Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.778 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Smuggler schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:42:
[...]
Dat zeg ik toch ook :), maar dat is maar 1 snelheid. en kan je onderweg niet even veranderen.
Relative kan toch ook? Dus de limiter bijv. +5 km boven de relatieve snelheidslimiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ja je kan hem wel op +5km/u zetten, maar zodra je gas geeft ga je daar over heen.
je bij een limiter geef je zelf altijd gas, en stopt de auto bij jouw aangegeven snelheid.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Heb de auto nu twee weken. Gisteren per ongeluk een uitstekend stoeprandje geraakt in een smalle straat, meteen een kras van 5cm op mijn velg :( Rij al 15 jaar auto en nog nooit velgschade gehad. Aan de andere kant, ook nooit grotere velgen dan 17" gehad, misschien dat die 18" net het verschil maakte.

Let dus op met je velgen, je hebt heel snel schade erop.

@MrTinux Ik zou daar gewoon de AP (of op zijn minst TACC) voor gebruiken. Dan pakt hij de maximum snelheid en gaat hij er niet overheen. Prima werkbaar op snelwegen en N wegen. In de stad wat minder, maar ik neem aan dat je daar ook geen gebruik maakt van je limiter op je huidige auto.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 21:34
DaCoTa schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:30:
[...]

Hebben alle mensen met FSD die uitnodiging gekregen? Ik heb nml. FSD maar niks gezien.
Hmm, blijkbaar dan niet. Dit las ik op de Amerikaanse forums en omdat ik zelf FSD "heb" en de uitnodiging kreeg ben ik er vanuit gegaan dat het zou kloppen.

Misschien dat er nog een verschil is door het hebben van een niet-zakelijk account? Daarnaast kwam de uitnodiging ook vanaf een ander mail adres en vond hem terug in m'n junk mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
bottom line schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:11:
Heb die speed limit ook nooit begrepen waarom ze dat op een auto zetten. Cruise control is toch elk vlak superieur aan een speed limit? Moet je nog altijd je gaspedaal continu ingedrukt houden.

Ook dus nooit van mijn leven gebruikt (of het was perongeluk door die vele knoppen op het stuur / verborgen hendels achter het stuur)
Er zijn mensen (die ik ken) die juist de speed limit gebruiken. Denk dat het vooral komt van gewoontes van ICE auto's. Voor een ICE auto met een simpele cruise control moet je de CC vaak aan en uit zetten, terwijl je met de speedlimit wat makkelijker kan wisselen van snelheid en constanter kan rijden dan dat je helemaal handmatig rijdt.

Desalniettemin is in een Tesla de ACC superieur hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00
GIIANT schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:26:
[...]

Hmm, blijkbaar dan niet. Dit las ik op de Amerikaanse forums en omdat ik zelf FSD "heb" en de uitnodiging kreeg ben ik er vanuit gegaan dat het zou kloppen.

Misschien dat er nog een verschil is door het hebben van een niet-zakelijk account? Daarnaast kwam de uitnodiging ook vanaf een ander mail adres en vond hem terug in m'n junk mail.
Auto is niet zakelijk en heb FSD er bij aankoop al opzitten. Hoe ziet de uitnodiging eruit? Dan kan ik wellicht beter zoeken in mijn mail, hoewel ik het betwijfel dat ik hem gemist heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 21:34
DaCoTa schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:29:
[...]

Auto is niet zakelijk en heb FSD er bij aankoop al opzitten. Hoe ziet de uitnodiging eruit? Dan kan ik wellicht beter zoeken in mijn mail, hoewel ik het betwijfel dat ik hem gemist heb.
Ik stuur je wel even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die speed limit ook nooit begrepen waarom ze dat op een auto zetten. Cruise control is toch elk vlak superieur aan een speed limit? Moet je nog altijd je gaspedaal continu ingedrukt houden.

Ook dus nooit van mijn leven gebruikt (of het was perongeluk door die vele knoppen op het stuur / verborgen hendels achter het stuur)
Altazar schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:27:
[...]

Er zijn mensen (die ik ken) die juist de speed limit gebruiken. Denk dat het vooral komt van gewoontes van ICE auto's. Voor een ICE auto met een simpele cruise control moet je de CC vaak aan en uit zetten, terwijl je met de speedlimit wat makkelijker kan wisselen van snelheid en constanter kan rijden dan dat je helemaal handmatig rijdt.

Desalniettemin is in een Tesla de ACC superieur hierin.
Dit dus. In druk verkeer is het ideaal om mee te rijden met het verkeer en door te knallen (tot een limiet) als er ruimte is. Ik zette hem altijd op 130 waar je 120 mocht, en dan reed ik heerlijk

De ACC is leuk maar 100x slechter dan met de hand op de speed-limit. Ik krijg het niet voor elkaar om met de ACC vloeiend te blijven rijden. De auto remt 100+ meter voor de voorligger al (ja de distance staat op 1), schrikt *altijd* als ik dan een baan opschuif (nog meer snelheid er uit) en komt daar pas na een paar seconden uit.

Altijd gedonder.

Ongetwijfeld is dit oefenen en wordt het beter met updates, maar op dit moment gebruik ik of de volledige AP, of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
MrTinux schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:31:
Vraag aan de bezitters (ik overweeg -op de valreep- ook een M3 te gaan leasen):
beschikt de M3 ook over een snelheidsbegrenzer?

In de manual zie ik wel een optie om een waarschuwing te geven als je de max.snelheid overschrijdt, maar is er geen begrenzing.

In mijn huidige auto's (twee Renaults uit 2011 :')) heb ik naast de cruise control ook een actieve speed limiter, waar ik groot fan van ben. Limiter op de maximumsnelheid en je kan nooit per ongeluk te hard rijden. Dat zou ik wel gaan missen,
Je kan gewoon een speed limit in stellen met max snelheid + pin als je het wil veranderen.

De waarschuwing is er ook als optie die was er eerst.

