Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.725 views

Onderwerpen

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Als het deurtje van het dashboardkastje (M3) dicht zit blijft deze links onderin nog iets uitsteken. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
arsimo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:41:
[...]

Het bizarre is dat die het bij mij af en toe wel onthoudt en dan weer niet. Ben er nog precies achter waaraan het ligt. Zelf nummer op pauze zetten voordat auto wordt afgesloten? Tijdsduur? Het zou mooi zijn als Tesla op dat punt nog e.e.a. zou verbeteren aan hun infotainmentsysteem. Het werkt goed maar het zou kwa muziekbediening en -gebruik met relatief weinig moeite nog veel beter kunnen werken.

NB: het gaat dan bij mij alleen om de LR AWD en Flacs ipv MP3s maar dat zal niet uitmaken.
Ik heb in de root van mijn USB stick een folder "mp3" en daaronder zitten een hoop sub-folders.
Elke sub-folder bevat een hoop mp3's
Ik heb dus gerangschikt op foldernaam.

Als ik even weg ben van de auto, is het geen probleem en resumed de playback.
Echter na een nacht opladen en ik kom bij de auto, hervat de playback niet.

Ik lees ergens dat bij default de bluetooth playback gestart wordt.
Een mogelijke oplossing zou zijn om bij de Bluetooth instellingen op de smartphone "audio playback" uit te zetten, indien je dit toch niet gebruikt om audio vanaf de smartphone af te spelen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:35:
[...]

Model 3 kan je de glovebox toch ook alleen via het scherm openen of mis ik een handgreep? :9
Dat klopt en ik ben nog steeds "on the fence" hoe ik daar over denk. Want aan de ene kant, even snel wat pakken is er niet meer bij. Aan de andere kant, ik kom echt nooit in de glovebox.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik zoiets heb van: de Model S is een gewone auto maar dan electrisch. De Model 3 is echt een electrische auto. Ze zijn een stuk verder terug gegaan voor de Model 3.
Count_B schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:49:
Als het deurtje van het dashboardkastje (M3) dicht zit blijft deze links onderin nog iets uitsteken. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?
Maak even een foto doe ik dat ook vanmiddag.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:11:
[...]

Dat klopt en ik ben nog steeds "on the fence" hoe ik daar over denk. Want aan de ene kant, even snel wat pakken is er niet meer bij. Aan de andere kant, ik kom echt nooit in de glovebox.
Grote voordeel dat de glovebox alleen via het scherm (lees: elektrisch) open gaat is dat deze in valet mode niet open kan. Men kan dus de toegang geheel via de software regelen. Bij een fysieke manier van openen moet er iets van een sleutel of apart/complexer elektronisch slot op.

Uiteraard helpt het allemaal niets tegen een flinke koevoet..

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 16:54
Count_B schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:49:
Bij mij steekt er niets uit als-ie dicht is. Ik denk niet dat dat hoort, zit er wat tussen of kun je het wat in vorm buigen?

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
speedme schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:56:
[...]
Ik heb in de root van mijn USB stick een folder "mp3" en daaronder zitten een hoop sub-folders.
Elke sub-folder bevat een hoop mp3's
Ik heb dus gerangschikt op foldernaam.

Als ik even weg ben van de auto, is het geen probleem en resumed de playback.
Echter na een nacht opladen en ik kom bij de auto, hervat de playback niet.
Bij mij wisselt dat dus. Ene ochtend wel, de andere niet. De reden ben ik nog niet achter.
Ik lees ergens dat bij default de bluetooth playback gestart wordt.
Een mogelijke oplossing zou zijn om bij de Bluetooth instellingen op de smartphone "audio playback" uit te zetten, indien je dit toch niet gebruikt om audio vanaf de smartphone af te spelen.
Leuke oplossing (ik speel nooit muziek via bluetooth) maar werkt dan wel het bellen via Tesla's infosystem nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigiDaan
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:11:
[...]

Aan de andere kant, ik kom echt nooit in de glovebox.
Ik heb 2 gamecontrollers in de glovebox liggen sinds kort :-)

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38
Iemand ervaring met audioboeken afspelen in de Tesla? Normaal gebruik ik hiervoor een oude iPhone omdat iOS een speciale modus heeft voor audiobook i.t.t. 'normale' mp3 muziekjes zodat ie positie onthoudt en je makkelijk 30 seconden terug kan. Heeft het Tesla multimedia systeem ook zoiets?
Audible support zou natuurlijk het beste zijn maar zal niet ingebouwd zitten denk ik. Of gewoon je telefoon koppelen d.m.v. aux/bluetooth?

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:05
aequitas schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:29:
Iemand ervaring met audioboeken afspelen in de Tesla? Normaal gebruik ik hiervoor een oude iPhone omdat iOS een speciale modus heeft voor audiobook i.t.t. 'normale' mp3 muziekjes zodat ie positie onthoudt en je makkelijk 30 seconden terug kan. Heeft het Tesla multimedia systeem ook zoiets?
Audible support zou natuurlijk het beste zijn maar zal niet ingebouwd zitten denk ik. Of gewoon je telefoon koppelen d.m.v. aux/bluetooth?
Nee, ik zou het via BT doen. Podcasts zijn al lastig omdat hij de positie kwijt raakt. Zeker omdat mijn vrouw of kind wel eens een liedje opzetten en ik dan door een halve podcast moet scrollen wat best ruk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Leuke oplossing (ik speel nooit muziek via bluetooth) maar werkt dan wel het bellen via Tesla's infosystem nog?
Op mijn smartphone (Android) heb ik 4 bluetooth opties, waaronder "Telefoongesprekken".
Deze laat ik uiteraard gewoon aan staan.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 18:55
DigiDaan schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:22:
[...]

