Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.794 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:14
Hunkaroglu schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Het is niet helemaal gratis. Wellicht dat je je parkeerkosten (3 euro)0er zo eruit kan halen. :)
Is gewoon gratis want die parkeerkosten heb je ook als je met een andere auto gaat ;) . Als jij met een andere EV gaat staan er normale laadpalen en die kosten gewoon geld dus de Tesla lader is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-02-2024
Taro schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Helder, maar ik had dan verwacht 24A ipv 8A te zien (zelf thuis een 1-fase 32A lader, dus geen ervaring met 3-fasen waar je dan alsnog de A per fase ziet ipv x3 in de App).
Ik laad thuis 3x16A en dan geeft hij inderdaad aan dat hij met 16A laad. (dus niet 48). Kabeltje tussen hoofdzekering en meter wordt ook hand warm :) is natuurlijk het stukje van de energieleverancier dus maak me er geen zorgen over.

Verder hier ook V10 erin, AP loopt een stuk beter denk dat ik gisteren naar Groningen (vanuit nijmegen) bijna 50% op AP gereden heb :)

Wat me wel opvalt (ook bij de vorige versie) het stuur is continue aan het bewegen, de auto lijkt continue een stukje naar links en dan weer naar rechts te slingeren (of dat hij de weg aftast en zeker wil weten dat de afstand tot de lijnen zowel links al rechts gelijk is). Bij meerdere dat dit zo werkt?
Je voelt ook dat hij slingert, maar het is minimaal.. wordt er in ieder geval niet zeeziek van :)

[ Voor 7% gewijzigd door marcelnam op 05-10-2019 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:41
IceOnFire schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Waarom in N? Ben er al een paar keer gewoon in D doorheen gereden en dat ging prima?
Toevallig gisteren de manual doorgebladerd:
Het slepen word ten strengste afgeraden in D omdat de motoren dan hetzelfde doen als bij gas los: regenereren met mogelijke schade tot gevolg.
Nu zal dat met de wasstraat wel loslopen omdat dat erg langzaam gaat maar toch lijkt het me beter om hem in N te zetten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
nickbear schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:15:
Weet niet of het bekend is maar wel goede tip: https://sentrycam.appspot.com
Hiermee kan je de TeslaCam directory selecteren en kan je alle events bekijken, snel doorspoelen en alle beelden tegelijkertijd bekijken. Werkt super (chrome werkte niet, safari op mac wel).
Ik heb de appstore app SentryView en iXpand 128GB met de lightning plug er aan. Werkt ook top als je onderweg bent.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:38
lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:54:
[...]
Zo lust ik er nog een paar hoor. Als iedereen dat doet heb je in de toekomst wel tig laadpalen nodig in een straat.
Ja, in ieder geval in gebieden waar de huizen geen opritten hebben wel, en dan zijn de 11 kW laders een goedkope manier om dat voor elkaar te krijgen. En ik ga niet om 3 uur 's nachts mijn auto verplaatsen als die vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:39
Taro schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Helder, maar ik had dan verwacht 24A ipv 8A te zien (zelf thuis een 1-fase 32A lader, dus geen ervaring met 3-fasen waar je dan alsnog de A per fase ziet ipv x3 in de App).
Bij drie fasen zie je een klein cirkeltje met een 3 erin op het scherm in de auto. Daarnaast inderdaad hoeveel ampere er per fase in gaat.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 16:03
wouter1971 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Ik heb de appstore app SentryView en iXpand 128GB met de lightning plug er aan. Werkt ook top als je onderweg bent.
Ik ga via AliExpress een Lightning <-> USB kabeltje kopen en dan kan ik als het nodig is de USB-stick direct in mijn iPhone steken. Met iOS 13 is het namelijk mogelijk om in de Bestanden-app direct bestanden van een USB-stick te bekijken. Zo’n duurdere Lightning USB-stick is dan niet meer nodig. Vandaag al getest op de iPad (met USB-C) en dat werkte perfect.

Ik kwam deze app voor iOS ook nog tegen (is blijkbaar nieuw, en werkt met de v10 update).

[ Voor 12% gewijzigd door Phontana op 05-10-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:54:
Zo lust ik er nog een paar hoor. Als iedereen dat doet heb je in de toekomst wel tig laadpalen nodig in een straat.
In de toekomst hebben we toch tig laadpalen nodig, onder meer omdat het 220 net ook maar een beperkte capaciteit heeft en auto's intelligent moeten gaan laden (en zelfs ontladen aan het grid). Dan plug je bij aankomst in en geef je aan wanneer je weer weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ybos schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:05:
[...]
Toevallig gisteren de manual doorgebladerd:
Het slepen word ten strengste afgeraden in D omdat de motoren dan hetzelfde doen als bij gas los: regenereren met mogelijke schade tot gevolg.
Nu zal dat met de wasstraat wel loslopen omdat dat erg langzaam gaat maar toch lijkt het me beter om hem in N te zetten :Y
Ah ok goed om te weten. Ik heb pas nog op Youtube een filmpje gezien van mensen die een Model 3 aan het bijladen waren door hem te slepen, dat lijkt me dan al helemaal een slecht idee.. Kan me er nog niet helemaal iets bij voorstellen waarom dat schadelijk is, als je de auto bovenaan een helling regenererend naar beneden laat rollen doe je redelijk hetzelfde lijkt me. Dat is immers ook met externe aandrijving (maar dan zwaartekracht) de auto in D regenererend laten rollen. Vreemd. Maar als Tesla t in de handleiding zet, die weten t ongetwijfeld t beste. :) Ben wel benieuwd naar de achtergrond.

Misschien is t dan meer dat de auto een kunstmatig hogere rolweerstand heeft en het voor bijv een wasstraat dan lastiger is de auto voort te duwen. Maar dat is dan niet schadelijk voor de auto maar juist voor de wasstraat.

[ Voor 9% gewijzigd door IceOnFire op 05-10-2019 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
https://fd.nl/ondernemen/...-levering-van-2700-auto-s

Verhaal in FD over de recente gang van zaken. Tweakers wordt ook nog genoemd ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananeman schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:51:
https://fd.nl/ondernemen/...-levering-van-2700-auto-s

Verhaal in FD over de recente gang van zaken. Tweakers wordt ook nog genoemd ;)
Thanks, ben wel benieuwd. Heb je hem ook zonder paywall als in een Pastebin o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Ik ben op zoek naar een goede mat zwarte console wrap. Wie kan ervaringen delen? Recensies van diverse Ali opties zijn niet zo goed, opgerold of gekreukt ontvangen. Kenriko is dan weer een stuk duurder ($30 exl shipping).

Wie heeft goede ervaringen met welk product? Linkjes zijn welkom.

Tweede vraag, ik heb 1.500 km aan gratis SuC echter blijft de eerste sessie, van de ophaaldag, op m’n scherm staan. In m’n account zie ik ook nog steeds 1.500 km resterend.

[ Voor 23% gewijzigd door sjoe op 05-10-2019 21:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Thanks, ben wel benieuwd. Heb je hem ook zonder paywall als in een Pastebin o.i.d.?
https://outline.com/twRxDF Ons forum wordt idd genoemd *O*
Op een forum van technologiewebsite Tweakers willen de 'gelukkigen' weten of er mensen zijn die al eerder op deze manier in het bezit van een Tesla zijn gekomen. En hoe ze bij de Koopman Car Terminal moeten komen.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-10-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
sjoe schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:55:
Ik ben op zoek naar een goede mat zwarte console wrap. Wie kan ervaringen delen? Recensies van diverse Ali opties zijn niet zo goed, opgerold of gekreukt ontvangen. Kenriko is dan weer een stuk duurder ($30 exl shipping).

Tweede vraag, ik heb 1.500 km aan gratis SuC echter blijft de eerste sessie, van de ophaaldag, op m’n scherm staan. In m’n account zie ik ook nog steeds 1.500 km resterend.
Allereerste SuC-sessie is altijd gratis.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:27:
waarom hebben publieke laadpalen 11 kwh en niet 22?
55 km per uur laden is gewoon weg traag.
Heb je je auto inmiddels al? Want dan zou je toch wel weten dat 55km per uur bijna altijd ruim voldoende is.

Wij doen het zakelijk nog met een 3,6kW lader, = 22km / uur volgens de app.

Nog geen moment zonder stroom gezeten, stekkeren als het bereik <150km komt ofzo. En toch heeft die auto in krap 1,5 week eigenaarschap al bijna 3000km op de teller. Gemiddeld maakt die bereider 60.000km per jaar.

Ik kan me behoudens extreme uitzonderingen geen scenario's voorstellen dat je aan 55km/u / 11kW niet voldoende power hebt.

Uitgaande van 8 uur slapen snachts is het de volgende ochtend makkelijk een volle accu. Dan kun je weer 500km rijden.

