Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.790 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
xburchartz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:00:
Pfew, behoorlijk geschrokken vandaag. De V10 update was binnen, dus heerlijk bij de supercharger Netflix gekeken. Daarna de snelweg op. Op een gegeven moment komen twee snelwegen samen. Ik rijd met FSD op de rechter baan van de linker snelweg. Rechts voor me wil een vrachtwagen invoegen. Ik zie het aankomen en geef richting naar links om de auto te vragen van rijstrook te wisselen. Er rijden geen auto's achter me. De auto zet de manoeuvre in en als we vlakbij de vrachtwagen zijn, besluit hij de actie zonder duidelijke reden af te breken. Hij gaat met een ruk naar rechts, waar die vrachtauto zit, en vliegt daardoor dus ook direct in de ankers. Slingerend neem ik het stuur over om alsnog in te halen, met een flinke knauw in het vertrouwen van FSD.
Bij samenvoegen van rijbanen en bij splitsen van rijbanen 'franse stijl' (eerst een breder wordende baan en dan een nieuwe lijn in het midden) zet ik hem altijd even uit. Behalve als er helemaal geen verkeer om me heen is, maar dat is om te kijken waar hij dan uitkomt :+

Grootste leerpunt voor gebruik van de autopilot is IMO: hij kijkt naar de lijnen. Als die onduidelijk worden, splitsen, raar lopen, als er dubbele lijnen zijn, lijnen van meerdere kleuren, diagonale spitsstrookverdrijvingslijnen, etc. etc. dan haal ik de AP eraf. Als de lijnen duidelijk zijn, is er weinig aan de hand.

Phantom breaking herken ik eigenlijk niet, ik zou dat wel eens op video willen zien. Is er iemand die vaak phantom breaking meemaakt en een gopro oid heeft?
Djerro123 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:00:
Net wat nieuws gehad. Soms op AP krijg je de melding "VASTHOUDEN" OF "VASTGEZET" als hij stilstaat en een voetganger signaleert. Had net in de file de melding "IN WACHT". ging vanzelf weer weg, geen idee wat het triggerde of wat het effect was..
Zie Schrobz in "Het grote Tesla topic - deel 2"

[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 04-10-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:56:
1e nacht aan laadpaal, zag er goed uit tot ik wakker werd. De paal heeft een aantal uur max geladen thuis. 11000 Watt. Maar toen huis klaar klaar was bleef hij 2500 Watt verbranden??? 6 uur lang tot ik de laadkabel eruit trok?

Sentry stond aan maar ook uit doen fixte niet. Bij de auto zelf zag ik gewoon dat next laadmoment ingepland was (zoals het hoort).

Wat kan dit veroorzaakt hebben? Paal van Ecotap
Publieke paal of eigen paal? Je was toevallig niet tot 100% aan het laden? Ik kan bij mij online zien dat hij gewoon stopt met laden als hij 80% bereikt heeft. Dan af en toe laad de auto bij maar dat zijn korte sessies. Geen climate aan gehad de gehele tijd?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Publieke paal of eigen paal? Je was toevallig niet tot 100% aan het laden? Ik kan bij mij online zien dat hij gewoon stopt met laden als hij 80% bereikt heeft. Dan af en toe laad de auto bij maar dat zijn korte sessies. Geen climate aan gehad de gehele tijd?
Eigen paal, vannacht 1e keer.

Climate stond uit. Ik heb tot 90% laten laden.

Nu echt continu 2500 w verbranden tot de kabel eruit ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:06:
[...]

Eigen paal, vannacht 1e keer.

Climate stond uit. Ik heb tot 90% laten laden.

Nu echt continu 2500 w verbranden tot de kabel eruit ging
Waar zie je dat? Geen fout van de paal/portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Erdinger schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:29:
V10 ziet er erg mooi uit! Voor mijn versie (SR+) vind ik het toch wel de dikste upgrade.

Hoe kan ik eigenlijk op spotify inloggen als je spotify via een Facebook account gebruikt?.. Ik kan in de auto alleen kiezen voor gebruikersnaam en wachtwoord.

Een ander dingetje dat ik mij afvroeg: met hoeveel km/uur laad je via het stopcontact? :P
In je telefoon of comp waar je Spotify gebruikt zie je een nr iets van 18903934 staan of je email.

Dat invullen en gewoon je normale wachtwoord

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:42
Djerro123 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:00:
Net wat nieuws gehad. Soms op AP krijg je de melding "VASTHOUDEN" OF "VASTGEZET" als hij stilstaat en een voetganger signaleert. Had net in de file de melding "IN WACHT". ging vanzelf weer weg, geen idee wat het triggerde of wat het effect was..
Het staat in het manual, echt waar! Ik heb de tekst hier al eens op het forum gepaste.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Ha, hier hetzelfde gevoel... Ik wil ook v10 :+ !
(Ik hoef geen V8 meer, op naar v10 ;) )
Vanmorgen stapte ik in en toen stond de update klaar. Moest anderhalf uur rijden, dus WiFi hotspot aangezet en toen ik parkeerde aangegeven dat ie de update moest installeren. Is ie nu aan het doen in de parkeergarage ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:42:
[...]

Het bereik van de Wi-Fi chip is inderdaad niet goed.

Het is wel goed om onderscheid te maken, als je het WiFi netwerk helemaal niet ziet, en je bent echt niet ver weg, dan kan het wel er aan liggen dat je kanaal 11, 12 of 13 gebruikt. Die vindt de Model 3 sowieso niet.
Ah, goed om te weten, want dat zou bij mij het geval kunnen zijn. Weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar mijn M3 ziet mijn WiFi netwerken niet en ik parkeer mijn auto niet ver van mijn huis. Vanavond ff checken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:10:
[...]

