Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 138 Laatste
Acties:
  • 632.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:28:
remote de usb uitlezen is absoluut onmogelijk toch? Lijkt me niet handig de usb eruit te moeten halen elke keer als sentry wilt uitlezen?
anboni schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Je kunt beter gebruik maken van deze repository: https://github.com/marcone/teslausb Degene die jij linkt wordt al een tijdje niet meer bijgewerkt.
Dat kan met een raspberry. Al meerdere keren langsgekomen in deze forum
https://github.com/marcone/teslausb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:13
Hunkaroglu schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

[...]

Dat kan met een raspberry. Al meerdere keren langsgekomen in deze forum
https://github.com/marcone/teslausb
Super! ik heb gezocht op remote maar dan vind ik van alles behalve dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:14
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:28:
remote de usb uitlezen is absoluut onmogelijk toch? Lijkt me niet handig de usb eruit te moeten halen elke keer als sentry wilt uitlezen?
Er zijn Wifi USB / SSD oplossingen die je op afstand kunt uitlezen. Eerder poste hier iemand over een Rasberry Pi Zero ofzo die met een speciaal OS alle files automatisch op zijn NAS uploade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:06

J-P

Syntax erro....

Mday schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:29:
Trouwens, ik heb sinds V10, óf het installeren van de quick chargeport android feature van @J-P (ik verwacht van niet, maar het is een van de laatste veranderingen die de tesla beinvloed) , heel bijzonder laadpaalgedrag. Soms dan initieert het laden, loop ik weg. Ik check tussentijds (na een uurtje of 2) de Tesla App, en dan staat hij 'opladen starten' of 'klaar om op te laden'. Hij is verder ergens halverwege gestopt. Geen bericht dat het laden is gestokt. Kabels zijn goed aangesloten. Kan ook aan de laadpaal liggen. Ik heb voor nu de Automagic flows stopgezet.

Iemand anders onderbroken laadsessies?

@TweakerVincent Je kan dat met een klein arduinotje, maak je er een wifi access point van. Maar dan moet je behoorlijk handig zijn.
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden. Is het altijd dezelfde laadpaal?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:36
Hunkaroglu schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Weet niet of 20 min voldoende is voor voorverwarmen. Aangezien ik ook niet een eigen laadpaal heb, is dit voor mij not done. Dit kost mij alleen maar meer range dan dat het oplevert.

Lees namelijk net dit op de Tesla site over voorverwarmen batterij.
Wat moet ik weten over het rijden onder koude weersomstandigheden?

Koude weersomstandigheden en een volledig opgeladen batterij beperken beide het effect van regeneratief remmen. U kunt uw Tesla vanuit de mobiele app of het touchscreen van uw auto voorbereiden op lage temperaturen. Volg deze aanbevolen methoden om de prestaties van uw auto onder koude weersomstandigheden te verbeteren:

Schakel ongeveer een uur voor vertrek de voorverwarming van uw auto in vanuit de Tesla-app om de batterij te verwarmen, vooral bij temperaturen rond het vriespunt
Laad uw auto tijdens het voorverwarmen op, om het energieverlies van de batterij te beperken.
Dat van het voorverwarmen van de batterij is alleen van toepassing op X/S. Een Model 3 heeft geen aparte batterijverwarming. Bij een 3 is eigenlijk alleen laden effectief qua voorverwarmen van de batterij.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 18:37
Wachten op de Model 3 duurt lang. Daarom afgelopen weekend maar aan het graven gegaan... Douglas paal (140x140mm geschaafd) voorzien van afschuining en kabelgootje aan achterzijde. Kabel onder oprit door naar meterkast en de gehele groepenkast ook maar meteen vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sMslFcvy09skhPVWRUVu3Nrd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LXr7ateOdKwDajVBkLwDu3UP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jBqoW6kczKeghWYcZLmw9Vg4/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Netjes!

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Dat van het voorverwarmen van de batterij is alleen van toepassing op X/S. Een Model 3 heeft geen aparte batterijverwarming. Bij een 3 is eigenlijk alleen laden effectief qua voorverwarmen van de batterij.
Of Tesla flashen dat je navigeert naar een SuC. Dan begint hij zelf met voorverwarmen. Ik weet nu even niet zeker als je via de app een SuC locatie doorstuurt naar de Tesla of die dan ook gelijk begint met voorverwarmen, voordat je bent ingestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Inspired schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Als dat zo is, waarom staat er dan op het scherm dat hij de batterij gaat voorverwarmen als ik via de navigatie naar een SuC rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1261904

Vraag: Ik ben recent gewijzigd van werkgever en zodoende mijn Tesla overgedragen aan een collega en bij nieuwe werkgever weer een Tesla besteld bij een andere LM. Wat mij echter opvalt is het verschil van leasetarief van de tesla tussen beide LMs +/- 150eu. Is er ergens een overzicht wat een gebruikelijk leasetarief is voor een kale SR+ M3? Of is bv leaseplan direct een goede benchmark qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
Anoniem: 1261904 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:58:
Vraag: Ik ben recent gewijzigd van werkgever en zodoende mijn Tesla overgedragen aan een collega en bij nieuwe werkgever weer een Tesla besteld bij een andere LM. Wat mij echter opvalt is het verschil van leasetarief van de tesla tussen beide LMs +/- 150eu. Is er ergens een overzicht wat een gebruikelijk leasetarief is voor een kale SR+ M3? Of is bv leaseplan direct een goede benchmark qua prijs?
Gok dat dit komt door de grote interesse in de auto. Zag in het verleden posts voorbij komen van mensen die exact dezelfde config bestelde bij de zelfde lease maatschappij (collega's van elkaar) paar dagen na elkaar en dat daar toen ineens een verschil van ~100 euro in zat.

Hier meer info over kan je beter even naar het Tesla Leveringen topic gaan, waar ik bovenstaande ook voorbij heb zien komen.

Als je keuze hebt tussen meerdere maatschappijen even rondshoppen en offertes opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
xburchartz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

Als dat zo is, waarom staat er dan op het scherm dat hij de batterij gaat voorverwarmen als ik via de navigatie naar een SuC rijd?

