PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Volgens mij gaat AP alleen uit bij richtingaanwijzer als hij je handen aan het stuur voelt. Wat ik aangeleerd heb is dat ik het stuur beetpak en al heel licht begin te sturen en dan m'n richting aanwijzer aan zet, dan springt AP gelijk uit.Katseviool schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:31:
Bij mij gaat AP niet uit als ik richtingaanwijzer aanzet. Ik moet het pookje omhoog doen, richtingaanwijzer aanzetten, baanwissel uitvoeren en dan weer 2 keer pookje naar beneden om AP opnieuw te starten.
Als ik mijn handen niet aan het stuur heb en de richtingaanwijzer aan zet blijft AP idd vrolijk doorgaan (half drukken of doordrukken maakt niet uit).
Bedankt! Heb een mooie video gevonden maar zelf had ik m duidelijk nog niet ontdekt 😂GadgetFrank schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:10:
[...]
Model 3: Linksonderin het scherm: 1 swipe naar rechts, en dan naar onder/boven swipen!?
[ Voor 24% gewijzigd door E46RC51 op 20-08-2019 11:26 ]
Staat er nog ergens wat het sterretje betekend? Is toch vreemd dat er geen BTW op zou zitten?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Opmerking niet meer nodig dus.....E46RC51 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:21:
[...]
Bedankt! Heb een mooie video gevonden maar zelf had ik m duidelijk nog niet ontdekt 😂
[ Voor 19% gewijzigd door Rto1964 op 20-08-2019 11:31 ]
Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019
Best handig
1e is een tripmeter (reset per trip)
2e is sinds laatste laadsessie
3e is te hernoemen & resetten
4e is totaal km met verbruik & gemiddeld verbruik
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit betekent dat er geen BTW bij komt, maw dat het inclusief is. Tesla is gewoon BTW plichtig. FSD moet worden gezien als een accessoire, daar moet aldus gewoon BTW over worden berekend. De aanbetalingsfactuur was 2000 euro, toen ik die over had gemaakt kreeg ik een PDF invoice, daarop stond toen de BTW ook gespecificeerd. Dat zal met de FSD factuur niet anders zijn. Ik kan in ieder geval geen omstandigheid bedenken waarom Tesla, als BTW plichtig bedrijf, de FSD zonder BTW zou mogen verkopen.Inspired schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:25:
[...]
Staat er nog ergens wat het sterretje betekend? Is toch vreemd dat er geen BTW op zou zitten?
Die 0% moet gewoon een foutje zijn, kan inderdaad niet anders.Volodos schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:14:
[...]
Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit betekent dat er geen BTW bij komt, maw dat het inclusief is. Tesla is gewoon BTW plichtig. FSD moet worden gezien als een accessoire, daar moet aldus gewoon BTW over worden berekend. De aanbetalingsfactuur was 2000 euro, toen ik die over had gemaakt kreeg ik een PDF invoice, daarop stond toen de BTW ook gespecificeerd. Dat zal met de FSD factuur niet anders zijn. Ik kan in ieder geval geen omstandigheid bedenken waarom Tesla, als BTW plichtig bedrijf, de FSD zonder BTW zou mogen verkopen.
Gisteren de melding gekregen dat de bestelling er is en kan met een account inloggen etc. Dus de app geinstalleerd.
- Ik zie alleen instructievideo's en verder niets. Klopt dat? Videohandleiding bekijken en Vraag ondersteuning lijkt het enige dat ik kan zien.
- Ik zie een icoontje van een lootbox maar als ik daar op klik krijg ik groot "An error has occurred while opening Loot box". Wat zou dit moeten doen?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
- Loot box toont je gratis Supercharging kilometers en je referrals
Keep on running
Klopt. Pas als je de auto hebt wordt je app actief.thewizard2006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:20:
Een vraag over de Tesla app.
Gisteren de melding gekregen dat de bestelling er is en kan met een account inloggen etc. Dus de app geinstalleerd.
- Ik zie alleen instructievideo's en verder niets. Klopt dat? Videohandleiding bekijken en Vraag ondersteuning lijkt het enige dat ik kan zien.
- Ik zie een icoontje van een lootbox maar als ik daar op klik krijg ik groot "An error has occurred while opening Loot box". Wat zou dit moeten doen?
Schijnt eerder wel al aangestaan te hebben en toen werden ze bij tesla nogal gek van alle mensen die op afstand eens de toeter gingen testen
Smobbo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
Klopt. Pas als je de auto hebt wordt je app actief.
Schijnt eerder wel al aangestaan te hebben en toen werden ze bij tesla nogal gek van alle mensen die op afstand eens de toeter gingen testen...

Ook een "probleem" bij garages, wrap/coating-bedrijven e.d. als daar Tesla's staan. Schakelen daarom geregeld de 4g/LTE-verbinding in de auto dan uit.Smobbo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
Schijnt eerder wel al aangestaan te hebben en toen werden ze bij tesla nogal gek van alle mensen die op afstand eens de toeter gingen testen...
Dat kan tegenwoordig niet meer zonder user/wachtwoord van je Tesla account toch???arsimo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:32:
[...]
Ook een "probleem" bij garages, wrap/coating-bedrijven e.d. als daar Tesla's staan. Schakelen daarom geregeld de 4g/LTE-verbinding in de auto dan uit.
Ik zette de PIN2Drive uit toen ie gewrapped werd maar kon de auto prima volgen
Mijn wrapper belde netjes toen hij de auto wilde verplaatsen naar een andere lokatie.
In die specifieke gevallen gebruik ik juist de valetmode.GadgetFrank schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:03:
[...]
Dat kan tegenwoordig niet meer zonder user/wachtwoord van je Tesla account toch???
Ik zette de PIN2Drive uit toen ie gewrapped werd maar kon de auto prima volgen![]()
Mijn wrapper belde netjes toen hij de auto wilde verplaatsen naar een andere lokatie.
