Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 138 Laatste
Acties:
  • 632.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
pepelstwan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:45:
Mensen die hier de auto prive of zakelijk de auto zelf hebben aangekocht en wat meer informatie hebben over het verzekeren van een Tesla Model 3?
Ik ben op dit moment zoeken naar beste verzekering all risk natuurlijk maar ik zie dat die prijzen erg hoog zijn.
Hebben mensen hier wat meer informatie of aanraders?

(prijs is natuurlijk het grootste issue!)
Ligt eraan welke versie je hebt. Als het om een SR+ gaat zou ik naar Promovendum gaan. Is veruit het goedkoopst, maar stelt zware eisen aan de "te snelle" modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54
Mensen die hier de auto prive of zakelijk de auto zelf hebben aangekocht en wat meer informatie hebben over het verzekeren van een Tesla Model 3?
Ik ben op dit moment zoeken naar beste verzekering all risk natuurlijk maar ik zie dat die prijzen erg hoog zijn.

Hatsjoe in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:36:
Vraag, ik irriteer me redelijk vaak aan het feit dat het laadsnoer niet altijd ontgrendeld wordt bij openen auto. Ik zal wel iets verkeerds doen maar te vaak sta ik met mn telefoon te hannessen om die kabel te releasen. Kan dit niet eenvoudiger?
Oh? Ik druk op het knopje van de laadkabel, auto gaat van het slot, en zo ook de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22:55
Misschien een beetje overbodige vraag, maar bestaat er een instelling om het geluid van de radio (of audio installatie) uit te schakelen wanneer je de auto in P zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 14:15
Daar staat Promovendum niet tussen. Die bieden een prima premie. Ik heb een offerte voor EUR80 per maand (9 schadevrije jaren) voor een SR+. Met verkeersrechtsbijstand + ongevallen inzittenden. Volledig casco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:36
Herbie0412 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Oh? Ik druk op het knopje van de laadkabel, auto gaat van het slot, en zo ook de kabel.
Niet iedereen heeft een TWC. :) Ik heb hetzelfde "probleem". Nu unlock ik middels de telefoon voordat ik naar buiten loop. Op het notificatiescherm heb ik een shortcut staan die een unlock doet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 15-05 12:30
Auto net weer opgehaald van SeC, ben blij dat ik weer in de 3 rij :P

Zag net ook nog deze onderweg naar huis :-( :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G3rG3Ymj94iv2J71rFJV7Yid/medium.jpg

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vraag, ik irriteer me redelijk vaak aan het feit dat het laadsnoer niet altijd ontgrendeld wordt bij openen auto. Ik zal wel iets verkeerds doen maar te vaak sta ik met mn telefoon te hannessen om die kabel te releasen. Kan dit niet eenvoudiger?
Eerst een (willekeurig) portier opentrekken (niet de kofferbak). Vind het ook niet heel handig maar dat werkt wel zonder dat je telefoon of scherm nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 17:45
Viel mij ook op. Als ik eerst de auto ontgrendel en dan het laden stop d.m.v. pasje, dan gaat de kabel wel direct los. Als de auto niet ontgrendeld is, wordt de kabel niet vrijgegeven. Voorkomt uiteraard dat je kabel kan worden gejat als ze de laadpaalleverancier bellen om de kabel aan paal-kant vrij te geven.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MrAcid schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Eerst een (willekeurig) portier opentrekken (niet de kofferbak). Vind het ook niet heel handig maar dat werkt wel zonder dat je telefoon of scherm nodig hebt.
Daarmee unlocked mijn kabel niet?

Even wat meer info; ik laad via een NewMotion paal thuis. Hoef verder geen pasje aan te bieden. In de ochtend is hij klaar met laden (lampje op groen ipv blauw) maar als ik de auto unlock zit de kabel nog vast. Moet echt via de app/api de kabel unlocken. Tesla lampje blijft ook groen.

[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 09-10-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 16:15
Inspired schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:41:
[...]

Dat dacht ik ook, maar er zit een idee achter. Unlock eerst de auto (portier, niet achterklep) en Koppel daarna de kabel los aan de zijde van de laadpaal. Vervolgens kun je dan de kabel verwijderen uit de auto zonder dat je het scherm of telefoon hoeft te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 15-05 12:30
[...]

Even wat meer info; ik laad via een NewMotion paal thuis. Hoef verder geen pasje aan te bieden. In de ochtend is hij klaar met laden (lampje op groen ipv blauw) maar als ik de auto unlock zit de kabel nog vast. Moet echt via de app/api de kabel unlocken. Tesla lampje blijft ook groen.
Klopt, de Tesla kabels met een knopje aan de bovenkant kun je dan unlocken. Voor andere kabels moet je echt de chargeport unlocken helaas (via app of in de auto).

Wat sommige doen is de blauwe kabel verkopen en een langere kabel via internet kopen met tesla-unlock button.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
secury schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Dat dacht ik ook, maar er zit een idee achter. Unlock eerst de auto (portier, niet achterklep) en Koppel daarna de kabel los aan de zijde van de laadpaal. Vervolgens kun je dan de kabel verwijderen uit de auto zonder dat je het scherm of telefoon hoeft te bedienen.
Met een vaste kabel is dat tweede wat lastig voor me. :) Ik snap de logica niet van Tesla. Waarom de charge port niet unlocken als ik de auto unlock? Helemaal als laden afgerond is.
Cyw00d schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Klopt, de Tesla kabels met een knopje aan de bovenkant kun je dan unlocken. Voor andere kabels moet je echt de chargeport unlocken helaas (via app of in de auto).