Zelfs al ga je 300 km enkele reis ergens heen en blijf je er maar 2 uurtjes kom je nog steeds thuis. En dan kan ik me nog steeds niet zo goed voorstellen dat je met 300 km rijden onderweg geen behoefte hebt om even je benen te strekken. Een rit van 150-200km enkele reis is voor mijn blaas en benen al ongeveer de grens.

300km in Nederland rijden is sowiso een behoorlijke uitdaging met Groningen > Maastricht "slechts" 350 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
IceOnFire schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Ah ok goed om te weten. Ik heb pas nog op Youtube een filmpje gezien van mensen die een Model 3 aan het bijladen waren door hem te slepen, dat lijkt me dan al helemaal een slecht idee.. Kan me er nog niet helemaal iets bij voorstellen waarom dat schadelijk is, als je de auto bovenaan een helling regenererend naar beneden laat rollen doe je redelijk hetzelfde lijkt me. Dat is immers ook met externe aandrijving (maar dan zwaartekracht) de auto in D regenererend laten rollen. Vreemd. Maar als Tesla t in de handleiding zet, die weten t ongetwijfeld t beste. :) Ben wel benieuwd naar de achtergrond.

Misschien is t dan meer dat de auto een kunstmatig hogere rolweerstand heeft en het voor bijv een wasstraat dan lastiger is de auto voort te duwen. Maar dat is dan niet schadelijk voor de auto maar juist voor de wasstraat.
Tot de weerstand van het rollen zo hoog is dat je auto los schiet van het blokje wat de auto door de wasstraat trekt. Dan moet je wachten op de zetje van je achterligger.

Als je een auto sleept is deze een stuk steviger bevestigd aan de slepende constructie (auto).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 08:30
Iemand een idee hoe lang de (blauw) oplaadkabel van de M3 is? Ik lees tegenstrijdige berichten over 2.5 en 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Recci schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:57:
Iemand een idee hoe lang de (blauw) oplaadkabel van de M3 is? Ik lees tegenstrijdige berichten over 2.5 en 4 meter.
Die van mij 4 meter. Collega heeft afgelopen dinsdag de auto gekregen, die heeft ook 1 van vier meter. Maar er gaan ook berichten dat ze overstappen op 2.5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
sjoe schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:55:

Die van Kenriko heb ik en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Mijn ervaring heb ik eerder al geplaatst: Phontana in "Het grote Tesla topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 08:30
Inspired schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

Die van mij 4 meter. Collega heeft afgelopen dinsdag de auto gekregen, die heeft ook 1 van vier meter. Maar er gaan ook berichten dat ze overstappen op 2.5 meter.
2.5m lijkt me bijzonder lastig als de laadpaal rechts van de auto staat en je in sommige gevallen niet tegen het verkeer de straat in kunt rijden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Heb even zitten twijfelen of ik voor de Model 3 zal gaan. Maar die auto is wel echt heel erg kaal en het komt toch een beetje over als een 'opa'-auto :/, ondanks de fijne elektrische aandrijving. Ik vraag me af als je bijtelling hoger wordt hoeveel mensen dan nog voor de Model 3 gaan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
aex351 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:14:
Heb even zitten twijfelen of ik voor de Model 3 zal gaan. Maar die auto is wel echt heel erg kaal en het komt toch een beetje over als een 'opa'-auto :/, ondanks de fijne elektrische aandrijving. Ik vraag me af als je bijtelling hoger wordt hoeveel mensen dan nog voor de Model 3 gaan.
Opa auto? Als ik nu in een ICE stap heb ik juist dat gevoel. Zelf uberhaupt al eens gereden erin?

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 05-10-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Zo gaan we niet met elkaar om

[ Voor 66% gewijzigd door Outerspace op 06-10-2019 01:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Leg eens uit wat nou die senioren-link is, ben toch wel heel benieuwd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Inspired schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

Opa auto? Als ik nu in een ICE stap heb ik juist dat gevoel. Zelf uberhaupt al eens gereden erin?
Ja dat heb ik en het is een echte opa auto, los van het gegeven dat elektrisch rijden echt top is. Exterieur is weinig spannend en het interieur zijn ze vergeten :/. Gewoon hop een enkele touchscreen tegen het dashboard aangeplakt. Standaard krijg je ook nog van die mooie wieldoppen, tenzij je het upgrade. Enige reden volgens mij om voor deze auto te gaan is de lage bijtelling en dat het elektrisch rijden wel leuk is, maar de auto zelf :/.

Kortom, wie hier zou voor deze Model 3 gaan als de bijtelling op 8% / 15% wordt gezet en je daarmee een vergelijkbaar bedrag zou moeten betalen als een goed aangeklede A3 / A of 1 serie. Daarom dus een opa auto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inspired
En een kale A3 is wel mooi? Audi kent geen opties? Maar goed, het is geen must. Ieder zo zijn voorkeur. Maar als je een dag gereden hebt wil je dit echt niet meer..

https://media.autoweek.nl/m/9lxyzqhb52wu_800.jpg

Wat een rommel. :) (qua knopjes, schermpjes etc. )

Ik zou met 8% nog steeds voor 100% de Model 3 kiezen. Hell, 22 nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 05-10-2019 23:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:00
Waarvan de helft pas werkt als je ervoor bijbetaald.
Een Tesla kaal... standaard stoelverwarming, dichtklappende spiegels, ACC, automatic, gps, parkeersensoren, camera, automatische lichten, automatische ruitenwissers, ...

Zijn allemaal zaken die je bij je audi moet bijbetalen en de kostprijs met minstens €5000 omhoog jaagt.
Kaal :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Inspired schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:31:
En een kale A3 is wel mooi? Audi kent geen opties? Maar goed, het is geen must. Ieder zo zijn voorkeur. Maar als je een dag gereden hebt wil je dit echt niet meer..

https://media.autoweek.nl/m/9lxyzqhb52wu_800.jpg

Wat een rommel. :) (qua knopjes, schermpjes etc. )
Nee een kale A3 is ook niet mooi, maar in deze prijsklasse is dat een foute vergelijking. Vandaar dat ik het ook had over een goed aangeklede auto. Op een Tesla zelf valt er weinig aan te kleden :/ los van een paar leuke velgen, die er meteen erg nadelig werken.

Je voorbeeld foto van een Mercedes A (?) oogt druk, maar dat hoeft het helemaal niet te zijn: https://topgear.nl/thumbs...cedes-a-klasse-2018-1.jpg. De knoppen aan het stuur zijn juist praktisch. Tenzij je ook de knoppen voor de airco bedoeld enz. Wat ook gewoon praktisch is. Waarbij je verder een touchpad hebt om het menu te bedienen, je hoeft niet van je stoel af te komen. Wie wil nou steeds moeilijk gaan zitten doen op een touchscreen, en zeker wanneer je bezig bent met autorijden. Dat is gewoon niet handig :X.
bottom line schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:36:
Waarvan de helft pas werkt als je ervoor bijbetaald.
Een Tesla kaal... standaard stoelverwarming, dichtklappende spiegels, ACC, automatic, gps, parkeersensoren, camera, automatische lichten, automatische ruitenwissers, ...

Zijn allemaal zaken die je bij je audi moet bijbetalen en de kostprijs met minstens €5000 omhoog jaagt.
Kaal :')
Nee hoor, stoelverwarming krijg je vanaf pas 'premium interieur'. Dan moet je minimaal 58.000 euro betalen. Bij Audi zit je dan niet eens meer in de categorie A3, maar een A4-6 :+. (edit: had RS3 neergezet maar dat was te optimistisch :P).

Kortom, op me vraag, wie zou deze opa auto echt kopen/leasen als het nu niet in de 4% categorie zou zitten :P.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 05-10-2019 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik vind de Model 3 zowel van binnen als buiten en qua bijgeleverde opties zeker niet kaal. En stoelverwarming (voor) zit op de goedkoopste variant. Maar dat mag ook wel voor dat bedrag. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
aex351 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:28:
[...]

Ja dat heb ik en het is een echte opa auto, los van het gegeven dat elektrisch rijden echt top is. Exterieur is weinig spannend en het interieur zijn ze vergeten :/. Gewoon hop een enkele touchscreen tegen het dashboard aangeplakt. Standaard krijg je ook nog van die mooie wieldoppen, tenzij je het upgrade. Enige reden volgens mij om voor deze auto te gaan is de lage bijtelling en dat het elektrisch rijden wel leuk is, maar de auto zelf :/.

