Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.742 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
https://www.teslamodel3ne...nieuwe-rij-visualisaties/

Ben benieuwd wanneer wij de v10 ontvangen. Ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:58
Mijn verwachtingen zijn al flink bijgesteld.
Tesla has started rolling out its initial V10 update to members of its Early Access Program. Based on release notes that have been gathered from EAP members, it appears that Version 10 is primarily focused on making Tesla’s electric cars one of the “most fun things” that anyone can purchase, bar none.
Wil de meerderheid nu echt meer “fun”?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Dat ze die AP maar eens iets vloeiender krijgen, ik moet passagiers continue blijven overtuigen dat dit echt beter en de toekomst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Katseviool schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:19:
Dat ze die AP maar eens iets vloeiender krijgen, ik moet passagiers continue blijven overtuigen dat dit echt beter en de toekomst is :)
Inderdaad. In een major release verwacht ik wel iets meer functionele verbeteringen. Menig minor release heeft meer nuttige zaken opgeleverd dan deze v10. Games/Netflix/Feeling hungry/Karaoke. Ze weten dat het primair nog steeds een auto is? En nog lang geen robotaxi?

Misschien ook resultaat van de slinkende R&D budgetten bij Tesla.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 22-09-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Katseviool schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:19:
Eens. Ik vind hem te zenuwachtig/bang om op drukke wegen te gebruiken. Vrachtwagen maakt een lichte beweging naar links; brake. Auto voor mij versnelt 'opeens' minder; brake. Het is leuk om rustige(re) stukken, maar druk verkeer werkt voor mij niet. Ik vind filerijden met AP aan dan wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Over de ap gesproken. Met hoeveel km konden jullie de acc gebruiken? Staat nu 250 km op en is nog steeds niet beschikbaar. Ook de lijnen herkent hij nog niet (heb melding lijnoverschreiding aan staan maar krijg geen melding als ik er overheen ga)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zahariac schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:05:
Over de ap gesproken. Met hoeveel km konden jullie de acc gebruiken? Staat nu 250 km op en is nog steeds niet beschikbaar. Ook de lijnen herkent hij nog niet (heb melding lijnoverschreiding aan staan maar krijg geen melding als ik er overheen ga)
Ik kon hem al aanzetten toen ik in de trajectcontrole bij Tilburg mijn eerste boete reed (ja echt :') ) volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 11:32
Heeft er iemand verstand van coating? Bij mij in de buurt kan ik een N-XTC coating (8H) doen, maar in een andere stad Modesta (9H)

Iemand ervaring met N-XTC quartz coating? Is tevens 200 duurder. Qua "marketing" is Modesta bekender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:06:
[...]

Ik kon hem al aanzetten toen ik in de trajectcontrole bij Tilburg mijn eerste boete reed (ja echt :') ) volgens mij
Dan gaan we morgen maar even contact opnemen. Heb ook een deur die herrie maakt met sluiten dus moet toch langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zensu schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:06:
Heeft er iemand verstand van coating? Bij mij in de buurt kan ik een N-XTC coating (8H) doen, maar in een andere stad Modesta (9H)

Iemand ervaring met N-XTC quartz coating? Is tevens 200 duurder. Qua "marketing" is Modesta bekender
Wat is het doel van het coaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:15
Had hetzelfde probleem in het begin. Het ging pas werken na een harde reset (rem + de twee knopjes op het stuur) en nadat de auto en update had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Vinslo schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:24:
[...]

Had hetzelfde probleem in het begin. Het ging pas werken na een harde reset (rem + de twee knopjes op het stuur) en nadat de auto en update had geïnstalleerd.
Die van mij zegt dat hij up to date is. Harde reset had ik al gedaan. Zowel met als zonder rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zahariac schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:36:
[...]

Die van mij zegt dat hij up to date is. Harde reset had ik al gedaan. Zowel met als zonder rem.
Welke melding krijg je dan? Je hebt wel de stuurautomaat aangezet neem ik aan? En pookje twee keer naar beneden werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
V10 is toch juist een FSD update? Dat er een boel fun meekomt is bijzaak, volgens mij.

https://electrek.co/2019/...hout-driver-intervention/

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mvdklip schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:58:
[...]

V10 is toch juist een FSD update? Dat er een boel fun meekomt is bijzaak, volgens mij.

https://electrek.co/2019/...hout-driver-intervention/
Is dit zoveel anders dan wat nu in v9 zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:15
Zahariac schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:36:
[...]

Ik merk dat hij altijd zegt dat hij uptodate is tot ineens een update klaarstaat (die soms al weken eerder gereleased is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
Omdat Tesla een zachte lak heeft en met een witte Tesla zie je zoveel opvallende dode muggen en zand.

Aangezien een wasstraat niet goed is, wil ik het in een wasbox schoon spuiten. Hand wassen, daar houd ik niet van :p

Ppf folie is helaas te duur
Inspired schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:21:
[...]

Wat is het doel van het coaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Inspired schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:53:
[...]

Welke melding krijg je dan? Je hebt wel de stuurautomaat aangezet neem ik aan? En pookje twee keer naar beneden werkt niet?
Geen melding. Hij doet niks als ik het pookje twee keer naar beneden doe. Een keer naar beneden werkt wel voor de gewone cc.

En met stuurautomaat bedoel je een optie in het autopilot menu? Daar heb ik alles aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:14
Hoe zijn de laadervaringen bij Ionity met een M3? Komen hier nog steeds dezelfde problemen voor als Bjørn Nyland had (bonk en opeens stoppen met laden) of gaat dit nu wel goed?

Ionity ligt op de route naar m’n werk, dus af en toe daar laden zou best handig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Herax10NL op 22-09-2019 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er wel over uit dat het nu de model 3 gaat worden. Toch niet de CX5.
Deze week bestellen, ik denk aan een trekhaak voor een towbox ipv een Dakkoffer ivm verbruik.

