Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.746 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:12:
[...]

Binnen het land is er geen verschil in lokaties, er zijn wel enkele andere variaties mogelijk. Zie https://www.tesla.com/nl_...supercharging?redirect=no
Ik heb 3x geladen in NL en 1x in DE bij SuCs, dit waren mijn kWh prijzen:

Apeldoorn (3 aug): 26ct
Horst (13 juli): 24ct
Gouda (30 juni): 28ct
Moers, DE (14 juli): 34ct

Prijzen uit geschiedenis pagina van mijn Tesla account. Verschilt toch echt per SuC (n=3 slechts, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Djerro123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:13:
[...]

Ik heb 3x geladen in NL en 1x in DE bij SuCs, dit waren mijn kWh prijzen:

Apeldoorn (3 aug): 26ct
Horst (13 juli): 24ct
Gouda (30 juni): 28ct
Moers, DE (14 juli): 34ct

Prijzen uit geschiedenis pagina van mijn Tesla account. Verschilt toch echt per SuC (n=3 slechts, maar toch).
Eindhoven 25cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:45:
[...]

Standaard zijn de deuren toch op slot tot je in park gaat? In ieder geval verwacht ik dat het hangslot icoontje in de bovenste balk daarvoor is.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stef87 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:38:
[...]
Dit was inclusief korte stop in/uitladen bagage. (Mooie droge en zonnige dag, paar graden warmer en mogelijk iets meer airco verbruik op “auto” banden ook 3.1bar rondom, begonnen op 99% met nog uur laden/balanceren resterend)
Tijdens de hittegolf viel mijn op dat ik zonder Aeros bij 110 km/h slechts een verbruik had van 130-135 watt/km. Mijn vermoeden is dat effect van de airco juist kleiner is dan het effect van een hogere temperatuur. Uiteindelijk is warme lucht namelijk dunner en dus minder weerstand.

Daarnaast viel mij trouwens vandaag op bij een rustig traject van 10 km vrijwel continue 110 km/u er een verschil 10 watt/km zat in de gemiddelde waarde tussen de dagteller (die had ik gereset nadat ik op snelheid was) en de verbruiksgrafiek. Even uit mijn hoofd 160 en 170 watt/km. Is iemand anders dit opgevallen? Tijdens de hittegolf was namelijk op de grafiek, mogelijk gaat de grafiek enkel over de aandrijflijn?
DaCoTa schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:11:
[...]

Er staat een slot icoontje op je scherm, daarop klikken. Ook handig om de deuren van het slot te halen als je iemand op wilt pikken, want als je nog op D staat, zijn de deuren op slot.
Dat is inderdaad standaard gedrag, maar ik heb dat uitgeschakeld. Amerikanen met hun obsessie voor veiligheid..

[ Voor 16% gewijzigd door Deveon op 22-09-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:12:
[...]

Binnen het land is er geen verschil in lokaties, er zijn wel enkele andere variaties mogelijk. Zie https://www.tesla.com/nl_...supercharging?redirect=no
Jazeker wel. In Bunnik betaal je voor een Kwh 0.25 ct, terwijl je daar in Breukelen 0.20 ct betaald. De tarieven zijn niet overal hetzelfde, dat viel mij op bij de facturen van Tesla die ik in mijn account zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
3 weken vakantie gehad, reed vanmorgen tussen 6 en 7 naar Schiphol vanuit Rotterdam (A4) en ik kwam een stuk of 5/6 TM3's tegen.. waarbij dat voor mijn vakantie nog een heel stuk minder was (1, soms 2). Nu voel ik me minder speciaal :P

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:46
Volodos schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:34:
Jazeker wel. In Bunnik betaal je voor een Kwh 0.25 ct, terwijl je daar in Breukelen 0.20 ct betaald. De tarieven zijn niet overal hetzelfde, dat viel mij op bij de facturen van Tesla die ik in mijn account zie.
Bijzonder, volgens de Tesla website is het in heel NL 25 cent. Apart dat er zoveel conflicterende informatie is, he?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Thomas H schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:46:
[...]

Bijzonder, volgens de Tesla website is het in heel NL 25 cent. Apart dat er zoveel conflicterende informatie is, he?

Nee hoor, het staat toch duidelijk op de website vermeld (diezelfde link die eerder gepost werd):
De prijzen voor het gebruik van een Supercharger kunnen variëren afhankelijk van de locatie en tijd. Alle prijzen zijn inclusief belastingen en toeslagen.

Hieronder wordt informatie over de gemiddelde prijzen weergegeven. De specifieke prijzen voor elke Supercharger-locatie worden weergegeven in de navigatietoepassing op het touchscreen van de auto.

Nederland € 0.25 per kWh

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:46
RomeoJ schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:55:
Nee hoor, het staat toch duidelijk op de website vermeld (diezelfde link die eerder gepost werd):
[...]
Nou inderdaad, dank. Ik heb die pagina een aantal keer bekeken maar dat voorbehoud was mij niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:05
[...]

[...]
Mja, maar waarom dan wel een prijs op de site vermelden? Zou dan een range verwachten. Tussen 25 - 35 cent bijvoorbeeld. Nu wekken ze wel de indruk dat het 25 cent is in Nederland is.
Cyw00d schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:38:
3 weken vakantie gehad, reed vanmorgen tussen 6 en 7 naar Schiphol vanuit Rotterdam (A4) en ik kwam een stuk of 5/6 TM3's tegen.. waarbij dat voor mijn vakantie nog een heel stuk minder was (1, soms 2). Nu voel ik me minder speciaal :P
11k op de weg al. Vorige week zo'n 300 per dag nieuw op de weg. Dan gaat wel opvallen. :) En bij Amsterdam in de buurt zal je er ook wat meer zien. Moet je maar een keer naar Frankrijk op vakantie gaan. Daar vallen ze allemaal nog van de fiets als je met een Tesla ergens staat.

[ Voor 42% gewijzigd door Inspired op 23-09-2019 08:32 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Inspired schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:18:
[...]

Mja, maar waarom dan wel een prijs op de site vermelden? Zou dan een range verwachten. Tussen 25 - 35 cent bijvoorbeeld. Nu wekken ze wel de indruk dat het 25 cent is in Nederland is.

[...]

11k op de weg al. Vorige week zo'n 300 per dag nieuw op de weg. Dan gaat wel opvallen. :) En bij Amsterdam in de buurt zal je er ook wat meer zien. Moet je maar een keer naar Frankrijk op vakantie gaan. Daar vallen ze allemaal nog van de fiets als je met een Tesla ergens staat.
Ik was afgelopen 2 weken in Schotland, daar hetzelfde. Heel UK zie je ze nog weinig en in (iig noord) Schotland rijden haast helemaal geen Tesla's rond.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
[...]