Kortom, wie hier zou voor deze Model 3 gaan als de bijtelling op 8% / 15% wordt gezet en je daarmee een vergelijkbaar bedrag zou moeten betalen als een goed aangeklede A3 / A of 1 serie. Daarom dus een opa auto.
Ach ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. In dit topic zul je denk ik weinig medestanders vinden iig :P

Interieur ben ik juist erg fan van, evenals alle standaard zaken die op de auto zitten. Moet niet denken om weer terug te moeten gaan naar zo'n knopjes festijn..

Exterieur vind ik de neus niet zo mooi (maar begin er wel aan te wennen moet ik toegeven) maar de rest vind ik een mooie auto om te zien.

Maar voor mij de hoofdredenen waren autopilot en ota updates. En hoewel sommige anders beweren is mijn ervaring dat andere merken hier niet aan kunnen tippen :) dus in antwoord op je vraag: voor gelijk geld had ik deze auto zeker nog een keer gekozen, ik had er zelfs extra voor over gehad! Zeker als je het hebt over een A3 of 1 serie (lol)

Edit: 8)7 Je blijft iig consequent in het noemen van een opa auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
aex351 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:28:
[...]

Meningen zijn natuurlijk meningen, maar ik vind het juist wel een leuk model om te zien, en van binnen erg uniek, juist door het minimalisme. Als ik mijn baas overtuigd krijg gaat mijn privé Leaf er dit jaar nog uit, en anders volgend jaar.

Ik vind het zowel in rij ervaring als interieur in niets vergelijkbaar met een normale auto, los dar ze allebei 4 wielen hebben en een stuur.

De hoeveelheid grip is fenomenaal, de acceleratie is direct, en toch goed doseerbaar. En na 1000km in de 3 van de baas rondgereden te hebben begon ik in mijn Leaf al aan de ruitenwisser hendel te sjorren om hem in D / R te krijgen en de ProPilot aan te zetten.

En na het terugruilen naar mijn eigen auto was ik vrijwel direct op zoek waar het vermogen gebleven was om me te realiseren dat mijn Leafje "maar" 120? kW aan de wielen maakt en geen 400 :+.

Door de jaren heen in best wat auto's tijd doorgebracht, van luxe / goed uitgeruste Volvo's, Audi / BMW / Toyota / Jaguar, tot minder luxe auto's als aygo's e.d. En geen van dat allen heeft iets van doen met hoe ik een Model 3 vind rijden, aanvoelen en beleven.

Er zal vast een forse groep mensen zijn die hem mede voor de bijtelling rijdt. Maar gezien het (naar mijn mening) vrij extreme verschil in beleving tussen een normale auto en een Model 3 geloof ik er niets van dat dat de enige reden is.

Dat alles gezegd hebbende, bovenstaande is mening, ik heb het al eerder geschreven, er zijn vast ook mensen (zoals jij?) die gewoon nog erg gelukkig worden van knopjes en "frutsels" en ongelukkig van het minimalisme van Tesla.

Persoonlijk heb ik niets met duitse auto's dus al was hij €100 duurder per maand aan bijtelling dan een op prijs vergelijkbaar model van de VAG of Bmw of Mercedes, dan blijft het antwoord nee.

Nooit meer terug naar een ICE.

EV rijden is voor mij comfort en gemak van soepel rijden, nooit meer tanken, en onafhankelijkheid. Dat dat momenteel het voordeel heeft ook goedkoop te zijn is mooi meegenomen.
Niet afhankelijk zijn van oliesjieks en droneaanvallen is wel heel rustgevend. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
aex351 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:44:
[...]

[...]

Nee hoor, stoelverwarming krijg je vanaf pas 'premium interieur'. Dan moet je minimaal 58.000 euro betalen. Bij Audi zit je dan niet eens meer in de categorie A3, maar een A4-6 :+. (edit: had RS3 neergezet maar dat was te optimistisch :P).

Kortom, op me vraag, wie zou deze opa auto echt kopen/leasen als het nu niet in de 4% categorie zou zitten :P.
Koop dan maar een E-Tron, als je graag uit opties wilt kiezen, maar kom hier niet melken, als je je nog niet eens fatsoenlijk inleest.
Alles wat ik vertelde zit op de standaard versie. Als je achteraan verwarming wilt, moet je premium pakken.
Dat kan zelfs niet eens op je A3 / A4 /A6 waarschijnlijk.

Ik ben Belg. Ik heb geen 4% bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:14
Recci schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:57:
Buurman heeft 2,5M gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@aex351 waar zit je nu zelf aan te denken dan qua auto? Vraag ik me dan wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Djerro123 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:48:
[...]

Ach ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. In dit topic zul je denk ik weinig medestanders vinden iig :P

Interieur ben ik juist erg fan van, evenals alle standaard zaken die op de auto zitten. Moet niet denken om weer terug te moeten gaan naar zo'n knopjes festijn..

Exterieur vind ik de neus niet zo mooi (maar begin er wel aan te wennen moet ik toegeven) maar de rest vind ik een mooie auto om te zien.

Maar voor mij de hoofdredenen waren autopilot en ota updates. En hoewel sommige anders beweren is mijn ervaring dat andere merken hier niet aan kunnen tippen :) dus in antwoord op je vraag: voor gelijk geld had ik deze auto zeker nog een keer gekozen, ik had er zelfs extra voor over gehad! Zeker als je het hebt over een A3 of 1 serie (lol)

Edit: 8)7 Je blijft iig consequent in het noemen van een opa auto..
Haha, O-). Ja een Model 3 is geen straf om in te rijden hoor. Vind elektrisch rijden echt top <3. Toch doet de Model 3 me denken aan: Wikipedia: General Motors EV1. Ook zo'n mooi uitziende auto.
Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:03:
@aex351 waar zit je nu zelf aan te denken dan qua auto? Vraag ik me dan wel af.
Me lijstje was: Model 3 (elektrisch rijden <3), A3 met sport pakket, A met AMG line of 1 serie met M line. Uiteraard ga ik niet voor dingen zoals een e-tron :/.

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 06-10-2019 00:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
Wel lullig dat een opa auto je zoek rijdt en veel meer (moderne) opties heeft. ;)

Dan liever maar een opa auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Een opa auto die je zelfs kan bedienen met je gsm.
Ook zoiets dat een auto van een Duits merk niet kan. Of betaal je liever €200 bij zodat je via je smartphone via NFC :') je auto kan open doen?
En achteraf nog je sleutel in een contact steken zodat je met de aan-knop hem kan opzetten. Top technologie.

Jij trekt op degene die beweerde dat Tesla's zielloze auto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:07:
Wel lullig dat een opa auto je zoek rijdt en veel meer (moderne) opties heeft. ;)

Dan liever maar een opa auto.
De auto zelf misschien wel ja, maar het type bestuurder die in een Model 3 rijdt niet. Ik moet nog de eerste Model 3 tegenkomen die op de linkerbaan zit. Dan is het ook snel uit met de pret gezien dat de range dan flink omlaag gaat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Nu ben je wel echt aan het trollen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik heb de Model 3 een boel namen horen krijgen, maar opa-auto is nieuw voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9ZOgqGO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

DaCoTa schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:14:
Ik heb de Model 3 een boel namen horen krijgen, maar opa-auto is nieuw voor mij.

[Afbeelding]
Oké toegegeven. Als je zelfs instructies nodig hebt om een deur te openen is de term opa-auto misschien iets te vooruitstrevend (want dat betekend ten iedere geval nog dat het simpel te gebruiken is):
YouTube: Model 3 Door Issue. Solved!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

aex351 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:12:
[...]

De auto zelf misschien wel ja, maar het type bestuurder die in een Model 3 rijdt niet. Ik moet nog de eerste Model 3 tegenkomen die op de linkerbaan zit. Dan is het ook snel uit met de pret gezien dat de range dan flink omlaag gaat :+.
Bestaat er iets anders dan de linkerbaan? O-) Maar serieus; ik had een M Sport 120i voor de Model 3 LR en ik heb geen moment spijt van de inruil! Range genoeg en het rijdt heerlijk. Opa auto? No way! 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Als een Model 3 een opa auto zou zijn dan is een Audi of BMW een over- overgrootvaderauto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

aex351 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:12:
[...]

Ondanks de :+, heb je ook nog iets nuttigs bij te dragen behalve het afkraken van het voertuig? Ik vind het nou niet echt bijdragen hier aan de discussie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Volgens mij heb je zelf een klassieker beeld van een interieur als je veel knopjes en fratsen prefereert? (Maakt dat juist jou zelf niet de “opa” achtige in het verhaal :P )

Ik heb zo’n volledige “kale” SR+ Model 3 zonder extra opties (de goedkoopste uitvoering):

Dit is zo’n beetje de minst mogelijke opa auto ever:

Elektrische stoelen, stoelverwarming, led verlichting rondom, gameconsole, Spotify, Netflix in de auto, over the air updates, geweldige goede navigatie, 5.x sec 0-100km/h, goed onderstel, snel, zeer comfortabel en luxe, Lichtgewicht in zijn klasse, beste appsupport van alle merken (opa’s: wat is een app?) sportwagen exterieur (vnl voorkant, vind ik beetje Porsche-uiterlijk alá supercar-ish)...