Waar zie je dat? Geen fout van de paal/portal?
Ik lees slimme meter realtime uit. Gasten van ecotap hebben nu een firmware update gedaan. Hopelijk fixt dat het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mijn ecotap paal gaat niet automatisch los na openen deur (en klaar met laden) Dat zou wel moeten... doe ik iets fout is het een instelling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

Drie dagen in het buitenland geweest, dus de auto heeft stilgestaan: diepe deel van de kofferbak wederom vol met water. :(

Ga vanmorgen zonder afspraak naar een servicecenter want dit kan zo niet.
Word in elk geval wel meteen verholpen nu (SC Amsterdam) - "want ik denk niet dat je Koikarpers wilt houden, toch?". (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
DaCoTa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

Bij samenvoegen van rijbanen en bij splitsen van rijbanen 'franse stijl' (eerst een breder wordende baan en dan een nieuwe lijn in het midden) zet ik hem altijd even uit. Behalve als er helemaal geen verkeer om me heen is, maar dat is om te kijken waar hij dan uitkomt :+

Grootste leerpunt voor gebruik van de autopilot is IMO: hij kijkt naar de lijnen. Als die onduidelijk worden, splitsen, raar lopen, als er dubbele lijnen zijn, lijnen van meerdere kleuren, diagonale spitsstrookverdrijvingslijnen, etc. etc. dan haal ik de AP eraf. Als de lijnen duidelijk zijn, is er weinig aan de hand.

Phantom breaking herken ik eigenlijk niet, ik zou dat wel eens op video willen zien. Is er iemand die vaak phantom breaking meemaakt en een gopro oid heeft?
Er kwamen geen rijbanen samen. De snelweg werd voor een lengte van bijna een kilometer 4-baans, waarbij tussen de twee linker banen en de twee rechter banen van die grote blok-strepen zaten, zodat het duidelijk was dat het nog wel twee snelwegen waren. De AP was aan het inhalen en er was dus totaal geen reden om dat af te breken, aangezien er geen auto's achter me zaten. Het enige dat ik kan bedenken is dat het snelheidsverschil met de vrachtwagen redelijk was, en hij niet aan het vertragen was tijdens de inhaalmanoeuvre. Misschien dat op een gegeven moment de afstand binnen een kritische grens was en hij daarom ineens in de ankers wilde. Dus toen eerst naar rechts om in een rechte lijn te remmen? Maar dat is een wild guess van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

Om af te koppelen werkt dat niet dacht ik?

@xburchartz ik snap niet waarom je AP niet gewoon even cancelt als je zo’n complexe situatie aan ziet komen? Kleine moeite toch? Die chauffeur zal ook wel pissed zijn, zo’n vrachtwagen gaat automatisch vol in de ankers als er een voorligger te dichtbij komt..
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik reed ACHTER de vrachtwagen en wilde hem inhalen op een verder lege baan. Is dat een complexe situatie? De auto brak die manoeuvre af en ging dus remmen om achter de vrachtwagen te blijven. De chauffeur van die vrachtwagen heeft er waarschijnlijk niets van gemekrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:32:
Mijn ecotap paal gaat niet automatisch los na openen deur (en klaar met laden) Dat zou wel moeten... doe ik iets fout is het een instelling?
Volgens mij zou dat ook niet moeten? (of althans bij mij doet hij dit ook niet).
Ik ontgrendel de laadkabel (van mijn NewMotion thuispaal met vaste kabel) met m'n telefoon (in mijn geval dan via die eerder genoemde Siri shortcut). Alternatief is op het scherm klikken in de auto.

Sommigen hebben een Tesla Wallcharger, die heeft een knopje op de kabel zelf, dit kan je ook los kopen en er aan (laten) klussen schijnbaar, maar ik ga niet rommelen aan een leasepaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
xburchartz schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:44:
[...]
Er kwamen geen rijbanen samen. De snelweg werd voor een lengte van bijna een kilometer 4-baans, waarbij tussen de twee linker banen en de twee rechter banen van die grote blok-strepen zaten, zodat het duidelijk was dat het nog wel twee snelwegen waren. De AP was aan het inhalen en er was dus totaal geen reden om dat af te breken, aangezien er geen auto's achter me zaten. Het enige dat ik kan bedenken is dat het snelheidsverschil met de vrachtwagen redelijk was, en hij niet aan het vertragen was tijdens de inhaalmanoeuvre. Misschien dat op een gegeven moment de afstand binnen een kritische grens was en hij daarom ineens in de ankers wilde. Dus toen eerst naar rechts om in een rechte lijn te remmen? Maar dat is een wild guess van mijn kant.
Klinkt inderdaad als een gewone inhaalactie. Misschien raakte hij idd in paniek door het opeens verschijnen van nieuwe lijnen? Kan verder niks anders bedenken. Heb je er beelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
Komt Satellietkaarten met live verkeersweergave met V10 ook beschikbaar voor de SR+ modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Hoe is het met de M3 range (verbruik) deze dagen dat het wat kouder is?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
MastersInstinct schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:59:
Komt Satellietkaarten met live verkeersweergave met V10 ook beschikbaar voor de SR+ modellen?
Nee.
ElonDusk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:09:
Ik merk nog niet veel verschil. Maar echt koud is het ook nog niet natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Inspired op 04-10-2019 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:09:
Het is 14 graden :'). Kom terug als het 20 graden vriest :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
https://teslacuts.com hoe importeer ik deze shortcuts? Als ik op een shortcut klikt zegt opdrachten app dat het niet wordt ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Sorry 8)7. Het spijt me zeer. Maar toch was het :X 8)7 vanochtend 8 graden en daarom zei ik ook "WAT" kouder.

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Hunkaroglu schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:18:
https://teslacuts.com hoe importeer ik deze shortcuts? Als ik op een shortcut klikt zegt opdrachten app dat het niet wordt ondersteund.
Kan niet op iOS 13 helaas. Je kunt alleen shortcuts importeren die op iCloud staan. Nog een device op iOS 12? Had jij geen Android?

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 04-10-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:04
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Kan niet op iOS 13 helaas. Je kunt alleen shortcuts importeren die op iCloud staan. Nog een device op iOS 12? Had jij geen Android?
Enig idee hoe je deze shortcuts op iCloud krijgt? Ik heb al geprobeerd om ze op de normale manier op iCloud te uploaden, maar ook dan krijg ik dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Sinds eergister de nieuwe update op mijn sr+ zonder FSD. En ben er erg blij mee, want merk verbetering t.o.v de vorige versie. Nu heb ik de auto pas een aantal weken, maar merk duidelijk verschil. Beter anticiperen, beter sturen, minder hard remmen voor voorganger. Wel vind ik het minder dat de m3 links aanhoudt, maar dat zal vast met een update verholpen worden.

