Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.793 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
J-P schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Verder heb ik ook een workflow die me 's ochtens (wanneer mijn wekker gaat en het is onder een x aantal graden) vraagt of ik de auto wilt voorverwarmen:
[Afbeelding]
Ik heb een soortgelijk ding gedaan in Tasker, als mijn wekker is gedismissed, krijg ik deze notificatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YXNJjb3ICTZFDiZ6kCOIMR7H/full.jpg

Na een uur verdwijnt het automatisch en ik kan hem natuurlijk weg swipen.

[ Voor 9% gewijzigd door MoonRaven op 04-10-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
bottom line schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:55:
[...]

Je kan enkel YouTube delen met je Tesla.
Ah oké, dat had ik dan verkeerd begrepen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
Divak schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:21:
Ik heb V10 gedownload, maar parkeer de auto buiten wifi bereik. Nu loopt de installatie steeds vast.. alleen de update downloaden moet toch genoeg zijn? Of wordt de update gestopt als ik de telefoon app steeds open?
Als de update volledig is gedownload, heb je geen wifi meer nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

MoonRaven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:34:
[...]

Ik heb een soortgelijk ding gedaan in Tasker, als mijn wekker is gedismissed, krijg ik deze notificatie:
[Afbeelding]
Nice done, ik ben al enige tijd op zoek naar een mogelijkheid in iOS om de wekker uit te kunnen lezen om bijvoorbeeld 2 uur voordat de wekker gaat, de Tesla laat starten met laden.
Helaas kunnen 3rd party apps de status van de native iOS wekker niet uitlezen afaik. Ben dus ook aan het kijken of er apps zijn welke de wekkerfunctie hebben gekopieerd maar waarmee je wel de data kunt uitlezen voor het aanroepen van een taak of het uitvoeren van een IFTTT actie in het domotica-systeem.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
RomeoJ schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:02:
[...]

Nice done, ik ben al enige tijd op zoek naar een mogelijkheid in iOS om de wekker uit te kunnen lezen om bijvoorbeeld 2 uur voordat de wekker gaat, de Tesla laat starten met laden.
Helaas kunnen 3rd party apps de status van de native iOS wekker niet uitlezen afaik. Ben dus ook aan het kijken of er apps zijn welke de wekkerfunctie hebben gekopieerd maar waarmee je wel de data kunt uitlezen voor het aanroepen van een taak of het uitvoeren van een IFTTT actie in het domotica-systeem.
Dat kan je toch ook instellen in Tesla zelf via gepland opladen als je weet hoe laat je wekker afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Mijn auto hangt vanaf 3 uur vanmiddag op WiFi, maar nog geen V10. De 3 resets in deze topic heb ik uitgevoerd, maar helaas nog geen V10.

Ik las ook over een cheat, maar is dat gewoon een reset of kan ik nog iets anders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Squ1zZy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:41:
Mijn auto hangt vanaf 3 uur vanmiddag op WiFi, maar nog geen V10. De 3 resets in deze topic heb ik uitgevoerd, maar helaas nog geen V10.

Ik las ook over een cheat, maar is dat gewoon een reset of kan ik nog iets anders proberen?
Als er geen update klaar staat, zal die ook niet downloaden. Helaas is het geduld hebben tot je de melding in je tesla hebt. Voor zover ik weet is er geen manier het te forceren (alleen kan je het op geavanceerd zetten in plaats van standaard, dan krijg je het eerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
Squ1zZy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:41:

Een ding is op de wifi bij een service center, andere is een afspraak inplannen (en op tijd annuleren!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
DaCoTa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Een ding is op de wifi bij een service center, andere is een afspraak inplannen (en op tijd annuleren!).
Kan ik dan nu langs rijden, inloggen en een update ontvangen? Is het een standaard WiFi wachtwoord bijvoorbeeld? Anders sta ik gewoon even naast het pand zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
DaCoTa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Wat ik begreep bij het SC is dat het inplannen van een afspraak alleen kan forceren dat het via LTE wordt gedownload, hij zal niet eerder worden gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Squ1zZy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Kan ik dan nu langs rijden, inloggen en een update ontvangen? Is het een standaard WiFi wachtwoord bijvoorbeeld? Anders sta ik gewoon even naast het pand zo :)
De wifi netwerken van de service center zijn hardcoded, gaat vanzelf. Ik weet niet of je dichtbij genoeg kan komen. En je hebt geen garantie voor succes, maar dit is wat ik eens gehoord heb.
MoonRaven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:54:
[...]
Wat ik begreep bij het SC is dat het inplannen van een afspraak alleen kan forceren dat het via LTE wordt gedownload, hij zal niet eerder worden gepusht.
Ah ok. Ik had het wel gedaan, en een dag later begon de update. Maar toen kregen heel veel mensen de update, dus kan toeval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
Zou gewoon geduldig afwachten. Hij komt vanzelf wel binnen. Gaat natuurlijk in fases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyw00d
Vandaag voor het eerst eens Plex opgestart in de Tesla, vriendin was aan het solliciteren en dat duurde anderhalf uur, dus was blij om een hele aflevering Mr Robot te kunnen kijken in de auto, streamen vanaf mijn NAS thuis ging ook gewoon prima, echt fantastisch!

Tesla Plex

[ Voor 24% gewijzigd door Cyw00d op 04-10-2019 21:16 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:14:
Vandaag voor het eerst eens Plex opgestart in de Tesla, vriendin was aan het solliciteren en dat duurde anderhalf uur, dus was blij om een hele aflevering Mr Robot te kunnen kijken in de auto, streamen vanaf mijn NAS thuis ging ook gewoon prima, echt fantastisch!