Erg mooie, brede en dikke originele velgen (áchter de wieldoppen verstopt)...

Ik zie echt niet in hoe je een Model 3, die overal ”futuristisch” aan doet als opa-auto kunt aanzien >:) erg bijzonder.

Ik denk dat geen enkele échte “opa” dit een aantrekkelijke auto gaat vinden wat het is juist zoveel anders dan elke andere auto “Vroegah was alles beter”, volgens vele échte opa’s is zo’n model 3 juist een “jongelui” auto B)

**Edit**

Heeft iemand nog een goede tip voor winterwielen met banden en TPMS sensoren incl? Op marktplaats zie ik Profile tyrecenter originele Aero wielen met banden leveren, die zijn een officiële bandenpartner van Tesla toch?..

Liefs wil ik de Aero wielen (originele) i.v.m. De extra range, die je in de winter zeker wilt behouden :)

Ook overweeg ik ipv 100% winterbanden all-seasonbanden voor in de winter, maar mét een sneeuwvlok-symbool (omdat deze op de mildere dagen zoals gemiddeld in NL dus beter presteren)

FYI: Vanaf 7c of lager doet een winterband het pas beter, bij of rond het vriespunt zijn er pas grote verschillen tov zomerbanden.

Bij sneeuw zijn winterbanden een verschil van dag en nacht... Grip als een tractor vs wielspin. In de praktijk zouden All-season geclassificeerde banden eigenlijk gemiddeld gezien nog de beste keus zijn denk ik, zolang ze in de sneeuw ook redelijk presteren.

Ik ga over een week met de SR+ Naar Solvenië, gelukkig is het nog warm genoeg voor zomerbanden... Maar winterwielen komen nog, iets meer research doen m.b.t. welke banden ik wil uitzoeken.

(Banden maken echt veel verschil... Heb het mede door achtergrond als autotechnicus, veel ervaring mee)

[ Voor 30% gewijzigd door Stef87 op 06-10-2019 02:08 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Stef87 kende je toevallig deze spreadsheet al? https://docs.google.com/s...RBOK7Vw/edit?usp=drivesdk

Het valt me ook op hoe goed de all weather het doen. Hij is wel op US gericht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Laat die gast maar... snap ook niet waarom we een antwoord geven. Als hij het een opa auto vind is dat zijn mening. We hoeven niemand te overhalen hier. Ik rij steeds meer op de rechterbaan nu, aangezien andere opa auto's niet aan de kant willen gaan, dan maar met mijn opa auto van rechts inhalen. Dat de range dan achteruit gaat... boeien... ik pak wel een SuC als het nodig is, die nog steeds goedkoper en sneller is dan de openbare laadpalen. En dan weer verder knallen met mijn opa auto op de Nederlandse wegen, waar de ICE de wegenbelasting voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@aex351 Je kunt en mag het uiteraard een opa auto vinden. Maar wat ik in het algemeen om mij heen merk, en ik ben geen opa en de mensen om mij heen ook niet, dat men het geen kale auto vindt, maar een cleane to-the-point auto. Ja, men moet even wennen, maar het is erg functioneel en erg fijn om in te rijden.

Voor sommige mensen is het lastig om met verandering en vernieuwing om te gaan, die beginnen over zielloos en "opa auto", maar de tijd dat je alle opties die hierboven allemaal genoemd worden apart moest aanvinken en je auto met ieder vinkje duurder werd is voorbij. De Tesla is heerlijk om in te rijden en van mij hoeven al die knopjes en extra opties niet, Tesla heeft ze standaard gewoon ingebouwd en dat op een efficiënte manier gedaan waardoor je gratis extra knopjes en sliders kunt krijgen. Het interieur van een Audi of BMW is over 2 jaar ouderwets en achterhaald. Bij een Tesla krijg je gewoon een nieuwe lay-out met een update en allemaal extra functionaliteiten. Over 2 jaar is een Tesla nog steeds bij de tijd.

Ik was ook aan het kijken naar een A6 Avant of 5 Touring, ja, die auto's vond ik mooier, maar in een Tesla heb ik meer rijplezier. Voor 8% bijtelling zou ik het ook nog doen. Met 22% bijtelling zou ik waarschijnlijk niet meer voor de Performance zijn gegaan maar voor de LR.

Afijn, ieder zijn keuze, als jij het niet mooi vindt koop je toch gewoon een Audi? Wat wel zou helpen is als je "opa auto" anders verwoordt, waardoor het geen negatieve bijklank heeft maar meer verwoordt wat je ermee bedoelt. Bijvoorbeeld "clean", of "minimalistisch" of iets dergelijks.

Ik rij overigens regelmatig links hoor, ga graag de wedstrijd met je aan...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

bottom line schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:11:
Een opa auto die je zelfs kan bedienen met je gsm.
Ook zoiets dat een auto van een Duits merk niet kan. Of betaal je liever €200 bij zodat je via je smartphone via NFC :') je auto kan open doen?
En achteraf nog je sleutel in een contact steken zodat je met de aan-knop hem kan opzetten. Top technologie.

Jij trekt op degene die beweerde dat Tesla's zielloze auto's maakt.
Als ik denk aan mijn opa's auto denk ik aan zijn jag e-type die ik zo graag zou willen hebben maar naar een neef is gegaan...met 15K aan restauratie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Mar.tin schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Heb je je auto inmiddels al? Want dan zou je toch wel weten dat 55km per uur bijna altijd ruim voldoende is.

Wij doen het zakelijk nog met een 3,6kW lader, = 22km / uur volgens de app.

Nog geen moment zonder stroom gezeten, stekkeren als het bereik <150km komt ofzo. En toch heeft die auto in krap 1,5 week eigenaarschap al bijna 3000km op de teller. Gemiddeld maakt die bereider 60.000km per jaar.

Ik kan me behoudens extreme uitzonderingen geen scenario's voorstellen dat je aan 55km/u / 11kW niet voldoende power hebt.

Uitgaande van 8 uur slapen snachts is het de volgende ochtend makkelijk een volle accu. Dan kun je weer 500km rijden.

Zelfs al ga je 300 km enkele reis ergens heen en blijf je er maar 2 uurtjes kom je nog steeds thuis. En dan kan ik me nog steeds niet zo goed voorstellen dat je met 300 km rijden onderweg geen behoefte hebt om even je benen te strekken. Een rit van 150-200km enkele reis is voor mijn blaas en benen al ongeveer de grens.

300km in Nederland rijden is sowiso een behoorlijke uitdaging met Groningen > Maastricht "slechts" 350 km
en waarom zou dat voldoende zijn?
60% laden kost je bijna 5 uur? Stel je gaat werkelijk 300 km rijden dan is allemaal net wat lekkerder als op een publieke laadpaal je auto na 2 uur weer vol is. Dat kan je gewoon niet ontkennen.
In mobieltjes hebben we het altijd over heerlijk snel laden en voor auto's vinden we dit ok?
Sommige denken nog steeds dat iedereen maar een oprit heeft en elke dag even kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
Rto1964 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Allereerste SuC-sessie is altijd gratis.
Nope, 2 weken na ontvangst van m’n auto SC uitgeprobeerd. Kosten €0,50 zijn van de creditcard afgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Niek_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

Nope, 2 weken na ontvangst van m’n auto SC uitgeprobeerd. Kosten €0,50 zijn van de creditcard afgeschreven.
Klopt. Eerste sessie op de eerste dag is gratis. :)

@lighting_ met een drie fase paal zit je binnen 8 uur vol. Veel publieke palen zijn 11kW en thuis bij mij ook. Sneller is leuk maar niet nodig voor 99% van de tijd. Voor die ene procent zijn er SuCs.

[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 06-10-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Tesla OS zou een app store moeten krijgen.
Kan veel leuke toepassingen verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

@lighting_ met een drie fase paal zit je binnen 8 uur vol. Veel publieke palen zijn 11kW en thuis bij mij ook. Sneller is leuk maar niet nodig voor 99% van de tijd. Voor die ene procent zijn er SuCs.
Je overdrijft en kijkt door een roze tesla bril
Probeer die eens af te doen? Als je vergelijkt met tanken is publiek laden een grote achteruit gang.
Helemaal in vergelijking met diesel waar je binnen 10 minuten op 1000 km range zit.
Niet iedereen maakt ritjes van 50 km per dag.
Tuurlijk er zitten andere voordelen aan EV dan ICE maar daar gaat de discussie niet over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:51:
[...]

