Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Niet herkenbaar gelukkignickbear schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:08:
Ik volg dit topic al enige tijd, de lakproblemen zijn bekend echter de roestproblemen zoals omschreven in dit artikel ben ik nog niet eerder tegengekomen.
https://www.autovisie.nl/...klagen-over-roest-model-3
Iemand hier ervaring mee? Daarnaast wordt in het artikel vermeld dat de “lakproblemen” een kortstondig productieprobleem is geweest en inmiddels opgelost zou zijn?
Beter van niet, gaan we daar ook nog verwachtingen bij hebben.Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:49:
Snap ook niet dat er niet ergens een overzicht is met features waarmee ze aan het werk zijn, en wanneer ze verwacht worden.
Verwijderd
Pure FUD van Autovisie. Op zwart zie je krasjes veel sneller. En ja, er zijn een paar klachten maar alles wordt gigantisch uitgemeten. Vorig jaar veel gehoord over dat de bumper er af zou kunnen vallen. Wees maar niet bang.nickbear schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:08:
Ik volg dit topic al enige tijd, de lakproblemen zijn bekend echter de roestproblemen zoals omschreven in dit artikel ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Iemand hier ervaring mee? Daarnaast wordt in het artikel vermeld dat de “lakproblemen” een kortstondig productieprobleem is geweest en inmiddels opgelost zou zijn?
Ja, met een boot over de oceaan maakt dat roest iets eerder kan ontstaan. Maar gewoon in de gaten houden. Maar op Electrek vandaag een artikel over mensen die 100.000km al hebben gereden met hun Model 3 en zoveel minder onderhoud hadden dat met een ICE.
https://play.google.com/s...at.teslacamreviewer&hl=en
En wanneer ze verwacht worden?Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:49:
Snap ook niet dat er niet ergens een overzicht is met features waarmee ze aan het werk zijn, en wanneer ze verwacht worden.
Zo leg je teveel druk op je ontwikkelaars, en dat is niet wat je wilt. Software is namelijk een van de sterktes van Tesla
Tesla verbetert zijn auto's tenminste. Vraag maar eens aan BMW om aanpassingen te doen
Gelukkig zeggen ze het zelf ook, below the fold:nickbear schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:08:
Als er geen kwantitatieve cijfers in een artikel staan (zowel positief als negatief) mag je het met een schepje steenslag nemen.Overigens lijkt het probleem nog steeds niet heel groot. De Tesla-eigenaren zijn alleen erg luid aanwezig op het internet. Uit onderzoek van het Zweedse Mestmotor blijkt namelijk dat ruimt 84% van de Tesla-eigenaren helemaal tevreden is met hun auto en ook geen roestproblemen ondervindt.
Een USB to go adapter (dacht ik dat dat heet), waarmee je de USB drive aan je telefoon kunt sluiten.Divak schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:13:
Wat heb je precies nodig om deze app te gebruiken? Alleen een ingeplugde USB stick of SSD in je auto is niet voldoende neem ik aan om dit direct naar je telefoon te toveren, of wel? Ik snap de omschrijving denk ik niet helemaal..
https://play.google.com/s...at.teslacamreviewer&hl=en
[ Voor 20% gewijzigd door DaCoTa op 15-08-2019 22:22 ]
Verwijderd
Tesla is een tech bedrijf. Moeten ze prima kunnen. Die at random Tweets van Elon hebben we ook niks aan.bottom line schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:17:
[...]
En wanneer ze verwacht worden?
Zo leg je teveel druk op je ontwikkelaars, en dat is niet wat je wilt. Software is namelijk een van de sterktes van Tesla
Tesla verbetert zijn auto's tenminste. Vraag maar eens aan BMW om aanpassingen te doen
Maar waarom? Dat soort communicatie gaat ten koste van de flexibiliteit. Bij iedere datum die ze roepen, zal de hele wereld erover vallen als ze er een minuut overheen gaan. Zie ook John Carmack: It's done when it's done. En ze hebben niet voor niet staggered roll-out: als het bij de eerste kleine groep problemen opleverd, rollen ze het niet verder uit. Zijn alleen maar stokken om mee te slaan als ze harde releasedates gaan geven.Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:46:
[...]
Tesla is een tech bedrijf. Moeten ze prima kunnen. Die at random Tweets van Elon hebben we ook niks aan.
Dat kan allemaal nog steeds. Ze weten echt wel wat in welke release/sprint zit. Maar goed, het is er niet. Ze mogen de arcade meuk ook wel laten voor wat het is. Fix die “regensensor” eens.DaCoTa schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:54:
[...]
Maar waarom? Dat soort communicatie gaat ten koste van de flexibiliteit. Bij iedere datum die ze roepen, zal de hele wereld erover vallen als ze er een minuut overheen gaan. Zie ook John Carmack: It's done when it's done. En ze hebben niet voor niet staggered roll-out: als het bij de eerste kleine groep problemen opleverd, rollen ze het niet verder uit. Zijn alleen maar stokken om mee te slaan als ze harde releasedates gaan geven.
Vanmorgen had ik t idee dat ie wat gevoeliger was en op tijd wist, terug naar huis was t weer ouderwets drukken tot je er simpel van werd. Dus nee helaas. Kan t niet bevestigen.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:08:
Die regensensor zou super moeten werken op de laatste versies.
Welke update? Staat niks in de release notes in 2019.24/2019.28 over de "sensor" volgens mij. Vraag me ook af of dit ooit goed op te lossen is. Deze week weer (eindelijk) wat regen hier. Het moet echt flink regenen wil hij beginnen. Vaak zit ik toch ff aan het knopje. In geen enkele auto zo slecht geweest. Maar goed, zal komen door het feit dat er geen echte regensensor in zit om kosten te besparen.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:08:
Die regensensor zou super moeten werken op de laatste versies.
Doen ze dat met de camera sensor dan ? Als dat zo is gaat het volgende door mijn hoofd: Mooi principe. Moet je eerst wachten tot de AP geen goed zicht meer heeft voor dat je zelf mag zien wat er voor je gebeurd.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:45:
[...]
Welke update? Staat niks in de release notes in 2019.24/2019.28 over de "sensor" volgens mij. Vraag me ook af of dit ooit goed op te lossen is. Deze week weer (eindelijk) wat regen hier. Het moet echt flink regenen wil hij beginnen. Vaak zit ik toch ff aan het knopje. In geen enkele auto zo slecht geweest. Maar goed, zal komen door het feit dat er geen echte regensensor in zit om kosten te besparen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ja, gaat via een camera. Het is geen super groot issue, maar wel wat vervelend. Is overigens iets waar veel mensen over klagen.kdeboois schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:51:
[...]