Daarnaast twijfel ik over 19” velgen.

Gaan de spiegels bij achteruit rijden omlaag? Dat heb ik nu in de Volvo en is een must voor 19” die ik nu ook heb in combinatie met erg dunne bandwangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:14:
Gaan de spiegels bij achteruit rijden omlaag? Dat heb ik nu in de Volvo en is een must voor 19” die ik nu ook heb in combinatie met erg dunne bandwangen.
Ja, in ieder geval op het premium 'interieur' (LR AWD dus). SR+ weet ik niet zeker.

Overigens geeft 'ie op de achteruitrijcamera ook een visualitatie van de lijnen die de achterwielen zullen volgen, die lijkt vrij goed te kloppen (maar ik heb er nog niet genoeg ervaring mee om te zeggen dat dat genoeg is om je velgen te redden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:16:
[...]

Ja, in ieder geval op het premium 'interieur' (LR AWD dus). SR+ weet ik niet zeker.

Overigens geeft 'ie op de achteruitrijcamera ook een visualitatie van de lijnen die de achterwielen zullen volgen, die lijkt vrij goed te kloppen (maar ik heb er nog niet genoeg ervaring mee om te zeggen dat dat genoeg is om je velgen te redden ;) )
Ja, maar met parkeren hier gaat het vaak op de cm goed of niet goed. Achteruit camera is niet voldoende daarvoor. File parkeren in smalle straatje hetzelfde.

Gaat om de LR, dus top👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Eerst commentaar hebben op afwerking / kwaliteit van de Tesla, maar er nu pas achterkomen wat er allemaal wel of niet standaard opzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
In de handleiding staat dat als de calibratie na 160 km nog niet voltooid is je contact op moet nemen met Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:32:
Eerst commentaar hebben op afwerking / kwaliteit van de Tesla, maar er nu pas achterkomen wat er allemaal wel of niet standaard opzit..
Afwerking is nog steeds zwaar onder de maat.
Donderdag nog eens langs forepark gereden.

Voor mijn vrouw reden om de CX5 boven de Model 3 te prefereren.

Echter scheelt het netto gewoon 150 euro per maand met de CX5.

Bij gelijke kosten zou ik blind voor de CX5 gaan.

Eigenlijk is het enige pluspunt de drivetrain en het infotainment. Ik had gehoopt dat een extra bezoekje aan forepark had uitgewezen dat het wel meeviel met mijn commentaar. Maar helaas is het krap en slechte materiaal gebruik. Maar 150 per maand is 9000 euro netto in 5 jaar. Dat is serieus geld.

Daarnaast is met de werkgever overlegd dat ik na 2/3 jaar mag heroverwegen. Als het tegenvalt of ik ervan af wil gaan we dan opties bekijken.

Het heeft een aantal grote voordelen, maar ik zal nooit een fanboy worden, dat is wel duidelijk. Geld maakt een hoop goed. Ik heb in het verleden zelfs wel eens een jaar in een Fabia gereden om de bijtellingsregels destijds (eerste 14% bak toen).

De V60 moet er helaas gewoon uit en alle andere auto’s worden fors duurder dan 7%. Maar de Model 3 is verreweg de goedkoopste optie. LR AWD in het wit, trekhaak en twijfel nog over 19”...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Man man man.

Mijn dashboard (of ergens voorin) begon te ratelen. Ik dacht nu al? Na 500 km?

Bleek het dat VIN-ijzertje te zijn dat niet goed vast zit en tegen het raam klept. Iets tussen gezet en nu hoor je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 04:55:
[...]
Ik zit net te vertellen dat ik 233kmh heb gereden op de Duitse snelweg. Hoe denk je dat ik dat heb gedaan, op de auto pilot? :+
Bij 160 slaat de AP af en dan mag je de rest van de rit niet meer. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
DaCoTa schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:51:
[...]

Kwam ik gisteren achter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik vind de hand controle nog lastig soms, ik moet soms best hard duwen, doe ik iets fout? (AP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is me ookal gelukt ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
TweakerVincent schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:56:
Ik vind de hand controle nog lastig soms, ik moet soms best hard duwen, doe ik iets fout? (AP)
Waar ik op uitgekomen ben is het stuur aan de zijkant vastpakken er en dan licht 'in hangen', het gewicht van mijn arm is dan voldoende om de nag-controle niet meer te zien. Was even zoeken, maar dat is een stuk rustiger rijden dan om de 10 seconden een wiggle geven. Als je het met rechts doet, dan krijg je ook de lane-change nag niet meer, omdat je dan altijd voldoende druk geeft. Overigens hoef je voor de lane-change nag niet de goede kant op te duwen, als je maar duwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:41:
[...]

Echter scheelt het netto gewoon 150 euro per maand met de CX5.

Bij gelijke kosten zou ik blind voor de CX5 gaan.

Eigenlijk is het enige pluspunt de drivetrain en het infotainment. Ik had gehoopt dat een extra bezoekje aan forepark had uitgewezen dat het wel meeviel met mijn commentaar. Maar helaas is het krap en slechte materiaal gebruik. Maar 150 per maand is 9000 euro netto in 5 jaar. Dat is serieus geld.

Daarnaast is met de werkgever overlegd dat ik na 2/3 jaar mag heroverwegen. Als het tegenvalt of ik ervan af wil gaan we dan opties bekijken.

Het heeft een aantal grote voordelen, maar ik zal nooit een fanboy worden, dat is wel duidelijk. Geld maakt een hoop goed. Ik heb in het verleden zelfs wel eens een jaar in een Fabia gereden om de bijtellingsregels destijds (eerste 14% bak toen).

