Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.758 views

Onderwerpen

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dubbele draadloze Oplader voor Middenconsole

https://www.tesland.com/nl/middenconsole-oplader-model-3/

Weet iemand of er een iPhone XS Max op past? Ziet er vrij klein uit.

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Squ1zZy schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:27:

Ik heb dezelfde lader vanuit het verre oosten (paar weken geduld), er past een OnePlus7 Pro met hoesje op, welke groter is dan de XS Max, dus zou moeten kunnen

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
Squ1zZy schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:27:

https://nl.aliexpress.com...t.0.0.11aa3c00XoJkRK&mp=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Mee eens, koop hem gewoon in China. Dan krijg je er zelfs een mooi setje USB splitters bij. Ik heb de wireless charger geïnstalleerd, en dankzij de splitter heb ik nu ook 2 USB aansluitingen voor data. Eentje gebruik ik voor een SSD, de andere is nog over, mocht het ooit nodig zijn. Niet dat Tesland niets mag verdienen, maar het scheelt gewoon 60 euro! Ik was bang dat de laadsnelheid zou tegenvallen, maar dat is echt dik in orde.

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 26-09-2019 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
bottom line schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:24:
[...]

Ali niet. Als je iemand vindt die kan 3D printen, ben je goedkoper uit.
Anders moet je HIER eens kijken
Dank voor de link.

Besteld en voor standaard levering gekozen. Inclusief verzenden is het 11,31 euro. Het is ook gelijk verzonden.

Verwijderd

Deveon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:29:
BMW komt met alle modellen in de buurt van 50-50 gewichtsverdeling, bij Tesla is dit beter maar dat gaat verschil maken als je op ijs een heuveltje over moet.

Geen winter of allseason banden onder een auto van €50k en minimaal 1700kg vind ik persoonlijk wel een beetje misplaatste gierigheid. Op glad oppervlakte glij je veel te ver door.
Het is een beetje de aloude winterbanden discussie, maar de afgelopen jaren vond ik het niet echt nuttig moet ik zeggen.

De winterbandenregeling is bij ons voor iedereen verplicht bij de leaseauto, dus ik ben ieder jaar vrolijk aan het wisselen. Maar afgelopen jaar ook, net de vrijdag voor dat we naar Duitsland gingen in december, ging de auto kapot. Vrijdagavond geen garage meer open. Dus een vervangend vervoer auto mee, maar geen van allen die er direct beschikbaar waren, hadden wintersloffen... Uiteindelijk dus toch maar op zomerbanden Duitsland in gereden. Maar goed... Ik wissel ieder jaar netjes, maar ik heb niet het idee dat het echt zo veel bijdraagt, sterker nog, je merkt boven de 5 graden gewoon dat je juist minder grip hebt. Waar mijn zomerbanden nooit slippen bij gas geven, doen de winterbanden dat veel sneller.

Remweg is lastig te meten in verschil, maar de grip bij optrekken bij hogere temperaturen is echt een stuk minder en merk je heel duidelijk!

Het probleem van de afgelopen jaren is ook schommelende temperaturen. De ene week is het -5, de week erop heb je 14 graden te pakken, om de week erop weer onder de 5 te duiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:54

DM_

Rijd nu al een aantal jaar zonder winterbanden. Voor die paar dagen dat het echt glad is rij ik rustiger of helemaal niet en werk vanuit huis. Ik had juist meer last van de wissels (laten uitvoeren) dat de banden weer uitgelijnd/gebalanceerd moesten worden. Rij ook nooit in Duitsland dus is enkel voor NL. Op de wegen waar ik rijd wordt bijna direct, zo niet preventief, gestrooid dus die zijn eigenlijk altijd prima.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Tesland is op veel producten inderdaad aardig aan de prijs. Snap best dat men er op moet verdienen, zeker als je een batch vanuit China hebt ingekocht en ergens moet opslaan.

Het voordeel t.o.v. het direct uit China bestellen is dat je het product bij Tesland sneller binnen hebt, maar eerlijk gezegd is het prijsverschil m.i. veel te groot om dat te rechtvaardigen.

Zo ook een simpel siliconen Keyfob hoesje, bij Tesland (incl. verzenden) komt dat uit op 20 EUR :X
Via Aliexpress (precies dezelfde) kan je 'm (incl. verzenden) kopen voor 1,53 EUR! Totaal ridicuul dus.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik zou wel een keyfob willen voor de model 3, jammer dat die hier niet te bestellen zijn, hopelijk komt dat snel.

[ Tesla MIG MYP ]

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Cyw00d schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:14:
Ik zou wel een keyfob willen voor de model 3, jammer dat die hier niet te bestellen zijn, hopelijk komt dat snel.
Is die alleen in het zwart te krijgen? Voor die prijs zou het wel cool zijn om het in de kleur van je auto te krijgen. :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

RomeoJ schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:13:

Zo ook een simpel siliconen Keyfob hoesje, bij Tesland (incl. verzenden) komt dat uit op 20 EUR :X
Via Aliexpress (precies dezelfde) kan je 'm (incl. verzenden) kopen voor 1,53 EUR! Totaal ridicuul dus.
Ach ja, ze mikken op een specifieke doelgroep denk ik, die met een dikke portemonnee en een lage /moneycare factor ;)

Strava

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Hunkaroglu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:44:
[...]

Dank voor de link.

Besteld en voor standaard levering gekozen. Inclusief verzenden is het 11,31 euro. Het is ook gelijk verzonden.
Zelfs de struts van de frunk zijn daar voor een goede prijs te bestellen! 8)

Edit: zijn er wel andere dan degene van amazon.com die ik heb. Maar ik heb die ook enkel maar gekocht omdat ik een coupon had van amazon.com voor $20. Kwamen de struts in het totaal uit op een $10.

[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 26-09-2019 10:09 ]

• Hunkaroglu
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:07:
[...]

