Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.879 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
harrytech schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:41:
Hello All,

I reserved my Model 3 (SR + pearl white) in August 2019, and got it delivered on 25th September 2019. So was quick!

I have one question - I did not opt ​​for FSD and have the car with 2.5 HW and not 3.0: (so the assumption of all cars post may 2019 with HW 3.0 is not valid I guess or i am the unlucky oneel :)
How do you know you got 2.5 HW and not 3.0? As far as I know, there is no way of telling, except by taking out the MCU and looking at the actual hardware/numbers on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Hatsjoe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:41:

[...]

Vanuit Tesla wordt dus bovenstaande aangeraden, zijn dus geen strenge voorwaarden om extra inkomsten te genereren.
Wie zegt dat dit niet in de voorwaarden staat als je de auto via Telsa FL afneemt? Die indruk krijg ik wel van de post van @Liegebeest

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Hier ook veel last van. Vanmorgen hele weg naar mijn werk geen 1 nr via spotify kunnen luisteren. Hij bleef maar 'draaien' dat hij een nr aan het laden was. Het lijkt wel de ene dag wel te werken en de andere dag niet. Hebben jullie daar ook last van?
Even omschakelen naar InTune (en radio station selecteren) en weer terug naar spotify lost dat voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Even omschakelen naar InTune (en radio station selecteren) en weer terug naar spotify lost dat voor mij op.
oke, straks maar eens proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytech
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01-2020
Hatsjoe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

How do you know you got 2.5 HW and not 3.0? As far as I know, there is no way of telling, except by taking out the MCU and looking at the actual hardware/numbers on it.
well there are 2 ways -

1. simple way - open any video you recoreded via dashcam in the USB ising VLC - see the information of the video - if its codec H264 its HW 2.5, if the codec is H265 its HW 3.0

2 .For me, the Computer was replaced under warranty (Because of eCall error) - and the replacement part in the Invoice was H2.5 - see the text -

Onderdeel Aantal
ASM,CAR.COMP,HW2.5,EU,M3 - PROVISIONED
(1483112-S1-D)

2019 Pearl White Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Inspired schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

Wie zegt dat dit niet in de voorwaarden staat als je de auto via Telsa FL afneemt? Die indruk krijg ik wel van de post van @Liegebeest
Ik heb geen FL via Tesla maar via een andere partij, dit staat er bij mij in:
U bent verplicht het Voertuig te (laten) onderhouden volgens het
onderhoudsschema van de fabrikant. Ook moet u verplicht en voor eigen
rekening gehoor geven aan eventuele terugroepacties van de fabrikant.
Dit is wat er in de voorwaarden van Findio staat (waarmee Tesla samenwerkt voor FL):
Het Object zorgvuldig te bewaren, te gebruiken en te onderhouden overeenkomstig het instructieboekje en een eventueel voorgeschreven service-en onderhoudsschema
Bron: https://www.findio.nl/-/m...oor-auto/av-fva-lease.pdf

Lijkt me sterk dat een FL aanbieder onderhoud gaat afdwingen welke volgens de fabrikant niet nodig is.
harrytech schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:48:
[...]
1. simple way - open any video you recoreded via dashcam in the USB ising VLC - see the information of the video - if its codec H264 its HW 2.5, if the codec is H265 its HW 3.0
That way no longer works as HW3.0 also uses H264 now. As for the invoice, I guess that would be correct :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hatsjoe op 30-10-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Voor degene die nog steeds geen V10 hebben; ik ben vorige week bij het Sec in Groningen geweest waar ze aangaven dat dit komt omdat mijn auto uitgeleverd is met andere/nieuwe hardware (wellicht 3.0, geen idee) en dat de V10 update in het SeC gedaan moet worden, dus daar heb ik een service-afspraak voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytech
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01-2020
Eddos schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:49:
Voor degene die nog steeds geen V10 hebben; ik ben vorige week bij het Sec in Groningen geweest waar ze aangaven dat dit komt omdat mijn auto uitgeleverd is met andere/nieuwe hardware (wellicht 3.0, geen idee) en dat de V10 update in het SeC gedaan moet worden, dus daar heb ik een service-afspraak voor gemaakt.
When was your car delivered? and did you already opted for FSD while buying the car? is your SR+ or LR or Performance?

2019 Pearl White Model 3 SR+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
harrytech schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:48:
[...]

well there are 2 ways -

2 .For me, the Computer was replaced under warranty (Because of eCall error) - and the replacement part in the Invoice was H2.5 - see the text -

Onderdeel Aantal
ASM,CAR.COMP,HW2.5,EU,M3 - PROVISIONED
(1483112-S1-D)
Appearantly this isn't true anymore. Since a certain software release somewhere in the summer, HW3.0 outputs the same video format files as HW2.5.
Source: https://teslamotorsclub.c...-5-tracking-sheet.162348/
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Hier ook veel last van. Vanmorgen hele weg naar mijn werk geen 1 nr via spotify kunnen luisteren. Hij bleef maar 'draaien' dat hij een nr aan het laden was. Het lijkt wel de ene dag wel te werken en de andere dag niet. Hebben jullie daar ook last van?
Als ik dat heb schakel ik even naar Tunein of Careoke, tik daar een radio/nummer aan, en schakel terug naar Spotify. Dan werkt het weer. Wel suf dat ze 't nog niet gefixt hebben, want dat probleem zit er al wel tijdje in.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Inspired schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

Dat is exact wat er gebeurt. De FL van Tesla zelf garandeert dat aan het einde van de looptijd je niet met restschuld blijft zitten ivm gegarandeerde restwaarde van de wagen. Dit vereist echter dat je jaarlijks bij hen een beurt laat doen, want anders kunnen ze de restwaarde niet garanderen. Enzo.
Hatsjoe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Dit is wat er in de voorwaarden van Findio staat (waarmee Tesla samenwerkt voor FL):

[...]

Bron: https://www.findio.nl/-/m...oor-auto/av-fva-lease.pdf
Ik ga de papieren nog eens induiken. Onze FL loopt niet via Findio.

[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 30-10-2019 11:31 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Liegebeest schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

Dat is exact wat er gebeurt. De FL van Tesla zelf garandeert dat aan het einde van de looptijd je niet met restschuld blijft zitten ivm gegarandeerde restwaarde van de wagen. Dit vereist echter dat je jaarlijks bij hen een beurt laat doen, want anders kunnen ze de restwaarde niet garanderen. Enzo.

[...]

Ik ga de papieren nog eens induiken. Onze FL loopt niet via Findio.
Welke FL aanbieder zitten jullie bij? Je hebt het namelijk over de "FL van Tesla zelf" en dat is Findio afaik. Alle andere partijen werkt Tesla niet rechtstreeks mee samen.