M3 heeft geen aparte battery heater, maar warmt de accu's op door gebruik te maken van restwarmte. Nog een link: https://www.reddit.com/r/...ncrease_model_3s_battery/

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Bananeman schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

[YouTube: Does the Model 3 have a battery pack heater?]
M3 heeft geen aparte battery heater, maar warmt de accu's op door gebruik te maken van restwarmte. Nog een link: https://www.reddit.com/r/...ncrease_model_3s_battery/
Loopt allemaal via de beroemde Tesla Superbottle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Mday schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:29:
Trouwens, ik heb sinds V10, óf het installeren van de quick chargeport android feature van @J-P (ik verwacht van niet, maar het is een van de laatste veranderingen die de tesla beinvloed) , heel bijzonder laadpaalgedrag. Soms dan initieert het laden, loop ik weg. Ik check tussentijds (na een uurtje of 2) de Tesla App, en dan staat hij 'opladen starten' of 'klaar om op te laden'. Hij is verder ergens halverwege gestopt. Geen bericht dat het laden is gestokt. Kabels zijn goed aangesloten. Kan ook aan de laadpaal liggen. Ik heb voor nu de Automagic flows stopgezet.

Iemand anders onderbroken laadsessies?

@TweakerVincent Je kan dat met een klein arduinotje, maak je er een wifi access point van. Maar dan moet je behoorlijk handig zijn.
Ik had het toevallig gisteren ook, versie V10 op Model 3 SR+. Maar ik heb zelf het vermoeden dat ik iets niet goed heb gedaan bij het aansluiten, ik heb ook nooit gechecked of hij echt aan het laden was. Bij mij had hij 0,0 geladen en stond dus gewoon nog "klaar om op te laden" alsof de sessie nooit was gestart. Ik moest echt fysiek alle handelingen overnieuw doen om het laden te starten. Het enige wat ik echt anders heb gedaan dan wat ik normaal doe; ik heb eerst de auto aangesloten en daarna de laadpaal. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan heeft gelegen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 21:30

DeFeCt

je wéét toch

Strykeforce schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:16:
[...]
Overigens: raar dingetje vanochtend, ik deed de bestuurders-deur open van binnen en vervolgens ging ook het raam van de passagier een klein stukje naar beneden... Heel apart. :?
Ik kwam dit weekend bij mijn auto en toen bleek het raam van de passagier helemaal open te staan, schrok eerst omdat ik dacht dat deze was ingeslagen en schrok daarna toen ik zag dat de regen al flink naar binnen was geslagen, stond dus al een aardige plas water op de bijrijdersstoel. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1261904

Hatsjoe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Gok dat dit komt door de grote interesse in de auto. Zag in het verleden posts voorbij komen van mensen die exact dezelfde config bestelde bij de zelfde lease maatschappij (collega's van elkaar) paar dagen na elkaar en dat daar toen ineens een verschil van ~100 euro in zat.

Hier meer info over kan je beter even naar het Tesla Leveringen topic gaan, waar ik bovenstaande ook voorbij heb zien komen.

Als je keuze hebt tussen meerdere maatschappijen even rondshoppen en offertes opvragen.
Ik kan catalogus oude leasemaatschappij nog inzien. Het betreft het leasetarief bij nu bestellen van de wagen. De voorwaarden zijn relatief hetzelfde, echter het tarief scheelt enorm (+/- 150eu). Vorige werkgever nam meer auto's af bij LM. Maar vind zelf het verschil wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Anoniem: 1261904 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Ik kan catalogus oude leasemaatschappij nog inzien. Het betreft het leasetarief bij nu bestellen van de wagen. De voorwaarden zijn relatief hetzelfde, echter het tarief scheelt enorm (+/- 150eu). Vorige werkgever nam meer auto's af bij LM. Maar vind zelf het verschil wel erg groot.
Ik heb ook gelezen dat men bang is voor de restwaarde en dat daarom de leasetarieven omhoog gegaan zijn.
(over 3 tot 5 jaar veel meer aanbod dan verwacht -> drukt de restwaarde -> hogere leaseprijs).

Let op, alleen maar gelezen dus weet niet of het waar is maar klinkt opzich wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Inspired schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Euhm, nee hoor. Auto opwarmen voor 5 minuten gaat niet veel helpen. Daar zal de accu niet warm van worden. Dan moet je al gaan opladen voordat je weg gaat.
Heb hier die iOS flow die 10 min (ok 5 min verschil) voor vertrek de boel automatisch opwarmt geconfigureerd. Sindsdien heb ik geen last meer van die melding als ik om 06:30 vertrek. Boekje staat ook dat dit de oplossing is alleen wel iets langer (60 min). Misschien als het straks vriest dat hij wat eerder aan moet maar voor nu is dit prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 07-10-2019 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Wellicht hadden jullie dit al gespot, maar ik vond het erg grappig. Je kan je mini-Tesla slepen en in + uitzoomen.

Misschien alleen mee spelen als de AP aan staat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/awaEhYk2yAouiImewlUFmMzL/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nU8IrhbB9HqHlTOj5zDX6iHB/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wOPgZ5fGLY4KyKTytK1HnEnj/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Katseviool schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:18:
[...]

Heb hier die iOS flow die 10 min (ok 5 min verschil) voor vertrek de boel automatisch opwarmt geconfigureerd. Sindsdien heb ik geen last meer van die melding als ik om 06:30 vertrek. Boekje staat ook dat dit de oplossing is alleen wel iets langer (60 min). Misschien als het straks vriest dat hij wat eerder aan moet maar voor nu is dit prima :)
Je bent niet aan het laden tot vetrek? Ik verwarm de auto de laatste dagen ook voor. (Climate) Melding kreeg ik vandaag gewoon. Ook niet zo gek omdat de climate niet veel uit gaat halen qua batterij temp. Als het echt winter is zorg ik dat hij net 10% bijgeladen heeft voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Toen ik de auto een maand geleden ophaalde waren de banden 2.7 bar, na een eind rijden 2.8 bar. Een weekje geleden begonnen ze met 2.6 bar en tijdens het rijden 2.7 bar. Vanochtend was het 5 graden toen ik wegreed en kreeg ik een melding dat de bandenspanning linksvoor te laag was. Deze stond alsnog op 2.6, maar zal afgerond wel onder de 2.6 zitten. Die lagere temperatuur doet een boel :) Morgen maar even tot +-2.9 bijvullen, naar ik begrepen heb het midden tussen comfort en optimale rolweerstand.