Wat sommige doen is de blauwe kabel verkopen en een langere kabel via internet kopen met tesla-unlock button.
Ja, ik heb alleen een paal met vaste kabel. Daar zijn wel losse stekkers voor te krijgen maar dat gaat me dan weer wat ver en het is niet super simpel om die eraan te zetten.

Heb het over deze; https://www.evchargeking....-button-connector-kit-16a

[ Voor 36% gewijzigd door Inspired op 09-10-2019 14:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Met kleine kinderen heb je i.p. ruimte zat. de kofferbak is best diep zodat je een ingeklapte kinderwagen prima kwijt kan, de hoogte van de bak is meestal geen issue, daarnaast in de grote bak eronder kun je serieus veel kwijt. Je hebt ruim 600 ltr aan ruimte en bovendien met kleine kinderen ook nog ruimte over voor de achterbank... Dit is echt geen kleine auto.
Voor de mensen die hier meer over willen weten:

https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php

Echt niet alles staat er in maar je komt een heel eind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WLes00S813GkqZER9Fx5Xu1k/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
Inspired schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Niet iedereen heeft een TWC. :) Ik heb hetzelfde "probleem". Nu unlock ik middels de telefoon voordat ik naar buiten loop. Op het notificatiescherm heb ik een shortcut staan die een unlock doet.
Ah, das specifiek voor de twc en de “ huis tuin en keuken laadkabel van Tesla.

Fijn! Vandaag de twc ontvangen! Goede keus dus! Want dat is idd erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Deveon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:08:
Bij een BV wel, maar een eenmanszaak niet. Bij aanschaf bepaal je of het een zakelijke of privé auto is en dit mag je niet wijzigen. Nu is er een grijs gebied door een handelaar hiervoor als tussenpersoon in te schakelen.

Er zit een verschil tussen handelprijzen, inruilprijzen, particuliere verkoopprijzen, dealer verkoopprijzen en handelaar verkoopprijzen. Voor de waarde zou ik de auto gewoon op AutoTelex of Ikwilvanmijnauto.nl plaatsen, daar krijg je gegarandeerd de laagste waarde ;) (lees: handelsprijs). Deze methode wordt vaak ook gebruikt voor het taxeren van youngtimers.
Nou, ik kan het gewoon overnemen hoor. Mijn boekhouder zegt er ook niks over. Dit komt omdat ik nu de Tesla als zakelijk aangemerkt heb. Ik ben niet verplicht om hem door te verkopen omdat ik hem niet prive mag overzetten. Dat zou ook een beetje gek zijn.
Sterker nog: Omdat je de andere niet meer zakelijke rijdt mag het ook niet als zakenauto worden aangemerkt, dan ben ik zelfs verplicht de auto over te brengen naar privé.

Hieronder kan je er ook alles over lezen.
https://ondernemingsdatab...RAR_EU21190401/85/related

[ Voor 7% gewijzigd door Hunkaroglu op 09-10-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52
Hunkaroglu schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Nou, ik kan het gewoon overnemen hoor. Mijn boekhouder zegt er ook niks over. Dit komt omdat ik nu de Tesla als zakelijk aangemerkt heb. Ik ben niet verplicht om hem door te verkopen omdat ik hem niet prive mag overzetten. Dat zou ook een beetje gek zijn.
Sterker nog: Omdat je de andere niet meer zakelijke rijdt mag het ook niet als zakenauto worden aangemerkt, dan ben ik zelfs verplicht de auto over te brengen naar privé.
https://www.sra.nl/Nieuws...E2E0D4F5283BA5CE6B4E1BA72

https://www.bghaccountant...jn-auto-naar-prive-halen/

https://www.autoenfiscus....brengen-let-op-bewijslast

enkel en alleen als je minder dan 10% zakelijk rijdt en zelfs dan heb je flinke bewijslast. Zo makkelijk gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
CurtPoindexter schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Voor de mensen die hier meer over willen weten:

https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php

Echt niet alles staat er in maar je komt een heel eind.

[Afbeelding]
wat alleen niet klopt is het totale ruimte volume, dat is dik 600 Ltr bij de M3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
ShadowFrys schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:57:
Misschien een beetje overbodige vraag, maar bestaat er een instelling om het geluid van de radio (of audio installatie) uit te schakelen wanneer je de auto in P zet?
Druk op linker draaiwieltje op je stuur. Zet Spotify, muziek-van-USB etc op pauze en bij radio op Mute. Een instelling om dit automatisch te doen bij de auto op P zetten bestaat naar mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
arsimo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Druk op linker draaiwieltje op je stuur. Zet Spotify, muziek-van-USB etc op pauze en bij radio op Mute. Een instelling om dit automatisch te doen bij de auto op P zetten bestaat naar mijn weten niet.
Jammer, misschien bij een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Mday schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:39:
Dan refereer ik je graag door naar de post van @J-P , die met een android shortcut (met wat spielerij) de laadkabel kan ontgrendelen.
Dank. Tesla App doet m.i. hetzelfde - gaat mij erom dat als ik de auto open met de TeslaApp worden alle deuren en kofferbak geunlocked behalve de laadkabel. Super irritant. Een automatische window van 5-10 seconden om de kabel uit te nemen zou al top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