Zelfs de struts van de frunk zijn daar voor een goede prijs te bestellen! 8)

Edit: zijn er wel andere dan degene van amazon.com die ik heb. Maar ik heb die ook enkel maar gekocht omdat ik een coupon had van amazon.com voor $20. Kwamen de struts in het totaal uit op een $10.
Kan je een video maken hoe dat werkt bij jou?

En was het makkelijk te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Hunkaroglu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:13:
[...]

Kan je een video maken hoe dat werkt bij jou?

En was het makkelijk te installeren?

Niet mijn video, maar zo werkt het. Anders moet je tot het weekend wachten :+
Supereasy. Gewoon de 2 gasveren vervangen door andere modellen. En in combinatie met de minder straffe veer is het ook nog gemakkelijk te sluiten.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:32:
Mijn model 3 krijgt geen software updates. Eerst veel door een slechte WIFI verbinding echter heb ik dat nu gefixed.
Ik loop 3 software updates achter, hij draait nog op 2019.20.

Elke kaar zie ik dat de auto in slaapstand gaat. Moet ik dit voorkomen, of blijft wifi tijdens de slaap stand toch werken? Iemand tips?
Reset lukte ook niet, dus support form Tesla ingevuld met vraag of ze nieuwe update kunnne pushen.
Nog geen 12h later een mailtje terug.
Goededag,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Tesla Customer support.

De laatste firmware update is voor u klaar gezet om te uploaden.

Met vriendelijke groet,
Tesla Customer Support EMEA
Draai nu 2019.32 :)
Goede support!

• xburchartz
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:43:
[...]

De ramen zijn stijlloos, dus bij openen gaat hij iets naar beneden, zodra gesloten iets omhoog.

Dat hoort bij iedere coupe zonder raamstijlen... A5, 508 etc. Ze doen het allemaal!
Bij al die auto's gaan de ramen rechts voor naar beneden als je de linker deur opent? Dat lijkt me sterk...

• Hunkaroglu
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:16:
[...]

[YouTube: My Tesla Model 3 Automatic Frunk by #i1Tesla]

Niet mijn video, maar zo werkt het. Anders moet je tot het weekend wachten :+
Supereasy. Gewoon de 2 gasveren vervangen door andere modellen. En in combinatie met de minder straffe veer is het ook nog gemakkelijk te sluiten.
Zijn die gasveren ook voor achterklep?

• bottom line
Hunkaroglu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:43:
[...]

Zijn die gasveren ook voor achterklep?
Dat zijn er andere gasveren.

Heb deze 'mod' nooit geprobeerd, omdat dan blijkbaar de koffer iets minder ver open gaat. Maar ondertussen zijn er misschien al andere mogelijkheden op de markt, die dat probleem oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik heb veren voor de achterklep geprobeerd, maar gelijk weer teruggezet omdat deze veel te snel opende en als de achterklep bijna helemaal open was kreeg je gelijk een "klap" omdat hij niet verder open ging, dus ik zou wel aanraden om goed onderzoek te doen voordat je een set besteld.

[ Tesla MIG MYP ]

• Hunkaroglu
Cyw00d schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:56:
Ik heb veren voor de achterklep geprobeerd, maar gelijk weer teruggezet omdat deze veel te snel opende en als de achterklep bijna helemaal open was kreeg je gelijk een "klap" omdat hij niet verder open ging, dus ik zou wel aanraden om goed onderzoek te doen voordat je een set besteld.
Welke had je geprobeerd?
Deze toevallig?

https://www.evaccessories...ot-trunk-lift-gas-struts/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb bij Tesland de achterklep van mijn model 3 automatisch openend en sluitend laten maken.
Heel mooi gedaan en erg blij mee, aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door Volodos op 26-09-2019 12:02 ]

• Hunkaroglu
Volodos schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:02:
Ik heb bij Tesland de achterklep van mijn model 3 automatisch openend en sluitend laten maken.
Heel mooi gedaan en erg blij mee, aanrader!
Bedoel je die duurdere optie van Tesland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Voor de duidelijkheid, deze moet je dus NIET bestellen: https://www.amazon.com/gp...ef_=pe_24393060_416619730

Edit:
Jouw link die je stuurde van evaccessoires website, als je daar op doorklikt kom je ook op amazon, met slechte beoordelingen.

Ik heb nu net deze besteld (gelijk frunk ook gedaan) omdat de beoordelingen hier ook goed zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyw00d op 26-09-2019 13:13 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cyw00d schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:55:
[...]
Ik heb nu net deze besteld (gelijk frunk ook gedaan) omdat de beoordelingen hier ook goed zijn.
Uit de FAQ niet al te positief:
How much harder is it to close the trunk with these installed?
Answer: You can no longer slam it shut with one hand and one swing. You need to push it to close.
By Sander on September 24, 2019
much much harder! u will probably need two hands...my wife refuse to use the trunk now!
By Sum Lau on September 25, 2019

• Cyw00d
CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:29:
[...]

Uit de FAQ niet al te positief:

[...]
Ja maar dit is bij al die trunk lifters het geval.

[ Tesla MIG MYP ]

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Deveon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:29:
[...]

BMW komt met alle modellen in de buurt van 50-50 gewichtsverdeling, bij Tesla is dit beter maar dat gaat verschil maken als je op ijs een heuveltje over moet.

Geen winter of allseason banden onder een auto van €50k en minimaal 1700kg vind ik persoonlijk wel een beetje misplaatste gierigheid. Op glad oppervlakte glij je veel te ver door.
BMW ligt met de 3-serie (de E90 in ieder geval, kan zijn dat latere modellen weer anders zijn) binnen de 0,5% gewichtsverdeling (49,5% front / 50,5% rear) waarbij die 0,5% zwaarder dus aan de achterkant ligt.

