Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.834 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

bottom line schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:28:
[...]

Verkozen in Duitsland bij een wedstrijdje tussen de Audi A4 en de BMW 3 _/-\o_
Trolol.
Fabrikanten met tientallen jaren ervaring worden eraf geconcurreerd door een kleine nieuwkomer (Vorsprung durch Technik :+ )
Nostalgie, de slogan was al vele jaren in werkelijkheid: Vorsprung durch Cheatnik!

Mooie oprikker voor Duitsland dat GF4 daar komt, in het hol van de leeuw. Treft het de economie ook niet zo hard als BMW op termijn ten onder gaat.

Wat me wel lichtelijk verbaasd is dat ze initieel daar MY gaan bouwen, terwijl de grootste markt daarvoor wellicht in de VS ligt. Maar, ok, de markt voor CUV's en SUV's is in Europa inmiddels ook al erg groot. Daarnaast heeft GF1 bomvol en hebben ze ruimte nodig voor de MY productie, dus dat is wel logisch.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb maar weer een afspraak ingepland voor het trillende stuur wat ik ervaar. Ik heb een beetje gezocht en lijk zeker niet de enige te zijn. Echter vind ik alleen een hoop meldingen van 2018 en niet 2019. Ook is het iets dat niet alleen bij een M3 voorkomt maar ook bij de S, X en andere merken. Wellicht iets van een as of iets in die trend.
Leuke is echter dat ik pas 2 januari 2020 terecht kan :S Heb gelijk de lease maatschappij geïnformeerd. Even kijken of die met iets komen.

Gisteren trouwens de nieuwe update gewoon binnen gekregen (LR AWD zonder FSD). Hoefde niet 5x op geavanceerd te drukken ofzo. Dus even de hotspot aangezet en hij ging binnen halen. Was denk ik ongeveer 1GB.
Ook heel even met de stop functie gereden en dan was wel relax. Alleen parkeren was even wennen omdat je niet meer echt uit kan rollen :D
Oh en er stond een verdwaalde Pilon langs de weg die ik nu ook zag :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:28
fewips schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:31:
[...]

Nee, de navigatie van Tesla weet van niks. Ik rijd al jaren met Waze (heb geen auto, huur altijd) en heb dat in de Tesla ook gedaan. Laden bij Ionity ging uitstekend met ruim 190kW. Ik schreef er een blog over. Kan het je dus van harte aanbevelen, zeker in Duitsland of Frankrijk kun je zo nóg vlotter doorrijden/laden. En voordelig! (Niemand weet hoe lang dat nog zal duren, maar dit jaar zeker nog). Met NewMotion ben je het goedkoopst uit tenzij je écht kort komt laden, dan Maingau (betaal je per kWh).
Dankjewel voor je reactie. Ik ben van plan deze winter een poging te wagen om op wintersport te gaan met de SR+. Volgens abetterrouteplanner zou ik 2 Tesla Superchargers, 3 Ionity's en 1 Aleggo moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
Acculading zakt wel snel zeg...

Maandag nog 35% en nu:

[Afbeelding]

Ik heb deze ook al klaar liggen, gisterenavond vlot afgeleverd door Amazon!
Direct geprepareerd en nu alleen nog inpluggen:

[Afbeelding]

Dus ready to go!

Edit:
Ik lees dat 1-1,5% per dag normaal is, vooral als de auto regelmatig wakker wordt. En dat doe ik door de app te openen.
Is een SSD echt beter dan een SD kaartje? M.a.w. hoe goed gaat de software (filesysteem) gebruikt door Tesla om met powerfailures, want een SSD kan daar slechter tegen dan een SD kaartje.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:06:
[...]

Is een SSD echt beter dan een SD kaartje? M.a.w. hoe goed gaat de software (filesysteem) gebruikt door Tesla om met powerfailures, want een SSD kan daar slechter tegen dan een SD kaartje.
Geen idee, in het Tesla topic adviseert men deze oplossing, hij was maar 34 euro voor 240GB, dus ik vond het best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:12:
[...]

Geen idee, in het Tesla topic adviseert men deze oplossing, hij was maar 34 euro voor 240GB, dus ik vond het best...
Prijs valt zeker mee! Als het goed werkt in een Tesla is het wel beterer dan een SD kaart.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
[...]

Waar ga je die SSD voor gebruiken dan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdL75
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-12-2022
BenJG schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:17:
[...]

Cam recording vermoed ik..

SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:33
BenJG schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:17:
[...]

Sentry mode

[ Voor 0% gewijzigd door Tomas_ op 13-11-2019 09:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:55
@BlakHawk En hoe was je nacht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Inspired schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:33:
[...]

Hang hem maar eens een de laadpaal en ga dan maar voorverwarmen. Dan pakt hij makkelijk 6/7kW. Electrisch verwarmen is natuurlijk ook een stuk minder efficiënt dan op gas.
kW is niet hetzelfde als kWh.
Ook de stelling dat elektrisch verwarmen minder efficient is dan op gas, is niet helemaal waar. Het rendement van een moderne airco (welke kan verwarmen) zal dit doorgaans met meer rendement doen dan een CV-ketel op gas.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 17-09 21:11
Lijkt erop dat ze een grote firmware push doen. Ik zie veel auto's die nog op oude versies staan nu naar 2019.36.2.1 upgraden. Inclusief mijn M3 die ook nog op v9 stond heeft nu 2019.36.2.1. Nice!!!

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Bart0
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55
[...]

Ik heb voor deze gekozen: https://tweakers.net/pric...t-usb-31-256gb-zwart.html
Mag 'm morgen ophalen, zullen dan wel zien hoe het werkt. Laatst week/dagen duurt het wachten het langst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 17-09 21:11
Cyw00d schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:50:
Vandaag wat grappigs gehad, weet niet of iemand dit eerder heeft gezien. Blijkbaar heeft Sentry Mode niet goed gewerkt vannacht en bleef hij hangen in het scherm (zie filmpje). Dit zag ik zodra ik instapte:

[YouTube: Tesla model 3 bugged]

edit: Niet heel duidelijk te zien op het filmpje, maar het normale scherm wat je zou verwachten als je instapt werd afgewisseld met het Sentry Mode scherm als hij iets detecteert.

Na opnieuw opstarten (door beide knoppen ingedrukt te houden) zag ik dat het Sentry scherm was ingebrand in het paneel:

[Afbeelding]

Halverwegen naar mijn werk op de A4 merkte ik dat het al minder was:
[Afbeelding]

En eenmaal aangekomen op Schiphol was het bijna weg (rechts bovenin zie je nog RECORDING staan):
[Afbeelding]

Als het straks nog niet weg is of hij weer bugged is maar even een afspraak maken bij Tesla |:(
Damm dat is shit zeg. Ook op jou laatste foto zie ik het inderdaad nog wel goed. Ik zou maar een service afspraak plannen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:27
Net getest maar zie helaas geen pionnen op het scherm met de v2019.36.2.

Dus tesla heeft nog een oude hw2.5 in mijn model 3 gestopt ondanks dat deze van augustus 2019 is. vin 372xxx

SR+ zonder FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Wanneer je auto gebouwd is zegt helaas niks. Ben het ook tegengekomen op Reddit dat recente Model 3's gewoon HW 2.5 hebben (recent als in gebouwd in Sept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
RomeoJ schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:23:
[...]

kW is niet hetzelfde als kWh.
Ook de stelling dat elektrisch verwarmen minder efficient is dan op gas, is niet helemaal waar. Het rendement van een moderne airco (welke kan verwarmen) zal dit doorgaans met meer rendement doen dan een CV-ketel op gas.
Klopt. Maar het vermogen van een electrische verwarming zet je neer in kW. Niet in kWh.