Welke heb je als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar goede gamecontrollers.

• DigiDaan
Gummie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:58:
[...]

Welke heb je als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar goede gamecontrollers.
Ik gebruik mijn oude PS3 controller en ik had nog een oude Logitech Rumblepad 2. Mijn PS4 controllers werkten niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DigiDaan op 19-09-2019 13:02 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Hoe doen jullie het met de achterraam regen weghalen als het geregend heeft? Voor zover ik weet heb ik geen achterruit ruitenwisser wat mij enorm verbaasd.

M3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
TweakerVincent schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:04:
Hoe doen jullie het met de achterraam regen weghalen als het geregend heeft? Voor zover ik weet heb ik geen achterruit ruitenwisser wat mij enorm verbaasd.

M3
Doet een goede 0-100 sprint dat niet voor je? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even bij een SeC langs om de ontbrekende ruitenwisser te laten plaatsen ;)
Nee serieus.. wat denk je zelf? Het is een sedan.
https://www.quora.com/Why...dow-wiper-but-sedans-dont

• TweakerVincent
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:07:
[...]

Even bij een SeC langs om de ontbrekende ruitenwisser te laten plaatsen ;)
Nee serieus.. wat denk je zelf? Het is een sedan.
https://www.quora.com/Why...dow-wiper-but-sedans-dont
maar heb jij hier niet last van dan? Vanmorgen armoedig de achteruit handmatig moeten wegvegen omdat ik niks zag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

M3
Camera aan zetten en gaan rijden dan waait het vanzelf weg.

• DaCoTa
TweakerVincent schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:16:
[...]
maar heb jij hier niet last van dan? Vanmorgen armoedig de achteruit handmatig moeten wegvegen omdat ik niks zag?
Wat wil je zien door de achterruit, de steeds kleiner wordende achterblijvers? Mocht ik naar achteren willen kijken om te zien hoe snel ze achterblijven, dan is sowieso is het zicht door het raam maar minimaal, dan heb ik meer aan de zijspiegels.

• Count_B
@Verwijderd

glovebox

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
lijkt mij niet helemaal correct!!

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Zo ziet het er bij mij ook uit :)

• Count_B
Dus is de vraag of het bij jou ook verkeerd is of dit standaard zo hoort op een M3 8)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
DigiDaan schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:22:
[...]

Held! Vanavond proberen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
https://www.engadget.com/...ihs-top-safety-pick-plus/
Tesla's Model 3 joins Audi's E-Tron in claiming top safety award

[ Voor 30% gewijzigd door The Source op 19-09-2019 17:01 ]

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 18:55
Mmmm bij mij ziet het er ook zo uit. :/ Morgen eens even kijken op de zaak of ik het bij meer M3 zie.

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Gummie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:51:
[...]

Mmmm bij mij ziet het er ook zo uit. :/ Morgen eens even kijken op de zaak of ik het bij meer M3 zie.
Same here!

• DaCoTa
Bij mij is het ook niet vlak. Maar de foto is wel een mega macro close-up. Volgens mij is het verschil 2 of 3 mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
@TweakerVincent ik was hier initieel ook verbaasd over, komende van een sw. Ik doe nu tegenwoordig de achterruitverwarming aan en na een paar minuten is het dan weg. Die paar minuten kan ik ook rijden met camera en spiegels :)

Het is een beetje behelpen maar niet Tesla eigen oid. Het is sedan eigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:00:
Er is in dit topic al veel gepraat over banden. Op Reddit heeft iemand een excel gemaakt met veel populaire banden voor de Tesla (us based).

Misschien dat iemand hier iets aan heeft. Wat mij opvalt is dat de Michelin all cross Climate + all-season banden het erg goed doen in winter omstandigheden.
Wat mij opvalt is dat de Hankook banden die ik erbij kreeg een Fuel Efficiency C hebben en de Michelin banden een B hebben. Daarnaast nog wat andere zaken. Maakt wel degelijk iets uit dus.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Net een video gezien van V10 Noa in Los Angeles, indrukwekkend! Was op TMC maar video lijkt nu al niet meer beschikbaar te zijn?

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4032319/

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je voor Navigate on Autopilot kunt instellen dat je een notificatie (geluid of trilling, als ik me goed herinner) krijgt als 'ie een rijstrookwissel voorstelt, maar ik kan zowel de optie als de uitleg niet terugvinden in de auto of in de manual. Ben ik nou gek aan het worden, of weet iemand waar ik dat gezien heb? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
https://twitter.com/tesla_truth/status/1174597646448652288

Mooie demo/timelapse van Autopilot. Ook vervolgtweets even kijken. :)

• DaCoTa
Djerro123 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:45:
Net een video gezien van V10 Noa in Los Angeles, indrukwekkend! Was op TMC maar video lijkt nu al niet meer beschikbaar te zijn?

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4032319/
Hij had een nag defeat device aan zijn stuur hangen, kan me voorstellen dat hij daar flack voor kreeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is zo ver, goedkeuring van de baas voor de Model 3. Maar wel voor 5 jaar.
Twijfel slaat toe, dus nog even naar Tesla Den Haag gereden en een beetje gemengde gevoelens. Infotainment super dikke plus, geluid was er goed.

Maar toch wel redelijk klein...

Alternatief is een CX5 met alles erop en eraan. De vrouw wil de CX5 :?

Ik heb liever de Model 3 met het oog op zo’n 200 euro netto per maand goedkoper. Dan neem ik de ruimte en stoelen en goedkope materialen en afwerking voor lief.

