Ik snap dat chill mode handig om te wennen aan de instant power en one pedal drive in het begin, maar daarna is het echt onzin dat het zou uitnodigen tot lomp rijden. Als men daar last van heeft moet de chauffeur het vooral bij zichzelf/haarzelf gaan zoeken.Vandread schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:49:
@arsimo standard mode nodigt meer uit tot lomp rijden, mijn vorige hybride was ook niet bepaald traag (D6, ik mis die 5 cilinder diesel roffel wel)
Je kan altijd uitzonderingen verzinnen dat het fijn is, maar ook genoeg dat het niet nodig is.
En als die laatste de overhand krijgen dan krijgen we allemaal het audi/bmw stigma
GTI-tje ofso. Niks Specials.thewizard2006 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
En met een beetje vermogen heb je het over een select groepje met 250-300pk neem ik aan?
Yup, Versnelling is zo een prachting ding. Ja, beetje gecompliceerder maar de winsten die je er door kan halen, zijn fenomenaal.arsimo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Dat begint volgens mij zo rond de 140km/uur, niet bij de 100 km/uur al. En is trouwens op te lossen als de EV-maker dat zou willen door een versnellingsbak met twee versnellingen in te bouwen, zie de Taycan. Of met een extra motor op de achteras (zie Plaid bij de Model S waarmee Tesla nu aan het experimenteren is)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Hoewel niet uitgerekend/uitgetekend zou denk ik ook een elektrische motor te bouwen moeten zijn die dat zelf kan oplossen. Iets met net anders de rotor "voeden" door de stator bij hogere toerentallen en/of bij bepaalde belastingen e.d. Zal vast wel iets voor bestaan, al is het maar experimenteel. Lijkt mij een interessantere weg op termijn dan weer versnellingsbakken introduceren.SadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:10:
[...]
GTI-tje ofso. Niks Specials.
[...]
Yup, Versnelling is zo een prachting ding. Ja, beetje gecompliceerder maar de winsten die je er door kan halen, zijn fenomenaal.
Je hoeft het pedaal niet tot de grond in te trappen hé? Hier heb ik nog nooit klachten gehad aangezien het prima te doseren is. Ik merk toch wel duidelijk dat het vermogen erg prettig is om nog even die vrachtwagen in te halen, wisselen van rijstrook in de file en/of het verkeerslicht nog te halen.MeZZiN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:25:
Chill mode is de only mode normal is gewoon cool maar totaal niet handig en prettig voor dagelijks gebruik.
Waar is het milieu gebleven?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:36:
Ik annuleer niets, mijn portemonnee was mijn drijfveer om de Model 3 te kiezen.
Waarschijnlijk is het wel mogelijk om een 2 traps motor te maken op de ene of andere manier maar dan wordt het ineens ook stuk ingewikkelder. En als je ziet hoe groot een 2 bak maar is. Zeker de versie van de taycan dan is dat wel de simpelste oplossing. Je boekt altijd netto winst als er een bak tussen zit (zeker nu met die gerobotiseerde bakken die geen tijd verliezen met te schakelen)arsimo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:17:
[...]
Hoewel niet uitgerekend/uitgetekend zou denk ik ook een elektrische motor te bouwen moeten zijn die dat zelf kan oplossen. Iets met net anders de rotor "voeden" door de stator bij hogere toerentallen en/of bij bepaalde belastingen e.d. Zal vast wel iets voor bestaan, al is het maar experimenteel. Lijkt mij een interessantere weg op termijn dan weer versnellingsbakken introduceren.
Wie heeft het over trappen? Lijkt mij dat er wel iets redelijk gelijksmatigs te bouwen moet zijn en ook niet eens zo heel veel ingewikkelder. Althans niet ingewikkelder in de zin van mechanica. Een bak kan prima werken, uiteraard, maar is niet traploos en levert altijd verlies. Dus als er een elektromotor te maken valt die het zelf in zijn werking kan oplossen dan heeft dat uiteraard de voorkeur.SadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:42:
[...]
Waarschijnlijk is het wel mogelijk om een 2 traps motor te maken op de ene of andere manier maar dan wordt het ineens ook stuk ingewikkelder. En als je ziet hoe groot een 2 bak maar is. Zeker de versie van de taycan dan is dat wel de simpelste oplossing. Je boekt altijd netto winst als er een bak tussen zit (zeker nu met die gerobotiseerde bakken die geen tijd verliezen met te schakelen)
Verwijderd
Sorry, daarvoor moet je niet bij mij zijn
Als na deze leaseperiode ICE goedkoper is, stap ik zo weer over op een ICE...
-> Service -> TMPS sensoren terug instellen.Cyw00d schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:48:
Erg stom dat je deze melding niet weg kan klikken:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 29-10-2019 13:10 ]
Holy shit dude, je auto is volledig onbruikbaar en je moet bijna anderhalve maand wachten?MrScratch schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:04:
Ik kan gelukkig al op 5 december bij Tesla Amsterdam terecht, dus dat gaat lekker. Morgen maar eens de leasemaatschappij bellen hoe we hier mee om moeten gaan.
D'r is een reden waarom mijn vrouw nu keihard volhoudt: "nooit meer een Tesla". Tussen alle opeenstapelende technische mankementjes en de nickle and dime houding, plus de slechte support is het voor ons genoeg geweest. Sterker nog: zij zou de S nu al inleveren als we konden. Voor mij is't nog niet zo erg, maar idd: hierna geen Tesla's meer voor mij.
Liege, liege, liegebeest!
Het is ook de bedoeling dat je je banden weer netjes op spanning brengt. Dan is dit bericht zo weg.Cyw00d schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:48:
Erg stom dat je deze melding niet weg kan klikken:
[Afbeelding]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:36:
[...]
Daar gaat het niet helemaal om, er staan er hier een paar die ik dagelijks tegenkom.
Daarnaast zie ik alleen maar filmpjes online van drag races met de P, terwijl 95% een SR+ of LR rijdt...
Het was alleen de RS3 die het won van LR AWD, maar er komen steeds meer modellen bij, helaas.
Bij ons in de straat staat zo'n RS3, dat maakt het extra pijnlijk... Nu is er bij mijn schoonouders in de wijk ook één bijgekomen.
Ook deze kom ik regelmatig tegen in onze stad:
https://www.autoweek.nl/a...en-golf-20-tsi-4motion-r/
Ik mag toch hopen dat de Models 3 het niet van een Golfje verliest![]()
[...]
Waarom is iedereen hier altijd gelijk zo op zijn teentjes getrapt![]()
Ik annuleer niets, mijn portemonnee was mijn drijfveer om de Model 3 te kiezen.

Wat wil je nu?Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:45:
[...]
Eigenlijk zeggen alle dragrace filmpjes wel genoeg over Tesla. Het enige dat ze bekijken is 0-100 tijden. Verder niets. Dat bedoel ik met emotieloos.
Maar goed, de 0-100 tijd van een model 3 is ook indrukwekkend. Tijdens het rijden had ik alleen minder gevoel met de weg in de auto. Overigens al stukken beter dan in de S!