De V60 moet er helaas gewoon uit en alle andere auto’s worden fors duurder dan 7%. Maar de Model 3 is verreweg de goedkoopste optie. LR AWD in het wit, trekhaak en twijfel nog over 19”...
Wat is er in jouw ogen en zo slecht afgewerkt? Ik heb geen enkele issue kunnen vinden. De auto zit netjes in elkaar, geen rammels en rijdt voortreffelijk. Het interieur is misschien niet je smaak, maar niet slecht afgewerkt. Als het je zo tegenstaat ga dan gewoon CX5 rijden voor die 150 pm. Je gaat toch niet met tegezin in een auto rijden...

PS: Ik heb hiervoor 2 nieuwe Porsches gereden (achtereenvolgens Boxster S en Macan), dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal. Ik ben geen fanboy. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Rto1964 op 22-09-2019 13:25 . Reden: Update ]

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Mar.tin schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:36:
[...]

In de handleiding staat dat als de calibratie na 160 km nog niet voltooid is je contact op moet nemen met Tesla.
En die kan je dus niet ff bellen voor een vraag ben ik achter gekomen. Je wordt continu doorverwezen om een service afspraak in te plannen. Morgen maar even rustig uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Afspraak alleen in te plannen via de app.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rto1964 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:14:
[...]

Wat is er in jouw ogen en zo slecht afgewerkt? Ik heb geen enkele issue kunnen vinden. De auto zit netjes in elkaar, geen rammels en rijdt voortreffelijk. Het interieur is misschien niet je smaak, maar niet slecht afgewerkt. Als het je zo tegenstaat ga dan gewoon CX5 rijden voor die 150 pm. Je gaat toch niet met gezin in een auto rijden...

PS: Ik heb hiervoor 2 nieuwe Porsches gereden (achtereenvolgens Boxster S en Macan), dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal. Ik ben geen fanboy. 8)
Meen je dit echt, na 2 nieuwe Porsches?
Het is hier al voldoende aan bod gekomen denk ik. Ik wil niet de hele negatieve tirade opnieuw afsteken. Het geeft mij een heel Japans gevoel, veel plastic weinig aandacht voor uiterlijk. Dat begint met het open doen van de deuren en achterbak. Deurhendels zijn nu niet bepaald hoogstaand na de knappe oplossing in de S. Kofferbak veel plastic, weinig kwaliteitsgevoel, dat wordt alleen maar versterkt door goedkope losliggende afdekplaat, die je volgens mij zelfs bij Lada niet terugvindt. Is dat heel boeiend? Nee misschien niet, maar de algemene look en feel is daardoor wel veel minder degelijk. Tel daar de goedkope knopjes in de deur, op het stuur en de stoelen bij op en het is een algemene ervaring die gewoon goedkoop aandoet. Als je in een Porsche hebt gezeten, kun je niet ontkennen dat de hele look en feel niet geweldig is. Rijden en infotainment uitgesloten. Dat is echt dik in orde en juist (Veel) beter dan bij de concurrenten.

Ik vind het het onder de streep het waard om voor 150 euro per maand toch de Model 3 te rijden. Mijn vrouw niet. Dat kan... maar het is mijn leaseauto, dus kies ik voor het geld, nu het nog kan. Ik heb verder net zo weinig met het merk Tesla, als met een Audi, of Calvé pindakaas bij wijze van.

Ik kies een auto op basis van comfort, snelheid, ruimte en kosten.

Op 2 punten scoort hij een dikke 10 en op 2 punten onvoldoende. Gemiddeld vind ik het toch de moeite waard.

Geen enkele reden voor verontwaardigde opmerkingen hier als “kies dan maar lekker voor de CX5 als je niet lyrisch bent over de model 3”.

Zoals eerder gesteld, ik heb ook wel eens een Fabia gereden puur om de kosten, verder was ieder aspect van die auto zwaar onder de maat (in verhouding tot de alternatieven).

Dus morgen ga ik de bestelling doorgeven en we gaan het meemaken. Het is niet een volledig waardeloze auto, ik vind dat hij hele sterke pluspunten heeft maar ook hele sterke min punten. Dat mag toch?

Met tegenzin in een auto rijden is een ander uiterste en is echt niet aan de orde bij de Model 3, dan begrijp je mijn commentaar niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Best wel schandalig dat zo'n dure auto qua interieur zwaar te wensen overlaat en plastic is. Jammer. Ik twijfel ook over een Model 3 in 2020, ik kom van een Audi A5 TDI S-Line met zeer mooi interieur. Met Virtual cockpit, zwarte hemel en LED etc. Ik kijk het nog even aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:45:
Best wel schandalig dat zo'n dure auto qua interieur zwaar te wensen overlaat en plastic is. Jammer. Ik twijfel ook over een Model 3 in 2020, ik kom van een Audi A5 TDI S-Line met zeer mooi interieur. Met Virtual cockpit, zwarte hemel en LED etc. Ik kijk het nog even aan...
Ga eens langs een Tesla store. Niet van mijn mening uitgaan. N=1.
Zat mensen hier zijn het niet met mij eens...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
wvkreg schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:45:
Soooo maaanyyyy buuuutttooooons. Word er nerveus van.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/Audi_A5_Coup%C3%A9_S_line_2.0_TDI_Teakbraun_Interieur.JPG/800px-Audi_A5_Coup%C3%A9_S_line_2.0_TDI_Teakbraun_Interieur.JPG

Maargoed, het is subjectief. Hoewel dit ook allemaal plastic dingetjes zijn, of zie ik het verkeerd?

Wat is een zwarte hemel?

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 22-09-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Kun je dan eigenlijk al rijdend een reset doen waardoor het wel weer mag? Of trapt ‘ie daar niet in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
MrAcid schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:01:
[...]

