Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.765 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
BaSsDruM schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:42:
[...]

de vegan leather stoelen zijn bij beide uitvoeringen exact gelijk, daar zit geen verschil.
Wel mist de SR+ stoelverwarming op de achterbank.
Ok. Ik heb de stoelen aangepast met stoelverwarming achter. Dat moet het zijn dus?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Laten we vooral die mistlampen niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:50:
[...]

Ok. Ik heb de stoelen aangepast met stoelverwarming achter. Dat moet het zijn dus?
Premium connectivity mist nog. Volgens de regens 1 jaar gratis op LR en eventueel later bij te kopen op partial premium. Maar tot nu toe verloopt premium niet, en is het nog niet bij te kopen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:52:
[...]

Premium connectivity mist nog. Volgens de regens 1 jaar gratis op LR en eventueel later bij te kopen op partial premium. Maar tot nu toe verloopt premium niet, en is het nog niet bij te kopen.
Ok. Aangepast. Ik had een lijstje verwacht in de TS 😏

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01
Leuke ervaring gehad gisteren: via teslamotorclub forum in gesprek geraakt met iemand die een model 3 wilde kopen, maar niet op korte termijn bij tesla terecht kon voor een proefrit. Ook had hij ondertussen een hele hoop vragen, waardoor ik heb uit heb genodigd even bij me langs te komen zodat hij van een Tesla rijder zelf ervaringen kon horen, vragen kon stellen en een stukje kon (mee)rijden. Al met al een leuke ervaring om iemand the enthousiasmeren (voor zover hij dat nog niet was) voor de auto. Tevens gaat hij de auto nu bestellen via mijn referrallink, dus op die manier worden we er ook beide nog wijzer van ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Vanochtend kwam ik bij me auto aan en toen bleek de kunstof kap aan de onderkant bij aan de bestuurderskant helemaal los te zitten. Gelukkig weer vast kunnen klikken maar ik hoop dat het bij een volgend hobbeltje niet weer gebeurd. Kan ik voor zoiets direct langsgaan bij een servicecenter of moet ik eerst een afspraak maken en 3 weken gaan zitten wachten? Maw wordt je voor acute gevallen direct geholpen bij een SC?

[ Voor 7% gewijzigd door Count_B op 27-09-2019 09:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:48
Djerro123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 03:17:
[...]

Alleen als die in park staat? 8)7 daar heb ik dus net helemaal niks aan, ik zet hem niet in park voor een stoplicht oid. Wellicht leuk voor een tussenstop bij een SuC met je mobiel als hotspot, maar verder... Had echt gehoopt op een abbo die ik kon kopen :(
De tekst op de site van Tesla is ondertussen aangepast en die "while in park" is in dit stukje verwijderd.
Streaming Media & Browser Support Coming to all Model 3 Vehicles
To take advantage of the advanced media features in Software Version 10.0, we are also enabling browser access on all Model 3 Standard Range Plus and Standard Range vehicles. The update will also enable streaming media access to Spotify, TuneIn, and Slacker while connected to WiFi for these cars.
https://www.tesla.com/nl_...ing-software-version-10-0

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
adjego schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:41:
[...]

De tekst op de site van Tesla is ondertussen aangepast en die "while in park" is in dit stukje verwijderd.

[...]

https://www.tesla.com/nl_...ing-software-version-10-0
Gaat WIFI niet standaard uit als je gaat rijden? Dacht dat ik de auto niet meer op WIFI kon krijgen als ik aan het rijden was. Maar kan het mis hebben. Dan komt het dus op hetzelfde neer. In drive gaat WIFI standaard uit en werken de features dus niet meer. WIFI is dan (volgens mij) ook niet meer in te schakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 27-09-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Wifi kun je gewoon weer inschakelen nadat je bent weggereden. Vanochtend nog geprobeerd :D

[ Voor 19% gewijzigd door adjego op 27-09-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
adjego schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:59:
Wifi kun je gewoon weer inschakelen nadat je bent weggereden. Vanochtend nog geprobeerd :D
Ah, OK. Zal bij mij nog eens kijken. Je moet hem dan weer handmatig aanzetten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Lisadr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:03:
Members only:
Geen ervaring mee maar het staat in de voorwaarden dus zal gewoon kunnen. Geen bekenden met een Model 3 waarin je mag rijden? Misschien wel een mede forum lid die hem wil showen in je regio.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 27-09-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 15-09 17:02
Inspired schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:52:
[...]

Gaat WIFI niet standaard uit als je gaat rijden? Dacht dat ik de auto niet meer op WIFI kon krijgen als ik aan het rijden was. Maar kan het mis hebben. Dan komt het dus op hetzelfde neer. In drive gaat WIFI standaard uit en werken de features dus niet meer. WIFI is dan (volgens mij) ook niet meer in te schakelen.
Wacht, je kan dus geen Spotify luisteren via de Tesla terwijl je rijdt?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
coptician schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:07:
[...]

Wacht, je kan dus geen Spotify luisteren via de Tesla terwijl je rijdt?
Ik wel. SR+ rijders nog niet. Blijkbaar vanaf v10 met een hotspot op je telefoon wel. Maar goed, kun je ook gewoon muziek streamen. Niet heel veel verschil zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Inspired schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:04:
[...]

Geen ervaring mee maar het staat in de voorwaarden dus zal gewoon kunnen. Geen bekenden met een Model 3 waarin je mag rijden?
Gebaseerd op informatie op hun website zouden ze niet moeilijk moeten doen, maar kan geen ervaring van mensen vinden. Wat eigenlijk ook wel positief is, weinig mensen die er gebruik van maken omdat een Tesla niet tegenvalt.

Helaas geen bekende met een Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Lisadr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:10:
[...]

Gebaseerd op informatie op hun website zouden ze niet moeilijk moeten doen, maar kan geen ervaring van mensen vinden. Wat eigenlijk ook wel positief is, weinig mensen die er gebruik van maken omdat een Tesla niet tegenvalt.

