Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Verwijderd
"Echt niet", "denk ik".Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:13:
Ik ben wel vreselijk mijn best aan het doen om het interieur clean te houden dus deze ga ik echt niet plakken denk ik.
Ik heb hem besteld, ben er wel heel benieuwd naar. Verder ben ik ook erg fan van het cleane interieur, maar volgens mij (afhankelijk van het volume van het geluid) kun je hem ook gewoon in de middenconsole leggen. Melden doe ik toch niet (sorry) - het gaat me puur om het 100% betrouwbaar altijd kunnen horen van (flits)meldingen. Dat is nu niet het geval wanneer je geen muziek over bluetooth speelt. Had er net weer eentje uit Frankrijk (2km/h te hard na correctie) dus ik ben biased.
Dit zal wel gelijktijdig komen met het volledig zelfrijden. Ergens in 2025.Hatsjoe schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:23:
Flitsmeister start bij mij ook gewoon automatisch. Ingesteld dat Flitsmeister met maximaal volume via de telefoon geluid maakt. Dat is voor nu goed genoeg. Ik wacht wel tot Tesla de SDK van het entertainment systeem vrijgeeft en de mogelijkheid biedt om zelf apps te installeren
[ Voor 24% gewijzigd door MrAcid op 17-10-2019 09:29 ]
Verwijderd
Ik ga hem echt niet kopen (denk ik
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Als je NoA zo instelt, als je de maximum snelheid instelt tot "+ 30 km/h" (toch bij de model S mogelijk) zal NoA je niet helpen om boetes te vermijden.Tassadar32 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:52:
Meh, je kan je ook gewoon aan de maximumsnelheid houden. Op NOA is dat makkelijk genoeg omdat de snelheid vanzelf aanpast naar de geldende maximumsnelheid.
Model S 90D
Nergens, heb met automations in iOS 13 het nu zo ingesteld dat Flitsmeister automatisch wordt opgestart als mijn telefoon verbindt met mijn auto. Groot nadeel is echter wel dat er dan een melding verschijnt die je moet accepteren, helemaal automatisch is het dus niet. Irritant is dat en volgens mij kun je dat ook niet voorkomen, tenzij iemand anders dat wel gelukt is?MrAcid schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:00:
[Afbeelding]
Waar plakken jullie straks de Flitsmeister ONE in je Tesla?
Gebruik Flitsmeister al lang niet meer. En tevens biedt de app op Android ook gewoon dezelfde functionaliteit.MrAcid schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:00:
[Afbeelding]
Waar plakken jullie straks de Flitsmeister ONE in je Tesla?
Waze is ook actueel. En zelfs actueler dan Flitsmeister volgens mij.
Waze staat al aan bij mij en krijg gewoon melding via de telefoon speaker. Als ik ook Flitsmeister app open heb, dan piept hij en bij Waze en bij Flitsmeister. Zag het nut er dus niet meer in.
Paar dagen terug reed ik op de A15 ergens tussen Gorinchem en Tiel en voor mij reed een Model 3. Niks bijzonders maar het leek erop alsof hij continue aan het remmen was gezien zijn remlichten om de haverklap aan gingen terwijl er niet eens de aanleiding te vinden was om überhaupt te remmen. Het gebeurde voornamelijk op stuk tweebaans van de A15. Er is wel veel vrachtverkeer te vinden maar dat lijkt mij niet echt een reden om geheel random te gaan remmen en al helemaal niet bij het inhalen van een vrachtwagen. Soms vertraagde de auto ook behoorlijk om vervolgens weer weg te rijden.
Was het de chauffeur die zijn dag niet had, is het gedrag van de Model 3 zo dat de remlichten automatisch aangaan als de bestuurder het gas los laat of is er een andere reden te vinden?
Liet mogelijk vaak zijn gas los waardoor de auto afremt vanwege regenerative braking. Als de snelheidsafname groot genoeg gaan de remlichten automatisch aan zonder dat de bestuurder de rem gebruikt.vhal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:13:
Kan iemand mij iets verklaren?
Paar dagen terug reed ik op de A15 ergens tussen Gorinchem en Tiel en voor mij reed een Model 3. Niks bijzonders maar het leek erop alsof hij continue aan het remmen was gezien zijn remlichten om de haverklap aan gingen terwijl er niet eens de aanleiding te vinden was om überhaupt te remmen. Het gebeurde voornamelijk op stuk tweebaans van de A15. Er is wel veel vrachtverkeer te vinden maar dat lijkt mij niet echt een reden om geheel random te gaan remmen en al helemaal niet bij het inhalen van een vrachtwagen. Soms vertraagde de auto ook behoorlijk om vervolgens weer weg te rijden.
Was het de chauffeur die zijn dag niet had, is het gedrag van de Model 3 zo dat de remlichten automatisch aangaan als de bestuurder het gas los laat of is er een andere reden te vinden?
Kan 2 dingen zijn:vhal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:13:
Nieuwe chauffeur die nog even moet wennen aan 'gas los = remmen'.
Of hij reedt op autopilot. Die is soms wat voorzichtig en remt dan al vrij vroeg voor langzamer verkeer verderop.
Auto stond met de neus naar een heel rustige weg (alleen bestemmingsverkeer), maar Sentry leek iedere keer getriggerd te worden door de buitenlamp van het huis waarnaar hij gericht stond. Dat is een lamp met vrij zenuwachtige bewegingssensor, die om de haverklap aangaat, en blijkbaar Sentry triggert. Compleet waardeloos zo dus, en in die 3 uur ruim 15km aan range kwijtgeraakt hierdoor
Zit dat op alle versies van de model 3?mrwolf schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:26:
Gisteravond Sentry-mode aangehad, en na wat klachten van buren dat mijn auto de hele avond aan het flashen was met zijn lampen via de app uitgezet na een uur of 3. Vanochtend in de auto: 137 voorvallen! WTF?
