Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.666 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26
GadgetFrank schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:28:
Warmtepomp? Die heeft een model 3 niet hoor :P
Hij heeft nochtans airconditioning.
Wordt dan wel niet gebruikt voor warmte naar binnen te krijgen, maar het IS een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46

matroosoft

Lone Christian

Lol.

Heb je een Tesla? Dan kan je $3000 korting krijgen op een iPace

https://www.teslarati.com...sla-conquest-3k-discount/

;w

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 13-08-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
matroosoft schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:45:
Lol.

;w
Jaguar klinkt wat wanhopig zo. Als je op een groeimarkt zo je waren moet aanprijzen vind ik geen best teken.

Ergens wel jammer, van andere succesvolle EV's, zeker van grote automerken, profiteert ook Tesla op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20
matroosoft schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:45:
Lol.

;w
Kan je toch nét aan de thuis-DC-lader van betalen om 'm nog enigszins bruikbaar te maken >:) Die auto op het continent lanceren met een 1-fase lader is echt de domste move ooit.

Dan nog kijk ik trouwens wel uit, mijn overbuurman heeft 2 Geld-Rovers en als ik soms hoor wat daar allemaal stuk aan gaat en wat het dan vervolgens kost... in geen 3000 jaar dat ik een huidig JLR product voor de deur hoef. Toch blijf ik wel een zwak hebben voor de F-pace cabrio.

All-electric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Ja, wie wil er nu zo'n beroerd gebouwde-en-afgewerkte asociale-subsidie-stekker-bak stelen?

#TelegraafModus

8)
"Tesla's niet populair onder dieven vanwege de service afhandeling en afwerking"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Weet iemand de diameter van de cupholder?
Ik dacht aan een cupholder mount voor de smartphone

[ Voor 15% gewijzigd door lighting_ op 13-08-2019 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Motorrijders zwaaien naar elkaar, collega's zwaaien naar elkaar, Saab rijders doen het nog wel regelmatig, vinden jullie het erg als we in onze Tesla's ook naar elkaar gaan zwaaien? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Smobbo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Inderdaad. Ik ben niet gewend om in het zelfde soort auto als de voormalig BMW en Audi petjes te rijden. Iemand die tussen Blaricum en Utrecht (dus A27?) meer dan 200km/u rijdt moeten ze wat mij betreft gelijk het rijbewijs voor een jaar ontnemen, dan ben je blijkbaar niet in staat om de gevolgen van je eigen handelen te overzien.
Helemaal eens. Mag nog wel langer dan een jaar van mij. Door dat soort figuren beland je uiteindelijk in een rolstoel. Of een kist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Divak schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:04:
Motorrijders zwaaien naar elkaar, collega's zwaaien naar elkaar, Saab rijders doen het nog wel regelmatig, vinden jullie het erg als we in onze Tesla's ook naar elkaar gaan zwaaien? :D
Doe ik al vrij regelmatig :9

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Zit nu in de chat maar ze zeggen dat dit niet mogelijk is

[...]
Vaag; blijkbaar zijn ze daar mee gestopt... VIN, mail adres, naam & kenteken waren bij mij namelijk voldoende... Lekker vervelend, want de app biedt (wat mij betreft) zeker toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
Divak schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:04:
Dan kan je binnenkort aanvraag doen of tesla in de software wil meenemen dat de auto automatisch even seint wanneer een andere tesla gezien word.
Eind van het jaar blijf je zwaaien als de verkopen in het huidige tempo door gaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wel met twee handen hé? Dat is de echte Tesla wave. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:47
lighting_ schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:55:
Weet iemand de diameter van de cupholder?
Ik dacht aan een cupholder mount voor de smartphone
Wat is er mis met dat hele mooie vakje wat ze daarvoor gemaakt hebben?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

arsimo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Jaguar klinkt wat wanhopig zo. Als je op een groeimarkt zo je waren moet aanprijzen vind ik geen best teken.

Ergens wel jammer, van andere succesvolle EV's, zeker van grote automerken, profiteert ook Tesla op langere termijn.
Je ziet het ook aan de instapprijs. Normale editie iets van 81k, nu diezelfde met extra dingen als business voor 73k. Een prijs die er al meer op gaat lijken. Het is best een mooie en fijne auto (ja, keer mee gereden), maar 20k meer dan een model 3 is hij niet waard.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
ronjansen87 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Kan je toch nét aan de thuis-DC-lader van betalen om 'm nog enigszins bruikbaar te maken >:) Die auto op het continent lanceren met een 1-fase lader is echt de domste move ooit.

Dan nog kijk ik trouwens wel uit, mijn overbuurman heeft 2 Geld-Rovers en als ik soms hoor wat daar allemaal stuk aan gaat en wat het dan vervolgens kost... in geen 3000 jaar dat ik een huidig JLR product voor de deur hoef. Toch blijf ik wel een zwak hebben voor de F-pace cabrio.
De fase 3 lader waren voor hen toen niet meer beschikbaar. Maar wie koopt er een EV met fase 1? Ook al is het fiscaal voordelig net in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:32:
[...]

Wat is er mis met dat hele mooie vakje wat ze daarvoor gemaakt hebben?
Heel simpel. Ik wil niet elke keer de lade openen. Gewoon instappen en smartphone vastklikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
doc schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:54:
[...]
Je ziet het ook aan de instapprijs. Normale editie iets van 81k, nu diezelfde met extra dingen als business voor 73k. Een prijs die er al meer op gaat lijken. Het is best een mooie en fijne auto (ja, keer mee gereden), maar 20k meer dan een model 3 is hij niet waard.
De auto is prima als ik de reviews e.d. mag geloven en ik twijfel er niet aan. Maar blijkbaar wil het nog niet zo hard met de verkoop. Als ze tot dit soort truuks moeten overgaan en dan vind ik dat voor een luxe A-merk als Jaguar verontrustend.