Maar de nieuwe update binnen natuurlijk het belangrijkste is Cup Head :)
Veel nieuwe features (mega lijst) maar V10 is wel een goed update maar merk wel weer dat auto pilot weer een hoop moet leren de vorige versie was even beter. Maar meestal 1-2 updates is dat ook weer gefixed. Zag dat ze veel werk gedaan hadden aan inhalen op de snelweg. normaal blijf de tesla perfect in het midden. Maar bij sommige vrachtwagens inhalen ging de tesla een beetje meer naar links wat super prettig is zeker omdat veel vrachtwagens helaas wel eens te dicht tegen de streep rijden.

Interface is wel veel beter geworden de hud met de autos klopt veel meer en minder springerig.

Ander minder nieuws tijd om terug te gaan naar SC gele rand in het scherm is er :( Plus nog wat sensor issues... maar goed wel top auto met issues. .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
MeZZiN schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:39:
[...]

Je kan gewoon een speed limit in stellen met max snelheid + pin als je het wil veranderen.

De waarschuwing is er ook als optie die was er eerst.

Maar de nieuwe update binnen natuurlijk het belangrijkste is Cup Head :)
Veel nieuwe features (mega lijst) maar V10 is wel een goed update maar merk wel weer dat auto pilot weer een hoop moet leren de vorige versie was even beter. Maar meestal 1-2 updates is dat ook weer gefixed. Zag dat ze veel werk gedaan hadden aan inhalen op de snelweg. normaal blijf de tesla perfect in het midden. Maar bij sommige vrachtwagens inhalen ging de tesla een beetje meer naar links wat super prettig is zeker omdat veel vrachtwagens helaas wel eens te dicht tegen de streep rijden.

Interface is wel veel beter geworden de hud met de autos klopt veel meer en minder springerig.

Ander minder nieuws tijd om terug te gaan naar SC gele rand in het scherm is er :( Plus nog wat sensor issues... maar goed wel top auto met issues. .....
We moeten gewoon accepteren dat er nog issues kunnen zijn. Het systeem zal alleen maar beter worden na delen van gegevens door berijders. Maar Tesla heeft wel de automarkt op zijn kop gekregen door een nieuwe technologie te introduceren en met updates de auto alleen maar beter maken. Bij de andere autofabrikanten krijg je niet veel updates of je moet ervoor betalen. We mogen blij zijn, dat er regelmatig updates komen met vernieuwingen. Dus graag de gegevens delen. Dit kan je doen via Beveiliging en dan helemaal onderaan op Gegevens delen te klikken en te accepteren. Daarnaast kan je ook auto icoontje rechtsonder paar sec ingedrukt houden om feedback te geven, mochten er situaties optreden wat je niet wenst. Hopelijk pakken ze het dan op en wordt het met updates opgelost.

Hier nog een interessante video trouwens.
YouTube: Tesla Explained: Tesla, Apple, and Disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
MoonRaven schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:23:
[...]

Bij mij was het zo dat hij zelfs met veel kracht niet goed dicht ging. Bij een servicecenter langs gegaan, die heeft de rubbers onder wat aangeduwd en verbogen en nu gaat het een stuk makkelijker.
Hier precies hetzelfde. Kun je gewoon zonder afspraak bij zo'n servicecenter langsgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:31:
[...]

[...]

De ACC is leuk maar 100x slechter dan met de hand op de speed-limit. Ik krijg het niet voor elkaar om met de ACC vloeiend te blijven rijden. De auto remt 100+ meter voor de voorligger al (ja de distance staat op 1), schrikt *altijd* als ik dan een baan opschuif (nog meer snelheid er uit) en komt daar pas na een paar seconden uit.

Altijd gedonder.
Ik heb het over een CC. Niet de ACC.
Hoewel het echt wel zijn voordelen heeft, reed/rijd ik zelf ook liever op CC, mede omdat je dan gewoon 1 tempo rijd en zelf anticipeert wanneer je naar links kan gaan om je voorligger voorbij te steken. En met een CC kan je dat veel langer uitstellen dan met een ACC.
Nadeel van CC is dan natuurlijk dat je wel bij de les moet blijven of je knalt onheroepelijk op je voorganger.
Maar met autopilot/FSD op, kan me beide punten eigelijk niet meer schelen en laat ik de auto maar beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
MrTinux schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:31:
Vraag aan de bezitters (ik overweeg -op de valreep- ook een M3 te gaan leasen):
beschikt de M3 ook over een snelheidsbegrenzer?

In de manual zie ik wel een optie om een waarschuwing te geven als je de max.snelheid overschrijdt, maar is er geen begrenzing.

In mijn huidige auto's (twee Renaults uit 2011 :')) heb ik naast de cruise control ook een actieve speed limiter, waar ik groot fan van ben. Limiter op de maximumsnelheid en je kan nooit per ongeluk te hard rijden. Dat zou ik wel gaan missen,
Er is een instelling waarbij je de maximale snelheid vooraf in kan stellen die de auto mag rijden. Als je dat doet, gaat ook de stand naar "chill", zodat je dus ook minder snel optrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
bottom line schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:03:
[...]