Doen ze dat met de camera sensor dan ? Als dat zo is gaat het volgende door mijn hoofd: Mooi principe. Moet je eerst wachten tot de AP geen goed zicht meer heeft voor dat je zelf mag zien wat er voor je gebeurd.
Een paar beginnersvragen:
- Zit er een ingebouwde carkit in? In die zin dat als ik via BT m'n telefoon koppel, ik gewoon kan praten via de standaard speakers/microfoon?
- Ik begrijp dat er geen internetconnectie is voor bv spotify. Is het wel mogelijk om verbinding te maken met de hotspot van mijn telefoon, en krijg ik daardoor meer mogelijkheden? Of is dat helemaal uitgeschakeld en moet ik alles via m'n telefoon laten lopen?
Normaal worden auto's (welk merk dan ook) voor Scandinavie behandeld voor de extremere weers omstandigheden en de aanverwanten er van.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:01:
[...]
Pure FUD van Autovisie. Op zwart zie je krasjes veel sneller. En ja, er zijn een paar klachten maar alles wordt gigantisch uitgemeten. Vorig jaar veel gehoord over dat de bumper er af zou kunnen vallen. Wees maar niet bang.
Ja, met een boot over de oceaan maakt dat roest iets eerder kan ontstaan. Maar gewoon in de gaten houden. Maar op Electrek vandaag een artikel over mensen die 100.000km al hebben gereden met hun Model 3 en zoveel minder onderhoud hadden dat met een ICE.
Dus dat is anders dan de auto's die hier verkocht worden, stond ooit eens in een lease contract (ander merk) dat ik met de auto niet eens naar Noorwegen mocht, dat is vast niet omdat het ver rijden is.
Van de bumper is wel een ding, hoop dat dat wel is opgelost. Niet dat ie er zomaar vanaf kan vallen maar er kan wel straatvuil in op hopen. Althans dat was een issue toen ze alleen nog in de US verkocht werden (kan je wel wat over vinden op Youtube).
Zal nu wel beter zijn aangezien ik zo iets nog niet in Europa heb zien opduiken.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ja, je kunt je telefoon gewoon met BT koppelen. Nee, die functies krijg je ook niet via een hotspot erbij. Spotify/Tunein etc staan echt uit in de SR+ software. Later eventueel wel bij te kopen waarschijnlijk.xburchartz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:32:
Ik heb zojuist een M3 SR+ besteld, dus ik lees inmiddels leuk mee om op de hoogte te raken.
- Zit er een ingebouwde carkit in? In die zin dat als ik via BT m'n telefoon koppel, ik gewoon kan praten via de standaard speakers/microfoon?
- Ik begrijp dat er geen internetconnectie is voor bv spotify. Is het wel mogelijk om verbinding te maken met de hotspot van mijn telefoon, en krijg ik daardoor meer mogelijkheden? Of is dat helemaal uitgeschakeld en moet ik alles via m'n telefoon laten lopen?
Eventueel kun je alvast even de handleiding lezen; https://teslafacts.nl/mod...a-model-3-handleiding.asp
Verschil tussen SR+ en LR; https://external-preview....7f0d2d8c459020884c2830d5c
[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 16-08-2019 09:45 ]
Ja, browser staat ook uit. Nee, hotspot voegt niks toe. Eventueel alleen te gebruiken voor firmware/kaart updates aangezien die via WIFI gaan. Maar voor de rest heb je niks aan een data verbinding via je telefoon voor zover ik weet.xburchartz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:48:
Is de browser dan ook helemaal uitgeschakeld? En voegt een hotspot uberhaupt iets toe?
Een FUD video van Nextmove op komst.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:01:
[...]
Pure FUD van Autovisie. Op zwart zie je krasjes veel sneller. En ja, er zijn een paar klachten maar alles wordt gigantisch uitgemeten. Vorig jaar veel gehoord over dat de bumper er af zou kunnen vallen. Wees maar niet bang.
Wat gedoe over een order van 100 Model 3's en iets dat 3 op de 4 niet OK is.
[ Voor 0% gewijzigd door kdeboois op 16-08-2019 10:18 . Reden: Verkeerd gelezen ]
Carkit: ja zit erin, contactpersonen kunnen ook gesynct worden en je kan via spraak een oproep doen ("Bel pietje puk"). Wat ik wel merk is dat het altijd op sim1 wordt gebeld (ik heb dual SIM) en dat dit niet te kiezen is als je via de Tesla de oproep initieert. Uiteraard wel als je via de telefoon de oproep initieert.xburchartz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:32:
Ik heb zojuist een M3 SR+ besteld, dus ik lees inmiddels leuk mee om op de hoogte te raken.
Hotspot: je krijgt niks extra's als je een wifi hotspot maakt (helaas). Spotify kan dus via bluetooth vanaf je telefoon (of andere app), maar niet zonder telefoon. Op de website van Tesla staat dat ze dit jaar verwachten een connectivity pakket te verkopen voor de auto's die dit niet hebben. Prijs is onbekend. Voor auto's met premium connectivity (LR en Performance) is het eerste jaar gratis en is de schattig dat dit daarna 100euro kost per jaar. Voor de SR+ is geen prijs indicatie bekend.
Zit nog steeds te wachten op een goedkeuring vh nieuwe leaseplan en dan hopelijk snel de LR of SR+ bestellen zodat ik hem dit jaar nog heb
Mijn Duits is niet zo geweldig maar waar lees jij op Youtube dat 1 op de 4 niet OK is of staat dat ergens anders?kdeboois schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:49:
[...]
Een FUD video van Nextmove op komst.
Wat gedoe over een order van 100 Model 3's en iets dat 1 op de 4 niet OK is.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
"Im Dezember 2018 hat nextmove 100 Tesla Modell 3 für die Vermietung bestellt. Nach der Auslieferung der ersten 15 Modell 3 musste nextmove wegen schwerer Qualitäts- und Sicherheitsmängel die Auslieferung weiterer Fahrzeuge stoppen. Nur jedes vierte Fahrzeug war fehlerfrei, in einigen Fällen waren die Fahrzeuge nicht einmal fahrtüchtig."nils7 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:11:
[...]
Mijn Duits is niet zo geweldig maar waar lees jij op Youtube dat 1 op de 4 niet OK is of staat dat ergens anders?