Men zou juist mogen verwachten dat Jaguar met haar naam een nieuw EV-publiek moet kunnen aanspreken. Wellicht geen massapubliek maar wel een groep voor wie EV nog niet echt overtuigend op het netvlies stond. Maar blijkbaar lukt dat onvoldoende. Afzetten tegen Tesla voelt dan als een zwaktebod, dat is de strijd aangaan in die paar procent die nu EV rijdt en niet serieus proberen een deel(tje) van die enorme massa die dat (nog) niet doet te veroveren, terwijl dat dus juist Jaguar met haar naam de troefkaart zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
arsimo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

De auto is prima als ik de reviews e.d. mag geloven en ik twijfel er niet aan. Maar blijkbaar wil het nog niet zo hard met de verkoop. Als ze tot dit soort truuks moeten overgaan en dan vind ik dat voor een luxe A-merk als Jaguar verontrustend.

Men zou juist mogen verwachten dat Jaguar met haar naam een nieuw EV-publiek moet kunnen aanspreken. Wellicht geen massapubliek maar wel een groep voor wie EV nog niet echt overtuigend op het netvlies stond. Maar blijkbaar lukt dat onvoldoende. Afzetten tegen Tesla voelt dan als een zwaktebod, dat is de strijd aangaan in die paar procent die nu EV rijdt en niet serieus proberen een deel(tje) van die enorme massa die dat (nog) niet doet te veroveren, terwijl dat dus juist Janguar met haar naam de troefkaart zou moeten zijn.
Niet zo gek als in de samenleving rondzingt dat dat ding een bereik van 150km heeft bij koud weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
r0bb schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:09:
[...]
Niet zo gek als in de samenleving rondzingt dat dat ding een bereik van 150km heeft bij koud weer..
Okay, maar als dat werkelijk zo is dan heeft het helemaal geen zin om op het Tesla-publiek te richten. Vandaar mijn classificatie "wanhopig" voor deze campagne van Jaguar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
lighting_ schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

Heel simpel. Ik wil niet elke keer de lade openen. Gewoon instappen en smartphone vastklikken
Ok, dan laat je dat vak toch gewoon open staan? Ik doe hem alleen soms dicht op lange ritten. Het is ook geen lade maar een klep die netjes uit het zicht naar boven klapt dus je ziet de klep ook niet als ie open staat.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tassadar32 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:18:
[...]

Ok, dan laat je dat vak toch gewoon open staan? Ik doe hem alleen soms dicht op lange ritten. Het is ook geen lade maar een klep die netjes uit het zicht naar boven klapt dus je ziet de klep ook niet als ie open staat.
Bij mij staat die inderdaad ook altijd open. Met de Qi charger van AliExpress ideaal! Met de stekkers van Tesla was het altijd toch even zoeken tot de telefoon er goed voor zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:31
lighting_ schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:00:
[...]

De fase 3 lader waren voor hen toen niet meer beschikbaar. Maar wie koopt er een EV met fase 1? Ook al is het fiscaal voordelig net in 2018.
Ik zou niet perse een auto daarom laten staan. 1 fase met 32 ampere kan ik me wel mee redden.

Probleem is dat de markt voor die duurdere EVs gewoon ingekakt is door de bijtelling. Dat zie je ook bij Tesla. Volgend jaar zal het nog moeilijker worden om een S/X aan de man te brengen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laatst bij een collega van mij in de I-Pace gezeten, de hogere zit en luxere interieur zijn wel een pre tov de Model 3 als je daar natuurlijk waarde aan hecht. Op de snelweg een wedstrijdje vs een BMW 340i gedaan in het voordeel van de I-Pace, dat is toch ook wel interessant :)

Maar idd het 1-fase 16A laden en wat kinderziektes zoals het regelmatig afgaan van het alarm, ook 's nachts (met xx minuten later nog een belletje van Jaguar om te checken of er niets aan de hand is, erg aardig, maar niet als je wil slapen...) en wat andere zaken lijkt het meer op een beta product dan een volledig gereed product. Er komt vast spoedig een 2e versie van op de markt, al is de huidige I-Pace ook al een prima auto.

Mijn Model 3 Performance staat inmiddels in bestelling, maar wacht nog ergens op een akkoord. Hopelijk kan die snel doorgezet worden zodat ik hem gegarandeerd midden december heb :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:30:
Laatst bij een collega van mij in de I-Pace gezeten, de hogere zit en luxere interieur zijn wel een pre tov de Model 3 als je daar natuurlijk waarde aan hecht. Op de snelweg een wedstrijdje vs een BMW 340i gedaan in het voordeel van de I-Pace, dat is toch ook wel interessant :)

Maar idd het 1-fase 16A laden en wat kinderziektes zoals het regelmatig afgaan van het alarm, ook 's nachts (met xx minuten later nog een belletje van Jaguar om te checken of er niets aan de hand is, erg aardig, maar niet als je wil slapen...) en wat andere zaken lijkt het meer op een beta product dan een volledig gereed product. Er komt vast spoedig een 2e versie van op de markt, al is de huidige I-Pace ook al een prima auto.

Mijn Model 3 Performance staat inmiddels in bestelling, maar wacht nog ergens op een akkoord. Hopelijk kan die snel doorgezet worden zodat ik hem gegarandeerd midden december heb :)
Hij kan toch op 32a laden? Daarnaast heeft de Model 3 ook nog wel wat kinderziektes. Maar kan verder geen oordeel geven over de I-Pace. Nooit mee gereden. Vind het wel een mooiere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:34:
[...]