Auto stond met de neus naar een heel rustige weg (alleen bestemmingsverkeer), maar Sentry leek iedere keer getriggerd te worden door de buitenlamp van het huis waarnaar hij gericht stond. Dat is een lamp met vrij zenuwachtige bewegingssensor, die om de haverklap aangaat, en blijkbaar Sentry triggert. Compleet waardeloos zo dus, en in die 3 uur ruim 15km aan range kwijtgeraakt hierdoor
Iemand hier ervaringen mee, wellicht ook bij andere laadpalen?
Maakt het wel wat vervelend, als je er niet vanuit kan gaan dat je bij een beschikbare laadpaal ook daadwerkelijk kan laden.
Ja alle versies hebben senrtry mode.
Huh, is dat op een SR+?SeatRider schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:55:
[...]
Ik zat vorige week te pielen, en ik heb dus nu wel live traffic op het scherm (rode/gele kleurtjes die op de wegen aangeven hoe de doorstroming is). Ook satellietfoto's overigens ipv grijs/witte maps.
(hint: dubbelklik ergens in de kaart, dan verschijnen er rechts in beeld drie knopjes waarmee je dit kunt togglen).
[ Voor 51% gewijzigd door Taigu op 17-10-2019 13:01 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
vhal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:13:
Zijn jullie elkaar toevallig tegen gekomen?Khayma schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:14:
Ik heb sinds de V10 update wel meer last van phantom braking. Vandaag ging ik midden op de snelweg, terwijl niemand voor mij reed opeens keihard remmen. Vond mijn achterligger alles behalve grappig.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
Je kan op je display pinch zoomen op je auto, dan kan je ook op je display zien of je remlicht aanstaat. Bij regeneratief remmen gaat hij inderdaad aan als de snelheid snel genoeg afneemt.vhal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:13:
Ik reed op de A2Who Am I? schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
[...]
Zijn jullie elkaar toevallig tegen gekomen?
En de eerste afspraak bij de SeC in Amsterdam is gemaakt
[ Voor 10% gewijzigd door Khayma op 17-10-2019 13:26 ]
Verwijderd
Bij mij ook 1 keer. Toen reed ik 115 ofzo op de A2 waar je 100 mag en ik reed net voor een viaduct. Dat was voor de AP geen geschikt moment om aangezet te wordenKhayma schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:
[...]
Ik reed op de A2. Bij mij heeft hij 1x echt keihard geremd. Leek wel een brake check voor de achterligger vandaar dat die alles behalve vrolijk werd van de actie. Hij hield gelukkig wel voldoende afstand.
En de eerste afspraak bij de SeC in Amsterdam is gemaakt. Knipperlicht r.v. is defect.

Dat is het nieuwe Deep Brake Check™️ neurale netwerk, dat is getraind om, als je achterligger te dichtbij komt, precies hard genoeg te remmen om bij je achterligger de hartslag in de keel te laten schieten, maar zonder een daadwerkelijk botsing te veroorzaken. Het is verrassend hoeveel phantom brake data van de fleet nodig is en hoeveel training zo'n neuraal netwerk nodig heeft om dat exact goed te krijgen.Khayma schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:
[...]
Ik reed op de A2. Bij mij heeft hij 1x echt keihard geremd. Leek wel een brake check voor de achterligger vandaar dat die alles behalve vrolijk werd van de actie. Hij hield gelukkig wel voldoende afstand.
[ Voor 56% gewijzigd door Magnolia op 17-10-2019 13:39 ]
Ontspan.
Verwijderd
@Verwijderd hoeveel mm rubber wil je nog op die velg hebben dan? Er is een grens aan wat er in de wielkast past natuurlijk..
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-10-2019 13:54 ]
Daarnaast is een spookpunt met V10 verdwenen waar die spontaan begon te knipperen en afremmen (geen FSD), aangezien het elke keer op ongeveer dezelfde plek was zal daar wel iets geks hebben gezeten.
Tot slot staat de A6 nog niet helemaal lekker op de kaart waardoor hij opeens vind dat de maximumsnelheid 90 km/u is ipv 120 km/u en opeens vol de regeneratie erop gooit. Overigens is dit eenvoudig te voorkomen door heel licht het acceleratie pedaal in te drukken waardoor je in feite met “low regen” rijdt.
Ik denk ongeveer 3Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:52:
Weet iemand of je 21" model S velgen onder een Model 3 kan zetten en/of wat het effect ervan is op het rijcomfort? Het comfort zal er wel op achteruit gaan maar hoeveel?
SR+ sept 2019 wit
Ik heb het tot nu (16k km) toe één keer meegemaakt, recentelijk, met V10. De auto was een vrachtwagen aan het inhalen en hij remde af van 105km naar 99km. Ik rij altijd met mijn voet rustend op het pedaal, dus ik drukte hem in, weet dus niet of hij verder was afgeremd als ik dat niet had gedaan. Het voelt als een brute remactie, maar op de teller viel het dus wel mee. Hij remt wel eens vaker af, maar dat is omdat hij dan in de war is wie de auto moet volgen qua snelheid, maar dan remt hij veel rustiger af dan wat ik hier mee had gemaakt. Remmen voor bruggen of voor (zijn eigen?) schaduwen heb ik nog nooit meegemaakt.Deveon schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:58:
Ben ik dan de enige die daar eigenlijk geen last van heeft (bijna 12k op de teller)? Tuurlijk remt die wel eens af waar dat eigenlijk niet hoort, maar meestal zit er een logisch verklaring achter. Hij haalt bijvoorbeeld niet rechts in en kijkt hierbij niet naar een blokjes lijn of soms zelfs met een groen strook er tussen.
Daarnaast is een spookpunt met V10 verdwenen waar die spontaan begon te knipperen en afremmen (geen FSD), aangezien het elke keer op ongeveer dezelfde plek was zal daar wel iets geks hebben gezeten.
