Net getest, werkt niet tijdens rijden. Hij stopt dan de streaming media via de browser.... terechtHunkaroglu schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:16:
[...]
Dat gaan de meeste wel gebruiken dan. Om de kinderen te entertainen. Ik ben benieuwd of via de browser Youtube ook werkt dan en/of Netflix. Je zou haast zeggen van wel. Kan het zelf straks even uitproberen anders.
Naast mijn mingevoel over de stoelen heb ik nog een ander meer zwaarder punt en dat is de geluidsisolatie deze is dus zwaar k@t. Wanneer je 120 of harder rijd dan is het geluid dat van onder de auto vandaan komt wel heel erg nadrukkelijk aanwezig. Iemand al een makkelijk toepasbaar isolatie tegengekomen?
Voor degene die via een leasemaatschappij een Tesla hebben geleased: Heb je tijdens het leverings process nog een VIN en/of tesla account gekregen? Hoe verloopt de communicatie als je niet de directe koper van de auto bent?
[ Voor 4% gewijzigd door Tatteredhat op 03-10-2019 14:41 ]
1. Je krijgt een melding van je LM om een account te maken met de gegevens die zij hebben gebruikt om een tesla mee te bestellen voor je.Tatteredhat schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:38:
Voor degene die via een leasemaatschappij een Tesla hebben geleased: Heb je tijdens het leverings process nog een VIN en/of tesla account gekregen? Hoe verloopt de communicatie als je niet de directe koper van de auto bent?
2. Dan maak je een Account aan bij Tesla
3. Krijg een RN (Reserveringen Nummer) en zie je de config van je tesla en een leuke foto om je aan te vergapen voor de aankomende weken/maanden.
4. In dit account komt ook alle relevante informatie binnen + vaak via een sms rondom levering
Dus je VIN en je leverdatum tijd etc
Remark: dit was iig zo bij Athlon
[ Voor 9% gewijzigd door Japie81 op 03-10-2019 14:46 ]
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Top! Bedankt voor de uitleg.Japie81 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
1. Je krijgt een melding van je LM om een account te maken met de gegevens die zij hebben gebruikt om een tesla mee te bestellen voor je.
3. Krijg een RN (Reserveringen Nummer) en zie je de config van je tesla en een leuke foto om je aan te vergapen voor de aankomende weken/maanden.
4. In dit account komt ook alle relevante informatie binnen + vaak via een sms rondom levering
waarbij gezegd moet worden dat deze pas na 2 weken (of later) gaat werken is mij verteld. Ik heb de auto nu bijna een week en krijg ook nog steeds "an error occured" bij het openen ervan.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Die van de Golf ken ik niet, mogelijk is die inderdaad wel beter dan die van de Kona. Maar ik vond het bij de Kona wel fijner rijden: ik had de auto-afstand op 3, hij reageerde minder heftig dan de Model 3 die ik nu rij. Of mijn Model 3 reageert gewoon heftig 😋.Khayma schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
Echt? Ik vind de autopilot van Kona echt niet zo geweldig. Ik kom van een E-golf vandaan en de kona die remt gewoon veel te agressief als er iemand op je rijbaan komt. Heb alle instellingen geprobeerd. Ook is hij nerveuzer met de auto in zijn rijbaan te houden. De Golf kon dat veel soepeler.
Verder was het heel fijn dat bij het wisselen van baan de autopilot van de Kona automatisch weer aan ging.
Als ik achter een vrachtwagen rij en de richtingaanwijzer naar links doe om er voorbij te gaan, dan gaat mijn Model 3 tijdens die inhaalactie tóch nog vaak in de ankers (terwijl er nog een behoorlijke afstand tussen mij en de vrachtwagen zit en ik al bijna op de linkerbaan rij). Dan mis ik het intuïtieve wat ik bij de Kona wel had.
Bij mij werkte deze direct.thewizard2006 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:02:
[...]
waarbij gezegd moet worden dat deze pas na 2 weken (of later) gaat werken is mij verteld. Ik heb de auto nu bijna een week en krijg ook nog steeds "an error occured" bij het openen ervan.
Ook bij Leaseplan hetzelfde verhaal.Japie81 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
1. Je krijgt een melding van je LM om een account te maken met de gegevens die zij hebben gebruikt om een tesla mee te bestellen voor je.
Remark: dit was iig zo bij Athlon
Vandaag de V10 update geïnstalleerd en mee naar huis gereden. Het valt mij op dat de AutoPilot echt anders reageert dan hiervoor, als ik langs een vrachtwagen rij gaat de auto een klein beetje naar links, alsof hij meer ruimte wilt dan nodig is.
Ook kaatst hij iets meer tussen rijbanen/lijnen, alsof hij wat natuurlijker probeert over te komen. Je merkte op v9 zodra je hem aanzette hij echt als een pijl in het midden van de baan ging zitten maar dat doet hij nu veel rustiger.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Ook kaatst hij iets meer tussen rijbanen/lijnen, alsof hij wat natuurlijker probeert over te komen. Je merkte op v9 zodra je hem aanzette hij echt als een pijl in het midden van de baan ging zitten maar dat doet hij nu veel rustiger.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
2 weken later kan werken (soms eerder, soms iets later). Dus als hij het na 3 weken nog niet doet ff contact opnemen met Tesla
Ik zie nergens een schatkistje? Heb de auto al 5 weken, maar kan nog steeds gratis laden.thewizard2006 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:02:
[...]
rechtsboven in de app?MADG0BLIN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:29:
[...]
Ik zie nergens een schatkistje? Heb de auto al 5 weken, maar kan nog steeds gratis laden.
klopt het trouwens dat je gewoon kan laden bij de tesla sc zonder te betalen en dat je dit moet betalen bij de volgende servicebeurt?
Nope, niets. Rechtsboven is een leeg vlak. Maakt het nog uit wat voor model je hebt?
Iemand die de Tesla least en kan vertellen hoe de afrekening van het stroomverbruik van je thuislaadpaal werkt met de leasemaatschappij?
Krijg je een maandelijkse/jaarlijkse afrekening? Is de laadpas verbonden aan je auto/kenteken of kan je ook leenauto's laden?
Krijg je een maandelijkse/jaarlijkse afrekening? Is de laadpas verbonden aan je auto/kenteken of kan je ook leenauto's laden?
