdt is de verwarming minder belastend voor je range, komt er dan warmte van het accupakket af? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
stormfly schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:32:
[...]

Hmmm de auto nu 4 dagen in bezit, ik zit nog op 181 wh/km. Maar dat komt omdat je nog geniet van het koppel op de wielen _/-\o_

Als je snelweg rijdt is de verwarming minder belastend voor je range, komt er dan warmte van het accupakket af? Begrijp ik dat goed?
Verbruik ligt dan dusdanig hoog dat verwarming (relatief gezien) minder 'kost' per km.

Model S 90D

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik kwam er laatst achter dat toen ik de temperatuur op 18C had ingesteld, er nog steeds warme lucht vanuit de driver's arm-rest naar de achterbank wordt gestuurd. Is dit normaal?

Edit: Dit terwijl er wel gewoon koel(ere) lucht uit de front-fans kwam.

[ Voor 17% gewijzigd door Xplosivv op 14-11-2019 13:37 ]

• Mday
Heb trouwens even de regeneratief remmen weer op standaard gezet, en ik moet zeggen, het went wel. of zich dat nu uit in meer valide range, dat zie ik niet in de stats terug. Misshchien dat ik op de terugweg van huis ook de 'STOP'-modus aan zet.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
[...]

Dat dacht ik ook...

[...]

Rijdt erg lekker.

[...]

Ik heb ook zitten kloten met die CCS stekker in de stalls, maar na de 3e keer SuC'en heb ik handigheid ontwikkeld. :P

Het is een prachtige auto, het enige échte minpunt vind ik de 'auto' setting op de ruitenwissers. Zijn overduidelijk niet op het Nederlandse klimaat ingesteld, ik ben constant manual aan het switchen omdat ze te enthousiast of te laat aangaan... Hopen dat 'Deep Rain' verandering gaat brengen.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Heeft iemand het email adres van Tesla Amsterdam? Men wil maar niet reageren op mijn emails (deliverynl@tesla.com) en bij de service center langs gaan heeft geen effect omdat ze de afleverschades niet kunnen repareren zonder bevestiging uit Tilburg zodat ze die schades mogen repareren.

Zit nu 5 maanden later nog steeds met een beschadigd afgeleverde auto en Tesla is volledig onbereikbaar voor mij. Daarnaast ook een SC die maar blijft verwijzen naar dat email adres van de delivery team.

Wat een rotbedrijf is dit toch.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2019 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Goldme schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:53:
Heeft iemand het email adres van Tesla Amsterdam? Die oplichters willen maar niet reageren op mijn emails (deliverynl@tesla.com) en bij de service center langs gaan heeft geen effect omdat ze de afleverschades niet kunnen repareren zonder bevestiging uit Tilburg zodat ze die schades mogen repareren.

Zit nu 5 maanden later nog steeds met een beschadigd afgeleverde auto en Tesla is volledig onbereikbaar voor mij. Daarnaast ook een SC die maar blijft verwijzen naar dat email adres van de delivery team.

Ik heb goed contact kunnen krijgen met DeliveryNL via de telefoon. Via de mail is inderdaad dramatisch. Ik heb gemaild en er vervolgens achteraan gebeld. Op die manier werd mijn mail direct opgepakt.

Wat zijn de problemen die jij hebt? Bij mij gaat het om 2 plekjes waar de laklaag onder de transparante toplaag beschadigd is, soort van "flakes". Na 2x voor niks bij Service Center Amsterdam te zijn geweest nu een 3e afspraak staan na contact met DeliverNL. Hopelijk gaat het nu wel goed.

Mijn 1e afspraak had ik gemaakt ~2 weken na levering omdat het mij toen pas opviel. Bij levering regende het dus kon het toen niet controleren. Bij die afspraak zijden ze dat het onder garantie opgelost gaat worden maar ik een nieuwe afspraak moest maken via de app voor de body shop. Bij die 2e afspraak een leenauto gekregen (afgelopen maandag) en die een dag later alweer mogen inleveren omdat de auto "klaar" was. Daar aangekomen werd mij verteld dat er geen "due bill" was en ze dus niks gaan doen. Op zich snap ik het ook wel want regels zijn regels. Wel jammer dat ik daarvoor wel 2x voor Jan met de korte achternaam naar het Service Center ben gekomen. In mijn geval is het schade wat niet heeft kunnen ontstaan na aflevering, enkel tijdens het spuitproces. Dat maakt het makkelijker om aanspraak te maken op garantie. Wordt nu dus alsnog (hopelijk) keurig opgelost na contact met DeliveryNL.