60% laden kost je bijna 5 uur? Stel je gaat werkelijk 300 km rijden dan is allemaal net wat lekkerder als op een publieke laadpaal je auto na 2 uur weer vol is. Dat kan je gewoon niet ontkennen.
In mobieltjes hebben we het altijd over heerlijk snel laden en voor auto's vinden we dit ok?
Sommige denken nog steeds dat iedereen maar een oprit heeft en elke dag even kan laden?
Er zijn zat mensen zonder eigen laadpaal (inclusief ondergetekende) en die echt jou probleem niet herkennen. Ik heb een SR+, ik kan 300km als ik zuinig rij.

Scenario's:
1. Ik rij meer dan 300km enkele reis; opladen bij fastned, ionity of (bij voorkeur) SuC. 20 minuten extra reistijd, in te calculeren bij vertrek.
2. Ik rij meer dan 300km retour; idem, tenzij ik enkele uren op locatie ben en daar kan opladen en daarmee naar huis kan komen.
3. Minder dan 300km per dag: ik hang hem aan de publieke laadpaal thuis en hij laadt weer op tot 90% (ingesteld als limiet) 's nachts.

Volgende dag hetzelfde riedeltje. Publieke laders zijn niet geschikt om op te laden terwijl je een lange reis aan het maken bent, daar zijn snelladers voor. Publieke laders zijn ruim voldoende om bij langere periodes van stilstand op te laden.

Als je geen publieke laadpaal dicht bij je huis hebt en ook geen eigen laadpaal, dan is elektrisch rijden lastig lijkt me. Maar publieke palen kan je aanvragen?

Ik snap echt niet wat het probleem is?
lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Probeer die eens af te doen? Als je vergelijkt met tanken is publiek laden een grote achteruit gang.
Helemaal in vergelijking met diesel waar je binnen 10 minuten op 1000 km range zit.
Tuurlijk er zitten andere voordelen aan EV dan ICE maar daar gaat de discussie niet over.
Dude Ben je laden nu aan het vergelijken met tanken? :D

Het punt wat er werd gemaakt is dat je 99% van de keren niet hoeft bij te laden omdat je in ons landje genoeg range hebt aan de Tesla (zelfs met de sr+). "Tanken" doe je dus zelden want het is volladen in de nacht, ook bij publieke palen. Voor de keren dat de range op 1 dag te weinig is (de 1% in zijn reactie) kan je of superchargen of proberen bij te laden op locatie.

Heeft niks met bril te maken hoor 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Djerro123 op 06-10-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
Tja, het is een groot voordeel als je thuis kan laden. Hoef je vrijwel niet meer onderweg te laden.
Als je bent aangewezen op publieke laadpalen is dat wel minder comfortabel. Je gaat overigens niet zitten wachten. Als de auto weer vol is haal je hem weer op. Zie het probleem niet zo. Doe ik zelf ook regelmatig. Is geen kwestie van een roze Teslabril. Alle EV’s hebben hiermee te maken, dus graag even je toon matigen aub (@lighting_ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phontana
[...]

Probeer het eens anders te bekijken en het tanken en opladen niet 1-op-1 met elkaar te vergelijken. Met een ICE moet je tanken tijdens de rit. Met een EV kun je altijd vertrekken met een volle accu en laad je juist op de momenten dat je niet onderweg bent, wat tenzij je 24/7 onderweg bent best een groot gedeelte van de tijd is. En daarom is 11 kW voor dat soort situaties meer dan prima. Wil je wel onderweg bijladen omdat je meer kilometers maakt, dan heb je daarvoor de SuC’s of andere snelladers.

[ Voor 3% gewijzigd door Phontana op 06-10-2019 10:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
Graag de algemene discussie over laden van een EV in het daarvoor bestemde EV topic of Laadpalen topic voeren.

Niet specifiek relevant voor Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Hoezo overdrijf ik? Mijn Model 3 heeft elke ochtend een range van 300-400. In 1% van de gevallen heb ik meer nodig, dan dus SuC. Op veel plaatsen waar ik kom kan ik ook nog eens laden. Soms wel maar 1x16. Maar dat is nog goed voor 100-200 extra range obv bezoek van 4-8 uur. Maar goed, blijf lekker in de diesel zitten. Het is niet zo dat we iedereen in een Model 3 willen hebben ofzo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Weer terug ontopic :P

Voor mensen die graag PLEX, Ziggo of wat dan ook willen afspelen in de Model 3 op FullScreen.

1) Open de Youtube App
2) Klik op je Account rechtsboven en in de dropdown selecteer je "Je google account beheren"
3) Klik links in het menu op Help
4) Selecteer 1 van de 3 "Hulp bij veelvoorkomende problemen" links op die pagina
5) Klik naast je account op de 8 bolletjes, in de dropdown kun je klikken op "Google Zoeken"

Tada, je bent nu bij Google in fullscreen. Voor Plex is het simpelweg zoeken naar "app.plex.tv" en voor ziggo "ziggo go". De rest volgt vanzelf, gisteren even RTL4 getest en dat werkte prima. Van de week al een volledige aflevering Mr Robot via PLEX gestreamed vanaf mijn NAS, ook zonder problemen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inspired
Vandaag even een dag een Performance tot mijn beschikking. Holy crap wat een versnelling. Mijn AWD komt “lekker mee” in het verkeer maar bij de Performance is het nog wel even wat heftiger zeg. Daar voel je echt bloed weg trekken bij 0-100. Iets minder comfy dan mijn AWD op 18 inch maar wat een bak. Niet slecht voor een opa auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Waarom zou je naar SuCs gaan? Fastned heeft veel meer locaties in Nederland en laad toch echt een sneller (140 vs 120 KW). Daarnaast voor leaserijders niet bij zichzelf in dienst, SuC moet je zelf declareren, terwijl Fastned all grote laadpaalboeren ondersteund. Dus kan en gaat vaak meestal direct via werkgever.

Dus Fastned heeft altijd mijn primaire voorkeur.
[...]
Grote achteruitgang als in je auto in de straat aan de laadpaal klikken? Ik rijd 57.000km per jaar met mijn RWD heb niet het gevoel dat ik tijd verloren ben in mijn leven.

Definieer dan is die “grote achteruitgang”? Ik klik dagelijks mijn auto aan, maar doe dat al sinds 2015 met mijn GTE. In de zomer staat daardoor wel altijd mijn auto gekoeld te wachten en in de winter altijd verwarmd met ijsvrije ruiten. Alleen daarvoor zou ik em al aanklikken. Die 10 seconde is dat echt een grote achteruitgang in iemands leven?

Waar ik met mijn GTE in de stad altijd uit noodzaak om te laden aan laadpaal ga staan doe ik het nu bijna altijd voor de mooie parkeerplekjes. En als inwoner van Utrecht buurgemeente toch mooi gratis 4 jaar overal geparkeerd in Utrecht (tot begin deze maand). Zie ik weer zo een diesel met 10:000km volle tank naar een parkeerplekje zoeken. Nou nou, wat een tijdsbesparing voor deze rijder ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Malarky op 06-10-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Malarky schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Waarom zou je naar SuCs gaan? Fastned heeft veel meer locaties in Nederland en laad toch echt een sneller (140 vs 120 KW). Daarnaast voor leaserijders niet bij zichzelf in dienst, SuC moet je zelf declareren, terwijl Fastned all grote laadpaalboeren ondersteund. Dus kan en gaat vaak meestal direct via werkgever.

Dus Fastned heeft altijd mijn primaire voorkeur.
SuC is tot 150kW en daar komt bij dat ik alleen onderweg moet laden buiten Nederland. Dekking van SuC is dan gewoon top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Mday schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:47:
Gister truukje ontdekt: je kan het muziekvenster groter/kleiner maken door het muziekicoon(naast je auto-icoon linksonder) naar boven of naar beneden te swipen. Niet meer op de albumhoes tikken, of het kader zelf slepen!
Dan weet je waarschijnlijk ook nog niet dat je je temperatuur (ook het geluid trouwens) ook naar opzij kan swipen ;)
Dus gewoon even op de temperatuur houden met je vinger, en dan zet je hem simpel enkele graden warmer door naar rechts te swipen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien eerst een fatsoenlijk huis met oprit kopen en dan pas 60k tegen een auto aansmijten, ja prioriteiten stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Misschien eerst een fatsoenlijk huis met oprit kopen en dan pas 60k tegen een auto aansmijten, ja prioriteiten stellen.
Shots fired!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 16-09 19:31
[...]

Uiteraard verschilt het per usecase, maar ik vind het publieke laden soms nog te snel. Zeker als ik bijvoorbeeld een hele werkdag hem aan een publieke lader heb hangen bij een klant. Ik vind het asociaal om hem lang te laten staan als hij al vol (of in mijn geval tot 80%) is opgeladen, aangezien andere EV rijders de paal nodig kunnen hebben. Dus soms denk ik wat langzamer laden mag ook wel :P Is natuurlijk een onzinredenering, want ook dan hebben minder mensen er profijt van, maar toch.