[ Voor 31% gewijzigd door bakafish op 03-10-2019 15:51 ]
Ik heb een laadpas van MTC/Eneco. Ik heb een laadpaal thuis gekregen van Eneco. Om mijn auto te laden moet ik mijn pas gebruiken. De laadpaal is aangesloten op een aparte nieuwe groep. Op deze manier kunnen ze precies zien hoeveel stroom ik verbruik. Elke maand kijken ze hoeveel er verbruikt is en ik krijg 0.22 cent per kWh vergoed op mijn eigen bankrekening. Mijn eigen voorschot heb ik verhoogd om zo niet aan het einde van de periode voor een verrassing te staan.bakafish schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:51:
Iemand die de Tesla least en kan vertellen hoe de afrekening van het stroomverbruik van je thuislaadpaal werkt met de leasemaatschappij?
Goeie tip mbt voorschot verhogen! Ik heb de auto nu een week en zie al dat het flink aantikt met de kwH teller!MADG0BLIN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:54:
[...]
Ik heb een laadpas van MTC/Eneco. Ik heb een laadpaal thuis gekregen van Eneco. Om mijn auto te laden moet ik mijn pas gebruiken. De laadpaal is aangesloten op een aparte nieuwe groep. Op deze manier kunnen ze precies zien hoeveel stroom ik verbruik. Elke maand kijken ze hoeveel er verbruikt is en ik krijg 0.22 cent per kWh vergoed op mijn eigen bankrekening. Mijn eigen voorschot heb ik verhoogd om zo niet aan het einde van de periode voor een verrassing te staan.
Morgen wordt mijn M3 LR besteld bij Athlon, zou allemaal op tijd moeten zijn voor de aangegeven deadline. Dan kan het grote wachten beginnen! Zal wel lekker druk worden bij aflevering.
Klopt! Collega dacht vanmorgen ook dat ik zelf reed toen hij opeens zag dat we op AP reden. AP rijdt veel rustiger, is ook minder aan het slingeren en gaat netjes wat naar links als hij een vrachtwagen inhaaltMaarten schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:54:
Mijn ervaringen met de nieuwe update is dat ik juist vind dat AP minder binair reageert. Als iemand hem voor mijn auto 'gooit' dan gaat ie niet meer vol in de ankers maar het gaat meer geleidelijk. Meer 'human like'.
Volgende stap is beetje naar links als motorrijder langs komt in de fileKatseviool schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:03:
[...]
Klopt! Collega dacht vanmorgen ook dat ik zelf reed toen hij opeens zag dat we op AP reden. AP rijdt veel rustiger, is ook minder aan het slingeren en gaat netjes wat naar links als hij een vrachtwagen inhaalt
Je krijgt van de LM ook een tankpas, want het is niet altijd gegarandeerd dat je een EV krijgt als vervanger.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
In principe is je laaddruppel alleen voor je eigen EV. Maar als je een keer een leen EV krijgt zal het niet een issue zijn de druppel te gebruiken. Bij Leaseplan krijg je ook nog een ouderwetse pas voor als je een ICE als leen auto krijgt. Tenminste, dat is bij ons zo.bakafish schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:08:
Is de laadpas van de leasemaatschappij verbonden aan je auto/kenteken of kan je ook leenauto's laden?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb een pas waarmee ik kan laden, maar ook eventueel kan tanken mocht ik een ICE krijgen om wat voor reden dan ook.Inspired schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:17:
[...]
In principe is je laaddruppel alleen voor je eigen EV. Maar als je een keer een leen EV krijgt zal het niet een issue zijn de druppel te gebruiken. Bij Leaseplan krijg je ook nog een ouderwetse pas voor als je een ICE als leen auto krijgt. Tenminste, dat is bij ons zo.
Is een MTC
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Jep exact dat alleen bij in halen is hij nu iets meer jumpy maar verder gaat het wel goed. Nieuwe update staat klaar maar helaas geen tesla voor mij vandaag hij moet naar schade herstel voor reparatie... flinke deuk in de deurWiebbe schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:18:
Vandaag de V10 update geïnstalleerd en mee naar huis gereden. Het valt mij op dat de AutoPilot echt anders reageert dan hiervoor, als ik langs een vrachtwagen rij gaat de auto een klein beetje naar links, alsof hij meer ruimte wilt dan nodig is.
hoe werkt dat met die palen met 2 aansluitingen? stel ik sluit 2 evs aan zonder t laden te starten. welke activeert die dan.Inspired schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:17:
[...]
In principe is je laaddruppel alleen voor je eigen EV. Maar als je een keer een leen EV krijgt zal het niet een issue zijn de druppel te gebruiken. Bij Leaseplan krijg je ook nog een ouderwetse pas voor als je een ICE als leen auto krijgt. Tenminste, dat is bij ons zo.
Ik heb de 10 update gehad en kan via lte gewoon spotify en karoeke draaien??? Geen hotspot nodig. Is dit gewijzigd?
Zeker nog nooit een EV opgeladen? Als er twee aansluitingen opzitten heeft hij of twee RFID lezers of een menu waarin je de aansluiting kan kiezen.wootahH schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:49:
[...]
hoe werkt dat met die palen met 2 aansluitingen? stel ik sluit 2 evs aan zonder t laden te starten. welke activeert die dan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik heb ook eindelijk V10
Leuk, dat Netflix. Ik heb nu eindelijk pas een reden ontdekt waarom je je ramen zou willen blinderen
Of het gaat: swipe met druppel, sluit kabel aan -> die gaat laden.RichieB schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:56:
[...]
Zeker nog nooit een EV opgeladen? Als er twee aansluitingen opzitten heeft hij of twee RFID lezers of een menu waarin je de aansluiting kan kiezen.
Ik heb een keer een paal gehad die maar niet wou werken, toen bleek dit het probleem. Er hing een auto al aan de paal die deed alsof hij laadde (waarschijnlijk om de mooie parkeerplek te kunnen gebruiken).
Toen ik mijn kabel erin deed en mijn druppel er langs haalde wou hij niet starten, waarschijnlijk omdat hij dus al een kabel geregistreerd had.
Toen dus niet geladen, ik had gewoon die andere kabel eruit moeten halen (die was dus niet gelocked) en dan met alleen mijn kabel het opnieuw moeten proberen.
pas 2 keer, waarvan 1 keer in het donker. even wennen nog dusRichieB schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:56:
[...]
Zeker nog nooit een EV opgeladen? Als er twee aansluitingen opzitten heeft hij of twee RFID lezers of een menu waarin je de aansluiting kan kiezen.