Tot slot staat de A6 nog niet helemaal lekker op de kaart waardoor hij opeens vind dat de maximumsnelheid 90 km/u is ipv 120 km/u en opeens vol de regeneratie erop gooit. Overigens is dit eenvoudig te voorkomen door heel licht het acceleratie pedaal in te drukken waardoor je in feite met “low regen” rijdt.
Zoals ik de opmerking hier lees, zijn er mensen die zo ongeveer met hun tanden het stuurwiel raken bij zo'n phantom break actie. Daar heb ik nog nooit last van gehad. Wel dat 'ie af en toe zonder reden inhoudt (vanochtend vlak voor een heuveltje in de snelweg bijvoorbeeld). Dat voelt heel heftig, maar als ik dan naar de snelheid kijk, rijd ik net 2 of 3 km onder de ingestelde max.Deveon schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:58:
Ben ik dan de enige die daar eigenlijk geen last van heeft (bijna 12k op de teller)? Tuurlijk remt die wel eens af waar dat eigenlijk niet hoort, maar meestal zit er een logisch verklaring achter. Hij haalt bijvoorbeeld niet rechts in en kijkt hierbij niet naar een blokjes lijn of soms zelfs met een groen strook er tussen.
Volgens mij hebben Model 3 velgen steekmaat 5x114,3 en Model S 5x120, dat gaat dus niet passen denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:52:
Weet iemand of je 21" model S velgen onder een Model 3 kan zetten en/of wat het effect ervan is op het rijcomfort? Het comfort zal er wel op achteruit gaan maar hoeveel?
Divide and conquer.
Verwijderd
gauchov6 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:15:
[...]
Volgens mij hebben Model 3 velgen steekmaat 5x114,3 en Model S 5x120, dat gaat dus niet passen denk ik.

Mea ende culpaTaigu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:01:
Nee dat is niet op een SR+, de post is wat onduidelijk maar SeatRider heeft een LR

Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Wat een lekker kontje heeft die plaid toch.wimpie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:22:
Ow dat gaat de goede kant op; Plaid op de ring. Perfecte opvolger van m'n huidige 100D.
Die paar km per uur..... en mij lijkt het juist de bedoeling.... goede doorstroming als men allemaal even hard rijd...r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:28:
Wat ik ook wel jammer vind is dat op traject controles de snelheid in ACC continu wordt ingepast naar wat de auto afleest op de. matrixborden. Ik zet de snelheid op trajectcontroles bij 100 op 107 en bij 80 op 85, maar elk bord corrigeert dat weer naar 100 of 80. Heel irritant.
Op de linkerbaan zit iedereen op de 107 en 85.. en dan zit ik ertussen met een vierwieler die steeds teruggrijpt naar wat hij zojuist afleest. Gewoon niet cool die overruling.Herbie0412 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Die paar km per uur..... en mij lijkt het juist de bedoeling.... goede doorstroming als men allemaal even hard rijd...
Volgens mij zit snelheidsborden aflezen nog helemaal niet (actief) in de software. Ik heb wel gemerkt dat 'ie op bepaalde stukken de doelsnelheid vanzelf wat lager zet (en verderop ook weer terug omhoog). Verder zou ik me daar echt niet druk om kunnen maken, het hele idee van TACC is nou juist dat je gewoon als vanzelf met het verkeer meerijdt.r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:28:
Wat ik ook wel jammer vind is dat op traject controles de snelheid in ACC continu wordt ingepast naar wat de auto afleest op de. matrixborden. Ik zet de snelheid op trajectcontroles bij 100 op 107 en bij 80 op 85, maar elk bord corrigeert dat weer naar 100 of 80. Heel irritant.
Ja, maar daar gaat het dus juist fout. Op trajectcontroles rij je op de 2 linkerbanen met het verkeer mee als je +5kmh boven toegestaan rijdt. Als mijn auto dar steeds weer terug corrigeert naar bordenmax belemmer ik mijn achterliggers. Mijn auto beperkt mij dus in mijn keuzes. En ik heb het over de matrixborden, die worden echt afgelezen want elke keer als ik er onderdoor rijd corrigeert de snelheid.anboni schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:03:
[...]
Volgens mij zit snelheidsborden aflezen nog helemaal niet (actief) in de software. Ik heb wel gemerkt dat 'ie op bepaalde stukken de doelsnelheid vanzelf wat lager zet (en verderop ook weer terug omhoog). Verder zou ik me daar echt niet druk om kunnen maken, het hele idee van TACC is nou juist dat je gewoon als vanzelf met het verkeer meerijdt.
[ Voor 7% gewijzigd door r0bb op 17-10-2019 20:07 ]
Palthe
Wellicht door de wasstraat gekomen?
[ Voor 6% gewijzigd door Palthe op 17-10-2019 20:06 ]
Je hebt toch garantie van 8 jaar? Als die stuk gaat plaatsen ze er mooi een nieuwe in. Daarnaast weet ik niet of ze sterk zullen staan als een geheugen na de garantie periode stuk gaat. Zij hebben software geschreven die de chip onnodig belast, waardoor dit vroegtijdig dus stuk kan gaan. Als je eigen software dit veroorzaakt, mag je het ook kosteloos vervangen. Ze weten van dit probleem af, dus moeten ze met oplossingen komen om dit te vermijden of gewoon kosteloos vervangen.kdeboois schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:16:
[...]
Dat blinde geloof in Tesla. Hoe kom je daar aan ?
Het eMMC geheugen in de MCU (zo heet dat ding bij de Model S geen idee wat de naam in de Model 3 is) wordt ingezet voor de boot & log. Dat is een gigantische design fout mijn inziens. Door de logs sloopt een Tesla zijn eigen MCU in zo'n 3 -5 jaar afhankelijk van hoe intensief de auto gebruikt wordt en hoe warm het onder het dashboard wordt.