Maar goed, dat is obv de eerste 15 modellen wat ik zo lees. En waarschijnlijk ook nog in de eerste maanden geleverd. Staat overigens dat 1 op de 4 goed was.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nee.DennusB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:15:
Niet dat ik een Tesla heb of heb besteld, maar ben eigenlijk wel benieuwd : Support het ook Android Auto / Apple Carplay?
Volgens mij niet. Je kunt wel een USB disk met MP3 gebruiken. Maar geluid streamen via BT gaat ook prima.Schil1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:05:
kan je wel gewoon je telefoon aansluiten dmv usb kabel zodat je muziek niet via BT gaat maar via de usb kabel ? Verschil tussen BT audio en via een kabel in mijn GTE is behoorlijk groot nl.
[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 16-08-2019 10:16 ]
Oeps... te snel gelezen... 3 op de 4 niet ok.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:13:
[...]
"Im Dezember 2018 hat nextmove 100 Tesla Modell 3 für die Vermietung bestellt. Nach der Auslieferung der ersten 15 Modell 3 musste nextmove wegen schwerer Qualitäts- und Sicherheitsmängel die Auslieferung weiterer Fahrzeuge stoppen. Nur jedes vierte Fahrzeug war fehlerfrei, in einigen Fällen waren die Fahrzeuge nicht einmal fahrtüchtig."
Maar goed, dat is obv de eerste 15 modellen wat ik zo lees. En waarschijnlijk ook nog in de eerste maanden geleverd. Staat overigens dat 1 op de 4 goed was.
Pietlutdetail: op de USB kunnen ook andere formaten, waaronder Flac. Vooral dat laatste formaat is voor menigeen - waaronder ikzelf - zeer interessant bij muziek afspelen in de Model 3.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:15:
[...]
Volgens mij niet. Je kunt wel een USB disk met MP3 gebruiken. Maar geluid streamen via BT gaat ook prima.
Ah ik zocht naar het getal 4 maar het staat uitgeschreven als iedere vierde voertuig was foutloos.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:13:
[...]
"Im Dezember 2018 hat nextmove 100 Tesla Modell 3 für die Vermietung bestellt. Nach der Auslieferung der ersten 15 Modell 3 musste nextmove wegen schwerer Qualitäts- und Sicherheitsmängel die Auslieferung weiterer Fahrzeuge stoppen. Nur jedes vierte Fahrzeug war fehlerfrei, in einigen Fällen waren die Fahrzeuge nicht einmal fahrtüchtig."
Tjah.... hier verbaas ik me helaas niet over. Was alleen benieuwd wat de fouten dan zijn.
True. Al vraag ik me af of je echt het verschil tussen Flac en een goede MP3 gaat waarnemen in een rijdende Model 3. Maar dat is een andere discussie.arsimo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:22:
[...]
Pietlutdetail: op de USB kunnen ook andere formaten, waaronder Flac. Vooral dat laatste formaat is voor menigeen - waaronder ikzelf - zeer interessant bij muziek afspelen in de Model 3.
Ik heb een SR+ en met 5k km zie ik al een begin van een slijtplek op de plek van mijn hak. Het ontbreken van de vloermat gaat er dus voor zorgen dat de vloer voor mijn gebruik te snel slijt.
Tijd voor matjes dus!
Ik heb JustCarpets al langs zien komen als tip, zijn er nog anderen?
Ik zoek dus een stoffen vloermat voor de bestuurder/bijrijder. Een mat voor de incidenteel gebruikte achtermat vind ik onnodig.
Graag niet te duur
Er staat ook een Engels artikel in de beschrijving van de video.nils7 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:33:
[...]
Ah ik zocht naar het getal 4 maar het staat uitgeschreven als iedere vierde voertuig was foutloos.
Tjah.... hier verbaas ik me helaas niet over. Was alleen benieuwd wat de fouten dan zijn.
Ik weet niet hoe neutraal Bloomberg is.
Tussen een goede 320kbps en een Flac zal het inderdaad heel lastig zijn verschil te horen, al denk ik dat als een rijdende auto is waarbij dat mogelijk kan dan is het de Model 3, zeker met een premium package en na een week of 2 inspelen. - Nb: ik merkte dat bij mijn Model 3 LR AWD, het geluid beterde na enkele tientallen uren inspelen van de speakerunits. De lichte blikkerigheid-plastic in het geluid verdween dan. (ja, ik weet dat men went aan speakers, ik ben niet naief, maar weet uit ervaring waar ik naar moet luisteren)Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:44:
[...]
True. Al vraag ik me af of je echt het verschil tussen Flac en een goede MP3 gaat waarnemen in een rijdende Model 3. Maar dat is een andere discussie.Als je de collectie FLAC hebt kun je hem gewoon gebruiken idd.
Wat ook men niet moet onderschatten is het psychologisch verschil tussen luisteren naar Flac of 320kbps MP3. Bij de eerste weet men dat het gewoon niet beter kan, bij de tweede is er mogelijk twijfel. En of muziek nu beter klinkt omdat het technisch beter wordt weergegeven of om dat de hersens de perceptie anders doen (en zichzelf dus voor de gek houden!) maakt in de praktijk eigenlijk niets uit, het gaat om wat je als luisteraar mooier vindt. Complexe materie dit, iets wat ook dubbelblindtesten niet oplost. Maar goed, meer voor een discussie op een Audio groep.
Ik heb nu de wireless charging pad maar heb twee issues;
- iPhone 8 kan regelmatig geen GPS krijgen.
- Bij (sportief) rijden ligt de telefoon aan de buitenkant en laad hij dus niet meer. Er zit een redelijk stroeve case om.
Weet even niet of het GPS issue met deze houder opgelost is. Zit nog steeds vrij laag.
Tevens hebben ze de ruitenvloeistof inidicator opgelost (bleef continue branden) en was de isolatie in de hoek van de pasagiersdeur iets minder goed, want daar hoorden we bij hard rijden een hardere suis dan aan de andere kant. Ook dat hebben die gasten gelijk gefixt en hadden ze hem gelijk gewassen en van binnen helemaal schoongemaakt. Kortom, prima service
[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 16-08-2019 11:12 ]
Als ik de geruchtenmachine goed begrepen heb zou video streaming (Netflix e.a.) alleen werken in Park, via wifi ( * ) en een eigen Netflix-etc-account. Zou niet logisch zijn dat dit bij SR+ niet zou werken omdat er dan niets van LTE-data en een account betaald door Tesla af zou gaan. Maar het is uiteindelijk afwachten.xburchartz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:14:
Spotify e.d. staan dus uitgeschakeld op een SR+. Betekent dat dat ook het online streamen van video in versie 10 van de firmware straks niet toegankelijk is op een SR+?