Kun je dan eigenlijk al rijdend een reset doen waardoor het wel weer mag? Of trapt ‘ie daar niet in?
Je kan een reset al rijden doen, maar dat is alleen het infotainment systeem. Bij oudere versies deed hij dat zelf nog wel eens tijdens het rijden, wat best eng is de eerste keer. Maar ik denk dat je dan niet weer mag, want dat AP is een andere unit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
naii11 schreef op zondag 22 september 2019 @ 06:21:
[...]

Nee, nee, het is niet dat ik vrolijk ga slapen achter het stuur. Ik kijk altijd naar de weg en/of naar het stuur. Maar ik dacht dat dat voldoende zou zijn. Telkens een rukje aan je stuur geven is niet fijn, dan kan ik net zo goed gewoon rijden.

Ook merk ik dat als er een meter of 10-15 voor je iemand rijdt en die van rijbaan wisselt, de auto ingrijpt en flink wat gas loslaat. Achja, meer een gimmick dus zonder echte toegevoegde waarde.
Een gimmick zonder toegevoegde waarde... 8)7
Het is zeker geen gimmick imo. Je moet er echter wel mee leren rijden om te weten wat de limieten zijn en hoe je de meerwaarde eruit haalt.

Het is een apparaat van 50k. Ik zou je aanraden er niet over te oordelen als een simpel consumentenproduct als een smartphone en even wat onderzoek te doen en het gewoon te beleven. De handleiding staat ook vol nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dan is de dakbekleding zwart ipv grijs/beige. Één van de 7.535 opties op een VAG-auto. Wel mooi en luxe trouwens.

Maar als je een volledig glazen dak hebt is die ‘s nachts ook gewoon zwart. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:35:
[...]

Meen je dit echt, na 2 nieuwe Porsches?
Het is hier al voldoende aan bod gekomen denk ik. Ik wil niet de hele negatieve tirade opnieuw afsteken. Het geeft mij een heel Japans gevoel, veel plastic weinig aandacht voor uiterlijk. Dat begint met het open doen van de deuren en achterbak. Deurhendels zijn nu niet bepaald hoogstaand na de knappe oplossing in de S. Kofferbak veel plastic, weinig kwaliteitsgevoel, dat wordt alleen maar versterkt door goedkope losliggende afdekplaat, die je volgens mij zelfs bij Lada niet terugvindt. Is dat heel boeiend? Nee misschien niet, maar de algemene look en feel is daardoor wel veel minder degelijk. Tel daar de goedkope knopjes in de deur, op het stuur en de stoelen bij op en het is een algemene ervaring die gewoon goedkoop aandoet. Als je in een Porsche hebt gezeten, kun je niet ontkennen dat de hele look en feel niet geweldig is. Rijden en infotainment uitgesloten. Dat is echt dik in orde en juist (Veel) beter dan bij de concurrenten.

Ik vind het het onder de streep het waard om voor 150 euro per maand toch de Model 3 te rijden. Mijn vrouw niet. Dat kan... maar het is mijn leaseauto, dus kies ik voor het geld, nu het nog kan. Ik heb verder net zo weinig met het merk Tesla, als met een Audi, of Calvé pindakaas bij wijze van.

Ik kies een auto op basis van comfort, snelheid, ruimte en kosten.

Op 2 punten scoort hij een dikke 10 en op 2 punten onvoldoende. Gemiddeld vind ik het toch de moeite waard.

Geen enkele reden voor verontwaardigde opmerkingen hier als “kies dan maar lekker voor de CX5 als je niet lyrisch bent over de model 3”.

Zoals eerder gesteld, ik heb ook wel eens een Fabia gereden puur om de kosten, verder was ieder aspect van die auto zwaar onder de maat (in verhouding tot de alternatieven).

Dus morgen ga ik de bestelling doorgeven en we gaan het meemaken. Het is niet een volledig waardeloze auto, ik vind dat hij hele sterke pluspunten heeft maar ook hele sterke min punten. Dat mag toch?

Met tegenzin in een auto rijden is een ander uiterste en is echt niet aan de orde bij de Model 3, dan begrijp je mijn commentaar niet.
Helemaal mee eens. Als je nota bene van een Porsche af komt dan zou je het verschil direct moeten zien. Ik schrok me rot van de afwerking van de deuren bij de ramen. Het lijkt alsof iemand met een schaar de rubberen delen heeft zitten afwerken.

Ook heb ik een hekel aan die deurgrepen. Wat een stomme oplossing voor een probleem dat al lang geleden is opgelost (grepen in de deur). Je merkt het als je met volle handen bij de deur staat en deze probeert te openen. Mijn zoon heeft 2 handen nodig om het te openen. En als hij dus met zijn schooltas in de hand de deur probeert te openen komt de tas de hele tijd tegen de deur. Gevolg van deze onhandige grepen: krassen boven en onder al mijn deurgrepen. Bij andere auto's had je de krassen onder de deurgrepen in de inkepingen. Was redelijk verborgen. Hier is het zeer prominent te zien omdat je naar de grepen kijkt terwijl je ermee zit te hannessen.

Wat ook opvalt is de vele vochtige plekken achter het glas van de deuren als het geregend heeft of als je door de wasstraat bent geweest. Ik heb er niet veel vertrouwen in dat de afdichting daar in orde is.

Ik heb nog een probleem ontdekt met de auto: de kofferbak komt steeds tegen de lip van de kofferbak aan bij het sluiten. Gevolg is dat mijn lak bij de kofferbak beschadigd is alsmede de lak op de klep zelf. Dat komt waarschijnlijk omdat die kofferbak redelijk veel kracht nodig heeft om dicht te gaan.

Het stuur bladert ook af, de middenconsole is bekrast.