[...]
Ik vind het overigens best wel een groot verschil (0.20 vs 0.25 ct, dat is een verschil van 20%). Ben benieuwd waar dat mee verklaard kan worden, misschien met de huurprijs van de grond waar de snelladers staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 11:32
Zit nu in de auto en lukt mij niet 8)7 :$
bottom line schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:04:
[...]

Als je je auto in rear zet, en je linkerspiegel instelt zodat hij gewoon hetzelfde is als je spiegel tijdens het rijden, en dan gewoon opslaagd onder je profiel, dan gaat enkel de rechter naar omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:40:

[...]

Dat is inderdaad standaard gedrag, maar ik heb dat uitgeschakeld. Amerikanen met hun obsessie voor veiligheid..
Je deuren op slot laten als je stilstaat is een maatregel tegen anti-carjacking en jatwerk uit je wagen als je niet rijdt.

Je deur gaat open. Laptop weg. Deur dicht. En jij zit mooi te kijken voor het stoplicht. Gebeurt in Nederland niet veel maar ik ga de gok niet wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14
Cyw00d schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:37:
[...]

Ik was afgelopen 2 weken in Schotland, daar hetzelfde. Heel UK zie je ze nog weinig en in (iig noord) Schotland rijden haast helemaal geen Tesla's rond.
Ben op vakantie in en richting Italie meer Lamborghini's tegen gekomen dan Tesla's.
Verhouding Ferrari/Tesla was ongeveer even groot,

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Helaas zijn EV's vooral afhankelijk van belastingvoordeeltjes. Zie de explosie in Nederland en Noorwegen. Daarbuiten is er nog geen aansporing om over te stappen in West Europa.

En in Centraal- Oost Europa is dat er nog veel minder (die importeren de komende 10-15 jaar nog liever goedkoper dikke ICE auto's uit West Europa dan dat ze EV's kopen). Daar is ook nog weinig tot geen laad-infrastructuur te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:01:
[...]

Je deuren op slot laten als je stilstaat is een maatregel tegen anti-carjacking en jatwerk uit je wagen als je niet rijdt.

Je deur gaat open. Laptop weg. Deur dicht. En jij zit mooi te kijken voor het stoplicht. Gebeurt in Nederland niet veel maar ik ga de gok niet wagen.
Dat snap ik, maar als je auto te water raakt willen deuren met een elektronische slot nog wel eens weigeren. Nu is van beide het risico nihil en zelf nog nooit in mijn direct omgeving gehoord, maar als ik moet kiezen dan mogen ze mijn laptop of auto hebben. De voordeuren hebben een manual release, maar de achterdeuren niet.

Bij carjacking zal er trouwens snel sprake zijn van wapen waar het glas je echt niet tegen gaat beschermen hoor. Mijn voordeel is wel dat het standaard aan staat, want als het standaard uit stond waren Tesla misschien interessanter voor het boevengilde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Cyw00d schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:38:
Ik stond vanochtend met 6 andere Model S in de rij voor het dosseerlicht de snelweg op :+

Maar ik ken het gevoel. Ik had als 1 van de allereerste de Outlander PHEV. Geloof het of niet, mensen stopte om foto's te maken 8)7 3 weken later reden er 9000 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Aandachtspunt voor Elon Musk, de verlichting :D Vanmorgen in het donker/schemer tijdens mijn trip 5 auto's gezien zonder licht op de A4 gezien, 3 keer een Model 3 en 2 keer een oud opaatje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Divak schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:50:
Aandachtspunt voor Elon Musk, de verlichting :D Vanmorgen in het donker/schemer tijdens mijn trip 5 auto's gezien zonder licht op de A4 gezien, 3 keer een Model 3 en 2 keer een oud opaatje :+
Die gaat toch standaard aan in het donker? Die van mij in ieder geval wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Deveon schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:20:
[...]

Dat snap ik, maar als je auto te water raakt willen deuren met een elektronische slot nog wel eens weigeren.
Maakt niet uit, Tesla's drijven:

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij carjacking zal er trouwens snel sprake zijn van wapen waar het glas je echt niet tegen gaat beschermen hoor. Mijn voordeel is wel dat het standaard aan staat, want als het standaard uit stond waren Tesla misschien interessanter voor het boevengilde.
Voor carjacking zijn Tesla's niet vreselijk interessant. Ze zijn allemaal makkelijk te tracken via GPS en op afstand kan je allerlei dingen uitzetten (snelheid, valet mode). Maargoed dat weet de boef misschien niet idd :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14
[...]

Dat snap ik, maar als je auto te water raakt willen deuren met een elektronische slot nog wel eens weigeren. Nu is van beide het risico nihil en zelf nog nooit in mijn direct omgeving gehoord, maar als ik moet kiezen dan mogen ze mijn laptop of auto hebben. De voordeuren hebben een manual release, maar de achterdeuren niet.

Als de bestuurder uit de auto is kan hij de deur openen via de buitenkant, klinkt lullig maar het beste is wel even te wachten tot de auto onder water is (anders krijg je de deur moeilijk open).
Alhoewel we een video hebben gezien wat er gebeurt met een M3 als die te water raakt :D

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Zahariac schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:57:
Dat is het probleem met automatische verlichting. Niet donker genoeg dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Divak schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:04:
[...]

Dat is het probleem met automatische verlichting. Niet donker genoeg dus :P
Hmm op zijn Volvo's, gewoon altijd *aan* ? Is dat geen optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Zahariac schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:57:
[...]

Ja dat lijkt mij ook, die zouden automagisch aan moeten gaan. Tenzij hij echt op "Off" staat.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
[...]

Dat snap ik, maar als je auto te water raakt willen deuren met een elektronische slot nog wel eens weigeren.
Het is al even bewezen dat het quasi onmogelijk is om de deur te openen als de auto in het water terecht komt (zelfs als hij helemaal onder water staat). Beste oplossing: ruitje openen. in de meeste gevallen lukt dit nog even nadat de auto in het water terecht komt.

De gebroeders Coppens (bekend in Belgie) hebben het al eens getest: https://vtm.be/het-lichaa...r=https://duckduckgo.com/

https://www.margriet.nl/a...auto-in-het-water-beland/
https://www.oudersvannu.n...s-je-auto-te-water-raakt/

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Roels1 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:10:
[...]

Hmm op zijn Volvo's, gewoon altijd *aan* ? Is dat geen optie? :)
Dat is alleen de dagrijverlichting aan de voorkant (die staat bij de Tesla's ook altijd aan, aan de voorkant). De achterlichten echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Divak schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:13:
[...]