( *: Supercharger stations zouden dan ook met wifi voor de klanten worden uitgerust. Maar niets is zeker. )
Als het via de browser gaan draaien zou het wellicht niet meteen op de SR+ werken ook al is het dan via WIFI. Maar goed, ik zie het mezelf niet veel gebruiken om eerlijk te zijn. Zou meer belang hebben bij de v3 SuC upgrade dan WIFI voor streaming van video bij SuCs. Liever in 10 minuten weer weg dan in 20 en een halve aflevering van iets kijken.arsimo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:21:
[...]
Als ik de geruchtenmachine goed begrepen heb zou video streaming (Netflix e.a.) alleen werken in Park, via wifi ( * ) en een eigen Netflix-etc-account. Zou niet logisch zijn dat dit bij SR+ niet zou werken omdat er dan niets van LTE-data en een account betaald door Tesla af zou gaan. Maar het is uiteindelijk afwachten.
( *: Supercharger stations zouden dan ook met wifi voor de klanten worden uitgerust. Maar niets is zeker. )
/edit
Al is het juist voor SR+ wellicht wel handig omdat die (nog?) niet zo snel kunnen laden bij een SuC.
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 16-08-2019 11:34 ]
Lijkt erop dat je een bezoekje precies halverwege een kwartaal moet plannen, dan hebben ze waarschijnlijk wat lucht om normaal service te verlenen.Katseviool schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:08:
Nou ik ben de laatste tijd nog wel eens kritisch over de after-care/SuC Amsterdam maar dat knipperlicht en koplamp probleem hebben ze netjes opgelost. Kon hem zaterdag achterlaten, kreeg een fraaie S als leenbak mee en kreeg m woensdag weer gerepareerd mee terug. Ook fraai dat je van te voren zo'n Adobe sign factuur krijgt. Stuk transparanter dan mijn vorige Volvo dealer waar je altijd pas bij ophalen hoorde wat de schade was.
Tevens hebben ze de ruitenvloeistof inidicator opgelost (bleef continue branden) en was de isolatie in de hoek van de pasagiersdeur iets minder goed, want daar hoorden we bij hard rijden een hardere suis dan aan de andere kant. Ook dat hebben die gasten gelijk gefixt en hadden ze hem gelijk gewassen en van binnen helemaal schoongemaakt. Kortom, prima service
Die videostreaming boeit me ook niet zoveel, maar wel hoop ik dat als Tesla video gaat toevoegen dat ze dan ook meteen het mogelijk maken om video files van USB te spelen. Dan kan ik eigen video's (legaal en ietsje minder legaal..) bekijken en - heel interessant - kunnen we direct op het scherm de cam en sentry files afspelen.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:26:
[...]
Als het via de browser gaan draaien zou het wellicht niet meteen op de SR+ werken ook al is het dan via WIFI. Maar goed, ik zie het mezelf niet veel gebruiken om eerlijk te zijn. Zou meer belang hebben bij de v3 SuC upgrade dan WIFI voor streaming van video. Liever in 10 minuten weer weg dan in 20 en een halve aflevering van iets kijken.
Het eerste wat ik dan ga doen is van mijn USB SSD oude Top Gear of Grand Tour afleveringen spelen bij een supercharger. Dat speelt in op mijn - wellicht weirde - gevoel voor humor.
Apple Carplay of Android Carplay voegt niks toe. Enige gemis is Waze volgens mij. Maar ik heb eerlijk gezegd niet behoefte om Tesla software te combineren met Apple software. Tesla software werkt volgens mij ook wel goed tot nu toe. Snel en gemakkelijk te begrijpen. Mix met andere systemen zal het gevoeliger maken voor bugs. Apple behoudt ook zijn software clean door geen andere toe te laten. En dat werkt ook goed.DennusB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:15:
Niet dat ik een Tesla heb of heb besteld, maar ben eigenlijk wel benieuwd : Support het ook Android Auto / Apple Carplay?
Ik heb Apple/Android carplay gebruikt in auto's maar werkt veel slechter dan Tesla software. Veel trager en vaak vastlopers.
Neutraal waarschijnlijk niet, ze verkopen nu eenmaal advertenties met sappige koppen en artikelen, maar...kdeboois schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:53:
[...]
Er staat ook een Engels artikel in de beschrijving van de video.
Ik weet niet hoe neutraal Bloomberg is.
Op basis van dit artikel kun je het volgende concluderen (en met de ervaring die ik er heb).
De P(re)D(elivery)I(inspection) faalt door de druk om de aantallen af te zetten en dus de auto's te pushen om afgenomen te worden door de klant.
Dit zijn namelijk issues die bij een inspectie aan het licht hadden moeten kunnen komen maar wat ik merkte is dat door de drukte en de aantallen de fix bij het service center ligt na delivery ipv voor delivery.
Beetje jammer en dan krijg je een extra druk op je service netwerk ipv deze dingen vooraf te fixen of zelfs te voorkomen, ze worden wel gefixt maar ze kunnen dit beter vooraf doen dan achteraf. Beter tegen een klant zeggen uw auto komt een weekje later dan dat de klant binnen een week bij een service center staat, dit klantcontact kost, tijd in het service center en misschien zelfs een loaner. En een minder happy customer doordat dit hem extra tijd kost.
Dit is iets wat ze kunnen verbteren en hoeven ze minder in de fysieke uitbreiding te investeren.
[ Voor 28% gewijzigd door nils7 op 16-08-2019 11:51 ]
Waze, FlitsMeister. Whatsapp berichten voor laten lezen / via Siri beantwoorden. Podcasts afspelen (als die in Spotify staan dan kan Tesla dat ook).Hunkaroglu schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
Apple Carplay of Android Carplay voegt niks toe. Enige gemis is Waze volgens mij. Maar ik heb eerlijk gezegd niet behoefte om Tesla software te combineren met Apple software. Tesla software werkt volgens mij ook wel goed tot nu toe. Snel en gemakkelijk te begrijpen. Mix met andere systemen zal het gevoeliger maken voor bugs. Apple behoudt ook zijn software clean door geen andere toe te laten. En dat werkt ook goed.
Ik heb Apple/Android carplay gebruikt in auto's maar werkt veel slechter dan Tesla software. Veel trager en vaak vastlopers.
Straks met iOS13 wordt CarPlay nog fraaier.