Auto's die zich focussen op 0 - 100 zijn emotieloos, en het enige waar jij je mee bezig houdt zijn dragrace filmpjes / technische cijfers van onbetaalbare concurrenten die je NOOIT aan een stoplicht gaat merken.
Leuk dat je in je leven waarden hebt, die onmiddelijk omkoopbaar zijn, zolang er maar geld mee gemoeid is.
Ben benieuwd of je binnen 4 jaar nog een ICE mag rijden die evenveel zou kosten als wat je binnenkort gaat rijden.
Grappig is het toch dat volgens petrolheads die emotieloze EV's bij hen zo veel emoties oproepen. Zouden ze die tegenstrijdigheid nu zelf ook zien?
Verwijderd
Ik heb prima waarden, maar ik doe niet mee aan de klimaatgekte. Niet omdat ik niet geloof dat er een probleem is, maar omdat ik denk dat alle "oplossingen" die we nu aan het uitproberen zijn, nooit, maar dan ook nooit het gewenste effect zullen hebben.bottom line schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:16:
Leuk dat je in je leven waarden hebt, die onmiddelijk omkoopbaar zijn, zolang er maar geld mee gemoeid is.
Ben benieuwd of je binnen 4 jaar nog een ICE mag rijden die evenveel zou kosten als wat je binnenkort gaat rijden.
Over 100 jaar zeggen we: Maar we hebben onze best gedaan! Nou alstje blieft, kun je gaat tellen wie het meeste veren in zijn reet heeft verzameld, maar netto resultaat is dat het milieu er niets mee op is geschoten...
Helemaal niet! Zo lang vliegen en consumptie onverminderd doorgaan, hebben we ons best helemaal niet gedaan. Uiteindelijk is die nieuwe iPhone, tablet, vliegvakantie of prullaria uit China allemaal veel belangrijker dan het milieu, getuigt ons gedrag.
Mij praat je echt geen schuldgevoel aan...
Straks als het economisch weer wat minder gaat, gaan helemaal andere belangen spelen en komt milieu helemaal achteraan de rit. Zie de verkoopaantallen van EV's in de hele EU...
Doelen die gesteld zijn zijn totaal niet haalbaar.
En zolang we in Nederland zandvoort willen verbieden voor F1 omwille van de CO2 uitstoot, dan snap je echt totaal niet hoe de F1 werkt. Hier een race minder betekent ergens anders een race meer. Netto verandert er niets aan de mondiale uitstoot! Zo lang dat kwartje niet valt, is het echt allemaal nutteloos wat we verzinnen.
Een D66 voorman die met droge ogen beweert dat hij zijn 5-6 vliegreizen per jaar toch compenseert... Wat compenseren, dat heeft geen nut, stoppen met vliegen is het enige dat dan helpt. Wat hebben we aan die 100 euro die je ter compensatie betaalt? Je hebt meer CO2 de lucht in geblazen dan ik in 3 jaar met mijn diesel zou doen!
Al dat micro-managen doe ik niet aan mee, we missen de helikopterview.
Zo lang de wereldbevolking nog fors aan het toenemen is, is het vechten tegen de bierkaai.
Klopt het is heel apart. Lang geleden dat ik zo naar een auto heb uitgekeken.arsimo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:19:
Grappig is het toch dat volgens petrolheads die emotieloze EV's bij hen zo veel emoties oproepen. Zouden ze die tegenstrijdigheid nu zelf ook zien?
Overigens reed ik hiervoor ook PHEV, dus wat is precies een petrolhead?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 13:27 ]
Net een ritje gedaan naar amsterdam, 111 km. Had nog 311 over. Ik stap uit met 178km.
Misschien toch maar chillmode aanzetten...
Verwijderd
Dat "selecte" groepje wordt steeds groterthewizard2006 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
En met een beetje vermogen heb je het over een select groepje met 250-300pk neem ik aan?
Ik heb nog niet met roadside assistance gebeld, dus misschien dat er sneller gereageerd wordt in dat geval. Nu had ik gewoon via de app een service afspraak gepland. Overigens was Rotterdam en Den Haag (dacht ik) veel sneller plek (iets van 6 november ofzo).Liegebeest schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:06:
[...]
Holy shit dude, je auto is volledig onbruikbaar en je moet bijna anderhalve maand wachten?
D'r is een reden waarom mijn vrouw nu keihard volhoudt: "nooit meer een Tesla". Tussen alle opeenstapelende technische mankementjes en de nickle and dime houding, plus de slechte support is het voor ons genoeg geweest. Sterker nog: zij zou de S nu al inleveren als we konden. Voor mij is't nog niet zo erg, maar idd: hierna geen Tesla's meer voor mij.
Vanochtend was de melding overigens weer weg, dus ik kan weer laden en het lijkt een tijdelijk issue geweest te zijn.
Look behind you! A three headed monkey!
Wat is er mis met je vervangende, 2e auto? Hebben ze deze niet piekfijn in order gemaakt, na alle lessen en gedoe met de 1e auto??MeZZiN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:04:
[...]
Dus heb ik het toen gewoon om gedraaid. Jullie hebben een bagger aflevering gedaan dus ik heb een do over nodig. Dus elke keer aan hun gevraagd is hij in aflever staat? Nee dan terug naar de spuiter. Etc. Je heb foto bewijs bij aflevering. Dus ze moeten het wel fixen. Gewoon gestrekt been er in maar blijf netjes dat altijd. Ze zijn ook maar poppetjes. Het kan zijn met de grote hoeveelheid tesla nu dat ze moeilijker doen maar je heb gewoon recht op een goede aflevering. Je heb bewijs gebruikt en ga naar ze toe laat ze het fixen zo niet kan je ook nog in het uiterste geval de LM aansprakelijk stellen voor de niet leveren van een conforme auto. Dat is wel je laatste stap omdat je heel veel stuk maakt bij de LM. Je LM die gaan ook voor je aan de gang die hebben namelijk elke week overleg met Tesla voor uitstaande issues en dit is er een van. Ik kreeg toen ook als optie een andere voorraad tesla als oplossing aangeboden. Vaak is er veel mogelijk alleen je moet gewoon doorzetten.
Zelf heb ik gemerkt dat de LM minder teweeg kan brengen dat ik zelf. Daarom was opeens het LM process helemaal overhoop toen opeens een auto terug genomen was op die manier nog niet eerder voorgekomen. Dus soms kan je zelf een hele hoop meer bereiken het kost alleen extreem veel tijd. Ik heb heel lang op mijn geld moeten wachten. Hun proces is niet ingericht op geld terug betalen dat kan ik je wel zeggen.
Het is jammer dat het tijd wordt voor gestrekt been nu. Een auto zo slecht afleveren en dan weigeren te helpen, ze maken wel flink misbruik van hun min of meer monopolie positi in de 2019 EV markt. Ik haal LM erbij want mij sturen ze gewoon weg zonder te helpen.
Verwijderd
Ja die had ik ook, door Polestar gekieteld...Vandread schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:49:
@arsimo standard mode nodigt meer uit tot lomp rijden, mijn vorige hybride was ook niet bepaald traag (D6, ik mis die 5 cilinder diesel roffel wel)
Je kan altijd uitzonderingen verzinnen dat het fijn is, maar ook genoeg dat het niet nodig is.