[Afbeelding: Tesla Plex]
Hey nice! Is dat met de browser?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Enige waar ik veel discussie over zie ik de automatische ruitenwisser. Ik hoor van anderen dat sommige ICE auto’s een knopje hebben voor de gevoeligheid. Nu is hij vaak net wat te laat. Maar met wat geduld gaat het eigenlijk best goed. Maar zou fijn zijn als je de gevoeligheid zou kunnen regelen met stuurknopje rechts boven/onder tijdens het rijden.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
wouter1971 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Nice.. dan is streamen vanuit telefoon eigenlijk ook niet meer nodig.

Dan zou Disney+ ook wel werken? Kan het nu even niet testen helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Hunkaroglu op 04-10-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:58:
Vandaag experimenteel vastgesteld. Als je de ruitenwissers aanzet gaan de koplampen aan. Ook als het licht is.
Das een nuttige feature, te vinden op vrijwel alle auto's met regen- en lichtsensoren :)

Nu nog een feature die je lichten aanzet met mist en je hoeft er helemaal nooit meer over na te denken d:)b

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
[...]

Hunkaroglu schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Nee, een trucje die je kunt uitvoeren, als je youtube opent kun je met een paar klikken bij google search terecht komen, vervolgens kun je dan dus naar elke pagina in fullscreen modus.

Maar, als je in PARK staat werkt de youtube.com website ook in de normale browser, dus volgens mij kun je daar ook gewoon PLEX en Disney en zelfs Ziggo Go openen, maar daar is het niet fullscreen ;)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

[...]

Nee, een trucje die je kunt uitvoeren, als je youtube opent kun je met een paar klikken bij google search terecht komen, vervolgens kun je dan dus naar elke pagina in fullscreen modus.

Maar, als je in PARK staat werkt de youtube.com website ook in de normale browser, dus volgens mij kun je daar ook gewoon PLEX en Disney en zelfs Ziggo Go openen, maar daar is het niet fullscreen ;)
Ik had Ziggo wel via de browser kunnen openen. En volgens mij was het ook fullscreen. Hopelijk gaan ze het niet blokkeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Hunkaroglu schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Dat kan je toch ook instellen in Tesla zelf via gepland opladen als je weet hoe laat je wekker afgaat?
Het is meer bedoeld als extensie op hetgeen ik al heb ontwikkeld: RomeoJ in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Wil namelijk het laden slimmer maken door ergens van tevoren te bepalen wanneer mijn wekker gaat (dynamisch, ga niet altijd dezelfde tijd uit bed), en dan bepalen hoe lang het laadproces in beslag neemt tot bijv. 90% SoC, en daar dan op de betreffende tijd alvast mee start zodat het laadproces altijd precies klaar is wanneer ik in de auto start.

Nu heb ik inderdaad redelijk statisch "vanaf 04.00 uur starten met laden vanaf 70% naar 90% SoC".

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 21:21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Hunkaroglu schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

[...]

Ik kwam deze tegen na het Googlen: YouTube: Watch Plex in a Model 3 on V10!

Erg gaaf en hopelijk blijft dit werken. Ben benieuwd of de XS4ALL web TV ook werkt. Volgende keer maar proberen bij een SC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

[...]

Erg gaaf en hopelijk blijft dit werken. Ben benieuwd of de XS4ALL web TV ook werkt. Volgende keer maar proberen bij een SC :)
Ja dat wat hij doet werkt dus niet meer. "Google Search" knopje staat niet meer in je account settings, maar met een paar extra klikken in die omgeving kwam ik ook bij google search uit, weet alleen niet meer precies hoe. Zal het volgende keer even her produceren en noteren ;).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 21:21
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

[...]

Met 5G in de toekomst wordt dit echt leuk.
omdat nu iedereen gratis LTE heeft denk ik dat ze binnenkort de connectivity subscriptions gaan introduceren. Eerst apps die connectivity nodig hebben, dan een period gratis samples en dan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

Ja dat wat hij doet werkt dus niet meer. "Google Search" knopje staat niet meer in je account settings, maar met een paar extra klikken in die omgeving kwam ik ook bij google search uit, weet alleen niet meer precies hoe. Zal het volgende keer even her produceren en noteren ;).
Ah dat is jammer. Is dat iets wat vanuit Tesla is geblokkeerd/verwijderd of gewoon Google geweest die de UI iets aangepast heeft? Hoop niet dat Tesla actief dit soort trucjes gaat blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:15:
[...]

Ah dat is jammer. Is dat iets wat vanuit Tesla is geblokkeerd/verwijderd of gewoon Google geweest die de UI iets aangepast heeft? Hoop niet dat Tesla actief dit soort trucjes gaat blokkeren.
Je moet ergens op een link kunnen klikken in YouTube. Dan zal het werken. Hieronder wordt het uitgelegd.
YouTube: How to Watch Plex in Your Tesla (Or Any Other Site with Videos)

Maar eh... Iemand Disney + ook al werkend gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Even wat anders, superchargen, de kosten zijn zichtbaar in mijn account en worden per keer afgeschreven van mijn creditcard. Krijg je hier ook nog maandelijks een verzamelfactuur van? Of moet je per supercharge sessie de factuur los downloaden? Dat laatste zou erg irritant zijn om in mijn boekhouding te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:52:
Even wat anders, superchargen, de kosten zijn zichtbaar in mijn account en worden per keer afgeschreven van mijn creditcard. Krijg je hier ook nog maandelijks een verzamelfactuur van? Of moet je per supercharge sessie de factuur los downloaden? Dat laatste zou erg irritant zijn om in mijn boekhouding te verwerken.
Helaas dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:24:
[...]