Er is een sheet met mensen die graag willen helpen.

https://www.facebook.com/groups/289426181823484/

Woon zelf in het Oosten van het land. Mocht iemand iets willen weten/zien. PM maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Lisadr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:03:
Members only:
Annuleren binnen 7 dagen na levering bedoel je dan? Ik heb namelijk prive een M3 besteld (om om te laten zetten naar Lease) en heb die gewoon kunnen annuleren, geld stond later terug op mijn CC.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Hi,

Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn Model 3 LR AWD gekregen.
Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de telefoon als key geïnstalleerd.
Wanneer ik op "Telefoonsleutel" duw om deze in te stellen en dan "start" krijg ik elke keer de melding : "Kon de auto niet vinden, ga dichter bij de auto staan"

alleen ik sta dan echt naast de auto en als ik erin ga zitten dan werkt ook niet.

Heb echt geen idee wat ik fout doe.

Heb wel mijn telefoon gekoppeld via bluetooth, en kan dus bellen en muziek spelen etc.

HELP!!!

Heb software 2019.32.2.2
iPhone X IOS 13.1

[ Voor 4% gewijzigd door Japie81 op 27-09-2019 10:27 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Cyw00d schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:18:
[...]

Annuleren binnen 7 dagen na levering bedoel je dan? Ik heb namelijk prive een M3 besteld (om om te laten zetten naar Lease) en heb die gewoon kunnen annuleren, geld stond later terug op mijn CC.
Ja binnen 7 dagen na levering. Hoe ging dat bij jouw? Deden ze moeilijk of was het een kwestie, van jammer maar ziet er netjes uit, weinig KM's en we regelen het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Lisadr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:25:
[...]

Ja binnen 7 dagen na levering. Hoe ging dat bij jouw? Deden ze moeilijk of was het een kwestie, van jammer maar ziet er netjes uit, weinig KM's en we regelen het?
Ik heb hem geannuleerd voor levering, dus na levering zou ik niet weten.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Lisadr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:25:
[...]

Het beleid is toch duidelijk?

https://www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-return-policy

Gewoon zorgen dat je na ophalen een dag vrij neemt om goed te testen. Dan kun je aan het eind van de dag eventueel het proces in gang zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Japie81 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:20:
Hi,

Wanneer ik op "Telefoonsleutel" duw om deze in te stellen en dan "start" krijg ik elke keer de melding : "Kon de auto niet vinden, ga dichter bij de auto staan"

alleen ik sta dan echt naast de auto en als ik erin ga zitten dan werkt ook niet.

Heb wel mijn telefoon gekoppeld via bluetooth, en kan dus bellen en muziek spelen etc.

HELP!!!

Heb software 2019.32.2.2
iPhone X IOS 13.1
Ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe iPhone gewoon meteen kunnen aanmelden. Zat erin want je moet toch je key een keer aanmelding bij de middenconsole. Mijn auto was ook "aan" maar niet in drive.

[ Voor 11% gewijzigd door adjego op 27-09-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34
In de auto met de losse key card op de plek waar hij hoort, moet het aanmelden van de iPhone soepel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 20:09
Stef87 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:03:
[...]

Op basis van welke test :)?

Zelf heb in 5-6j in een garage gewerkt: Ik heb enkel slechte ervaringen met chinese banden helaas: Snel bult op de wang van band, loopvlak laat los, na enige tijd veel gripverlies, weinig koordlagen in de band met als resultaat: wangen van band bewegen teveel en dat stuurt en rijdt niet lekker.

Uiteraard sluit ik de chinese banden niet uit (Nokian is chinees toch?) maar ik heb wel voorkeur voor A/B merken
Nokian is een Fins merk. Wordt veel gebruikt in de Noordelijke landen waar ze nog wel echte winters hebben.
Bjorn Nyland was er ook positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Inspired schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:30:
[...]

Gewoon zorgen dat je na ophalen een dag vrij neemt om goed te testen. Dan kun je aan het eind van de dag eventueel het proces in gang zetten.
Beleid en ervaring kunnen anders zijn. Bedankt voor de tip om 1 dag vrij te nemen en het volledig te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01
Lisadr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:10:
[...]

Ik kom zelf uit de buurt van Rotterdam, zoals je hierboven leest heb ik iemand met een gelijkwaardig probleem gisteravond geholpen. Als het niet te ver weg voor je is, ben je van harte welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik woon in Barendrecht, ben ook bereid te helpen, demo& etc! (Heb geen Facebook en kan me dus niet aanmelden bij de Excel die ze daar gebruiken).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Cyw00d schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:54:
Ik woon in Barendrecht, ben ook bereid te helpen, demo& etc! (Heb geen Facebook en kan me dus niet aanmelden bij de Excel die ze daar gebruiken).
Misschien een lijstje in de TS bijhouden? (@Smobbo )

Woon zelf in Twente. GoTers in de regio mogen me PMen. Heb een LR AWD zwart/zwart met 18" zonder covers. Wellicht handig om uitvoering ook in het lijstje te vermelden.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 27-09-2019 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Hi,

HELP!!!

Heb software 2019.32.2.2
iPhone X IOS 13.1
Volgens mij is de instructie vrij helder als je de telefoon wil koppelen, maar samengevat:
Open auto met keycard.
Ga in auto zitten en leg keycard op middenconsole (achter de bekerhouders).
Ga naar instellingen -> vergrendeling (oid) en voeg een telefoon toe (staat ergens een plusje ofzo).
Ga op je telefoon naar de Tesla app en kies telefoonsleutel.
Klik op bevestigen ofzo op de Tesla (en ook je telefoon?) en tadaa.

(koppel daarna gelijk je telefoon aan het berijdersprofiel door op het poppetje naast je sleutel te klikken op het scherm in de Tesla, dan wordt je stoel+spiegels+nog wat dingen automatisch in je eigen stand gezet mocht iemand anders er voor je ingezeten hebben (man/vrouw/vriend/vriendin/etc)).