[ Voor 34% gewijzigd door Hatsjoe op 30-10-2019 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Onze FL loopt via DLL Financial Solutions. In de overeenkomst staat een clausule zeer vergelijkbaar met wat jij post:
29. Gedurende de leaseperiode dient Klant voor eigen rekening het Object in goede staat en bedrijfsklaar te houden, alsmede zorg te dragen voor het herstel van eventuele gebreken die gedurende de leaseperiode ontstaan. Klant dient het Object te onderhouden conform de onderhoudsvoorschriften van de fabrikant en dient met inachtneming van die voorschriften voor eigen rekening een onderhoudsovereenkomst te sluiten.
Alle onderdelen welke in verband met onderhoud of reparatie worden geleverd, worden bestanddeel van het Object en telkens eigendom van Lessor, zonder dat Lessor daarvoor enigerlei vergoeding verschuldigd zal zijn.
Ik begin te denken dat we die clausule te strikt hebben geïnterpreteerd :) Ik zal eens in overleg gaan!

EDIT:
Kijk nu toch eens!

https://www.elektrischeau...-met-jaarlijks-onderhoud/

Het is pas sinds Maart dit jaar dat Tesla niet langer aanbeveelt jaarlijks onderhoud te plegen!

Dan is de vraag of de clausule uit ons contract ten alle tijde zich houdt aan de voorschriften op moment van afsluiten, of dat zij netjes met de tijd meegaat. Dat we vanaf nu geen jaarlijks onderhoud meer hoven te doen.

Is maar goed ook, dat ze van dat jaarlijkse onderhoud afstappen, want ze kunnen nu al alle reparaties niet eens aan. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 30-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
harrytech schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

When was your car delivered? and did you already opted for FSD while buying the car? is your SR+ or LR or Performance?
10-09, No, LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Smobbo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:29:
Vanochtend een nieuwe melding gekregen die ik nog niet eerder heb gehad:
"Storing klepsensor laadcontact" "Laadcontact werkt mogelijk niet volgens verwachting".
Deze heb ik ook een keer gehad. Bleef de hele dag en was de volgende ochtend weer weg.

Net als mijn melding dat laden niet mogelijk was van een aantal posts terug. Deze was ook de volgende ochtend weer weg.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Voor mensen die nog in 2019 een 4% Tesla willen, ik kreeg deze mail van Tesla Grunn:
Enige tijd geleden heeft u contact met ons gehad. Wellicht heeft u zelfs een proefrit gemaakt in een van onze modellen. Middels dit schrijven zou ik u willen vragen of ik u nog ergens mee van dienst zou kunnen zijn.

Zoals u misschien weet, is de deadline voor het bestellen van een auto met een gegarandeerde levering in 2019 inmiddels verstreken. Mocht u toch in de markt zijn dit jaar, dan kom ik graag met u in contact om eventuele opties en mogelijkheden te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Eigenlijk had ik wel verwacht dat Tesla heel veel Europese LR's naar Nederland gaan herleiden voor Q4 om als voorraadmodel aan te bieden. Tot nog toe lijkt het aanbod echter nog beperkt. Al weet ik niet hoe andere landen zitten in hun fiscale beleid tussen dit jaar en volgend jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Vandaag 240 km snelweg en 3 km stadsverkeer gereden. Met m’n SR+ ivm 8 graden buiten nog maar 9% batterij over.
182 wh/km.

Verwarming op 21graden.

Daarvoor met hogere temp buiten gemiddeld 161 wh/km gereden.

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:42:
Eigenlijk had ik wel verwacht dat Tesla heel veel Europese LR's naar Nederland gaan herleiden voor Q4 om als voorraadmodel aan te bieden. Tot nog toe lijkt het aanbod echter nog beperkt. Al weet ik niet hoe andere landen zitten in hun fiscale beleid tussen dit jaar en volgend jaar.
Ik denk dat de bestellingen het aanbod overstijgt...
Leverdatum voor SR+ is opgeschoven naar februari op de Tesla site.

Procentueel verdienen ze nog het meeste op een SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Is het bekend dan wat de marges zijn op een auto? Van de kale configs kan de P zomaar eens de meeste marge hebben.
Deveon schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:42:
Tesla wil aan het eind van Q4 gewoon zoveel mogelijk auto's verkocht hebben. Als ze auto's in andere landen kunnen verkopen doen ze dat. Hier extra auto's stallen met een eventuele verkoop richting 2020 hebben ze geen zin in.

[ Voor 42% gewijzigd door Inspired op 30-10-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Heb je daar een bron voor? Het lijkt mij onlogisch dat een duurder model minder geld oplevert. Tenslotte is naast een grotere accu en de voorste motor geen verschil in de productiekosten. De accu is volgens mij ~25 kWh groter wat ongeveer overeen zal komen met €3750 (€150 per kWh) en de motor ligt dacht ik rond de $750 (kan ook de achterste betreffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Volgens mij was ook een verhaal van meer auto's omdat de batterij productie de grootste bottleneck is. Dus met 150kWh heb je 3 SR+ of 2 LR (€150k of €120K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yec schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:17:
Volgens mij was ook een verhaal van meer auto's omdat de batterij productie de grootste bottleneck is. Dus met 150kWh heb je 3 SR+ of 2 LR (€150k of €120K).
Dat bedoelde ik idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Is allemaal gokwerk. Stellen dat de marge op een SR+ het grootst is klopt dus niet. Het lijkt mij meest logisch dat ze op de P de meeste marge pakken. Ook omdat een groot gedeelte van de extra's software is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 11:25
Liegebeest schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:34:
Onze FL loopt via DLL Financial Solutions. In de overeenkomst staat een clausule zeer vergelijkbaar met wat jij post:

[...]

Ik begin te denken dat we die clausule te strikt hebben geïnterpreteerd :) Ik zal eens in overleg gaan!

EDIT:
Kijk nu toch eens!

https://www.elektrischeau...-met-jaarlijks-onderhoud/

Het is pas sinds Maart dit jaar dat Tesla niet langer aanbeveelt jaarlijks onderhoud te plegen!

Dan is de vraag of de clausule uit ons contract ten alle tijde zich houdt aan de voorschriften op moment van afsluiten, of dat zij netjes met de tijd meegaat. Dat we vanaf nu geen jaarlijks onderhoud meer hoven te doen.

Is maar goed ook, dat ze van dat jaarlijkse onderhoud afstappen, want ze kunnen nu al alle reparaties niet eens aan. :'(
Ik had dit onlangs bij de SeC in Tilburg nog nagevraagd hoe dit zat. Toen zei de beste man dat je dus maar elke 24 maanden een keertje binnen kan komen om even een check-up te doen en de nodige zaken te laten fixen. Dusja 2 jaarlijks onderhoud 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
bblikman schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:43:
Vandaag 240 km snelweg en 3 km stadsverkeer gereden. Met m’n SR+ ivm 8 graden buiten nog maar 9% batterij over.
182 wh/km.