Vanochtend ook de hele rit met een melding over de dodehoekdetectie rondgereden met af en toe een melding over de verminderde rijbaanherkenning, maar volgens mij kwam dat laatste door de slechte belijning. Op de terugweg was de melding over de dodehoek weg, zal wel wat condens op hebben gezeten.

Leuk hoor al die sensoren :)
Anoniem: 1261904 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:58:
Voor hetzelfde aantal kilometers? Met/zonder winterbandenregeling? Met/zonder verzekering, eigen risico of vervangend vervoer of ANWB? Etc.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38

Perkouw

Moderator General Chat
CurtPoindexter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:55:
Wellicht hadden jullie dit al gespot, maar ik vond het erg grappig. Je kan je mini-Tesla slepen en in + uitzoomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Release notes niet gelezen? ;)
Dan zie je namelijk ook dat ze nu de belijning anders (beter) tonen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 14:03
CurtPoindexter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zit geen limiet op hoe ver je kunt uitzoomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik snap er niets van. 5 Model 3’s die ik ken zitten al een week op V10 en ik niet. Er is ook niemand die ik ken die V10 nog niet heeft. Zit er wel een beetje op te wachten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Squ1zZy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:50:
Ik snap er niets van. 5 Model 3’s die ik ken zitten al een week op V10 en ik niet. Er is ook niemand die ik ken die V10 nog niet heeft. Zit er wel een beetje op te wachten eerlijk gezegd.
Heb je wel een goede wifi verbinding?

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
DeFeCt schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Heb je hier nog een keuze in gemaakt? Ik ben me ook aan het orienteren op matten, voor zowel de stoelen als de kofferbak. Rubber lijkt me wel het duurzaamste, maar vind ik bij de stoelen niet echt mooi. Heb het idee dat ze bij Tesland wel de hoofdprijs vragen.
@DeFeCt Ja ik heb ze gekocht bij Tesland en ben er erg blij mee. Ze zijn echt heel mooi, passen naadloos en vanwege de opstaande rand blijft je auto gegarandeerd droog.
Inderdaad, niet goedkoop maar dat heeft ook met de shipping en handling kosten te maken: de matten kunnen niet worden opgerold of gevouwen dus dat bedrag is behoorlijk. Daarnaast is het wel echt kwaliteit wat je koopt. Ik had aanvankelijk alleen de mat voor de trunk gekocht maar later ook voor de stoelen en achterbank. Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
WORKe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:27:
Wachten op de Model 3 duurt lang. Daarom afgelopen weekend maar aan het graven gegaan... Douglas paal (140x140mm geschaafd) voorzien van afschuining en kabelgootje aan achterzijde. Kabel onder oprit door naar meterkast en de gehele groepenkast ook maar meteen vervangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan. 15x15cm paal. Wel de douglas houten paal nog even met teerverf behandeld. Werd me aanbevolen.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
DeFeCt schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

Is niet nodig. De melding dat je een update kan downloaden komt via 4G. Je ziet dan een naar beneden gerichte pijl bovenin je scherm.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Perkouw schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:17:
[...]

Release notes niet gelezen? ;)
Dan zie je namelijk ook dat ze nu de belijning anders (beter) tonen e.d.
D’r is er echt altijd eentje die hem moet plus-éénen :') Kan het niet gewoon een x leuk zijn zonder commentaar?

En ja, dat had ik gezien idd. Erg netjes want ook een dubbele lijn herkent-ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
DeFeCt schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon met 4G. Kan mijn WiFi niet gebruiken omdat ik mijn auto niet voor de deur kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiggerrr
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-01-2024
Iemand een idee wat hier mis kan zijn? Kan steeds vaker cruise control of auto pilot etc niet aanzetten. Auto "ziet" niets om zich heen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RcgPygT/no-cruise-control.png

Draai inmiddels v10, had het probleem in v9 ook al maar komst nu steeds vaker voor. Vandaag 40km heen en terug en niets.

Bij Tesla service geweest, zou software issue zijn maar helaas. Ook opmerking dat de belijning op de weg niet ok zou zijn, maar beter dan dit wordt het niet op de A4 :)

Camera's nagelopen en die zien er voor zover ik kan zien ok uit.

Maar weer service afspraak maken of heeft iemand nog een idee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 16:30
tiggerrr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:02:
Iemand een idee wat hier mis kan zijn? Kan steeds vaker cruise control of auto pilot etc niet aanzetten. Auto "ziet" niets om zich heen.

[Afbeelding]

Draai inmiddels v10, had het probleem in v9 ook al maar komst nu steeds vaker voor. Vandaag 40km heen en terug en niets.

Bij Tesla service geweest, zou software issue zijn maar helaas. Ook opmerking dat de belijning op de weg niet ok zou zijn, maar beter dan dit wordt het niet op de A4 :)

Camera's nagelopen en die zien er voor zover ik kan zien ok uit.

Maar weer service afspraak maken of heeft iemand nog een idee?

Thanks!
Had je het stuur enigszins gedraaid? Ik merk dat het alleen wil activeren als ik totaal niet stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiggerrr
MoonRaven schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:07:
[...]

Had je het stuur enigszins gedraaid? Ik merk dat het alleen wil activeren als ik totaal niet stuur.
Volgens mij was stuur recht maar wie weet. Zal er eens extra op letten morgen!

Vind het ook zo vreemd dat ik het verkeer dan ook niet meer zie op het scherm, terwijl als ik wel verkeer om me heen zie ik het wel kan activeren. Scherm bleef helaas hele dag leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 08:59
tiggerrr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

Vind het ook zo vreemd dat ik het verkeer dan ook niet meer zie op het scherm, terwijl als ik wel verkeer om me heen zie ik het wel kan activeren. Scherm bleef helaas hele dag leeg.
Dat klinkt echt niet goed, je hoort altijd de auto's om je heen te zien, iig voor je. Hard reset al gedaan (start namelijk ook instrumentarium opnieuw op)? Anders gewoon weer naar de sec terug, want volgens mij is er gewoon iets stuk.