En als die laatste de overhand krijgen dan krijgen we allemaal het audi/bmw stigma
200nm van elektromotor, plus 500nm van het dieselblok...
Heerlijke auto! En dito stoelen. Vooral met sportonderstel rijdt hij erg strak. Het zal nooit een bochtenvreter worden, maar hij lag als een huis!
Soms had ik ook best buien dat ik wat doorreed... Inhalen was heerlijk in dat ding.
Hahaha, ik zet hem bij je voor de deur, ik leg de sleutel op je bureau, met de mededeling dat ik een huurauto ga halen en dat ze over een half uur een belletje van de leasemaatschappij kunnen verwachten. Ik hoef hem pas terug als het is opgelost is, of redelijke (termijn) zicht op een oplossing.bakafish schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:40:
Wat is er mis met je vervangende, 2e auto? Hebben ze deze niet piekfijn in order gemaakt, na alle lessen en gedoe met de 1e auto??
Het is jammer dat het tijd wordt voor gestrekt been nu. Een auto zo slecht afleveren en dan weigeren te helpen, ze maken wel flink misbruik van hun min of meer monopolie positi in de 2019 EV markt. Ik haal LM erbij want mij sturen ze gewoon weg zonder te helpen.
Maar goed, die van mij wordt gewoon perfect afgeleverd
De wereldbevolking is het probleem niet, onze westerse levensstijl wél. Helaas verspreid deze levensstijl snel. Om nu tegen andere landen te zeggen dat ze niet net als ons mogen leven vanwege de leefbaarheid van onze planeet is extreem hypocriet. Daarom moet de westerse levensstijl anders zodat we andere weer op hun vingers kunnen tikken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
Zo lang de wereldbevolking nog fors aan het toenemen is, is het vechten tegen de bierkaai.
[...]
Elektrisch rijden is ook zeker niet de heilige graal, maar Tesla zet niet alleen in op elektrische rijden, maar ook op autonoom rijden. Autonoom rijden heeft een veel grotere impact en om het betaalbaar te houden is elektrische de beste basis (potentie tot co2 neutraal, efficiënter dan brandstof en extreem laag in onderhoud).
Zie elektrische rijden tot autonoom rijden als de PHEV's tot de BEV's. Dankzij de PHEV's staat ons land vol met openbare laadpalen waardoor voor steeds meer de BEV als optie geschikt wordt. Nadeel van die PHEV's is alleen wel de concurrentie om de laadpaal terwijl het voor hun geen noodzaak is.
Bij Bloomberg hebben ze een indrukwekkende survey gedaan onder Model 3 eigenaren:
https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/
Mooie highlight:
https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/
Mooie highlight:
Bij 12% was er sprake van lakschade bij aflevering, maar overall is de overgrote meerderheid positief over de ervaring met Tesla en de serviceafhandeling. Geen idee of er Nederlanders mee hebben gedaan?A nearly unanimous 99.6% of respondents said the Model 3 is a pleasure to drive, the kind of consensus rarely reached by any consumer product.
Dat zou je denken maar helaas. Stuur was beschadigd een stuk of wat kleine lak schades maar goed het was een verbeteringbakafish schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:40:
[...]
Wat is er mis met je vervangende, 2e auto? Hebben ze deze niet piekfijn in order gemaakt, na alle lessen en gedoe met de 1e auto??

Ik zou het ook niet accepteren maar blijf altijd netjes dan krijg je toch een hoop gedaan en vraag naar de manager dat wil ook wonderen doen. De mensen aan de knoppen zijn vaak die altijd nee zeggen. Denk alleen niet dat tesla misbruik maakt alleen ze gaan er soms zo raar mee om.
Maar goed heb nu een model S 85D loaner oud model maar prima blijft een kleine auto de S het is ook niet mijn soort auto maar goed beter dan een dinosap verprutser.
En ze gaan de gele balk fixen yah
Sta nu bij de nieuwe supercharger in Naarden. Komt helaas niet boven de 60kw uit. Dat schiet niet op.
@MeZZiN Fijn van die gele randen. Zal hem eens inschieten.
Pak een andere unit dat wil vaak wel helpen.
Ben ook benieuwd of het ook weg blijf nu die randen... vind het nog steeds een idioot verhaal dat de lijm niet goed zit. .....
Ben ook benieuwd of het ook weg blijf nu die randen... vind het nog steeds een idioot verhaal dat de lijm niet goed zit. .....
Mwoah, dat is niet slecht toch? Lagere temp, wat meer snelweg denk ik?Mday schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:31:
Net een ritje gedaan naar amsterdam, 111 km. Had nog 311 over. Ik stap uit met 178km.
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 29-10-2019 14:18 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Top. Dan heb je waarden die ergens anders liggen als het klimaat. Perfect begrijpbaar en elke mens is anders. Maar ik heb het niet enkel over waarden van het klimaat.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
Ik heb prima waarden, maar ik doe niet mee aan de klimaatgekte. Niet omdat ik niet geloof dat er een probleem is, maar omdat ik denk dat alle "oplossingen" die we nu aan het uitproberen zijn, nooit, maar dan ook nooit het gewenste effect zullen hebben.
Jij bent wel iemand waarvoor het belangrijk is dat de prestaties van een auto uitmuntend zijn, en Tesla bezit die niet (lees: 0-100 bij de M3 begint ondermaats te worden, want anderen doen dit even goed
Maar al deze waarden laat je wel vallen om even 4 jaar een elektrische auto te rijden, omdat dat goedkoper uitkomt. Want je volgende is sowieso terug een ICE.
Gelukkig zijn die ICE fabrikanten op een periode van 4 jaar/of een levensduur van een automodel zo vernieuwend.
Moest je nu commentaar hebben op de auto, en er al een tijd mee rijden, allemaal goed en wel.
Maar jij had hem niet eens besteld en was al tot in den treure aan het klagen.
Golf R is nu niet echt zo onbetaalbaar. (Zelfs de break versie voor extra ruimte)bottom line schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:16:
[...]
![]()
![]()
![]()
[...]
Wat wil je nu?
Auto's die zich focussen op 0 - 100 zijn emotieloos, en het enige waar jij je mee bezig houdt zijn dragrace filmpjes / technische cijfers van onbetaalbare concurrenten die je NOOIT aan een stoplicht gaat merken.
330i close, 130/135/140.
Zo onbetaalbaar zijn die dingen niet, in meeste gevallen gewoon nog goedkoper.
Auto's die zich focussen op 0 - 100 zijn emotieloos.....is dat niet het enige selling point waar alle tesla-eigenaars zich blind op staren
Ik heb een auto om van A naar B te gaan, en dat doe ik het liefst comfortabel. Ik heb dan ook een budget Tesla besteld ipv de performance editie
Verwijderd
Dat zeg ik niet... Je trekt echt alles uit zijn verband!bottom line schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:49:
Top. Dan heb je waarden die ergens anders liggen als het klimaat. Perfect begrijpbaar en elke mens is anders. Maar ik heb het niet enkel over waarden van het klimaat.