Ik denk echt niet dat ze bij DeliveryNL niet welwillend zijn, ze zijn gewoon ontiegelijk druk. Iedere keer dat ik met iemand van DeliveryNL gesproken heb ben ik keurig geholpen. Maar inderdaad, de huidige service bij Tesla qua contact en communicatie is gewoon k.u.t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Wat is de herfst toch mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JH8mfGDM1VGfyaLhCLF1maMI/full.jpg

M3 LR AWD met zwart gewrapte deurhendels en logo voor/achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 13:32
@BlakHawk soft reset al geprobeerd om de software binnen te krijgen?

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Goldme schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:53:
Heeft iemand het email adres van Tesla Amsterdam? Die oplichters willen maar niet reageren op mijn emails (deliverynl@tesla.com) en bij de service center langs gaan heeft geen effect omdat ze de afleverschades niet kunnen repareren zonder bevestiging uit Tilburg zodat ze die schades mogen repareren.

Plan gewoon een afspraak met ze via de app en go from there. Als je er bent spreek degene aan die er is en geeft aan dat het afleverschade is (zeker stukken die niet gespoten zijn geeft genoeg aan. En geef aan dat tilburg maar een due bill moet leveren en als dat niet lukt tja dan moeten ze het maar zelf verzinnen. Maar praat met ze. Je kan veel meer doen en gedaan krijgen door in gesprek te gaan. En ja het is rot dat je auto niet goed is. en helaas kan ik mee praten met mijn tweede tesla (helaas ook met aflever issues) de eerste is terug genomen omdat het te erg was. Maar praat met ze. Uiteindelijk zijn mijn issues ook zonder due bill gefixed zeker omdat de meeste issues die jij beschrijft gewoon alleen door aflever issues kunnen ontstaan. Plus neem aan dat je zelf ook een afschrift heb van de problemen + foto's.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
NickH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:15:
Wat is de herfst toch mooi!

[Afbeelding]

M3 LR AWD met zwart gewrapte deurhendels en logo voor/achter.
Ik snap m niet... Waarom zou je het logo wrappen? En wel de deurhendels maar niet de raamomlijsting?

Persoonlijk vind ik zwart op blauw erg lastig te zien, chroom geeft een mooi contrast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH
pirke schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:23:
[...]

Ik snap m niet... Waarom zou je het logo wrappen? En wel de deurhendels maar niet de raamomlijsting?

Persoonlijk vind ik zwart op blauw erg lastig te zien, chroom geeft een mooi contrast!
Voor wat meer stealth. Logo+deurhendels zijn de eerste stap om het wrappen uit te proberen. Van de zomer (als de temperaturen wat beter zijn) ga ik meer chrome delen wrappen.

Ieder zijn smaak ;)

Zo is het wat beter te zien:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ck2j6h8tmc7ddwn/2019-11-14%2014.34.24.jpg?dl=1

[ Voor 11% gewijzigd door NickH op 14-11-2019 15:25 ]

Verwijderd

Khayma schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:17:
@BlakHawk soft reset al geprobeerd om de software binnen te krijgen?
Ik heb mij nog niet echt verdiept in soft en hard resets om eerliojk te zijn...
Kan ik dat ergens terugvinden in een duidelijk stappenplan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:26:
[...]

Ik heb mij nog niet echt verdiept in soft en hard resets om eerliojk te zijn...
Kan ik dat ergens terugvinden in een duidelijk stappenplan? :+
Soft reset = beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt.

Hard reset = soft reset + rem intrappen.

Beide alleen doen als je geparkeerd staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:23:
[...]

Ik zat te denken aan een rood logo op een witte Model 3 >:)
Alleen rode deurgrepen gaat mij wat ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:27:
[...]