Hij kan toch op 32a laden? Daarnaast heeft de Model 3 ook nog wel wat kinderziektes. Maar kan verder geen oordeel geven over de I-Pace. Nooit mee gereden. Vind het wel een mooiere auto.
Ja, maar, daar moet je wel een en ander voor regelen tov 16A en dan nog heb je geen 3-fase snelheid.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

Ja, maar, daar moet je wel een en ander voor regelen tov 16A en dan nog heb je geen 3-fase snelheid.
Nee, geen 3x16 maar 1x32 kan gewoon. Dus om te zeggen dat hij maar met 16a kan laden is niet correct. Ik zat thuis op 1x40 dus moest juist voor de Model 3 wat aanpassen. Had een I-Pace prima op 32a kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

Bijvoorbeeld dus die DC-lader waar ik het over had, rond de 2k ex DC laadkabel en installatie. Bron: i-pace rijder die dat heeft laten plaatsen. 1x 16A is gewoon niet genoeg als je veel rijdt. Dat is natuurlijk wel de doelgroep voor zo’n auto. Hij haalt trouwens rond de 220km in de winter, dat is net boven e-golf/leaf niveau voor bijna het dubbele.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:53:
[...]

Nee, geen 3x16 maar 1x32 kan gewoon. Dus om te zeggen dat hij maar met 16a kan laden is niet correct. Ik zat thuis op 1x40 dus moest juist voor de Model 3 wat aanpassen. Had een I-Pace prima op 32a kunnen laden.
Ik zit thuis ook op 1x40A en heb een 1-fase zonnepanelen omvormer. Ik zit dus nu ook met een dilemma wat ik zal doen, waarschijnlijk over op 3x25A, een andere omvormer (3-fase) en direct 4 panelen erbij.

Tijdens de introductie van de I-Pace werd overigens 1x16A als maximum genoemd (Ben destijds op de presentatieavond in Amsterdam geweest), las nav je post inderdaad dat 1x32A ook mogelijk is, maar, dat gaat niet met een standaard beschikbaar stopcontactje en 2 installatiebedrijven hier uit de buurt willen zich ook niet aan 1x32A branden zonder bijv. een loadbalancer, want daarover had ik al geïnformeerd voor de Tesla.

Dus correct wat je zegt, blijkbaar wel 32A mogelijk.

Hoe ga jij dit oplossen? Over naar 3x25A? Of een oplossing met 1x40A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Taro Ik ben al over naar 3x25. Maar achteraf ook wel op 1x40 kunnen blijven zitten. Paal die ik heb van NewMotion heeft toch DLB. Met 32a laden is voor mij voldoende. Rij niet vaak meer dan 100 per dag. Van 10 naar 90 zal iets van 10 uur kosten op 32a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:15:
@Taro Ik ben al over naar 3x25. Maar achteraf ook wel op 1x40 kunnen blijven zitten. Paal die ik heb van NewMotion heeft toch DLB. Met 32a laden is voor mij voldoende. Rij niet vaak meer dan 100 per dag. Van 10 naar 90 zal iets van 10 uur kosten op 32a.
Ik heb een aanbieding voor de New Motion Home Advanced openstaan, die heeft Dynamic Power Management en de goedkopere Fast versie heeft dat niet. Maar, men blijft hameren op 3x25A ipv 1x32A ivm overbelasting, maar daarom wil ik DPM.

Als ik naar https://assets.ctfassets....ne_2.1_-_NL___BE_NL-4.pdf en https://www.tesla.com/nl_...ome-charging-installation kijk, dan is dit 44 km/uur en dat is ruim voldoende.

Dat scheelt wel even een nieuwe zonnepanelen omvormer, 200 Euro van Liander, een extra groepenkast, etc. En ik kan altijd op mijn werk opladen, eventueel op andere locaties en ik rij 4 van de 5 dagen per week max 65 km, dus red mij ook prima als ik een keer niet met 80% vol kan vertrekken.

Jij zou mij dus aanraden voor de Home Advanced op 1x32A te gaan? Dan bel ik morgen de installateur nog eenmaal op met de duidelijke vraag waarom hij dat niet ziet zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Ja. Lijkt mij geen probleem. Desnoods kun je ook nog zonder DLB werken. Tesla gewoon instellen om vanaf 21 of 22 uur te gaan laden. Dan pak je ook nog zo 9 a 10 uur laden. Dan zul je verder niet veel ander verbruik hebben. Of anders Zappi? Die kan ook load balancing doen. En ook met de zonnepanelen schakelen op termijn.

Werkgever wilde gewoon paal mee laten leasen. Ik had het ook wel met TWC kunnen doen op 1x32a. Na 21 uur hebben we geen grootverbruikers meer aan. Vaatwasser af en toe maar dat is geen issue. En anders is de Tesla nog wel aan te passen naar bv 28a of 30a en laden vanaf 22 uur. Tuurlijk is DLB net iets fijner maar persoonlijk vond ik het veel geld. TNM met installatie meer dan 3k. TWC had ik kunnen laten installeren voor 1k max.

[ Voor 46% gewijzigd door Inspired op 13-08-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:57:
Ja. Lijkt mij geen probleem. Desnoods kun je ook nog zonder DLB werken. Tesla gewoon instellen om vanaf 21 of 22 uur te gaan laden. Dan pak je ook nog zo 9 a 10 uur laden. Dan zul je verder niet veel ander verbruik hebben. Of anders Zappi? Die kan ook load balancing doen. En ook met de zonnepanelen schakelen op termijn.