Waar ik wel mee zit, misschien dat iemand hiermee kan helpen?

Heb een ssd in de auto hangen voor dashcam en sentry mode. Werkt goed, dashcam, maar sentry mode niet. Kreeg gister bv 6 meldingen in scherm, koppel ik de ssd aan de laptop, is daar niets van te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
V10 ziet er erg mooi uit! Voor mijn versie (SR+) vind ik het toch wel de dikste upgrade.

Hoe kan ik eigenlijk op spotify inloggen als je spotify via een Facebook account gebruikt?.. Ik kan in de auto alleen kiezen voor gebruikersnaam en wachtwoord.

Een ander dingetje dat ik mij afvroeg: met hoeveel km/uur laad je via het stopcontact? :P
Inloggen op je Spotify account pagina en dan kiezen voor "Wachtwoord voor je apparaat instellen".
Dan krijg je een mail om een wachtwoord in te stellen.
Daarna kun je het emailadres wat je voor FB gebruikt en dit wachtwoord gebruiken om in te loggen.

Toevallig liep ik ook tegen dit probleem aan en bovenstaande heeft het opgelost :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Herax10NL schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

Enig idee hoe je deze shortcuts op iCloud krijgt? Ik heb al geprobeerd om ze op de normale manier op iCloud te uploaden, maar ook dan krijg ik dezelfde melding.
Moet via de Shortcuts app. Geen iOS 12 device meer? Mocht je geen andere manier vinden dan wil ik ze wel ff op iCloud zetten in het weekend. Moet je me maar ff PMen.

Werkt op zich best prima. Apple moet alleen nog even fixen dat de siri commando's voor shortcuts weer op de Watch werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 04-10-2019 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Best wel ironisch: Tesla is begonnen met EV ivm de energietransitie. Stel dat het echt goed lukt, dan voorkomen/beperken we global warming. Met als gevolg dat het (nog steeds) koud of zelfs weer kouder wordt en dus de Tesla's meer gaan gebruiken. Echter als we gewoon doorstoken wordt het gemiddeld warmer en rijden elektrische auto's zuiniger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

Best wel ironisch: Tesla is begonnen met EV ivm de energietransitie. Stel dat het echt goed lukt, dan voorkomen/beperken we global warming. Met als gevolg dat het (nog steeds) koud of zelfs weer kouder wordt en dus de Tesla meer gaan gebruiken. Echter als we gewoon doorstoken wordt het gemiddeld warmer en rijden elektrische auto's zuiniger..
Arnhem aan zee, dat dan weer wel :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Arnhem aan zee, dat dan weer wel :7
En Tesla's kunnen prima tegen water. Eerste test is positief; https://insideevs.com/news/361578/video-tesla-drives-water/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023

230 (Volt) x 0.13 (Ampere) = 2990 (Watt). Dus ongeveer 14 kilometer per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Nee.

[...]

Ik merk nog niet veel verschil. Maar echt koud is het ook nog niet natuurlijk.
Ok. Ik kan eigenlijk nergens informatie terug vinden over dit onderwerp jonger dan juni/juli. Zoek ik slecht, of is er verder nog geen info over beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb ook wel interesse in die shortcuts, ik heb nog een iPad ergens liggen die nog niet geupdate, stom dat het in iOS13 niet meer kan...

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:43:
Ik heb ook wel interesse in die shortcuts, ik heb nog een iPad ergens liggen die nog niet geupdate, stom dat het in iOS13 niet meer kan...
Als je nog een iOS 12 device hebt met Shortcuts app kun je gewoon de Teslacuts site gebruiken. Ze komen dan automatisch op je andere iOS13 device. Mits je op beide dezelfde Apple ID gebruikt natuurlijk.
MastersInstinct schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Ok. Ik kan eigenlijk nergens informatie terug vinden over dit onderwerp jonger dan juni/juli. Zoek ik slecht, of is er verder nog geen info over beschikbaar?
Welke info zoek je precies dan?

[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 04-10-2019 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Moet via de Shortcuts app. Geen iOS 12 device meer? Mocht je geen andere manier vinden dan wil ik ze wel ff op iCloud zetten in het weekend. Moet je me maar ff PMen.

Werkt op zich best prima. Apple moet alleen nog even fixen dat de siri commando's voor shortcuts weer op de Watch werken.
Mijn vrouw gebruikt iPhone.

het is nu gelukt op een oude iphone om te importeren.... had nog ergens een oude iphone liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Grappig, ik zie ineens mijn referral code weergegeven op mijn Account pagina. Dit stond er voorheen nog niet. En mijn lootbox in mijn Android app geeft ook eindelijk geen foutmelding meer en biedt de mogelijkheid om mijn referral code te delen.

[ Voor 38% gewijzigd door knights16 op 04-10-2019 10:58 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Ik heb vanochtend Spotify en Internet getest zonder een WiFi verbinding en het werkt gewoon.
Blijkbaar maakt hij dan gebruik van Tesla zijn LTE verbinding...
Meer mensen die dit hebben getest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik vind het wel frappant dat de SR+ rijders nu ook Spotify en Internet (En Netflix?) over LTE hebben.. De rest betaald daar extra voor, of neemt dat juist als keuze om een Long Range te bestellen.

No offence naar de SR+ rijders, ik ben blij voor jullie. Maar wel vreemd toch?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:04:
Ik vind het wel frappant dat de SR+ rijders nu ook Spotify en Internet (En Netflix?) over LTE hebben.. De rest betaald daar extra voor, of neemt dat juist als keuze om een Long Range te bestellen.

Dit is ongetwijfeld een gewenningsperiode, in de release notes staat duidelijk dat het tijdelijk is. Later kunnen “wij” dit aanschaffen als extra dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wmkuipers schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

Dit is ongetwijfeld een gewenningsperiode, in de release notes staat duidelijk dat het tijdelijk is. Later kunnen “wij” dit aanschaffen als extra dienst.
Ah dat wist ik niet, dus ze gaan binnenkort dan waarschijnlijk komen met de "Online Services" als pakket, want alles boven SR+ zou het ook maar een jaar hebben.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Ik heb een week geleden mijn Model 3 LR AWD opgehaald. Tussen vorige week en nu bijna 1k kilometer gereden, wat een heerlijke auto! Echter 1 ding dat mij opvalt is dat het verbruik op ~200Wh per KM staat over die 1k kilometer.