Zou misschien met een passagier een filmpje maken ervan terwijl je rijdt, zodat ze goed kunnen zien dat het niet de weg/zicht/jijzelf bent.
Pff zonder AP moeten rijden op de snelweg zou ik echt goed chagrijnig van worden, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
tiggerrr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

Heb je geen kapotte camera’s? Zijn je sentry/cam beelden wel goed?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiggerrr
Djerro123 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:23:
[...]

Dat klinkt echt niet goed, je hoort altijd de auto's om je heen te zien, iig voor je. Hard reset al gedaan (start namelijk ook instrumentarium opnieuw op)? Anders gewoon weer naar de sec terug, want volgens mij is er gewoon iets stuk.

Zou misschien met een passagier een filmpje maken ervan terwijl je rijdt, zodat ze goed kunnen zien dat het niet de weg/zicht/jijzelf bent.
Pff zonder AP moeten rijden op de snelweg zou ik echt goed chagrijnig van worden, succes!
Hard reset help niet helaas. Een filmpje maken is een goed idee, thanks. Hopelijk nemen ze het dan wat serieuzer. Soms werkt het wel even en daarmee lijkt het net of ik zit te prutsen.

Het is best triest zo, je hebt niet alleen geen AP maar ook geen ouderwetse cruise control. Dus je moet alles zelf doen 8)7 Daar worden we natuurlijk niet blij van :'( Afspraak voor in november.. nu maar hopen dat ze eerder al even contact opnemen. Anyway, we gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiggerrr
wouter1971 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:33:
[...]

Heb je geen kapotte camera’s? Zijn je sentry/cam beelden wel goed?
De beelden die ik kan zien zijn goed, al heb ik ook altijd wat bestanden die ik niet kan openen (van sentry). Geen idee of dat normaal is. Sentry werkt inderdaad ook niet echt lekker. Valt ook regelmatig uit met de melding "Sentry mode has turned off due to a sentry system error".

Dit ook gemeld bij Tesla tijdens afspraak, maar dan nemen ze je helemaal niet serieus. Gevalletje "lekker belangrijk" die feature. Dus probeer ik nu AP gefixt te krijgen en hopelijk werkt dit dan ook.

Lijkt er toch echt op dat er iets qua hardware stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
tiggerrr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:40:
[...]

Hard reset help niet helaas. Een filmpje maken is een goed idee, thanks. Hopelijk nemen ze het dan wat serieuzer. Soms werkt het wel even en daarmee lijkt het net of ik zit te prutsen.

Het is best triest zo, je hebt niet alleen geen AP maar ook geen ouderwetse cruise control. Dus je moet alles zelf doen 8)7 Daar worden we natuurlijk niet blij van :'( Afspraak voor in november.. nu maar hopen dat ze eerder al even contact opnemen. Anyway, we gaan het meemaken.
Cruise control zou het moeten doen (1 keer naar beneden met de stick). Als zelfs dan het al fout gaat, dan is er zeker iets fout. Controleer of de sensoren schoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MoonRaven schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:53:
[...]

Cruise control zou het moeten doen (1 keer naar beneden met de stick). Als zelfs dan het al fout gaat, dan is er zeker iets fout. Controleer of de sensoren schoon zijn.
Gewone cruise zit er niet op. Voor TACC zijn ook de camera’s nodig en die werken niet en/of beelden worden niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Inspired schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Gewone cruise zit er niet op. Voor TACC zijn ook de camera’s nodig en die werken niet en/of beelden worden niet verwerkt.
Dat klinkt zeker als een camera probleem. Hopelijk werkt schoonmaken, anders inderdaad het servicecenter :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 28-05 12:58
In mijn vorige auto, Peugeot 308 SW met normale CC, zette ik de CC lekker op 115 of 120 km/u en dat reed prima.

Nu op de M3, elke keer als ik de TACC aan zet, gaat deze automatisch naar de maximale toegestane snelheid. En natuurlijk kan ik dan met het rechter scroll-wheel weer de snelheid naar beneden zeten, maar is er geen betere manier om de TACC op een waarde te zetten die ik wil ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
speedme schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:57:
In mijn vorige auto, Peugeot 308 SW met normale CC, zette ik de CC lekker op 115 of 120 km/u en dat reed prima.

Nu op de M3, elke keer als ik de TACC aan zet, gaat deze automatisch naar de maximale toegestane snelheid. En natuurlijk kan ik dan met het rechter scroll-wheel weer de snelheid naar beneden zeten, maar is er geen betere manier om de TACC op een waarde te zetten die ik wil ?
Die auto is gewoon eigenlijk te snel voor je.
De opa auto was het toch? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:27

Beetje een hack is om in je settings een offset van -20km/h te zetten, dan heb je het voor jou gewenste resultaat iig, dat hij een snelheid van 113 vast houdt als je dat rijdt en de TACC aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jT66f6a.jpg

In Alberta kan je speciale kenteken platen bestellen. Een daarvan is Let's go oilers. (Een andere "support our troops")

Het lijkt me niet zon goed idee om de "Let's go oilers" kentekenplaat te nemen op een Tesla...

/Edit bewoordingen...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 455473 op 08-10-2019 06:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024

Om de huidige snelheid over te nemen: "AP stalk" eerst naar boven duwen, dan wordt de huidige snelheid overgenomen. Daarna eventueel 2x naar je toe om AP te activeren.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

lvsol schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:20:
[...]