Ik heb het over een CC. Niet de ACC.
Hoewel het echt wel zijn voordelen heeft, reed/rijd ik zelf ook liever op CC, mede omdat je dan gewoon 1 tempo rijd en zelf anticipeert wanneer je naar links kan gaan om je voorligger voorbij te steken. En met een CC kan je dat veel langer uitstellen dan met een ACC.
Nadeel van CC is dan natuurlijk dat je wel bij de les moet blijven of je knalt onheroepelijk op je voorganger.
Maar met autopilot/FSD op, kan me beide punten eigelijk niet meer schelen en laat ik de auto maar beslissen.
Mijn vriendin zou ook graag de normale CC willen hebben. Ik begrijp het wel, de TACC is soms echt nog wanhopig aan het afremmen terwijl dat niet nodig is en dan niet te spreken over de phantom brakes.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik heb een lease M3 Standard+, met FSD in het contract; Ik kan echter niet vinden of ik ook daadwerkelijk FSD heb... Weet iemand hoe ik kan bevestigen dat ik ook echt FSD heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Angelus1753 schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:15:
Ik heb een lease M3 Standard+, met FSD in het contract; Ik kan echter niet vinden of ik ook daadwerkelijk FSD heb... Weet iemand hoe ik kan bevestigen dat ik ook echt FSD heb?
In het Autopilot menu heb je dan een optie om Navigate on Autopilot aan te zetten. En in je teslaaccount staat het bij de lijst met features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
anboni schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:16:
En in je teslaaccount staat het bij de lijst met features.
Ah, gevonden... Ik heb het dus blijkbaar niet actief. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
MagicTempest schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:25:
Heb de auto nu twee weken. Gisteren per ongeluk een uitstekend stoeprandje geraakt in een smalle straat, meteen een kras van 5cm op mijn velg :( Rij al 15 jaar auto en nog nooit velgschade gehad. Aan de andere kant, ook nooit grotere velgen dan 17" gehad, misschien dat die 18" net het verschil maakte.

Let dus op met je velgen, je hebt heel snel schade erop.
Zelfde ervaring hier, ik had de hoop dat de 18" genoeg wang zouden hebben maar helaas. Ik heb er nu grijze Alloygators op laten zetten en die doen hun werk wel goed. Met de aero-kappen er op zie je ze niet heel erg zitten, zonder vallen ze alleen wel wat meer op doordat het grijs een stuk lichter is dan de velg (en zwart donkerder).
anboni schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:16:
[..] En in je teslaaccount staat het bij de lijst met features.
Dat laatste wil nog wel eens fout gaan - mijn 3 heeft zonder meer FSD actief maar op de site is dit niet te zien, de site en configuratie van de auto zelf blijken losse systemen te zijn :+.

[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 30-09-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Dank allen voor de reacties :)
Dat was ook mijn initiële gedachte destijds, maar ik gebruik juist nooit meer mijn (klassieke) cruise control. In feite ben ik het systeem gaan zien als een soort adaptive cruise control, waarbij ikzelf de "adaptie" doe. Mijn woon-werk-route gaat -net als vele anderen- door een vrij drukke spits over stukken snelwegen met wisselende snelheidslimieten. Door de limiter hoef ik me geen zorgen te maken over te hard rijden, maar kan ik me verder wel goed aan het verkeer aanpassen. Met CC is dat onmogelijk en over ACC hoor ik veel wisselende meningen - de één wil niet meer zonder, de ander vindt het niks.

Voor de M3 weet ik nu in ieder geval genoeg - de functionaliteit zoals ik het ken is er dus inderdaad niet, maar zou geen dealbreaker zijn voor me. Ik ga weer druk verder met rekenen en afwegen. Daar zit wellicht de grootste dealbreaker ;)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:50:
[...]

We moeten gewoon accepteren dat er nog issues kunnen zijn. Het systeem zal alleen maar beter worden na delen van gegevens door berijders. Maar Tesla heeft wel de automarkt op zijn kop gekregen door een nieuwe technologie te introduceren en met updates de auto alleen maar beter maken. Bij de andere autofabrikanten krijg je niet veel updates of je moet ervoor betalen. We mogen blij zijn, dat er regelmatig updates komen met vernieuwingen. Dus graag de gegevens delen. Dit kan je doen via Beveiliging en dan helemaal onderaan op Gegevens delen te klikken en te accepteren. Daarnaast kan je ook auto icoontje rechtsonder paar sec ingedrukt houden om feedback te geven, mochten er situaties optreden wat je niet wenst. Hopelijk pakken ze het dan op en wordt het met updates opgelost.

Hier nog een interessante video trouwens.
YouTube: Tesla Explained: Tesla, Apple, and Disruption
Eens hoor... van alle autos die ik ooit gehad heb is de wel de beste ervaring. De meeste issues zijn minor (behalve mijn eerste tesla dan moest helaas terug naar Elon was niet te fixen)

Software updates hebben altijd minor issues (ken dat zit zelf in de IT) De meeste zijn ook klein van aard. En 1-2 versies verder is alles weer netjes opgelost.

Ik altijd gegevens delen aan staan dus hopelijk leren ze er van... het blijf altijd nog een gedoe op de spits strook dat de tesla vind dat hij opeens vol de berm in wil / vangreel omdat het streepje op de spits strook naar rechts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MeZZiN schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:41:
[...]

Ik altijd gegevens delen aan staan dus hopelijk leren ze er van... het blijf altijd nog een gedoe op de spits strook dat de tesla vind dat hij opeens vol de berm in wil / vangreel omdat het streepje op de spits strook naar rechts gaat.
Heb je ook ervaring met andere fabrikanten hoe zij hiermee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:49:
[...]

Ook hetzelfde. Die sturen je ook het bos in (Hyundai, VW, Audi)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Hier ook net een notificatie op m'n telefoon dat er een update klaar staat, dus die staat nu te installeren (LR AWD, FSD). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
anboni schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:57:
Hier ook net een notificatie op m'n telefoon dat er een update klaar staat, dus die staat nu te installeren (LR AWD, FSD). Ben benieuwd.
Ik begrijp dus alleen mensen met FSD krijgen momenteel de update binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Khayma schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:55:
[...]

Ook hetzelfde. Die sturen je ook het bos in (Hyundai, VW, Audi)
Denk dat dit ook lastig is om in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
xburchartz schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:53:
[...]

Hier precies hetzelfde. Kun je gewoon zonder afspraak bij zo'n servicecenter langsgaan?
Ik heb via de app een afspraak gepland bij een service center. Gisteren kon ik pas in november terecht. Vanochtend geprobeerd en toen kon ik halverwege oktober.
Ze lijken het dus redelijk druk te hebben en ff langsgaan is dan denk ik alleen om een afspraak te plannen. Niet dat ze gelijk alles fixen (denk ik?)

[ Voor 16% gewijzigd door thewizard2006 op 30-09-2019 12:13 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:49:
[...]

Tesla levert wel service... ik heb met mijn nissan krakende spiegels nog steeds niet gefixed hoewel echt wel garantie. Zo snel je de garage verlaten heb bij andere merken is alles onderhoud / eigen kosten garantie wat is dat. Behalve als ze door de overheid een recall hebben dan gaan ze opeens wel rennen. Zoals met onze C1 die heeft zijn gefixed gekregen na 10 jaar. Keurig.

Nu is het alleen dat ze vaak niet alles in een keer doen en je er vaak achter aan moet bij tesla. En ik heb weer een kleine lijst van dingen die gefixed moeten worden.

hierna hopelijk alles wel voorlopig klaar dat weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Update is klaar, 2019.32.11, en na een handmatig update van de telefoon app kan ik nu m'n ramen ook op 'vent' stand zetten. Bijna jammer dat ik vandaag nergens heen hoef, misschien straks toch maar ff 'n rondje gaan rijden O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
anboni schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:34:
Update is klaar, 2019.32.11, en na een handmatig update van de telefoon app kan ik nu m'n ramen ook op 'vent' stand zetten. Bijna jammer dat ik vandaag nergens heen hoef, misschien straks toch maar ff 'n rondje gaan rijden O-)
Of gewoon straks filmavondje met popcorn en een dekentje in de auto? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

anboni schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:17:
[...]

bij langere stoplichten activeer ik de hold door het rempedaal even iets verder in te drukken.
Hey dit wist ik niet en dat was voor mij een reden om creep niet aan te zetten maar met deze functionaliteit is dat plots weer een optie! (y)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

Hier ook binnen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eYNgs4U.jpg

Southpark op Netflix in de auto _/-\o_

LR AWD FSD overigens

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
Vet, kan niet wachten :P (Geen FSD) Altijd tof om foto's te zien in dit topic trouwens, moeten we vaker doen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

bottom line schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:35:
[...]
Of gewoon straks filmavondje met popcorn en een dekentje in de auto? 8)
En daarna het haardvuurtje aan? :)

Jammer dat je vanaf een Dreamcase het scherm niet kunt zien...

Afbeeldingslocatie: https://dreamcase.eu/wp-content/uploads/2019/06/tesla_model3_manual1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dreamcase.eu/wp-content/uploads/2019/06/tesla_model3_manual8.jpg

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Herax10NL schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:19:
Zijn er al mensen zonder FSD die v10 binnen hebben?
Nee, Musk heeft toen de uitrol voor FSD klanten vorige week in de US begon op twitter aangegeven dat non FSD klanten later volgen (1 a 2 weken, mogelijk met wat bug fixes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Devster schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja gave optie ook (en ik wist niet dat de achterbank ook neerkon!).

Ik denk trouwens dat je als je op je rug ligt, het scherm prima kunt zien in de weerspiegeling van het glazen dak :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
acidfever schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:11:
[...]

Nee, Musk heeft toen de uitrol voor FSD klanten vorige week in de US begon op twitter aangegeven dat non FSD klanten later volgen (1 a 2 weken, mogelijk met wat bug fixes).
Yep, ik heb hem binnen, geen FSD, wel EAP.

Of misschien heb ik volgens tesla wel FSD, want volgens mij hoor ik ook geen EAP te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

jongf7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:17:
[...]

Yep, ik heb hem binnen, geen FSD, wel EAP.

Of misschien heb ik volgens tesla wel FSD, want volgens mij hoor ik ook geen EAP te hebben :9
EAP = ook early acces (net als FSD)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Vannacht 2019.32.11 automatisch geïnstalleerd op Model 3 LR AWD met EAP, zonder FSD, met update-stand op Geavanceerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Balance schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:26:
Vannacht 2019.32.11 automatisch geïnstalleerd op Model 3 LR AWD met EAP, zonder FSD, met update-stand op Geavanceerd. :)
Ohja, dat bedacht ik me daarnet ook nog: ik heb updates ook op advanced staan, misschien speelt dat meer een rol dan FSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor de Amerikaanse markt, want met een matras van net aan 1.90, minus 30cm voor je kussen steek je in Nederland al snel uit de kofferbak met je pootjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:33:
[...]

Voor de Amerikaanse markt, want met een matras van net aan 1.90, minus 30cm voor je kussen steek je in Nederland al snel uit de kofferbak met je pootjes.
Ik zie twee kussens.. voor Amerikanen lijkt mij een breedte van 45cm per persoon erg beperkt. :Y)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Een auto van 50+k maar geen geld voor een hotelkamer of een tentje, interessant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
MrAcid schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:35:
Een auto van 50+k maar geen geld voor een hotelkamer of een tentje, interessant.
Hoeveel hotelkamers ken je met een glazen dak waar je de hemel door kunt zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
MrAcid schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:35:
Als ik moest kiezen tussen een Tent of in mijn auto dan koos ik voor mijn auto. Ik kies overigens liever een hotelkamer maar goed, niet overal is er 1 te vinden of is er 1 nodig. Als ik puur en alleen even een powernap moet doen van 3 uur dan ga ik niet een hotelkamer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:33:
[...]

Perfect is het niet idd, maar ik zag wat video's met die dingen en het zag er toch niet slecht uit. Ik ben 1,87 dus het zou voor mij ook te kort zijn objectief gezien, maar ja, men slaapt ook niet helemaal gestrekt natuurlijk en een kussen is tot de rand te pushen en ook wat te vouwen tegen de stoelen.

Voor een nachtje tijdens een lange trip lijkt het best bruikbaar. Alleen de inkijk vervelend, en ik voel me waardeloos de hele dag als ik 's morgens niet gedouched heb. En als ik naast een bed bouwen ook nog de auto moet verduisteren dan wordt te veel werk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik zou niet weten waarvoor ik zo'n matrasje voor nodig heb als mijn vrouw in de Tesla app ook kan zien waar ik uithang.... ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Met 1.89m heb ik al een keer prima achterin de auto kunnen tukken. Model S met een aerobed er in. Ideaal als het thuis 30 graden+ is en in de auto een comfortabele 21 graden. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
BugBoy schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:43:
Met 1.89m heb ik al een keer prima achterin de auto kunnen tukken. Model S met een aerobed er in. Ideaal als het thuis 30 graden+ is en in de auto een comfortabele 21 graden. :)
In de garage en de auto aan de lader neem ik aan? Ja, dat is wel slim voor een keer. Leuk alternatief voor het aanschaffen en installeren van airco voor die paar te hete nachten in een jaar. En als het goed is ook zuiniger kwa energie. (een auto koelen die in een garage of onder een afdak staat zou minder moeten kosten dan een slaapkamer, laat staan een deel van een huis?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De missende link:

Is een beetje gedoe als je 1 nachtje gaat slapen, maar als je langere trips gaat doen, is het wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Mijn SR+ blijft nu na een maandje gebruiken bij max laden 374 km staan, volgens de Tesla site zou dat 409 km moeten zijn. Ik vraag me af of dit nog gaat veranderen, of dat dit een normale marge is die je mag verwachten.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:34:
Mijn SR+ blijft nu na een maandje gebruiken bij max laden 374 km staan, volgens de Tesla site zou dat 409 km moeten zijn. Ik vraag me af of dit nog gaat veranderen, of dat dit een normale marge is die je mag verwachten.
Zal niet veranderen.

Voor de LR staat het ook op 560 op de site. Ik heb de 500km nog nooit gezien. Max 492 bij mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Die 409 is de WLTP waarde. Die is niet representatief voor normaal gebruik: Wikipedia: WLTP

Check de tabellen hier maar eens: https://teslike.com/range/

Afbeeldingslocatie: https://teslike.com/wp-content/uploads/2019/09/3-km-912.png

[ Voor 7% gewijzigd door Devster op 30-09-2019 15:39 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
De 409km is WLTP, de 374 km is uhm, weet ik eerlijk gezegd niet. Dat is een andere constante factor, maar voor de Model 3 weet ik dat niet.

Edit: forum zegt: Wh/mi constant of 241.9.

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 30-09-2019 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Mijn LR kwam op 504 km bij een 100% lading. Is ook op basis van je rijstijl/verbruik van de afgelopen periode. En dat was nog met de aero doppen. Inmiddels heb ik normale velgen, 19", dus dat gaat weer verder naar beneden.

Andere vraag; Is er nog een speciale spaarstand voor de auto als je hem ergens 8 dagen neerzet (Schiphol in dit geval). Sentry mode is een no-go, die loopt zo leeg, maar is alleen sentry mode uitzetten voldoende?

[ Voor 14% gewijzigd door Divak op 30-09-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Divak schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:45:
Mijn LR kwam op 504 km bij een 100% lading. Is ook op basis van je rijstijl/verbruik van de afgelopen periode. En dat was nog met de aero doppen. Inmiddels heb ik normale velgen, 19", dus dat gaat weer verder naar beneden.

Andere vraag; Is er nog een speciale spaarstand voor de auto als je hem ergens 8 dagen neerzet (Schiphol in dit geval). Sentry mode is een no-go, die loopt zo leeg, maar is alleen sentry mode uitzetten voldoende?
Weet ik niet, maar je zou ook P6 Valet parking kunnen overwegen. Dan laden ze hem weer voor je op. :)
Wel een stukje duurder overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Sentry mode uitzetten lijkt me voldoende. Maar ik zou hem juist aanzetten. Straks gebeurt er iets en heb je geen bewijs.
Ik heb ook 8 dagen geparkeerd bij Schiphol en Sentry stond aan.
Ik zou hem in SuC Badhoevedorp volladen en dan heb je genoeg batterij om weer bij te laden bij SuC Badhoevedorp na terugkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Mijn LR kwam op 504 km bij een 100% lading. Is ook op basis van je rijstijl/verbruik van de afgelopen periode.
Volgens mij klopt dat niet, wordt de weergegeven range niet aangepast aan je werkelijke verbruik.
Volgens mij gaat 'ie vanzelf in 'deep sleep' als 'ie een tijdje geparkeerd staat. Moet je wel zorgen dat je de app niet opent en ook geen andere API verbindingen maakt (teslafi e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MrAcid schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:48:
[...]

Weet ik niet, maar je zou ook P6 Valet parking kunnen overwegen. Dan laden ze hem weer voor je op. :)
Wel een stukje duurder overigens.
Ik zou mijn sleutels echt niet afgeven. Heb je de nieuwsberichten niet gezien laatst wat ze allemaal uitspoken met je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:51:
[...]

Ik zou mijn sleutels echt niet afgeven. Heb je de nieuwsberichten niet gezien laatst wat ze allemaal uitspoken met je auto?
Valet Mode
Beperk toegang tot uw voertuig wanneer u het achterlaat bij een parkeerservice. Met deze functie verbergt u alle persoonlijke gegevens op uw touchscreen, kunt u de maximale snelheid en prestaties van uw Tesla beperken en de kofferruimte aan de voorzijde en het handschoenenkastje afsluiten om uw kostbaarheden veilig op te bergen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Ja maar dan nog kunnen ze met je auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:00:
[...]

Zet je de max snelheid toch op 10 km/u. Dan lijkt me dat niet echt interessant meer :9

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:00:
[...]

Je weet wat Valet parking inhoudt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:01:
[...]

Je weet wat Valet parking inhoudt?
Ja.. waar je je sleutels afgeeft toch? Zodat je wordt afgezet en opgehaald met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Kilometerstand noteren bij afgifte en wanneer je hem weer terug krijgt. Vervolgens zal je op de TeslaCam precies zien wat ze hebben gedaan.