Nou dat viel nog niet mee, de hele dag moeten wachten om te zien wat je hebt gekregen
Eerste stukje rijden was wel even schrikken want het regeneratief remmen lijkt het nu een stuk minder abrupt te doen, remt daardoor ook veel minder snel. Met Netflix komt het geluid echt goed tot z'n recht, wat een verschil met radio, mp3 of Spötify (zou die ö expres zijn?)... hopelijk blijven deze features beschikbaar in de SR+, dan hoeveel ik alleen nog maar visueel de verkeersdrukte en hij is helemaal perfect
Nee was aangekodigd dat ze dat voorlopig via LTE aanbieden. Ik denk dat ze kijken hoeveel data het gaat trekken voordat ze een besluit nemen... ben er voorlopig super happy mee want wifi krijg ik nog steeds niet fatsoenlijk aan de praat. Zelfs met een hotspot in de auto geeft hij maar 2 streepjes ontvangst.TweakerVincent schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:50:
Ik heb de 10 update gehad en kan via lte gewoon spotify en karoeke draaien??? Geen hotspot nodig. Is dit gewijzigd?
Top!!! Ik heb gebed met tesla dh maar die wist van niks (zoals altijdDeFeCt schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:27:
[...]
Nee was aangekodigd dat ze dat voorlopig via LTE aanbieden. Ik denk dat ze kijken hoeveel data het gaat trekken voordat ze een besluit nemen... ben er voorlopig super happy mee want wifi krijg ik nog steeds niet fatsoenlijk aan de praat. Zelfs met een hotspot in de auto geeft hij maar 2 streepjes ontvangst.
Heeft iemand video delen optie al werkend gekregen? Ik heb een youtube video gedeeld met de Tesla app met de melding dat het verzonden is naar mij auto, maar hij doet verder niks. Had verwacht dat hij Theater zou openen met de link die ik had gestuurd.
Heeft de auto een wifi verbinding nodig om te checken of er updates zijn, of wordt dit ook gewoon via LTE aangegeven? En maakt het voor het krijgen van de V10 versie nog uit of je taalinstelling op Engels of Nederlands staat?
Ik heb vandaag de update gekregen. Na het opnieuw starten zie ik cuphead en het theater en alle andere opties. Echter blijf de auto aangeven dat hij nog met de update downloaden bezig is, vast op 100%. Klopt het dat hij na de update ook nog de download extra dingen moet binnen trekken? Ik zie geen icons of photos bij youtube en netflix, wel place holders en ze starten ook op.
Iemand ervaring mee
Iemand ervaring mee
@The Source geen ervaring. Het is niet een navigatie map update? Anders zou ik eerst eens met een soft reset beginnen. Blijft een computer.
Ik denk ook met name omdat er nog geen WIFI bij de SuCs is. Zonder WIFI bij SuC is bijvoorbeeld Netflix een stuk minder nuttig.DeFeCt schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:27:
[...]
Nee was aangekodigd dat ze dat voorlopig via LTE aanbieden. Ik denk dat ze kijken hoeveel data het gaat trekken voordat ze een besluit nemen... ben er voorlopig super happy mee want wifi krijg ik nog steeds niet fatsoenlijk aan de praat. Zelfs met een hotspot in de auto geeft hij maar 2 streepjes ontvangst.
Ik kreeg ook nog de melding over een Game update, maar bij mij zag ik wel gewoon de iconen staan.The Source schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:10:
Ik heb vandaag de update gekregen. Na het opnieuw starten zie ik cuphead en het theater en alle andere opties. Echter blijf de auto aangeven dat hij nog met de update downloaden bezig is, vast op 100%. Klopt het dat hij na de update ook nog de download extra dingen moet binnen trekken? Ik zie geen icons of photos bij youtube en netflix, wel place holders en ze starten ook op.
Iemand ervaring mee
Gisteravond V10 geïnstalleerd en vandaag 450km mee gereden. Autopilot is een stukje assertiever en de pinch out van je auto is ook leuk. Herkenning van de lijnen is ook beter en naar mijn inzien stuurt hij sommige bochten net iets beter in.
Spotify blijft wel een bitch. 80% werkt het en dan opeens geen signaal, continu laden... rebootje en het werkt weer...
Tevens, als je Spotify beluisterd in de Tesla zelf (dus geen BT), kan je dan Flitsmeister geluiden te horen krijgen of moet je dan echt BT AD2P streamen?
Spotify blijft wel een bitch. 80% werkt het en dan opeens geen signaal, continu laden... rebootje en het werkt weer...
Tevens, als je Spotify beluisterd in de Tesla zelf (dus geen BT), kan je dan Flitsmeister geluiden te horen krijgen of moet je dan echt BT AD2P streamen?
Age of the Geek, baby!
Nope. Signalen gaan dan niet werken. Je kan in Flitsmeister/WAZE geluiden via je telefoon laten komen ipv BT.ReSpawN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:58:
Gisteravond V10 geïnstalleerd en vandaag 450km mee gereden. Autopilot is een stukje assertiever en de pinch out van je auto is ook leuk. Herkenning van de lijnen is ook beter en naar mijn inzien stuurt hij sommige bochten net iets beter in.
The Source schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:10:
Iemand ervaring mee

App is ook geupdate, of ik zie iig de nieuwe functies.
App zegt de software 100% downloaded.
Aanklikken van software update in app werkt ook niet.
Reset werkt ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 03-10-2019 20:14 ]
Word er intussen behoorlijk ongeduldig van dat "iedereen" de update lijkt te ontvangen en ik nog zit te wachten. Zijn er manieren om dit te versnellen of is het gewoon puur gokwerk? Collega rijdt er al 3 dagen mee rond, zijn auto is ook gekoppeld aan mijn account dus dat maakt iig niks uit.
Ha, hier hetzelfde gevoel... Ik wil ook v10Bananeman schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:23:
Word er intussen behoorlijk ongeduldig van dat "iedereen" de update lijkt te ontvangen en ik nog zit te wachten. Zijn er manieren om dit te versnellen of is het gewoon puur gokwerk? Collega rijdt er al 3 dagen mee rond, zijn auto is ook gekoppeld aan mijn account dus dat maakt iig niks uit.
(Ik hoef geen V8 meer, op naar v10
[ Voor 4% gewijzigd door Smobbo op 03-10-2019 20:51 ]
Doe anders even een herstart.The Source schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:13:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
App is ook geupdate, of ik zie iig de nieuwe functies.