Maar ergens snap ik het wel. Android Auto/Carplay zijn bedoeld voor "mini" schermpjes, tot 10" zeg maar.. Ik zou niet weten hoe ze het UI technisch fraai zouden kunnen combineren op de enorme tablet van de Model 3. Ook de designbeperkingen die Apple oplegt (geen multitouch gestures, enkel 'drag' en losse knopjes voor zoom en pan) maken het er niet beter op.
Gewoon een eigen appstore ontwikkelen, houden ze geld aan over en grappen zoals een Apple Carplay/Android auto zijn overbodig.bottom line schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:52:
Android Auto en Carplay zijn vooral bedoeld om de falende entertainmentsystemen van de auto's moderner / handiger te maken voor de bestuurders.
Mijn inziens zijn ze bedoeld om het gebruik van een telefoon veiliger te maken. Voorheen gebruikte ik mijn telefoon en nu kan ik alles mijn stem en on-screen dashboard af. Voorheen kon de Audi MMI kon op sommige vlakken nog wel voor aanvulling zorgen maar niet vaak. Nu heb ik met de Kia (ik zit hier als Tesla aandeelhouder) bijna alles met Apple Carplay doen. Gebruik alleen de radio van het onboard gebeuren.bottom line schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:52:
Android Auto en Carplay zijn vooral bedoeld om de falende entertainmentsystemen van de auto's moderner / handiger te maken voor de bestuurders.
Ik mis alleen ABRP en dat ga ik proberen er in te hacken met een Android toestel via AA.
[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 16-08-2019 12:07 ]
Als je Audi MMI volledig in orde was, dan had je je gsm ook niet nodig voor sommige dingen.
Android auto en apple is een gemakkelijkheidsoplossing.
Nu moeten de autofabrikanten nog minder energie steken in hun software, want de 2 smartphone fabrikanten zorgen wel voor alles. Enkel instellingen & radio van de auto moet nu nog via het entertainmentsysteem.
Al de rest moet de bestuurder zelf aankopen via apps.
En zo zorgen Android en Apple er ineens voor dat iedereen gebruik blijft maken van hun software.
Goed lezen. Ik gebruikte mijn telefoon en dat kan nu veiliger. Ik had MMI nodig voor sommige dingen. Dat Audi MMI faalt is helemaal juist.bottom line schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:04:
Het punt blijft hetzelfde..
Als je Audi MMI volledig in orde was, dan had je je gsm ook niet nodig voor sommige dingen.
Android auto en apple is een gemakkelijkheidsoplossing.
Nu moeten de autofabrikanten nog minder energie steken in hun software, want de 2 smartphone fabrikanten zorgen wel voor alles. Enkel instellingen & radio van de auto moet nu nog via het entertainmentsysteem.
Al de rest moet de bestuurder zelf aankopen via apps.
En zo zorgen Android en Apple er ineens voor dat iedereen gebruik blijft maken van hun software.
Verder kan de auto bijna alles wat de telefoon ook kan omdat Kia, ja ja, Android gebruikt.
Dan kan je al je alle apps op de telefoon gebruiken die je wil. En als de Tesla auto via bluetooth/wifi/usb aan je telefoon zijn GPS coordinaten en nog wat info door zou geven dan zou het helemaal mooi zijn.
Loopt Tesla met hun systeem geen enkel risico (wat met een appstore wel het geval zou zijn), hoeven ze niets te testen, maar hebben wij en 3rd parties de mogelijkheid om e.e.a. aan het Tesla systeem toe te voegen en niet aan de beperkingen van de browser vast te zitten.
Dat zullen ze niet toelaten aangezien je dan ook video kan afspelen tijdens het rijden.arsimo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:10:
Makkelijk en flexibel zou zijn als in de Tesla software een mogelijkheid zou komen om in een deel van het scherm (waar de navigatie en browser normaal zit bijvoorbeeld) het beeld van je telefoon weer te kunnen geven. Een soort beperkte Chromecast-achtige functionaliteit zeg maar.
Dan kan je al je alle apps op de telefoon gebruiken die je wil. En als de Tesla auto via bluetooth/wifi/usb aan je telefoon zijn GPS coordinaten en nog wat info door zou geven dan zou het helemaal mooi zijn.
Loopt Tesla met hun systeem geen enkel risico (wat met een appstore wel het geval zou zijn), hoeven ze niets te testen, maar hebben wij en 3rd parties de mogelijkheid om e.e.a. aan het Tesla systeem toe te voegen en niet aan de beperkingen van de browser vast te zitten.
Dat is wel te blokkeren toch? Zullen ze met Netflix ook moeten doen.Hunkaroglu schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:16:
[...]
Dat zullen ze niet toelaten aangezien je dan ook video kan afspelen tijdens het rijden.
Tja, dat is zo. Maar dat valt dan buiten de verantwoordelijkheid van Tesla vind ik. Ik kan de auto nu ook op Autopilot zetten, mijn linkerhand op het stuur houden in in mijn rechterhand een telefoon of tablet(je) vasthouden en naar een video kijken terwijl ik rij. Of een houder installeren met een tablet(je) er op, nog makkelijker. En ik hoef daarvoor niet eens autopilot aan te zetten.Hunkaroglu schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:16:
[...]
Dat zullen ze niet toelaten aangezien je dan ook video kan afspelen tijdens het rijden.
Zo'n videospeler hebben ze zelf in de hand, die kunnen ze alleen in Park laten werken. Wat in een "chromecast" scherm verschijnt kunnen ze niet controleren. Hoogstens met wat detectietruukjes, maar dat wordt veel te ingewikkeld en CPU-vretend.Dat is wel te blokkeren toch? Zullen ze met Netflix ook moeten doen.
[ Voor 21% gewijzigd door arsimo op 16-08-2019 12:24 ]
Over Netflix gesproken: die zit nog niet in de 2019.28 firmware versie ingebakken toch? Ben ik benieuwd naar.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:17:
[...]
Dat is wel te blokkeren toch? Zullen ze met Netflix ook moeten doen.
Korte vraag: soms na het laden en als ik de laadkabel in de kofferbak heb gestopt, sla ik de kofferbak dicht en gaat daardoor de laadklep weer open. Iemand ook die ervaring?
Nee, komt als het goed is in v10.Volodos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:22:
[...]
Over Netflix gesproken: die zit nog niet in de 2019.28 firmware versie ingebakken toch? Ben ik benieuwd naar.
Korte vraag: soms na het laden en als ik de laadkabel in de kofferbak heb gestopt, sla ik de kofferbak dicht en gaat daardoor de laadklep weer open. Iemand ook die ervaring?
Ik laad altijd thuis met een vaste kabel eigenlijk. Ken je issue niet dus.
