Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 138 Laatste
Acties:
  • 631.615 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pirke schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:12:
Dat lijkt me zwaar irritant om in de regen die mat te moeten opruimen. Ik heb blij dat ik al jaren een eigen oprit en garage heb... 10 seconden werk, zowel aan- als afkoppelen.
Dat is het waarschijnlijk ook, maar ze kunnen helaas niet anders...

Wel goed om weer even aan te denken met zijn allen: Dit is het Tesla topic, niet het laden/laadpalen topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 13-10-2019 14:17 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:03
Dat lijkt me zwaar irritant om in de regen die mat te moeten opruimen. Ik heb blij dat ik al jaren een eigen oprit en garage heb... 10 seconden werk, zowel aan- als afkoppelen.
ff mat oprollen en klaar, water loopt er zo af.
Enige verschil is de mat. Drukknop van Tesla lader drukken, afkoppelen en kabel op lader oprollen is zo gepiept.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf laad ik met 30.000 km per jaar slechts twee keer in de week en dan is het nog steeds beter dan één keer per week naar de pomp. Met de PHEV dagelijks de stekker erin én nog steeds moeten tanken was ik na een maandje wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 08:33

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb net mijn Tesla USB-C kabel binnen. Als ik mijn Samsung Galaxy A ermee wil opladen, zegt de telefoon dat data overdracht niet mogelijk is met deze kabel (deze melding blijft terugkomen - heel irritant) en na een uurtje of twee aangesloten te zijn geweest had ik ook niet het idee dat de telefoon was opgeladen (terwijl wel het laadtekentje in het display brandt). Heb ik toevallig een slechte kabel te pakken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:32
SeatRider schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:35:
Ik heb net mijn Tesla USB-C kabel binnen. Als ik mijn Samsung Galaxy A ermee wil opladen, zegt de telefoon dat data overdracht niet mogelijk is met deze kabel (deze melding blijft terugkomen - heel irritant) en na een uurtje of twee aangesloten te zijn geweest had ik ook niet het idee dat de telefoon was opgeladen (terwijl wel het laadtekentje in het display brandt). Heb ik toevallig een slechte kabel te pakken?
Ik heb niet hetzelfde als jij, maar ga hem er wel weer uithalen. Heb een kabeltje liggen van Amazon die iets hoger was (het USB deel wat de telefoon in gaat) en dat zit toch iets prettiger. Ik krijg m'n telefoon nu veel lastiger uit en in de lader.

Desalniettemin krijg ik niet dezelfde melding. Heb je er een splitter tussen? En krijg je dit op beide poorten? Op mijn android kan ik instellen of ik data wil transferen of wil opladen, heb jij die optie niet als je hem erin steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
CurtPoindexter schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:27:
[...]

Heb je een bron dat de EU dit verbied?
Lijkt me niet zo’n hele verkeerde aanname toch als dit bij onze auto’s niet werkt en in de VS wel. Daarnaast wordt mijn aanname mij of meer bevestigd doordat de oude handleiding deze mogelijkheid nog vermeld en dat dit later verwijderd is.

Maar inderdaad; ik kan die niet voor 100% hard maken.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Mijn Tesla is alweer een week oud dus tijd om haar te wassen :)

Nu lees ik verschillende meningen, maar ik heb besloten de auto met de hand te wassen:

- Afspuiten met een hogedrukreiniger
- Droogmaken met een Water Magnet Drying Towel
- Wassen met Soft Wash Gel, Microfiber Wash Mitt en een Grit Guard emmer
- Velgen poetsen met Ultimate All Wheel Cleaner

Spullen zijn allemaal van Mequiars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Squ1zZy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:58:

Nu lees ik verschillende meningen, maar ik heb besloten de auto met de hand te wassen:

Ik spuit hem af met de tuinslang (harde straal, maar zeker geen hoge druk!), dan foamen met een koppelstukje op de tuin slang (dus helaas matige druk), dan afspoelen, dan wassen met de 2-emmer methode met gewoon een of ander autowasmiddel en een wash mitt daarna afspoelen met de tuinslang met lage druk en afdrogen met een microvezel doek.
Ik ben dan wel een goed half uur bezig, maar toch wel prettiger dan naar een wasstraat gaan om de lak te laten slopen...

Edit: stapje vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 14-10-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 19:15

Pas op met de hogedrukspuit. Staat expliciet in de handleiding aangegeven dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vandaag zo'n 220km met m'n M3 LR AWD gereden. Hoofdzakelijk snelweg waar ik me vrij netjes aan de snelheid heb gehouden (variërend tussen 100 en 130 km/h). Een stuk van zo'n 5 km (schatting) een stuk sneller gereden: 150 à 160 km/h. Daarnaast wat stukjes (max. 20 km) rustig binnendoor waar ik een paar keer vol heb doorgetrokken (moest de acceleratie laten zien ;) ).

Als ik kijk naar daadwerkelijk gereden kilometers versus vermindering in range (vanaf vertrek tot thuiskomst) dan zit er 45% "inefficiëntie" in. M.a.w.: de vermindering in range is 145% van het daadwerkelijke aantal gereden kms.

Toch steviger dan ik had verwacht. Nogmaals, het overgrote deel van de tijd heb ik geen rare dingen gedaan op de snelweg. Binnenkort nog maar een keer zo'n test uitvoeren waarbij ik zo veel mogelijk 120 km/h ga rijden.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
ybos schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:41:
[...]

Pas op met de hogedrukspuit. Staat expliciet in de handleiding aangegeven dit niet te doen.
Zelf doe ik dit bij de wasstraat met een stuk er tussen zodat de straal niet zo hard is.

Een kennis van me ging er eens met een doek overheen en drukte zo een parkeersensor naar binnen. Dus wees sowieso maar voorzichtig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
Bananeman schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:58:
Vandaag zo'n 220km met m'n M3 LR AWD gereden. Hoofdzakelijk snelweg waar ik me vrij netjes aan de snelheid heb gehouden (variërend tussen 100 en 130 km/h). Een stuk van zo'n 5 km (schatting) een stuk sneller gereden: 150 à 160 km/h. Daarnaast wat stukjes (max. 20 km) rustig binnendoor waar ik een paar keer vol heb doorgetrokken (moest de acceleratie laten zien ;) ).

Als ik kijk naar daadwerkelijk gereden kilometers versus vermindering in range (vanaf vertrek tot thuiskomst) dan zit er 45% "inefficiëntie" in. M.a.w.: de vermindering in range is 145% van het daadwerkelijke aantal gereden kms.

