Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 138 Laatste
Acties:
  • 632.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@unkaroglu

Als je hem flink afschrijft de 1e 5jaar kan je hem toch gewoon zakelijk houden in e eenmanszaak? De bijtelling zal immers nooit de werkelijke kosten overschrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:25
Elon Musk heeft op twitter gereageerd op iemand die over de ruitenwissers geklaagd heeft en dat ze op auto te traag zijn. Het is onder aandacht gebracht in ieder geval

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:46
ElonDusk schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:06:
Elon Musk heeft op twitter gereageerd op iemand die over de ruitenwissers geklaagd heeft en dat ze op auto te traag zijn. Het is onder aandacht gebracht in ieder geval
Zou tijd worden.

Spotify doet het ook niet echt lekker. SR+. Vanmorgen kon ik hem helemaal niet opstarten, bleef laden. Gisteren vaak hele tijd 1 blijven hangen op 1 nr.

Kwam er net achter dat switch naar karaoke en dan naar spotify misschien een workaround is... iemand zelfde problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 18:38
Ik had gisteravond hetzelfde. Bleef maar laden. Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Wolly schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

@unkaroglu

Als je hem flink afschrijft de 1e 5jaar kan je hem toch gewoon zakelijk houden in e eenmanszaak? De bijtelling zal immers nooit de werkelijke kosten overschrijden.
Hij is al inmiddels afgeschreven idd. Heb hem nu ook te koop gezet. Voorlopig 2 auto's nu op de zaak. Was ook niet van plan om er prive in te rijden. Ik reed er ook alleen zakelijk mee en had geen bijtelling. Tevens ook netjes de kilometerregistratie bijgehouden.

Ik reageerde er op dat het volgens mij wel mogelijk zou moeten zijn als ZZP'er om hem prive over te kunnen nemen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Als je hem op de zaak houdt, moet je er minimaal 10% zakelijk mee rijden. Wat op zich ook geen probleem is. Dan is het idd gunstiger om het op de zaak te houden en desnoods ook prive mee te rijden en de bijtelling te betalen wat idd nooit meer kan zijn dan de werkelijke kosten. Maar dat kan ik beter volgend jaar doen. Anders moet ik alsnog de bijtelling voor het volledige jaar 2019 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
xburchartz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

is dat voor een SR+? Want bij Promovenum heb ik met 6 schadevrijejaren all-risk voor 80 euro.
LR AWD

Promovendum deed moeilijk omdat ik geen afgeronde HBO opleiding heb ondanks ik al jaren op HBO niveau werkzaam ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Hoe zou ik het beste een 3D-print kunnen laten maken (inclusief ontwerp) van een stukje dat ik in het stuurwiel op de spaak zou willen monteren? Is er hier iemand die dat zou willen ontwerpen? Bedoeling is dus dat er een inzetstuk komt dat mooi vloeiend met de vorm van het stuurwiel meeloopt en er dus naadloos in geklikt kan worden alsof het onderdeel is van het design van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

@xburchartz wat wil je er precies mee doen? En al gedacht wat er gebeurt bij een botsing als de airbag in je stuur ontploft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:21:
@xburchartz wat wil je er precies mee doen? En al gedacht wat er gebeurt bij een botsing als de airbag in je stuur ontploft?
Als het mogelijk is zou het zo ontworpen moeten worden dat het de airbag niet in de weg zit. Ik zou het willen vullen met een gewicht. En ik denk dat ik er niet veel meer over moet zeggen omdat we dan op een grijs pad komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:46
Besef dat je vooral jezelf ermee hebt. Als je een ongeluk krijgt en bij het onderzoek blijkt dat je een veiligheidssysteem hebt omzeilt, kun je enige uitkering van de verzekering vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
xburchartz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Als het mogelijk is zou het zo ontworpen moeten worden dat het de airbag niet in de weg zit. Ik zou het willen vullen met een gewicht. En ik denk dat ik er niet veel meer over moet zeggen omdat we dan op een grijs pad komen :)
Idd de moeite niet waard. Als je gewoon netjes je handen aan het stuur houdt, wat je normaal gesproken ook moet doen, is er toch niks aan de hand. Ik krijg die melding nooit dat ik aan het stuur moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
anboni schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:33:
Besef dat je vooral jezelf ermee hebt. Als je een ongeluk krijgt en bij het onderzoek blijkt dat je een veiligheidssysteem hebt omzeilt, kun je enige uitkering van de verzekering vergeten.
En vullen met gewicht..... airbag gaat af, met wat pech een projectiel die tegen je aan vliegt of tegen passagiers op de achterbank.....

Slecht idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:39
Zeg, ik zie die berichtgeving over keyless entry + verzekering die volgend jaar dit niet meer dekt: hoe zit dat met (nieuwe) Tesla's? De Relay Hack zoals we die traditioneel kennen werkt niet icm een Phone unlock, toch? En hoe zit dat met de keyfobs? Kun je die ook relay hacken?

