Gas bijgevenDivak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:43:
[...]
Is hier iets aan/tegen te doen, hoe doen jullie dat? Op deze manier is ACC eigenlijk helemaal niet fijn om te rijden. Ja, tenzij je veel te lang en veel te vroeg links blijft rijden. Maar daar ben ik echt op tegen..
[...]
Inderdaad wat @itons al zegt, de manual override met je rechtervoet toepassen. De situatie die je schetst, @Divak, gebeurt ook zo op de Audi en VW die ik met ACC voorheen had, dit is niet iets specifieks voor Tesla.
Het meest relaxed rijden is dan ook van het pedaal af als daar de kans voor is (70 - 80% van mijn reis), en daarnaast met de rechtervoet het pedaal intrappen om ACC te helpen en de "schrik" te doen wegnemen.
Het meest relaxed rijden is dan ook van het pedaal af als daar de kans voor is (70 - 80% van mijn reis), en daarnaast met de rechtervoet het pedaal intrappen om ACC te helpen en de "schrik" te doen wegnemen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Je kunt hem ook op je mobiel draaien. Je upload geen beelden dus als je de beelden kunt benaderen vanaf mobiel lukt het ookNice. Er heb ook eens iets voorbij zien komen om direct de sentry reports te zien, zonder dat je de SSD mee naar je PC moet nemen en alles stuk voor stuk moet bekijken?
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Last ergens iemand die een ssd met wifi in zijn auto had, kon hij m vanaf zijn PC aflezen.
Voor Android is er een app in de Play Store (TeslaCam / Sentry Reviewer), waarmee je direct op je Android smartphone de beelden kunt bekijken. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een zogenaamde OTG (On The Go) kabel of adapter, welke dus de SSD/USB stick direct aansluit op de smartphone.
Blijkbaar, zo lees ik tenminste, zijn er ook USB sticks met wifi te koop waarmee het mogelijk zou moeten zijn om de beelden direct te streamen naar een PC.
Blijkbaar, zo lees ik tenminste, zijn er ook USB sticks met wifi te koop waarmee het mogelijk zou moeten zijn om de beelden direct te streamen naar een PC.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Thx (en @itons ), inderdaad dan maar telkens gas bijgeven. Dat schiet voor mij het doel van een cruise control een beetje voorbij maar ACC met andere merken werkt ook niet zo soepel als ik had gedacht. Jammer dat er dan toch niet een optie in zit voor een cruise control, ongeacht of je van baan wisselt of een voorligger hebt. Maarja, alles went.RomeoJ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:13:
Inderdaad wat @itons al zegt, de manual override met je rechtervoet toepassen. De situatie die je schetst, @Divak, gebeurt ook zo op de Audi en VW die ik met ACC voorheen had, dit is niet iets specifieks voor Tesla.
Gisterenavond sentry mode aangezet langs een doorgaande weg. Die 1 kW per dag kun je dan wel op je buik schrijven
Dat moet dan weer kWh zijn @Divak
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ja die sentry mode neemt echt veel stroom!Divak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:27:
[...]
Thx (en @itons ), inderdaad dan maar telkens gas bijgeven. Dat schiet voor mij het doel van een cruise control een beetje voorbij maar ACC met andere merken werkt ook niet zo soepel als ik had gedacht. Jammer dat er dan toch niet een optie in zit voor een cruise control, ongeacht of je van baan wisselt of een voorligger hebt. Maarja, alles went.
Gisterenavond sentry mode aangezet langs een doorgaande weg. Die 1 kW per dag kun je dan wel op je buik schrijvenTussen 22.00 en 7.00 ging de range van 428 km naar 407 km
"Tesla Bjorn" kwam op 315 Watt met Sentry aan. Komt dus op 7,5kWh per 24 uur.Divak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:27:
[...]
Gisterenavond sentry mode aangezet langs een doorgaande weg. Die 1 kW per dag kun je dan wel op je buik schrijvenTussen 22.00 en 7.00 ging de range van 428 km naar 407 km
Bij je Tesla is er 21 km range afgegaan. Dat is op basis van rated range @ 15,5 kWh per 100 km. Omgerekend is 21 km ongeveer 3.2 kWh voor 9 uur. Omgerekend naar 24 uur kom je dan op 7,46kWh.
Komt dus redelijk overeen.
In sleep mode zit de Tesla op een 25 Watt.
Bron; https://insideevs.com/new...t-by-bjoern-nyland-video/
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Interessant, leuke links. Praktisch maakt het dus eigenlijk geen snot uit of je op een verlaten parkeerplaats staat of langs een drukke weg.
Lijkt het inderdaad niet op. Hij zal wellicht ook gewoon continu opnemen. Net zoals met de dashcam mode. En dan clips bewaren als er noodzaak toe is. Op zich ook wel logisch misschien. Alle systemen moeten continue paraat zijn in Sentry mode.Divak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:48:
[...]
Interessant, leuke links. Praktisch maakt het dus eigenlijk geen snot uit of je op een verlaten parkeerplaats staat of langs een drukke weg.
Helaas verbruikt die idd veel stroom.Divak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:48:
[...]
Maar ik laat hem toch aan. Ook als ik op de weg rij. Mocht er een ongeluk gebeuren op de weg heb ik toch bewijs.
De dashcam bedoel je dan? Ja, die laat ik ook wel aan. Onder het rijden is het extra verbruik te verwaarlozen omdat de systemen toch al aan zijn. Nu nog een keer beelden van de rear cam.. Ook niet echt zin om een dashcam achterin te monteren.Hunkaroglu schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:51:
[...]
Helaas verbruikt die idd veel stroom.
Maar ik laat hem toch aan. Ook als ik op de weg rij. Mocht er een ongeluk gebeuren op de weg heb ik toch bewijs.
Oh dacht dat hij niet opneemt als je sentry uit zet.Inspired schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:57:
[...]
De dashcam bedoel je dan? Ja, die laat ik ook wel aan. Onder het rijden is het extra verbruik te verwaarlozen omdat de systemen toch al aan zijn. Nu nog een keer beelden van de rear cam.. Ook niet echt zin om een dashcam achterin te monteren.
Als je gaat rijden gaat Sentry standaard uit. Na een ongeluk of ander voorval moet je dan wel even op het dashcam icoontje klikken. Dan slaat hij de laaste 10 minuten apart op. Anders ben je na 10 minuten de beelden weer kwijt. Wellicht dat de Tesla de beelden zelf ook wel apart zet als je zelf betrokken bent bij een ongeval. Maar weet dat niet zeker. Veiliger om dan gewoon op het icoontje te drukken zodat je de beelden hebt.Hunkaroglu schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:04:
[...]
Oh dacht dat hij niet opneemt als je sentry uit zet.