Toch steviger dan ik had verwacht. Nogmaals, het overgrote deel van de tijd heb ik geen rare dingen gedaan op de snelweg. Binnenkort nog maar een keer zo'n test uitvoeren waarbij ik zo veel mogelijk 120 km/h ga rijden.
Mijn ervaring is dat verwarming en discotheek op dit moment 23-33% extra kost aan km.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 16:50
Bananeman schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:58:

Dat klopt wel ongeveer, mijn SR+ doet ongeveer hetzelfde als ik over voornamelijk 135km/h op de snelweg rij waarbij je af en toe moet afremmen en weer optrekken. Heb hem dan ook niet op de trage modus staan, dat zal ook wel een paar procent schelen. Wind en temperatuur is ook een factor, op de heenweg verbruik ik 5 procentpunt meer dan de terugweg gemiddeld (98km enkele reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
@tK0wnZ Klopt, veel wind afgelopen dagen. Merk je ook in de autopilot die wat minder rustig stuurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
wouter1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:04:
[...]

Mijn ervaring is dat verwarming en discotheek op dit moment 23-33% extra kost aan km.
Ik had airco en muziek idd aanstaan. Volgende test zal ik de airco eens uitzetten.

Realiseer me net dat de auto ook 5 uur stil heeft gestaan met Sentry aan en dat ik de dashcam altijd aan heb staan. Dat kost ook nog wat range. Daarnaast heb ik onderweg ook veel gebruik gemaakt van autopilot/autosteer en cruise control, ga ervan uit dat dat ook nog wat kost. Zijn daar cijfers van bekend?
tK0wnZ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Dat klopt wel ongeveer, mijn SR+ doet ongeveer hetzelfde als ik over voornamelijk 135km/h op de snelweg rij waarbij je af en toe moet afremmen en weer optrekken. Heb hem dan ook niet op de trage modus staan, dat zal ook wel een paar procent schelen. Wind en temperatuur is ook een factor, op de heenweg verbruik ik 5 procentpunt meer dan de terugweg gemiddeld (98km enkele reis).
Veel factoren idd, ben vooral benieuwd naar de range deze winter. Moet binnenkort een heen- en terugrit maken van 275 km enkele reis, ga eens kijken hoe ver ik kan komen als ik de auto voor mijn gevoel zo zuinig mogelijk ga rijden voor deze afstand. Dus airco uit, chill mode aan, dashcam uit, zo veel mogelijk 120 km/h rijden, etc.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter1971
@Bananeman Sentry Bewaking kost 1,5km per uur. Slaapstand 25W Sentry aan 250W.
Verwarming 2500W. Stoelverwarming 100W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:53
wouter1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:29:
@Bananeman Sentry Bewaking kost 1,5km per uur. Slaapstand 25W Sentry aan 250W.
Verwarming 2500W. Stoelverwarming 100W.
Verwarming is natuurlijk afhankelijk van de temperatuur. Maximaal kan hij wel 4300W pakken. Verwarming en snelheden boven de ~ 110 hakken er wel in.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:47
Wat is jullie ervaring met draadloos laden icm toch wel een stevig hoesje om je telefoon? Ik wil zo'n oplaad pad bestellen maar ik kom alleen maar pads tegen die draadloos opladen. Liefst wil ik opladen met een vast kabel zoals op dit filmpje:
YouTube: Model 3 Console Phone Connectors Removal and Installation

Helaas kan ik die pad nergens vinden op AliExpress enzo. Ben ik nou zo noob in het Googlen of kijk ik ergens overheen? Deze spacer had ik wel gevonden, maar daar moet dan nog wat lijkt me.
https://www.taptes.com/products/phone-dock-adapter-spacer-for-tesla-model-3-center-console

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
GAEvakYD schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:40:
Wat is jullie ervaring met draadloos laden icm toch wel een stevig hoesje om je telefoon? Ik wil zo'n oplaad pad bestellen maar ik kom alleen maar pads tegen die draadloos opladen. Liefst wil ik opladen met een vast kabel zoals op dit filmpje:
YouTube: Model 3 Console Phone Connectors Removal and Installation

Helaas kan ik die pad nergens vinden op AliExpress enzo. Ben ik nou zo noob in het Googlen of kijk ik ergens overheen? Deze spacer had ik wel gevonden, maar daar moet dan nog wat lijkt me.
https://www.taptes.com/products/phone-dock-adapter-spacer-for-tesla-model-3-center-console
Die pad zit er standaard in. Alleen nog even de juiste kabel bestellen via de tesla shop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:47
Inspired schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

Die pad zit er standaard in. Alleen nog even de juiste kabel bestellen via de tesla shop. :)
Haha dat is het nadeel als je gaat bestellen zo lang je de auto nog niet hebt. Thanks.

Zit in de pad ook de sparing om de oplaadkabels doorheen te steken? Dan heb ik inderdaad genoeg aan alleen de kabels. Mogelijk nog een splitter voor de SSD / Usb drive.

Die Spacer voor extra ruimte heb ik dus niet nodig?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 09-05 15:02

DeFeCt

je wéét toch

Sinds een paar dagen weer wat nieuws, De auto denkt dat er iemand op de bijrijdersstoel zit en gaat dus piepen dat er een gordel omgedaan moet worden, probleem is dat er niemand op zit en er ook niks opligt. Al het nodige geprobeerd, incl reset dmv de knoppen op het stuur, maar probleem blijft aanhouden... Iemand misschien een oplossing? (anders dan de gordel inklikken).

Daarnaast merk ik dat mijn witte auto erg snel vies wordt bovenop de achterklep, daar lopen dan zwarte strepen over. Ik heb het idee dat de vuilstrepen meer van de auto zelfkomen dan van externe factoren (afgezien van de regen). Meer mensen die dit hebben?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
GAEvakYD schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Haha dat is het nadeel als je gaat bestellen zo lang je de auto nog niet hebt. Thanks.

Zit in de pad ook de sparing om de oplaadkabels doorheen te steken? Dan heb ik inderdaad genoeg aan alleen de kabels. Mogelijk nog een splitter voor de SSD / Usb drive.

Die Spacer voor extra ruimte heb ik dus niet nodig?
Ja, uitsparing zit erin. Er zitten twee usb poorten onder in de bak. Als je twee toestellen wilt kunnen laden en een SSD aan wilt sluiten heb je een splitter nog ja. Maar 1 telefoon en 1 SSD kan dus zonder splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 19:23
Vandaag ook maar de aero velg doppen besteld, zodat de kappen er af kunnen. Vind ik toch mooier.
De kappen gaan er dan alleen op als ik een langere rit moet maken (en straks in de winter als ze gaan strooien. Scheelt wellicht toch rommel in de wielen).

