Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 138 Laatste
Acties:
  • 632.171 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
acidfever schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Ja hoor en is ook zeker niet Tesla specifiek. Zelf ook meegemaakt met BMW, Peugeot, Seat en Audi.
Kan gewoon gebeuren en meestal is het opgelost door een stukje achteruit rijden.

Het is wel een extreem naar geluid, dat klopt. :)
Vaag zeg. Ik heb het nog nooit gehad, inmiddels 10 auto's verder en toch ruim 55k per jaar wat ik rij.
Zowel vooruit als achteruit en remmen loste het niet op.
Maar blij dat het niet wat ergers was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:28
acidfever schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Ja hoor en is ook zeker niet Tesla specifiek. Zelf ook meegemaakt met BMW, Peugeot, Seat en Audi.
Kan gewoon gebeuren en meestal is het opgelost door een stukje achteruit rijden.

Het is wel een extreem naar geluid, dat klopt. :)
me too. Gebeurt bij elke auto

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 21:02
Dank voor de tip. Welke lengte heb je besteld?
Taigu schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:30:
Qua accessoires:, ik heb geen ervaring met de originele USB kabels, maar deze USB-C met 90 graden connector past redelijk goed: https://www.aliexpress.co...269583.0.0.4f05568cmtAI3N . Enige is dat je hem flink aan moet drukken om in de klem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Svinken schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:29:
[...]
Zelf kan ik de Qi charger van Ali aanbevelen. Dat kabeltje vond ik het toch net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Mday schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:38:
[...]

Ik heb een LR AWD, die heeft uit, laag en hoog. het zou zomaar kunnen dat een LR RWD geen 'hoge' immersive sound opties heeft. Later geproduceerde SR+ hebben geen mistlampen (meer), bv. Het is qua opties soms een beetje willekeur.

Dat gezegd hebbende: ja, het geluid is fantastisch (ligt wel enorm aan de bron. Spotify via BT stream is beter dan inbouw en usb Lossless / FLAC beter dan BT stream!).
Ik heb zelf de immersive setting op 'laag' staan. 'Hoog' niet echt getest. Heb ook de equalizer op standaard waarden laten staan.
Om in te gaan op een vraag van @Eddos een pagina terug: nee ik heb nooit de speakers op oog/oorhoogte gehoord. Weet niet waar die voor zijn en kan met niet herinneren dat de performance nóg beter geluid / meer speakers zou moeten hebben.
Ik heb een LR AWD, maar kan die optie niet in mijn (Nederlandse) menu vinden. Ik loop zo even naar de auto en kijk of ik hem in het Engels wel krijg. En misschien zit hij er in V10 wel in. Anders maar een service-afspraak inschieten :+
[edit]
In het Nederland heet dat schijnbaar anders. Ja, die optie heb ik wel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Eddos op 11-10-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
anti elppa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

me too. Gebeurt bij elke auto
Yep, regelmatig. Oprit van grind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Er is al een aantal keer hier een discussie gestart over alternatieve brandstoffen, zoals waterstof. Dat is in dit topic nadrukkelijk niet de bedoeling.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
Vanmorgen eindelijk m'n update naar V10 ontvangen. Wel meteen naar versie 2019.32.12.1. Net een stukje gereden en werkt prima! Ik had een paar spetters onderweg (kon het niet echt regenen noemen) maar het viel me op dat de ruitenwissers op standje "auto" direct reageerden! Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Zelf kan ik de Qi charger van Ali aanbevelen. Dat kabeltje vond ik het toch net niet.
Ik heb zowel de Qi charger van Ali als die van een gewoon merk in mijn handen gehad en no-way dat ik die Chinese lader in mijn auto leg. Ik hoef nog geen nieuwe.

En ja, "inb4 ja maar die komt ook uit China" maar de externe afwerking was al 100x beter dan die van Ali en dat zal intern niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

NightHawk4

Lotte is Liev :>

CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Ik heb zowel de Qi charger van Ali als die van een gewoon merk in mijn handen gehad en no-way dat ik die Chinese lader in mijn auto leg. Ik hoef nog geen nieuwe.

En ja, "inb4 ja maar die komt ook uit China" maar de externe afwerking was al 100x beter dan die van Ali en dat zal intern niet anders zijn.
Wat is een 'gewoon' merk? Heb ook eentje via Ali besteld dus eerst maar afwachten (Tesla is er nog niet eens :9 )

Vond het verschil ook niet zodanig dat ik er weer €100 extra voor uit wilde geven. :?

Nou zit ik in de Tesla shop te kijken naar de Model 3 Aero Wheel Cap Kit, wordt er wel vanuit NL/EU verstuurd anders heb ik weer douanekosten en BTW aan mijn broek :(

[ Voor 13% gewijzigd door NightHawk4 op 11-10-2019 12:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-06 23:40
TweakerVincent schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:21:
Is het mogelijk de ‘voorbak’ of hoe dat ding heet? Snel open te doen zonder een app of de touchschreen te moeten gebruiken? Bv auto open maken handmatig en dan de voorklep handmatig open te krijgen?

