Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.784 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
BCC schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:02:
Heel veel komt bij Aliexpress weg. Bij Tesland heb je natuurlijk wel garantie en snelle levering :)

Voor de echte Tesla fans - https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_55

En heeft er al iemand een screenprotector? Of is dat onzin? https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_55
Screenprotector is onzin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
Idd, als je gewoon voorzichtig doet met je auto dan is de kans dat je scherm op de grond valt en daarmee krassen oploopt gewoon heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Stef87 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

3.000km verder en ik haal tot nu toe altijd 300+ km Met Aero wielen+doppen.

Meer accucapaciteit is altijd fijn, maar zeker niet nodig. Het scheelt toch een hoop geld. Ga je een keer buiten de range dan even superchargen.

Model 3 SR+ heeft dezelfde range als een Model S p75d geloof ik.
Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen met wat snelweg en een koude winter. Merk hier namelijk met M3P dat weersinvloeden en snelweg erg veel invloed op de range hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Katseviool op 01-10-2019 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
aequitas schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Idd, als je gewoon voorzichtig doet met je auto dan is de kans dat je scherm op de grond valt en daarmee krassen oploopt gewoon heel klein.
Scherm op de grond valt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Ik dacht dat het wel handig was tegen vingerafdrukken en spiegeleffecten. Volgens mij heb ik namelijk een anti fingerprint and glare variant gezien. Tegen krassen of breuken is het inderdaad onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik zag wat vragen over de Siri shortcuts van @Inspired en @Niek_ , maar het topic gaat nu echt heel rap :+ ...

Ik gebruik volgens mij deze shortcut voor het voorverwarmen: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

@Niek_ je moet in instellingen in je telefoon wel eerst niet-vertrouwde opdrachten toe staan (instellingen, naar beneden scrollen naar ‘opdrachten’, daar staat het).

Ik ga aan m’n automation ook nog een melding proberen toe te voegen als hij het gedaan heeft. Dan zie ik aan m’n notificaties of hij al aan het verwarmen is. Ff uitvogelen hoe dat moet...
Edit: gelijk maar geprobeerd. Je voegt gewoon een ‘toon melding’ aan het einde toe. Nu krijg ik een melding van de opdrachten app dat hij de auto aan het voorverwarmen is. Nu nog afwachten of hij qua timing weet wat hij doet...

[ Voor 14% gewijzigd door Smobbo op 01-10-2019 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

bakafish schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Dit is op een dag als vandaag heel irritant! Bekend probleem, als in, Tesla gaat het oplossen? Automatische ruitenwisser is zo niet bruikbaar.
Ik kan mij echt niet zo identificeren met de klachten over de regensensor functie. Voor mij werkt de automatische stand in veruit de meeste gevallen echt prima, beter zelfs dan in mijn vorige auto (BMW 3 serie). Heel af en toe is het inderdaad wat te langzaam en moet ik even zelf de knop in drukken. Dit is meestal bij miezer/zachte regen.

Zou er dan toch iets niet goed functioneren bij sommige Model 3's?

[ Voor 17% gewijzigd door acidfever op 01-10-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Schil1 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:54:
wat is na de AWD , range en performance nog meer het verschil tussen de SR+ en LR AWD ? ik kan dat nl niet echt vinden want nmw zit het verschil in de software vd tablet. Geluid/infotainment en connectie ( niet via BT ) vind ik altijd wel belangrijk nl.

en ik zie dat er nergens standaard vloermatten bij zitten maar ik kan ze ook niet ergens aanvinken bij de configuraties van Tesla of een LM. Ik wil nl wel wat alles in mijn Leasebedrag komt en niet dat ik het prive moet kopen.
Als ik kijk wat er via Alphabet aan bedragen doorberekent worden in de lease en ik dat netto afzet dan betaal je die accessoires 3 keer dus ik koop het wel prive.
En dan kan ik ook kopen wat ik mooi(er) vind. :P

En ik moet toegeven dat we nu een VW Passat rijden die 420€ in de maand kost en dat de SR+ straks voor 100€ op de stoep staat. Dan kan er wel wat af voor caps, vloermatten, wraps en andere gizmo's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
yec schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Ik dacht dat het wel handig was tegen vingerafdrukken en spiegeleffecten. Volgens mij heb ik namelijk een anti fingerprint and glare variant gezien. Tegen krassen of breuken is het inderdaad onzin.
Spiegeleffect geen enkel last van. En vingerafdrukken zie je ook niet, enkel als het scherm afstaat, en heb je ook op een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
Hoe is de bezetting in Badhoevedorp wat betreft Superchargers?
Ik heb weleens angstaanjagende verhalen gelezen van alle Schiphol-taxi's die daar komen om bij te laden.
Als ik volgende week dinsdag daar op de terugweg vanaf Schiphol wil bijladen richting het Noorden, sta ik dan langer te wachten dan te laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Eddos schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:52:
Hoe is de bezetting in Badhoevedorp wat betreft Superchargers?
Ik heb weleens angstaanjagende verhalen gelezen van alle Schiphol-taxi's die daar komen om bij te laden.
Als ik volgende week dinsdag daar op de terugweg vanaf Schiphol wil bijladen richting het Noorden, sta ik dan langer te wachten dan te laden?
Laatst stond ik daar op een zondag en was aardig druk. Er stonden meer M3 dan taxis. :)

Als het drukker is, haal je max 100KW als je wilt laden. Op zich ook wel snel, maar niet meer binnen een half uur vol.

Daarnaast wordt de laadlimiet standaard op 80% gezet. Je kan het wel handmatig verhogen.

Je kan ook in de app zien hoe druk het is.

Op dit moment is het aardig druk bij Bunnik en Breukelen bijv.

De app laat de dichtsbijzijnde superchargers met hun beschikbaarheid zien op basis van je locatie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00

matroosoft

Lone Christian

@Sissors ik had je in het vorige topic beloofd te herinneren als de Model 3 hier een tijdje verkrijgbaar zou zijn. Jij geloofde niet dat het echt een doorslaand succes zou worden:
Sissors schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:12:
(...)

Zoals ik al eerder schrijf, het zou mij niet verrassen als Tesla een plaatsje op de automarkt houdt. Maar tegen de tijd dat de Model 3 hier leverbaar is, zijn er een hele zooi andere fabrikanten met een vergelijkbaar aanbod. En natuurlijk, op sommige punten zal de Tesla de voorkeur hebben, op andere punten zullen andere auto's de voorkeur hebben. Als ik nu een auto mag uitkiezen in de Model 3 range zou het voor mij nooit een Model 3 worden. Dat hij een voorstel doet voor opladen is leuk, maar dat het geen hatchback is, is voor mij een dealbreaker.
Oftewel TL;DR, een plaats zie ik ze wel hebben, een gigantische voorsprong waarmee ze de concurrentie gaan wegvagen zie ik niet.
Stand van zaken nu is dat de Model 3 de bestverkochte auto van Nederland is en in september zijn ca. 5500 (!) op naam gezet in Nederland.

https://electrek.co/2019/...urge-model-3-netherlands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
matroosoft schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:10:
Stand van zaken nu is dat de Model 3 de bestverkochte auto van Nederland is en in september zijn ca. 5500 (!) op naam gezet in Nederland.