App zegt de software 100% downloaded.
Aanklikken van software update in app werkt ook niet.
Reset werkt ook niet.
YouTube: How to Restart the Tesla Model 3
Oh wacht.. lees net dat je al een reset had gedaan.
Bel anders Tesla even.. zij kunnen het fixen als de update vastloopt.
https://teslamotorsclub.c...e-update%E2%80%9D.153895/
Of probeer onderstaande reboots ook even:
There are four different reboots:
1) Hold down both scroll wheels - reboots the touchscreen, This corrects problems with navigation, backup camera, and the infotainment system. This can be done while driving.
2) Hold down both buttons over the scroll wheel. This reboots the instrument cluster. It corrects some problems with the IC, but I don't recall which ones. This can also be done while driving albeit you briefly lose the instrument cluster information.
3) Hold down both buttons over the scroll wheel while pressing the brake pedal. This is a deeper reboot than the previous one. Obviously, you can't do this while driving.
4) Power down the car and turn it back on. This is done with the e-Brake power off setting from the touch screen. Wait two minutes and then press the brake pedal to turn the car back on. This procedure actually removes power from parts of the car and can correct hardware glitches, for example a non-functioning Autopilot camera.
[ Voor 55% gewijzigd door Hunkaroglu op 03-10-2019 20:58 ]
Omdat er aan de onderkant van mijn m3 wat los zat ben ik vandaag zonder afspraak naar de SC in Amsterdam gegaan. Na al die horror verhalen hier ging ik er zonder al te veel verwachtingen heen maar ik moet zeggen dat ik zeer goed ben geholpen! Een monteur nam gelijk mijn auto mee en na 30 min was alles gefixt. Positief verrast en dat mag ook wel eens gezegd worden!
Vandaag met V10 rondgereden en kreeg vanochtend een waarschuwing op een 80 km/uur weg toen ik een vrachtwagen wilde inhalen, de afstand werd inderdaad korter, maar dat was bewust. De afgelopen weken nooit een dergelijke melding gehad in soortgelijke situaties, maar wel terecht.
Op de terugweg even de AP aangezet, ik schrik iedere keer weer, omdat hij mijn inziens te ver naar het midden gaat rijden. Het voelt dus in eerste instantie als je AP aanzet alsof je de andere rijbaan op gaat. Verder leek dit iets soepeler te werken, ook het optrekken en dergelijke.
Een stukje later autopilot en cc uitgezet, maar ineens een stuuringreep. De auto vond dat ik te ver richting de berm ging. Zo rij ik altijd, maar sinds de update mag dat blijkbaar niet meer
Het rechterwiel zat nog links van de rechterstreep, dus volgens mij niets aan de hand, maar afijn. Tesla heeft blijkbaar toch liever dat iedereen dicht bij de middenstreep rijdt zodat de kans dat je elkaar daar aantikt groter is.
Verder viel mij op dat de weergave van auto's op de andere baan best wel achterloopt. Ik ga er vanuit dat dit puur komt door het omzetten van de werkelijkheid via allemaal algoritmes naar het scherm, maar ik kan nog niet zo wennen aan die drukke activiteit rechtsonderin. Verkeer dat met je meerijdt is rustiger dan auto's en vrachtwagens die ineens verschijnen en verdwijnen. Maar dit zal vast gewoon even wennen zijn.
Verder nog niet mee kunnen spelen, de update maakt het in ieder geval een stukje veiliger, maar ik blijf toch iemand die liever zelf de touwtjes in handen heeft
Op de terugweg even de AP aangezet, ik schrik iedere keer weer, omdat hij mijn inziens te ver naar het midden gaat rijden. Het voelt dus in eerste instantie als je AP aanzet alsof je de andere rijbaan op gaat. Verder leek dit iets soepeler te werken, ook het optrekken en dergelijke.
Een stukje later autopilot en cc uitgezet, maar ineens een stuuringreep. De auto vond dat ik te ver richting de berm ging. Zo rij ik altijd, maar sinds de update mag dat blijkbaar niet meer
Verder viel mij op dat de weergave van auto's op de andere baan best wel achterloopt. Ik ga er vanuit dat dit puur komt door het omzetten van de werkelijkheid via allemaal algoritmes naar het scherm, maar ik kan nog niet zo wennen aan die drukke activiteit rechtsonderin. Verkeer dat met je meerijdt is rustiger dan auto's en vrachtwagens die ineens verschijnen en verdwijnen. Maar dit zal vast gewoon even wennen zijn.
Verder nog niet mee kunnen spelen, de update maakt het in ieder geval een stukje veiliger, maar ik blijf toch iemand die liever zelf de touwtjes in handen heeft
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Kan ik het proces van de laadkabel uit mijn tesla m3 trekken sneller maken? Nu loop ik naar mijn auto en gebruik de tesla app. Vind ik niet snel genoeg omdat ik mijn telefoon moet pakken.
Kan dit anders?
Kan dit anders?
Dat naar het midden gaan bij AP had ik de 1e week ook. Inmiddels merk ik dat ik veel meer automatisch in het midden rij voordat ik het aanzet en dat ik er niks van merk, geen correctie nodig is.Taro schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:15:
Vandaag met V10 rondgereden en kreeg vanochtend een waarschuwing op een 80 km/uur weg toen ik een vrachtwagen wilde inhalen, de afstand werd inderdaad korter, maar dat was bewust. De afgelopen weken nooit een dergelijke melding gehad in soortgelijke situaties, maar wel terecht.
Een stukje later autopilot en cc uitgezet, maar ineens een stuuringreep. De auto vond dat ik te ver richting de berm ging. Zo rij ik altijd, maar sinds de update mag dat blijkbaar niet meerHet rechterwiel zat nog links van de rechterstreep, dus volgens mij niets aan de hand, maar afijn. Tesla heeft blijkbaar toch liever dat iedereen dicht bij de middenstreep rijdt zodat de kans dat je elkaar daar aantikt groter is.
Zal toch maar ergens een wifi verbinding gaan zoeken om te updaten.
Shortcut via Siri? Met wat geluk werkt dat binnenkort ook weer via de Watch. Dan kun je dus wat tegen je watch blaten en unlocked de kabel. Of anders een app die Watch ondersteuning heeft.TweakerVincent schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:
Kan ik het proces van de laadkabel uit mijn tesla m3 trekken sneller maken? Nu loop ik naar mijn auto en gebruik de tesla app. Vind ik niet snel genoeg omdat ik mijn telefoon moet pakken.