Moet alleen nog even kijken voor zo'n zuignap ding om de naafkap eruit te kunnen halen. Maar die zullen vast wel op Ebay of iets dergelijks te vinden zijn.

Heb ze besteld bij Tesla zelf, dus ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat ze binnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
PdeBie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:55:
Vandaag ook maar de aero velg doppen besteld, zodat de kappen er af kunnen. Vind ik toch mooier.
De kappen gaan er dan alleen op als ik een langere rit moet maken (en straks in de winter als ze gaan strooien. Scheelt wellicht toch rommel in de wielen).

Moet alleen nog even kijken voor zo'n zuignap ding om de naafkap eruit te kunnen halen. Maar die zullen vast wel op Ebay of iets dergelijks te vinden zijn.

Heb ze besteld bij Tesla zelf, dus ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat ze binnen zijn.
Leveren gaat vrij snel als ze op voorraad zijn. Paar dagen max. Suction cup kun je eventueel zo op Ali bestellen als je geen haast hebt. 2 inch past. Kost nog geen 2 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volodos schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Ik woon in Utrecht en zou dit graag willen! Ik kan wel een laadpaal aan mijn gevel monteren maar dan moet er inderdaad een kabel over de stoep.
Heb je een bron waarin staat dat dit is toegestaan?
Nee, want het is in Utrecht niet toegestaan.

Verkeerde topic al deze laadpaalvragen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Inspired schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

Leveren gaat vrij snel als ze op voorraad zijn. Paar dagen max. Suction cup kun je eventueel zo op Ali bestellen als je geen haast hebt. 2 inch past. Kost nog geen 2 EUR.
Bedoel je zoiets?

https://nl.aliexpress.com...1602_4,searchweb201603_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Inspired schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Verwarming is natuurlijk afhankelijk van de temperatuur. Maximaal kan hij wel 4300W pakken. Verwarming en snelheden boven de ~ 110 hakken er wel in.
Zoals Inspired inderdaad zegt, boven de 110 gaat het snel, de luchtweerstand neemt kwadratisch toe.

Daarnaast heb je, als je wat rustiger aangaat ook nog minder kans op een ongeluk en kom je uitgeruster thuis. Ook sponsor je het CJIB niet :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 01:50
Met beleid kan je het prima met een platte schroevendraaier los wippen.

Zijkant zonder metaal te raken druk je naafdopje wat “naar binnen”, naafdopje veert wat in, vervolgens platte kop iets schuiven en plopt zo het dopje los. Ik heb dat zo al 3x gedaan :) gaat prima.

Vandaag met de SR+ in vies weer met veel regen 18inch Aero (geen doppen dit keer) 2x 135km gereden zonder de Aero doppen.

Ik kwam thuis met nog 8% over of zo’n 38km +\- waarvan ik de terugweg flink heb doorgereden, dat is 130km/u waar dat mag.

Over het algemeen houd ik mij strak aan de max snelheid +1 km/h.

*edit*

Aankomende ochtend rond 8.00u vertrekken richting zuid Duitsland (883km in 1 dag) en de dag erna naar Slovenië..! Incl. Laden zou het de eerste dag in slechts 9:58h moeten kunnen (abetterrouteplanner, enkel Tesla superchargers)

Erg veel zin in..!

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

DeFeCt schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:47:
Iemand misschien een oplossing? (anders dan de gordel inklikken).
Ik denk dat de stoelsensor niet goed is, dat is toch iets voor de Tesla SEC om op te lossen, creeër een afspraak in de app. Misschien kan een ranger het oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Yep. Vind ik net iets handiger dan met een schroevendraaier. YouTube: How to Remove Tesla Center Cap Kit Without Scratching to Replace Aer...

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 14-10-2019 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Bedankt voor de tip.
Ik had me trouwens niet gerealiseerd dat de aero's niet zouden passen met de centre caps er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 09:26
SeatRider schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:35:
Ik krijg dezelfde melding bij een Galaxy S8+. Het laden gaat wel gewoon goed. Ook erg prettig dat hij gewoon doorlaadt als je de auto verlaat (wel de keycard meenemen natuurlijk)

Maar over diet data-overdracht: niet heel storend natuurlijk, want ik heb al een usb-drive aangesloten met muziek erop. Ik vermoed dat dat elkaar wel eens in de weg kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Stef87 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 01:30:
[...]
Aankomende ochtend rond 8.00u vertrekken richting zuid Duitsland (883km in 1 dag) en de dag erna naar Slovenië..! Incl. Laden zou het de eerste dag in slechts 9:58h moeten kunnen (abetterrouteplanner, enkel Tesla superchargers)

Erg veel zin in..!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik ga na de kerst naar Zuid-Duitsland (kleine 700 km).

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
wouter1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Velen weten niet dat vaak ook zonder eigen oprit een eigen laadpaal gebruiken mogelijk is.
In veel steden mag je gewoon over de stoep een kabel leggen zolang het maar een stoep is en geen fietspad en er een rubberen mat overheen legt. Heb ik zelf ook en werkt top.
Klopt. Maar er zijn ook genoeg gemeentes waar dit dus niet mag.
De kabel bij mij zou ongeveer 1 meter over de stoep lopen. Waar nooit iemand komt want is het stukje van mijn schuttingdeur tot auto. Maar low and behold. Is gemeente eigendom en als er iemand valt en zijn nek breekt is de gemeente aansprakelijk. Ook een mat mag niet. Super triest en achterhaald maar nog wel actueel dus.
Ik weet echter niet wat de consequenties zijn als je het wel doet. Standje, boete, verbanning :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
thewizard2006 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:05:
[...]

Klopt. Maar er zijn ook genoeg gemeentes waar dit dus niet mag.
De kabel bij mij zou ongeveer 1 meter over de stoep lopen. Waar nooit iemand komt want is het stukje van mijn schuttingdeur tot auto. Maar low and behold. Is gemeente eigendom en als er iemand valt en zijn nek breekt is de gemeente aansprakelijk. Ook een mat mag niet. Super triest en achterhaald maar nog wel actueel dus.
Ik weet echter niet wat de consequenties zijn als je het wel doet. Standje, boete, verbanning :)
Nou je blijft dus wel degelijk aansprakelijk als je geen toestemming hebt gekregen.