Jij bent wel iemand waarvoor het belangrijk is dat de prestaties van een auto uitmuntend zijn, en Tesla bezit die niet (lees: 0-100 bij de M3 begint ondermaats te worden, want anderen doen dit even goed/ afwerking is brak / geen comfort / uiterlijk is verre van mooi / service bestaat niet).
Maar al deze waarden laat je wel vallen om even 4 jaar een elektrische auto te rijden, omdat dat goedkoper uitkomt. Want je volgende is sowieso terug een ICE.
Gelukkig zijn die ICE fabrikanten op een periode van 4 jaar/of een levensduur van een automodel zo vernieuwend.
Moest je nu commentaar hebben op de auto, en er al een tijd mee rijden, allemaal goed en wel.
Maar jij had hem niet eens besteld en was al tot in den treure aan het klagen.
Ik reageer op een reactie met het zoveelste filmpje van een dragrace tussen een performance model en een ander model.
Alleen 95% van de Model 3's is geen performance!
Ik vind het jammer dat mijn Model 3 dus waarschijnlijk de stoplichtsprintjes met eerder genoemde modellen verlies. Al is er nog hoop. Zoals door anderen in het topic aangegeven is een simpel Golfje (R) al sneller... Dat vind ik jammer, ik had gehoopt die zeker voor te blijven. Maar laten we dat lekker vergeten, want hij is en blijft snel genoeg! Dan verlies je maar af en toe een sprintje toch, boeiend? En daarbij is hij weer een seconde sneller dan mijn vorige. Prima dus!
Hij zit minder lekker dan de V60 heb ik gezegd, overigens zijn er meerdere (ex) V60 eigenaren die nu een model 3 rijden in dit topic geweest die dit beamen. Dat maakt het comfort niet ruk, hij zit alleen iets minder goed. Nog steeds beter dan wat ik nu tijdelijk rijdt. Ik kan er prima mee leven.
Afwerking is inderdaad iets minder ja, ook hierbij geen verrassingen. Ik heb het vaker vergeleken met het niveau van een standaard C segmenter. Ik kan er prima mee leven.
Uiterlijk, de achterkant en zijkant vind ik mooi, de voorkant niet. Ook hierin ben ik zeker niet de enige. Het dashboard is iets te laag, de motorkap te kort. Maar ik kan er prima mee leven.
Service is inderdaad niet wat velen gewend zijn, maar ik zeg nota bene nog dat de mijne gewoon helemaal perfect wordt afgeleverd (vertrouwen heet dat).
Ik zeg ook helemaal niet dat ik hierna zeker weer een ICE ga rijden, ik zeg dat als een ICE goedkoper is, dat ik dan net zo lief weer in een ICE stap. Dat is wezenlijk iets anders. en dan bedoel ik niet dat ik koste wat het kost een ICE hierna wil en desnoods een Clio kies. Nee, ik kijk na deze leaseperiode naar het aanbod en als dan een ICE er beter uitkomt, kies ik net zo goed weer voor een ICE. Als er een EV heel goed uit de bus komt een EV. Ik zeg alleen niet wat velen zeggen: Nooit meer een ICE.
Je brengt het zo zwart wit, terwijl er een hele dosis nuance in zit!
Wat ik echt top vind aan de Model 3:
- Het rijden, het rijdt lekker, met goede wegligging. Hij is snel, soepel...
- Infotainment, veel opties, het is een heel uitgebreide auto. Al zijn er twee dingen die ik wel echt mis in de model 3: HUD in raam en automatisch trunk/frunk.
- Snelladers, dit was voor mij een reden om enkel een Tesla als EV te overwegen en alle anderen af te laten vallen. Ik ben niet van plannen en pasjes bij elkaar sprokkelen, dus het snellaadnetwerk van Tesla is een must.
- Bijtelling, scheelt 150 euro netto per maand met de auto die ik anders had gekozen.
Eindelijk iemand die snapt waarom ik "emotieloos" noemde...SadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:12:
[...]
Golf R is nu niet echt zo onbetaalbaar. (Zelfs de break versie voor extra ruimte)
330i close, 130/135/140.
Auto's die zich focussen op 0 - 100 zijn emotieloos.....is dat niet het enige selling point waar alle tesla-eigenaars zich blind op staren![]()
Het enige wat je op youtube ziet als het gaat om Tesla vs <willekeurige andere auto> is een dragrace met een P model. Dat weten we nu wel...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 15:25 ]
Naarden was afgelopen zondag ook al zo sloom. Had V3 verwacht omdat-ie zo nieuw is maar helaas. Wel werd mijn laadsessie niet geregistreerd, ook de nieuwigheid denk ik?PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:00:
Sta nu bij de nieuwe supercharger in Naarden. Komt helaas niet boven de 60kw uit. Dat schiet niet op.
@BlakHawk Gelukkig zijn het merendeel van Golfjes óók geen R. Na bijna 11dkm moet ik de eerste nog tegenkomen die ik niet bij kan houden. De auto's die je tegenkomt die sneller zijn niet alleen schaars en als je ze tegenkomt willen ze echt niet allemaal racen hoor. Zelfs een AMG op de snelweg reed niet zo maar van mij weg hoor en dan rijd je al snel onverantwoordelijk hard.
Verwijderd
V3 is nog niet uit in Europa toch?DigiDaan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:27:
[...]
Naarden was afgelopen zondag ook al zo sloom. Had V3 verwacht omdat-ie zo nieuw is maar helaas. Wel werd mijn laadsessie niet geregistreerd, ook de nieuwigheid denk ik?
@BlakHawk , als ik het zo lees is alleen de achterkant en zijkant naar wens. Dan zou ik misschien toch gekozen hebben om €150 meer per maand te betalen en blij te zijn met de aankoop, in tegenstelling tot wat nu bb het geval is.
Model S 90D
Verwijderd
Ik parkeer altijd met de kont naar achteren, dus de voorkant zie ik bijna nooit...lvsol schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:34:
@BlakHawk , als ik het zo lees is alleen de achterkant en zijkant naar wens. Dan zou ik misschien toch gekozen hebben om €150 meer per maand te betalen en blij te zijn met de aankoop, in tegenstelling tot wat nu bb het geval is.
Maar gaan jullie nu met droge ogen vertellen dat je de voorkant geweldig mooi vind?
Op andere vlakken vind ik de auto mooier en beter dan het alternatief, dus uiteindelijk speelt 150 euro netto per maand een grote rol.
De ene is qua uiterlijk en afwerking beter, de ander qua opties en infotainment en snelheid.
De auto's die in alles uitspringen zitten buiten budget
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 15:38 ]
JaVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:36:
[...]
Ik parkeer altijd met de kont naar achteren, dus de voorkant zie ik bijna nooit...![]()
Maar gaan jullie nu met droge ogen vertellen dat je de voorkant geweldig mooi vind?
[...]