Verwarming op 21graden.

Met mijn LR had ik gisteren 363 km en 8% over. Verwarming op 20 graden, stoelverwarming stand 1. Grotendeels snelweg kilometers (+/-330). Vertrokken met 95%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Strykeforce schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Ik had dit onlangs bij de SeC in Tilburg nog nagevraagd hoe dit zat. Toen zei de beste man dat je dus maar elke 24 maanden een keertje binnen kan komen om even een check-up te doen en de nodige zaken te laten fixen. Dusja 2 jaarlijks onderhoud 8)7
Ik zou toch ook rekening houden met het aantal kms dat je rijdt... 15k of 30k km per jaar maakt veel verschil over 2 jaar. :)

[ Voor 6% gewijzigd door lvsol op 30-10-2019 13:32 ]

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Dat werkt inderdaad, fijn bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
lvsol schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Ik zou toch ook rekening houden met het aantal kms dat je rijdt... 15k of 30k km per jaar maakt veel verschil over 2 jaar. :)
Helemaal waar natuurlijk... maar als Tesla geen officiële guidelines geeft over onderhoud, dan lijkt het dat ik er voor m'n FL ook niet langer aan gebonden ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Liegebeest schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:44:
[...]

Helemaal waar natuurlijk... maar als Tesla geen officiële guidelines geeft over onderhoud, dan lijkt het dat ik er voor m'n FL ook niet langer aan gebonden ben :D
Bij mij stelden ze 4 maand geleden toch voor om een onderhoud te laten doen, na 45k km. :D Met mijn ICE was ik over dezelfde afstand al een fortuin kwijt geweest aan onderhoud, nu € 600.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zensu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:00:
Merken jullie ook dat de zijkanten en achterruit erg lang beslagen blijft, ook na het aanzetten van de AC max?
Ja vanochtend ook opgemerkt ja. Had de voor en achter ruit verwarming aan staan en blazen op 10max met 25graden. Voor en achter waren inmiddels gesmolten/ontdooid maar zijkant bleef nat/beslagen. Ook klein stukje gereden en ging niet weg.

Dus 15min voor je weggaat de volgende keer de verwarming alvast aanzetten me dunkt?

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 30-10-2019 14:29 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

Ja vanochtend ook opgemerkt ja. Had de voor en achter ruit verwarming aan staan en blazen op 10max met 25graden. Voor en achter waren inmiddels gesmolten/ontdooid maar zijkant bleef nat/beslagen. Ook klein stukje gereden en ging niet weg.

Dus 15min voor je weggaat de volgende keer de verwarming alvast aanzetten me dunkt?
Ik zet hem ook alvast even aan 15 - 30 min van te voren. Daarnaast even raampjes open en dicht helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram_Ram
  • Laatst online: 16-03-2023
Bram_Ram schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:05:
Afgelopen woensdag mijn M3 SR+ naar Service Center Amsterdam gebracht voor afleverschade en een slecht werkende handsfree.

Na 2 uurtjes was alles klaar en bij het weg rijden kreeg ik de melding "auto heeft onderhoud nodig" en "auto start mogelijk niet opnieuw" gebeld met Tesla en deze gaf aan dat ze obv van vin nummer geen rare zaken zien in de log van de auto, het advies was als het nog een keer gebeurd ga langs een service center.

Thuis aangekomen wilde de auto niet laden, en vervolgens ook niet meer rijden.
De melding "12V- vermogen verminderd" verschijnt en na diverse resets op aangeven van Tesla verhelpt dit probleem niet, auto is weg gesleept en tot op heden helemaal niks gehoord van Tesla diverse keren gebeld en gemaild, maar op de mail geen reactie en aan de telefoon wordt er gezegd auto staat in diagonose.

Iemand ervaring met deze problemen?
Update, eindelijk een week later een bericht van Tesla ontvangen:

Beste heer XXXXX,

Uw Tesla is zo juist door diagnose heen. De hoge voltage batterij die onder de auto zit heeft een intern defect. Deze is met spoed besteld voor u. Als het pack binnen is hoort u weer van ons dat we de reparatie voortzetten. Accu pack model 3 is op dit moment slecht leverbaar, houd u dus rekening dat het wat langer duurt.

Bedoelen ze hier mee het accu pakket in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Bram_Ram schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

Update, eindelijk een week later een bericht van Tesla ontvangen:

Beste heer XXXXX,

Uw Tesla is zo juist door diagnose heen. De hoge voltage batterij die onder de auto zit heeft een intern defect. Deze is met spoed besteld voor u. Als het pack binnen is hoort u weer van ons dat we de reparatie voortzetten. Accu pack model 3 is op dit moment slecht leverbaar, houd u dus rekening dat het wat langer duurt.

Bedoelen ze hier mee het accu pakket in de auto?
Dat lijkt me wel, aangezien de 12V variant niet echt High Voltage is 8)7

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zijn er al Tweakers met de Model Y in reservering? Volgens de site komt die in 2021 naar Europa (net als start productie in GF4), maar als je hem (refundable) reserveert incl. FSD dan kan Tesla in de toekomst de prijs niet meer verhogen toch? 7 zits LR RWD met FSD voor 68k klinkt toch wel aantrekkelijk (ondanks dat bijtelling verhoogd wordt tot 12% tot max 40k). Zeker met de verwachting is dat FSD in de tussentijd zal stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram_Ram
  • Laatst online: 16-03-2023
Japie81 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Dat lijkt me wel, aangezien de 12V variant niet echt High Voltage is 8)7
Daar zit wat in, dank voor de verduidelijking..
staat je 3 weken oude auto dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
@Bram_Ram das mooi k*t! Heb je wel vervanging vanuit Tesla gekregen neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:35
Deveon schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:45:
Zijn er al Tweakers met de Model Y in reservering? Volgens de site komt die in 2021 naar Europa (net als start productie in GF4), maar als je hem (refundable) reserveert incl. FSD dan kan Tesla in de toekomst de prijs niet meer verhogen toch? 7 zits LR RWD met FSD voor 68k klinkt toch wel aantrekkelijk (ondanks dat bijtelling verhoogd wordt tot 12% tot max 40k). Zeker met de verwachting is dat FSD in de tussentijd zal stijgen.
Klopt.
Maar wij hebben momenteel nog geen FSD verhoging. Enkel voor de markten waar ze al gebruik kunnen maken van Smart Summon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie die gegarandeerde restwaarde ook bij de Model 3 icm Financial Lease gekregen? Ik vind er alleen info over voor S/X.