Ja klopt, maar dat is niet hetzelfde. Als je iets toelaat om te koppelen met jouw systeem, ben je er degelijk verantwoordelijk voor volgens mij.arsimo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:21:
[...]
Tja, dat is zo. Maar dat valt dan buiten de verantwoordelijkheid van Tesla vind ik. Ik kan de auto nu ook op Autopilot zetten, mijn linkerhand op het stuur houden in in mijn rechterhand een telefoon of tablet(je) vasthouden en naar een video kijken terwijl ik rij. Of een houder installeren met een tablet(je) er op, nog makkelijker. En ik hoef daarvoor niet eens autopilot aan te zetten.
Zegt me niks.. wel vreemd dat hij weer opengaat. Zou er even naar de service mee gaanVolodos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:22:
[...]
Over Netflix gesproken: die zit nog niet in de 2019.28 firmware versie ingebakken toch? Ben ik benieuwd naar.
Als je alleen Apple Carplay en Android Auto toestaat dan heb je dat probleem niet.Hunkaroglu schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:16:
[...]
Sterker nog Android Auto is nog veel beperkter in het bedienen van het scherm dan Tesla zelf. Als ik in Android Auto (gebruikte dit onder andere met onze Renault Zoe) teveel scherm aanrakingen binnen een bepaald tijdsbestek doe dan blokkeert Android Auto met de melding dat je op de weg moet letten...
Was verder nogal huiverig met wonen in nieuwbouwgebied en stoffige bouwwegen maar die Kenolon shield en Tesla lak houden het goed

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 16-08-2019 16:42 ]
Wat goed! Ik heb diezelfde goede ervaring, het vuil loopt eraf, maar dan met een ander merk glascoating.Katseviool schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:20:
Nou, maar eens die wagen meegenomen naar de Loogman wasbox. Die Kenolon coating werkt top, vuil liep er gewoon af, ook de velgen waren gelijk weer als nieuw. Enkel hogedruk was voldoende. Heb er ook geen shampoo of wax, enkel wat Q2M CURE tbv die coating op gedaan.
Was verder nogal huiverig met wonen in nieuwbouwgebied en stoffige bouwwegen maar die Kenolon shield en Tesla lak houden het goed
[Afbeelding]
Ik merk echter wel dat de voorruit ook een soort van coating heeft gekregen en dat daardoor de ruitenwissers een beetje over de voorruit klapperen, alsof de voorruit té glad geworden is. Daar zal ik nog even naar moeten kijken hoe dat op te lossen.
Nice dat die coating bij jou ook zo bevaltVolodos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:58:
[...]
Wat goed! Ik heb diezelfde goede ervaring, het vuil loopt eraf, maar dan met een ander merk glascoating.
Ik merk echter wel dat de voorruit ook een soort van coating heeft gekregen en dat daardoor de ruitenwissers een beetje over de voorruit klapperen, alsof de voorruit té glad geworden is. Daar zal ik nog even naar moeten kijken hoe dat op te lossen.
Wbt raam is inderdaad wel irritant. Ik herken dat hier niet maar bij mij zit die coating niet op mn voorruit. Heb overigens net wel wat van die waterafstotende Cure op de voorruit gedaan.
Anders even aan die gasten van die coating vragen? Misschien dat je hem een aantal keer goed in de shampoo kan zetten.
Waar heb je de Kenolon coating er op laten zetten?Katseviool schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:20:
De wagen maar eens meegenomen naar de Loogman wasbox. Die Kenolon coating werkt top, vuil liep er gewoon af, ook de velgen waren gelijk weer als nieuw. Enkel hogedruk was voldoende. Heb er ook geen shampoo of wax, enkel wat Q2M CURE tbv die coating op gedaan.
[Afbeelding]
Twijfel alleen nog over de Full Self Driving optie. Als ik die meteen meebestel telt ie als optie en heb ik een hogere fiscale waarde (en dus bijtelling). Als ik het goed heb begrepen kan ik deze optie later activeren, correct? Dan zou die niet meetellen voor de bijtelling. Hoe gaat de leasemaatschappij hiermee om, wordt het maandbedrag dan simpelweg verhoogd achteraf? Want ik heb geen zin om die 6.400 euro dan zelf te betalen. Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 75% gewijzigd door defiant op 17-08-2019 00:14 ]
Je kunt het meteen als accessoire meeleasen. Dan geen bijtelling erover. Wel meteen in maandbedrag en meteen bij oplevering staat het aan. Is gewoon een standaard optie bij de grotere LMs.Bananeman schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:55:
Ik overweeg om een Model 3 te gaan leasen. Ben er eigenlijk wel uit
Twijfel alleen nog over de Full Self Driving optie. Als ik die meteen meebestel telt ie als optie en heb ik een hogere fiscale waarde (en dus bijtelling). Als ik het goed heb begrepen kan ik deze optie later activeren, correct? Dan zou die niet meetellen voor de bijtelling. Hoe gaat de leasemaatschappij hiermee om, wordt het maandbedrag dan simpelweg verhoogd achteraf? Want ik heb geen zin om die 6.400 euro dan zelf te betalen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar schiet je volgens mij niet zoveel mee op, omdat je eigen bijdrage waarschijnlijk hoger is dan je bijtelling, vervalt je bijtelling maar betaal je dus wel gelijk dit bedrag als ‘optie’ over je leasebedrag.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Je kunt het meteen als accessoire meeleasen. Dan geen bijtelling erover. Wel meteen in maandbedrag en meteen bij oplevering staat het aan. Is gewoon een standaard optie bij de grotere LMs.
Correct me if I’m wrong hoor, ik sta ook op het punt een model 3 te leasen.
[ Voor 7% gewijzigd door sjoe op 16-08-2019 19:07 ]
Dat is het rare, bij LeasePlan staat het als optie (=in je fiscale waarde en dus bijtelling) en niet als accessoire, de Enhanced Auto Pilot staat als accessoire, maar om het helemaal raar te maken is de prijs daarvan 1000 euro hoger dan FSD. En EAP bestaat toch überhaupt niet meer?Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Je kunt het meteen als accessoire meeleasen. Dan geen bijtelling erover. Wel meteen in maandbedrag en meteen bij oplevering staat het aan. Is gewoon een standaard optie bij de grotere LMs.