Dat is alleen de dagrijverlichting aan de voorkant (die staat bij de Tesla's ook altijd aan, aan de voorkant). De achterlichten echter niet.
Ja die heb ik nooit begrepen..., waarom de achterlichten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:14:
[...]

Niet voor iedereen is een nieuwe (!) auto van 50-70k (!) een “4% bijteller die net goed genoeg is voor de komende 2-3 jaar, misschien langer”.

Dus dit is niet zo leuk en onnodig om te zeggen.
Heeft niet zo veel met de Model 3 te maken, eerder met een EV in het algemeen.
Wat gebeurt er als vakanties tegenvallen vanwege de ruimte?
Wat als het zo druk wordt, dat de laadpaal in de wijk steeds vaker bezet is en uiteindelijk problemen met laden oplevert?

Allemaal zaken die invloed hebben op de bruikbaarheid van een EV.

Onzekerheden, waardoor 5 jaar een hele lange tijd is. Ik zie het een beetje als en sprong in het diepe. De matige afwerking kom ik wel overheen, wees maar niet bang! Stukje zal wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:30
Meer mensen waar de Tesla app blijft verversen en geen respons krijgt van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
PWM schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:25:
Ik stond vanochtend met 6 andere Model S in de rij voor het dosseerlicht de snelweg op :+
Ik was net ook eventjes omringd door Tesla's. Vlak voor de Drechttunnel voegde er eentje een stukje voor me in, net na de Drechttunnel kwam er een treintje van 4 Sen en een X voorbij.

Daarnet het grootste deel van m'n route A16 (Moerdijkbrug tot Capelle) op NoA gereden en een beetje aan het experimenteren geweest met rijstrookwissels (die Belgische Mercedes die achter me zat toen m'n eerste poging mis ging, zal wel gedacht hebben O-) ). In ieder geval met NoA actief gaan rijstrookwissels inderdaad best netjes. Eentje brak 'ie halverwege af (met ook een melding 'autosteer limited, be prepared to take over'), maar de volgende paar gingen best soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
lvsol schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:12:
[...]

Het is al even bewezen dat het quasi onmogelijk is om de deur te openen als de auto in het water terecht komt (zelfs als hij helemaal onder water staat). Beste oplossing: ruitje openen. in de meeste gevallen lukt dit nog even nadat de auto in het water terecht komt.

De gebroeders Coppens (bekend in Belgie) hebben het al eens getest: https://vtm.be/het-lichaa...r=https://duckduckgo.com/

https://www.margriet.nl/a...auto-in-het-water-beland/
https://www.oudersvannu.n...s-je-auto-te-water-raakt/
Persoonlijk heb ik iets meer vertrouwen in de Mythbusters dan een stelletje presentatoren van VTM, Margriet en Ouders van nu bij elkaar.

@Who Am I? Probeer jij het eerst even uit? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 23-09-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
https://www.ad.nl/auto/te...-is-er-nog-niet~a60b7ae8/

En om Porsche even te pesten hebben ze maar ook een SuperCharger geplaatst.
https://twitter.com/Tesla/status/1174382659058962432

En website www.taycant.com die naar Tesla verwijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Hunkaroglu schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:37:

Ja , goeie actie van Tesla om op de ring al 3 weken grote dieselmotoren te laten draaien om hun accu op te laden well done vervuilers !

Tesla just installed a Supercharger at the Ring.
There is nothing really green about an electric sports car. Their high energy demand has nothing to do with saving resources, even if it makes the most of the electricity in its batteries. The bottom line is that it is very fun. And this is what Porsche and Tesla are after respectively with the Taycan and the Model S P100D+ Plaid. But there are no superchargers at the Nürburgring Nordschleife. How does Tesla put juice back into its cars? With a massive diesel generator, as Auto Motor Und Sport revealed in a recent article.

En pas nadat er kommentaren in de duitse pers kwamen hebben er wat aan gedaan goeie move voor een "groene auto"

[ Voor 38% gewijzigd door leekers op 23-09-2019 10:44 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
anboni schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:22:
[...]

Ik was net ook eventjes omringd door Tesla's. Vlak voor de Drechttunnel voegde er eentje een stukje voor me in, net na de Drechttunnel kwam er een treintje van 4 Sen en een X voorbij.
Vanmorgen in de anderhalve kilometer door mijn op dat moment drukke Vinexstadje ten noorden van Rotterdam zo'n 7 3's, 3 S-en en 1 X. En ik kan er nog wat gemist hebben tussen het opletten voor de fietsers door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Zijn er hier mensen die altijd zwaaien naar andere Tesla rijders? Ik doe het als iemand naar mij zwaait maar blijft het best weird vinden.. :P

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
Hunkaroglu schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:37:

Beetje flauw dat ze niet even de rondetijd van de Raven gepubliceerd hebben. Heel twitter stond bol van de spec's vergelijkingen met de Taycan en zelfs een oude Model S zou hem vernederen, maar niets van dat alles. Alleen twee kapote 'Plaid's weg getakeld en een 'according to our data' bla bla... >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Zoals beschreven in het AD artikel: Uiteindelijk gaat het erom wie de meeste publiciteit genereert met dit duel. Daar lijkt Tesla makkelijk te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Cyw00d schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:52:
Zijn er hier mensen die altijd zwaaien naar andere Tesla rijders? Ik doe het als iemand naar mij zwaait maar blijft het best weird vinden.. :P
Ik zwaaide wel laatst naar een chaffeur van een vrachtwagen die allemaal nieuwe Tesla's vervoerde in Belgie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
leekers schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:40:
[...]

Ja , goeie actie van Tesla om op de ring al 3 weken grote dieselmotoren te laten draaien om hun accu op te laden well done vervuilers !

Tesla just installed a Supercharger at the Ring.
There is nothing really green about an electric sports car. Their high energy demand has nothing to do with saving resources, even if it makes the most of the electricity in its batteries. The bottom line is that it is very fun. And this is what Porsche and Tesla are after respectively with the Taycan and the Model S P100D+ Plaid. But there are no superchargers at the Nürburgring Nordschleife. How does Tesla put juice back into its cars? With a massive diesel generator, as Auto Motor Und Sport revealed in a recent article.