EDIT: even eigen research gedaan, relatief recent verhaal: https://teslamotorsclub.c...-hack-for-model-3.166142/

conclusies daarin:
* er zit geen batterij in de keyfob, dus geen signaal om uit te lezen, alleen nfc. Ze zijn in de regel (naar mijn technische achtergrond) wel hackbaar, maar dan moeten ze zó dichtbij de kaart zijn dat die net zo goed zelf kunnen jatten.
* phone unlock via bluetooth hacking is een serieuze hackaanval die over het algemeen niet makkelijk is (althans, zoals traditioneel relay hacken)
* zet altijd pin to drive aan - weet niet of dat verzekeringstechnisch iets is, maar ik vind het prettiger na de diefstal van mijn beloved CT200h

[ Voor 49% gewijzigd door Mday op 10-10-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Hunkaroglu schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

Idd de moeite niet waard. Als je gewoon netjes je handen aan het stuur houdt, wat je normaal gesproken ook moet doen, is er toch niks aan de hand. Ik krijg die melding nooit dat ik aan het stuur moet zitten.
Nou vind ik dat zelf eigenlijk best tegenvallen. Als ik in m'n normale snelweghouding zit, krijg ik de nag best regelmatig. En dat is hoe ik al 20 jaar snelweg rijd: elleboog op de deur, linkerhand aan het stuur ter hoogte van de spaak. In de Tesla heb ik dan vaak met m'n rechterhand het stuur ook nog vast terwijl die op m'n been rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
anboni schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

Nou vind ik dat zelf eigenlijk best tegenvallen. Als ik in m'n normale snelweghouding zit, krijg ik de nag best regelmatig. En dat is hoe ik al 20 jaar snelweg rijd: elleboog op de deur, linkerhand aan het stuur ter hoogte van de spaak. In de Tesla heb ik dan vaak met m'n rechterhand het stuur ook nog vast terwijl die op m'n been rust.
Klopt zo rijd ik ook meestal. Maar blijkbaar reageert hij niet altijd daarop...Ik krijg het niet vaak als ik zo rijd. Of ze hebben de software aangepast dat ze toch beweging verwachten na een tijd. Om de menselijke hacks weer te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
xburchartz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Ik heb ze door Tesland laten plaatsen, samen met nog een paar andere dingen. Als ik eerlijk ben hoor/merk ik geen verschil met hiervoor.
De remmen rood laten spuiten en de middenconsole mat zwart laten wrappen waren wel echt super toevoegingen :)
Vervalt de garantie dan niet op de remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:08

knakworst

Get more sats!

Correct, overhevelen naar privé gaat niet zomaar. Maar als je aan buurman/vriend verkoopt en dag later terugkoopt (met RDW overschrijving), is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Hoogstwaarschijnlijk ga ik de Tesla bestellen vanavond, helaas lukt het niet om de LR te bestellen maar zal het de SR+ worden. Mijn grote vraag nu, kan je nu wel of niet laden bij een Supercharger?

Lijkt me toch wel vervelend als je dan niet kan vlot kan laten en dat extra (veel) tijd kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Novadecasa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:35:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik de Tesla bestellen vanavond, helaas lukt het niet om de LR te bestellen maar zal het de SR+ worden. Mijn grote vraag nu, kan je nu wel of niet laden bij een Supercharger?

Lijkt me toch wel vervelend als je dan niet kan vlot kan laten en dat extra (veel) tijd kost.
Je kunt prima laden bij SC, alleen minder snel. is nu max 100kW de LR kan 150kW
Je mag mijn refferal wel hebben, hebben we beide 1500km gratis laden ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Japie81 op 10-10-2019 14:39 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Novadecasa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:35:

Je kan laden bij een supercharger. Eerste laadbeurt dezelfde dag is zelfs gratis. En je krijgt 1500 km gratis laden als je een referral code gebruikt. Liefst gebruik je die van mij, want dan krijg ik ook 1500 km gratis laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
xburchartz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Je kan laden bij een supercharger. Eerste laadbeurt dezelfde dag is zelfs gratis. En je krijgt 1500 km gratis laden als je een referral code gebruikt. Liefst gebruik je die van mij, want dan krijg ik ook 1500 km gratis laden :)
Bedankt, alleen (veel) minder snel dus.
Ja dat lees ik overal ;) eens kijken of ik dat voor elkaar krijg als ik via Leaseplan moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Novadecasa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:39:
[...]

Ja dat lees ik overal ;) eens kijken of ik dat voor elkaar krijg als ik via Leaseplan moet bestellen.
Ja, het is (veel) minder snel, maar met 100 kW laad je altijd nog met een kleine 800 km/h, wat ik best aanvaardbaar snel vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Novadecasa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:39:
[...]

Het is absoluut gezien minder snel, maar dit komt deels ook door het kleinere accupakket. Procentueel zal het ongeveer even snel gaan. Dit is gewoon een technisch logische beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Japie81 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Je kunt prima laden bij SC, alleen minder snel. is nu max 100kW de LR kan 150kW
Je mag mijn refferal wel hebben, hebben we beide 1500km gratis laden ;-)
Denk dat het alleen maar nog minder snel wordt. Tegenwoordig is het vaak erg druk bij de SuC en dan haal je de 100kW al niet meer.. maar nog wel sneller natuurlijk dan openbare laadpalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
knakworst schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Correct, overhevelen naar privé gaat niet zomaar. Maar als je aan buurman/vriend verkoopt en dag later terugkoopt (met RDW overschrijving), is er niets aan de hand.
En dat ziet de Belastingdienst dan niet? Tenzij ze hier geen code voor hebben die dat triggert en je dus eigenlijk fraudeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Duidelijk.

Via leaseplan heb ik ook de mogelijkheid om de optie “ramen tinten vanaf A stijl” te kiezen.
Nu twijfel ik of dat via Leaseplan mooi wordt (met name ivm het tintpercentage) Heeft iemand daar ervaring mee of foto’s van?