Kan de standaard autopilot ook op 80 km wegen aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2019 21:18 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
@BlakHawk ja, dat kan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:17:
Ik heb liever de Model 3 met het oog op zo’n 200 euro netto per maand goedkoper. Dan neem ik de ruimte en stoelen en goedkope materialen en afwerking voor lief.
200 x 12 x 5 = 12.000 Euro, kan je een leuke 2e hands auto voor halen die op de CX5 lijkt en dan ook echt je eigendom is.

Ik dacht dat de Model 3 ook klein was, maar valt in de praktijk erg mee.

Gewoon voor de M3 gaan, word jij een stuk gelukkiger van.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Djerro123
Nou het is zo ver, goedkeuring van de baas voor de Model 3. Maar wel voor 5 jaar.
Twijfel slaat toe, dus nog even naar Tesla Den Haag gereden en een beetje gemengde gevoelens. Infotainment super dikke plus, geluid was er goed.

De AP kan aan op elke weg die goed belijnd is. Ik heb hem wel eens geprobeerd op 50kmh en 70kmh wegen, en uiteraard ook 80kmh wegen (N weg). Zeker op de N wegen rijdt hij heel soepel al moet je wel opletten met rotondes en stoplichten. Op niet snelwegen kan je de AP niet harder zetten dan de snelheidslimiet die gmaps vindt die daar geldt.

Ik heb zelfs wel eens de Maasboulevard in Rotterdam geprobeerd (50kmh), en als je daar de rechter baan aanhoudt vanaf de A16 kun je tot aan oude haven op AP rijden! Het is wel spannend en soms komt die dicht tegen de lijn aan, dus ik zou het niet aanraden en als je het doet: handen op het stuur en ingrijpen wanneer je het niet vertrouwd! Maar was wel interessante casus om te kijken hoe hij zich in druk, multi lane stoplichten verkeer zich staande hield:)
DaCoTa schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:01:
[...]

Hij had een nag defeat device aan zijn stuur hangen, kan me voorstellen dat hij daar flack voor kreeg.
Ik zag het idd, snap niet waarom mensen zo erg proberen om deze techniek over de grens te trekken, met een hand aan het stuur geef je ook genoeg feedback om geen nags te krijgen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Djerro123 op 19-09-2019 21:46 ]

• Inspired
Djerro123 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:44:
[...]

Op niet snelwegen kan je de AP niet harder zetten dan de snelheidslimiet die gmaps vindt die daar geldt.

[..]
Je kunt met de offset wel iets. Maar is niet zo flexibel inderdaad.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Zal aan mij liggen, maar ik kan de energiegrafiek op de model 3 niet vinden. Enkel de verbruikscijfers linksonderin het scherm. Was in de veronderstelling dat je ook een grafiek op het scherm kon krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Niek_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:06:
Zal aan mij liggen, maar ik kan de energiegrafiek op de model 3 niet vinden. Enkel de verbruikscijfers linksonderin het scherm. Was in de veronderstelling dat je ook een grafiek op het scherm kon krijgen?
Knopje met ^ in een vierkantje, daar kun je Energy (dacht ik?) kiezen.

YouTube: Tesla Model 3 power consumption graph explanation

op 0:20

[ Voor 14% gewijzigd door DaCoTa op 19-09-2019 22:10 ]

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023

Klein? Dat hoor je mij niet zeggen. Nou ja, vergeleken met een Superb wel. Maar de auto is juist verrassend groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:09:
[...]

Knopje met ^ in een vierkantje, daar kun je Energy (dacht ik?) kiezen.

YouTube: Tesla Model 3 power consumption graph explanation

op 0:20
Ziet er wat anders uit dat menu nu maar gaat op dezelfde manier ja. Wat ik dan niet meer kan vinden is SuCs in de buurt. Dacht dat ik dat ook ergens gezien had. Kon je klikken en gaan.

Verwijderd

Volodos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:38:
[...]

Klein? Dat hoor je mij niet zeggen. Nou ja, vergeleken met een Superb wel. Maar de auto is juist verrassend groot!
Ik kan niet normaal achter mijzelf zitten, wat dat betreft is mijn V60 nu ruimer. Zelfde geldt voor de kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Inspired schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:46:
[...]

Ziet er wat anders uit dat menu nu maar gaat op dezelfde manier ja. Wat ik dan niet meer kan vinden is SuCs in de buurt. Dacht dat ik dat ook ergens gezien had. Kon je klikken en gaan.
Rechtsonderin op de kaart klikken, dan komt er een menuutje waar je kunt kiezen tussen kaart, satelliet en superchargers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Gisteren voor het eerst heel erg blij met sentry mode: auto was geparkeerd aan de publieke laadpaal, bij terugkomst bij de auto zag ik een deuk in de motorkap. Heb de beelden bekeken, zag een jongen die met een hockeystick een bal aan het slaan was. Die is op enig moment - volledig onbedoeld overigens - op de motorkap terechtgekomen, behoorlijk hard ook (bal kwam van heel hoog). Je zag ook dat de jongen ervan schrok (schudde van 'nee!' met z'n handen). Hele duidelijke beelden. Helaas geen briefje onder de ruitenwisser maar ben met een printscreen van de video de deuren bij langsgegaan en zodoende ben ik in contact gekomen met deze jongen. Aansprakelijkheid is erkend dus dat is fijn. Maarr... het uitdeuken van een aluminiummotorkap is nog niet zo eenvoudig. Een schadebedrijf in Utrecht gaat het volgende week proberen, als het lukt ben ik met 9 tientjes klaar. Lukt het niet, dan moet het worden gespoten (300-400 euro) + waarschijnlijk een poosje rondrijden zonder logo embleem want die moet dan worden besteld en dat schijnt ook niet zo vlot te gaan begreep ik.
En dan moet ik hem daarna ook weer laten glascoaten.
Dat had ik namelijk al gedaan en het dient gezegd: de lak is onbeschadigd gebleven terwijl die bal echt hard op de motorkap kwam en ook nog ketste. Dat had ik niet verwacht.