Er zijn zeker efficiëntere ACs. Maar dat is eerder uitzondering dan regel. En in de Model 3 is hij in ieder geval niet zo efficiënt volgens mij. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:30
Mijn verbruik gaat van dik 250wh/km (als ik in de stad rijd zelfs 300-400+ naar rond de 150 wh/km als ik de verwarming uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Khayma schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:29:
Wanneer je auto gebouwd is zegt helaas niks. Ben het ook tegengekomen op Reddit dat recente Model 3's gewoon HW 2.5 hebben (recent als in gebouwd in Sept).
Je weet niet wanneer een auto geproduceerd is. Ik heb wel cones en ik heb hem in juli gekregen. Maar vraag me nog even af of je echt HW3 nodig hebt voor de weergave. (382xxx)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
Acculading zakt wel snel zeg...

Maandag nog 35% en nu:

[Afbeelding]

Ik heb deze ook al klaar liggen, gisterenavond vlot afgeleverd door Amazon!
Direct geprepareerd en nu alleen nog inpluggen:

[Afbeelding]

Dus ready to go!

Edit:
Ik lees dat 1-1,5% per dag normaal is, vooral als de auto regelmatig wakker wordt. En dat doe ik door de app te openen.
Die batterij gaat zo snel leeg omdat je steeds op de app kijkt.. daar maak je de auto mee wakker en blijft alles draaien. Als je niet zou kijken gaat er veel minder batterij vanaf.

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markboss
metstijl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:35:
[...]

Ja is ook logisch, veel meer verkocht. SR is goedkoper, en rijdt gewoon veel beter want 230 kg lichter dan een LR/P.
Voor die 230kg krijg je wel AWD en heul veul koppel / pk meer dus 'beter' is denk ik niet het beste woord hier :D

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

M3 standard Range +

Probleem met auto en service.

Op donderdagmiddag 22 augustus auto nieuw opgehaald in Tilburg, op vrijdag avond 23 augustus gaf de auto de volgende melding:

"Auto heeft onderhoud nodig en mogelijk rijd deze niet meer"

En inderdaad deed de auto niets meer. Gebeld met Tesla, deze heeft op afstand geprobeerd het euvel te verhelpen. Helaas lukte dit niet en is de auto afgesleept. Na tijdelijk bij een bergingsbedrijf opgeslagen te hebben gestaan is deze uiteindelijk een paar dagen later bij de SC terecht gekomen. Op 2 september kwam men tot de conclusie dat de HV-battery een interne fout had en vervangen moest worden. Men gaf aan dat ze niet wisten hoe lang het ging duren, ze gaven totaal geen richtdatum of aantal dagen/weken aan. Hier op de LM gebeld of het niet beter was om de auto terug te leveren, deze gaf aan te wachten op reparatie.

Daarna diverse keren gebeld en langs geweest totdat men op 25 oktober meldde dat het nog wel 5 tot 8 weken kon duren voordat de auto gerepareerd zou zijn, omdat deze HV-battery niet op voorraad ligt in Europa, moest van uit de VS komen via de boot.

Op dit antwoord de Leasemaatschappij gemaild met de vraag of het niet beter was om de auto terug te leveren, helaas deed men dit niet, moet het afwachten.

Even later van Tesla de datum van 21 tot 25 oktober doorgekregen, op 22 oktober weer uitstel van 5 tot 8 november... op 7 november maar weer eens langs gegaan, toen wist men nog steeds niet wanneer de HV-battery binnen zou komen... Na wat boos te zijn geweest werd ik vrijdag 8 november gebeld dat de HV-battery in Nederland zou zijn en op 14 of 15 november de auto gereed zou zijn... tot nu toe nog geen bericht gehad, ben benieuwd of het deze week gaat lukken.

Ik heb na 1 week dan wel een Loaner gekregen en rij daar nu nog in, maar het is niet wat je wilt.

Het vervelende is dat de SC afhankelijk is Tesla in de VS.

Intussen wel dan 12 weken verder, is de auto nog steeds weg, is de nieuwigheid en vertrouwen compleet weg...

Zijn er meer van dit soort gevallen bekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miepz78
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Elon was gisteren in Berlijn voor de aankondiging van de nieuwe gigafactory aldaar. Zou hij nou ook - nu 'ie toch 'om de hoek' is - even gaan kijken in Amsterdam? Of blijven we in ons kikkerlandje toch een druppel op een gloeiende plaat? Ik denk toch niet dat er een andere markt is waar zo'n verhouding Tesla per head verkocht wordt als hier. Zou mij het uitchecken waard zijn als visionair leider ha ha ha...

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• styno

styno

Auto's zijn voor sommige mensen emotie en ik snap dat Jaguar meer synoniem staat aan sportief rijgedrag dan Tesla en dat je dan al snel geneigd bent om te zeggen dat een i-Pace beter door de bocht gaat dan een Model 3. Sportief rijgedrag boeit me niet zo maar als ik objectief probeer te kijken naar sportieve parameters als track performance, acceleratie of bochtengedrag in bijvoorbeeld de rendiertest dan gedraagt een Model 3 zich stukken beter.

Rendier test:
YouTube: Jaguar I-PACE 2018 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km...
Enorm onderstuur en blokkerende wielen bij 77 km/u

YouTube: Tesla Model 3 2019 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km...
Slaagt zelfs nog bij 88km/u netjes.

Track performance, op Laguna Seca is het verschil enorm:
i-Pace: 1:48.18
Model 3: 1:37.4
(gereden door dezelfde professionele coureur, Randy Pobst)

En met het oog op het laatste nieuws, kijk eens hoe lang het duurt om 200 km bereik bij te laden, de Model 3 doet er 7 minuten over, de i-Pace 29 minuten. Op een enkeltje naar Berlijn win je daar zomaar een uur mee.

Als praktische zaken die je in de dagelijkse praktijk gaat tegenkomen zoals bereik, laadsnelheid, bagageruimte en rijhulpen dan ook ruim in het voordeel van de Model 3 uitvalt evenals de prijs, dan snap ik wel waarom ineens een stikseltje of de kleur van het leer belangrijk is om de keuze voor de i-Pace te rationaliseren.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Markboss schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:38:
[...]

Voor die 230kg krijg je wel AWD en heul veul koppel / pk meer dus 'beter' is denk ik niet het beste woord hier :D
Eens, maar veel mensen roepen wel dat de SR+ leuker rijd omdat het een achterwielaandrijver is, dus niet beter; maar anders :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Miepz78 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:45:
Elon was gisteren in Berlijn voor de aankondiging van de nieuwe gigafactory aldaar. Zou hij nou ook - nu 'ie toch 'om de hoek' is - even gaan kijken in Amsterdam? Of blijven we in ons kikkerlandje toch een druppel op een gloeiende plaat? Ik denk toch niet dat er een andere markt is waar zo'n verhouding Tesla per head verkocht wordt als hier. Zou mij het uitchecken waard zijn als visionair leider ha ha ha...
Ik denk niet dat hij naar een parkeerterrein vol M3's gaat kijken.