En aansprakelijksheidsverzekering gaat je ook niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 22:28
range

vind dit verschil nog best schokkend. Gezien de RWD niet meer bestaat is een geadverteerde 560km nooit meer haalbaar voor de 'Long' range. Ik ben heel blij dat ik LR heb gekozen, ik vind het met gemiddelde ritjes van 150km per dag best wel spannend, en ik kan niet bij de deur laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mday op 14-10-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Vind het verschil in range ook nog best vors tussen LR AWD en LR RWD. Je zou zeggen dat Tesla daar qua software nog wel wat in kan doen. Lees; uitschakelen van voorste motor wanneer er niet veel vermogen nodig is of zelf het uit kunnen zetten/vrijloop van de voorste motor wanneer range belangrijker is. Maar zal technisch niet mogelijk zijn I guess. Mijn bestelde RWD is nooit gekomen. :'( Maar goed, ook wel weer blij met de snappier performance. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 14-10-2019 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 14:39

Hopelijk doe je het niet in die volgorde... Als je een vuile auto alleen afspoelt en droogt dan zit je dus al het vuil over je lak heen te trekken want hij is nog niet echt schoon.

Eerst je wielen doen (de Mequiars tire cleaner moet ook op een droog oppervlak gespoten worden) met een aparte emmer sop en schoonmaak spullen
Dan je auto afspoelen
Dan optioneel met je foam lance je auto in de shampoo zetten en weer je auto afspoelen
Dan wassen
Dan afspuiten en droogmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 08:47
xburchartz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

Ik krijg dezelfde melding bij een Galaxy S8+. Het laden gaat wel gewoon goed. Ook erg prettig dat hij gewoon doorlaadt als je de auto verlaat (wel de keycard meenemen natuurlijk)

Maar over diet data-overdracht: niet heel storend natuurlijk, want ik heb al een usb-drive aangesloten met muziek erop. Ik vermoed dat dat elkaar wel eens in de weg kan zitten.
@SeatRider Deze melding kun je wegkrijgen door onder Developer Options (op deze manier activeren) de instelling voor "Default USB Configuration" op USB Tethering of MIDI te zetten.

Heeft er iemand ervaring met Home Assistent en Tesla? Heeft de plugin (en de community add on) nog steeds last van de drain? Of heeft iemand succesvol de API-Scraper naast HASS draaien in een docker? Zo ja, hoe?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 21:19
Wat denken jullie dat Actieradius is van de SR+ in de winter? Ik rij gemiddeld 180km per dag (heen en terug). A27 dus altijd file. Mijn gemiddelde snelheid is tussen de 60-70km/u.

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:16
DeFeCt schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:47:

Daarnaast merk ik dat mijn witte auto erg snel vies wordt bovenop de achterklep, daar lopen dan zwarte strepen over. Ik heb het idee dat de vuilstrepen meer van de auto zelfkomen dan van externe factoren (afgezien van de regen). Meer mensen die dit hebben?
Bij mij na twee weken ook redelijk snel vies, maar dat lijkt mij normaal. Geen zwarte strepen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 09-05 15:02

DeFeCt

je wéét toch

Altazar schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Bij mij na twee weken ook redelijk snel vies, maar dat lijkt mij normaal. Geen zwarte strepen o.i.d.
Zal eens een fotootje maken straks, strepen en vuil ontstaan ook steeds op dezelfde plek.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ElonDusk schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:12:
Wat denken jullie dat Actieradius is van de SR+ in de winter? Ik rij gemiddeld 180km per dag (heen en terug). A27 dus altijd file. Mijn gemiddelde snelheid is tussen de 60-70km/u.
Het is sterk afhankelijk van de temperatuur en of je ervoor kunt zorgen dat je met een warme accu weg gaat. Bij echt winterweer (lees tegen het vriespunt overdag en eronder) zal het snel gaan met de range. Helemaal als je nog een beetje comfort wilt. (20 graden) Ook in de file pakt hij dan gewoon veel energie om te verwarmen. Als je de auto en accu kunt voorverwarmen aan de paal zal het al flink schelen. Maar het zal een kwestie van afwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Inspired schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Het is sterk afhankelijk van de temperatuur en of je ervoor kunt zorgen dat je met een warme accu weg gaat. Bij echt winterweer (lees tegen het vriespunt overdag en eronder) zal het snel gaan met de range. Helemaal als je nog een beetje comfort wilt. (20 graden) Ook in de file pakt hij dan gewoon veel energie om te verwarmen. Als je de auto en accu kunt voorverwarmen aan de paal zal het al flink schelen. Maar het zal een kwestie van afwachten zijn.
Ja precies. Ik heb een eigen laadpaal dus ik zal wel proberen het zo te laden dat ie warm is als ik vertrek.
Maar denk je dat die 180 per dag te doen is?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
ElonDusk schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Ja precies. Ik heb een eigen laadpaal dus ik zal wel proberen het zo te laden dat ie warm is als ik vertrek.
Maar denk je dat die 180 per dag te doen is?
Dat lijkt me wel. Ik zit nu met een (zeer) sportieve rijstijl op 20kWh per 100. (LR AWD met 18" zonder kappen.) In de winter ga ik even uit van tot 25kWh per 100. Een SR+ is wat zuiniger, helemaal met aero, en zal misschien tot 22kWh gaan. Met 90% laden zou je dan in het slechtste geval op 200 km uitkomen. Daar is nog wel wat aan te doen met je rijstijl. Maar goed, het is nog allemaal wat gokken. We zullen moeten wachten op de eerste echte koude dagen om te zien hoe het gaat.

Als het flink koud is kun je wat range besparen door te zorgen dat je lading vlak voor vertrek klaar is en de cabine lekker warm is. Via iets van Tasker op Android of geplande Powershell script of Windows bv.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 14-10-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-05 12:57
Schip zit in de sluis. Zie webcam: https://www.pancanal.com/...sh/cam-miraflores-hi.html

(excuses, verkeerde forum)

[ Voor 11% gewijzigd door j1990 op 14-10-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Mday schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:59:
[Afbeelding: range]

vind dit verschil nog best schokkend. Gezien de RWD niet meer bestaat is een geadverteerde 560km nooit meer haalbaar voor de 'Long' range. Ik ben heel blij dat ik LR heb gekozen, ik vind het met gemiddelde ritjes van 150km per dag best wel spannend, en ik kan niet bij de deur laden.
Ik zie nog maar weinig gemiddelde km's van de ST+, hoe veel minder bereik deze heeft dan de LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:08
xburchartz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

Heb ook Samsung S8+ en krijg deze melding ook.
Misschien ligt het aan USB debug mode ofzo.
Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Inspired schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:02:
Vind het verschil in range ook nog best vors tussen LR AWD en LR RWD. Je zou zeggen dat Tesla daar qua software nog wel wat in kan doen. Lees; uitschakelen van voorste motor wanneer er niet veel vermogen nodig is of zelf het uit kunnen zetten/vrijloop van de voorste motor wanneer range belangrijker is. Maar zal technisch niet mogelijk zijn I guess. Mijn bestelde RWD is nooit gekomen. :'( Maar goed, ook wel weer blij met de snappier performance. :)
Je hebt daar ook gewoon te maken met het extra gewicht dat rondgereden wordt. Je kan wel de motor uitzetten, maar dan nog kom je niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Gisteren voor het eerst Sentry Mode aangehad nachts. Wat mij opviel is dat nadat hij helemaal was opgeladen, langzaam begon leeg te lopen terwijl die nog aan de (publieke) paal stond. Limiet stond op 100%, en was in de ochtend alweer rond de 94%.