Dan kan de pincode gewoon actief blijven, heeft degene minder vermogen als er een testrit gedaan moet worden, en worden gevoelige gegevens zoals namen, favorieten en thuisadres verborgen. Ideaal daar dus ook voor.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Inderdaad. Ik zie niet waarom een Powerbank met QI-functionalieit dit zou beaten. Moet je telefoon dan ergens in console liggen ofzo? Onder een klepje? Ik wil hem gewoon zien liggen voor Waze enzo.arsimo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:06:
[...]
Hmm, ik heb een chargingpad met een "muurtje" tussen die twee telefoonplekken en van schuiven dus geen last. Bovendien kostte die me circa 20 euro, inclusief shipping uit Chinastan or whatever. Dus het gokje wel waard lijkt mij - en het ding werkt goed genoeg waarvoor ik heb heb en past zonder gezeur perfect in een Tesla Model 3. Lijkt me lastig te kloppen.
Ik vind hem echt fantastisch die China Qi Charging pad!
Iets meer infoDaCoTa schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:22:
Model 3 LR AWD 19", 12k km: 169 Wh/km.
Waar rij je, veel snelweg, veel binnendoor;
Zware rechtervoet;
Gemiddelde snelheid op snelweg;
enz?
Bedankt voor je aanvulling, voor jou is dat blijkbaar duidelijk maar voor nieuwkomers/toekomstig gebruikers zoals ik (waarschijnlijk) niet. Daarom zou het fijn zijn om eea wat duidelijker te omschrijven.bottom line schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:36:
Aan het verbruik te zien is dat vooral snelweg en meestal boven de 120km/uur.
Ook om het verschil in verbruik te kunnen zien tussen verschillende rijstijlen
Als je een 5tal pagina's terugkijkt staan er meer voorbeelden, en die hebben net wat meer gegevens.ybos schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:39:
[...]
Bedankt voor je aanvulling, voor jou is dat blijkbaar duidelijk maar voor nieuwkomers/toekomstig gebruikers zoals ik (waarschijnlijk) niet. Daarom zou het fijn zijn om eea wat duidelijker te omschrijven.
Gemiddelde is meestal 140-150. Voor 170 ben je al goed aan het doorrijden
Er wou iemand een overzichtje maken voor de TS, maar denk dat hij al gestopt is met het bijhouden ervan.
Het blijft heeeeeeel erg persoonlijk. Ik zit op dacht ik 188 met een LR AWD (18 zonder kappen). Veel snelweg (90% tot nu toe), zware rechtervoet en kan me vaak niet inhouden bij de stoplichten. Rij structureel 10-20 te hard op 120/130 wegen. Maar goed, de stroom kost me niks en ik heb geen issues met range. Zou rustig zuiniger kunnen rijden als het moet.ybos schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:39:
[...]
Bedankt voor je aanvulling, voor jou is dat blijkbaar duidelijk maar voor nieuwkomers/toekomstig gebruikers zoals ik (waarschijnlijk) niet. Daarom zou het fijn zijn om eea wat duidelijker te omschrijven.
Op lange stukken kwam ABRP redelijk goed in de buurt trouwens qua verbruik. Vakantierit; https://abetterrouteplann...1c-46a9-a349-38c83f5f0730
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 20-08-2019 16:12 ]
169Wh/km
Kilometerstand 16263
70% snelweg en ik rij vlot door en gebruik airco niet zuinig.
[ Voor 3% gewijzigd door J-P op 20-08-2019 16:12 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
https://forum.abetterrout...consumption-and-charging/
en
https://forum.abetterrout...iving-data-from-233-cars/
Wel benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik zoals door de laadpaal geleverd. Heb het idee dat Tesla heel veel aan pre-conditioning doet, en dat dat gunstig is voor het verbruik op de accu, maar minder voor het totaal aan stroomverbruik (bijv in de winter de accu warm stoken voor vertrek terwijl je een korte rit gaat maken en je er weinig voordeel uit haalt).
Doet hij uberhaupt aan preconditioning? Volgens mij is dat juist ook nog een feature die veel rijders willen hebben. Volgens mij is de enige optie nu of met iets als Tesla Stats aan de gang, of zorgen dat hij aan het laden is voordat je weg gaat.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:32:
Daar zijn toch al veel meer cijfers over bekend?
https://forum.abetterrout...consumption-and-charging/
en
https://forum.abetterrout...iving-data-from-233-cars/
Wel benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik zoals door de laadpaal geleverd. Heb het idee dat Tesla heel veel aan pre-conditioning doet, en dat dat gunstig is voor het verbruik op de accu, maar minder voor het totaal aan stroomverbruik (bijv in de winter de accu warm stoken voor vertrek terwijl je een korte rit gaat maken en je er weinig voordeel uit haalt).
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 20-08-2019 16:42 ]
Ik rij nog niet zo lang in mijn Model 3 LR AWD maar ik merk bij mezelf een opvallende gedragswijziging.Inspired schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:50:
[...]
Het blijft heeeeeeel erg persoonlijk. Ik zit op dacht ik 188 met een LR AWD (18 zonder kappen). Veel snelweg (90% tot nu toe), zware rechtervoet en kan me vaak niet inhouden bij de stoplichten. Rij structureel 10-20 te hard op 120/130 wegen. Maar goed, de stroom kost me niks en ik heb geen issues met range. Zou rustig zuiniger kunnen rijden als het moet.
In de bebouwde kom rijd ik over het algemeen wat kalmer en rustiger dan de 30 jaar hiervoor in een ICE. Soms maak ik daarbij gebruik van de acceleratie als ik daarmee een knelpunt kan vermijden, maar ik voel me relaxed en vind het prima zo. Op de snelwegen of snelle ruime N-wegen wil ik wel iets sneller dan anders. Niet veel, maar het grote gemak waarmee de auto rijdt - het genieten van de "headroom" noem ik dat maar even - nodigt uit om daar gebruik van te maken. Overigens zonder heel hard te gaan, 20km boven de 100/120 is de grens. Maar ik geef toe, ik ben er nog niet mee de autobahn opgeweest of hele lange relatief still trajecten op de snelweg gehad. Ik moet dan echt de Randstad uit waar ik woon en dat heb ik nog niet gedaan.