Anders kan het beter achteraf zodat het % van de tinting mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Klopt zo rijd ik ook meestal. Maar blijkbaar reageert hij niet altijd daarop...Ik krijg het niet vaak als ik zo rijd. Of ze hebben de software aangeschaft dat ze toch beweging verwachten na een tijd. Om de menselijke hacks weer te omzeilen.
Ik rijd ook zo en krijg de nags heel vaak. Zo vaak (iig voor mijn gevoel) dat het het gemak van AP/autosteer begint te ondermijnen. Behoorlijk vervelend om regelmatig het stuur het ff licht te moeten bewegen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gewoon je elleboog iets naar voren zodat je hand meer aan het stuur hangt. In het begin voelt het wel ongemakkelijk, maar het went wel.

Nog beter is gewoon je hand onderin in het midden over het stuur leggen. Zo zie je ook de AutoPilot techneuten uitbeelden als ze het hebben over het stuur vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:11
knakworst schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Incorrect. Is een grijs gebied. Als jij een belastingcontrole en ze kunnen dat achterhalen dan hang je. Is simpelweg fraude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nice!
Plaats dan ook meteen even link...? De informatiedichtheid in dit topic is al zo laag.

Als reactie op deze dus: https://twitter.com/Milostoessel/status/1181838061711310848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Mijn 2e grofvuil en klusauto :) (Opel Astra H uit 2005) Doet dat een stuk beter. Hoef ik nooit bij te schakelen als die op automaat staat. Hopen dat het wordt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
MADG0BLIN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:23:
Ik had gisteravond hetzelfde. Bleef maar laden. Nog geen oplossing gevonden.
Gisteren ook last van. Na een soft reset wel weer geluid en geen hangende spotify meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:17
Deveon schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:15:

Nog beter is gewoon je hand onderin in het midden over het stuur leggen. Zo zie je ook de AutoPilot techneuten uitbeelden als ze het hebben over het stuur vast houden.
Bevestig ik.
Krijg ik nooit nags van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TeslaFever schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:23:
Zojuist stond het passagiersraam naar beneden tijdens een regenbui. Las dat andere mensen dit ook wel eens gehad hebben. Is dit een v 10 dingetje?? Heeft het zin hier nog een service request voor in te plannen?
Nope, ik heb nog geen V10 en het ook al een paar keer gehad. Waaronder de 1e dag (nacht) dat ik de auto had, en het regende :(

Laatste keer was begin deze week bij het uitstappen. Bij het openen van de berijdersdeur ging het passagiersraam 10-20cm naar beneden (en nee, ik heb niet met mijn knie of elleboog een knop aangeraakt, ik zat nog in mijn stoel). Heel vervelend issue dit, zeker met het weer van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
mrwolf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Nope, ik heb nog geen V10 en het ook al een paar keer gehad. Waaronder de 1e dag (nacht) dat ik de auto had, en het regende :(

Laatste keer was begin deze week bij het uitstappen. Bij het openen van de berijdersdeur ging het passagiersraam 10-20cm naar beneden (en nee, ik heb niet met mijn knie of elleboog een knop aangeraakt, ik zat nog in mijn stoel). Heel vervelend issue dit, zeker met het weer van de laatste tijd.
Tag Elon maar op Twitter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:41
mrwolf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Niet met ontgrendelde telefoon toevallig in je broekzak? Ik las dat je via de app nu ook ramen kan bedienen. Misschien dat dat de oorzaak is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Wat is het verschil tussen:
- EV plug type 1
- EV plug type 2

En wat is het nut? Leaseplan zegt er ook niks over...

Hetzelfde als de kleur van de wrap (dashboard) enz...iemand een idee?

[ Voor 23% gewijzigd door Novadecasa op 10-10-2019 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

@Novadecasa
Type 1 is een andere aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://evcharging.enelx.com/images/PR/Articles/blog/EMW_plugs_.jpg

De meeste huidige auto's zijn ondertussen erg goed aangepast op de europese markt.
dat wilt zeggen: Type 2 en CCS2. Er zijn nog een paar uitzonderingen maar die zijn wel goed online te vinden als je op dat model zoekt.
Alle nieuwe oplaadpalen zijn ondertusen ook type2 en CCS2. dus met een andere aansluiting kan je op een stuk minder plekken laden of heb je adapters nodig om toch te kunnen laden.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Smuggler schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:40:
@Novadecasa
Type 1 is een andere aansluiting:
[Afbeelding]

De meeste huidige auto's zijn ondertussen erg goed aangepast op de europese markt.
dat wilt zeggen: Type 2 en CCS2. Er zijn nog een paar uitzonderingen maar die zijn wel goed online te vinden als je op dat model zoekt.
Alle nieuwe oplaadpalen zijn ondertusen ook type2 en CCS2. dus met een andere aansluiting kan je op een stuk minder plekken laden of heb je adapters nodig om toch te kunnen laden.
Klopt het dan dat ik dit als accessoire niet hoef te selecteren? Krijg ik dan de meest gangbare plug standaard?
Info via leaseplan is erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Novadecasa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:49:
[...]

Klopt het dan dat ik dit als accessoire niet hoef te selecteren? Krijg ik dan de meest gangbare plug standaard?
Info via leaseplan is erg karig.
Als jij doelt op een laadpaal van leaseplan dan heb je een type 2 laadpaal nodig,
anders snap ik de vraag ook niet.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Smuggler schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:50:
[...]