Zoef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nonode
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-07-2021
Miepz78 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:45:
Elon was gisteren in Berlijn voor de aankondiging van de nieuwe gigafactory aldaar. Zou hij nou ook - nu 'ie toch 'om de hoek' is even gaan kijken in Amsterdam? Of blijven we in ons kikkerlandje toch een druppel op een gloeiende plaat? Ik denk toch niet dat er een andere markt is waar zo'n verhouden Tesla per head verkocht wordt als hier. Zou mij het uitchecken waard zijn als visionair leider ha ha ha...
Nederland is zeer belangrijk voor Tesla.Vandaar dat ze een super grote supercharger dichtheid hebben.

hier een interview met Elon Musk in Amsterdam paar jaar terug.
YouTube: Elon Musk's first visit to the Netherlands: Exclusive interview with...

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metstijl
  • Laatst online: 17-09 20:50
Markboss schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:38:
[...]

Nee dus, is wetenschappelijk in een laboratorium onderzocht :) . SR+ heeft zelfs soms meer koppel/pk : https://fossbytes.com/tes...r-vs-long-range-dyno-run/ totale nuttelose investering dus, behalve als je voor 10000 euro meer een paar extra luidsprekers wilt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

@fewips wijze les voor de volgende keer: als iemand je in dit topic verleidt om je eigen persoonlijke mening te geven over een Tesla versus iets anders: doe het alleen als het positief uitvalt voor Tesla :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

metstijl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:51:
[...]

Nee dus, is wetenschappelijk in een laboratorium onderzocht :) . SR+ heeft zelfs soms meer koppel/pk : https://fossbytes.com/tes...r-vs-long-range-dyno-run/ totale nuttelose investering dus, behalve als je voor 10000 euro meer een paar extra luidsprekers wilt.
Je vergeet de range denk ik!
Dat was mijn voornaamste reden...

Iedereen kan zeggen dat een SR+ voldoende is, maar voor mij niet, dan was ik nog eerder teruggegaan naar een ICE...

Ik heb geen eigen oprit en kan dus niet iedere avond laden (garantie is er niet). Met de LR is dat gelukkig niet nodig...

LR hoef je minder vaak te laden dan een SR+, dus batterij degradeert minder snel, en als hij degradeert hou je netto meer over dan bij een SR+. In de winter lange ritten zijn voor mij geen pretje in een SR+...

Iedereen rekent makkelijk met 100% acculading, maar als je een lange rit doet ga je laden bij 10% accu en laad je max tot 80% voor de tijdswinst. Als dan je accu 5% gedegradeerd is, heb je nog maar 65% van je originele capaciteit beschikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricsrix
  • Laatst online: 14-06-2021
Je vergeet de range; en je moet in acht nemen dat je batterij ook naar mate van tijd slechter wordt. Die 10K extra is dus niet alleen voor extra luidsprekers
[...]

LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigerHunt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-02-2024
[...]

Je reactie leest of je toch liever de LR had besteld. Totaal nutteloze investering is natuurlijk iets persoonlijk en kan je alleen gebaseerd op rij eigenschappen niet over oordelen. Zo is bijvoorbeeld de 4WD voor mensen die vaak op wintersport gaan wel een fijne toevoeging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Zpottr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:50:
[...]

Ik denk niet dat hij naar een parkeerterrein vol M3's gaat kijken.
Als ik me - voor zover dat kan - inleef in het hoofd van zo'n mastermind, zou ik het júist mega leuk vinden om een keer in die maffe party tent te gaan kijken hoe die idioten in de regen hijgend in de rij staan om hun 50-80K auto op te halen. Incognito he? Gewoon kijken wat er gebeurt.

En misschien roept ie ter plekke dat die idiote tent niet kan en er vanaf nu champagne uitgedeeld moet worden! :P

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3agluurder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 16:02
[...]

Heeft dat ook niet te maken met de karakteristieke eigenschappen van de verschillende motoren die worden gebruikt?
Voor zover ik weet maakt de SR+ en de LR voor de achteras gebruik van een statisch magneet motor waarbij voor de Model S en X gebruik wordt gemaakt van inductiemotoren wat de koppelcurve kan verklaren.
Overigens bij de LR wordt op de vooras ook een inductiemotor gebruikt AFAIK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

DennusB schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:48:
[...]

Eens, maar veel mensen roepen wel dat de SR+ leuker rijd omdat het een achterwielaandrijver is, dus niet beter; maar anders :P
De LR is vrijwel altijd ook een achterwielaandrijver, voorste motor wordt alleen ingezet indien nodig (acceleratie, tractie, stabiliteit). Extra massa is uiteraard in het nadeel van de LR, maar zorgt wel voor bijna perfecte 50-50 verdeling...

SR+ wordt veel verkocht vanwege prijs (helemaal in 4%), niet vanwege prestaties of rijplezier. Niets mis mee hoor, maar laten we wel realistisch blijven :D

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:01
Markboss schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:53:
[...]

Een vriend van mij heeft de SR+ dus als ik de mijne een tijdje heb kunnen uitproberen, zal ik ze eens vlak na elkaar testen. Uiteraard zeggen de SR+ kopers dat ze SR+ leuker vinden ;) Ik vraag me overigens wel af of je met Tesla's uitgebreide ESP/traction control software ook écht als een BMW kan rijden met de achterwielaandrijving (ik hoop van wel!)

Weer ontopic: 5k model 3s op de GS..! gaat dat dan de laatste kerstboot zijn?
Laat dat maar niet aan de échte BMW liefhebbers horen die genieten van de achterwielaandrijving in combinatie met het V6 of V8 geluid wat de BMW uitbrult ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

Markboss schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:53:
[...]

Een vriend van mij heeft de SR+ dus als ik de mijne een tijdje heb kunnen uitproberen, zal ik ze eens vlak na elkaar testen. Uiteraard zeggen de SR+ kopers dat ze SR+ leuker vinden ;) Ik vraag me overigens wel af of je met Tesla's uitgebreide ESP/traction control software ook écht als een BMW kan rijden met de achterwielaandrijving (ik hoop van wel!)

Weer ontopic: 5k model 3s op de GS..! gaat dat dan de laatste kerstboot zijn?
Als je goed wil driften/spelen had je voor een P moeten gaan met Track mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Zpottr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:56:
[...]

De LR is vrijwel altijd ook een achterwielaandrijver, voorste motor wordt alleen ingezet indien nodig (acceleratie, tractie, stabiliteit). Extra massa is uiteraard in het nadeel van de LR, maar zorgt wel voor bijna perfecte 50-50 verdeling...

SR+ wordt veel verkocht vanwege prijs (helemaal in 4%), niet vanwege prestaties of rijplezier. Niets mis mee hoor, maar laten we wel realistisch blijven :D
Eens. Ik heb al 1x gereden in een SR+ en dat was leuk, maar totaal niet te vergelijken qua acceleratie vanaf 0 of vanaf 30 dan bij een LR / P. Wellicht als je op relatief lagere snelheden door bochten wil vliegen dat het gewicht dan wel een groot verschil gaat maken, maar dat kan ik zelf niet verifiëren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

[...]

Dat gaat over de SR+ vs. RWD LR, niet de AWD LR.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@styno Laden is inderdaad een issue. Heb even mijn vakantierit bekeken in ABRP. (Naar Beziers) 13:46 met de LR AWD, 18:17 met de I-Pace. Dat is een vors verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:54:
[...]

Nee joh, de laatste bood moet ergens eind november vertrekken
Denk je dat? Dan moet hij nog via Panama naar ZEE of direct AMS, uitladen en ALLES leveren vóór 31/12 terwijl er nog kerst overheen gaat. Laten we voor iedereen met 'late' bestellingen hopen dat het waar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

LopendeVogel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:59:
Laat dat maar niet aan de échte BMW liefhebbers horen die genieten van de achterwielaandrijving in combinatie met het V6 of V8 geluid wat de BMW uitbrult ;)
De aanstaande M3/M4 zullen vierwielaandrijving hebben. Over de levensloop van de M3 is het overigens vaker een 6 in lijn dan V8 geweest dat voor het vermogen zorgde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Miepz78 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:55:
[...]

