Leuke gewetensvraag. Als je de tijd hebt, kijk m'n
video. Opgenomen volop in de adrenaline van mijn 40 uur in de Model 3 naar Berlin & back. Kijk als ik ooit een auto zou willen aanschaffen, zou ik het wel weten (de goedkoopste: de Sono Sion!). Heb er totaal geen budget voor, en in hartje Amsterdam op mijn gemiddelde dag ook totaal geen auto nodig. Dat gezegd hebbende, is de Tesla een wonder der (laad)techniek.
Ik hou daar wel van. Je zit goed, het panodak is prachtig. Maar.
Een I-Pace rijdt geweldig, beter dan een Tesla. Plankend door de bocht, ja de Model 3 gaat harder, maar daarmee wil ík niet plankend door een (snelweg)bocht, heb het wel getest om dit oordeel te kunnen vellen. Meer een zeiler, zoals de Ioniq. Neemt niet weg dat met 180km/h het een heerlijk comfortabele auto is (én knap dat ie dan niet absurd consumeert, zoals de concurrentie), als ie meer geluidsdicht zou zijn, zou het nóg wat indrukwekkender zijn. Kom net terug uit Munich met de I-Pace. Ja, met een Model 3 waren we sneller geweest, maar ik zat zó fijn, ook achterin. Om over het rode leer nog maar te zwijgen. Goed, kiezen is ingewikkeld, ze hebben interessante kanten, allebei!