Betreft opladen in Schotland:
Hey RichieB,
Ik wou dat ik wat ik je nu ga vertellen wist voordat ik op vakantie ging, en niet pas enkel dagen voordat we naar huis gingen.
Je moet het volgende doen voor Schotland.
- Maak een account aan op ChargePlaceScotland website, gebruik een adres van daar en bestel geen pas. (Helaas kun je geen NL adres opgeven en ook de Model 3 staat er niet tussen, dus gewoon Model S gepakt en bij Registration heb ik Model 3 ingevuld)
- Installeer de app "Charge your Car" op je telefoon en gebruik je ChargePlaceScotland account om in te loggen, je moet ook een creditcard koppelen, even geen idee of ik dat via de website of de app gedaan heb (ookal is (bijna) alles gratis in Schotland)
- Gebruik de App om je volgende laad bestemming te zoeken
- Kijk of de "Combined" in de lijst staat en in ieder geval of de "CHAdeMO" charger beschikbaar zijn en ±50kW (je kan live status opvragen) Als ze niet beschikbaar zijn zou ik een andere zoeken
Eenmaal bij een paal aangekomen die aan bovenstaande voldoet open je de app, zoek je de paal, stop je de Combined stekker in je Model 3 en start je de CHAdeMO DC charger. Klinkt heel gek, maar 90% van de Combined stekkers zijn bugged en kun je ook starten door de CHAdeMO aan te zetten.
#lifehack geleerd van een Local daar 3 dagen voordat ik naar huis ging (Heb telkens bij palen aan de telefoon gehangen met ChargePlaceScotland tot veel ergenissen toe, want ze konden niet altijd op afstand starten).
Mocht je nog vragen hebben kun je mij een DM sturen of gewoon hier stellen.
Hier nog wat screenshots van de app:
Zodra je hem opened en ingelogged bent:
Zodra je een paal hebt gevonden met 50kW chargers en zowel CHAdeMO als Combined:
Wat je ziet zodra je op "Check live status" klikt van de Combined charger (wat dus bugged is en waardoor je hem niet kunt starten):
Wat je ziet zodra je op "Check live status" klikt van de CHAdeMO kabel:
Wat je ziet zodra je op "Start charge" klikt onder de CHAdeMO kabel:
[
Voor 3% gewijzigd door
Cyw00d op 23-09-2019 19:38
]