Heb nog een vraag uitstaan bij LeasePlan over FSD vs EAP, maar vraag me af of ze het daar zelf wek helemaal snappen
Toch wel heel mooi het zwart :-). Is bij mij door de werkgever afgewezen (lease). Moet metallic lak zijn. Geen idee eigenlijk waarom het metallic lak moet zijn. Ja ok, de lak is sterker maar wat is daar het belang van voor mijn werkgever? We betalen toch een bepaald leasebedrag?Katseviool schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:20:
De wagen maar eens meegenomen naar de Loogman wasbox. Die Kenolon coating werkt top, vuil liep er gewoon af, ook de velgen waren gelijk weer als nieuw. Enkel hogedruk was voldoende. Heb er ook geen shampoo of wax, enkel wat Q2M CURE tbv die coating op gedaan.
[Afbeelding]
Zal net als bij ons zijn. Dat de werkgever meedeelt in de verkoopwaarde van de auto. Des te minder schades en des te meer opties en luxe is in hun voordeel bij verkoop. Rijden als je collega's een auto kort binnen hun contract dan dit contracttype een keerzijde 😇Rambo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:23:
[...]
Toch wel heel mooi het zwart :-). Is bij mij door de werkgever afgewezen (lease). Moet metallic lak zijn. Geen idee eigenlijk waarom het metallic lak moet zijn. Ja ok, de lak is sterker maar wat is daar het belang van voor mijn werkgever? We betalen toch een bepaald leasebedrag?
Bij ons moet het ook voorzien zijn van metallic lak en climatecontrol.
Ja, dat ligt aan je eigen situatie. Als je budget hebt kun je het prima doen. Zou voor FSD ook zelf geen eigen bijdrage over hebben.sjoe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:02:
[...]
Daar schiet je volgens mij niet zoveel mee op, omdat je eigen bijdrage waarschijnlijk hoger is dan je bijtelling, vervalt je bijtelling maar betaal je dus wel gelijk dit bedrag als ‘optie’ over je leasebedrag.
Correct me if I’m wrong hoor, ik sta ook op het punt een model 3 te leasen.
Op leaseplandirect bedoel je? Dat klopt wel vaker niet. Gewoon je contact persoon bij LeasePlan vertellen dat je FSD als accessoire wilt leasen. Kost 6400,-. Dat moeten ze echt wel snappen. EAP bestaat niet meer idd.Bananeman schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:09:
[...]
Dat is het rare, bij LeasePlan staat het als optie (=in je fiscale waarde en dus bijtelling) en niet als accessoire, de Enhanced Auto Pilot staat als accessoire, maar om het helemaal raar te maken is de prijs daarvan 1000 euro hoger dan FSD. En EAP bestaat toch überhaupt niet meer?
Heb nog een vraag uitstaan bij LeasePlan over FSD vs EAP, maar vraag me af of ze het daar zelf wek helemaal snappen
[ Voor 40% gewijzigd door Inspired op 16-08-2019 19:50 ]
Minder lakschade aan het eind? Elke beschadiging die meer is dan "gemiddeld te verwachten" moet extra voor betaald worden.Rambo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:23:
[...]
Toch wel heel mooi het zwart :-). Is bij mij door de werkgever afgewezen (lease). Moet metallic lak zijn. Geen idee eigenlijk waarom het metallic lak moet zijn. Ja ok, de lak is sterker maar wat is daar het belang van voor mijn werkgever? We betalen toch een bepaald leasebedrag?
OK, als dat de afspraak is bij jou, maakt dat inderdaad niet uit daarvoor. Behalve dan schade die tijdens werktijd ontstaan is, want dat moet de werkgever in elk geval betalen. Maar ja, bij kleine lakbeschadigingen wordt dat lastig te bepalen wanneer het gebeurd is.Rambo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:15:
... door de werknemer.
Misschien vindt je werkgever metallic een betere uitstraling geven? Geen idee of je met klanten te maken hebt, maar in dat geval zou dat een reden kunnen zijn.
Ik ga dat maar doen idd. Als accessoire (buiten de bijtelling dus) is FSD wel interessant, maar sowieso geen vereiste.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:45:
[...]
Op leaseplandirect bedoel je? Dat klopt wel vaker niet. Gewoon je contact persoon bij LeasePlan vertellen dat je FSD als accessoire wilt leasen. Kost 6400,-. Dat moeten ze echt wel snappen. EAP bestaat niet meer idd.
Misschien nog iets om rekening mee te houden in je overweging: bij LeasePlan staat het bij oplevering in ieder geval niet direct aan. Bij mij Autopilot na 2 maanden ook nog steeds niet. Ze krijgen het niet voor elkaar om Tesla een schakelaar om te laten zetten zodat ik Autopilot heb in mijn auto. Blijkbaar is dat enorm moeilijk, heb deze week ook al te horen gekregen dat Tesla “een probleem heeft met hun software” waardoor ze het niet voor elkaar krijgen.Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:48:
[...]

Bij Sebastiaan van Softwashpposthoorn schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:47:
[...]
Waar heb je de Kenolon coating er op laten zetten?
Wij hebben een hele rare lease regeling waarbij de LM heeft bepaald dat je enkel Metallic mag kiezen (ALD). Heeft te maken met de te verwachtten lakschade na afloop idd. Maar in mocht kiezen: blauw of grijsBazi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:34:
[...]
OK, als dat de afspraak is bij jou, maakt dat inderdaad niet uit daarvoor. Behalve dan schade die tijdens werktijd ontstaan is, want dat moet de werkgever in elk geval betalen. Maar ja, bij kleine lakbeschadigingen wordt dat lastig te bepalen wanneer het gebeurd is.
Misschien vindt je werkgever metallic een betere uitstraling geven? Geen idee of je met klanten te maken hebt, maar in dat geval zou dat een reden kunnen zijn.
Andere vraag: velgen/banden.
De 18 en 19 inch hebben beide 235/35 als bandenmaat. Normaal gesproken is een grotere diameter een plattere band, en daardoor iets minder comfortabel. Alleen zijn ze hier hetzelfde.
Zijn er hier m3 rijders die comfort verschil hebben ervaren? 19 inch is dan wel een grotere omtrek, maar zou bijna zeggen doordat de wanghoogte hetzelfde is dat 19 inch nog wat comfortabeler kan zijn?
Iemand hier ervaring mee?
Hoe kom je aan deze info? Mijne staat toch echt op 235/45/18. Stock aero's. Wat ik zo zie komt 19 met 235/40 en 20 met 235/35.Herbie0412 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:38:
Goedemorgen allemaal!
Andere vraag: velgen/banden.
De 18 en 19 inch hebben beide 235/35 als bandenmaat. Normaal gesproken is een grotere diameter een plattere band, en daardoor iets minder comfortabel. Alleen zijn ze hier hetzelfde.