Merk nu dat ik het teveel gedoe vind via app/shortcut en hem daarom niet gebruik?
Ik maak gebruik van "Tasker Plugin for Tesla" welke ook werkt met "Automagic". Hierin heb ik een flow gemaakt waarmee ik mijn trunk kan openmaken met een "quick setting" icon (zie screenshots hieronder).

De flow heb ik zo gemaakt dat wanneer ik verbonden ben met de bluetooth van de auto (dus erg dichtbij ben) de frunk open gaat zonder confirmatie. Wanneer ik geen bluetooth connectie heb wordt er gekeken met GPS of ik in een straal van 25 meter van de auto ben, zo ja, dan gaat de trunk ook open zonder bevestiging. Wanneer ik niet in de buurt ben, dan wordt er met een dialoog gevraagd of ik de trunk open wil maken. Dit voor het geval dat ik niet in de buurt ben en perrongelijk op de knop druk.

De flow:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2J58vCul.jpg

Knopjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lu77Vzal.jpg

Dialoog:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HEuzDtPl.jpg

De xml van de flow: https://pastebin.com/QGBC1wAj
In de XML heb ik een aantal zaken veranderd naar "REDACTED" van welke ik dacht dat deze gevoelig zouden kunnen zijn. Geen idee of hierdoor de flow niet meer geïmporteerd kan worden :)

Als iemand vragen of problemen heeft met Tesla i.c.m. Automagic, laat maar weten.

(met dank aan @J-P door wie ik Automagic ben gaan gebruiken) :9B

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsjoe op 11-10-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:22
Hatsjoe schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

Ik maak gebruik van "Tasker Plugin for Tesla" welke ook werkt met "Automagic". Hierin heb ik een flow gemaakt waarmee ik mijn trunk kan openmaken met een "quick setting" icon (zie screenshots hieronder).

De flow heb ik zo gemaakt dat wanneer ik verbonden ben met de bluetooth van de auto (dus erg dichtbij ben) de frunk open gaat zonder confirmatie. Wanneer ik geen bluetooth connectie heb wordt er gekeken met GPS of ik in een straal van 25 meter van de auto ben, zo ja, dan gaat de trunk ook open zonder bevestiging. Wanneer ik niet in de buurt ben, dan wordt er met een dialoog gevraagd of ik de trunk open wil maken. Dit voor het geval dat ik niet in de buurt ben en perrongelijk op de knop druk.

De flow:
[Afbeelding]

Knopjes:
[Afbeelding]

Dialoog:
[Afbeelding]

In de XML heb ik een aantal zaken veranderd naar "REDACTED" van welke ik dacht dat deze gevoelig zouden kunnen zijn. Geen idee of hierdoor de flow niet meer geïmporteerd kan worden :)

Als iemand vragen of problemen heeft met Tesla i.c.m. Automagic, laat maar weten.

lekker bezig! Alleen gebruik ik helaas geen Android maar iOS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
Mday schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:38:
[...]

Ik heb een LR AWD, die heeft uit, laag en hoog. het zou zomaar kunnen dat een LR RWD geen 'hoge' immersive sound opties heeft. Later geproduceerde SR+ hebben geen mistlampen (meer), bv. Het is qua opties soms een beetje willekeur.

Dat gezegd hebbende: ja, het geluid is fantastisch (ligt wel enorm aan de bron. Spotify via BT stream is beter dan inbouw en usb Lossless / FLAC beter dan BT stream!).
Ik heb zelf de immersive setting op 'laag' staan. 'Hoog' niet echt getest. Heb ook de equalizer op standaard waarden laten staan.
Om in te gaan op een vraag van @Eddos een pagina terug: nee ik heb nooit de speakers op oog/oorhoogte gehoord. Weet niet waar die voor zijn en kan met niet herinneren dat de performance nóg beter geluid / meer speakers zou moeten hebben.
De SR+ heeft alleen 'aan' of 'uit' als optie voor Immersive Sound. Voor veel muziek klinkt de Immersive Sound lekker, maar bij muziek die al als een muur van geluid geproduceerd is (Devin Townsend Project bijvoorbeeld) wordt het veel te compressed met net te dik aangezet hoog en laag. Dan vind ik het werkelijk geen gehoor meer. Ik heb de Immersive Sound nu bijna nooit meer aan staan, dat klinkt veel natuurlijker bij nieuwere producties. Hoewel het bij Mick Gordon's soundtrack van Doom toch wel weer lekker is... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
NightHawk4 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Wat is een 'gewoon' merk? Heb ook eentje via Ali besteld dus eerst maar afwachten (Tesla is er nog niet eens :9 )

https://www.youtube.com/watch?v=yySQGdvpkso

Vond het verschil ook niet zodanig dat ik er weer €100 extra voor uit wilde geven. :?

Nou zit ik in de Tesla shop te kijken naar de Model 3 Aero Wheel Cap Kit, wordt er wel vanuit NL/EU verstuurd anders heb ik weer douanekosten en BTW aan mijn broek :(
Deze: https://hellonomad.com/products/tesla-charger

Ik heb nog een wheel cap kit over. Ik vind de Aero's goed zo. Dus als je die wilt hebben stuur maar een DM. 45,- en afhalen in Gelderland (thuis) of Noord-Holland (werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03
FlameBoy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:11:
Misschien al eerder gevraagd maar kan het nergens terug vinden.