Op welke software versie zit je? Ik vond dat mijn auto dat ook heel vervelend deed, maar het is wel iets beter geworden met 32.2.2Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:43:
Maar daar zit ik met best een vervelend probleem. Ik heb bijvoorbeeld ACC op 110 km/u ingesteld en ik rijd op de rechterbaan. Ik nader een vrachtwagen en ik zie dat de ACC naar 109 km/u gaat. Ik schuif direct een baan op naar links in de hoop dat de ACC snelheid houdt en weer terug naar 110 km/u gaat. Wat er echter gebeurt is dat de auto ALTIJD nóg verder afremt (alsof het schrikt). Soms best abrupt en tot onder de 100 km/u, en daarna opeens weer keihard optrekt naar 110 km/u.
Is hier iets aan/tegen te doen, hoe doen jullie dat? Op deze manier is ACC eigenlijk helemaal niet fijn om te rijden. Ja, tenzij je veel te lang en veel te vroeg links blijft rijden. Maar daar ben ik echt op tegen..
Als je na de rit naar huis je USB eruit haalt, heb je de laatste 3 uur nog op je usb - stick staan.Inspired schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:34:
[...]
Als je gaat rijden gaat Sentry standaard uit. Na een ongeluk of ander voorval moet je dan wel even op het dashcam icoontje klikken. Dan slaat hij de laaste 10 minuten apart op. Anders ben je na 10 minuten de beelden weer kwijt. Wellicht dat de Tesla de beelden zelf ook wel apart zet als je zelf betrokken bent bij een ongeval. Maar weet dat niet zeker. Veiliger om dan gewoon op het icoontje te drukken zodat je de beelden hebt.
Elk beeld tijdens het rijden wordt opgeslagen, 3 uur bewaard, en erna verwijderd.
Drukken op het knopje van de camera zorgt er voor dat je die beelden (10minuten) permanent bewaard.
Dat is ook de reden dat iedereen opteert voor een SSD ipv. een USB stick.
Bij m'n BMW was dit wel goed geregeld, wanneer je op je richtingaanwijzer drukte ging de auto al een beetje versnellen / negeerde de auto voor je zodat je niet de onnodige rem gedrag had maar de ingestelde snelheid kon handhaven. Lijkt me dat dit simpel toe te voegen is voor Tesla.RomeoJ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:13:
Merk dat ik nu ACC eigenlijk niet meer gebruik, of zelf rijden of autopilot. Vind de ACC toch wat onrustig en te hard remmen bij voorliggers. Wat ik raar vind want bij AP merk ik dat de auto juist wel goed vooruit kijkt en rustiger van snelheid verandert (bijv. bij stoplichten, abrupt remmen bij files, etc). Een beetje relaxer instellen zou wel fijn zijn. Geldt ook voor snelheid aanpassing op wegen, de auto weet toch dat de 80km zone overgaat naar 50km? Waarom dan boven op de rem staan?! Begin 200m ervoor rustig de regen te gebruiken.
Dat deed de ACC in mijn voorloop Polo inderdaad ook, maar kan ook simpelweg veroorzaakt worden omdat Tesla niet alleen voor zich kijkt, maar ook naar de andere rijstroken. Voor FSD zou het ook fijner zijn als hij harder op de voorligger af gaat als hij ziet dat hij er daarna voorbij kan. Eigenlijk mag AP ziezo meer uitrollen over regenereren moeten prefereren en bij geen risico wat soepeler afremmen of versnellen. Uiteindelijk zou AP als een chauffeur moeten rijden en niet als een reguliere bestuurder.DM_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:35:
[...]
Bij m'n BMW was dit wel goed geregeld, wanneer je op je richtingaanwijzer drukte ging de auto al een beetje versnellen / negeerde de auto voor je zodat je niet de onnodige rem gedrag had maar de ingestelde snelheid kon handhaven. Lijkt me dat dit simpel toe te voegen is voor Tesla.
Op de A6 heb ik dagelijks dat ik op de linkerrijstrook van de wisselstrook rijdt en AP naar rechts gaat knipperen en niemand meer wilt inhalen. een kilometer verder is alles weer in orde.
rearcam in sentrymode zou in v10 zitten begreep ik, logisch dat dit dan ook voor dashcam geldt (nu nog hopen dat ze bij Tesla die logica ook volgen...Inspired schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:57:
[...]
De dashcam bedoel je dan? Ja, die laat ik ook wel aan. Onder het rijden is het extra verbruik te verwaarlozen omdat de systemen toch al aan zijn. Nu nog een keer beelden van de rear cam.. Ook niet echt zin om een dashcam achterin te monteren.
Ik heb al wel 2x gehad dat ik de usb stick er uit haalde zonder na te denken en daarmee alle beelden verwijderde/onleesbaar maakte. Ik moet er echt om denken eerst lang op de dashcam button te drukken om de usb veilig te kunnen verwijderen!
Ook bij de Audi A6 is het dik in orde. Bij de Mercedes ook. Het mooie aan die Mercedes was ook nog dat de auto de snelheid van je voorligger laat zien. Dus als iemand met een flink snelheidsverschil rijdt zie je dat van ver aankomen en kan je dus tijdig anticiperen. Als een voorligger bijna dezelfde snelheid rijdt kan je ervoor kiezen erachter te blijven bijv. Bij de Tesla zie je je voorligger maar je ziet de snelheid van die voorligger niet.DM_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:35:
[...]
Bij m'n BMW was dit wel goed geregeld, wanneer je op je richtingaanwijzer drukte ging de auto al een beetje versnellen / negeerde de auto voor je zodat je niet de onnodige rem gedrag had maar de ingestelde snelheid kon handhaven. Lijkt me dat dit simpel toe te voegen is voor Tesla.
Merk dat ik nu ACC eigenlijk niet meer gebruik, of zelf rijden of autopilot. Vind de ACC toch wat onrustig en te hard remmen bij voorliggers. Wat ik raar vind want bij AP merk ik dat de auto juist wel goed vooruit kijkt en rustiger van snelheid verandert (bijv. bij stoplichten, abrupt remmen bij files, etc). Een beetje relaxer instellen zou wel fijn zijn. Geldt ook voor snelheid aanpassing op wegen, de auto weet toch dat de 80km zone overgaat naar 50km? Waarom dan boven op de rem staan?! Begin 200m ervoor rustig de regen te gebruiken.
De ACC van de luxe Duitse merken is superieur tov Tesla. Veel subtieler en minder storend.
Bizar eigenlijk als er over nadenkt. Dat zo'n camera op jaarbasis 2x zoveel elektriciteit kost als mijn huishouden. Dan ben je bezig met allemaal ledlampen en A++++ apparaten en dan doet zo'n simpele functie dat allemaal weer teniet.Inspired schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:42:
[...]
"Tesla Bjorn" kwam op 315 Watt met Sentry aan. Komt dus op 7,5kWh per 24 uur.