Om de huidige snelheid over te nemen: "AP stalk" eerst naar boven duwen, dan wordt de huidige snelheid overgenomen. Daarna eventueel 2x naar je toe om AP te activeren.
Naar je toe? Ik duw hem altijd naar beneden...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Model S vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
Idd, maar ik vermoed dat er een gelijkaardigs process bij de M3 moet bestaan. ;)

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Vanmorgen in de ochtendspits was het weer ouderwets horten en stoten met AP . Toch wel apart dat hij op sommige dagen wat wispelturiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Katseviool schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:43:
Vanmorgen in de ochtendspits was het weer ouderwets horten en stoten met AP . Toch wel apart dat hij op sommige dagen wat wispelturiger is.
Het regende dat het goot, en dan heeft AP er altijd moeite mee merk ik. Bij mij was-ie een beetje aan het slingeren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Katseviool schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:43:
Bij mij af en toe over de dodenhoek detectie. Wat na enkele km weer verdwijnt. Zijn de camera’s minder betrouwbaar bij ochtend vochtigheid?
Dat beetje slingeren herken ik ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door wouter1971 op 08-10-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
CurtPoindexter schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Het regende dat het goot, en dan heeft AP er altijd moeite mee merk ik. Bij mij was-ie een beetje aan het slingeren ook.
Ja klopt, hier ook. Had ook dat hij naar links bewoog bij het inhalen van een vrachtwagen op de rechterbaan maar daarna schrok door een SUV die langszij kwam op de linkerbaan. Ging hij gelijk fors op de rem staan. Op zich wel logisch maar hij veroorzaakte zelf deze situatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
wouter1971 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Bij mij af en toe over de dodenhoek detectie. Wat na enkele km weer verdwijnt. Zij de camera’s minder betrouwbaar bij ochtend vochtigheid?
Dat beetje slingeren herken ik ook wel.
Ik had er geen last van. Sterker nog, na de update is AP alleen maar beter geworden. Hij gaat niet meer vol op de ankers als iemand voor je spontaan invoegt. Maar remt heel even, wat een normale berijder ook doet.
Daarnaast heb ik de afstand weer op 1 gezet... het verschil met je voorligger is ook veel kleiner dan voorheen nu na de update.

Al met al een enorme vooruitgang moet ik zeggen. Alleen die phantombrakes bij viaducten en sommige routes is me nog een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
Ik heb gelukkig nog geen phantom breaks meegemaakt. Lijkt me echt een deuk in het vertrouwen van autopilot als je dat meemaakt..

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb wel al een aantal phantom brakes meegemaakt, maar als je kijkt naar hoeveel je snelheid daadwerkelijk terugloopt op die momenten dan is dat echt maar een paar km/h. Dan gaat hij van 103 naar 97km/h ofzo. Maar doordat het onverwacht komt (geen zichtbare aanleiding) voelt het al snel wat heftig.

Het is (bij mij) absoluut niet zo dat er een 'noodstop' gemaakt wordt zoals ik sommigen hier wel eens heb zien zeggen.

Gistermiddag wel een beetje zoekerig gedrag. Met V10 lijkt hij iets minder strak in het midden van de baan te rijden en wat meer te 'deinen' van links naar rechts. Heel minimaal, maar wel merkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door MrAcid op 08-10-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een stukje discussie over financial lease verplaatst naar Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4, waar deze thuis hoort.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
MrAcid schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:14:
Gistermiddag wel een beetje zoekerig gedrag. Met V10 lijkt hij iets minder strak in het midden van de baan te rijden en wat meer te 'deinen' van links naar rechts. Heel minimaal, maar wel merkbaar.
Klopt, precies dat deinen is sinds v10
Zou het ook prettiger vinden als je met instelling hem wat meer naar rechts zou kunnen laten rijden in de rijstrook. Lijkt links van midden maar zal wel exact midden zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door wouter1971 op 08-10-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
Cyw00d schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:09:
Ik heb gelukkig nog geen phantom breaks meegemaakt. Lijkt me echt een deuk in het vertrouwen van autopilot als je dat meemaakt..
Wij hadden met V9 bij (bijna) elke inhaalactie op de autopilot, en bij +- 5% van de tegemoetkomende auto's op de tegenliggende baan bij een (bochtige) binnendoor-80-weg fantoom-rem-reacties.

Vond het erg onrustig, zowel met autosteer als met adaptive beiden bij het inhalen van bijvoorbeeld een vrachtwagen, enkele meters voordat je de vrachtwagen passeert gaat hij in de ankers, om vervolgens 3x na te denken en er dan weer vol gas langs te gaan.

Ongeveer hetzelfde met tegenliggers op wegen waar het dus kan lijken dat een tegenligger op jouw baan rijdt doordat er een bocht is.

Met V10 is het stukken afgenomen. De bereider was in de eerste instantie met V9 niet erg te spreken over de rust van het systeem, en dat kon ik goed begrijpen. Met V10 is hij al een stuk positiever, en de 2-300 km die ik ermee gereden heb ikke ook.

Vanmorgen en gister weer in mijn Leaf naar werk, die is toch stukken relaxter in zelf-rij-gedrag en geeft niet het gevoel dat je hem moet temmen :P, de M3 geeft / gaf me dat gevoel wel, alsof hij continu onrustig was over zijn staat op de weg :9.

Ik denk wel dat het heel goed kan worden als ze de software nog wat verder knutselen. Ze zijn in elk geval goed op weg, maar het is mij duidelijk dat het veel makkelijker is zelfrijdende delen te ontwikkelen op hardware die specifiek voor het doel gemaakt is. Mijn Leaf is dan wel beperkt in op welke wegdektypes hij wél en niet meestuurt, en doet het wat dat betreft eigenlijk alleen op snelweg met goede belijning rechtdoor. Maar dan doet hij het wél uitstekend. En zelfs op de snelweg rechtdoor wilde de tesla nog wel eens een steekje laten vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
lvsol schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Idd, maar ik vermoed dat er een gelijkaardigs process bij de M3 moet bestaan. ;)
De model 3 heeft geen losse ‘AP stalk’. Het zit in de schakelpook geïntegreerd.

@speedme
De actie van je huidige snelheid overnemen doe je op een M3 door het rechter stuurwieltje omhoog te draaien als je op de gewenste snelheid zit en AP aan hebt.
Wat ook goed is om te weten, als je AP aanzet maar zelf het gas/rempedaal blijft bedienen dan blijf je in control en kan je dus zelf naar de gewenste snelheid versnellen of afremmen. Dan omhoog scrollen en je staat op de goede snelheid ingesteld :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Ik heb de auto nu een week, maar de feature die me echt tegenvalt is de Autosteer beta (heb geen FSD). Mijn 5 jaar oude octaaf deed dat stukken beter. Waarom alleen icm CC? En na wisselen rijstrook stond ie weer uit?