En pas nadat er kommentaren in de duitse pers kwamen hebben er wat aan gedaan goeie move voor een "groene auto"
Is vaker voorgekomen dat er dieselgeneratoren worden gebruikt om elektrische auto's op te laden. Het bizarre is dat in die gevallen bleek dat dit ondanks alles dit groener was dan met diezelfde diesel een vergelijkbare dieselauto te vullen en te rijden. Het bleek dat die generator een stuk effcienter was dan een dieselauto, ook als men rekening hield met verliezen tijdens het laden van de EV. Of dit bij de Nürburgring Nordschleife ook het geval was weet ik niet en uiteraard is het niet best voor het imago - sowieso reed de Tesla niet in een informele competitie met een diesel maar de elektrische Taycan. In die zin dus wel leuk om er ff snel een supercharger neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
Meestal wel, als ik er eentje zie. Soms zelfs zo erg dat ik het ook doe als ik met de auto van mijn vrouw rij (en dat is géén Tesla). :)

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Niet altijd, dan blijf ik bezig tegenwoordig. Maar in speciale gevallen wel, zoals als je op elkaar wacht bij een kruizing of elkaar tegemoet rijdt op een wat smallere weg en dan wat snelheid in houdt, dat soort dingen. Hanteer zo'n beetje de vuistregel "als je elkaar's wit van de ogen kan zien".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:36
MrAcid schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:28:
[...]

Volgens mij heeft hij ook nergens gezegd dat er 200+ werd gereden? Dan is geen verplichting in Duitsland hé. :+

Wel benieuwd naar de auto steer en daarmee inhalen trouwens - lijken nog wel wat haken en ogen aan te zitten als ik het hier zo lees.
Uh idd, als je 200 rijd zal het lastig worden om de 450km range te halen idd. Mijn lifetime verbruik staat op 166wh/km over 5200km. Ik rijd voornamelijk snelweg. 125/135 cruise.

[ Voor 32% gewijzigd door Brainstorm86 op 23-09-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

arsimo schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:50:
[...]
Vanmorgen in de anderhalve kilometer door mijn op dat moment drukke Vinexstadje ten noorden van Rotterdam zo'n 7 3's, 3 S-en en 1 X. En ik kan er nog wat gemist hebben tussen het opletten voor de fietsers door.
Berkel en Rodenrijs zeker, waar een Model 3/S/X het equivalent begint te worden van een VW Golf :')

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
vhal schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:43:
[...]

Berkel en Rodenrijs zeker, waar een Model 3/S/X het equivalent begint te worden van een VW Golf :')
Idd. Ik heb het al omgedoopt in Tesla Town. Geloof dat er al meer plaatsjes zo heten inmiddels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
leekers schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:40:
[...]
Het is ook nooit goed hè. Soms is het een noodzakelijke tussenstop, zie bijvoorbeeld dit verhaal: http://joannenova.com.au/...ctric-car-charging-point/
De enige manier om EVs op bepaalde routes of plekken te krijgen is met dit soort oplossingen. Pas als de EVs er zijn, is het zinnig om dure oplossingen te installeren. Wat Tesla overigens nu wel gedaan heeft met een Supercharger.

En om nu te klagen over een dieselgenerator op de Nurnburgring is ook weer zo wat, alles is daar super vervuilend. Voorbeeldje:
For comparison, I could just about get four laps of the Nordschleife out of a tuned 400 horsepower Ford Focus RS
Ik weet niet wat voor tankinhoud een Ford Focus RS heeft, maar om hem in 50km leeg te rijden is allesbehalve milievriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23
T7D_Sneezy schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:21:
Meer mensen waar de Tesla app blijft verversen en geen respons krijgt van de auto?
Ja ook last van gehad. Lijkt nu weer goed te werken.
Ben blij dat ik ook altijd mijn pasje mee neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

arsimo schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:47:
[...]
Idd. Ik heb het al omgedoopt in Tesla Town. Geloof dat er al meer plaatjes zo heten inmiddels.
Hehe, ws. in die ene specifieke 'welvaartswijk' met 1 publieke laadpaal :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Welvaartswijk. Hier in de wijk parkeert iemand bij een laadpaal en haalt vervolgens de vouwfiets uit de achterbak om nog een stuk naar huis te fietsen. Lijkt mij ook niet echt het gemak waar je op hoopte..
Inderdaad.. ophef om niks. Die dieselaggregaten stonden er inderdaad bij, maar zijn alweer vervangen door een Supercharger. Al met al is het weer iets om Tesla te kunnen 'mocken'.
Ja zeker, deed ik bij mijn vorige auto's ook (geen populair merk). Bij Tesla zal het wel snel een lamme hand worden, maar we gaan het zien.

[ Voor 46% gewijzigd door Divak op 23-09-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
vhal schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:58:
[...]
Hehe, ws. in die ene specifieke 'welvaartswijk' met 1 publieke laadpaal :P
Als je de weg weet zijn er genoeg publieke laadpalen in Berkel & Rodenrijs die dan geregeld niet gebruikt worden ook. Het gros laadt uiteraard bij zijn huis. Helaas geen SuC om de hoek, maar ach, die heb je dan ook zelden dichtbij nodig. In noodgevallen zit er een Fastned op een paar kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:26
Volodos schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:34:
[...]

Jazeker wel. In Bunnik betaal je voor een Kwh 0.25 ct, terwijl je daar in Breukelen 0.20 ctbetaald. De tarieven zijn niet overal hetzelfde, dat viel mij op bij de facturen van Tesla die ik in mijn account zie.
Waar kan ik vinden dat Breukelen 0.20eu kost? Ik sta daar regelmatig totdat de gemeente mijn aangevraagde openbare paal in de straat plaatst. Echter kost dat wss 0.34eu en dus bijna 2x duurder!

[ Voor 0% gewijzigd door r0bb op 23-09-2019 14:10 . Reden: Iemand was scherp ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Gummie schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:57:
[...]

Ja ook last van gehad. Lijkt nu weer goed te werken.
Ben blij dat ik ook altijd mijn pasje mee neem.
De app moet niet werken om via je gsm binnen te geraken.
Je moet enkel verbonden zijn met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

bottom line schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:04:
[...]