Ander dingetje:
Sinds iOS 13 valt me op dat de widget van de Tesla het eigenlijk bijna nooit meer doet, hij zegt altijd dat ik de Tesla app moet openen. Ik heb alle 'op de achtergrond bijwerken, locatie zien, etc' dingen volgens mij aan staan. Herkent iemand dit?
Nou gebruik ik voor het voorverwarmen en ontgrendelen van de laadpoort al een Opdracht in de Opdrachtenapp, aangezien ik dan niet op het wakker maken hoef te wachten, maar het viel me ineens op.

Edit: @Inspired Goed plan! Zal ik even toevoegen.
Edit 2: Het goede initiatief van @Cyw00d staat in de TS :D

[ Voor 9% gewijzigd door Smobbo op 27-09-2019 12:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyw00d
Inspired schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:05:
[...]

Misschien een lijstje in de TS bijhouden? (@Smobbo )

Woon zelf in Twente. GoTers in de regio mogen me PMen. Heb een LR AWD zwart/zwart met 18" zonder covers. Wellicht handig om uitvoering ook in het lijstje te vermelden.
Wellicht dat we al kunnen beginnen met een eigen online Excel document? @Smobbo kan deze dan toevoegen aan topicstart als hij dat wil.

https://docs.google.com/s...DuBF6pds/edit?usp=sharing

DM mij met je gegevens die je in het excel wil en ik zet het erbij, of reageer in het forum (met een tag naar mij)

[Naam (optioneel)]
[Model Auto (Model 3 LR AWD 19" Trekhaak Wit + Wit bijv)]
[Woonplaats/Omgeving]
[Referral link]

edit of nog makkelijker, vul de google form in, dan kan ik hem zelf copy pasten (komt in aparte tab in de spreadsheet):
https://forms.gle/NA7UsCgpPStn3Be58

[ Voor 11% gewijzigd door Cyw00d op 27-09-2019 13:05 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hi,

HELP!!!

Heb software 2019.32.2.2
iPhone X IOS 13.1
Heb je dit aan staan?:
Zorg ervoor dat Allow Mobile Access (Controls > Safety & Security > Allow Mobile Access) is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Inspired schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:30:
[...]

Denk dat ze toch zullen proberen om het niet te accepteren. Het is toch een gebruikte auto en die zullen ze niet voor dezelfde prijs kunnen verkopen. Hij staat inmiddels dan ook op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
Hunkaroglu schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:13:
[...]

Denk dat ze toch zullen proberen om het niet te accepteren. Het is toch een gebruikte auto en die zullen ze niet voor dezelfde prijs kunnen verkopen. Hij staat inmiddels dan ook op naam.
Ik heb al meerdere malen Tesla's als voorraad model gezien die 1000 KM op de teller hadden voor de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

J-P

Syntax erro....

Hunkaroglu schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:13:
[...]

Ze zullen geen probleem hebben om auto's die in 2019 op kenteken zijn gezet te verkopen. Ookal heeft iemand anders en 1000km op gezet.
In de toekomst misschien wel, maar nu zeker niet.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Cyw00d schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:11:
[...]

Wellicht dat we al kunnen beginnen met een eigen online Excel document? @Smobbo kan deze dan toevoegen aan topicstart als hij dat wil.
Mooi initiatief dit! Blijf het wel mooi vinden dat Tesla toch wel soort passie is. Las laatst over het zwaaien naar andere Tesla rijders. Beetje hetzelfde als motorrijders naar elkaar zwaaien. Je hebt eigenlijk niets met elkaar gemeen anders dan dat je dezelfde passie deelt.
Wij verwachten de Model 3 ergens begin november, dan zal ik deze ook zeker op de lijst zetten!

Gaan we nog een keer een Tesla-get-together organiseren? Even Musk laten zien dat we het woord Tesla kunnen schrijven met alleen maar Tesla's 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyw00d
Mkeespiet schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:17:
[...]

Mooi initiatief dit! Blijf het wel mooi vinden dat Tesla toch wel soort passie is. Las laatst over het zwaaien naar andere Tesla rijders. Beetje hetzelfde als motorrijders naar elkaar zwaaien. Je hebt eigenlijk niets met elkaar gemeen anders dan dat je dezelfde passie deelt.
Wij verwachten de Model 3 ergens begin november, dan zal ik deze ook zeker op de lijst zetten!

Gaan we nog een keer een Tesla-get-together organiseren? Even Musk laten zien dat we het woord Tesla kunnen schrijven met alleen maar Tesla's 8)7
Dat lijkt me echt heel tof inderdaad.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Laatst online: 29-08 10:46
Smobbo schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:09:
[...]

Ander dingetje:
Sinds iOS 13 valt me op dat de widget van de Tesla het eigenlijk bijna nooit meer doet, hij zegt altijd dat ik de Tesla app moet openen. Ik heb alle 'op de achtergrond bijwerken, locatie zien, etc' dingen volgens mij aan staan. Herkent iemand dit?
Nou gebruik ik voor het voorverwarmen en ontgrendelen van de laadpoort al een Opdracht in de Opdrachtenapp, aangezien ik dan niet op het wakker maken hoef te wachten, maar het viel me ineens op.
Dat ligt niet aan iOS 13. Ik heb hetzelfde met iOS 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
acidfever schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:12:
[...]

Heb je dit aan staan?:

[...]
Thanks Ja heb ik aanstaan. Ga even andere methode proberen dadelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:50:
[...]

De SR+ heeft ook nog een lagere maximum laadsnelheid. Volgens mij max 100kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:35
Groent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:59:
[...]

Klopt. De SR+ heeft overigens wel de elementen achterin zitten voor stoelverwarming, het is echter softwarematig uitgeschakeld. De eerste weken kon ik het gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Groent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:59:
[...]