Nee, daar moeten nog wel een paar stapjes gemaakt worden.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haveric
  • Laatst online: 06-12-2022
DeFeCt schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:56:
[...]

Ik kwam dit weekend bij mijn auto en toen bleek het raam van de passagier helemaal open te staan, schrok eerst omdat ik dacht dat deze was ingeslagen en schrok daarna toen ik zag dat de regen al flink naar binnen was geslagen, stond dus al een aardige plas water op de bijrijdersstoel. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren...
Bij mij exact het zelfde vorige week. Ik werd op het werk gebeld dat mijn raam half open stond aan de bijrijder kant tijdens een regenbui (natte stoel)
Ik heb morgen een afspraak bij een SeC dan zal ik dit ook aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 16:00
Heb het idee dat mijn ramen snel beslaan in M3. Zowel binnen als buitenkant van voorruit. Kan iemand een middeltje aanraden?

Afbeeldingslocatie: https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/media/catalog/product/cache/1/image/375x500/1ac472b2e3bed24f4b7f75082897d970/8/4/1/0/4/1/0/2/6/0/8410410260932_Image5jpg_1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
rover12345 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:16:
Heb het idee dat mijn ramen snel beslaan in M3. Zowel binnen als buitenkant van voorruit. Kan iemand een middeltje aanraden?

[Afbeelding]
Als ik Climate aanzet... lost het vanzelf op. Zonder climate beslaat het ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35
Sinds afgelopen vrijdag mijn Model 3 LR (lease) in ontvangst mogen nemen. Paar kleine issues die nog verholpen moeten worden, maar over het algemeen heel tevreden over de auto :)

Alleen Spotify vind ik maar mwa.... Implementatie van lik mijn vestje. Moet elke keer opnieuw aanmelden en simpele dingen als sorteren van een playlist zit er niet in. Dus daar zie ik nog wat verbeter mogelijkheden voor Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
rover12345 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:16:

[Afbeelding]
Had ik ook, maar mijn ramen bleken ook erg vuil/stoffig aan de binnenkant na aflevering. Ramen goed schoongemaakt met een ruitenreiniger en nu veel minder last van het beslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Hoeveel personen kunnen onder hetzelfde account eigenlijk ingelogd zijn in de Tesla app? Ik zit nu met 4 telefoons op hetzelfde account, maar dit lijkt mis te gaan. Telkens wordt er een telefoon uitgegooid en dan kunnen de anderen ook langere tijd niet inloggen. Meerdere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Herax10NL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:06:
Hoeveel personen kunnen onder hetzelfde account eigenlijk ingelogd zijn in de Tesla app? Ik zit nu met 4 telefoons op hetzelfde account, maar dit lijkt mis te gaan. Telkens wordt er een telefoon uitgegooid en dan kunnen de anderen ook langere tijd niet inloggen. Meerdere mensen hier ervaring mee?
Weet zo niet wat de max is, maar ik heb soortgelijke issues als ik van meerdere devices inlog/met de API klooi. Bij de derde of vierde login lijkt het inderdaad mis te gaan. Kan echter wel meteen weer inloggen in de app. Wellicht dan toch meerdere accounts maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Inspired schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Weet zo niet wat de max is, maar ik heb soortgelijke issues als ik van meerdere devices inlog/met de API klooi. Bij de derde of vierde login lijkt het inderdaad mis te gaan. Kan echter wel meteen weer inloggen in de app. Wellicht dan toch meerdere accounts maken?
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb via de website maar via 'hulp verzoek' een vraag ingediend of er meerdere accounts aangemaakt kunnen worden. Of is hier een specifiek mailadres voor waar ik deze vraag beter heen kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik hoorde vanmorgen iemand zeggen dat wanneer je V10 niet krijgt je naar de dealer kunt en die doen dan een "reset". Geen idee of dat werkt, maar ik zou wel graag V10 willen ontvangen. Blijkt iets met caching te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Herax10NL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb via de website maar via 'hulp verzoek' een vraag ingediend of er meerdere accounts aangemaakt kunnen worden. Of is hier een specifiek mailadres voor waar ik deze vraag beter heen kan sturen?
Deze wellicht; AccountSupportEMEA@tesla.com? Al is het lastig om een reactie te krijgen volgens mij bij Tesla op dit moment.. :X

Volgens mij is het idee dat iemand anders een account aan maakt, en dat je dan via bovenstaande e-mail adres dat account toegang geeft tot je auto. Je moet het verzoek doen vanaf het e-mail adres dat je nu gebruikt voor de app voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Herax10NL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Zeer grote kan dat Tesla hun API heeft beveiligd met maxima voor het aantal concurrent connections en aantal requests per minuuut. Anders wordt het wel heel makkelijk om de API plat te leggen. :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Vanochtend een stukje op FSD gereden, merk nu heel goed dat hij iets in de baan opschuift als hij een vrachtauto inhaalt. Wel - zoals ik ook op een YT video zag - erg puristisch, dus het is heel goed te voelen als hij opschuift en weer terugschuift, maar voor de bijrijder lijkt het me een stuk prettiger.

Ook lijkt het alsof de lang change minder ruimte nodig heeft, met de nieuwe visualisatie zijn dat prettige verbeteringen. Verder nog te kort gereden om veel verder te testen.

[ Voor 30% gewijzigd door DaCoTa op 08-10-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 15:30

matroosoft

Lone Christian

wouter1971 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Klopt, precies dat deinen is sinds v10
Zou het ook prettiger vinden als je met instelling hem wat meer naar rechts zou kunnen laten rijden in de rijstrook. Lijkt links van midden maar zal wel exact midden zijn.
Misschien hierdoor:

YouTube: Tesla Autopilot V10 Moves Over When Passing Large Trucks

Sinds V10 lijkt het erop dat bij het inhalen van een vrachtwagen de auto wat meer naar links gaat op de baan, iets wat een menselijke bestuurder wellicht ook zou doen.

