Bij samenvoegen van rijbanen en bij splitsen van rijbanen 'franse stijl' (eerst een breder wordende baan en dan een nieuwe lijn in het midden) zet ik hem altijd even uit. Behalve als er helemaal geen verkeer om me heen is, maar dat is om te kijken waar hij dan uitkomtxburchartz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:00:
Pfew, behoorlijk geschrokken vandaag. De V10 update was binnen, dus heerlijk bij de supercharger Netflix gekeken. Daarna de snelweg op. Op een gegeven moment komen twee snelwegen samen. Ik rijd met FSD op de rechter baan van de linker snelweg. Rechts voor me wil een vrachtwagen invoegen. Ik zie het aankomen en geef richting naar links om de auto te vragen van rijstrook te wisselen. Er rijden geen auto's achter me. De auto zet de manoeuvre in en als we vlakbij de vrachtwagen zijn, besluit hij de actie zonder duidelijke reden af te breken. Hij gaat met een ruk naar rechts, waar die vrachtauto zit, en vliegt daardoor dus ook direct in de ankers. Slingerend neem ik het stuur over om alsnog in te halen, met een flinke knauw in het vertrouwen van FSD.
Grootste leerpunt voor gebruik van de autopilot is IMO: hij kijkt naar de lijnen. Als die onduidelijk worden, splitsen, raar lopen, als er dubbele lijnen zijn, lijnen van meerdere kleuren, diagonale spitsstrookverdrijvingslijnen, etc. etc. dan haal ik de AP eraf. Als de lijnen duidelijk zijn, is er weinig aan de hand.
Phantom breaking herken ik eigenlijk niet, ik zou dat wel eens op video willen zien. Is er iemand die vaak phantom breaking meemaakt en een gopro oid heeft?
Zie Schrobz in "Het grote Tesla topic - deel 2"Djerro123 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:00:
Net wat nieuws gehad. Soms op AP krijg je de melding "VASTHOUDEN" OF "VASTGEZET" als hij stilstaat en een voetganger signaleert. Had net in de file de melding "IN WACHT". ging vanzelf weer weg, geen idee wat het triggerde of wat het effect was..
[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 04-10-2019 09:04 ]