Kan dit anders?
Dank je.Hunkaroglu schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:52:
[...]
Doe anders even een herstart.
YouTube: How to Restart the Tesla Model 3
Oh wacht.. lees net dat je al een reset had gedaan.
Bel anders Tesla even.. zij kunnen het fixen als de update vastloopt.
https://teslamotorsclub.c...e-update%E2%80%9D.153895/
Of probeer onderstaande reboots ook even:
There are four different reboots:
1) Hold down both scroll wheels - reboots the touchscreen, This corrects problems with navigation, backup camera, and the infotainment system. This can be done while driving.
2) Hold down both buttons over the scroll wheel. This reboots the instrument cluster. It corrects some problems with the IC, but I don't recall which ones. This can also be done while driving albeit you briefly lose the instrument cluster information.
3) Hold down both buttons over the scroll wheel while pressing the brake pedal. This is a deeper reboot than the previous one. Obviously, you can't do this while driving.
4) Power down the car and turn it back on. This is done with the e-Brake power off setting from the touch screen. Wait two minutes and then press the brake pedal to turn the car back on. This procedure actually removes power from parts of the car and can correct hardware glitches, for example a non-functioning Autopilot camera.
Allemaal geprobeert. Helaas niets werkt
Optie 2 en 1 zijn overigens hetzelfde lijkt mij.
Deur opendoen en daarna kabel eruit trekken.TweakerVincent schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:
Kan dit anders?
Kabel met Tesla knop van EVChargeking, werkt super.TweakerVincent schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:
Kan dit anders?
Een update voor je auto, V10, wat een aparte ervaring dat een auto ineens functioneler /beter /more-fun is geworden. Ik ben vooral erg blij met Spotify, Youtube en de betere autopilot.
De webbrowser met in combinatie abetterrouteplanner en LIVE data is briljant
Nog even een controller van ali scoren voor de arcadebox, iemand nog aanbevelingen?
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik nooit meer een auto (EV) wil met minder functionaliteit dan Tesla.
De reacties van mijn omgeving bij een testrit /demo.. zijn ook (extreem) positief. Ik denk echt dat traditionele autobouwers zich ernstig zorgen moeten maken. De geest is uit de fles.
/edit: de buren stonden raar te kijken toen mijn router aan een verlengsnoer buiten op de oprit stond
, meer mensen die slechte Wi-Fi ontvangst hebben? Snel maar een wifi puntje in de garage hangen
De webbrowser met in combinatie abetterrouteplanner en LIVE data is briljant
Nog even een controller van ali scoren voor de arcadebox, iemand nog aanbevelingen?
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik nooit meer een auto (EV) wil met minder functionaliteit dan Tesla.
De reacties van mijn omgeving bij een testrit /demo.. zijn ook (extreem) positief. Ik denk echt dat traditionele autobouwers zich ernstig zorgen moeten maken. De geest is uit de fles.
/edit: de buren stonden raar te kijken toen mijn router aan een verlengsnoer buiten op de oprit stond
[ Voor 63% gewijzigd door revolution-nl op 03-10-2019 22:24 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dank voor jullie adviezen.
Ik mis nog een optie om adressen van minn contactpersonen te gebruiken bij navigatie? Ik kan nu niet een contactpersonen invullen bij navigatie?
Ik mis nog een optie om adressen van minn contactpersonen te gebruiken bij navigatie? Ik kan nu niet een contactpersonen invullen bij navigatie?
Is er echt geen manier om een normale keyfob aan de Model 3 te koppelen? Dan loop je er op af, snelle klik op knopje voor unlock, kabel pakken en door..
O grappig, blijkbaar net gister aangekondigd: https://electrek.co/2019/...3-key-fob-fixes-drawback/
Dan is de vraag of je er minimaal 150 euro voor over hebt om dit “first world problem” op te lossen
O grappig, blijkbaar net gister aangekondigd: https://electrek.co/2019/...3-key-fob-fixes-drawback/
Dan is de vraag of je er minimaal 150 euro voor over hebt om dit “first world problem” op te lossen
[ Voor 43% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-10-2019 22:26 ]
In tegenstelling tot Spotify werkt Netflix alleen met een eigen Netflix account. Das nou jammer.
Zat ook even vast in het Netflix scherm. Kruisje rechtsboven was er niet meer.
Zat ook even vast in het Netflix scherm. Kruisje rechtsboven was er niet meer.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Die browers geeft wel mogelijkheden.
Is er een lijst van nuttige webapps die werken?
Whatsapp web heeft een browser update nodig
Maar misschien Wazes met fliters en verkeer?
Whatsapp web heeft een browser update nodig
Ik snap het hele nut van de keyfob niet, met telefoonsleutel unlocked hij ook automatisch.CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:24:
Is er echt geen manier om een normale keyfob aan de Model 3 te koppelen? Dan loop je er op af, snelle klik op knopje voor unlock, kabel pakken en door..
ABRThe Source schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:29:
Die browers geeft wel mogelijkheden.
Whatsapp web heeft een browser update nodig![]()
[ Voor 22% gewijzigd door revolution-nl op 03-10-2019 22:29 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dan kun je op afstand de laadpoort al openen dacht ik? Zonder eerst de deur open te hoeven maken.revolution-nl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:29:
[...]
Ik snap het hele nut van de keyfob niet, met telefoonsleutel unlocked hij ook automatisch.
Ik heb vandaag een onverwachtse reboot gehad van mijn scherm.
Dit kwam volgens het servicecenter omdat het systeem te weinig geheugen had en zichzelf herstartte.
Ik had in de ochtend messenger geopend en die blijft op de achtergrond verversen. Hou hier dus rekening mee, over het algemeen herstart het systeem op het moment dat je niet rijdt, bij mij was het helaas tijdens het rijden.
Het leek ook alsof de knipperlichten niet werkten (geen geluid), echter gaf degene bij het servicecenter aan dat het wel werkte, maar dat er geen geluid was om dit aan te geven.
Ik zou verwachten dat er een juiste memory management en garbage collector gebruikt zou worden, echter lijkt het erop dat dit voor nu een herstart van het systeem is... Ze geven ook aan om in de browser naar google of tesla.com te gaan op het moment dat je het niet gebruikt om dit te voorkomen.
Dit kwam volgens het servicecenter omdat het systeem te weinig geheugen had en zichzelf herstartte.