Heb hem zelfs al een paar keer halverwege de dag verplaatst. 11KW heb ik thuis ook en is wat mij betreft echt ruim voldoende. Tenzij je 300km rijdt voor een afspraak van een uur of 2 maximaal, dan is het wellicht niet voldoende. Maar ik heb gelukkig niet vaak dat soort situaties. En mochten ze zich toch voordoen is er een perfect supercharger netwerk onderweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Vinslo schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:33:
[...]
Tenzij je 300km rijdt voor een afspraak van een uur of 2 maximaal,
Als je 300km rijdt, moet je onderweg toch een pauze inlassen. Is dus ook prima te combineren met een beetje snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
anboni schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Als je 300km rijdt, moet je onderweg toch een pauze inlassen. Is dus ook prima te combineren met een beetje snelladen.
Is ook mijn ervaring en ritme (meestal 200-250km maximaal op 1 stuk), maar ik weet dat sommige mensen wel liever zo'n stuk aan 1 stuk door rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Vinslo schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:37:
[...]

Is ook mijn ervaring en ritme (meestal 200-250km maximaal op 1 stuk), maar ik weet dat sommige mensen wel liever zo'n stuk aan 1 stuk door rijden.
En zo dragen EVs dus nog wat extra bij aan de verkeersveiligheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
bottom line schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Dan weet je waarschijnlijk ook nog niet dat je je temperatuur (ook het geluid trouwens) ook naar opzij kan swipen ;)
Dus gewoon even op de temperatuur houden met je vinger, en dan zet je hem simpel enkele graden warmer door naar rechts te swipen.
Nog meer handige trucjes? Of ergens over te lezen?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
anboni schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:37:
[...]

En zo dragen EVs dus nog wat extra bij aan de verkeersveiligheid ;)
Toegegeven, met de autopilot is lange stukken rijden een stuk relaxter en minder vermoeiend. Maar er zijn genoeg biologische processen bezig die zorgen dat een stop elke 2-2,5 uur wel noodzakelijk is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

Maar hoe vaak wil of moet je nu echt - 2 uur nadat je thuis bent gekomen na een rit van 300km - weer op stap voor een lange rit? Daar is juist de supercharger voor. Volgens mij ga je hier voor de fijne wetenschap dat hij vol is, zonder dat het daadwerkelijk nuttig is.

Daarintegen zullen openbare snellaadpalen een heel stuk duurder zijn om te plaatsen, dus dan laad je niet meer voor €0,30, maar gaat het waarschijnlijk duurder zijn. Economisch gezien is dat onlogisch, het is veel haalbaarder om er een 11 kWh paal bij te plaatsen mocht het te druk worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DM_
  • Laatst online: 16-09 21:46

DM_

[...]

Here you go:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...1/woon-werkafstanden-2016

Misschien verder kijken als misschien je eigen situatie. Als je wel erg veel rijdt dan nog niet EV kiezen. Simpel toch?!

Snap niet wat de "discussie" moet zijn. "Met tanken heb je meer bereik sneller als bij laden".

Ja en als m'n tante een lul had zou ze m'n oom zijn. (Engels uitspraak als iemand een compleet onzinnige vergelijking of uitspraak maakt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
wouter1971 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Nog meer handige trucjes? Of ergens over te lezen?
Geen idee of er een plek is waar je alles daarvan kan lezen..
Misschien moeten we zelf eens zo'n lijstje maken, is wel iets dat ik wil maken en bijhouden :P

Het snel navigeren naar huis / werk weet je al?
Afbeeldingslocatie: https://teslafacts.nl/foto/et/model-3-handrem-icon.jpg
Als je thuis bent en in het 'navigeren' venster begint met naar onderen te swipen, navigeert hij automatisch naar je werk.
Als je ergens anders bent, behalve thuis, en dan naar onderen swipt, dan navigeert hij automatisch naar huis.

Of als je wilt bellen, en dat is ook bijna het enige dat je doet in je auto dat in dat 'app venster' staat, datgene met dat pijltje naar boven, gewoon dat tekentje naar boven swipen.
Dan haalt hij datgene boven dat je het laatst hebt gebruikt, in mijn geval de telefoon.
Moet je die ahoy ahoy (is de naam van dat telefoontje als je dat even ingedrukt houdt) niet meer handmatig selecteren in dat lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
DaCoTa schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Maar hoe vaak wil of moet je nu echt - 2 uur nadat je thuis bent gekomen na een rit van 300km - weer op stap voor een lange rit? Daar is juist de supercharger voor. Volgens mij ga je hier voor de fijne wetenschap dat hij vol is, zonder dat het daadwerkelijk nuttig is.

Daarintegen zullen openbare snellaadpalen een heel stuk duurder zijn om te plaatsen, dus dan laad je niet meer voor €0,30, maar gaat het waarschijnlijk duurder zijn. Economisch gezien is dat onlogisch, het is veel haalbaarder om er een 11 kWh paal bij te plaatsen mocht het te druk worden.
vaak genoeg hoor. Dat zijn ook redenen waarom range zo belangrijk is. Het niet kunnen voorstellen dat iemand na lange rit thuis komt en toch weer snel weg moet is echt een koker visie. Niet iedereen het hetzelfde leven. Tank leeg? moet nog snel een rit maken. Zo getankt.
En ja ik heb ook een tesla maar kijk niet met een roze brll. Ik weet waar ik het over heb. Ik noem dit typisch redenen om het (trage) laden maar goed te praten. Dan maar super chargen? zit dat om de hoek ofzo? of op de weg heen waar je toevallig naar toe moet? 50% meer range en 2x sneller laden publieke laadpaal en dan ben je pas op de goede weg.

[ Voor 11% gewijzigd door lighting_ op 06-10-2019 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

vaak genoeg hoor. Dat zijn ook redenen waarom range zo belangrijk is.
Tank leeg? moet nog snel een rit maken. Zo getankt.
En ja ik heb ook een tesla maar kijk niet met een roze brll. Ik weet waar ik het over heb. Ik noem dit typisch redenen om het (trage) laden maar goed te praten. Dan maar super chargen? zit dat om de hoek ofzo? of op de weg heen waar je toevallig naar toe moet? 50% meer range en 2x sneller laden publieke laadpaal en dan ben je pas op de goede weg.
Als je 80-100k maakt per jaar inderdaad geen Tesla kiezen. Nou, we zijn eruit. En door.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:42
komt toch een beetje over als een 'opa'-auto
Mij kleinkinderen vinden van niet

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
vaak genoeg hoor. Dat zijn ook redenen waarom range zo belangrijk is.
Tank leeg? moet nog snel een rit maken. Zo getankt.
Het is een beetje welles/nietes discussie, maar ik zie geen 150km ritten in Nederland die niet langs een Supercharger of andere snellader komen.

Op deze manier kun je altijd wel meer willen, maar dat kost nu eenmaal geld wat vooralsnog economisch niet haalbaar is. Ja, natuurlijk wil ik een supercharger op iedere hoek, maar daar heb ik geen geld voor over. Voor de huidige prijzen is het huidige netwerk voldoende. Als ik kijk naar mijn rijpatroon, is 11 kWh is de straat snel genoeg. En als je naar de gemiddelde woon-werk ritten kijkt, is dat voor het overgrote deel van de mensen ook voldoende. Er zullen altijd kleine aantallen mensen zijn voor wie het niet voldoende is, en zo te horen zit jij in zo'n groep.
Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:16:
[...]
Als je 80-100k maakt per jaar inderdaad geen Tesla kiezen. Nou, we zijn eruit. En door.
Ik denk dat die grens nog wel hoger ligt, met 100k woon-werk verkeer kom je uit op 384 km per dag. Met een Supercharger heb je dat in 24 minuten geladen, en dan heb je geen eens een andere laadpaal nodig. Als je 's nachts op een slome 11 kWh lader kunt staan en je met een volle accu kunt vertrekken, of er is een laadpaal op bestemming, heb je geen Supercharger nodig.

Maar idd, ik moet het laten gaan. Lijkt wel of de troll-factory aangekomen is hier. Ik hoor alleen maar over zielloze tekortkomende opa-auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:20
Cyw00d schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:03:
Weer terug ontopic :P

Voor mensen die graag PLEX, Ziggo of wat dan ook willen afspelen in de Model 3 op FullScreen.

