Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.665 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
Herax10NL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:26:
[...]

Begrijp ik het nou goed dat zelfs bij de LR AWD geen vloermatten zitten?
Nee, dat begrijp je niet goed. Zitten er wel bij. Zie een paar post hierboven voor het overzicht met de verschillen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:31
RichieB schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:21:
[...]

De model Y moet van de EU verplicht geluid maken, dus daar zal het al niet meer nodig zijn..
Dat is vast alleen bij lage snelheid.
Djerro123 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Massaal is wel een sterk woord hierin, je hebt het over een handvol mensen op dit forum. Het is beter dan in de Passat die ik hiervoor had.
Als ik op YouTube ‘Model 3 noise’ als zoekterm gebruik kan ik een hele dag video’s kijken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
r0bb schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Waar koop je jou rubbers?
Ali.

https://s.click.aliexpress.com/e/2F7rq8s

P-profiel en z-profiel gekocht. van die 3M dingen. Had wat te weinig P profiel gekocht dus neem 6 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Volgens mij heeft partial ook mistlampen bijvoorbeeld.
Partial Premium vs full premium gaat over het interieur. Aangezien mistlampen aan de buitenkant zitten zijn die geen onderdeel van het interieur. Dat er aan de buitenkant en motorisch gezien nog wat verschillen zijn tussen de SR+, de LR en de performance weten we. (En inderdaad, volgens mij hebben ze beide wel mistlampen). Maar in mijn post zette ik dus puur en alleen partial premium interieur tegenover full premium interieur.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
MagicTempest schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Partial Premium vs full premium gaat over het interieur. Aangezien mistlampen aan de buitenkant zitten zijn die geen onderdeel van het interieur. Dat er aan de buitenkant en motorisch gezien nog wat verschillen zijn tussen de SR+, de LR en de performance weten we. (En inderdaad, volgens mij hebben ze beide wel mistlampen). Maar in mijn post zette ik dus puur en alleen partial premium interieur tegenover full premium interieur.
Leuk verhaal. :). Maar in je tabel staan ze wel bij full en niet bij partial. En verschil in matten, juist wel interieur, staan er dan weer niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 11-08-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 15:42
Ik heb ook dakrubbers en als ik eerlijk ben, heb ik niet het gevoel dat het windgeruis minder is geworden. De deurrubbers die ik een week geleden heb geïnstalleerd, helpen wel meer om het windgeruis te verminderen.
Djerro123 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Ik ben heel benieuwd of het wind geruis minder wordt met dakrubbers. Het lijkt bij mij wel eens erger te worden namelijk..

Kan je misschien een geluidsopname maken tijdens je woon werk verkeer? Dan kunnen we dat vergelijken met wanneer de dakrubbers erop zitten (bij vergelijkbare wind omstandigheden natuurlijk:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:13:
[...]

Leuk verhaal. :). Maar in je tabel staan ze wel bij full en niet bij partial. En verschil in matten, juist wel interieur, staan er dan weer niet in.
Goed punt. Dat had ik zelf over het hoofd gezien (maar eerlijk gezegd heb ik ook niet teruggekeken wat ik in die post had geschreven). Daarom heb ik voor de zekerheid nog wel even op de site van Tesla zelf gekeken en daar staat LED-mistlampen toch echt als een feature van full premium interior (raar dat ze dat onder interieur scharen).

Ik heb zelf mijn M3 nog niet binnen, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Maar ik verwacht dan dat de SR+ 'normale' mistlampen heeft.

Die matten staan ook niet genoemd op de site van Tesla, dus die heb ik ook niet meegenomen in die lijst. Die lijst is echt alleen wat Tesla zelf op de site heeft staan als verschillen tussen full en partial

[ Voor 26% gewijzigd door MagicTempest op 11-08-2019 19:44 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Nou, vandaag een mede tweakerforumlid ontmoet met een mooie tesla 3!

Leuke en leerzame middag gehad! Lekker gekletst over de m3, naast gezeten met proefrit, ( gloeiende wat trekt dat ding op zeg.. ) en ook even zeg mogen rijden! 😄😄

Paar dingen die ik op internet ( veel ) lees: afwerking... nou prima in orde zoals ik het vandaag heb gezien, en de auto van vandaag behoorde tot de eerste serie in NL.

Ruimte is ook echt voldoende! Heb nu een 2018 Ford focus station, en in zijn totaliteit wbt opbergruimte scheelt het nauwelijks. Binnenruimte is behoorlijk meer dan de focus.

Ik ga nog even hard nadenken... dit omdat ik in de stad werk( eigen winkel ) en je toch op de een of andere manier rekening houdt wat men ervan vindt waar je in rijd....

Plus: bazin in huis nog zien te overtuigen ;-) hoewel ze vanmiddag aandachtig luisterde wat ik te vertellen had over vanmiddag... :-)

Blijf dit topic uiteraard volgen en houd jullie opende hoogte!

Mede forumlid, nogmaals dank voor de leuke, informatieve en leerzame middag! 👍👍👍

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Tabelletje:
M3Uitrusting

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:19:
[...]

Denk dat de stoelen wel prima schoon te maken zijn. Ook omdat het geen echt leer is. Zag ook iemand op TMC die spul had zodat het makkelijk schoon te houden was. Dus, qua vies worden zal het wel mee vallen. Tenzij je misschien veel spijkerbroeken draagt.

Zou persoonlijk niet 6400 voor FSD neer tellen nu. Ik zou ook eerder gaan voor een LR AWD zonder opties dan een SR+ met alle opties. Maar ook dat is persoonlijk. De extra range en extra performance wegen voor mij zwaarder.

Qua levering dit jaar moet het nog wel kunnen. Over het algemeen is wit interieur wel iets dat langer kan duren maar ook dat hoeft weer niet. Standaard is gemiddeld genomen het snelst te leveren.
@lighting_

Weet je zo ook welk spul dat is om de witte stoelen te onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Hunkaroglu schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

@lighting_

Ik heb zwart interieur besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

Zal ook meer tussen de oren werken. De meeste rijwind komt gewoon door voorkant/spiegels. Zoveel db gaan die rubbers niet oplossen.
Ik heb destijds deurrubbers bij Tesland besteld. Niet zozeer voor het geluid maar om water en zand ed. buiten de instaplijsten te houden.
Maar ik merk absoluut dat het stiller is geworden in de auto sinds ik de rubbers heb aangebracht. Dat was een fijne bijvangst want zoals gezegd was dat niet de reden waarom ik ze heb gekocht. Je hoort het verschil trouwens ook bij het dichtslaan van de deuren: dat klinkt meer 'premium' nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
Vraag: wat mij gister opviel bij het zitten in de model 3 is de akoestiek. Door het vele glaswerk, en glad ( nep ) leer is er erg weinig Geluidsabsorbtie. Dit meer mensen opgevallen? Na verloop van tijd leek ik er wel aan te wennen, maar toen ik mijn eigen auto stapte, merkte ik toch wel weer het verschil.