Ik vraag me af of het slimmer was geweest om tot 90% te laden en dan wanneer die vol zou zitten dit nog eens op te hogen naar 100. Zou die dan wel verder laden? Als ik hem nu terug zette naar 90 en dan weer naar 100, begon die niet verder te laden.

Nja, misschien voor de wintermaanden maar ene flow maken die hem van 80 tot 90 procent laat laden zodat je met warme accu wegrijdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-05 13:01

Echter herken ik de geschetste range van de LR RWD niet hoor. Ik heb ook een LR RWD en rij gemiddeld 170W/km en doe echt geen gekke dingen (retourtjes amsterdam-utrecht via A2). 450km range is in mijn geval veel realistischer. 550km zou ik kunnen halen door de volledige charge achter een busje te plakken, maar daar koop je deze auto toch niet voor?

Hiernaast rij je nooit een charge van 100 tot 0 % leeg, eerder 90 tot 10 %, waardoor je een operating range van 375 ofzo overhoudt.

[ Voor 14% gewijzigd door r0bb op 14-10-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik heb m'n bestelling gewijzigd van rood naar wit en naar de standaard 18" velgen. Oftewel puur "basis" model.

Ipv online plaatjes te bekijken gewoon even naar een Tesla center gereden en daar alle kleuren in het echt gezien. Rood en wit vind ik de beide even mooi. Als ze even duur waren was het een lastige keuze, nu niet meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 23:50
Djerro123 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:08:
Gisteren voor het eerst Sentry Mode aangehad nachts. Wat mij opviel is dat nadat hij helemaal was opgeladen, langzaam begon leeg te lopen terwijl die nog aan de (publieke) paal stond. Limiet stond op 100%, en was in de ochtend alweer rond de 94%.

Ik vraag me af of het slimmer was geweest om tot 90% te laden en dan wanneer die vol zou zitten dit nog eens op te hogen naar 100. Zou die dan wel verder laden? Als ik hem nu terug zette naar 90 en dan weer naar 100, begon die niet verder te laden.

Nja, misschien voor de wintermaanden maar ene flow maken die hem van 80 tot 90 procent laat laden zodat je met warme accu wegrijdt. :)
Waarom laad je tot 100% op? Lees dit eens door: https://mashable.com/article/tesla-battery-charge-max

TLDR: Elon raadt aan om tot maximaal 95% op te laden als je die extra range echt nodig hebt, en anders tot maximaal 90%. De reden waarom 95% en niet 100% is omdat boven de 95% regeneratief remmen niet werkt en je dus minder efficiënt rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik kreeg gisteravond de melding dat er een nieuwe software update beschikbaar was, nadat ik afgelopen donderdag al een update voor versie 32.12.2 had gekregen.
Gedownload en geïnstalleerd, staat hij nog steeds op 32.12.2.
Gevoelsmatig heb ik nu dezelfde software nogmaals geïnstalleerd, iemand anders deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:28
Volodos schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:47:
Ik kreeg gisteravond de melding dat er een nieuwe software update beschikbaar was, nadat ik afgelopen donderdag al een update voor versie 32.12.2 had gekregen.
Gevoelsmatig heb ik nu dezelfde software nogmaals geïnstalleerd, iemand anders deze ervaring ook?
Weet je zeker dat je donderdag 12.2 kreeg en niet 12.1? Volgens teslafi zijn de eerste 12.2 installaties pas vrijdag in het wild gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12

Gisteren geladen tot 100% (498km) met mijn LR 18" aero's (airco, kachel, regen). Totaal 360 km gereden en vanmorgen met 20% en 100km resterend pas weer aan de lader. Data van teslafi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:07:
[...]
Als je de auto en accu kunt voorverwarmen aan de paal zal het al flink schelen. Maar het zal een kwestie van afwachten zijn.
Domme vraag maar hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Joe Dancen schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Domme vraag maar hoe doe je dat?
Accu: via de app de laadlimiet van bijv. 80 naar 90 zetten en laden starten. Auto: via de app AC aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
anboni schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Accu: via de app de laadlimiet van bijv. 80 naar 90 zetten en laden starten. Auto: via de app AC aanzetten.
Ging me om de wintermaanden en de accu _/-\o_

Dat moet je dus iedere keer handmatig doen?. Zie een beetje op tegen het gebruik van taskers. Hoop dat et ooit een App komt die dat allemaal voor je doet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Joe Dancen schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Dat moet je dus iedere keer handmatig doen?. Zie een beetje op tegen het gebruik van taskers. Hoop dat et ooit een App komt die dat allemaal voor je doet :)
Je zou het in principe automatisch kunnen bereiken door uit te zoeken hoe lang je auto nodig heeft om vanaf je gebruikelijke percentage naar 'vol' te komen en de auto in te stellen dat 'ie zolang voordat je normaal gesproken weg gaat pas mag starten met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
anboni schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Volodos schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:47:
Dat idee had ik ook maar zie in teslafi dat ik van 12.1 naar 12.2 ben gegane. Changelog ziet er hetzelfde uit....
Software Version Date Installed Days Since Previous Update
2019.32.12.2 58f3b76 13/10/2019 22:32 2
2019.32.12.1 641e9fa 11/10/2019 15:49 8
2019.32.11.1 d39e85a 03/10/2019 14:22 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
anboni schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Je zou het in principe automatisch kunnen bereiken door uit te zoeken hoe lang je auto nodig heeft om vanaf je gebruikelijke percentage naar 'vol' te komen en de auto in te stellen dat 'ie zolang voordat je normaal gesproken weg gaat pas mag starten met laden.
Volgens mij kan mijn lader dat 8)7 zappi v2
Maar eens uitzoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
ElonDusk schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:12:
180 km range moet echt geen probleem zijn.
Ik rij nu een gemiddelde van 144Wh/km met mijn SR+ (in de zomer was dat nog 136Wh/km over de eerste 5k, dus de 2e 5k die ik er nu op heb zitten is waarschijnlijk iets van 152Wh/km).
Mijn range is dus iets van 300-350km, als dat door de helft gaat in de winter kom je pas in de problemen, dat zou toch mee mogen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Smobbo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Ik rij nu een gemiddelde van 144Wh/km met mijn SR+ (in de zomer was dat nog 136Wh/km over de eerste 5k, dus de 2e 5k die ik er nu op heb zitten is waarschijnlijk iets van 152Wh/km).
Mijn range is dus iets van 300-350km, als dat door de helft gaat in de winter kom je pas in de problemen, dat zou toch mee mogen vallen?
Ja precies. Ik had op meerdere plekken gelezen dat je zeker 1/3 extra range kwijt bent in de winter. Dus dan zou het moeten lukken

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
Smobbo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Ik had van de zomer ook vaak ritjes met 160 Wh/KM.