Vraagje: is het raadzaam vanwege het aluminium en het glazen dak om een beschermhoes te kopen voor evt. heftige hagelbuien?

[ Voor 4% gewijzigd door Volodos op 19-09-2019 22:52 ]

• Inspired
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:47:
[...]

Ik kan niet normaal achter mijzelf zitten, wat dat betreft is mijn V60 nu ruimer. Zelfde geldt voor de kofferbak.
Doe je dat vaak dan? En heb je de ruimte nodig? Dan moet je wat anders nemen. Vraag me af of oude type V60 zoveel ruimer is op de achterbank bij gelijke instelling van de stoel voor. Heb hem ook gehad en ik zou zeggen dat de Model 3 zeker niet minder ruim is op de achterbank. Maar goed, bij mij staan er kinderstoelen en ze hebben ruimte genoeg.

Verwijderd

Mocht ik hem via de leasemij bestellen, waar moet ik rekening mee houden?

In principe moet mijn huidige tot december, wat gebeurt er als ik hem met blokkade laat bestellen? Gaat het dan mis?

Hoe werkt het precies met een account aanmaken als je hem door een leasemij laat bestellen?
Inspired schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:53:
[...]

Doe je dat vaak dan? En heb je de ruimte nodig? Dan moet je wat anders nemen. Vraag me af of oude type V60 zoveel ruimer is op de achterbank bij gelijke instelling van de stoel voor. Heb hem ook gehad en ik zou zeggen dat de Model 3 zeker niet minder ruim is op de achterbank. Maar goed, bij mij staan er kinderstoelen en ze hebben ruimte genoeg.
Je doet het niet zo vaak, maar hij is zeker kleiner. Het probleem is het dashboard en het stuur, zitten relatief laag. Met mijn lange stelten moet ik de stoel veel verder naar achter zetten in de model 3.

Maakt niet super veel uit, maar was een constatering.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2019 22:58 ]

• Inspired
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:53:
Mocht ik hem via de leasemij bestellen, waar moet ik rekening mee houden?

In principe moet mijn huidige tot december, wat gebeurt er als ik hem met blokkade laat bestellen? Gaat het dan mis?

Hoe werkt het precies met een account aanmaken als je hem door een leasemij laat bestellen?
Zou mis kunnen gaan ja voor 2020. Wat is einde huidige contract? 1/12? Zou hem iig een maand eerder afkopen en blokkade op max 1/11 zetten. Verder hoef je nergens op te letten. Het is gewoon een auto. :)
DaCoTa schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:49:
[...]

Rechtsonderin op de kaart klikken, dan komt er een menuutje waar je kunt kiezen tussen kaart, satelliet en superchargers.
Dan komen ze gewoon op de kaart als icoontje naar voren toch? Dacht dat ik in het verleden op een oudere release via het opladen scherm een lijstje kreeg met SuCs in de buurt. Beetje zoals in de app. Maar kan het mis hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Inspired op 19-09-2019 22:58 ]

• anboni
Djerro123 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:44:
Ik heb zelfs wel eens de Maasboulevard in Rotterdam geprobeerd (50kmh), en als je daar de rechter baan aanhoudt vanaf de A16 kun je tot aan oude haven op AP rijden! Het is wel spannend en soms komt die dicht tegen de lijn aan, dus ik zou het niet aanraden en als je het doet: handen op het stuur en ingrijpen wanneer je het niet vertrouwd! Maar was wel interessante casus om te kijken hoe hij zich in druk, multi lane stoplichten verkeer zich staande hield:)
Rij jij wel 'ns op de A16 parallelbaan Brienenoord? Ik merk dat de TACC daar op de linkerbaan heel erg zenuwachtig wordt van de vangrail zo dichtbij (tenminste, ik denk dat dat het is). Ik heb m'n gewenste snelheid daar op 100-110 staan, maar regelmatig houdt 'ie in en zakt 'ie terug naar 90-95 op 'n verder vrije strook.
Ik zag het idd, snap niet waarom mensen zo erg proberen om deze techniek over de grens te trekken, met een hand aan het stuur geef je ook genoeg feedback om geen nags te krijgen |:(
Dat vind ik nog best tegenvallen, ik krijg nog best vaak zo'n nag. Dan heb ik m'n elleboog wel bijna altijd op de deur rusten, maar andere posities voelen onnatuurlijk (behalve tien voor twee dan, maar dat deed ik in geen enkele auto op de snelweg)

Verwijderd

Inspired schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:54:
[...]

Zou mis kunnen gaan ja voor 2020. Wat is einde huidige contract? 1/12? Zou hem iig een maand eerder afkopen en blokkade op max 1/11 zetten. Verder hoef je nergens op te letten. Het is gewoon een auto. :)

[...]

Dan komen ze gewoon op de kaart als icoontje naar voren toch? Dacht dat ik in het verleden op een oudere release via het opladen scherm een lijstje kreeg met SuCs in de buurt. Beetje zoals in de app. Maar kan het mis hebben.
15/12 ofzo...
Ik lees hier dat een blokkade niet verstandig zou zijn?