Werkgever wilde gewoon paal mee laten leasen. Ik had het ook wel met TWC kunnen doen op 1x32a. Na 21 uur hebben we geen grootverbruikers meer aan. Vaatwasser af en toe maar dat is geen issue. En anders is de Tesla nog wel aan te passen naar bv 28a of 30a en laden vanaf 22 uur. Tuurlijk is DLB net iets fijner maar persoonlijk vond ik het veel geld. TNM met installatie meer dan 3k. TWC had ik kunnen laten installeren voor 1k max.
En dat allemaal om 80-100 euro p/m terug te vangen bij 35000 km per jaar. Bezopen!

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:15:
Voor nl is het vastrecht van 3x25 wel goedkoper dan een aansluiting van 1x40A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
Wij hebben een Zappi hangen die zelf meet of er genoeg vermogen beschikbaar is. De aansluiting die we hebben is 1x 35a, zelfde kosten als 3x 25a. De Zappi meet hoeveel er verbruikt wordt en hoeveel hij maximaal mag afnemen voor het laden zonder dat de hoofdzekering overbelast wordt, werkt prima, en we laden op 32a.

[ Voor 3% gewijzigd door NeoPhire op 14-08-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09
Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:29:
[...]

Ik heb een aanbieding voor de New Motion Home Advanced openstaan, die heeft Dynamic Power Management en de goedkopere Fast versie heeft dat niet. Maar, men blijft hameren op 3x25A ipv 1x32A ivm overbelasting, maar daarom wil ik DPM.

Als ik naar https://assets.ctfassets....ne_2.1_-_NL___BE_NL-4.pdf en https://www.tesla.com/nl_...ome-charging-installation kijk, dan is dit 44 km/uur en dat is ruim voldoende.

Dat scheelt wel even een nieuwe zonnepanelen omvormer, 200 Euro van Liander, een extra groepenkast, etc. En ik kan altijd op mijn werk opladen, eventueel op andere locaties en ik rij 4 van de 5 dagen per week max 65 km, dus red mij ook prima als ik een keer niet met 80% vol kan vertrekken.

Jij zou mij dus aanraden voor de Home Advanced op 1x32A te gaan? Dan bel ik morgen de installateur nog eenmaal op met de duidelijke vraag waarom hij dat niet ziet zitten :)
NewMotion vertelde mij dat DLB i.c.m. zonnepanelen niet werkt. Die DLB meter ziet teruglevering van de panelen ook als verbruikt, dus schaalt dan de paal helemaal terug, vooral op goede zondagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

jpiscaer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

NewMotion vertelde mij dat DLB i.c.m. zonnepanelen niet werkt. Die DLB meter ziet teruglevering van de panelen ook als verbruikt, dus schaalt dan de paal helemaal terug, vooral op goede zondagen...
Ik zal eens even informeren. @NeoPhire heeft de Zappi daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ybos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:24:
[...]

Voor nl is het vastrecht van 3x25 wel goedkoper dan een aansluiting van 1x40A.
Ah, dan zal het 1x35a geweest zijn. Dacht dat ik een 40a zekering had maar kan het mis hebben.
Taro schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Zappi is juist voor gebruik met zonnepanelen gemaakt. Die heeft daar in ieder geval geen last van. Dacht dat DLB met de meter slimme communiceerde? Wellicht dat het afhankelijk is van welke (slimme) meter je hebt? Lijkt me wel vreemd als DLB niet zou kunnen werken met panelen. Veel EV rijders hebben ook panelen op het dak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-1985
  • Laatst online: 25-08 20:09
Voor de gene die op zoek zijn naar all weather floor mats; Tesla heeft hun design geupdate.
https://shop.tesla.com/us...weather-floor-liners.html
zijn nu meer vergelijkbaar met de 3D MaxPider Floor Mats. Ik zie ze alleen nog niet in de NL-shop staan, maar vaak kan je ze dan al wel via de service centers bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Taro schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Daarvoor is de Zappi inderdaad gemaakt. Je ziet precies hoeveel stroom er via je zonnepanelen wordt doorgestuurd naar je auto en hoeveel er van het net wordt afgenomen, of bij overdaad, hoeveel er wordt teruggeleverd zelfs, prima stukje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Mijn Tesla is besteld door de LM maar In mijn Tesla account zie ik dat geen Credit Kaart is gekoppeld. Is dat nodig voor de SUC? Of heeft de LM een ander account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:41:
Mijn Tesla is besteld door de LM maar In mijn Tesla account zie ik dat geen Credit Kaart is gekoppeld. Is dat nodig voor de SUC? Of heeft de LM een ander account?
Een LM gaat geen CC koppelen. Je eigen CC koppelen en kosten declareren. Of je werkgever zo gek krijgen dat ze een CC koppelen. In de toekomst gaan ze dit wellicht aanpassen dat het rechstreeks naar LM gaat. Maar zou er niet vanuit gaan. Je kunt even SuC'en zonder CC maar na 100/150 EUR verbruik zal het niet meer werken als je andere fora moet geloven. En je hebt neem ik aan met een referral besteld? Dan sowieso eerst 1500km gratis.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 14-08-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Een LM gaat geen CC koppelen. Je eigen CC koppelen en kosten declareren. Of je werkgever zo gek krijgen dat ze een CC koppelen. In de toekomst gaan ze dit wellicht aanpassen dat het rechstreeks naar LM gaat. Maar zou er niet vanuit gaan. Je kunt even SuC'en zonder CC maar na 100/150 EUR verbruik zal het niet meer werken als je andere fora moet geloven. En je hebt neem ik aan met een referral besteld? Dan sowieso eerst 1500km gratis.
dat is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wat is niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Op notabene deze forum zijn er meldingen dat er wel degelijk een CC gekoppeld is van de LM.
Zelfs van Leaseplan. En wat jij aangeeft kan ook gewoon weg niet waar zijn. Zou betekenen dat haast geen enkel LM zijn CC koppelt. Gezien het aantal verkochte tesla's zou je dit allang hier gelezen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