Nu weet ik wel dat het normaal is dat de accu minder efficiënt is met kouder weer, en het is de afgelopen week nou niet bepaald warm geweest. Maar met een 187Wh bij koud (-10 graden) weer met gecombineerd verkeer volgens EV-Database (https://ev-database.org/c...l-3-Long-Range-Dual-Motor) vind ik dat toch een flink verschil. Met +10 graden rij ik 200Wh/km en EV-Database met -10 graden 187Wh/km.

Uiteraard heeft rijstijl er ook mee te maken, echter is 95% van het rijden dat ik doe gewoon normaal verkeer (stadsverkeer, snelweg en hier en daar een file). Optrekken doe ik ook gewoon "normaal" 95% van de tijd.

Is mijn verbruik "normaal" of zou deze lager moeten zijn? Is er een manier om meer statistieken m.b.t. verbruik uit de auto te trekken anders dan via het scherm in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik denk dat je de eerste 1000km niet moet gebruiken om te meten, dan ben je nog blij en ga je een aantal keer snel optrekken. Dat wordt minder met de KM's, dus dan zal het gemiddelde ook wel beter uitvallen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik gok zo dat die 5% snel optrekken voor 30% de range belast :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:31
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:10:
Ik heb een week geleden mijn Model 3 LR AWD opgehaald. Tussen vorige week en nu bijna 1k kilometer gereden, wat een heerlijke auto! Echter 1 ding dat mij opvalt is dat het verbruik op ~200Wh per KM staat over die 1k kilometer.

Nu weet ik wel dat het normaal is dat de accu minder efficiënt is met kouder weer, en het is de afgelopen week nou niet bepaald warm geweest. Maar met een 187Wh bij koud (-10 graden) weer met gecombineerd verkeer volgens EV-Database (https://ev-database.org/c...l-3-Long-Range-Dual-Motor) vind ik dat toch een flink verschil. Met +10 graden rij ik 200Wh/km en EV-Database met -10 graden 187Wh/km.

Uiteraard heeft rijstijl er ook mee te maken, echter is 95% van het rijden dat ik doe gewoon normaal verkeer (stadsverkeer, snelweg en hier en daar een file). Optrekken doe ik ook gewoon "normaal" 95% van de tijd.

Is mijn verbruik "normaal" of zou deze lager moeten zijn? Is er een manier om meer statistieken m.b.t. verbruik uit de auto te trekken anders dan via het scherm in de auto?
Ik merk ook dat mijn verbruik een stuk hoger is, regelmatig boven de 200. Dat terwijl de eerste 10K kilometer gemiddeld 165wh/km waren. Wat ik heb gemerkt is dat de verwarming (binnentemperatuur staat dus warmer ingesteld dan buitenlucht) veel energie vreet. Ik zou willen dat er een optie was om aan te geven dat er nooit verwarmd hoeft te worden, enkel gekoeld. Dan kun je naar believe de stoelverwarming nog af en toe aanzetten wanneer je wilt, dit is volgens mij wat efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Vinslo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Ik merk ook dat mijn verbruik een stuk hoger is, regelmatig boven de 200. Dat terwijl de eerste 10K kilometer gemiddeld 165wh/km waren. Wat ik heb gemerkt is dat de verwarming (binnentemperatuur staat dus warmer ingesteld dan buitenlucht) veel energie vreet. Ik zou willen dat er een optie was om aan te geven dat er nooit verwarmd hoeft te worden, enkel gekoeld. Dan kun je naar believe de stoelverwarming nog af en toe aanzetten wanneer je wilt, dit is volgens mij wat efficiënter.
Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord. De verwarming zou 6500Wh verbruiken en de stoelverwarming 100Wh. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk de stoelverwarming te gebruiken. Heel vervelend dat je inderdaad niet kan zeggen dat er niet verwarmd moet worden maar wel de lucht wilt circuleren i.v.m. condens. Het is nu alles of niets.
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:11:
Ik denk dat je de eerste 1000km niet moet gebruiken om te meten, dan ben je nog blij en ga je een aantal keer snel optrekken. Dat wordt minder met de KM's, dus dan zal het gemiddelde ook wel beter uitvallen.
Dan hou ik het nog even in de gaten over 10k kilometer of in het voorjaar :)
thewizard2006 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:15:
Ik gok zo dat die 5% snel optrekken voor 30% de range belast :)
Dat zou kunnen, vanaf nu proberen nog rustiger op te trekken :P

[ Voor 25% gewijzigd door Hatsjoe op 04-10-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
Schrobz schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:20:
[...]

Het staat in het manual, echt waar! Ik heb de tekst hier al eens op het forum gepaste.
Dat weet ik, althans als je "vastgezet" bedoeld, en dat is juist mijn punt? VASTGEZET (of HOLD in het Engels) is bekend, maar "IN WACHT" ben ik nog niet eerder tegengekomen en zie ik ook niet in de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:57
Djerro123 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

Dat weet ik, althans als je "vastgezet" bedoeld, en dat is juist mijn punt? VASTGEZET (of HOLD in het Engels) is bekend, maar "IN WACHT" ben ik nog niet eerder tegengekomen en zie ik ook niet in de manual?
Is volgens mij een status onderweg naar vastgezet / hold.

Of een verduidelijking dat de auto in afwachting is van optrekken :+

Ik zag hem gister ook staan na de update naar V10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

Word in elk geval wel meteen verholpen nu (SC Amsterdam) - "want ik denk niet dat je Koikarpers wilt houden, toch?". (y)
Fixed! Tip dus voor wie een “natte kofferbak” heeft: meteen langs SC rijden.

Bij mij was de kofferbakklep niet helemaal netjes afgehangen (daardoor sloot hij soms niet helemaal goed, tenzij je ‘m vrij hard dichtdeed of aandrukte). Bijkomend zaten de rubber afdichtingen van de kofferbak niet goed waardoor er dus water in liep (ook als de klep wél goed dicht zat).