Denk dat het meest wordt veroorzaakt door het mooie dak van glas, zijn hier al schermen voor? Of folie die toch wat licht doorlaat, maar wel een akoestische verbetering geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ik had in mijn zoektocht naar een app voor op de Watch “Remote Tesla” gekocht. Valt (vind ik) redelijk tegen. De app op de iPhone is onduidelijk en op de Watch krijgt hij vaak geen contact met de auto. Krijg dan de melding dat ik de app op de iPhone eerst moet openen, maar dat helpt dus niks. Heb hem gerefund. Misschien toch maar wachten op Tesla zelf. Of nog een keer Stats voor Tesla proberen. Kun je HVAC ook mee plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:51
Herbie0412 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:59:
Vraag: wat mij gister opviel bij het zitten in de model 3 is de akoestiek. Door het vele glaswerk, en glad ( nep ) leer is er erg weinig Geluidsabsorbtie. Dit meer mensen opgevallen? Na verloop van tijd leek ik er wel aan te wennen, maar toen ik mijn eigen auto stapte, merkte ik toch wel weer het verschil.

Denk dat het meest wordt veroorzaakt door het mooie dak van glas, zijn hier al schermen voor? Of folie die toch wat licht doorlaat, maar wel een akoestische verbetering geeft?
Je hebt een zonnescherm die je kan plaatsen tegen je dak? Zal vast iets schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20
lighting_ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:12:
Heeft er iemand rubbers gekocht voor de deuren?
En zo ja wat zijn de ervaringen?
Toevallig heb ik deze gisteren gemonteerd (lagen al even te wachten). Het dakrubber had ik al 2 weken op zitten, dat scheelt -ietsje- op het windgeruis dat je hoort op de overgang van de voorruit naar het dakraam, maar ook weer niet veel. Na een dag hoor je t niet meer. Tevens past het niet helemaal lekker omdat ie de rubbers van Tesla in de hoeken gewoon wegdrukt. Moet ik nog even verder mee pielen om dat goed te krijgen en anders gaat ie er gewoon weer af.

De deurrubbers maken wel echt véél meer verschil. Het is duidelijk stiller in de auto (en hij was al een stukje stiller dan de e-golf, met name op 140km/h+ en rondom de spiegels). Helaas zat er niet een hele uitgebreide omschrijving bij voor de installatie, het is op zich best makkelijk, maar ik had bijvoorbeeld een rubber voor de B-stijl verkeerd om (dichte kant moet boven) en ze zijn er daarna ook -niet- meer makkelijk af te krijgen. Uiteindelijk met een föhn verhit en de bovenste 5 cm losgekregen, die afgesneden en het dichte stukje dat ik overhield er weer op. Het werkt prima maar je ziet wel het naadje....Misschien bestel ik nog wel een 2e setje om dit weer te fixen. Dan heb ik ook gelijk wat over om bij de kofferbak hetzelfde te doen en het stukje onderaan de B-stijl ook volledig te bedekken (stukje dat je bij de A-stijl overhoudt is net te kort).

Het bevalt iig goed, hoewel ik er nog niet veel mee gereden heb buiten een rondje testen en vanochtend een enkeltje Blaricum-Utrecht:
- Wind- en bandengeruis is duidelijk een stuk minder. Vooral boven de toegestane snelheden hoor je ook heel duidelijk het verschil >:) E.g. 200+ lijkt eerder 140-150, voor het plaatsen van de rubbers.
- Het sluiten van de deuren klinkt echt een heel stuk beter.
- Je hoort je muziek buiten de auto ook duidelijk minder (hoewel nog steeds duidelijk te verstaan/horen, de Rolls Royce blijft toch de koning op dit vlak 8) )
- Vuil nog geen ervaring mee, maar dat zal ongetwijfeld ook wel schelen, er kan nauwelijks nog water tussen komen.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:30
Zit zelf nog met smart te wachten op m'n M3 (week 36 levering), maar de Surveillance Detection Scout lijkt me toch wel één van de leukere Tweaks voor de Tesla...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
ronjansen87 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Toevallig heb ik deze gisteren gemonteerd (lagen al even te wachten). Het dakrubber had ik al 2 weken op zitten, dat scheelt -ietsje- op het windgeruis dat je hoort op de overgang van de voorruit naar het dakraam, maar ook weer niet veel. Na een dag hoor je t niet meer. Tevens past het niet helemaal lekker omdat ie de rubbers van Tesla in de hoeken gewoon wegdrukt. Moet ik nog even verder mee pielen om dat goed te krijgen en anders gaat ie er gewoon weer af.

De deurrubbers maken wel echt véél meer verschil. Het is duidelijk stiller in de auto (en hij was al een stukje stiller dan de e-golf, met name op 140km/h+ en rondom de spiegels). Helaas zat er niet een hele uitgebreide omschrijving bij voor de installatie, het is op zich best makkelijk, maar ik had bijvoorbeeld een rubber voor de B-stijl verkeerd om (dichte kant moet boven) en ze zijn er daarna ook -niet- meer makkelijk af te krijgen. Uiteindelijk met een föhn verhit en de bovenste 5 cm losgekregen, die afgesneden en het dichte stukje dat ik overhield er weer op. Het werkt prima maar je ziet wel het naadje....Misschien bestel ik nog wel een 2e setje om dit weer te fixen. Dan heb ik ook gelijk wat over om bij de kofferbak hetzelfde te doen en het stukje onderaan de B-stijl ook volledig te bedekken (stukje dat je bij de A-stijl overhoudt is net te kort).

Het bevalt iig goed, hoewel ik er nog niet veel mee gereden heb buiten een rondje testen en vanochtend een enkeltje Blaricum-Utrecht:
- Wind- en bandengeruis is duidelijk een stuk minder. Vooral boven de toegestane snelheden hoor je ook heel duidelijk het verschil >:) E.g. 200+ lijkt eerder 140-150, voor het plaatsen van de rubbers.
- Je hoort je muziek buiten de auto ook duidelijk minder (hoewel nog steeds duidelijk te verstaan/horen, de Rolls Royce blijft toch de koning op dit vlak 8) )
- Vuil nog geen ervaring mee, maar dat zal ongetwijfeld ook wel schelen, er kan nauwelijks nog water tussen komen.
Het schijnt 6 DB uit te maken. Dat is best veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
lighting_ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

Dat geloof ik gelijk, het verschil is dag en nacht.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
[...]