Ik zat te denken aan een rood logo op een witte Model 3 >:)
Alleen rode deurgrepen gaat mij wat ver.
Dit is de look waar ik voor wil gaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/njk4kibc3ee11.jpg

Wit + rood logo ziet er ook tof uit!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1724/5219/articles/pearl-white-tesla-model-3-red-brakes-19-inch-tst-turbine-wheels-gloss-black-wm-1.jpg?v=1540329089

• Rto1964
Mday schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:31:
[...]

Ja, ik zie dit een beetje als de poor man's zelfdimmende spiegels... Het voegt niks toe - als er felle lampen zijn dan wordt je nog steeds verblind, en bovendien zie je helemaal niks er meer omheen. Beetje cheapo.
De coating wordt donkerder als er licht op valt. Niets cheapo aan. Mijn vorige wagens hadden exact hetzelfde systeem (Porsche Macan en Boxster).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NickH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:28:
Wit + rood logo ziet er ook tof uit!
[Afbeelding]
Het enige wat mij een beetje tegenstaat is het "wannabe performance" gehalte...
Als ze daar nu groene remklauwen onder hadden geschoven :+

• lvsol
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:31:
[...]

Het enige wat mij een beetje tegenstaat is het "wannabe performance" gehalte...
Als ze daar nu groene remklauwen onder hadden geschoven :+
en nog wimpers boven de lichten 8)7 :P

Model S 90D

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
NickH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:26:
[...]

Soft reset = beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt.

Hard reset = soft reset + rem intrappen.

Beide alleen doen als je geparkeerd staat!
Soft reset kun je prima tijdens het rijden doen. Je mist dan alleen de weergave van je snelheid en navigatie eventjes. (Sterker nog: ik heb al 'ns meegemaakt dat het infotainment systeem spontaan zelf een reset deed tijdens het rijden)

• Hatsjoe
Rto1964 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:30:
[...]

De coating wordt donkerder als er licht op valt. Niets cheapo aan. Mijn vorige wagens hadden exact hetzelfde systeem (Porsche Macan en Boxster).
Worden ze niet juist donkerder bij het gebrek aan (dag)licht? Want als ze enkel donkerder worden juist door licht zouden ze overdag ook donker moeten zijn en zouden ze 's avonds geen problemen moeten geven met slecht zicht.

Had liever een actief blindeer systeem gehad of helemaal geen systeem. Vond het prima om in mijn vorige auto die 2x per maand dat er een malloot achter je rijdt met groot licht de binnenspiegel "om te klappen". Ik had toen tenminste altijd goed zicht in mijn zijspiegels met parkeren in het donker :)

Ik ga me maar eens verdiepen in hoe het precies zit met die lijntjes op de achteruitrijcamera en oefenen. Kijken of ik dan weer strak langs de stoep kan staan zonder mijn velgen kapot te rijden :+

• Khayma
Op blauw zou ik ze ook niet snel wrappen. Zwart en blauw vloekt nogal met elkaar vind ik. Chroom is dan mooier op de blauwe

• Hunkaroglu
Khayma schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:47:
Op blauw zou ik ze ook niet snel wrappen. Zwart en blauw vloekt nogal met elkaar vind ik. Chroom is dan mooier op de blauwe
Ja vond het ook... Donker en donker past niet. Zwarte velgen passen ook niet eronder.

Maar op de witte zal het wel staan. Op wit kan bijna alles.. Jammer dat het snel vies wordt.

Op de witte is dan donkere velgen weer mooier. Dus ben wel blij met mijn standaard velgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hunkaroglu op 14-11-2019 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Hunkaroglu schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:56:
[...]

Ja vond het ook... Donker en donker past niet. Zwarte velgen passen ook niet eronder.

Maar op de witte zal het wel staan. Op wit kan bijna alles.. Jammer dat het snel vies wordt.

Op de witte is dan donkere velgen weer mooier. Dus ben wel blij met mijn standaard velgen.
Ik heb een witte en heb een chrome delete laten doen. A.s. Maandag worden mijn ruiten ook getint.

Verwijderd

Erg benieuwd naar het resultaat (chromedelete en tinten) en waar je dit hebt laten doen. Zou je dit maandag/dinsdag kunnen laten weten?
Khayma schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:00:
[...]