wat alleen niet klopt is het totale ruimte volume, dat is dik 600 Ltr bij de M3.
Hoe kom jij van 425 liter in de kofferbak naar "dik 600 ltr" totaal? Zo groot is de frunk ook weer niet of zit bij de 425 liter van de kofferbak niet de dubbellaadvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:13
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Dank. Tesla App doet m.i. hetzelfde - gaat mij erom dat als ik de auto open met de TeslaApp worden alle deuren en kofferbak geunlocked behalve de laadkabel. Super irritant. Een automatische window van 5-10 seconden om de kabel uit te nemen zou al top zijn.
Ik heb Tesla Remote gedownload en heb daar een shortcut gemaakt. Dat werkt. (iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Hoe kom jij van 425 liter in de kofferbak naar "dik 600 ltr" totaal? Zo groot is de frunk ook weer niet of zit bij de 425 liter van de kofferbak niet de dubbellaadvloer?
Sommige sites hebben het over 425 samen, en anderen komen op 542. Blijft lastig die liters. Maar dik 600 zal het niet zijn inderdaad.
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

Ik heb Tesla Remote gedownload en heb daar een shortcut gemaakt. Dat werkt. (iOS)
Kan ook met de standaard Shortcuts app. Heb je geen third-party app voor nodig van EUR 11,-. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 09-10-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Stuur ze een mailtje zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Deveon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Klopt, die bak telden ze niet mee. Er komt nog 180ltr bij : TrunkBak en Frunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Aaah, ik ging uit van publiek laden en dus ook de paal ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01

Ik heb de auto op mijn eigen zaak gekocht en verzekerd bij "Carmeleon". Op dit moment kwam die bij mij het voordeligste uit de bus met de beste voorwaarden. Let er wel op dat de voorwaarden volgend jaar aangepast gaan worden: https://www.amweb.nl/scha...n-niet-wijzigen-101118361

Zit op dit moment voor 105 euro per maand all risk verzekerd met 7 schadevrije jaren en 26 jaar oud. Geen eisen voor lo-jack of andere rommel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E46RC51
Inspired schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Sommige sites hebben het over 425 samen, en anderen komen op 542. Blijft lastig die liters. Maar dik 600 zal het niet zijn inderdaad.
http://www.rudiniemeijer.nl/hoe-groot-is-mijn-kofferbak/
Deze site meent dat het nog meer is maar .. Met 425 ltr Trunk + 85 Frunk + 95 Trunk-bak kom je boven de 600 ltr. En als je die gebruikt gaat er echt heel veel mee in een M3. Geen Espace wel een ruime auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Deze site meent dat het nog meer is maar .. Met 425 ltr Trunk + 85 Frunk + 95 Trunk-bak kom je boven de 600 ltr. En als je die gebruikt gaat er echt heel veel mee in een M3. Geen Espace wel een ruime auto.
Kwam daar toevallig ook op uit net. :) Vreemd dat veel sites met 425 liters komen samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:14
Kofferbak inhoud in natuurlijk leuk in liters maar ik kom van een 308SW met ook 600 liter echter die dat veel toegangelijker. De Model3 achterklep is erg onpraktisch en relatief klein. Dus volume is een ding, er ook evenveel en grote voorwerpen makkelijk inkrijgen is een ander ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
The Source schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:06:
Kofferbak inhoud in natuurlijk leuk in liters maar ik kom van een 308SW met ook 600 liter echter die dat veel toegangelijker. De Model3 achterklep is erg onpraktisch en relatief klein. Dus volume is een ding, er ook evenveel en grote voorwerpen makkelijk inkrijgen is een ander ding.
Appels met peren - een BMW3 of AudiA4 zijn vergelijkbare auto’s en die komen niet aan de 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Ah dat verklaard het. Ik vond het al bijzonder dat ik zoveel in mijn kofferbakje van "maar" 425 liter kwjit kon terwijl mijn vorige auto 440L had.

Over die link trouwens.. Met een gezin van vijf was een weekendje weg geen probleem. In kofferbak zat een grote koffer, één cabinsized, een campingbedje (zonder matras), Bugaboo onderstel+zitvlak en nog drie bigshoppers met speelgoed, eten, drinken en schoenen. Er had nog makkelijk een cabinsize bij gepast en heb niet eens de wielen van het onderstel hoeven demonteren. Frunk en achterbank bleven ongebruikt voor reisspullen (in de frunk liggen mijn laadkabels en andere ICE* artikelen).

*Nee, die andere ICE :P

Overigens had ik graag wel een trekhaak gewild voor korte ritjes met lompe objecten. Voor een tafel van 200x90 (zonder poten) kon de kofferbak helaas nét niet dicht en moest ik de gehele rit manueel rijden! :X

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 09-10-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Deveon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Ah dat verklaard het. Ik vond het al bijzonder dat ik zoveel in mijn kofferbakje van "maar" 425 liter kwjit kon terwijl mijn vorige auto 440L had.

Over die link trouwens.. Met een gezin van vijf was een weekendje weg geen probleem. In kofferbak zat één grote koffer, één cabinsize, een campingbedje (zonder matras), Bugaboo onderstel+zitvlak en nog drie bigshoppers met speelgoed, eten, drinken en schoenen. Er had nog makkelijk een cabinsize bij gekund en heb niet eens de wielen van het onderstel hoeven te demonteren.