Echte verbruikcijfers heb ik nog niet, met mijn gemiddelden wacht ik nog even.
Mijn verbuik komt uit op 183kwh/km over de afgelopen 21.000 km.
daarmee is de range op 100% nog steeds ruim 400km.
denk dat de verhouding ongeveer hetvolgende is geweest:
5% 30 km/u
40% 80 km/u
10% 100 km/u
40% 130 km/u
5% 200 - 233 km/u
Ik ben ook anders gaan rijden, een stuk minder gehaast nu ik toch weet dat ik er zo voorbij ben als het nodig is.
[ Voor 18% gewijzigd door Smuggler op 20-08-2019 19:22 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Echter heeft @wouterg00 me nog geen rechten gegeven. Zal vast snel komen
Je bent toegevoegdSmobbo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:35:
Echter heeft @wouterg00 me nog geen rechten gegeven. Zal vast snel komen!
Price increase for Tesla FSD postponed until version 10 with smart summon is in wide release, which is about 4 to 8 weeks away, depending on how early access goes
— Elon Musk (@elonmusk) 20 augustus 2019
[ Voor 74% gewijzigd door bottom line op 20-08-2019 22:26 ]
Ik ben benieuwd! Met name of er verbetering te merken is in AP, en de lay-out van het scherm.
Zulke updates zijn altijd leuk, beetje als de W10 feature updates, voelt toch altijd weer een beetje als nieuw dan
Tja.. het zal. Advanced summon zou 9 maand geleden ook binnen zes weken komen. Zal allemaal wel meevallen met de prijsverhoging. Einde kwartaal begint langzaam in zicht te komen. Dus weer wat uit de hoge hoed bij Elon om omzet te verhogen. Beetje voorspelbaar allemaal.
Inderdaad, dit is gewoon weer een manier om eigenaren over de streep te trekken toch op het laatste moment FSD aan te schaffen.Inspired schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:44:
[...]
Tja.. het zal. Advanced summon zou 9 maand geleden ook binnen zes weken komen. Zal allemaal wel meevallen met de prijsverhoging. Einde kwartaal begint langzaam in zicht te komen. Dus weer wat uit de hoge hoed bij Elon om omzet te verhogen. Beetje voorspelbaar allemaal.
Heb nu EAP met dus de basale FSD features, op dit moment is dat in Europa ook wel het maximaal haalbare vermoed ik, heb nu niet de drang om 't vanwege de mogelijke prijsverhogen aan te schaffen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Voor ons niet zo relevant want voordat ik FSD ga kopen zal het echt, zeker voor Europa, veel verbeterd moet worden. Zelfs de TACC van de Autopilot vinden wij waardeloos. Menig andere auto doet dat veel beter (en rustiger). En iets kopen met het oog op mogelijk toekomstige features zal ik zeker niet meer doen. Daar heb ik in het verleden bij andere systemen teveel pech gehad (meestal ook Amerikaanse producten...).
Bedankt, eentje besteldBobOldeHampsink schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:57:
De Tesla USB lightning kabels zijn weer in stock voor de iPhone bezitters onder ons
Same here. Het is een behoorlijke smak geld, zeker voor een 'accessoire'. Als ik zie wat er aan de AP nog te verbeteren valt, dan zal dit voor de FSD niet anders zijn.RomeoJ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:41:
[...]
Inderdaad, dit is gewoon weer een manier om eigenaren over de streep te trekken toch op het laatste moment FSD aan te schaffen.
Heb nu EAP met dus de basale FSD features, op dit moment is dat in Europa ook wel het maximaal haalbare vermoed ik, heb nu niet de drang om 't vanwege de mogelijke prijsverhogen aan te schaffen.
Volgens mij kan Elon beter Smart Summon als losse accessoire aanbieden.
ik vind adaptive cruise en rijbaan assistent eigenlijk al heel goed werken. AP hoeft voor mij niet zo. Ik raak er meer nerveus van omdat ik het niet vertrouw. Als ik onder een viaduct rijd, begint hij abrupt te remmen. Dit geeft mij meer onrust. En AP zou je juist meer rust moeten geven.Volodos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:26:
[...]
Same here. Het is een behoorlijke smak geld, zeker voor een 'accessoire'. Als ik zie wat er aan de AP nog te verbeteren valt, dan zal dit voor de FSD niet anders zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door Inspired op 21-08-2019 09:57 ]
Zou mooi zijn als dat zou gebeuren.Volodos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:26:
[...]
(..)
FSD ("Navigate on Autopilot") interesseert me namelijk totaal niet, maar Smart Summon en Auto Park zou ik wel willen hebben en voor willen betalen. Ik snap de gedeeltelijke technische overlap wel tussen de drie maar functioneel zijn die zaken goed te onderscheiden en te verkopen lijkt mij.
Ik zie eigenlijk geen verschil met versie 2019.28.2.Inspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:54:
Lijkt erop dat Tesla nu 2019.28.3.1 flink aan het pushen is. https://teslafi.com/firmware/ Zit er al een tijdje op te wachten. Het klopt toch dat de notificatie wel via LTE binnen komt? Voor de daadwerkelijk update moet je wel op WIFI zitten maar de notificatie krijg je wel ook al zit je niet op WIFI toch?
Wat is er eigenlijk veranderd?
Als je een update hebt binnen hetzelfde cijfer (2019.28.x) heb je geen verbeteringen.Hunkaroglu schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
Ik zie eigenlijk geen verschil met versie 2019.28.2.
Wat is er eigenlijk veranderd?
Dan gaat het om een fix van bepaalde dingen.