Op notabene deze forum zijn er meldingen dat er wel degelijk een CC gekoppeld is van de LM.
Zelfs van Leaseplan. En wat jij aangeeft kan ook gewoon weg niet waar zijn. Zou betekenen dat haast geen enkel LM zijn CC koppelt. Gezien het aantal verkochte tesla's zou je dit allang hier gelezen hebben.
Welke post dan? Bron? Ik heb Leaseplan en die gaan geen CC koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
lighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

Ik heb contact gehad met mijn leasemaatschappij en heb daar te horen gekregen dat ik voor SuCh een CC moest koppelen en dan via mijn TMC kaart weer declareren bij mijn werkgever..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
bwernsen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Ik heb contact gehad met mijn leasemaatschappij en heb daar te horen gekregen dat ik voor SuCh een CC moest koppelen en dan via mijn TMC kaart weer declareren bij mijn werkgever..
Dat is inderdaad de "normale" gang van zaken volgens mij. Maar goed, @lighting_ denkt daar anders over. Neem aan dat hij zo met een bron komt omdat wij onwaarheden verkondigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tumste
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-06 22:38

Tesla M3 LR AWD 19" | Solid Black | Black Interior | FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:08:
[...]

Welke post dan? Bron? Ik heb Leaseplan en die gaan geen CC koppelen.
MasterMaceMichu schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:09:
Leaseplan gaf bij mij aan dat laden bij SuCs gewoon in de lease inbegrepen is. Wellicht ligt dit dus aan de afspraken die je bedrijf met de LN maakt.
Ik zal eens mijn LM/werkgever erover bellen

[ Voor 4% gewijzigd door lighting_ op 14-08-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Ik zal eens mijn LM/werkgever erover bellen
Een LM zie ik niet een CC gaan toevoegen aan honderden Tesla accounts. Ook omdat het hele brandstof gebeuren vaak via een andere partij loopt. De LM heeft echt geen zin om alle transacties door te gaan en dan weer te belasten aan een bedrijf. Volgens mij heeft niemand dat nog voor elkaar gekregen hier in het topic.

Een (kleine) werkgever zou het kunnen overwegen met een eigen kaart maar meest logische is gewoon een eigen CC koppelen en dan kosten te declareren. Bij grote organisatie heb je vaak een company credit card en kun je die koppelen. Anyway, niet echt een issue zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:16:
[...]

Een LM zie ik niet een CC gaan toevoegen aan honderden Tesla accounts. Ook omdat het hele brandstof gebeuren vaak via een andere partij loopt. De LM heeft echt geen zin om alle transacties door te gaan en dan weer te belasten aan een bedrijf. Volgens mij heeft niemand dat nog voor elkaar gekregen hier in het topic.

Een (kleine) werkgever zou het kunnen overwegen met een eigen kaart maar meest logische is gewoon een eigen CC koppelen en dan kosten te declareren. Bij grote organisatie heb je vaak een company credit card en kun je die koppelen. Anyway, niet echt een issue zou ik zeggen.
Inderdaad. Hier relatief kleine organisatie en mocht kiezen, of eigen CC eraan of één van de bedrijfskaarten eraan. Heb eigen CC gekoppeld, zodat ik snel kan zien of ik het privé (aftrek bijtelling) of zakelijk (restitutie) mag declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bij ons krijg je een TNM pas en de SuC facturen gaan op je eigen creditcard en moet je indienen als losse maanddeclaratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:58
stormfly schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:50:
Bij ons krijg je een TNM pas en de SuC facturen gaan op je eigen creditcard en moet je indienen als losse maanddeclaratie.
Hier ook. Indienen kan wel via MTC, ook al zegt MTC zelf dat dit niet kan. Het gaat dan van MTC naar mijn wagenparkbeheerder.
De LM staat hier los van (die hebben juist MTC ingehuurd voor al het brandstof gedoe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:08
stormfly schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:50:
TNM is bij mij gekoppeld aan een Xximo/Milo (tank)pas, wat in feite een creditcard is. Deze is prima toe te voegen aan je Tesla account; de rekeningen komen netjes in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedRR83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-09 22:19
Ik kan, na een speurtocht op fora/google/pinterest/insta geen foto vinden van een SB M3 met wit interieur, vergezeld door 20" antraciet turbines (EVT/Monaco maakt niet uit), wel de nodige "dubbed" tokkie varianten met bv. (gouden) Vossen velgen. Iemand die me uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
WickedRR83 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:58:
Ik kan, na een speurtocht op fora/google/pinterest/insta geen foto vinden van een SB M3 met wit interieur, vergezeld door 20" antraciet turbines (EVT/Monaco maakt niet uit), wel de nodige "dubbed" tokkie varianten met bv. (gouden) Vossen velgen. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Teslawheels site al bekeken? Zoiets; https://www.teslawheels.n...ortline-model3-grey-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Heb wat moeite met het vinden van de originele bandenmaten bij de Model 3 van zowel de 18" als de 19" velgen. Iemand hier deze info ter beschikking?

Maten gevonden bij de winterbanden in de shop van Tesla, zullen voor zomerbanden vast hetzelfde zijn:
18" = 235/45R18
19" = 235/40R19

[ Voor 31% gewijzigd door Niek_ op 14-08-2019 17:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Volodos
Ik rij nu een paar maanden in de Model 3 AWD Longe Range met 19 inch sportvelgen, gisteren heb ik voor het eerst in een Model 3 Performance gezeten.
Ik moet zeggen dat ik de AWD Longe Range aanzienlijk prettiger vindt rijden dan de Performance. Uiteraard is het allemaal een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, maar de Performance vond ik persoonlijk allesbehalve fijn rijden: hij is echt stug geveerd en de 20 inch banden hebben zo weinig wang, dat je veel meer oneffenheden van het wegdek in de auto ervaart dan bij de AWD Longe Range. Vooral op langere ritten lijkt me dit buitengewoon onprettig, ik vond het nu al niet fijn (na een klein uur rijden).
Qua specs is de Performance uiteraard sneller, maar ik kan niet zeggen dat ik dat nu ook echt merk in de auto.
Ik ben dus blij dat ik voor de AWD Longe Range ben gegaan. Maar nogmaals: dit is persoonlijk.