De model 3 verdeling ligt volgens Tesla op:

LR RWD: 47% front - 53% rear
LR AWD en performance: 48% front - 52% rear

Op papier is de gewichtsverdeling in de BMW 3 serie dus beter maar gewicht is natuurlijk niet het hele verhaal, er spelen vele zaken een rol bij rijeigenschappen (zwaartepunt wat bij Tesla weer veel beter is).
Daarnaast is voor meer gewicht op de achterwielen ook weer iets te zeggen. :)

Voor grip in sneeuw kan wat extra asdruk voordeel bieden echter is een Tesla is in zijn geheel al wat zwaarder, Wat vooral veel verschil maakt is de preciezere aansturing van de wielen door de elektromotoren waar bij (zeker de sportievere) BMW's elke vorm van subtiliteit ver te zoeken is. Mijn (getunede) 330 diesel had ruim 700 Newton Meter koppel en dit was in sneeuw behoorlijk ongecontroleerd, zelfs met goede winterbanden.

Mijn ervaring met Tesla is dat ze in winterse omstandigheden heel gecontroleerd te rijden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door acidfever op 26-09-2019 14:02 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Divak
Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:28:

Ik zal morgen wat foto's plaatsen als het op tijd klaar is, anders de volgende ochtend.
Naar aanleiding van de vraag van @Squ1zZy , gisteren heb ik de achterportieren en achterruit laten blinderen; Gisteren was het donker, vandaag is het kutweer, maar hopelijk geeft het een idee.. wel lastig te zien zo.

Zonder tint:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdg7mM7z/4-Tint-Buiten-zonder-tint.jpg

Met tint:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J49vLVS8/20190926-140909.jpg

I.v.m. regen, nog een foto toen hij binnen stond (de achterruit verwarming zie je in natuurlijk licht niet):

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T207ycnS/5-Tint-Buiten-met-tint.jpg

Van binnen heb ik ook water foto's maar zijn slecht te vergelijken i.v.m. andere buiten-omstandigheden.. daar zie je eigenlijk niet zoveel. Andere optie die werd aangeboden (maar niet door mij gekozen): De achterruit voor de helft blinderen (alleen de onderste helft).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kXZy8YGj/3-Tint-Halve-tint.jpg

Wat je wel ziet is dat het 'half' blinderen naar mijn mening wel lelijk is. Je ziet de ruim langzaam donker worden (door de af-fabriek tint) en waar het folie stopt zie je een duidelijke overgang. Ik zal zeker de volledige ruit laten doen.

Daarnaast even trots het resultaat laten zien (beide in de regen, om het kutweer-gevoel van vandaag te houden);

Voor: Uit de fabriek, deep blue, 18" aero:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sXL2KN8X/6-Bij-ophalen.jpg

Na: Chrome delete, achterportieren en achterruit getint, en nieuwe 19" 'breedset' (voor 245 breed, achter 285, écht een dik gezicht 8) ):

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cC8Lzcyc/8-Satin-black-gewrapped.jpg

Breedset/wrap/zijportier tint/wielen:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdrNyWr7/9-Achterkant.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wVMqQKP/20190925-223349.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hP96c3n7/20190926-140916.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brfG054h/9-Wielen.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 26-09-2019 14:19 ]

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01
Divak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:16:
[...]

Naar aanleiding van de vraag van @Squ1zZy , gisteren heb ik de achterportieren en achterruit laten blinderen; Gisteren was het donker, vandaag is het kutweer, maar hopelijk geeft het een idee.. wel lastig te zien zo.
Netjes! Bewust niet de ramen van de voorportieren gedaan? Ik heb ongeveer dezelfde acties uit laten voeren (dechrome, tint achter 35%, voor 70%, koplampen licht getint, tesla logo's zwart). Dak/achterruit bewust niet laten doen. Dak omdat ik het al donker genoeg vind, en de achterruit niet omdat ik savonds door m'n achteruitrijspiegel al eigenlijk te donker vindt door die auto blinderingsstand.

Nog een verlagingsset eronder? Ik ga nog voor een eibach verensetje op termijn, dan is ie qua looks zoals ik 'm wil hebben 8)

[ Voor 10% gewijzigd door BaSsDruM op 26-09-2019 14:44 ]

• xburchartz
Vraagje over snelladen: is het laden bij een supercharger slechter voor de batterij dan aan een gewone laadpaal? Ik wil mn auto in principe tot max 80% laden, maar vroeg me af of het nog uitmaakt of ik dat snel of langzaam doe.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Ja, supercharged is slechter voor je batterij (als je dat dus vaker doet) dan gewoon thuis laden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• xburchartz
hm, da's jammer want thuisladen kan ik niet, moet sowieso aan een openbare paal en dat kost 34 cent, terwijl snelladen 25 ct kost

• Divak
BaSsDruM schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:41:
[...]

Netjes! Bewust niet de ramen van de voorportieren gedaan? Ik heb ongeveer dezelfde acties uit laten voeren (dechrome, tint achter 35%, voor 70%, koplampen licht getint, tesla logo's zwart). Dak/achterruit bewust niet laten doen. Dak omdat ik het al donker genoeg vind, en de achterruit niet omdat ik 's-avonds door m'n achteruitrijspiegel al eigenlijk te donker vindt door die auto blinderingsstand.
Bedankt, zicht is mij wel 100% meegevallen (van buiten naar binnen is de tint echt veel sterker dan van binnen naar buiten), voorportieren wilde ik eigenlijk niet aan komen en laten zoals het is, bijv. oogcontact met fietsers op de vele dagelijkse rotondes wilde ik niet riskeren. Maar ziet er uiteraard wel beter uit.
Nog een verlagingsset eronder? Ik ga nog voor een eibach verensetje op termijn, dan is ie qua looks zoals ik 'm wil hebben 8)
Vond ik ook wel een leuk plan, totdat de wielen werden gemonteerd en mij werd verteld dat de praktijk-ervaringen met verlagen niet te best waren. Veel problemen, veren die na een jaar nog een stuk doorzakken en niet het gewenste resultaat hebben, enz. Ik wacht daar nog even rustig mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
carpebios schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:58:
Ja, supercharged is slechter voor je batterij (als je dat dus vaker doet) dan gewoon thuis laden.
Bij goed gekoelde/verwarmde batterijen van Tesla's is dat nog niet een voldongen feit. Als men de batterij in regel binnen de 20%-80% range houdt zou het volgens sommige bronnen zo goed als niets uitmaken. Dat wordt gesteund door hoe lang de batterijen in regel meegaan bij Tesla's die als taxi rijden, o.a. bij Schiphol, die (ook) voornamelijk bij superchargers laden.