Ik ben voor betaling 'contant' gegaan met de redenatie dat dat altijd geld bespaart, maar een gegarandeerde restwaarde is - zeker bij deze auto - wel een enorm voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:47:
Hebben jullie die gegarandeerde restwaarde ook bij de Model 3 icm Financial Lease gekregen? Ik vind er alleen info over voor S/X.

Ik ben voor betaling 'contant' gegaan met de redenatie dat dat altijd geld bespaart, maar een gegarandeerde restwaarde is - zeker bij deze auto - wel een enorm voordeel.
Bij een lease maakt het helemaal niet uit wat de restwaarde is? Dat is een probleem voor de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Taycan Turbo S vs Model S @ TopGear:

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Bij een lease maakt het helemaal niet uit wat de restwaarde is? Dat is een probleem voor de leasemaatschappij.
Standaard Financial Lease wel toch, dat is gewoon een lening waarbij je zelf opdraait voor de slottermijn, ongeacht wat de markt op dat moment doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:53:
[...]

Standaard Financial Lease wel toch, dat is gewoon een lening waarbij je zelf opdraait voor de slottermijn, ongeacht wat de markt op dat moment doet.
Je kan toch altijd kiezen om het slottermijn niet te voldoen? Dan wordt gewoon de leasemaatschappij terug eigenaar van de auto.
Waarom zou je dan nog moeten lenen voor een auto als volgens jou financials lease net hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Taro Wat een toffe head2head.

Ook cool in te bedenken dat de Model S al 8 jaar geen grote update meer heeft gehad. (Behalve Raven dan).

De conclusie van het filmpje is dan ook de enige goede, het heeft geen zin om te zeggen dat de 1 veel beter is dan de ander. De prijs is te verschillend en alle aspecten zijn gewoon totaal andere auto's.

/edit: Comments on de video geven aan dat het niet om een Raven versie gaat, maar om een 2016 versie. Conclusie, een 8 jaar oude auto is ongeveer even goed als de Taycan :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Met mijn LR had ik gisteren 363 km en 8% over. Verwarming op 20 graden, stoelverwarming stand 1. Grotendeels snelweg kilometers (+/-330). Vertrokken met 95%
Zo dan, dat valt tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe zo dat? Hangt ook af van je rijstijl, het weer, je bandenmaat etc

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Gemiddeld 115 km/u gereden, als een oud omaatje . Valt mij ook tegen, blij met de Long Range 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:09:
[...]

Je kan toch altijd kiezen om het slottermijn niet te voldoen? Dan wordt gewoon de leasemaatschappij terug eigenaar van de auto.
Waarom zou je dan nog moeten lenen voor een auto als volgens jou financials lease net hetzelfde is?
Nee dat kan niet.. bij financial lease ben je zelf economisch eigenaar. De LM kan hem wel terugnemen maar die gaan hem dan voor je veilen. En dan is het afwachten wat je er nog voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhiver
  • Laatst online: 19-09 16:28
Vanmorgen een rit van 50 km met 50% snelweg 130, 30% snelweg / autoweg 100, 10% provinciale weg 80 en 10% bebouwde kom 50/30 gemaakt. Overal max. snelheid +5 tot +7. Buitentemperatuur van 6 tot 8 graden. Verbruik precies 150 Wh/km. Viel me niet tegen. SR+ met 18" aero's. Record is 109 Wh/km vorige week, maar dat was een korte rit van 6km op 60- en 50km-wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Mine LR was delivered 30-9 and has HW3.0. No FSD with delivery. Check the HW computer.
Dont think any new M3 are delivered with HW 2.5 after the summer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Net de auto terug van Tesla (had kleine plek op lak waar doorheen gepoetst was).

Krijg de auto terug (donker, dus weet het nog niet wat ik morgen tref) met tenminste: achterlichten L+R vol met “olie” kleuren van shampoo achter het glas en mini-krassen op overal op de achterlichten en het laadklepje, vermoedelijk van een wasstraat of vieze wasborstel....

Ook is mijn 2e USB-poort overleden die mijn telefoon moet opladen, dat kan misschien zijn omdat auto nog op “klaar voor ophalen” status staat, al ben ik bang van niet want mijn dock stond strak omhoog met kabel van USB laadkabel er nog in, mijn sentry modus SSD was ook losgetrokken.

Wissel ik usb stekker om dan werkt het wel...

Heel erg jammer, geen idee wat ik in daglicht ga treffen want de opnieuw gespoten delen kan ik niet goed beoordelen in het donker.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stef87 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:18:
Net de auto terug van Tesla (had kleine plek op lak waar doorheen gepoetst was).

Krijg de auto terug (donker, dus weet het nog niet wat ik morgen tref) met tenminste: achterlichten L+R vol met “olie” kleuren van shampoo achter het glas en mini-krassen op overal op de achterlichten en het laadklepje, vermoedelijk van een wasstraat of vieze wasborstel....

Ook is mijn 2e USB-poort overleden die mijn telefoon moet opladen, dat kan misschien zijn omdat auto nog op “klaar voor ophalen” status staat, al ben ik bang van niet want mijn dock stond strak omhoog met kabel van USB laadkabel er nog in, mijn sentry modus SSD was ook losgetrokken.

Heel erg jammer, geen idee wat ik in daglicht ga treffen want de opnieuw gespoten delen kan ik niet goed beoordelen in het licht.
Volgens mij moet jij maar als consultant daar een beetje de boel op orde brengen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag hier, omdat jullie al een Tesla hebben ontvangen.
Sinds vandaag staat er een leverafspraak in mijn account, maar iedereen ziet een locatie staan en ik niet

Dit zie ik:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48987165357_7670deab20_b.jpg

Enig idee hoe dit kan, heeft één van jullie dit wel eens gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

"Tesla improves Model 3’s interior cabin noise in latest production cars" -> Er wordt geen "vanaf" datum genoemd, maar zie https://www.teslarati.com...ior-cabin-noise-reduction

@BlakHawk Nee, heeft bij mij nooit een lege locatie gestaan, stond direct na het bericht van levering de locatie Tilburg en datum en tijd genoemd. Maar wacht anders even tot vlak van tevoren? Zal vast wel goed komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 30-10-2019 19:26 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Stef87 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:18:

Heel erg jammer, geen idee wat ik in daglicht ga treffen want de opnieuw gespoten delen kan ik niet goed beoordelen in het licht.
Damm.....wat slecht. Waar had je hem gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Taro schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:24:
"Tesla improves Model 3’s interior cabin noise in latest production cars" -> Er wordt geen "vanaf" datum genoemd, maar zie https://www.teslarati.com...ior-cabin-noise-reduction

@BlakHawk Nee, heeft bij mij nooit een lege locatie gestaan, stond direct na het bericht van levering de locatie Tilburg en datum en tijd genoemd. Maar wacht anders even tot vlak van tevoren? Zal vast wel goed komen.
Ben benieuwd of daar een officiële Tesla retrofit van gaat komen ipv die aftermarket 3rd party rubberen seal setjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:22:
[...]