Das een nuttige feature, te vinden op vrijwel alle auto's met regen- en lichtsensoren :)

Nu nog een feature die je lichten aanzet met mist en je hoeft er helemaal nooit meer over na te denken d:)b
🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:42
Is het iemand gelukt om een gratis 3 maanden Spotify Premium account te gebruiken met V10 in een SR+? Bij mij vindt hij het geen geldig abonnement.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
[...]
Als je dit ook wilt op jouw Android telefoon moet je de volgende apps downloaden:
AutoMagic (Tasker kan je overigens ook gebruiken maar ik vind Automagic fijner) & Tasker Plugin for Tesla - Automate your Tesla!
Ik zie vast iets stoms over het hoofd, maar ik kan in Automagic die plugin niet terugvinden. Als ik een trigger toevoeg en filter op 'tesla' krijg ik niets. Als ik plugins of plugin events kies, geeft 'ie aan dat er geen plugins geinstalleerd zijn. Heb jij nog tips? In Tasker lukt het wel, maar die manier van configuratie ben ik niet zo dol op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Gebruikt iemand stats voor de iphone? Hoeveel meer mogelijkheden geeft het tov de tesla App? Teslafi is beperkt met instelling maken etc

Heb zelf teslafi maar helaas hebben die geen App. Kan stats ook wat teslafi kan? Anders wil ik wel overstappen maar alle statestieken in teslafi zijn wel handig alleen mis een app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:16
Hunkaroglu schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:31:
[...]

Ik had Ziggo wel via de browser kunnen openen. En volgens mij was het ook fullscreen. Hopelijk gaan ze het niet blokkeren. :)
Had je vloeiend beeld of met haperingen. Bij mij hapert het beeld om de paar seconden in de Ziggo Go website.
Youtube en Netflix, op hetzelfde WiFi netwerk, hebben daar geen last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 07:39
Ik draai sinds een week teslausb: een Raspberry Pi Zero W die zich voordoet als USB mass storage device voor Senty (en muziek). Elk uur wordt er van de virtuele SD kaart een snapshot van gemaakt. Zo kan er meer dan 1 uur aan RecentClips worden bijgehouden (de auto zelf verwijdert deze als ze ouder worden dan 1 uur). Als je binnen bereik van je wifi komt kopieert de Pi alle SavedClips en SentryClips naar een share op je thuis netwerk (of rsync server of dropbox, etc). Zo bouw je automatisch een archief op zonder dat je de Pi (of SD kaart) ooit uit je auto hoeft te halen. Ook leuk: je kan nieuwe muziek klaarzetten op je share thuis die automatisch naar de auto wordt geupload door de Pi. :)

[ Voor 10% gewijzigd door RichieB op 05-10-2019 00:50 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag mensen. Ik heb een vraag.

Hoe kun je verbinding maken met wifi in de sr+? Ten behoeve van de update v10.

Moet dat via een wifi hotspot van je telefoon (lukt helaas niet), of heeft de auto gewoon verbinding met het internet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

anboni schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:03:
[...]

Ik zie vast iets stoms over het hoofd, maar ik kan in Automagic die plugin niet terugvinden. Als ik een trigger toevoeg en filter op 'tesla' krijg ik niets. Als ik plugins of plugin events kies, geeft 'ie aan dat er geen plugins geinstalleerd zijn. Heb jij nog tips? In Tasker lukt het wel, maar die manier van configuratie ben ik niet zo dol op.
Je moet de plugin in een actie selecteren. Je kan hem niet gebruiken als trigger.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
naii11 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 02:22:
Dag mensen. Ik heb een vraag.

Hoe kun je verbinding maken met wifi in de sr+? Ten behoeve van de update v10.

Moet dat via een wifi hotspot van je telefoon (lukt helaas niet), of heeft de auto gewoon verbinding met het internet?
RTFM?

Updates komen enkel over wifi tenzij belangrijke veiligheid update.

Op LTE tikken op het scherm, dan netwerk kiezen. Let op dat het enigszins beperkt is, dus enkel ondersteuning voor WPA en geen radius oid. (Of misschien nu wel, in V10, geen idee eigenlijk).

Waarom lukt een hotspot niet met je telefoon, ziet die die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
RogerSch schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:47:
[...]

Had je vloeiend beeld of met haperingen. Bij mij hapert het beeld om de paar seconden in de Ziggo Go website.
Youtube en Netflix, op hetzelfde WiFi netwerk, hebben daar geen last van.
Geen idee. Had hem even getest of hij het deed. Niet zo lang gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Iemand een adres voor me in het westen van Nederland waar ik een connector van 6mm2 kan laten knijpen/persen? Zou een HAN-C tang moeten zijn.
Wil een Tesla stekker op mijn laadpaal zetten maar daar heb je speciaal gereedschap voor nodig.

https://ibb.co/xfqwm67

[ Voor 47% gewijzigd door Joe Dancen op 05-10-2019 08:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 16:03
Is het een idee om alle Siri Shortcuts en Android automations te verzamelen in de TS? Ik zie veel handige posts voorbijkomen, zoals deze:
Smobbo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:56:
Ik gebruik volgens mij deze shortcut voor het voorverwarmen: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

@Niek_ je moet in instellingen in je telefoon wel eerst niet-vertrouwde opdrachten toe staan (instellingen, naar beneden scrollen naar ‘opdrachten’, daar staat het).

Ik ga aan m’n automation ook nog een melding proberen toe te voegen als hij het gedaan heeft. Dan zie ik aan m’n notificaties of hij al aan het verwarmen is. Ff uitvogelen hoe dat moet...
Edit: gelijk maar geprobeerd. Je voegt gewoon een ‘toon melding’ aan het einde toe. Nu krijg ik een melding van de opdrachten app dat hij de auto aan het voorverwarmen is. Nu nog afwachten of hij qua timing weet wat hij doet...