En geen mat in de frunk.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

MADG0BLIN schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:05:
[...]

Klopt. De SR+ heeft overigens wel de elementen achterin zitten voor stoelverwarming, het is echter softwarematig uitgeschakeld. De eerste weken kon ik het gewoon gebruiken.
Best apart eigenlijk, zouden ze later nog een upsell gaan aanbieden? Als de hardware er is zou iemand die een beetje handig is er ook een hack voor kunnen maken die het dan alsnog inschakelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Goed initatief om mede GoT-ers te helpen met "proefritten"! (y)

Hoewel ik het ook wat vond hebben toen ik zonder proefrit, zonder ooit een elektrische auto bereden te hebben, en sterker, nog nooit in een elektrische auto gezeten te hebben in Tilburg met mijn Model 3 naar buiten reed. Gaf een aparte kick aan de prettige spanning die ik al had. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
arsimo schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:09:
Hoewel ik het ook wat vond hebben toen ik zonder proefrit, zonder ooit een elektrische auto bereden te hebben, en sterker, nog nooit in een elektrische auto gezeten te hebben in Tilburg met mijn Model 3 naar buiten reed. Gaf een aparte kick aan de prettige spanning die ik al had. 8)
Haha, precies mijn ervaring. Maar ik weet ook dat niet iedereen dezelfde risicobereidheid of overtuiging heeft, dus ik sta op de lijst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
Smobbo schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:09:
[...]

Volgens mij is de instructie vrij helder als je de telefoon wil koppelen, maar samengevat:
Open auto met keycard.
Ga in auto zitten en leg keycard op middenconsole (achter de bekerhouders).
Ga naar instellingen -> vergrendeling (oid) en voeg een telefoon toe (staat ergens een plusje ofzo).
Ga op je telefoon naar de Tesla app en kies telefoonsleutel.
Klik op bevestigen ofzo op de Tesla (en ook je telefoon?) en tadaa.

(koppel daarna gelijk je telefoon aan het berijdersprofiel door op het poppetje naast je sleutel te klikken op het scherm in de Tesla, dan wordt je stoel+spiegels+nog wat dingen automatisch in je eigen stand gezet mocht iemand anders er voor je ingezeten hebben (man/vrouw/vriend/vriendin/etc)).

Edit: @Inspired Goed plan! Zal ik even toevoegen.
Edit 2: Het goede initiatief van @Cyw00d staat in de TS :D
Ik heb dit net geprobeerd, maar blijf de melding krijgen " kon de auto niet vinden. Ga dichterbij uw auto staan"
Weet niet hoe? zit er gewoon in 8)7

Iemand tips, rondom IOS settings of Tesla settings die ik mis.

Thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik heb een google form gemaakt die mensen zelf kunnen invullen, dit komt automatisch in de spreadsheet op een aparte tab te staan, dan kan ik het makkelijker koppieeren:

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
DaCoTa schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:42:
Haha, precies mijn ervaring. Maar ik weet ook dat niet iedereen dezelfde risicobereidheid of overtuiging heeft, dus ik sta op de lijst :-)
Als iemand van 2m+ kan ik zeggen dat het een noodzaak is om een auto uitgebreid te passen alvorens tot aanschaf over te gaan.
Gelukkig is het bij Tesla België minder druk dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Japie81 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:02:
[...]

Ik heb dit net geprobeerd, maar blijf de melding krijgen " kon de auto niet vinden. Ga dichterbij uw auto staan"

Thanks
Niet helemaal teruggelezen maar:

Bluetooth aan?
Tesla App heeft toestemming om Bluetooth te gebruiken?
Tesla App is ingelogd op dezelfde account als de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Ik lees dat de nieuwe update die in VS uit is, je met een SR+ Spotify kunt draaien in de auto met een hotspot. Zou perfect zijn! Kan ik eindelijk native spotify draaien ipv gare bluetooth streaming.

Ik betwijfel of het echt kan aangezien er al maanden over een premium pakket gesproken werd? Is het straks echt mogelijk spotify app op auto te draaien met hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:11:
Ik lees dat de nieuwe update die in VS uit is, je met een SR+ Spotify kunt draaien in de auto met een hotspot. Zou perfect zijn! Kan ik eindelijk native spotify draaien ipv gare bluetooth streaming.

Ik betwijfel of het echt kan aangezien er al maanden over een premium pakket gesproken werd? Is het straks echt mogelijk spotify app op auto te draaien met hotspot?
Aangezien we dit nieuws ook pas amper 12 uur weten kan niemand daar nog wat over zeggen.
Wat overigens naar het schijnt ook toegevoegd wordt is het gebruik van playlists en albumart via bluetooth streaming. Dit zou voor mij al het gebruik van Spotify verder niet zo interessant meer maken.
Ik heb standaard de 'Discover Weekly' lijst aan staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:35
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:11:

Ik las dat het alleen in park modus mogelijk was. Dat zou wel erg jammer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
MADG0BLIN schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:21:
[...]

Ik las dat het alleen in park modus mogelijk was. Dat zou wel erg jammer zijn.
Het park modus gedeelte is inmiddels weer van de site verdwenen. SR+ krijgt het dus gewoon, alleen met Wi-Fi.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34
[...]

Thanks
Neem aan dat je de iPhone al een keer helemaal uit en aan hebt gezet, wil ook nog weleens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[...]

Thanks
Mochten de suggesties van @Mar.tin niet werken, dan zou je altijd nog even een reboot kunnen enforcen door het gelijktijdig indrukken van de twee scrollwieltjes op het stuur.

Heel af-en-toe verliest mijn wagen bluetooth connectivity, en dat lost een reboot altijd op.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
Mar.tin schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:10:
[...]

Niet helemaal teruggelezen maar:

Bluetooth aan?
Tesla App heeft toestemming om Bluetooth te gebruiken?
Tesla App is ingelogd op dezelfde account als de auto?
Ja
Ja
En ik kan wel mijn auto bedienen van een afstand enzo, dus is wel verboden qua account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:02:
[...]