E.g. 200+ lijkt eerder 140-150, voor het plaatsen van de rubbers.
Heb jij je rijbewijs nodig voor je werk?
Zou ik er maar zuinig op zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:39
Hunkaroglu schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

@lighting_

Ik maak eigenlijk alleen de (witte) bestuurdersstoel elke 2 weken even schoon met een vochtig babydoekje (Kruidvat lotiondoekjes). Dat werkt perfect.

Heb nog geen behoefte aan agressieve chemisch middeltjes...

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
GadgetFrank schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Ik maak eigenlijk alleen de (witte) bestuurdersstoel elke 2 weken even schoon met een vochtig babydoekje (Kruidvat lotiondoekjes). Dat werkt perfect.

Heb nog geen behoefte aan agressieve chemisch middeltjes...
Toevallig deed ik dat ook, maar dan van die van Etos. :*)

Als je inderdaad goed bijhoudt, komt het wel goed hoop ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Is er geen gedoogbeleid voor EVs? Daar ging ik wel vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
[...]

Weten waar en wanneer je dat doet... En idd niet janken als je onverhoopt toch wordt gepakt, risico van het vak :X

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
[...]

Kost je hooguit 2 weken fietsen of Uber.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 12-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
lighting_ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

6DB lijkt me wel heel veel, er vanuit gaande dat 3DB normaal gesproken een verdubbeling van het geluid is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:50
[...]

Ik vind het windgeruis vanaf zeg 120km/h best wel aanwezig, het valt waarschijnlijk ook wel meer op door het ontbreken van motor geluid. Als de extra rubbers echt zoveel schelen als je hier aangeeft dan is dat misschien wel een slimme zet. Waar heb je ze gehaald? heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Vond deze net. Zal niet een TNO test zijn maar geeft wel een idee.

YouTube: Tesla Model 3: Noise Reduction Roof and Door seals dB test result

Beetje ICE maakt meer geluid.

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 12-08-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Tassadar32 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:43:
@Ingegno Hij is VEEL stiller dan een benzineauto dus daar hoef je je niet druk over te maken. Bandengeluid valt meer op omdat er juist geen ander geluid is. Hij is op de snelweg stiller dan een Outlander PHEV in E-modus in ieder geval.

[...]

Heb de deurrubbers binnen maar moet ze nog bevestigen. Dakrubber zit er al op maar doet naar mijn mening niet echt iets merkbaars.
Dat is absoluut niet mijn ervaring. Tesla heeft wat betreft geluidsisolatie in de bodem maar ook windgeluid echt nog wel werk aan de winkel voor ze mee kunnen met de bekende premium merken.

Dit merk ik dan ook erg goed wanneer ik met een kruissnelheid van 130km/u via bluetooth belt. In mijn model 3 moet ik mijn stem verheffen om verstaanbaar te blijven en hoor ik de persoon die ik bel ook minder goed door het rijgeluid, dat heb ik in mijn 2006 3 serie nooit hoeven doen.

[ Voor 17% gewijzigd door acidfever op 12-08-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
FireSonus schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Ik vind het windgeruis vanaf zeg 120km/h best wel aanwezig, het valt waarschijnlijk ook wel meer op door het ontbreken van motor geluid. Als de extra rubbers echt zoveel schelen als je hier aangeeft dan is dat misschien wel een slimme zet. Waar heb je ze gehaald? heb je een link?
Dat is het ook... doordat de brom van je motor ontbreekt valt het meer op. De grens waarop het gaat irriteren schuift na montsage van de rubbers gewoon iets op, dus wat je nu bij 120 hoort, hoor je straks bij ~140. Ik vond alleen al het verschil bij het sluiten van de deuren genoeg om de kosten te rechtvaardigen.

Ik heb ze bij Amazon gehaald (Ali is nog een stukje goedkoper, maar dat duurt weer langer).
Set deurrubbers: https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Dakrubber: https://www.amazon.de/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Nog een tip: Begin aan de rechterkant/passagierszijde met plakken. De 2e keer/kant gaat het al een stuk makkelijker en dan zit de bestuurderskant er ook het beste op. Gebruik ook royaal de meegeleverde "Adhesive promotor" (lees: oplosmiddeldoekjes voor de lijm) vlak voor je de strip bevestigd, dan kan je de eerste seconden nog ietsje schuiven met de lijmrand om het echt helemaal mooi recht te krijgen. Let ook op dat de rubbers voor de B-stijl (voorkant achterdeur) en achterdeur zelf één afgeronde en gesloten kant hebben die bovenaan moet. Voor de deur stond dat er duidelijk bij aangegeven op het plaatje in de verpakking, maar voor de B-stijl niet.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Die meting lijkt me weinig representatief ten opzichte van de andere url, Volgens de filmer zonder rubbers ~56dB bij 75 mile/ uur (ofwel zo'n 120 km.u).

Als je de 2e link bekijkt dan staan daar ook Tesla model S en Xen tussen en die zitten bij 120km/u al aan minimaal 62dB maar er staan ook metingen van 65 en bijna 68dB tussen. Dan zou de model 3 zo'n twee tot drie keer stiller zijn dan de S of X terwijl deze in de praktijk juist stiller zijn dan de 3.

Ik geloof best dat rubbers kunnen bijdragen aan een stillere auto maar die meting kun je niet vergelijken met de rest ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
acidfever schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:58:
[...]

Die meting lijkt me weinig representatief ten opzichte van de andere url, Volgens de filmer zonder rubbers ~56dB bij 75 mile/ uur (ofwel zo'n 120 km.u).

Als je de 2e link bekijkt dan staan daar ook Tesla model S en Xen tussen en die zitten bij 120km/u al aan minimaal 62dB maar er staan ook metingen van 65 en bijna 68dB tussen. Dan zou de model 3 zo'n twee tot drie keer stiller zijn dan de S of X terwijl deze in de praktijk juist stiller zijn dan de 3.

Ik geloof best dat rubbers kunnen bijdragen aan een stillere auto maar die meting kun je niet vergelijken met de rest ben ik bang.
Die dB metingen met smartphone apps zijn sowieso alleen tov elkaar te vergelijken (e.g. zelfde weg, tijdstip, smartphone en app). Moet je ook niet gaan vergelijken met professionele metingen of opgaven van de fabrikant.