Laatst koud dagje, wind tegen en lang stuk met 120. Opeens 220Wh/Km. Bij een brandstof auto zijn de schommelingen veel minder groot dan bij EV. Je range kan de ene dag 400km zijn en de andere dag 200 afhankelijk van temperatuur, wind, snelheid, rijgedrag etc etc.

Ik zou dus wel wat voorzichtig zijn met zulke adviezen over range in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Requiem19 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Ik had van de zomer ook vaak ritjes met 160 Wh/KM.

Laatst koud dagje, wind tegen en lang stuk met 120. Opeens 220Wh/Km. Bij een brandstof auto zijn de schommelingen veel minder groot dan bij EV. Je range kan de ene dag 400km zijn en de andere dag 200 afhankelijk van temperatuur, wind, snelheid, rijgedrag etc etc.

Ik zou dus wel wat voorzichtig zijn met zulke adviezen over range in de winter.
Tja, ik heb het idee dat rijstijl best een grote invloed heeft, naast snelheid uiteraard.
Als ik een lang stuk 130 rij dan gaat mijn verbruik wel flink omhoog, maar boven de 200Wh/km kom ik echt alleen op de oprit (welke om de 1 of andere reden altijd plank 'gas' moet :+ ).

Ik heb dus over de eerste 5k km (eind juni tot ergens in augustus volgens mij) gemiddeld 136Wh/km qua verbruik, niet 'vaak ritjes met...', maar gemiddeld. Ik zat met mijn gewone woonwerk (60km enkele reis, waarvan 25km 130km/u, 20km 100km/u en 15km wisselend 50/80/100km/u) daar dus onder.

Ik heb nu ruim 11k km gereden en gemiddeld dus 144Wh/km, dan durf ik het wel aan om te stellen dat de range van een SR+ (in mijn omstandigheden) in de winter niet onder de 180km gaat komen. Blijkt dit komende winter niet zo te zijn dan moet je me even aan m'n jasje trekken ;) :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik mag toch hopen dat er ook Tesla’s op de linkerbaan durven te rijden. Zie nu nog wel eens Tesla’s op de rechterbaan max 120/130 rijden. Ik ga er vanuit dat jullie nog wel een normale rijstijl hebben met die range, of dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
Obv eigen ervaring (Model S, 03/2017) kom ik op een verschil in verbruik tussen zomer en winter uit op ergens tussen de 15 en 20%. Dit zonder aanpassing van rijstijl zomer/winter (tenzij bij sneeuw :-)).

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
lvsol schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:30:
Obv eigen ervaring (Model S, 03/2017) kom ik op een verschil in verbruik tussen zomer en winter uit op ergens tussen de 15 en 20%. Dit zonder aanpassing van rijstijl zomer/winter (tenzij bij sneeuw :-)).
Goed om te horen iemand met meer winter ervaring. Zolang het niet meer dan 30% verschil zit dan ben ik tevreden :P

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Novadecasa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:30:
Ik mag toch hopen dat er ook Tesla’s op de linkerbeen durven te rijden. Zie nu nog wel eens Tesla’s op de rechterbaan max 120/130 rijden. Ik ga er vanuit dat jullie nog wel een normale rijstijl hebben met die range, of dat niet?
Haha, ja hoor.
Soms gewoon lekker doorrijden, maar ook geregeld autopilot aan en wachten tot je thuis bent :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:17
Hatsjoe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Waarom laad je tot 100% op? Lees dit eens door: https://mashable.com/article/tesla-battery-charge-max

TLDR: Elon raadt aan om tot maximaal 95% op te laden als je die extra range echt nodig hebt, en anders tot maximaal 90%. De reden waarom 95% en niet 100% is omdat boven de 95% regeneratief remmen niet werkt en je dus minder efficiënt rijdt.
Dat is vreemd, als je weet dat je een lange rit moet maken, dan is 95% toch onzinnig? Als je ver moet, gewoon tot 100% opladen. Het ontbreken van de regen is alleen in de eerste paar kilometer, om daarom 5% van de batterij en maximale range onbenut te laten klinkt mij als het paard achter de wagen spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Smobbo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Tja, ik heb het idee dat rijstijl best een grote invloed heeft, naast snelheid uiteraard.
Als ik een lang stuk 130 rij dan gaat mijn verbruik wel flink omhoog, maar boven de 200Wh/km kom ik echt alleen op de oprit (welke om de 1 of andere reden altijd plank 'gas' moet :+ ).

Ik heb dus over de eerste 5k km (eind juni tot ergens in augustus volgens mij) gemiddeld 136Wh/km qua verbruik, niet 'vaak ritjes met...', maar gemiddeld. Ik zat met mijn gewone woonwerk (60km enkele reis, waarvan 25km 130km/u, 20km 100km/u en 15km wisselend 50/80/100km/u) daar dus onder.

Ik heb nu ruim 11k km gereden en gemiddeld dus 144Wh/km, dan durf ik het wel aan om te stellen dat de range van een SR+ (in mijn omstandigheden) in de winter niet onder de 180km gaat komen. Blijkt dit komende winter niet zo te zijn dan moet je me even aan m'n jasje trekken ;) :o !
Dan doe je het best goed met 144Wh/km. Die zie ik pas als ik onder de 100 rij of zo. Maar heb ook een LR+ en kan me voorstellen dat het bij een SR+ anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:28
lvsol schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:30:
Dat zijn gemiddelden en daar heb je die ene dag met wind tegen en -5 graden buiten niets. Bij EV Database zie je een reductie van ongeveer 30% en voor de extreme dagen zal je met -40% rekening moeten houden.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-05 13:25
Heeft iemand al ervaringen met 'Scheduled Charging'?
Dus als je thuis de Tesla aan de laadpaal hangt en aangeeft dat hij om 1 uur 's nachts moet laden.
Dit ivm gebruik daltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 23:50
DaCoTa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:41:
[...]