Nu kan dit als muggeziften bestempeld worden. Het probleem is echter dat ik al jaren Duitse merken rijd (Mercedes, Audi). Allemaal nieuw aangeschaft. En ik heb werkelijk waar nooit iets gemerkt van slechte afwerking in die auto's. Alles is solide gemonteerd met goede doordachte materialen. Zit ik de Tesla tegen een verkeerde meetlat te houden? Iemand zei dat dit een 30k auto is met een 20k accu. Maar de 30k auto's hebben deze problemen toch niet?

Om over de niet existente service maar niet te beginnen: de afleverproblemen (meerdere krassen bij aflevering) saga bij mij is nog lang niet afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 14-09 21:10
MrAcid schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:01:
[...]

Bij het stoplicht snel even in park mode staan en dan weer in drive :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
MrAcid schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:06:
[...]

Dan is de dakbekleding zwart ipv grijs/beige. Één van de 7.535 opties op een VAG-auto. Wel mooi en luxe trouwens.

Maar als je een volledig glazen dak hebt is die ‘s nachts ook gewoon zwart. :)
Idd, met een sterrenhemel, zoals een Rolls Royce, maar dan met echte sterren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Zijn er nu mensen die met autopilot (dus niet FSD) van rijbaan wisselen en dat autopilot dan weer aangaat? Ik dacht zoiets gelezen te hebben maar mij lukt het nog niet.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
DaCoTa schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:50:
[...]

Soooo maaanyyyy buuuutttooooons. Word er nerveus van.

[Afbeelding]

Maargoed, het is subjectief. Hoewel dit ook allemaal plastic dingetjes zijn, of zie ik het verkeerd?

Wat is een zwarte hemel?
Dat is een heel oud interieur zonder virtuele cockpit en zwarte hemel is alles zwart binnenin. Dan neem je contrasterend leer en heb je een mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ashy schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:09:
[...]

Echt niet doen. Die reset duurt best wel een tijdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cyw00d schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:11:
Zijn er nu mensen die met autopilot (dus niet FSD) van rijbaan wisselen en dat autopilot dan weer aangaat? Ik dacht zoiets gelezen te hebben maar mij lukt het nog niet.
Nee dat werkt niet. Automagisch van baan wisselen en de AP behouden is voorbehouden aan FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 14-09 21:10
bottom line schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:18:
[...]

Echt niet doen. Die reset duurt best wel een tijdje.
Werkt echt prima, al meerdere malen gedaan..geen idee waarom het bij jou langer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Cyw00d schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:11:
Nee, zonder FSD moet je na een rijstrookwissel altijd autosteer weer aanzetten. En zie ergens op de vorige pagina mijn ervaringen met FSD en autosteer (navigate on autopilot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ashy schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:20:
[...]

Werkt echt prima, al meerdere malen gedaan..geen idee waarom het bij jou langer duurt.
Toch een halve minuut na een harde reset. Maar blijkbaar kan je wel al snel beginnen met rijden (als je scherm nog uitstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ashy schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:09:
[...]

Volgens mij hoef je voor 'n reset van het infotainment systeem niet eens in park. Je mist dan natuurlijk wel alle info, en het gemiddelde stoplicht is niet lang genoeg rood voor die reset, dus ik zou er toch eerder een parkeerplek voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:18:
[...]

Nee dat werkt niet. Automagisch van baan wisselen en de AP behouden is voorbehouden aan FSD.
Ik vind het wel jammer dat je niet als simpele adaptieve cruisecontrole verder kan. Dus zonder autosteer, maar dat de cc aanblijft.

We hebben hier nu eenmaal geen “keep your lane” principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:33:
[...]

Ik vind het wel jammer dat je niet als simpele adaptieve cruisecontrole verder kan. Dus zonder autosteer, maar dat de cc aanblijft.

Inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
[...]

TACC blijft gewoon actief als je van baan gewisseld bent. Alleen als je met de versnellingshandel AP uitschakelt, dan schakel je beide tegelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:38:
[...]

TACC blijft gewoon actief als je van baan gewisseld bent. Alleen als je met de versnellingshandel AP uitschakelt, dan schakel je beide tegelijk uit.
Dan heb ik dat tijdens de proefrit verkeerd begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:45:
[...]

Dan heb ik dat tijdens de proefrit verkeerd begrepen!
Dan moet ik er wel bijzeggen dat het mij niet vaak lukt om een rijstrookwissel gedaan te krijgen zonder het stuur door een stevige weerstand te drukken, het lijkt erop dat de timing vrij nauw luistert. Meestal druk ik dus inderdaad de AP hendel gewoon omhoog als ik van strook wil wisselen en weer omlaag als ik klaar ben. Hopelijk wordt dat met v10 allemaal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaCoTa schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:03:
[...]

Waar ik op uitgekomen ben is het stuur aan de zijkant vastpakken er en dan licht 'in hangen', het gewicht van mijn arm is dan voldoende om de nag-controle niet meer te zien. Was even zoeken, maar dat is een stuk rustiger rijden dan om de 10 seconden een wiggle geven. Als je het met rechts doet, dan krijg je ook de lane-change nag niet meer, omdat je dan altijd voldoende druk geeft. Overigens hoef je voor de lane-change nag niet de goede kant op te duwen, als je maar duwt.
Ehm heel dom maar wat is de lane change nag? Je kan toch niet met basic AP aangeven dat hij van lane moet switchen? Alleen op 1 baan en als je wilt wisselen moet hij uit toch en weer aan als je op de andere baan bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
TweakerVincent schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:55:
[...]

Ehm heel dom maar wat is de lane change nag? Je kan toch niet met basic AP aangeven dat hij van lane moet switchen? Alleen op 1 baan en als je wilt wisselen moet hij uit toch en weer aan als je op de andere baan bent?
FSD lane change. Die wil altijd voordat hij een manouvre gaat doen, nog een keer bevestiging dat je echt je handen aan het stuur hebt. Maar als je dus hangt, dan gaat die meteen door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
TweakerVincent schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:55:
[...]