Als ze diezelfde storage voor Sentry Mode beelden gaan gebruiken is het in een paar maanden bekeken.
Wat voor auto rijd je? Model 3 doet dit niet.r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:28:
Model 3. Gebeurd bij trajectcontroles met matrixborden rondom Utrecht. Traject A2 Amsterdam - Utrecht gaat goed.Bananeman schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
[...]
Wat voor auto rijd je? Model 3 doet dit niet.
Dan weet ik niet welke trajectcontroles jij rijdt, maar de meeste trajectcontroles die ik rij, komt 99% van de weggebruikers echt niet aan de 80 op GPS. Ik heb eigenlijk altijd bijna het gevoel dat ik als een vreselijk aso al die andere auto's voorbij scheur.r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
Ja, maar daar gaat het dus juist fout. Op trajectcontroles rij je op de 2 linkerbanen met het verkeer mee als je +5kmh boven toegestaan rijdt.
Tuurlijk niet, tesla draait nu al amper winst. Tesla heeft niet de diepe zakken van een VAG.Hunkaroglu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
[...]
Je hebt toch garantie van 8 jaar? Als die stuk gaat plaatsen ze er mooi een nieuwe in. Daarnaast weet ik niet of ze sterk zullen staan als een geheugen na de garantie periode stuk gaat. Zij hebben software geschreven die de chip onnodig belast, waardoor dit vroegtijdig dus stuk kan gaan. Als je eigen software dit veroorzaakt, mag je het ook kosteloos vervangen. Ze weten van dit probleem af, dus moeten ze met oplossingen komen om dit te vermijden of gewoon kosteloos vervangen.
Telt de 8 jaar niet op de battery pack?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Sorry maar mijn ervaring is andersom (voor de linkerbanen)anboni schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:09:
[...]
Dan weet ik niet welke trajectcontroles jij rijdt, maar de meeste trajectcontroles die ik rij, komt 99% van de weggebruikers echt niet aan de 80 op GPS. Ik heb eigenlijk altijd bijna het gevoel dat ik als een vreselijk aso al die andere auto's voorbij scheur.
Verwijderd
Verwijderd
Ik niet normaal en apk afkeur!palthe schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
Ik heb wat vocht in mijn linker achterlicht. Lijkt gewoon wat beslagen met her en der een druppeltje aan de binnenkant. Is dit normaal? Werkt verder prima hoor, maar lijkt me niet helemaal de bedoeling. Is een Model 3 en dus het achterlicht aan de oplaadpoort kant.
Wellicht door de wasstraat gekomen?
Sorry wat probeer je nou te zeggen?Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:12:
@r0bb Alle andere weg(mis)bruikers doen het verkeerd. Matrixborden zijn geen adviessnelheid. Jij (of TACC) doet het juist goed.
Hij staat dan op Relatief ingesteld.De maximumsnelheid wordt dan automatisch bepaald aan de hand vanr0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:28:
gedetecteerde verkeersborden en GPS gegevens.
Heb je wel een marge ingesteld in de instellingen?
Maximum snelheid +7 bijv. Dan overschrijdt hij de maximumsnelheid altijd met +7 kilometer.
Anders moet je hem op instelling Absoluut zetten. Dan houdt hij je instelling totdat jij hem zelf wijzigt.
Maar ik zou hem gewoon op Relatief houden en een marge instellen. Dan weet je zeker dat hij in de meeste gevallen de juiste snelheidslimiet zal aangeven. Let op: meeste gevallen. Soms klopt het niet. Als er werkzaamheden zijn bijv.. Of nog oude kaartgegevens heeft, waar de snelheidslimiet toen anders was.
Je belemmert eigenlijk niemand, want je mag niet harder..... optijd naar rechts gaan en er lekker voorbij laten... Ik kan mijn daar niet druk om maken wat men ervan vind die achter mij rijd.... mits je je wel aan de snelheid houdt en niet blokkeert..r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
[...]
Ja, maar daar gaat het dus juist fout. Op trajectcontroles rij je op de 2 linkerbanen met het verkeer mee als je +5kmh boven toegestaan rijdt. Als mijn auto dar steeds weer terug corrigeert naar bordenmax belemmer ik mijn achterliggers. Mijn auto beperkt mij dus in mijn keuzes. En ik heb het over de matrixborden, die worden echt afgelezen want elke keer als ik er onderdoor rijd corrigeert de snelheid.
Oneens. 107 en 85 zijn op GPS 100 en 80 en als ik dat wil moet ik dat kunnen doen zonder de auto iets anders vindt. Maar goed laat maar ik heb geen zin in welles nietes. Ga wel even kijken naar de tip van Hunkaroglu.Herbie0412 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:22:
[...]
Je belemmert eigenlijk niemand, want je mag niet harder..... optijd naar rechts gaan en er lekker voorbij laten... Ik kan mijn daar niet druk om maken wat men ervan vind die achter mij rijd.... mits je je wel aan de snelheid houdt en niet blokkeert..
Het gaat erom dat ze niet goed omgaan met hun eigen apparatuur waardoor het stuk gaat. Neem aan dat je dan ook zelf voor de kosten moet opdraaien. Het is namelijk niet door toedoen van de berijder dat de chip het daardoor begeeft.SadisticPanda schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:11:
[...]
Tuurlijk niet, tesla draait nu al amper winst. Tesla heeft niet de diepe zakken van een VAG.
Telt de 8 jaar niet op de battery pack?
Als ik bewust iets stuk maak, wordt het ook niet vergoed door mijn verzekering. Dit is eigenlijk hetzelfde. Ze lossen het probleem niet op wat al bekend is. Waarom zou ik dan dan voor de kosten moeten opdraaien?
Ik dacht dat de snelheidsmeter van de Tesla vrij dicht bij GPS snelheid zit.r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:25:
[...]