[ Voor 32% gewijzigd door pirke op 29-10-2019 15:39 ]
Volgens mij kan de Golf R in 4,6 sec van 0-100. Dat is niet sneller dan een LR AWD, dat is even snel. Daarbuiten gelaten dat een Golf R geen simpel Golfje is.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:23:
Ik vind het jammer dat mijn Model 3 dus waarschijnlijk de stoplichtsprintjes met eerder genoemde modellen verlies. Al is er nog hoop. Zoals door anderen in het topic aangegeven is een simpel Golfje (R) al sneller... Dat vind ik jammer, ik had gehoopt die zeker voor te blijven. Maar laten we dat lekker vergeten, want hij is en blijft snel genoeg! Dan verlies je maar af en toe een sprintje toch, boeiend? En daarbij is hij weer een seconde sneller dan mijn vorige. Prima dus!
Niet mijn voorkeur, mijn S '17 vind ik mooier.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:36:
[...]
Ik parkeer altijd met de kont naar achteren, dus de voorkant zie ik bijna nooit...![]()
Op andere vlakken vind ik de auto mooier en beter dan het alternatief, dus uiteindelijk speelt 150 euro netto per maand een grote rol.
De ene is qua uiterlijk en afwerking beter, de ander qua opties en infotainment en snelheid.
De auto's die in alles uitspringen zitten buiten budget
Model S 90D
Verwijderd
Juist de S vind ik veel mooier. 2013 S of 2019 S.lvsol schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:49:
[...]
Niet mijn voorkeur, mijn S '17 vind ik mooier.To conclude: blij voor jou dat niet alleen de zij- en achterkant ok zijn.
Had een kleinere S neus op de 3 gegooid.
Maar S ligt buiten budget
Model 3 is de enige die kon. Gelukkig wel een LR.
Idd. Met de aantekening dat de Model 3 LW AWD sneller zal zijn op de eerste meters door de instant torque en dus de Golf R hoogstwaarschijnlijk sneller tussen ~80km/uur en 100km/uur om dat te compenseren. Dus stoplichtsprintje zijn dan nog te winnen door de Model 3 LW AWD. De Golf R kan wel iets harder: 250 km/uur versus 233 km/uur.Groent schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:40:
[...]
Volgens mij kan de Golf R in 4,6 sec van 0-100. Dat is niet sneller dan een LR AWD, dat is even snel. Daarbuiten gelaten dat een Golf R geen simpel Golfje is.
Overigens goed nieuws, elk moment komt de nieuwe software voor de Model 3 uit waarmee 5% meer power beschikbaar komt. Dus waarschijnlijk strakjes toch een net iets snellere 0-100 dan de Golf R.
Dan was er nóg minder verschil tussen beide modellen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:52:
[...]
Had een kleinere S neus op de 3 gegooid.
[...]
Model S 90D
MIsschien moeten de kabels nog ingespeeld worden?DigiDaan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:27:
[...]
Naarden was afgelopen zondag ook al zo sloom. Had V3 verwacht omdat-ie zo nieuw is maar helaas. Wel werd mijn laadsessie niet geregistreerd, ook de nieuwigheid denk ik?

Schaamteloze verwijzing naar het voormalige "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" topic
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Nieuwe markt voor die charlatans: speciale vergulde Mennekes kabels met speciale powerplugs voor iets snellere 0-100 tijden. Of meer range, maar dan moet je de speciale rode kabel hebben ipv de blauwe.Devster schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:54:
[...]
MIsschien moeten de kabels nog ingespeeld worden?![]()
Schaamteloze verwijzing naar het voormalige "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" topic
[ Voor 8% gewijzigd door arsimo op 29-10-2019 15:59 ]
Verwijderd
Oh ja dit voordeel van Tesla vergeten te noemen.arsimo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:53:
[...]
Idd. Met de aantekening dat de Model 3 LW AWD sneller zal zijn op de eerste meters door de instant torque en dus de Golf R hoogstwaarschijnlijk sneller tussen ~80km/uur en 100km/uur om dat te compenseren. Dus stoplichtsprintje zijn dan nog te winnen door de Model 3 LW AWD. De Golf R kan wel iets harder: 250 km/uur versus 233 km/uur.
Overigens goed nieuws, elk moment komt de nieuwe software voor de Model 3 uit waarmee 5% meer power beschikbaar komt. Dus waarschijnlijk strakjes toch een net iets snellere 0-100 dan de Golf R.
De updates maken een auto ook echt beter dan voorheen. Dat is ook een reden welke op de "plusjes" lijst van de Model 3 stond.
Dan vond ik de 3 wel mooierlvsol schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:54:
[...]
Dan was er nóg minder verschil tussen beide modellen.
"In het vierde kwartaal van 2019 komt de V3 Supercharger naar Europa"
Nee, maar de zij en achterkant vind ik ook niet mooi. Lelijk ook niet hoor, gelukkig maakt het interieur het voor mij allemaal goed. Smaken verschillen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:36:
[...]
Wacht, even €45.000 neerleggen voor een model waar je juist met 5 personen in past en 2 handbagage koffertjesSadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:12:
[...]
Golf R is nu niet echt zo onbetaalbaar. (Zelfs de break versie voor extra ruimte)
330i close, 130/135/140.
Voor hetzelfde geld heb je een veel grotere SR+ waarmee je 2/3de kan besparen door elektriciteit te tanken ipv. benzine
Verwijderd
Een heel mooie artikel van Bloomberg: https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/
Data van 5000 respondenten.
Mijn meest tot de verbeelding spreekende conclusie: “A nearly unanimous 99.6% of respondents said the Model 3 is a pleasure to drive, the kind of consensus rarely reached by any consumer product.”
Mijn meest tot de verbeelding spreekende conclusie: “A nearly unanimous 99.6% of respondents said the Model 3 is a pleasure to drive, the kind of consensus rarely reached by any consumer product.”
"Wat doe je GVD".
Ja, sorry man, de auto parkeert hem hier.
Mijn vrouw weigert al in de Tesla te rijden. Begin haar te snappen.
Verwijderd
Je hebt echt een goede lemon te pakken.PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:23:
Ik stap net op het gas om over te steken, zet de auto mij midden op de weg stil. "Obstakel in de weg". Nou er, was helemaal niks aan de hand, maar het scheelde een meter of ik had een auto in mijn zij.
"Wat doe je GVD".
Ik denk dat het echt tijd is om een advocaat een hele mooie brief te laten schrijven waarbij je eist dat je hem kan inruilen voor een S die het wel goed doet...
Verwijderd
SerieusPWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:23:
Ik stap net op het gas om over te steken, zet de auto mij midden op de weg stil. "Obstakel in de weg". Nou er, was helemaal niks aan de hand, maar het scheelde een meter of ik had een auto in mijn zij.
"Wat doe je GVD".

Dat is nog wel gevaarlijk ook...
Zo lang dit soort simpele dingen gebeuren en Tesla nog geen perfecte score haalt bij voetgangers in de tests is FSD er toch nooit klaar voor?
Amerikaanse verzekeraar heeft tests uitgevoerd voor voetgangers. De grote Duitse merken en Volvo halen de hoogste score op de voetgangers.
De model 3 laat het vooral bij overstekende kinderen liggen:
https://www.iihs.org/rati...ion-vehicle-to-pedestrian
Overstekende volwassenen stopt hij volledig voor, overstekende kinderen bij beide snelheden enkel 5 mph snelheidsreductie. Zonde!