Als de 28 naar bijvoorbeeld 2019.36.x vervangen wordt, dan zijn er ook nieuwe dingen.
Maar AP is toch adaptive cruise en lane assist gecombineerd?Hunkaroglu schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:54:
[...]
ik vind adaptive cruise en rijbaan assistent eigenlijk al heel goed werken. AP hoeft voor mij niet zo. Ik raak er meer nerveus van omdat ik het niet vertrouw. Als ik onder een viaduct rijd, begint hij abrupt te remmen. Dit geeft mij meer onrust. En AP zou je juist meer rust moeten geven.
Dit vroeg ik mij ook al een tijdje af. Lijkt mij overigens wel, anders zou een auto die niet verbonden is met Wi-Fi alle niet-kritieke updates mislopen.Inspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:54:
Lijkt erop dat Tesla nu 2019.28.3.1 flink aan het pushen is. https://teslafi.com/firmware/ Zit er al een tijdje op te wachten. Het klopt toch dat de notificatie wel via LTE binnen komt? Voor de daadwerkelijk update moet je wel op WIFI zitten maar de notificatie krijg je wel ook al zit je niet op WIFI toch?
Volgens mij moet je voor de daadwerkelijke update wel op WIFI zitten. Bij v8 gingen updates nog via LTE, vanaf v9 niet meer wat ik zo lees. Wellicht als er echt een super kritieke update is dat het wel via LTE gaat maar niet standaard volgens mij. Hij checked wel via LTE voor updates, en krijg je ook de notificatie wel via LTE, maar de download/install moet via WIFI lopen.Volodos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:56:
[...]
Dit vroeg ik mij ook al een tijdje af. Lijkt mij overigens wel, anders zou een auto die niet verbonden is met Wi-Fi alle niet-kritieke updates mislopen.
Helder. Ik zit trouwens nog steeds op versie 2019.24.4, al wekenInspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:16:
[...]
Volgens mij moet je voor de daadwerkelijke update wel op WIFI zitten. Bij v8 gingen updates nog via LTE, vanaf v9 niet meer wat ik zo lees. Wellicht als er echt een super kritieke update is dat het wel via LTE gaat maar niet standaard volgens mij. Hij checked wel via LTE voor updates, en krijg je ook de notificatie wel via LTE, maar de download/install moet via WIFI lopen.
Ik ook. Zit redelijk achteraan in de deployment zo lijkt het.Volodos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:21:
[...]
Helder. Ik zit trouwens nog steeds op versie 2019.24.4, al weken
Hopelijk wel, zit ook nog op 2019.24.4. Toegegeven, heb hem nu drie weken.Inspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Ik ook. Zit redelijk achteraan in de deployment zo lijkt het.Gaat nu wel snel qua deployment. Dus denk dat we hem deze week wel krijgen.
Hopelijk geen issue als de auto ineens van 2019.24.4 naar 2019.28.3.1 gaat - er zijn wel eens probleempjes geweest na een update met een "grote sprong" in versies.
De auto stond vannacht aan de laadpaal en werd vanaf 23.00 opgeladen (standaard instelling voor thuis).
Vanochtend netjes de melding dat hij klaar was met laden en de auto stond ook weer op de gebruikelijke range bij 90%.
Die range was echter iets teruggelopen toen ik een kwartier voor vertrek de auto wou voorverwarmen (van 344 naar 338).
Wat er was gebeurd, de auto was zelf al begonnen met voorverwarmen (airco, stoelen en voorruit). Hij laadde echter niet bij, want hij start pas met laden om 23.00...
2 vragen:
1. Als hij nog aan de paal zit en hij loopt alweer een beetje leeg (door sentry, voorverwarmen, whatever) dan zou ik willen dat hij gewoon weer verder gaat met laden, ook al was hij al een keer klaar. Het is per slot van rekening wat mij betreft nog steeds dezelfde laadsessie. Kan dit?
2. Waarom was hij zelf al aan het voorverwarmen? Is dat een instelling die ik ook over het hoofd gezien heb? En hij had ook een voorruit-verwarm icoontje in beeld (rechtsboven in het climate scherm op de app). Hoe kan ik voorruit en achterruit verwarming zelf aanzetten via de app?
Ik ben benieuwd of iemand hier al eerder tegenaan gelopen is en een idee heeft
Je kan ook zonder dat je autopilot aan hebt staan rijbaanbegeleiding aanzetten. Ergens in de instellingen bij Autopilot kan je aangeven dat hij je assisteert als je je rijstrook verlaat. Hij stuurt dan zelf automatisch bij wanneer je onbedoeld van je rijstrook afwijkt zonder je richtingaanwijzer te hebben aangezet.Volodos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:52:
[...]
Maar AP is toch adaptive cruise en lane assist gecombineerd?
Deels zelfstandig dus.
Als je AP aan hebt, dat stuurtje die dus actief wordt,volgt hij ook netjes de lijnen. Dan blijft hij dus zelf binnen de lijnen.
Bijladen doet hij (bij mij) standaard. Op Teslafi kon ik zien dat hij na het laden tot 90% af en toe 's nachts ook nog iets weer laad. (0,10 kWh ofzo) Oh wacht, je bedoelt dat hij maar één keer start omdat je vanaf 23 uur ingesteld hebt. Ja, dan kan ik me voorstellen dat hij niet nog een keer start. Er is niet echt een window in te stellen of wel? Alleen starttijd? Dat plannen is allemaal nog wat prut bij Tesla. Net zoals dat je HVAC niet kunt plannen. Hoe moeilijk is dat nou? En charge per bepaalde tijd dat je weg wilt. Stuk beter qua temp in de winter. Je zou dan met third party of powershell aan de gang moeten. In de winter ben ik dat nog wel eens van plan. Dan wil je gewoon met een warme accu en cabine weg op een bepaalde tijd.Smobbo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:36:
Ik had vanochtend iets geks, of in ieder geval iets waar ik nog niet bewust van was.