Ik wil van de achterbank de sensoren voor gordels uit kunnen schakelen. Onze hond reist regelmatig mee of ik zet een boodschappen krat op de bank en dan blijft de auto (Model 3) piepen over de gordels.

Je zou blijkbaar op het icon kunnen drukken waardoor deze veranderd in een kinderzitje en je tijdens die rit de sensor uitschakeld. Maar dat werkt bij mij niet.
Weet iemand of dit door de EU tegen gehouden wordt? Is er een andere manier om dit uit te schakelen? En dan zonder continu rond te moeten rijden met drie ingeblikte gordels graag. ;-)

Update:
Volgens de handleiding op pagina 30 is het inderdaad tijdelijk uit te schakelen!

https://www.tesla.com/con...ners_manual_europe_nl.pdf

Wellicht doe ik dan toch iets verkeerd?? Wellicht lukt het iemand anders wel.
Een alternatief is om gewoon de veiligheidsgordels achterin standaard vast klikken.

Hmmm. Ik zie net dat je dit niet wilt 8)7 Dan hou ik me ook aanbevolen voor een alternatieve optie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vozze op 11-10-2019 11:28 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
[...]

De flow:
[Afbeelding]

Knopjes:
[Afbeelding]

Dialoog:
[Afbeelding]

Het openen van trunk en frunk kan zonder bevestiging toch ook standaard vanuit je notifications met Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Met 5V en 2A kan niet zoveel mis gaan hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
DigiDaan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Het openen van trunk en frunk kan zonder bevestiging toch ook standaard vanuit je notifications met Android?
Klopt, dit kan wanneer phone key ingesteld is en je de "persistent notification" aan laat staan. Ik heb echter deze persistent notification uitgeschakeld omdat ik er gek van werd. Enorm irritant als er ten alle tijden een notificatie blijft staan. Als alternatief dus deze flow gemaakt :)

Edit: daarnaast moet je volgens mij toestaan dat op je lock screen alle inhoud van notificaties weergegeven mag worden. Dit heb ik uitstaan. Dat betekend dat ik dan eerst mijn telefoon moet unlocken om die knop te kunnen gebruiken. Met mijn shortcut hoeft dit niet (mits in de buurt, voor de dialoog moet je alsnog unlocken).

[ Voor 23% gewijzigd door Hatsjoe op 11-10-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:36
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

lekker bezig! Alleen gebruik ik helaas geen Android maar iOS
Kan met Shortcuts van iOS ook wel. Op je widget screen kun je gewoon de shortcuts weergeven. Bijvoorbeeld om je frunk te openen. Ik gebruik de frunk overigens niet maar goed. Ik vind de trunk een stuk praktischer om dagelijks te gebruiken.
Deveon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:30:
[...]

Met 5V en 2A kan niet zoveel mis gaan hoor...
En onderop de Nomad versie staat ook "Made in china..." Maar goed, die EUR 100,- extra neertellen geeft toch wat meer geruststelling blijkbaar. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 11-10-2019 11:40 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 23:49
benza2006 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:12:
Vanmorgen eindelijk m'n update naar V10 ontvangen. Wel meteen naar versie 2019.32.12.1. Net een stukje gereden en werkt prima! Ik had een paar spetters onderweg (kon het niet echt regenen noemen) maar het viel me op dat de ruitenwissers op standje "auto" direct reageerden! Iemand anders dit ook opgevallen?
2019.32.12.1 is volgens mij een nieuwe update, zit zelf op 2019.32.11.1.

Wellicht hebben ze de ruitenwissers aangepast zodat ze wat eerder aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:37:

En onderop de Nomad versie staat ook "Made in china..." Maar goed, die EUR 100,- extra neertellen geeft toch wat meer geruststelling blijkbaar. :)
Zoals ik al zei. Prijsverschil zit hem niet alleen in dat ie in China gemaakt is. Maar ook de materialen en kwaliteit. Ieder zijn meug maar een auto van 50K leg ik geen gare Chinese oplader van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
Flash3d schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

2019.32.12.1 is volgens mij een nieuwe update, zit zelf op 2019.32.11.1.

Wellicht hebben ze de ruitenwissers aangepast zodat ze wat eerder aan gaan.
Net een stukje gereden in de regen en ruitenwissers op auto werkt nu top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
Inspired schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

Kan met Shortcuts van iOS ook wel. Op je widget screen kun je gewoon de shortcuts weergeven. Bijvoorbeeld om je frunk te openen. Ik gebruik de frunk overigens niet maar goed. Ik vind de trunk een stuk praktischer om dagelijks te gebruiken.
Shortcuts variant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XpsV7aiLLK0WBUiuK1U1fALJ/medium.png

[ Voor 14% gewijzigd door Cyw00d op 11-10-2019 11:54 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik op mijn huidige auto vaak de begrenzer. In de bebouwde kom dus snel ff instellen op 50, op provinciale weg op 80. etc..