Dat is vreemd, als je weet dat je een lange rit moet maken, dan is 95% toch onzinnig? Als je ver moet, gewoon tot 100% opladen. Het ontbreken van de regen is alleen in de eerste paar kilometer, om daarom 5% van de batterij en maximale range onbenut te laten klinkt mij als het paard achter de wagen spannen.
Wanneer je direct de snelweg op zou gaan heb je inderdaad niet bijster veel aan de regeneratie aangezien je dan toch niet remt. Wanneer je in stadsverkeer rijdt, dan verlies je alleen maar energie 100% -> 95% omdat de
regeneratie niet werkt. Het punt dat ze in dat artikel proberen te maken is wanneer je in "stop and go" verkeer zit, het dan ongeveer op het zelfde uitkomt of je nou 100% of 95% oplaadt doordat je bij 95% energie terugwint en bij 100% niet.

Daarnaast ging mijn post vooral om het feit dat @Djerro123 oplaadt boven de 90%, iets wat niet bevorderlijk werkt voor de accu. Vandaar mijn vraag, wellicht dat @Djerro123 niet op de hoogte is van dit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
ShadowFrys schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:50:
Heeft iemand al ervaringen met 'Scheduled Charging'?
Dus als je thuis de Tesla aan de laadpaal hangt en aangeeft dat hij om 1 uur 's nachts moet laden.
Dit ivm gebruik daltarief.
Ja, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-05 13:25
Andere vraag, weet iemand de kleur van de standaard velg?
Ik heb helaas een stoeprand geraakt en wil de velg wat bijkleuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Hatsjoe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:51:
[...]
Wanneer je direct de snelweg op zou gaan heb je inderdaad niet bijster veel aan de regeneratie aangezien je dan toch niet remt. Wanneer je in stadsverkeer rijdt, dan verlies je alleen maar energie 100% -> 95% omdat de
regeneratie niet werkt. Het punt dat ze in dat artikel proberen te maken is wanneer je in "stop and go" verkeer zit, het dan ongeveer op het zelfde uitkomt of je nou 100% of 95% oplaadt doordat je bij 95% energie terugwint en bij 100% niet.
Ben het ook niet eens met dat artikel, ze trekken een verkeerde conclusie n.a.v. die tweet. Ze stellen zelf dat het niet hebben van regen 30% kost. Dan heb je op die laatste 5% toch alsnog extra range. Ook al is het minder efficient, je gaat er wel verder mee. Dat, en het feit dat regen zodra er iets ruimte in de batterij is, ook al weer begint te werken.

Maargoed, is een beetje geneuzel in de marge allemaal. Hoog Duty Calls gehalte :-)
Daarnaast ging mijn post vooral om het feit dat @Djerro123 oplaadt boven de 90%, iets wat niet bevorderlijk werkt voor de accu. Vandaar mijn vraag, wellicht dat @Djerro123 niet op de hoogte is van dit :)
Dat is uiteraard altijd goed om te melden (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ShadowFrys schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:51:
Andere vraag, weet iemand de kleur van de standaard velg?
Ik heb helaas een stoeprand geraakt en wil de velg wat bijkleuren.
YouTube: Tesla Model 3: Fixing your curbed Aero Wheels with $14.99 touch up pen

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
kdeboois schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:47:
[...]

Dat zijn gemiddelden en daar heb je die ene dag met wind tegen en -5 graden buiten niets. Bij EV Database zie je een reductie van ongeveer 30% en voor de extreme dagen zal je met -40% rekening moeten houden.
Ik kan in de zomer ook een meerverbruik van 50% hebben 8)7 . Dit is over 2 winters heen, maar zelfs over 10 zomers/winters kan je dan geen conclusies trekken: elke winter is nét weer anders (een dag meer of minder sneeuw of regen, ...). Al meermaals midden in de winter door veel regen 300km ritjes gedaan, en meestal kom ik dan rond de 20% meerverbruik uit. Door de regen pas ik ook mijn snelheid aan, wat ook al wat compenseert.

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
I confirm. Ik gebruik quasi enkel scheduled charging en werkt top.

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
lvsol schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

I confirm. Ik gebruik quasi enkel scheduled charging en werkt top.
Ik ook, handige daarbij is dat dit locatie gebonden is.
Dus thuis begint hij altijd pas om 23.00, als ik ergens anders sta (zeer incidenteel, maar toch) dan begint hij gewoon gelijk met laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Het lijkt erop trouwens dat met V10 de lane change manoeuvre sneller is geworden, hij wacht niet meer 3 knippers voor hij begint met de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:28
lvsol schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Ik kan in de zomer ook een meerverbruik van 50% hebben 8)7 . Dit is over 2 winters heen, maar zelfs over 10 zomers/winters kan je dan geen conclusies trekken: elke winter is nét weer anders (een dag meer of minder sneeuw of regen, ...). Al meermaals midden in de winter door veel regen 300km ritjes gedaan, en meestal kom ik dan rond de 20% meerverbruik uit. Door de regen pas ik ook mijn snelheid aan, wat ook al wat compenseert.
In de zomer kan je daarvoor kiezen, en in de winter heb je geen keus, maar sta je voor een voldongen feit.

Ik baseer me overigens op ervaring met een RE-EV. Daar kwam ik of 35 km ver mee, of 80 km. Meer dan 50% lager bereik in slechte omstandigheden. De verwarming hakte er het zwaarst in en heb dan ook menig ritje met beslagen ramen en koude voeten gereden. Wil ik geen enkele Tesla rijder adviseren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door kdeboois op 14-10-2019 15:38 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Novadecasa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:30:
Ik mag toch hopen dat er ook Tesla’s op de linkerbaan durven te rijden. Zie nu nog wel eens Tesla’s op de rechterbaan max 120/130 rijden. Ik ga er vanuit dat jullie nog wel een normale rijstijl hebben met die range, of dat niet?
Dan heb je mij in ieder geval nog niet gezien. Autopilot staat hier regelmatig op 130-140, waar je 100 mag zodat ik niet van rijbaan hoef te wisselen. Thuis staat de laadpaal toch klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1261998

zit nog steeds op 2019.32.2.2 lees hier dat ik een beetje achter loop al diverse keren een melding gedaan via service app tot op de dag van vandaag geen reactie iemand een oplossing???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 11:57
Ik heb sinds V10 problemen met Spotify in mijn LR met eigen Spotify account. Soms wel en soms niet laden van songs. Blijft 'ie eindeloos laden (spinning round op de play button). Is dit een bekend probleem?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Speedener schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:19:
Ik heb sinds V10 problemen met Spotify in mijn LR met eigen Spotify account. Soms wel en soms niet laden van songs. Blijft 'ie eindeloos laden (spinning round op de play button). Is dit een bekend probleem?
Ja, merk ik ook vrij regelmatig. In ieder geval als ik thuis instap en de auto nog een brakke wifi verbinding heeft. Maar af en toe ook als ik op m'n werk instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat had ik op V9 ook, en op V10 nog steeds. Werkt verre van stabiel, en op de een of andere manier mis ik ook playlists in de auto, die ik wel op mijn telefoon heb. Dus ik stream nu standaard via bluetooth, dat werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 09:57

Thermometer

Whoop Whoop!