Met Valet Mode aan gaat het allemaal ook niet meer zo hard en als je echt wantrouwig ben dan controleer je in de app na je vlucht de kilometerstand en locatie. Doe dit nogmaals voordat je terug vliegt en je weet of ze misbruik hebben gemaakt.

Overigens denk ik dat valet medewerkers dondergoed weten dat Tesla's continue in de gaten gehouden (kunnen) worden en zullen ze eerder een dikke BMW of Audi mee naar huis nemen.

@Divak Zorg wel dat er tijdens je vakantie minimaal tegen je API aan praat (VandeBron of opstarten van de app) zodat hij in slaapstand gaat.

@DennusB Max 10 km/u is levensgevaarlijk, gelukkig kan je niet onder de 80 km/u instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 30-09-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Jawel, maar bij de officiële parking van Schiphol zou ik me daar persoonlijk geen zorgen om maken. Heb het zelf één keer gebruikt en dat was toen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:07:
[...]

Kilometerstand noteren bij afgifte en wanneer je hem weer terug krijgt. Vervolgens zal je op de TeslaCam precies zien wat ze hebben gedaan.

Met Valet Mode aan gaat het allemaal ook niet meer zo hard en als je echt wantrouwig ben dan controleer je in de app na je vlucht de kilometerstand en locatie. Doe dit nogmaals voordat je terug vliegt en je weet of ze misbruik hebben gemaakt.

Overigens denk ik dat valet medewerkers dondergoed weten dat Tesla's continue in de gaten gehouden (kunnen) worden en zullen ze eerder een dikke BMW of Audi mee naar huis nemen.
Het gaat niet om de kilometerstand. Als ze ergens tegenaan zijn geknald vind ik erger.
Meer gezeik aan je kop.
Nou is het misschien zo dat Schiphol parking dat niet zal doen, maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Ik vind Valet Parking het in ieder geval niet waard (los van bovengenoemde redenen). Voorbeeld voor 8 dagen:

P3 (open terrein): € 72,50.
P3 (overdekte garage): € 85,00.
P6 Valet Parking: € 131,50.

P3 werkt prima, de bus gaat 24 uur per dag heen en weer en je bent met 5-10 minuten op Schiphol. Die 12 euro voor de garage geeft ook wat meer veiligheid/zekerheid dat ik het (afhankelijk van de plek) wel aan zou durven zonder sentry mode. En inderdaad een weekje niet aan de app komen. Dan moet het makkelijk lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door Divak op 30-09-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:09:
[...]

Het gaat niet om de kilometerstand. Als ze ergens tegenaan zijn geknald vind ik erger.
Meer gezeik aan je kop.
Nou is het misschien zo dat Schiphol parking dat niet zal doen, maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor.
Ik denk dat de onofficiële valet parkings ook niet bewust schade rijden hoor en dat kan net zo goed bij de officiële gebeuren. Het is alleen naar als je net een lange reis achter de rug heb en ter plekke ze moet laten bevestigen dat er schade is en je vervolgens maanden bij Tesla kan wachten op reparatie. Met TeslaCam heb je in ieder geval aan bewijslast geen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Divak schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:11:
Ik vind Valet Parking het in ieder geval niet waard (los van bovengenoemde redenen). Voorbeeld voor 8 dagen:

P3 werkt prima, de bus gaat 24 uur per dag heen en weer en je bent met 5-10 minuten op Schiphol. Die 12 euro voor de garage geeft ook wat meer veiligheid/zekerheid dat ik het (afhankelijk van de plek) wel aan zou durven zonder sentry mode.
Dit had ik ook.. maar dan overdekt. Is je auto ook nog schoon bij terugkomst. Ik had een keer niet overdekt geparkeerd en bij terugkomst zat het vol met vogelpoep. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Hunkaroglu schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:13:
[...]

Dit had ik ook.. maar dan overdekt. Is je auto ook nog schoon bij terugkomst. Ik had een keer niet overdekt geparkeerd en bij terugkomst zat het vol met vogelpoep. :)
Ik heb ook wel eens het idee dat ze bewust vogels aan het uitwringen zijn boven je auto, gewoon om duidelijk te maken dat je volgende keer extra moet betalen voor overdekt :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
xburchartz schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:53:
[...]

Ik heb hier geen afspraak voor gemaakt, maar het zal aan de drukte liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
SeatRider schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:15:
[...]

Ik heb ook wel eens het idee dat ze bewust vogels aan het uitwringen zijn boven je auto, gewoon om duidelijk te maken dat je volgende keer extra moet betalen voor overdekt :+
Ja, inderdaad :D Die gele busjes met megafoons op de landingsbaan gebruiken ze gewoon om vogels richting P3 te sturen. De veiligheid voor vliegtuigen gebruiken ze als excuus :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:42
Ik lees overal dat de v10 uit is alleen nog niet bij mij. SR+ worden ze in waves gepushed oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
arsimo schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:03:
In de garage en de auto aan de lader neem ik aan? Ja, dat is wel slim voor een keer. Leuk alternatief voor het aanschaffen en installeren van airco voor die paar te hete nachten in een jaar. En als het goed is ook zuiniger kwa energie. (een auto koelen die in een garage of onder een afdak staat zou minder moeten kosten dan een slaapkamer, laat staan een deel van een huis?)
Dat hoeft helemaal niet hoor. Het was voor een hele nacht nog geen 10kWh. 's Nachts warmt de auto natuurlijk maar amper op en je hebt hem zo op 22 graden. Dat verbruik is vrijwel niets.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Deveon schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:07:
Kilometerstand noteren bij afgifte en wanneer je hem weer terug krijgt. Vervolgens zal je op de TeslaCam precies zien wat ze hebben gedaan. Met Valet Mode aan gaat het allemaal ook niet meer zo hard en als je echt wantrouwig ben dan controleer je in de app na je vlucht de kilometerstand en locatie. Doe dit nogmaals voordat je terug vliegt en je weet of ze misbruik hebben gemaakt.
En wat wou je doen als je in de VS zit en je ziet dat er met hoge snelheid over de snelweg wordt geracet? Dit soort malafide bedrijven geeft dan echt niet thuis. Gewoon lekker met de trein gaan of iemand je laten brengen. De auto op Schiphol parkeren is iets dat ik al jaren geleden heb afgeleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