De S was inderdaad gemiddeld genomen een stukje stiller, met name vanuit de banden. Maar bij de S (2015 pre-facelift) had ik wel altijd een vrij irritante "swoosh"/fluittoon achter beide spiegels, die hoor ik bij de M3 helemaal niet meer.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Mooi verhaal, met een paar foto's zou het helemaal compleet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Die meting is niet te vergelijken.

En in veel ICE auto's wil je juist veel herrie. Bijna alle vergelijkebare performance sedans van de 'concurrenten' gebruiken de speakers om een sportief geluid in de cabine te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
kdeboois schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Die meting is niet te vergelijken.

En in veel ICE auto's wil je juist veel herrie. Bijna alle vergelijkebare performance sedans van de 'concurrenten' gebruiken de speakers om een sportief geluid in de cabine te krijgen.
Was ook niet om te vergelijken met de eerste. Meer om te vergelijken met S/X. De 3 zal tov menig ICE minder geluid hebben alleen is de perceptie anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonJ
Wolly schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:02:
[...]

Mooi verhaal, met een paar foto's zou het helemaal compleet zijn :+
Omdat je het zo lief vraagt :+ zal ik vanavond nog wel even wat foto's maken.

All-electric.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:22
Al een tijdje met het idee gespeeld om dit na te bootsen:

Dus online op zoek naar Aceton want alles wat je bij de bouwmarkt koopt is eco aceton wat dus maar 1% echte aceton bevat. Daarnaast twee extra tesla key cards aangeschaft voor €26,- dus het zou een keer mis mogen gaan. 8)

Afgelopen weekend 1 van de kaarten in aceton gelegd en gewacht tot dat het pasje volledig was opgelost. Daarna paar keer getest of het nog steeds werkte en vervolgens de coil in een keytag verwerkt.

Zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3y4sP73/470-E2-B82-0825-4-A4-C-9356-CF9351-C6-C3-BD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kgTTKD9/07497429-F562-4-DD6-BF71-BDEB9-F034-A8-B.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b7fTKrK/7-ED72-D32-3959-4-C01-B920-509-E7-FF84185.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5M1hzsh/C0-EC596-B-82-B5-4943-B5-C5-70069-B6-F13-AB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wCv2gBt/E894-E8-D0-9-F10-47-C3-84-FA-57-C571-DD07-B3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B33x5hM/DA614-B5-B-B1-B4-44-C7-A5-B9-17-D7-B8757-FC6.jpg

Ik gebruik voor mijn Model 3 gewoon mijn telefoon als sleutel maar voor het geval dat de telefoon stuk gaat / leeg is of gestolen wordt, kan ik nog wel in mijn auto. Dit wordt ook door Tesla geadviseerd om een kaart altijd bij te hebben.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Inspired schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:05:
[...]

Was ook niet om te vergelijken met de eerste. Meer om te vergelijken met S/X. De 3 zal tov menig ICE minder geluid hebben alleen is de perceptie anders.
Ik lees dat bijna nooit over andere EV’s. Ik denk dat de Model 3 gewoon wat meer binnen geluid heeft dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:58
adjego schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:48:

[YouTube: How to Hack a Tesla Key Card!]

Dus online op zoek naar Aceton want alles wat je bij de bouwmarkt koopt is eco aceton wat dus maar 1% echte aceton bevat. Daarnaast twee extra tesla key cards aangeschaft voor €26,- dus het zou een keer mis mogen gaan. 8)

Afgelopen weekend 1 van de kaarten in aceton gelegd en gewacht tot dat het pasje volledig was opgelost. Daarna paar keer getest of het nog steeds werkte en vervolgens de coil in een keytag verwerkt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik gebruik voor mijn Model 3 gewoon mijn telefoon als sleutel maar voor het geval dat de telefoon stuk gaat / leeg is of gestolen wordt, kan ik nog wel in mijn auto. Dit wordt ook door Tesla geadviseerd om een kaart altijd bij te hebben.
Cool!
Ik zit hier ook al een tijdje over na te denken.
Ziet er toch best ‘te doen’ uit :) !
Hoeveel keer rond vouw je hem om van kaart formaat naar token formaat te gaan?
Ik lees online dat er vaak eerst een ‘8’je gevouwen wordt en daarna die dubbel gevouwen wordt. Heb je dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Ik lees dat bijna nooit over andere EV’s. Ik denk dat de Model 3 gewoon wat meer binnen geluid heeft dan verwacht.
Ik denk dat Model 3 rijders in het algemeen voorheen vaker in luxere ICE-wagens reden en dus al eea gewend waren qua stilte. Vaker dan de rijders van de iets goedkopere EVs als Ioniq / Leaf / Kona / e-Niro deden bedoel ik.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-08-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
adjego schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:48:

[YouTube: How to Hack a Tesla Key Card!]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Cool hoor! Gaat toch wat minder ver dan deze dame. 8)7 Zit er ook aan te denken om zoiets te doen en dan in een watchband voor Apple Watch te monteren oid. Ik vond het nou juist zo fijn om m'n sleutelbos in de auto te laten.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat Model 3 rijders in het algemeen voorheen vaker in luxere ICE-wagens reden en dus al eea gewend waren qua stilte. Vaker dan de rijders van de iets goedkopere EVs als Ioniq / Leaf / Kona / e-Niro deden bedoel ik.
Volgens mij gaat het toch voornamelijk over ex-PHEV en 14% diesel rijders... die laatste groep klaagt niet zo snel over de herrie, de eerste wat eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Volgens mij gaat het toch voornamelijk over ex-PHEV en 14% diesel rijders... die laatste groep klacht niet zo snel over de herrie, de eerste wat eerder.
Ik heb net als jij ook geen cijfers om het te onderbouwen. Ik kan alleen constateren dat ik veel collega's uit de BMW en Audi hoek zie overstappen naar een Model 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Onnodige reactie, niet meer doen.

[ Voor 86% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2019 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Smobbo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Cool!
Ik zit hier ook al een tijdje over na te denken.
Ziet er toch best ‘te doen’ uit :) !
Hoeveel keer rond vouw je hem om van kaart formaat naar token formaat te gaan?
Ik lees online dat er vaak eerst een ‘8’je gevouwen wordt en daarna die dubbel gevouwen wordt. Heb je dat ook gedaan?
Volgens mij heb ik het een keer of 4 inderdaad als 8-jes bij elkaar gevouwen. Daardoor paste het en ik kwam erachter dat je dan de chip ook nog mooi in het midden van de coil kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@adjego , beetje domme vraag, maar waar heb je de extra keycards gekocht? Ik kan in de NL shop ze niet vinden en in de USA shop kan ik het land van levering niet aanpassen...
Om het nou met 1 van de 2 passen die ik heb te doen lijkt me een iets te groot risico ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Laatst online: 28-08 20:08
Ik heb het idee dat bij de B-stijl, rond de verstelling van de gordelhoogte, de meeste herrie vandaan komt.
Meer die dit vernemen?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Smobbo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:57:
@adjego , beetje domme vraag, maar waar heb je de extra keycards gekocht? Ik kan in de NL shop ze niet vinden en in de USA shop kan ik het land van levering niet aanpassen...
Om het nou met 1 van de 2 passen die ik heb te doen lijkt me een iets te groot risico ;) .
Gewoon bij een Tesla Service Center. Waren in Eindhoven gewoon op voorraad. Heb overigens nog geen factuur gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
Wat is jullie ervaring met de “ eventuele “ afgunst “ , openbrekingen, soort van jaloezie “ sinds jullie in tesla rijden? Of is het meer hoe je er zelf in staat?