Volgens mij moet jij maar als consultant daar een beetje de boel op orde brengen. :+
Dat zal vast niet gaan gebeuren, maar ik zou het nog graag doen ook... Ik heb ook bijna 6jaar in garages gewerkt (ook bijná bij Tesla in 2014-15)

Ik maakte mij van tevoren al zorgen, naast dat de auto naar een spuiterij ruikt (voor mij direct geassocieerd met een schade auto) wordt het er maar zelden echt beter van. Er moeten toch weer dingen los, zoals binnenbekleding achterklep. Ik zie en voel dat dat al eens uit elkaar is gehaald.

Achterklep raakt nu de bumper niet meer, maar ik heb wel grote echt flinke kieren nu, ik ben daar niet moeilijk over, maar ga wel in daglicht kijken of er niets uitsteekt (heb je sneller last van steenslag)

@Joe Dancen Eindhoven. Ik ben tot nu toe niet slecht behandeld, zeker niet.

Ik verwacht alleen wel dat ze gaan zeggen dat die krassen op achterlicht er al zaten. Ik weet dat ik ook wel kritisch ben, omdát ik in een garage heb gewerkt en snel verschillen opmerk.

Zelf doe ik mijn auto nooit wassen (!) in een wasstraat met borstels. Breng ik de auto voor klein te dun plekje op de lak, krijg ik hem terug vol met micro-krassen van de wasstraat of een vieze borstel...

Ik heb de auto enkel net voor sluitingstijd pas kunnen ophalen en het was al vrij donker, helaas is de auto ná wegwerken van slechte plek in de lak, niet beter af dan voordat ik de auto had gebracht... Dat kan nooit de bedoeling zijn, ik ben erg zuinig op de auto.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhiver
Joe Dancen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Mine LR was delivered 30-9 and has HW3.0. No FSD with delivery. Check the HW computer.
Dont think any new M3 are delivered with HW 2.5 after the summer
My SR+ was delivered on 18-09 with HW2.5, I checked the part number under the glove compartment. So there have been cars with HW2.5 after the summer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben opzoek naar een budget fietsendrager voor op de afneembare trekhaak van mijn 3, iemand een suggestie?
bblikman schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:43:
182 wh/km.

Verwarming op 21graden.

Lijken mij hele reële waarden bij lagere temperaturen met de hogere luchtweerstand, verwarming aan en een normaal+ rijstijl. Vergeet niet dat de SR+ maar 48kWh netto heeft.

Het zou mij niet verbazen als er hartje winter straks hele volksstammen zijn die gaan klagen dat ze nog maar 200km kunnen rijden met hun SR+, 19inch en standje haast op de snelweg.

Met dit weer doe ik pe-conditioning aan de paal, als ik wegrijd heb ik de climate op handmatig LOW staan met airco uit, ventilatie op één en de stoelverwarming op standje crematie :+.

Vandaag een stuk snelweg waarbij ik 120 - 150 heb gereden, een stuk binnendoor en uitgekomen op 150 wh/km, ik verbaas mij steeds weer over de efficiëntie van de 3.

Ik heb gister overigens de Amerikaanse kentekenplaat houder er vanaf gehaald, het geluid als je de kofferbak dichtgooit lijkt nu niet meer op die van een oude lada :P

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 30-10-2019 20:33 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
Damm ik schrok net wel ff van de kosten voor een setje dakdragers voor de Model 3.

Ik ruil volgende week vrijdag mijn Kia in voor een Model 3 en de Kia gaat naar een collega. Bij de Kia had ik een dakkoffer en dakdragers bij had genomen (zakelijke koop). Afgelopen zomer heb ik die richting zuid Frankrijk op het dak gezet maar er weer afgehaald omdat het prima paste in de auto. Om wat range te sparen heb ik de koffer en dragers er weer af gehaald. Control freak dat ik ben was ik dus toch aan het kijken naar dragers en koffer voor de zekerheid, maar dat is wel schrikken zeg.

De dakdragers zijn 480 euro. Toch maar even de eerste weken afwachten en uitje voorjaar of ik kan inschatten of ik die koffer nodig ga hebben. Om totaal 750 euro aan te schaffen om uiteindelijk misschien wel niet nodig te hebben is ook zo wat.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@GAEvakYD Ik heb voor de laatste vakantie met mijn vorige auto een mooie dakkoffer gekocht, met als doel die ook op de M3 te gebruiken. Toen ik de prijs van de Tesla dakdragers zag begon ik direct te twijfelen. Er zijn ook wel andere merken die dakdragers voor de M3 leveren en die zijn een stuk goedkoper. Maar ik heb met mijn vrouw afgesproken dat we in de meivakantie, als we naar Italië rijden, gewoon proberen met de achterbak en frunk te leven. Normaal nemen we voor 2-3 weken aan kleren mee (we hebben ook 2 jonge kinderen), maar we huren daar een villa en onderweg slapen we in een aantal hotels, we gaan gewoon op locatie een paar keer kleren wassen en we nemen minder eten mee voor onderweg en de eindbestemming, dat halen we op locatie wel. Zo zijn er nog wel meer dingen om thuis te laten. Het moet gewoon prima kunnen, daarnaast scheelt het enorm in de range.

Gewoon een sport van maken om actief na te denken over wat je meeneemt, wat je thuis kunt laten en wat je op reis wel kunt regelen.

Misschien is het trouwens wel iets om dakdragers uit te wisselen, uiteindelijk heb je ze max 2-5 weken per jaar nodig, het is zonde om er dan bij veel mensen thuis een aantal te laten verstoffen :)

Ps. Ik zou hetzelfde bedrag overigens zonder na te denken uitgeven om de auto met gadgets uit te rusten, maar dat voelt toch anders en minder als weggegooid geld, vreemd he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
Taro schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:56:
@GAEvakYD Ik heb voor de laatste vakantie met mijn vorige auto een mooie dakkoffer gekocht, met als doel die ook op de M3 te gebruiken. Toen ik de prijs van de Tesla dakdragers zag begon ik direct te twijfelen. Er zijn ook wel andere merken die dakdragers voor de M3 leveren en die zijn een stuk goedkoper. Maar ik heb met mijn vrouw afgesproken dat we in de meivakantie, als we naar Italië rijden, gewoon proberen met de achterbak en frunk te leven. Normaal nemen we voor 2-3 weken aan kleren mee (we hebben ook 2 jonge kinderen), maar we huren daar een villa en onderweg slapen we in een aantal hotels, we gaan gewoon op locatie een paar keer kleren wassen en we nemen minder eten mee voor onderweg en de eindbestemming, dat halen we op locatie wel. Zo zijn er nog wel meer dingen om thuis te laten. Het moet gewoon prima kunnen, daarnaast scheelt het enorm in de range.