Overigens had ik graag wel een trekhaak gewild voor korte ritjes met lompe objecten. Voor een tafel van 200x90 (zonder poten) kon de kofferbak helaas nét niet dicht en moest ik de gehele rit manueel rijden! :X
Mee eens, wat is er trouwens mis met een trekhaak achteraf installeren? Is dit een Tesla/RDW onderonsje of kan een universele trekhakenboer dit écht niet voorelkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:15:
[...]

Mee eens, wat is er trouwens mis met een trekhaak achteraf installeren? Is dit een Tesla/RDW onderonsje of kan een universele trekhakenboer dit écht niet voorelkaar krijgen?
Er staat geen trekgewicht op kenteken. Een fietsendrager kan dus prima, maar daar vind ik de trekhaak te duur voor. Alleen als je hem besteld mét trekhaak krijg je hem ook daadwerkelijk met een trekgewicht geregistreerd op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Deveon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Er staat geen trekgewicht op kenteken. Een fietsendrager kan dus prima, maar daar vind ik de trekhaak te duur voor. Alleen als je hem besteld mét trekhaak krijg je hem ook daadwerkelijk met een trekgewicht geregistreerd op kenteken.
Het waarom hiervan is jou dus ook nier duidelijk. Vandaar mijn opmerking ‘onderonsje’. Toen ik die van mij bestelde bestond de optie trekhaak nog geen eens... suf gedoe in NL

[ Voor 8% gewijzigd door E46RC51 op 09-10-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:31

aip

E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

Het waarom hiervan is jou dus ook nier duidelijk. Vandaar mijn opmerking ‘onderonsje’. Toen ik die van mij bestelde bestond de optie trekhaak nog geen eens... suf gedoe in NL
Is dat voor de huidige M3's nogsteeds zo, dat montage achteraf niet mag (althans, geen trekgewicht oplevert)?

Ik kan mij namelijk voorstellen dat ze bij Tesla een nieuwe typegoedkeuring hebben aangevraagd, en dat het daarom niet mag? Op de originele typegoedkeuring was een trekhaak immer uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
En ik stond weer buitengesloten. Die app werkt echt beroerd en alleen na opnieuw inloggen kon ik mij auto in... Hopelijk wordt deze bug snel gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popeye73
  • Laatst online: 28-01 09:55
Mkeespiet schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:05:
[...]

Behoorlijk off topic, maar ik denk wel dat waterstof ook een toekomst heeft, maar dan voor zwaar vervoer als vrachtwagens, busjes voor lange afstand en bijvoorbeeld (veer)boten waar huidige generatie batterijen gewoon (nog) ontoereikend zijn
De toekomst is nu en in ontwikkeling :)
YouTube: 100% Electric Ferry Crossing | Fully Charged 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
aip schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Is dat voor de huidige M3's nogsteeds zo, dat montage achteraf niet mag (althans, geen trekgewicht oplevert)?

Ik kan mij namelijk voorstellen dat ze bij Tesla een nieuwe typegoedkeuring hebben aangevraagd, en dat het daarom niet mag? Op de originele typegoedkeuring was een trekhaak immer uitgesloten.
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben, niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aip schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

21-06 werd voor nieuwe 3’s zonder trekhaak nog niet de nieuwe typegoedkeuring gebruikt. Daarnaast geven ze nog steeds de waarschuwing dat het niet achteraf mogelijk is. Waarom nieuwe 3’s zonder trekhaak geen trekgewicht heeft kan ik niet bedenken, maar mogelijk is het inmiddels gewijzigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 09-10-2019 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

Deveon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:29:
[...]

21-06 werd voor nieuwe 3’s zonder trekhaak nog niet de nieuwe typegoedkeuring gebruikt. Daarnaast geven ze nog steeds de waarschuwing dat het niet achteraf mogelijk is. Waarom nieuwe 3’s zonder trekhaak geen trekgewicht heeft kan ik niet bedenken, maar mogelijk is het inmiddels gewijzigd.
Proef op de som gedaan, en inderdaad, bij drie random kentekens kijkend in RDW (via opendata.rdw.nl) lijkt het inderdaad zo te zijn dat de auto's zonder trekhaak op 'niet geregistreed' staan bij trekgewicht. Terwijl dat bij de auto van mijn buren ( zo maar een 308 SW zonder trekhaak) niet zo lijkt te zijn. Dus wat nou precies de reden is? Mij een raadsel....

Ben ik blij dat ik de trekhaak heb aangevinkt. Zal m alleen voor n bakkie met snoeiafval gebruiken, maar toch.

Edit: een kleine zoektoch op google:

"Nu heb ik heel wat onderzoek gedaan rondom dit onderwerp, en zoals velen al weten heeft de nieuwere Model 3 een andere type goedkeuring (engels: type approval). Nu heb ik veelvuldig met de RDW gesproken, en het schijnt dat Tesla simpelweg een amendement kan aanvragen voor bestaande (en dus oudere) type goedkeuring, daarmee aftermarket trekhaken kan toestaan.

Volgens de RDW is het geval Tesla die niet wil dat achteraf trekhaken worden gemonteerd. Dat kan om heel logische redenen zijn, bijvoorbeeld dat oudere modellen een significant ander chassis hebben, of dat er een heel andere aandrijflijn in zit. En dat is prima, maar Tesla beweert stellig dat de EU wetgeving in de weg zit. Niet Tesla zelf."