[ Voor 5% gewijzigd door Herbie0412 op 12-08-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Steeds meer en meer manieren om je M3 te personaliseren komen op de markt. Dit keer een mooie set van Novitec.

https://www.novitec.nl/webshop/novitec-for-tesla/tesla-3

https://www.novitecgroup.com/tesla/en/Model-3/katalog.php

Toch maar eens informeren naar de kosten.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Gisteren een leverdatum gekregen dus direct aan de slag gegaan op Aliexpress :D Wireless charging, deurrubbers, bakje voor in de middenconsole, nieuwe ventieldoppen. Ik twijfel nog om de houten look in het dashboard ook te vervangen door een carbon/zwarte strip. Aan de andere kant is het wel elegant.

Bij dat plaatje van Notivec zie je eigenlijk gelijk dat je met een beetje raamtinten en wrappen al een hele andere auto krijgt. Echt veel beter, de deurlijsten zijn standaard echt veel té chroom. Van mij mag de hele auto (excl. de logo's) direct 'ontchroomd' worden. Dat ziet er zo veel stoerder uit (bij NOVITEC ook mooi zwart). Ik zie ook dat ze de zijspiegels zwart hebben gemaakt, weet niet hoelang dat mee zou gaan maar ziet er ook wel gaaf uit. En de ramen zijn ook uiteraard getint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Divak schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:35:
Gisteren een leverdatum gekregen dus direct aan de slag gegaan op Aliexpress :D Wireless charging, deurrubbers, bakje voor in de middenconsole, nieuwe ventieldoppen. Ik twijfel nog om de houten look in het dashboard ook te vervangen door een carbon/zwarte strip. Aan de andere kant is het wel elegant..
Zou je de Ali linken willen delen dan kunnen anderen ook kijken wat je besteld hebt. En ook bestellen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen met Tesla aandelen die benieuwd is waarom de stock price de laatste tijd maar niet omhoog gaat; hier een heel mooi artikel waarom.

Tesla vecht tegen een 4.4 triljoen dollar industrie. De 10 miljard die wordt geinvesteerd in het shorten van TSLA is gewoon een uitgave van big oil. Het is niks voor niks dat 100% van de artikelen op Seeking Alpha negatief is. Ook de internet trolls die overal zijn te vinden worden voor een groot deel betaald en het andere deel vindt dat zijn mannelijkheid wordt aangetast doordat een Tesla sneller is dan hun BMW.

Tesla's grootste risico is de oorlog tegen big oil, hun product en visie is geweldig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Divak
stormfly schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:44:
[...]

Zou je de Ali linken willen delen dan kunnen anderen ook kijken wat je besteld hebt. En ook bestellen 😉
Center console opbergbakje: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.732c4c4dttWKWJ

Deur rubbers: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.732c4c4dttWKWJ

Wireless charging (Android/Qi): https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.732c4c4dttWKWJ

Ik twijfel nog aan deze: https://nl.aliexpress.com...1602_3,searchweb201603_55

En twijfel over de pedalen.. ik weet niet hoe stevig dat uiteindelijk wordt: https://nl.aliexpress.com...1602_3,searchweb201603_55

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonJ
ronjansen87 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Omdat je het zo lief vraagt :+ zal ik vanavond nog wel even wat foto's maken.
Er kwam even iets tussendoor gisteravond, maar ben je niet vergeten!

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Inmiddels wacht ik al twee weken op een reply voor mijn Tesla account aan de auto als berijder te koppelen. Iemand een idee hoe dit sneller kan gaan? Bij het service center langs gaan?

@nils7 een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:41:
Inmiddels wacht ik al twee weken op een reply voor mijn Tesla account aan de auto als berijder te koppelen. Iemand een idee hoe dit sneller kan gaan? Bij het service center langs gaan?

@nils7 een idee?
Dit duurde bij mij ~een maand, voor ik per mail antwoord kreeg. Bellen was ook een kansloze missie, dus uiteindelijk heb ik 'n uurtje of wat zitten refreshen op de chat (want dat liep/loopt ook niet soepel).

Na wat verificatie vragen etc werd mijn account gekoppeld, dus toen ik iemand via de chat te pakken had was 't in 10 minuten gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48

@nils7 een idee?
Via een LM gedaan? Dan kost het wat extra tijd.
Je kan ze proberen te bereiken via een Chat, bij een SeC langsgaan heeft weinig nut aangezien process gecentraliseerd doen.

[ Voor 18% gewijzigd door nils7 op 13-08-2019 09:10 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES

@nils7 een idee?
Ik ook al een maand ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Koop die pedalen ook maar ;)
En ook een center controle wrap. Dan heeft die hetzelfde uiterlijk als je zwart uiterlijk + veel minder vingerafdruk gevoeliger. Is echt een heel stuk beter.
Geen lampjes voor de koffer? :+

[ Voor 39% gewijzigd door bottom line op 13-08-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
G-NiLES schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Ik zit nog op 2019.7.107 8)7

Alles al geprobeerd, langsrijden bij SeC (half uurtje voor de deur op de wifi gezeten). Laadpaal mét wifi verbonden, tijdens rijden met hotspot verbonden, voor de deur twee nachten met Wifi verbonden...

Heb nog niet eens Sentry mode |:(
Solved door in de chat na te vragen. Behulpzame medewerker heeft direct de laatste update gepusht. Zou zometeen binnen moeten komen.

Ook gelijk gevraagd om een extra tesla account te koppelen, heeft hij ook gelijk gedaan.
Gaat goed zo!. Hoop weer een beetje terug qua support.