Gewoon een sport van maken om actief na te denken over wat je meeneemt, wat je thuis kunt laten en wat je op reis wel kunt regelen.

Misschien is het trouwens wel iets om dakdragers uit te wisselen, uiteindelijk heb je ze max 2-5 weken per jaar nodig, het is zonde om er dan bij veel mensen thuis een aantal te laten verstoffen :)

Ps. Ik zou hetzelfde bedrag overigens zonder na te denken uitgeven om de auto met gadgets uit te rusten, maar dat voelt toch anders en minder als weggegooid geld, vreemd he :)
Op vliegvakantie red je het met 1 koffer ;) Doe eens gek, nu mag je 2 koffers vullen. Moet toch makkelijk lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
Taro schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:56:

Haha jij denkt precies zoals mij.

Die range is veel belangrijker dan die paar extra broeken en truien. Op vakante in het warmte zuiden loop ik toch twee weken lang in 2 tot 3 setjes kleren en voor de rest de zwembroek. 8) 8) Dan moet de vrouw nog maar wat extra gaan besparen.

Er zijn wel bedrijven die dakkoffers incl dakdragers etc verhuren maar nog niet voor Tesla volgens mij. Wel een leuk idee trouwens.

Door dit op te schrijven en jouw post te lezen ben ik er voor nu wel uit. Voorlopig geen dakdragers en als ik ze volgend jaar nodig heb dan koop ik ze dan wel, maar ik zal er alles aan proberen doen om te zorgen dat niet nodig is.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 19-09 13:33
Vanmorgen om 6.45 uur vertrokken met mijn Model 3 LR AWD, auto ongeveer een kwartier voorverwarmd. Vertrokken met 79%, 125km later nog 37% over, gemiddeld 230wh/km :(. De kou hakt er flink in (hele route ongeveer 3 a 4 graden buiten).

Verwarming vreet energie, maar met 3 graden buiten gaat die ook echt niet uit (stond op 20, soms 19 graden). Ik rij ook stevig door (130-150 km/u waar het kan).

Dit was de eerste keer dat het verbruik zo hoog uitviel dus ik denk dat dit een reëel beeld geeft voor de winter....Gek genoeg op de weg terug vanmiddag om 17.00 uur een gemiddeld verbruik gehaald van 175wh/km met zelfde snelheden, alleen toen was het nog 8 graden buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@FireSonus Ik moet persoonlijk zeggen dat ik stoelverwarming niet prettig vind, maar, waar ik wel benieuwd naar ben is als je de verwarming lager zet en je stoelverwarming hoger, hoe diezelfde reis dan uit zou pakken met wh/km. Ik ga dat op een volgende lange rit ook eens proberen, ben benieuwd.
ybos schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:58:
[...]

Op vliegvakantie red je het met 1 koffer ;) Doe eens gek, nu mag je 2 koffers vullen. Moet toch makkelijk lukken?
Eens, maar dan neem je bijv. geen voetbal, badminton set en 2x opblaasbare krokodil voor in het zwembad mee :)

Eerder dit jaar een rondreis door Schotland gedaan met een dakkoffer op het dak, die vol zat met laarzen, regenjassen, jeu de boules spel, 4 kussens, etc. Dat maakt wel degelijk uit :)

[ Voor 47% gewijzigd door Taro op 30-10-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 19-09 13:33
Taro schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:05:
@FireSonus Ik moet persoonlijk zeggen dat ik stoelverwarming niet prettig vind, maar, waar ik wel benieuwd naar ben is als je de verwarming lager zet en je stoelverwarming hoger, hoe diezelfde reis dan uit zou pakken met wh/km. Ik ga dat op een volgende lange rit ook eens proberen, ben benieuwd.
Dat scheelt een hoop, wat ik soms doe is stoelverwarming aan en ventilatie helemaal uit, dan zie je het verbruik zomaar dalen. Echter was dat vanmorgen niet zo fijn want door het vele vocht in de lucht beslaan dan alle ramen ;( . Ik moet nog eens kijken of het veel scheelt als ik de ventilatie toch aan hou maar dan op een zachte stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popeye73
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-01 09:55
Ik heb 85000km ervaring in een VW E-up met een batterij van 14 kw in de winter. Stoelverwarming aan en verwarming uit scheelt heel veul. Die up heeft een verbruik van 20 kw/100km bij 85km achter een vrachtwagen. Ik kan uit ervaring vertellen dat je dan tot 0 % doorrijdt en kijk zelf dan ook uit naar het genot van iets meer dan 65 km actieradius in de winter. _/-\o_ . Maak je niet druk, relax, zet de autopilot aan en hang m achter een vrachtwagen, dan haal je die volgende snellaadpaal altijd, zeker met een model 3. Veel fijne kilometers gewenst met deze andere manier van rijden. 't went allemaal vanzelf. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87

[...]

Eens, maar dan neem je bijv. geen voetbal, badminton set en 2x opblaasbare krokodil voor in het zwembad mee :)

Eerder dit jaar een rondreis door Schotland gedaan met een dakkoffer op het dak, die vol zat met laarzen, regenjassen, jeu de boules spel, 4 kussens, etc. Dat maakt wel degelijk uit :)
Stoelverwarming is maximaal 120w op standje 3 voor 1 stoel, staat het 10uur lang aan dan heb je pas 1.2kWh verbruikt.

De verwarming via de luchtroosters trekt maximaal (Dus: piekvermogen) iets van 6-8kW, een deel is restwarmte van elektronica en PCB’s. 10uur lang 6kW is 60kWh of 6kWh in één uur.

Helaas heeft de Tesla geen warmtepomp, dit zou de auto nog efficiënter gemaakt hebben.

Voordeel bij lange trips is wel dat je na superchargen een soort “buffer” heb van warme koelvloeistof, die je weer kan afgeven aan het interieur. Daar wordt slim mee omgegaan bij Tesla. (Google “superbottle Tesla” maar eens, erg leuk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Popeye73 Voor de volledigheid: Ik heb er geen enkele twijfel over of ik mijn eindbestemming haal (LR Performance, laadpaal thuis en op werk, etc.). Het gaat mij er puur om wat efficiënter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wat kunnen vinden? Ik heb dezelfde vraag namelijk...
pepelstwan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:45:
Mensen die hier de auto prive of zakelijk de auto zelf hebben aangekocht en wat meer informatie hebben over het verzekeren van een Tesla Model 3?
Ik ben op dit moment zoeken naar beste verzekering all risk natuurlijk maar ik zie dat die prijzen erg hoog zijn.
Hebben mensen hier wat meer informatie of aanraders?