Als je FSD (of de voorloper EAP) hebt en op NoA rijdt, vraagt 'ie bij een automatische lane change na de bevestiging met knipperlicht om even kracht te zetten op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:51:
[...]

Dan moet ik er wel bijzeggen dat het mij niet vaak lukt om een rijstrookwissel gedaan te krijgen zonder het stuur door een stevige weerstand te drukken, het lijkt erop dat de timing vrij nauw luistert. Meestal druk ik dus inderdaad de AP hendel gewoon omhoog als ik van strook wil wisselen en weer omlaag als ik klaar ben. Hopelijk wordt dat met v10 allemaal beter.
Ik blijf dit echt raar vinden, ik heb geen enkel timing ding in mijn "stappen plan". Ik kan al seconden lang lichte druk uitoefenen op m'n stuur in de richting die in op wil, en bij het aantikken van de richtingaanwijzer valt autosteer uit (en daarmee de weerstand)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
Weet je toevallig of het ook mogelijk is om alleen rechter zijspiegel omlaag te doen?

Tot nu toe weet ik het of beide omlaag of beide niet...
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:16:
[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
Zensu schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:55:
Weet je toevallig of het ook mogelijk is om alleen rechter zijspiegel omlaag te doen?

Tot nu toe weet ik het of beide omlaag of beide niet...
[...]
Als je je auto in rear zet, en je linkerspiegel instelt zodat hij gewoon hetzelfde is als je spiegel tijdens het rijden, en dan gewoon opslaagd onder je profiel, dan gaat enkel de rechter naar omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Brainstorm86 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:27:
300?? Ik haal met gemak 450 lr awd als ik agressief rijd.

[...]
Weet niet wat je met agressief bedoeld. Vandaag toch de 450 km kunnen halen. Begonnen op 95% en voornamelijk snelweg.
135km max en af en toe 110 en 90km p/u. Als ik in Duitsland had gereden was het onmogelijk om 450 aan te tikken met snelheden boven de 200km. Ik zat rond de 160-165 Wh/km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:18:
[...]

Weet niet wat je met agressief bedoeld. Vandaag toch de 450 km kunnen halen. Begonnen op 95% en voornamelijk snelweg.
135km max en af en toe 110 en 90km p/u. Als ik in Duitsland had gereden was het onmogelijk om 450 aan te tikken met snelheden boven de 200km. Ik zat rond de 160-165 Wh/km
Volgens mij heeft hij ook nergens gezegd dat er 200+ werd gereden? Dan is geen verplichting in Duitsland hé. :+

Wel benieuwd naar de auto steer en daarmee inhalen trouwens - lijken nog wel wat haken en ogen aan te zitten als ik het hier zo lees.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Katseviool
Valt wel mee: richtingaanwijzer aan en doe je de baanwissel. AP gaat uit maar TACC blijft actief.

En wbt al die interieurposts , ik vond het ook vrij karig maar het geeft zo’n ontzettende rust die houten balk. Ben echt fan geworden van dit Zweedse minimalistische interieur :)
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:41:
[...]

[...]

[...]
Even zonder gein maar als werkgever zou ik echt gek worden van jou als werknemer. Krijg je de mogelijkheid om een Tesla te leasen wil je ook nog dergelijke afspraken maken 8)7 Van mij had je een OV-abonnement na zo’n gesprek gekregen.

Maar lease gewoon die Citroen Mazda, dit wordt namelijk alleen maar ellende voor je jezelf, je vrouw, je werkgever en dit topic :/

[ Voor 61% gewijzigd door Katseviool op 22-09-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De CX5 is een Mazda. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:43:
Valt wel mee: richtingaanwijzer aan en doe je de baanwissel. AP gaat uit maar TACC blijft actief.

En wbt al die interieurposts , ik vond het ook vrij karig maar het geeft zo’n ontzettende rust die houten balk. Ben echt fan geworden van dit Zweedse minimalistische interieur :)

[...]

Even zonder gein maar als werkgever zou ik echt gek worden van jou als werknemer. Krijg je de mogelijkheid om een Tesla te leasen wil je ook nog dergelijke afspraken maken 8)7 Van mij had je een OV-abonnement na zo’n gesprek gekregen.

Maar lease gewoon die Citroën, dit wordt namelijk alleen maar ellende voor je jezelf, je vrouw, je werkgever en dit topic :/
Ben ik blij dat jij mijn werkgever niet bent.
Je hoeft niet zo flauw te doen. Waarom mogen die punten niet gezegd worden.

Mijn werkgever ziet elektrisch rijden helemaal niet zitten. Van mijn werkgever krijg je geen bijval ben ik bang. Die is nog kritischer dan ik.

Je doet nu net alsof het zo’n speciale auto is. Dat valt ook wel weer mee, het is maar een 3’tje hé...

Ik verwacht meer objectiviteit in dit topic, meer verschillende meningen en standpunten. Als ik een “kijk ons eens geweldig zijn community” zocht, ging ik wel op YouTube kijken!

Zoals je hebt gemerkt ben ik ook lang niet de enige.

Ik zal het voor de laatste keer toelichten. Voor geld ben ik bereid wat consessies te doen. Dat is exact wat de Model 3 keuze voor mij is. Rijdt heerlijk, goede infotainment en leuke gimmicks. Maar weinig ruimte en slechtere afwerking dan concurenten

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:09:
[...]
Je doet nu net alsof het zo’n speciale auto is. Dat valt ook wel weer mee, het is maar een 3’tje hé...
Niet voor iedereen is een nieuwe (!) auto van 50-70k (!) een “4% bijteller die net goed genoeg is voor de komende 2-3 jaar, misschien langer”.