Kan je ineens niet meer spellen van excitement? :)
Nee is nieuwe spelling... :+

Normaliter een boot, maar gezien de hoeveelheid D(ual motors) aan boord, wordt het in dit geval een bood..

Hmmm, nee hier lul ik mij niet meer uit.... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nonode
Markboss schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:01:
[...]

Eens. Ik heb al 1x gereden in een SR+ en dat was leuk, maar totaal niet te vergelijken qua acceleratie vanaf 0 of vanaf 30 dan bij een LR / P. Wellicht als je op relatief lagere snelheden door bochten wil vliegen dat het gewicht dan wel een groot verschil gaat maken, maar dat kan ik zelf niet verifiëren.
Krijgen we hier nu de discussie welke tesla model 3 beter is.... 8)7 Ik ben straks superblij met mijn SR+ ook al zou hij minder presteren dan de andere versies.

back on topic :Y

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 15:41
El Bart0 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:25:
[...]

Ik heb voor deze gekozen: https://tweakers.net/pric...t-usb-31-256gb-zwart.html
Mag 'm morgen ophalen, zullen dan wel zien hoe het werkt. Laatst week/dagen duurt het wachten het langst.
Ben bang dat dat niet soepel gaat werken. Staan veel artikelen op internet dat normale USB-sticks niet goed werken voor TeslaCam/SentryMode, helemaal na v10. USB sticks zijn namelijk niet gemaakt voor continue/langdurig schrijven/herschrijven. De auto kan de melding gaan geven dat de USB stick te langzaam is (ondanks dat hij hoge snelheden aan kan) of na 2-3 maanden is je USB stick kapot.

Beter schijnt een SD card te zijn, bijvoorbeeld een 'pro endurance' of 'high endurance' speciaal gemaakt voor dashcams/bewakingscamera's, of een SSD schijf.

Mochten mensen voor een SD card gaan, koop je kaartje dan niet via een Chinese shop of Amazon. Er zijn ontzettend veel namaak-kaartjes in omloop, die smelten met alle gevolgen van dien. Goedkoop = duurkoop. Zelfs als het lijkt dat je via Amazon via het officiële bedrijf (sandisk of samsung, o.i.d.) bestelt, kan het nep zijn. Ook is er veel kwaliteitsverschil in kaartlezers qua snelheden en stabiliteit.

Ik probeer zelf deze combi:
- https://www.dataio.nl/sam...sd-geheugenkaart-100mb-s/
- https://www.dataio.nl/usb3-0-card-reader-f5-zwart-transcend/

Zal in een ander topic laten weten hoe het werkt. Vrijdag kan ik mijn M3 ophalen.

Edit: sorry off-topic, maar toch handige info denk ik voor mensen die bij/na de levering direct sentrymode/dashcam willen gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Aeonis op 13-11-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Zpottr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:42:
[...]

Hier begint het ook Teslaville te worden :D benieuwd hoe lang het duurt voor er een aan mijn laadpaal hangt te leachen...
Ik woon nog in een XC90 wijk waar veel een MS hebben als 2e wagentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Laatst online: 17-09 20:50
Aeonis schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:12:
[...]

Ben bang dat dat niet soepel gaat werken. Staan veel artikelen op internet dat normale USB-sticks niet goed werken voor TeslaCam/SentryMode, helemaal na v10. USB sticks zijn namelijk niet gemaakt voor continue/langdurig schrijven/herschrijven. De auto kan de melding gaan geven dat de USB stick te langzaam is (ondanks dat hij hoge snelheden aan kan) of na 2-3 maanden is je USB stick kapot.

Beter schijnt een SD card te zijn, bijvoorbeeld een 'endurance' speciaal gemaakt voor dashcams/bewakingscamera's, of een SSD schijf.

Mochten mensen voor een SD card gaan, koop je kaartje dan niet via een Chinese shop of Amazon. Er zijn ontzettend veel namaak-kaartjes in omloop, die smelten waar je bij staat. Goedkoop = duurkoop. Zelfs als het lijkt dat je via Amazon via het officiële bedrijf (sandisk of samsung, o.i.d.) bestelt. Ook is er veel kwaliteitsverschil in kaartlezers qua snelheden en stabiliteit.

Probeer zelf deze combi:
- https://www.dataio.nl/sam...sd-geheugenkaart-100mb-s/
- https://www.dataio.nl/usb3-0-card-reader-f5-zwart-transcend/

Zal in een ander topic laten weten hoe het werkt. Vrijdag kan ik mijn M3 ophalen.

Edit: sorry off-topic, maar toch handige info denk ik voor mensen die bij/na de levering direct sentrymode/dashcam willen gebruiken
Voor Sentry mode, dus dashcam video, koop altijd een SD kaart van het type: high endurance. Als dat niet op het kaartje staat heb je kans dat kaartje kapot gaat omdat deze niet geoptimaliseerd is voor vaak herschrijven. https://www.youtube.com/watch?v=m5wtgTXR85A
Zie youtube voor vele video's hierover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

metstijl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:27:
[...]

Voor Sentry mode, dus dashcam video, koop altijd een SD kaart van het type: high endurance. Als dat niet op het kaartje staat heb je kans dat kaartje kapot gaat omdat deze niet geoptimaliseerd is voor vaak herschrijven. https://www.youtube.com/watch?v=m5wtgTXR85A
Zie youtube voor vele video's hierover
Toch wat moeite met deze stelling.
Ja normale kaartjes gaan minder lang mee, maar het is niet zo dat ze direct kapot gaan.

Ik heb veel dashcams gehad, waarbij sommige 24/7 draaiden.

Ik gebruikte altijd Transcend kaartjes, vanwege mijn positieve ervaringen.

Stel ik pak 128GB:
https://www.dataio.nl/tra...rosd-uhs-i-geheugenkaart/
€22,90

Ik deed met de dashcam 32GB en daar kon hij 6 uur mee vooruit. Dat betekent dat het kaartje 4 keer per dag volledig werd overschreven. Deze gingen dan tussen 1 jaar en 2 jaar mee. Enkeling 8 maanden.

Ik heb in die leaseperiode 3 keer zo'n kaartje gekocht.
3x 22,90 = €68,70

De high endurance variant:
https://www.dataio.nl/tra...0-voor-dashcam-en-ip-cam/
120 euro...

Dus het is kostentechnisch efficiënter om goedkopere kaartjes te kopen en er één op voorraad te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:51:
@fewips wijze les voor de volgende keer: als iemand je in dit topic verleidt om je eigen persoonlijke mening te geven over een Tesla versus iets anders: doe het alleen als het positief uitvalt voor Tesla :P
Ik snap Fewips wel hoor.
Ikzelf, en waarschijnlijk al degene die Fewips aanvallen, hebben geen ervaring met de I-Pace.
Heb meer respect/begrip voor Fewips die daar openlijk voor uitkomt, terwijl hij al 100x in de Jaguar I-Pace heeft gezeten, dan personen die hier komen trollen over de Taycan / E-Tron / Polestar / VW ID3 die 0,0 levensechte ervaring hebben en gewoon klakkeloos informatie kopiëren van promofilmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ben benieuwd zijn er Tesla 3 eigenaren die hun achterramen hebben laten tinten. Ik heb dit bij mijn vorige auto's ivm de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin.riemens
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:45:
[...]