TweakerVincent schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:22:
Ik lees overal dat de v10 uit is alleen nog niet bij mij. SR+ worden ze in waves gepushed oid?
Heb je FSD? Het lijkt erop dat deze eerst aan de beurt zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Meer mensen problemen met Spotify en de Tesla? Je moet premium hebben om te kunnen inloggen. Kon tot vanmorgen prima inloggen echter nu niet meer. Premium family zit ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

DeFeCt schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:28:
[...]

Of de mensen die Advanced Updates aan hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:42
[...]

Ah vandaar. Nee geen fsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Divak schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:11:

P3 werkt prima, de bus gaat 24 uur per dag heen en weer en je bent met 5-10 minuten op Schiphol. Die 12 euro voor de garage geeft ook wat meer veiligheid/zekerheid dat ik het (afhankelijk van de plek) wel aan zou durven zonder sentry mode. En inderdaad een weekje niet aan de app komen. Dan moet het makkelijk lukken.
P3 overdekt heeft ook flink aantal laadpalen waar je 'm de hele vakantie aan kan laten hangen. Ze zijn alleen niet te reserveren, op is op. Althans, zo was het, heb al tijdje niet meer gekeken of het nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Wackmack schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:29:
Meer mensen problemen met Spotify en de Tesla? Je moet premium hebben om te kunnen inloggen. Kon tot vanmorgen prima inloggen echter nu niet meer. Premium family zit ik bij.
Toen ik daarnet voor en na de update een paar minuten in de auto zat, deed 'ie het nog prima. Ik heb wel binnen m'n family pakket een apart account aangemaakt voor de auto, daarvoor heb ik wel 'n paar keer gezien dat 'ie niets wilde spelen maar eerst opnieuw moest inloggen (en nu onthoudt 'ie tenminste waar in een playlist 'ie bezig was, als ik ook op m'n PC Spotify gebruikte met hetzelfde account, vergat 'ie z'n playlist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
BugBoy schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:
[...]

Dat hoeft helemaal niet hoor. Het was voor een hele nacht nog geen 10kWh. 's Nachts warmt de auto natuurlijk maar amper op en je hebt hem zo op 22 graden. Dat verbruik is vrijwel niets.
10 kWh vind ik niet niets, dat is zo'n 15 procent van een reguliere volle accu (dwz tot rond de 80%). Maar goed, je hebt gelijk in zit dat het niet rampzalig is of zo zonder aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
[...]

Nou, ik heb FSD en heb nog geen update ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
arsimo schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:32:
[...]

P3 overdekt heeft ook flink aantal laadpalen waar je 'm de hele vakantie aan kan laten hangen. Ze zijn alleen niet te reserveren, op is op. Althans, zo was het, heb al tijdje niet meer gekeken of het nog steeds zo is.
Ik ga er van uit dat dit soort long-term parking faciliteiten op korte termijn bij ieder parkeervak wel een 220 aansluiting zullen maken. Al is 'ie maar beperkt tot 1A ofzo, dat is ruim voldoende om een auto een paar weken te laten staan zonder zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
[...]
Zo was het ook aangekondigd. Eerst met FSD en week of 2 later de rest. Maar ja, planningen bij Tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:42
anboni schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:39:
[...]

Ik ga er van uit dat dit soort long-term parking faciliteiten op korte termijn bij ieder parkeervak wel een 220 aansluiting zullen maken. Al is 'ie maar beperkt tot 1A ofzo, dat is ruim voldoende om een auto een paar weken te laten staan zonder zorgen.
Zou wel een USP zijn. Ik heb nu voor een lang weekend gewoon budgetparking geboekt. De meerprijs tov P3 is het mij niet waard, met de vorige auto('s) is het ook altijd goed gegaan. Slim een parkeerplek kiezen (niet daar waar de pendelbusjes draaien) en een beetje geluk hebben. Als P3 (gratis) laden voor de verblijfsduur kon garanderen had ik dat gedaan, dan hoef ik op de terugweg geen SuC te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haveric
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
MeZZiN schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:14:
[...]

Tesla levert wel service... ik heb met mijn nissan krakende spiegels nog steeds niet gefixed hoewel echt wel garantie. Zo snel je de garage verlaten heb bij andere merken is alles onderhoud / eigen kosten garantie wat is dat. Behalve als ze door de overheid een recall hebben dan gaan ze opeens wel rennen. Zoals met onze C1 die heeft zijn gefixed gekregen na 10 jaar. Keurig.

Nu is het alleen dat ze vaak niet alles in een keer doen en je er vaak achter aan moet bij tesla. En ik heb weer een kleine lijst van dingen die gefixed moeten worden.

hierna hopelijk alles wel voorlopig klaar dat weer wel.
Mag ik vragen wat je zo al hebt laten fixen, dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:25:
[...]

En wat wou je doen als je in de VS zit en je ziet dat er met hoge snelheid over de snelweg wordt geracet? Dit soort malafide bedrijven geeft dan echt niet thuis. Gewoon lekker met de trein gaan of iemand je laten brengen. De auto op Schiphol parkeren is iets dat ik al jaren geleden heb afgeleerd...
Geen idee, waarom staat Valet Mode en snelheidsbeperking niet aan?

Daarnaast heb ik gewoon een rechtsbijstandsverzekering voor dit soort malafide bedrijven. Imho een must have als je ziet hoeveel verschil er is tussen in je recht staan en je recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Haveric schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:54:
[...]