En ook mooi: de medewerkers kunnen meelezen terwijl je typt :o
Hij gaf al antwoord voordat ik mijn antwoord submitte. :D

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/opmjc5.png

[ Voor 13% gewijzigd door G-NiLES op 13-08-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Exhar schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

Dit duurde bij mij ~een maand, voor ik per mail antwoord kreeg. Bellen was ook een kansloze missie, dus uiteindelijk heb ik 'n uurtje of wat zitten refreshen op de chat (want dat liep/loopt ook niet soepel).

Na wat verificatie vragen etc werd mijn account gekoppeld, dus toen ik iemand via de chat te pakken had was 't in 10 minuten gefixt.
Zit nu in de chat maar ze zeggen dat dit niet mogelijk is
Tesla: Hello my name is Kjersti X and I will be assisting you today. What can I help you with?
Ik: Hi, I'm currently leasing a Tesla model 3. The lease company has requested to add the Tesla to my Tesla account. The email was sent on 31-7 but there hasnt been any response from Tesla yet
Tesla: There are alot of cars to be registered, and this will unfortunately take some time. We have a dedicated team working all day with registering these cases, and we hope that you will have access soon.
Tesla: At this moment there is nothing I can do to push this.
Ik: Whats the average wait time? Cause right now the APP is not working
Tesla: Normally this is a week, but now it can take as long as 3 weeks.
Ik: I've read on forums that this can be done via the chat as well
Tesla: This information is incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
G-NiLES schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Solved door in de chat na te vragen. Behulpzame medewerker heeft direct de laatste update gepusht. Zou zometeen binnen moeten komen.

Ook gelijk gevraagd om een extra tesla account te koppelen, heeft hij ook gelijk gedaan.
Waar kan je chatten met ze?

Enige communicatiemogelijkheid is volgens mij SMS of email waar ze ook niet vaak op reageren.

Snap echt niet dat je ze gewoon niet kan bellen als je een probleem hebt.

Gisteren bijna een halve dag bezig geweest om een fatsoenlijk afspraak in te plannen bij mij op locatie. Ze komen mijn deur rubbers vervangen die er niet goed op zaten.

Mijn SMS jes werden gewoon niet altijd afgeleverd en moest het steeds opnieuw proberen, zodat het wel bij hun aankomt.

Ik hoop echt dat ik niet zo vaak naar Service moet. Ik begreep ook van mijn rechtsbijstand dat meer mensen over de slechte bereikbaarheid klagen.

Het beste is gewoon vaak dit als klacht aangeven overal in enquetes, mails, gesprek met de servicemedewerker ed, met de hoop dat ze dit gaan veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
Herbie0412 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:54:
Wat is jullie ervaring met de “ eventuele “ afgunst “ , openbrekingen, soort van jaloezie “ sinds jullie in tesla rijden? Of is het meer hoe je er zelf in staat?
Je krijgt zeker veel reacties. Veel mensen kijken toch nog een keertje om.
In mijn omgeving hoor ik vaak iets van ‘wow, gave auto, duur grapje?’. Als ik dan uitleg dat hij de helft van mijn vorige lease auto (Skoda Octavia) kost dan snappen de meesten wel dat ik voor de model 3 gekozen heb :+ !
Op de weg heb ik al wel een aantal keer ‘verkeersagressie’ meegemaakt (beetje afsnijden, geen ruimte, drukken, dat soort dingen). Duidelijk veel meer dan bij mijn eerdere auto’s. Toch een stukje afgunst denk ik.

Maar met een half jaar zal dat wel klaar zijn, dan rijden en zo belachelijk veel in Nederland dat het niet meer zo ‘anders’ is. Het is toch een leaserijders lievelingetje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ik ga gewoon mijn Nijntje zonneschermen weer achterin hangen, scheelt vast verkeersagressie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Vandread schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:52:
Ik ga gewoon mijn Nijntje zonneschermen weer achterin hangen, scheelt vast verkeersagressie ;)
Heb je er geen met van de Looney Tunes Road Runner? :+
Miep Miep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
bottom line schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

Koop die pedalen ook maar ;)
En ook een center controle wrap. Dan heeft die hetzelfde uiterlijk als je zwart uiterlijk + veel minder vingerafdruk gevoeliger. Is echt een heel stuk beter.
Geen lampjes voor de koffer? :+
Bedankt, ga ik gelijk doen :) Hoe bevestig je de pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
LM biedt nu als accessoire aan:
Ramen tinten vanaf A of B stijl incl. achterraam

Meningen zijn nogal verdeeld over het achteraf laten aanbrengen van folie voor het tinten. Iemand ervaringen mee? (even los van smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Divak schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:04:
[...]

Bedankt, ga ik gelijk doen :) Hoe bevestig je de pedalen?
Als je ze aankrijgt, dan wijst het zichzelf direct uit hoor.
Het makkelijkste is de gaspdaal.
Die klik je bij wijze van spreken vast op je huidige gaspedaal.

De rem is wel echt prullen. Heb daar wel wat frustratie mee gehad. Dat is met 4 harde rubbers op de achterkant van het metalen stuk, die over je huidge rem passen. Maar die rubber is hard, en je zit al onder je stuur met weinig plaats zodat je die moeilijk kan open houden. Maar het resultaat is echt wel beter als ervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 13-08-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Zit nu in de chat maar ze zeggen dat dit niet mogelijk is

[...]
Volgens mij kunnen ze het zelf niet maar kunnen ze dit wel pushen bij de juiste mensen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

En ook mooi: de medewerkers kunnen meelezen terwijl je typt :o
Hij gaf al antwoord voordat ik mijn antwoord submitte. :D
Mooi te zien dat de chat wel goed werkt bij Tesla. :) Kon hij ook zeggen waarom je geen update kreeg? Wel gek dat je zover achter liep. Weet ook niet of ik 28.2 nog ga krijgen, zie dat 28.3 vanaf gisteren ook naar auto's gaat.

https://teslamotorsclub.c...190812_154650-jpg.441009/

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 13-08-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
nils7 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Volgens mij kunnen ze het zelf niet maar kunnen ze dit wel pushen bij de juiste mensen.
Misschien straks nog een keer proberen, hebben ze trouwens ook Nederlandse chat? Of krijg je altijd een Engels sprekend iemand aan de chat, een NL'er heeft misschien wat begrip voor lease maatschappijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Drie dagen geleden is er weer een Tesla ontploft.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Boeiend.. Die is met 100km/u gecrashed en daarna in de fik gevlogen. Hoe is dat anders dan al die brandstofwagens die relatief veel sneller vlam vatten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