Als jij doelt op een laadpaal van leaseplan dan heb je een type 2 laadpaal nodig,
anders snap ik de vraag ook niet.
Nee de laadpaal is aparte aan te vinken. Daarom begrijp ik het niet. Misschien dat hier meer tegenaan liepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 22:02
Voor de LR AWD/Performance Model 3 rijders; horen jullie bij 'normale' muziek (DAB en/of Spotify) ook geluid uit de boxen op ooghoogte komen? Ik heb een LR AWD, maar heb het gevoel dat de Performance waarin ik heb gereden een betere muziekinstallatie had. Alsnog prima, maar goed, is wel voor betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Zojuist voor het eerst bij een fastned geladen (toch ook eens proberen). Ze hadden een 350kW paal staan, dus met een SR+ is het dan constant 100kW :) ! In de tijd dat ik koffie to go had gehaald was ik al van 8 naar 30 procent gegaan. Ik hoefde eigenlijk maar iets van 10% erbij te hebben om thuis te komen, maarja zo snel gaat koffie halen nu ook weer niet :+ .
Wel echt een stuk duurder dan een SuC! Hier was het 0,59€ per kWh ipv de 0,25€ bij een SuC of mijn normale 0,23€ thuis.

Verder wacht ik nog altijd op v10... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Voor Fastned heb ik een Maingau pas in de auto. Daarmee betaal je maar 30ct/kWh. Of niets want van mijn twee laadsessies heb ik nog geen factuur gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 23:13
Smobbo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:19:
Zojuist voor het eerst bij een fastned geladen (toch ook eens proberen). Ze hadden een 350kW paal staan, dus met een SR+ is het dan constant 100kW :) ! In de tijd dat ik koffie to go had gehaald was ik al van 8 naar 30 procent gegaan. Ik hoefde eigenlijk maar iets van 10% erbij te hebben om thuis te komen, maarja zo snel gaat koffie halen nu ook weer niet :+ .
Wel echt een stuk duurder dan een SuC! Hier was het 0,59€ per kWh ipv de 0,25€ bij een SuC of mijn normale 0,23€ thuis.

Verder wacht ik nog altijd op v10... :o
Maar je kunt niet sneller laden dan bij SuC toch? Vraag me ook af wanneer 350kW nu een keer komt. Dat is wel eens leuk om te testen met een LR.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 10-10-2019 19:45 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:23:
Voor Fastned heb ik een Maingau pas in de auto. Daarmee betaal je maar 30ct/kWh. Of niets want van mijn twee laadsessies heb ik nog geen factuur gezien.
Niets lijkt me onwaarschijnlijk. Het duurt wat langer voordat ze de laadsessies doorgestuurd krijgen door FastNed denk ik.

Ik kwam dit nog tegen... is dit nog geldig?.. Weet iemand dat?

https://goedkoperrijden.b...o-goedkoop-als-thuis.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@Hunkaroglu Nee, niet meer geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Inspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:38:
[...]

Maar je kunt niet sneller laden dan bij SuC toch? Vraag me ook af wanneer 350kW nu een keer komt. Dat is wel eens leuk om te testen met een LR.
Nee, volgens mij niet. Maar bij de SuC heb ik tot nu toe iets van 70-90 gezien. Hier was het strak 100 de halve minuut dat ik keek (daarna geloofde ik wel dat het zo zou blijven en ben ik koffie gaan halen ;) ).

Ik merk dat ik wel echt ‘om’ ben qua denken, een volle accu/tank is niet relevant. Het gaat erom of ik thuis kan komen bij m’n thuislader :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vandaag een aantal keren achteruit gereden en dit fenomeen gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pAPacEvBW9BnWa4lLnjhJIfR/full.jpg

Herkent iemand dit als tijdelijk probleem? Of is er echt iets kapot?

Edit: Ah, ben niet de enige: https://teslamotorsclub.c...-rear-view-camera.158701/.

Ik had een lange rit + SuC laden achter de rug, blijkbaar wordt er dan iets te warm dat dit veroorzaakt. Na een deep sleep zou het weg moeten zijn. We zien het morgenochtend wel even.
Smobbo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:54:
[...]

Nee, volgens mij niet. Maar bij de SuC heb ik tot nu toe iets van 70-90 gezien. Hier was het strak 100 de halve minuut dat ik keek (daarna geloofde ik wel dat het zo zou blijven en ben ik koffie gaan halen ;) ).

Ik merk dat ik wel echt ‘om’ ben qua denken, een volle accu/tank is niet relevant. Het gaat erom of ik thuis kan komen bij m’n thuislader :) .
Ach, vanmiddag bij de SuC in Zwolle kwam ik met een Performance ook niet boven de 78 kW en enkele laders waren er kapot. Die 100 kW is inderdaad "minder" als je naar de specs en theorie kijkt, maar maakt volgens mij in de praktijk weinig uit.

Ik denk er hetzelfde over als jou, behalve een OCD dingetje: Vorig jaar had ik 1.500 kWh over ivm zonnepanelen, nu heb ik al >200 kWh in minder dan een maand thuis geladen, dus ga ik dit jaar waarschijnlijk meer verbruiken dan ik opwek, dat is niet wat ik ooit voor ogen had toen ik de zonnepanelen liet plaatsen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 10-10-2019 20:15 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Taro schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:05:
Vandaag een aantal keren achteruit gereden en dit fenomeen gezien:
[Afbeelding]

Herkent iemand dit als tijdelijk probleem? Of is er echt iets kapot?

Edit: Ah, ben niet de enige: https://teslamotorsclub.c...-rear-view-camera.158701/.

Ik had een lange rit + SuC laden achter de rug, blijkbaar wordt er dan iets te warm dat dit veroorzaakt. Na een deep sleep zou het weg moeten zijn. We zien het morgenochtend wel even.

[...]

Ach, vanmiddag bij de SuC in Zwolle kwam ik met een Performance ook niet boven de 78 kW en enkele laders waren er kapot. Die 100 kW is inderdaad "minder" als je naar de specs en theorie kijkt, maar maakt volgens mij in de praktijk weinig uit.