Bij EV's die matige gekoelde/verwarmde batterijen hebben is zo goed als alleen superchargen idd aangetoond minder gezond voor de batterijen op langere termijn.

• Hunkaroglu
xburchartz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:00:
hm, da's jammer want thuisladen kan ik niet, moet sowieso aan een openbare paal en dat kost 34 cent, terwijl snelladen 25 ct kost
Nou weet niet of het slechter is. Alle Tesla taxi's laden ook altijd daar. En heb niet echt iemand horen/zien/gelezen klagen dat het slecht is voor de accu.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In het verleden werd na teveel supercharging de laadsnelheid geknepen, maar bij de Model 3 heb ik dit nog niet gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 20:09
Stef87 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:44:
[...]

Even aankijken of ik een zo “zuinig” mogelijk lichtgewicht setje winterwielen kan vinden. Winterbanden met relatief lage rolweerstand+lichtgewicht wielen (eventueel iets smallere banden= zuiniger en meer grip in sneeuw)
Ik ben ook aan het zoeken en kom op de Nokian WR A4 XL 3PMSF 235/45 R18 98 V Banden uit.
Lijken zuinig te zijn en goede resultaten te halen in de sneeuw.

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Divak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:16:
[...]

Na: Chrome delete, achterportieren en achterruit getint, en nieuwe 19" 'breedset' (voor 245 breed, achter 285, écht een dik gezicht 8) ):
Dat Chrome delete ziet er fancy uit, die hebben wij ook op ons lijstje staan.. Wat heb je daar voor betaald?
(Het gaat de Nederlander ook alleen maar om de centen :) )
Staat denk ik ook erg mooi op de grijze die wij hebben besteld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Divak
Mkeespiet schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:58:
[...]

Dat Chrome delete ziet er fancy uit, die hebben wij ook op ons lijstje staan.. Wat heb je daar voor betaald?
€ 525,- en het blinderen was € 400,- incl. BTW.

Ik had prijzen van € 495,- tot € 550,- voor het ontchromen en blinderen van € 400,- à € 475,-. In combinatie met blinderen was dit trouwens de goedkoopste (en ook de snelste).

Toevallig zag ik deze week een voorbeeldfoto van een grijze (weet niet of dit de originele grijze kleur is), geeft je misschien al een goed beeld (de verlaging is trouwens geshopped).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SxC9GwhK/grijs-delete.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Divak op 26-09-2019 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25
Jullie sparen een boel geld uit op bijtelling en geven dat vervolgens uit aan bijzondere stickers. Apart volk die Tesla rijders :+

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
Mkeespiet schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:58:
[...]

€400 bij Perfect Blindering in Barendrecht.

• Khayma
Divak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:08:
[...]

€ 525,- en het blinderen was € 400,- incl. BTW.

Ik had prijzen van € 495,- tot € 550,- voor het ontchromen en blinderen van € 400,- à € 475,-. In combinatie met blinderen was dit trouwens de goedkoopste (en ook de snelste).

Toevallig zag ik deze week een voorbeeldfoto van een grijze (weet niet of dit de originele grijze kleur is), geeft je misschien al een goed beeld (de verlaging is trouwens geshopped).

[Afbeelding]
Is niet de originele Tesla kleur. Heb je nou 525 betaald voor ontchromen en blinderen of alleen ontchromen?

• Divak
Khayma schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:36:
[...]
Is niet de originele Tesla kleur. Heb je nou 525 betaald voor ontchromen en blinderen of alleen ontchromen?
925 in totaal.
kdeboois schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:16:
Jullie sparen een boel geld uit op bijtelling en geven dat vervolgens uit aan bijzondere stickers. Apart volk die Tesla rijders :+
Van het geld van de hypotheekrenteaftrek kun je toch ook prima je kozijnen verven? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Divak op 26-09-2019 16:55 ]

• Divak
Knip, dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Divak op 26-09-2019 16:55 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
xburchartz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:56:
Vraagje over snelladen: is het laden bij een supercharger slechter voor de batterij dan aan een gewone laadpaal? Ik wil mn auto in principe tot max 80% laden, maar vroeg me af of het nog uitmaakt of ik dat snel of langzaam doe.
Ik zou me daar weinig druk over maken, zoals gemeld, er waren ooit wel instanties dat de batterij achteruit ging, maar volgens mij is de chemie en temperatuurmanagement nu wel op orde dat het verschil in degradatie minimaal is.

Los daarvan: kijk even in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen, misschien dat je nog een goedkopere pas kunt vinden. Ik heb er uiteindelijk een genomen van de laadpaalprovider die voor mijn deur staat, daarmee zit ik nu op 30ct en €2,50 maandelijks abonnement.

• xburchartz
DaCoTa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:01:
[...]

Ik zou me daar weinig druk over maken, zoals gemeld, er waren ooit wel instanties dat de batterij achteruit ging, maar volgens mij is de chemie en temperatuurmanagement nu wel op orde dat het verschil in degradatie minimaal is.

Los daarvan: kijk even in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen, misschien dat je nog een goedkopere pas kunt vinden. Ik heb er uiteindelijk een genomen van de laadpaalprovider die voor mijn deur staat, daarmee zit ik nu op 30ct en €2,50 maandelijks abonnement.
Bedankt voor de tip. Is dat ook in Amsterdam? Ik ga even kijken in dat forum

• xburchartz
Juggie0007 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:35:
[...]