Als ik hem nu bestel zonder blokkade is levering sowieso pas in november volgens de tesla site

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Inspired schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:54:
[...]
En ook als lijst, op de plek waar normaal de routeaanwijzingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
DaCoTa schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:23:
[...]

En ook als lijst, op de plek waar normaal de routeaanwijzingen staan.
Als ik een route heb ingevoerd en die aan het volgen ben, moet ik eerst een tikje op de kaart area geven en komt links onderin een vierkant icoontje wat ik kan drukken voor SuCs. Standaard is die bij mij niet zichtbaar (als ik een route rij, wat ongeveer 99% van de keren zo is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:09:
[...]
15/12 ofzo...
Ik lees hier dat een blokkade niet verstandig zou zijn?
Als ik hem nu bestel zonder blokkade is levering sowieso pas in november volgens de tesla site
Bestellingen voor 7 oktober zouden nog in 2019 geleverd worden volgens eerdere berichten. Ik heb zo'n vermoeden dat een restrictie op half december betekent dat je bestelling dan pas feitelijk geplaatst wordt. Als je zeker wilt zijn dat je'm dit jaar nog krijgt zou ik persoonlijk alles doen wat mogelijk is om de order nu te plaatsen zonder restrictie. Maar ja je kan altijd 'pech' hebben en hem eerder uitgeleverd krijgen... Ligt allemaal aan de configuratie en welke auto's op een boot geknald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Volodos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:50:
Vraagje: is het raadzaam vanwege het aluminium en het glazen dak om een beschermhoes te kopen voor evt. heftige hagelbuien?
Zo'n hoes is heel dun, en heeft denk ik weinig effect bij flinke hagelstenen. Ik heb een paar verhuisdekens in de schuur liggen die ik er overheen kan gooien mocht ik een hagelbui aan zie komen. Maar bij een hagelbui van het formaatje goflbal houdt niets, dan is het een gevalletje verzekering. Voordeel is dat het dak van de M3 van glas is, dat is wat meer hagelbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DuikKees schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:02:
[...]

Zo'n hoes is heel dun, en heeft denk ik weinig effect bij flinke hagelstenen. Ik heb een paar verhuisdekens in de schuur liggen die ik er overheen kan gooien mocht ik een hagelbui aan zie komen. Maar bij een hagelbui van het formaatje goflbal houdt niets, dan is het een gevalletje verzekering. Voordeel is dat het dak van de M3 van glas is, dat is wat meer hagelbestendig.
https://www.hailsuit.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat een gedoe jongens. Net alsof daar niet op getest zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
:) had het kunnen weten. Ook daar is natuurlijk een commerciële "oplossing" voor bedacht. Lijkt me superhandig om dagelijks op te zetten...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Inspired schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:53:
[...]

Ik kom van een Peugeot 3008 (2017) en moet zeggen dat mijn kinderen nu veel meer beenruimte hebben in de M3 dan in de Peugeot! Zelfs mijn vrouw was verbaast want die dacht ze qua ruimte op achteruit zou gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
DuikKees schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:06:
[...]
:) had het kunnen weten. Ook daar is natuurlijk een commerciële "oplossing" voor bedacht. Lijkt me superhandig om dagelijks op te zetten...........
€ 6,50

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7QKPnwH/1004004011300766.jpg

€ 299,00

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mgk3fKjb/hailsuit-bescherming-tegen-hagel-1.jpg

Je moet er inderdaad maar opkomen, bedenken, en een paar standaard formaten maken voor verschillende auto's maar gezien de prijs is dat wel een mooi verdienmodel geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb de auto vannacht en ochtend niet aangeraakt. Checkte net met app en 5% energie eraf??? Zonder rijden of iets, geen sentry modus.

Hoe kan dit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
TweakerVincent schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:58:
Ik heb de auto vannacht en ochtend niet aangeraakt. Checkte net met app en 5% energie eraf??? Zonder rijden of iets, geen sentry modus.

Hoe kan dit?
https://forums.tesla.com/...s/battery-drain-overnight

Dat staat ruim beschreven op het internet, en is ook hier al enkele malen ter sprake gekomen.
Beetje moeite doen mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
TweakerVincent schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:58:

Hoe kan dit?
Tempetaruur? Gisterenmiddag was het 20 graden, vanmorgen een graad of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik kan sinds 2 a 3 uur niet meer via de app verbinden met mijn M3.

Ik heb al een reset gedaan (2 scroll wieltjes tegelijk indrukken tot het scherm uit gaat).
Ook al uitgelogd uit de app en opnieuw ingelogd.

Beiden zonder succes helaas.

Dacht, wellicht is het een groter probleem, meer mensen hetzelfde probleem? (Collega lijkt er ook last van te hebben..)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

JamesB009 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:13:

Ik heb al een reset gedaan (2 scroll wieltjes tegelijk indrukken tot het scherm uit gaat).

Dacht, wellicht is het een groter probleem, meer mensen hetzelfde probleem? (Collega lijkt er ook last van te hebben..)
Yep, ik ook last van, vanochtend werkte het nog wel.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ah, is dat het. Ik kon net inderdaad ook niet connecten. Dacht nog dat er gewoon geen ontvangst is in de hoek van de parkeergarage waar ik nu sta (had ik eerder deze week ook al last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Thomas H schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:12:
[...]

Bestellingen voor 7 oktober zouden nog in 2019 geleverd worden volgens eerdere berichten. Ik heb zo'n vermoeden dat een restrictie op half december betekent dat je bestelling dan pas feitelijk geplaatst wordt. Als je zeker wilt zijn dat je'm dit jaar nog krijgt zou ik persoonlijk alles doen wat mogelijk is om de order nu te plaatsen zonder restrictie. Maar ja je kan altijd 'pech' hebben en hem eerder uitgeleverd krijgen... Ligt allemaal aan de configuratie en welke auto's op een boot geknald worden...
Bij mij wordt hij juist een paar dagen voor de restrictie uitgeleverd, en twee weken voordat de restrictiedatum bereikt is wist ik dat al. Dus mijn ervaring is niet dat er pas vanaf die datum besteld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
pinominie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:04:
[...]

Ga je nog iets doen aan je mistlampen? Of hou je het toch maar bij de kapjes die erop zitten?
Even een update tussendoor over de missende mistlampen bij de SR+

Service center bezocht in Eindhoven, omdat Delivery afdeling Tilburg mij heeft verteld dat ik bij Tesla Service store langs moet om dit vast te stellen dat er inderdaad nog wel mistlampen op hadden moeten zitten om het probleem op te lossen.

Baliemedewerker stuurt na opvragen VIN mij door naar de Sales afdeling (die mij hebben laten proefrijden en eerder geholpen). Sales medewerker heeft nog niets gehoord over missende mistlampen, de zwarte plastic kapjes had hij nog niet eerder gezien en was verbaasd en maakt wat foto’s.
Opmerkelijk was dat ook de aanwezige SR+ “proefritauto” gewoon nog mistlampen heeft, zoals gezegd door Sales medewerker.

Sales medewerker adviseerde mij (omdat hij processen Tesla kent) om dit via de app in te plannen met foto’s en uitleg dat ik al langs was gereden.

(Verder kon ik het best ook even de lakschade op achterklep, die DeliveryNL zou afhandelen, want ander kan het maanden gaan duren)

Kort na het inplannen van service afspraak via de app krijg ik het volgende (mbt mistlampen) te horen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waarna ik weer heb gereageerd dat ik via de Tesla.nl website heb besteld in juli dat het er niet bij stond als verschil tussen partial vs. full premium, maar dat dit ergens in augustus is veranderd in de online configurator.

(Intern kan het dus best kloppen wat de medewerker zegt, alleen ik heb besteld via de NL Tesla website, daar stond het gewoon echt niet...)

Mocht iemand anders hier nog informatie over kunnen delen die mij of een ander kan helpen, hoor ik dat graag!!

** Ohh.. En mijn vriendin heeft zojuist gebeld dat ze bij het parkeren een velg flink heeft bekrast... Weet iemand wat zo’n standaard Aero velg kost (evt zonder wieldop?)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Stef87 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:40:
[...]
De Mistlampen zijn sinds Juli niet standaard op een sr+ dit is een betaalde optie geworden. Dit is niet achteraf in te bouwen als een retrofit.
Vreemd dat het niet op de site te bestellen is dan... Ik zie de mistlamp-optie nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:53:
[...]

Vreemd dat het niet op de site te bestellen is dan... Ik zie de mistlamp-optie nergens staan?
Nee dat is ook geen optie. Ik denk dat 75% van de tweakers die actief zijn op het forum het meest beter weten en zó kunnen helpen in de showroom :P

Sinds ergens in augustus stond er als verschil tussen partial premium vs premium “led mistlampen” in juli was dit _op de tesla.nl website_ nog niet.

Ik heb een SR+ en mistlampen zaten er gewoon bij tot niet lang geleden.

Via de sms krijg ik weer een (negatief) bericht, reageren kan niet want nummer lijkt direct al gesloten? Geen idee hoe dit werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 20-09-2019 14:09 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Stef87 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:40:
[...]
Mocht iemand anders hier nog informatie over kunnen delen die mij of een ander kan helpen, hoor ik dat graag!!
Ik wacht nu 20 maanden op mijn lampen :+ Schat je kans :p

EDIT:

Sinds 27 november 2017 om precies te zijn:

PWM in "Het grote Tesla topic"

Ik ga je vertellen hoe ze het gaan oplossen: Ze stoppen gewoon met reageren, zodat je het zat bent en het laat zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 20-09-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beton123
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 15:25

Nog steeds serverfout. Gebeurt dit vaker? #nieuweteslarijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
PWM schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:01:
[...]

Ik wacht nu 20 maanden op mijn lampen :+ Schat je kans :p
20 maanden...? De Standard Range+ is toch pas een paar maanden leverbaar :)? Heb jij dan al 20 maanden zwarte plastic kappen er op zitten, of heb je een non-plus standard software-lock op aanwezige mistlampen?

FYI: Net een bericht dat achteraf inbouwen niet zou kunnen (dat is eigenlijk onzin, dat kan altijd alleen doen ze dan gewoon niet) en dat ik pech zou hebben want mistlampen “zaten er niet op”...

Reageren op SMS kan dus niet meer, deurtje is gesloten voor ik kon reageren: frustrerend “afleveren mistlukt” na typen van mijn reactie.

Ik blijf dus nog even proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Stef87 op 20-09-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

beton123 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:03:
[...]

Geen idee, ik ben ook net nieuw. :P

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Nee, gebeurd niet vaak, maar wel soms. Als het goed is kun je wel gewoon je auto openen en wegrijden met je telefoon. Het is wel eens gebeurd dat dat ook niet kon, omdat de login op de app weg was, en dan moet je dus je pasje hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De App werkt eigenlijk altijd moet ik zeggen. Enige probleem is dat als de auto net wel/net niet wifi heeft, dan wil het wel eens misgaan.
Stef87 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:07:
[...]