Nuance daarbij is natuurlijk wel dat de Model 3 vooralsnog de enige EV in die prijsklasse is die in fatsoenlijke aantallen leverbaar is en nog op tijd gaat zijn voor de 4% bijtelling. Kona/Niro zitten met een levertijd van maanden (als het intussen geen jaar is) en verder is er nog steeds niet bijzonder veel volgens mij. Ik ben heel benieuwd hoe de verkopen zich gaan ontwikkelen als er straks enige vorm van concurrentie daadwerkelijk leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
anboni schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Nuance daarbij is natuurlijk wel dat de Model 3 vooralsnog de enige EV in die prijsklasse is die in fatsoenlijke aantallen leverbaar is en nog op tijd gaat zijn voor de 4% bijtelling. Kona/Niro zitten met een levertijd van maanden (als het intussen geen jaar is) en verder is er nog steeds niet bijzonder veel volgens mij. Ik ben heel benieuwd hoe de verkopen zich gaan ontwikkelen als er straks enige vorm van concurrentie daadwerkelijk leverbaar wordt.
Dus je bedoelt in 2022?
Ook volgend jaar zijn er amper concurrenten. En in 2021 zullen er grotere hoeveelheden geproduceerd worden (maar dan nog maar een lachwekkende hoeveelheid als wat Tesla klaarspeelt).
En in 2022 komt de Model Y er aan, en eventueel een vernieuwde S en X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[...]

Is leverbaarheid niet de een van de eerste vereiste voor een verkoopsucces?
En de Niro zijn we begin dit jaar wezen kijken en toen was het al halverwege/eind 2020 (weet niet of dat sindsdien verandert is).
Neemt niet weg dat de verkopen niet in deze vorm zullen blijven maar je kan wel concluderen dat er een flink marktaandeel in handen van Tesla is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bakafish schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:27:
Moeten jullie je kofferbak ook extra hard dichtslaan voordat het in het slot valt? Vraag me af of dat alleen bij mij is of dat dat normaal is.
Zijn meer melding van en ik heb het zelf ook. Let er op dat je het sluiten wel echt goed doet anders lijkt er water in te lopen... Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Hunkaroglu schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Laatst stond ik daar op een zondag en was aardig druk. Er stonden meer M3 dan taxis. :)

Als het drukker is, haal je max 100KW als je wilt laden. Op zich ook wel snel, maar niet meer binnen een half uur vol.

Daarnaast wordt de laadlimiet standaard op 80% gezet. Je kan het wel handmatig verhogen.

Je kan ook in de app zien hoe druk het is.

Op dit moment is het aardig druk bij Bunnik en Breukelen bijv.

De app laat de dichtsbijzijnde superchargers met hun beschikbaarheid zien op basis van je locatie.
Ja, dat van de app weet ik, maar ik was dus benieuwd naar real-life ervaringen.
Goed om te horen. Die 80% heb ik in Zwolle ook al meegemaakt. Wel prima, eigenlijk altijd genoeg om thuis mee te geraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Het lijkt er op dat de EV pas echt op gang gaat komen vanaf 2023. De jaarlijkse prijsdalingen van autobatterijen zullen dan gezorgd hebben dat een EV en een vergelijkbare ICE (met name zelfde type van zelfde merk) op gelijk niveau komen. Dan wordt het interessant wat de consumenten gaan kiezen.

In de tussenliggende jaren zal Tesla de boventoon blijven voeren, maar zal het heel moeilijk worden de in verhouding extreme Model 3 cijfers van dit jaar vast te houden. Geheel instorten zal het vast niet, maar een voorspelling doen van hoeveel auto's Tesla in 2020 zal afzetten in Nederland zal bijzonder lastig zijn. Kunnen we misschien aan het einde van dit jaar voor de lol hier een poll voor opzetten? Dan weten we de complete cijfers voor 2019 en kunnen we gaan gokken en eind 2020 zien wie van ons de beste glazen bol had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:40:
[...]

FSD of AP?

Weet iemand hoe het zit met het vermogen van de normale LR AWD?

Autoweek en ev database zeggen 351 pk 258Kw
Maar de leaseovereenkomst spreekt expliciet over 350Kw
V10 FSD Model S, rijdt op de snelweg steeds soepeler. Wel een beetje kleven, in druk verkeer van baan wisselen is nog steeds redelijk complex. Maar absoluut geen onrustige phantom brakes meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
[...]

De BMW i3 valt in dezelfde prijsklasse en is uit voorraad leverbaar. (Niet dat het echt een concurrent is voor de Model 3),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat is jullie gebruik van de pincode in de 3? Voor sommige verzekeringen is het verlicht, maar kiezen jullie er ook vrijwillig voor? Ik vind het zelf onhandig, maar vertrouw het automatisch op slot gaan nog niet helemaal ;)

Stel dat ik de auto van het slot laat, en er is geen sleutel of telefoon in de auto (maar wel 2 meter verderop binnen), dan kan er niet gereden worden toch? Dus de pincode is alleen een dubbele beveiliging bovenop telefoon/keycard? Geen extra slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
mrwolf schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:00:
Wat is jullie gebruik van de pincode in de 3? Voor sommige verzekeringen is het verlicht, maar kiezen jullie er ook vrijwillig voor? Ik vind het zelf onhandig, maar vertrouw het automatisch op slot gaan nog niet helemaal ;)

Stel dat ik de auto van het slot laat, en er is geen sleutel of telefoon in de auto (maar wel 2 meter verderop binnen), dan kan er niet gereden worden toch? Dus de pincode is alleen een dubbele beveiliging bovenop telefoon/keycard? Geen extra slot.
Je kan simpel zelf een aantal tests doen door je telefoon neer te leggen en te kijken of de auto open gaat, rijdt etc..

Maar ik gebruik de pincode niet, gewoon mijn telefoon. Heb het pasje ook nog niet nodig gehad sinds dat ik hem heb (1 mnd).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb 'm vrijwillig aanstaan. Geeft toch net een wat veiliger gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:34

Ik gebruik de pincode wel puur voor het geval dat. Kleine moeite om even 4 nummertjes in te toetsen voordat ik kan wegrijden.

Wil nog even testen hoe dichtbij ik echt moet staan met mijn telefoon voordat de deur open kan. Ik slaap hemelsbreed ongever 2/3 meter van de auto af. Vind het nog spannend om mijn bluetooth aan te laten staan 's nachts. Vandaar ook de pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:40:
[...]

FSD of AP?

Weet iemand hoe het zit met het vermogen van de normale LR AWD?

Autoweek en ev database zeggen 351 pk 258Kw
Maar de leaseovereenkomst spreekt expliciet over 350Kw
Misschien de LR zonder AWD of het verschil na de power boost update begin van het jaar?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik gebruik geen pincode. Alleen de telefoon. Tot nu toe (ruim 3 maand nu) de pas nog nooit nodig gehad.

Wel thuis even getest of de auto open kon als ik de telefoon in de keuken of hal heb liggen. Antwoord: nee. Hij springt bij een meter of 2-3 op slot.
Ik heb wel de toeter bij op slot functie aan staan. Is een vrij beschaafd toetertje en een fijne bevestiging dat hij op slot zit.
Eigenlijk zou dat er wel af kunnen, ware het niet dat m’n vrouw haar telefoon nog wel eens vergeet uit de auto te halen als we samen weg zijn. Dan blijft hij uiteraard wel open... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
bakafish schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:27:
Moeten jullie je kofferbak ook extra hard dichtslaan voordat het in het slot valt? Vraag me af of dat alleen bij mij is of dat dat normaal is.
Ja. En bij mij heeft dit geresulteerd in beschadigde lak bij de kofferbak omdat ijzer op ijzer komt door dat harde dichtslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
MrAcid schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:05:
Gisteravond zeker twee liter water uit het diepe deel van m'n kofferbak staan halen... :| Kofferbak sluit wat moeizaam (eerder door anderen al genoemd hier) maar geeft niet altijd een melding als hij niet volledig dicht zit. Denk dat er daardoor water in gelopen is met de regen van afgelopen weekend/dagen. Gaat om een Model 3.