Had ik ook, bleek mijn linker knie te zijn die bij het in en uitstappen het knopje van de recher voorportierruit raakt.
Ik heb het net geprobeerd, maar in wat voor bochten ik me ook wring, ik krijg mijn linkerknie niet tegen dat knopje aan. Ik ben 1.82. Ben jij soms heel erg lang?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kdeboois schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:16:
Tja, je moet wat om de best verkochte auto een beetje uniek te maken. Tesla bied die optie in ieder geval niet.

• Hunkaroglu
BaSsDruM schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:41:
[...]

Netjes! Bewust niet de ramen van de voorportieren gedaan? Ik heb ongeveer dezelfde acties uit laten voeren (dechrome, tint achter 35%, voor 70%, koplampen licht getint, tesla logo's zwart). Dak/achterruit bewust niet laten doen. Dak omdat ik het al donker genoeg vind, en de achterruit niet omdat ik savonds door m'n achteruitrijspiegel al eigenlijk te donker vindt door die auto blinderingsstand.

Ik zou voorzichtig zijn met blinderen van de voorruiten. Je zit met 70% wel aan het minimum. Word je aangehouden en vermoed de politie dat je autoruiten niet aan de eisen voldoen, dan is de kans aanwezig dat je voor nader onderzoek naar het politiebureau moet. Dat gezeik wil je eigenlijk niet hebben. Ze kunnen het ook meten met apparatuur, maar die hebben ze niet altijd bij zich en bij twijfel ben je de Sjaak.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25
Deveon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:33:
[...]

Tja, je moet wat om de best verkochte auto een beetje uniek te maken. Tesla bied die optie in ieder geval niet.
Van mijn rode e-Niro zijn er zo weinig dat dat inderd niet nodig is 😉

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
tim-1985 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:55:
[...]

Ik ben ook aan het zoeken en kom op de Nokian WR A4 XL 3PMSF 235/45 R18 98 V Banden uit.
Lijken zuinig te zijn en goede resultaten te halen in de sneeuw.
Op basis van welke test :)?

Zelf heb in 5-6j in een garage gewerkt: Ik heb enkel slechte ervaringen met chinese banden helaas: Snel bult op de wang van band, loopvlak laat los, na enige tijd veel gripverlies, weinig koordlagen in de band met als resultaat: wangen van band bewegen teveel en dat stuurt en rijdt niet lekker.

Uiteraard sluit ik de chinese banden niet uit (Nokian is chinees toch?) maar ik heb wel voorkeur voor A/B merken

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
De volledige release notes voor V10:
[Twitter: https://twitter.com/tesla_truth/status/1177192471438053381?s=19]
Dat is een imposante lijst.

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Divak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:40:
Mee eens, koop hem gewoon in China. Dan krijg je er zelfs een mooi setje USB splitters bij. Ik heb de wireless charger geïnstalleerd, en dankzij de splitter heb ik nu ook 2 USB aansluitingen voor data. Eentje gebruik ik voor een SSD, de andere is nog over, mocht het ooit nodig zijn. Niet dat Tesland niets mag verdienen, maar het scheelt gewoon 60 euro! Ik was bang dat de laadsnelheid zou tegenvallen, maar dat is echt dik in orde.
Klopt het dat de usb stick/ssd niet werkt als deze op de splitter zit samen met de draadloze lader? Heb nu 1 usb poort in gebruik voor beiden draadloze lader kabels en 1 usb poort voor mijn usb stick.
Lijkt mij dan dat je een lager laad vermogen hebt met 2 telefoons op de lader.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Hunkaroglu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:21:
[...]

Bedoel je die duurdere optie van Tesland?
Yes!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
DaCoTa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:32:
[Twitter]
Ziet er inderdaad goed uit. Hopelijk komt 'ie snel deze kant op...

Ik snap trouwens werkelijk niet waarom dit wordt gepost via foto's van het scherm. Ik kan me niet voorstellen dat die release notes niet gewoon ergens online te vinden zijn.

• Hunkaroglu
[Twitter]
Je kan blijkbaar ook videos vanuit je mobiele telefoon streamen.

Hier nog meer features.
https://twitter.com/tesla_truth/status/1177195496605020160
Dashcam gaat nu ook opnemen met de achteruit camera.
Sentry gaat zelf oude opgenomen bestanden verwijderen om ruimte vrij te maken.

https://twitter.com/tesla_truth/status/1177195549411307520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Flash3d schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:38:
[...]

Klopt het dat de usb stick/ssd niet werkt als deze op de splitter zit samen met de draadloze lader? Heb nu 1 usb poort in gebruik voor beiden draadloze lader kabels en 1 usb poort voor mijn usb stick.
Lijkt mij dan dat je een lager laad vermogen hebt met 2 telefoons op de lader.
De splitter heeft een dik kabeltje en een dun kabeltje. De dunne is voor de lader, de dikke kan op je ssd. Ik heb de ssd en "mijn kant" van de telefoonlader op dezelfde splitter en dat werkt goed.

• DaCoTa
anboni schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:44:
[...]

Ik snap trouwens werkelijk niet waarom dit wordt gepost via foto's van het scherm. Ik kan me niet voorstellen dat die release notes niet gewoon ergens online te vinden zijn.
Ik heb ze nooit online gevonden. Een van de redenen kan zijn is dat de release notes anders zijn afhankelijk van je model en configuratie van de auto.

Verwijderd

anboni schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:44:
[...]

Q4 las ik vanmorgen. Nog even geduld dus. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:30:
[...]

Q4 las ik vanmorgen. Nog even geduld dus. :(
Q4 begint volgende week ;)

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Divak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:02:
[...]
De splitter heeft een dik kabeltje en een dun kabeltje. De dunne is voor de lader, de dikke kan op je ssd. Ik heb de ssd en "mijn kant" van de telefoonlader op dezelfde splitter en dat werkt goed.
Haha, helemaal niet gezien. Werkt nu! Dank.