Het verschil tussen de Standard Range Plus RWD en de Long-range Dual Motor AWD is dus:

- Dual motor met all wheel drive.
- Matten voor + achter.
- Interieurverlichting.
- Mistlampen voor.
- Betere geluidsinstallatie.
- 560 km range tegenover 409 km range.
- 4.6 seconden op de 100 in plaats van 5.6 seconden.
- Stoelverwarming achter.
- Premium connectiviteit.

Premium Connectivity voegt kaarten met satellietweergave toe met actuele verkeersinformatie, streamen van muziek en media, een internetbrowser (voor de Model S en Model X) en draadloze software-updates via Wifi en het mobiele netwerk.

Klopt dit? Verschil is dan 10.000 euro.
Ook nog wel een belangrijk puntje. In de SR+ kun je maar tot max 100KWh opladen.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Cyw00d schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:24:
[...]

Het park modus gedeelte is inmiddels weer van de site verdwenen. SR+ krijgt het dus gewoon, alleen met Wi-Fi.
dat zou perfect zijn! Was een reden dat ik wilde betalen voor premium pakket. Neem aan dat offline spotify geen wifi vereist? Want scheelt weer hotspot elke keer aanzetten. Al mijn playlisten zijn offline gemaakt.

Nu nog een fix voor de autopliot ruitenwisser.... Wat een gedrocht is dat ding (auto modus ruitenwisser maar goed heb ik al over gezeurd :D)

Gebrek aan achterruitenwisser valt nu wel mee heb ik gemerkt. Dacht dat dat vervelend was maar dat was slechts 1 keer het geval. Nu valt er prima mee te leven.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 27-09-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:47:
[...]

dat zou perfect zijn! Was een reden dat ik wilde betalen voor premium pakket. Neem aan dat offline spotify geen wifi vereist? Want scheelt weer hotspot elke keer aanzetten. Al mijn playlisten zijn offline gemaakt.

Nu nog een fix voor de autopliot ruitenwisser.... Wat een gedrocht is dat ding (auto modus ruitenwisser maar goed heb ik al over gezeurd :D)

Gebrek aan achterruitenwisser valt nu wel mee heb ik gemerkt. Dacht dat dat vervelend was maar dat was slechts 1 keer het geval. Nu valt er prima mee te leven.
Is er wel offline support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Nee, er is (in V9 althans) geen offline support.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Cyw00d schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:51:
Nee, er is (in V9 althans) geen offline support.
Oh verkeerd begrepen, ik log in op spotify in de auto app. Ik dacht mijn app op mijn telefoon.

Nu nog een manier vinden om mijn hotspot in ios automatisch aan te zetten als ik in mijn tesla ben. Anders moet ik elke keer hotspot aan en uit zetten. Gedoe

[ Voor 23% gewijzigd door TweakerVincent op 27-09-2019 14:14 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Zit wat sentry mode beelden terug te kijken.. 99% voorbij rijdende auto's, vogels, of andere dingen die nergens op lijken zoals het gewapper van een boom. En die andere 1%? Mijn buurman die om 5.00 's morgens voor de auto langs loopt (gewoon over de stoep), waarna de lichten van de auto aangaan (en toetert?) en hij een halve meter de lucht in springt en zich de pleuris schrikt :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Divak schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:27:
Zit wat sentry mode beelden terug te kijken.. 99% voorbij rijdende auto's, vogels, of andere dingen die nergens op lijken zoals het gewapper van een boom. En die andere 1%? Mijn buurman die om 5.00 's morgens voor de auto langs loopt (gewoon over de stoep), waarna de lichten van de auto aangaan (en toetert?) en hij een halve meter de lucht in springt en zich de pleuris schrikt :D :D
Iets in de zin van teveel vrije tijd hebben? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Mkeespiet schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:31:
[...]

Jij hebt toch ook dode momenten? Anders zou je bijvoorbeeld niet op Tweakers zitten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
Mkeespiet schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:31:
[...]
Hij neemt alleen op als er iets gebeurt. En met een script kun je al je opnamen in 1 verzamelbestandje laten zetten, binnen een paar minuten alle reports van de week gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:52:
[...]

Oh verkeerd begrepen, ik log in op spotify in de auto app. Ik dacht mijn app op mijn telefoon.

Nu nog een manier vinden om mijn hotspot in ios automatisch aan te zetten als ik in mijn tesla ben. Anders moet ik elke keer hotspot aan en uit zetten. Gedoe
Siri shortcuts gebruiken om zodra je telefoon verbinding maakt met bluetooth je hotspot aan te zetten :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DennusB schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:39:
[...]

Siri shortcuts gebruiken om zodra je telefoon verbinding maakt met bluetooth je hotspot aan te zetten :)
ehm ik zoek me rot naar hotspot en jouw idee maar kan nergens wat vinden in hotspot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:44:
[...]

ehm ik zoek me rot naar hotspot en jouw idee maar kan nergens wat vinden in hotspot?
Ik lees net dat hotspot control weer uit Siri Shortcuts is gehaald :(

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 27-09-2019 14:45 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
DennusB schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:44:
[...]

Ik lees net dat hotspot control weer uit Siri Shortcuts is gehaald :(
Gewoon Shortcuts app toch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

DennusB schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:39:
[...]

Kan dat tegenwoordig? Tot dusver staat Apple niet toe dat je de hotspot aanzet buiten het normale settings menu om.
Ok dat kon dus kortstondig.. dacht al. Heb daar ook naar gezocht een tijd terug.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-09-2019 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:46:
[...]

Kan dat tegenwoordig? Tot dusver staat Apple niet toe dat je de hotspot aanzet buiten het normale settings menu om.
Lees net hierboven dat het niet kan. Ik vind Shortcut maar een gare halfbakken oplossing. Kan amper wat mee imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:02:
[...]