Dus het is kostentechnisch efficiënter om goedkopere kaartjes te kopen en er één op voorraad te houden.
Dat is economisch gezien wellicht de meest verstandige beslissing, maar ja, je goedkope kaartje zal maar net corrupt raken op het moment dat er iets vervelends op de weg gebeurd, of als er een inbraak geweest is.

Wil je dat risico lopen om op een paar jaar tijd een paar tientjes te besparen?

The only limits we have are the limits we place on ourselves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:45:
[...]

Toch wat moeite met deze stelling.
Ja normale kaartjes gaan minder lang mee, maar het is niet zo dat ze direct kapot gaan.

Ik heb veel dashcams gehad, waarbij sommige 24/7 draaiden.

Ik gebruikte altijd Transcend kaartjes, vanwege mijn positieve ervaringen.

Stel ik pak 128GB:
https://www.dataio.nl/tra...rosd-uhs-i-geheugenkaart/
€22,90

Ik deed met de dashcam 32GB en daar kon hij 6 uur mee vooruit. Dat betekent dat het kaartje 4 keer per dag volledig werd overschreven. Deze gingen dan tussen 1 jaar en 2 jaar mee. Enkeling 8 maanden.

Ik heb in die leaseperiode 3 keer zo'n kaartje gekocht.
3x 22,90 = €68,70

De high endurance variant:
https://www.dataio.nl/tra...0-voor-dashcam-en-ip-cam/
120 euro...

Ten slotte is het verstandig om een "zo groot mogelijk (qua capaciteit)" medium te nemen. Dit type geheugen degradeert door het vele overschrijven van datablocks. Hoe groter een medium is, hoe minder vaak er overschreven hoeft te worden.
Ik heb zelf voor een 500GB SSD gekozen en deze opgedeeld in twee partities; 1 van 200GB voor muziek en 1 van 300GB voor Sentry/dashcam.
Bij een SSD is het verder nuttig om MLC ipv TLC of zelfs QLC geheugen te nemen; de dichtheid van data op de chips is mij MLC kleiner waardoor de tolerantie groter is en dus de te verwachten levensduur langer.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
jzoin2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:48:
Ben benieuwd zijn er Tesla 3 eigenaren die hun achterramen hebben laten tinten. Ik heb dit bij mijn vorige auto's ivm de kinderen.
Werkt dat echt tegen het jengelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
bottom line schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:47:
[...]

Ik snap Fewips wel hoor.
Ikzelf, en waarschijnlijk al degene die Fewips aanvallen, hebben geen ervaring met de I-Pace.
Heb meer respect/begrip voor Fewips die daar openlijk voor uitkomt, terwijl hij al 100x in de Jaguar I-Pace heeft gezeten, dan personen die hier komen trollen over de Taycan / E-Tron / Polestar / VW ID3 die 0,0 levensechte ervaring hebben en gewoon klakkeloos informatie kopiëren van promofilmpjes.
I agree. Een auto is sowieso al een subjectief gegeven, en met de elektrische '(r)evolutie' zijn de meningen zo mogelijk nog meer uitgesproken geworden.

Ik ben pas echt 'gevallen' voor de S na een proefrit. Hoe mooi een auto er ook uit ziet, je zit er meestal in om te rijden, dus dat moet ook top zijn.

Het hele plaatje moet kloppen, en in dat plaatje liggen de verhoudingen voor iedereen anders (prijs, range, kwaliteit, opties ...) en de meeste hebben een subjectief tintje.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
DuikKees schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:51:
[...]

Dan zie je het stort op de achterbank niet meer. 8)7

edit: ik heb het op de S gedaan, geeft direct een heel andere uitstraling aan de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door lvsol op 13-11-2019 10:55 ]

Model S 90D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
ArPi75 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:51:
[...]

Ten slotte is het verstandig om een "zo groot mogelijk (qua capaciteit)" medium te nemen. Dit type geheugen degradeert door het vele overschrijven van datablocks. Hoe groter een medium is, hoe minder vaak er overschreven hoeft te worden.
Ik heb zelf voor een 500GB SSD gekozen en deze opgedeeld in twee partities; 1 van 200GB voor muziek en 1 van 300GB voor Sentry/dashcam.
Bij een SSD is het verder nuttig om MLC ipv TLC of zelfs QLC geheugen te nemen; de dichtheid van data op de chips is mij MLC kleiner waardoor de tolerantie groter is en dus de te verwachten levensduur langer.
Ik heb voor het zekere ook gewoon een 500GB Samsung SSD (= hoge kwaliteit) genomen met twee partities onder het mom van goedkoop=duurkoop. Zal vast ook prima werken met minder dure apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
styno schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
[...]

Nostalgie, de slogan was al vele jaren in werkelijkheid: Vorsprung durch Cheatnik!

Mooie oprikker voor Duitsland dat GF4 daar komt, in het hol van de leeuw. Treft het de economie ook niet zo hard als BMW op termijn ten onder gaat.

Wat me wel lichtelijk verbaasd is dat ze initieel daar MY gaan bouwen, terwijl de grootste markt daarvoor wellicht in de VS ligt. Maar, ok, de markt voor CUV's en SUV's is in Europa inmiddels ook al erg groot. Daarnaast heeft GF1 bomvol en hebben ze ruimte nodig voor de MY productie, dus dat is wel logisch.
Het lijkt me buitengewoon sterk dat ook maar één van de Duitse fabrikanten ten onder zal gaan. Ik denk dat de 'first adapters' hier een beetje doorslaan. Opel telt niet mee trouwens. De Duitse fabrikanten kunnen snel genoeg omschakelen, zonder in de tussentijd hun prestige en reputatie voor kwaliteit te verliezen. Overigens is het ook nog maar de vraag of elektrisch écht de toekomst is, gezien de mogelijke concurrentie van waterstofauto's.

Maar goed, het lijkt me dat de model 3 ook in de GF4 zal worden gebouwd. Ik denk dat de 3 en Y weinig verschillen en dus gewoon in dezelfde fabriek kunnen worden gebouwd. Ook zullen er batterijen en aandrijflijnen in Berlijn worden gebouwd. Goed voor Europa iig.

Volkswagen is ook met Northvolt bezig in Zweden. Tijd dat Europa (Duitsland) de (kortstondig) verloren voortrekkersrol in de auto-industrie weer herpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
naii11 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:00:
[...]

Maar goed, het lijkt me dat de model 3 ook in de GF4 zal worden gebouwd. Ik denk dat de 3 en Y weinig verschillen en dus gewoon in dezelfde fabriek kunnen worden gebouwd. Ook zullen er batterijen en aandrijflijnen in Berlijn worden gebouwd. Goed voor Europa iig.

[...]
Het nieuwsbericht op Tweakers meldt 'Op het vlak van voertuigen zal worden begonnen met de productie van de Model Y'.
Er zal eerst begonnen worden met de model Y, dus waarschijnlijk niet enkel de model Y. Het lijkt me logisch om dit te doen: tegen die tijd zal de vraag naar model 3 mss al wat gestabiliseerd zijn, en die van de model Y zal hoger zijn (vlakbij/dichtbij de lancering).

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
DuikKees schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:51:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven, mijn zoontje was best gevoelig voor lichtinval, moest al gauw een zonnebril etc. Maarja je kunt begrijpen als ze nog heel klein is een zonnebril een ramp én het wordt ook wat minder warm in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
lvsol schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:54:
[...]