Oneens. 107 en 85 zijn op GPS 100 en 80 en als ik dat wil moet ik dat kunnen doen zonder de auto iets anders vindt. Maar goed laat maar ik heb geen zin in welles nietes. Ga wel even kijken naar de tip van Hunkaroglu.
Nee want mn Flitsmeister geeft bij 107 gewoon 100 aan..plus ik heb nog geen boetes gezien.DaCoTa schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:32:
[...]
Ik dacht dat de snelheidsmeter van de Tesla vrij dicht bij GPS snelheid zit.
[ Voor 6% gewijzigd door r0bb op 17-10-2019 20:34 ]
Nogmaals het gaat me niet om tijdwinst maar om keuzes die legaal zijn en tegen mijn zin in worden gecorrigeerd. Bedankt voor alle snelle reacties, verder absoluut een topwagen.Hunkaroglu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:36:
Bij Waze zie ik maar 2km verschil of zo. Ik heb voor de zekerheid maar op +5 gedaan. Daarnaast levert het je echt niet veel meer tijdwinst op.
Tesla: BasisgarantieHunkaroglu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
[...]
Je hebt toch garantie van 8 jaar? Als die stuk gaat plaatsen ze er mooi een nieuwe in. Daarnaast weet ik niet of ze sterk zullen staan als een geheugen na de garantie periode stuk gaat. Zij hebben software geschreven die de chip onnodig belast, waardoor dit vroegtijdig dus stuk kan gaan. Als je eigen software dit veroorzaakt, mag je het ook kosteloos vervangen. Ze weten van dit probleem af, dus moeten ze met oplossingen komen om dit te vermijden of gewoon kosteloos vervangen.
Behoudens aparte dekking voor bepaalde onderdelen en de uitzonderingen en beperkingen die in de Beperkte garantie nieuwe auto zijn beschreven, omvat de Basisgarantie de reparatie of vervanging van door Tesla geproduceerde of geleverde onderdelen die ten gevolge van materiaal- of constructiefouten defect zijn geraakt. Deze garantie geldt bij normaal gebruik van de auto gedurende 4 jaar of 80.000 km (50.000 mijl), al naar gelang wat het eerste wordt bereikt.
Verder is gelijk hebben en je recht krijgen nog iets anders. Als je met een onbruikbare auto zit zal je sneller naar een oplossing willen dan een langlopende rechtsgang.
Verder is dit probleem al jaren bekend en hebben er nog niets structureels aan gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 17-10-2019 20:45 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik zal het wel laten herstellen en de kosten betalen in eerste instantie. Maar ze zijn dan echt niet van me af. Binnenkort zullen ze de eerste rechtszaken wel aan hun broek hebben.kdeboois schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:44:
[...]
Tesla: Basisgarantie
Behoudens aparte dekking voor bepaalde onderdelen en de uitzonderingen en beperkingen die in de Beperkte garantie nieuwe auto zijn beschreven, omvat de Basisgarantie de reparatie of vervanging van door Tesla geproduceerde of geleverde onderdelen die ten gevolge van materiaal- of constructiefouten defect zijn geraakt. Deze garantie geldt bij normaal gebruik van de auto gedurende 4 jaar of 80.000 km (50.000 mijl), al naar gelang wat het eerste wordt bereikt.
Verder is gelijk hebben en je recht krijgen nog iets anders. Als je met een onbruikbare auto zit zal je sneller naar een oplossing willen dan een langlopende rechtsgang.
Verder is dit probleem al jaren bekend en hebben er nog niets structureels aan gedaan.
Verder kunnen ze van alles zetten in de garantie. Je hebt altijd 2 jaar garantie op een apparaat bijv, maar als hij na 2 jaar stuk gaat en ze kunnen niet bewijzen dat je er niet netjes mee bent omgegaan, zijn ze alsnog verplicht om het te vervangen. Het behoort namelijk langer mee te gaan dan 2 jaar en anders hebben ze gewoon een ondeuglijk product aan je verkocht. Daarnaast zijn zij degene die niet netjes met hun apparatuur mee zijn omgegaan. En die je dus makkelijk kan bewijzen.
Ik wil graag spullen bestellen:Strykeforce schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:08:
[...]
Hopelijk doe je het niet in die volgorde... Als je een vuile auto alleen afspoelt en droogt dan zit je dus al het vuil over je lak heen te trekken want hij is nog niet echt schoon.
Eerst je wielen doen (de Mequiars tire cleaner moet ook op een droog oppervlak gespoten worden) met een aparte emmer sop en schoonmaak spullen
Dan je auto afspoelen
Dan optioneel met je foam lance je auto in de shampoo zetten en weer je auto afspoelen
Dan wassen
Dan afspuiten en droogmaken.
- Grit Guard Met Emmer En Deksel
Item X3003+RG203+RG204
- Soft Wash Gel
Item A2516EU
- Water Magnet Drying Towl
Item X2000EU
- Mirror Bright Wheel Cleaner
Item MB0522EU
- Microfiber Wash Mitt
Item X3002EU
Nog tips qua aanschaf?
[ Voor 17% gewijzigd door Squ1zZy op 17-10-2019 21:32 ]
Hiermee springt hij bij een snelheidsaanduiding van bijvoorbeeld 100 naar 103. Dit doe ik altijd op de bekende A2 traject controle. Zo kan je rustig op de linkerbaan mee gaan in de stroom.
Ik zeg hier 103, want dat is 102 echte km/u. Bij mijn vorige VAG auto’s had ik hem op 107 staan, daar was de afwijking veel groter.
Wellicht kan 104 of zelfs 105 ook, maar dat gokje neem ik niet (6 weken later komt er anders een stroom boetes op gang waar ik bang van wordt
Volgens mij hebben al oude modellen support voor verkeersborden (dus mogelijk niet eens matrixborden) ingebouwd. In nieuwe modellen zoals Model 3 zit dit nog niet maar moet het wel gaan komen.r0bb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:08:
[...]