De auto stond vannacht aan de laadpaal en werd vanaf 23.00 opgeladen (standaard instelling voor thuis).
Vanochtend netjes de melding dat hij klaar was met laden en de auto stond ook weer op de gebruikelijke range bij 90%.
Die range was echter iets teruggelopen toen ik een kwartier voor vertrek de auto wou voorverwarmen (van 344 naar 338).
Wat er was gebeurd, de auto was zelf al begonnen met voorverwarmen (airco, stoelen en voorruit). Hij laadde echter niet bij, want hij start pas met laden om 23.00...
2 vragen:
1. Als hij nog aan de paal zit en hij loopt alweer een beetje leeg (door sentry, voorverwarmen, whatever) dan zou ik willen dat hij gewoon weer verder gaat met laden, ook al was hij al een keer klaar. Het is per slot van rekening wat mij betreft nog steeds dezelfde laadsessie. Kan dit?
2. Waarom was hij zelf al aan het voorverwarmen? Is dat een instelling die ik ook over het hoofd gezien heb? En hij had ook een voorruit-verwarm icoontje in beeld (rechtsboven in het climate scherm op de app). Hoe kan ik voorruit en achterruit verwarming zelf aanzetten via de app?
Ik ben benieuwd of iemand hier al eerder tegenaan gelopen is en een idee heeft!
Dat voorverwarmen kan ik niet echt verklaren. Niet zelf per ongeluk aangezet in de app? Volgens mij kun je trouwens de voorruit niet via de app bedienen. Net als achterruitverwarming.
[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 21-08-2019 12:17 ]
Opvallende resultaten. Met name de iPace die verder komt dan een M3P.
Kan haast niet kloppen. Volgens ABRP heeft de M3P bij constant rijden met 140km/u inderdaad een range van 239 mile. Maar, zeker in Engeland, is dat helemaal niet 'real world' realistisch dat je op die snelheid zolang kan cruisen.Inspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:30:
https://www.whatcar.com/n...-in-the-real-world/n18159
Maar dat de M3P minder efficient is dan de M3 LR is wel ondersteund door echte data.
Die IPace dat kan gewoon niet kloppen, maar werd in het andere topic al aangehaald dat het wel "toevallig" is dat dat de enige Britse auto is en die dan op plek 1 eindigt..
Hier een test waar de IPace juist onderaan bungelt: https://insideevs.com/new...goes-furthest-per-charge/ (was nog voor de Europese release van de Model3).
Precies. Ik kon/kan het ook niet geloven. Wellicht test afgestemd op sweetspot van iPace.CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Kan haast niet kloppen. Volgens ABRP heeft de M3P bij constant rijden met 140km/u inderdaad een range van 239 mile. Maar, zeker in Engeland, is dat helemaal niet 'real world' realistisch dat je op die snelheid zolang kan cruisen.
Maar dat de M3P minder efficient is dan de M3 LR is wel ondersteunt door echte data.
Die IPace dat kan gewoon niet kloppen, maar werd in het andere topic al aangehaald dat het wel "toevallig" is dat dat de enige Britse auto is en die dan op plek 1 eindigt..Een auto die hier in NL nou niet bekend staat om zn geweldige actieradius, al helemaal niet in de winter.
Hier een test waar de IPace juist onderaan bungelt: https://insideevs.com/new...goes-furthest-per-charge/ (was nog voor de Europese release van de Model3).
En de M3 LR AWD niet getestInspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:30:

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Dat kan ik wel beamen. Ik ken twee mensen die een iPace hebben en die klagen onafhankelijk van elkaar over de zeer beperkte range.CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Kan haast niet kloppen. Volgens ABRP heeft de M3P bij constant rijden met 140km/u inderdaad een range van 239 mile. Maar, zeker in Engeland, is dat helemaal niet 'real world' realistisch dat je op die snelheid zolang kan cruisen.
Maar dat de M3P minder efficient is dan de M3 LR is wel ondersteund door echte data.
Die IPace dat kan gewoon niet kloppen, maar werd in het andere topic al aangehaald dat het wel "toevallig" is dat dat de enige Britse auto is en die dan op plek 1 eindigt..Een auto die hier in NL nou niet bekend staat om zn geweldige actieradius, al helemaal niet in de winter.
En dan nog het geklaag over Fase 1 laden en niet meer dan 100kw aan de fast chargers.Volodos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:44:
[...]
Dat kan ik wel beamen. Ik ken twee mensen die een iPace hebben en die klagen onafhankelijk van elkaar over de zeer beperkte range.
Al zou de Ipace langer rijden, je haalt ze altijd in met de M3 op basis van FC.
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Ik kan helemaal niet geloven idd, want met een Cw-waarde van 0,24 bij de Model S en X duidelijk geringer is dan 0,29 van de i-Pace. laat staan de M3 met 0,23CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Nogal ongeloofwaardig dit artikel, ik hoor alleen maar klachten over de range van de iPace van de eigenaren. Het is ook niet erg duidelijk hoe ze dit testenInspired schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:30:
Kwam net trouwens dit artikel tegen op electrek, dat geeft me nou niet echt vertrouwen in een solar-roof: https://electrek.co/2019/...move-solar-systems-fires/
All-electric.
Een solar roof is iets helemaal anders als gewone zonnepanelen.ronjansen87 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:46:
[...]
Nogal ongeloofwaardig dit artikel, ik hoor alleen maar klachten over de range van de iPace van de eigenaren. Het is ook niet erg duidelijk hoe ze dit testen![]()
Kwam net trouwens dit artikel tegen op electrek, dat geeft me nou niet echt vertrouwen in een solar-roof: https://electrek.co/2019/...move-solar-systems-fires/
Dat snap ik. Maar de elektrotechnische installatie is dat niet. Als een installatie van een "standaard setje" van 3e partijen en voor zo'n grote klant al zo wordt opgeleverd? Hoe gaat het dan met zo'n geïntegreerd solar-roof met een veelvoud aan DC-connectors e.d. (al dan niet in zo'n dakpan geïntegreerd)?bottom line schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:48:
[...]