Shit happens! In mijn Golf GTE heb ik de eerste maanden ook wekelijks bij de dealer gestaan met storingen/terugroepacties. Beetje pionieren soms. Gelukkig beide zulke fijne en goede auto’s dat ik er positief over blijf!

Nu V10 aan het installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Ah dat wist ik niet, dus ze gaan binnenkort dan waarschijnlijk komen met de "Online Services" als pakket, want alles boven SR+ zou het ook maar een jaar hebben.
Tja, de LR modellen die al ouder zijn dan een jaar hebben nog steeds connectivity. De tweet van Elon waarin SR+ owners dit kunnen bijkopen is ook al vrij oud. “Soon” is zeker in Elon termen erg onduidelijk ;)

Het is wel een leuke verrassing. En mocht het alleen gaan werken als ik tether is dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
Mijn schatkistje heeft helass nooit wat anders laten zien dan een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:04:

De LR heeft het voor 1 jaar gratis, daarna is het ook ook betalen. Zal voor de SR+ niet anders zijn dan.
Komt er een proefperiode voor Premium Connectivity?
Voor elke Model S en Model X die is besteld op of na 1 juli 2018 is Premium Connectivity gratis gedurende één jaar na levering. Dit geldt tevens voor elke Model 3 met Premium interieur. Na beëindiging van de gratis periode is Standard Connectivity kosteloos beschikbaar voor alle auto's en is Premium Connectivity beschikbaar voor aankoop via het touchscreen in de auto. Connectiviteitsabonnementen voor de Model 3 zonder Premium interieur worden later dit jaar aangekondigd.
Bron: https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivity
Streaming Media & Browser Support Coming to all Model 3 Vehicles
To take advantage of the advanced media features in Software Version 10.0, we are also enabling browser access on all Model 3 Standard Range Plus and Standard Range vehicles. The update will also enable streaming media access to Spotify, TuneIn, and Slacker while connected to WiFi for these cars.
Bron: https://www.tesla.com/nl_...ing-software-version-10-0

Hoe het in de praktijk gaat lopen is bij Tesla altijd een verrassing :P

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
revolution-nl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:16:
/edit: de buren stonden raar te kijken toen mijn router aan een verlengsnoer buiten op de oprit stond :+, meer mensen die slechte Wi-Fi ontvangst hebben? Snel maar een wifi puntje in de garage hangen :P
Je kan ook gewoon buiten een AP ophangen :) https://mikrotik.com/product/RBwAP2nD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:34

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

MrTinux schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:30:
[...]
Voor de M3 weet ik nu in ieder geval genoeg - de functionaliteit zoals ik het ken is er dus inderdaad niet, maar zou geen dealbreaker zijn voor me. Ik ga weer druk verder met rekenen en afwegen. Daar zit wellicht de grootste dealbreaker ;)
Even een self-quote...

De financiële dealbreaker bleek geen dealbreaker en op de varleep dus een witte M3 LR met 19" (en trekhaak) besteld!

Iemand interesse in 2 Renaults? :+

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
Devster schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:38:
[...]

De LR heeft het voor 1 jaar gratis, daarna is het ook ook betalen. Zal voor de SR+ niet anders zijn dan.
Waar baseer je dit op? Uit alle communicatie en documentatie tot kort geleden kan ik niet opmaken dat de SR+ het ook een jaar gratis krijgt, sterker nog, er staat dat het nu tijdelijk is, en tesla heeft laten weten in 2019 met een premium connectivity subscription te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Een collega heeft voor 7 euro een dopje voor me geprint met een 3D printer voor op de CCS laadpoort.
Past perfect :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qhKRYicQKQ2DqGQP03vi7zjz/medium.jpg

Snap echt niet dat die niet meegeleverd wordt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Squ1zZy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:52:
Een collega heeft voor 7 euro een dopje voor me geprint met een 3D printer voor op de CCS laadpoort.

[Afbeelding]

Waarom zou je dat gebruiken?
Er is toch niets mis mee dat die open is? Hij is echt wel getest op het gebruik in een regenbuitje :+

Ik begreep dat dergelijke dopjes er toe kunnen leiden dat de kabel een beetje vast komt te zitten (en dus meer kracht nodig is om hem los te krijgen), lijkt me niet wenselijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe

[Afbeelding]

Wellicht wordt deze niet meegeleverd omdat het niet nodig is omdat de poort getest is onder allerlei weersomstandigheden en deze prima open kan blijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

wmkuipers schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:48:
[...]

Waar baseer je dit op? Uit alle communicatie en documentatie tot kort geleden kan ik niet opmaken dat de SR+ het ook een jaar gratis krijgt, sterker nog, er staat dat het nu tijdelijk is, en tesla heeft laten weten in 2019 met een premium connectivity subscription te komen.
Dan zal het tijdelijk zijn tot het moment dat je een subscription kunt aanschaffen lijkt mij.

In de auto wordt het volgende getoond:
Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/tesla-theater-release-notes-highlighted-jpg.460161/

Ik heb nog geen andere officiële meldingen gezien over de connectivity voor de SR+.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:54:
[...]

Wellicht wordt deze niet meegeleverd omdat het niet nodig is omdat de poort getest is onder allerlei weersomstandigheden en deze prima open kan blijven? :)
Serieus? Er komt bij mij toch echt water in hoor. Wilde de poort graag afgedekt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord. De verwarming zou 6500Wh verbruiken en de stoelverwarming 100Wh. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk de stoelverwarming te gebruiken. Heel vervelend dat je inderdaad niet kan zeggen dat er niet verwarmd moet worden maar wel de lucht wilt circuleren i.v.m. condens. Het is nu alles of niets.