Dat laatste lijkt mij sterk. Ik begin te vermoeden dat Tesla de beide typegoedkeuringen nog gebruikt. De nieuwe voor de auto's die mét trekhaak zijn besteld, de oude voor de auto's zonder. Daarmee maak je het monteren van aftermarket trekhaken nutteloos (althans, duur, want individuele keuring bij de RDW nodig).

[ Voor 43% gewijzigd door aip op 09-10-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
aip schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Proef op de som gedaan, en inderdaad, bij drie random kentekens kijkend in RDW (via opendata.rdw.nl) lijkt het inderdaad zo te zijn dat de auto's zonder trekhaak op 'niet geregistreed' staan bij trekgewicht. Terwijl dat bij de auto van mijn buren ( zo maar een 308 SW zonder trekhaak) niet zo lijkt te zijn. Dus wat nou precies de reden is? Mij een raadsel....

Ben ik blij dat ik de trekhaak heb aangevinkt. Zal m alleen voor n bakkie met snoeiafval gebruiken, maar toch.
Je bedoeld dus dat ook een nieuwe, G gekentekende M3 zonder trekhaak "niet geregistreerd" laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Je bedoeld dus dat ook een nieuwe, G gekentekende M3 zonder trekhaak "niet geregistreerd" laat zien?
Exact. Mijn gedachte hierboven is dat Tesla de beide typegoedkeuringen gebruikt. Maar goed, het blijft speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Precies, je zou zeggen gebruik alleen de nieuwe en bied het gewoon niet aan om trekhaken te monteren (vanwege druk op service centers). Echter dan kan een eventuele nieuwe eigenaar wel nog wen trekhaak monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 16:19

doc

aip schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:45:
[...]

Exact. Mijn gedachte hierboven is dat Tesla de beide typegoedkeuringen gebruikt. Maar goed, het blijft speculeren.
Alle nieuwe auto's zijn typegoedkeuring eindigend op *04. Daar zitten zowel modellen bij met als zonder trekhaak. Alleen met hebben een trekgewicht vermeld staan.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

doc schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:56:
[...]

Alle nieuwe auto's zijn typegoedkeuring eindigend op *04. Daar zitten zowel modellen bij met als zonder trekhaak. Alleen met hebben een trekgewicht vermeld staan.
Dan weet ik het ook niet meer. Wellicht iets met softwareversies? Enfin, dan val ik in herhaling: ben blij dat ik m besteld heb. Was ook de enige vink die ik heb gezet, verder helemaal standaard. Als ik echt wat wil trekken, op vakantie ga, of ruimte nodig heb neem ik de XC60T8 wel. De M3 is toch de tweede auto voor 't woon-werk verkeer, maar niet voor de lange reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 27-05 16:19

doc

Ik heb hem ook, vandaag voor het eerst gebruikt. Werkt perfect. Ideaal om de camera aan te zetten om de aanhanger in de gaten te houden.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Cyw00d schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:29:
Auto net weer opgehaald van SeC, ben blij dat ik weer in de 3 rij :P

Zag net ook nog deze onderweg naar huis :-( :
[Afbeelding]
Benieuwd of Tesla al die schadebakken meteen terugkoopt. Ze schreeuwen om allerlei spare parts, mooi goedkope manier via deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 21:30

DeFeCt

je wéét toch

E46RC51 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

Heb je wel een klep aan de onderkant die open kan dan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54

jefjef

learning by doing

[...]

Ik vind het vreemd dat je geen pasje hoef aan te bieden dus in eigenlijk kan een ieder aan jouw NM paal gaan laden? Ik heb ook newmotion en een laadpaal thuis gekoppeld aan new motion en ik moet echt eerst mijn laadpas aan bieden om te koppelen en te laden en daarna weer opnieuw aanbieden om het laden te stoppen en meteen te ontkoppelen. Er komt dan geen tesla app aan de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 12:58
speedme schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:53:
Ik moet noodgedwongen mijn oude telefoon gebruiken, omdat mijn nieuwe telefoon blijkbaar tegels niet zo leuk vind

Op mijn oude telefoon kan ik echter niet instellen dat deze als phone key gebruikt moet worden.
Elke keer de melding dat de phone key niet goed opgezet is en of ik de app wil verwijderen en opnieuw installeren. Tig keer gedaan dus, maar helpt niet.

Ik vermoed dat het aan het feit ligt dat mijn telefoon geroot is (magisk).

Heeft iemand ook een geroote telefoon, waarbij de phone key wel werkt ?
Sorry voor de self-quote, maar heeft niemand een Android telefoon met root waarbij de phone key wel werkt ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50
speedme schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

Sorry voor de self-quote, maar heeft niemand een Android telefoon met root waarbij de phone key wel werkt ?
Nog nooit problemen gehad op m'n OnePlus 7. Heb de auto nu een maand en phone key heeft nog nooit gefaald. Hoef ook nooit in te loggen.

Edit: o sorry, zie nu pas "met root". Dat heb ik niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Slurpgeit op 09-10-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 22-05 23:49
speedme schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

S7 met root (magisk) en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 28-05 12:58
Flash3d schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:17:
[...]