Ik denk er hetzelfde over als jou, behalve een OCD dingetje: Vorig jaar had ik 1.500 kWh over ivm zonnepanelen, nu heb ik al >200 kWh in minder dan een maand thuis geladen, dus ga ik dit jaar waarschijnlijk meer verbruiken dan ik opwek, dat is niet wat ik ooit voor ogen had toen ik de zonnepanelen liet plaatsen :)
Ja ik schrok ook toen ik hoorde dat ik 12 zonnepanelen nodig heb om alleen de elektrische auto op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Zie zojuist dat mijn Model nog op een oude software versie draait (althans, volgens mij is het een oude), namelijk 2019.7.107.

Ik zie echter nergens een optie om te updaten.

Iemand een idee?

Ik heb de auto al gereboot (ook met voet op rem) en geen veranderingen.

Chat op de website lijkt ook niet beschikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 10-10-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Een van de gesuggereerde workaround schijnt te zijn om een service bezoek bij een SeC in te plannen en kort daarna weer te cancellen. Schijnt dat je dan automatisch een nieuwe software versie gepushed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Klinkt apart.... wat is de trigger dan die de update pushed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PdeBie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:30:
Klinkt apart.... wat is de trigger dan die de update pushed??
Op basis van je service verzoek zou de laatste versie klaar gezet worden. Maar bij veel werkt het ook niet. Wellicht wel hoax. Maar als je zo’n oude versie hebt zal er iets niet goed staan. @G-NiLES had hetzelfde. Die heeft het via de chat op kunnen lossen. Ik zou gewoon een SeC appointment inplannen. Zal iemand je wel contacten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 11:34
PdeBie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:20:
Zie zojuist dat mijn Model nog op een oude software versie draait (althans, volgens mij is het een oude), namelijk 2019.7.107.

Ik zie echter nergens een optie om te updaten.

Iemand een idee?

Ik heb de auto al gereboot (ook met voet op rem) en geen veranderingen.

Chat op de website lijkt ook niet beschikbaar
Jij hebt hem net pas, toch? Als ik even google op dat versienummer lijkt dat op een HW3 firmware, maar helemaal zeker weet ik het niet. Wat zijn de items die in de release notes staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:35:
[...]

Jij hebt hem net pas, toch? Als ik even google op dat versienummer lijkt dat op een HW3 firmware, maar helemaal zeker weet ik het niet. Wat zijn de items die in de release notes staan?
2019.7.107 is echt super oud. Mei oid. Nog zonder Sentry etc. Melding van de update had al wel moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:38:
[...]

Ik kan mij herinneren dat Fastned hardwarematig al voorbereid is op 800 volt en ik dacht dat je 350 kW dus ook alleen haalt met 800 volt. Voor de Model 3 zou je dan genoeg moeten nemen met 175 kW, geen probleem want 135 kW vind ik al snel. De meeste concurrenten halen net de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@DaCoTa klopt, sinds vorige week vrijdag. Maar hij is al even "in het land".
Ik zag op de release notes Dog mode staan. Dat bestaat al heel lang weet ik, want die heb ik al maanden geleden op YouTube langs zien komen.

@Inspired Dan proberen we dat wel. Beetje jammer alleen dat ik voor alleen een software update dan naar Duiven op en neer moet. Dat moet toch over the air kunnen?

[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 10-10-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@PdeBie kan best zijn dat iemand je belt. Waarschijnlijk moet iemand ergens iets bij je VIN in de backend van Tesla resetten/enforcen. Voorheen kon je dit soort zaken via de chat doen. Helaas staat die alweer even uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Probeer ze morgen anders wel even te bellen. Ging vorige keer ook best rap. Heb maar 20 minuten in de wacht gestaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Novadecasa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:00:

Hetzelfde als de kleur van de wrap (dashboard) enz...iemand een idee?
Iemand ervaring met Leaseplan wat het wrappen van het dashboard en de middenconsole is? Hoe komt dat eruit te zien, carbonlook of wat is het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PdeBie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:46:
Probeer ze morgen anders wel even te bellen. Ging vorige keer ook best rap. Heb maar 20 minuten in de wacht gestaan :')
Wel heel veel nieuwe features voor je als je v10 krijgt straks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ha, ja dat zeker. Krijg gewoon WEER een nieuwe auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:10
Inspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Op basis van je service verzoek zou de laatste versie klaar gezet worden. Maar bij veel werkt het ook niet. Wellicht wel hoax. Maar als je zo’n oude versie hebt zal er iets niet goed staan. @G-NiLES had hetzelfde. Die heeft het via de chat op kunnen lossen. Ik zou gewoon een SeC appointment inplannen. Zal iemand je wel contacten denk ik.
Volgens het servicecenter zal een service verzoek er alleen voor zorgen dat het via 4G wordt gepushed. Het moet dus eerst beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 12-01 22:53
Misschien al eerder gevraagd maar kan het nergens terug vinden.

Ik wil van de achterbank de sensoren voor gordels uit kunnen schakelen. Onze hond reist regelmatig mee of ik zet een boodschappen krat op de bank en dan blijft de auto (Model 3) piepen over de gordels.