Het verschil tussen de Standard Range Plus RWD en de Long-range Dual Motor AWD is dus:

- Dual motor met all wheel drive.
- Matten voor + achter.
- Interieurverlichting.
- Mistlampen voor.
- Betere geluidsinstallatie.
- 560 km range tegenover 409 km range.
- 4.6 seconden op de 100 in plaats van 5.6 seconden.
- Stoelverwarming achter.
- Premium connectiviteit.

Premium Connectivity voegt kaarten met satellietweergave toe met actuele verkeersinformatie, streamen van muziek en media, een internetbrowser (voor de Model S en Model X) en draadloze software-updates via Wifi en het mobiele netwerk.

Klopt dit? Verschil is dan 10.000 euro.
Mistlampen voor zitten wél op de SR+ (wel op de mijne, 3 weken geleden uitgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Divak schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:37:
[...]
Hij neemt alleen op als er iets gebeurt. En met een script kun je al je opnamen in 1 verzamelbestandje laten zetten, binnen een paar minuten alle reports van de week gezien :)
Kan je die script ook delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
wmkuipers schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:00:
[...]

Mistlampen voor zitten wél op de SR+ (wel op de mijne, 3 weken geleden uitgeleverd)
Ja, op alle SR+ die zijn uitgeleverd tot ongeveer twee weken geleden. Wat dat betreft heb je dus geluk. Alle nu uitgeleverde SR+ hebben geen mistlampen.

(In Amerika was dat al langer overigens. Wij hebben nog wat geluk gehad met de boten waar al een hoop auto's op stonden die wel nog mistlampen hadden)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
MagicTempest schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:01:
[...]

Ja, op alle SR+ die zijn uitgeleverd tot ongeveer twee weken geleden. Wat dat betreft heb je dus geluk. Alle nu uitgeleverde SR+ hebben geen mistlampen.

(In Amerika was dat al langer overigens. Wij hebben nog wat geluk gehad met de boten waar al een hoop auto's op stonden die wel nog mistlampen hadden)
Was ik niet van op de hoogte, geluk gehad dan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Python: https://pypi.org/project/tesla-dashcam/#files
En een .exe : https://github.com/ehendrix23/tesla_dashcam/releases

Door wat 'launch opties' achter de .exe te zetten kun je het naar je eigen smaak aanpassen, zie de readme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
wmkuipers schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:04:
[...]

Was ik niet van op de hoogte, geluk gehad dan!
Ja, ik had zelf net pech. Anderhalve week geleden opgehaald. Maar aan de andere kant, ik gebruikte de mistlampen op mijn vorige auto's ook nooit en moet zeggen dat het kapje er op zich best netjes uit ziet.

Ik heb de mijne 31 juli besteld en toen stond op de website al niet dat er mistlampen op zouden zitten (schijnbaar een paar weken voor de 31e wel), dus ik maak me er ook niet druk om.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Cyw00d schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:11:
[...]

https://docs.google.com/s...DuBF6pds/edit?usp=sharing

DM mij met je gegevens die je in het excel wil en ik zet het erbij, of reageer in het forum (met een tag naar mij)

[Naam (optioneel)]
[Model Auto (Model 3 LR AWD 19" Trekhaak Wit + Wit bijv)]
[Woonplaats/Omgeving]
[Referral link]

edit of nog makkelijker, vul de google form in, dan kan ik hem zelf copy pasten (komt in aparte tab in de spreadsheet):
Top initiatief! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een Model 3, ik had gisteren het volgende met een laadpaal van Allego. Gisteren aangesloten om 18:30. Dit is in een piekperiode waardoor de laadsnelheid beperkt is.

Om 21:00 keurig hoge snelheid. Maar om 22:30 stopt-ie er mee en pas om 7:15 (toen ik de status ging checken) begon de auto weer te laden. Zie dit plaatje dat ik van de helpdesk van Allego heb gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tqZZcwFYjuF8aoBzV6EHp9UZ/medium.jpg

Het laden stopt gewoon. Allego zegt "accu zal wel vol zijn geweest" maar die zat pas op 30% ofzo.

Iemand dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:54

DM_

Japie81 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:26:
[...]

Ja
Ja
En ik kan wel mijn auto bedienen van een afstand enzo, dus is wel verboden qua account
Ik had dit met mn S8+. Bluetooth aan en uit zetten en daarna heeft het perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik kom er toevallig net achter dat album art bij streamen over Bluetooth op een SR+ al gewoon in versie 9.32 zit.
Dat is dus geen nieuwe feature van v10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
De lendesteunen van mijn M3 doen het ineens niet op beide stoelen. Gisteren bij de aflevering deden ze het wel. Iemand ervaring mee?
Of is het een gevalletje servicecentre?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Vandaag voor het eerst een echt gevaarlijke ervaring mee gemaakt. Reed met de auto pilot in Duitsland met weg werkzaamheden. Links een baan met witte lijnen en rechts een baan met gele lijnen. Dit ging prima echter op een gegeven moment kwam er een bocht en ging een deel van de weg naar rechts. Had verwacht dat de auto zou mee sturen maar de auto ging direct op de vangrail af. Gelukkig op tijd kunnen terug sturen maar het leek erop, dat de auto niet wilde remmen, vrij bijzondere ervaring.

De overige rit ging perfect hoor. Bijna 4 uur op dr Autopilot gereden, heel snel getankt. SC in Bremen deed bijna 850km/h. Verder echt weer genoten van de geweldige speakers. Het geluid is echt geweldig :)

Ben nog wel opzoek naar rubbers zodat ik de windruis een stuk minder hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 27-09-2019 18:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Noooooooooit autopilot gebruiken bij wegenwerken.
Rule number 2 bij gebruik autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
bottom line schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:51:
Leerzame les. Deed het dit keer omdat de lijnen er duidelijk waren maar achteraf toch geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Wackmack schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:45:
Vandaag voor het eerst een echt gevaarlijke ervaring mee gemaakt. Reed met de auto pilot in Duitsland met weg werkzaamheden. Links een baan met witte lijnen en rechts een baan met gele lijnen. Dit ging prima echter op een gegeven moment kwam er een bocht en ging een deel van de weg naar rechts. Had verwacht dat de auto zou mee sturen maar de auto ging direct op de vangrail af. Gelukkig op tijd kunnen terug sturen maar het leek erop, dat de auto niet wilde remmen, vrij bijzondere ervaring.