Dus dit is niet zo leuk en onnodig om te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Thx, nou die zijn helemaal plastic fantastic. Zwager heeft CX maar alleen al die achterklep en dashboard zijn alles behalve Europese kwaliteit. Ik dacht serieus dat het om een Citroën ging maar om een Tesla met zoiets te vergelijken slaat dan echt helemaal nergens op...

[ Voor 30% gewijzigd door Katseviool op 22-09-2019 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:51:
[...]

Als je richting aangeeft, gaat autosteer er bij de geringste actieve stuurbeweging netjes van af terwijl TACC aan blijft. Geen comfort-blinker, gewoon echt aan.

Daar is geen V10 update voor nodig, en doet volgens mij precies wat jij wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
wmkuipers schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:52:
Als je richting aangeeft, gaat autosteer er bij de geringste actieve stuurbeweging netjes van af terwijl TACC aan blijft. Geen comfort-blinker, gewoon echt aan.
Daar zal het 'm dan in zitten, ik gebruik op de snelweg eigenlijk altijd de comfort blinker. Dan ben ik benieuwd of ik daarmee ook een rijbaanwissel kan aanvragen tijdens NoA. Dan zou ik in ieder geval zelf het linksplakgedrag kunnen indammen.

[ Voor 16% gewijzigd door anboni op 22-09-2019 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
[Twitter: https://twitter.com/TeslaTested/status/1175259522006507520?s=19]

Ik hoop toch wel echt dat dit eraan gaat komen zeg, had eigenlijk verwacht dat Netflix en YouTube, zeker omdat het via wifi gaat, ook op de sr+ zou uitkomen..

[ Voor 4% gewijzigd door Djerro123 op 22-09-2019 18:04 . Reden: Embedden van tweets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

Heel.andere vraag. Kan ik ergens met 1 handeling, knop de deuren van binnen op slot doen? Bijvoorbeeld wanneer je bij een stoplicht staat in een shabby buurt of zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
jefjef schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:43:
Heel.andere vraag. Kan ik ergens met 1 handeling, knop de deuren van binnen op slot doen? Bijvoorbeeld wanneer je bij een stoplicht staat in een shabby buurt of zo
Standaard zijn de deuren toch op slot tot je in park gaat? In ieder geval verwacht ik dat het hangslot icoontje in de bovenste balk daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:09:
[...]

Rijdt heerlijk, goede infotainment en leuke gimmicks. Maar weinig ruimte en slechtere afwerking dan concurenten
De Model 3 heeft geen (bestaande) concurrenten.
En moest het toch zo zijn, wint de model 3 het echt wel op ruimte. Elke Tesla auto wint het op ruimte ivm wat andere fabrikanten op de markt brengen en qua model gelijkwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_map
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 08:09
Elke Tesla auto wint het op ruimte ivm wat andere fabrikanten op de markt brengen en qua model gelijkwaardig zijn.
In mijn afweging Ioniq of M3 vind ik ruimte juist 1 van de nadelen van de M3 (naast een lijst pluspunten). Achterbank ioniq zit ruimer, meer en hogere beenruimte, dus meer steun. Kofferbak goed bereikbaar en hoger en bij bank plat groter en praktischer.

(Wel iets ander segment idd, 10k minder duur)

[ Voor 5% gewijzigd door b_map op 22-09-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Een aantal verzekeraars wil niet aan de M3, waar hebben jullie de auto kunnen verzekeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

Perkouw

Moderator General Chat
McMikeS schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:34:
Een aantal verzekeraars wil niet aan de M3, waar hebben jullie de auto kunnen verzekeren?
Wat heb je zelf al in dit topic gevonden? Is nu al meerdere malen besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Nogmaals mijn vraag dan maar :P. Wat is jullie ervaring met laden bij Ionity met een Model 3? Bjorn Nyland had een tijd terug oa problemen met een soort bonk waarna het laden stopt. Spelen deze problemen nog steeds of werkt het nu wel goed?

In de buurt van mijn werk zit een Ionity lader, vandaar dat dit me wel handig lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wmkuipers schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:52:
[...]

Daar is geen V10 update voor nodig, en doet volgens mij precies wat jij wilt :)
Bij mij werkt het met comfort blinker ook uitstekend hoor. Ik zie even niet wat ik anders doe, maar hoef nooit het knipperlicht weer uit te zetten. Ik ben wel een paar weken op zoek geweest naar hoe ik mijn stuur moet vast houden zodat die niet gaat piepen (één hand beetje aan het stuur hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Herax10NL schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:40:
Nogmaals mijn vraag dan maar :P. Wat is jullie ervaring met laden bij Ionity met een Model 3? Bjorn Nyland had een tijd terug oa problemen met een soort bonk waarna het laden stopt. Spelen deze problemen nog steeds of werkt het nu wel goed?

In de buurt van mijn werk zit een Ionity lader, vandaar dat dit me wel handig lijkt.
Al op ionity gezocht in dit topic? ;)
Als er zo weinig geklaagd wordt over ionity, dan zal het voor de meeste / iedereen wel in orde zijn.

En de 24u recordpoging van Bjorn was alvast met een Ionity laadstation.

@b_map ioniq is een 5 deurs. Model 3 een sedan, dus je verliest sowieso wat plaats.
Volgens de banaan box test krijg je in de model 3 17 dozen, de ioniq 18.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 22-09-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
bottom line schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:45:
[...]

Al op ionity gezocht in dit topic? ;)
Als er zo weinig geklaagd wordt over ionity, dan zal het voor de meeste / iedereen wel in orde zijn.