S7 met root (magisk) en geen probleem.
Ik heb ook magisk en met hide root aan op de Tesla app.
Heb jij nog andere instellingen aan staan misschien ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
DeFeCt schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:26:
[...]

Nee.. Gaat erom dat het vlgs kenteken/RDW niet kan. Die trekhaak kan er echt wel onder, klep of geen klep. Er zijn al zat M3 eigenaren die em er achteraf onder hebben laten zetten voor n fietsendrager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
jefjef schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Ik vind het vreemd dat je geen pasje hoef aan te bieden dus in eigenlijk kan een ieder aan jouw NM paal gaan laden? Ik heb ook newmotion en een laadpaal thuis gekoppeld aan new motion en ik moet echt eerst mijn laadpas aan bieden om te koppelen en te laden en daarna weer opnieuw aanbieden om het laden te stoppen en meteen te ontkoppelen. Er komt dan geen tesla app aan de pas.
Ik heb de paal zo ingesteld dat hij geen pas nodig heeft. Mijn eigen pas is gekoppeld standaard. Als er bezoek komt pas ik dit online aan zodat de bezoekers met de eigen pas kunnen laden. Heb geen zin om elke keer mijn druppel aan te moeten bieden. Vandaar de aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35
Maar als er dus een vreemde zijn auto op jouw terrein zet (indien mogelijk natuurlijk) kan hij ook op jouw pas laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 29-05 14:03
aip schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:38:
[...]
Dat laatste lijkt mij sterk. Ik begin te vermoeden dat Tesla de beide typegoedkeuringen nog gebruikt. De nieuwe voor de auto's die mét trekhaak zijn besteld, de oude voor de auto's zonder. Daarmee maak je het monteren van aftermarket trekhaken nutteloos (althans, duur, want individuele keuring bij de RDW nodig).
Als je een Model 3 met typegoedkeuring hebt zonder trekgewicht, kan je hem niet laten keuren, dat doet de RDW niet. Er zijn twee mogelijkheden:
  1. Tesla geeft een amendement uit voor de typegoedkeuring, dan is trekgewicht op je kenteken een administratieve handeling - voor alle autos met die typegoedkeuring;
  2. Tesla geeft een brief voor jouw specifieke Model 3 waarin ze verklaren dat het mag. Dan moet je de keuringsbaan op.
Optie 1 is héél héél misschien mogelijk. Optie 2 gaat nooit gebeuren.
DeFeCt schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:26:
[...]
Ja:
Afbeeldingslocatie: https://webservices.bosch.com/RB.AdaptiveImage/remote/pt-dremel-de.resource.bosch.com/media/dremel-4000-7737-lores-jpeg-rgb-11512.jpg?w=267&h=225&mode=max

:+

[ Voor 17% gewijzigd door DaCoTa op 09-10-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PdeBie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:43:
Maar als er dus een vreemde zijn auto op jouw terrein zet (indien mogelijk natuurlijk) kan hij ook op jouw pas laden?
Dat zou kunnen inderdaad. Maar die kans acht ik niet zo groot. In vakanties zet ik de groep waar de paal aan zit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Mijn TWC hangt gewoon achter op de schuur bij de openbare parkeerplaats en parkeer bij voorkeur aan de andere kant van het huis. De paal is altijd beschikbaar, maar in 6 maanden tijden heeft nog nooit iemand er misbruik van gemaakt. Een beetje vertrouwen in je medemens gaat een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Kan me ook niet voorstellen dat een EV rijder gaat rond rijden op zoek naar een laadpaal waar hij gratis kan laden om zo EUR 2,50 per uur te besparen met het risico dat iemand hem betrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 29-05 14:03
Inspired schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:16:
Kan me ook niet voorstellen dat een EV rijder gaat rond rijden op zoek naar een laadpaal waar hij gratis kan laden om zo EUR 2,50 per uur te besparen met het risico dat iemand hem betrapt.
Ja hoor: https://www.autoblog.com/...owner-steals-electricity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb op mijn laadpaal de optie voor een pincode, maar die niet aan staan. Bewust op de oprit achter een muurtje gehangen zodat je deze vanaf de straat niet kunt zien, maar in principe kan iedereen er dus mee laden. Gemak > gedoe en laten we wel wezen, die paar kWh's die iemand in zijn auto gooit als ze dat lef hebben gaan we niet dood aan.

Mocht iemand dit overigens proberen, dan sta je wel mooi op de beveiligingscamera 8)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe doen jullie het met flitspaal detectie etc? Ik mis dat wel eigenlijk zeker met het snelle optrekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:21:
Hoe doen jullie het met flitspaal detectie etc? Ik mis dat wel eigenlijk zeker met het snelle optrekken....
Op langere stukken gebruik in Waze op de telefoon net zoals in mijn vorige ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inspired schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:22:
[...]

Op langere stukken gebruik in Waze op de telefoon net zoals in mijn vorige ICE.
Oh dan alleen waze om met geluid te waarschuwen of echt alle navigatie via phone? DAt laatste lijkt me zonde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 16:15
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:21:
Flitsmeister welke automagisch opstart bij bluetooth connectie (en weer afsluit bij het verliezen van die connectie). Waarschuwingen forceren over de telefoonspeaker in de instellingen van Flitsmeister.. 4 jaar boetevrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:23:
[...]