Ik had in de ochtend messenger geopend en die blijft op de achtergrond verversen. Hou hier dus rekening mee, over het algemeen herstart het systeem op het moment dat je niet rijdt, bij mij was het helaas tijdens het rijden.
Het leek ook alsof de knipperlichten niet werkten (geen geluid), echter gaf degene bij het servicecenter aan dat het wel werkte, maar dat er geen geluid was om dit aan te geven.
Ik zou verwachten dat er een juiste memory management en garbage collector gebruikt zou worden, echter lijkt het erop dat dit voor nu een herstart van het systeem is... Ze geven ook aan om in de browser naar google of tesla.com te gaan op het moment dat je het niet gebruikt om dit te voorkomen.
[ Voor 21% gewijzigd door MoonRaven op 03-10-2019 22:34 ]
@CyBeRSPiN dan kun je het ook op de telefoon doen.
@TweakerVincent niet meteen vanuit navigatie. Wel via phone dacht ik. Contact opzoeken en dan op adres klikken. Navigatie mag nog wel wat werk hebben. Waypoints/favo’s en beter plannen van lange ritten zoals abrp mag er wel eens in zitten.
@TweakerVincent niet meteen vanuit navigatie. Wel via phone dacht ik. Contact opzoeken en dan op adres klikken. Navigatie mag nog wel wat werk hebben. Waypoints/favo’s en beter plannen van lange ritten zoals abrp mag er wel eens in zitten.
Ah top. Workaround, alleen 1200 contacten doorzoekenInspired schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:30:
@CyBeRSPiN dan kun je het ook op de telefoon doen.
Ah eindelijkVerwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:34:
Favoriete contacten komt er aan... Hopelijk zo snel mogelijk!
Pfew, behoorlijk geschrokken vandaag. De V10 update was binnen, dus heerlijk bij de supercharger Netflix gekeken. Daarna de snelweg op. Op een gegeven moment komen twee snelwegen samen. Ik rijd met FSD op de rechter baan van de linker snelweg. Rechts voor me wil een vrachtwagen invoegen. Ik zie het aankomen en geef richting naar links om de auto te vragen van rijstrook te wisselen. Er rijden geen auto's achter me. De auto zet de manoeuvre in en als we vlakbij de vrachtwagen zijn, besluit hij de actie zonder duidelijke reden af te breken. Hij gaat met een ruk naar rechts, waar die vrachtauto zit, en vliegt daardoor dus ook direct in de ankers. Slingerend neem ik het stuur over om alsnog in te halen, met een flinke knauw in het vertrouwen van FSD.
Ik druk gewoon op de knop op stekker van de Tesla Wall Changer net als ik bij het klepje ben. Werkt top.CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:30:
[...]
Dan kun je op afstand de laadpoort al openen dacht ik? Zonder eerst de deur open te hoeven maken.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Om af te koppelen werkt dat niet dacht ik?wouter1971 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:01:
[...]
Ik druk gewoon op de knop op stekker van de Tesla Wall Changer net als ik bij het klepje ben. Werkt top.
@xburchartz ik snap niet waarom je AP niet gewoon even cancelt als je zo’n complexe situatie aan ziet komen? Kleine moeite toch? Die chauffeur zal ook wel pissed zijn, zo’n vrachtwagen gaat automatisch vol in de ankers als er een voorligger te dichtbij komt..
[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-10-2019 23:09 ]
Is tune in handig om te hebben? Wil geen abo maar las dat het gratis kan? Gebruik gewoon spotify. Als ik de app installeer moet ik gelijk een trial abo nemen die je kan cancelen.
Jawel.CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:05:
[...]
Om af te koppelen werkt dat niet dacht ik?
Volgens mij wel als je de auto deur open maakt ervoorCyBeRSPiN schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:05:
[...]
Om af te koppelen werkt dat niet dacht ik?
@xburchartz Oeh, dat is inderdaad schrikken. Daarom heb ik ook liever zelf de controle.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wel mooi al die ervaringen in dit topic maar het blijft wel vaag dat er zoveel verschil tussen Tesla’s/ervaringen zit. Ik heb bv echt nul problemen met ruitenwissers, kofferbak of zwakke zwarte lak, maar dat is allemaal puur hardware. Dat zegt misschien meer iets over de verschillende hardware/productielijnen. Daar kun je kennelijk dus geluk of wat minder geluk mee hebben.
Maar dat er tussen AP ervaringen zoveel verschil zit verbaasd me wel. Ik ervaar sinds v10 een erg relaxte AP die me zelfs laat twijfelen om de sprong naar FSD te maken maar als ik andere reacties lees lijkt het wel of die een compleet andere wagen rijden. Is dat echt hardware V2.5 vs 3 of heb ik een te roze bril gekregen
Maar dat er tussen AP ervaringen zoveel verschil zit verbaasd me wel. Ik ervaar sinds v10 een erg relaxte AP die me zelfs laat twijfelen om de sprong naar FSD te maken maar als ik andere reacties lees lijkt het wel of die een compleet andere wagen rijden. Is dat echt hardware V2.5 vs 3 of heb ik een te roze bril gekregen
[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 03-10-2019 23:18 ]
Heeft er iemand overigens al geprobeerd om zelf panelen te stellen? Ik zag afgelopen week dat de frunk niet goed is uitgelijnd. Nu ik het eenmaal gezien heb ga ik mij eraan irriteren. Mogelijk zijn het alleen een paar stelschroeven? (ik heb zelf nog niet de moeite genomen om er naar te kijken)
Ik heb dezelfde problemen. Echt kansloos gevaarlijk. Ik ga het voorlopig niet meer gebruiken.xburchartz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:00:
Pfew, behoorlijk geschrokken vandaag. De V10 update was binnen, dus heerlijk bij de supercharger Netflix gekeken. Daarna de snelweg op. Op een gegeven moment komen twee snelwegen samen. Ik rijd met FSD op de rechter baan van de linker snelweg. Rechts voor me wil een vrachtwagen invoegen. Ik zie het aankomen en geef richting naar links om de auto te vragen van rijstrook te wisselen. Er rijden geen auto's achter me. De auto zet de manoeuvre in en als we vlakbij de vrachtwagen zijn, besluit hij de actie zonder duidelijke reden af te breken. Hij gaat met een ruk naar rechts, waar die vrachtauto zit, en vliegt daardoor dus ook direct in de ankers. Slingerend neem ik het stuur over om alsnog in te halen, met een flinke knauw in het vertrouwen van FSD.