• Khayma
Weet iemand of er extra's opties komen voor de Model 3 SR+? Netflix zou wel chill zijn maar ik ga er niet vanuit.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
Alleen dashcam improvements en Joe mode is nuttig voor me. De rest tamelijk nutteloos.
Khayma schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:37:
Weet iemand of er extra's opties komen voor de Model 3 SR+? Netflix zou wel chill zijn maar ik ga er niet vanuit.
Lijkt me dat je het via WIFI wel kan gebruiken. Mensen met premium connectivity kunnen eerst ook via LTE streamen. (Wellicht alleen maar in de US overigens.)

[ Voor 71% gewijzigd door Inspired op 26-09-2019 20:46 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Eerst komt US FSD aan de beurt, dus international versie waarschijnlijk over 1-2 maanden pas.

• Khayma
Inspired schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:38:
Alleen dashcam improvements en Joe mode is nuttig voor me. De rest tamelijk nutteloos.

[...]

Lijkt me dat je het via WIFI wel kan gebruiken. Mensen met premium connectivity kunnen eerst ook via LTE streamen. (Wellicht alleen maar in de US overigens.)
Vooral bij snelladers is dit wel chill. Even snel een mini serie aflevering kijken terwijl je aan het snelladen bent. #firstworldproblems

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Divak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:08:
[...]
Lijkt mij Nardo Grey.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
De verbeterde Bluetooth media ondersteuning lijkt me als SR+ rijder wel mooi. Als ik het goed lees zouden playlists incl. Albumart gaan werken icm een iPhone op iOS 13. Ik ben benieuwd!

Daarnaast klinkt Joemode handig en is de nieuwe volgorde van icoontjes logischer (vooral de bel knop links is handig!)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaCoTa
Voor uw quote en copy-paste gemak, schaamteloos gekopieerd van reddit:

Version 10.0

Version 10.0 introduces updates designed to maximize entertainment in your Tesla. This includes the Tesla Theatre, more media options and Cuphead, a new Tesla Arcade game.

Version 10.0 also introduces our newest Autopilot features, Smart Summon, along with other Autopilot and infotainment improvements.

Cuphead - Tesla Edition
Cuphead is a classic run and gun action game inspired by cartoons of the 1930s and heavily focused on boss battles. For the Tesla Edition of Cuphead, enjoy the games full first isle as you play as Cuphead or Mugman (in single player or local co-op). Traverse strange worlds, acquire new weapons, learn powerful super moves, and discover hidden secrets while you try to pay your debt back to the Devil!

Smart Summon (Beta)
Smart Summon is designed to allow your car to drive to you (using your phone’s GPS as a target destination) or a location of your choosing, maneuvering around and stopping for objects as necessary. Like Summon, Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways. You are still responsible for your car and must monitor it and it’s surroundings at all times within your line of sight because it may not detect all obstacles. Be especially careful around quick moving people, bicycles, and cars

To access the feature in your Tesla Mobile app, tap Summon then tap the Smart Summon icon. To activate Smart Summon, press and hold the “COME TO ME” button. Alternatively, tap the target icon, set the destination of your choice by adjusting the map, and then press and hold “GO TO TARGET” button. You can stop your car from driving at any time by releasing the button.

Note: Smart Summon requires the latest version of the Tesla mobile app (v 3.10.0 or later). Please refer to the Owners Manual for additional details about this feature.

Tesla Theater
Tesla Theater lets you watch movies and videos when your car is in PARK. To launch the Tesla Theater, Tao the new Entertainment icon in the Application Launcher and select the Theater tab.

Note: We have temporarily enabled the ability to stream videos over cell.

You can also send videos to play in the Tesla Theater from your mobile phone for supported Theater sources. Simple “Share” the video link with the Tesla mobile app while your car is in PARK.

Spotify
Listen to music via Spotify. You can select Spotify from the Media menu. Simply login with your Spotify account to start enjoying your favorite artists, stations, and songs.

Note: A Spotify Premium account is required.

Caraoke
Sing Karaoke to your favorite songs and artists in your Tesla. You can select Caraoke from the Media menu. Tap the microphone icon to adjust whether the vocal track plays while you sing along.

Driving Visualization
The driving visualization has been improved to display additional types of objects and lane lines around your car in more environments.

Additionally, you can drag and pinch the driving visualization to temporarily adjust view angle and zoom. After a short period of inactivity, the visualization will return back to the default position.

Automatic Lane Change
The Automatic Lane Change visualization has been improved to highlight where in the adjacent lane your car is planning to move to. When Automatic Lane Change is initiated, the adjacent lane is highlighted blue and the target car destination is outlined in white.

Feeling Lucky or Hungry?
Feeling lucky or hungry? Go on a surprise adventure to a nearby attraction by tapping Navigate > Lucky or get directions to a local restaurant chosen by your Tesla by tapping Navigate > Hungry. We have also updated the place pop up to include easy access to associated website if one exists.

Map Improvements
We have improved maps to make it easier to find and navigate to where you want to go. When searching for a destination, the autocomplete search now includes the distance to each suggested place. Additionally, you can now directly tap the labels on the map to quickly view the associated place details and navigate to that destination.

Mobile App
You can now do even more with your car from your mobile app.
  • Open and close your garage door. A HomeLink button now appears if your car has a programmed HomeLink connection.
  • Thaw your car in cold weather more conveniently by enabling max defrost. Once enabled, the cabin temperature and front window defrost will be set to the maximum heat.
  • View the download and installation progress of software updates.
  • Send videos to play in the Tesla Theater for supported theater sources by sharing the video link with the Tesla mobile app.
  • Vent and close all your windows.
Note: These features require the latest version of the Tesla mobile app (v 3.10.0 or later).

Dashcam Improvements
Dashcam can now record and store video footage captured by your car’s rear facing camera in addition to the forward camera and side cameras. As usual, the Dashcam icon will be displayed in the status bar with the red dot indicating that it is recording. Tap the icon to save 10 minus video clips or press and hold to pause recording.