Een solar roof is iets helemaal anders als gewone zonnepanelen.
Nou heb ik geen dak ter grootte van een Walmart
All-electric.
Anders zouden ze nog steeds de naam SolarCity gebruiken in hun aanklacht, maar het gaat continu over Tesla (ook al heeft Tesla dit pas gekocht in 2016).
Between February 2010 and February 2016, Walmart and/or related entities entered into at least 244 contracts, known as Solar Power & Services Agreements, Solar Power Lease and License Agreements, or Solar Power and Energy Storage Services Agreements, with Tesla.

Voor zover ik weet moet Tesla gewoon nog alle aansprakelijkheid van SolarCity nakomen, maar dat hun rechtstreeks worden aangeklaagd, lijkt me wel een stap te ver van Walmart. Ze hebben een afspraak met SolarCity. Als Tesla beslist om SolarCity failliet te laten gaan, of als Walmart gelijk krijgt en zo'n hoge schadevergoeding krijgt, is het einde verhaal van SolarCity, maar Tesla als bedrijf/merk zou hier amper iets van moeten merken.
EDIT: blijkbaar is SolarCity gefusioneerd met Tesla.
Als je ook de foto's bekijkt van de daken die in vuur hebben gestaan, vraag je je wel af hoe daar voor miljoenen aan schade is veroorzaakt. Dit gaat over een oppervlakte van 40m² ofzo telkens. En alle andere panelen zien er mij nog voor de rest perfect uit.

We zullen binnen een 2tal jaar wel weten hoe het verder is afgelopen
Als die winkels een dag of 2 dicht zijn geweest dankzij deze branden dan loopt de schade natuurlijk snel op als je ook gemiste omzet mee gaat rekenen.bottom line schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:33:
Als je ook de foto's bekijkt van de daken die in vuur hebben gestaan, vraag je je wel af hoe daar voor miljoenen aan schade is veroorzaakt. Dit gaat over een oppervlakte van 40m² ofzo telkens. En alle andere panelen zien er mij nog voor de rest perfect uit.
SolarCity == Tesla sinds de fusie inderdaad. Tesla is dus echt volledig aansprakelijk vrees ik, ondanks dat elke multinational wel een regenwoud aan dochter BV'tjes heeft. E.g. een boete voor ING zoals laatst, die gaat ook naar ING Groep NV, niet naar ING Bank Nederland of iets als Retail Regiokantoor Klazienaveen BV o.i.d.bottom line schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:33:
Dit is puur gedaan voor PR.
Anders zouden ze nog steeds de naam SolarCity gebruiken in hun aanklacht, maar het gaat continu over Tesla (ook al heeft Tesla dit pas gekocht in 2016).
[...]
![]()
[Afbeelding]
![]()
Voor zover ik weet moet Tesla gewoon nog alle aansprakelijkheid van SolarCity nakomen, maar dat hun rechtstreeks worden aangeklaagd, lijkt me wel een stap te ver van Walmart. Ze hebben een afspraak met SolarCity. Als Tesla beslist om SolarCity failliet te laten gaan, of als Walmart gelijk krijgt en zo'n hoge schadevergoeding krijgt, is het einde verhaal van SolarCity, maar Tesla als bedrijf/merk zou hier amper iets van moeten merken.
EDIT: blijkbaar is SolarCity gefusioneerd met Tesla.
[Afbeelding]
Vergeet ook niet dat SolarCity geen gewone PV-installateur is, maar deze panelen as-a-service verkoopt. Zie de contracten, services en leasing. Zij blijven dus ook eigenaar van de panelen. Dat zal juridisch ook wel eea uitmaken qua aansprakelijkheid.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat Walmart heel handig gebruik maakt van de click-hijgerigheid van de media als de naam Tesla ergens valt en ook de timing hiervan lijkt me bepaald geen toeval. Ik kan ze dat ook niet helemaal kwalijk nemen als men al tijden probeert eea op te lossen of te schikken.
Heb het trouwens voor de grap even opgezocht (@pposthoorn), de omzet van een gemiddelde walmart:
Dan heb je alleen nog de omzetderving per dag te pakken en ik denk niet dat ze de volgende ochtend zomaar weer open konden. Je zal eerst 100% zeker moeten weten dat bijvoorbeeld het dak niet gaat instorten. Dat risico zou ik iig niet durven nemen als Walmart zijnde. Dan heb je nog:$280B (sales) / 5000 (stores) / 365 (days) = $153K per store per day, about $1 million per week. For comparison, an average supermarket does $250K per week, a mega-supermarket does $500K.
- Alle vaste kosten die doorlopen
- Personeel moet je doorbetalen
- Je moet allerlei experts inhuren met spoedtarieven
- In de VS zal de brandweer nog een rekeningetje sturen
- Schade aan het pand
- Schade aan de inventaris, Murphy's law dicteert dat dit natuurlijk precies boven de electronica afdeling gebeurd
- Klanten die even wegblijven
- Bij nieuwbouw heb je misschien wel niet genoeg capaciteit op je stroomaansluiting om zonder PV te draaien.
- Etc, etc.
Dit kan nog wel is een flinke knauw gaan worden voor Tesla. Ik hou dit als aandeelhouder iig voorlopig even goed in de gaten. Wel weer grappig om te zien dat dit maar een paar procentjes van de stock-price af doet gaan. Terwijl het meest doorzichtige FUD-bericht, brandje of ongeval af en toe meteen tot een -10% leiden. Het blijft een apart aandeel

All-electric.