[...]
Houd er ook rekening mee dat de auto alleen het verbruik voor de aandrijving meeneemt en het daadwerkelijke verbruik nog een stukje hoger ligt. Als ik laadverliezen en phantom drain meeneem reken ik bij de laadpalen tussen de 20 en 25% meer af dan dat de auto aangeeft als gebruik. (en dan heb ik energieverslinders als Sentry mode of voorverwarmen niet in gebruik)

[ Voor 3% gewijzigd door IceOnFire op 04-10-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Squ1zZy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Serieus? Er komt bij mij toch echt water in hoor. Wilde de poort graag afgedekt hebben
Dat er water inkomt is niet erg. De poort kan niet roesten zover ik begrepen heb en kortsluiting zal je ook niet krijgen. Niks om je druk over te maken dus. :)
IceOnFire schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Houd er ook rekening mee dat de auto alleen het verbruik voor de aandrijving meeneemt en het daadwerkelijke verbruik nog een stukje hoger ligt. Als ik laadverliezen en phantom drain meeneem reken ik bij de laadpalen tussen de 20 en 25% meer af dan dat de auto aangeeft als gebruik. (en dan heb ik energieverslinders als Sentry mode of voorverwarmen niet in gebruik)
Helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
Devster schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Dan zal het tijdelijk zijn tot het moment dat je een subscription kunt aanschaffen lijkt mij.

[Afbeelding]

Ik heb nog geen andere officiële meldingen gezien over de connectivity voor de SR+.
Op de FAQ van Tesla (https://www.tesla.com/en_...onnectivity?redirect=no):

Will there be a trial period for Premium Connectivity?
For all Model S and Model X cars ordered on or after July 1, 2018, Premium Connectivity will be complimentary for one year after delivery, as well as all Model 3 cars with Premium Interior. After the complimentary period ends, Standard Connectivity will be available for all cars at no cost, and Premium Connectivity will be available for purchase via the in-car touchscreen. Connectivity plans for Model 3 without Premium Interior will be announced later this year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:10:

Na 15000 km - veel 100km+ afstanden / mix van alle snelheden + iets te vlotte rijstijl laat de LRAWD gemiddeld 174Wh noteren (6km/kW ~ 4ct/km) Dat gaat naar verwachting komende winter nog wel iets oplopen - ik ga uit van 180/190Wh als gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

wmkuipers schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Op de FAQ van Tesla (https://www.tesla.com/en_...onnectivity?redirect=no):

Will there be a trial period for Premium Connectivity?
For all Model S and Model X cars ordered on or after July 1, 2018, Premium Connectivity will be complimentary for one year after delivery, as well as all Model 3 cars with Premium Interior. After the complimentary period ends, Standard Connectivity will be available for all cars at no cost, and Premium Connectivity will be available for purchase via the in-car touchscreen. Connectivity plans for Model 3 without Premium Interior will be announced later this year
Ja, die tekst staat (in het Nederlands) in de eerste post van mij je je gequoted hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

[Afbeelding]

Heb dat ook aan een collega van mij gevraagd... ben benieuwd. Hij vroeg 2 euro dus ben benieuwd naar de kwaliteit en pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
The Source schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Heb dat ook aan een collega van mij gevraagd... ben benieuwd. Hij vroeg 2 euro dus ben benieuwd naar de kwaliteit en pasvorm.
En dan ga je een keer snelladen en moet je hem eruit pielen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik ben op dit moment degene met "handle" aan het printen, zodat dat pielen wat makkelijker gaat ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/da/82/ca/58/e9/ba57ac995abfaf75d50f27b5e02ed215_preview_featured.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 04-10-2019 13:36 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
The Source schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:29:
Die browers geeft wel mogelijkheden.
Is er een lijst van nuttige webapps die werken?

Whatsapp web heeft een browser update nodig :(
Maar misschien Wazes met fliters en verkeer?
https://teslawaze.azurewebsites.net/

https://tesla.flitsmeister.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door bdegroot op 04-10-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Is er al iemand die spatlappen (Mud flaps, splash guard) onder z'n model 3 heeft gezet? Ik zou graag witte (in de kleur van de auto) willen, en ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
xburchartz schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:53:
Is er al iemand die spatlappen (Mud flaps, splash guard) onder z'n model 3 heeft gezet? Ik zou graag witte (in de kleur van de auto) willen, en ben benieuwd naar ervaringen.
Afgelopen weekend nog voorbij gekomen: Cyw00d in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Laatst online: 16-09 14:18
bakafish schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Mijn schatkistje heeft helass nooit wat anders laten zien dan een error.
En onder 'history' bij je Tesla-account online? Daar zouden je SuperCharger-sessies en je resterende tegoeden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Dat heb ik gezien. Ik was meer op zoek naar ervaring mbt kleurverchil en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Vinslo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Kan toch gewoon?
Verwarming op bijv. 12'c, AC uit en de ventilator op standje 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Even een vraagje aan de kenners. Is het mogelijk om iemand bij Amsterdam Zuidoost aan de lijn te krijgen? Had afgelopen dinsdag mijn auto gebracht voor nog wat kleine dingen na levering die gedaan moesten worden.

Zou 2 dagen duren. Keek van de week in de app, was het ineens 9 oktober dat ik hem weer op kon halen. Nu staat er 11 oktober. Ik heb geen flauw idee waarom het zo lang moet duren maar kan niemand bereiken. Geen een menu optie komt uit bij de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Zahariac schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:54:
Even een vraagje aan de kenners. Is het mogelijk om iemand bij Amsterdam Zuidoost aan de lijn te krijgen? Had afgelopen dinsdag mijn auto gebracht voor nog wat kleine dingen na levering die gedaan moesten worden.

Zou 2 dagen duren. Keek van de week in de app, was het ineens 9 oktober dat ik hem weer op kon halen. Nu staat er 11 oktober. Ik heb geen flauw idee waarom het zo lang moet duren maar kan niemand bereiken. Geen een menu optie komt uit bij de werkplaats.
Nope... enige optie is om er naartoe te rijden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

TweakerVincent schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:
Kan ik het proces van de laadkabel uit mijn tesla m3 trekken sneller maken? Nu loop ik naar mijn auto en gebruik de tesla app. Vind ik niet snel genoeg omdat ik mijn telefoon moet pakken.

Kan dit anders?
Antwoord op een post van 5 pagina's geleden ;) Damn het gaat snel met posts in dit topic :*)

Ik heb hier al een hoop gelezen over iPhone shortcuts ed. Voor diegene met een Android heb ik de volgende tip:
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat ik met een knop in de notificatiebalk direct de chargeport kan ontgrendelen (of de kabel nu aan het laden is of niet). Ik hoef dus niet eerst de Tesla app te openen, wachten, naar het laadmenu gaan etc. Of in de auto te stappen oid.

Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wui9htE.png

En met de notificatiebalk volledig uitgeklapt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1QEzw6T.png

Als je dit ook wilt op jouw Android telefoon moet je de volgende apps downloaden:
AutoMagic (Tasker kan je overigens ook gebruiken maar ik vind Automagic fijner) & Tasker Plugin for Tesla - Automate your Tesla!

Vervolgens maak je de volgende Flow in Automagic:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wyn5a9L.png
Trigger: Quick Settings Tile Selected
Unlock Charge Port: Plugin Tasker Plugin for Tesla Actie: Open & Unlock Charge Port
Stop charge: Plugin Tasker Plugin for Tesla Actie: Stop Charge

Indien gewenst kan ik een export van mijn workflow maken zodat mensen die kunnen importeren (maar dan moet ik eerst even wat persoonlijke info eruit halen).

Verder heb ik ook een workflow die me 's ochtens (wanneer mijn wekker gaat en het is onder een x aantal graden) vraagt of ik de auto wilt voorverwarmen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yvsoQ8B.png

Dit is overigens ook een leuke: Tesla climate control based on agenda using Flow
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een dergelijke koppeling kan maken in combinatie met Google Home. Dan kan ik vanuit de douche de auto alvast laten opwarmen etc.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
J-P schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Antwoord op een post van 5 pagina's geleden ;) Damn het gaat snel met posts in dit topic :*)

Ik heb hier al een hoop gelezen over iPhone shortcuts ed. Voor diegene met een Android heb ik de volgende tip:
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat ik met een knop in de notificatiebalk direct de chargeport kan ontgrendelen (of de kabel nu aan het laden is of niet). Ik hoef dus niet eerst de Tesla app te openen, wachten, naar het laadmenu gaan etc. Of in de auto te stappen oid.

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je dit ook wilt op jouw Android telefoon moet je de volgende apps downloaden:
AutoMagic (Tasker kan je overigens ook gebruiken maar ik vind Automagic fijner) & Tasker Plugin for Tesla - Automate your Tesla!

[Afbeelding]
Unlock Charge Port: Plugin Tasker Plugin for Tesla Actie: Open & Unlock Charge Port

Indien gewenst kan ik een export van mijn workflow maken zodat mensen die kunnen importeren (maar dan moet ik eerst even wat persoonlijke info eruit halen).

Verder heb ik ook een workflow die me 's ochtens (wanneer mijn wekker gaat en het is onder een x aantal graden) vraagt of ik de auto wilt voorverwarmen:
[Afbeelding]

Dit is overigens ook een leuke: Tesla climate control based on agenda using Flow
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een dergelijke koppeling kan maken in combinatie met Google Home. Dan kan ik vanuit de douche de auto alvast laten opwarmen etc.
Geniaal! En humor dat jij hem ook Tessie genoemd hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Volgens mij is voorverwarmen/voorkoelen heel snel, dat is met 5 minuten al gebeurd. Dus ipv onder de douche is op het moment dat je je ontbijtbord in de vaatwasser zet al vroeg genoeg ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

DaCoTa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:13:
Volgens mij is voorverwarmen/voorkoelen heel snel, dat is met 5 minuten al gebeurd. Dus ipv onder de douche is op het moment dat je je ontbijtbord in de vaatwasser zet al vroeg genoeg ;-)
Daarom gebruik ik ook een notificatie in plaats van een dialogbox. Een notificatie blijft gewoon staan, en kan ik ook activeren als ik bijna vertrek oid.
Als de auto is ondergesneeuwd is het juist weer handig om hem al wat eerder te verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
@J-P Dat ziet er gaaf uit!

Ik heb vandaag ook wat zitten kijken naar dit soort oplossingen, maar een zorg die ik er steeds bij heb: hoe gaat dat met credentials? Worden die op je telefoon opgeslagen, of wordt er alleen eenmalig een auth token gegenereerd? (Ik hoop tenminste dat je creds in ieder geval je telefoon niet hoeven te verlaten).

En een van de comments die ik ergens tegen kwam, was dat een van dit soort oplossingen de auto continu wakker houdt en daardoor nogal battery drain veroorzaakt. Gebruik jij het al lang genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
J-P schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

thanks, alleen heb ik een iPhone. ik heb tesla remote app die shortcuts ondersteunt alleen doet die app het redelijk. komende dagen eens goed testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
anboni schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:22:

Ik heb vandaag ook wat zitten kijken naar dit soort oplossingen, maar een zorg die ik er steeds bij heb: hoe gaat dat met credentials? Worden die op je telefoon opgeslagen, of wordt er alleen eenmalig een auth token gegenereerd? (Ik hoop tenminste dat je creds in ieder geval je telefoon niet hoeven te verlaten).

En een van de comments die ik ergens tegen kwam, was dat een van dit soort oplossingen de auto continu wakker houdt en daardoor nogal battery drain veroorzaakt. Gebruik jij het al lang genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen?
Hangt af van de oplossing die je gebruikt. Maar Shortcuts of Automagic zal het alleen op je telefoon laten. Auto zal alleen wakker worden als je iets die kant op gooit. Bij oplossingen als Teslafi of andere data scrapers kun je wel meer drain krijgen. Omdat die vaker je auto pollen. Zou persoonlijk ook niet de creds ergens in de cloud bij een third-party op slaan. Maar op de telefoon is het niet zo'n issue. Dat is met de Tesla app niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

anboni schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:22:

Je kan met deze plugin inloggen met je credentials maar ook met een authenticatie token. De keuze is dus aan jou ;)

Die batterydrain wordt voornamelijk veroorzaakt door apps die continue gegevens opvragen van de auto. Deze flows doen dat alleen als 's ochtens mijn wekker gaat, of als ik op die knop druk. Dat is vergelijkbaar met af en toe de app openen en zorgt dus (voor zover ik zelf heb gemerkt) niet voor batterydrain.
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

Hangt af van de oplossing die je gebruikt. Maar Shortcuts of Automagic zal het alleen op je telefoon laten. Auto zal alleen wakker worden als je iets die kant op gooit. Bij oplossingen als Teslafi of andere data scrapers kun je wel meer drain krijgen. Omdat die vaker je auto pollen. Zou persoonlijk ook niet de creds ergens in de cloud bij een third-party op slaan. Maar op de telefoon is het niet zo'n issue. Dat is met de Tesla app niet anders.
Je was me voor Inspired ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
@J-P Kun je met Automagic ook obv agenda entries iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:47:
@J-P Kun je met Automagic ook obv agenda entries iets doen?
Yep: Calender Event & Calendar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
J-P schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Je kan met deze plugin inloggen met je credentials maar ook met een authenticatie token. De keuze is dus aan jou ;)

Die batterydrain wordt voornamelijk veroorzaakt door apps die continue gegevens opvragen van de auto. Deze flows doen dat alleen als 's ochtens mijn wekker gaat, of als ik op die knop druk. Dat is vergelijkbaar met af en toe de app openen en zorgt dus (voor zover ik zelf heb gemerkt) niet voor batterydrain.