1) Open de Youtube App
2) Klik op je Account rechtsboven en in de dropdown selecteer je "Je google account beheren"
3) Klik links in het menu op Help
4) Selecteer 1 van de 3 "Hulp bij veelvoorkomende problemen" links op die pagina
5) Klik naast je account op de 8 bolletjes, in de dropdown kun je klikken op "Google Zoeken"

Tada, je bent nu bij Google in fullscreen. Voor Plex is het simpelweg zoeken naar "app.plex.tv" en voor ziggo "ziggo go". De rest volgt vanzelf, gisteren even RTL4 getest en dat werkte prima. Van de week al een volledige aflevering Mr Robot via PLEX gestreamed vanaf mijn NAS, ook zonder problemen.
Werkt Ziggo Go bij jou zonder haperingen? Bij mij schokt het beeld om de paar seconden (wel regelmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
[...]

vaak genoeg hoor. Dat zijn ook redenen waarom range zo belangrijk is. Het niet kunnen voorstellen dat iemand na lange rit thuis komt en toch weer snel weg moet is echt een koker visie. Niet iedereen het hetzelfde leven. Tank leeg? moet nog snel een rit maken. Zo getankt.
Waarom rijdt je dan een Tesla? Je komt meer over als iemand die liever een ICE rijdt en alleen een Tesla rijdt ivm de lage bijtelling o.i.d.

Je hebt zelf de keuze gemaakt om er in te gaan rijden >:)

Ik vraag mij af waar je dan mee bezig bent als je regelmatig 300-400km moet rijden, waarna je vervolgens weer in 1-2uur moet vertrekken en een 11kW boordlader “veel te weinig” zou zijn.. Daar zou vast ook nog wat kunnen worden geoptimaliseerd?

Er zijn enkele andere EV’s die wel op 22kW kunnen opladen aan de laadpaal, waaronder een aantal Model S’sen van Tesla. Waarom heb je die dan niet gekocht met grootst mogelijk batterijpakket??

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

En alle taxi’s dan? Model S voornamelijk. Hoeveel km maken die wel niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_

DM_

[...]

Maar jij bent toch degene die hier kokervisie toont?

Als alles 2x zo snel laadt zou dat fijn zijn, maar zoals door meerdere aangegeven hebben zij daar geen last van.

Wat overblijft is dat je blijkbaar zelf wel gefrustreerd bent met de range / laadsnelheden. Dat is prima, maar dan kan je je afvragen waar die frustratie vandaan komt. Denk dat bijna iedereen hier voor aanschaf/lease zelf goed heeft gekeken naar de voor en nadelen en bewust de keuze hebben gemaakt dat bijv 11kw laden prima is. Heb je dat niet gedaan ofzo? En is je frustratie dat je nu een auto rijdt wat niet past bij je eigen gebruik? Ook prima, maar lijkt me niet een reden om hier zo over te lopen zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
wouter1971 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
En alle taxi’s dan? Model S voornamelijk. Hoeveel km maken die wel niet
Taxi's maken gemiddeld niet zoveel kilometers, die staat 60% van de tijd stil. Die doen rond de 50k tot 60k km per jaar, als dat 200km per werkdag is, is het veel.

In London schakelen ze nu ook over op EV black cabs, met een range op batterij van 80km. Dat is ruim genoeg voor een dag werken in de stad. Er zit een range extender in als ze een keer verder het land in moeten.

[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 06-10-2019 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Eigelijk ging de opmerking van @lighting_ meer over laadpalen, en niet perse over Tesla.
Dus zijn opmerking is in het verkeerde topic gewoon gestart.

Maar ik ben wel niet akkoord met het feit dat er meer range in de auto's moet komen. Zeker niet als je een LR AWD bezit. Dan heb je evenveel capaciteit als een gewone benzinewagen.
En snellaadpalen/superchargers staan wel degelijk op plekken die je onderweg tegenkomt. Het is niet omdat je navigatie die niet meegeeft, dat ze er niet zijn.

Elektrische auto's zijn inderdaad net wel bedoelt om 80-100k km af te leggen per jaar. Je zou anders meer tijd en geld verliezen door 4x per jaar naar de garage te gaan voor onderhoud en wisselstukken. Dan neem je die 30x 10 minuten snelladen er wel bij. Want s'avonds / tijdens het werk laad je hem gewoon op.
Nog maar te zwijgen over welk fortuin je moet uitgeven aan dinosap.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 06-10-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Moet via de Shortcuts app. Geen iOS 12 device meer? Mocht je geen andere manier vinden dan wil ik ze wel ff op iCloud zetten in het weekend. Moet je me maar ff PMen.

Werkt op zich best prima. Apple moet alleen nog even fixen dat de siri commando's voor shortcuts weer op de Watch werken.
Je kon in iOS 12 toch zelf die siricommando’s aanmaken? Is dat in iOS 13 verdwenen? Heb namelijk ook een Apple Watch en dat zou het allemaal toch een stuk makkelijker maken als je de commando’s via de Apple Watch kan uitvoeren ipv telkens de iPhone pakken. Wie weet hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
DM_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Maar jij bent toch degene die hier kokervisie toont?

Als alles 2x zo snel laadt zou dat fijn zijn, maar zoals door meerdere aangegeven hebben zij daar geen last van.

Wat overblijft is dat je blijkbaar zelf wel gefrustreerd bent met de range / laadsnelheden. Dat is prima, maar dan kan je je afvragen waar die frustratie vandaan komt. Denk dat bijna iedereen hier voor aanschaf/lease zelf goed heeft gekeken naar de voor en nadelen en bewust de keuze hebben gemaakt dat bijv 11kw laden prima is. Heb je dat niet gedaan ofzo? En is je frustratie dat je nu een auto rijdt wat niet past bij je eigen gebruik? Ook prima, maar lijkt me niet een reden om hier zo over te lopen zeiken.
Nee hoor. Daar hebben wel meerdere die bedenkingen. Is mij al hier erg opgevallen. Tesla fans forum zonder enige vorm van normale discussie. Ik kom er nogmaals op. Vind je traag laden op je smartphone normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
bottom line schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:01:
Eigelijk ging de opmerking van @lighting_ meer over laadpalen, en niet perse over Tesla.
Dus zijn opmerking is in het verkeerde topic gewoon gestart.

Maar ik ben wel niet akkoord met het feit dat er meer range in de auto's moet komen. Zeker niet als je een LR AWD bezit. Dan heb je evenveel capaciteit als een gewone benzinewagen.
En snellaadpalen/superchargers staan wel degelijk op plekken die je onderweg tegenkomt. Het is niet omdat je navigatie die niet meegeeft, dat ze er niet zijn.

Elektrische auto's zijn inderdaad net wel bedoelt om 80-100k km af te leggen per jaar. Je zou anders meer tijd en geld verliezen door 4x per jaar naar de garage te gaan voor onderhoud en wisselstukken. Dan neem je die 30x 10 minuten snelladen er wel bij. Want s'avonds / tijdens het werk laad je hem gewoon op.
Nog maar te zwijgen over welk fortuin je moet uitgeven aan dinosap.
Weer allemaal flut redenen om het goed te praten. EV bedoelt voor 80-100 km per dag? Waar haal jij die onzin vandaan?
Ev is niet voor alle situaties geschikt. Daar moet je mee eens zijn. Maar kom niet ermee door alles maar goed te praten.

[ Voor 5% gewijzigd door lighting_ op 06-10-2019 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_

DM_

lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

Nee hoor. Daar hebben wel meerdere die bedenkingen. Is mij al hier erg opgevallen. Tesla fans forum zonder enige vorm van normale discussie. Ik kom er nogmaals op. Vind je traag laden op je smartphone normaal?
Wat is traag? Het is allemaal relatief aan de huidige status van de tech.

Ik snap echt niet wat je punt is, maar vind het best leuk om op een saaie zondag een onzinnige discussie te voeren.

Als alles sneller zou laden zou dat heel fijn zijn. Maar de huidige realiteit is niet zo, en de meeste hebben er geen probleem mee. Wat wil je dan nog bespreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_

DM_

lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Weer allemaal flut redenen om het goed te praten. EV bedoelt voor 80-100 km per dag? Waar haal jij die onzin vandaan?
Ev is niet voor alle situaties geschikt. Daar moet je mee eens zijn. Maar kom niet ermee door alles maar goed te praten.
Zie mijn eerdere post over gem. woon-werk afstanden van het CBS.

Maarja, als je feiten wilt negeren en ook reacties van anderen die deels eens zijn dat als je grotere afstanden rijdt een EV niet handig is. Ik zie hier geen goed praat posts, alleen mensen waar jouw issue voor hen geen probleem is. Maar blijkbaar is dat voor jou onvoldoende en blijf je maar posten erover.