- 6040 km
- 1.143 kWh
- 189 Wh/km
Voornamelijk snelweg met 130 km/h stukken (en die rij ik inderdaad op links
[ Voor 5% gewijzigd door Katseviool op 21-08-2019 20:59 ]
Divide and conquer.
https://www.amazon.com/GO...eatherstrip/dp/B07T58JDM8
Bekijk net een review. Ziet er erg netjes uit en niet erg duur. Als ik de Tesla heb, eens bekijken of dit een goede toevoeging is.
Ik heb een setje goedkope rubbers voor de deuren liggen, moet ik nog installeren. Zal dat deze week 's doen en resultaten delenWackmack schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:52:
YouTube: Tesla Model 3 - The solution to Road Noise: Door Seals?
https://www.amazon.com/GO...eatherstrip/dp/B07T58JDM8
Bekijk net een review. Ziet er erg netjes uit en niet erg duur. Als ik de Tesla heb, eens bekijken of dit een goede toevoeging is.
Ik zag toevallig net in de app dat de update klaar stond voor me. Hij loopt nu. Gaat in ieder geval nu hard op Teslafi met de depolyment van deze release.arsimo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:28:
[...]
Hopelijk wel, zit ook nog op 2019.24.4. Toegegeven, heb hem nu drie weken.
Hopelijk geen issue als de auto ineens van 2019.24.4 naar 2019.28.3.1 gaat - er zijn wel eens probleempjes geweest na een update met een "grote sprong" in versies.
Phone kun je koppelen aan profiel. Lijkt me wel handig. En daarnaast schaken natuurlijk. Wie wil dat nou niet?knakworst schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:58:
28.3.1. sinds zondag in gebruik, geen wijzigingen gemerkt ten opzichte van 24.4
Oh ja, niet iedereen heeft een 3 natuurlijk.knakworst schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:02:
Ik heb een model S, de fob's waren sinds dag 1 gescheiden.
We kunnen ook een USB gamecontroller aansluiten voor Beach Buggy. Ook heel nuttig.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 21-08-2019 23:09 ]
Hier tussen de opmerkingen lees ik juist dat de auto plots remt en nerveus reageert. Werkt dit dan (nog) niet?Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen.
Wat zijn verder de ervaringen met het automatisch inparkeren?
Qua rijgedrag merk ik geen grote opvallende verschillen, even nerveus als altijdsjoe schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:47:
Bij volledige autopilot lees ik ook
[...]
Hier tussen de opmerkingen lees ik juist dat de auto plots remt en nerveus reageert. Werkt dit dan (nog) niet?
Wat zijn verder de ervaringen met het automatisch inparkeren?
IceOnFire schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:56:
[...]
Qua rijgedrag merk ik geen grote opvallende verschillen, even nerveus als altijd. Ikzelf krijg automatisch parkeren eigenlijk nooit werkend, de auto stelt het in de regel alleen voor op momenten dat het niet kan, in de file op de snelweg bijvoorbeeld. Ik heb het maar 1x gebruikt en dan puur "omdat het kon" toen hij zowaar een keertje wel terecht een parkeerplek als parkeerplek aanzag en ik het toch eens geprobeerd wilde hebben..
Niet normaal volgens mij. Ik had gewoon verbinding via de app na de update vanmorgen. Kreeg ook geen vraag of ik data wilde delen trouwens. Alleen de release notes. Even in de gaten houden bij de volgende update wellicht.arsimo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:43:
Vannacht mijn model 3 ook naar 2019.28.3.1 geupdate. Was nog wel beetje spannend omdat mijn auto drie weken geleden met een relatief oude wat exotische versie werd geleverd, namelijk 2019.20.4.4 (geen tiepfout) en dus de versiesprong wat groot was. Na de update was eerst alles okay, vanmorgen vroeg kon de app echter de auto niet wakker maken. Auto ging via bluetooth wel gewoon open en nadat ik op het scherm de bevestigingen of ik wel/niet mijn rijdata met Tesla wilde delen had afgehandeld kon de telefoon weer gewoon met de auto ook via 4G communiceren. Is dit normaal gedrag na een update? (was de eerste keer voor mij)
Je moet echt een flink stuk voorbij het lege vak rijden (bijna een volle autolengte) en dat weer onder de 15km/h. Als je het eenmaal door hebt is het wel makkelijk te triggeren. Het inparkeren zelf is vervolgens wel weer zo traag dat je het toch maar zelf doet uit schaamte voor de auto's die moeten wachtenIceOnFire schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:56:
[...]
Qua rijgedrag merk ik geen grote opvallende verschillen, even nerveus als altijd. Ikzelf krijg automatisch parkeren eigenlijk nooit werkend, de auto stelt het in de regel alleen voor op momenten dat het niet kan, in de file op de snelweg bijvoorbeeld. Ik heb het maar 1x gebruikt en dan puur "omdat het kon" toen hij zowaar een keertje wel terecht een parkeerplek als parkeerplek aanzag en ik het toch eens geprobeerd wilde hebben..
All-electric.
Wel pas na bevestiging via richtingaanwijzer, maar ja, dat doet hijsjoe schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:40:
Met FSD, wanneer je rechts rijdt en er rijdt een (vracht) auto voor je dat langzamer gaat, haalt de auto dan zelf in en gaat het weer terug naar de rechter rijstrook?
Kan je de snelheids marge ook hoger instellen? Rijd veel 80km/u wegen dus zou dit op 83km/u oid willen instellen. Tijdens een proefrit met een 3 van m'n collega kon ik dit niet, maar ik zag ook dat hij de marge niet had ingesteld.
Ja, je kan een offset instellen. Mijne staat ook op +3.DM_ schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:29:
Nog een vraagje over autopilot;
Kan je de snelheids marge ook hoger instellen? Rijd veel 80km/u wegen dus zou dit op 83km/u oid willen instellen. Tijdens een proefrit met een 3 van m'n collega kon ik dit niet, maar ik zag ook dat hij de marge niet had ingesteld.
All-electric.
Is verder niet te koppelen aan snelheid of wel? Op 130 wil ik bijvoorbeeld +15 maar dat is bij een 50 natuurlijk weer wat teveel. Percentage zou beter zijn.ronjansen87 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:31:
[...]