20 maanden...? De Standard Range+ is toch pas een paar maanden leverbaar :)?
Ik heb een S. Deze werd destijds standaard geleverd met bochtenverlichting ingebouwd in de koplamp unit. Deze waren op tijdens productie. Hebben ze niet gezegd natuurlijk, maar ik zag dat het mistte.

Dat is nu dus 20 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:53:
[...]

Net als de meeste niet beseffen dat je ook automatisch je garage kan open doen door de Tesla. Homelink is ook niet meer standaard op de M3. Dat is ook iets dat garages als optie kunnen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

J-P schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:15:
[...]

Yep, ik ook last van, vanochtend werkte het nog wel.
beton123 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:03:
[...]

Bij mij werkt die ondertussen weer.
Voor mij de eerste keer dat het tijdelijk niet werkte. Heb de auto sinds begin april.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Bij mij ook weer inderdaad.
J-P schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:27:
[...]

[...]

Bij mij werkt die ondertussen weer.
Voor mij de eerste keer dat het tijdelijk niet werkte. Heb de auto sinds begin april.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kan er een aparte thread komen over missende mistlampen? Of ga door met je leven @Stef87.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:49:
Kan er een aparte thread komen over missende mistlampen? Of ga door met je leven @Stef87.
Misschien is dat niet voor iedereen een groot issue maar opmerkelijk is het wel toch? Ik zou zelf in elk geval de ontwikkelingen op dit gebied graag volgen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Hi,

As donderdag is het zover, eindelijk mijn Model 3 AWD Pearl White ophalen.

Ik heb een vraag omtrent wassen van jullie Model 3's.
Mijn huidige Leasebak Passat variant, haalde ik gewoon elke 2/4 weken door de wasstraat heen. niet met van die harde borstels, maar gewoon goede wasstraat.

Maar vraag me echt af of ik dit ook met de Model 3 Pearl White kan doen. aangezien ik lees dat de lak van de Tesla toch echt wel mindere kwaliteit is dan die van bv de VAG of andere merken.

Hoe doen jullie dit?

Thanks voor de tips en kennis over de wasstraat met jullie Model 3's

Thanks

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigiDaan
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:49:
Onmisbaar voor wie zijn mistlampen mist, een discussie over wie ze als het mist ze dus ook echt mist en wie daar niet zo mee zit. En wie ze als het mist wel gewoon kan gebruiken (degene die ze dus niet mist) komt dan lekker trollen. Ja, dat lijkt me echt een verrijking hier op tweakers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Er zit bij mij een coating op die twee jaar mee gaat. Even in de wasbox een rondje met de hogedrukspuit en klaar. Voor het glas een sopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie81 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:50:
Hi,

As donderdag is het zover, eindelijk mijn Model 3 AWD Pearl White ophalen.

Ik heb een vraag omtrent wassen van jullie Model 3's.
Mijn huidige Leasebak Passat variant, haalde ik gewoon elke 2/4 weken door de wasstraat heen. niet met van die harde borstels, maar gewoon goede wasstraat.

Maar vraag me echt af of ik dit ook met de Model 3 Pearl White kan doen. aangezien ik lees dat de lak van de Tesla toch echt wel mindere kwaliteit is dan die van bv de VAG of andere merken.

Hoe doen jullie dit?

Thanks voor de tips en kennis over de wasstraat met jullie Model 3's

Thanks
Geen enkele auto moet je de eerste 3 maanden door de wasstraat halen, lak hard de eerste maanden nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:13:
[...]

Geen enkele auto moet je de eerste 3 maanden door de wasstraat halen, lak hard de eerste maanden nog uit.
Lees je mee @DigiDaan ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Ik ben nog geen 1x door de wasstraat gegaan, heb 'm enkel met de hand gewassen tot nu toe. Da's dus goed ingeschat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:10:
[...]

Onmisbaar voor wie zijn mistlampen mist, een discussie over wie ze als het mist ze dus ook echt mist en wie daar niet zo mee zit. En wie ze als het mist wel gewoon kan gebruiken (degene die ze dus niet mist) komt dan lekker trollen. Ja, dat lijkt me echt een verrijking hier op tweakers :-)
Prima om het een keer te noemen, lijkt me waardevolle info en snap dat je het opgelost wilt hebben, maar inmiddels staat er 12x dezelfde vraag in dit topic en nog 10x in het leveringentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:30:
[...]

Prima om het een keer te noemen, lijkt me waardevolle info en snap dat je het opgelost wilt hebben, maar inmiddels staat er 12x dezelfde vraag in dit topic en nog 10x in het leveringentopic.
Ik heb gewoon mistlampen dus voor mij maakt het niet uit :-)
Niet lullig bedoeld voor mensen die die lampen niet hebben overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door DigiDaan op 20-09-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:33:
[...]

Ik heb gewoon mistlampen dus voor mij maakt het niet uit :-)
Niet lullig bedoeld voor mensen die die lampen niet hebben overigens.
LR heeft toch mistlampen en de SR+ niet? Zo simpel is het toch, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiDaan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:45:
[...]

LR heeft toch mistlampen en de SR+ niet? Zo simpel is het toch, of niet?
Nee, want mijn SR+ van eind juni heeft gewoon mistlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
A
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:22:
[...]

Ik ben nog geen 1x door de wasstraat gegaan, heb 'm enkel met de hand gewassen tot nu toe. Da's dus goed ingeschat :-)
Wel voorzichtig hoop ik. Nog lakproblemen tegen gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
kdeboois schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:48:
A
[...]