Nu begrijp ik dat voor een Tesla er enkel één maximale begrenzing is.

Missen jullie een dergelijke begrenzer of kijk ik erover heen in de handleiding ?

Als deze optie er nu niet is, is dit iets wat we nog via feedback kunnen laten toevoegen ? Is er dus een feedback kanaal waar we kunnen voten op features ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
benza2006 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:51:
[...]

Staat niks in de release notes van .12 dus zit dan tussen je oren. :) Plus, de ene bui is de andere niet.

@mcetweaker kan niet inderdaad. Je kunt er een Twitter bericht aan wagen. Maar geef je weinig kans. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 11-10-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Zoals ik al zei. Prijsverschil zit hem niet alleen in dat ie in China gemaakt is. Maar ook de materialen en kwaliteit. Ieder zijn meug maar een auto van 50K leg ik geen gare Chinese oplader van 20 euro.
Maar je neemt wel genoegen met €100? En wat als ik zou zeggen dat er één was van €180, is die dan nóg beter? Een hoge prijs garandeert geen hoge kwaliteit.

Als je diezelfde lader uit China besteld voor €23 en vervolgens douanekosten en BTW moet betalen dan praat je al over €40.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 11-10-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Deveon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Maar je neemt wel genoegen met €100? En wat als ik zou zeggen dat er één was van €180, is die dan nóg beter? Een hoge prijs garandeert geen hoge kwaliteit.

Als je diezelfde lader uit China besteld voor €23 en vervolgens douanekosten en BTW moet betalen dan praat je al over €40.
Ik heb deze besteld, en die werkt echt perfect. Goed afgewerkt, werkte goed met mijn iPhone X en nu met mijn iPhone 11 Max ook. (Het is ook nog eens een snellader).

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6a074c4dhB6ykS

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Ik val een beetje in herhaling geloof ik, maar het gaat me niet zozeer om de prijs. Het gaat me om de kwaliteit. En die ali-lader is gewoon kut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:18
mcetweaker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:55:
Ik gebruik op mijn huidige auto vaak de begrenzer. In de bebouwde kom dus snel ff instellen op 50, op provinciale weg op 80. etc..

Nu begrijp ik dat voor een Tesla er enkel één maximale begrenzing is.

Missen jullie een dergelijke begrenzer of kijk ik erover heen in de handleiding ?

Als deze optie er nu niet is, is dit iets wat we nog via feedback kunnen laten toevoegen ? Is er dus een feedback kanaal waar we kunnen voten op features ?
Ja
Nee/Nee
Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Cyw00d schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Ik heb deze besteld, en die werkt echt perfect. Goed afgewerkt, werkte goed met mijn iPhone X en nu met mijn iPhone 11 Max ook. (Het is ook nog eens een snellader).

Die heb ik ook besteld, ik zie het wel. :D

@CurtPoindexter ik bestel al flink wat jaren zooi bij Ali en de ene keer is het ook beter dan de andere keer. Loop meestal ook wel even de reviews na en het aantal bestellingen maar of het prijsverschil het waard is is te betwisten. Aan mijn OLED hangt ook gewoon een 5€ kabeltje en geen 180€ kabel :P Maar ieder zijn ding O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Helaas. Hoe dan ook toch te laat, heb al besteld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
NightHawk4 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Die heb ik ook besteld, ik zie het wel. :D

@CurtPoindexter ik bestel al flink wat jaren zooi bij Ali en de ene keer is het ook beter dan de andere keer. Loop meestal ook wel even de reviews na en het aantal bestellingen maar of het prijsverschil het waard is is te betwisten. Aan mijn OLED hangt ook gewoon een 5€ kabeltje en geen 180€ kabel :P Maar ieder zijn ding O-)
Hoezo ieder zijn ding? We gaan toch allebei voor kwaliteit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 22-05 23:49
benza2006 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:51:
[...]

Heb je de update naar v10 eindelijk? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
mcetweaker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Helaas. Hoe dan ook toch te laat, heb al besteld :')
En zou dit voor jou een dealbreker zijn?
Er zijn ergere dingen in het leven als een missende begrenzer denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:08:
[...]

En zou dit voor jou een dealbreker zijn?
Er zijn ergere dingen in het leven als een missende begrenzer denk ik :+
Waarschijnlijk voor mij niet, wil die Tesla te graag.
Moet alleen even wat uitleggen aan m'n vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Hoezo ieder zijn ding? We gaan toch allebei voor kwaliteit? :?
We beginnen een beetje af te dwalen ;) Je kiest voor Nomad en niet voor origineel Tesla :?
Daarom ieder zijn ding zolang jij er blij mee bent is het belangrijkste :>

De een kiest voor SR+ de ander voor LR of Performance, bijtelling etc allemaal op basis van eigen keuzes die je zelf belangrijker vind dan een ander ;)

[ Voor 17% gewijzigd door NightHawk4 op 11-10-2019 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:09
The Source schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:55:
Kwam deze tegen, wel handig; https://qtes.la/ voor in je browser