Afspraak gemaakt bij een SC (over een maand...) om er naar te laten kijken. Komende dagen even goed in de gaten houden, zou ook nog kunnen dat het ergens vanuit de bodem/wielkassen komt natuurlijk.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Video voor wie denkt 'valt toch wel mee'? Dit was na zeker 50 keer het doekje uitknijpen... https://imgur.com/a/8mmXO9k
Kijk anders ook naar andere SC's, die kunnen misschien eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
[...]

Sterker nog, mijn Kona zou in Augustus geleverd worden, een week van tevoren kreeg ik te horen dat hij er niet op tijd zou zijn (+- 8 weken alleen al op het schip). Wat ik had begrepen is dat Hyundai wereldwijd genoeg heeft geleverd voor de Europese normen, dus dat ze niet meer dit jaar willen leveren. De Niro? Reken maar op een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Ik heb hem voor de zekerheid aangezet. De kans dat je auto gestolen kan worden is nihil als ze je pincode niet weten. Ze kunnen op afstand de code uitlezen tegenwoordig. Mobiel is ook snel te hacken. Sterker nog. Je kan zo je telefoon in de auto vergeten. Als je pincode aan hebt staan moet je het altijd opnieuw invoeren zodra de auto op P gaat. Ook al is je telefoon nog gekoppeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Hunkaroglu op 01-10-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
MoonRaven schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Sterker nog, mijn Kona zou in Augustus geleverd worden, een week van tevoren kreeg ik te horen dat hij er niet op tijd zou zijn (+- 8 weken alleen al op het schip). Wat ik had begrepen is dat Hyundai wereldwijd genoeg heeft geleverd voor de Europese normen, dus dat ze niet meer dit jaar willen leveren. De Niro? Reken maar op een jaar.
Eind Aug ook gekeken naar Kona en E Niro. Ze lachte me uit, minimaal 12 maanden levertijd tot max 24 maanden. Toch maar voor een Tesla gegaan via LM. 3 weken later was die er, LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
matroosoft schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:10:
@Sissors ik had je in het vorige topic beloofd te herinneren als de Model 3 hier een tijdje verkrijgbaar zou zijn. Jij geloofde niet dat het echt een doorslaand succes zou worden:

[...]

Ik kan het niet ontkennen, maar het blijft wel wat andere zeggen, hij is enige die goed verkrijgbaar momenteel is in zijn segment, en door alle subsidies kan ik bijvoorbeeld op mijn werk goedkoper een model 3 leasen als een Corolla rijden we.

Maar vooralsnog doet hij het goed. Volgende vraag gaat zijn hoe dat gaat als lease rijders hem niet heel goedkoop kunnen rijden en concurrentie toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

knakworst schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

V10 FSD Model S, rijdt op de snelweg steeds soepeler. Wel een beetje kleven, in druk verkeer van baan wisselen is nog steeds redelijk complex. Maar absoluut geen onrustige phantom brakes meer.
Vandaag voor het eerst grote afstanden mee gereden, ben nog niet helemaal blij met de cruisecontrol en helemaal niet blij met de auto piloot. Als de cc aan staat een ik heb honderden meters voor mij geen enkele andere auto, ook niet op de andere banen, dan gooit de cc soms zomaar het anker uit. Te belachelijk voor woorden. Ik ga hier eens heel goed op letten wanneer dit nou gebeurt, misschien is er wat te vinden.

Verder het lane change concept is in de basis goed uitgedacht maar de werking tot nu toe ruk, maar het is ook nog beta dus ik mag nog niet te hard klagen. Als ik aangeef dat ik van baan wil veranderen dan moet je dus de richting aanwijzer indrukken voor enkele seconden en dan zou hij vanzelf naar de andere baan moeten gaan toch? Alles lijkt in orde, baan links of rechts van de auto wordt blauw, er wordt een vakje weergegeven op die andere baan dat er ruimte is en vervolgens moet je als het werkt ongeveer zeven seconden wachten tot de auto besluit te veranderen van baan (de auto achter je ziet dus zeven seconden lang dat ik naar de andere baan wil voordat er iets gebeurt. In mijn beleving is dit veel te lang. Verder is het drie keer voorgekomen dat de auto tijdens het banen wisselen besluit in al zijn wijsheid dat het toch geen goed plan was en met een ruk aan het stuur gooit ie hem terug in de baan waar ik vandaan kwam. De auto achter je is natuurlijk net vaart aan het maken en moet vol in de ankers. Volslagen idioot.
bakafish schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Dit is op een dag als vandaag heel irritant! Bekend probleem, als in, Tesla gaat het oplossen? Automatische ruitenwisser is zo niet bruikbaar.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar in de automatische stand herken ik je probleem maar is het op te lossen door als het nodig is twee keer snel achter elkaar de ruitenwisser knop in te drukken. Vandaag ook een paar keer gedaan en daarna ging het goed. Totdat het droog is geweest en weer begint te regenen dan weer twee keer snel achter elkaar indrukken. Probeer maar eens, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

[ Voor 56% gewijzigd door Gé Brander op 01-10-2019 18:13 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Even een vraag van een andere orde:
Wat voor middel zit er op de helft van mijn glazen dak?
Dit verschil tussen links en rechts zit er al vanaf het begin op (3 maand en 2x met de hand gewassen ondertussen en het blijft erop zitten). Ik gok dat er rechts een middel op zit?

Rare druppels dak Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Smobbo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:16:
Dit verschil tussen links en rechts zit er al vanaf het begin op (3 maand en 2x met de hand gewassen ondertussen en het blijft erop zitten). Ik gok dat er rechts een middel op zit?

[Afbeelding: Rare druppels dak Tesla]
Waterdruppels glijden er zo vanaf?

Nog eens goed gekeken maar dat lijkt het niet te zijn. Kan je het eens omschrijven?

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 01-10-2019 18:34 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:30
acidfever schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Ik kan mij echt niet zo identificeren met de klachten over de regensensor functie. Voor mij werkt de automatische stand in veruit de meeste gevallen echt prima, beter zelfs dan in mijn vorige auto (BMW 3 serie). Heel af en toe is het inderdaad wat te langzaam en moet ik even zelf de knop in drukken. Dit is meestal bij miezer/zachte regen.

Zou er dan toch iets niet goed functioneren bij sommige Model 3's?
Dat is ook mijn ervaring. Regensensor doet het niet slechter dan bij onze BMW 3 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Gé Brander Er blijft inderdaad geen water op staan in druppels. Maar het is niet helemaal droog (meer een soort laagje).
Als je rijdt dan zie ook geen stroompjes druppels, maar gewoon een waas.

Ik heb dus het idee dat er een soort olie/wax ofzo op zit, maar waarom precies de helft van het dak? En het is er dus niet zomaar af te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22
Smobbo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:56:
Ik zag wat vragen over de Siri shortcuts van @Inspired en @Niek_ , maar het topic gaat nu echt heel rap :+ ...

Ik gebruik volgens mij deze shortcut voor het voorverwarmen: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

@Niek_ je moet in instellingen in je telefoon wel eerst niet-vertrouwde opdrachten toe staan (instellingen, naar beneden scrollen naar ‘opdrachten’, daar staat het).