De overige rit ging perfect hoor. Bijna 4 uur op dr Autopilot gereden, heel snel getankt. SC in Bremen deed bijna 850km/h. Verder echt weer genoten van de geweldige speakers. Het geluid is echt geweldig :)

Ben nog wel opzoek naar rubbers zodat ik de windruis een stuk minder hoor.
Dat lijkt me wel schrikken! Het is zeker nog niet klaar voor alle situaties!

Ik zit ook met een schuin oog naar de rubbers te kijken, Matt Ferrel met z’n YouTube kanaal ‘undecided’ had pas ook een review gedaan. Lijkt toch met name dat de deur rubbers wel helpen. Maarja, is het nu echt de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
bottom line schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:51:
Het is niet aan te raden nee. Doe je het toch: houd handen stevig aan het stuur!

Spitsstroken op autopilot = ook levensgevaarlijk: gaat net voor afrit vanaf vluchtstrook/spitsstrook op laatste moment keihard naar rechts. (Belijning loopt over vluchtstrook naar afrit)

Ingrijpen was snel nodig want anders zat ik waarschijnlijk ook in de vangrail.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 27-09-2019 18:41 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:09:
Voor de mensen met een Model 3, ik had gisteren het volgende met een laadpaal van Allego. Gisteren aangesloten om 18:30. Dit is in een piekperiode waardoor de laadsnelheid beperkt is.

Om 21:00 keurig hoge snelheid. Maar om 22:30 stopt-ie er mee en pas om 7:15 (toen ik de status ging checken) begon de auto weer te laden. Zie dit plaatje dat ik van de helpdesk van Allego heb gekregen.

[Afbeelding]

Het laden stopt gewoon. Allego zegt "accu zal wel vol zijn geweest" maar die zat pas op 30% ofzo.

Iemand dit bekend?
Ik had eenzelfde situatie afgelopen woensdag op donderdag bij een EV-Box laadpaal.

Deze stopte binnen een paar minuten met laden. Ik dacht dat ik de kabel misschien niet goed had aangesloten, dus ben teruggegaan en heb alles opnieuw aangesloten en gecontroleerd maar hij deed ontzettend moeilijk, alsof wel een beetje A@236V werd geleverd maar er geen km bij kwam. Een aantal minuten later weer een notificatie dat laden was gestopt. De volgende ochtend toen ik op mijn telefoon keek zag ik dat laden weer net was gestart en nu leek het wel normaal te gaan.

Deze laadpaal heb ik een paar keer eerder gebruikt zonder enige problemen. Het enige verschil was dat er deze keer een tweede auto stond (volgens mij een plug-in hybrid). Die was de volgende ochtend ook weer weg. Mijn theorie is dus dat dat een stoorzender was waardoor laden bij mij niet lukte. Een volgende keer ga ik proberen de max A op 6 te zetten ofzo, misschien dat de laadpaal zo wordt ontzien. Als dat niet helpt staan er voor mij zat andere laadpalen op vergelijkbare loopafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

speedme schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:31:
[...]

Ik denk niet dat het snel zal komen dat andere snelladers dan de superchargers zichtbaar worden in de navigatie. Hopelijk heb ik het mis hoor.

Wel heb ik begrepen dat je via voice commando kunt zeggen "navigeer naar dichtsbijzijnde FastNet snellader"

Bron : https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3
Ga het morgen meteen uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerotorescue schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:19:
[...]

Ik had eenzelfde situatie afgelopen woensdag op donderdag bij een EV-Box laadpaal.

Deze stopte binnen een paar minuten met laden. Ik dacht dat ik de kabel misschien niet goed had aangesloten, dus ben teruggegaan en heb alles opnieuw aangesloten en gecontroleerd maar hij deed ontzettend moeilijk, alsof wel een beetje A@236V werd geleverd maar er geen km bij kwam. Een aantal minuten later weer een notificatie dat laden was gestopt. De volgende ochtend toen ik op mijn telefoon keek zag ik dat laden weer net was gestart en nu leek het wel normaal te gaan.

Deze laadpaal heb ik een paar keer eerder gebruikt zonder enige problemen. Het enige verschil was dat er deze keer een tweede auto stond (volgens mij een plug-in hybrid). Die was de volgende ochtend ook weer weg. Mijn theorie is dus dat dat een stoorzender was waardoor laden bij mij niet lukte. Een volgende keer ga ik proberen de max A op 6 te zetten ofzo, misschien dat de laadpaal zo wordt ontzien. Als dat niet helpt staan er voor mij zat andere laadpalen op vergelijkbare loopafstand.
Ik heb net nu dus weer. Al een paar keer vanavond dat-ie stopt met laden. Daarstraks begon-ie weer toen ik de Tesla app startte maar nu is-ie er dus weer mee gekapt.

Ben nu naar de auto gelopen. Kabel er uit. Kabel er in. Nieuwe sessie starten. En dan loopt-ie weer. Heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik moet morgen voor me werk naar Berlijn (spoedklus). Nu vraag ik me af of ik gebruik kan maken van de superchargers van Tesla met een Model 3. Moet ik daar iets voor doen?

“ Hoe kan ik betalen voor Supercharging of idle fees?
U kunt eenmalig betalen via het touchscreen van uw Tesla na iedere Supercharging-sessie of u aanmelden bij uw Tesla-account om een betaalwijze toe te voegen voor automatische facturering. Raadpleeg voor meer informatie onze betalingsvoorwaarden voor services.”