Ik heb hier al een hoop gelezen over iPhone shortcuts ed. Voor diegene met een Android heb ik de volgende tip:
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat ik met een knop in de notificatiebalk direct de chargeport kan ontgrendelen (of de kabel nu aan het laden is of niet). Ik hoef dus niet eerst de Tesla app te openen, wachten, naar het laadmenu gaan etc. Of in de auto te stappen oid.

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

En met de notificatiebalk volledig uitgeklapt:
[Afbeelding]

Als je dit ook wilt op jouw Android telefoon moet je de volgende apps downloaden:
AutoMagic (Tasker kan je overigens ook gebruiken maar ik vind Automagic fijner) & Tasker Plugin for Tesla - Automate your Tesla!

Vervolgens maak je de volgende Flow in Automagic:
[Afbeelding]
Trigger: Quick Settings Tile Selected
Unlock Charge Port: Plugin Tasker Plugin for Tesla Actie: Open & Unlock Charge Port
Stop charge: Plugin Tasker Plugin for Tesla Actie: Stop Charge

Indien gewenst kan ik een export van mijn workflow maken zodat mensen die kunnen importeren (maar dan moet ik eerst even wat persoonlijke info eruit halen).

Verder heb ik ook een workflow die me 's ochtens (wanneer mijn wekker gaat en het is onder een x aantal graden) vraagt of ik de auto wilt voorverwarmen:
[Afbeelding]

Dit is overigens ook een leuke: Tesla climate control based on agenda using Flow
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een dergelijke koppeling kan maken in combinatie met Google Home. Dan kan ik vanuit de douche de auto alvast laten opwarmen etc.
Ik ben zelf ook nog deze tegengekomen: https://www.reddit.com/r/.../tesla_commands_shortcut/.

Een misschien is het ook nog wel handig om de nuttige web apps in de TS te verzamelen? Dit is in ieder geval al een begin:
En natuurlijk mag https://abetterrouteplanner.com niet in dat lijstje ontbreken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Ik begrijp nu wel de "bezorgdheid" van Tesla betreffende roesten. Ik heb de plaat er afgehaald en te eerste een groot gat waar nattigheid en andere troep tussen het chassis en het kunststof kan komen en de elektrische aansluiting is open en naar beneden gericht! Hoe zorgen trekhaak houders ervoor dat er geen vocht, troep enz naar binnen slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:18
jefjef schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:35:
Ik begrijp nu wel de "bezorgdheid" van Tesla betreffende roesten. Ik heb de plaat er afgehaald en te eerste een groot gat waar nattigheid en andere troep tussen het chassis en het kunststof kan komen en de elektrische aansluiting is open en naar beneden gericht! Hoe zorgen trekhaak houders ervoor dat er geen vocht, troep enz naar binnen slaat?
Zolang het wat uit kan dampen lijkt me dat geen probleem. Maar de klep terug erop terwijl de boel nog nat is, tsja... In hoeverre dekt die klep af en is dat dan juist goed of slecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
[...]

Antwoord op een post van 5 pagina's geleden ;) Damn het gaat snel met posts in dit topic :*)

Ik heb hier al een hoop gelezen over iPhone shortcuts ed. Voor diegene met een Android heb ik de volgende tip:
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat ik met een knop in de notificatiebalk direct de chargeport kan ontgrendelen (of de kabel nu aan het laden is of niet). Ik hoef dus niet eerst de Tesla app te openen, wachten, naar het laadmenu gaan etc. Of in de auto te stappen oid.

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Unlock Charge Port: Plugin Tasker Plugin for Tesla Actie: Open & Unlock Charge Port

Indien gewenst kan ik een export van mijn workflow maken zodat mensen die kunnen importeren (maar dan moet ik eerst even wat persoonlijke info eruit halen).

[Afbeelding]

Dit is overigens ook een leuke: Tesla climate control based on agenda using Flow
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een dergelijke koppeling kan maken in combinatie met Google Home. Dan kan ik vanuit de douche de auto alvast laten opwarmen etc.
WOW! Gaaf hoor! I LOVE android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
jefjef schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:35:
Ik heb een aftermarket trekhaak en geen klep. Zal er eens onder kijken hoe het eruit ziet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[quote]Phontana schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:20:
Is het een idee om alle Siri Shortcuts en Android automations te verzamelen in de TS? Ik zie veel handige posts voorbijkomen, zoals deze:

[...]
Motherfrunker heeft zoiets opgesteld.
https://motherfrunker.ca/app/
Wellicht kan die uitgebreid worden. Of een lieve ontwikkelaar hier die ook zoiets kan maken en speciaal onze links toevoegt. Q

Disney+ werkt helaas niet. Ik krijg het inlogscherm niet te zien als ik op inloggen klik. Ook niet via de browser. Via mijn browser op de telefoon krijg ik de melding dat ik de app moet downloaden. Ziggo tv en Plex is wel gewoon full screen beschikbaar via interne link van YouTube. Gewoon zoeken op Ziggo tv of plex tv en dan bij de beschrijving op de link klikken.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
[...]

Antwoord op een post van 5 pagina's geleden ;) Damn het gaat snel met posts in dit topic :*)

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je een export wilt maken, graag! Super goed idee van jou, nog meer pielen met Tessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

DigiDaan schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

Zolang het wat uit kan dampen lijkt me dat geen probleem. Maar de klep terug erop terwijl de boel nog nat is, tsja... In hoeverre dekt die klep af en is dat dan juist goed of slecht?
Ik wil eigenlijk de trekhaak er oplaten en niet elke keer weer door de knieen om deze eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
jefjef schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

Ik wil eigenlijk de trekhaak er oplaten en niet elke keer weer door de knieen om deze eruit te halen
Het meeste gedoe vind ik eigenlijk de klep eraf en erop, dan moet ik onder de auto pielen. De haak erop en eraf doe ik op de tast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Uberprutser schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:10:
Ik zit al een week te twijfelen of ik een blauwe Model 3 Performance ga bestellen of niet.
Besloten het niet te doen en volgend jaar de Y eens nader te inspecteren. :w

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[...]

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hi, ik zou graag beide workflows willen hebben en deze dan importeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hebben jullie ook dat er nu Spötify staat, dus o met puntjes? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:31
DuikKees schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Kan toch gewoon?
Verwarming op bijv. 12'c, AC uit en de ventilator op standje 1.
True, maar voelt een beetje als een workaround ipv optie. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

benza2006 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Als je een export wilt maken, graag! Super goed idee van jou, nog meer pielen met Tessie :)
jefjef schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Hi, ik zou graag beide workflows willen hebben en deze dan importeren _/-\o_
Hier de 'Unlock ChargePort' workflow.

Hier de 'Ochtend auto voorverwarmen' workflow.

LET OP: Beide workflows vereisen dat je ook de Tasker Plugin for Tesla hebt geinstalleerd.
De ochtend voorverwarmen workflow vereist daarnaast ook de MeteoTask plugin.
Installeer deze plugins voordat je de workflows importeert.
Vervolgens moet je na de import de acties waar deze plugins gebruikt worden openen en koppelen aan de juiste pluginactie.

De Unlock tegel in de notificatie balk moet je zelf handmatig toevoegen. Deze procedure verschilt per merk. Voor Samsung: sleep het notificatie menu geheel naar beneden. Klik op de 3 verticale puntjes rechts boven, selecteer 'Knopvolgorde', voeg 'Tile 1' toe aan je standaard notificatie snelkoppelingen.
Hunkaroglu schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:47:
Ja iedereen volgens mij, vraag me af welke grap hier achter zit.

[ Voor 3% gewijzigd door J-P op 05-10-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren V10 geïnstalleerd terwijl mijn M3 geparkeerd stond bij mijn werk. 's Avonds terug naar huis, nog geen 5 kilometer gereden of ik krijg een "crash warning" op de snelweg (met alleen cruise control geactiveerd): 4 hoge piepjes en stevig remmen. Was niks aan de hand, maar de M3 leek te denken dat de auto schuin voor mij in de andere baan naar mijn baan ging, wat niet het geval was. Er was ook geen sprake van "slingeren" van de auto in kwestie.

Hartslag naar 220 en vertrouwen in V10 direct een enorme deuk opgelopen.

Rest van de rit nog een paar keer phantom braking, vooral als ik ruim op tijd naar de linkerbaan ging om een auto in te halen. Dan lijkt ie te denken dat er te weinig ruimte gaat zijn maar dat is zeker niet zo. Heb de setting m.b.t. afstand houden op 1 of 2 staan altijd.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Hunkaroglu schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:47:
Yep, heeft vast te maken met het feit dat Spotify zweeds is.

[ Voor 13% gewijzigd door DigiDaan op 05-10-2019 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 31-08 10:18
Bananeman schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:09:
Gisteren V10 geïnstalleerd terwijl mijn M3 geparkeerd stond bij mijn werk. 's Avonds terug naar huis, nog geen 5 kilometer gereden of ik krijg een "crash warning" op de snelweg (met alleen cruise control geactiveerd): 4 hoge piepjes en stevig remmen. Was niks aan de hand, maar de M3 leek te denken dat de auto schuin voor mij in de andere baan naar mijn baan ging, wat niet het geval was. Er was ook geen sprake van "slingeren" van de auto in kwestie.

Rest van de rit nog een paar keer phantom braking, vooral als ik ruim op tijd naar de linkerbaan ging om een auto in te halen. Dan lijkt ie te denken dat er te weinig ruimte gaat zijn maar dat is zeker niet zo. Heb de setting m.b.t. afstand houden op 1 of 2 staan altijd.
Meestal komt dit door één van de camera's die hapert/vies zijn. Kijk even naar je sentry / dashcam beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
J-P schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:07:
Spotify is Zweeds, is het enige wat ik me kan bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mday schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Meestal komt dit door één van de camera's die hapert/vies zijn. Kijk even naar je sentry / dashcam beelden.
Goede tip, ga ik checken. Sowieso wilde ik de opgenomen Sentry beelden al eens bekijken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Ik ben nu in SuC Gouda. En hij laadt met 75kw. Zo laag heb ik het nog nooit gezien bij een SuC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ach dat valt wel mee heb gehad dat het maar met 10-20 ging dus kan echt veel slechter.

Gewoon een andere pakken lost het vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hunkaroglu schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:23:
Ik ben nu in SuC Gouda. En hij laadt met 75kw. Zo laag heb ik het nog nooit gezien bij een SuC
Ok, ik wel :+.

Verder is er best een lijstje aan dingen die invloed hebben op je laadsnelheid; is de andere stall ook in gebruik (je staat op 6A en 6B is ook in gebruik), is je accu niet warm genoeg, accu te leeg (ramp up duurt even) of te vol (laadsnelheid neemt aardig af vanaf de 60% vol, zie bijvoorbeeld deze wat oudere chart van Fastned).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 31-08 10:18
Gister truukje ontdekt: je kan het muziekvenster groter/kleiner maken door het muziekicoon(naast je auto-icoon linksonder) naar boven of naar beneden te swipen. Niet meer op de albumhoes tikken, of het kader zelf slepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hunkaroglu schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:23:
Het loopt inderdaad niet echt door daar, 57kw nu... maar het is ook aardig druk.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananeman schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:09:
Tja. We zijn allemaal beta-tester van Elon Musk en zijn programmeurs. Wat verwacht je?