Dit is toch echt de basis voor autonoom rijden?
Verder een prima score op overige vlakken, maar vooral overstekende kinderen zijn een probleem.
Uitleg over de test:
https://www.iihs.org/ratings/pedestrian-crash-prevention
Model 3 scoort "Advanced" en niet "Superior" wat zou moeten en wat ik had verwacht.
Natuurlijk is het een pleasure to drive! Dat snap ik best, dat was een groot pluspunt van de Model 3! Drivetrain en wegligging.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:22:
Een heel mooie artikel van Bloomberg: https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 17:43 ]
Ik had het afgelopen week voor het eerst. Vanuit het niets vol in de ankers op de snelweg zonder reden. Had 3 passagiers bij me, die vroegen zich al af wat er aan de hand was..
Verwijderd
Maar je kunt dan geen gas meer geven?MADG0BLIN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:49:
Ik had het afgelopen week voor het eerst. Vanuit het niets vol in de ankers op de snelweg zonder reden. Had 3 passagiers bij me, die vroegen zich al af wat er aan de hand was..
Dat wel. Maar als ik mijn voet in de relax stand met cruise control heb staan duurt het ook even. Scheelt zo 20km per uur wat hij dan al geremd heeft.
Verwijderd
@PWM kon jij ook nog gewoon gas geven?MADG0BLIN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:51:
[...]
Dat wel. Maar als ik mijn voet in de relax stand met cruise control heb staan duurt het ook even. Scheelt zo 20km per uur wat hij dan al geremd heeft.
Golf R Variant is 46000€, groter dan je Tesla, sneller en kan aanhanger trekken + grotere koffer.bottom line schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:00:
[...]
Wacht, even €45.000 neerleggen voor een model waar je juist met 5 personen in past en 2 handbagage koffertjesmet natuurlijk nog een hoop opties die je erbij gaat doen.
Voor hetzelfde geld heb je een veel grotere SR+ waarmee je 2/3de kan besparen door elektriciteit te tanken ipv. benzine
+ ik vind interieur verschrikkelijk van Tesla. (uiterlijk vind ik hem wel mooi). Plus kan ik makkelijk zelf aan sleutelen en heb eventueel een garage binnen de 15km. Wagen is een hobby voor me en een noodzaak (sleurhut). Voor een tesla garage moet ik 3 kwartier in de file gaan hangen. Thanks but no thanks voorlopig.
Er komt wel een EV, maar ik ben nog geduldig. Nu is het aanbod nog te klein en de prijzen te hoog voor wat je ervoor krijgt.
Pffff wat is die Spotify integratie ruk zeg.
Regelmatig dat hij ineens stopt met afspelen of 1 nummer blijft herhalen.
Ook laadt hij alles behalve snel.
Kan onderhand beter Spotify op de mobiel gebruiken.
Oud nieuwsVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:22:
CyBeRSPiN in "Het grote Tesla topic - deel 2"
Grappig dat we beiden precies dezelfde quote eruit hebben gelicht
Nu de transporten vanuit zeebrugge (Tilburg) weer over de weg gaan naar afleverlokatie Amsterdam hou ik mijn hart vast met beschadigingen die daaruit voortvloeien.
Viel me op dat bij de complete amsterdam levering (per boot) de klachten over schades/problemen enorm gedaald waren. Best Logisch want je mist heel momenten waarbij schade/vervuiling/etc kan ontstaan.
Viel me op dat bij de complete amsterdam levering (per boot) de klachten over schades/problemen enorm gedaald waren. Best Logisch want je mist heel momenten waarbij schade/vervuiling/etc kan ontstaan.
Als je houd van sleutelen is een Tesla inderdaad niks voor jou. Na banden wisselen houdt het wel op...SadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:20:
[...]
Golf R Variant is 46000€, groter dan je Tesla, sneller en kan aanhanger trekken + grotere koffer.
+ ik vind interieur verschrikkelijk van Tesla. (uiterlijk vind ik hem wel mooi). Plus kan ik makkelijk zelf aan sleutelen en heb eventueel een garage binnen de 15km. Wagen is een hobby voor me en een noodzaak (sleurhut). Voor een tesla garage moet ik 3 kwartier in de file gaan hangen. Thanks but no thanks voorlopig.
Er komt wel een EV, maar ik ben nog geduldig. Nu is het aanbod nog te klein en de prijzen te hoog voor wat je ervoor krijgt.
Misschien kijk ik niet goed, maar als ik op de site van Volkswagen kijk kost een Golf R variant meer in de richting van €60.000. De site is niet zo overzichtelijk, dus ik hoor het graag als ik het verkeerd heb.SadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:20:
[...]
Golf R Variant is 46000€, groter dan je Tesla, sneller en kan aanhanger trekken + grotere koffer.
Niveau in dit topic wordt er niet beter op. Zou graag wat meer Tesla content zien in plaats van VAG specs en continue herhalingen van niet echt heel relevante persoonlijke meningen.
Iemand al fw 2019.32.12.8 binnen?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik heb dit al twee keer mee gemaakt op de smalle grachten in Amsterdam. 1 keer met een fietser en 1 keer met een voetganger. Het is zo smal dat je er net langs kan, de M3 herkent het als een frontale botsing en gaat op de noodrem. Ook bij 6km/h zit je dan wel echt vol in de gordel.PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:
[...]
Nee, hij blokkeert op dat moment gewoon. Hoe hard je ook op het pedaal drukt, er gebeurt niks.
Op de snelweg ook een paar keer gehad dat hij afremt voor matrixborden, voor de V10 update was het Aquaduct op de A4 echt een reden voor de M3 om ook vol in de ankers te gaan.
Verwijderd
Woops, foutje...nou ja wel heel cool onderzoek!CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:34:
[...]
Oud nieuws
CyBeRSPiN in "Het grote Tesla topic - deel 2"
Grappig dat we beiden precies dezelfde quote eruit hebben gelicht
En hoe kom je dan uiteindelijk weer van je plek? Lijkt me doodeng om mee te maken als je nog even snel voor een ander denkt te kunnen oversteken (of een spoorwegovergang...).PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:
[...]
Nee, hij blokkeert op dat moment gewoon. Hoe hard je ook op het pedaal drukt, er gebeurt niks.
Nope. Maar goed, zijn ook maar wat bug fixes. Wachten is op 2019.36.x. Dat is weer een leuke update.
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 29-10-2019 20:20 ]
Wat zou er dan in die update moeten zitten?Inspired schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:18:
[...]
Nope. Maar goed, zijn ook maar wat bug fixes. Wachten is op 2019.36.x. Dat is weer een leuke update.Maar volgende de insiders kan dit nog wel 3 weken duren.
Verwijderd
Toch wel een heel fijn racemonster hoor...caravan nee, aanhanger nee, maar stoplichten en tussensprintjes? JA!!!SadisticPanda schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:20:
[...]
Ik had je reactie over het hoofd gezien. Ik zal het eens aankaarten als ik maandag bij de SeC ben. BedanktRto1964 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:41:
[...]