Misschien straks nog een keer proberen, hebben ze trouwens ook Nederlandse chat? Of krijg je altijd een Engels sprekend iemand aan de chat, een NL'er heeft misschien wat begrip voor lease maatschappijen
Lezen jullie uberhaupt wel eens een stukje terug? Er staat toch een nederlandse screenshot boven :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:44
Smobbo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Op de weg heb ik al wel een aantal keer ‘verkeersagressie’ meegemaakt (beetje afsnijden, geen ruimte, drukken, dat soort dingen). Duidelijk veel meer dan bij mijn eerdere auto’s. Toch een stukje afgunst denk ik.
Gedeeltelijk zal dat ook komen door mensen als
[...]
Met idioten die zo rijden krijgen Tesla-rijders wel een slechte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Eerlijk gezegd heb ik niet echt last van het geluid in de Model 3. Ik heb toch altijd muziek aan staan. Daarnaast reed ik hiervoor in een diesel, waar ik me eigenlijk ook niet stoorde aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
G-NiLES schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Lezen jullie uberhaupt wel eens een stukje terug? Er staat toch een nederlandse screenshot boven :/
Excuus, imgur werkt hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Excuus, imgur werkt hier niet
fixed. werkt t nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ja die wel, thnx :)

Heb het nogmaals geprobeerd en kreeg nu een Nederlander maar hij blijft zeggen dat het niet mogelijk is. De chat is kennelijk alleen voor voertuig ondersteuning, geen account support...

Waarom het jou wel gelukt is weet ik niet, misschien omdat er nog geen auto aan mijn account gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Heb het nogmaals geprobeerd en kreeg nu een Nederlander maar hij blijft zeggen dat het niet mogelijk is. De chat is kennelijk alleen voor voertuig ondersteuning, geen account support...

Waarom het jou wel gelukt is weet ik niet, misschien omdat er nog geen auto aan mijn account gekoppeld is?
Dat had je misschien wel eens eerder mogen zeggen.
Je bent zelf nog op je auto aan het wachten en wilt al een nieuw profiel koppelen aan je onbekende auto? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
bottom line schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Dat had je misschien wel eens eerder mogen zeggen.
Je bent zelf nog op je auto aan het wachten en wilt al een nieuw profiel koppelen aan je onbekende auto? :p
Nee ik heb een Model 3 via de leasemaatschappij, de LM heeft het hoofd account en ik krijg een berijders account. Rij al 3 weken rond zonder app, wat vooral irritant is met je auto open/dicht doen

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 13-08-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Bazi schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

[...]

:O ;w
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Ik heb toen na aflevering uiteindelijk met dit nummer gebeld (tech support): 0137999525. Wel een uur in de wacht moeten staan, maar daarna is het wel gelijk gefixt. Heb geen woord gerept over lease, alleen dat mn auto niet in het account stond.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Moet dit initiatief dan niet vooral komen van de leasemaatschappij om dit in orde te maken?
Je betaalt hun genoeg voor deze service te leveren, en zij willen perse de auto op hun hoofdaccount hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 13-08-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Nee ik heb een Model 3 via de leasemaatschappij, de LM heeft het hoofd account en ik krijg een berijders account. Rij al 3 weken rond zonder app, wat vooral irritant is met je auto open/dicht doen
Welke LM? Hebben ze je geïnformeerd over de type accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Leidt de tesla navigatie je ook om als er een file is?
Waze doet dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:35

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ja de tesla laat je een andere route rijden.
je kan instellen of dat gebeurd als de andere route x minuten sneller is dan de huidige.
Je krijgt echter geen melding als dit veranderd.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De vraag is waarom hij is ontploft en waarom de filmer al aan het filmen was. Hij was echt niet zomaar de andere rijbaan aan het filmen, er is waarschijnlijk al sprake geweest van een ongeluk en dan kan dit gebeuren, net als met andere auto's. Ook zie je aan de vlammen dat er al even iets gaande was, want nagenoeg alles brand, het was dus niet een explosie vanuit het niets met nog maar 1 brandhaard.

Volgens mij was het percentage Tesla's dat afbrandde kleiner dan het gemiddelde percentage van andere auto's. Alleen staat het bij Tesla direct in de schijnwerpers en springt iedereen er direct bovenop. Net als met dat ongeluk op de A28 laatst.

Ps. niet richting jou bedoeld hoor @DJMaze, meer een algemene opmerking.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
Bazi schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

[...]

Inderdaad. Ik ben niet gewend om in het zelfde soort auto als de voormalig BMW en Audi petjes te rijden. Iemand die tussen Blaricum en Utrecht (dus A27?) meer dan 200km/u rijdt moeten ze wat mij betreft gelijk het rijbewijs voor een jaar ontnemen, dan ben je blijkbaar niet in staat om de gevolgen van je eigen handelen te overzien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matroosoft
  • Laatst online: 11-09 22:46

matroosoft

Lone Christian

Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

De vraag is waarom hij is ontploft en waarom de filmer al aan het filmen was. Hij was echt niet zomaar de andere rijbaan aan het filmen, er is waarschijnlijk al sprake geweest van een ongeluk en dan kan dit gebeuren, net als met andere auto's. Ook zie je aan de vlammen dat er al even iets gaande was, want nagenoeg alles brand, het was dus niet een explosie vanuit het niets met nog maar 1 brandhaard.

Volgens mij was het percentage Tesla's dat afbrandde kleiner dan het gemiddelde percentage van andere auto's. Alleen staat het bij Tesla direct in de schijnwerpers en springt iedereen er direct bovenop. Net als met dat ongeluk op de A28 laatst.

Ps. niet richting jou bedoeld hoor @DJMaze, meer een algemene opmerking.
Hierbij een erg goed nuance artikel van Teslarati:

https://www.teslarati.com...scow-what-we-know-so-far/

Conclusies:
- Verwondingen waren erg overdreven, eerst werd in media verteld dat de man op IC lag en de kinderen zwaargewond, bleek later dat de man een gebroken neus en een gebroken been had en de kinderen niets.
- Ontploffingen lijken te worden veroorzaakt door ontploffende airbags
- Accu zelf lijkt onbeschadigt, koplampen en achterlampen branden nog terwijl hij brand staat.
- Op zich wel apart: het filmpje waar de ontploffingen plaatsvinden is de sleepwagen ineens verplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:04
Niet als je zoals mij naast de Duitse grens woont. Even tanken over de grens want dat is goedkoper, al gaat dat excuus met een Tesla natuurlijk niet meer op... Of de superchargers moeten dan ook goedkoper zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
matroosoft schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Hierbij een erg goed nuance artikel van Teslarati:

https://www.teslarati.com...scow-what-we-know-so-far/

Conclusies:
- Verwondingen waren erg overdreven, eerst werd in media verteld dat de man op IC lag en de kinderen zwaargewond, bleek later dat de man een gebroken neus en een gebroken been had en de kinderen niets.
- Ontploffingen lijken te worden veroorzaakt door ontploffende airbags
- Accu zelf lijkt onbeschadigt, koplampen en achterlampen branden nog terwijl hij brand staat.
- Op zich wel apart: het filmpje waar de ontploffingen plaatsvinden is de sleepwagen ineens verplaatst
Omdat dit al halfuur ofzo voor het filmpje gebeurd was. Die ontploffingen zijn gewoon gebeurd toen iedereen al veilig was. En die sleepwagen zal wel gewoon zich aan de kant hebben gezet voor het verkeer.
En dan nog 100km/uur, en botsen tegen een stilstaande wagen. En eruit komen met een gebroken been? Die zullen blij zijn dat ze met een Tesla reden.