Ik ga aan m’n automation ook nog een melding proberen toe te voegen als hij het gedaan heeft. Dan zie ik aan m’n notificaties of hij al aan het verwarmen is. Ff uitvogelen hoe dat moet...
Edit: gelijk maar geprobeerd. Je voegt gewoon een ‘toon melding’ aan het einde toe. Nu krijg ik een melding van de opdrachten app dat hij de auto aan het voorverwarmen is. Nu nog afwachten of hij qua timing weet wat hij doet...
Top, ga ik daar even verder neuzen.
Dat toestaan van niet-vertrouwde opdrachten is nog wel een dingetje. Als ik naar instellingen-opdrachten ga kan ik locatiegegevens vrijgeven, taal instellen, iCloud sync aan/uitzetten en de volgorde van de opdrachten aan/uitzetten (wat dat ook mag zijn). Niek te vinden over niet-vertrouwde opdrachten. Ik ga ondertussen ook even op Google zoeken, maar mocht je me nog een duwtje in de goede richting kunnen geven dan graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Niek_ zit je op iOS 13? Ze hebben namelijk een aantal van die instellingen verplaatst.
Ik kan namelijk niet taal instellen, maar wel niet-vertrouwde bronnen toestaan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
Gé Brander schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:58:
[...]
Alles lijkt in orde, baan links of rechts van de auto wordt blauw, er wordt een vakje weergegeven op die andere baan dat er ruimte is en vervolgens moet je als het werkt ongeveer zeven seconden wachten tot de auto besluit te veranderen van baan (de auto achter je ziet dus zeven seconden lang dat ik naar de andere baan wil voordat er iets gebeurt.
Bij v9 is dit dacht ik 3 seconden (3x knipperen van knipperlicht) voordat hij van baan gaat wisselen. Is dit veranderd? Zeven is wel heel lang, dan is de situatie allang weer veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Lijkt erop alsof tijdens aflevering een polijstmachine eroverheen is gehaald. Stel je vraag eens in het detailing topic, wellicht hebben ze daar een goede tip om correct te ontvetten.
Smobbo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:16:

[Afbeelding: Rare druppels dak Tesla]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
leslinho schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:54:
Lijkt erop alsof tijdens aflevering een polijstmachine eroverheen is gehaald. Stel je vraag eens in het detailing topic, wellicht hebben ze daar een goede tip om correct te ontvetten.

[...]
Was het al bekend bij Tesla service? Anders gewoon er langs gaan, zodat ze het nog kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Hunkaroglu het is nu niet iets wat ‘gefixt’ moet worden, het viel me gewoon op.
Ik wil eigenlijk zo’n anti regendruppels middel op de ruit doen om zo minder te hoeven wissen (want ik ben één van die mensen die de wissers op auto gewoon niet zo goed vind). Leek me handig om dit gelijk ook op het dak te smeren, maar dan moet het wel goed pakken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 01-10-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Smobbo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:05:
@Niek_ zit je op iOS 13? Ze hebben namelijk een aantal van die instellingen verplaatst.
Ik kan namelijk niet taal instellen, maar wel niet-vertrouwde bronnen toestaan :?
13.1
Ik ga even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Khayma schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:44:
Zijn er eigenaar van een SR+ die mij kunnen vertellen van hun range ongeveer is? Zit nog steeds in een dubio of ik de SR+ bestelling moet omzetten naar een LR AWD. Ik ben bang dat ik te verwend ben door de Kona Electric vanwege de range (400-450km, waarbij ongeveer 70% snelweg waar je 100 mag).

[...]

Ik weet niet welke Porsche's jouw kennis kent maar ik denk dat je alle huidige Porsche's wel met rust kan laten. De 'traagste' doet 4,4sec over naar de 100 en dat is de cabrio. Tref je een 911 Turbo S dan kan je beter aan de kant gaan, ook met je M3P.
Wat is je usecase, kan je altijd destination laden? Hoe vaak doe je +250km ritten zonder mogelijkheid tot destination laden?

Kan je thuis laden en blijven de ritten over het algemeen onder de 250km dan zou ik een SR+ nemen. In andere gevallen zou ik een LR nemen qua gebruikersgemak i.v.m. laadsnelheid en range.

Vandaag had ik weer een ritje van 270km, had op één lading gekomt met de SR+ maar voor de zekerheid tegen even 10 aan de SuC gestaan. De 100KW laadsnelheid van de SR+ tot 50% SoC is overigens ruim voldoende om even kort bij te laden tot je bestemming :).

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vraag: Hoe worden de 1500 gratis SuC kilometers eigenlijk berekend van een refferal en waar kan ik dit terugzien. In de auto zie ik steeds keurig 0.00 euro na een sessie. In mijn account zie ik geen overzicht van laadsessies en ook geen resterend tegoed.

Daarover gesproken: De laadsessie vorige week bij Ionity tolnegen is ook niet zichtbaar in mijn laadgeschiedenis bij Ionity en nog niet afgeschreven an de creditcard. Mogelijk nog gratis?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
revolution-nl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:34:
Vraag: Hoe worden de 1500 gratis SuC kilometers eigenlijk berekend van een refferal en waar kan ik dit terugzien. In de auto zie ik steeds keurig 0.00 euro na een sessie. In mijn account zie ik geen overzicht van laadsessies en ook geen resterend tegoed.
In de app op de schatkist drukken. Daar zie je het resterende tegoed.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 01-10-2019 20:37 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Khayma schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Dan ga ik even irritant doen :+ ; Wat is 300+ km? 301? 310? 350? 700?
Dit is een goed voorbeeld denk ik zo, kom uit op 340-345km range met 99% accu en aardig doorrijden:

Stef87 in "Het grote Tesla topic - deel 2"

In de winter verwacht ik eerder zo'n 300km met een voorverwarmde accu, ook prima.. Ik supercharge wel een keertje! Vind ik niet erg.

Teslike.com/range is nog steeds een goede indicatie

[ Voor 20% gewijzigd door Stef87 op 01-10-2019 20:40 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
revolution-nl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:34:

Daarover gesproken: De laadsessie vorige week bij Ionity tolnegen is ook niet zichtbaar in mijn laadgeschiedenis bij Ionity en nog niet afgeschreven an de creditcard. Mogelijk nog gratis?
Nadat je bent ingelogd via onderstaande link, zou je je laadsessies moeten zien. Als er nog 0,00 euro staat maak je je gratis SuC km op. Wat @Taro ook al zei. Even op schatkistje drukken in de Tesla app voor je resterende km.

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Taro schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:37:
[...]

In de app op de schatkist drukken. Daar zie je het resterende tegoed.
Bij het openen van de loot box krijg ik helaas een error
Hunkaroglu schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

Nadat je bent ingelogd via onderstaande link, zou je je laadsessies moeten zien. Als er nog 0,00 euro staat maak je je gratis SuC km op. Wat @Taro ook al zei. Even op schatkistje drukken in de Tesla app voor je resterende km.

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history
Check, hier was ik naar op zoek!

Vuren, Netherlands

Kredietsaldo
372 kWh

Energie
25 kWh

Resterend krediet
347 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op die pagina zie ik overigens dat ik een kredietsaldo had van 744 kWh, ik bij 1 sessie 52 kWh heb geladen en nu nog 692 kWh resterend heb (2.790 km). 210 km range is dus 52 kWh laden.