- weer voorspelling
- buienrader
-waze
-nieuws (beperkt)
- aandelen

Zou graag zoiets configureerbaar hebben.
Past allemaal niet echt lekker in de m3, leuk idee, hoop dat ze het beter uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Cyw00d schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Ook besteld een tijdje geleden, nog niet binnen

Dit is toch feitelijk toch niet de lader? Het is alleen de spoel die aangesloten wordt op de lader (usb in auto) zodat je telefoon via inductie geladen wordt (o.i.d. ben ook geen elektrofiel). Waar het meestal misgaat met cheap laders is de omvormer. De omvormer zit nu in de auto zelf, dus erg weinig risico lijkt me. Ik heb wel gelezen dat het amperage van de USB in de console erg laag is en dat het draadloos opladen dan helemaal langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Heb in m'n huidige auto een tablethouder, voor m'n dochter achterin, vastgemaakt aan de geleidingsbuizen van m'n hoofdsteun. Die zie ik niet in de Tesla, dus zal daar iets anders voor moeten kopen.

Iemand hier al een mooie oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mcetweaker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:32:
Heb in m'n huidige auto een tablethouder, voor m'n dochter achterin, vastgemaakt aan de geleidingsbuizen van m'n hoofdsteun. Die zie ik niet in de Tesla, dus zal daar iets anders voor moeten kopen.

Iemand hier al een mooie oplossing gevonden ?
Even zoek in het topic; Het grote Tesla topic - deel 2
DuikKees schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Ook besteld een tijdje geleden, nog niet binnen

Dit is toch feitelijk toch niet de lader? Het is alleen de spoel die aangesloten wordt op de lader (usb in auto) zodat je telefoon via inductie geladen wordt (o.i.d. ben ook geen elektrofiel). Waar het meestal misgaat met cheap laders is de omvormer. De omvormer zit nu in de auto zelf, dus erg weinig risico lijkt me. Ik heb wel gelezen dat het amperage van de USB in de console erg laag is en dat het draadloos opladen dan helemaal langzaam gaat.
Ik zou het wel als de lader bestempelen. :) Je doelt op brakke lichtnetadapters die 230V omzetten naar 12V? Zoeiets is sowieso in de auto niet nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 11-10-2019 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 14:19
Nice! Heb je ze ergens vandaan gehaald (zo ja, waar? O-) ) of zelf geknutseld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
dannyij schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Nice! Heb je ze ergens vandaan gehaald (zo ja, waar? O-) ) of zelf geknutseld?
Met iOS12 kon het via Teslacuts.com. Nu eventueel via iCloud share mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
[
Ik zou het wel als de lader bestempelen. :) Je doelt op brakke lichtnetadapters die 230V omzetten naar 12V? Zoeiets is sowieso in de auto niet nodig.
Nee, ik bedoel dat ding dat je in een 12v socket stopt en het omvormt naar 5v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DuikKees schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

Dat zit in de auto ja. Maar de lader is het qi gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Inspired schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Dat zit in de auto ja. Maar de lader is het qi gedeelte.
agree to disagree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:00
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Ik val een beetje in herhaling geloof ik, maar het gaat me niet zozeer om de prijs. Het gaat me om de kwaliteit. En die ali-lader is gewoon kut.
Verklaar je nader? Heb je dat ding uit elkaar gehaald of alleen gekeken naar over de randjes wel netjes met een vijl zijn weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Dat mag. Hoe zou jij dat een wireless charging pad noemen? Waar jij op doelt is de omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Inspired schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:55:
[...]

Dat mag. Hoe zou jij dat een wireless charging pad noemen? Waar jij op doelt is de omvormer.
Waar zit de lader als je alleen een kabeltje in de usb stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DuikKees schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Waar zit de lader als je alleen een kabeltje in de usb stopt?
In de telefoon. :) Mensen noemen een lichtnetadapter vaak een oplader. Strikt genomen is dit eigenlijk niet juist. Maar goed. Gaat een beetje offtopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DuikKees schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

Dat is geen onderdeel van de Model 3 Qi charger. Die werkt gewoon op de USB poorten van de Model 3.

Voor het geval dat heb ik wel een 12V naar USB in de auto liggen, maar die is niet standaard aangesloten en zeker niet het goedkoopste van het goedkoopste. 10A op 12V is toch even een ander verhaal dan 2A op 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Deveon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Dat is geen onderdeel van de Model 3 Qi charger. Die werkt gewoon op de USB poorten van de Model 3.