Model 3. Gebeurd bij trajectcontroles met matrixborden rondom Utrecht. Traject A2 Amsterdam - Utrecht gaat goed.
Volgens mij is de herkenning al in de software aanwezig maar mag Tesla er nog niets mee doen vanwege europese regels (of eigenlijk: het gebrek daaraan, de regels stellen tenslotte dat alles wat niet expliciet staat benoemd als toegestaan, niet mag)Bananeman schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
Volgens mij hebben al oude modellen support voor verkeersborden (dus mogelijk niet eens matrixborden) ingebouwd. In nieuwe modellen zoals Model 3 zit dit nog niet maar moet het wel gaan komen.
In een Mondeo die ik hiervoor had zat al verkeersbordenherkenning, hebben zij de regels dus overtreden?anboni schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:36:
[...]
Volgens mij is de herkenning al in de software aanwezig maar mag Tesla er nog niets mee doen vanwege europese regels (of eigenlijk: het gebrek daaraan, de regels stellen tenslotte dat alles wat niet expliciet staat benoemd als toegestaan, niet mag)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Geen idee, da's wat de verkoper me tijdens de proefrit vertelde. Of misschien ging het om het automatisch beslissingen nemen om basis van verkeersborden wat nog niet mag.Taro schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:41:
[...]
In een Mondeo die ik hiervoor had zat al verkeersbordenherkenning, hebben zij de regels dus overtreden?
Verwijderd
Jep, dat is het verschil. Op mijn Audi en Kia zat ook al verkeersbordenherkenning.anboni schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:44:
[...]
Geen idee, da's wat de verkoper me tijdens de proefrit vertelde. Of misschien ging het om het automatisch beslissingen nemen om basis van verkeersborden wat nog niet mag.
Ik lees idd ook dat het in "shadow mode" draait, dus het werkt in feite maar voert nog geen daadwerkelijke acties uit zoals automatisch aanpassen van de snelheid.anboni schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:36:
[...]
Volgens mij is de herkenning al in de software aanwezig maar mag Tesla er nog niets mee doen vanwege europese regels (of eigenlijk: het gebrek daaraan, de regels stellen tenslotte dat alles wat niet expliciet staat benoemd als toegestaan, niet mag)
Paste die ook automatisch de snelheid aan (of ging zelfs remmen)?Taro schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:41:
[...]
In een Mondeo die ik hiervoor had zat al verkeersbordenherkenning, hebben zij de regels dus overtreden?
[ Voor 21% gewijzigd door Bananeman op 17-10-2019 21:53 ]
Nee, dat zal het verschil wel zijn, maar dat stond niet in het berichtBananeman schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:52:
Paste die ook automatisch de snelheid aan (of ging zelfs remmen)?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Zeg dat tegen al die ice wagens met dmf die meestal niet onder garantie vervangen worden. Ook niet zls ze in 2 breken na 30.000km (na x aantal jaar ouderdom).Hunkaroglu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:31:
[...]
Het gaat erom dat ze niet goed omgaan met hun eigen apparatuur waardoor het stuk gaat. Neem aan dat je dan ook zelf voor de kosten moet opdraaien. Het is namelijk niet door toedoen van de berijder dat de chip het daardoor begeeft.
Als ik bewust iets stuk maak, wordt het ook niet vergoed door mijn verzekering. Dit is eigenlijk hetzelfde. Ze lossen het probleem niet op wat al bekend is. Waarom zou ik dan dan voor de kosten moeten opdraaien?
Hangt er vanaf wat tesla ervoor vind. Als ze procedure vinden om makkelijk die chip te vervangen, dan zullen ze het wss wel doen. Maar het feit is dat meeste tesla (of van elk ander merk) geen electronica specialisten zijn en meestal de gehele unit zullen moeten vervangen.
Lossolderen van een chip is niet iets wat je in een haynes manual zal terugvinden. Een simpele ecu kost al redelijk wat geld, ook al zit er bijna niks in. Dus bij een tesla zal het wel duurder plaatje worden
Als ze geen goedkope oplossing vinden en enkel de ganse unit vervangen, dat gaat ze echt geld kosten..en dan gaan ze niet leuk vinden.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Er zijn natuurlijk geen regels dat een auto borden niet zou mogen herkennen. Dat is gewoon het verstrekken van informatie aan de bestuurder die dan kan besluiten om hier wel of niet iets mee te doen. Regels zijn alleen m.b.t. het automatisch ingrijpen/beïnvloeden van de besturing.Taro schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:54:
[...]
Nee, dat zal het verschil wel zijn, maar dat stond niet in het bericht
Verwijderd
Ik lees ook iets te vaak dat het niet goed functioneren van AP/FSD te wijten zou zijn aan EU regulering.Bananeman schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:26:
[...]
Er zijn natuurlijk geen regels dat een auto borden niet zou mogen herkennen. Dat is gewoon het verstrekken van informatie aan de bestuurder die dan kan besluiten om hier wel of niet iets mee te doen. Regels zijn alleen m.b.t. het automatisch ingrijpen/beïnvloeden van de besturing.
Dat is niet helemaal eerlijk, want sinds V10 is EU regulatie niet aangepast en de software doet het wel opeens een stukje beter... Lag het misschien toch aan AP/FSD?
Volvo’s pilot assist werkt misschien niet zo verfijnd als AP, maar snelheden worden aan de hand van borden herkenning toegepast. Lane change doet hij alleen zelf als je het knipperlicht aanzet.
Audi Traffic Jam assist laat je zonder menselijke input volledig autonoom door files rijden tot 60km/h. Geen stuur dat je om de zoveel tijd moet aanraken, volledig autonoom. Zit op de nieuwe A8.
Dus EU regulering lijkt mij niet (volledig) verantwoordelijk voor dit soort dingen in AP/FSD. Want anderen doen het ook binnen de EU.