Bij je Tesla is er 21 km range afgegaan. Dat is op basis van rated range @ 15,5 kWh per 100 km. Omgerekend is 21 km ongeveer 3.2 kWh voor 9 uur. Omgerekend naar 24 uur kom je dan op 7,46kWh.
Komt dus redelijk overeen.![]()
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb van mijn huidige leasemaatschappij het volgende voorstel gekregen:
- Tesla Model 3 SR+
- 19" wielen
- Pearl White metallic
- 20.000km per jaar
- 60 maanden
- Prijs meer per km €0,1333
- Vervangend vervoer binnen 24 uur
- Bij het voortijdig verbreken van het contract gaan ze kijken hoe lang ik de auto geleased heb. Stel na 36 maanden stop ik ermee dan kijken ze naar wat het maandbedrag bij een lease van 36 maanden zou zijn geweest. Dat verschil wordt dan keer 36 gedaan en dat is dan de boete.
Leaseprijs per maand €750,-
Is dit een goede deal?
- Tesla Model 3 SR+
- 19" wielen
- Pearl White metallic
- 20.000km per jaar
- 60 maanden
- Prijs meer per km €0,1333
- Vervangend vervoer binnen 24 uur
- Bij het voortijdig verbreken van het contract gaan ze kijken hoe lang ik de auto geleased heb. Stel na 36 maanden stop ik ermee dan kijken ze naar wat het maandbedrag bij een lease van 36 maanden zou zijn geweest. Dat verschil wordt dan keer 36 gedaan en dat is dan de boete.
Leaseprijs per maand €750,-
Is dit een goede deal?
[ Voor 32% gewijzigd door Sunri5e op 25-09-2019 11:32 ]
Mijn model 3 krijgt geen software updates. Eerst veel door een slechte WIFI verbinding echter heb ik dat nu gefixed.
Ik loop 3 software updates achter, hij draait nog op 2019.20.
Elke kaar zie ik dat de auto in slaapstand gaat. Moet ik dit voorkomen, of blijft wifi tijdens de slaap stand toch werken? Iemand tips?
Elke kaar zie ik dat de auto in slaapstand gaat. Moet ik dit voorkomen, of blijft wifi tijdens de slaap stand toch werken? Iemand tips?
Al een keer een reset gedaan (beide knopjes op het stuur + rem ingedrukt)?The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:32:
Mijn model 3 krijgt geen software updates. Eerst veel door een slechte WIFI verbinding echter heb ik dat nu gefixed.
Beetje laat misschien, maar ik kom er net achter dat het veel beter werkt als je niet het pijltje probeert te pakken, maar je vinger op het lijntje in het midden van de batterij doet. Gewoon je vinger in de batterij drukken zegmaarTaro schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:18:
@Gluten Parody en @DaCoTa Oplossing gevonden! Ook met de pink lukt het niet, maar het touchpoint zit iets meer dan een halve cm naar links van het pijltje als je hem van de 100% af wilt swipen. Nu lukt het wel
Hopelijk fixxen ze dit met de volgende update.
Het valt mij op dat met mijn MS uit 2014 190.000km en originele accu (denk ik) dat de fan's op hoge snelheid gaan draaien als ik bij de SuC meer dan ongeveer 80% gaat laden. De koelvloeistof temperatuur loopt dan in korte tijd erg hoog op 130°c terwijl de accutemperatuur prima is rond 35°c Tesla ziet geen alarmerende waardes.
Heb reeds een afspraak staan voor volgende week voor controle maar is het nodig (of normaal) denken jullie?
Heb reeds een afspraak staan voor volgende week voor controle maar is het nodig (of normaal) denken jullie?
Ik zit ook nog op 2019.28.3, niet heel oud maar volgens https://teslafi.com/firmware/ heeft nog maar 0.2% deze versie (5% heeft een 28), dus ik voel me achtergelaten.
Heb reset gedaan, maar niks.
Net bij Service Center Rotterdam geweest. Melding gemaakt van het hard zoemend geluid bij hoge snelheid, temperatuur sensor die incorrect werkt (Ik moet hem soms op 27+ graden zetten om een beetje normale temperatuur te krijgen. En schade die bij aflevering er op zat.
Al snel melde de dame achter de servicebalie dat het geluid en temperatuur niks aan te doen is. Collega naast haar luisterde mee en melde ook "Bij Tesla is het vrij normaal, dat van het temperatuur".. Ik stond echt verbaast te kijken. Na lang aandringen kreeg ik de melding dat ik volgende keer even een datum en tijd moet onthouden wanneer de temperatuur incorrect is, dan kunnen ze in de logs kijken.
Ik vroeg ook nog; "Kan er niet even iemand rubbers controleren of meelopen om te kijken op zijn minst?" waarop de dame antwoord: "Nee we kunnen daar gewoon echt niks aan doen". Wth, iemand wel eens zo verbaast bij een Service Center gestaan? (Behalve @PWM I guess)
Schade wordt gelukkig wel aangepakt, ik mag in oktober terugkomen, dan komt er iemand een spot repair uitvoeren.
Al snel melde de dame achter de servicebalie dat het geluid en temperatuur niks aan te doen is. Collega naast haar luisterde mee en melde ook "Bij Tesla is het vrij normaal, dat van het temperatuur".. Ik stond echt verbaast te kijken. Na lang aandringen kreeg ik de melding dat ik volgende keer even een datum en tijd moet onthouden wanneer de temperatuur incorrect is, dan kunnen ze in de logs kijken.
Ik vroeg ook nog; "Kan er niet even iemand rubbers controleren of meelopen om te kijken op zijn minst?" waarop de dame antwoord: "Nee we kunnen daar gewoon echt niks aan doen". Wth, iemand wel eens zo verbaast bij een Service Center gestaan? (Behalve @PWM I guess)
Schade wordt gelukkig wel aangepakt, ik mag in oktober terugkomen, dan komt er iemand een spot repair uitvoeren.
[ Tesla MIG MYP ]
WIFI is pas van toepassing als je een melding gehad hebt van een update. De melding komt via LTE binnen. (harde) reset al gedaan? Anders zul je naar support moeten denk ik. Je had al een nieuwe versie moeten hebben.The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:32:
Nee.. service is 3x niks.. dat is al bij iedereen zo'n beetje bekend.Cyw00d schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:55:
Net bij Service Center Rotterdam geweest. Melding gemaakt van het hard zoemend geluid bij hoge snelheid, temperatuur sensor die incorrect werkt (Ik moet hem soms op 27+ graden zetten om een beetje normale temperatuur te krijgen. En schade die bij aflevering er op zat.
Andere vraag, is er iemand die de Model 3 keyfob heeft? Nederlandse webshop verkoopt deze niet namelijk..