Je zou blijkbaar op het icon kunnen drukken waardoor deze veranderd in een kinderzitje en je tijdens die rit de sensor uitschakeld. Maar dat werkt bij mij niet.
Weet iemand of dit door de EU tegen gehouden wordt? Is er een andere manier om dit uit te schakelen? En dan zonder continu rond te moeten rijden met drie ingeblikte gordels graag. ;-)

Update:
Volgens de handleiding op pagina 30 is het inderdaad tijdelijk uit te schakelen!

https://www.tesla.com/con...ners_manual_europe_nl.pdf

Wellicht doe ik dan toch iets verkeerd?? Wellicht lukt het iemand anders wel.

[ Voor 17% gewijzigd door FlameBoy op 10-10-2019 22:51 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
FlameBoy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:11:

Ik wil van de achterbank de sensoren voor gordels uit kunnen schakelen. Onze hond reist regelmatig mee of ik zet een boodschappen krat op de bank en dan blijft de auto (Model 3) piepen over de gordels.

Je zou blijkbaar op het icon kunnen drukken waardoor deze veranderd in een kinderzitje en je tijdens die rit de sensor uitschakeld. Maar dat werkt bij mij niet.
Weet iemand of dit door de EU tegen gehouden wordt? Is er een andere manier om dit uit te schakelen? En dan zonder continu rond te moeten rijden met drie ingeblikte gordels graag. ;-)

Update:
Volgens de handleiding op pagina 30 is het inderdaad tijdelijk uit te schakelen!

Ik kreeg het laatst ook niet werkend toen er een krat bier op de achterbank stond. Aangezien bier toch een kostbare lading is deze toch maar een gordel omgedaan zodat ik niet gek werd van het geluid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
Goedenavond,

Ik heb zojuist van Leaseplan een set vloermatten gekregen. Die van achterin en rechts voorin kun je gewoon plaatsen, maar links voorin begrijp ik niet zo goed. Er zitten twee schroefjes bij, die je kennelijk in de grond vloer moet boren om vervolgens de vloermat aan te bevestigen? Ik zie echter geen gaten/preparatie in de vloer. Iemand ervaring hiermee?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zijn het geen zelftappertjes die je gewoon in de bekleding op de grond moet draaien? Gaatjes zitten er standaard niet in volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hatsjoe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:59:
[...]

Ik kreeg het laatst ook niet werkend toen er een krat bier op de achterbank stond. Aangezien bier toch een kostbare lading is deze toch maar een gordel omgedaan zodat ik niet gek werd van het geluid :+
Zoiets?

https://twitter.com/MFrunker/status/1126128154417029126?s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:00
Inspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:06:
Zijn het geen zelftappertjes die je gewoon in de bekleding op de grond moet draaien? Gaatjes zitten er standaard niet in volgens mij.
Ik kreeg ze van Arval ook. De linker kon ik er een beetje in krijgen, maar met de rechter kon ik nergens een goed plekje vinden waar hij in wilde draaien.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Is het mogelijk de ‘voorbak’ of hoe dat ding heet? Snel open te doen zonder een app of de touchschreen te moeten gebruiken? Bv auto open maken handmatig en dan de voorklep handmatig open te krijgen?

Merk nu dat ik het teveel gedoe vind via app/shortcut en hem daarom niet gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
TweakerVincent schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:21:
Is het mogelijk de ‘voorbak’ of hoe dat ding heet? Snel open te doen zonder een app of de touchschreen te moeten gebruiken? Bv auto open maken handmatig en dan de voorklep handmatig open te krijgen?

Merk nu dat ik het teveel gedoe vind via app/shortcut en hem daarom niet gebruik?
Nope, dat gaat niet op de manier zoals je zou willen. Maar.... uit nieuwsgierigheid... enig voorwerk over de model 3, of wat je erover gelezen hebt, zou je toch wel weten hoe het werkt? En hoe het heet? 😜😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Herbie0412 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:32:
[...]

Nope, dat gaat niet op de manier zoals je zou willen. Maar.... uit nieuwsgierigheid... enig voorwerk over de model 3, of wat je erover gelezen hebt, zou je toch wel weten hoe het werkt? En hoe het heet? 😜😛
Heb van alles gelezen :-D Maar zoek altijd een snelle manier. Niet via een app, als ik aan kom lopen met boodschappen oid wil ik gewoon asap de voorklep open krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Gokje: 4% en snel leverbaar? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
TweakerVincent schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:46:
[...]
Heb van alles gelezen :-D Maar zoek altijd een snelle manier. Niet via een app, als ik aan kom lopen met boodschappen oid wil ik gewoon asap de voorklep open krijgen.
Dan is de achterklep handiger. Ik gebruik zelf de frunk alleen voor laadkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
[...]

Sensor onder de voorbumper?? ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
anboni schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:46:
[...]

Gokje: 4% en snel leverbaar? :P
Haha idd! En halsoverkop andere auto cancellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
[...]

Dit installeren en de trunk gebruiken ipv frunk.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Erg fraai, maar €1.324,95 bij Tesland (incl. installatie) is wel heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Herbie0412 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:47:
[...]

Sensor onder de voorbumper?? ;-)
Ik denk dat dat binnenkort gaat komen. Tesland biedt dat nu al aan voor de achterklep en ze gaven aan binnenkort ook met een zelfsluitende frunk te komen. Overigens heet de frunk in de Tesla app inderdaad voorbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260500

Hebben tweakers met de Long Range/Performance en dus het 'Full Premium' interieur 'Immersive Sound' als optie bij hun audio-instellingen?

Het showroommodel dat ik in Amsterdam heb bekeken had dit namelijk wel en had fantastisch geluid. Daarna heb ik in Arnhem een proefrit gemaakt in een Long Range en deze mistte deze Immersive Sound opties en was ik minder onder de indruk van het geluid. Volgens de verkoper was dit normaal, hij had die optie nog nooit gezien in een Model 3. Heel vreemd.

