wouter1971 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:09:
[...]
Velen weten niet dat vaak ook zonder eigen oprit een eigen laadpaal gebruiken mogelijk is.
In veel steden mag je gewoon over de stoep een kabel leggen zolang het maar een stoep is en geen fietspad en er een rubberen mat overheen legt. Heb ik zelf ook en werkt top.
Nee hoor.. Elke gemeente gaat hier anders mee om.
Ik ben nog in discussie met de gemeente Almere namelijk hierover. Het is hier momenteel niet toegestaan.
Terwijl ik heb aangegeven dat ik rekening zal houden met het volgende:
- Ik laat een oplaadpunt installeren aan mijn muur naast de ingang.
- Er is een openbare parkeerplek die direct grenst aan het trottoir waar ik mijn auto, indien niet bezet, zal parkeren.
- Ik zal de openbare parkeerplaats niet claimen, deze blijft beschikbaar als openbare parkeerplaats.
- Ik zal met het laden van mijn voertuig rekening houden met de buren;
- Ik leg de kabel voor zover mogelijk langs het trottoir;
- Ik zal de kabel op deugdelijke wijze afdekken met een kabelmat zodat andere gebruikers van het trottoir geen hinder ondervinden en hier niet over kunnen struikelen.
Maar toch is het afgewezen.
De buren hebben het wel gedaan, maar die hadden een vrijstelling gekregen omdat er in het verleden niet zoveel openbare laadpalen waren. Nu is het er wel.
Dus als het bij mij wordt afgewezen, moeten ze de buren nu ook aanspreken dat het niet mag en verwijzen naar een openbare laadpaal. Tevens ook 2 andere buren die niet eens toestemming hebben gevraagd.
Maar ze heeft ook aangegeven dat dit eigenlijk wel een probleem wordt in de toekomst. Er zijn momenteel nog steeds niet genoeg openbare laadpalen, en er komen steeds meer elektrische auto's erbij.
Openbare laadpalen gaat dit niet oplossen voorlopig. Helemaal niet als er laadpaalklevers zullen zijn. En handhaven wordt ook lastig.
Ze ging het nog overleggen om hier toch toestemming voor te geven, maar na een maand nog steeds niks gehoord. Dus ik ga ze binnenkort weer even contacten.
Als ze moeilijk blijven doen, ga ik het hogerop zoeken en een bezwaar indienen.
Ik kan de gemeente ook negeren en gewoon een laadpaal laten installeren, maar als er toch iemand gaat struikelen heb ik wel een probleem. Tevens kan ik ook niet mijn aansprakelijkheid verzekering aanspreken, omdat ik eigenlijk geen toestemming had gekregen.