[ Tesla MIG MYP ]
Ik las op reddit dat dit is voor de mensen die nu V10 hebben en Youtube/Netflix kunnen gebruiken op LTE als beta test. Later zal dit WiFi-only worden.DaCoTa schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:38:
Interessant, er gebeurd langzaam iets met connectivity (bron):
[Afbeelding]
Meting van het dataverkeer.
[ Tesla MIG MYP ]
Nee, dat heb ik net gedaan.Smobbo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:39:
[...]
Al een keer een reset gedaan (beide knopjes op het stuur + rem ingedrukt)?
Net met 2 stuur knopjes + rem, ik denk dat dit soft reset is.Inspired schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:57:
[...]
WIFI is pas van toepassing als je een melding gehad hebt van een update. De melding komt via LTE binnen. (harde) reset al gedaan? Anders zul je naar support moeten denk ik. Je had al een nieuwe versie moeten hebben.
Ik wacht nu ff af terwijl hij aan wifi hangt.
Zo niet dat vraag ik via support of ze een update kunnen pushen.
Hihi, ja de logs. Vragen ze mij ook altijd. Heb al 20x wat doorgegeven, nooit wat uitgekomen. "De Logs" is een eufemisme voor: ga weg en we hopen dat het vanzelf weggaat.Cyw00d schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:55:
PWM schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:50:
[...]
Hihi, ja de logs. Vragen ze mij ook altijd. Heb al 20x wat doorgegeven, nooit wat uitgekomen. "De Logs" is een eufemisme voor: ga weg en we hopen dat het vanzelf weggaat.

[ Tesla MIG MYP ]
Naar ander SeC gaan. Onacceptabel als je airco op 27 graden moet zetten!Cyw00d schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:55:

Divide and conquer.
Volgens de bron kost Sentry 'slecht' 52 Watt meer dan 'normale' standby (die 263W verbruikt). Als je hem in sleep zet verbruikt ie maar 25 Watt.LordSinclair schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:28:
[...]
Bizar eigenlijk als er over nadenkt. Dat zo'n camera op jaarbasis 2x zoveel elektriciteit kost als mijn huishouden. Dan ben je bezig met allemaal ledlampen en A++++ apparaten en dan doet zo'n simpele functie dat allemaal weer teniet.
Het zijn niet de camera's die verantwoordelijk zijn voor het hoge energieverbruik maar de autopilot: die is dan actief en dat is een grootverbruiker.LordSinclair schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:28:
[...]
Bizar eigenlijk als er over nadenkt. Dat zo'n camera op jaarbasis 2x zoveel elektriciteit kost als mijn huishouden. Dan ben je bezig met allemaal ledlampen en A++++ apparaten en dan doet zo'n simpele functie dat allemaal weer teniet.
Maar, ja: inderdaad bizar hoeveel het is!
Ja, mss dat ik eens naar een andere rij volgende keer, ben best bereid om verder te rijden voor betere service. Zo bizar dat niet eens iemand even rubbers wil controleren, of in ieder geval een kijkje neemt.wimpie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:23:
[...]
Naar ander SeC gaan. Onacceptabel als je airco op 27 graden moet zetten!
[ Tesla MIG MYP ]
Hoe zet je hem op sleep?aequitas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:41:
[...]
Volgens de bron kost Sentry 'slecht' 52 Watt meer dan 'normale' standby (die 263W verbruikt). Als je hem in sleep zet verbruikt ie maar 25 Watt.
Ik woon/werk in Amsterdam, maar ga altijd naar Eindhoven.Cyw00d schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:46:
[...]
Ja, mss dat ik eens naar een andere rij volgende keer, ben best bereid om verder te rijden voor betere service. Zo bizar dat niet eens iemand even rubbers wil controleren, of in ieder geval een kijkje neemt.
Divide and conquer.
Heb jij thuis ook een computer draaien die videobeelden automatische analyseert? Daarnaast is de AP suite daadwerkelijk geoptimaliseerd op verbruik, maar niet als beveiligingssysteem en waarschijnlijk draait alles, inclusief dubbel uitgevoerde rekenkracht om zichzelf te kunnen corrigeren.LordSinclair schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:28:
[...]
Dus je bent het met mij eens dat het voor een beveiligingssysteem een beetje overkill is aan rekenkracht en het bijbehorende energiegebruikDeveon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:51:
[...]
Heb jij thuis ook een computer draaien die videobeelden automatische analyseert? Daarnaast is de AP suite daadwerkelijk geoptimaliseerd op verbruik, maar niet als beveiligingssysteem en waarschijnlijk draait alles, inclusief dubbel uitgevoerde rekenkracht om zichzelf te kunnen corrigeren.
Als AP zal het een prima systeem zijn maar het ging mij over het verbruik als de auto geparkeerd staat
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Volgens mij is er niet een manier waarop je de sleep mode kan instellen, maar is het afhankelijk van of je apps gebruikt die de status van je auto uitvragen via de API. Als je elke zoveel minuten de API poll't dan krijgt de auto geen kans in standby te gaan (zelfde als je Sentry aanzet).
Alsnog besloten om toch voor de SR+ te gaan, ook mede dankzij jouw post.Stef87 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:33:
[...]
Jij bent zeker leuk op feestjes? Meneer Zuurpruim (past bij je nickname..) Scroll je toch door.
Waar is een forum voor? Om elkaar te helpen en nuttige informatie te delen.
[...]
Precies. Lijkt mij zeer nuttige informatie op het moment omdat is echt niet de enige ben die heel blij is met zijn (eerste) Tesla en nog niet precies weet hoe Tesla alles verwerkt op hun eigen manier, voor mij is dit soms een doolhof en hoop zo andere een beetje te helpen...
Een mod mag evt dan bepalen als ik hier speciaal een topic over zou moeten maken.
[...]
Ik vind het vooral belangrijk om informatie te delen. Het is wel erg makkelijk om simpel te zeggen ''zit er niet meer op, ik vind het jammer voor je'' terwijl iemand bij delivery mij zegt ''Geen probleem meneer, bij de Tesla SeC lossen we dit alsnog op!''
Ondertussen heb ik bij elkaar al best wat uurtjes verspild en ik word tot nu toe elke keer doorverwezen of afgescheept (niemand kan mij op een of andere manier persoonlijk te woord staan) dat is gewoon niet tof. Uit principe vecht ik voorlopig nog even door en deel enkel nieuwe informatie die ook voor andere mensen met een SR+ waardevol kan zijn.
[...]
De Range is echt wel goed in de SR+ bij niet te koud weer is 300+ km makkelijk te doen en de 375+ km ook nog wel als je niet alles op de snelweg rijdt. Evt kan je in de winter iets langzamer rijden dan normaal als je dit het prijsverschil waard vind.