Edit, zie ook dat je niet de posts goed leest, de quote hierboven gaat over 80k - 100k per jaar. Ook al zou de 80-100km per dag niet een onterecht opmerking zijn gezien de gem. gereden woonwerk km's. |:( :)

[ Voor 14% gewijzigd door DM_ op 06-10-2019 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 03:58:
@Stef87 kende je toevallig deze spreadsheet al? https://docs.google.com/s...RBOK7Vw/edit?usp=drivesdk

Het valt me ook op hoe goed de all weather het doen. Hij is wel op US gericht.
Die heb ik al een keer gezien. Helaas staat er niet heel veel (nuttige) informatie in, ondanks dat het een mooie lijst is.

Dus ik moet nog even kiezen tussen deze merken:

Bridgestone, Michelin, BF Goodrich, Goodyear of Vredestein. Allemaal hebben ze ook het sneeuwvlok-symbool en maakt ze geschikt voor die enkele dag(en) met een flink pak sneeuw. Gemiddeld ben je in NL ook beter af met een goede all season band in de winter VS een 100% winterband.

Met de bovenstaande merken heb ik in ieder geval goede ervaringen in de +/- 6 jaar dat ik als autotechnicus heb gewerkt.

(Houd ook rekening met de stevigheid van de wang van de band, de goedkopere banden hebben een zacht wang en dan kan je niet meer lekker sturen en bochten nemen, dit zie je vaak niet terug in een test)

Hier even een lijstje met links naar verschillende 18inch banden met originele maat voor de Aerovelgen:

https://banden.autoweek.n...banden/235-45-r18/?fuel=C

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 06-10-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

Zoals iemand eerder al aangaf, een zinloze discussie. Vind je het te traag voor jouw situatie? Prima. Is het voor iedereen kommer en kwel? Nee dus, gezien de reacties dat mensen zich niet herkennen in je probleem.

Nogmaals het verzoek deze discussie te verplaatsen naar het EV laden topic, Dan kunnen we het hier weer hebben over de autos zelf:) :w

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djerro123
bottom line schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Geen idee of er een plek is waar je alles daarvan kan lezen..
Misschien moeten we zelf eens zo'n lijstje maken, is wel iets dat ik wil maken en bijhouden :P

Het snel navigeren naar huis / werk weet je al?
[Afbeelding]
Als je thuis bent en in het 'navigeren' venster begint met naar onderen te swipen, navigeert hij automatisch naar je werk.
Als je ergens anders bent, behalve thuis, en dan naar onderen swipt, dan navigeert hij automatisch naar huis.

Of als je wilt bellen, en dat is ook bijna het enige dat je doet in je auto dat in dat 'app venster' staat, datgene met dat pijltje naar boven, gewoon dat tekentje naar boven swipen.
Dan haalt hij datgene boven dat je het laatst hebt gebruikt, in mijn geval de telefoon.
Moet je die ahoy ahoy (is de naam van dat telefoontje als je dat even ingedrukt houdt) niet meer handmatig selecteren in dat lijstje
Ik heb het automatisch aanpassen naar de geldende maximum snelheid uitstaan op AP (te adrupt naar mijn zin), en kwam recent dus een leuk truukje tegen hier: door op het verkeersbordje te tikken verandert je ingestelde snelheid naar die limiet. Handig als je van 100 naar 130 gaat of andersom, ipv 5 keer aan je draaiwieltje te kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
naii11 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:20:
[...]

Geen idee, gisteren rijdend geprobeerd verbinding te maken. Misschien even voor de deur proberen nu..
Als je je auto in D zet gaat je wifi uit, moet je handmatig terug aanzetten nadat je hem in D hebt gezet. Weet niet of je dat had gedaan? Of is het thuis wel gelukt nu?

De ontvangst van de M3 is bizar slecht, maar een hotspot vanaf m'n telefoon werkt altijd prima eigenlijk. Als je helemaal geen netwerken kan vinden kan je een hard reset proberen (rem plus twee knopjes op je stuur)? En anders klinkt het kaput vrees ik...

Zou hij misschien geen 5Ghz netwerken ondersteunen? (hard op aan het denken) Hij schijnt ook een aantal hoge kanalen niet te pakken, maar ik kan geen channel instellen op mijn eigen android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Vraagje over autopilot (met navigatie): ik krijg maar zelden de optie, zelfs op stand ‘’Mad Max” om zelf in te halen, laat staan terug te voegen. Het remt gewoon af tot de snelheid van de volgende auto, terwijl mijn maximum snelheid veel hoger staat. Ook de volgende afrit is dan nog kilometers verder. Ik moet erg lang het knipperlicht aanhouden voordat de auto zelf van rijbaan wisselt.

Wat doe ik fout?

Het haaks laten inparkeren is ook nog niet succesvol gelukt. De auto komt erg / te dicht op de links geparkeerde auto waardoor ik het wil overnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door sjoe op 06-10-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
sjoe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:38:
Vraagje over autopilot (met navigatie): ik krijg maar zelden de optie, zelfs op stand ‘’Mad Max” om zelf in te halen, laat staan terug te voegen.
Terug naar rechts doet 'ie inderdaad eigenlijk maar zelden, tenzij het is om een afslag te nemen. Kun je natuurlijk wel zelf om vragen door gewoon richting aan te geven. Als er ruimte is, gaat 'ie gewoon.
Ik moet erg lang het knipperlicht aanhouden voordat de auto zelf van rijbaan wisselt.
Wat is 'erg lang'? Mijn ervaring is dat 'ie stipt op de derde knipper begint te wisselen. Daarna moet ik knipperlicht nog vasthouden tot 'ie voor de helft op de nieuwe rijstrook zit.

[ Voor 7% gewijzigd door anboni op 06-10-2019 17:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:51
Customized horn & movement sounds (coconuts being one, of course) coming to Teslas soon zegt Elon Musk

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
duchaantje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Je kon in iOS 12 toch zelf die siricommando’s aanmaken? Is dat in iOS 13 verdwenen? Heb namelijk ook een Apple Watch en dat zou het allemaal toch een stuk makkelijker maken als je de commando’s via de Apple Watch kan uitvoeren ipv telkens de iPhone pakken. Wie weet hoe dit precies zit?
Shortcuts in iOS 13 heeft nog wat werk nog volgens mij.

Het koppelen van een custom siri commando kan op dit moment niet meer. Hij pakt nu gewoon obv van de naam de shortcut via Siri. Helaas werkt Siri commando’s sinds iOS 13 ook even niet meer op de Watch. Je krijgt dan een melding dat shortcuts op de Watch niet supported is. Dit is een bug en zal snel opgelost zijn hoop ik. Met wat geluk werkt dit binnenkort wel weer. Heb in ieder geval nu een paar handige shortcuts gemaakt. Ook om te plannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
lighting_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Gast denk jij zelf welke eens na?
Een Tesla LR heeft een range van 400km ongeacht wat je doet. Daar kan je alles mee doen voor 90% van het jaar. Voor die 10 uur van de dag dat hij stilstaat kan je hem gerust voltanken met trage stroom.
Die andere 10% sta je 10 minuten aan een snellader.
Dus 80k-100k km per jaar is zelfs met een Tesla gemakkelijk te doen. Daar gaat heel mijn verhaal over.
Nee je ziet je naam staan, en dan gaan alle alarmbellen af en roep je maar wat in het wild rond terwijl ik geen flut redenen gebruik.

Ga naar het Volkswagen/Audi/Jaguar topic als je wilt klagen over range, maar niet hier. Er is geen betere voorbeeldige student als Tesla op dit vlak

Die bijtelling zorgt er echt voor dat verkeerde mensen EV's zelfs maar overwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
bottom line schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:21:
[...]

Gast denk jij zelf welke eens na?
Een Tesla LR heeft een range van 400km ongeacht wat je doet. Daar kan je alles mee doen voor 90% van het jaar. Voor die 10 uur van de dag dat hij stilstaat kan je hem gerust voltanken met trage stroom.
Die andere 10% sta je 10 minuten aan een snellader.
Dus 80k-100k km per jaar is zelfs met een Tesla gemakkelijk te doen. Daar gaat heel mijn verhaal over.
Nee je ziet je naam staan, en dan gaan alle alarmbellen af en roep je maar wat in het wild rond terwijl ik geen flut redenen gebruik.

Ga naar het Volkswagen/Audi/Jaguar topic als je wilt klagen over range, maar niet hier. Er is geen betere voorbeeldige student als Tesla op dit vlak

Die bijtelling zorgt er echt voor dat verkeerde mensen EV's zelfs maar overwegen..
Laat ik het zo stellen. Als jij je niet kan voorstellen dat anderen hier een punt van maken en in hun dagelijks leven liever het gemak willen van tanken omdat ze wel heel veel rijden en niet telkens moeten opletten wanneer/waar en hoelang ze moeten laden dan heeft een discussie met jou inderdaad geen zin.

[ Voor 44% gewijzigd door lighting_ op 06-10-2019 18:40 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.