Oh dan alleen waze om met geluid te waarschuwen of echt alle navigatie via phone? DAt laatste lijkt me zonde?
Ook voor navi. Werkt beter/prettiger vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
secury schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Flitsmeister welke automagisch opstart bij bluetooth connectie (en weer afsluit bij het verliezen van die connectie). Waarschuwingen forceren over de telefoonspeaker in de instellingen van Flitsmeister.. 4 jaar boetevrij.
2e stuk snap ik, maar hoe fix je 1e bluetooth verhaal? Werkt dit op iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Tja.. US. :) plus, was geen laadpaal maar gewoon een WCD. Anyway, ik zie het hier niet zo snel gebeuren. En mocht iemand geen geld hebben om zelf te laden dan zal ik ze naar de Lidl sturen. Kunnen ze met 50kW laden ipv 11kW. Ik ga voor het risico het in ieder geval niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:05
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

2e stuk snap ik, maar hoe fix je 1e bluetooth verhaal? Werkt dit op iphone?
Nee dat bluetooth stuk werkt helaas alleen op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
incomer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:39:
[...]

Nee dat bluetooth stuk werkt helaas alleen op android
ok maar automatisch detecteren als je rijdft moet denk ook wel ok werken. Ga het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35
@Inspired het verhaal van @DaCoTa was inderdaad hetgeen waar ik ook gelijk aan moest denken. En vertrouwen in de mede-mens heb ik wel, maar je staat toch raar te kijken als er ineens een vreemde auto op je oprit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
PdeBie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:47:
@Inspired het verhaal van @DaCoTa was inderdaad hetgeen waar ik ook gelijk aan moest denken. En vertrouwen in de mede-mens heb ik wel, maar je staat toch raar te kijken als er ineens een vreemde auto op je oprit staat.
Tja, als die er staat als ik met de auto thuis kom, dan gaat 'ie ook pas weg als ik weer weg ga natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:41:
[...]

ok maar automatisch detecteren als je rijdft moet denk ook wel ok werken. Ga het testen.
Op iOS 13 kun je met de nieuwe shortcut app ook acties (apps) starten op basis van bluetooth connectie. Weet alleen niet of het werkt of dat je op dat moment nog moet goedkeuren. Maar zou je anders eens kunnen testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:14
Kwam deze tegen, wel handig; https://qtes.la/ voor in je browser

- weer voorspelling
- buienrader
-waze
-nieuws (beperkt)
- aandelen

Zou graag zoiets configureerbaar hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door The Source op 09-10-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 28-05 15:59
Dit kan zo gebeuren bij mijn laadpaal. De goedkoopste laadpaal van New Motion is plug and play. Als ik op vakantie ga, doe ik daarom ook de zekering eruit. Je weet maar nooit he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Laatst online: 30-04-2020
Toch nog even over PWS...

"Volgens de National Highway Traffic Safety Association (NHTSA) gaat dit 2.400 mensen behoeden voor persoonlijk letsel en zal het 240 tot 320 miljoen Dollar aan schade voorkomen”

Wat heeft highway traffic met voetgangers te maken?
En met zo weinig EV’s bespaart het 2400 ongevallen en 320 miljoen. Dat is 133.000 per ongeval gemiddeld(!)

Hoe dan?!

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:10
BlakHawk schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 06:19:
[...]
En met zo weinig EV’s bespaart het 2400 ongevallen en 320 miljoen. Dat is 133.000 per ongeval gemiddeld(!)

Hoe dan?!
Zag laatst een rekening van een beeninfectie in de US van 600K, dus 133K lijkt mij niet ongewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
1. Het feit dat het nieuws overwaait over de oceaan toont aan dat dit praktisch nooit gebeurt.
2. De “dief” zijn accu was leeg en onze laadinfrastructuur is veel beter. Met een lege accu zoek je naar een laadpaal, niet naar een gratis laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 09:49
En als het een enkele keer gebeurd mogen ze er ook nog wel een kopje koffie bij tijdens het wachten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
yeehaw schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:21:
En als het een enkele keer gebeurd mogen ze er ook nog wel een kopje koffie bij tijdens het wachten hoor :)
En gelijk op de wifi voor een nieuwe update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 21:23
Wie heeft er ervaringen met de deurrubbers van Tesland, en/of Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdissel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-01-2023
The Source schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:55:
Kwam deze tegen, wel handig; https://qtes.la/ voor in je browser

- weer voorspelling
- buienrader
-waze
-nieuws (beperkt)
- aandelen

Zou graag zoiets configureerbaar hebben.
Dit is inderdaad wel handig, en dan een soort dashboard met bijv. ook Flitsmeister (weet alleen niet of die dan kan filteren op huidige weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
Intronic schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:15:
Tesland rubbers hier. Afname geluid vond ik niet significant. Deurlijsten blijven wel lekker schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
r0bb schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Tesland rubbers hier. Afname geluid vond ik niet significant. Deurlijsten blijven wel lekker schoon.
Krijg een dezer dagen de rubbers binnen. Merk met onze Ford focus van 2018 dat de deuren een flink stuk zwaarder aanvoelen. Ben bang dat daar veel verschil zou kunnen zitten m.b.t geluidsisolatie. Hoop op wat meer isolatie met de rubbers. Maar zoals zo vaak gezegd, Tis relatief. Vind trouwens de kofferbak afwerking met de “ hoedenplank afwerking van Tesland erg mooi! Scheelt vast ook wel wat in geluid.