Ik heb een witte en heb een chrome delete laten doen. A.s. Maandag worden mijn ruiten ook getint.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Count_B
Zojuist mijn auto opgehaald van de wrapper!

1

2

3

4

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heel gaaf! Wat kost zoiets nou ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Count_B
DennusB schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:15:
[...]

Heel gaaf! Wat kost zoiets nou ?
Rond de 2500 euro ex btw. Volledige wrap, geblindeerde ramen voor en achter en midden console en houten dashboard van wrap voorzien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Count_B schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:17:
[...]

Rond de 2500 euro ex btw. Volledige wrap, geblindeerde ramen voor en achter en midden console en houten dashboard van wrap voorzien.
Die wrap bedrijven boeren goed met de Tesla's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@Count_B Ziet er super uit!!

Motor-forum.nl

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:33
stormfly schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. De rit naar huis met een vollere accu vervolgd en toen genavigeerd naar een SuC en toen in groene letters “accu wordt voorverwarmd” alleen geen tijd meer om te testen. Ik moest naar een afspraak en in Bunnik stond er een bord betaald parkeren/betalen bij lobby. Dat moet ik nog eens rustig uitzoeken zonder tijdsdruk.

Dus accu te leeg kan ook voor langzaam opladen zorgen🧐
SuC Bunnik gewoon naar binnen rijden en na het laden gaat de slagboom 9/10 keer automatisch open (gok erop dat ze op een camera mee kijken), die 1/10 even op het knopje van de intercom gedrukt waarna de slagboom open ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:31:
Erg benieuwd naar het resultaat (chromedelete en tinten) en waar je dit hebt laten doen. Zou je dit maandag/dinsdag kunnen laten weten?
[...]
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bgJ50R8/IMG-3835.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VTThp3r/IMG-3834.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K7VsYvF/IMG-3833-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/x5sFh1Q/IMG-3832.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2gNvVDJ/IMG-3831.jpg

Dit is zonder tint met chrome delete.

• Mday
[...]

Cool! Kleur is niet mijn stijl maar vind de wrap wel vet. Is dat een beetje krasbestendig, ook? Oh, en lijnen ze de panelen ook meteen beter uit :P

• Khayma
[...]

geen chrome delete? kleurtje vraagt er wel erg om! :*)

Verwijderd

Wow, ziet er mooi uit zeg! Wil je mij volgende week ook nog een foto/jouw ervaring van t tinten van de ramen sturen? Erg mooie auto, veel plezier er mee!

Verwijderd

Mday schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:46:
[...]

Cool! Kleur is niet mijn stijl maar vind de wrap wel vet. Is dat een beetje krasbestendig, ook? Oh, en lijnen ze de panelen ook meteen beter uit :P
In Amerika is wrappen veel populairder (ook iets goedkoper dan hier) maar daar doen ze het ook, ook omdat als je dan de wrap eruit haalt bij eventueel doorverkoop, de verf nog zo goed als nieuw is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Okee, wie weet meer hierover?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

[...]

Mijn vorige auto had voor het achteruit rijden 2 aparte achterlampen en scheen vanuit de spiegels naar de zijkant. Kon ik ook midden in de nacht perfect mee inparkeren. Met de M3 heb ik zelfs al moeite om de schuine stoepranden van de normale stoepranden te onderscheiden bij het achteruit de oprit oprijden :X Ook hebben ze maar 1 achterlicht dat oplicht bij het achteruit rijden en die zit volgens mij rechts, precies aan de verkeerde kant, design foutje?

Laatst ook een keer in het donker met regen op de snelweg gereden. In de spiegels zag ik echt niet meer of er iemand achter mij of naast mij reed. Soms helaas gewoon op gevoel rijbanen moeten wisselen...

Wat dit betreft kan Tesla nog wel een en ander verbeteren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• koifim
  • Niet online
Zojuist via de chat contact gehad met tesla, mijn 1 week oude model 3 SR+ (zonder FSD) heeft hardware 2.5. Wel een beetje balen :-(. Nu maakt het nog niet zo veel uit, maar je kan er natuurlijk op wachten dat het in de komende 4 jaar (lease auto) wel verschil gaat maken.
Pagina: 1 ... 84 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.