Zelfs iets simpels als cruise control remt soms zonder aanwijsbare reden.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
https://www.bd.nl/auto/la...0-km-uur-rijden~a526221b/
Laat elektrische auto’s op eigen rijstrook wél 130 km/uur rijden’
Laat elektrische auto’s op eigen rijstrook wél 130 km/uur rijden’
[ Voor 27% gewijzigd door The Source op 03-10-2019 23:41 ]
Verwijderd
Dit heeft mogelijk te maken met de '5-seconden' limiet die de EU stelt aan dergelijke features. In Amerika zou je dit niet gebeuren. Is triest en tijd dat hier wat aan verandert want het verpest zeker de helft van de baanwisselingen.xburchartz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:00:
Zie: YouTube: Deep dive into Europe's AutoPilot regulations - How Europe is crippl...
Verwijderd
Ik roep dit inderdaad al een hele tijd... Hopelijk komt de EU snel tot inzicht!Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:21:
[...]
Dit heeft mogelijk te maken met de '5-seconden' limiet die de EU stelt aan dergelijke features. In Amerika zou je dit niet gebeuren. Is triest en tijd dat hier wat aan verandert want het verpest zeker de helft van de baanwisselingen.
Zie: YouTube: Deep dive into Europe's AutoPilot regulations - How Europe is crippl...
Ik denk dat @CyBeRSPiN niet de Wall charger bedoelde. Maar als je met de Mennekes kabel aan het laden bent. Die heeft geen knop. Maar je kan voordat je bij je auto bent ook de laadpoort ontgrendelen via de app.wouter1971 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:01:
[...]
Ik druk gewoon op de knop op stekker van de Tesla Wall Changer net als ik bij het klepje ben. Werkt top.
Voor dat ontgrendelen van de laadpoort/kabel ben ik van plan om een flic te gaan gebruiken. Stond toch al lang op m’n lijstje om een keer met zo’n ding aan de gang te gaan. Er is net een V2 via indigogo, dus nu even afwachten.
Mijn idee is om 2 knopjes te gebruiken, 1 ergens in de woonkamer om voor te verwarmen (misschien niet meer nodig sinds ios13 met automation) en 1 in de gang om net voor ik de deur uit loop op te drukken om de laadpoort te ontgrendelen. Dan loop ik op de oprit naar de laadpoort en kan hem er gelijk uithalen.
De commando’s bestaan sowieso (werken ook al via Siri shortcuts), maar dan hoef ik m’n telefoon niet te pakken.
(Lekker first world problems oplossen met overengineering
)
Mijn idee is om 2 knopjes te gebruiken, 1 ergens in de woonkamer om voor te verwarmen (misschien niet meer nodig sinds ios13 met automation) en 1 in de gang om net voor ik de deur uit loop op te drukken om de laadpoort te ontgrendelen. Dan loop ik op de oprit naar de laadpoort en kan hem er gelijk uithalen.
De commando’s bestaan sowieso (werken ook al via Siri shortcuts), maar dan hoef ik m’n telefoon niet te pakken.
(Lekker first world problems oplossen met overengineering
Verwijderd
Ik heb (ook in dit topic) alle kutsmoesjes al gehoord. Amerikaanse WiFi banden, aardstralen, “you’re holding it wrong”, spatie in de netwerknaam, 5G of 2G netwerk, noem alles maar op.revolution-nl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:16:
/edit: de buren stonden raar te kijken toen mijn router aan een verlengsnoer buiten op de oprit stond, meer mensen die slechte Wi-Fi ontvangst hebben? Snel maar een wifi puntje in de garage hangen
WiFi antenne in de Model 3 zit in de rechter buitenspiegel en die is gewoon kut. Geen ander woord voor. Geen excuus nodig. WiFi in de model 3 is kut.
Is niet erg. Niet alles kan perfect zijn. Maar laat het maar duidelijk zijn. Hier heeft iemand lopen prutsen.
Hier ook v10. M3 SR+.
Gistermiddag na mijn werk stond de melding in het display.
Thuis even aan wifi en downloaden maar, update gestart via de app.
Alles werkt. Web browser, Netflix, Spotify. Rij verbeteringen nog niet ontdekt, te kort stuk gereden.
Gistermiddag na mijn werk stond de melding in het display.
Thuis even aan wifi en downloaden maar, update gestart via de app.
Alles werkt. Web browser, Netflix, Spotify. Rij verbeteringen nog niet ontdekt, te kort stuk gereden.
Helemaal mee eens. Bij mij voor de deur heb ik met mijn telefoon in de auto met mijn telefoon prima WiFi ontvangst, terwijl de M3 hem nauwelijks kan vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:43:
[...]
Ik heb (ook in dit topic) alle kutsmoesjes al gehoord. Amerikaanse WiFi banden, aardstralen, “you’re holding it wrong”, spatie in de netwerknaam, 5G of 2G netwerk, noem alles maar op.
WiFi antenne in de Model 3 zit in de rechter buitenspiegel en die is gewoon kut. Geen ander woord voor. Geen excuus nodig. WiFi in de model 3 is kut.
Is niet erg. Niet alles kan perfect zijn. Maar laat het maar duidelijk zijn. Hier heeft iemand lopen prutsen.
Kijk, dat verklaart veel. @wouterg00 kan dit in de op gezet worden, heel duidelijk, inclusief de link naar de petitie?Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:21:
[...]
Dit heeft mogelijk te maken met de '5-seconden' limiet die de EU stelt aan dergelijke features. In Amerika zou je dit niet gebeuren. Is triest en tijd dat hier wat aan verandert want het verpest zeker de helft van de baanwisselingen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Drie dagen in het buitenland geweest, dus de auto heeft stilgestaan: diepe deel van de kofferbak wederom vol met water.MrAcid schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:05:
Gisteravond zeker twee liter water uit het diepe deel van m'n kofferbak staan halen...Kofferbak sluit wat moeizaam (eerder door anderen al genoemd hier) maar geeft niet altijd een melding als hij niet volledig dicht zit. Denk dat er daardoor water in gelopen is met de regen van afgelopen weekend/dagen. Gaat om een Model 3.
Afspraak gemaakt bij een SC (over een maand...) om er naar te laten kijken. Komende dagen even goed in de gaten houden, zou ook nog kunnen dat het ergens vanuit de bodem/wielkassen komt natuurlijk.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Video voor wie denkt 'valt toch wel mee'? Dit was na zeker 50 keer het doekje uitknijpen... https://imgur.com/a/8mmXO9k
Ga vanmorgen zonder afspraak naar een servicecenter want dit kan zo niet.