Wel voorzichtig hoop ik. Nog lakproblemen tegen gekomen ?
Het is mijn eerste nieuwe auto dus ik ben er enorm voorzichtig mee. Dat zal vast slijten in de loop van de tijd, maar vooralsnog ben ik er zeer zuinig op.
Ik heb geen lakproblemen, ziet er vooralsnog zeer strak uit allemaal. Ik lees her en der veel problemen maar ik heb blijkbaar geluk (en tevreden mensen hoor je uiteraard niet/minder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:30:
[...]

Ik vind het juist wel interessant en een toevoeging ik dit topic. Ik zie overigens niet 12 keer dezelfde vraag terug komen, maar wel updates van @Stef87 omdat hij (terecht) imo zich "genaaid" voelt. Hij heeft iets gekocht en niet gekregen, hoe Tesla hier mee omgaat is waardevol in het Grote Tesla Topic vind ik. Het is namelijk echt grof schandalig dat ze dit zo doen. Het gaat niet om de lampjes zelf, meer om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:52:
[...]

Het is mijn eerste nieuwe auto dus ik ben er enorm voorzichtig mee. Dat zal vast slijten in de loop van de tijd, maar vooralsnog ben ik er zeer zuinig op.
Ik heb geen lakproblemen, ziet er vooralsnog zeer strak uit allemaal. Ik lees her en der veel problemen maar ik heb blijkbaar geluk (en tevreden mensen hoor je uiteraard niet/minder).
Het lijkt allemaal veel beter te gaan de laatste tijd. Goed nieuws voor de duizenden die de komende maanden geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ze moeten ook gewoon verbeteren, anders staan we straks met onze 25.000 Tesla's bij de spuiter voor reparaties.. ik denk dat de grootste problemen achter de rug zijn. Op transport kan er altijd wel iets gebeuren. Dat gebeurt ook bij alle andere auto's maar daar hebben we geen aparte topics over en geen grote vertegenwoordiging zoals Tesla op dit forum heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik voor m'n volgende leasebak een SR+ wil bestellen. Grootste drempel is voor mij alsnog het laden en de toch vrij beperkte range op de SR+, maar ik vind het idee van elektrisch rijden wel heel gaaf. Wou dat de LR RWD er nog was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Nou weer 'n leuke: ik heb gisteren het geluidssignaal bij op slot gaan aangezet, maar dat vond ik toch wat vervelend. Nou heb ik 'm intussen al 3 keer uit moeten zetten, hij wordt iedere keer weer automatisch aangezet... Vanochtend direct na het instappen uitgezet, toen ik op m'n werk was, stond 'ie weer aan. Op dat moment direct weer uitgezet. Dan kom ik nu net thuis, loop naar m'n laadpaal.. *toet*. (ook nog 'ns erg snel, laadpaal hangt letterlijk 30cm rechtsachter de auto). Toeter maar weer uitgezet, hopelijk blijft 'ie nu echt uit.

Verder heb ik nog steeds problemen met phone unlock. Zeker de helft van de tijd gebeurt er niets als ik naar m'n auto toe loop en een handgreep vastpak of de laadstekker los wil halen. Geen idee of het nou aan de auto of de telefoon ligt. Misschien de telefoon van m'n vriendin eens koppelen, kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
anboni schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:36:
Nou weer 'n leuke: ik heb gisteren het geluidssignaal bij op slot gaan aangezet, maar dat vond ik toch wat vervelend. Nou heb ik 'm intussen al 3 keer uit moeten zetten, hij wordt iedere keer weer automatisch aangezet... Vanochtend direct na het instappen uitgezet, toen ik op m'n werk was, stond 'ie weer aan. Op dat moment direct weer uitgezet. Dan kom ik nu net thuis, loop naar m'n laadpaal.. *toet*. (ook nog 'ns erg snel, laadpaal hangt letterlijk 30cm rechtsachter de auto). Toeter maar weer uitgezet, hopelijk blijft 'ie nu echt uit.

Verder heb ik nog steeds problemen met phone unlock. Zeker de helft van de tijd gebeurt er niets als ik naar m'n auto toe loop en een handgreep vastpak of de laadstekker los wil halen. Geen idee of het nou aan de auto of de telefoon ligt. Misschien de telefoon van m'n vriendin eens koppelen, kijken of dat beter gaat.
Heb je je profiel opnieuw opgeslagen na je wijziging? Ik weet niet of dat zou moeten maar wellicht dat het helpt?
Unlocken werkt bij mij soms ook niet, dan blijkt mijn telefoon gelockt. Zodra ik mijn telefoon unlock, dan unlockt ook de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:42:
[...]

Heb je je profiel opnieuw opgeslagen na je wijziging? Ik weet niet of dat zou moeten maar wellicht dat het helpt?
Dat heb ik na het aanzetten ook niet gedaan, en sowieso is er geen enkele indicatie dat dit in het profiel wordt opgeslagen, dus dat zou dan heel vaag zijn. Maar is inderdaad nog wel iets om te proberen.
Unlocken werkt bij mij soms ook niet, dan blijkt mijn telefoon gelockt. Zodra ik mijn telefoon unlock, dan unlockt ook de auto.
Hmm.. Als 'ie bij mij niet reageert, unlock ik m'n telefoon om direct via de app te unlocken. Ik zal 'ns kijken of alleen phone unlocken al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DigiDaan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:42:
[...]

Same here, sinds ik op iOS 13 zit lijkt het veel minder goed te werken. Als je GPS blokkeert op je iPhone is het helemaal rampzalig.

@anboni Gebruik je EasyEntry..? Dat namelijk in de basis gewoon een apart profiel. Ik merk ook dat als ik precondition via de app dat vervolgens zodra ik ga rijden de temperatuur wijzigt en/of stoelverwarming uitschakelt.
Pagina: 1 ... 28 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.