Kijk hier even voor range verschillen bij verschillende gps-snelheden, ook tabel in km/h:
https://teslike.com/range/
SR+ Aero wielen met Aero wieldoppen bij 121km/h : 344km range
LR Aero wielen met aero doppen bij 121km/h : 447 km range
Of even extreem voorbeeld, in het ''voordeel'' van de SR+:
SR+ Aero 18inch 129 km/h : 314km range
Perf. 20inch 129 km/h : 372km range
Het kiezen tussen 19&20 inch velgen en de standaard 18inch aero wielen maakt ook veel verschil in range.
(Verschil in range bij onze 50kWh Model 3 SR+ vs onze 41kWh Zoe is erg groot! De model 3 is veel efficiënter, ik kan harder rijden en alsnog een lager verbruik hebben, terwijl de accu niet eens heel veel groter is.. De 50kWh sr+ batterij kom je nog steeds effectief heel erg ver mee vergeleken met andere EV's )
Ik heb thuis 3 webcams 24/7 draaien, 2 koelkasten, 1 vriezer. Tel daar ook nog alle verlichting, televisie, console, pc, airco, wasmachine, droger, föhn bij op en dan haal ik ook de 2.700 kWh nog steeds niet hoor
Uiteindelijk wordt er wel opgeladen met zonne-energie, maar die energie kun je eigenlijk veel beter op een andere manier gebruiken.
Die 50 GB limit op de auto kan ik wel begrijpen (kan mij overigens al niet voorstellen dat je daar aan komt). Wat volgens mij niet kan is je playlists op Spotify downloaden op de auto? Op mijn telefoon heb ik bijv. de populairste muziek gewoon in de Spotify app gedownload, als ik dat afspeel in de auto kost het geen data. Als ik de muziek echter direct via de Spotify van de Tesla afspeel moet hij het bij elke keer afspelen weer opnieuw streamen, toch?
Die 50 GB limit op de auto kan ik wel begrijpen (kan mij overigens al niet voorstellen dat je daar aan komt). Wat volgens mij niet kan is je playlists op Spotify downloaden op de auto? Op mijn telefoon heb ik bijv. de populairste muziek gewoon in de Spotify app gedownload, als ik dat afspeel in de auto kost het geen data. Als ik de muziek echter direct via de Spotify van de Tesla afspeel moet hij het bij elke keer afspelen weer opnieuw streamen, toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 25-09-2019 15:04 ]
Verwijderd
Ik heb een serieuze vraag aan Tesla rijders, het valt mij vaak op dat Tesla's heel dicht op mijn achter bumper zitten (alsin, ik kan niet eens de lampen zien in mijn achteruit). Is het zo dat de ACC van een Tesla op de minimale stand echt zo'n beetje op de bumper gaat zitten? Of is het gewoon de bestuurder (en toeval dat ik er meerdere zag in een Tesla).
Ik rijd zelf geen Tesla maar heb wel ACC, en als ik mijn ACC op standje "bumper kleef" zet dan zit deze nog op een tamelijke afstand.
Ik rijd zelf geen Tesla maar heb wel ACC, en als ik mijn ACC op standje "bumper kleef" zet dan zit deze nog op een tamelijke afstand.
Dat is de bestuurder, op de kleinste afstand in ACC wordt er flink afstand gehouden.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:04:
Ik heb een serieuze vraag aan Tesla rijders, het valt mij vaak op dat Tesla's heel dicht op mijn achter bumper zitten (alsin, ik kan niet eens de lampen zien in mijn achteruit). Is het zo dat de ACC van een Tesla op de minimale stand echt zo'n beetje op de bumper gaat zitten? Of is het gewoon de bestuurder (en toeval dat ik er meerdere zag in een Tesla).
Dat zullen de bestuurders zelf zijn. Die hun regeneratie laten werken en pas op het laatste moment hun rem indrukken.
Verwijderd
@Divak @bottom line dank :-) was oprecht nieuwsgierig, maar nu weet ik gewoon dat het de bestuurder is die ik boos kan aankijken ;-)
Alle Tesla's of specifiek de Model 3? Bij de Model 3 kan het misschien zo lijken omdat het front veel lager is.PorJaxian schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:04:[/b]
In Amerika (laten) bestellen. Dat werkte bij ons.Cyw00d schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:25:
Andere vraag, is er iemand die de Model 3 keyfob heeft? Nederlandse webshop verkoopt deze niet namelijk..
Hij is nu alleen out-of-stock.
Verwijderd
Zelfs zonder dat ik de lampen kan zien of als een front lager is kan ik wel inschatten als iemand te dicht achterop mij zit. Uit mijn hoofd waren het 2 Model 3's waarbij het mij opviel en 1 Model XDeveon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:08:
[...]
Alle Tesla's of specifiek de Model 3? Bij de Model 3 kan het misschien zo lijken omdat het front veel lager is.
Dus ik denk puur toeval. Vooropgesteld, mooie auto's en ik was puur nieuwsgierig.
Ik impliceer niet dat elke Tesla bestuurder een idioot is, want dan zou ik mijn pa ook voor zijn schenen schoppen ;-)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 15:11 ]
Ze willen zeker dat je dan aan de kant gaat.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:10:
[...]
Zelfs zonder dat ik de lampen kan zien of als een front lager is kan ik wel inschatten als iemand te dicht achterop mij zit. Uit mijn hoofd waren het 2 Model 3's waarbij het mij opviel en 1 Model X
Ik hou er ook niet van als iemand van achter zit te pushen. En blijf rustig op de linkerbaan rijden.
Mocht ik de mogelijkheid zien dat ik rechts moet rijden, doe ik dat wel. Maar voor die bumperklevers blijf ik gewoon op de linkerbaan.
Zelfs al zou je dat wel doen heb je denk ik alsnog relatief vaak een sterke zaakVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:10:
Ik impliceer niet dat elke Tesla bestuurder een idioot is
[ Voor 3% gewijzigd door Divak op 25-09-2019 15:14 ]
Of sneller naar rechts gaanVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:07:
@Divak @bottom line dank :-) was oprecht nieuwsgierig, maar nu weet ik gewoon dat het de bestuurder is die ik boos kan aankijken ;-)
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dit is al oud! Hij heeft al lang een nieuwe test gedaan!Inspired schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:42:
[...]
"Tesla Bjorn" kwam op 315 Watt met Sentry aan. Komt dus op 7,5kWh per 24 uur.
Komt dus redelijk overeen.![]()
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Verwijderd
Ik behandel ze net zoals elke andere auto, blijf gewoon rustig rijden en ga aan de kant als dat kan (op mijn tempo). Daarbij rijd ik zelf ook altijd door maar houd wel altijd afstand.Hunkaroglu schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:12:
[...]
Ze willen zeker dat je dan aan de kant gaat.
Ik hou er ook niet van als iemand van achter zit te pushen. En blijf rustig op de linkerbaan rijden.