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 13-08-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
GrooV schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

Er zitten volgens mij wel NL'ers.
Maar is het wel deels @ random of wie het eerst beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
matroosoft schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Werkt de verlichting niet op een aparte 12v accu?

Verder laat dit misschien wel weer het gevaar zien van de huidige staat van autonomie: Het is een hulpmiddel, maar teveel mensen vertrouwen er (al dan niet bewust) op en letten daardoor mogelijk zelf minder goed op. Dit ziet er best wel uit als een edge-case die de autopilot niet goed herkende.

En uit de comments maak ik op dat Tesla's in Rusland grijze import zijn en dus mogelijk geen updates ontvangen

[ Voor 44% gewijzigd door anboni op 13-08-2019 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
anboni schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Werkt de verlichting niet op een aparte 12v accu?
Ja, dat is inderdaad een apart circuit met een kleine 12v accu. Voor de koplampen wordt dat wel weer geboost met een eigen HV LED-driver per koplampunit. Alleen de aandrijflijn, het DC-laadcircuit én de compressor van de warmtepomp hebben een directe 400V connectie naar de accu.
En uit de comments maak ik op dat Tesla's in Rusland grijze import zijn en dus mogelijk geen updates ontvangen
Klopt. Worden (nog) niet formeel in RU verkocht (wilde Tesla wel (bron: Tesla Earnings Call vorig jaar ergens) maar dat is erg lastig momenteel met sancties e.d.). Autopilot is (dus) ook niet formeel goedgekeurd en toegestaan door de wegbeheerder daar. Rusland heeft ook totaal andere wegindelingen, borden e.d. dan de EU, waar dat allemaal min of meer gestandaardiseerd is.

[ Voor 36% gewijzigd door RonJ op 13-08-2019 13:29 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
ronjansen87 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Ja, dat is inderdaad een apart circuit met een kleine 12v accu. Voor de koplampen wordt dat wel weer geboost met een eigen HV LED-driver per koplampunit. Alleen de aandrijflijn, het DC-laadcircuit én de compressor van de warmtepomp hebben een directe 400V connectie naar de accu.

[...]

Klopt. Worden (nog) niet formeel in RU verkocht (wilde Tesla wel (bron: Tesla Earnings Call vorig jaar ergens) maar dat is erg lastig momenteel met sancties e.d.). Autopilot is (dus) ook niet formeel goedgekeurd en toegestaan door de wegbeheerder daar. Rusland heeft ook totaal andere wegindelingen, borden e.d. dan de EU, waar dat allemaal min of meer gestandaardiseerd is.
Daarom gaat bijna elke gestolen Tesla in onderdelen de Europese oostgrens over :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
nils7 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Daarom gaat bijna elke gestolen Tesla in onderdelen de Europese oostgrens over :'(
Alle drie? Dat past dan wel mooi in één zeecontainer. Het diefstalcijfer voor Tesla wordt namelijk zwáár overdreven.

Zie pagina 17, er zijn er in 2018 wel 3 gestolen, in 2019 t/m juni nog precies 0: https://liv.nl/fileadmin/...tal_jan_tm_juni__2019.pdf

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Laatst online: 13:39
ronjansen87 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Warmtepomp? Die heeft een model 3 niet hoor :P

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
ronjansen87 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Alle drie? Dat past dan wel mooi in één zeecontainer. Het diefstalcijfer voor Tesla wordt namelijk zwáár overdreven.

Zie pagina 17, er zijn er in 2018 wel 3 gestolen, in 2019 t/m juni nog precies 0: https://liv.nl/fileadmin/...tal_jan_tm_juni__2019.pdf
Ja, wie wil er nu zo'n beroerd gebouwde-en-afgewerkte asociale-subsidie-stekker-bak stelen?

#TelegraafModus

8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
GadgetFrank schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

Warmtepomp? Die heeft een model 3 niet hoor :P
Verdomd, je hebt gelijk. I stand corrected, ik zou zweren dat ze de AC-compressor ook voor warmte gebruiken, maar blijkbaar toch niet.

Voor de volledigheid/geïnteresseerden: De S/X gebruiken dus alleen een warmte-element, de 3 (en Maven S/X) een combinatie van een w-e voor het interieur en het expres inefficient aansturen van de elektromotor om (extra) warmte te genereren voor de accu én interieur. Eea is één gedeeld warmte/koudesysteem voor interieur, motoren en accu dmv de superbottle (zie Sandy Munro bij Autoline Network op Youtube of het artikel hierover op Jalopnik)
arsimo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Ja, wie wil er nu zo'n beroerd gebouwde-en-afgewerkte asociale-subsidie-stekker-bak stelen?

#TelegraafModus

8)
Haha, laat de media vooral nog een paar jaartjes zo doorgaan met clickbaiten, dan neemt echt helemaal niemand ze nog serieus. Zou je sowieso niet moeten doen ;)

Algoed, het is denk ik niet zozeer dat men ze niet zou willen (demand genoeg), maar een Tesla zonder de app, in-car verbinding voor navi en de supercharging zou ik iig niet willen hebben. Ook lijkt me dat soort target-landen nou niet bepaald voorzien van een mooi Fastned netwerk oid, dus zo'n auto is ook redelijk onbruikbaar.

Dat zijn ook nou net de dingen die een Tesla zo speciaal maken. Deels kan je de beveiligingen e.d. uiteindelijk wel omzeilen en de connectivity met Tesla hard uitschakelen (zie bijv. Rich Rebuilds op Youtube, die had daar laatst een episode over met een Tesla "hacker" die dat kon doen om een samengestelde schadebak (flooded) weer op te laten starten), maar zo'n halfwerkende Tesla is het gewoon nét niet.

[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 13-08-2019 14:58 ]

All-electric.

Pagina: 1 ... 5 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.