Het kan, maar het is wel een hele operatierevolution-nl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:34:
Heeft er iemand overigens al geprobeerd om zelf panelen te stellen? Ik zag afgelopen week dat de frunk niet goed is uitgelijnd. Nu ik het eenmaal gezien heb ga ik mij eraan irriteren. Mogelijk zijn het alleen een paar stelschroeven? (ik heb zelf nog niet de moeite genomen om er naar te kijken)
YouTube: Fix Tesla Frunk Panel Gap!
V10 ziet er erg mooi uit! Voor mijn versie (SR+) vind ik het toch wel de dikste upgrade.
Hoe kan ik eigenlijk op spotify inloggen als je spotify via een Facebook account gebruikt?.. Ik kan in de auto alleen kiezen voor gebruikersnaam en wachtwoord.
Een ander dingetje dat ik mij afvroeg: met hoeveel km/uur laad je via het stopcontact?
Hoe kan ik eigenlijk op spotify inloggen als je spotify via een Facebook account gebruikt?.. Ik kan in de auto alleen kiezen voor gebruikersnaam en wachtwoord.
Een ander dingetje dat ik mij afvroeg: met hoeveel km/uur laad je via het stopcontact?
How low-code can you go?
Een beetje afhankelijk van het aantal A's, maar bij mij was dat 13A en 13-14 km/uur.Erdinger schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:29:
Geen id mbt facebook. Momenteel is het 3 maanden gratis een normaal account.Erdinger schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:29:
V10 ziet er erg mooi uit! Voor mijn versie (SR+) vind ik het toch wel de dikste upgrade.
Via het stopcontact is afhankelijk van het aantal ampere en het voltage. Meestal tussen de 8-20km/u (in de praktijk vaak 15-17km/h)
13A is het maximum met de originele lader, dit is wel aan de hoge kant voor (vnl) oude stopcontacten. 10A is een stukje veiliger om mee op te laden als je niet zeker weet of het stopcontact en toebehoren in (zeer) goede staat is. Kijk ook uit met verlengkabels!
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Weet eigenlijk niet hoe het in de SR+ zit maar in de LR kan ik het gewoon gebruiken zonder account. Heb het alleen veel gebruikt op vakantie. Dan is het wel ff prettig om af en toe naar Nederlandse radio te luisteren. In NL gebruik ik het niet.TweakerVincent schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:06:
Is tune in handig om te hebben? Wil geen abo maar las dat het gratis kan? Gebruik gewoon spotify. Als ik de app installeer moet ik gelijk een trial abo nemen die je kan cancelen.
Ik heb op de camping in Frankrijk gewoon prima kunnen laden op 13a met 18/19km per uur voor langere tijden. Met een goede WCD en een goed verlengsnoer (2.5mm aders als het even kan) is het prima te doen. Geen noemenswaardige warmteontwikkeling, zelfs niet met hogere temperaturen buiten. Een buurman gebruikt alleen maar de UMC om op te laden.Erdinger schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:29:
..
[ Voor 34% gewijzigd door Inspired op 04-10-2019 08:50 ]
Probeer anders even in te loggen met je facebook emailadres en ww. Wellicht dat je dan wel kan inloggen.Erdinger schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:29:
Verwijderd
Het bereik van de Wi-Fi chip is inderdaad niet goed.Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:43:
[...]
Ik heb (ook in dit topic) alle kutsmoesjes al gehoord. Amerikaanse WiFi banden, aardstralen, “you’re holding it wrong”, spatie in de netwerknaam, 5G of 2G netwerk, noem alles maar op.
Het is wel goed om onderscheid te maken, als je het WiFi netwerk helemaal niet ziet, en je bent echt niet ver weg, dan kan het wel er aan liggen dat je kanaal 11, 12 of 13 gebruikt. Die vindt de Model 3 sowieso niet.
Toevallig is hij bij mij nu ook actief. Na een week dus. Zie mijn gratis km's (had referral van een vriend) en mijn eigen code kan ik bekijken.thewizard2006 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:20:
[...]
2 weken later kan werken (soms eerder, soms iets later). Dus als hij het na 3 weken nog niet doet ff contact opnemen met Tesla
Gisteren ook even Netflix gekeken in de auto. In het begin wat haperig maar op een gegeven moment kon je gewoon goed kijken met mooie kwaliteit. Echter het geluid was regelmatig slecht. Het viel wat uit/ging zachter en dan weer naar normaal en hoorde af en toe van die kraken/ploppen uit de boxen komen (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Dus ff afwachten of dat wellicht "vanzelf" weg gaat. Dat lijkt een beetje het mantra aan het worden inmiddels.
[ Voor 36% gewijzigd door thewizard2006 op 04-10-2019 09:02 ]
1e nacht aan laadpaal, zag er goed uit tot ik wakker werd. De paal heeft een aantal uur max geladen thuis. 11000 Watt. Maar toen huis klaar klaar was bleef hij 2500 Watt verbranden??? 6 uur lang tot ik de laadkabel eruit trok?
Sentry stond aan maar ook uit doen fixte niet. Bij de auto zelf zag ik gewoon dat next laadmoment ingepland was (zoals het hoort).
Wat kan dit veroorzaakt hebben? Paal van Ecotap
Sentry stond aan maar ook uit doen fixte niet. Bij de auto zelf zag ik gewoon dat next laadmoment ingepland was (zoals het hoort).
Wat kan dit veroorzaakt hebben? Paal van Ecotap
Verwijderd
Herkent iemand kenteken G-419-GG?
Zo ja: je auto staat open. Ik heb je pakketje en kinderstoel maar laten staan en de auto op slot gedaan via het display. Over 4 uur is de batterij vol
Zo ja: je auto staat open. Ik heb je pakketje en kinderstoel maar laten staan en de auto op slot gedaan via het display. Over 4 uur is de batterij vol
Net wat nieuws gehad. Soms op AP krijg je de melding "VASTHOUDEN" OF "VASTGEZET" als hij stilstaat en een voetganger signaleert. Had net in de file de melding "IN WACHT". ging vanzelf weer weg, geen idee wat het triggerde of wat het effect was..
Een beetje zelf Googlen kan geen kwaad, zie bijvoorbeeld hier. Kortgezegd: zorg dat je een device login aanmaakt bij Spotify, je krijgt daar een user/password voor devices zoals de MCU van de Tesla.Erdinger schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:29:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.