Mag ik vragen wat je zo al hebt laten fixen, dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden.
Mijn eerste tesla (rood):
15+ lak issues waarbij 8x heen en terug naar schade herstel elke keer weer wat gefixed en wat nieuws er bij etc.
4 maanden in de SC gestaan.
Na 10x resets en hoop tijd wilde hij pas opladen thuis/supercharger
CHAdeMO laad issues
Ruiterwissers stuk
Rubbers stuk
Ruiten sloten niet of half.
Delaminerende fobs.
Rammelende stoelen
Deuren sloten niet goed. (alignment)

Wel keurig een loaner gekregen tijdens de reparaties was nodig ook helemaal naar frankrijk geweest met de loaner. Uiteindelijk heeft tesla mijn auto terug genomen en een nieuwe geleverd. Zeker nadat meer dan de helft van de auto opnieuw gespoten was was het niet echt nieuw meer (plus was gewoon nog steeds niet goed opgelost) Is hij terug nomen een een verse zwarte voor terug gekomen.

Dus verse tesla (zwart):
Rammelende stoelen
Deuk in dashboard
Stuurwiel beschadigd.
4 Kleine lakschades
Rubbers niet goed afgesneden.
ruiterwissen piepen
---- ronde 2 :(
Ramen piepen
Gele rand in het midden console scherm
Sensors werken niet goed falcon wingdoors
Alarms gaat vaak random af.
Stukje rubber komt uit het raam...
Disco mode werk niet

Meeste issues zijn gefixed maar weer wat nieuwe issues er bij dus volgenden maand mag hij de SC weer in voor de laatste (hopelijk) issues op te lossen. Wel netjes een loaner gekregen.

Het is wel een lijst maar zeker bij de tweede auto minder grote issues. Behalve de gele rand in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Deveon schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:59:
Daarnaast heb ik gewoon een rechtsbijstandsverzekering voor dit soort malafide bedrijven. Imho een must have als je ziet hoeveel verschil er is tussen in je recht staan en je recht krijgen.
En je denkt dat een rechtsbijstandverzekering van dit soort clubs ook maar één euro gaat verhalen? Voorkomen is beter dan genezen, dus je moet je auto gewoon niet bij een partij in bewaring geven die je niet vertrouwt.

Een kale kip kun je niet plukken, dus er valt niets te halen. Mijn ervaring met rechtsbijstandverzekeringen is dat ze eerst de tegenpartij sommeren, daarna proberen te schikken en daarna uit eigen zak je gaan betalen (als het bedrag niet te groot is). Ze doen er alles aan om een echte rechtzaak te voorkomen. Dan moeten ze namelijk wel een echte advocaat inschakelen. Tot die tijd wordt je zaak vaak behandeld door iemand die alleen wat kennis heeft van recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Is het mogelijk om de telefoon van mijn vriendin ook als sleutel in te stellen zodat zij de auto ook mee kan nemen zonder een keycard te moeten gebruiken? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
xburchartz schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:28:
Is het mogelijk om de telefoon van mijn vriendin ook als sleutel in te stellen zodat zij de auto ook mee kan nemen zonder een keycard te moeten gebruiken? Zo ja, hoe?
Ja, gewoon via het profielen menu kun je een 2e telefoon koppelen, heb ik ook gedaan. Zowel mijn vriendin als ik kunnen met onze telefoon de auto openen. Zij moet de app geinstalleerd hebben met dezelfde account als die jij gebruikt.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Extra account aanvragen (staat wel ergens op de support pagina's van Tesla), of gewoon de app inloggen met je eigen account op haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
anboni schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:29:
[...]

Extra account aanvragen (staat wel ergens op de support pagina's van Tesla), of gewoon de app inloggen met je eigen account op haar telefoon.
Ok, thanks. Een eigen account lijkt me logischer, zodat ze ook haar eigen stoelinstellingen heeft.

En over een paar maanden krijgt ze haar eigen Model 3, dus dan is het ook logischer dat we allebei een gast-account hebben op de elkaars auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
xburchartz schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:31:
[...]

Ok, thanks. Een eigen account lijkt me logischer, zodat ze ook haar eigen stoelinstellingen heeft.
Dat staat weer los van het account. Dat koppel je in de auto zelf aan de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Heb je maar 1 pasje? Ik vertrouw zelf nml. niet 100% op de telefoon, ik en mijn vrouw hebben allebei een pas in de portomonee. De telefoon is voor het gemak, het pasje is voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

xburchartz schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:31:
[...]

En over een paar maanden krijgt ze haar eigen Model 3, dus dan is het ook logischer dat we allebei een gast-account hebben op de elkaars auto
Een account is wat anders dan een profiel, met een profiel ben je klaar voor stoelinstellingen en unlocken met telefoon.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
TweakerVincent schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:22:
V10 was deze ochtend ook door Tesla monteur nog niet handmatig te pushen. :) Elke dag kijkt er iemand mee van Tesla, zodra de SR+ update bestaat, krijg ik hem binnen.

(Ik hoop snel ! ook sr+)
Dat is normaal. Verschil europese WLTP (409km) en de stukken realistischere typical range (vaste constante, niet gebaseerd op rijstijl) die in buurt van of gelijk is aan de Amerikaanse EPA-range rating.

[ Voor 39% gewijzigd door Stef87 op 30-09-2019 18:52 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
edit:
Ik had een poll gemaakt om te kijken of mensen interesse hadden in een Tweakers Tesla come-together dag. Maar iemand heeft meerdere keren geantwoord op alles, dus dat werkt niet helaas.

[ Voor 79% gewijzigd door Cyw00d op 30-09-2019 19:55 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
Vandaag service appointment gemaakt in Eindhoven i.v.m. missende dopjes en slechte afwerking in de wielkasten en slecht sluitende kofferbak.

Werd na een half uur geannuleerd met de mededeling dat dit via mobile service kan. Ben benieuwd. Zou mooi zijn als ze dat aan huis konden fixen!
Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.