Moet ik nodig zeggen hoor want zodra ik AP aanzet ga ik op mijn telefoon zitten spelen (sue me Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xxTh8XULtSejKvtWdxjNvrzs/full.gif) maar dat-ie af en toe voor geen meter werkt is volgens mij wel bekend inmiddels.

In langzaamrijdend fileverkeer is het top. Daarbuiten is het een grote gok wat-ie doet soms. Tja. We betalen met onze data, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Mensen die niet met de app kunnen verbinden? Net pasje moeten gebruiken omdat ik met de telefoon niet de auto kan starten. Nog niet eerder mee gemaakt.

Nu ritje naar de wasstraat.

Wordt nog raarder. Ben automatisch uitgelogd in de App omdat mijn VIN niet gekoppeld is aan mijn account, wtf?

[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 05-10-2019 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Wackmack schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:08:
Mensen die niet met de app kunnen verbinden? Net pasje moeten gebruiken omdat ik met de telefoon niet de auto kan starten. Nog niet eerder mee gemaakt.

App openen, Telefoon even in vliegtuigstand en eruit en daarna weer laten koppelen via Bluetooth. Werkt dan meestal wel.
Of bij menu Bediening in app op Start klikken en dan vraagt hij om je vingerafdruk. Moet wel ingesteld staan in Tesla dat je sleutelloos wilt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
-Jaap-io schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

Het loopt inderdaad niet echt door daar, 57kw nu... maar het is ook aardig druk.
Ik ben maar weggereden. Pak op de terugweg wel een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Gewone wasstraat of borstelloze? Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Djerro123 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 05:49:
[...]

RTFM?

Updates komen enkel over wifi tenzij belangrijke veiligheid update.

Op LTE tikken op het scherm, dan netwerk kiezen. Let op dat het enigszins beperkt is, dus enkel ondersteuning voor WPA en geen radius oid. (Of misschien nu wel, in V10, geen idee eigenlijk).

Waarom lukt een hotspot niet met je telefoon, ziet die die niet?
Geen idee, gisteren rijdend geprobeerd verbinding te maken. Misschien even voor de deur proberen nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
DigiDaan schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:17:
[...]

Gewone wasstraat of borstelloze? Ben benieuwd naar je bevindingen.
Gister met onze Model 3 door een gewone wasstraat geweest zonder moeite. (YouTube: CarWash Kleiboer << zo eentje)

Zolang je zorgt dat je je gordel om houdt en gewoon blijft zitten zijn er geen laadklepjes die de neiging hebben open te gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hbnyl4try.jpg 2e programma gekozen, best netjes toch. Wel bijzonder dat de app nog niet kan verbinden qua sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mday schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Beelden zojuist bekeken, zien er prima uit. Geen vieze of haperende camera's.

Valt me trouwens op dat Sentry makkelijk wordt getriggered. Vaak helemaal niks te zien behalve wolken die langzaam voorbijschuiven :+ Maar goed, liever te vaak dan te weinig.
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Tja. We zijn allemaal beta-tester van Elon Musk en zijn programmeurs. Wat verwacht je?
Dat dit soort fouten niet meer voorkomt. Dat het systeem niet perfect is snap ik, maar dit sloeg nergens op en kwam volledig onverwachts. Helaas niet aan gedacht om de dashcam clip op te slaan, ga ik voortaan bij rare fratsen wel doen.
Moet ik nodig zeggen hoor want zodra ik AP aanzet ga ik op mijn telefoon zitten spelen (sue me [Afbeelding]) maar dat-ie af en toe voor geen meter werkt is volgens mij wel bekend inmiddels.

In langzaamrijdend fileverkeer is het top. Daarbuiten is het een grote gok wat-ie doet soms. Tja. We betalen met onze data, zeg maar.
Filerijden werkt perfect idd. Mag nog iets eerder optrekken wat mij betreft (voorkomt dat andere auto's snel in het gat springen), maar maakt het filerijden gigantisch veel prettiger.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Mar.tin schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Gister met onze Model 3 door een gewone wasstraat geweest zonder moeite. (YouTube: CarWash Kleiboer << zo eentje)

Zolang je zorgt dat je je gordel om houdt en gewoon blijft zitten zijn er geen laadklepjes die de neiging hebben open te gaan :+
Ik ben eigenlijk benieuwd omdat/waarom Tesla bostelloze wasstraten adviseert. Maar zal na 1 of 2 keer een gewone wasstraat sowieso geen probleem zijn lijkt me. De lak moet wel erg slecht zijn dan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik ben van de week bij wasstraat loogman in Rotterdam Zuid geweest, ging ook prima. Kerel die naar me toe kwam om bestelling op te nemen moest lachen, het was al de zoveelste Model 3 beginnend met kenteken G- die daar kwam. De stofzuigers zijn daar trouwens ook echt heel goed!

Gewoon niet vergeten je auto in N stand te zetten ;)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hunkaroglu schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

App openen, Telefoon even in vliegtuigstand en eruit en daarna weer laten koppelen via Bluetooth. Werkt dan meestal wel.
Of bij menu Bediening in app op Start klikken en dan vraagt hij om je vingerafdruk. Moet wel ingesteld staan in Tesla dat je sleutelloos wilt rijden.
Thnx! Hier door werkt het gelukkig weer, goede tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cyw00d schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:31:
Ik ben van de week bij wasstraat loogman in Rotterdam Zuid geweest, ging ook prima. Kerel die naar me toe kwam om bestelling op te nemen moest lachen, het was al de zoveelste Model 3 beginnend met kenteken G- die daar kwam. De stofzuigers zijn daar trouwens ook echt heel goed!