Afgelopen vrijdag duolader en middenconsole tray besteld via Ali, kreeg vandaag bericht dat het morgen met Postnl wordt afgeleverd! Dat is echt vlot, had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Volodos Track Mode nog getest om echt ff te ervaren wat je ermee kan? ;)
En direct contact met het wegdek is natuurlijk wat je mag verwachten van het sportieve model. Lijkt me voor lange afstanden sowieso niet zo’n pretje inderdaad. En meer kans op stoepschade aan de velgen.

[ Voor 57% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-08-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:27:
@Volodos Track Mode nog getest om echt ff te ervaren wat je ermee kan? ;)
En direct contact met het wegdek is natuurlijk wat je mag verwachten van het sportieve model. Lijkt me voor lange afstanden sowieso niet zo’n pretje inderdaad. En meer kans op stoepschade aan de velgen.
@CyBeRSPiN Ja heel eventjes, dat is toch de modus dat hij meer vermogen naar de achterwielen overbrengt? Ik heb er veel mee over de snelweg gereden, dus geen gekke dingen gedaan. De eigenaar klaagde inderdaad over beschadigde velgen aan de bijrijderskant, opgelopen bij een naar zijn zeggen 'zacht touche' met de stoeprand.
Wat ik wel erg mooi vind zijn die rode remklauwen, die had ik er graag op gehad. En de spoiler is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Volodos Ik heb dat van wel meer mensen gehoord, maar desondanks ga ik toch voor de Performance. Ik kon dit jaar al geen proefrit meer maken, maar in het ergste geval is er altijd wel iemand die zijn 19" velgen voor 20" wil omruilen of zet je er 3rd party 19" velgen op. We gaan het zien :)

De remklauwen, spoiler en het snellere optrekken hebben voor mij de keuze gemaakt. Die velgen kan je altijd vervangen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 14-08-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Taro schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:36:
@Volodos Ik heb dat van wel meer mensen gehoord, maar desondanks ga ik toch voor de Performance. Ik kon dit jaar al geen proefrit meer maken, maar in het ergste geval is er altijd wel iemand die zijn 19" velgen voor 20" wil omruilen of zet je er 3rd party 19" velgen op. We gaan het zien :)
@Taro Groot gelijk heb je. En nogmaals: het is echt heel persoonlijk allemaal, daar ben ik me van bewust. Voor mij was het gewoon wel bijzonder om het verschil te ervaren met wat ik nu rij. Maar het zijn prachtige wagens waar je, in welke uitvoering dan ook, nooit spijt van de aanschaf zult krijgen denk ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die remklauwen kun je toch ook zelf wel rood (laten) verven? Vind dat ook wel een geinig detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:11:
Die remklauwen kun je toch ook zelf wel rood (laten) verven? Vind dat ook wel een geinig detail.
Zag dat ze dat bij Tesland in Almere deden, maar ze vragen er wel bijna 500 euro voor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

jpiscaer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Daar ben ik niet zo blij mee, begin september komen ze mijn home advanced laadpunt installeren, ik heb 5kWp liggen maar dat wordt volgend jaar 10kWp.

Ik heb in het offerte traject nog expliciet gevraagd of ze dezelfde functionaliteit kunnen bieden als de Zappi (enkel laden van eigen zonnestroom), dat was niet mogelijk maar ze hadden wel even mogen melden dat de boel terug geregeld wordt als je de stroom juist wilt gebruiken om je auto te laden :(

Weet je of je DLB ook handmatig (eenvoudig) kan uitschakelen?

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 14-08-2019 19:08 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19
revolution-nl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:07:
[...]

Daar ben ik niet zo blij mee, begin september komen ze mijn home advanced laadpunt installeren, ik heb 5kWp liggen maar dat wordt volgend jaar 10kWp.

Ik heb in het offerte traject nog expliciet gevraagd of ze dezelfde functionaliteit kunnen bieden als de Zappi (enkel laden van eigen zonnestroom), dat was niet mogelijk maar ze hadden wel even mogen melden dat de boel terug geregeld wordt als je de stroom juist wilt gebruiken om je auto te laden :(

Weet je of je DLB ook handmatig (eenvoudig) kan uitschakelen?
Werkt die DLB nog met stroomspoelen en hun eigen systeem of via de P1 van de meter (met DSMR x)? Bij die laatste kan ik mij moeilijk voorstellen dat DLB niet werken met PV injectie (lees: alleen rekening gehouden met de absolute waarde van de stroom/vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Volodos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Zag dat ze dat bij Tesland in Almere deden, maar ze vragen er wel bijna 500 euro voor :-(
Collega van me is inkoopactie voor 4 Tesla’s aan het proberen te regelen bij een zaakje in Den Haag. Zal laten wel laten weten wat hij voor prijs voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