Dan zie je het stort op de achterbank niet meer. 8)7

edit: ik heb het op de S gedaan, geeft direct een heel andere uitstraling aan de auto.
moest je nog met speciale dingen rekening houden of was het voor de ramentinters een fluitje van een cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
naii11 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:00:
[...]

Overigens is het ook nog maar de vraag of elektrisch écht de toekomst is, gezien de mogelijke concurrentie van waterstofauto's.
Nee nee en nog eens nee.
Of iedereen moet thuis een waterstofcentrale kunnen bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
styno schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:45:
En met het oog op het laatste nieuws, kijk eens hoe lang het duurt om 200 km bereik bij te laden, de Model 3 doet er 7 minuten over, de i-Pace 29 minuten. Op een enkeltje naar Berlijn win je daar zomaar een uur mee.

Als praktische zaken die je in de dagelijkse praktijk gaat tegenkomen zoals bereik, laadsnelheid, bagageruimte en rijhulpen dan ook ruim in het voordeel van de Model 3 uitvalt evenals de prijs, dan snap ik wel waarom ineens een stikseltje of de kleur van het leer belangrijk is om de keuze voor de i-Pace te rationaliseren.
Even een screencap:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bLbr1bSLN6pAxM2byZJdxjqq/full.png

Dit is dus de grafiek waar ik het 100 pagina's geleden over had: range added over time. Ik heb niet de hele video gezien, maar volgens mij is dit dus op basis van WLTP, dus in de praktijk zal het voor allemaal wat lager liggen.
bottom line schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:07:
[...]
Nee nee en nog eens nee.
Eens, volgens mij is het waterstof tijdperk, indien het überhaupt al begonnen was, alweer voorbij gezien het momentum dat EVs met de bijbehorende infrastructuur al heeft. Als bedrijven nu nog gaan investeren in het opbouwen van nog een nieuwe infrastructuur, dan moeten ze tegen zowel benzine als EV concurreren. Even nog los van de andere bezwaren van waterstof, maargoed, dat gaat te ver offtopic.

[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 13-11-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:07:
[...]

Nee nee en nog eens nee.
Naja nee. Ik heb me niet erg verdiept in de voors- en tegens van beide vormen van aandrijving, maar het idee zou neem ik aan zijn dat bestaande tankstations worden omgebouwd tot waterstofstations. Sinds wanneer is het een vereiste om thuis te kunnen 'tanken'? Dat is natuurlijk onjuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
jzoin2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:07:
[...]

moest je nog met speciale dingen rekening houden of was het voor de ramentinters een fluitje van een cent.
Fluitje van een cent. Er zijn nog automerken met frameless windows. ;) De camera vooraan zit achter de achterruitkijkspiegel, dus daar kunnen ze niets overheen leggen (bij de S alvast).

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Het lijkt me buitengewoon sterk dat ook maar één van de Duitse fabrikanten ten onder zal gaan. Ik denk dat de 'first adapters' hier een beetje doorslaan. Opel telt niet mee trouwens. De Duitse fabrikanten kunnen snel genoeg omschakelen, zonder in de tussentijd hun prestige en reputatie voor kwaliteit te verliezen.
Ja, het merk zal vast wel blijven bestaan maar waarom zou BMW niet hetzelfde lot als Alfa, Porsche, Audi, Skoda, Seat, Peugeot, Citroen, Fiat en zo'n beetje alle Amerikaanse merken kunnen treffen?

BMW verkopen staan behoorlijk onder druk van -vooral- de Model 3 en met minder inkomsten volgt meestal ook minder geld voor R&D, waarbij BMW al langer de mindere van de Duitse 3 is qua beschikbaar kapitaal en leveringsaantallen. Met de komst van de Model Y verwacht ik ook de X-serie in verkopen te zien dalen. De i3 is geen volwaardige gezinsauto, BMW R&D manager Frölich is negatief over EV's en de ontwikkeling van nieuwe modellen of vernieuwing van de i3 is er bijna niet. Kortom, ik zie een flink risico dat BMW hierdoor in een negatieve spiraal terecht komt.

Ik ben benieuwd hoe je ziet dat waterstof gaat concurreren in de markt voor personenauto's, waar EV's al wel door de ontwikkelcurve zijn en qua TCO gelijkwaardig beginnen te worden aan brandstofauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Zou Netflix/YT op alle versies moeten zitten? SR+ 2019.36.2.1, maar kan het nergens vinden. Spotify dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
naii11 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:10:
[...]

Naja nee. Ik heb me niet erg verdiept in de voors- en tegens van beide vormen van aandrijving, maar het idee zou neem ik aan zijn dat bestaande tankstations worden omgebouwd tot waterstofstations. Sinds wanneer is het een vereiste om thuis te kunnen 'tanken'? Dat is natuurlijk onjuist.
Hieronder mijn bescheiden mening (om geen doos van pandora te openen over welke aandrijving het best is :)).

Voor bepaalde types transport (i.e. vrachtverkeer) kan dit mss een (deel van de) oplossing zijn. Maar weet niet of dit voor personenvervoer ook zo is. Obv wat ik gelezen heb, is oa de aanvoer van waterstof naar tankstations al een heikel punt (te vluchtig voor bestaande leidingen).

Grote voordeel van elektriciteit is dat het er meestal al ligt. Misschien niet het gewenste vermogen, maar alleszins voldoende om grote werken te vermijden.

Dit natuurlijk los van ander aspecten zoals productie en materialen vd batterij en hoe de elektriciteit opgewekt wordt. Maar dat is een heel andere discussie.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
[...]

Het verschil tussen BEV en hydrogen-EV is alleen hoe de energie wordt opgeslagen/getransporteerd: ook een waterstof auto is elektrisch aangedreven. Probleem met waterstof is dat het onder hele hoge druk in de tank in de auto moet zitten en dat maakt het erg inefficient. Voor meer details, zie mux' blog: Why fuel cell cars don't work - part 1 (mogelijk gedeeltelijk achterhaald en daardoor wellicht iets te negatief, maar een aantal van de daar genoemde problemen zijn redelijk fundamenteel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Is geen vereiste. Maar ga jij ervanuit dat iedereen die nooit meer naar een tankstation moeten gaan, terug staan te springen om tijdens het rijden even te stoppen om terug te tanken en afhankelijk te zijn van externe factoren?
Het is ZALIG om niet meer van de economische grillen af te hangen. Trump roept iets tegen Iran, olieprijzen stijgen met $50. Olietanker wordt aangevallen, olieprijzen stijgen met $100. OPEC verdient te weinig? Dan gaan we minder produceren. Olieprijs stijgt opnieuw.
Het is altijd iets.
Zolang waterstof ook door een beperkt aantal bedrijven voorzien kan worden en op een beperkt aantal locaties, gaat dit nooit de overmacht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Zpottr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:02:
[...]

Dat gaat over de SR+ vs. RWD LR, niet de AWD LR.
Kijk eens naar het versus staatje onderaan.....staat toch echt AWD ;)

Maar volgens mij zit er in in de SR+ een 48kWh batterij pack en geen 62... 8)7

On topic; vandaag toch maar een reply gegeven op de mail van Alphabet naar Tesla enterprise (over de uitspraak van de op 3/10 bestelde M3 pas ingevoerd werd op 16/10 dus geen levergarantie).
Vorige week mail verstuurd van LM naar Tesla enterprise en nog geen respons gehad, ook daar zit geen tempo in (of de CC eruit gesloopt) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

DaCoTa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:08:
[...]