De SuC sessie op dag 1 is dus inderdaad kwijtgescholden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Taro schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Op die pagina zie ik overigens dat ik een kredietsaldo had van 744 kWh, ik bij 1 sessie 52 kWh heb geladen en nu nog 692 kWh resterend heb (2.790 km). 210 km range is dus 52 kWh laden.

De SuC sessie op dag 1 is dus inderdaad kwijtgescholden.
Klopt had ik ook.
Iedereen krijgt volgens mij gewoon 1x volledig laden bij een SuC gratis.

De meeste Tesla's die nu afgeleverd worden zijn ook niet allemaal vol. Vandaar dat ze het zo hebben opgelost volgens mij.
Wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Stef87 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Dit is een goed voorbeeld denk ik zo, kom uit op 340-345km range met 99% accu en aardig doorrijden:

In de winter verwacht ik eerder zo'n 300km met een voorverwarmde accu, ook prima.. Ik supercharge wel een keertje! Vind ik niet erg.

Heb je dat daadwerkelijk gehaald of is dat van de energie monitor?

Viel mij vandaag overigens dat bij 50% SoC er 24kWh verbruikt was, dat zou een netto capaciteit van 48kWh betekenen?

Met stevig winterweer denk ik dat je eerder richting 230-250km gaat. De M3 heeft namelijk geen warmtepomp. Nog meer dan genoeg overigens :). Wanneer de vorst invalt gaan de wheelcaps er wel weer op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Hunkaroglu schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:50:
[...]
De meeste Tesla's die nu afgeleverd worden zijn ook niet allemaal vol. Vandaar dat ze het zo hebben opgelost volgens mij.
Wel netjes.
Klopt, die van mij had maar 29% toen ik hem in Tilburg ophaalde en die ik gisteren voor een collega in ontvangst heb genomen op het werk nog maar 18% bij aankomst. Toen ik die vanochtend voor hem aan de lader heb gezet moest die nog 23 uur laden tot 80% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
revolution-nl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

Heb je dat daadwerkelijk gehaald of is dat van de energie monitor?

Viel mij vandaag overigens dat bij 50% SoC er 24kWh verbruikt was, dat zou een netto capaciteit van 48kWh betekenen?

Met stevig winterweer denk ik dat je eerder richting 230-250km gaat. De M3 heeft namelijk geen warmtepomp. Nog meer dan genoeg overigens :). Wanneer de vorst invalt gaan de wheelcaps er wel weer op :P
Ja, ik heb 300km daadwerkelijk gereden. Twee keer 100% exact dezelfde route van 300km op 1 lading met een dag verschil tussen de ritten.

Zaterdag: heen en weer gereden zonder Aero wieldoppen, Eindhoven, Scheveningen, Eindhoven

Zondag: metvergelijkbare omstandigheden en temperatuur, maar dan met met aero wieldoppen Eindhoven-Scheveningen, Eindhoven.

300km dus daadwerkelijk gereden en dan nog 49km over hebben bij terugkomst, die 49km heb ik dus niet opgereden. (zondag begonnen op 99% met 45min resterend)

*edit*

In de winter gaan we het zien. Bij de iets mildere temperaturen in de winter had een warmtepomp niet misstaan in een Model 3, onze Zoe had het ook en die werkte best goed! Ik denk dat het vooral compenseren wordt met voorverwarmen.

Al had ik in de winter slechts 50% range over op de koudste dagen: dit had ook geen issue geweest.. Al ben ik wel benieuwd wat er over gaat blijven! Ook met mijn werk kom ik nooit tekort.. Maximaal 2 afspraken per dag en altijd prima te doen zonder buiten de deur te laden (dat is enkel op vakanties).

[ Voor 21% gewijzigd door Stef87 op 01-10-2019 21:01 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de facturen van de laadsessies? Elke keer een factuur van 7 euro downloaden en in mijn administrator doorvoeren word ik nou niet echt gelukkig van. Wellicht een oplossing om mijn betaalmethode te verwijderen en dan vervolgens net zolang wachten totdat ik op de 150 euro zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Count_B schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:06:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de facturen van de laadsessies? Elke keer een factuur van 7 euro downloaden en in mijn administrator doorvoeren word ik nou niet echt gelukkig van. Wellicht een oplossing om mijn betaalmethode te verwijderen en dan vervolgens net zolang wachten totdat ik op de 150 euro zit?
Gaat dat helpen dan? Je krijgt toch nog steeds 1 factuur per sessie?

Ik had al een mailtje gestuurd hierover aan Tesla, maar ik heb er zoals verwacht geen reactie op gekregen.

Chat functie is ook disabled steeds de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:50:
Het lijkt er op dat de EV pas echt op gang gaat komen vanaf 2023. De jaarlijkse prijsdalingen van autobatterijen zullen dan gezorgd hebben dat een EV en een vergelijkbare ICE (met name zelfde type van zelfde merk) op gelijk niveau komen. Dan wordt het interessant wat de consumenten gaan kiezen.

In de tussenliggende jaren zal Tesla de boventoon blijven voeren, maar zal het heel moeilijk worden de in verhouding extreme Model 3 cijfers van dit jaar vast te houden. Geheel instorten zal het vast niet, maar een voorspelling doen van hoeveel auto's Tesla in 2020 zal afzetten in Nederland zal bijzonder lastig zijn. Kunnen we misschien aan het einde van dit jaar voor de lol hier een poll voor opzetten? Dan weten we de complete cijfers voor 2019 en kunnen we gaan gokken en eind 2020 zien wie van ons de beste glazen bol had.
Mijn vermoeden is dat de Model 3 volgend jaar ook nog wel verkoopt, maar wel iets minder hier in NL.

Gelukkig voor Tesla zijn er nog heel veel andere afzetmarkten behalve NL. Ze kunnen nu toch niet meer auto's maken en vraag is er genoeg.

Volgend jaar de plaid Model S zal ook wel een succes worden, behalve in NL aangezien de politiek dure auto's alleen voor zichzelf en de criminelen wilt houden (gechargeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Hunkaroglu schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:09:
[...]

Gaat dat helpen dan? Je krijgt toch nog steeds 1 factuur per sessie?

Ik had al een mailtje gestuurd hierover aan Tesla, maar ik heb er zoals verwacht geen reactie op gekregen.

Chat functie is ook disabled steeds de laatste tijd.
Dan gaat het inderdaad niet werken nee. Dan maar per maand 1 factuur maken met alle laadsessies van de desbetreffende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
Stef87 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:57:
[...]

Ja, ik heb 300km daadwerkelijk gereden. Twee keer 100% exact dezelfde route van 300km op 1 lading met een dag verschil tussen de ritten.

Zaterdag: heen en weer gereden zonder Aero wieldoppen, Eindhoven, Scheveningen, Eindhoven

Zondag: metvergelijkbare omstandigheden en temperatuur, maar dan met met aero wieldoppen Eindhoven-Scheveningen, Eindhoven.

300km dus daadwerkelijk gereden en dan nog 49km over hebben bij terugkomst, die 49km heb ik dus niet opgereden. (zondag begonnen op 99% met 45min resterend)

*edit*

In de winter gaan we het zien. Bij de iets mildere temperaturen in de winter had een warmtepomp niet misstaan in een Model 3, onze Zoe had het ook en die werkte best goed! Ik denk dat het vooral compenseren wordt met voorverwarmen.