Mocht ik de mogelijkheid zien dat ik rechts moet rijden, doe ik dat wel. Maar voor die bumperklevers blijf ik gewoon op de linkerbaan.
[rant]Ik zie in het algemeen een trend van pushers die pushen terwijl je niet opzij kan en je een soort vooruit willen jagen...nut? Minimaal. Na een paar jaar gewoond te hebben in Ierland is het echt idioot om te zien hoe mensen tegenwoordig zich op de weg gedragen in NL. En dan ben ik nog blij dat ik in het zuiden woon en het daar vaak gemoedelijker eraan toe gaat! Maar het zou fijn zijn als iedereen een tikkeltje meer geduld kreeg en we in het algemeen van de haast en "ik ben belangrijk" cultuur afstappen. Zie dat echter niet gebeuren zo 1-2-3.
MAAR GOED dat is misschien voor een ander topic of een blog post meer geschikt [/rant]
Zelfs op de kortste volgafstand past er nog een vrachtwagen tussen over het algemeen (wat dan vaak weer tot gevolg heeft dat er mensen bij mij op de bumper komen zitten omdat ze vinden dat ik niet genoeg doorrijd)Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:04:
Hoeveel tijd zit er tussen je order en de eerste info vanuit tesla over inruil en leverdatum normaliter?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
Je knipoog impliceert een grap, en zo neem ik hem ook, maar toch;
Als ik 80 (op GPS, dus zo'n 83 op de teller) rijd op een tweebaans 80 weg, en links rijd. En verkeer dat dus rechts van mij rijd aan het inhalen ben. En iemand gaat achter mij op de bumper pushen....eh....sorry hoor maar nee dan doe ik niets verkeerds
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 15:22 ]
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:21:
[...]
Je knipoog impliceert een grap, en zo neem ik hem ook, maar toch;
Als ik 80 (op GPS, dus zo'n 83 op de teller) rijd op een tweebaans 80 weg, en links rijd. En verkeer dat dus rechts van mij rijd aan het inhalen ben. En iemand gaat achter mij op de bumper pushen....eh....sorry hoor maar nee dan doe ik niets verkeerdsen dat komt toch regelmatig voor van kort pittige kapsels in SUV's tot Audi rijders tot BMW's tot Tesla's.
offtopic:
Herkenbaar, helaas voor de naam van de gemiddelde Tesla rijder komen vrij veel nieuwe Model 3 rijders uit de A3 en 1-serie...
Herkenbaar, helaas voor de naam van de gemiddelde Tesla rijder komen vrij veel nieuwe Model 3 rijders uit de A3 en 1-serie...
Ik denk dat het verkeer mensen over het algemeen behoorlijk op weet te fokken. Ik heb genoeg klevers gehad in de afgelopen 15 jaar op de weg om te weten dat het niet aan een paar type auto's toe te wijzen is. Elke auto op de weg is in staat de maximale snelheid te behalen en te overschrijden, en er zijn een aantal mensen die het nodig vinden om te laten weten dat ze sneller willen dan jij al gaat.
Maar, ondertussen heb ik nu ook een week mijn model 3 en ben er erg tevreden over. Sommige dingen zijn soms nog even zoeken (zo heb ik gisteren nog uit moeten zoeken hoe de binnenverlichting automatisch aan gaat als je de deur open doet. De meeste auto's hebben gewoon drie standen in het knopje zelf zitten. Bij de M3 zit dat uiteraard in het menu
)
Maar, ondertussen heb ik nu ook een week mijn model 3 en ben er erg tevreden over. Sommige dingen zijn soms nog even zoeken (zo heb ik gisteren nog uit moeten zoeken hoe de binnenverlichting automatisch aan gaat als je de deur open doet. De meeste auto's hebben gewoon drie standen in het knopje zelf zitten. Bij de M3 zit dat uiteraard in het menu
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Wat ik me ook afvraag, zijn er videootjes waarin mensen al rijdend in een M3 de grenzen van de AP en de waarschuwingssystemen hebben opgezocht? Ik ben niet echt voornemens dat zelf te doen maar vind het wel prettig om te weten waar Tess me voor kan behoeden (en waar niet voor).
Lijkt me echt iets voor Top Gear overigens
Lijkt me echt iets voor Top Gear overigens
Nederlands is makkelijker als je denkt
Smobbo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:32:
[...]
offtopic:
offtopic:
En de Volvo V40 D4 en VW GTE waarin ze al dachten de snelste te zijn.
En de Volvo V40 D4 en VW GTE waarin ze al dachten de snelste te zijn.
Yes, dan moet je dus aan de kantVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:04:
TACC (traffic aware cruise control) of autopilot houdt op standje 1 netjes afstand. Op standje 7 passen er 5 vrachtwagens tussen...
Divide and conquer.
Op standje 3 is hij trouwens minder schrikachtig met voorliggers.wimpie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:54:
[...]
Yes, dan moet je dus aan de kant![]()
TACC (traffic aware cruise control) of autopilot houdt op standje 1 netjes afstand. Op standje 7 passen er 5 vrachtwagens tussen...
Klopt, de receptie in Rotterdam is waardeloos en denkt niet mee. De eerste en de laatste keer dat ik daar was kreeg ik bijna woorden met de receptioniste (een oudere vrouw). De monteurs/techneuten waren daarentegen wel superaardig en enthousiast!Cyw00d schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:46:
[...]
Ja, mss dat ik eens naar een andere rij volgende keer, ben best bereid om verder te rijden voor betere service. Zo bizar dat niet eens iemand even rubbers wil controleren, of in ieder geval een kijkje neemt.
Na deze ervaring met Rotterdam ben ik nog één keer naar een SeC geweest, maar ben inderdaad vanwege dat voorval maar naar een ander uitgeweken. Best kansloos eigenlijk…
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Zijn er meer mensen waarbij het rechter voorraam een stukje naar beneden gaat als je links instapt? Het is me nu 2x opgevallen. De eerste keer viel me op dat er onder het rijden veel windruis was. Ik controleerde de ramen en het bleek dat rechts voor een stukje open was.
De tweede keer was gisteren in de regen: het viel me bij het stoplicht ineens op dat m'n rechter stoel nat was, bleek dus door het raam naar binnen te komen.
De tweede keer was gisteren in de regen: het viel me bij het stoplicht ineens op dat m'n rechter stoel nat was, bleek dus door het raam naar binnen te komen.
Als ik mijn laadkabel in de M3 stop dan blijft het onderste gedeelte (2 pinnen) open. Lijkt niet echt handig als het gaat regenen. Hoort hier geen kapje of iets dergelijks op te zitten?
Nee. Er zijn 3D geprinte opties om dat gedeelte te beschermen.Count_B schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Als ik mijn laadkabel in de M3 stop dan blijft het onderste gedeelte (2 pinnen) open. Lijkt niet echt handig als het gaat regenen. Hoort hier geen kapje of iets dergelijks op te zitten?