Even een screencap:

[Afbeelding]

Dit is dus de grafiek waar ik het 100 pagina's geleden over had: range added over time. Ik heb niet de hele video gezien, maar volgens mij is dit dus op basis van WLTP, dus in de praktijk zal het voor allemaal wat lager liggen.
Of de grafiek geheel op de praktijk (rechtervoet, weer) is gestoeld maakt niet zoveel uit voor het punt wat ik probeerde te maken: je moet wel erg gevoelig zijn voor het vakmansschap van stikselnaden, materiaalkeuze voor de A-pillar bekleding om maar een zijstraat te noemen of merkgevoelig om praktische zaken als een enorm verschil in laadsnelheid te negeren voor een auto die kennelijk ook voor lange afstanden gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
styno schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:25:
[...]
Of de grafiek geheel op de praktijk (rechtervoet, weer) is gestoeld maakt niet zoveel uit voor het punt wat ik probeerde te maken: je moet wel erg gevoelig zijn voor het vakmansschap van stikselnaden, materiaalkeuze voor de A-pillar bekleding om maar een zijstraat te noemen of merkgevoelig om praktische zaken als een enorm verschil in laadsnelheid te negeren voor een auto die kennelijk ook voor lange afstanden gebruikt wordt.
Precies, wij maken hetzelfde punt. :-) En de rechtervoet werkt in alle auto's hetzelfde, ben je een zuinige rijder, dan schuiven alle grafieken naar links, ben je een racer, dan gaan ze allemaal naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
uitleg nieuwste software versie :)
YouTube: Tesla Software Version 36 2 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popeye73
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-01 09:55
Is er hier al iemand die extra app's op z'n telefoon heeft om het gebruik van de tesla bij te houden.
Bijvoorbeeld de app T4U for Tesla Als ik hierop zoek in dit forum komen er alleen computerdingen naar boven.
Mag de M3 vanaf vrijdag gaan rijden en wil graag historie bijhouden vanaf de beginkilometers.

Andere app suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Popeye73 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:32:
Is er hier al iemand die extra app's op z'n telefoon heeft om het gebruik van de tesla bij te houden.
Bijvoorbeeld de app T4U for Tesla Als ik hierop zoek in dit forum komen er alleen computerdingen naar boven.
Mag de M3 vanaf vrijdag gaan rijden en wil graag historie bijhouden vanaf de beginkilometers.

Andere app suggesties?
Ik denk dat Teslafi dan handiger is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popeye73
  • Laatst online: 28-01 09:55
Khayma schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat Teslafi dan handiger is voor jou.
Teslafi is een betaald abbo. T4U is dacht ik vooralsnog abbo vrij. Voor zolang het duurt zeg maar.

Als je zegt Teslafi, gebruik je het zelf en wat is dan in jouw ervaring de toegevoegde waarde boven de standaard functionaliteiten van Tesla zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnz0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-11-2020
https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/
231 kentekenregistraties gisteren. Had wel meer verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
jzoin2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:48:
Op dit moment wordt mijn M3 helemaal gewrapped en worden alle ramen getint (behalve de voorruit). Maak wel een paar foto's als het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
Popeye73 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:38:
[...]

Teslafi is een betaald abbo. T4U is dacht ik vooralsnog abbo vrij. Voor zolang het duurt zeg maar.

Als je zegt Teslafi, gebruik je het zelf en wat is dan in jouw ervaring de toegevoegde waarde boven de standaard functionaliteiten van Tesla zelf.
- historiek bijhouden van drives/charges;
- meer gedetailleerd inzicht in (effectief) verbruik

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ook de Bjorn tabel maar even:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TqgFvIp1IIfyZFchuemZgMGA/full.png

Weet niet of deze grafiek en tabel nog ergens anders te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:16
Xplosivv schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:19:
Zou Netflix/YT op alle versies moeten zitten? SR+ 2019.36.2.1, maar kan het nergens vinden. Spotify dan weer wel.
bij entertainment en dan rechtboven theater
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/09/Tesla-V10-Netflix-Youtube.jpg?w=2000&quality=82&strip=all&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:46:
Ook de Bjorn tabel maar even:

[Afbeelding]

Weet niet of deze grafiek en tabel nog ergens anders te vinden zijn?
Dat is straks met V3 toch pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ionity wrs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Fastned en Ionity bieden 350kW aan laadvermogen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Laatst online: 27-12-2024
Fastned levert netto maximaal rond de 140 kW, IONITY Max rond de 190 kW.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Devster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:01:
Fastned en Ionity bieden 350kW aan laadvermogen.
Fastned heeft 350kW nog niet actief zover ik weet. Ze hebben wel een aantal locaties met een lader die dat in theorie kan leveren, maar die zijn nog begrensd op max 175kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
RomeoJ schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:27:
[...]

Ja klopt, De I-Pace is meer concurrentie voor de MX, wat de conclusie van @fewips des te vreemder maakt.

Het is niet dat ik direct zijn oordeel in twijfel trek maar je vergelijkt wel een crossover SUV (I-Pace) met een lage sedan (M3). Als je dan zegt dat deze SUV beter en vooral harder door de bocht wil, dan is dat best een bijzondere uitslag.

Als je zou zeggen dat de I-Pace een scherpere, dynamischere wegligging heeft in vergelijking met de MX kan ik me dat voorstellen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com//admin/ckfinder/userfiles/images/2019/IPace/nycpreview.jpg

Hoeveel races worden er met een Model3 gereden vergeleken met de I-Pace?
Ik vind het niet zo vreemd dat de Jag harder door de bocht gaat.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Laat het aandeel vandaag maar weer goed stijgen! 8)

https://www.bloomberg.com...-to-start-mass-production
Tesla Inc. won permission to start mass production at its China factory, clearing one of the last hurdles to begin selling locally built cars in the world’s largest electric-vehicle market.
Borat heeft blijkbaar ook een Tesla aangekocht :9
https://supercharge.info/changes

Edit: 8) 8)
Voorbeurs 354,72 +4,79 (1,37%)

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 13-11-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:27:
[...]

Fastned heeft 350kW nog niet actief zover ik weet. Ze hebben wel een aantal locaties met een lader die dat in theorie kan leveren, maar die zijn nog begrensd op max 175kW.
En zelfs dat halen ze absoluut niet in mijn test met de Model 3 LR. Zelfde ABB-lader van Ionity leverde 190kW+ en Fastned kwam 'slechts' tot 140kW+. Tijd voor wat upgrades!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

fewips schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:39:
[...]

En zelfs dat halen ze absoluut niet in mijn test met de Model 3 LR. Zelfde ABB-lader van Ionity leverde 190kW+ en Fastned kwam 'slechts' tot 140kW+. Tijd voor wat upgrades!
Zeker voor het geld wat ze er nu voor vragen!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

fewips schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:39:
[...]

Hele leuke blog!
Die Ionity in Salzbergen was ik 3 maanden terug, blijkbaar dus nu al 2 stalls erbij.
Kijk jij bij Ionity eerst of er zuilen op “free vend” staan of had je inside info over deze 2? Is toch snel 8 euro in je zak steken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:46:
[...]