NVM, spuit 11 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Nieuwe service ervaring met de app..

Koplamp led strip kapot. Aangemeld via app. SMS gekregen: "Welke kant en kunt u een foto maken?" Foto gemaakt en geupload. Uiteraard een aantal weken wachten voordat ik terecht kon.
Daar aangekomen: we gaan even een foto maken van uw koplamp meneer!
Want? Je hebt toch een foto al?

Lang verhaal kort; geen koplamp op voorraad, nieuwe afspraak 5 weken verder. Wel gvd ik kan daar zo niet tegen he.. waarom is dat ding niet gelijk besteld? Waarom vragen ze om een foto als ze er toch niks mee doen?

Deur zat ook scheef, hebben ze ter plekke gefixt. Ik moet zeggen, alles dat ze tot nu toe gefixt hebben is wel goed.

Ik heb dus een nieuwe afspraak voor die koplamp. Intussen is er ineens een gele rand verschenen op het scherm. Gemeld in de app bij de bestaande afspraak. Toch maar even via SMS gemeld ook. En ja hoor, een reactie! Hebben ze nu een speciaal apparaat voor, duurt 3 uur of ik wil wachten dan. Ze nemen het wel gelijk mee in dezelfde afspraak. Scheelt mij toch wel een tijd wachten.
Maar goed, ik werk wel vanuit het service center die middag :P

Lijst tot nu toe;
- Alarm spontaan afgaan
- Achterklep scheef
- Deur scheef
- Gele rand
- Koplamp stuk
- Aandrijf assen voor vervangen (2x voor geweest, 2e x werden ze vervangen door nieuwe)

Technisch leveren ze goed werk. De procedures eromheen is gewoon ruk helaas. Het niet kunnen bellen is echt vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
Anoniem: 5897 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:32:
Lijst tot nu toe;
- Alarm spontaan afgaan
- Achterklep scheef
- Deur scheef
- Gele rand
- Koplamp stuk
- Aandrijf assen voor vervangen (2x voor geweest, 2e x werden ze vervangen door nieuwe)

Technisch leveren ze goed werk. De procedures eromheen is gewoon ruk helaas. Het niet kunnen bellen is echt vervelend.
Als ze technisch zo'n goed werk leveren, waarom moet je dan met die lijst terug? :9

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 26-05 23:04
Merk dat hij op V10 veel relaxter omgaat met invoegend verkeer op AP. Alleen, hij probeert nu in de file kostte wat het kost dezelfde afstand tot je voorganger te bewaren, wat resulteert in een soort jojo effect bij je vermogenmeter. Dat had ik bij V9 veel minder. Hij mag wat mij betreft wat kalmer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Hmmmm zondag Tesla besteld (6 oktober) om voor de 7 oktober besteld te hebben en meteen aanbetaling gedaan. Nu komt zojuist de orderbevestiging binnenrollen:
"datum waarop bestelling is geplaatst met elektronisch geaccepteerde voorwaarden": 8 oktober 2019.

Ik ga er vanuit dat hij nog dit jaar geleverd word. Al heb ik het idee dat de blauwe mondjesmaat gemaakt/besteld worden want in het blauw zie ik de 3 nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
ybos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:48:
Hmmmm zondag Tesla besteld (6 oktober) om voor de 7 oktober besteld te hebben en meteen aanbetaling gedaan. Nu komt zojuist de orderbevestiging binnenrollen:
"datum waarop bestelling is geplaatst met elektronisch geaccepteerde voorwaarden": 8 oktober 2019.

Ik ga er vanuit dat hij nog dit jaar geleverd word. Al heb ik het idee dat de blauwe mondjesmaat gemaakt/besteld worden want in het blauw zie ik de 3 nog niet veel.
Ik had mijn blauwe M3 binnen 3 weken.
Maar schijnt niet overal zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 22:49

NightHawk4

Lotte is Liev :>

The Source schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Ik had mijn blauwe M3 binnen 3 weken.
Maar schijnt niet overal zo te zijn.
Laten we het hopen dat het hier wel zo is want ik heb een blauwe SR+ op mijn verlanglijstje staan <+:)
Eerst maar RN afwachten maar ze zullen het wel lekker druk hebben bij de orderafdeling :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired

Vast wel. Deadline is ook aangepast maar 14-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
DaCoTa schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:29:
Vanochtend een stukje op autopilot gereden, merk nu heel goed dat hij iets in de baan opschuift als hij een vrachtauto inhaalt. Wel - zoals ik ook op een YT video zag - erg puristisch, dus het is heel goed te voelen als hij opschuift en weer terugschuift, maar voor de bijrijder lijkt het me een stuk prettiger.

Ook lijkt het alsof de lang change minder ruimte nodig heeft, met de nieuwe visualisatie zijn dat prettige verbeteringen. Verder nog te kort gereden om veel verder te testen.
Rij je op puur AP of heb je FSD geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
PeterSelie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Rij je op puur AP of heb je FSD geactiveerd?
Autopilot is FSD en Autostreer is zonder FSD, toch? Of wat is nu de benaming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
DaCoTa schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Autopilot is FSD en Autostreer is zonder FSD, toch? Of wat is nu de benaming?
Autopilot is Autosteer+TACC. FSD voegt daar NoA, lane changes en autopark aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ok, dan is het FSD. Soms is het wel wat onduidelijk of de ervaringen die mensen hier op-pennen nu met FSD of zonder FSD zijn, inclusief mijn stukje dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
ik wil naar het service center en probeer een afspraak via de app te maken, echter kan ik geen locatie in NL kiezen, enkel in USA. Heeft iemand dit probleem ook gehad? Mijn account details staan wel op NL, auto locatie is NL, app is wel in het Engels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
DaCoTa schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:14:
Ok, dan is het FSD. Soms is het wel wat onduidelijk of de ervaringen die mensen hier op-pennen nu met FSD of zonder FSD zijn, inclusief mijn stukje dus :-)
Over het algemeen wordt autosteer met TACC aangeduid met AP in dit forum, en wanneer met met FSD rijdt wordt het aangeduid met NoA (Navigatie on Autopilot) :)

FSD is het pakket/optie benaming, het is een verzameling features. Rijden met FSD geactiveerd klinkt dan ook raar imo, je hebt NoA geactiveerd nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

Deze wellicht; AccountSupportEMEA@tesla.com? Al is het lastig om een reactie te krijgen volgens mij bij Tesla op dit moment.. :X
Ik ben al anderhalve week mails aan het sturen naar dit adres. Geen enkele reactie.