Een lijstje voor je met suggesties:Squ1zZy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:22:
[...]
Ik wil graag spullen bestellen:
- Grit Guard Met Emmer En Deksel
Item X3003+RG203+RG204
- Soft Wash Gel
Item A2516EU
- Water Magnet Drying Towl
Item X2000EU
- Mirror Bright Wheel Cleaner
Item MB0522EU
- Microfiber Wash Mitt
Item X3002EU
Nog tips qua aanschaf?
Tire Gel + applicator, geen must maar laat je banden er mooi uit zien
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s01?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.de/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
RainX 2 in 1 voor je ruiten
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik gebruik zelf voor de wielen de all wheel cleaner, weet zo niet wat het verschil is met die je zelf hebt gelinked. maakt ook allemaal niet zoveel uit, gebruiken wat je fijn vind
https://www.amazon.de/gp/...age_o05_s02?ie=UTF8&psc=1
En een aantal wheel woolies (heel handig om alles te raken):
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ook nog een zachte verfkwast (voor de moeilijke plekken om het vuil lost te krijgen) een stuk of 5 bijvoorbeeld:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s02?ie=UTF8&psc=1
Bug removal spray voor je bumper/motorkap voor
Quick wax om na het wassen/drogen je auto nog net wat extra bescherming/shine te geven (maar daar niet uren mee bezig te zijn):
https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
En voor in de winter schaf ik nu een gloria foammaster aan waar ik wat snow foam in doe:
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s01?ie=UTF8&psc=1
Gebuik voor je wielen allemaal aparte spullen, niet je wielen schoonmaken en dan met dezelfde washmit over je lak heen. Remstof (ook al gebruiken we die niet zo veel) en het schoonmaakmiddel om het los te weken wil je niet op je lak smeren.
Wil je echt alles weten van iemand die compleet over the top alles perfect wil doen dan zou ik deze gast op youtube zijn beginner series kijken, hij heeft ze opgesplitst of in 1 lange video:
https://www.youtube.com/w...jJ6MwvvQMDLZbrGmE7H3pS1ft
Je auto in goede conditie houden is niet zo moeilijk maar je moet wel op een aantal zaken letten.
Sorry maar ik heb nog een leven.Strykeforce schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:05:
[...]
Een lijstje voor je met suggesties:
Tire Gel + applicator, geen must maar laat je banden er mooi uit zien
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s01?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.de/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
RainX 2 in 1 voor je ruiten
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik gebruik zelf voor de wielen de all wheel cleaner, weet zo niet wat het verschil is met die je zelf hebt gelinked. maakt ook allemaal niet zoveel uit, gebruiken wat je fijn vind![]()
https://www.amazon.de/gp/...age_o05_s02?ie=UTF8&psc=1
En een aantal wheel woolies (heel handig om alles te raken):
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ook nog een zachte verfkwast (voor de moeilijke plekken om het vuil lost te krijgen) een stuk of 5 bijvoorbeeld:
Bug removal spray voor je bumper/motorkap voor
Quick wax om na het wassen/drogen je auto nog net wat extra bescherming/shine te geven (maar daar niet uren mee bezig te zijn):
https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
En voor in de winter schaf ik nu een gloria foammaster aan waar ik wat snow foam in doe:
Gebuik voor je wielen allemaal aparte spullen, niet je wielen schoonmaken en dan met dezelfde washmit over je lak heen. Remstof (ook al gebruiken we die niet zo veel) en het schoonmaakmiddel om het los te weken wil je niet op je lak smeren.
Wil je echt alles weten van iemand die compleet over the top alles perfect wil doen dan zou ik deze gast op youtube zijn beginner series kijken, hij heeft ze opgesplitst of in 1 lange video:
https://www.youtube.com/w...jJ6MwvvQMDLZbrGmE7H3pS1ft
Je auto in goede conditie houden is niet zo moeilijk maar je moet wel op een aantal zaken letten.
Haha, ja het lijkt allemaal vrij veel en die gast op youtube gaat ook wel heel erg in detail er over in (hij gaat ook wel heel erg ver). Maar als je kijkt naar hoeveel tijd het kost, 2-3 uurtjes per maand om je auto in top conditie te houden in plaats van door de waskrasstraat te rijden.
De Model S was voor mij een droom-auto die realiteit geworden is, dan spendeer ik graag die uurtjes elke maand om em ook mooi rood blinkend te houden. Als je simpelweg goedkoop wou rijden en er niks om geeft moet je het ook vooral niet doen
Als ik AP aan heb (dus zowel TACC als Autosteer) en ik rij van een 100 weg naar een 80 weg dan herkent mijn SR+ gewoon het nieuwe verkeersbord (volgens mij op basis van Google maps overigens) en geeft aan dat hij automatisch de snelheid verlaagd heeft van 103 naar 83 (ivm mijn instelling van Vmax+3km).
De auto versneld vervolgens weer als ik op een 100 stuk kom.
Dit werkt niet overal, soms geeft hij ook de verkeerde snelheden aan (oa. Op de A6 vanuit de Flevopolder naar Amsterdam). Vandaar dat ik denk dat hij niet op basis van daadwerkelijke herkenning werkt, maar op basis van Google maps data.
Hierboven wordt gesuggereerd dat dit nog niet werkt, of begrijp ik iedereen verkeerd?
Edit: als ik alleen op TACC rij dan past hij de snelheid niet automatisch aan. Dat doet hij pas als ik dan op verkeersbordje naast de snelheidsmeter druk.
[ Voor 9% gewijzigd door Smobbo op 18-10-2019 09:42 ]
Dit gaat op basis van statische data die ergens vandaan gehaald wordt. Vlak bij mijn huis is een oude 80 weg vernieuwd en een 100 weg geworden. Staan ook overal 100 borden. Echter blijft de auto vinden dat het een 80 weg is. Als het echt op basis van de borden was geweest, had de auto kunnen zien dat het 100 en niet 80 isSmobbo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:40:
Over de verkeersbord herkenning verbaas ik me nu even.