Ja, je kan een offset instellen. Mijne staat ook op +3.
Nee helaas is dat niet mogelijk.Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:36:
[...]
Is verder niet te koppelen aan snelheid of wel? Op 130 wil ik bijvoorbeeld +15 maar dat is bij een 50 natuurlijk weer wat teveel. Percentage zou beter zijn.
Ik heb hem op +5 staan, dat is in nederland gegarandeerd boete vrij.
vanaf +6 krijg je op 130 wegen een bekeuring.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Dat dacht ik ook, altijd +4. Totdat ik 4(!) bekeuringen in dezelfde week binnenkreeg. Nu maar weer op +1.Smuggler schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:46:
[...]
Nee helaas is dat niet mogelijk.
Ik heb hem op +5 staan, dat is in nederland gegarandeerd boete vrij.
vanaf +6 krijg je op 130 wegen een bekeuring.
Waar kreeg je boetes dan? Op een 130 stuk? En dan voor 1km te hard na correctie oid?jpiscaer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Dat dacht ik ook, altijd +4. Totdat ik 4(!) bekeuringen in dezelfde week binnenkreeg. Nu maar weer op +1.
Op welke snelheid was dit als ik vragen mag?jpiscaer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Dat dacht ik ook, altijd +4. Totdat ik 4(!) bekeuringen in dezelfde week binnenkreeg. Nu maar weer op +1.
Want boete technisch is dat niet mogelijk in nederland.
Tenzij je een afwijking hebt in je snelheids meter, of de meet apparatuur is verkeerd afgesteld geweest.
[ Voor 22% gewijzigd door Smuggler op 22-08-2019 10:04 ]
Ik doe met mijn model S de trajectcontroles altijd +4 bij 80/100, +5 bij 130. Nog geen enkele boete gehad.jpiscaer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
ben nog geen auto tegen gekomen die dat andersom heeft. en anders moet je het gewoon even met de GPS controleren om te kijken hoeveel jouw auto afwijkt. (eerste wat ik doe als ik een nieuwe auto rij).
Dat is dan ook wettelijk niet toegestaan.Smuggler schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:25:ben nog geen auto tegen gekomen die dat andersom heeft.
Een snelheidsmeter in een wagen dient exact of max 5% hoger aan te duiden.
Kwestie dat je een foute aflezing niet kan gebruiken als verweer bij je snelheidsovertreding.
De tesla's zijn blijkbaar vrij scherp ingesteld tegenover andere merken.
Een goede GPS snelheidsmeting kan je een idee geven hoeveel afwijking er "exact" is.
Ook rekening houden dat de afwijking van vele factoren afhankelijk is (grootte en staat van de banden, staat van het wegdek, weersomstandigheden, ...) Het zal geen groot verschil zijn, maar toch.
En tenzij je grotere banden plaatst, zal de aanduiding altijd hoger zijn dan de werkelijke snelheid.
Je hebt wel enige gevoel voor dramatiek, ik heb deze firmware 2019.20.4.2 van 1 tot 23 juli gehad, waarna ik naar de 24.x ging.arsimo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:43:
... mijn auto drie weken geleden met een relatief oude wat exotische versie werd geleverd, namelijk 2019.20.4.4
Volgens de overzichten die ik bestudeerd heb, kwamen 2019.20.4.1, 2019.20.4.2, 2019.20.4.3 en 2019.20.4.5 over de wereld vaak voor, maar juist 2019.20.4.4 niet - bijna alleen in bepaalde Europese landen waar gek genoeg Nederland niet tussen stond(?). Nou ja, niet relevant meer, maar vond het opvallend.knakworst schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:15:
[...]
Je hebt wel enige gevoel voor dramatiek, ik heb deze firmware 2019.20.4.2 van 1 tot 23 juli gehad, waarna ik naar de 24.x ging.
Wat betreft het laadverlies heb ik ook nog wel wat data beschikbaar. Ik heb sinds ik de auto heb voornamelijk thuis geladen op een laadpaal met backoffice. Daar is tot op dit moment 1160 kWh doorheen gegaan, dus ten opzichte van de meter in de auto is er ongeveer 160 kWh extra doorheen gegaan. Dus laadverlies, Sentry Mode, tussendoor bijladen vanwege voorverwarmen/-koelen. Dit is voor mijn situatie vrij nauwkeurig, aangezien ik schat dat ik tot nu toe een kWh of 50 niet thuis heb geladen (SuC, Fastned, beetje op de zaak).
Volgens mij hebben de meesten hier wel 20.4.x gehad (ik weet niet meer wat er bij mij op de x stond). Ikzelf in ieder geval ook een maand ongeveer, totdat ik gisteravond ook 28.3.1 aangeboden kreeg. Meteen even getest en het automatisch selecteren van profiel op basis van je sleutel is echt top.arsimo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:21:
[...]
Volgens de overzichten die ik bestudeerd heb, kwamen 2019.20.4.1, 2019.20.4.2, 2019.20.4.3 en 2019.20.4.5 over de wereld vaak voor, maar juist 2019.20.4.4 niet - bijna alleen in bepaalde Europese landen waar gek genoeg Nederland niet tussen stond(?). Nou ja, niet relevant meer, maar vond het opvallend.
[ Voor 28% gewijzigd door Phontana op 22-08-2019 11:39 . Reden: Typefout hersteld ]
Ik had het over 20.4, niet 24.4. Ja, 24.4 kwam/komt heel veel voor. Ik had m dus niet, in een keer van 20 naar 28.Phontana schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:24:
Volgens mij hebben de meesten hier wel 24.4 gehad. Ikzelf in ieder geval ook een maand ongeveer, totdat ik gisteravond ook 28.3.1 aangeboden kreeg. Meteen even getest en het automatisch selecteren van profiel op basis van je sleutel is echt top.
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.