De app moet niet werken om via je gsm binnen te geraken.
Je moet enkel verbonden zijn met bluetooth.
Lijkt bij mij ook niet te werken op het moment. Inderdaad geen probleem om met de telefoon de auto binnen te komen. Dus app is niet nodig om ermee te rijden.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
is het trouwens niet (meer) mogelijk om de factuur te downloaden via je Tesla account voor een bepaalde periode laadsessies? Meen me namelijk te herinneren dat dat wel kon. Nu moet ik per sessie een factuur downloaden. Denk dat mijn boekhouder daar niet blij mee zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
De USB type C kabels zijn op de tesla shop uitverkocht, ik heb op amazone USA wel alternatieven gezien, echter in EU kan ik weinig vinden. Iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
The Source schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:42:
De USB type C kabels zijn op de tesla shop uitverkocht, ik heb op amazone USA wel alternatieven gezien, echter in EU kan ik weinig vinden. Iemand een goed alternatief?
Zou gewoon even wachten. Je kunt een alert krijgen wanneer ze weer op voorraad zijn. Die van Tesla passen het best en kosten niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
@Hunkaroglu Vrijdag mijn M3 opgehaald, maar hier dezelfde vraag. Ik heb nu voor iedere laadbeurt een aparte factuur. En van BE een andere factuur dan NL. Wordt wat met BTW terug vragen. Had liever gezien dat je maandelijks een verzamelfactuur kreeg vanuit Tesla NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
OllieMongollie schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:00:
@Hunkaroglu Vrijdag mijn M3 opgehaald, maar hier dezelfde vraag. Ik heb nu voor iedere laadbeurt een aparte factuur. En van BE een andere factuur dan NL. Wordt wat met BTW terug vragen. Had liever gezien dat je maandelijks een verzamelfactuur kreeg vanuit Tesla NL.
Toch via deze link een filter schermpje kunnen zien. Via onderstaande link kan je een filter opgeven.
https://www.tesla.com/en_GB/teslaaccount/payment-history

Filter is bijv niet zichtbaar via Nederlandse site.
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history

Maar helaas werkt de filter niet goed. Hij toont toch al je history, ook al heb je een filter ingesteld. Bugje op hun website.Zie screenshot van filter. Ik gaf als datum 1/9/2019 t/m 23/9/2019 op.
Showing 31/12/1969 - 31/12/1969

https://imgur.com/a/Gm427TK

[ Voor 6% gewijzigd door Hunkaroglu op 23-09-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Brainstorm86 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:38:
[...]

Uh idd, als je 200 rijd zal het lastig worden om de 450km range te halen idd. Mijn lifetime verbruik staat op 166wh/km over 5200km. Ik rijd voornamelijk snelweg. 125/135 cruise.
Hier deze maand 180 watt/km en sinds begin maart met over bijna 9000 km 185 watt/km. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Vraagje in het kader van range anxiety, ik heb de AWD LR, maar ik vind vanaf het begin de range aan de ambitieuze kant. Ik geef toe, ik heb er nog maar 1000 km mee gereden tot nu toe, maar hij geeft nu bij een volle accu (80%) 390 km aan, en ik heb het idee dat als ik ga rijden dat ik ongeveer 2/3 daarvan ga halen. 2x op en neer van Rotterdam naar Amsterdam red ik in elk geval niet op 1 "tank". Gaat die km indicatie zich aanpassen op mijn rijstijl, of gaat die accu nog beter worden?

Ik snap dat er verschil zit tussen WLTP en IRL, maar in de praktijk moet ik nu gewoon elke avond laden (en dat is met zonder eigen laadpunt zo nu en dan best spannend).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:36
Deveon schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:19:
[...]

Hier deze maand 180 watt/km en sinds begin maart met over bijna 9000 km 185 watt/km. :X
Ik rij wel pas 2 weken zonder de Aero's. Dat zal het verschil wel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
r0bb schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:03:
[...]

Waar kan ik vinden dat Breukelen 0.20ct kost? Ik sta daar regelmatig totdat de gemeente mijn aangevraagde openbare paal in de straat plaatst. Echter kost dat wss 0.34ct en dus bijna 2x duurder!
0.34ct is nog steeds niks. Dat is nog geen eens 1 cent ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
SeatRider schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:56:
Vraagje in het kader van range anxiety, ik heb de AWD LR, maar ik vind vanaf het begin de range aan de ambitieuze kant. Ik geef toe, ik heb er nog maar 1000 km mee gereden tot nu toe, maar hij geeft nu bij een volle accu (80%) 390 km aan, en ik heb het idee dat als ik ga rijden dat ik ongeveer 2/3 daarvan ga halen. 2x op en neer van Rotterdam naar Amsterdam red ik in elk geval niet op 1 "tank". Gaat die km indicatie zich aanpassen op mijn rijstijl, of gaat die accu nog beter worden?

Ik snap dat er verschil zit tussen WLTP en IRL, maar in de praktijk moet ik nu gewoon elke avond laden (en dat is met zonder eigen laadpunt zo nu en dan best spannend).
Die 390 is obv 154~ watt/km. Dat is wel een uitdaging om te halen. Helemaal als je richting 100+ gaat. Laden naar 90% en wat rustiger rijden is een optie als je 2x op/neer wilt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu

2x op en neer zou in principe wel kunnen, maar wel aan de krappe kant. Aangezien je dan al op 400km zit als we van 100km uitgaan enkele rit. Als je ook nog sentry aan hebt staan, haal je dat in ieder geval niet.

Ik zou altijd voor het zekere gaan en elke keer waar je een laadpaal ziet gewoon eraan hangen. Heb je geen mogelijkheid om te laden op je werk? Anders op de terugweg een SuperCharger pakken. Is ook goedkoper dan de openbare laadpalen.

En hou gewoon de 90% aan bij het laden. Daarnaast past de km indicatie zich niet aan, aan je rijstijl. In de winter zal je nog minder bereik hebben en is elke dag laden wel een must ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 23-09-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:26
LordSinclair schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:01:
[...]

0.34ct is nog steeds niks. Dat is nog geen eens 1 cent ;)
Scherp 😏

Ik zie trouwens in mijn Historie dat Breukelen ook 25ct kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Zelf laat ik tot 95% zodat ik het red met 2 laadsessie per week in plaats van 3. Daarbij zorg ik wel dat ik 's ochtend voor 9 uur de auto meeneem zodat die niet te lang vol zit. Zelf houd ik 400 km aan met 100% (300 bij flink te hard rijden en 500 km als ik moeite doe), daarom ben ik ook snel afgestapt van de kilometerweergave van de batterij. Procenten geven mij veel meer duidelijkheid en las ik het écht moet weten kijk ik in de energie grafiek of de navigatie. Zo weet ik dat ik 30-35% nodig heb om op mijn werk te komen en terug, zodra dat in de buurt komt gaat de stekker erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
In het kader van verbruik, heeft een electrische auto net zoveel profijt van het gebruik van de cruise control als een ICE? Bij mijn huidige wagen (BMW 318D) zakt het verbruik behoorlijk zodra ik de cruise control vast zet (eigenlijk ongeacht op welke snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MrBasta schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:07:
In het kader van verbruik, heeft een electrische auto net zoveel profijt van het gebruik van de cruise control als een ICE? Bij mijn huidige wagen (BMW 318D) zakt het verbruik behoorlijk zodra ik de cruise control vast zet (eigenlijk ongeacht op welke snelheid).
De ACC grijp best vroeg in en accelereert best hard. Ik denk niet dat de ACC het rijden zuiniger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:00

Apache

amateur software devver

Requiem19 schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:21:
[...]