Zijn er hier m3 rijders die comfort verschil hebben ervaren? 19 inch is dan wel een grotere omtrek, maar zou bijna zeggen doordat de wanghoogte hetzelfde is dat 19 inch nog wat comfortabeler kan zijn?
Iemand hier ervaring mee?
Ik vind de LR AWD met 18 inch niet overdreven comfortabel op lange stukken. Ook niet oncomfortabel maar qua comfort is 18 het beste zou ik zeggen. Het zijn ook allemaal sport banden voor zwaardere belasting. De wang is daardoor ook al wat stugger. 19 inch is zeker mooier maar je boet wel iets in op comfort. Ik moest een basic LR AWD nemen ivm gezeur met de RWD bestelling. Was anders wellicht wel voor 19 gegaan puur voor de looks. Maar op zich vind ik dit ook prima. Caps erop en ze zijn wel OK.
Verder kost een grotere velg je wat bereik, geeft meer geluid en je pakt sneller een beschadiding bij de stoeprand. Maar mooier is het wel.
[ Voor 33% gewijzigd door Inspired op 17-08-2019 08:20 ]
Naja, je hebt helemaal gelijk, verkeerd gekeken, stom zeg! Vond het ook al zo vreemd, vandaar de vraag.Inspired schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:59:
[...]
Hoe kom je aan deze info? Mijne staat toch echt op 235/45/18. Stock aero's. Wat ik zo zie komt 19 met 235/40 en 20 met 235/35.
Ik vind de LR AWD met 18 inch niet overdreven comfortabel op lange stukken. Ook niet oncomfortabel maar qua comfort is 18 het beste zou ik zeggen. Het zijn ook allemaal sport banden voor zwaardere belasting. De wang is daardoor ook al wat stugger. 19 inch is zeker mooier maar je boet wel iets in op comfort. Ik moest een basic LR AWD nemen ivm gezeur met de RWD bestelling. Was anders wellicht wel voor 19 gegaan puur voor de looks. Maar op zich vind ik dit ook prima. Caps erop en ze zijn wel OK.
Verder kost een grotere velg je wat bereik, geeft meer geluid en je pakt sneller een beschadiding bij de stoeprand. Maar mooier is het wel.
Oké, 18 inch net wat comfortabeler dan de 19.... maar idd, mooiere looks! Hoewel ik blauw en grijs niet gek vind staan met de 18 inch velgen zonder en met aero’s
Krassen en dergelijke lijken mij niet logsich aangezien het niet valt en als je elke keer met een schone zachte doek schoonmaakt.
Denk dat ik er zelf een matte screenprotector op wil. Minder reflecties, rustiger. Niet zozeer voor beschadigingenlighting_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:48:
Is het nodig om een screen protector voor het scherm te plaatsen?
Krassen en dergelijke lijken mij niet logsich aangezien het niet valt en als je elke keer met een schone zachte doek schoonmaakt.
Ik heb mijn M3 nu sinds begin april en heb op het scherm geen enkel krasje.lighting_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:48:
Is het nodig om een screen protector voor het scherm te plaatsen?
Je bedient het scherm alleen met je handen en doet hem niet in je broekzak zoals een telefoon. Voor de krasjes hoef je het imo niet te doen.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Eens, screen protector is niet nodig. Het scherm is gemaakt door Samsung en voorzien van Gorilla glass, je moet het wel heel bont maken om daar een kras in te krijgen. Bij normaal gebruik krijg je echt geen krassen.J-P schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:24:
[...]
Ik heb mijn M3 nu sinds begin april en heb op het scherm geen enkel krasje.
Je bedient het scherm alleen met je handen en doet hem niet in je broekzak zoals een telefoon. Voor de krasjes hoef je het imo niet te doen.
Jullie horen het jongens: snel weer verkopen die bakken. Voor een aanmerkelijk lagere prijs, aan mij, natuurlijk. Ik wil die zware last van deze gevaarlijke auto's wel op mijn schouders nemen, zo'n filantroop ben ik nu eenmaal.
Hypocrites must die
Aangezien dit toch vaak gevraagd wordt
In mijn geval:
Model 3, SR+, 18” aero
5000 km gereden - gemiddeld 138Wh/km
Zeker interessant. Met of zonder climatecontrol? Nog geen 1000 euro per jaar bij 35000km. Denkertje: Zet dit eens af tegen de kosten van een laadpaal aanleg door de grote partijen. Wie wordt daar dan rijk van?Smobbo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:40:
Is het misschien leuk om in de TS op te nemen wat iedereen zoal als verbruik heeft?
Aangezien dit toch vaak gevraagd wordt.
In mijn geval:
Model 3, SR+, 18” aero
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Waar is dat gemeten? Uit de batterij of uit het net?Smobbo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:40:
Is het misschien leuk om in de TS op te nemen wat iedereen zoal als verbruik heeft?
In mijn geval:
Model 3, SR+, 18” aero
Ik hoor veel horror verhalen over de zwarte lak. Ik vraag me af of deze echt zo slecht is en ik niet voor blauw moet gaan. Graag ervaringen van M3 zwart bezitters.
Hier een tevreden zwarte lak rijder. Je ziet alles maar dat is universeel. Heb verder wel het gevoel dat ze het lakproces hebben verbeterd. Ik kneep m ook wel even toen ik na mijn bestelling opeens allemaal van die foto’s op TMC zag maar op een doffe plek na was hij puntgaaf
[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 17-08-2019 17:49 ]
Goed idee! Waar kan ik m'n gemiddelde over de gehele km stand vinden? Of heb je nooit rit A en rit B aangepast?Smobbo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:40:
In mijn geval:
Model 3, SR+, 18” aero
Ik heb de mijne sinds begin juli. Zit prima in de (zwarte) lak. Geen gekke dingen en tot nu toe prima.The Source schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:38:
Zijn er mensen die de M3 zwart recent hebben ontvangen?
Ik hoor veel horror verhalen over de zwarte lak. Ik vraag me af of deze echt zo slecht is en ik niet voor blauw moet gaan. Graag ervaringen van M3 zwart bezitters.
Idem hier, begin augustus (al stond die 23 juli al klaar voor mij)Inspired schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:12:
[...]
Ik heb de mijne sinds begin juli. Zit prima in de (zwarte) lak. Geen gekke dingen en tot nu toe prima.
Tja. Wel heel afhankelijk van veel factoren. Ik zit na 4500 op 188Wh/km. Veel snelweg, rij sportief en benut vaak het vermogen van de Tesla.Smobbo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:40:
In mijn geval:
Model 3, SR+, 18” aero
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.