Voor het geval dat heb ik wel een 12V naar USB in de auto liggen, maar die is niet standaard aangesloten en zeker niet het goedkoopste van het goedkoopste. 10A op 12V is toch even een ander verhaal dan 2A op 5V.
Klopt, maar daar ging het nu niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Inspired schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

In de telefoon. :) Mensen noemen een lichtnetadapter vaak een oplader. Strikt genomen is dit eigenlijk niet juist. Maar goed. Gaat een beetje offtopic. :)
Ja, klopt. Maar offtopic idd. ... en door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
NightHawk4 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

We beginnen een beetje af te dwalen ;) Je kiest voor Nomad en niet voor origineel Tesla :?
Daarom ieder zijn ding zolang jij er blij mee bent is het belangrijkste :>

De een kiest voor SR+ de ander voor LR of Performance, bijtelling etc allemaal op basis van eigen keuzes die je zelf belangrijker vind dan een ander ;)
er is geen originele Tesla wireless lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:05:
[...]
er is geen originele Tesla wireless lader.
https://shop.tesla.com/pr...-3-wireless-phone-charger

Dit is geen originele Tesla wireless lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
excuses, weer wat geleerd :)

Ik zie hem in de NL store niet staan. Kijk ik er overheen?

[ Voor 10% gewijzigd door CurtPoindexter op 11-10-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
WIlde ik ook net plaatsen. Je was me net voor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Inderdaad, maar die staat nog niet in de Nederlandse webshop, dus of die hier al te krijgen is?

Ik heb de Jeda, vond het handig dat je daar ook je telefoon in landscape mode op kan leggen.
https://getjeda.com/

[ Voor 15% gewijzigd door mkrmr op 11-10-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
gauchov6 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Inderdaad, maar die staat nog niet in de Nederlandse webshop, dus of die hier al te krijgen is?
Via een SeC vast wel, en anders iets van myus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

Die van Ali is door meerdere personen al gekocht en van niemand enig klacht gehoord.

Dus snap even niet waarom ik dan voor de originele moet gaan en meer moet betalen als het resultaat hetzelfde is.

Die "originele" is ook in China gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
DuikKees schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:23:
[...]
Qi chargen in de Model 3 werkt maar in de praktijk alleen geschikt om de batterijj van de smartphone er mee op nivo te houden. Dus dat je ongeveer met even volle telefoon instapt als dat je bij bestemming uitstapt. Meer verwacht ik er ook niet van.

Als je echt onderweg je telefoon wil opladen kan je beter een 12V-to-USB adapter aansluiten. Ik heb voor dat soort uitzonderlijke gevallen er eentje liggen in de voor veel van dergelijke prullaria flink beschikbare ruimte in het midden console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
misschien deze eens proberen aan het panorama dak achterin ? Of op de middenconsole ?

https://www.bol.com/nl/p/...mmCJRNsA.1.2.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb de Jeda, vond het handig dat je daar ook je telefoon in landscape mode op kan leggen.
https://getjeda.com/
No need to connect any cables, simply drop off your phone and the Jeda Wireless Pad V2 will start charging — wirelessly. The Tesla Model 3 Wireless Charger can charge between 7.5W when connected to the front USB ports, or up to 15W when connected to the 12v power socket.
Die 12v aansluiting is mij niet helemaal duidelijk, verstopt onder je armsteun die tijdens het rijden naar beneden zit. Hoe kan je dan de kabel naar bijvoorbeeld een mini koelkast leiden (of deze lader)? Er is volgens mij geen spleet ruim genoeg onder de armsteun voor een kabel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
mcetweaker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:16:
misschien deze eens proberen aan het panorama dak achterin ? Of op de middenconsole ?

https://www.bol.com/nl/p/...mmCJRNsA.1.2.ProductTitle
NIET op je midden console! Je trekt daarna zo het folie eraf...

edit: YouTube: Tesla Model 3: I ruined my center console, don't ruin yours!

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 11-10-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Wolly schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:16:
[...]
Die 12v aansluiting is mij niet helemaal duidelijk, verstopt onder je armsteun die tijdens het rijden naar beneden zit. Hoe kan je dan de kabel naar bijvoorbeeld een mini koelkast leiden (of deze lader)? Er is volgens mij geen spleet ruim genoeg onder de armsteun voor een kabel?
Ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wolly schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

[...]

Er zijn wel voorbeelden op YT van te vinden van mogelijkheden om de kabel door de middenconsole te leiden. Maar mij te lastig en voor mij is opladen met 7.5W snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 11-10-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Wat een discussies allemaal over die laders, ik heb een cheap-ass lader (zie mijn vorige post) en die laad prima, hij laad ook snel (ik gebruik geen navigatie op mijn telefoon tijdens het rijden). Echt geen nadeel aan het ding, voor mij 0 redenen om voor de duurdere te kiezen.

p.s. net wel zojuist de jeda "opberg hub" besteld. :)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Het zal wel aan mijn vreselijk over-pricede lader liggen dan, die ook uit China komt en echt niet anders dan de el-cheapo dingen, heus niet, dat mijn telefoon vlotjes oplaadt met wireless.

Maarja ik heb er niet zoveel verstand van verder 🤷‍♀️
Als je dat filmpje bekijkt die ik om 11:00 uur postte kan je zien dat er daadwerkelijk een 'betere' printplaat in zit dus helemaal onzin is het ook niet, maar ik heb gewoon voor elcheapo gekozen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
NightHawk4 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Als je dat filmpje bekijkt die ik om 11:00 uur postte kan je zien dat er daadwerkelijk een 'betere' printplaat in zit dus helemaal onzin is het ook niet, maar ik heb gewoon voor elcheapo gekozen :P
Haha nou ja, de discussie is wel voorbij en ik moet ook niet zo happen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaFever
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-04 12:34
Die shortcuts werken niet met ios 13.0 toch? Zit namelijk te kijken of hij de tesla app kan vinden, maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TeslaFever schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:37:
Die shortcuts werken niet met ios 13.0 toch? Zit namelijk te kijken of hij de tesla app kan vinden, maar dat is dus niet het geval.
Jawel. Werken wel met iOS 13. Tenminste, via iCloud share. (Of via een oude device die nog op iOS12 zit.)