Klopt dit of was er met die Long Range die ik proefreed iets vreemds aan de hand?

Overigens ben ik óók nog in Rotterdam geweest, dat showroommodel leek minder levels voor immersive sound te hebben, alleen 'uit' of 'laag' of zoiets. Die in Amsterdam had 'uit', 'laag' en 'hoog'. Dus ik dacht dat dit het verschil was tussen gedeeltelijk premium (SR+) en volledig premium.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1260500 op 11-10-2019 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:25

Update:

Ik heb vrij recent dezelfde vraag gesteld! Men kwam met “losse” gordelstukjes die je er in zou moeten klikken. (Niet ideaal, als het softwarematig zou kunnen natuurlijk..)

Als er toch een manier is hoor ik het graag.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 1260500 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 02:04:
Hebben tweakers met de Long Range/Performance en dus het 'Full Premium' interieur 'Immersive Sound' als optie bij hun audio-instellingen?

Het showroommodel dat ik in Amsterdam heb bekeken had dit namelijk wel en had fantastisch geluid. Daarna heb ik in Arnhem een proefrit gemaakt in een Long Range en deze mistte deze Immersive Sound opties en was ik minder onder de indruk van het geluid. Volgens de verkoper was dit normaal, hij had die optie nog nooit gezien in een Model 3. Heel vreemd.

Klopt dit of was er met die Long Range die ik proefreed iets vreemds aan de hand?

Overigens ben ik óók nog in Rotterdam geweest, dat showroommodel leek minder levels voor immersive sound te hebben, alleen 'uit' of 'laag' of zoiets. Die in Amsterdam had 'uit', 'laag' en 'hoog'. Dus ik dacht dat dit het verschil was tussen gedeeltelijk premium (SR+) en volledig premium.
Ik heb een LR AWD en hier zit wél gewoon Immersive Sound op, met 3 standen (uit, laag, hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14
Inspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Misschien zit er wel wat in, ik heb in ieder geval gister avond een afspraak ingeplanned (die ik ook echt nodig heb) en vanochtend kreeg ik de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Beetje jammer dat m'n 3 niet wat slimmer is met update downloads. Vannacht hing ie niet aan de lader omdat m'n oprit bestraat wordt. Hij heeft dus over de brakke WiFi een update staan binnendruppelen, waardoor m'n range van 165 naar 149 gedaald is. Nu staat in ieder geval 2019.32.12.1 klaar voor installatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
anboni schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:36:
Beetje jammer dat m'n 3 niet wat slimmer is met update downloads. Vannacht hing ie niet aan de lader omdat m'n oprit bestraat wordt. Hij heeft dus over de brakke WiFi een update staan binnendruppelen, waardoor m'n range van 165 naar 149 gedaald is. Nu staat in ieder geval 2019.32.12.1 klaar voor installatie.
Het is ook nooit goed. :)

Eerst willen we de update en dan klagen we waarom die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb ook v10 binnen, gelijk naar versie 2019.32.12.1.
Er wordt hier duidelijk aangegeven dat het gebruik van alle toffe premium functies tijdelijk is (ik vermoed dat bij niet SR rijders de tekst iets anders is?). Ik ben hoop dat ze snel met duidelijkheid komen over de abonnementen of dat ze hier gewoon nog 4 jaar mee wachten en deze tijdelijke situatie handhaven :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XXda62P9fJa5QDHse87Ccm63/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Qua accessoires:, ik heb geen ervaring met de originele USB kabels, maar deze USB-C met 90 graden connector past redelijk goed: https://www.aliexpress.co...269583.0.0.4f05568cmtAI3N . Enige is dat je hem flink aan moet drukken om in de klem te krijgen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Anoniem: 1260500 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 02:04:

Ik heb een LR AWD, die heeft uit, laag en hoog. het zou zomaar kunnen dat een LR RWD geen 'hoge' immersive sound opties heeft. Later geproduceerde SR+ hebben geen mistlampen (meer), bv. Het is qua opties soms een beetje willekeur.

Dat gezegd hebbende: ja, het geluid is fantastisch (ligt wel enorm aan de bron. Spotify via BT stream is beter dan inbouw en usb Lossless / FLAC beter dan BT stream!).
Ik heb zelf de immersive setting op 'laag' staan. 'Hoog' niet echt getest. Heb ook de equalizer op standaard waarden laten staan.
Om in te gaan op een vraag van @Eddos een pagina terug: nee ik heb nooit de speakers op oog/oorhoogte gehoord. Weet niet waar die voor zijn en kan met niet herinneren dat de performance nóg beter geluid / meer speakers zou moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Mday schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:38:
[...]

Ik heb een LR AWD, die heeft uit, laag en hoog. het zou zomaar kunnen dat een LR RWD geen 'hoge' immersive sound opties heeft. Later geproduceerde SR+ hebben geen mistlampen (meer), bv. Het is qua opties soms een beetje willekeur.

Dat gezegd hebbende: ja, het geluid is fantastisch (ligt wel enorm aan de bron. Spotify via BT stream is beter dan inbouw en usb Lossless / FLAC beter dan BT stream!).
Ik heb zelf de immersive setting op 'laag' staan. 'Hoog' niet echt getest. Heb ook de equalizer op standaard waarden laten staan.
Om in te gaan op een vraag een pagina terug: nee ik heb nooit de speakers op oog/oorhoogte gehoord. Weet niet waar die voor zijn en kan met niet herinneren dat de performance nóg beter geluid / meer speakers zou moeten hebben.
Ik heb een LR RWD en die heeft bij soundoptions ook uit, laag en hoog. Bij hoog doen de speakers ter hoogte van je hoofd ook mee, bij laag staan deze uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 27-05 16:19

doc

Update:

https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf

Bovenstaande handleiding is nieuwer (ja heel onhandig dat er twee versies op de Tesla site staan). Daar staat die mogelijkheid niet meer in...