Customer service is ronduit kut. Was ervoor gewaarschuwd, maar toch.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Djerro123 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:59:
[...]

Over het algemeen wordt autosteer met TACC aangeduid met AP in dit forum, en wanneer met met FSD rijdt wordt het aangeduid met NoA (Navigatie on Autopilot) :)

FSD is het pakket/optie benaming, het is een verzameling features. Rijden met FSD geactiveerd klinkt dan ook raar imo, je hebt NoA geactiveerd nl..
Niet per sé, je kan ook met FSD rijden zonder NoA, en dan werkt auto lane change ook. Als je dan knippert, gaat hij vanzelf over naar de volgende baan, zonder uit te schakelen. Dat heeft autosteer met TAC volgens mij niet. NoA is de toevoeging dat hij zelf baanwissels gaat aanbevelen (bij gebrek aan een beter woord).

Tenminste, dat dacht ik. Ik heb alleen met een FSD Tesla gereden, nooit zonder, dus 100% zeker weet ik het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 08-10-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benza2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
The Source schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:50:
ik wil naar het service center en probeer een afspraak via de app te maken, echter kan ik geen locatie in NL kiezen, enkel in USA. Heeft iemand dit probleem ook gehad? Mijn account details staan wel op NL, auto locatie is NL, app is wel in het Engels....
Ja ik ook kwam ik gisteren achter. Nog geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
DaCoTa schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Niet per sé, je kan ook met FSD rijden zonder NoA, en dan werkt auto lane change ook. Als je dan knippert, gaat hij vanzelf over naar de volgende baan, zonder uit te schakelen. Dat heeft autosteer met TAC volgens mij niet. NoA is de toevoeging dat hij zelf baanwissels gaat aanbevelen (bij gebrek aan een beter woord).

Tenminste, dat dacht ik. Ik heb alleen met een FSD Tesla gereden, nooit zonder, dus 100% zeker weet ik het niet.
Ah dan I stand corrected! (Ik heb alleen maar ervaring zonder FSD Tesla ;) )

Ik wist niet dat auto lane change ook werkte zonder NoA en dat dit een aparte feature an sich was. So leer je elke dag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 26-05 23:04
Trouwens, heeft iemand anders ook dat als ik mijn raam omlaag doe en weer omhoog dat hij vrijwel altijd nat weer naar bovenkomt? Ook al staat-ie al twee dagen droog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
Leftblank schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:45:
Na veel frustratie toch nog 'n oplossing gevonden om toch een afspraak via de Tesla app te kunnen maken, terwijl er eerder geen adressen herkend werden. Het lijkt er op dat de Tesla app aan de hand van de device language (op Android) kiest uit welke landen er adressen getoond worden. Nadat ik van English (US) naar English (Netherlands) ben gegaan op mijn Samsung is het opeens wel weer mogelijk om een adres in Nederland te kiezen. Mogelijk heeft nog iemand hier wat aan (@PWM?).
@The Source / @benza2006, mogelijk heb je nog wat aan bovenstaande (uit het vorige deel van het topic)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
@The Source en @benza2006 ik had dit probleem ook, maar dat kwam omdat ik een Nederlandse plaatsnaam probeerde in te vullen.
Je blijkt te moeten beginnen met de straatnaam, dan vult hij vanzelf aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Thanks, Samsung van ENG(USA) naar ENG (NL) verzet, geen effect. Herstart geen effect.
Starten met straatnaam werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12

6-10 bestellen? _/-\o_ ......living on the edge :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 23:01
Mday schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:41:
Trouwens, heeft iemand anders ook dat als ik mijn raam omlaag doe en weer omhoog dat hij vrijwel altijd nat weer naar bovenkomt? Ook al staat-ie al twee dagen droog?
Wil het wel voor je proberen maar dan moet het eerst wel 2 dagen droog zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
Smobbo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:59:
@The Source en @benza2006 ik had dit probleem ook, maar dat kwam omdat ik een Nederlandse plaatsnaam probeerde in te vullen.
Je blijkt te moeten beginnen met de straatnaam, dan vult hij vanzelf aan.
Geprobeerd met Burgemeester (Amsterdam) en Neckar (den haag) maar pakt tie niet. Mijn taal staat al ingesteld op Nederlands (Nederlands). Zal de app even opnieuw installeren misschien helpt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vanochtend op de A2 een tijdje in de buurt van een witte M3 LR gereden, op een gegeven moment ernaast gaan rijden, duimpje omhoog en allebei met een glimlach verder gereden. Blijft toch mooi :)
PdeBie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:57:
Alleen Spotify vind ik maar mwa.... Implementatie van lik mijn vestje. Moet elke keer opnieuw aanmelden en simpele dingen als sorteren van een playlist zit er niet in. Dus daar zie ik nog wat verbeter mogelijkheden voor Tesla.
Elke keer opnieuw inloggen herken ik hier niet, maand geleden voor het eerst ingelogd en nu nog steeds ingelogd.

Afspeellijsten sorteren is wel een mooie toevoeging inderdaad, moet nu erg ver naar beneden scrollen voor de voorkeurslijsten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
benza2006 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Geprobeerd met Burgemeester (Amsterdam) en Neckar (den haag) maar pakt tie niet. Mijn taal staat al ingesteld op Nederlands (Nederlands). Zal de app even opnieuw installeren misschien helpt dat...
Bij mij doet hij het nu ook niet (ff getest met ‘burgemeester’ en mijn eigen adres, wat eerder dus wel werkte). Blijft dus een beetje gokken/buggy...

Kleine update: als ik m’n hele adres (dus incl huisnummer) invul pakt hij hem pas... ymmv...

[ Voor 9% gewijzigd door Smobbo op 08-10-2019 19:16 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.