Gewoon niet vergeten je auto in N stand te zetten ;)
Waarom in N? Ben er al een paar keer gewoon in D doorheen gereden en dat ging prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Bananeman schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:30:
Dat dit soort fouten niet meer voorkomt. Dat het systeem niet perfect is snap ik, maar dit sloeg nergens op en kwam volledig onverwachts. Helaas niet aan gedacht om de dashcam clip op te slaan, ga ik voortaan bij rare fratsen wel doen.
Hou dan ook het autotje linksonder een paar seconden ingedrukt, dan wordt er een bugreport ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

J-P schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

[...]

Hier de 'Unlock ChargePort' workflow.

Hier de 'Ochtend auto voorverwarmen' workflow.

LET OP: Beide workflows vereisen dat je ook de Tasker Plugin for Tesla hebt geinstalleerd.
De ochtend voorverwarmen workflow vereist daarnaast ook de MeteoTask plugin.
Installeer deze plugins voordat je de workflows importeert.
Vervolgens moet je na de import de acties waar deze plugins gebruikt worden openen en koppelen aan de juiste pluginactie.

De Unlock tegel in de notificatie balk moet je zelf handmatig toevoegen. Deze procedure verschilt per merk. Voor Samsung: sleep het notificatie menu geheel naar beneden. Klik op de 3 verticale puntjes rechts boven, selecteer 'Knopvolgorde', voeg 'Tile 1' toe aan je standaard notificatie snelkoppelingen.

[...]

Dank je! Tegel charge is gelukt hoe kan ik voorverwarmen instellen? Heb je een stap voor stap beschrijving voor me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

jefjef schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Dank je! Tegel charge is gelukt waar kan ik tegel voorverwarmen dan vinden?
De voorverwarm workflow is geen tegel.
Die workflow checkt nadat je wekker 's Ochtends is afgegaan of de minimum temperatuur onder 11 graden is gekomen en vraagt dan middels een notificatie of hij de auto moet voorverwarmen (dit is inclusief stoelverwarming als je de plugin bij die actie goed insteld).
Bij een minimum temperatuur onder -5 zet hij Max Defrost aan.

Je kan die waardes natuurlijk zelf aanpassen in de workflow. Ik moet deze winter ook gaan puzzelen wanneer je moet krabben of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

J-P schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

De voorverwarm workflow is geen tegel.
Die workflow checkt nadat je wekker 's Ochtends is afgegaan of de minimum temperatuur onder 11 graden is gekomen en vraagt dan middels een notificatie of hij de auto moet voorverwarmen (dit is inclusief stoelverwarming als je de plugin bij die actie goed insteld).
Bij een minimum temperatuur onder -5 zet hij Max Defrost aan.

Je kan die waardes natuurlijk zelf aanpassen in de workflow. Ik moet deze winter ook gaan puzzelen wanneer je moet krabben of niet.
Aha dank je. Ik heb gewoon jouw workflow geadopteerd dus we gaan het meemaken! Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
IceOnFire schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Waarom in N? Ben er al een paar keer gewoon in D doorheen gereden en dat ging prima?
Ik hoop dat je een grapje maakt... 8)7

Waarom in N van Neutraal? Nou, omdat de wasstraat je auto vooruit trekt en in zijn Neutraal de auto geen weerstand geeft d.m.v. de motoren. Wanneer je de auto in D laat staan is dat vergelijkbaar met je auto in zijn 1 of 2 laten staan als je een ICE hebt. Dit kan de wasstraat beschadigen of je auto kan "los" schieten waardoor de auto achter jou op jouw auto botst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickbear
  • Laatst online: 15-09 07:21
Weet niet of het bekend is maar wel goede tip: https://sentrycam.appspot.com
Hiermee kan je de TeslaCam directory selecteren en kan je alle events bekijken, snel doorspoelen en alle beelden tegelijkertijd bekijken. Werkt super (chrome werkte niet, safari op mac wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
nickbear schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:15:
Weet niet of het bekend is maar wel goede tip: https://sentrycam.appspot.com
Hiermee kan je de TeslaCam directory selecteren en kan je alle events bekijken, snel doorspoelen en alle beelden tegelijkertijd bekijken. Werkt super (chrome werkte niet, safari op mac wel).
Ik gebruik deze op mijn telefoon met een OTG kabel: https://play.google.com/s...at.teslacamreviewer&hl=en
Als je vervolgens alle beelden wilt combineren tot 1 video kan je deze tool gebruiken: https://github.com/ehendrix23/tesla_dashcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
waarom hebben publieke laadpalen 11 kwh en niet 22?
55 km per uur laden is gewoon weg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Wackmack schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:08:

Wordt nog raarder. Ben automatisch uitgelogd in de App omdat mijn VIN niet gekoppeld is aan mijn account, wtf?
Als de VIN nog steeds niet gekoppeld is aan jouw account, dan heeft Tesla die bij de uitlevering van een nieuwe Model 3 waarschijnlijk jouw VIN-nummer gekoppeld aan deze nieuwe auto. Dat geeft dan direct problemen in de app. Ik zou ze even bellen. Zei ik nou bellen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:27:
Uhmm... Tesla model 3 kan met maximaal 11kW opladen, en enkele oudere model S kunnen met 17/22kW opladen. Die 11kW is juist perfect bij het bezoeken van een stad, museum, familie, verjaardagen en diverse andere uitjes :)