Al had ik in de winter slechts 50% range over op de koudste dagen: dit had ook geen issue geweest.. Al ben ik wel benieuwd wat er over gaat blijven! Ook met mijn werk kom ik nooit tekort.. Maximaal 2 afspraken per dag en altijd prima te doen zonder buiten de deur te laden (dat is enkel op vakanties).
Ik heb recent Rotterdam-eindhoven gedaan met een dag later de terugreis. Vertrok met 90% (345km), twee keer 118km gereden en kwam terug met nog 29km over. Heb overal Vmax gereden, waarvan denk ik ongeveer een de helft dan 130 is, en de andere helft 100 dan wel 120 (weinig 120 overigens).

Ik had dus 80 km verlies tov de range teller, wat 25 procent is (80/316). Als ik vol zou laden kom ik op een range van 380 ongeveer, 25 procent daarvan af betekent een echte range van 285 (dat is dan echt helemaal leeg rijden). Haal er 25 km comfort range af (de range die je over wilt houden, mocht een SuC het niet doen etc) dan kan je effectief 260 zonder laden mee rijden.

Ik vind het erg knap dat je meer dan 300 haalt, dat zou mij alleen lukken als ik 100 rij overal waar ik ook 120 of 130 mag.

Wat mij erg opviel is het negatieve effect van regen. Ik reed een stuk 145 wh/km, toen begon het ineens fors te regenen en hij schoot gelijk naar zo'n 180 wh/km, toename van bijna 25%. Ben erg benieuwd wat koud weer ermee gaat doen. Voor mijn woon werk route ben ik niet zo bang (130km heen en weer) maar het kan dus heel goed zijn dat ik dat niet meer twee keer op 1 charge zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Djerro123 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:44:
[...]

Ik heb recent Rotterdam-eindhoven gedaan met een dag later de terugreis. Vertrok met 90% (345km), twee keer 118km gereden en kwam terug met nog 29km over. Heb overal Vmax gereden, waarvan denk ik ongeveer een de helft dan 130 is, en de andere helft 100 dan wel 120 (weinig 120 overigens).

Ik had dus 80 km verlies tov de range teller, wat 25 procent is (80/316). Als ik vol zou laden kom ik op een range van 380 ongeveer, 25 procent daarvan af betekent een echte range van 285 (dat is dan echt helemaal leeg rijden). Haal er 25 km comfort range af (de range die je over wilt houden, mocht een SuC het niet doen etc) dan kan je effectief 260 zonder laden mee rijden.

Ik vind het erg knap dat je meer dan 300 haalt, dat zou mij alleen lukken als ik 100 rij overal waar ik ook 120 of 130 mag.

Wat mij erg opviel is het negatieve effect van regen. Ik reed een stuk 145 wh/km, toen begon het ineens fors te regenen en hij schoot gelijk naar zo'n 180 wh/km, toename van bijna 25%. Ben erg benieuwd wat koud weer ermee gaat doen. Voor mijn woon werk route ben ik niet zo bang (130km heen en weer) maar het kan dus heel goed zijn dat ik dat niet meer twee keer op 1 charge zou kunnen doen.
Ik rij al sinds 2016 elektrisch (tot voor kort in een Zoe!) vloeiend elektrisch rijden met minimale verliezen (regenereren = verlies!) ben ik wel gewend.

Mensen met 19/20inch velgen hebben ook een aanzienlijk hoger verbruik! 18inch met aero doppen zijn een stuk zuiniger.

Ik rij dan echt wel door met de model 3, maar nooit harder dan de Vmax +0 t/m 2

Verder rijden wij ook regelmatig Eindhoven--> Schiedam retour (2x134km) dat lukt dus ook prima als ik in Schiedam niet meer activiteiten heb gepland (winter:geen idee nog)

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 01-10-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Ik ben aan het kijken naar een laadpaal thuis. Deze moet in de heg komen, dus een tesla wall-connector is niet zo praktisch ivm de kabel die ik dan geheid een keer meepak als ik ga snoeien. Een doos met een Type-2 connector is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nou kan ik die wel vinden (https://www.laadpaal24.nl/LS24-Laadpaal-mode-3-universeel) maar die zijn allemaal stuk voor stuk duurder dan een Tesla wall Connector. Weet iemand een goedkopere of kan iemand mij uitleggen waarom een stopcontact in een doos 600 euro moet kosten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BCC schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:15:
Ik ben aan het kijken naar een laadpaal thuis. Deze moet in de heg komen, dus een tesla wall-connector is niet zo praktisch ivm de kabel die ik dan geheid een keer meepak als ik ga snoeien. Een doos met een Type-2 connector is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nou kan ik die wel vinden (https://www.laadpaal24.nl/LS24-Laadpaal-mode-3-universeel) maar die zijn allemaal stuk voor stuk duurder dan een Tesla wall Connector. Weet iemand een goedkopere of kan iemand mij uitleggen waarom een stopcontact in een doos 600 euro moet kosten?
Het is wel iets meer dan een stopcontact: het gaat hier om een 3-fase 11kW laadbox.

Ik heb zo’n zelfde standaard 11kW laadpaal24 box met vaste kabel. Werkt al sinds 2016 zonder enkele storing en nu ook sinds kort met de Model 3. In 2016 waren ze iets goedkoper. (450€?) met montage was ik net aan 750-850€ kwijt incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

Mijn vermoeden is dat de Model 3 volgend jaar ook nog wel verkoopt, maar wel iets minder hier in NL.

Gelukkig voor Tesla zijn er nog heel veel andere afzetmarkten behalve NL. Ze kunnen nu toch niet meer auto's maken en vraag is er genoeg.

Volgend jaar de plaid Model S zal ook wel een succes worden, behalve in NL aangezien de politiek dure auto's alleen voor zichzelf en de criminelen wilt houden (gechargeerd)
We gaan zien hoe het met Tesla gaat de komende tijd. Wellicht voor het eerst omzetdaling dit kwartaal (tov vorig jaar zelfde q) las ik ergens.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Gé Brander schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Vandaag voor het eerst grote afstanden mee gereden, ben nog niet helemaal blij met de cruisecontrol en helemaal niet blij met de auto piloot. Als de cc aan staat een ik heb honderden meters voor mij geen enkele andere auto, ook niet op de andere banen, dan gooit de cc soms zomaar het anker uit. Te belachelijk voor woorden. Ik ga hier eens heel goed op letten wanneer dit nou gebeurt, misschien is er wat te vinden.
Let dan voor de grap ook eens op hoeveel vertraging dat 'anker uit' nou eigenlijk is. Ik heb ook wel 'ns dat 'ie merkbaar inhoudt, maar als ik dan naar de snelheid kijk, zijn we 2 of 3 km onder de ingestelde max gezakt. Het voelt mogelijk een heel stuk heftiger dan het echt is.
Verder het lane change concept is in de basis goed uitgedacht maar de werking tot nu toe ruk,
Heb je FSD of niet? Ik herken jouw probleem met de lane change in ieder geval niet als ik met NoA rijd. Als ik van baan wil wisselen, geef ik richting aan en bij de 3e knipper begint 'ie op te schuiven. Vanavond een flink aantal rijstrook wissels gedaan, waarbij er twee misging. Van de eerste kon ik niet echt bedenken waarom, de tweede keer was op de moerdijkbrug, waar ik zelf ook moeite had om de lijnen te herkennen.

Ruitenwisser deed het het grootste deel van de rit prima op auto. Alleen op een overlichte dijkweg vond ik 'm wat te traag en heb ik 'm even op handmatig moeten zetten (maar in de twintig jaar dat ik in auto's met regensensor heb gereden, is dat ook wel vaker voorgekomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niek_
Smobbo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:05:
Found it. De knop wordt pas zichtbaar in Instellingen als je een willekeurige, goedgekeurde opdracht vanuit de galerij gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Zo! Bij een nacht parkeren met sentry aan zomaar 22km opgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Wat voor 'anti druppel' spul hebben we het over? Zou ik ook wel erg handig vinden voor op de achterruit.