Oh, die shortcuts werken niet door de Tesla app aan te roepen. Zijn API calls.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 11-10-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
Ja, niet met de Tesla maar met een Mondeo. Reed over een nieuw aangelegde weg met allemaal kleine steentjes erop, 20 minuten later ineens veel gepiep en gekras rechtsachter. Auto aan de kant, ANWB laten komen, idd klein steentje bij de schijfrem weggehaald. De krassen waren duidelijk zichtbaar.

Klonk erger dan het was, grote kans dat hij er vanzelf uit was gevallen als ik verder was gereden :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 18-05 17:39
Update 32.12.1 staat klaar. Wat is het verschil met 32.11.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Iemand op Reddit heeft een NFC sticker bij zijn frunk geplakt en kan op die manier via iOS 13 shortcuts zijn frunk eenvoudig openen. Wel een goed idee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
PdeBie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:46:
Probeer ze morgen anders wel even te bellen. Ging vorige keer ook best rap. Heb maar 20 minuten in de wacht gestaan :')
Vanochtend Tesla even gebeld. 5 minuutjes in de wacht en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn. Die heeft de software update gepushed naar mijn auto en een half uurtje later was alles klaar en gereed. Was nog wel de laatste V9 update. Kan nu zelf naar V10 updaten, dus die ga ik vanavond proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01
xburchartz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:06:
Geen idee, voor mij was dat de v10 update.
Ik kreeg dan ook de lange lijst met releasenotes voor v10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11
xburchartz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:06:
Inmiddels ook 32.12.2. Op TMC lees ik dat smart summon in Canada is geactiveerd :P Verder weinig details beschikbaar, release notes zijn nog steeds de generieke v10 notes, schijnbaar. Mijn 3 is ook net klaar met 11.1 installatie, als ik straks zin heb in regen, ga ik ff kijken of 'ie nog iets bijzonders aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 18-05 17:39
Ok, dan ga ik maar gewoon updaten. Ik dacht dat het eventueel beter was even te wachten omdat misschien LTE voor Spotify er weer af zou kunnen zijn voor mijn SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
xburchartz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:21:
Ok, dan ga ik maar gewoon updaten. Ik dacht dat het eventueel beter was even te wachten omdat misschien LTE voor Spotify er weer af zou kunnen zijn voor mijn SR+
Geen verschil met de 11.1 (of .2).
In Amerika is Smart Summon net wat beter. Bij ons geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lo3k schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:15:
Iemand op Reddit heeft een NFC sticker bij zijn frunk geplakt en kan op die manier via iOS 13 shortcuts zijn frunk eenvoudig openen. Wel een goed idee!
Op zich wel leuk maar weet nog of niet of het zo nuttig is? Telefoon moet ook nog eens unlocked zijn wat ik zo zie. Shortcut op het widget scherm werkt handiger & sneller zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 14:11
Zie allemaal mooie flows langs komen. Is het iemand gelukt met een Huawei? Kan namelijk volgens mij met mijn P30 pro geen tegels aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Wackmack schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:03:
Zie allemaal mooie flows langs komen. Is het iemand gelukt met een Huawei? Kan namelijk volgens mij met mijn P30 pro geen tegels aanmaken?
Bedoel je met "tegels" wat ik poste in Hatsjoe in "Het grote Tesla topic - deel 2"? Dat zijn "Quick Settings" en die krijg je automatisch wanneer je "Automagic" gebruikt op Android. Je krijgt er 5, welke je dan in Automagic functies kan geven. Zover ik weet kan je er niet meer dan 5 krijgen, wellicht dat dat in de toekomst variabel wordt.

Stuur maar een PM als je meer wilt weten of hulp nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Hatsjoe schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Bedoel je met "tegels" wat ik poste in Hatsjoe in "Het grote Tesla topic - deel 2"? Dat zijn "Quick Settings" en die krijg je automatisch wanneer je "Automagic" gebruikt op Android. Je krijgt er 5, welke je dan in Automagic functies kan geven. Zover ik weet kan je er niet meer dan 5 krijgen, wellicht dat dat in de toekomst variabel wordt.

Aha, dat is dus de volgerde! Super bedankt voor je snelle reactie. Vanavond eens aan de slag.