En de 24u recordpoging van Bjorn was alvast met een Ionity laadstation.
Zeker al op gezocht. Maar dat er vrij weinig over staat kan ook betekenen dat (bijna) niemand laad bij Ionity :9. Wat opzich niet gek is, gezien er nog maar 2 (of sinds dit weekend 3) Ionity laadstations zijn in Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door Herax10NL op 22-09-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In de US is dat ook steeds zeldzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Herax10NL schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:55:
[...]

Zeker al op gezocht. Maar dat er vrij weinig over staat kan ook betekenen dat (bijna) niemand laad bij Ionity :9. Wat opzich niet gek is, gezien er nog maar 2 (of sinds dit weekend 3) Ionity laadstations zijn in Nederland.
Plus dat je met 300-400 km range niet zo vaak in Nederland hoeft snel te laden én voor de meeste is de Supercharger (nog) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Deveon schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:02:
[...]

Plus dat je met 300-400 km range niet zo vaak in Nederland hoeft snel te laden én voor de meeste is de Supercharger (nog) gratis.
En zelfs als de SuC niet gratis is, is de prijs per kWh behoorlijk laag, maar een paar cent meer dan thuisladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:06:
[...]

En zelfs als de SuC niet gratis is, is de prijs per kWh behoorlijk laag, maar een paar cent meer dan thuisladen.
Verschillend de prijs van de Super Chargers per tijd stip (afhankelijk van drukte) of per locatie (bv Amsterdam duurder tov Eindhoven) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
The Source schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:08:
[...]

Verschillend de prijs van de Super Chargers per tijd stip (afhankelijk van drukte) of per locatie (bv Amsterdam duurder tov Eindhoven) ?
Per land geloof ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dit weekend voor het eerst in een Model 3 gereden. Ben een petrolhead in hart en nieren, maar holy crap zo'n ding komt van z'n plek. Minimalistische interieur is even wennen, maar verder reed het erg lekker.
Jammer dat Tesla de enige mooie EV's maakt, en ze niet te betalen zijn. Was in iedergeval een leuke ervaring.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
The Source schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:08:
[...]

Binnen het land is er geen verschil in lokaties, er zijn wel enkele andere variaties mogelijk. Zie https://www.tesla.com/nl_...supercharging?redirect=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
anboni schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:06:
[...]

Is Ionity niet €8 per sessie? Dan zou dan vanaf 32 kWh goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Herax10NL schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:55:
[...]

Ik heb het een aantal keren op vakantie geprobeerd, maar dat ging vaak fout. Laadsessies werden idd afgebroken, best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Ik zie dat NL goedkoop is tov DE en BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Deveon schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:17:
[...]

Is Ionity niet €8 per sessie? Dan zou dan vanaf 32 kWh goedkoper zijn.
Ohja, flat rate per sessie kan inderdaad goedkoper zijn dan SuC, die had ik even niet in gedachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Stef87 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:10:
Nog steeds een goede goede range, vandaag Eindhoven, Scheveningen Eindhoven gereden in de SR+ Aero doppen eraf gehaald:

[Afbeelding]

Vmax waar mogelijk zonder “te racen” ook enige file gehad. Ben tevreden met de range, zonder bijladen 300km gereden, die rated range komt ook echt goed in de buurt van mijn rijstijl.

145wh/km zonder aero doppen! Erg netjes
Even voor het overzicht (2x dezelfde route)

Zonder Aero wieldoppen:

Kom uit op 145 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 82.4 km/h over 296,7km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SY6ghGTy0SYP03GoZNJmg4vI/medium.jpg

Dit was inclusief korte stop bij hotel in/uitladen bagage. (Mooie droge en vrij zonnige dag en 3.1bar rondom, begonnen op 100%)

Mét aero wieldoppen:

Kom ik uit op 139 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 85,11 km/h over 296,5km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9E00hLXnpZjeOTk8pwv0mSUq/medium.jpg

Dit was inclusief korte stop in/uitladen bagage. (Mooie droge en zonnige dag, paar graden warmer en mogelijk iets meer airco verbruik op “auto” banden ook 3.1bar rondom, begonnen op 99% met nog uur laden/balanceren resterend)

Voorlopige conclusie:

Die Aero wieldoppen maken toch nog best veel verschil. Vandaag en gisteren heb ik exact dezelfde route gereden bij zeer goed vergelijkbare omstandigheden.

Ik kan gemiddeld een beetje sneller rijden en heb ook nog een lager verbruik.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, zijn de problemen met Model 3 en Ionity nu verholpen met software updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
Stef87 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:38:
[...]

Even voor het overzicht (2x dezelfde route)

Zonder Aero wieldoppen:

Kom uit op 145 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 82.4 km/h over 296,7km

[Afbeelding]

Dit was inclusief korte stop bij hotel in/uitladen bagage. (Mooie droge en vrij zonnige dag en 3.1bar rondom, begonnen op 100%)

Mét aero wieldoppen:

Kom ik uit op 139 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 85,11 km/h over 296,5km.

[Afbeelding]

Dit was inclusief korte stop in/uitladen bagage. (Mooie droge en zonnige dag, paar graden warmer en mogelijk iets meer airco verbruik op “auto” banden ook 3.1bar rondom, begonnen op 99% met nog uur laden/balanceren resterend)

Voorlopige conclusie:

Die Aero wieldoppen maken toch nog best veel verschil. Vandaag en gisteren heb ik exact dezelfde route gereden bij zeer goed vergelijkbare omstandigheden.

Ik kan gemiddeld een beetje sneller rijden en heb ook nog een lager verbruik.
Mistlampen aan of uit ? :+

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
jefjef schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:43:
Er staat een slot icoontje op je scherm, daarop klikken. Ook handig om de deuren van het slot te halen als je iemand op wilt pikken, want als je nog op D staat, zijn de deuren op slot.
Pagina: 1 ... 30 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.