Ik heb een LR RWD en had ook last van iets dergelijks. Op slecht wegdek was tevens een lichte klapper hoorbaar. De SeC in Antwerpen heeft de bevestiging van het sub-frame waarin de motor ligt verbeterd. Sinds dien geheel rammelvrij. Was natuurlijk garantie.
Vanmiddag toen ik thuiskwam merkte ik bij het parkeren dat de achteruitrijcamera zwart beeld geeft, ook als ik op het camerapictogram van het scherm druk. Heb al een soft reset gedaan, doet het nog steeds niet. Vreemd, ineens lijkt hij er compleet mee opgehouden te zijn.
Iemand van jullie dezelfde ervaring/een idee wat het zou kunnen zijn?
Dat-ie zwart blijft voor een (flink) aantal seconden heb ik ook regelmatig. Het beeld kwam helemaal niet op na verloop van tijd?Volodos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:56:
Vanmiddag toen ik thuiskwam merkte ik bij het parkeren dat de achteruitrijcamera zwart beeld geeft, ook als ik op het camerapictogram van het scherm druk. Heb al een soft reset gedaan, doet het nog steeds niet. Vreemd, ineens lijkt hij er compleet mee opgehouden te zijn.
Merken jullie ook dat de zijkanten en achterruit erg lang beslagen blijft, ook na het aanzetten van de AC max?
Eenmaal meegemaakt. Soft reset hielp ook niet. Power off/hard reset hielp wel. Sindsdien probleem nooit meer terug gekomen ook.Volodos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:56:
Toevallig vorige week gehad. Zag wel de witte strepen bij het achteruitrijden, maar de rest was zwart.Volodos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:56:
Dag later wilde ik het nogmaals bekijken, maar toen was het probleem weg
@zensu nee? Misschien sluit je raam niet goed?
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 30-10-2019 06:23 ]
Ook last van, ik zet nu de nog eerder de verwarming aan. Van het weekend de ramen eens goed schoonmakenmet glassex of azijn , werd eerder gepost dat dit zou helpen.Zensu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:00:
Merken jullie ook dat de zijkanten en achterruit erg lang beslagen blijft, ook na het aanzetten van de AC max?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Hatsjoe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:23:
[...]
Wat zou er dan in die update moeten zitten?
- One-pedal drive
- 5% power increase
- Scheduled time to leave charging and air conditioning.
- Auto map navigation on Home, Work, weekday, weekend.
Van deze update ga ik blijer worden dan van v10 denk ik. Gelukkig een keer geen game maar echt functionaliteit.
[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 30-10-2019 08:31 ]
Iemand al een poging gedaan de 18" center caps te verwijderen? Ik wil terug naar Aero maar krijg ze er niet uit.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Zuignapje idd. Heb er twee op ali besteld. Zie oa; Inspired in "Het grote Tesla topic - deel 2"Tassadar32 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:36:
Iemand al een poging gedaan de 18" center caps te verwijderen? Ik wil terug naar Aero maar krijg ze er niet uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 30-10-2019 08:56 ]
Mee eens, zo irritant dat je weer geneigd bent om radio te luisteren.
Gevolg, zeurende peuters!
Ik heb trouwens een maand lang waarschuwingssignaal: Dodehoekdetectie beperkt, camera toezicht verminderd.
Komt dit door condens of nattigheid van regen?
Ik heb trouwens een maand lang waarschuwingssignaal: Dodehoekdetectie beperkt, camera toezicht verminderd.
PdeBie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:29:
Pffff wat is die Spotify integratie ruk zeg.
[ Voor 16% gewijzigd door Zensu op 30-10-2019 09:06 ]
Nee nog niet denk dat hij nog niet in Nederland is mijn staat nu in het SC een heeft de update ook nog niet gehad.Taigu schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:26:
Maar goed auto schijnt klaar te zijn.... waarom geloof ik er helemaal niets van... het is weer veel te snel voor de vele issues. Maar goed we gaan het zien omdat ze niet bereikbaar zijn via de telefoon moet ik langs om te checken. Trouwens is het was altijd normaal van tesla als de auto klaar is dat je ook een mail kreeg met alles wat gedaan is.... nu nog niets gezien doen ze het niet meer?
[ Voor 12% gewijzigd door MeZZiN op 30-10-2019 09:17 ]
Je krijgt toch altijd zo’n factuur die je digitaal dient te ondertekenen?
Vanochtend een nieuwe melding gekregen die ik nog niet eerder heb gehad:
"Storing klepsensor laadcontact" "Laadcontact werkt mogelijk niet volgens verwachting".
Ik gok dat dit met de nattigheid te maken heeft? Bij aankomst ff het klepje open en dicht gedaan en niets bijzonders gezien.
Ik ben benieuwd of het er vanmiddag nog is.
Wel irritant om tijdens het rijden steeds die melding in beeld te hebben (kan je wegswipen, maar na 1 AP nag is het weer terug). In de ochtend ook vaak de 'camera X, Y, Z doet het niet goed' melding in beeld.
Hoe zal dat gaan als het echt winters wordt?
Daar tegenover weer iets nieuws opgemerkt (zal er waarschijnlijk sinds v10 in zitten?): in de app onder climate kan je nu los de voorruit verwarming aanzetten, handig in de winter
"Storing klepsensor laadcontact" "Laadcontact werkt mogelijk niet volgens verwachting".
Ik gok dat dit met de nattigheid te maken heeft? Bij aankomst ff het klepje open en dicht gedaan en niets bijzonders gezien.
Ik ben benieuwd of het er vanmiddag nog is.
Wel irritant om tijdens het rijden steeds die melding in beeld te hebben (kan je wegswipen, maar na 1 AP nag is het weer terug). In de ochtend ook vaak de 'camera X, Y, Z doet het niet goed' melding in beeld.
Hoe zal dat gaan als het echt winters wordt?
Daar tegenover weer iets nieuws opgemerkt (zal er waarschijnlijk sinds v10 in zitten?): in de app onder climate kan je nu los de voorruit verwarming aanzetten, handig in de winter
100.000 mijl en 2,5% bereik verloren.
Trouwens ook wel handig om een kilometerteller te gebruiken voor je bandenTesla owner becomes first to push Model 3 to 100,000 miles, here’s how it’s doing
He said that he now gets a max range of 302-308 miles, which is about a 2.5% loss on his original 310 miles of rated range when he bought the vehicle.

Verwijderd
Maar wat gaat die 5% inhouden aan getallen?Inspired schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:24:
[...]Volledige release notes.
- One-pedal drive
- 5% power increase
- Scheduled time to leave charging and air conditioning.
- Auto map navigation on Home, Work, weekday, weekend.
Van deze update ga ik blijer worden dan van v10 denk ik. Gelukkig een keer geen game maar echt functionaliteit.
Voor de SR+, LR AWD en P?
Hoeveel sneller?
Zou voor alle Model 3s moeten gelden. Maar waar zich dit precies in vertaald moet nog blijken.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:38:
[...]
Maar wat gaat die 5% inhouden aan getallen?
Voor de SR+, LR AWD en P?