[...]

Je was me voor Inspired ;)
Ik gebruik die Tasker app ook al jaren. Dat is juist de reden waarom ik ook bij Android blijf. Ik zie dat die mogelijkheden ook nu bij iOS komen en meer opener wordt dan voorheen. Je kan profielen instellen en daarmee elk actie creëren wat je wil.

Hier kan je een aantal voorbeelden zien wat er mogelijk is. Als je ontwikkelaar bent, kan je eigenlijk van alles automatiseren.
http://tasker.wikidot.com/profile-index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Dat is wel nice. Toch maar eens de Android tablet aanslingeren dan. Je kunt ook de temperatuur via API ophalen en obv daarvan automatisch wel/niet preheaten? Microsoft Flow zou ook een optie kunnen zijn.

Voor de wintertijd (en lange ritten) is het wel handig hiermee te stoeien. Ook omdat Tesla nog wat achterblijft met features. In de winter wil je zorgen dat de laadsessie net klaar is voor vertrek, en de auto lekker warm is. Dan pak je toch net ff wat meer range dan wanneer je met koude accu & auto op pad gaat.

Btw; Google Home kun je ook met de standaard EV car gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 04-10-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Cyw00d schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:36:
Ik ben op dit moment degene met "handle" aan het printen, zodat dat pielen wat makkelijker gaat ;)

[Afbeelding]
Heb je daarvan ook een 3D tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Mh, is Automagic op zichzelf staand, of heb je daar nog die tasker Tesla plugin voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Mday schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:24:
Mh, is Automagic op zichzelf staand, of heb je daar nog die tasker Tesla plugin voor nodig?
Die heb je wel nodig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Alright, ik heb 'm ingesteld, gaf wel een foutmelding (code 2), log heb je niks aan. ben effe benieuwd of ik dit wel goed heb gedaan. dadelijk bij de laadpaal effe debuggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag experimenteel vastgesteld. Als je de ruitenwissers aanzet gaan de koplampen aan. Ook als het licht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E46RC51
Devster schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

[Afbeelding]

Net even wat Netflix Trailers in de M3 zitten kijken, immersive sound aan, G E W E L D I G !!
Dit is toch wel een hele unieke ervaring. Nu nog rijdend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
E46RC51 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:10:
[...]

Net even wat Netflix Trailers in de M3 zitten kijken, immersive sound aan, G E W E L D I G !!
Dit is toch wel een hele unieke ervaring. Nu nog rijdend..
Rijdend zou voor mij echt perfect zijn met kinderen. Ben bang dat dat nooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Squ1zZy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Rijdend zou voor mij echt perfect zijn met kinderen. Ben bang dat dat nooit gaat komen.
Jawel, het is enkel een kwestie van tijd. We zitten nu op level 2 van autonoom rijden, welke vereist dat je handen op het stuur en je ogen op de weg zitten. Bij level 3 autonoom rijden is het vereist dat je binnen enkele seconden moet kunnen ingrijpen, maar niet je handen/ogen op de weg hoeft te hebben. Dit opent dan deuren om tijdens het rijden Netflix te kunnen kijken bijvoorbeeld.

Dit zal uiteraard niet volgend jaar al mogelijk zijn, maar denk dat dit ergens in de komende paar jaar toch echt wel moet kunnen. Al dan niet op de snelweg in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:58:
Vandaag experimenteel vastgesteld. Als je de ruitenwissers aanzet gaan de koplampen aan. Ook als het licht is.
Dat staat ook gewoon in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:41:
[...]

Dat staat ook gewoon in de handleiding ;)
Oh dus die ken jij uit je hoofd, bijdehandje? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Mday schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:55:
Alright, ik heb 'm ingesteld, gaf wel een foutmelding (code 2), log heb je niks aan. ben effe benieuwd of ik dit wel goed heb gedaan. dadelijk bij de laadpaal effe debuggen.
In automagic kan je onder Settings/Logging/Debug log een uitgebreidere logging aanzetten. Wellicht dat je dan een betere foutmelding krijgt.

Overigens heb ik wel gemerkt dat als je vaak de Tesla API aanroept je op een gegeven moment geen antwoord meer krijgt. Even een paar uur wachten en het werkt weer. Er zit dus een max op het aantal requests die je kan doen binnen een bepaalde tijdsperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb V10 gedownload, maar parkeer de auto buiten wifi bereik. Nu loopt de installatie steeds vast.. alleen de update downloaden moet toch genoeg zijn? Of wordt de update gestopt als ik de telefoon app steeds open?

[ Voor 17% gewijzigd door Divak op 04-10-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Iemand die weet hoe je video's van je telefoon op het scherm van de Model 3 kunt afspelen? In de release note staat dat je het met de Tesla- app moet delen maar ik zou niet weten hoe. Ik gebruik Android/Samsung Galaxy S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
Volodos schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:48:
Iemand die weet hoe je video's van je telefoon op het scherm van de Model 3 kunt afspelen? In de release note staat dat je het met de Tesla- app moet delen maar ik zou niet weten hoe. Ik gebruik Android/Samsung Galaxy S8.
Je kan enkel YouTube delen met je Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Volodos schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:48:
wellicht net als met je TV, maar ik denk dat het alleen met goede Wifi verbinding lukt om eea. vlot te kunnen streamen. En zoals genoemd hierboven alleen met YT.

[ Voor 4% gewijzigd door E46RC51 op 04-10-2019 18:57 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.