De ACC grijp best vroeg in en accelereert best hard. Ik denk niet dat de ACC het rijden zuiniger maakt.
Er is natuurlijk recuperatie bij het remmen, en snel op snelheid zijn hoeft ook niet noodzakelijk energie inefficient te zijn. Het zou iig een interessant experiment zijn waarbij met 2 model 3's dezelfde trajecten gereden worden, 1 met acc en 1 volledig manueel om te zien of er een significant verschil (kan) zijn. Ik denk het niet eerlijk gezegd.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Apache schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:26:
[...]

Er is natuurlijk recuperatie bij het remmen, en snel op snelheid zijn hoeft ook niet noodzakelijk energie inefficient te zijn. Het zou iig een interessant experiment zijn waarbij met 2 model 3's dezelfde trajecten gereden worden, 1 met acc en 1 volledig manueel om te zien of er een significant verschil (kan) zijn. Ik denk het niet eerlijk gezegd.
Ik denk dat menig berijder het zuiniger kan. Met name in wat drukker verkeer. Anticiperen kan ik beter dan de TACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Apache schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:26:
[...]

Sneller acceleren kost altijd meer energie dan langzaam acceleren.

Recuperatie bij remmen is relatief klein ten opzichte van de benodigde energie voor acceleren.

Het meest efficiënt is een constante snelheid imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
Cyw00d schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:37:
[...]

Cool! Was dat nog een beetje de doen met laden? Wij gaan binnenkort dezelfde kant op..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Waar ik me met TACC aan irriteer (na 2 dagen) is dat hij aan het stoplicht ook 1 of 2 autolengtes een leeg gat laat vallen en daarna best laat optrekt, de auto voor moet eerst weg zijn, dan vertrekt de tesla en gaat hij het gat dichtrijden. Ik vermoed ook dat als vooraanstaat hij niet remt voor het rode licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
The Source schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:35:
Waar ik me met TACC aan irriteer (na 2 dagen) is dat hij aan het stoplicht ook 1 of 2 autolengtes een leeg gat laat vallen en daarna best laat optrekt, de auto voor moet eerst weg zijn, dan vertrekt de tesla en gaat hij het gat dichtrijden.
Hoe heb je de volgafstand voor CC staan? Ik heb die op 1 staan, dan sluit 'ie over het algemeen redelijk netjes aan en volgt 'ie ook vlot. En ook bij hogere snelheden is de volgafstand nog steeds prima acceptabel.
Ik vermoed ook dat als vooraanstaat hij niet remt voor het rode licht?
Klopt. De verkoper vertelde dat stoplichtherkenning er al wel in zit, maar dat dit vanwege europese regels nog niet gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
The Source schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:35:
Waar ik me met TACC aan irriteer (na 2 dagen) is dat hij aan het stoplicht ook 1 of 2 autolengtes een leeg gat laat vallen en daarna best laat optrekt, de auto voor moet eerst weg zijn, dan vertrekt de tesla en gaat hij het gat dichtrijden. Ik vermoed ook dat als vooraanstaat hij niet remt voor het rode licht?
Hij remt idd niet voor verkeerslichten (of verkeersborden).
Ik merk zelf nu (na een kleine 9k km) dat ik bijna altijd op N-wegen en snelwegen op AP rij, maar in de stad/binnenwegen niet.
Daarbij geef ik op de snelweg soms zelf een beetje 'gas' bij om te voorkomen dat hij zeer conservatief remt voor ik in ga halen. Zo rij ik eigenlijk heel soepeltjes heen en weer naar werk :) .

Oh, en in de file is het echt helemaal geweldig, dat kan hij al echt goed :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Requiem19 schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:34:
Sneller acceleren kost altijd meer energie dan langzaam acceleren.
Qua arbeid is het hetzelfde. Je geeft een bepaalde mate van kinetische energie aan een object.
Als je het snel doet heb je meer verbruik (kW), maar je bent er sneller, dus is de geleverde arbeid (kWh) ongeveer hetzelfde.

Netto resultaat is uiteraard afhankelijk van mogelijke verliezen, maar vlot op snelheid komen is meestal beter dan het heel traag te doen. Iets te vlot proberen vertrekken is natuurlijk ook weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
anboni schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:39:

[...]

Klopt. De verkoper vertelde dat stoplichtherkenning er al wel in zit, maar dat dit vanwege europese regels nog niet gebruikt wordt.
Dit wordt onderdeel van FSD, dus alleen als je er voor bij betaald hebt ;) .
Volgens mij ligt dit overigens niet aan 'de EU regels', maar is gewoon het systeem/de software nog niet goed genoeg.
(we kunnen de EU regels niet overal voor gebruiken he :o )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Smobbo schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:43:
[...]

Dit wordt onderdeel van FSD, dus alleen als je er voor bij betaald hebt ;) .
Dat was te verwachten. Ik zal tzt wel laten weten of het werkt ;)
Volgens mij ligt dit overigens niet aan 'de EU regels', maar is gewoon het systeem/de software nog niet goed genoeg.
(we kunnen de EU regels niet overal voor gebruiken he :o )
Dat is in ieder geval wat de verkoper zei. Uiteraard is er nog helemaal niets van zichtbaar, dus we kunnen het inderdaad nog niet beoordelen. Feit is natuurlijk wel dat er nu niets over in de regels is opgenomen, dus mag het niet. Zou op zich al leuk zijn als de UI er een indicatie van zou geven, zodat we echt kunnen zien hoe goed of slecht het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Goed, voor de zekerheid dus Tess nog maar even aan de paal gehangen zodat ik morgen en overmorgen hopelijk zonder tussentijds laden naar mijn klanten kan.

Hij geeft nu ineens wel aan dat ie voor onderhoud aan het SOS Call systeem terug moet naar Tesla. Doen ze dat allemaal nu, of is de mijnes stuq?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik rijd motor en ik ben een zeiler, dus ik ben wel gewend om naar anderen te zwaaien :+
Ik heb nu 2x gehad dat een Tesla rijder naar mij zwaaide, dus ik heb uiteraard wel teruggezwaaid, maar ik ben er zelf nog nooit mee begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
r0bb schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:03:
[...]