Sentry Mode Improvements
Sentry Mode video clips are now saves in a separate folder on your USB drive to make them easier to review and manage. Also, the oldest Sentry Mode will now be automatically deleted if there is not enough space on the USB drive and Sentry Mode clips are using more than 5GB of space.

Joe Mode
Enabling Joe Mode reduces the volume of your cars chimes. The quieter chimes continue to alert the driver effectively, and minimize disruptions to passengers (e.g. Joe’s kids). To enable Joe Mode, Tap Controls > Safety & Security > Joe Mode.

Software Update Improvements
The software update experience now has more style and grace. You will now know which software update version is being downloaded and to be installed. Once the software update has been initiated, you can view the install progress when the touchscreen is on.

Bluetooth Media Improvements
Playing media from a connected phone via Bluetooth has been improved to display album art from your device. You can browse associated playlists directly from the touchscreen. Additionally, Bluetooth media supports 48 KHz sampling rate for better audio quality.

Note: Behavior and performance will vary depending on mobile device and app. For album art integration with iPhones, iOS 13 is required.

Application Launcher
The Application Launcher has been rearranged to make it easier to launch the Phone App. We have also replaced the Tesla Arcade with Tesla Entertainment.

Driver Profile
In addition to your seat, mirror and steering wheel positions, your car automatically saves many settings to your driver profile. With this release, you can now see when a setting is saved to the selected driver profile at the status bar located at the top of your touchscreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Nu ook via Tesla @ Twitter:

Zie https://twitter.com/Tesla/status/1177300994864099328.

Edit: Ze zijn de vervolgberichten nog aan het plaatsen, de berichtencollectie wordt dus nog groter. -> Inmiddels gereed zo te zien.

Uitrol is vanaf volgende week:

Release notes @ Tesla.com: https://www.tesla.com/blo...-version-10-0?redirect=no

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 26-09-2019 21:45 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: https://carsales.pxcrush.net/carsales/car/cil/qfavpdau9lr0i2j04pxk269k5.jpg?pxc_method=crop&pxc_size=900%2C600

Leuk die software update! Vooral omdat.... mijn M3 SR+ besteld is. In Midnight Grey. Net als miljoenmiljard anderen heb ik zo het idee. Iets met fiscaal voordeel i.c.m. briljante auto is onweerstaanbaar :D
Heb even een leen Model X gereden en dat beviel me wel!

Grootste zorg voor nu; geen matten? Oh my! Wie verzint dat... Vroeger was striping en een rechter buitenspiegel een optie. Maar matten? Why?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Ik zou graag in v10 willen zien dat alle laadpalen, dus ook new motion enz.. mee worden genomen in te plannen rit

• Taro
  • Niet online

Taro

jefjef schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:46:
Ik zou graag in v10 willen zien dat alle laadpalen, dus ook new motion enz.. mee worden genomen in te plannen rit
Dan kan je helaas lang wachten, want die staat er niet tussen als nieuwe optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
[Twitter]
Ha...! SR en SR+ krijgen ook de browser, spotify en tunin/slacker functies etc!

Top en sneller dan gedacht:
https://twitter.com/tesla.../1177307784531992576?s=21

**edi** Niet alleen in park. Je kan met je telefoon een hotspot delen (WiFi)

[ Voor 19% gewijzigd door Stef87 op 27-09-2019 11:04 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:06
Maar alleen als je geparkeerd staat en wifi toegang hebt...

• Hunkaroglu
savagenld schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:53:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Hunkaroglu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:55:
[...]

@savagenld Had het over streaming voor SR(+). Dat is alleen in park en op WIFI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
jefjef schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:46:
Hoe zie je dat dan voor je? Een oplaad stop van 5 uur in je rit in plaats van via een snel lader gestuurd worden? :+

• Hunkaroglu
Stef87 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:48:
[...]

Wat blijft er nog over qua verschil nog over met de long range?

Puur voor range en achterstoelverwarming aanzetten
Inspired schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:56:
[...]

@savagenld Had het over streaming voor SR(+). Dat is alleen in park en op WIFI.
Yep las het net. Niet veel toegevoegde waarde dus.

Merk wel dat het verschil met de long range steeds kleiner wordt zo, waar je zo 10K meer voor hebt betaald.
Als je toch al elke dag aan het laden bent, en niet zo'n lange afstanden maakt, vind ik het eerlijk gezegd niet 10K waard.

• Taro
  • Niet online

Taro

@Hunkaroglu Vergeet Dual motor niet, geen klein dingetje... Daarnaast de matten, interieurverlichting, mistlampen, geluid, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 26-09-2019 22:06 ]

• Stef87
savagenld schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:53:
Aflevering Big Bang theory op Netflix kan precies Tijdens een supercharge sessie.

Van tevoren downloaden via wifi op SSD die ook sentry modus gebruikt, zal vast ook ooit prima kunnen. (Of via telefoon netflix downloaden en video delen op scherm)

@Hunkaroglu
De accu capaciteit is groot genoeg om ook met een aanhanger nog een fatsoenlijke afstand te kunnen rijden. Ook is de AWD sneller.

De SR+ is wat zuiniger, dus als die range goed genoeg is is het een betere keuze denk ik. Motorrijtuigenbelasting zal als die moet gaan worden betaald ook minder zijn etc. Verzekeringspremie is voor sommige ook al stukken minder p/m.

(Neemt niet weg dat ik liever een Performance AWD had gehad, maar die zou mij 3x zoveel per maand kosten)

@Taro
Matjes en een extra lampje in je interieur: daar zal niemand zijn keuze door laten bepalen.. Beetje raar om specifiek met software een paar interieurlampjes uit te schakelen 🤪
**Edit** Zoals Taro ook zegt: awd en batterij natuurlijk

9/10 zal het om extra accu capaciteit gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Stef87 op 26-09-2019 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Stef87 Daarom is het ook niet handig om alleen die 2 punten te quoten uit mijn bericht en de rest niet... Die AWD/Dual motor is naast de accu wel echt een groot verschil. En voor velen de mistlampen ook. Selectief quoten is niet handig.