En wat ik tot op heden de beste aankoop vind, is de zonneschermen. Dat scheelt een hoop weerkaatsing van geluid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Top, alle beetjes helpen. Misschien in combinatie met die hoedenplank dat het nog wat extra dempt. Verder is er goed mee te leven in combinatie met het geluidssysteem.
r0bb schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Ik zou ook raar kijken heb zelf 2 volledig onbeveiligde Tesla wall connectors op mijn oprit. De kosten van een newmotion paal was niet in verhouding met de besparing van geen veiligheid plus het risico is wel zo klein dat iemand er gebruik van maakt en dan nog is het maximaal 100kwh x 12 cent een hele 12 euro kan ik 1 maand mijn abbo betalen.

En als het echt nodig is kan iemand altijd even aanbellen vind het echt niet erg als een mede EV rijder een beetje stroom nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
Intronic schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:47:
Top, alle beetjes helpen. Misschien in combinatie met die hoedenplank dat het nog wat extra dempt. Verder is er goed mee te leven in combinatie met het geluidssysteem.
[...]
Naar mijn idee komt het meeste lawaai rond de ramen vandaan. Aangezien daar geen deurspijlen omheen zitten maar enkel glas tegen een rubber, zit daar een groot verschil tov mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
MeZZiN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:51:
[...]

Ik zou ook raar kijken heb zelf 2 volledig onbeveiligde Tesla wall connectors op mijn oprit.
Hier inderdaad ook een open TWC. Ik heb nog overwogen om er in de meterkast een z-wave kWh-meter met schakelaar tussen te zetten, zodat ik met Home Assistant de laadpaal alleen ingeschakeld heb als de auto er daadwerkelijk staat. Maar tot nu toe heb ik dat nog niet nodig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Ik ga nog wel een raspberry pi gebruiken om de paal te regelen (zeker nodig als ik mijn kookplaat ga gebruiken) dan kan hij de paal regelen. En misschien is het zelfs mogelijk om de palen aan of uit te zetten als de auto niet aangesloten zitten die hij verwacht. (niet dat hij kan zien welke auto aangesloten is maar wel of de auto in range van de wifi zitten.) hij kan op het netwerk zien dat de tesla ingelogd is op wifi en daarmee bijvoorbeeld een paal vrij te geven. Maar goed veel werk voor weinig opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 22-05 23:49
speedme schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Ik heb ook magisk en met hide root aan op de Tesla app.
Heb jij nog andere instellingen aan staan misschien ?
Geen andere instellingen, hide root staat bij geen enkele app aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
MeZZiN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:59:
Maar goed veel werk voor weinig opbrengst.
Dat was ook voor mij de reden om er nog niet mee te beginnen. En ook loadbalancing heb ik tot nu toe nog geen behoefte aan. TWC is ingesteld op 3x13A, hoofdzekering is 3x25A (en all-electric huis) en auto staat ingesteld om vanaf 23:00uur te chargen. Tot nu toe nog geen last gehad van overbelasting, en de auto is steeds weer ruim op tijd opgeladen.

Ik weet trouwens niet of ik de wifi van Tesla betrouwbaar genoeg vind om dat als aanwezigheidsdetectie te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Hatsjoe schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

Ik heb de auto op mijn eigen zaak gekocht en verzekerd bij "Carmeleon". Op dit moment kwam die bij mij het voordeligste uit de bus met de beste voorwaarden. Let er wel op dat de voorwaarden volgend jaar aangepast gaan worden: https://www.amweb.nl/scha...n-niet-wijzigen-101118361

Zit op dit moment voor 105 euro per maand all risk verzekerd met 7 schadevrije jaren en 26 jaar oud. Geen eisen voor lo-jack of andere rommel.
is dat voor een SR+? Want bij Promovenum heb ik met 6 schadevrijejaren all-risk voor 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Intronic schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:15:
Ik heb ze door Tesland laten plaatsen, samen met nog een paar andere dingen. Als ik eerlijk ben hoor/merk ik geen verschil met hiervoor.
De remmen rood laten spuiten en de middenconsole mat zwart laten wrappen waren wel echt super toevoegingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Klopt, daar is volgens mij ook nog niet echt een oplossing voor. Dakraam rubbers kun je ook nog vervangen. Ben ook niet blij met de ramen die geen spijlen hebben, het is mooi maar niet praktisch. In de winter ook niet top.
r0bb schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:55:
[...]

Naar mijn idee komt het meeste lawaai rond de ramen vandaan. Aangezien daar geen deurspijlen omheen zitten maar enkel glas tegen een rubber, zit daar een groot verschil tov mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Herbie0412 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:43:
[...]

En wat ik tot op heden de beste aankoop vind, is de zonneschermen. Dat scheelt een hoop weerkaatsing van geluid!!
Wat voor zonnescherm heb je precies gekocht?
Heb je misschien een afbeelding of URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaFever
  • Laatst online: 12-04 12:34
Zojuist stond het passagiersraam naar beneden tijdens een regenbui. Las dat andere mensen dit ook wel eens gehad hebben. Is dit een v 10 dingetje?? Heeft het zin hier nog een service request voor in te plannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
markiew schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Wat voor zonnescherm heb je precies gekocht?
Heb je misschien een afbeelding of URL?
Ik heb de zonneschermen gekocht bij Tesland
Pagina: 1 ... 50 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.