Deze heb ik geprobeerd te bestellen (via shipitto) maar dit soort producten mogen niet verstuurd worden van de douane :'(

Heb nog geen NL variant kunnen vinden van deze touch-up of marker met deze kleur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
mrwolf schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:25:
[...]
en op de een of andere manier mis ik ook playlists in de auto, die ik wel op mijn telefoon heb.
Zijn die playlists toevallig als collaborative gemarkeerd? Daar kan spotify in de Tesla niet mee overweg. Maar ik overweeg af en toe inderdaad ook om spotify gewoon op m'n telefoon te gebruiken. Voornaamste reden om dat niet te doen, is dat ik er dan weer aan moet denken om m'n telefoon uit de auto mee te nemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Thermometer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:25:
[...]

Deze heb ik geprobeerd te bestellen (via shipitto) maar dit soort producten mogen niet verstuurd worden van de douane :'(

Heb nog geen NL variant kunnen vinden van deze touch-up of marker met deze kleur helaas.
Misschien kan dit bedrijf helpen: https://www.teslawheels.nl/lakstift-tesla-velgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
Anoniem: 1261998 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:08:
zit nog steeds op 2019.32.2.2 lees hier dat ik een beetje achter loop al diverse keren een melding gedaan via service app tot op de dag van vandaag geen reactie iemand een oplossing???
Heb je al interpunctie geprobeerd in je communicatie met Tesla? :+

Hoe heb je een melding gemaakt? Anders een afspraak inschieten, zodat ze de laatste versie pushen (werkt soms en soms niet overigens). Dit had je ook kunnen lezen in dit draadje overigens.

@Hatsjoe dank, ik weet inderdaad dat tot 100% opladen alleen verstandig is voor lange ritten, normaal staat hij bij mij op 90% :)

Ander puntje; iemand al opgevallen dat de wifi alléén gebruikt wordt voor updates? Probeerde de Amerikaanse Netflix te bezoeken via telefoon hotspot met VPN, maar kwam op de Nederlandse versie terecht. Browsen naar whatismyip gaf aan dat ik mij in NL bevond. YouTube hetzelfde, lokaliseerde mij in NL. Dus ondanks dat je wifi hebt blijft de auto gebruik maken van de LTE verbinding.

Jammer, moest 50 minuten met de pond en hoopte even een serie verder te kunnen kijken op de Amerikaanse netflix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:59
Regelmatig. Werkt voor geen meter, lekkere reclame voor een dienst die straks wss betaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Smobbo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Haha, ja hoor.
Soms gewoon lekker doorrijden, maar ook geregeld autopilot aan en wachten tot je thuis bent :)
Rijden op de AP geeft een raar soort rust. Met mijn ICE nooit gehad O+

Moet wel zeggen dat ik veel meer bezig ben met laden dan met mijn ICE. Die reed ik nog weleens tot de laatste druppel leeg. Zal een beetje slijten en wennen worden denk ik

[ Voor 22% gewijzigd door Joe Dancen op 14-10-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-04 14:09
r0bb schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

Echter herken ik de geschetste range van de LR RWD niet hoor. Ik heb ook een LR RWD en rij gemiddeld 170W/km en doe echt geen gekke dingen (retourtjes amsterdam-utrecht via A2). 450km range is in mijn geval veel realistischer. 550km zou ik kunnen halen door de volledige charge achter een busje te plakken, maar daar koop je deze auto toch niet voor?

Hiernaast rij je nooit een charge van 100 tot 0 % leeg, eerder 90 tot 10 %, waardoor je een operating range van 375 ofzo overhoudt.
Ook ik heb een LR RWD drive en zou een max range van rond de 500km kunnen halen gebaseerd op inmiddels ruim 6k ervaring, waarbij ik vaak in de spits rij maar waar mogelijk 10km per uur te hard.
Wel laad ik hem regulier niet verder dan 70% op en kom ik nooit beneden de 20%. Mijn praktische range is dus 250 Km. Ik rijd de auto prive en ben dus erg zuinig op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Bij de tesla Spotify zie ik dat ook regelmatig. Lijkt wel of de LTE verbinding valt oid? Gisteren ook een tijd geen LTE en dan ineens weer verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
vriej29 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:08:
Wel laad ik hem regulier niet verder dan 70% op en kom ik nooit beneden de 20%.
Het schijnt wel aan te raden te zijn om in ieder geval af en toe hoger dan dat op te laden (90-95%). Niet zozeer vanwege de batterij, maar de elektronica schijnt nog wel enig leereffect te hebben waardoor de auto na een tijdje 'vergeet' wat de range hoort te zijn.

Ik laad 'm zelf standaard tot 80% op en ben aan het spelen met de tasker flows om kort voor vertrek de max op 90 te zetten zodat de battery een beetje voorverwarmtijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20

Malarky

Wils voor wat ieder

Lekker dan. Tesla heeft in update 2019.32.12 de vereiste druk die nodig voor autopilot een stukje verhoogt, waardoor ik niet meer als vanouds relax kan rijden met mijn 500 gram aan het stuur.

Even kijken of ik mooi zwart bandje van 750gr kan vinden.

Zonder gewicht is AP waardeloos voor mij. Ik hou mijn stuur vast zonder te knijpen of trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Malarky schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:23:
Lekker dan. Tesla heeft in update 2019.32.12 de vereiste druk die nodig voor autopilot een stukje verhoogt, waardoor ik niet meer als vanouds relax kan rijden met mijn 500 gram aan het stuur.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze wat detectie hebben ingebouwd om een dergelijke onnatuurlijk stabiele last te detecteren voor wat het is: een veiligheidssysteem omzeilen.
Pagina: 1 ... 54 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.