Zou helemaal mooi zijn, als je een functie kan starten met spraak. Bijvoorbeeld, ontgrendelen laadpoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 11-10-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Hey allemaal,

Ik kan me herinneren dat er een excel rond zweeft met welke banden goed zijn?
Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ben aan het uitzoeken wat nu de beste banden zijn qua geluid/energie efficientie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
LcsRaw schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:54:
Hey allemaal,

Ik kan me herinneren dat er een excel rond zweeft met welke banden goed zijn?
Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ben aan het uitzoeken wat nu de beste banden zijn qua geluid/energie efficientie.
https://docs.google.com/s...BOK7Vw/edit#gid=391703314
Of misschien is dit duidelijker

(kon je ook vinden door te zoeken op banden in dit topic ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 11-10-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Laatst online: 20:54

aip

Svinken schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:29:
[...]
Heeft iemand er ook een gevonden voor apple (lightning) op ali? Ik zal wel verkeerd zoeken, maar vind niet echt iets wat er goed uit ziet. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
aip schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:31:
[...]

Heeft iemand er ook een gevonden voor apple (lightning) op ali? Ik zal wel verkeerd zoeken, maar vind niet echt iets wat er goed uit ziet. Tips?
Gewoon Tesla kabeltje bestellen voor EUR 16,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:11
Heren, (en dames/GN/zelf in te vullen)

2 vragen:
- Heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voor je de aanbetaling terug krijgt na annulering :?
- Heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voor je de MIA aanvraag (positief) retour krijgt :?

[ Voor 6% gewijzigd door ybos op 11-10-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 16:32
https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_52

Weet iemand welke kleur het beste bij het Model 3 interieur past? Je hebt "black" en "upgrade black". Welke moet ik bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ybos schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:49:
Heren, (en dames/GN/zelf in te vullen)

2 vragen:
- Heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voor je de aanbetaling terug krijgt na annulering :?
- Heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voor je de MIA aanvraag (positief) retour krijgt :?
Ik kreeg het vrij snel. Paar dagen. Je hebt het juiste kanaal gebruikt?

@Sunri5e gewoon zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 11-10-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:11
Inspired schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Ik kreeg het vrij snel. Paar dagen. Je hebt het juiste kanaal gebruikt?
Als je antwoord op :
de aanbetaling: geannuleerd via tesla account dus lijkt me officiële kanaal.
MIA: Via e-herkenning aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
doc schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf

Bovenstaande handleiding is nieuwer (ja heel onhandig dat er twee versies op de Tesla site staan). Daar staat die mogelijkheid niet meer in...
Thanks for het delen!!

Heel erg stom dat de EU zich blijkbaar met dit soort kleine dingen bemoeid en uit laat schakelen. :-(

www.lenswork.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Hatsjoe schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Nogmaals dank, beide flows werken al! Echt next lvl deze auto zeg. Twijfel nog om een flow te maken die de laadpoort kan ontgrendelen. Ook wel erg makkelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

De flow:
[Afbeelding]

Knopjes:
[Afbeelding]

Dialoog:
[Afbeelding]

Volgens mij vraagt hij toch ook geen bevestiging via de app als je al verbonden bent met je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473

CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Haha nou ja, de discussie is wel voorbij en ik moet ook niet zo happen ook.
Je was vannacht in mijn nachtmerrie omdat je altijd zo boos doet. :'(

Dexter is eng.

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01
xburchartz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:21:
Ik ga er vanuit dat ze bij tesla ook wel de ‘drugdealers’-aanpak kennen.
We hebben nu de ‘free sample’ en zijn binnenkort ‘hooked’, dus dan zal het betaald abonnement geïntroduceerd worden voordat ze de functionaliteit weer uitzetten. Dan kunnen we niet meer zonder :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zie trouwens dat bij Plugin for Tesla helaas geen knop zit om de laadpoort te ontgrendelen. Hier heb je meer aan dan de laadpoort openen denk ik.

Je gaat namelijk meestal laden als je de auto uitstapt. Als de auto in de stand P zet, kan je met 1 knop op het scherm de laadpoort openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Wackmack schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:23:
Zie trouwens dat bij Plugin for Tesla helaas geen knop zit om de laadpoort te ontgrendelen. Hier heb je meer aan dan de laadpoort openen denk ik.

Je gaat namelijk meestal laden als je de auto uitstapt. Als de auto in de stand P zet, kan je met 1 knop op het scherm de laadpoort openen.
Zit er wel in. Zie actie Open & Unlock Charge Port in Tasker plugin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 19:52
Wackmack schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:23:

Jawel alleen de naam is wat misleidend. De actie heet "Open & Unlock Charge Port". Als er een kabel inzit ontgrendeld hij de laadpoort. En zit er geen kabel in dan opent hij de laadpoort. Logisch he. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hunkaroglu schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Zit er wel in. Zie actie Open & Unlock Charge Port in Tasker plugin
Aha, toch wel. Check!

Iemand nog suggesties voor handige workflow? 😚 👊
Gummie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:27:
[...]

Jawel alleen de naam is wat misleidend. De actie heet "Open & Unlock Charge Port". Als er een kabel inzit ontgrendeld hij de laadpoort. En zit er geen kabel in dan opent hij de laadpoort. Logisch he. 8)7
Echt he, vond het al vrij bijzonder.

[ Voor 40% gewijzigd door Wackmack op 11-10-2019 20:29 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.