AndRo555 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Werkt die DLB nog met stroomspoelen en hun eigen systeem of via de P1 van de meter (met DSMR x)? Bij die laatste kan ik mij moeilijk voorstellen dat DLB niet werken met PV injectie (lees: alleen rekening gehouden met de absolute waarde van de stroom/vermogen).
Geen idee, dit keer heb ik mij er een keer niet in verdiept :F
Ik zal eens horen wat de (on)mogelijkheden zijn als ze het spul gaan installeren.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Ligt het aan mij of stelde je een vraag, kreeg je een (overigens correct) antwoord en zeg je nou gewoon dat dit niet waar is? Geen excuses, geen bron, een enkele post die niks zegt over het wel of niet moeten koppelen van je eigen cc erbij halen. Voor als niemand je feedback geeft in het leven: als je zo reageert op behulpzame mede Tweakers, stel dan gewoon geen vragen meer. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mooi zijn als de Performance luchtvering krijgt. Dan is het al helemaal een no brainer. Dat doen ze nu eigenlijk ook niet, omdat de S dan nog minder aantrekkelijk wordt.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:02:
Het zou mooi zijn als de Performance luchtvering krijgt. Dan is het al helemaal een no brainer. Dat doen ze nu eigenlijk ook niet, omdat de S dan nog minder aantrekkelijk wordt.
Helaas vooralsnog niet:

• sjoe
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Heeft de Tesla model 3 ook DAB+? Daar kan ik namelijk niets over vinden. Ondanks de negativiteit over DAB+ in een van de laatste podcasts, merk ik in mijn huidige Toyota Auris naast de extra zenders, een enorm verschil in audiokwaliteit.

Verwijderd

Dat zeg ik, omdat de S dan nog minder bang voor buck wordt t.o.v. de 3.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2019 07:31 ]

• Inspired
sjoe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:29:
Heeft de Tesla model 3 ook DAB+? Daar kan ik namelijk niets over vinden. Ondanks de negativiteit over DAB+ in een van de laatste podcasts, merk ik in mijn huidige Toyota Auris naast de extra zenders, een enorm verschil in audiokwaliteit.
Ja, EU modellen hebben het.

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Volodos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Google eens op Model 3 Caliper Covers. Wereld aan keuze, voor 250€ geef je je M3 rondom nieuwe lipstick...

• E46RC51
sjoe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:29:
“Tune in” en “Radio” geven beide edit: Digitale audio. Non interrupted radio ontvangst in tunnels. Erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Misschien is Tesland iets duurder omdat ze zich speciaal op Tesla's richten, maar remklauwen spuiten zonder demontage kost bijna overal een kleine 300 euro. Met demontage wordt het al een stuk duurder. In de meeste steden zitten genoeg zaakjes die voor een aardige prijs alles doen. Die wrappen, tinten en spuiten heel de dag AMG S klasses van de lokale Kingpins.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

E46RC51 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:36:
[...]

“Tune in” en “Radio” geven beide DAB audio. Non interrupted radioontvangst in tunnels.
Tunein geeft bij mij gewoon internetradio. Non interrupted in tunnels, maar ook gewoon lekker luisteren in Zuid Frankrijk.

Dab radio werkt ook prima, zodra ontvangst wegvalt switcht auto naadloos op FM. Mijn vorige auto deed dat niet.

• E46RC51
knakworst schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:59:
[...]

Tunein geeft bij mij gewoon internetradio.
Edit: Radiostations, gevonden via TuneIn, kun je als favoriet opslaan en worden dan in Radiomodus ook in je Favo lijst weergegeven, dan met het DAB icon erbij. Internet Radio is duidelijk wel superieur in geluidskwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door E46RC51 op 15-08-2019 09:48 ]

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
E46RC51 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:16:
[...]

Radiostations, gevonden via TuneIn, worden weergegeven met het DAB icon erbij en soms alleen als Internet Radio. Internet Radio is duidelijk wel superieur in geluidskwaliteit.
Hebben de Standaard Range + modellen dit ook? Of is dat net als spotify uitgeschakeld?

Model 3

• arsimo
Helemaal vergeten dat de Model 3 ook DAB ondersteunt. Vanmorgen eens uitgeprobeerd. Werkt prima. Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
ElonDusk schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Hebben de Standaard Range + modellen dit ook? Of is dat net als spotify uitgeschakeld?
Geen TuneIn (internet radio) op de SR+.
Je hebt enkel ‘radio’ en ‘telefoon’. Telefoon is dan dus Bluetooth. Afspeellijsten moeten via je telefoon.

In ieder geval totdat het premium connectiviteits gebeuren naar de SR+ komt, voor een nog onbekend bedrag.

Edit:
Even twee andere vragen:
1. Weet iemand hoe/of je favorieten in je telefoonlijst kan aanmaken? Ik zie nu alleen ‘recent’ en ‘alle contacten’. Ik wil graag een stuk of 5-10 nummers altijd bovenaan hebben staan.
2. Kan je de volgorde van het menu onder het pijltje aanpassen? Laden staat bijvoorbeeld links, terwijl dat menu ook via het laadicoontje op het basis scherm te benaderen is. Ik wil graag bellen helemaal naar links halen :) !

[ Voor 32% gewijzigd door Smobbo op 15-08-2019 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Over DAB gesproken. Iemand al icoontjes erin gekregen van zenders? Tunein ook wel fijn inderdaad als je op reis bent. Tuurlijk, kan ook allemaal wel via je eigen telefoon maar dit is net makkelijker.

@Smobbo Volgens mij is het twee keer nee. Misschien in v10?

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 15-08-2019 08:47 ]

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
[quote]Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:44:
Over DAB gesproken. Iemand al icoontjes erin gekregen van zenders? Tunein ook wel fijn inderdaad als je op reis bent. Tuurlijk, kan ook allemaal wel via je eigen telefoon maar dit is net makkelijker.
[quote][

Kan dat wel dan? Zenders voorzien van icoontjes?