(prijs is natuurlijk het grootste issue!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zoekt in dit topic kan je heel veel ervaringen vinden, als je snel wilt beslissen. @Verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Dhiver schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:27:
[...]

My SR+ was delivered on 18-09 with HW2.5, I checked the part number under the glove compartment. So there have been cars with HW2.5 after the summer.
Geen idee of het te maken heeft met een SR of LR? Wanneer is je auto gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja? Ik zie ze dan waarschijnlijk over het hoofd.
Ik heb al wel carmelot en tesla insurance gezien, echter allemaal nog vrij prijzig....
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:31:
Als je zoekt in dit topic kan je heel veel ervaringen vinden, als je snel wilt beslissen. @Verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Promovendum, Centraal Beheer en Unive worden genoemd. @Verwijderd

Heb je die al bekeken? In het vorige deel van dit topic was ook al veel besproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:41
Centraal Beheer kwam bij mij als goedkoopste naar voren en ook de beste voorwaarden. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@GAEvakYD Er gaat echt nog flink wat in de Model 3. Het is iets selectiever inpakken. Vorig jaar met A4 en dakkoffer en dit jaar met Model 3. Twee kids van 5 en 7 en dat ging prima. Je neemt wat minder mee maar er kan echt genoeg in. Had meer problemen verwacht maar viel super mee. Zou niet snel met een koffer beginnen. Kost je zo 25% aan range. Dan maar iets meer op locatie kopen/huren. Kleren namen we toch altijd teveel mee. Helemaal als je naar de zon gaat.
Joe Dancen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Is dat ergens te zien dan? Wanneer hij gemaakt is?

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 30-10-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik mag morgen de keuze gaan maken tussen een M3 SR+ (18" velgen metallic grey) en een M3 LR/AWD (19" velgen, Wit). Beide met trekhaak. Ik heb even zitten rekenen en de LR is voor mij netto 114 euro duurder per maand (ruim het dubbele van de SR+). Vraag is natuurlijk of die SR+ genoeg is. Ik moet gemiddeld 1 á 2x per week naar kantoor en dat zit zo'n 70km ver weg. Waarschijnlijk geen laadpaal thuis (geen eigen oprit en kabel zou voetpad over moeten), maar wel laadpaal in wijk op 100m waar tot nu toe nooit een elektrische auto aan geparkeerd staat. Voorlopig ook nog geen oplaadmogelijkheid op werk. Ik moet soms naar een klant op 170km afstand, maar da's niet meer dan eens per maand.
Wat zouden jullie doen? Gewoon SR+ nemen en die 114 euro lekker op zak houden of toch maar zekere voor het onzekere nemen en voor die LR gaan?

En nog een vraag: Heeft die M3 SR+ nou wel of geen verwarmde voorstoelen? Ik zie tegenstrijdige verhalen namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 31-10-2019 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhiver
Joe Dancen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Wanneer mijn SR+ gebouwd is is mij niet bekend helaas, de Europese modellen hebben geen sticker met de bouwmaand in de deurpost. Dit i.t.t. de Amerikaanse modellen. Maar ik verwacht gewoon in juli of augustus; ik heb geen voorraadmodel o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

martdj schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:18:
Ik mag morgen de keuze gaan maken tussen een M3 SR+ (18" velgen metallic grey) en een M3 LR/AWD (19" velgen, Wit). Beide met trekhaak. Ik heb even zitten rekenen en de LR is voor mij netto 114 euro duurder per maand (ruim het dubbele van de SR+). Vraag is natuurlijk of die SR+ genoeg is. Ik moet gemiddeld 1 á 2x per week naar kantoor en dat zit zo'n 70km ver weg. Waarschijnlijk geen laadpaal thuis (geen eigen oprit en kabel zou voetpad over moeten), maar wel laadpaal in wijk op 100m waar tot nu toe nooit een elektrische auto aan geparkeerd staat. Voorlopig ook nog geen oplaadmogelijkheid op werk. Ik moet soms naar een klant op 170km afstand, maar da's niet meer dan eens per maand.
Wat zouden jullie doen? Gewoon SR+ nemen en die 114 euro lekker op zak houden of toch maar zekere voor het onzekere nemen en voor die LR gaan?

En nog een vraag: Heeft die M3 SR+ nou wel of geen verwarmde voorstoelen? Ik zie tegenstrijdige verhalen namelijk.
In dat geval zou ik bijna eerder kijken naar wat er dit jaar geleverd zou kunnen worden? Dat scheelt je netto per maand ook een flinke bak geld als het een 2019 levering betreft. :? Dan kan het verschil tussen SR+2020 levering of een LR 2019 marginaal zijn.

Net nog even zitten rekenen met jouw configs maar dat zou betekenen dat de SR+ in 2019 €120 netto is en in 2020 €250, en als je daar de LR AWD tegenover zet 2019 €232 en 2020 €362 :9 (persoonlijke details zullen wat kleine financiele verschillen teweeg brengen)

[ Voor 8% gewijzigd door NightHawk4 op 31-10-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar https://www.tesla.com/nl_nl/model3/design#battery gaat dan zie je gewoon de verwarmde voorstoelen erbij zitten. Waarschijnlijk komt de verwarring doordat de SR+ ze achter wel heeft, maar softwarematig uitstaan.

Ik zou zelf voor de LR gaan, maar dat is meer omdat hij een stuk sneller is en als je ook op vakantie gaat en er van houdt om road-trips te maken, het net iets beter is. En natuurlijk het full premium interieur wat je krijgt.

Als je dat niet boeiend vindt, moet je lekker die 114 euro in je zak houden. Qua afstanden is de SR+ prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 16:45

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat je inderdaad moet kijken of er nog wat in 2019 te halen valt, dat scheelt je uiteindelijk het meeste. Voor de afstand die je aangeeft is SR+ prima, op lange vakanties kost het iets meer tijd maar dat is als je er rekening mee houdt ook nog wel te overzien. Zo langzaam gaat het laden ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heeft iemand de workflow app goed werken voor het verwarmen van de auto?

De Tesla plugin blijft staan op, get all states, vehicle state fetched.