Hoeveel sneller?
Verwijderd
Nice!Inspired schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:42:
[...]
Zou voor alle Model 3s moeten gelden. Maar waar zich dit precies in vertaald moet nog blijken.
Wat de faque? Dat heb ik goddank nog nooit meegemaakt! Dat is levensgevaarlijk!! Ik hoop dat je de dashcam beelden heb gesaved en een call hebt ingediend?PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:
[...]
Kon je wel achterwaarts wegkomen??
Dat doet me er aan denken! Voor een full EV waarvan iedereen altijd zegt "lage onderhoudskosten, want je hoeft bijna niets te onderhouden!" vind ik het ronduit k*t dat ik elk jaar €500 mag aftikken bij Tesla voor een onderhoudsbeurt. En dan zitten daar de bandenwissels en vervanging niet bij. WTF doen ze voor die 500 pop?Deveon schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:05:
[...]
Als je houd van sleutelen is een Tesla inderdaad niks voor jou. Na banden wisselen houdt het wel op...

Ik heb het vermoeden dat lang niet alle connectors even goed zijn bij Tesla... Ik heb al meerdere malen dat m'n GPS antenne blijkbaar geen connectie meer heeft, zodat de wagen zichzelf helemaal kwijt is. Ook de zij camera's geven soms redelijk brakke resultaten qua recordings, hoewel dat misschien aan iets anders ligt. Vraag me in elk geval af hoe de auto er iets nuttigs uit haalt voor de Assist, als ik vooral blokken en krassen in beeld zieVolodos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:56:
[ Voor 71% gewijzigd door Liegebeest op 30-10-2019 09:54 ]
Wees blij dat het bij Tesla een keuze is om €500 af te tikken, bij andere merken MOET je terug voor onderhoud.Liegebeest schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:48:
[...]
Dat doet me er aan denken! Voor een full EV waarvan iedereen altijd zegt "lage onderhoudskosten, want je hoeft bijna niets te onderhouden!" vind ik het ronduit k*t dat ik elk jaar €500 mag aftikken bij Tesla voor een onderhoudsbeurt. En dan zitten daar de bandenwissels en vervanging niet bij. WTF doen ze voor die 500 pop?
We hebben financial lease van Tesla. Wij moeten ook elk jaar verplicht af komen rekenen.Deveon schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:54:
[...]
Wees blij dat het bij Tesla een keuze is om €500 af te tikken, bij andere merken MOET je terug voor onderhoud.
Nope, wat ik ook probeerde, hij gaf zwart beeld. De witte lijnen waren wel zichtbaar.DigiDaan schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:00:
[...]
Dat-ie zwart blijft voor een (flink) aantal seconden heb ik ook regelmatig. Het beeld kwam helemaal niet op na verloop van tijd?
Zojuist heb ik weer even gekeken en nu gaf hij wel weer beeld, heel vreemd...
Tevens @ @Taigu : Voordat je de auto verlaat op je bestemming even de ventilatie in de auto met alle ramen op een kiertje een minuutje laten draaien. Zorgt ervoor dat de warme lucht door afkoelen niet kan condenseren in de auto, maar auto verlaat. Minder vocht bij het vertrek voor de volgende rit, dus minder condensatie op de ruiten.Zensu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:00:
PdeBie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:22:
[...]
Toevallig vorige week gehad. Zag wel de witte strepen bij het achteruitrijden, maar de rest was zwart.
Dag later wilde ik het nogmaals bekijken, maar toen was het probleem weg
Bij mij precies zo! Zag wel de witte strepen maar verder zwart beeld, reset hielp niet (zowel soft als hard) maar vanochtend deed hij het weer. Vreemd...
@Zensu Ja had ik ook. Ik had de ramen al een paar keer schoongemaakt met ruitenreiniger maar ze bleven toch wat smoezelig.Zensu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:00:
Ik heb de ramen vorige week schoongemaakt met schoonmaakazijn, dat kan ik je wel aanraden. De ramen zijn fabrieks-af gewoon heel erg smerig en vettig, daar plakt condens aan vast.
Huh? Ik heb FL op mn eigen zaak en heb weleens bij een SeC gevraagd naar beschikbare omderhoudsplannen. Neehoor meneer niet nodig komende jaren kreeg ik te horen.. 🤔Liegebeest schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:54:
[...]
We hebben financial lease van Tesla. Wij moeten ook elk jaar verplicht af komen rekenen.
Heel vreemd...r0bb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:23:
[...]
Huh? Ik heb FL op mn eigen zaak en heb weleens bij een SeC gevraagd naar beschikbare omderhoudsplannen. Neehoor meneer niet nodig komende jaren kreeg ik te horen.. 🤔

Wel slim van Tesla. Extra inkomsten en ze kunnen de auto goed in de gaten houden. Neem aan dat het ook wel in de voorwaarden staat.
Verwijderd
Hier ook veel last van. Vanmorgen hele weg naar mijn werk geen 1 nr via spotify kunnen luisteren. Hij bleef maar 'draaien' dat hij een nr aan het laden was. Het lijkt wel de ene dag wel te werken en de andere dag niet. Hebben jullie daar ook last van?Zensu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:03:
Mee eens, zo irritant dat je weer geneigd bent om radio te luisteren.
[...]
Het is ook niet nodig, zie website Tesla: https://www.tesla.com/nl_...r-maintenance?redirect=nor0bb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:23:
[...]
Huh? Ik heb FL op mn eigen zaak en heb weleens bij een SeC gevraagd naar beschikbare omderhoudsplannen. Neehoor meneer niet nodig komende jaren kreeg ik te horen.. 🤔
Heeft mijn auto een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig?
Uw Tesla heeft geen jaarlijkse onderhoudsbeurt en vloeistofverversingen nodig. Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla.
- Interieurfilter iedere 2 jaar vervangen
- Banden rouleren/balanceren/uitlijnen iedere 16-20k kilometer
- Remvloeistof testen iedere 2 jaar
- Aircoservice iedere 6 jaar
- Winterverzorging iedere winter
Vanuit Tesla wordt dus bovenstaande aangeraden, zijn dus geen strenge voorwaarden om extra inkomsten te genereren.Inspired schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:37:
[...]
Wel slim van Tesla. Extra inkomsten en ze kunnen de auto goed in de gaten houden. Neem aan dat het ook wel in de voorwaarden staat.
[ Voor 15% gewijzigd door Hatsjoe op 30-10-2019 10:42 ]
Hello All,
I reserved my Model 3 (SR + pearl white) in August 2019, and got it delivered on 25th September 2019. So was quick!
I have one question - I did not opt for FSD and have the car with 2.5 HW and not 3.0: (so the assumption of all cars post may 2019 with HW 3.0 is not valid I guess or i am the unlucky oneel
I reserved my Model 3 (SR + pearl white) in August 2019, and got it delivered on 25th September 2019. So was quick!
I have one question - I did not opt for FSD and have the car with 2.5 HW and not 3.0: (so the assumption of all cars post may 2019 with HW 3.0 is not valid I guess or i am the unlucky oneel
2019 Pearl White Model 3 SR+
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.