[ Voor 5% gewijzigd door Hunkaroglu op 15-08-2019 09:07 ]

• GadgetFrank
  • Laatst online: 13:39
Ik heb remklauwlak van Foliatech gebruikt: € 25,-
https://www.winparts.nl/c...auw-lak-geel/p307893.html

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• GadgetFrank
  • Laatst online: 13:39
Smobbo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

Edit:
Even twee andere vragen:
1. Weet iemand hoe/of je favorieten in je telefoonlijst kan aanmaken? Ik zie nu alleen ‘recent’ en ‘alle contacten’. Ik wil graag een stuk of 5-10 nummers altijd bovenaan hebben staan.
2. Kan je de volgorde van het menu onder het pijltje aanpassen? Laden staat bijvoorbeeld links, terwijl dat menu ook via het laadicoontje op het basis scherm te benaderen is. Ik wil graag bellen helemaal naar links halen :) !
Waarom niet bellen via voice, net als navigatie adres ingeven?
Rechter scroll indrukken, "Bel Smobbo" en dan 1 touch op het scherm. Werkt prima.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• E46RC51
[...]

Geen TuneIn (internet radio) op de SR+.
Je hebt enkel ‘radio’ en ‘telefoon’. Telefoon is dan dus Bluetooth. Afspeellijsten moeten via je telefoon.

In ieder geval totdat het premium connectiviteits gebeuren naar de SR+ komt, voor een nog onbekend bedrag.

Edit:
Even twee andere vragen:
1. Nee en dat is een gemis. Inspreken werkt lang niet altijd soepel maar dat is een gegeven dat hoor je wel vaker. Het systeem kan imo overigens beter Engels dan NL verstaan.
2. Sinds dat van 6 naar 8 icons is gegaan en in de volle breedte op je scherm vind ik jouw idee wenselijk want wat doe je met Energie en opladen nu meer dan Bellen/Telefoon?. Die mag van mij als eerste icon links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 15:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Heerlijk die nieuwe update, had het er laatst nog over dat de gebruikers profielen niet gekoppeld zijn aan de sleutel.
Na de update van vannacht is het wel zo :D.
Ik vind het echt mooi om te zien dat na elke update de auto weer iets beter is dan daarvoor.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Inspired
Smuggler schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:59:
Heerlijk die nieuwe update, had het er laatst nog over dat de gebruikers profielen niet gekoppeld zijn aan de sleutel.
Na de update van vannacht is het wel zo :D.
Ik vind het echt mooi om te zien dat na elke update de auto weer iets beter is dan daarvoor.
Blijft wat vaag hoe Tesla nu precies de updates pushed. Zit al een tijdje te wachten op 2019.28.x. Van de Teslafi users zit al wel een flink deel op 2019.28.x.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:13:
[...]

Blijft wat vaag hoe Tesla nu precies de updates pushed. Zit al een tijdje te wachten op 2019.28.x. Van de Teslafi users zit al wel een flink deel op 2019.28.x.
Probeer anders ook even via hun chat.

Wellicht dat ze het kunnen pushen naar je.

• WickedRR83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-09 22:19
Die had ik inderdaad al gevonden, echter geen wit interieur. Thanks anyway! :)

• E46RC51
WickedRR83 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Die had ik inderdaad al gevonden, echter geen wit interieur. Thanks anyway! :)
NB Als je dit soort LM wielen monteert neem dan een band met een Rim protector, dan blijven je velgranden heel. Erg mooie zwarte lak trouwens. Vast geen std. Of?

[ Voor 7% gewijzigd door E46RC51 op 15-08-2019 13:44 ]

• Inspired
E46RC51 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

NB Als je dit soort LM wielen monteert neem dan een band met een Rim protector, dan blijven je velgranden heel. Erg mooie zwarte lak trouwens. Vast geen std. Of?
Mwoah, mijn zwarte ziet er ook nog zo uit als ik hem netjes was en beetje quick wax erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeoPhire
Hunkaroglu schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Probeer anders ook even via hun chat.

Wellicht dat ze het kunnen pushen naar je.
Even Tesla bellen en zeggen dat je speakers vaak uitvallen (of iets anders wat niet verklaarbaar is) en vragen of je eventueel de laatste firmware doorgepusht kan krijgen, doen ze niet moeilijk over :-)

Ik had het met een uitvallende subwoofer, na een update was dat opgelost. Eerst actie die ze ondernemen bij iets raars is een firmware check en de laatste versie doorsturen.

[ Voor 17% gewijzigd door NeoPhire op 15-08-2019 14:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:04

pposthoorn

Constructeur

• Inspired

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Is dat zo'n drama inmiddels.
Ik weet dat het SC niet meer direct te bereiken is maar de klantenservice is dat ook een drama?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:24
Ik volg dit topic al enige tijd, de lakproblemen zijn bekend echter de roestproblemen zoals omschreven in dit artikel ben ik nog niet eerder tegengekomen.

https://www.autovisie.nl/...klagen-over-roest-model-3

Iemand hier ervaring mee? Daarnaast wordt in het artikel vermeld dat de “lakproblemen” een kortstondig productieprobleem is geweest en inmiddels opgelost zou zijn?

• Smobbo
GadgetFrank schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:35:
[...]

Waarom niet bellen via voice, net als navigatie adres ingeven?
Rechter scroll indrukken, "Bel Smobbo" en dan 1 touch op het scherm. Werkt prima.
Dat gaat toch iets langzamer dan 2x klikken.
Daarnaast hebben mijn favorieten vaak meerdere nummers, als ik via voice vraag dan kan ik niet aangeven ‘mobiel’ of ‘werk’ ofzo. Je krijgt dan links automatisch ‘werk’ boven aan en moet dat kleine vakje scrollen om bij optie 2 of 3 te komen. Dat is gewoon niet zo goed uitgewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
[...]
Komt eraan als het goed is:
Pagina: 1 ... 6 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.