Ik las een paar dagen geleden ergens dat je de ramen kunt kalibreren. Misschien helpt dat?xburchartz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Zijn er meer mensen waarbij het rechter voorraam een stukje naar beneden gaat als je links instapt? Het is me nu 2x opgevallen. De eerste keer viel me op dat er onder het rijden veel windruis was. Ik controleerde de ramen en het bleek dat rechts voor een stukje open was.
https://teslamotorsclub.c...-glass-calibration.82465/
YouTube: Tesla Window Regulator Reset
Waarom zou je? Het lijkt mij dat ze wel rekening hebben gehouden met regen en sneeuw. De klepjes bij andere merken vink ik ook maar vreemd. Betekent dat je bij storm je auto niet kan laden..? De kans dat er water komt in de tijd dat je het klepje opent en de kabel erin stopt lijkt mij vrij reëel tijdens een storm.bottom line schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:10:
[...]
Nee. Er zijn 3D geprinte opties om dat gedeelte te beschermen.
Edit:
Model 3 in Private lease vanaf €690 p/m.
[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 25-09-2019 19:11 ]
Het kan ook helemaal geen kwaad als er water op/in zit. Zolang er maar geen kortsluiting gemaakt wordt en dat zal met die 2 aparte pinnen niet gebeuren.
Ik zat naar die pinnen van de laadpoort te kijken en dacht dat ik door hard duwen een pin naar achteren gedrukt had.
Maar even foto’s zitten googlen, is standaard zo!
Zucht van opluchting ;-)
Maar even foto’s zitten googlen, is standaard zo!
Zucht van opluchting ;-)
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
De USB kabels van 16 euro voor de model 3 in de Tesla webshop, zijn die per stuk of per 2 verpakt?
Ik heb de laatste dagen wel wat gedoe met opladen. Nu twee keer gehad dat ik de stekker van m'n TWC inplug en dat de auto een aantal keer probeert de stekker te vergrendelen en daarna met 'n oranje Tesla logo stopt. Daarna nog 'n keer inpluggen en het gaat wel goed. De eerste keer dat het me gebeurde, zat er een draai in de kabel waardoor er misschien iets teveel kracht op de stekker stond. De tweede keer heb ik daar op gelet.
Vandaag plug ik de stekker in en gaat er meteen een rood logo branden. TWC gaf 6x rode knipper, wat volgens de handleiding betekent dat er een communicatiefout is tussen TWC en auto. Paar keer opnieuw inplugd, een keer via de app geprobeert laden te starten, maar dat haalde allemaal niks uit. Daarna de TWC even uit en aan gezet (via automaat in de meterkast), en toen ging het uiteindelijk wel goed en nu staat 'ie normaal op te laden. Nou hoop ik dat dit allemaal maar incidentjes zijn en geen indicatie van een serieuzer probleem.
Vandaag plug ik de stekker in en gaat er meteen een rood logo branden. TWC gaf 6x rode knipper, wat volgens de handleiding betekent dat er een communicatiefout is tussen TWC en auto. Paar keer opnieuw inplugd, een keer via de app geprobeert laden te starten, maar dat haalde allemaal niks uit. Daarna de TWC even uit en aan gezet (via automaat in de meterkast), en toen ging het uiteindelijk wel goed en nu staat 'ie normaal op te laden. Nou hoop ik dat dit allemaal maar incidentjes zijn en geen indicatie van een serieuzer probleem.
Nee, maar ik had laatst wel dat het rechterachterraampje ineens half open was. En de laatste dagen maak ik er een gewoonte van om de 4 raamknopjes na het wegrijden alle 4 even naar achteren te drukken, zodat de ramen 100% dicht gaan. 9 van de 10 keer gaan ze na het dichtslaan van een deur maar voor 99% dicht ipv 100%, waardoor er extra geluid is. Details, maar tochxburchartz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Per stuk. Heb hem ook besteld, de USB C kabel, na dat ik al een poosje met een Amazon kabeltje heb rondgereden.The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:14:
De USB kabels van 16 euro voor de model 3 in de Tesla webshop, zijn die per stuk of per 2 verpakt?
Die van Amazon steekt iets verder uit waardoor mijn telefoon naar links of rechts helt als ik hard(er) door een bocht ga. Omdat dat mij niet goed voor mijn telefoon leek heb ik die van de Tesla webshop ook besteld en heb er ongeveer een week mee gereden. Ben er niet gek op om eerlijk te zijn. De stekker zit vrij strak in de telefoon waardoor je aardig kracht moet zetten om hem los te krijgen. Zonder telefoon hoesje moet je dat dus met je vingertoppen doen op een rubberen (niet meewerkende) ondergrond. Heb de andere kabel er nog in liggen dus misschien dat ik die weer ga gebruiken..
Edit: deze van Amazon : https://www.amazon.com/dp..._cp_awdb_t1_c67IDbJD65BSF
[ Voor 5% gewijzigd door Djerro123 op 25-09-2019 21:24 ]
Per stuk.The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:14:
Mmhh dat maakt mij toch weer aan het twijfelen over een wireless charger.Djerro123 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:21:
[...]
Per stuk. Heb hem ook besteld, de USB C kabel, na dat ik al een poosje met een Amazon kabeltje heb rondgereden.
Die van Amazon steekt iets verder uit waardoor mijn telefoon naar links of rechts helt als ik hard(er) door een bocht ga. Omdat dat mij niet goed voor mijn telefoon leek heb ik die van de Tesla webshop ook besteld en heb er ongeveer een week mee gereden. Ben er niet gek op om eerlijk te zijn. De stekker zit vrij strak in de telefoon waardoor je aardig kracht moet zetten om hem los te krijgen. Zonder telefoon hoesje moet je dat dus met je vingertoppen doen op een rubberen (niet meewerkende) ondergrond. Heb de andere kabel er nog in liggen dus misschien dat ik die weer ga gebruiken..
Edit: deze van Amazon : https://www.amazon.com/dp..._cp_awdb_t1_c67IDbJD65BSF
Echter zal de telefoon dan alle kanten op vliegen....
Daar hebben ze bij Tesland een kapje voor.Count_B schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
https://www.tesland.com/nl/model3-ccs-laadpoort-dop/
Ik had diezelfde vrees! Maar ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de Ali-wireless charger. De telefoon ligt heel stabiel.The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:25:
[...]
Mmhh dat maakt mij toch weer aan het twijfelen over een wireless charger.
Echter zal de telefoon dan alle kanten op vliegen....
Yep. Ook erg tevreden mee.Volodos schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:27:
[...]
Ik had diezelfde vrees! Maar ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de Ali-wireless charger. De telefoon ligt heel stabiel.