Hoe betaal je iets via het touchscreen?

[ Voor 51% gewijzigd door Squ1zZy op 27-09-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Voor zover ik begrepen heb, hoef je helemaal niets te doen om van de SuCs gebruik te maken. Gewoon inpluggen en laden. Betaling kan door in je account een creditcard of SEPA machtiging toe te voegen, maar als je dat niet doet schijn je tot max E150 te kunnen laden. Dat wordt dan aan de factuur toegevoegd bij een volgend service center bezoek.

Geen idee hoe betaling via touchscreen in z'n werk zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
anboni schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:19:
Voor zover ik begrepen heb, hoef je helemaal niets te doen om van de SuCs gebruik te maken. Gewoon inpluggen en laden. Betaling kan door in je account een creditcard of SEPA machtiging toe te voegen, maar als je dat niet doet schijn je tot max E150 te kunnen laden. Dat wordt dan aan de factuur toegevoegd bij een volgend service center bezoek.

Geen idee hoe betaling via touchscreen in z'n werk zou gaan.
Ik heb maar een CC gekoppeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Squ1zZy op 27-09-2019 21:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gisteren vanuit mijn woonplaats de eerste mooie lange rit gemaakt. In dit geval heen en weer naar Groningen vanuit Flevoland. Vertrokken met 463 km resterend (+-92%, LR Performance), enkele rit 117 km en door een afwijkende locatie uiteindelijk 124 km gereden. 298 km resterend bij aankomst. Sentry mode en camera uitgezet. 8 uur later met 293 km range weer ingestapt voor de terugweg. Die zou ik in theorie dus makkelijk moeten kunnen halen, maar met +- 5x sportief optrekken had ik 20 km voor Emmeloord nog maar 145 km resterend met nog 52 km te gaan.

Aangezien de laadpaal thuis nog niet is geplaatst maar besloten de Supercharger bij Emmeloord eens te proberen. Gelukkig hadden de andere aanwezigen mooi ieder een eigen paar laders uitgekozen en was er voor mij één paar vrij. 2x een Model X eigenaar die naast mij wilde parkeren uitgelegd dat hij iets verderop sneller kon laden bij een vrij paar. Apart om te zien dat die kennis maar bij weinig mensen aanwezig is. Uiteindelijk 8/10 plaatsen vol, dus had ik een buurman, maar gelukkig was het 148 kW laden al gedaald naar 80 kW, dus had ik daar weinig last van. Wel tijdens het laden 3x een klap gehoord ivm uitzetten van het accupack, dat klinkt toch apart en je beseft je ineens weer waar je bovenop zit.

Nog een leuk praatje gemaakt met de buurman en na 35 minuten weer voor 90% vol en door naar huis.

Conclusies nav deze eerste lange rit (los van het ophalen op dag 1):
- Tesla zou de range op basis van je model en gemiddeld verbruik moeten bijstellen, het is gewoon niet realistisch, ook al zou ik 100% van de tijd als een oude sok hebben gereden.
- Met een MR+ had ik sowieso moeten laden, nu was het een keuze en ik had het prima kunnen redden zonder laden met de LR Performance, maar het sportief rijden is zo leuk en ik moest de volgende dag weer een stuk rijden, dus wilde niet nagenoeg leeg thuis aankomen.
- De praatjes bij de superchargers zijn altijd gezellig. Stap allemaal wat vaker uit ipv op je bestuurdersstoel naar je telefoon te staren.
- Ik krijg nog iedere minuut een glimlach op mijn gezicht na 3 weken en 1.750 kilometer, hoezo is een Tesla zielloos...

Komende woensdag wordt de Zappi V2 32A lader op de oprit geplaatst, dan kan de garagedeur dicht en die 25 m ( ja ja, veel te lang...) kabel van de oprit af. Mooi iedere ochtend met een volle accu vertrekken en niet per se op het werk en onderweg meer laden.

Ik kan het iedere petrolhead aanraden om ook voor Tesla te gaan. Nu ook de vakantie volgend jaar naar Italië aan het plannen via ABRP, terwijl wij eerst de andere auto wilden upgraden of een auto wilden huren. Wel benieuwd of we het uiteindelijk zonder dakkoffer gaan redden, maar dan maar wat selectiever zijn en een keer op locatie een wasje draaien :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:26:
[...]

Waar kan ik een CC koppelen dan? Kan het niet vinden in de app.
Niet via de app, via de website: https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:26:
[...]

Waar kan ik een CC koppelen dan? Kan het niet vinden in de app.
Dat kan via je Tesla account op de website. Daarna is het een kwestie van kabel erin, laden, kabel eruit en wegrijden. Die Euro's worden dan gewoon van je creditcard ingehouden, uiteraard afhankelijk van eventuele tegoeden ivm referral codes.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Bedankt @Taro en @anboni 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Leuk om te zien hoe de ruitenwissers op de nieuwe Tesla Roadster werken waarvoor Tesla een patent heeft aangevraagd: https://www.teslarati.com...strated-in-concept-video/.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Taro schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:45:
Leuk om te zien hoe de ruitenwissers op de nieuwe Tesla Roadster werken waarvoor Tesla een patent heeft aangevraagd: https://www.teslarati.com...strated-in-concept-video/.
Lijkt vooral niet gedoemd om stuk te gaan.
Onze mercedes C-klasse uit 97 had al mono wiper die zga de volledige raam besloeg.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd wanneer Smart summon naar Europa (NL) komt. Hopelijk schieten de ambtenaren een beetje op.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:54

DM_

Kwam van de week achter dat de auto alle audio over bluetooth afspeelt. Bij m'n vorige werkte alleen spotify.

Netflix kan je luisteren, maar gebruikte het voor de bbc radio app. Zelfs daar kwam coverart in beeld.
Pagina: 1 ... 35 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.