In nederland zijn de aansluitkosten aanzienlijk hoger bij 22kW aansluitingen en je ziet daarom vaker 11kW

En weer even in het algemeen:

Het is 11kW niet kWh (let ook op groot/kleine W)
_11kW= 11.000watt_ de “h” in kWh zegt iets over batterijcapaciteit: Bijvoorbeeld exact 500w afnemen uit het net 22uur lang is 11kWh.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

waarom hebben publieke laadpalen 11 kW en niet 22?
Omdat daarvoor een zwaardere en dus duurdere aansluiting nodig is. 3x25A is standaard, 3x32A is wat nodig is voor 22kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Heb je niet veel aan met een M3. De interne lader gaat niet hoger dan 11 kW.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Voor publiek laden is dat voor mij meestal snel genoeg. 's Nachts dan is het snel genoeg om altijd de hele batterij vol te krijgen. Als je ergens bent, is een uur of 2 à 3 genoeg om de gereden afstand weer vol te krijgen, of in ieder geval weer voldoende om naar huis te komen. Gelukkig is Nederland niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Rto1964 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Heb je niet veel aan met een M3. De interne lader gaat niet hoger dan 11 kW.
en waarom kan je wel super chargen met 250 kw?
DaCoTa schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Voor publiek laden is dat voor mij meestal snel genoeg. 's Nachts dan is het snel genoeg om altijd de hele batterij vol te krijgen. Als je ergens bent, is een uur of 2 à 3 genoeg om de gereden afstand weer vol te krijgen, of in ieder geval weer voldoende om naar huis te komen. Gelukkig is Nederland niet zo groot.
Zo lust ik er nog een paar hoor. Als iedereen dat doet heb je in de toekomst wel tig laadpalen nodig in een straat.

[ Voor 52% gewijzigd door lighting_ op 05-10-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctoRTW
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 08:37
lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:54:
[...]

en waarom kan je wel super chargen met 250 kw?
Superchargen gaat met gelijkstroom, net als de batterij zelf, dus geen AC>DC omvorming in de auto, daar zit de beperking in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zojuist voor het eerst Destination Charge gebruikt bij Bataviastad. Die parkeerplaatsen zijn wel erg krap, maar gelukkig een plekje gevonden waar ik na het parkeren ook nog voldoende ruimte had om uit te stappen (en ik heb geen overgewicht ;) ). Vrouw en kinderen eerst uitgestapt en toen geparkeerd. Geen kosten en gemiddeld 33 km/uur erbij. Erg mooi dat dit zo kan.

Wat mij wel opviel is dat het 33 km/uur met 229V en 8A betreft, stomme vraag waarschijnlijk, maar als ik thuis met 230/8 laad dan haal ik geen 33 km/uur?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Taro schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:00:
Zojuist voor het eerst Destination Charge gebruikt bij Bataviastad. Die parkeerplaatsen zijn wel erg krap, maar gelukkig een plekje gevonden waar ik na het parkeren ook nog voldoende ruimte had om uit te stappen (en ik heb geen overgewicht ;) ). Vrouw en kinderen eerst uitgestapt en toen geparkeerd. Geen kosten en gemiddeld 33 km/uur erbij. Erg mooi dat dit zo kan.

Wat mij wel opviel is dat het 33 km/uur met 229V en 8A betreft, stomme vraag waarschijnlijk, maar als ik thuis met 230/8 laad dan haal ik geen 33 km/uur?
Kleine hand is gauw gevuld ;)
33 km/u is toch werkelijk niks.Heb je in 10 minuten weg gereden Ook al is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Kleine hand is gauw gevuld ;)
33 km/u is toch werkelijk niks.Heb je in 10 minuten weg gereden Ook al is het gratis.
Klopt, maar uiteindelijk kwam ik thuis wel met meer range aan dan toen ik 's ochtends wegreed, dat is toch fijn :) We zijn er meerdere uren geweest.

Maar het ging mij dus niet per se om die extra range, maar om de vraag waarom er 33 km/uur bijkomt met 229V/8A.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 05-10-2019 17:10 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
lighting_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:54:
[...]

en waarom kan je wel super chargen met 250 kW*
Omdat de Supercharger de lader is in dit verhaal, niet de internet lader die max 11kW doet.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbear
Taro schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Klopt, maar uiteindelijk kwam ik thuis wel met meer range aan dan toen ik 's ochtends wegreed, dat is toch fijn :) We zijn er meerdere uren geweest.

Maar het ging mij dus niet per se om die extra range, maar om de vraag waarom er 33 km/uur bijkomt met 229V/8A.
Simpel. 230 volt x 24 ampere (x3 want 3 fase) = 5,5kwh

5,5 kW x 6km (per kW rekent de auto van 6km) = 33km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Taro schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Het is niet helemaal gratis. Wellicht dat je je parkeerkosten (3 euro)0er zo eruit kan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

nickbear schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Simpel. 230 volt x 24 ampere (x3 want 3 fase) = 5,5kwh

5,5 kW x 6km (per kW rekent de auto van 6km) = 33km
Helder, maar ik had dan verwacht 24A ipv 8A te zien (zelf thuis een 1-fase 32A lader, dus geen ervaring met 3-fasen waar je dan alsnog de A per fase ziet ipv x3 in de App).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbear
Taro schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Helder, maar ik had dan verwacht 24A ipv 8A te zien (zelf thuis een 1-fase 32A lader, dus geen ervaring met 3-fasen waar je dan alsnog de A per fase ziet ipv x3 in de App).
Dat antwoord durf ik je niet te geven, maar snap zeker wat je bedoeld
Pagina: 1 ... 45 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.