• Hunkaroglu
Cyw00d schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:55:
[...]

Voor de duidelijkheid, deze moet je dus NIET bestellen: https://www.amazon.com/gp...ef_=pe_24393060_416619730

Edit:
Jouw link die je stuurde van evaccessoires website, als je daar op doorklikt kom je ook op amazon, met slechte beoordelingen.

Ik heb nog de reviews gelezen op Amazon.
Ze zeggen dat de liftkracht erg sterk is, waardoor het mogelijk is dat de kap kan buigen en het gewricht kan beschadigen. Daarnaast moet je ook veel kracht uitoefenen om het weer dicht te doen.
Daarnaast trilt ook de auto als hij open gaat.

Ik hou het maar op de oude manier. :)

• Inspired
Idd. Vind de frunk en trunk nou niet het meest degelijke van de auto. Zwaardere veren geeft meer belasting op de scharnieren.

• BaSsDruM
Deveon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:33:
[...]

Exact mijn gedachte! Die auto is zo’n eenheidsworst geworden, een beetje personaliseren maakt het allemaal net wat leuker :P

• Taro
  • Niet online

Taro

BaSsDruM schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:55:
[...]
een beetje personaliseren maakt het allemaal net wat leuker :P
En veel lastiger om op grote schaal te produceren. Het mooie is dat ze nu gewoon batches kunnen maken, anders wordt dat een stuk lastiger en ga je echt stuk voor stuk bestellen en produceren. Als de markt ooit verzadigd raakt kan Tesla daar natuurlijk alsnog voor kiezen, maar nu is het gewoon slim het zo aan te pakken als ze nu doen.

• Stef87
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Stef87 op 26-09-2019 23:24 ]

• Stef87
Taro schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:32:
@Stef87 Daarom is het ook niet handig om alleen die 2 punten te quoten uit mijn bericht en de rest niet... Die AWD/Dual motor is naast de accu wel echt een groot verschil. En voor velen de mistlampen ook. Selectief quoten is niet handig.
Even wat aangepast. Dat is ook niet mijn bedoeling geweest maar ik begrijp (achteraf) je reactie.

(Overigens: het was geen quote maar een @ ) T’ was meer een algemene opmerking nav de genoemde verschillen en dat de interieur lampjes binnen softwarematig uitzetten gewoon een vreemde keuze is van Tesla.

[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 26-09-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaSsDruM schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:55:
[...]

Exact mijn gedachte! Die auto is zo’n eenheidsworst geworden, een beetje personaliseren maakt het allemaal net wat leuker :P
You ain’t seen nothing yet 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
Stef87 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:48:
[...]

Alleen als die in park staat? 8)7 daar heb ik dus net helemaal niks aan, ik zet hem niet in park voor een stoplicht oid. Wellicht leuk voor een tussenstop bij een SuC met je mobiel als hotspot, maar verder... Had echt gehoopt op een abbo die ik kon kopen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan er alsnog aankomen hoor, maar alleen niet met V10 :)

-edit: Verduidelijking: het is weg van de Tesla website, dus je kan gewoon Spotify gebruiken als je ook rijdt. Wel natuurlijk via je eigen hotspot.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Misschien is V10 een voorbode voor een aankomend Premium abonnement.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Hatsjoe schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:57:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je? Een oplaad stop van 5 uur in je rit in plaats van via een snel lader gestuurd worden? :+
Ik werk nog wel eens ergens in de den lande. Dan zou het makkelijk zijn om dan op locatie te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
jefjef schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:22:
[...]

Ik werk nog wel eens ergens in de den lande. Dan zou het makkelijk zijn om dan op locatie te laden.
Ik denk niet dat het snel zal komen dat andere snelladers dan de superchargers zichtbaar worden in de navigatie. Hopelijk heb ik het mis hoor.

Wel heb ik begrepen dat je via voice commando kunt zeggen "navigeer naar dichtsbijzijnde FastNet snellader"

Bron : https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:04:
@Hunkaroglu Vergeet Dual motor niet, geen klein dingetje... Daarnaast de matten, interieurverlichting, mistlampen, geluid, etc.
Het verschil tussen de Standard Range Plus RWD en de Long-range Dual Motor AWD is dus:

- Dual motor met all wheel drive.
- Matten voor + achter.
- Interieurverlichting.
- Mistlampen voor.
- Betere geluidsinstallatie.
- 560 km range tegenover 409 km range.
- 4.6 seconden op de 100 in plaats van 5.6 seconden.
- Stoelverwarming achter.
- Premium connectiviteit.

Premium Connectivity voegt kaarten met satellietweergave toe met actuele verkeersinformatie, streamen van muziek en media, een internetbrowser (voor de Model S en Model X) en draadloze software-updates via Wifi en het mobiele netwerk.

Klopt dit? Verschil is dan 10.000 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Squ1zZy op 27-09-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Connectiviteit ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
En twee USB-kabeltjes toch? Of worden die sowieso niet meer meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Nope, worden niet meegeleverd

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
Een draadloze laadoptie voor de telefoon zou toch ook niet hebben misstaan in een premium interieur..
Maar gelukkig zijn er voldoende aftermarket oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:02:
[...]

Het verschil tussen de Standard Range Plus RWD en de Long-range Dual Motor AWD is dus:

- Dual motor met all wheel drive.
- Matten voor + achter.
- Interieurverlichting.
- Mistlampen voor.
- Betere geluidsinstallatie.
- 560 km range tegenover 409 km range.
- 4.6 seconden op de 100 in plaats van 5.6 seconden.
- Volledig “leder” interieur in plaats van half “leder”.

Klopt dit? Verschil is dan 10.000 euro.
de vegan leather stoelen zijn bij beide uitvoeringen exact gelijk, daar zit geen verschil.
Wel mist de SR+ stoelverwarming op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
Alleen het eerste jaar toch, daarna voor LR ook betaald (als ze dit ooit gaan doorvoeren).
Pagina: 1 ... 34 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.