Hele leuke blog!
Die Ionity in Salzbergen was ik 3 maanden terug, blijkbaar dus nu al 2 stalls erbij.
Kijk jij bij Ionity eerst of er zuilen op “free vend” staan of had je inside info over deze 2? Is toch snel 8 euro in je zak steken ;)
Ik zit in een hele rits facebookgroepen van EV-rijders etc. Zo wist ik enkele dagen voor mijn reis van deze nieuwe zuilen en de free vend modus. Ik schrijf ook binnenkort weer een nieuwsbrief met aandacht voor dit fenomeen, in Nederland kun je bij Ionity De Kroon ook nog steeds gratis laden! Heb trouwens vorig weekend naar Munich ook meerdere Ionity's meegemaakt die om onduidelijke redenen gewoon direct startten zonder laadpasje..! Dus loont om niet direct met je pasje te zwaaien ;-]

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram_Ram
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-03-2023
Graag jullie mening over het volgende:

Mijn M3 staat na 1500KM al een maand bij Tesla, blijkt een productie fout in het battery pack te zitten en deze moet vervangen worden. Echter Pack niet op voorraad dus wellicht over een maand (totaal 2 maanden) een keer klaar.

Heb een loaner meegekregen uit 2013 Model S (er is geen andere keus dan een S) 104K fiscaal (16% bijtelling want auto is over de 60 maanden vrijstelling van 0%)

Nu blijkt dat de belastingdienst voorschrijft dat als je meer dan 15 dagen in een kalender jaar als leaserijder in een vervangende auto rijd en de waarde meer is dan je huidige vaste auto, de bijtelling over de vervangende auto moet gaan betalen.

M.a.w. of ik even netto 603 euro extra bijtelling wil afdragen.

Zijn er hier wellicht fiscaal onderlegde mensen aanwezig, of mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
anboni schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:22:
[...]

Het verschil tussen BEV en hydrogen-EV is alleen hoe de energie wordt opgeslagen/getransporteerd: ook een waterstof auto is elektrisch aangedreven. Probleem met waterstof is dat het onder hele hoge druk in de tank in de auto moet zitten en dat maakt het erg inefficient. Voor meer details, zie mux' blog: Why fuel cell cars don't work - part 1 (mogelijk gedeeltelijk achterhaald en daardoor wellicht iets te negatief, maar een aantal van de daar genoemde problemen zijn redelijk fundamenteel)
Begrijpelijk. Ik denk echter dat het belangrijk is om ook te beseffen dat (alle technologie) zich zeer rap ontwikkelt, en dat het juist de snelheid van de ontwikkeling is die maakt dat schattingen en voorspellingen erg lastig zijn.

Neem wat je zegt over de leidingen en waterstof. Vroeger was het ook ondenkbaar om bijvoorbeeld aardgas in pijpleidingen te vervoeren, of te bevriezen en vloeibaar te vervoeren etc.

Anderzijds is het ook erg goed denkbaar dat batterijen over 20 jaar zo groot zijn als die in onze telefoon (ik zeg maar wat) en daarmee 1000 km range aan een vrachtwagen geven. Lijkt me overdreven, maar het kan. Of zonnepanelen op de daken (ziet er meteen gelikt uit als een panoramadak) en daarmee verder kunnen rijden.

Wat ik belangrijk vind is dat op meerdere paarden tegelijk wordt gewed. Niet enkel één richting inslaan en daarmee zal het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Bram_Ram schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:51:

Mijn M3 staat na 1500KM al een maand bij Tesla, blijkt een productie fout in het battery pack te zitten en deze moet vervangen worden. Echter Pack niet op voorraad dus wellicht over een maand (totaal 2 maanden) een keer klaar.

Heb een loaner meegekregen uit 2013 Model S (er is geen andere keus dan een S) 104K fiscaal (16% bijtelling want auto is over de 60 maanden vrijstelling van 0%)

Nu blijkt dat de belastingdienst voorschrijft dat als je meer dan 15 dagen in een kalender jaar als leaserijder in een vervangende auto rijd en de waarde meer is dan je huidige vaste auto, de bijtelling over de vervangende auto moet gaan betalen.

Zijn er hier wellicht fiscaal onderlegde mensen aanwezig, of mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik denk dat het niet zo werkt. Dit geldt niet als 'vervangauto' maar als vervangend vervoer. Jouw voertuig/auto is nog altijd de M3 die door een fout van Tesla niet gebruikt kan worden. Dit zou hetzelfde zijn als bijtelling betalen omdat je een auto voor 25 dagen hebt gehuurd. Ook als je 2 maanden met de bus gaat rijden, ben je nog steeds bijtelling over de M3 verschuldigd.

Troost: alles wat jij extra uit jouw zak moet betalen kun je op Tesla verhalen. Maar het lijkt me sterk dat jij bijtelling moet betalen over een voertuig dat niet jouw eigendom is, noch op jouw naam staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

T7D_Sneezy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:40:
[...]

Die hogere laadsnelheid is uit de release notes gehaald.

Ik heb 2019.36.2.1 vandaag geforceerd binnengehaald. Sr+ hangt nu aan de lader, ben benieuwd of het extra vermogen te merken valt.
De eerste kilometers gemaakt 36.2.1, ongelooflijk hoe ze de auto weer hebben te verbeteren.

De 5% power increase lijkt gevoelsmatig meer, de auto voelt over de gehele linie sterker en alerter. (Merken jullie ook dat het geluid van de motor anders is? )

One-pedal driving is helemaal top maar was wel even wennen. Met name het achteruitrijden voelde vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 13-11-2019 14:09 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
naii11 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:57:
Troost: alles wat jij extra uit jouw zak moet betalen kun je op Tesla verhalen. Maar het lijkt me sterk dat jij bijtelling moet betalen over een voertuig dat niet jouw eigendom is, noch op jouw naam staat.
Volgens mij heb ik ooit ook wel eens een soort gelijke situatie voor bij zien komen op dit forum (jaren geleden, "normale" auto). Jij hebt die auto geaccepteerd (de hogere versie zeg maar) dus dan ben jij ook verantwoordelijk daar voor. Dan had je maar bij Tesla moeten aangeven dat je een gelijke auto had willen krijgen. (dat werd doen zo gemeld. Zijn niet mijn woorden ;))
Dat was toen volgens mij een beetje de strekking van het verhaal. En ik denk ook niet dat Tesla heel snel over hun hart zullen strijken om maar tegemoet te komen :D

maar wellicht met goed zoeken in het forum kan je een soort gelijke situatie vinden. Iets met belastingen en vervangend vervoer enzo.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
thewizard2006 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:13:
[...]

Volgens mij heb ik ooit ook wel eens een soort gelijke situatie voor bij zien komen op dit forum (jaren geleden, "normale" auto). Jij hebt die auto geaccepteerd (de hogere versie zeg maar) dus dan ben jij ook verantwoordelijk daar voor. Dan had je maar bij Tesla moeten aangeven dat je een gelijke auto had willen krijgen. (dat werd doen zo gemeld. Zijn niet mijn woorden ;))
Dat was toen volgens mij een beetje de strekking van het verhaal. En ik denk ook niet dat Tesla heel snel over hun hart zullen strijken om maar tegemoet te komen :D

maar wellicht met goed zoeken in het forum kan je een soort gelijke situatie vinden. Iets met belastingen en vervangend vervoer enzo.
Nee maar juridisch gezien vraag ik me af of het door de beugel kan. Als ik mijn auto aan jou uitleen, en jouw leaseauto staat gewoon bij jou voor de deur, waarom zou je dan bijtelling betalen over mijn voertuig? Ik zie geen juridische basis daarvoor, behalve 'het gebruik'.

Dat gezegd hebbende heeft de Belastingdienst vaak regels en 'beleid' die niet helemaal of zelfs helemaal niet door de beugel kunnen. Denk aan dat toeslagen gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bram_Ram schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:51:

Ik zou gewoon even contact opnemen met de belastingdienst en de casus daar voorleggen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 82 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.