Mij niet, niet iedereen leest zich in en weet dat de zwarte lak van mindere kwaliteit is. Daarnaast is voor veel mensen wit een bewust afwijkende keuze en zwart de standaard en veilige keuze. Wit wordt door veel mensen ook geassocieerd met goedkoper omdat wit vaak de gratis kleur is en zwart duurder is, wat nu bij Tesla dus ook het geval is. Vraag maar eens rond, er zijn relatief veel mensen die denken dat je wit hebt gekozen omdat je budget niet toereikend was voor een andere kleur.Hunkaroglu schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:31:
Het verbaast me trouwens wel dat zwart nog steeds populair is, die en duurder is dan wit en de mindere lak heeft.
Ik "durfde" persoonlijk niet voor wit te gaan ivm vuil, al vond ik bij de witte de details er wel beter uit knallen. Heb dus bijbetaald voor zwart. Gewoon lekker veilig, al wordt dit zwart in de praktijk ook wel snel vies, je ziet zelfs de opgedroogde regendruppels zitten. En als de lak echt beroerd wordt kijk ik wel naar wrappen of andere opties.
Wit is overigens wel de veiligste keuze komt uit onderzoeken naar voren, omdat het meer opvalt en je dus zichtbaarder bent.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen