Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.750 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Gisteren zag ik dat hij bijna met 150KW aan het laden was in Lokeren Belgie.. Dit is ook voor het eerste keer dat ik dit zag.

https://imgur.com/a/6Wh276u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:31
Ik heb weleens meer dan 1000 km/hr charge rates gezien bij Breukelen en Hoorn, dus gaat hier in NL ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik wil mijn Model 3 laten de-chromen, maar vind wrappen of dippen maar niks. Weet iemand of het te doen is om al het chrome aan te schaffen, te laten spuiten en het erop laten zetten? Mag best wat kosten als het maar goed gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Squ1zZy schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:55:
Ik wil mijn Model 3 laten de-chromen, maar vind wrappen of dippen maar niks. Weet iemand of het te doen is om al het chrome aan te schaffen, te laten spuiten en het erop laten zetten? Mag best wat kosten als het maar goed gedaan wordt.
https://www.teslacarwrap.nl/tesla-model3-carwrappen
500 euro
oh zie nu dat je wrappen ook niet ok is.

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 23-09-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Vraagje aan de kenners hier. Ik heb in mijn lr awd geen acc of autosteer. Wel heb ik waarschuwing bij lijnoverschreiding en collision warning.

Ik heb al een afspraak gemaakt maar vroeg mij af of er meerdere zijn die dit meegemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
@Zahariac Klinkt haast alsof je helemaal geen autopilot hebt. Zit waarschijnlijk echt niks anders op dan afwachten wat ze bij het SeC kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
anboni schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:39:
@Zahariac Klinkt haast alsof je helemaal geen autopilot hebt. Zit waarschijnlijk echt niks anders op dan afwachten wat ze bij het SeC kunnen zien.
Dat idee heb ik ook inderdaad. Zou niet mogen op een lr awd lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Wat heb je dan niet precies? Weet je hoe het werkt? Tijdens het rijden gewoon je drivestick omlaag duwen en je ACC gaat aan, met het rechter balletje op je stuur kun je de snelheid instellen (omhoog of omlaag scrollen) en door de knop naar links of rechts te bewegen stel je de afstand tot je voorligger in.

Als je dan daarna nog een keer omlaag duwt gaat je autosteer aan (als de belijning het toelaat). Weet je ook dat je autosteer eerst in de opties moet aanzetten?

[ Voor 95% gewijzigd door Divak op 23-09-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Divak schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:47:
Wat heb je dan niet precies? Weet je hoe het werkt? Tijdens het rijden gewoon je drivestick omlaag duwen en je ACC gaat aan, met het rechter balletje op je stuur kun je de snelheid instellen (omhoog of omlaag scrollen) en door de knop naar links of rechts te bewegen stel je de afstand tot je voorligger in.

Als je dan daarna nog een keer omlaag duwt gaat je autosteer aan (als de belijning het toelaat). Weet je ook dat je autosteer eerst in de opties moet aanzetten?
Ik weet hoe het werkt. Maar als ik 1 tik omlaag geef dan gaat de gewone cruise control aan die geen rekening houdt met degene voor je. Houdt niet zelf afstand. Kan ook niet in het autopilot menu de afstand aangeven (optie staat er niet eens tussen). Ook geen opties voor autosteer.

Met het scroll wheel kan ik alleen de snelheid aangeven.

Tweede tik omlaag doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
@Zahariac Als je naar je beheer pagina gaat, zie je daar ueberhaupt Autopilot onder specificaties erbij staan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YaoXJml.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haveric
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Iemand ervaring met Teslacarwrap, ik wil ook een de-chrome aktie uitvoeren icm velgen zwart laten spuiten (M3P Wit) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:43:
[...]

Dit wordt onderdeel van FSD, dus alleen als je er voor bij betaald hebt ;) .
Volgens mij ligt dit overigens niet aan 'de EU regels', maar is gewoon het systeem/de software nog niet goed genoeg.
(we kunnen de EU regels niet overal voor gebruiken he :o )
De verkoper kan gelijk hebben. Al denk ik het eigenlijk niet.

Je kan met root access stoplicht detectie aan zetten. (https://www.reddit.com/r/...ight_detection_on_201983/)

Maar ook de USA is het nog niet uit, dat kan ook zijn dat het nog niet mag, of dat Tesla het gewoon nog niet helemaal vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik ga woensdag de auto ontchromen in Delft. Eén appje met voorkeur voor een dag en ik kon direct die dag terecht. Ook goede reviews en al veel Tesla's in het portfolio. Teslawrap van hierboven had ik ook aangevraagd maar die hadden pas na 1 november tijd (wtf..). En dan is er nog Teslaland die ook hoog in Google tevoorschijn komt. Alle 3 hadden ze gelijkwaardige prijzen. Kwaliteit lijkt me ook in orde. Allemaal geven ze voldoende garantie, geen garantie tot aan de voordeur gedoe.

[ Voor 12% gewijzigd door Divak op 23-09-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Vorige week woensdag mijn M3 opgehaald en omdat er beschadigingen op de lak zaten zou ik later terug gebeld worden door een SC om een afspraak te maken om dit te verhelpen. Helaas heb ik nog steeds niets van ze vernomen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze je gaan bellen? Ik wil namelijk een afspraak gaan maken bij de wrapper maar met dit tempo gaat het nog wel even duren...

[ Voor 15% gewijzigd door Count_B op 23-09-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zahariac schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:03:
[...]

Ik weet hoe het werkt. Maar als ik 1 tik omlaag geef dan gaat de gewone cruise control aan die geen rekening houdt met degene voor je. Houdt niet zelf afstand. Kan ook niet in het autopilot menu de afstand aangeven (optie staat er niet eens tussen). Ook geen opties voor autosteer.

Met het scroll wheel kan ik alleen de snelheid aangeven.

Tweede tik omlaag doet niks.
Dan is het echt niet geactiveerd (softwarematig, door Tesla) want als je Autopilot hebt dan kun je nooit de 'normale' cruise control gebruiken (zonder TACC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Count_B schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:32:
Vorige week woensdag mijn M3 opgehaald en omdat er beschadigingen op de lak zaten zou ik later terug gebeld worden door een SC om een afspraak te maken om dit te verhelpen. Helaas heb ik nog steeds niets van ze vernomen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze je gaan bellen? Ik wil namelijk een afspraak gaan maken bij de wrapper maar met dit tempo gaat het nog wel even duren...
Heeft de bezorgingadviseur dit ook gemeld? Ze doen namelijk heel moeilijk achteraf als dit niet op tijd gemeld is.

Normaal gesproken moet je de melding zelf indienen of door de bezorgingsadviseur dit als gebreke laten melden.

Ik had een vlek aan het paneel en deze was niet weg te poetsen. De bezorgingsadviseur zou hiervan een "due bill" voor aanmaken, maar later bleek dat ze dit niet had gedaan. Ik had zelf ook ter plekke gelijk een afspraak ingeschoten via de app en de gebreken vermeld. Tevens ook foto's genomen. Op basis van die bewijzen gaan ze het nu toch oppakken. Anders was het dikke pech. Ik zou dit als ik jouw was ook gelijk doen. Hopelijk is er dan wel wat bekend. Tevens zou ik even contact opnemen met de delivery en vragen of de bezorgingsadviseur dit wel heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Count_B schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:32:
Afspraak maken in de app, en stuur foto's mee van elke beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Hatsjoe schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:11:
Ik mag deze week eindelijk mijn Model 3 LR AWD in ontvangst gaan nemen en dus druk aan het shoppen voor een verzekering. De auto moet zakelijk verzekerd gaan worden daar deze gekocht is op naam van mijn bedrijf (financial lease).

De premies lopen enorm uiteen en er is geen touw aan vast te knopen. Ik ben 26 jaar met 7 schadevrije jaren en zie premies van tussen de 150 tot 350 euro per maand voorbij komen bij de offertes. Tot nu toe is dit mijn top 3:

3. InsureMyTesla, 140 euro per maand met 750 euro eigen risico en 2 jaar nieuwwaarde
3. CentraalBeheer, 134 euro per maand met 750 euro eigen risico en 3 jaar nieuwwaarde
1. Carmeleon, 100 euro per maand met 0 euro eigen risico en 5 jaar nieuwwaarde

Alle bovengenoemde premies zijn inclusief assurantiebelasting, gebaseerd op WA + Casco, schadeverzekering inzittenden en betaling per maand.

Nu vind ik de verzekering van Carmeleon ruimschoots de beste in de voorwaarden en prijs, maar is een mij onbekende verzekeraar. Op internet lees ik er wisselende verhalen over. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Iemand ervaring met Carmeleon? Op Tweakers wordt Carmeleon nauwelijks genoemd.

Ook sta ik open voor tips met betrekking tot andere voordelige verzekeraars zonder achterlijke eisen (het inbouwen van alarm en volgsystemen bijvoorbeeld) en woekerpremies.
Hier ook Carmeleon, acceptatieproces en communicatie waren top itt al die anderen met gezeur over performance versie, aantal schadevrije jaren, allerlei trackers en postcode. Kortom, ook al heb ik nog geen schadeafhandeling meegemaakt (*even afkloppen*), ik ben wel tevreden over ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
anboni schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:09:
@Zahariac Als je naar je beheer pagina gaat, zie je daar ueberhaupt Autopilot onder specificaties erbij staan?

[Afbeelding]
Dit is voor mij niet zichtbaar in mijn account. Gezeik nog met overzetten van de LM. Maar zoals hierboven ook al aangegeven, ik heb het idee dat niets van de ap geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets meer over de 2 jaar gratis superchargen bij de model 3?

Geldt dit ook in NL?
Geldt dit bij alle bestellingen vóór 29/9 vanaf nu?
Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:51:

Geldt dit ook in NL?
Iemand meer info?
2 jaar supercharging gratis? Zelfs in Amerika is dat niet het geval.
En anders had dat gewoon op de bestelpagina gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:51:

Geldt dit ook in NL?
Iemand meer info?
Voor de model 3? Dan heb ik iets gemist. Hoe kom je aan deze informatie?

Wel heb ik gelezen over V3 Supercharger voor de Model 3. In 15 minuten kan je je auto dan volladen.
Je laadt dan op met 250 kW (1600 km p/u).

Hopelijk vanaf oktober beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://electrek.co/2019/...-end-of-the-quarter-push/

Lijkt alleen usa op voorraad modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
YouTube: Fast EV01 Wheel Efficiency Testing
https://www.fastwheels.ca...?wn=ev01(%2b)&fn=titanium

wow nice

Test 1 – Tesla Aero, no cover: 182 Wh/km (baseline)
Test 2 — Tesla Aero, with cover: 173 Wh/km (5.0% reduction)
Test 3 – Fast EV01+, with inserts: 174 Wh/km (4.4% reduction)
Test 4 — Fast EV01+, no inserts: 180 Wh/km (1.1% reduction)
Test 5 — Tesla Aero, with cover: 174 Wh/km (4.4% reduction)

Afbeeldingslocatie: https://www.fastwheels.ca/img/product/FE01N-EV01Plus-Titaniums.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door The Source op 24-09-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
Smobbo schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:43:
[...]

Dit wordt onderdeel van FSD, dus alleen als je er voor bij betaald hebt ;) .
Volgens mij ligt dit overigens niet aan 'de EU regels', maar is gewoon het systeem/de software nog niet goed genoeg.
(we kunnen de EU regels niet overal voor gebruiken he :o )
Ik ben nu een poosje in west USA en ik denk dat het herkennen van verkeerslichten echt niet gaat werken in NL. De front camera staat namelijk best vooruit gericht (je eigen gezichtsveld), als je de filmpjes terug kijkt. In USA hebben ze de verkeerslichten aan de overkant van de weg staan, waardoor die door de camera gezien en geanalyseerd kunnen worden. Echter, in NL hangen die dingen boven je hoofd (hoe vaak ik al wel niet over mijn stuur heen gebogen heb gezeten.. was blij met het glazen dak, ipv bukken kan ik de stoplichten nu vaak zien met beetje strekken ;) ) en de front camera kan die denk ik echt niet zien als je vooraan staat. En dan nog te bedenken dat hij dus ook een stuk kan rijden zonder het te zien (net als die op rood springt, bijvoorbeeld).

Nee helaas, ik vrees dat stoplichten in NL echt niet gaat werken dit jaar. Je ziet dat ze het hele AP (/FSD) gebeuren baseren op USA en het zit echt heel anders in elkaar hier...

Als ik weer thuis ben zal ik eens een filmpje maken met m'n DashcaM van wat stoplichten, kijken of hij het toch net kan zien en vanaf wanneer niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er zit toch ook een "wide" angle camera voorop? Deze zou beter in de hoogte moeten kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Laatst online: 11-09 11:32
Welke optie heb je uiteindelijk gedaan :)? Ben wel benieuwd, laat mij maar weten :P -zelfde dillema-
arsimo schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:34:
Heb zelf sinds afgelopen vrijdag een zwarte Model 3. Op zich zie ik zo snel geen schade of lakproblemen nog. Maar ik ga wel snel iets doen ter bescherming - de huidihe gaafheid blijft niet lang.

Ik twijfel tussen een volledige glas coating of een complete wrap. Dat laatste is iets duurder maar ook wel leuk. Een aparte leuke kleur voor een jaar 4 en dan (relatief) simpelweg er vanaf trekken en de auto ziet er weer als oorspronkelijk nieuw uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Zensu op 24-09-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Zensu schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:34:
Welke optie heb je uiteindelijk gedaan :)?
[...]
Nog geen een. Moet wel snel gaan kiezen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
Hunkaroglu schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:03:
[...]
Wel heb ik gelezen over V3 Supercharger voor de Model 3. In 15 minuten kan je je auto dan volladen.
Je laadt dan op met 250 kW (1600 km p/u).

Hopelijk vanaf oktober beschikbaar.
Waar heb je dat gelezen. Ik kom niet verder dan 27 minuten tot 80%.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:31
kdeboois schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:18:
[...]

250kW is peak charging. Zoals je nu ook ziet bij Superchargers haal je de hoogste charging rates tussen 20-60%, hierna daalt de snelheid totdat de auto volledig is opgeladen. Om de accu niet te beschadigen zal dit ook bij V3 het geval zijn lijkt mij, en kan je dus niet spreken van slechts 15min om de accu vol te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
r0bb schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:28:
[...]

250kW is peak charging. Zoals je nu ook ziet bij Superchargers haal je de hoogste charging rates tussen 20-60%, hierna daalt de snelheid totdat de auto volledig is opgeladen. Om de accu niet te beschadigen zal dit ook bij V3 het geval zijn lijkt mij, en kan je dus niet spreken van slechts 15min om de accu vol te krijgen.
Dat kan je beter aan @Hunkaroglu uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Hunkaroglu schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:38:
Gisteren zag ik dat hij bijna met 150KW aan het laden was in Lokeren Belgie.. Dit is ook voor het eerste keer dat ik dit zag.

https://imgur.com/a/6Wh276u
kdeboois schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:18:
[...]

Ze zijn bezig de SC naar 150kw te gooien, en voor het einde van die jaar richting 250kw van wat ik hoor / lees, hier bijvoorbeeld: https://teslafacts.nl/nie...-kw-bij-superchargers.asp

[ Voor 34% gewijzigd door JamesB009 op 24-09-2019 10:37 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
@JamesB009 Mijn vraag gaat over die 15 minuten, niet over de 250 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij een Fastned lader gestaan van 350kwh maar die kwam niet verder dan 100 ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kdeboois
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:07:
Ik heb bij een Fastned lader gestaan van 350kwh maar die kwam niet verder dan 100 ofzo.
Eenheden Politie ingreep: 350 kW

Hier kan je op les @Verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door kdeboois op 24-09-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:15
Djerro123 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 03:18:
[...]

Ik ben nu een poosje in west USA en ik denk dat het herkennen van verkeerslichten echt niet gaat werken in NL. De front camera staat namelijk best vooruit gericht (je eigen gezichtsveld), als je de filmpjes terug kijkt. In USA hebben ze de verkeerslichten aan de overkant van de weg staan, waardoor die door de camera gezien en geanalyseerd kunnen worden. Echter, in NL hangen die dingen boven je hoofd (hoe vaak ik al wel niet over mijn stuur heen gebogen heb gezeten.. was blij met het glazen dak, ipv bukken kan ik de stoplichten nu vaak zien met beetje strekken ;) ) en de front camera kan die denk ik echt niet zien als je vooraan staat. En dan nog te bedenken dat hij dus ook een stuk kan rijden zonder het te zien (net als die op rood springt, bijvoorbeeld).

Nee helaas, ik vrees dat stoplichten in NL echt niet gaat werken dit jaar. Je ziet dat ze het hele AP (/FSD) gebeuren baseren op USA en het zit echt heel anders in elkaar hier...

Als ik weer thuis ben zal ik eens een filmpje maken met m'n DashcaM van wat stoplichten, kijken of hij het toch net kan zien en vanaf wanneer niet meer :)
Er zitten toch meerdere camera's met verschillende fov op de voorkant? Met de sentry cam zie je er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdeboois schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:21:
[...]

Eenheden Politie ingreep: 350 kW

Hier kan je op les @Verwijderd
Whatever. 350 kwh dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

T7D_Sneezy schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:21:
Meer mensen waar de Tesla app blijft verversen en geen respons krijgt van de auto?
Jep, even uitloggen en weer inloggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Gummie schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:57:
[...]

Ja ook last van gehad. Lijkt nu weer goed te werken.
Ben blij dat ik ook altijd mijn pasje mee neem.
De functionaliteit van het pasje werkt dan nog gewoon. Toegang tot de auto etc gaat via bluetooth en heeft nooit internet of server connectiviteit.

De overige app functionaliteit zoals laadinformatie/instellingen, airco, etc gaat via de server van Tesla en die ligt er dan uit. Je kunt dan nog wel gewoon je auto in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Deveon schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:40:
[...]

Dat is inderdaad standaard gedrag, maar ik heb dat uitgeschakeld. Amerikanen met hun obsessie voor veiligheid..
Dit heeft naar mijn ervaring echt elke auto van de afgelopen 15+ jaar standaard, heeft niets met Amerikanen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

acidfever schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:02:
[...]

Dit heeft naar mijn ervaring echt elke auto van de afgelopen 15+ jaar standaard, heeft niets met Amerikanen te maken.
Klopt! En een anekdote om te overwegen om het toch aan de laten staan...bij mijn pa werd er in Amsterdam ooit de achterdeur geopend en een leren jas van de achterbank getrokken toen hij stond te wachten voor het stoplicht...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:07:
https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3
Met wat geluk tik je daar de 150 kW aan.

Wil je 'echt' snel laden lijk je nu toegewezen op een lader van Ionity. 190 kW is daar te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:12:
[...]

Met wat geluk tik je daar de 150 kWh aan.

Wil je 'echt' snel laden lijk je nu toegewezen op een lader van Ionity. 190 kWh is daar te behalen.
Jammer. Nog behoorlijk vlot hoor want in 20m had ik genoeg range voor werk en terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:12:
[...]

Met wat geluk tik je daar de 150 kWh aan.

Wil je 'echt' snel laden lijk je nu toegewezen op een lader van Ionity. 190 kWh is daar te behalen.
Er zijn nog geen auto’s die 150 of zelfs 190 kWh kunnen opslaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

Perkouw

Moderator General Chat
Deveon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:24:
[...]

*kuch* ninja edit *kuch*
geen idee waar je het over hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is hetzelfde als je zegt dat je 120km rijdt, terwijl je km/h bedoelt.
Het is verwarrend, ene is afstand, andere snelheid.

Met laden ook, het ene is capaciteit en de ander snelheid van het laden (vermogen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:28:
[...]

Dat is hetzelfde als je zegt dat je 120km rijdt, terwijl je km/h bedoelt.
Het is verwarrend, ene is afstand, andere snelheid.

Met laden ook, het ene is capaciteit en de ander snelheid van het laden (vermogen).
Als je dat niet snapt in de context van een zin klopt er iets niet helemaal natuurlijk. Maar ik zal mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Deveon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:24:
[...]

Wel hoor maar allen met een brandstoftank. Daar willen we nou net vanaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
Ik heb op voorhand matten besteld voor mijn Model 3. Nu blijkt dat de LR deze wel gewoon heeft en eigenlijk prima zijn. Maargoed, ik heb de nieuwe matten er wel gewoon in gelegd.

Nu heb ik dus een standaard mattenset (voor de voorstoelen voor de achterbank) over. Als het klopt dat de SR+ inderdaad geen mattenset heeft, kan ik er iemand blij mee maken? Als hij/zij de verzendkosten kan overmaken stuur ik ze op naar 'de eerste de beste'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Divak Leuk gebaar! Zo ver ik begrepen heb heeft de SR+ inderdaad geen mattenset standaard. Neem aan dat je snel iemand hier blij mee kunt maken en natuurlijk veel plezier met je M3 LR!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:44:
Ik heb op voorhand matten besteld voor mijn Model 3. Nu blijkt dat de LR deze wel gewoon heeft en eigenlijk prima zijn. Maargoed, ik heb de nieuwe matten er wel gewoon in gelegd.

Nu heb ik dus een standaard mattenset (voor de voorstoelen voor de achterbank) over. Als het klopt dat de SR+ inderdaad geen mattenset heeft, kan ik er iemand blij mee maken? Als hij/zij de verzendkosten kan overmaken stuur ik ze op naar 'de eerste de beste'.
Ik heb mijn SR+ nog niet (maar komt hopelijk snel 2, weken geleden besteld) - Als iemand bevestigd dat de matten er niet bij zitten - dan hou ik me aanbevolen als "eerste beste" :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Divak
@Mkeespiet was er als eerste bij, ik zal ze naar hem versturen, veel plezier :)

[ Voor 22% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:07
M3 regen sensor zou toch met laatste updates goed moeten werken? Merk er niks van, ding doet het amper. Komt die update nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:03:
@Mkeespiet was er als eerste bij, ik zal ze naar hem versturen, veel plezier :)
jammer :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zit te denken om de ramen te blinderen van een Model 3. Nu zit ik naar het achterraam te kijken en twijfel of deze helemaal geblindeerd moet worden? Als het gehele raam met folie wordt geblindeerd, zie je dan niet de overgang van licht naar donker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:52:
M3 regen sensor zou toch met laatste updates goed moeten werken? Merk er niks van, ding doet het amper. Komt die update nog?
Is geen update voor geweest. Vraag me ook af of er een update komt. Probleem is dat het geen sensor is maar dat het via de camera gaat. En wat heb je nou liever; goede regensensor of nog een game?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
Squ1zZy schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:18:
Ik zit te denken om de ramen te blinderen van een Model 3. Nu zit ik naar het achterraam te kijken en twijfel of deze helemaal geblindeerd moet worden? Als het gehele raam met folie wordt geblindeerd, zie je dan niet de overgang van licht naar donker?
Standaard verloopt de achterruit van compleet transparant naar geblindeerd. Ik ga hem morgen laten blinderen. Ik kon kiezen uit 'de helft' van de achterruit blinderen, of 'helemaal'. Ik heb helemaal gekozen. Ik weet niet precies hoe dit dan uitpakt met de bestaande blindering. Ik denk dat je gewoon een overgang blijft zien, maar dan van donker, naar nog donkerder.

Als je ervoor kiest om maar de helft te blinderen denk ik nooit dat ze de overgang mooi kunnen wegwerken, en dat je nog iets veel vreemders krijgt te zien.

Ik zal morgen wat foto's plaatsen als het op tijd klaar is, anders de volgende ochtend.

[ Voor 9% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:21:
[...]

Is geen update voor geweest. Vraag me ook af of er een update komt. Probleem is dat het geen sensor is maar dat het via de camera gaat.
Mooiste zou zijn als er een update komt dat men de gevoeligheid via het scherm zou kunnen instellen. Met een slider, of een paar vaste keuzes. Moet toch niet zo lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
arsimo schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:28:
[...]

Mooiste zou zijn als er een update komt dat men de gevoeligheid via het scherm zou kunnen instellen. Met een slider, of een paar vaste keuzes. Moet toch niet zo lastig zijn.
Nee, zou je zeggen van niet. Ik vind dat hij echt veel te laat wiped. Anderen hebben er blijkbaar geen last van maar in menig regenbui zit ik vrij vaak op het knopje te drukken. Beetje irritant aangezien elke andere auto met regensensor het stukken beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:07
Inspired schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:30:
[...]

Nee, zou je zeggen van niet. Ik vind dat hij echt veel te laat wiped. Anderen hebben er blijkbaar geen last van maar in menig regenbui zit ik vrij vaak op het knopje te drukken. Beetje irritant aangezien elke andere auto met regensensor het stukken beter doet.
Kan mij niet voorstellen dat mensen met auto modus rijden. Hij gaat veeeel te laat wat doen. Ruit is dan allang zeiknat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:33:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat mensen met auto modus rijden. Hij gaat veeeel te laat wat doen. Ruit is dan allang zeiknat
I hear ya. :( "Gelukkig" niet veel regen meer in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:30:
[...]

Volledig met je eens. Van mij mag de huidige stand "standard" heten, maar het instellen van een iets gevoeligere stand zou ik zeer op prijs stellen. Lijkt me sterk dat dit niet zou kunnen. De camera moet dat toch kunnen zien. Het aanzetten en instellen vd snelheid van de ruitenwissers is een vd weinige dingen die ik rijdend op het scherm doe (gelukkig gaat het wel vrij makkelijk), maar dat zou dus met zo'n gevoeligheidsinstelling te voorkomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
r0bb schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:28:
[...]

@kdeboois
Ik zeg het niet Tesla zegt het. En hier staat het ook.
https://m.autowereld.com/...en-v3-supercharger-update

Overigens ook te lezen op de Tesla website:
https://www.tesla.com/nl_...roducing-v3-supercharging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Dubbele post.

[ Voor 96% gewijzigd door Hunkaroglu op 24-09-2019 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat is marketingspeak. Gemiddeld laden de meeste mensen niet van 0 naar 100%. Ze laden (gemiddeld, over alle laadsessies, aan superchargers) nu bijvoorbeeld van 7% naar 61%. Dát duurt straks 15 minuten. Dat staat daar.

Dit is de giveaway daarvoor:
Combined with other improvements we’re announcing today, V3 Supercharging will ultimately cut the amount of time customers spend charging by an average of 50%, as modeled on our fleet data.

[ Voor 36% gewijzigd door MrAcid op 24-09-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Tesla schrijft ‘typical charging time’...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Aangezien ik op mijn werk wat problemen/discussies heb mbt leasebedrag van een M3 SR+ zonder opties
( ik heb als normleasebedrag EUR 750 +10% C segment ).
Graag zou ik willen weten de Leaserijders hier voor een leasebedrag hebben gehad want mijn HR manager komt met bedragen van ca EUR 800-850 en schaalt de M3 dus in het D segment.

Het betreft 60 mnd met 30K kilometrage incl winterbanden

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
Schil1 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:16:
Aangezien ik op mijn werk wat problemen/discussies heb mbt leasebedrag van een M3 SR+ zonder opties
Graag zou ik willen weten de Leaserijders hier voor een leasebedrag hebben gehad want mijn HR manager komt met bedragen van ca EUR 800-850 en schaalt de M3 dus in het D segment.

Maak eens een rekensom wat de kosten inclusief brandstof voor werkgever zijn. In mijn geval (48 maand, 30.000 km/j) was het verschil tussen een M3 LR AWD (950€/maand) en een Golf 1.5 TFSI DSG (650€/maand) inclusief brandstof nog slechts 120€/maand. Ik heb aangeboden dat zelf bij te betalen (is bruto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023

Voor een SR+ zat ik op ongeveer € 900 voor 60 maanden 32000 inc winterbanden en brandstof.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
mijn normleasebedrag is excl. brandstof , als ik bijv online kijk bij Directlease.nl voor een zwarte M3+ incl winterbanden is hij EUR 757 in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
wel goed kijken.. dat bedrag is ex brandstof.. denk dat je HR manager brandstof er ook bij berekend en dan blijft de vraag... wil je dan eigen bijdrage betalen of mag dat niet?

[ Voor 197% gewijzigd door NiroNiro op 24-09-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
kdeboois schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:06:
[...]

Tesla schrijft ‘typical charging time’...
Ik bedoel te zeggen dat je laadtijd gewoon de helft wordt. Als je aankomt bij een SuC en hij geeft nu 30 min aan ofzo.. Dan wordt het dus 15 min icm onderweg opwarmen van de batterij als je naar een SuC navigeert.

Maar goed.. vind het nu al snel genoeg. Iets meer power is alleen maar beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al wat testvideo's van beschikbaar en die 250kW heb je echt maar zeer beperkte tijd beschikbaar op een hele laadsessie.

Alsnog geen reden tot klagen, want het is al met al een stuk sneller dan V2 superchargen.

Met beweringen als "volladen in 15 minuten" schep je een verwachting die alleen maar tegen kan vallen.
Tesla gaat er overigens vanuit dat je na 80% weer vertrekt. Dus 0-80 of 10-80 in 15 minuten lijkt mij een mooi doel. Als dat haalbaar blijkt te zijn is het toch al geweldig?

Er wordt te vaak overdreven als het om Tesla's gaat naar mijn simpele mening...

Anywho:

Zojuist handtekening gezet onder:
Witte Model 3 Long Range AWD.
- Trekhaak
- 19" sportvelgen

Wordt bij Athlon besteld, denk dat ik uit moet gaan van november?

Ik heb nog wel getwijfeld over de sportvelgen omdat de range wat terugloopt. Maar ik vond ze toch beter ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47

Wat actuele prijzen bij mijn LM (Alphabet) voor een Model 3 Long range, zonder opties.
-847 euro voor 60maanden / 30k per jaar excl brandstof, incl winterbanden, service etc.
-888 euro voor 48 maanden / 30k per jaar excl brandstof, incl winterbanden, service etc.
-773 euro voor 48 maanden / 30k per jaar excl brandstof, incl winterbanden, service etc.

Die standaard range moet dus prima passen voor jou als je naar de 773 kijkt. Ik gok dat die op 5 jaar/30k rond de 745 uitkomt aan leasebedrag.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:19

Mijn vriendin had hiervoor een Mini Cooper en mocht nu een Tesla Model3 bestellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:36:
[...]

Er zijn al wat testvideo's van beschikbaar en die 250kW heb je echt maar zeer beperkte tijd beschikbaar op een hele laadsessie.

Alsnog geen reden tot klagen, want het is al met al een stuk sneller dan V2 superchargen.

Met beweringen als "volladen in 15 minuten" schep je een verwachting die alleen maar tegen kan vallen.
Tesla gaat er overigens vanuit dat je na 80% weer vertrekt. Dus 0-80 of 10-80 in 15 minuten lijkt mij een mooi doel. Als dat haalbaar blijkt te zijn is het toch al geweldig?

Er wordt te vaak overdreven als het om Tesla's gaat naar mijn simpele mening...

Anywho:

Zojuist handtekening gezet onder:
Witte Model 3 Long Range AWD.
- Trekhaak
- 19" sportvelgen

Wordt bij Athlon besteld, denk dat ik uit moet gaan van november?

Ik heb nog wel getwijfeld over de sportvelgen omdat de range wat terugloopt. Maar ik vond ze toch beter ogen.
Gefeliciteerd! Ook wit interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik betaal € 825 voor 25.000km/jaar, 60 maanden, incl. winterbanden op bestaande velg en opslag. Zomerbanden+velgen heb ik zelf aangeschaft en hou ik over 5 jaar voor een volgende auto.

De winterbanden kun je misschien zelf ook regelen (of achterwege laten). Scheelt weer €25 per maand in je leasebedrag.

(LR AWD, Blauw)

[ Voor 26% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net offertes van Athlon binnen:
60 maanden / 35.000km

Model 3 Long Range AWD
Kleur: Wit

€894,42 per maand.

Trekhaak: €18,22
Sportvelgen 19": €23,69

Inclusief: winterbanden en opslag banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:41:
Ik betaal € 825 voor 25.000km/jaar, 60 maanden, incl. winterbanden op bestaande velg en opslag. Zomerbanden+velgen heb ik zelf aangeschaft en hou ik over 5 jaar voor een volgende auto.

(LR AWD, Blauw)
Houd er rekening mee dat banden na 5-7 jaar uitgedroogd zijn en gaan scheuren, waardoor ze APK afgekeurd worden. ondanks dat ze nog amper kilometers hebben en zat profiel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het was velgen of wit interieur...
Heb voor de velgen gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
RocketKoen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:43:
Houd er rekening mee dat banden na 5-7 jaar uitgedroogd zijn en gaan scheuren, waardoor ze APK afgekeurd worden. ondanks dat ze nog amper kilometers hebben en zat profiel.
Wat bedoel je hier precies mee? De winterbanden zitten in de lease en die zullen inderdaad niet veel kilometers maken. Als die zijn uitgedroogd is de lease alweer klaar. Zomerbanden weet ik niet precies hoe ze daar mee om gaan als ze vervangen moeten worden (die heb ik nu de 1e keer zelf betaald), maar ik denk niet dat die meer dan 40-50.000 km zullen halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik betaal er dan weer 1160 euro per maand voor:
lr awd. zwart/zwart
40k km/j (heb de auto nu bijna exact 6 maanden en ik zit nu op 30k km). (gelukkig legt mijn baas het verschil bij).
48 mnd
incl brandstof
eigen laadpaal
winterbanden
verzekering vervroegd inleveren.
vervangend vervoer.

[ Voor 5% gewijzigd door Smuggler op 24-09-2019 18:43 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

TweakerVincent schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:52:
Werkt bij mij eerlijk gezegd prima. Hoef nog nauwelijks zelf de ruitenwissers te activeren, heel soms bij zachte regen. "Ding doet het amper" herken ik in ieder geval niet maar ik baseer me op mijn ervaring met mijn vorige auto (BMW 3 serie) maar misschien was die regensensor dan ook niet zo heel goed. :D

[ Voor 20% gewijzigd door acidfever op 24-09-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Sorry, foutje.

[ Voor 185% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:46:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee? De winterbanden zitten in de lease en die zullen inderdaad niet veel kilometers maken. Als die zijn uitgedroogd is de lease alweer klaar. Zomerbanden weet ik niet precies hoe ze daar mee om gaan als ze vervangen moeten worden (die heb ik nu de 1e keer zelf betaald), maar ik denk niet dat die meer dan 40-50.000 km zullen halen.
Dat je zomerbanden op velgen voor je volgende auto ging gebruiken. Dat de banden dan misschien al versleten zijn door hun leeftijd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
@Divak volgens mij heb ik daar http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:46
Heb ik ook gebruikt, geen idee waar ik het vandaan had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Dat kan toch al standaard met Windows of Mac?

Mac:
https://www.appletips.nl/...-formatteren/#formatteren

Windows:
Via opdrachtpompt of anders via een gratis programma.
https://nl.easeus.com/sch...zetten-in-windows-10.html

[ Voor 41% gewijzigd door Hunkaroglu op 24-09-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hunkaroglu schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:36:
[...]

Dat kan toch al standaard met Windows of Mac?
Windows alleen toch een bepaalde max grootte (in de orde van enkele tientallen gigs, niet op 'n TB+ drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:46
anboni schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:38:
[...]
Windows alleen toch een bepaalde max grootte (in de orde van enkele tientallen gigs, niet op 'n TB+ drive.
Zelfs niet mijn in tweeën opgedeelde 256 GB SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Thomas H schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:42:
[...]

Zelfs niet mijn in tweeën opgedeelde 256 GB SSD...
Wellicht lukt het wel hiermee?

https://www.disk-partitio...drive-to-fat32-4125i.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ja, deze werkt inderdaad top. Terwijl ik eerst 4 'free trial' programma's had geprobeerd die zodra er iets geformatteerd moest worden niet meer 'free' waren. Maar dat is hun goed recht ;)

Ik stelde mijn vraag, maar tegelijkertijd vond ik het guiformat programmaatje. Werkt met 2 muisklikken en werkt prima.. De auto staat nu file-geparkeerd langs een drukke weg, dus ben benieuwd hoeveel sentry reports er volgen :+
RocketKoen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:31:

Dat je zomerbanden op velgen voor je volgende auto ging gebruiken. Dat de banden dan misschien al versleten zijn door hun leeftijd.
Het gaat om de velgen die meeverhuizen, door ze zelf te kopen i.p.v. in de lease op te nemen. De banden worden sowieso vaak genoeg vervangen, die redden het echt geen 5 jaar :D

[ Voor 18% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Smuggler schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:51:
Ik betaal er dan weer 1160 euro per maand voor:
lr awd. zwart/zwart
40k km/j (heb de auto nu bijna exact 6 maanden en ik zit nu op 30k km). (gelukkig legt mijn baas het verschil bij).
48 mnd
incl brandstof
eigen laadpaal
winterbanden
verzekering vervroegd inleveren.
vervangend vervoer.
Als je het maandbedrag vermenigvuldigt met de periode (48 maanden), dan betaal je dus de complete auto af terwijl hij niet in je eigendom overgaat. Oké, de brandstofkosten zitten er bij in, maar dat zal niet opwegen tegen de restwaarde van de auto.
Kun je hem niet beter zelf kopen en kilometers declareren? Dus een huurkoopperiode van bijv. 48 maanden waarna de auto stilzwijgend in je eigendom overgaat?
Of zie ik iets over het hoofd? Leasen via een werkgever vind ik toch wel prijzig als ik dit zo lees. Ik ben zelf ondernemer en rij de Model 3 AWD via financial lease, dat is eigenlijk wat ik bedoel qua constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

MrScratch schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:13:
[...]