Als ik AP aan heb (dus zowel TACC als Autosteer) en ik rij van een 100 weg naar een 80 weg dan herkent mijn SR+ gewoon het nieuwe verkeersbord (volgens mij op basis van Google maps overigens) en geeft aan dat hij automatisch de snelheid verlaagd heeft van 103 naar 83 (ivm mijn instelling van Vmax+3km).
De auto versneld vervolgens weer als ik op een 100 stuk kom.
Dit werkt niet overal, soms geeft hij ook de verkeerde snelheden aan (oa. Op de A6 vanuit de Flevopolder naar Amsterdam). Vandaar dat ik denk dat hij niet op basis van daadwerkelijke herkenning werkt, maar op basis van Google maps data.
Hierboven wordt gesuggereerd dat dit nog niet werkt, of begrijp ik iedereen verkeerd?
Edit: als ik alleen op TACC rij dan past hij de snelheid niet automatisch aan. Dat doet hij pas als ik dan op verkeersbordje naast de snelheidsmeter druk.
Idem op op een vijftig weg hier in de buurt. Hopeloos als hij opeens denkt dat je tachtig mag. Waar kan je dit soort fouten melden?Hatsjoe schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:53:
[...]
Dit gaat op basis van statische data die ergens vandaan gehaald wordt. Vlak bij mijn huis is een oude 80 weg vernieuwd en een 100 weg geworden. Staan ook overal 100 borden. Echter blijft de auto vinden dat het een 80 weg is. Als het echt op basis van de borden was geweest, had de auto kunnen zien dat het 100 en niet 80 is
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat valt nog meer. Onze woonwijk is van 2013 en daar vindt Tesla het prima om met 80 km/u (of hoger als je dat instelt) doorheen te rijden terwijl binnen de bebouwde kom en sommige wegen er buiten hij niet 1 km/u te hard wil rijden (op AutoSteer).Hatsjoe schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:53:
[...]
Dit gaat op basis van statische data die ergens vandaan gehaald wordt. Vlak bij mijn huis is een oude 80 weg vernieuwd en een 100 weg geworden. Staan ook overal 100 borden. Echter blijft de auto vinden dat het een 80 weg is. Als het echt op basis van de borden was geweest, had de auto kunnen zien dat het 100 en niet 80 is
Bug report via voice command. Ik doe dat wel vaker.Gé Brander schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:08:
[...]
Idem op op een vijftig weg hier in de buurt. Hopeloos als hij opeens denkt dat je tachtig mag. Waar kan je dit soort fouten melden?
Op cruise control rijden in een woonwijk is wellicht wat minder verstandig, maar ga er voor nu maar even vanuit dat je alleen het verkeersbordje op het scherm bedoeltDeveon schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:16:
[...]
Dat valt nog meer. Onze woonwijk is van 2013 en daar vindt Tesla het prima om met 80 km/u (of hoger als je dat instelt) doorheen te rijden terwijl binnen de bebouwde kom en sommige wegen er buiten hij niet 1 km/u te hard wil rijden (op AutoSteer).
@Elon M: Fix Spotify en ruitenwissers svp
Rijdt Elon eigenlijk wel in een Tesla?mcetweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:56:
ik neem aan dat Elon zelf ook deze problemen ervaart in de software.
Mooie postStrykeforce schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:05:
[...]
Wat is het voordeel van zo'n grote drukspuit? Ik las in de reviews van het foam dat je maar 100ml foam + 400ml water gebruikt. Dan zou een FM10 van 1 liter ook volstaan?
Thanks.Wolly schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:32:
[...]
Mooie post![]()
Wat is het voordeel van zo'n grote drukspuit? Ik las in de reviews van het foam dat je maar 100ml foam + 400ml water gebruikt. Dan zou een FM10 van 1 liter ook volstaan?
Ik gebruik normaal gesproken een hogedrukspuit (nilfisk met foamgun) dan wordt er nog extra water aan toegevoegd natuurlijk tijdens het sproeien, de verhouding voor een verstuiver zou 1 op 20 moeten zijn (volgende de verpakking). Dus je moet er ook wat meer water in doen wil je hetzelfde bereiken.
Voor in de winter kan je er dan ook overigens warm(er) water in doen als het echt koud is en je wil toch je auto wassen.
[ Voor 9% gewijzigd door Strykeforce op 18-10-2019 11:41 ]
Ik krijg het niet voor elkaar om Voice command fatsoenlijk te gebruiken. Mijn engels is niet native maar ook zeker niet slecht. "Bug" report wordt standaard "Book". Nog tips om dit beter werkend te krijgen?PdeBie schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:53:
[...]
Bug report via voice command. Ik doe dat wel vaker.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Als het alleen om de bug reports gaat, autotje op het scherm een paar seconden vasthouden doet hetzelfdeTaigu schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om Voice command fatsoenlijk te gebruiken. Mijn engels is niet native maar ook zeker niet slecht. "Bug" report wordt standaard "Book". Nog tips om dit beter werkend te krijgen?
Verder weiger ik te praten tegen computers, dus met voice commands in het algemeen kan ik je niet helpen
1-3x per jaar?pirke schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:00:
Bandengel??? Je kan ook overdrijven... Gewoon 1 tot 3x per jaar door de wasstraat, klaar.

Wij hebben 'm op 4000 km al 3x gewassen.
Ik was mijn Leaf ongeveer elke 5000km of 1,5-2 maand.
Als ik terugga naar 1-3x per jaar rijd ik 8 van de 12 maanden met een dikke laad meuq. Er zitten nu al vrij veel plekken van vogelstront in de lak van mijn krap 1 jaar oude Leaf..
Dat zou ik (ook zakelijk) niet aanwillen met onze M3
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.