Al gemaild met support en zij gaven aan, verhoog de time out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
thewizard2006 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

kwartier voor ik weg ging verwarming aangezet deze ochtend. Voor en achterruit prima ontdooit. De zijkanten absoluut niet. 3min met het raampje open gereden maar geen effect. Na ongeveer 5min rijden waren de ramen "schoon". Slechte zaak. Nu moet ik dus elke ochtend met een wisser de ramen gaan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
thewizard2006 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

kwartier voor ik weg ging verwarming aangezet deze ochtend. Voor en achterruit prima ontdooit. De zijkanten absoluut niet. 3min met het raampje open gereden maar geen effect. Na ongeveer 5min rijden waren de ramen "schoon". Slechte zaak. Nu moet ik dus elke ochtend met een wisser de ramen gaan doen.....
Of ff de ramen helemaal naar beneden en weer omhoog doen bij het wegrijden? (Of desnoods via de app?)

Deed ik bij al m’n vorige auto’s ook. Zijn de ramen gelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
Smobbo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Of ff de ramen helemaal naar beneden en weer omhoog doen bij het wegrijden? (Of desnoods via de app?)

Via de app kan hij alleen op "Vent" toch ?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik snap de vergelijking ook nooit zo.
Kijk je bijv in Nederland dan heb je de S performance van 105k en de taycan van 191k. Dat is als een golf gti vergelijken met een mercedes AMG.
En dat verschil is een stuk groter nog. Maarja het is de enige auto die een beetje in de buurt komt dus tja.

Maar goed. Kort samengevat.
De taycan rijdt wat lekkerder, is 0.2sec sneller op de 100meter en kan iets sneller laden
De Tesla is ruimer, heeft een groter bereik, betere infotainment en weergave (zie bijv waar het navigatiescherm in de taycan zit :'( ) en is 90-100k goedkoper.

[ Voor 19% gewijzigd door thewizard2006 op 31-10-2019 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Cyw00d schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Via de app kan hij alleen op "Vent" toch ?
Ah, dat wist ik niet. Nog niet nodig gehad. Verwarmen en koelen doe ik via de climate optie en niet met de ‘arko’ ;) .
Wel gek dat dit niet helemaal open kan. Bij vorige auto’s kon dit altijd door lang op de ‘openen’ knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Smobbo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Ja zal ik ook eens doen. Bij mijn vorige auto werkte dat dus niet. Bleven ze net zo nat. Alleen daar droogde ze sneller als de verwarming aan ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ja hier ook, voor was prima, achter kan beter. Zijkanten wordt gewoon elke ochtend lekker wissen, want daar gebeurt niets. Ramen open en dicht doen is ook niet goed, krijg je alleen maar lelijke vlekken/strepen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27

Als de LR AWD voor mij maar 114 euro in de maand duurder was geweest dan had ik die lekker genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar ben gewoon benieuwd : De M3 heeft natuurlijk gewoon een 4G verbinding, maar via welke provider loopt dat verkeer eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:24:
Misschien een gekke vraag, maar ben gewoon benieuwd : De M3 heeft natuurlijk gewoon een 4G verbinding, maar via welke provider loopt dat verkeer eigenlijk?
In de VS schijnt het AT&T te zijn, maar dan via een eigen virtual network: https://www.reddit.com/r/...e_who_does_tesla_use_for/
(en, een stuk ouder: https://insideevs.com/new...nnectivity-deal-with-att/)

En in dit topic wordt gespeculeerd dat het in NL KPN is (of in iedergeval, was in 2014 https://teslamotorsclub.c...-s-3g-connectivity.29040/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:24:
Zie ook; https://www.fiercewireles...onnects-tesla-cars-europe

Geen idee of dit nog actueel is maar zou zomaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
thewizard2006 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

ff keertje goed ontvetten/schoonmaken :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zensu
  • Laatst online: 19-09 12:58
Climate is handig zeg! Zag een sneeuwvlok je in m'n app en gelijk maar aangezet, 20 min van te voren. Ontdooid, maar kwam alleen binnen via passagierskant. Bestuurder's deurhendel was bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ybos schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:38:
[...]

ff keertje goed ontvetten/schoonmaken :?
Ik hoorde ergens schoonmaakazijn voorbij komen dus dat ga ik maar eens gebruiken denk ik. Nog andere goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44

Ik heb precies dezelfde situatie. 2x per week naar kantoor en dat is +- 70km. Zo nu een dan naar een verre klant en dan gebruik ik de supercharger/fastned onderweg want ik moet toch lunchen.

Ik ben zelf voor de SR+ gegaan want ik heb de range van de LR niet nodig en de meerprijs in zowel leasebedrag als bijtelling was mij te hoog voor hetgeen wat ik er voor terug krijg.
Tatteredhat schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

Als de LR AWD voor mij maar 114 euro in de maand duurder was geweest dan had ik die lekker genomen.
Klinkt weinig maar is het niet. Als je de range van de LR helemaal niet nodig hebt dan scheelt het je 114*48 = 5472.

[ Voor 10% gewijzigd door Khayma op 31-10-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
thewizard2006 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Ik hoorde ergens schoonmaakazijn voorbij komen dus dat ga ik maar eens gebruiken denk ik. Nog andere goede tips?
Domme vraag wellicht; Maar heb je problemen met de binnenkant of buitenkant? Ik heb eigenlijk geen last om eerlijk te zijn. Vanmorgen was hij 0 graden volgens de app en buiten nog -1/-2. 20 minuten de auto voor laten verwarmen en kon zo weg. Binnen en buitenkant gewoon vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47

Ik ben zelf bij een vergelijkbare afweging voor de SR+ gegaan omdat ik toch geen lange afstanden rijd en het lijkt er op dat jij dat ook niet gaat doen. Maar ik kan thuis laden, jij niet. Dat zou wellicht toch een reden zijn om die extra range te nemen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inspired schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:47:
[...]

Domme vraag wellicht; Maar heb je problemen met de binnenkant of buitenkant? Ik heb eigenlijk geen last om eerlijk te zijn. Vanmorgen was hij 0 graden volgens de app en buiten nog -1/-2. 20 minuten de auto voor laten verwarmen en kon zo weg. Binnen en buitenkant gewoon vrij.
Buitenkant. Binnenkant is vochtvrij en schoon. Volgende keer zet ik de auto verwarming wel iets eerder aan ook. Merkte ook dat de deuren nog koud waren. Dus hopelijk bevriest de deurhendel niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

Ik ben zelf bij een vergelijkbare afweging voor de SR+ gegaan omdat ik toch geen lange afstanden rijd en het lijkt er op dat jij dat ook niet gaat doen. Maar ik kan thuis laden, jij niet. Dat zou wellicht toch een reden zijn om die extra range te nemen.
Hoeveel rijd je dan per dag ongeveer? :)

Pagina: 1 ... 68 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.