Lijkt bij mij ook niet te werken op het moment. Inderdaad geen probleem om met de telefoon de auto binnen te komen. Dus app is niet nodig om ermee te rijden.
Oplossing om weer contact met de auto te krijgen was uitloggen en weer inloggen in de app. Was misschien obvious, maar ik kreeg dit idee pas na twee dagen. :-(

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Weet iemand waar je een zwarte stalen paal voor de tesla wall connector kan kopen? Zoals die geplaatst zijn bij tesla store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Laatst online: 11-09 11:32
Volgens mij zijn die alleen verkrijgbaar in de US. Wou zelf ook een zwarte, maar aangezien ik het niet kon bestellen een Silver meegenomen nvm, ik dacht dat je over de zwarte wall connector had.

Heeft iemand ervaring met 20% getinte ramen? Is het een beetje te donker in de avond qua veiligheid ? Lees dat veel mensen 70% voor en 20% achter hebben.
hoihoi321 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:34:
Weet iemand waar je een zwarte stalen paal voor de tesla wall connector kan kopen? Zoals die geplaatst zijn bij tesla store?

[ Voor 22% gewijzigd door Zensu op 24-09-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
hoihoi321 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:34:
Zit bij mij op een Douglas houten paal 15x15cm met punt. Kabel keurig op te lussen. 30 euro

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
https://sentrycam.appspot.com/

Om al je sentry/dashcam beelden links-midden-rechts te kunnen bekijken. Top

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Volodos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:27:
[...]

Als je het maandbedrag vermenigvuldigt met de periode (48 maanden), dan betaal je dus de complete auto af terwijl hij niet in je eigendom overgaat. Oké, de brandstofkosten zitten er bij in, maar dat zal niet opwegen tegen de restwaarde van de auto.
Kun je hem niet beter zelf kopen en kilometers declareren? Dus een huurkoopperiode van bijv. 48 maanden waarna de auto stilzwijgend in je eigendom overgaat?
Of zie ik iets over het hoofd? Leasen via een werkgever vind ik toch wel prijzig als ik dit zo lees. Ik ben zelf ondernemer en rij de Model 3 AWD via financial lease, dat is eigenlijk wat ik bedoel qua constructie.
dat klopt. ook lang getwijfeld wat te doen. redenen om dan toch te leasen:
verzekering zit er nu ook bij in.
ik loop geen financieel risico. wel fijn bij een merk zoals tesla.
als ik wissel van baan ben ik er meteen financieel vanaf.
laadpaal van 2500 euro werd door de werkgever vergoed
alles helemaal doorgerekend. zelf kopen was iets goedkoper. maar het is zo op de grens dat ik het eventuele financiele risico niet altijd verantwoordelijk kon dragen...

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik heb het sommetje ook gemaakt, vooral de verzekering heb ik mij erg op vergist in het sommetje. Het is geen fijne car om te verzekeren.. En ik weet niet hoe het zit met het risico als de wegenbelasting weer terugkomt? Dat is misschien ook reeds afgekocht?

Ik heb weer flink gereden, en heb een vraag over de ACC. In de eerste plaats jammer dat er geen CC op de auto zit. Hierdoor gaat de auto altijd onnodig op de rem terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Het enige wat ik hier aan kan doen: De afstand zo kort mogelijk instellen, en zodra ik zie dat de ACC snelheid gaat afremmen door een voorligger schuif ik een baan op.

Maar daar zit ik met best een vervelend probleem. Ik heb bijvoorbeeld ACC op 110 km/u ingesteld en ik rijd op de rechterbaan. Ik nader een vrachtwagen en ik zie dat de ACC naar 109 km/u gaat. Ik schuif direct een baan op naar links in de hoop dat de ACC snelheid houdt en weer terug naar 110 km/u gaat. Wat er echter gebeurt is dat de auto ALTIJD nóg verder afremt (alsof het schrikt). Soms best abrupt en tot onder de 100 km/u, en daarna opeens weer keihard optrekt naar 110 km/u.

Is hier iets aan/tegen te doen, hoe doen jullie dat? Op deze manier is ACC eigenlijk helemaal niet fijn om te rijden. Ja, tenzij je veel te lang en veel te vroeg links blijft rijden. Maar daar ben ik echt op tegen..

In files of algemeen drukte op de weg (als je niet teveel hoeft te schuiven) is het trouwens wel geweldig, zeker in combinatie met autosteer. Filerijden wordt bijna een plezier :*)
wouter1971 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:20:
https://sentrycam.appspot.com/

Om al je sentry/dashcam beelden links-midden-rechts te kunnen bekijken. Top
Nice. Er heb ook eens iets voorbij zien komen om direct de sentry reports te zien, zonder dat je de SSD mee naar je PC moet nemen en alles stuk voor stuk moet bekijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 24-09-2019 21:44 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.