Ik gebruik nu de camera veel, maar die valt erg tegen. De verbinding is denk ik draadloos, de beelden zijn vertraagd en haperen soms echt flink. Vooral in een file lijken er heel veel stoorzenders aanwezig waardoor de camera de beelden heel slecht doorgeeft.

Overigens heb ik ook wel 'last' van de achterklep die ik hard moet dichtgooien om zeker te zijn dat hij dicht zit. Je kan hem niet echt langzaam in het slot laten vallen, want dan pakt hij hem niet.

En de forward collission warning staat bij mij op medium. Ik heb een hekel aan traag wegrijden bij het stoplicht (niet eerst 1 seconde wachten nadat degene voor je gas heeft gegeven), en ik krijg bijna elke keer een collision warning bij het wegrijden bij het stoplicht, ik rij gewoon met dezelfde snelheid als mijn voorligger en volg hem rustig, geen kleven, ik vertrek gewoon te alert?

En nog wat andere dingen die ik misschien slimmer moet aanpakken. Als ik uitstap en richting de laadkabel loop op mijn werk, springt de auto alweer op slot en sluit de charge port (die ik juist open heb gedrukt bij het uitstappen). Dan moet ik weer mijn telefoon uit mijn broek halen om de charge port te kunnen openen. Dat soort kleine flut dingen :D

[ Voor 40% gewijzigd door Divak op 02-10-2019 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Divak schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:10:

En nog wat andere dingen die ik misschien slimmer moet aanpakken. Als ik uitstap en richting de laadkabel loop op mijn werk, springt de auto alweer op slot en sluit de charge port (die ik juist open heb gedrukt bij het uitstappen). Dan moet ik weer mijn telefoon uit mijn broek halen om de charge port te kunnen openen. Dat soort kleine flut dingen :D
open de achterdeur. daar kan je dan toch makkelijk bij. daarna gaat de chargeport wel weer open.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 15-09 20:19

Ik gebruik de pincode vrijwillig. Zodra je op park staat en je wilt weer rijden, moet je de pincode weer ingeven. Ze kunnen dus niet snel je auto stelen als je even uitstapt om bv iets in een prullenbak te gooien.

Als ik naar m'n auto loop druk ik vaak via de app al op de knop Start (bediening). Daarna vraagt ie om m'n vingerafdruk en heb ik 2 minuten de tijd om in te stappen. Dan hoef je geen pincode in te voeren. Tesla noemt dat sleutelloos rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Wat is eigenlijk de optimale bandenspanning? Ik heb nu links 2.6 en rechts 2.5 bar, terwijl ik de auto net iets meer dan een week heb. De bandenspanning is dus nu al te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
xburchartz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:32:
Wat is eigenlijk de optimale bandenspanning? Ik heb nu links 2.6 en rechts 2.5 bar, terwijl ik de auto net iets meer dan een week heb. De bandenspanning is dus nu al te laag.
18/19/20? Staat wel in de deurpost. Ik heb 18 inch op 2.9/3.0 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ik heb 2.8.
Ideaal? Geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Grappig dat bandenspanning nu op komt. Ik vroeg me dat ook al af.
In de deur staat PSI 42 wat 2.9 bar is.
Die van mij staan bij start op 2.5 en na een tijdje rijden op 2.6-2.7.
Ik heb de 18” wielen.

Ik ga ze denk ik dus maar eens op 2.9 zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Divak schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:10:
Wat voor 'anti druppel' spul hebben we het over? Zou ik ook wel erg handig vinden voor op de achterruit.
Rain X is zo'n goedje. Daarmee parelen de druppels meer op de ruit waardoor ze er makkelijker afrollen als je rijdt. Op de voorruit zou ik het niet aanraden. Bij mijn auto gingen de ruitenwissers er stroef door glijden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
2.8 / 2.9 is inderdaad standaard, dat heb ik ook.

Via Google nog te vinden: Twitter: https://twitter.com/elonmusk/status/1001903414555492352 Elon Musk heeft gezegd dat 3,1 bar het beste is qua range en 2,7 het beste qua comfort.
Smuggler schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:49:
[...]
open de achterdeur. daar kan je dan toch makkelijk bij. daarna gaat de chargeport wel weer open.
Dat is toch hetzelfde probleem. Als ik de charge port open doe en uitstap zou het fijn zijn als deze op zijn minst nog even 10 seconden open blijft.. net als ik de kabel in mijn handen heb om in te auto te stekker schiet alles op slot en klapt ook het klepje dicht :D Dan moet ik inderdaad het slot eraf halen (telefoon/achterdeur/enz).

[ Voor 54% gewijzigd door Divak op 02-10-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Ik kreeg vanmorgen ook meldingen wbt checken bandenspanning. Ik heb wel 20 inch, zit daar nog verschil in? Ik pomp m normaal op tot 2.6 bar. Maar ik blijf om de paar weken een melding krijgen op mijn linkervoorwiel dat de spanning op 2.5 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Katseviool schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:54:
Ik kreeg vanmorgen ook meldingen wbt checken bandenspanning. Ik heb wel 20 inch, zit daar nog verschil in? Ik pomp m normaal op tot 2.6 bar. Maar ik blijf om de paar weken een melding krijgen op mijn linkervoorwiel dat de spanning op 2.5 zit.
Ik ook. En dan loopt de spanning langzaam wel op (omdat de banden warmer worden gok ik). Op een gegeven moment had ik 2.7 bar linksvoor (dat was prima) en piepte hij over resp.2.8 en 2.7 linksachter en rechtsachter. En het kan ook 'opeens' weer weg zijn. 18" overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Wat vreemd, ik heb dus al zover ik weet vanaf het begin een bandenspanning van 2.6-2.7 bij enige tijd rijden en hij heeft nog nooit gepiept dat de bandenspanning te laag is.
Vanochtend was hij dus bij vertrek 2.5 en ook daarvoor kreeg ik geen melding.

Wel opvallend dat 2.8-2.9 de aanbevolen spanning is, mijn vorige ICE auto's hadden volgens mij 2.3-2.4 als aanbevolen spanning. Groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
Smobbo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:07:
Wat vreemd, ik heb dus al zover ik weet vanaf het begin een bandenspanning van 2.6-2.7 bij enige tijd rijden en hij heeft nog nooit gepiept dat de bandenspanning te laag is.

Wel opvallend dat 2.8-2.9 de aanbevolen spanning is, mijn vorige ICE auto's hadden volgens mij 2.3-2.4 als aanbevolen spanning. Groot verschil!
Hoeft ook niet. TMPS piepen meestal bij een verschil van 1 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, nu alweer een update. 2019.32.11.1
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
LordSinclair schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:47:
[...]