Waar kan ik vinden dat Breukelen 0.20eu kost? Ik sta daar regelmatig totdat de gemeente mijn aangevraagde openbare paal in de straat plaatst. Echter kost dat wss 0.34eu en dus bijna 2x duurder!
Ik geloof niet dat er een officiële webpagina is waar dat tarief op is vermeld, maar geloof me: het is echt 0,20 ct, dat zie ik op mijn facturen. Het is inderdaad goedkoper dan aan de gemiddelde laadpaal, echt bizar eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
r0bb schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:18:
[...]

Scherp 😏

Ik zie trouwens in mijn Historie dat Breukelen ook 25ct kost!
Ik heb er 7 juli jl. voor het laatst geladen en ik betaal toch echt 0,20 ct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb vorige week in Breukelen bij de Supercharger geladen en dat kostte me 25 ct per kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
xburchartz schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:50:
Ik heb vorige week in Breukelen bij de Supercharger geladen en dat kostte me 25 ct per kw
Wellicht de prijzen omhoog gegooid tussentijds... :-(
Ik ben even in mijn complete geschiedenis gedoken. In Drachten betaalde ik 0,24 ct, in Lokeren (België) 0,29 ct, Breuken 0,20 ct, Bunnik 0,25 ct, Emmeloord 0,20 ct. Het verschilt dus klaarblijkelijk niet alleen per locatie maar ook per moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:04
SeatRider schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:36:
Goed, voor de zekerheid dus Tess nog maar even aan de paal gehangen zodat ik morgen en overmorgen hopelijk zonder tussentijds laden naar mijn klanten kan.

Hij geeft nu ineens wel aan dat ie voor onderhoud aan het SOS Call systeem terug moet naar Tesla. Doen ze dat allemaal nu, of is de mijnes stuq?
Had ik vorige week ook nadat ik 's ochtends een update had gedraaid. Bluetooth deed 't wel, geluid (van oa bellen) niet.
Resetten (pedalen & knoppen op het sturen ingedrukt houden) loste het bij mij op 8)7 Weet niet of dat de officiële manier is, maar ik kon iig m'n podcast weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Even een vraagje over muziek op een USB schijf. Ik heb een Samsung SSD gekocht voor TeslaCam. In eerste instantie had ik die nog niet geformateerd en was die standaard als exFat geformateerd. TeslaCam deed het dus niet, maar de auto zag wel een USB schijf voor muziek. Nu heb ik de SSD als Fat32 geformateerd en TeslaCam werkt nu, maar in de muziek zie ik geen USB mogelijkhed meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
xburchartz schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:56:
Even een vraagje over muziek op een USB schijf. Ik heb een Samsung SSD gekocht voor TeslaCam. In eerste instantie had ik die nog niet geformateerd en was die standaard als exFat geformateerd. TeslaCam deed het dus niet, maar de auto zag wel een USB schijf voor muziek. Nu heb ik de SSD als Fat32 geformateerd en TeslaCam werkt nu, maar in de muziek zie ik geen USB mogelijkhed meer???
Misschien goed om dit filmpje even te bekijken. leggen ze precies uit hoe je dit moet opzetten
https://www.youtube.com/watch?v=uH4T98bYPIM

Komt er op neer dat je 2 partities moet maken van je SSD
1 voor je Sentry
1 voor je muziek

[ Voor 6% gewijzigd door Japie81 op 23-09-2019 17:13 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik mag deze week eindelijk mijn Model 3 LR AWD in ontvangst gaan nemen en dus druk aan het shoppen voor een verzekering. De auto moet zakelijk verzekerd gaan worden daar deze gekocht is op naam van mijn bedrijf (financial lease).

De premies lopen enorm uiteen en er is geen touw aan vast te knopen. Ik ben 26 jaar met 7 schadevrije jaren en zie premies van tussen de 150 tot 350 euro per maand voorbij komen bij de offertes. Tot nu toe is dit mijn top 3:

3. InsureMyTesla, 140 euro per maand met 750 euro eigen risico en 2 jaar nieuwwaarde
3. CentraalBeheer, 134 euro per maand met 750 euro eigen risico en 3 jaar nieuwwaarde
1. Carmeleon, 100 euro per maand met 0 euro eigen risico en 5 jaar nieuwwaarde

Alle bovengenoemde premies zijn inclusief assurantiebelasting, gebaseerd op WA + Casco, schadeverzekering inzittenden en betaling per maand.

Nu vind ik de verzekering van Carmeleon ruimschoots de beste in de voorwaarden en prijs, maar is een mij onbekende verzekeraar. Op internet lees ik er wisselende verhalen over. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Iemand ervaring met Carmeleon? Op Tweakers wordt Carmeleon nauwelijks genoemd.

Ook sta ik open voor tips met betrekking tot andere voordelige verzekeraars zonder achterlijke eisen (het inbouwen van alarm en volgsystemen bijvoorbeeld) en woekerpremies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Japie81 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:10:
[...]

Misschien goed om dit filmpje even te bekijken. leggen ze precies uit hoe je dit moet opzetten
https://www.youtube.com/watch?v=uH4T98bYPIM
Edit: dubbel post 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Japie81 op 23-09-2019 17:14 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

Hatsjoe schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:11:
Ik mag deze week eindelijk mijn Model 3 LR AWD in ontvangst gaan nemen en dus druk aan het shoppen voor een verzekering. De auto moet zakelijk verzekerd gaan worden daar deze gekocht is op naam van mijn bedrijf (financial lease).

De premies lopen enorm uiteen en er is geen touw aan vast te knopen. Ik ben 26 jaar met 7 schadevrije jaren en zie premies van tussen de 150 tot 350 euro per maand voorbij komen bij de offertes. Tot nu toe is dit mijn top 3:

3. InsureMyTesla, 140 euro per maand met 750 euro eigen risico en 2 jaar nieuwwaarde
3. CentraalBeheer, 134 euro per maand met 750 euro eigen risico en 3 jaar nieuwwaarde
1. Carmeleon, 100 euro per maand met 0 euro eigen risico en 5 jaar nieuwwaarde

Alle bovengenoemde premies zijn inclusief assurantiebelasting, gebaseerd op WA + Casco, schadeverzekering inzittenden en betaling per maand.

Nu vind ik de verzekering van Carmeleon ruimschoots de beste in de voorwaarden en prijs, maar is een mij onbekende verzekeraar. Op internet lees ik er wisselende verhalen over. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Iemand ervaring met Carmeleon? Op Tweakers wordt Carmeleon nauwelijks genoemd.