Top!Tatteredhat schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:01:
[...]
Alsnog besloten om toch voor de SR+ te gaan, ook mede dankzij jouw post.
Ik heb al bijna 3000km gereden in 1.5week de SR+ gaat echt als een raket en is voor ons de snelste auto die wij ooit hebben gehad!
Van binnen is de auto visueel ook niet te onderscheiden met de AWD (op de subwoofer en onderliggende speakers na)..
Prima onderstel en RWD, heerlijk (behalve in de sneeuw zonder winterbanden..?)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Tesla geeft zelf aan dat het geen probleem is. De auto is erop ontworpen. En er zijn geluiden dat de losse aftermarket afdekkapjes moeilijk te verwijderen zijn. Je kunt het dus beter zo laten.Count_B schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Beetje 20 euro voor zo'n Aliexpress kapje bij Tesland

[ Voor 11% gewijzigd door Katseviool op 25-09-2019 22:12 ]
Blijkbaar ook nog niet eens kostendekkend om er een spellchecker overheen te halen (beschremen, mkateriaal :-)Katseviool schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:11:
Beetje 20 euro voor zo'n kapje bij Tesland
Verwijderd
Dat zal wel meevallen.Stef87 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:59:
[...]
Top!iemand die gedeelde informatie wel kan waarderen.
Ik heb al bijna 3000km gereden in 1.5week de SR+ gaat echt als een raket en is voor ons de snelste auto die wij ooit hebben gehad!
Van binnen is de auto visueel ook niet te onderscheiden met de AWD (op de subwoofer en onderliggende speakers na)..
Prima onderstel en RWD, heerlijk (behalve in de sneeuw zonder winterbanden..?)
Rwd is echt zat in NL. Als de LR nog in rwd leverbaar was, had ik het zo gedaan!
Gewichtsverdeling is in een ev heel anders dan een bmw rwd bijvoorbeeld (gewicht voorin, waardoor achter geen grip heeft met sneeuw).
Tja, maar ik kan m niet vinden op ali. Ik dacht idd makkelijk en zou niets moeten kosten.Katseviool schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:11:
Beetje 20 euro voor zo'n Aliexpress kapje bij Tesland
Heb je linkjes?
Had ik ook, bleek mijn linker knie te zijn die bij het in en uitstappen het knopje van de recher voorportierruit raakt.xburchartz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Verwijderd
De ramen zijn stijlloos, dus bij openen gaat hij iets naar beneden, zodra gesloten iets omhoog.xburchartz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Dat hoort bij iedere coupe zonder raamstijlen... A5, 508 etc. Ze doen het allemaal!
De LR-RWD had voor ons dit jaar nog nét haalbaar kunnen zijn de AWD was helaas net een brug te ver. (Betalen groot deel vooraf uit eigen zak)Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:21:
[...]
Dat zal wel meevallen.
Rwd is echt zat in NL. Als de LR nog in rwd leverbaar was, had ik het zo gedaan!
Gewichtsverdeling is in een ev heel anders dan een bmw rwd bijvoorbeeld (gewicht voorin, waardoor achter geen grip heeft met sneeuw).
Ivm bijtelling dit jaar voor de SR+ gegaan en dat valt helemaal niet tegen! Relax + snel, alles is mogelijk. Zelfs “chill” modus kan ik soms erg waarderen.
Even aankijken of ik een zo “zuinig” mogelijk lichtgewicht setje winterwielen kan vinden. Winterbanden met relatief lage rolweerstand+lichtgewicht wielen (eventueel iets smallere banden= zuiniger en meer grip in sneeuw)
[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 25-09-2019 22:47 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Verwijderd
Mijn werkgever vind sr+ te krap. Vind ik helemaal niet erg 🤣Stef87 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:44:
[...]
De LR-RWD had voor ons dit jaar nog nét haalbaar kunnen zijn. Ivm bijtelling dit jaar voor de SR+ gegaan en dat valt helemaal niet tegen.
Even aankijken of ik een zo “zuinig” mogelijk lichtgewicht setje winterwielen kan vinden. Winterbanden met relatief lage rolweerstand+lichtgewicht wielen (eventueel iets smallere banden= zuiniger en meer grip in sneeuw)
Gisteren handtekening gezet voor een LR.
Nu de mail maar afwachten.
Hopelijk schiet Athlon een beetje op!
Dat zal zeker niet tegenvallen! Alvast veel plezier!Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:46:
[...]
Mijn werkgever vind sr+ te krap. Vind ik helemaal niet erg 🤣
Gisteren handtekening gezet voor een LR.
Nu de mail maar afwachten.
Hopelijk schiet Athlon een beetje op!
Ik moet uiteindelijk zelf de MRB betalen en de verzekeringspremie etc. heb nu 23k uit eigen zak moeten betalen.
Had het kabinet niet zo snel die 4% veranderd had ik pas volgend jaar een Model 3 besteld, die vermoedelijk dan ook iets in prijs is gedaald LR batterij had dan ook een optie kunnen zijn!
Enige wat ik jammer vind is dat de Netflix update niet vanzelfsprekend ook in de SR+ komt al werkt dat alleen over WiFi. Elon musk op twitter zou het deze week bespreken in een meeting of dit ook bij de sr+ in version 10 software zou kunnen komen. (Hij heeft al half toegezegd iig.)
**Edit “Karaoke” zou ook zomaar een alleen full premium kunnen zijn.
Eventueel zien we een media abbo voor sr+ owners nog komen, ik zie geen reden waarom niet want dat kan Tesla extra geld opleveren, moeten we er enkel mee leven dat dit dus nog even kan duren.
**Edit 2**
Het “honden-kuip-matje” dat we via Tesland hebben besteld is een fijn ding. Past precies (alleen zitten de ritsen aan de verkeerde kant, onhandig)
[ Voor 17% gewijzigd door Stef87 op 25-09-2019 23:06 ]
[quote]The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:23:
[...]
Excuus, bericht niet goed gelezen
[...]
Excuus, bericht niet goed gelezen
[ Voor 54% gewijzigd door Volodos op 25-09-2019 23:01 ]
Ali niet. Als je iemand vindt die kan 3D printen, ben je goedkoper uit.The Source schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:23:
[...]
Tja, maar ik kan m niet vinden op ali. Ik dacht idd makkelijk en zou niets moeten kosten.
Heb je linkjes?
Anders moet je HIER eens kijken
BMW komt met alle modellen in de buurt van 50-50 gewichtsverdeling, bij Tesla is dit beter maar dat gaat verschil maken als je op ijs een heuveltje over moet.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:21:
[...]
Dat zal wel meevallen.
Geen winter of allseason banden onder een auto van €50k en minimaal 1700kg vind ik persoonlijk wel een beetje misplaatste gierigheid. Op glad oppervlakte glij je veel te ver door.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.