Rain X is zo'n goedje. Daarmee parelen de druppels meer op de ruit waardoor ze er makkelijker afrollen als je rijdt. Op de voorruit zou ik het niet aanraden. Bij mijn auto gingen de ruitenwissers er stroef door glijden.
Iemand ervaring met Rain X op de achterruit? Zou wel mooi zijn als die wat sneller droog zou zijn.
Gé Brander schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:12:
Ben benieuwd
Je zult er weinig aan merken denk ik. Alleen wat minor bug fixes.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 02-10-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Over het algemeen genomen is een hogere bandenspanning zuiniger, daarnaast zal het gewicht ook meespelen waardoor 2.3 a 2.4 te zacht is voor een EV. Verder zijn de voorgestelde waardes op basis van koude banden, althans bij de meeste autofabrikanten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Iemand zonder FSD al de update binnengekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb FSD én ik heb de update op advanced staan, maar ik heb V10 nog niet binnen :(

Nog meer mensen mét FSD die nog geen update hebben ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
Stef87 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

In principe vind ik dat perfect. Meer range is altijd leuker alleen kost het mij teveel voor wat ik ervoor terug krijg. Enige wat ik ga missen van de Kona is sowieso de subwoofer.
revolution-nl schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:30:
[...]

Wat is je usecase, kan je altijd destination laden? Hoe vaak doe je +250km ritten zonder mogelijkheid tot destination laden?

Kan je thuis laden en blijven de ritten over het algemeen onder de 250km dan zou ik een SR+ nemen. In andere gevallen zou ik een LR nemen qua gebruikersgemak i.v.m. laadsnelheid en range.

Vandaag had ik weer een ritje van 270km, had op één lading gekomt met de SR+ maar voor de zekerheid tegen even 10 aan de SuC gestaan. De 100KW laadsnelheid van de SR+ tot 50% SoC is overigens ruim voldoende om even kort bij te laden tot je bestemming :).
Keuze is gemaakt ook mede dankzij je uitleg + filmpje van Bjorn :). Ik blijf bij de SR+. Ik was te gefocust op het range verschil met de kona. Wat natuurlijk ook van belang is is laadsnelheid en natuurlijk de SUC netwerk. Mijn woon-werkverkeer is 150km en daarbij laad ik op Schuko op kantoor. Thuis heb ik een eigen laadpaal op mijn oprit.

Nu geduldig afwachten, heb al wat dingen besteld van AliExpress. Accessoires die besteld zijn:
  • Draadloze opladerpad
  • Middenconsole wrap
  • Stickers voor deuropenerdrukknopje :P
  • 2x Fellere lampjes voor in de kofferbak
  • Middenconsole bakje
  • Telefoonhouder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Dat komt ook vooral door het veel hogere gewicht vergeleken met andere auto's. Mijn vorige auto was rijklaar 1440 kg en daar was 2.3 bar genoeg. De Model 3 weegt 1930 kg rijklaar dus dan is een hogere spanning wel te verklaren. Bij een vrachtwagen gaat het bijv. al snel naar 8-9 bar.

Ook als je lang op vakantie gaat met 4 personen of veel bagage is het altijd beter om iets harder op te pompen (staat vaak ook op de labels aangegeven).

[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 02-10-2019 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xburchartz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Ik gebruik de pincode vrijwillig. Zodra je op park staat en je wilt weer rijden, moet je de pincode weer ingeven. Ze kunnen dus niet snel je auto stelen als je even uitstapt om bv iets in een prullenbak te gooien.

Als ik naar m'n auto loop druk ik vaak via de app al op de knop Start (bediening). Daarna vraagt ie om m'n vingerafdruk en heb ik 2 minuten de tijd om in te stappen. Dan hoef je geen pincode in te voeren. Tesla noemt dat sleutelloos rijden.
Die startknop is een mooie oplossing, die kende ik nog niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
Grappig hoe de 'telefoon als sleutel' situatie er toe leidt dat we ons gaan afvragen of de auto niet te makkelijk gestolen kan worden / we er niet meer in kunnen komen.

Ik merk zelf ook dat ik me bewust bedenk: "Oh, als ik mn telefoon verlies kan ik de auto niet meer in, laat ik het pasje maar mee nemen". Alsof ik bij mijn vorige auto's mijn reservesleutel ook bij me had... 8)7

Vroeger had ik 1 sleutel, werd die gejat of was die kwijt dan kon ik de auto niet in.
Nu heb ik 2 sleutels (telefoon + pasje), worden die beide gejat dan kan ik op een andere telefoon (van collega/vriend/random person) alsnog de app installeren en de auto openen en starten of mijn vrouw vragen om op afstand de auto vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:59
Smobbo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:27:
...Nu heb ik 2 sleutels (telefoon + pasje), worden die beide gejat dan kan ik op een andere telefoon (van collega/vriend/random person) alsnog de app installeren en de auto openen en starten...
Volgens mij gaat dit helaas niet werken, omdat je de nieuwe telefoon met je pasje moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
TweakerMarco schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:21:
[...]

Volgens mij gaat dit helaas niet werken, omdat je de nieuwe telefoon met je pasje moet activeren.
Hij bedoeld denk ik op afstand openen en starten via de app

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Zijn er hier mensen die hun achter- en zijruiten hebben laten tinten? Zo ja, hoe bevalt het? Wat kost het? En hebben jullie foto's als voorbeeld van hoe het eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
xburchartz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:59:
Ik heb FSD én ik heb de update op advanced staan, maar ik heb V10 nog niet binnen :(

Nog meer mensen mét FSD die nog geen update hebben ontvangen?
Check, ik heb wel een Navigation Data update, maar die wil niet verder downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
Sunri5e schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:40:
Zijn er hier mensen die hun achter- en zijruiten hebben laten tinten? Zo ja, hoe bevalt het? Wat kost het? En hebben jullie foto's als voorbeeld van hoe het eruit ziet?
Zoek even een paar pagina's terug daar heeft iemand zijn M3 gedaan en foto's geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Gé Brander schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:12:
Ben benieuwd
Dat is V10 ! Wat voor model heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Ik loop tegen het (luxe) probleem aan dat ik met mijn auto niet vaak in de buurt van een wifi-punt kom. Nu kan ik natuurlijk de update tetheren via mijn telefoon, maar ik weet niet hoe groot die update ongeveer is?

Waarom zou ik die update eigenlijk niet via de app (thuis) kunnen downloaden en dan later via BT naar de auto pushen? :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Al aardig wat gezocht voor mijn toekomstige model 3, heeft iemand een goede oplossing voor tablet houders achterin voor de kinderen?

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
SeatRider schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:57:
Ik loop tegen het (luxe) probleem aan dat ik met mijn auto niet vaak in de buurt van een wifi-punt kom. Nu kan ik natuurlijk de update tetheren via mijn telefoon, maar ik weet niet hoe groot die update ongeveer is?

Waarom zou ik die update eigenlijk niet via de app (thuis) kunnen downloaden en dan later via BT naar de auto pushen? :+
Even naar de Mac? Of andere shop met free WIFI?

https://teslamotorsclub.c...ownload-file-size.168021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00

matroosoft

Lone Christian

RobinJB schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:00:
Al aardig wat gezocht voor mijn toekomstige model 3, heeft iemand een goede oplossing voor tablet houders achterin voor de kinderen?
Geen idee of je deze was tegengekomen, dit is wel in een X. Dus de vraag of het ook in een 3 past.

YouTube: Tablet/iPad-houder voor achterin een Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Misschien dat ik het gemist heb maar toch even een vraag over de Premium Connectivity aangezien die niet op de SR+ aanwezig zal zijn.
Is daar vanuit Tesla al wat meer over bekend dan het huidige waarschijnlijk $100 per jaar en gaan we later dit jaar uitrollen. En daarnaast de vraag of dit valt onder gemaakte autokosten die fiscaal aftrekbaar zijn, hoort eiegenlijk niet in dit topic thuis maar wel handig om te weten.
Pagina: 1 ... 40 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.