Ook sta ik open voor tips met betrekking tot andere voordelige verzekeraars zonder achterlijke eisen (het inbouwen van alarm en volgsystemen bijvoorbeeld) en woekerpremies.
Carmeleon is een verlieslatend product. https://www.amweb.nl/scha...2541-719113329.1569252541

Profiteer ervan zolang het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:43
Hatsjoe schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:11:
[..]
Los van het feit dat ik jaloers ben op je premie (je postcode maakt duidelijk behoorlijk uit) ben ik tevreden met Carmeleon het afgelopen halfjaar. In de basis heb ik weinig contact gehad met de verzekeraar totdat er iemand voor m'n neus tegen de auto was ingeparkeerd. De schadeafhandeling en contact daarover verliep eigenlijk netjes en je krijgt vrij vlot iemand aan de lijn als je belt. Veel meer verwacht ik niet van m'n verzekeraar ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Aan de ene kant wel blij dat ik dit niet heb.

https://www.gids.tv/video...sgeluid-bij-lage-snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

xburchartz schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:56:
Ik heb op mijn memorystick twee partities aangemaakt, in met een folder TeslaCam en 1 met alle mp3 bestanden, dat werkt prima, misschien moet hij de muziek als losse drive zien?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Heb her en der al gelezen dat mensen het probleem hebben dat de app niet meer wil connecten met de Tesla, maar hoe hebben jullie dit opgelost?

...vandaag 40 min vertraging op de A4, echter kwam de navigatie niet met een alternatief dus nu twijfel ik toch een beetje of de SR+ dit wel doet. Zelf binnendoor gereden wat toch zeker 20 minuten scheelde.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Meer mensen met issues met de app? Krijg geen contact meer met de auto. Ook via toestel van mijn vrouw niet. Auto heeft wel gewoon LTE en slaapt niet.

/edit

Kon het alleen fixen door herinstall van de app. Reset van de auto en telefoon hielp niet. Moet nu alleen weer de phonekey opnieuw koppelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Inspired op 23-09-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:58:
Meer mensen met issues met de app? Krijg geen contact meer met de auto. Ook via toestel van mijn vrouw niet. Auto heeft wel gewoon LTE en slaapt niet.
Niet met het contact krijgen, maar wel met het openen. Ik moet steeds vliegtuigmodus doen en dan weer via bluetooth verbinden. Dan krijg ik de auto open en vraagt hij niet om mijn sleutelpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hunkaroglu schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:20:
[...]

Niet met het contact krijgen, maar wel met het openen. Ik moet steeds vliegtuigmodus doen en dan weer via bluetooth verbinden. Dan krijg ik de auto open en vraagt hij niet om mijn sleutelpas
Goh, da's dan weer wat extremer dan ik heb. Ik heb nog steeds heel vaak dat phone unlock het niet direct doet. M'n telefoonscherm aanzetten lijkt voldoende te zijn, maar da's toch onhandig als ik net 1 hand vrij heb om de deur te openen en ik die dus ineens nodig heb om m'n phone op te graven (waarbij m'n telefoon ook nog 'ns in m'n rechter broekzak zit, en ik uiteraard links gebruik om te deur te openen...)

App doet het bij mij verder ook prima op dit moment.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cyw00d
RichieB schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:34:
[...]

Cool! Was dat nog een beetje de doen met laden? Wij gaan binnenkort dezelfde kant op..
Betreft opladen in Schotland:

Hey RichieB,

Ik wou dat ik wat ik je nu ga vertellen wist voordat ik op vakantie ging, en niet pas enkel dagen voordat we naar huis gingen.

Je moet het volgende doen voor Schotland.
  • Maak een account aan op ChargePlaceScotland website, gebruik een adres van daar en bestel geen pas. (Helaas kun je geen NL adres opgeven en ook de Model 3 staat er niet tussen, dus gewoon Model S gepakt en bij Registration heb ik Model 3 ingevuld)
  • Installeer de app "Charge your Car" op je telefoon en gebruik je ChargePlaceScotland account om in te loggen, je moet ook een creditcard koppelen, even geen idee of ik dat via de website of de app gedaan heb (ookal is (bijna) alles gratis in Schotland)
  • Gebruik de App om je volgende laad bestemming te zoeken
  • Kijk of de "Combined" in de lijst staat en in ieder geval of de "CHAdeMO" charger beschikbaar zijn en ±50kW (je kan live status opvragen) Als ze niet beschikbaar zijn zou ik een andere zoeken
Eenmaal bij een paal aangekomen die aan bovenstaande voldoet open je de app, zoek je de paal, stop je de Combined stekker in je Model 3 en start je de CHAdeMO DC charger. Klinkt heel gek, maar 90% van de Combined stekkers zijn bugged en kun je ook starten door de CHAdeMO aan te zetten.

#lifehack geleerd van een Local daar 3 dagen voordat ik naar huis ging (Heb telkens bij palen aan de telefoon gehangen met ChargePlaceScotland tot veel ergenissen toe, want ze konden niet altijd op afstand starten).

Mocht je nog vragen hebben kun je mij een DM sturen of gewoon hier stellen.

Hier nog wat screenshots van de app:

Zodra je hem opened en ingelogged bent:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q61SKBT30s4BB1P62DeaS6op/thumb.png

Zodra je een paal hebt gevonden met 50kW chargers en zowel CHAdeMO als Combined:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wik6IcSLYqZGqmYUbKrGFUA8/thumb.png

Wat je ziet zodra je op "Check live status" klikt van de Combined charger (wat dus bugged is en waardoor je hem niet kunt starten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VxJvANgIKUdVjbd4u5FWNqhS/thumb.png

Wat je ziet zodra je op "Check live status" klikt van de CHAdeMO kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MHnAI9NzWX6CMK0BX7SOaQ3D/thumb.png

Wat je ziet zodra je op "Start charge" klikt onder de CHAdeMO kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JRfGBY4BXxNo5Ay8rCwgP5DW/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 23-09-2019 19:38 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
anboni schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:26:
[...]

Goh, da's dan weer wat extremer dan ik heb. Ik heb nog steeds heel vaak dat phone unlock het niet direct doet. M'n telefoonscherm aanzetten lijkt voldoende te zijn, maar da's toch onhandig als ik net 1 hand vrij heb om de deur te openen en ik die dus ineens nodig heb om m'n phone op te graven (waarbij m'n telefoon ook nog 'ns in m'n rechter broekzak zit, en ik uiteraard links gebruik om te deur te openen...)

App doet het bij mij verder ook prima op dit moment.
Dit heb ik ook sinds vandaag. Gisteren werkte het nog prima.

Kans is groot dat het morgen wel weer normaal doet.

Mijn vrouw heeft ook soms hetzelfde probleem. En zij gebruikt een iPhone.
Pagina: 1 ... 31 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.