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
r0bb schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:40:
[...]

Ik heb een LR RWD en die heeft bij soundoptions ook uit, laag en hoog. Bij hoog doen de speakers ter hoogte van je hoofd ook mee, bij laag staan deze uit.
Dan vraag ik me af: hebben SR+ die speakers ook, maar die staat gewoon softwarematig uit? Heb ik al die tijd met SR+ geluid gereden :? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Mday schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

Dan vraag ik me af: hebben SR+ die speakers ook, maar die staat gewoon softwarematig uit? Heb ik al die tijd met SR+ geluid gereden :? :')
Alle auto's zijn exact hetzelfde volgens mij, behalve de voorwielaandrijving. Die mist bij de SR+.

De SR+ heeft de speakers, de stoelverwarming en vast nog meer HW features die gewoon uitgezet zijn in de software.

En het zou me niks verbazen als er in de SR+ ook gewoon een motor ligt bij de voorwielen.

[ Voor 8% gewijzigd door CurtPoindexter op 11-10-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Alle auto's zijn exact hetzelfde volgens mij, behalve de voorwielaandrijving. Die mist bij de SR+.

De SR+ heeft de speakers, de stoelverwarming en vast nog meer HW features die gewoon uitgezet zijn in de software.

En het zou me niks verbazen als er in de SR+ ook gewoon een motor ligt bij de voorwielen.
Lijkt me de enige reden dat ze zó veel auto's in zo'n korte tijd kunnen leveren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Yeah, right. :) SR+ heeft niet alle speakers en zeker niet de dubbele motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Die motor ligt er natuurlijk niet in, net als de versterker en subwoofer. Dat is waarschijnlijk eenvoudiger om weg te laten uit het productie proces.

Als de speakers er wel in zitten verwacht ik dat Tesla ooit nog een “premium” upgrade achteraf gaat aanbieden, maar voor nu willen ze natuurlijk niet dat iemand voor de SR+ gaat ipv LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Gisteravond wat vreemds meegemaakt, nog niet eerder gehoord of gehad bij andere auto's. Ik was onderweg en hoorde ineens een vreemd geluid, dacht eerst de radio, maar het kwam bij mijn rechterachterwiel weg. Uiteindelijk gestopt en geluisterd, maar een schrapend geluid, iets van metaal op metaal achtig en het leek alsof de rem aanliep. Uitvoerig gekeken of er iets tussen zat of iets los zat, maar niets kunnen vinden.
Gebeld met de pechhulp van de leasemaatschappij welke me doorverbonden met Tesla. Die zeiden misschien zit er wel een steentje vast, dus even rijden en dan hard remmen. Voor en achter uit. Dat hielp niet.
Weer gekeken of ik iets kon vinden, maar niets te zien. Uiteindelijk kwam een half uurtje later de pechhulp, ik durfde niet goed verder te rijden vanwege het geluid. Schijnt hij met zijn zaklamp, ziet hij toevallig dus wel een steentje. Waarschijnlijk doordat het wiel gedraaid was. Uiteindelijk met schroevendraaier en tang net aan los kunnen halen. Waren er uiteindelijk 2 steentjes die eruit kwamen. Ergens tussen waar je wiel aan vast zit en een ijzeren/blikken randje.
Iemand anders dit weleens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:10:
Gisteravond wat vreemds meegemaakt, nog niet eerder gehoord of gehad bij andere auto's. Ik was onderweg en hoorde ineens een vreemd geluid, dacht eerst de radio, maar het kwam bij mijn rechterachterwiel weg. Uiteindelijk gestopt en geluisterd, maar een schrapend geluid, iets van metaal op metaal achtig en het leek alsof de rem aanliep. Uitvoerig gekeken of er iets tussen zat of iets los zat, maar niets kunnen vinden.
Gebeld met de pechhulp van de leasemaatschappij welke me doorverbonden met Tesla. Die zeiden misschien zit er wel een steentje vast, dus even rijden en dan hard remmen. Voor en achter uit. Dat hielp niet.
Weer gekeken of ik iets kon vinden, maar niets te zien. Uiteindelijk kwam een half uurtje later de pechhulp, ik durfde niet goed verder te rijden vanwege het geluid. Schijnt hij met zijn zaklamp, ziet hij toevallig dus wel een steentje. Waarschijnlijk doordat het wiel gedraaid was. Uiteindelijk met schroevendraaier en tang net aan los kunnen halen. Waren er uiteindelijk 2 steentjes die eruit kwamen. Ergens tussen waar je wiel aan vast zit en een ijzeren/blikken randje.
Aan de voor (wieldop) of achterkant van het wiel? Welke velgen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Mday schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Aan de voor (wieldop) of achterkant van het wiel? Welke velgen heb je?
Achterkant van het wiel. 19". Niet in de velg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:10:
. Ergens tussen waar je wiel aan vast zit en een ijzeren/blikken randje.
Ja hoor en is ook zeker niet Tesla specifiek. Zelf ook meegemaakt met BMW, Peugeot, Seat en Audi.
Kan gewoon gebeuren en meestal is het opgelost door een stukje achteruit rijden.

Het is wel een extreem naar geluid, dat klopt. :)
Pagina: 1 ... 51 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.